Dat komt mij opzich wel uit.quote:Op donderdag 26 juli 2007 09:42 schreef Garisson72 het volgende:
Smith & Jones klinkt mij goed in de oren, tafelgeld betalen lijkt mij ook een normale zaak. Het voorstel is dus zondagmiddag over 3 weken?
De eerste twee problemen heb ik in ieder geval niet zo veel moeite mee. Topspin vind ik overigens wel lastig. Als ik veel topspin speel, dan heb ik regelmatig een miscue, daarom probeer ik die ook zacht te spelen. Verder heb ik problemen met het spelen van korte afstandsballen waarbij de hoek tussen de 30 en circa 50 graden ligt. En zoals velen speel ik niet graag ballen waarbij je de middenpocket snijt. Verder nog bij het hard stoten van die lange afstandsballen met een minimale hoek, maar dit is denk ik wel op te lossen.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:09 schreef Garisson72 het volgende:
mij ook, we hebben het dus over zondag 19 augustus. Kijken of Faxie en Kersje dan ook kunnen!
Wat zijn voor jullie ballen waar je altijd moeite mee hebt gehad? Volgens mij heeft iedere speler dat wel.
Voor mij zijn het lange ballen langs de band en lange ballen met een minimale hoek (dus een paar graden). Bovendien komt power-topspin er vaak niet zo goed uit bij mij - valt vaak dood na één band.
Daar heb ik tegenwoordig ook last van. Kicks zijn toch één van de dingen waar ik goed in ben, maar tegenwoordig lukt dat niet meer. Paar maanden terug kon ik nog zonder moeite 3-4 banden pakken voordat ik de objectbal raakte. Tegenwoordig gaat het bij 1 band al mis. Dan speel je de bal met een bepaalde hoek tegen de band, maar komt die met een totaal andere hoek van de band af, terwijl ik nog zo zeker weet dat ik de bal in het midden heb geraakt. Vandaag toch maar even analyseren wat het probleem is.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:09 schreef Garisson72 het volgende:
...
ow, en trouwens... mijn kicks werken tegenwoordig ook niet meer zo...![]()
Grappig hoe iedereen dus andere moeite-ballen heeft. Jij noemt er nu twee waar ik dan weer totaal geen moeite mee heb, zelfs niet als het écht heel slecht gaat.quote:Op donderdag 26 juli 2007 11:23 schreef Schnabbeltje het volgende:
De eerste twee problemen heb ik in ieder geval niet zo veel moeite mee. Topspin vind ik overigens wel lastig. Als ik veel topspin speel, dan heb ik regelmatig een miscue, daarom probeer ik die ook zacht te spelen. Verder heb ik problemen met het spelen van korte afstandsballen waarbij de hoek tussen de 30 en circa 50 graden ligt. En zoals velen speel ik niet graag ballen waarbij je de middenpocket snijt. Verder nog bij het hard stoten van die lange afstandsballen met een minimale hoek, maar dit is denk ik wel op te lossen.
Het ligt sowieso niet aan de pommerans. Ik speel zowel met een Moori M als met een Sniper. Beiden in perfecte staat, uiteraard kan je dan over twijfelen of het wel niet genoeg mee is ingespeeld, maar goed. Het ligt sowieso aan mijn stroke. Ik denk zelf doordat ik tegenwoordig nog al probeer om de keu level te houden, dat ik hierdoor de butt te laag hou, waardoor de miscue wordt veroorzaakt. Ik ga straks weer poolen, dus kijk dan wel waar het door komt.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:08 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Grappig hoe iedereen dus andere moeite-ballen heeft. Jij noemt er nu twee waar ik dan weer totaal geen moeite mee heb, zelfs niet als het écht heel slecht gaat.
Die miscue waar je het over hebt, ligt dat niet aan een te gladde pomerans? kwestie van opruwen met een pikkertje of zo, of probeer eens een zachtere pomerans.
Ik vermoed dat de keu niet level is, maar dat de butt te laag is, hierdoor stoot je in feite omhoog inplaats van recht. De Sniper die ik heb is een maand oud en iets van 10 uren mee gespeeld, daar kan het echt niet aan liggen. De Moori M die ik heb wordt regelmatig opgeruwd en als ik dat zelf niet doe, dan zijn er nog anderen die het voor mij opruwenquote:Op donderdag 26 juli 2007 15:04 schreef Garisson72 het volgende:
Ik speel ook met een Sniper, maar die moet ik nog steeds van tijd tot tijd ruw maken, anders krijg ik ook miscues. Dus dat zou ik niet meteen uitvlakken.
Voor topspin moet je de keu ook zoveel mogelijk level houden; als je naar beneden stoot krijg je een swerve-effect (hoe klein ook) en dus onzuiverheid in je stoot.
Zoals het er nu uitziet zal 19 augustus mij bij nader inzien toch niet zo goed uitkomen... een week later dan misschien? De week dáárna ben ik een maand op vakantie...quote:
Meestal ben ik al vergeten wat ik heb gedaanquote:Op vrijdag 27 juli 2007 10:12 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nooit de drang om gespeelde partijen te evalueren, hebben jullie dat wel? Althans, niet in een bal-tot-bal-detailniveau. Hooguit het globale verloop van liefst een lange match.
Ik heb geen dip nodig om slecht te spelen, ik speel standaard al slechtquote:Op vrijdag 27 juli 2007 18:02 schreef Faxie het volgende:
Ik weet niet of ik wel durf.... zit nog steeds in die klotedip....
Ik stel voor dat we allemaal beginnen met 5 glazen bierquote:Op vrijdag 27 juli 2007 20:23 schreef Garisson72 het volgende:
jaja, maar als 't zover is, willen we allemaal winnen. Gaat 't toch weer hard tegen hard, en met de keu gooien en zo...
Want we willen hier allemaal kunnen posten dat we gewonnen hebben toch. En de anderen dan allemaal : "jaaa maaaarrr ik had pech, en jij alleen maar geluk..."
Nu jij meedoet durven anderen natuurlijk niet meer he.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:48 schreef Faxie het volgende:
Misshcien nog meer poolers die zin hebben in een Fok meeting?
zie, het grote druk-opbouwen is nu al begonnen!quote:Op vrijdag 27 juli 2007 21:53 schreef Schnabbeltje het volgende:
[..]
Nu jij meedoet durven anderen natuurlijk niet meer he.
Als we alle druk bij Faxie leggen, dan kan er voor ons in ieder geval niks meer fout gaanquote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:03 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
zie, het grote druk-opbouwen is nu al begonnen!
Dat wordt 14 dagen lang, elke dag 15 uren trainen, mag niet verliezen, mag niet verliezen....quote:Op vrijdag 27 juli 2007 22:56 schreef Garisson72 het volgende:
rustig mensen, rustig! jullie moeten nog 2 weken he...
Nee, echt totaal niet. Ik heb bijna 3 maanden niet kunnen spelen, en dat was terug te zien. My god.quote:Op maandag 30 juli 2007 09:42 schreef Garisson72 het volgende:
yw Dawg!
Is 't nog een beetje voorspoedig gegaan, gisteren?
ik heb dit weekend niet veel meer gespeeld...kwam er niet meer van.
Uhm, ik ben niet zo into al die namen, volgens mij gewoon straight, kleur potten na afstoot, dan zwart (hoeft niet in tegengestelde pocket).quote:Op maandag 30 juli 2007 11:30 schreef Garisson72 het volgende:
nog 2 weken om iedere avond je niveau weer op te vijzelen dan, want zoals je in dit topic ziet: er wordt een flink poolniveau beloofd als je 't verbale steekspel mag geloven...
Wat heb je gespeeld, dawg? en wat ging er niet goed gisteren?
Ik ben de laatste tijd wel weer redelijk te spreken over mijn spel. Komt vooral omdat ik mezelf opleg om het niet zo serieus meer te nemen, ik begon zowat te verkrampen!![]()
8-ball it is.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:11 schreef Garisson72 het volgende:
zoals je het beschrijft (zwart als laatste) speel je 8ball (hence de 8 op die zwarte bal). Straight is een heel andere poolvariant.
Ik hoop dat je ook niet zoiets als een twee-keer-regel hebt? dat je dus 2 keer mag als de ander een fout heeft gemaakt. Die regel bestaat heel niet, net zoals die regel van zwart in tegenovergestelde pocket. Die 'regels' zijn verzonnen om het spel te rekken, zodat je meer rendement uit je gedeponeerde euro haalt, maar als je op wedstrijdtafels speelt heeft dat niet veel zin omdat je doorgaans een vast bedrag per uur betaalt.
Niet tevreden zijn is goed! ben ik ook nooit. Keeps U motivated!
Dat zijn Amerikaanse regelsquote:Op maandag 30 juli 2007 14:11 schreef Garisson72 het volgende:
zoals je het beschrijft (zwart als laatste) speel je 8ball (hence de 8 op die zwarte bal). Straight is een heel andere poolvariant.
Ik hoop dat je ook niet zoiets als een twee-keer-regel hebt? dat je dus 2 keer mag als de ander een fout heeft gemaakt. Die regel bestaat heel niet, net zoals die regel van zwart in tegenovergestelde pocket. Die 'regels' zijn verzonnen om het spel te rekken, zodat je meer rendement uit je gedeponeerde euro haalt, maar als je op wedstrijdtafels speelt heeft dat niet veel zin omdat je doorgaans een vast bedrag per uur betaalt.
Niet tevreden zijn is goed! ben ik ook nooit. Keeps U motivated!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |