ik dacht dat Fender en Gibson hier de klassiekers warenquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:13 schreef belsen het volgende:
En toch mis ik Rickenbacker in de OP, dat is toch wel de ultraklassieke gitaar.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:13 schreef belsen het volgende:
En toch mis ik Rickenbacker in de OP, dat is toch wel de ultraklassieke gitaar.
Het moest van hem!quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:17 schreef Svyatagor het volgende:
Iets zegt me dat ik nu een on-topic post moet plaatsen.
Of zal ik gewoon net als 99% van deze reeks volstaan met een plaatje van een gitaar?
1. stagg is poepquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:18 schreef SNArky het volgende:
Waarom staat Stagg er eigenlijk niet tussen.
(OP kan je trouwens aanpassen in de wiki, dus als jij Rickenbacker erbij wilt...)
Je, srepiec. The Jam, en The Beatles natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:18 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
[afbeelding]
![]()
[..]
Het moest van hem!![]()
Nuff said...quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:28 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
1. stagg is poep
2. stagg maakt ook andere poep naast gitaren.
Wel oké is inderdaad prima als je net begint met spelen. Als je iets serieuzer wordt, is er meer nodig dan wel oké (voor mij danquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:59 schreef belsen het volgende:
Ik heb een Stagg westerngitaar. En die speelt wel oké en klinkt wel oké, zeker voor die prijs.
maar nu ben je wel een schande voor alle gitaristen wereldwijdquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:59 schreef belsen het volgende:
Ik heb een Stagg westerngitaar. En die speelt wel oké en klinkt wel oké, zeker voor die prijs.
Nou, met dat juk kan ik geloof ik wel leven.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:03 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
maar nu ben je wel een schande voor alle gitaristen wereldwijd![]()
![]()
* Falcon4ever kijkt naar z'n stagg standaard... ... .. .heeeuull degelijk spul!quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:30 schreef mberg86 het volgende:
TVP
De drummer in onze band heeft ook Stagg China's daar is hij best tevreden overEn Stagg is nog wel handig voor goedkope standaards enzo
telecasters zijn ook lelijk en schelquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:08 schreef Jorikjet het volgende:
rickenbackers zijn lelijke schelle dingen!
maar wel uniek in hun ding enzo
vergeleken met goeie, echte gitaren wel.quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:57 schreef Jorikjet het volgende:
niet!
quote:Op dinsdag 10 april 2007 19:59 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
vergeleken met goeie, echte gitaren wel.![]()
![]()
en trouwens dat is niet schel! maar dat heet Twangquote:Op dinsdag 10 april 2007 19:20 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
telecasters zijn ook lelijk en schel![]()
Ricks zijn tof. Als ik weer eens geld teveel heb... maar eerst een goede electroacoustischequote:Op dinsdag 10 april 2007 19:08 schreef Jorikjet het volgende:
rickenbackers zijn lelijke schelle dingen!
maar wel uniek in hun ding enzo
ja dat is een gevoelig punt bij mij die telesquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:34 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik meende het ook niet, voor bepaalde stijlen issie best wel heul tof![]()
Poepgitaren zijn het!![]()
Wat voor'n hollow body?quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:42 schreef belsen het volgende:
Ik heb en een holler body, zeer geschikt voor mijn vorige rock'n'roll bandje, en een solidbody voor de punk/disco, anders heb je toch teveel 'ruis' erbij.
Beiden zijn overigens gewoon Ibanezjes, hoor.
had ik dus ookquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:47 schreef punkjunk het volgende:
worden mijn tvps nou steeds verwijderd ofzo?
sjezus, moet ik dan ff wat interessants over me gitaar vertellen ofzo?
nou, het is dus een telecaster van lc en the shavers is een gave band!
nie verwijdere nu anders moet ik steeds zoeke in die muzieklijst en dat kost me te veel moeite!
beetje jammer idd, verder tof ding.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:51 schreef punkjunk het volgende:
ah wat een vet ding! alleen een puur lelijke headstock!![]()
Nee, de meeste geilen op kilometers omlaag gestemde 7-snarige ibanezzen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:52 schreef Sickert het volgende:
maar uit de posts begrijp ik eigenlijk dat de meeste hier zwaar geilen op Fenders?
fender en gibson zijn sowieso de populairste merken.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:52 schreef Sickert het volgende:
[..]
had ik dus ookeen simpele tvp is hier niet voldoende om het topic makkelijk terug te vinden en lekker mee te lezen zonderd dat je eigenlijk iets zinnigs te melden hebt
maar uit de posts begrijp ik eigenlijk dat de meeste hier zwaar geilen op Fenders?
of zijn er ook nog Gibson Les paul Lovers
hoiquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:59 schreef Under_Score het volgende:
yeey, ik kan eindelijk reageren.
ik had de hele middag problemen om op het forum te komen. nu kan ik alleen mijn profiel niet aanpassen. zou opzich niet zo`n ramp zijn maar ik ben helemaal geen vrouwnu krijg ik straks allemaal van die vage fotoverzoekjes in mijn gastenboek.
ik dacht dus, laat ik mij als gitarist ook maar is aanmelden
vertel alles over je gear.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:59 schreef Under_Score het volgende:
yeey, ik kan eindelijk reageren.
ik had de hele middag problemen om op het forum te komen. nu kan ik alleen mijn profiel niet aanpassen. zou opzich niet zo`n ramp zijn maar ik ben helemaal geen vrouwnu krijg ik straks allemaal van die vage fotoverzoekjes in mijn gastenboek.
ik dacht dus, laat ik mij als gitarist ook maar is aanmelden
toe maar weerquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:02 schreef Under_Score het volgende:
euh, ok
mijn set gitaren betaan uit een
Gibson SG standard
Gibson SG menace
Jackson Randy Rhoads ( japanner )
en ik heb een Marshall TSL top met een 1960A cabinet
en nog wat misc effect pedaaltjes.
Ik neem aan wel een authentieke AC30 voor je rock n' rollbandje? Geen modelling in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:05 schreef belsen het volgende:
Wel een vette VOX-versterker, natuurlijk.
Orangequote:Op dinsdag 10 april 2007 21:01 schreef punkjunk het volgende:
[afbeelding]
hier was ik heen vorig jaar, zie nu pas foto's, echt geen idee hoe het bandje heten, maar die gitaar! wat klonk die heerlijk over dat orange stackje wat ie bij zich had
bolt on, en ja, een nogal platte dunne hals. best een klotending eigenlijk.quote:toe maar weer
heeft die Jackson een platte hals?
wtf kan er aan rammelen?quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:07 schreef Under_Score het volgende:
[..]
bolt on, en ja, een nogal platte dunne hals. best een klotending eigenlijk.
was een tweede handse dus hij is ook nog behoorlijk beschadigd. hij rammelt ook nog eens vrij hard.
Milwaukee Wildmen, schijnbaar.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:01 schreef punkjunk het volgende:
[afbeelding]
hier was ik heen vorig jaar, zie nu pas foto's, echt geen idee hoe het bandje heten, maar die gitaar! wat klonk die heerlijk over dat orange stackje wat ie bij zich had
Epiphone valve juniorquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:05 schreef belsen het volgende:
't Is niet zo dat ik een Ibanez fan ben, maar je krijgt veel gitaar voor een schappelijke prijs. 't Is meer een kwestie van budget.
Je hebt namelijk niet veel goede, budgetversterkers, die wat kunnen.
Nee, zo'n zelfde als jij, maar dan stereo.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:06 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik neem aan wel een authentieke AC30 voor je rock n' rollbandje? Geen modelling in ieder geval.
Mods met een geheugen, het zou verboden moeten wordenquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:11 schreef belsen het volgende:
[..]
Nee, zo'n zelfde als jij, maar dan stereo.
Gibsonquote:Op dinsdag 10 april 2007 20:56 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
fender en gibson zijn sowieso de populairste merken.
zitten hier ook een zooi ibanez fans, één Dean hoer, en ik vertegenwoordig ESP explorers
Tja, 't is een gave, hè. Leuke band overigens.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:12 schreef punkjunk het volgende:
[..]
men, hoe weet je dat nou in 1x zo snel?![]()
je hebt fender halzen toch ook in allerlei soorten en maten?quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:13 schreef Sickert het volgende:
[..]
Gibson
ben er helemaal weg van (mede door mn vriendin)
als ik goed kon spelen had ik er ook meteen 1 gekocht ipv mn Gretsch al doet die qua geluid er niet voor onder vind iken speelt ie zeer lekker
Fenders vind ik de hals niet zo mooi
Ibanez heb ik ook nog naar gekeken en die waren of te duur of in de zelfde prijsklasse als mn Gretsch te gammel (alles persoonlijk natuurlijk..)
maar ik ben verslaafd geraakt aan gitaren en zit gemiddeld toch een uur of langer te raggen/tokkelen
ach, hij is nu relic, meteen 2x zo veel waard.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:16 schreef Aresdreams het volgende:
*baalt*
vandaag toetsenbord uit handen geglipt tegen me semi-acoustische 12-snaar aan...
2 deuken in het topblad
ik ben ook verslaafdquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:13 schreef Sickert het volgende:
[..]
maar ik ben verslaafd geraakt aan gitaren en zit gemiddeld toch een uur of langer te raggen/tokkelen
ik ben al klaar met school en speel alsnog gemiddeld een uur per dag, gisteren eindelijk die Pinch harmonic zooi onder de knie gekregenquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:18 schreef LennartCM het volgende:
[..]
ik ben ook verslaafd![]()
ik speel minimaal 2,5 uur per dag en daar gaat mn school nu wel onder leiden![]()
Maar het was niet echt me bedoeling me gitaar meer waard te laten worden...quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:17 schreef punkjunk het volgende:
[..]
ach, hij is nu relic, meteen 2x zo veel waard.
valt hout niet uit te deuken? gewoon met je vinger vanuit de klankkast ofzo?quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:23 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Maar het was niet echt me bedoeling me gitaar meer waard te laten worden...
Nee, dat is niet mogelijk, wel 'uit deuken' door het boven stoom te houden, omdat het hout 'ingedeukt' is. maar lijkt me ook weer niet goed voor de rest, zit te dicht op de hals daarvoor.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:27 schreef punkjunk het volgende:
[..]
valt hout niet uit te deuken? gewoon met je vinger vanuit de klankkast ofzo?
nee manquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:27 schreef punkjunk het volgende:
[..]
valt hout niet uit te deuken? gewoon met je vinger vanuit de klankkast ofzo?
als het gewoon een stukje hout is wat strak over een frampje "gespannen" is als het ware zou het volgens ij wle mogelijk moeten zijn.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:31 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
nee man
beschadigd hout fix je niet zomaar op een gitaar![]()
maar ze hebben allemaal hetzelfde soort stem mechaniek allemala 1 kant opquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:16 schreef punkjunk het volgende:
[..]
je hebt fender halzen toch ook in allerlei soorten en maten?
mijn gitaren zijn ook beschadigd, is natuurlijk kut, maar je doet er verder ook niks meer aan.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:41 schreef Aresdreams het volgende:
Ach wat maakt het uit, hij speeld nog steeds hetzelfde en klinkt nagenoeg hetzelfde. Dus eigenlijk geen probleem, alleen jammer dat ie beschadigd is.
Nou daar ben ik het niet helemaal mee eens, ik heb destijds een goede Ibanez gekocht (sa 120) voor 250 euro. Dit had er echter meer mee te maken dat ik nog geen flikker kon en ik het dus het grote geld voor een echt goede gitaar nog niet waard vond.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:05 schreef belsen het volgende:
't Is niet zo dat ik een Ibanez fan ben, maar je krijgt veel gitaar voor een schappelijke prijs. 't Is meer een kwestie van budget.
Je hebt namelijk niet veel goede, budgetversterkers, die wat kunnen.
als je een schok krijgt is je aarde kapot ofzo, maar dat veroorzaakt eerder ruis dan een piep.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:05 schreef Maaark het volgende:
Jongens. and the occasional girl.
Ik heb weer eens een vraag.
Ik merkte op m'n hollowbody Ibanezje een paar dagen terug dat er na wat spelen een zacht hoog whinend geluid te horen was. Het was niet constant, maar kwam af en toe terug. (door versterker)
Ik dus m'n gitaar in de PC pluggen met Guitar Rig 2, na een tijdje spelen HETZELFDE geluid.
Dus ik denken dat het aan mijn oren lag, maar nee hoor. Opgenomen op cassetterekorder die hier toevallig stond, en is duidelijk terug te horen.
Kan dit komen door kapotte electronica? Ik heb laatst wel een keer m'n handen proberen te wassen terwijl ik m'n gitaar vast had; dikke schok
homerecordingbovenbaas, ik voel me vereerdquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:17 schreef Svyatagor het volgende:
Geen commentaar verder, als homerecording-bovenbaas?
nee de schok kwam toen ik mijn hand onder water stak toen ik mn andere hand aan de gitaar had.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:12 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
als je een schok krijgt is je aarde kapot ofzo, maar dat veroorzaakt eerder ruis dan een piep.
Ok, ik zal er eens naar kijken! De gitaren zijn verder ook niet ge-eq'd, tenminste, niet na de pod. Maar dat ga ik zeker nog even doen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 22:26 schreef --H-I-M-- het volgende:
[..]
homerecordingbovenbaas, ik voel me vereerd![]()
hij klink echt goed! Enige puntje is mischiend at je de gitaren wat meer hoge mids kan geven (draai es aan de 2-4 khz knop en beetje 6khz) zodat ze wat dichter naar de luisteraar toekomen. drums en bas zijn echt goed gelukt!
Het zou ook niet mijn type zijn, maar ik vind het wel tof dat mensen dat soort customwerk doenquote:Op woensdag 11 april 2007 12:27 schreef ikheetmartijn het volgende:
MIJN OGEN. Oef daar kan ik persoonlijk dus helemaal niks mee he Litpho, mij te kitscherig. Gelukkig dat smaken verschillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |