Ik ben meer van de 8-ball. Probleem is daar dat de ballen elkaar soms behoorlijk afdekken, maar zo rond de 4 beurten gemiddeld denk ik.quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:53 schreef RijstNatie het volgende:
ik speel beide varianten, als ik zelf mag breaken speel ik soms in 1 beurt de tafel leeg maar meestal in 3 beurten ofso.. jij dan?
Mooie tafelquote:Op dinsdag 10 april 2007 01:18 schreef RijstNatie het volgende:
chinese boy vs earl strickland
mooie partij
http://www.youtube.com/watch?v=YWMDhi3rWt4
Yep. Mijn hoogste series: 41, 42, 45.. afgelopen maand was de hoogste 37. Laatste paar maanden eigenlijk amper meer gestraight, hopelijk komt daar de komende tijd verandering in!quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:51 schreef Garisson72 het volgende:
spelen jullie ook straight pool? (of 14.1 if you will...)
zo ja: hoge series geschoten ook?
Dat is best wel oud nieuwsquote:Op zondag 10 juni 2007 19:06 schreef Faxie het volgende:
Even vermelden dat Nick vd Bergh het nationale straight record wat scherper heeft gezet. Staat nu op 293.
Ik pool nu zo'n 12 uur in de weekquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:17 schreef Garisson72 het volgende:
Nou lekker toch?
En heb je nou je pool-activiteit opgeschroefd, dat je je ineens in dit topic meldt?
dit vooral ook om niet te hard off-topic te schieten...
't is een kwestie van prioriteiten hè. Bovendien... zo druk is deze periode voor mij iig niet!quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:56 schreef Schnabbeltje het volgende:
Hmmmm 12-20+ uren he, dan kom ik aanzetten met mijn 2-6 uren per week. Dat jullie nog tijd hebben in deze drukke periode.
afgewezen!quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:22 schreef AFX. het volgende:
Hehe, eigen keu zeker. Nu nog een eigen tafel
Ik heb helaas geen tijd om er meer tijd aan te besteden
Ik ben gevraagd voor competitie, maar heb afgewezen. En speel het liefste 9-ball.
Komt weleens voor dat ik in 1Down speel, maar House of Billiards in het centrum van Arnhem is voor mij dichterbij.quote:
Hey, gefeliciteerd!!quote:
quote:
Bedankt!quote:Op maandag 25 juni 2007 09:01 schreef Garisson72 het volgende:
Hey, gefeliciteerd!!![]()
Mag ik weten met welk team dit heuglijk feit is behaald?
En hoe laat is het uiteindelijk geworden dan, want het was weer een dag van wachten-wachten-wachten...![]()
Wij hebben ook een poging ondernomen op het NK in Enschede gisteren, maar strandden bij de laatste 16...
slechts 2 partijen gespeeld, eerste 6-2 gewonnen, maar daarna wilde het niet meer zo... 6-4 verloren.Ah well.
![]()
De finale tegen Vijfde uit Doetinchem (oost3) en de halve finale tegen Death Pool (west1).quote:Op maandag 25 juni 2007 20:27 schreef Garisson72 het volgende:
tegen welk team speelden jullie de finale, Naggelwauz?
en weet je nog tegen wie jullie de halve finales speelden?
sounds like a plan!quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:21 schreef Kersje86 het volgende:
een keertje Fok! Pool toernooitje houden?
jij bent te goed, je mag niet meedoen van mijquote:
Dat 9 ball ging niet geweldig.... zat nog in een dip. Won de eerste van zo'n belg, 2e verloor ik net van Rory door m'n eigen stomme fouten (zwaar onnodige ketser om 5-5 te maken....) en daarna verloor ik van Ilker. Hij speelde wel goed, schoot 3 break and runs.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:34 schreef RijstNatie het volgende:
nog kunnen winnen met 8 of 9 bal toernooi in de distel?
Spreek een tijd af en bel Smith&Jones op om de tafels te reserveren. Erg lastig is het niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:36 schreef Kersje86 het volgende:
dacht eerder aan Smith&Jones... is dichterbij station... moet alleen ff zien te regelen hoe we dat gaan doen met tafelhuur -_- wilt iemand anders het niet organiseren, ik ben er niet zo goed in , heb wel ideetjes maar organisatie
Ik hoor wel goede verhalen over Club-8 en De Gracht.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:36 schreef glasbak het volgende:
Ik denk dat ik me in dit topic ook maar eens ga melden
Ik speel nog niet zo lang, maar de afgelopen 6 weken wel elke dag een aantal partijen![]()
Maar goed.. Dat elke dag spelen is wel over omdat ik nu weer terug ben in Nederland en hier andere verplichtingen heb.
Wie kan mij adresjes geven over goede poolgelegenheden in en om Amsterdam?
Volgens mij is hij een jaar of 26, desalniettemin een top prestatie natuurlijk.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Huidji See verliest finale van WK 14.1 met 200 - 171 helaas... Knap van die kerel, is 21 ofzo, speelde paar jaar terug met de jeugdselectie bij ons een paar partijen...
gatsie jij ook al? ik denk dat ik serieus teveel met deze 2 gasten speel, die kakelen altijd gatverdamme word geirriteerd en al, en is zo'n 2 maanden geleden begonne... kga vanaf nu niet meer op de zaterdag spelen(dan zijn hun er) en kijken of er verandering komtquote:Op maandag 23 juli 2007 06:17 schreef Faxie het volgende:
Ik speel al serieus 2 maanden gaarIk kan me gewoon niet genoeg meer concentreren...
Zo'n lange dip heb ik nog nooit gehad
Hopelijk is het snel voorbij...
dacht ik eregisternacht ook.... hoef maar door de poules te komen dan ben ik blij... neuuu heb gewoon alles verloren.. gatverdamme!quote:Op maandag 23 juli 2007 11:03 schreef Schnabbeltje het volgende:
Wat mij wel eens is verteld, is om positief te denken. Gewoon denken dat je het gaat winnen. Bij mij helpt het meestal ook. Alleen vergeet ik dan dat ik de volgende rack ook wil winnen. Dan herinner je na 2-3 verloren racks weer dat je wilt gaan winnen, dan win je ook weer een rack. Beetje telepatisch, maar het helpt wel.
Het is meer jezelf overtuigen dat je een bal pot of de rack wint, dan dat je een x-aantal partijen wint en zo door de poules kom.quote:Op maandag 23 juli 2007 18:41 schreef Kersje86 het volgende:
[..]
dacht ik eregisternacht ook.... hoef maar door de poules te komen dan ben ik blij... neuuu heb gewoon alles verloren.. gatverdamme!
haha ja tuurlijk, leuk!quote:Op maandag 23 juli 2007 18:43 schreef Kersje86 het volgende:
laten we is een x spelen Ramon... heb al met schabbeltje en faxie gespeeld en met jou nog niet
Normaal speel ik slechter dan Kersje. Alleen heb ik de afgelopen paar maanden mijn hele spel omgegooid. Waar ik nu op sommige punten fors ben verbeterd, maar ook op een aantal punten flink slechter op ben geworden. Moeilijke ballen potten lukte me vroeger met gemak, terwijl tegenwoordig mij erg veel moeite kost. Per saldo ben ik denk ik wel vooruit gegaan. Heb in iedergeval laatst met minimale verschillen gewonnen van Kersjequote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:46 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
haha ja tuurlijk, leuk!
waar speel je normaal altijd?
En hoe waren de krachtsverhoudingen eigenlijk tussen jou, Faxie en Schnabbeltje?
Nou, ik heb de afgelopen 10 jaar voor de plezier gepoold en dus ook mezelf het hele spel geleerd. Nooit met effecten gespeeld, hooguit een trekstoot. Nooit aan positiespel gedacht, etc. Speelde het altijd met gevoel, waar ik soms heel goed van af kom (soms run-outs), maar heb ook momenten waar ik geen bal kan potten. De afgelopen paar maanden heb ik met pro's en mensen die de basis redelijk beheersen gespeeld, en daarvan heel wat geleerd. Daarnaast ook heel veel technieken en basics gelezen. Dit alles heeft geleid dat ik totaal anders speel. Ik sta anders, mijn stroke is anders, mik anders, analyseer de tafel, speel veel met effecten, analyseer hoe anderen spelen, analyseer wat ik zelf verkeerd doe, etc. Vroeger wilde ik alleen de bal potten, de rest intereseerde me niet zo veel. Tegenwoordig concentreer ik veel meer op positiespel, waardoor ik helaas meer ballen mis. Kwestie van trial-error geval. Daarnaast probeer ik meer technisch de ballen te potten ipv met gevoel en ben nog aan het uitzoeken wat het best bij me past. In feite zal je elke hoek moeten kunnen berekenen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:51 schreef Garisson72 het volgende:
Je hele spel omgegooid? dat doe je ook niet zomaar...
Waar heb je het dan over? je routine helemaal gewijzigd? Als je al een aantal jaren speelde lijkt me dat erg moeilijk.
Ik heb zelf ook het nodige geschaafd aan mijn spel (o.a. van open naar gesloten brug, stroke ritme en timing) maar al vele jaren lang nix fundamenteels. Zal ook nooit meer gebeuren, als ik goed in mijn ritme zit is er niets mis mee.
Hoe dan ook, inmiddels word ik wel nieuwsgierig naar jullie niveau!
Ik hoop dat je dát nog steeds doet! laten we dat vooropstellen!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:30 schreef Schnabbeltje het volgende:
Nou, ik heb de afgelopen 10 jaar voor de plezier gepoold
Daar ben ik het nou net niet mee eens. Mijn overtuiging is dat je iedere hoek gewoon ziet, vooropgesteld dat je voldoende ervaring hebt. Daar moet je op kunnen vertrouwen: als ik aanleg, heb ik de juiste hoek gekozen. Potmaking is voor het grootste gedeelte zelfvertrouwen.quote:<knip>
In feite zal je elke hoek moeten kunnen berekenen.
Nou, het probleem is dat je dan wisselvallig speelt (tenzij je genoeg ervaring hebt). Als ik op vertrouwen speel, dan speel ik de ene keer uitstekend, en de andere keer ontzettend slecht. En gezien ik de afgelopen tijd nog al slecht speel, heb ik toch liever dat ik het berekenen onder de knie heb, zodat ik op de juiste moment de juiste truuk kan halen. Als je een keer een dipje hebt, dan moet je gewoon kunnen switchen naar een ander techniek. Het kan ook erg handig zijn voor de laatste of laatste twee ballen die je moet potten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:47 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Daar ben ik het nou net niet mee eens. Mijn overtuiging is dat je iedere hoek gewoon ziet, vooropgesteld dat je voldoende ervaring hebt. Daar moet je op kunnen vertrouwen: als ik aanleg, heb ik de juiste hoek gekozen. Potmaking is voor het grootste gedeelte zelfvertrouwen.
Vooral met lange races moet je het op vertrouwen kunnen, want iedere bal 'berekenen'... daar raak je doodvermoeid van voor je de race hebt gewonnen. met alle desastreuze gevolgen vandien.
[..]
Cueball die 45 graden van de hoek van inval op de objectbal weerkaatst? Dat moet je inderdaad gewoon aanvoelen en zien zonder dat je daarbij nadenkt. Enige waarbij je moet nadenken is spin, vooral sidespin kan nog wel eens lastig worden.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:05 schreef Garisson72 het volgende:
om je de eerlijke waarheid te zeggen: ik zou niet eens meer weten wat dat 'berekenen' precies inhoudt. Ik speel al zo lang op vertrouwen, techniek en gevoel dat ik dat gewoon niet meer kan geloof ik...
Wat doe je dan precies als je een hoek 'berekent' ?
Ik gebruik verschillende manieren om te zien hoe ik het moet raken. Ik heb even mijn schema's weer bijgepakt en kom net achter dat ik sommige hoeken steeds verkeerd berekende, vandaar dat ik die laatste tijd steeds misquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:05 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Wat doe je dan precies als je een hoek 'berekent' ?
Ik speel met een 3 banden biljartkeu met een 3 banden shaft, wat veel minder deflectie zal moeten geven, waarschijnlijk minder dan de 314 zelfs. Heb met diverse keuen gespeelt, veel deflectie, weinig deflectie (314). Om eerlijk te zijn merk ik er weinig van, maar dat kan aan mij liggen. Geef me een veel deflectie keu en een weinig deflectie keu, en ik speel met evenveel deflectie. En hoe ik er mee om ga, tja dat gaat voorlopig nog wel met gevoel. Ik speel namelijk ook maar sinds een maand met veel effecten. Ik weet bijvoorbeeld als ik hard+laag+links/rechts effect speel, dat ik een halve bal deflectie heb op een tafel lengte. Bij normaal tot redelijk hard stoten heb ik geen deflectie. Bij zacht stoten heb geen deflectie, maar wel de spin die ervoor zorgt dat de bal van zijn baan gaat. Oftewel, als je links effect geef, dan wijkt de CB ook naar links (deflectie wijkt naar rechts).quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:33 schreef Garisson72 het volgende:
ik vind het knap dat je het kan op die manier. Tegelijkitair ben ik blij dat ik het zo niet hoef te doen...
heb niet altijd een geodriehoek op zak...
Ik vraag me wel af hoe je dan omgaat met deflectie, wat je krijgt als je met sidespin speelt?
wat Ronald betreft dies wel stukken beter dan mij, speel de laatste tijd veel 8 ball en straight poolquote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:46 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
haha ja tuurlijk, leuk!
waar speel je normaal altijd?
En hoe waren de krachtsverhoudingen eigenlijk tussen jou, Faxie en Schnabbeltje?
Ja lijkt me leuk, waarom ook niet. Alleen is Arnhem niet echt om de hoek. Ik zit meer in omgeving Utrecht.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:30 schreef Garisson72 het volgende:
Straight is ook mijn favoriete spelvorm, maar alleen als ik een beetje beschoft speel. Anders is het de meest frustrerende spelvorm...
8 en 9 speel ik verder allebei redelijk veel.
Heb je een voorstel om ergens een keer af te spreken, zodat we een middagje de krachten kunnen meten?![]()
ik denk bijvoorbeeld aan een zondagmiddag....?
En misschien vinden Faxie en Schnabbeltje het ook wel leuk om aan te haken?![]()
Ik speel zelf in een dorp vlakbij Utrecht. Speel meestal op een splinter nieuwe 9ft Brunswick tafel met een setje nieuwe aramith ballen. Er staat één tafel bij waarbij je letterlijk met je keu kunt zwaaien, dan raak je nog geen speler van de andere tafelquote:Op woensdag 25 juli 2007 12:31 schreef Garisson72 het volgende:
Arnhem is geen vereiste natuurlijk, ik ben mobiel dus kan zo richting Utrecht rijden. Ook leuk eens een andere poolzaal te zien!
Enige vereiste is dat pool er een beetje serieus genomen wordt, dus 9 foot wedstrijdtafels aub (en geen aftandse 7 foot bartables die 30cm uit elkaar staan en waarvan het laken zo ver versleten is dat het doorzichtig is geworden, knetterharde muziek en alleen maar neonverlichting...)
ja lach maar, Pool Position in Arnhem is zo'n tent.
Berekenen werkt niet. Je moet zoveel balletjes potten en witte ballen goed wegleggen totdat je gevoelsmatig weet hoe je alles moet raken. Pas bij enorm onbekende situaties moet je echt gaan nadenken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:33 schreef Garisson72 het volgende:
ik vind het knap dat je het kan op die manier. Tegelijkitair ben ik blij dat ik het zo niet hoef te doen...
heb niet altijd een geodriehoek op zak...
Ik vraag me wel af hoe je dan omgaat met deflectie, wat je krijgt als je met sidespin speelt?
Het gaat ook juist om de lastige ballen. Ik zal het erg knap vinden als mensen situaties waarbij de CB in de kitchen ligt, en de OB achter de headspot en redelijk gecentreerd ligt, dat je met alleen gevoel weet hoe je de OB moet raken. Bij dit soort ballen ga ik toch echt de moeite nemen om de hoek te berekenen, zodat ik met redelijk veel zekerheid weet waar ik met de CB op moet richten. Dat ik het soms alsnog verknal is een ander verhaalquote:Op woensdag 25 juli 2007 15:55 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Berekenen werkt niet. Je moet zoveel balletjes potten en witte ballen goed wegleggen totdat je gevoelsmatig weet hoe je alles moet raken. Pas bij enorm onbekende situaties moet je echt gaan nadenken.
Dat komt mij opzich wel uit.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:42 schreef Garisson72 het volgende:
Smith & Jones klinkt mij goed in de oren, tafelgeld betalen lijkt mij ook een normale zaak. Het voorstel is dus zondagmiddag over 3 weken?
De eerste twee problemen heb ik in ieder geval niet zo veel moeite mee. Topspin vind ik overigens wel lastig. Als ik veel topspin speel, dan heb ik regelmatig een miscue, daarom probeer ik die ook zacht te spelen. Verder heb ik problemen met het spelen van korte afstandsballen waarbij de hoek tussen de 30 en circa 50 graden ligt. En zoals velen speel ik niet graag ballen waarbij je de middenpocket snijt. Verder nog bij het hard stoten van die lange afstandsballen met een minimale hoek, maar dit is denk ik wel op te lossen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:09 schreef Garisson72 het volgende:
mij ook, we hebben het dus over zondag 19 augustus. Kijken of Faxie en Kersje dan ook kunnen!
Wat zijn voor jullie ballen waar je altijd moeite mee hebt gehad? Volgens mij heeft iedere speler dat wel.
Voor mij zijn het lange ballen langs de band en lange ballen met een minimale hoek (dus een paar graden). Bovendien komt power-topspin er vaak niet zo goed uit bij mij - valt vaak dood na één band.
Daar heb ik tegenwoordig ook last van. Kicks zijn toch één van de dingen waar ik goed in ben, maar tegenwoordig lukt dat niet meer. Paar maanden terug kon ik nog zonder moeite 3-4 banden pakken voordat ik de objectbal raakte. Tegenwoordig gaat het bij 1 band al mis. Dan speel je de bal met een bepaalde hoek tegen de band, maar komt die met een totaal andere hoek van de band af, terwijl ik nog zo zeker weet dat ik de bal in het midden heb geraakt. Vandaag toch maar even analyseren wat het probleem is.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:09 schreef Garisson72 het volgende:
...
ow, en trouwens... mijn kicks werken tegenwoordig ook niet meer zo...![]()
Grappig hoe iedereen dus andere moeite-ballen heeft. Jij noemt er nu twee waar ik dan weer totaal geen moeite mee heb, zelfs niet als het écht heel slecht gaat.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:23 schreef Schnabbeltje het volgende:
De eerste twee problemen heb ik in ieder geval niet zo veel moeite mee. Topspin vind ik overigens wel lastig. Als ik veel topspin speel, dan heb ik regelmatig een miscue, daarom probeer ik die ook zacht te spelen. Verder heb ik problemen met het spelen van korte afstandsballen waarbij de hoek tussen de 30 en circa 50 graden ligt. En zoals velen speel ik niet graag ballen waarbij je de middenpocket snijt. Verder nog bij het hard stoten van die lange afstandsballen met een minimale hoek, maar dit is denk ik wel op te lossen.
Het ligt sowieso niet aan de pommerans. Ik speel zowel met een Moori M als met een Sniper. Beiden in perfecte staat, uiteraard kan je dan over twijfelen of het wel niet genoeg mee is ingespeeld, maar goed. Het ligt sowieso aan mijn stroke. Ik denk zelf doordat ik tegenwoordig nog al probeer om de keu level te houden, dat ik hierdoor de butt te laag hou, waardoor de miscue wordt veroorzaakt. Ik ga straks weer poolen, dus kijk dan wel waar het door komt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:08 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Grappig hoe iedereen dus andere moeite-ballen heeft. Jij noemt er nu twee waar ik dan weer totaal geen moeite mee heb, zelfs niet als het écht heel slecht gaat.
Die miscue waar je het over hebt, ligt dat niet aan een te gladde pomerans? kwestie van opruwen met een pikkertje of zo, of probeer eens een zachtere pomerans.
Ik vermoed dat de keu niet level is, maar dat de butt te laag is, hierdoor stoot je in feite omhoog inplaats van recht. De Sniper die ik heb is een maand oud en iets van 10 uren mee gespeeld, daar kan het echt niet aan liggen. De Moori M die ik heb wordt regelmatig opgeruwd en als ik dat zelf niet doe, dan zijn er nog anderen die het voor mij opruwenquote:Op donderdag 26 juli 2007 15:04 schreef Garisson72 het volgende:
Ik speel ook met een Sniper, maar die moet ik nog steeds van tijd tot tijd ruw maken, anders krijg ik ook miscues. Dus dat zou ik niet meteen uitvlakken.
Voor topspin moet je de keu ook zoveel mogelijk level houden; als je naar beneden stoot krijg je een swerve-effect (hoe klein ook) en dus onzuiverheid in je stoot.
Zoals het er nu uitziet zal 19 augustus mij bij nader inzien toch niet zo goed uitkomen... een week later dan misschien? De week dáárna ben ik een maand op vakantie...quote:
Meestal ben ik al vergeten wat ik heb gedaanquote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nooit de drang om gespeelde partijen te evalueren, hebben jullie dat wel? Althans, niet in een bal-tot-bal-detailniveau. Hooguit het globale verloop van liefst een lange match.
Ik heb geen dip nodig om slecht te spelen, ik speel standaard al slechtquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:02 schreef Faxie het volgende:
Ik weet niet of ik wel durf.... zit nog steeds in die klotedip....
Ik stel voor dat we allemaal beginnen met 5 glazen bierquote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:23 schreef Garisson72 het volgende:
jaja, maar als 't zover is, willen we allemaal winnen. Gaat 't toch weer hard tegen hard, en met de keu gooien en zo...
Want we willen hier allemaal kunnen posten dat we gewonnen hebben toch. En de anderen dan allemaal : "jaaa maaaarrr ik had pech, en jij alleen maar geluk..."
Nu jij meedoet durven anderen natuurlijk niet meer he.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:48 schreef Faxie het volgende:
Misshcien nog meer poolers die zin hebben in een Fok meeting?
zie, het grote druk-opbouwen is nu al begonnen!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:53 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Nu jij meedoet durven anderen natuurlijk niet meer he.
Als we alle druk bij Faxie leggen, dan kan er voor ons in ieder geval niks meer fout gaanquote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:03 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
zie, het grote druk-opbouwen is nu al begonnen!
Dat wordt 14 dagen lang, elke dag 15 uren trainen, mag niet verliezen, mag niet verliezen....quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:56 schreef Garisson72 het volgende:
rustig mensen, rustig! jullie moeten nog 2 weken he...
Nee, echt totaal niet. Ik heb bijna 3 maanden niet kunnen spelen, en dat was terug te zien. My god.quote:Op maandag 30 juli 2007 09:42 schreef Garisson72 het volgende:
yw Dawg!
Is 't nog een beetje voorspoedig gegaan, gisteren?
ik heb dit weekend niet veel meer gespeeld...kwam er niet meer van.
Uhm, ik ben niet zo into al die namen, volgens mij gewoon straight, kleur potten na afstoot, dan zwart (hoeft niet in tegengestelde pocket).quote:Op maandag 30 juli 2007 11:30 schreef Garisson72 het volgende:
nog 2 weken om iedere avond je niveau weer op te vijzelen dan, want zoals je in dit topic ziet: er wordt een flink poolniveau beloofd als je 't verbale steekspel mag geloven...
Wat heb je gespeeld, dawg? en wat ging er niet goed gisteren?
Ik ben de laatste tijd wel weer redelijk te spreken over mijn spel. Komt vooral omdat ik mezelf opleg om het niet zo serieus meer te nemen, ik begon zowat te verkrampen!![]()
8-ball it is.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:11 schreef Garisson72 het volgende:
zoals je het beschrijft (zwart als laatste) speel je 8ball (hence de 8 op die zwarte bal). Straight is een heel andere poolvariant.
Ik hoop dat je ook niet zoiets als een twee-keer-regel hebt? dat je dus 2 keer mag als de ander een fout heeft gemaakt. Die regel bestaat heel niet, net zoals die regel van zwart in tegenovergestelde pocket. Die 'regels' zijn verzonnen om het spel te rekken, zodat je meer rendement uit je gedeponeerde euro haalt, maar als je op wedstrijdtafels speelt heeft dat niet veel zin omdat je doorgaans een vast bedrag per uur betaalt.
Niet tevreden zijn is goed! ben ik ook nooit. Keeps U motivated!
Dat zijn Amerikaanse regelsquote:Op maandag 30 juli 2007 14:11 schreef Garisson72 het volgende:
zoals je het beschrijft (zwart als laatste) speel je 8ball (hence de 8 op die zwarte bal). Straight is een heel andere poolvariant.
Ik hoop dat je ook niet zoiets als een twee-keer-regel hebt? dat je dus 2 keer mag als de ander een fout heeft gemaakt. Die regel bestaat heel niet, net zoals die regel van zwart in tegenovergestelde pocket. Die 'regels' zijn verzonnen om het spel te rekken, zodat je meer rendement uit je gedeponeerde euro haalt, maar als je op wedstrijdtafels speelt heeft dat niet veel zin omdat je doorgaans een vast bedrag per uur betaalt.
Niet tevreden zijn is goed! ben ik ook nooit. Keeps U motivated!
Ik heb over die regels zoveel onzin gehoord.quote:
De zwart-via-drie-banden-regel is daar ook wel een schitterend voorbeeld van. En maar wachten, en maar wachten. En dan speel je zelf die tafel in een paa rminuten leeg en kan je weer opnieuw betalen.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:29 schreef Garisson72 het volgende:
hey Affiks!
Ja die twee-keer-regel zou een Amerikaanse regel kunnen zijn, van die zwart-in-tegenovergestelde-pocket-regel weet ik zeker dat die er is om je euro te rekken.
Of ms hebben we allebei gelijk, en willen die Amerikanen hun dollar rekken. Cheapskates.
Hoe staat het met jouw pool-aspiraties dan tegenwoordig?
Nog steeds flink bezig hequote:Op maandag 30 juli 2007 16:29 schreef Garisson72 het volgende:
hey Affiks!
Ja die twee-keer-regel zou een Amerikaanse regel kunnen zijn, van die zwart-in-tegenovergestelde-pocket-regel weet ik zeker dat die er is om je euro te rekken.
Of ms hebben we allebei gelijk, en willen die Amerikanen hun dollar rekken. Cheapskates.
Hoe staat het met jouw pool-aspiraties dan tegenwoordig?
Dat kan ik nooitquote:Op maandag 30 juli 2007 16:45 schreef Garisson72 het volgende:
haha, goed bezig heur! keen on the ball, dat mag ik wel.
afstand is altijd moeilijk. Pro's hebben daar als training de Mighty X voor: cueball bij een hoekpocket, objectball in het midden van de tafel, die je dan diagonaal over de tafel in de andere hoek inknalt.
Echte pro's leggen de cueball tussen de kaken van de hoekpocket...
enneh... *kuch
we zijn dus een pool-Fok!-meet aan het bekokstoven alhier, zin om aan te haken? 12 aug a.s., Utrecht.
Nouja, we gaan voor de fun, maar we proberen wel een beetje op niveau te spelen, met bijbehorende regels dus.quote:Op maandag 30 juli 2007 16:15 schreef Garisson72 het volgende:
je speelt godzijdank in ieder geval met de juiste regels.![]()
En die termen maken natuurlijk niet uit, iedere sport e.d. heeft zijn jargon, zo ook pool.
tis ook een hoop aandachttrekkerij denk ik weleens, maar dat hou je wel stil hè.![]()
![]()
En wat voor poedelprijzen had jij in gedachten dan?quote:
Ok. Wij moeten maar niet gaan poolen dan dawg.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:02 schreef dawg het volgende:
Nouja, we gaan voor de fun, maar we proberen wel een beetje op niveau te spelen, met bijbehorende regels dus.
Maar soms, dan zie ik daar van die gasten, die spelen de game dat elke willekeurige bal 1 punt is, zo enorm serieus, met stalen gezichten, urenlang nadenken over elke bal, etc. Dat vind ik ergens ook een beetje neigen naar aandachttrekkerij eigenlijk.
Dat is dus ook niet echt mijn ding. Gewoon een balletje schieten, pilsje erbij, wat ouwehoeren, en ik vermaak me uitstekend.
BIer!quote:Op maandag 30 juli 2007 17:08 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
En wat voor poedelprijzen had jij in gedachten dan?
De mooiste keu?
De hardste afstoot?
Het mooiste afgesleten krijtje?
Ach, als je even tijd nodig hebt om te kijken, dat heb ik ook af en toe. Maar wat ik bedoel is, kijken, aanleggen, toch maar niet, rondje om tafel lopen, weer kijken, weer aanleggen. En dat maal 3, en dan stoten, en niet snappen als hij hem dan niet pot. Ja, dat vind ik wel een beetje showoff stijl.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:15 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ok. Wij moeten maar niet gaan poolen dan dawg.
Ik ben die gast die zo lang nadenkt over ieder shot. (En wat zij spelen is ws straightpool, overigens.)
Nou ja, té lang nadenken is niet goed natuurlijk, gaat ten koste van je ritme, maar ik check wel alle opties en maak dan een keuze waar ik achter sta. En idd met een stalen gezicht, en als ik echt slecht speel nog erger. Als je racks wil blijven runnen (dus tafels leegschieten, ik breng je terloops ook ff wat jargon bij) moet je wel!
![]()
En dat combineer ik dan met voornoemd pilsje en het aangehaalde ouwehoeren. Al met al nog best hard werken hoor. En dan hoor je weleens dat pool geen sport is, tsk.![]()
Break-in-onequote:Op maandag 30 juli 2007 17:37 schreef dawg het volgende:
[..]
Ach, als je even tijd nodig hebt om te kijken, dat heb ik ook af en toe. Maar wat ik bedoel is, kijken, aanleggen, toch maar niet, rondje om tafel lopen, weer kijken, weer aanleggen. En dat maal 3, en dan stoten, en niet snappen als hij hem dan niet pot. Ja, dat vind ik wel een beetje showoff stijl.
En ik ken wel een beetje jargon: bal, pocket, potten, stoten, en keu.![]()
als betrokkene door dat alles heen gaat en dan die stoot compleet verkloot, ben ik het met je eens. Als het duidelijk een moeilijke bal is, of positie voor de volgende is moeilijk te behalen, en het lukt na die heisa om aan tafel te blijven en dat rack te runnen, dan is 't gewoon goed gespeeld.quote:Op maandag 30 juli 2007 17:37 schreef dawg het volgende:
Ach, als je even tijd nodig hebt om te kijken, dat heb ik ook af en toe. Maar wat ik bedoel is, kijken, aanleggen, toch maar niet, rondje om tafel lopen, weer kijken, weer aanleggen. En dat maal 3, en dan stoten, en niet snappen als hij hem dan niet pot. Ja, dat vind ik wel een beetje showoff stijl.
je vergeet tafel, laken en band.quote:En ik ken wel een beetje jargon: bal, pocket, potten, stoten, en keu.![]()
Mee eens, maar dat zie je meteen, zie hieronder:quote:Op maandag 30 juli 2007 17:48 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
als betrokkene door dat alles heen gaat en dan die stoot compleet verkloot, ben ik het met je eens. Als het duidelijk een moeilijke bal is, of positie voor de volgende is moeilijk te behalen, en het lukt na die heisa om aan tafel te blijven en dat rack te runnen, dan is 't gewoon goed gespeeld.
quote:Maar ik snap je punt, zulke types die het doen voor de impressive looks ken ik ook!vergeet vooral die grimassen niet, en de hand over de kin strijken, en veel zuchten en steunen en naar de tegenstander kijken: "pfoe kijk mij het eens zwaar hebben hier..."
Ach dat heb ik zo vaakquote:Op maandag 30 juli 2007 17:37 schreef dawg het volgende:
[..]
En ik ken wel een beetje jargon: bal, pocket, potten, stoten, en keu.![]()
Ik heb altijd gezegd dat het een sport is. Maar hoor inderdaad genoeg mensen die het geen sport vinden. Dan vertel ik ze wel eens dat er genoeg speler zijn die zo'n 10 uren lang achter elkaar moeten poolen in een toernooi en vraag ze om het eens na te doen. Meestal kijken ze dan wel anders tegen aanquote:Op maandag 30 juli 2007 23:21 schreef Faxie het volgende:
Mensen die zeggen dat pool geen sport is moeten zich eens wat meer verdiepen.
Pool combineert mentale en fysieke controle op een manier dat weinig andere sporten dat doen. En een heel toernooi lang je uiterste concentratie zien vast te houden is zelfs lichamelijk vermoeiend. Conditie telt echt wel mee op de lange duur.
Stel je eens voor dat je in de finale staat, laatste frame, je runt het rack maar verkloot de positie op de zwarte bal, ik zeg maar wat, wit ligt er een halve centimeter vandaan, en je kan niet direct op een pocket richten. Houd je hoofd dan maar eens koel. Oplossing: een pique-bankshot. Zoiets moet je als echt goede poolspeler ook kunnen.
Ja als je met een paar maten een beetje voor jan lul met veel bier erbij wat op die ballen gaat hakken is het geen sport nee.
Het word een sport door de manier waarop je het beoefend, en dat geldt voor elke sport.
Of ze denken aan mensen die met bier op de ballen letterlijk van de tafel spelen.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:36 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Ik heb altijd gezegd dat het een sport is. Maar hoor inderdaad genoeg mensen die het geen sport vinden. Dan vertel ik ze wel eens dat er genoeg speler zijn die zo'n 10 uren lang achter elkaar moeten poolen in een toernooi en vraag ze om het eens na te doen. Meestal kijken ze dan wel anders tegen aan. Maar het is gewoon zo dat als je over poolen hebt, dat ze een beeld krijgen van een paar kerels achter de bar met een glas bier en dan af en toe een balletje proberen te potten.
quote:Too dull to miss
Trying to make snooker exciting is like asking a glacier to move faster. Slow, silent and unashamedly tedious, it is the most boring sport on TV. And that's just the way it should stay, says Barney Ronay
Friday October 27, 2006
The Guardian
An odd thing happened at the end of Ronnie "the Rocket" O'Sullivan's televised defeat of David Gray in snooker's Grand Prix on Wednesday night. As the two players shook hands, it became clear that something wasn't quite right with the Rocket's opponent. He looked dazed. He didn't seem to be completely aware of what was going on. In fact, he looked exactly like someone who had just sat through every second of seven long frames of snooker. Gray's dopey demeanour, which even the prospect of a winner's prize of £60,000 seemed unable to dispel, was quickly seized upon by those outside the sport. Breakfast television broadcast pictures of him shaking hands and looking a bit like your slightly daft octogenarian uncle when he's just been woken up from his afternoon nap and asked his opinion on the new Lil' Jon album. And once again snooker was being dragged, blinking, out of its natural habitat - the garage, the lockup, the dingy and fetid members' club - and asked to explain exactly what it thinks it's doing with its tuxedos, its long silences and, most of all, its insistence on stretching itself out all this week across three hours of prime-time BBC2 .
Not that snooker wasn't expecting it. Snooker won't be fazed by this kind of talk. The arguments always tend to boil down to the same thing: is snooker unbelievably tedious? It's a question snooker itself has never been afraid to confront. Last year at this very tournament O'Sullivan was booed by spectators after describing the sport as "boring" in a press conference. There are those who see it as a strangely British quirk that what is essentially a parlour game maintains a stranglehold over such a large volume of publicly funded air time. What exactly is all this snooker doing here, they ask - and how do we make it go away?
Oddly, the bits of snooker people tend to attack are precisely the things that make it great. Let's get the big one out of the way. Is it boring? Yes. Proudly and triumphantly boring. Snooker draws strength from its boredom. It presents its boredom to you unashamedly. Like many great British pursuits, like waiting for a bus or queueing at the post office, snooker moves to its own gentle and unhurried rhythms. It may not offer instant thrills. It may not be interactive, fast-paced or well suited to a jerkily edited hip-hop montage. Everything else is already like that; snooker offers you something else.
For a start, no other televised pursuit involves quite so much sitting down in a chair and staring into space. What could be more soothing than that? It is no accident that snooker is so closely associated with late nights, sweaty clubs and, above all, drink. Snooker is comforting. It's always there. It comes to you from a dimly lit place where people move slowly, where smoking is not just permitted but positively encouraged; where going to work on the train, fresh air and daylight are all things that other people do.
And beyond the boredom, there is substance. As a contest, snooker is about character. It all boils down to bottle. There are no rewards here for athleticism, agility or physical power. You can't throw money at it. The only way to get really good at snooker is to play loads and loads of snooker. A snooker match is all about the slow, incremental revelation of character. Drama, intrigue, smart suits, smouldering male leads, lovely upholstery - it could be a lavish BBC costume drama. Except snooker is much, much cheaper and doesn't feature anybody called Rufus.
There are other reasons snooker deserves to be on TV. For a start, it even looks like a TV. The green baize table fits perfectly into the rectangle of your box. It's simply meant to be there. All those primary colours: it looks like a Rothko painting. Who needs abstract expressionism when you've got 18 frames of Peter Ebdon versus Graeme Dott? Not only that, the players are, without exception, really nice chaps. Modest, unassuming and very good at snooker - if slightly pale - these a re the kind of sporting role models we want on our screens.
But couldn't it just jolly itself up a little bit, you ask? This is a mistake snooker has made in the past, noticeably during its televisual heyday 20 years ago. Helped by the absence of live football, snooker gradually gathered momentum as a spectacle, reaching a peak in the mid-80s, when Barry Hearn's Matchroom stable of high-profile cuemen became household names. An audience of 18.5 million watched Steve Davis lose to Dennis Taylor in the 1985 final. A year later the song Snooker Loopy entered the charts, a cheerful Chas and Dave singalong featuring the vocals of five leading snooker players. Snooker had never had it so good.
The idea of the "charismatic" snooker player had already been floated around with the success of Alex Higgins. Now so-called "flair" players, showmen of the baize, were being presented to us as exciting, larger-than-life figures. Kirk Stevens wore a white suit and developed (oddly, for such a sedentary pursuit) a cocaine habit. Housewives' favourite Tony Knowles was pictured lolling in a Jacuzzi surrounded by blondes before a world championship semi-final. It couldn't last. Quietly, methodically, boringly, the unreconstructed purist Steve Davis hoovered up most of the titles and most of the airtime too. The crash was coming. By the early 90s, snooker's popularity was on the wane. Dependent on the oxygen of television, it has periodically found itself shunted to one side by its noisier cousin, darts. Darts is like drunk snooker. It's snooker without the dignity, the bow ties, the air of severity. Darts is caveman snooker.![]()
In all its terribly apologetic attempts to make itself less boring, snooker has experimented with format. Shorter matches are in vogue. The current Grand Prix kicked off with a weird league format. Even the TV companies have attempted to jolly things along with snappier graphics and instant slow-motion replays (yes, really) featuring an exciting "thunk!" noise when the ball hits the pocket. Needless to say, none of this has made any difference. "I want to be like Billy the Kid. Lots of snooker players are too intense and serious," O'Sullivan said this week. This is, of course, just talk. Billy the Kid didn't play snooker. And if he did, he would have been rubbish at it. Snooker remains unchangeably what it is: a business of potting balls, sitting in a chair and occasionally shaking hands.
Which isn't to say that vultures aren't circling the professional game. Rumours persist that many leading players have been tempted by offers to join the lucrative US pool circuit, where they can be given silly nicknames and paid lots more money to pot five balls rather than 21. There is much hopeful talk of the sport's fevered popularity in China, a country with a vast and mythical appetite for boredom.
Whatever happens, the game itself will remain the same. Gray shouldn't be hounded for falling asleep during his own match. Far from betraying the sport, he may just have been making a public stand for the great, boundless, glacial - and occasionally very boring - forces that make it so much fun in the first place.
van mij mag het ook hoor.... AFX, dus jij hebt wel humor en gaat ons entertainen die dag?quote:Op maandag 30 juli 2007 23:33 schreef Faxie het volgende:
Dank je![]()
Trouwens, pool-n00bs zijn ook wel welkom op de Fok meet hoorGeen ervaring, maar wil je het eens leren, kom maar langs
wat mij betreft dan...
Dang right.quote:Op maandag 30 juli 2007 23:21 schreef Faxie het volgende:
Mensen die zeggen dat pool geen sport is moeten zich eens wat meer verdiepen.
Pool combineert mentale en fysieke controle op een manier dat weinig andere sporten dat doen. En een heel toernooi lang je uiterste concentratie zien vast te houden is zelfs lichamelijk vermoeiend. Conditie telt echt wel mee op de lange duur.
Schitterend stuk idd Affiksje!quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:41 schreef AFX. het volgende:
Oh. Leuk stuk over snooker trouwens, wat ik jullie echt niet wil onthouden. VInd het ontzettend tof geschreven.
[..]
Herkenning inderdaad.quote:Op maandag 30 juli 2007 20:10 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Ach dat heb ik zo vaak. Maar je wilt dan positie hebben, en vergeet dan wel eens dat het potten van die bal ook erg belangrijk is.
Ik moest het stuk voor school vertalenquote:Op dinsdag 31 juli 2007 09:51 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Schitterend stuk idd Affiksje!
Lekker cynisch ook:
"There is much hopeful talk of the sport's fevered popularity in China, a country with a vast and mythical appetite for boredom."
Kan overigens niet garanderen dat ik er de 12e ontzettend fris&uitgeslapen bij zal staan, aangezien ik de avond ervoor nog op een Fokkende-Arnhemmers-meet dien te verschijnen. Daar zal ik ws niet zonder kleerscheuren vanaf komen...
Dus jij bent ook dik en zonder humor?quote:Op dinsdag 31 juli 2007 01:37 schreef AFX. het volgende:
[..]
Of ze denken aan mensen die met bier op de ballen letterlijk van de tafel spelen.
Ach, bij darten denkt ook iedereen aan dikke mensen zonder humor. En ik dart ook
Zekerquote:Op dinsdag 31 juli 2007 18:16 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Dus jij bent ook dik en zonder humor?![]()
nee, wel Reverse Cowgirl...quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:21 schreef Kersje86 het volgende:
bowliards wel gespeeld bij virtual pool hall, irl nog nooit... wel eens Cowboy gespeeld?
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:21 schreef Kersje86 het volgende:
bowliards wel gespeeld bij virtual pool hall, irl nog nooit... wel eens Cowboy gespeeld?
I think I'll pass then, thanks...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:16 schreef Kersje86 het volgende:
wel leuk op computer maar irl is het geen drol aan
Ik heb ze beiden. Speel tegenwoordig met de Sniper, maar speel liever met de Moori M. Ik vind de Sniper harder spelen dan de Moori M, waar ik dus niet zo van hou. Het opruwen van de Moori M vind ik ook gemakkelijker. Maar ik heb niet het gevoel dat ik bij de sniper of moori m vaker moet opruwen, beiden eigenlijks even vaak. Als je veel miscues hebt, kan je beter een ander soort krijt kopen. Ik merk tenminstens veel meer effect bij verschillende krijtjes.quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:14 schreef Garisson72 het volgende:
De eerstvolgende gelegenheid (als ik het zou mogen zeggen) zou zijn het weekend van 6/7 oktober. Dan bennik weer terug van vakantie!
Zometeen mijn 2 tops ophalen van mijn keu - heb er 2 verschillende poms op laten zetten, een Moori Medium en een Sniper.living on the edge!
Dit omdat ik er nog niet uit ben welke ik fijner vind spelen. Ik heb het idee dat ik met Snipers vaker moet picken om ze ruw te houden... kreeg veel miscues met die Sniper, waardoor het vertrouwen in je cueing zienderogen achteruitholt.
![]()
hebben jullie ervaring met deze poms?
En de 27e presentquote:Op maandag 20 augustus 2007 13:39 schreef RijstNatie het volgende:
World cup of pool
Het britse organisatiebureau Matchroom heeft zojuist bekend gemaakt dat Rotterdam het toneel zal zijn van de 2e eidtie van de World Cup of Pool. Dit evenement vindt plaats van 25 tot en met 30 september. Plaats van handeling is het Outland complex.
http://www.loontjens.com/(...)c4ffc06da60bfc72e3#2
Waar speel je?quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:04 schreef AFX. het volgende:
Mensen mensen. Ik heb veel nieuws
Ik heb een keu, ik speel competitie (voor een kroeg) en ik heb de beste van het team ingemaakt.
Ik speel zo'n 5 keer in de week.. ziek..maar zo leuk
Ik dacht, ik zeg het even.
Heerlijke avond gehad. Leuke partij tussen de USA en Malta gezien, geeindigd in een 8-7 overwinning voor de USA. Daarna een werkelijk fascinerende demonstratie van de Fillipijnen gezien tegen Kroatië. Als de Kroaten drie ballen hebben mogen potten van de Fillipijnen is het veel geweest, het werd 8-0. Waanzinning. Het toetje was Nederland A - Japan, wat in een iet wat teleurstellende wedstrijd jammer genoeg 8-7 voor Japan werd...quote:
goed bezig Affiks!quote:Op dinsdag 25 september 2007 19:04 schreef AFX. het volgende:
Mensen mensen. Ik heb veel nieuws
Ik heb een keu, ik speel competitie (voor een kroeg) en ik heb de beste van het team ingemaakt.
Ik speel zo'n 5 keer in de week.. ziek..maar zo leuk
Ik dacht, ik zeg het even.
Leuk om te weten. Als je hier en daar wat lees, dan krijg je inderdaad de gedachten dat de amerikanen heel goed kunnen poolen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:16 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
goed bezig Affiks!![]()
Ondergetekende is inmiddels ook weer terug in den lande.
Heb in de States niet heel veel gepoold, maar op de plaatsen waar 't kon was ik niet erg onder de indruk van het niveau van de 'serieuze' spelers in de poolrooms (behoudens een stel one-pocket-players... damn dat is moelluk!).
Ergens verwacht je toch van het land waar pool uitgevonden is, dat het gemiddeld niveau schrikbarend hoog is, maar neuj...
ja stel eens wat voor!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 16:26 schreef Kersje86 het volgende:
heeeejjjj meneer Ramon is terug, kunnen we weer eens proberen een datumpje te gaan prikkenHoorde trouwens dat de 21ste weer toernooi komt in utrecht, misschien heb je wel zin
ja onwillekeurig krijg je dat idee, en er zullen best plaatsen zijn waar de echt grote spelers opstaan, maar over het algemeen ontstijgen de spelers het beginners-niveau maar nauwelijks.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:25 schreef Schnabbeltje het volgende:
Leuk om te weten. Als je hier en daar wat lees, dan krijg je inderdaad de gedachten dat de amerikanen heel goed kunnen poolen.
Wil je echt zo laag mogelijk, of wil je ook een beetje kwaliteit? Als je voor het laatste kies, dan kan je bijvoorbeeld een Buffalo Pro, Olio 9 foot of Clash Competition nemen. Zit rond de 3.000 euro. Verder is het beetje lastig om te zeggen wat wedstrijdafmetingen zijn. Standaard wordt namelijk 9 foot tafels gebruikt. Maar de één heeft grotere en de andere kleineren pockets. Of meer hoekige of meer rondere pockets.quote:Op zondag 11 november 2007 22:40 schreef Zyggie het volgende:
Ik denk erover een pooltafel aan te schaffen, maar ik zou het liefst eentje willen hebben met wedstrijdafmetingen. Hebben jullie misschien suggesties?
*Prijs graag zo laag mogelijk.
Ah ok. Ja het liefst heb ik er eentje met een mooie prijs/kwaliteit verhouding; 3.000 vind ik wat aan de dure kant, maar dat betaalt zich misschien wel terug in duurzaamheid en kwaliteit. Een 9ft is wel een must, de pockets heb ik het liefst een beetje gemiddeld, geen emmers, maar ook niet van het niveau pyramidepool.quote:Op zondag 11 november 2007 23:50 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Wil je echt zo laag mogelijk, of wil je ook een beetje kwaliteit? Als je voor het laatste kies, dan kan je bijvoorbeeld een Buffalo Pro, Olio 9 foot of Clash Competition nemen. Zit rond de 3.000 euro. Verder is het beetje lastig om te zeggen wat wedstrijdafmetingen zijn. Standaard wordt namelijk 9 foot tafels gebruikt. Maar de één heeft grotere en de andere kleineren pockets. Of meer hoekige of meer rondere pockets.
wat mij betreft is 1 uur prima, dan hebben we de hele middag!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:02 schreef Kersje86 het volgende:
ja alleen omdat sinds dit jaar 2de klasse erbij is gekomen, hebben ze alle nieuwe teams daarin gestopt... nu zijn wij en nog 2 andere teams qua niveau veruit hoger en dan de overige teams... en er kan er maar 1 promoveren zucht....
3 feb lijkt mij een goed plan... uurtje of 1/2/3 ofzo? zeg het maar
ik zie het ook niet als een echte Fok-meet, eerder als een pool-afspraak voor mensen die het spelletje serieus nemen. Kennelijk zijn dat er niet veel op Fok, dus dan zou het hooguit ons drieën zijn inderdaad (en ik zie inmiddels dat er zelfs maar twee overblijvenquote:Op woensdag 30 januari 2008 20:28 schreef Kersje86 het volgende:
ohh maar we waren toch niet van plan om een meet te doen, toch Ramon?
quote:Ook Vlissingen gaat een huistoernooi houden, en wel de Panorama Pool Cup. Hoe werkt het? Schrijf je in voor éénmalig 12,50 euro waarmee je door heel Nederland aan de Nationale Panorama Pool Cup Ranking mee mag doen met als hoofdprijs een plek in een 8-ball toernooi in Las Vegas. Elk toernooi in de Cue Action kost 5,00 euro waarvan de helft voor de dagprijs en de andere helft voor de Cue Action Ranking is. Eerste ranking loopt van zondag 24 februari tot zondag 6 april, daarna van april 2008 tot april 2009. Zie ook www.panorama-poolcup.nl. Spelers in de Top 300 van de Nationale Ranking van de KNBB zijn uitgesloten van deelname, omdat het een amateur toernooi betreft...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |