Ik ben meer van de 8-ball. Probleem is daar dat de ballen elkaar soms behoorlijk afdekken, maar zo rond de 4 beurten gemiddeld denk ik.quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:53 schreef RijstNatie het volgende:
ik speel beide varianten, als ik zelf mag breaken speel ik soms in 1 beurt de tafel leeg maar meestal in 3 beurten ofso.. jij dan?
Mooie tafelquote:Op dinsdag 10 april 2007 01:18 schreef RijstNatie het volgende:
chinese boy vs earl strickland
mooie partij
http://www.youtube.com/watch?v=YWMDhi3rWt4
Yep. Mijn hoogste series: 41, 42, 45.. afgelopen maand was de hoogste 37. Laatste paar maanden eigenlijk amper meer gestraight, hopelijk komt daar de komende tijd verandering in!quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:51 schreef Garisson72 het volgende:
spelen jullie ook straight pool? (of 14.1 if you will...)
zo ja: hoge series geschoten ook?
Dat is best wel oud nieuwsquote:Op zondag 10 juni 2007 19:06 schreef Faxie het volgende:
Even vermelden dat Nick vd Bergh het nationale straight record wat scherper heeft gezet. Staat nu op 293.
Ik pool nu zo'n 12 uur in de weekquote:Op woensdag 20 juni 2007 16:17 schreef Garisson72 het volgende:
Nou lekker toch?
En heb je nou je pool-activiteit opgeschroefd, dat je je ineens in dit topic meldt?
dit vooral ook om niet te hard off-topic te schieten...
't is een kwestie van prioriteiten hè. Bovendien... zo druk is deze periode voor mij iig niet!quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:56 schreef Schnabbeltje het volgende:
Hmmmm 12-20+ uren he, dan kom ik aanzetten met mijn 2-6 uren per week. Dat jullie nog tijd hebben in deze drukke periode.
afgewezen!quote:Op woensdag 20 juni 2007 17:22 schreef AFX. het volgende:
Hehe, eigen keu zeker. Nu nog een eigen tafel
Ik heb helaas geen tijd om er meer tijd aan te besteden
Ik ben gevraagd voor competitie, maar heb afgewezen. En speel het liefste 9-ball.
Komt weleens voor dat ik in 1Down speel, maar House of Billiards in het centrum van Arnhem is voor mij dichterbij.quote:
Hey, gefeliciteerd!!quote:
quote:
Bedankt!quote:Op maandag 25 juni 2007 09:01 schreef Garisson72 het volgende:
Hey, gefeliciteerd!!![]()
Mag ik weten met welk team dit heuglijk feit is behaald?
En hoe laat is het uiteindelijk geworden dan, want het was weer een dag van wachten-wachten-wachten...![]()
Wij hebben ook een poging ondernomen op het NK in Enschede gisteren, maar strandden bij de laatste 16...
slechts 2 partijen gespeeld, eerste 6-2 gewonnen, maar daarna wilde het niet meer zo... 6-4 verloren.Ah well.
![]()
De finale tegen Vijfde uit Doetinchem (oost3) en de halve finale tegen Death Pool (west1).quote:Op maandag 25 juni 2007 20:27 schreef Garisson72 het volgende:
tegen welk team speelden jullie de finale, Naggelwauz?
en weet je nog tegen wie jullie de halve finales speelden?
sounds like a plan!quote:Op donderdag 28 juni 2007 22:21 schreef Kersje86 het volgende:
een keertje Fok! Pool toernooitje houden?
jij bent te goed, je mag niet meedoen van mijquote:
Dat 9 ball ging niet geweldig.... zat nog in een dip. Won de eerste van zo'n belg, 2e verloor ik net van Rory door m'n eigen stomme fouten (zwaar onnodige ketser om 5-5 te maken....) en daarna verloor ik van Ilker. Hij speelde wel goed, schoot 3 break and runs.quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:34 schreef RijstNatie het volgende:
nog kunnen winnen met 8 of 9 bal toernooi in de distel?
Spreek een tijd af en bel Smith&Jones op om de tafels te reserveren. Erg lastig is het niet.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 16:36 schreef Kersje86 het volgende:
dacht eerder aan Smith&Jones... is dichterbij station... moet alleen ff zien te regelen hoe we dat gaan doen met tafelhuur -_- wilt iemand anders het niet organiseren, ik ben er niet zo goed in , heb wel ideetjes maar organisatie
Ik hoor wel goede verhalen over Club-8 en De Gracht.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:36 schreef glasbak het volgende:
Ik denk dat ik me in dit topic ook maar eens ga melden
Ik speel nog niet zo lang, maar de afgelopen 6 weken wel elke dag een aantal partijen![]()
Maar goed.. Dat elke dag spelen is wel over omdat ik nu weer terug ben in Nederland en hier andere verplichtingen heb.
Wie kan mij adresjes geven over goede poolgelegenheden in en om Amsterdam?
Volgens mij is hij een jaar of 26, desalniettemin een top prestatie natuurlijk.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:10 schreef Da_Sandman het volgende:
Huidji See verliest finale van WK 14.1 met 200 - 171 helaas... Knap van die kerel, is 21 ofzo, speelde paar jaar terug met de jeugdselectie bij ons een paar partijen...
gatsie jij ook al? ik denk dat ik serieus teveel met deze 2 gasten speel, die kakelen altijd gatverdamme word geirriteerd en al, en is zo'n 2 maanden geleden begonne... kga vanaf nu niet meer op de zaterdag spelen(dan zijn hun er) en kijken of er verandering komtquote:Op maandag 23 juli 2007 06:17 schreef Faxie het volgende:
Ik speel al serieus 2 maanden gaarIk kan me gewoon niet genoeg meer concentreren...
Zo'n lange dip heb ik nog nooit gehad
Hopelijk is het snel voorbij...
dacht ik eregisternacht ook.... hoef maar door de poules te komen dan ben ik blij... neuuu heb gewoon alles verloren.. gatverdamme!quote:Op maandag 23 juli 2007 11:03 schreef Schnabbeltje het volgende:
Wat mij wel eens is verteld, is om positief te denken. Gewoon denken dat je het gaat winnen. Bij mij helpt het meestal ook. Alleen vergeet ik dan dat ik de volgende rack ook wil winnen. Dan herinner je na 2-3 verloren racks weer dat je wilt gaan winnen, dan win je ook weer een rack. Beetje telepatisch, maar het helpt wel.
Het is meer jezelf overtuigen dat je een bal pot of de rack wint, dan dat je een x-aantal partijen wint en zo door de poules kom.quote:Op maandag 23 juli 2007 18:41 schreef Kersje86 het volgende:
[..]
dacht ik eregisternacht ook.... hoef maar door de poules te komen dan ben ik blij... neuuu heb gewoon alles verloren.. gatverdamme!
haha ja tuurlijk, leuk!quote:Op maandag 23 juli 2007 18:43 schreef Kersje86 het volgende:
laten we is een x spelen Ramon... heb al met schabbeltje en faxie gespeeld en met jou nog niet
Normaal speel ik slechter dan Kersje. Alleen heb ik de afgelopen paar maanden mijn hele spel omgegooid. Waar ik nu op sommige punten fors ben verbeterd, maar ook op een aantal punten flink slechter op ben geworden. Moeilijke ballen potten lukte me vroeger met gemak, terwijl tegenwoordig mij erg veel moeite kost. Per saldo ben ik denk ik wel vooruit gegaan. Heb in iedergeval laatst met minimale verschillen gewonnen van Kersjequote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:46 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
haha ja tuurlijk, leuk!
waar speel je normaal altijd?
En hoe waren de krachtsverhoudingen eigenlijk tussen jou, Faxie en Schnabbeltje?
Nou, ik heb de afgelopen 10 jaar voor de plezier gepoold en dus ook mezelf het hele spel geleerd. Nooit met effecten gespeeld, hooguit een trekstoot. Nooit aan positiespel gedacht, etc. Speelde het altijd met gevoel, waar ik soms heel goed van af kom (soms run-outs), maar heb ook momenten waar ik geen bal kan potten. De afgelopen paar maanden heb ik met pro's en mensen die de basis redelijk beheersen gespeeld, en daarvan heel wat geleerd. Daarnaast ook heel veel technieken en basics gelezen. Dit alles heeft geleid dat ik totaal anders speel. Ik sta anders, mijn stroke is anders, mik anders, analyseer de tafel, speel veel met effecten, analyseer hoe anderen spelen, analyseer wat ik zelf verkeerd doe, etc. Vroeger wilde ik alleen de bal potten, de rest intereseerde me niet zo veel. Tegenwoordig concentreer ik veel meer op positiespel, waardoor ik helaas meer ballen mis. Kwestie van trial-error geval. Daarnaast probeer ik meer technisch de ballen te potten ipv met gevoel en ben nog aan het uitzoeken wat het best bij me past. In feite zal je elke hoek moeten kunnen berekenen.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:51 schreef Garisson72 het volgende:
Je hele spel omgegooid? dat doe je ook niet zomaar...
Waar heb je het dan over? je routine helemaal gewijzigd? Als je al een aantal jaren speelde lijkt me dat erg moeilijk.
Ik heb zelf ook het nodige geschaafd aan mijn spel (o.a. van open naar gesloten brug, stroke ritme en timing) maar al vele jaren lang nix fundamenteels. Zal ook nooit meer gebeuren, als ik goed in mijn ritme zit is er niets mis mee.
Hoe dan ook, inmiddels word ik wel nieuwsgierig naar jullie niveau!
Ik hoop dat je dát nog steeds doet! laten we dat vooropstellen!quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:30 schreef Schnabbeltje het volgende:
Nou, ik heb de afgelopen 10 jaar voor de plezier gepoold
Daar ben ik het nou net niet mee eens. Mijn overtuiging is dat je iedere hoek gewoon ziet, vooropgesteld dat je voldoende ervaring hebt. Daar moet je op kunnen vertrouwen: als ik aanleg, heb ik de juiste hoek gekozen. Potmaking is voor het grootste gedeelte zelfvertrouwen.quote:<knip>
In feite zal je elke hoek moeten kunnen berekenen.
Nou, het probleem is dat je dan wisselvallig speelt (tenzij je genoeg ervaring hebt). Als ik op vertrouwen speel, dan speel ik de ene keer uitstekend, en de andere keer ontzettend slecht. En gezien ik de afgelopen tijd nog al slecht speel, heb ik toch liever dat ik het berekenen onder de knie heb, zodat ik op de juiste moment de juiste truuk kan halen. Als je een keer een dipje hebt, dan moet je gewoon kunnen switchen naar een ander techniek. Het kan ook erg handig zijn voor de laatste of laatste twee ballen die je moet potten.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 12:47 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Daar ben ik het nou net niet mee eens. Mijn overtuiging is dat je iedere hoek gewoon ziet, vooropgesteld dat je voldoende ervaring hebt. Daar moet je op kunnen vertrouwen: als ik aanleg, heb ik de juiste hoek gekozen. Potmaking is voor het grootste gedeelte zelfvertrouwen.
Vooral met lange races moet je het op vertrouwen kunnen, want iedere bal 'berekenen'... daar raak je doodvermoeid van voor je de race hebt gewonnen. met alle desastreuze gevolgen vandien.
[..]
Cueball die 45 graden van de hoek van inval op de objectbal weerkaatst? Dat moet je inderdaad gewoon aanvoelen en zien zonder dat je daarbij nadenkt. Enige waarbij je moet nadenken is spin, vooral sidespin kan nog wel eens lastig worden.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:05 schreef Garisson72 het volgende:
om je de eerlijke waarheid te zeggen: ik zou niet eens meer weten wat dat 'berekenen' precies inhoudt. Ik speel al zo lang op vertrouwen, techniek en gevoel dat ik dat gewoon niet meer kan geloof ik...
Wat doe je dan precies als je een hoek 'berekent' ?
Ik gebruik verschillende manieren om te zien hoe ik het moet raken. Ik heb even mijn schema's weer bijgepakt en kom net achter dat ik sommige hoeken steeds verkeerd berekende, vandaar dat ik die laatste tijd steeds misquote:Op dinsdag 24 juli 2007 14:05 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Wat doe je dan precies als je een hoek 'berekent' ?
Ik speel met een 3 banden biljartkeu met een 3 banden shaft, wat veel minder deflectie zal moeten geven, waarschijnlijk minder dan de 314 zelfs. Heb met diverse keuen gespeelt, veel deflectie, weinig deflectie (314). Om eerlijk te zijn merk ik er weinig van, maar dat kan aan mij liggen. Geef me een veel deflectie keu en een weinig deflectie keu, en ik speel met evenveel deflectie. En hoe ik er mee om ga, tja dat gaat voorlopig nog wel met gevoel. Ik speel namelijk ook maar sinds een maand met veel effecten. Ik weet bijvoorbeeld als ik hard+laag+links/rechts effect speel, dat ik een halve bal deflectie heb op een tafel lengte. Bij normaal tot redelijk hard stoten heb ik geen deflectie. Bij zacht stoten heb geen deflectie, maar wel de spin die ervoor zorgt dat de bal van zijn baan gaat. Oftewel, als je links effect geef, dan wijkt de CB ook naar links (deflectie wijkt naar rechts).quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:33 schreef Garisson72 het volgende:
ik vind het knap dat je het kan op die manier. Tegelijkitair ben ik blij dat ik het zo niet hoef te doen...
heb niet altijd een geodriehoek op zak...
Ik vraag me wel af hoe je dan omgaat met deflectie, wat je krijgt als je met sidespin speelt?
wat Ronald betreft dies wel stukken beter dan mij, speel de laatste tijd veel 8 ball en straight poolquote:Op dinsdag 24 juli 2007 10:46 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
haha ja tuurlijk, leuk!
waar speel je normaal altijd?
En hoe waren de krachtsverhoudingen eigenlijk tussen jou, Faxie en Schnabbeltje?
Ja lijkt me leuk, waarom ook niet. Alleen is Arnhem niet echt om de hoek. Ik zit meer in omgeving Utrecht.quote:Op woensdag 25 juli 2007 09:30 schreef Garisson72 het volgende:
Straight is ook mijn favoriete spelvorm, maar alleen als ik een beetje beschoft speel. Anders is het de meest frustrerende spelvorm...
8 en 9 speel ik verder allebei redelijk veel.
Heb je een voorstel om ergens een keer af te spreken, zodat we een middagje de krachten kunnen meten?![]()
ik denk bijvoorbeeld aan een zondagmiddag....?
En misschien vinden Faxie en Schnabbeltje het ook wel leuk om aan te haken?![]()
Ik speel zelf in een dorp vlakbij Utrecht. Speel meestal op een splinter nieuwe 9ft Brunswick tafel met een setje nieuwe aramith ballen. Er staat één tafel bij waarbij je letterlijk met je keu kunt zwaaien, dan raak je nog geen speler van de andere tafelquote:Op woensdag 25 juli 2007 12:31 schreef Garisson72 het volgende:
Arnhem is geen vereiste natuurlijk, ik ben mobiel dus kan zo richting Utrecht rijden. Ook leuk eens een andere poolzaal te zien!
Enige vereiste is dat pool er een beetje serieus genomen wordt, dus 9 foot wedstrijdtafels aub (en geen aftandse 7 foot bartables die 30cm uit elkaar staan en waarvan het laken zo ver versleten is dat het doorzichtig is geworden, knetterharde muziek en alleen maar neonverlichting...)
ja lach maar, Pool Position in Arnhem is zo'n tent.
Berekenen werkt niet. Je moet zoveel balletjes potten en witte ballen goed wegleggen totdat je gevoelsmatig weet hoe je alles moet raken. Pas bij enorm onbekende situaties moet je echt gaan nadenken.quote:Op dinsdag 24 juli 2007 16:33 schreef Garisson72 het volgende:
ik vind het knap dat je het kan op die manier. Tegelijkitair ben ik blij dat ik het zo niet hoef te doen...
heb niet altijd een geodriehoek op zak...
Ik vraag me wel af hoe je dan omgaat met deflectie, wat je krijgt als je met sidespin speelt?
Het gaat ook juist om de lastige ballen. Ik zal het erg knap vinden als mensen situaties waarbij de CB in de kitchen ligt, en de OB achter de headspot en redelijk gecentreerd ligt, dat je met alleen gevoel weet hoe je de OB moet raken. Bij dit soort ballen ga ik toch echt de moeite nemen om de hoek te berekenen, zodat ik met redelijk veel zekerheid weet waar ik met de CB op moet richten. Dat ik het soms alsnog verknal is een ander verhaalquote:Op woensdag 25 juli 2007 15:55 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Berekenen werkt niet. Je moet zoveel balletjes potten en witte ballen goed wegleggen totdat je gevoelsmatig weet hoe je alles moet raken. Pas bij enorm onbekende situaties moet je echt gaan nadenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |