mensen halen Bush enzo door elkaar met NIST. als Bush op tv zou komen en hij mij zou vertellen dat het WTC door die en die reden is neergestort aan de hand van onderzoek door hem zelf verricht zou ik daar inderdaad zeer skeptisch over zijn. gezien het feit dat 9/11 is onderzocht door een erkend technisch instituut en wordt erkend door elk technisch instituut in deze wereld (of in elk geval niet ontkend) is voor mij meer dan voldoende reden om de NIST theorie aan te nemen.quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:48 schreef calvobbes het volgende:
Om 4 vliegtuigen te kapen, defensie systemen buiten werking zetten, CIA en FBI op dwaalsporen te zetten, beelden van de aanslag door te stralen naar Bush en veel andere zaken waarin complotgelovers geloven, moet je heeeeeel veel mensen inschakelen.
Maar toch is er na 5 jaar nog niemand die met duidelijke bewijzen kan komen dat 911 is opgezet door Bush en Co of dat ze het aan zagen komen en het hebben laten gebeuren.
Hoe kan het dat zoiets groots als dit verborgen wordt gehouden?
De Lewinksy affaire betrof maar 2 personen feitelijk. En dat is uitgekomen. De valse praktijken van Scot Libby zijn uitgekomen. Het is bekend geworden dat Bush en Co hebben gelogen over massavernietigingswapens in Irak.
Dan zou je toch wel verwachten dat iets wat nog velen malen groter is dan die zaken, niet in de doofpot kan worden gestopt.
De sprinklers werkten hoogstwaarschijnlijk niet op de vloeren op + boven de impact. De buizen die naar boven lopen met het water voor de sprinklers waren vrijwel onbeschermd en liepen in de stairwells. We weten dat geen enkele stairwell de klap overleefd heeft (buiten een klein gedeelte in de zuidelijke toren) en aldus is het logisch te veronderstellen dat de waterleidingen voor de sprinklers het ook niet hebben overleefd.quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:36 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Als een brand dat na een halfuurtje uitzich zelf uitgaat (tenminste de sprinklers zullen hun werk gewoon gedaan hebben. Noem ik geen ECHTE brand.
Het WTC brand noem ik Kinderpindakaas.
Dat maakt het des te geloofwaardiger dat 19 baardmannen het klaargespeeld hebben.quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:48 schreef calvobbes het volgende:
Om 4 vliegtuigen te kapen, defensie systemen buiten werking zetten, CIA en FBI op dwaalsporen te zetten, beelden van de aanslag door te stralen naar Bush en veel andere zaken waarin complotgelovers geloven, moet je heeeeeel veel mensen inschakelen.
Het is voor mij geloofwaardiger dat zij dat gedaan hebben en niet de regering zelf.quote:Op zaterdag 7 april 2007 08:07 schreef UncleScorp het volgende:
Dat maakt het des te geloofwaardiger dat 19 baardmannen het klaargespeeld hebben.![]()
Ja, dat komt omdat het 9/11 gebeuren geen complot is en de complotgedachte slechts bij een kleiner wordende groep mensen leeft.quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het is voor mij geloofwaardiger dat zij dat gedaan hebben en niet de regering zelf.
Kun jij anders verklaren hoe het komt dat zoveel (kleine) Witte huis schandalen WEL zijn uitgelekt en de aanslagen op 911 NIET?
Cancer, from radiation 911?The Frightening Link Between the 9-11 Toxic Cloud and Cancer.quote:Op zaterdag 7 april 2007 00:27 schreef Cyclonis het volgende:
ik heb begrepen dat de totale potentiele energie van elke twin tower ongeveer 10E11 Joule bedroeg, aldus meerdere sources, inclusief conspiracy sites. (http://911research.wtc7.net/essays/demolition/seismic.html)
gaan we dan dat getal invullen in http://www.convert-me.com/en/convert/energy
dan komt er uit dat dit overeenkomt met 216.8 ton TNT, oftewel 216800 kilogram TNT.
ter illustratie: dit is bijna gelijk aan het gewicht van een volbeladen boeing 777-200.
dit is ook gelijk aan ongeveer 1/60 deel van de atoombom die op Hiroshima werd gegooid, oftewel 1.67%. dit lijkt misschien weinig, maar als je je even wat verdiept in de theorie van low yield nuclear weapons kom je er achter dat dit nog steeds erg veel is.
neem bijvoorbeeld http://www.fas.org/faspir/2001/v54n1/weapons.htm
waarin wordt aangegeven dat: "Even at the low end of its 0.3-300 kiloton yield range, the nuclear blast will simply blow out a huge crater of radioactive material, creating a lethal gamma-radiation field over a large area."
0.3 kiloton is dus 300 ton TNT equivalent en zelfs hierbij zou het dus een enorme hoeveelheid radioactiviteit achter moeten laten en een grote krater.
en hier hebben we het al over nucleaire bommen waarvan we de effecten weten op een veeeeel groter gebied dan alleen 1 gebouw.
lijkt mij dus voordehandliggend dat 216.8 ton TNT equivalent voldoende is om het gebouw te vernietigen en om voor een grote toenamen in hitte te zorgen.
sterker nog, de potentiele energie van het gebouw is dus zodanig groot dat de ladingen explosieven die je zou plaatsen op elke verdieping in het niet vallen kwa energie verhouding tot de potentiele energie die het gebouw al uit zichzelf heeft. ik denk niet dat je wilt beweren dat men op de een of andere manier meer dan 216800 kilogram TNT heeft weten aan te brengen in elk gebouw?
dit is voor mij een bewijs dat de potentiele energie voldoende kan verantwoorden voor de waargenomen stofwolken en verpulvering en hittetoename.
ik heb genoeg filmpjes/fotos gezien waarin duidelijk te zien is dat die verdiepingen voor een goed deel in brand stonden. of het nou een inferno was, of een vuurzee, of een grote vlam of wat dan ook is voor mij irrelevant. bottom line is dat het er zonder twijfel een paar 100 graden heter was dan wat gebruikelijk is in zo een gebouw en dat staal bij temperaturen van een paar honderd graden al aardig aan het afzwakken is.
een mininuke lijkt mij dus ook waanzinnig aangezien er geen readioactiviteit is waargenomen en we hebben niet eens een nucleaire explosie gezien trouwens. waar die hele mininuke theorie dus vandaan komt mag joost weten. op zijn minst zou je mogen verwachten dat ze bewijzen dat er veel radioactiviteit aanwezig was in new york. als je alleen dat al niet kunt, houdt die hele theorie voor mij ook op.
Wie zegt dat dat door de aanslagen is gekomen?quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:10 schreef Lambiekje het volgende:
En hoe zit het met "What Melted Cop Cars 7 Blocks From WTC On 911?" en hier wat plaatjes
quote:Op zaterdag 7 april 2007 09:11 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het is voor mij geloofwaardiger dat zij dat gedaan hebben en niet de regering zelf.
Kun jij anders verklaren hoe het komt dat zoveel (kleine) Witte huis schandalen WEL zijn uitgelekt en de aanslagen op 911 NIET?
Je geeft weer gaan antwoord op mijn vraag. Je raaskalt weer een eind in de ronde....quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:38 schreef Lambiekje het volgende:
Er waren eens twee torens die in brand stonden. Die stortten in. Dat veroorzaakte brand in onderliggende zaken. Zoals bijvoorbeeld gebouwen en auto's. Daarna wou de brandweer een reddingsoperatie opzetten omdat men dacht dat het mogelijk was dat er nog overlevenden te vinden zouden zijn. Een vlotte toegang tot het gebied zou daarbij geen overbodige luxe zijn. Dus begon men obstakels die in de weg stonden te verschuiven. Verschillende auto's werden naar een andere plaats gesleept. Anderen auto's werden op een andereauto gezet.quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En hoe zit het met "What Melted Cop Cars 7 Blocks From WTC On 911?" en hier wat plaatjes
Lees voer (en dan wel lezen he!):quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:42 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Je geeft weer gaan antwoord op mijn vraag. Je raaskalt weer een eind in de ronde....
dit lijkt me een redenatie van lik me vestje...quote:Op zaterdag 7 april 2007 00:27 schreef Cyclonis het volgende:
sterker nog, de potentiele energie van het gebouw is dus zodanig groot dat de ladingen explosieven die je zou plaatsen op elke verdieping in het niet vallen kwa energie verhouding tot de potentiele energie die het gebouw al uit zichzelf heeft. ik denk niet dat je wilt beweren dat men op de een of andere manier meer dan 216800 kilogram TNT heeft weten aan te brengen in elk gebouw?
dit is voor mij een bewijs dat de potentiele energie voldoende kan verantwoorden voor de waargenomen stofwolken en verpulvering en hittetoename.
Daar ga je weer. Je zegt dat je wikipedia en de media niet vertrouwd. Waarom kom je dan zelf met linkjes daarvan? Is nogal hypocriet in mijn (en vast anderen) ogen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Cancer, from radiation 911?The Frightening Link Between the 9-11 Toxic Cloud and Cancer.
CHE Toxicant and Disease Database
Health effects arising from the September 11, 2001 attacks
NEWS: RADIATION 80 hot spots in NYC and Staten Island Landfills
Zo simpel is het allemaal niet. Ik denk dat er wel degelijk een goed gezondheids onderzoek moet komen.
Kort antwoord op de laatste vraag: ook die zijn makkelijk te detecteren. Straling etc.quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:19 schreef Orwell het volgende:
[..]
dit lijkt me een redenatie van lik me vestje...
de totale hoeveel potentiele energie van een dominosteen giga-baan, mag dan "enorm" zijn...
een miniskuul tikje (musje) op een cruciale plaats kan genoeg zijn om de hele constructie te doen instorten..
de totale potentiele energie, en de kracht van het musje hebben dus geen 1 op 1 verband met elkaar...
het mag wetenschappelijk ogen... je googelt gewoon maar wat met getallen...
daarnaast is het instorten van een wtc zo'n enorm complex gebeuren, met zoveel parameters, dat ik durf te stellen dat jij niet in staat bent om na te rekenen of de 2 gebouwen wel of niet zonder behulp van explosieven kunnen zijn ingestort...
als laatste... je opmerkingen over nucleaire zaken zijn gebasseerd op de kennis die jij daarover bezit..
hoe kun je uitsluiten dat men inmiddels over veel verder ontwikkelde (nucleaire) wapens beschikt, die jij nog niet kent?
Wat doe je weer idioot. Laat je nou expres dingen weg als het hebben van vliegbrevetten?quote:Op zaterdag 7 april 2007 12:38 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
![]()
Waarom hebben geen geluid icoontjes ?!!
Dus als wij hier als clubje bedenken weetje wat., we gaan het Witte huis met de grond gelijkmaken. Geld speelt even geen rol. (We kunnen altijd nog even het whitehouse handje op houden, tenminste viavia heeft Atta dat ook gedaan) Er zullen vast nog wel een paar FlightSim fanaten zijn dus een Boeing is ook niet zo moeilijk. Nemen een paar vorken mee ( tenminste vorig jaar mocht ik gewoon me CocoCola bestekset mee het vliegtuig in als handbagage. Er werd overigens wel lastig gedaan maar het mocht)
Dan spelen we het beter klaar dan dat de mensen zelf binnen de regering.![]()
Dat zegt hij nietquote:Niet te geloven ... dus omdat het ene discutabel is vanwege de hoeveelheid mensen die betrokken zouden moeten zijn is het andere maar waar.
quote:Maar waar vervolgens niemand in geloofd zelfs de FBI niet dat Osama en z;n vriendjes het hebben gedaan. Er zijn zo onnoemelijk veel aanwijzingen dat Bush&Co het hebben gedaan. Osama is een CIA dus daarmee zijn de 19 grapjassen indirect in loondienst. En niets nada nul dat linkt naar die zogenaamde extremiste moslims. Zelfs Atta is redelijk snel te linken aan Bush&Co via ISI pakistani geheimedienst.
Tjohh!
Maar waarom staat er op de FBI pagina van OBL dan niet dat hij gezocht wordt voor 9/11?quote:
Wat heeft dat te maken met lambiekjes geraaskalk?quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maar waarom staat er op de FBI pagina van OBL dan niet dat hij gezocht wordt voor 9/11?
http://www.fbi.gov/wanted/topten/fugitives/laden.htm
“The reason why 9/11 is not mentioned on Usama Bin Laden’s Most Wanted page is because the FBI has no hard evidence connecting Bin Laden to 9/11.” [bron]
quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:57 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maar waarom staat er op de FBI pagina van OBL dan niet dat hij gezocht wordt voor 9/11?
http://www.fbi.gov/wanted/topten/fugitives/laden.htm
“The reason why 9/11 is not mentioned on Usama Bin Laden’s Most Wanted page is because the FBI has no hard evidence connecting Bin Laden to 9/11.” [bron]
Rex Tomb is dezelfde persoon die in dat artikel van jou geciteerd wordt als bron voor "no hard evidence".quote:The absence has also provided fodder for conspiracy theorists who think the U.S. government or another power was behind the Sept. 11 hijackings. From this point of view, the lack of a Sept. 11 reference suggests that the connection to al-Qaeda is uncertain.
Exhaustive government and independent investigations have concluded otherwise, of course, and bin Laden and other al-Qaeda leaders have proudly taken responsibility for the hijackings. FBI officials say the wanted poster merely reflects the government's long-standing practice of relying on actual criminal charges in the notices.
"There's no mystery here," said FBI spokesman Rex Tomb. "They could add 9/11 on there, but they have not because they don't need to at this point. . . . There is a logic to it."
David N. Kelley, the former U.S. attorney in New York who oversaw terrorism cases when bin Laden was indicted for the embassy bombings there in 1998, said he is not at all surprised by the lack of a reference to Sept. 11 on the official wanted poster. Kelley said the issue is a matter of legal restrictions and the need to be fair to any defendant.
"It might seem a little strange from the outside, but it makes sense from a legal point of view," said Kelley, now in private practice. "If I were in government, I'd be troubled if I were asked to put up a wanted picture where no formal charges had been filed, no matter who it was."
http://www.washingtonpost(...)AR2006082700687.html
Ik zou die "exhaustive government and independent investigations" wel eens willen lezen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:16 schreef gorgg het volgende:
[..]
Exhaustive government and independent investigations have concluded otherwise, of course, and bin Laden and other al-Qaeda leaders have proudly taken responsibility for the hijackings.
[..]
Rex Tomb is dezelfde persoon die in dat artikel van jou geciteerd wordt als bron voor "no hard evidence".
Ah dus informatie verscharen van meerdere bronnen of informatie inlezen over beide "kanten" is een misdaag als je van de verkeerde kant bent die overheid wantrouwd?quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:25 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Daar ga je weer. Je zegt dat je wikipedia en de media niet vertrouwd. Waarom kom je dan zelf met linkjes daarvan? Is nogal hypocriet in mijn (en vast anderen) ogen.
Dat gaat niet in op mijn post. Als je zegt dat je vertrouwen in de media en wikipedia in het bijzonder nul is maar zelf wel informatie uit die bron gebruikt ben je hypocriet bezig.quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ah dus informatie verscharen van meerdere bronnen of informatie inlezen over beide "kanten" is een misdaag als je van de verkeerde kant bent die overheid wantrouwd?
Bovendien ik wel alleen maar aangeven dat er degelijk een serieuze issue is over gezondheid na 911. Dat wiki er een item over heeft zegt genoeg lijkt me. En dat het niet een aanstellerij is. In het officieel verhaal komt niets naarvoren dat er toch wel een lelijke move is gemaakt door WHO na de aanslagen. Ik zie dat wel als iets wat bij 911 hoort.
Dat is zeer tekenend hoe er met het geheel wordt omgegaan.
Het is een hypothetisch verhaal dat jy, calvobbes, Northernstar en ik een plan beramen om het whitehouse te vernielen. NIKS realiteit.quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:36 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat doe je weer idioot. Laat je nou expres dingen weg als het hebben van vliegbrevetten?![]()
[..]
Dat zegt hij niet
[..]W
Dat was niet mijn punt. Mijn punt was dat je ze onterecht als een groepje rednecks neerzet. Dat waren ze bij lange na niet.quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:54 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is een hypothetisch verhaal dat jy, calvobbes, Northernstar en ik een plan beramen om het whitehouse te vernielen. NIKS realiteit.
Ik idioot, ik geef alleen maar aan hoe ongelooflijk randebiel het 19 kapertjes verhaal is...
Een waarom zou je een vliegbrevet nodig hebben als je een vliegtuigkaping gaat ondernemen. Als FS X voldoende is. Je doel is toch alleen maar Het Witte huis vernielen. Wat maakt het in vredesnaam uit of de aanwezige in het toestel mislelijk worden. Je hoeft toch ook geen economiestudie te hebben gedaan om een bank te overvallen.
![]()
Dat in het echte verzonnen verhaal wel de kapers vlieglessen hebben genomen is dat ze elk mogelijkheid willen uitsluiten. Maar strikt noodzakelijk is het niet, dunkte me. En bovendien, ze hadden alleen een niet zo goede aanbeveling.
Misschien is het iets minder zwart/wit?quote:Op zaterdag 7 april 2007 18:43 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat gaat niet in op mijn post. Als je zegt dat je vertrouwen in de media en wikipedia in het bijzonder nul is maar zelf wel informatie uit die bron gebruikt ben je hypocriet bezig.
Dat het minder zwart/wit is ben ik wel met je eens. Lambiekje stelde echter dat "de media" niet te vertrouwen is. Iets dergelijks ook over wikipedia. Als hij dan toch bronnen uit die hoek gebruikt is hij in mijn en vast ook andere ogen hypocriet bezig.quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:01 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Misschien is het iets minder zwart/wit?
Bush 'planted fake news stories on American TV'
Dat is The Independent. Een mainstream nieuwsbron. Volgens jouw redenatie zouden we nu een paradox hebben. Als het bericht klopt, is het nieuws onbetrouwbaar. Maar daarmee het bericht zelf ook.
De media wordt gebruikt door belangengroepen en lobbies en de overheid zelf het meest. Dat is geen geheim.
Als je mij vraagt of de media te vertrouwen is zeg ik ook "nee".quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat het minder zwart/wit is ben ik wel met je eens. Lambiekje stelde echter dat "de media" niet te vertrouwen is. Iets dergelijks ook over wikipedia. Als hij dan toch bronnen uit die hoek gebruikt is hij in mijn en vast ook andere ogen hypocriet bezig.
Ja dat klopt. Daarom hebben ik en anderen meerdere malen gevraagd waarom sommige media volgens hem wel te vertrouwen is en andere niet. Na een keer of 25 vragen is daar nogsteeds geen antwoord op gekomen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:23 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als je mij vraagt of de media te vertrouwen is zeg ik ook "nee".
Je kunt niet klakkeloos aannemen dat wat geschreven wordt ook waar is. Dus zal iedereen zelf een afweging en inschatting moeten maken. Dat doet volgens mij ook iedereen wel. De mate waarin verschilt.
Wat jij bedoelt snap ik ook wel hoor, maar het gebeurt visa versa. Bijvoorbeeld in het geval dat de BBC schreef dat er nog een aantal kapers in leven zijn. Als je zegt dat dat niet klopt, mag je dan nooit meer de BBC als bron gebruiken?
Omdat dat een eigen afweging is ws. We weten dat er vals nieuws wordt geplant, en verder bepaalt iedereen voor zich wat hij/zij wel betrouwbaar acht en wat niet.quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:31 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Daarom hebben ik en anderen meerdere malen gevraagd waarom sommige media volgens hem wel te vertrouwen is en andere niet. Na een keer of 25 vragen is daar nogsteeds geen antwoord op gekomen.
Precies.quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Omdat dat een eigen afweging is ws. We weten dat er vals nieuws wordt geplant, en verder bepaalt iedereen voor zich wat hij/zij wel betrouwbaar acht en wat niet.
En dat kan binnen dezelfde bron verschillen. Als ik FOX een propagandazender vind hoeft dat niet te betekenen dat ik helemaal niks van hen meer van waarde vind.
Over die zogenaamd 'controversiele' tape: http://www.muckrakerreport.com/id372.htmlquote:Op zaterdag 7 april 2007 18:25 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En is er afgezien van de hoogst controversiele (zal niet zeggen fake) bekentenis tape van Bin Laden nog ander materiaal?
Wat is de uitsprak van KSM dan ?! Het maakt beide verhalen ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:02 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Over die zogenaamd 'controversiele' tape: http://www.muckrakerreport.com/id372.html
Daarnaast is er nog de tape die enkele dagen voor de verkiezingen in de VS in 2004 uitkwam waarin Bin Laden ook aangeeft verantwoordelijk te zijn voor het neerhalen van de Twin Towers.
Ho. Ik heb alleen gezegd dat kranten/media omtrent serieuze zaken nog al de waarheid verdraaien of vermijdenquote:Op zaterdag 7 april 2007 19:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat het minder zwart/wit is ben ik wel met je eens. Lambiekje stelde echter dat "de media" niet te vertrouwen is. Iets dergelijks ook over wikipedia. Als hij dan toch bronnen uit die hoek gebruikt is hij in mijn en vast ook andere ogen hypocriet bezig.
En je weet hoe dat in het algemeen gaat: dat wat in diens wereldbeeld past, wordt aangenomen, het andere niet.quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:39 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Omdat dat een eigen afweging is ws. We weten dat er vals nieuws wordt geplant, en verder bepaalt iedereen voor zich wat hij/zij wel betrouwbaar acht en wat niet.
Erm nee. Je had het toen over de media. Maarja, op deze manier moeten we eigenlijk dergelijke bronnen van beide kanten niet meer gebruiken.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:34 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ho. Ik heb alleen gezegd dat kranten/media omtrent serieuze zaken nog al de waarheid verdraaien of vermijden
Daarintegen als er iemand zwart gemaakt kan worden, worden alle registers open getrokken.
Daarnaast zullen de kranten niet echt liegen over onbenullige zaken waar overigens de kranten voor 70% mee gevuld is.
Ik ben ervan overtuigd dat er zat verhaaltjes zijn geschreven voor volkskrant, AD, HP of wat dan ook dat ten zeerste verboden is te publiceren. Als het te confronterend wordt voor de betrokkenen word je gewoon carrieredood gemaakt. Inweze is daarmee een medium niet meer objectief.
Wat n onzin, bepaalde onderdelen van de US govt. zijn AANTOONBAAR fout:quote:Op vrijdag 6 april 2007 23:04 schreef haaahaha het volgende:
Het is niet zo dat de verhalen die resonancer post aangeven dat de us regering fout is, nee, het zijn de verhalen die zijn vermoedens versterken dat de us regering fout bezig is. Nuance verschil. Hij spreekt dus niet vanuit een bepaalde waarheid, hij spreekt enkel vanuit zijn persoonlijke perspectie/vermoedens. Dus je (oa jij calvobbes) vecht door te reageren op resonancer tegen een droom/fabeltje/fantasie. Zoiets kun je nooit winnen.
2001?quote:Op vrijdag 6 april 2007 22:29 schreef calvobbes het volgende:
Jij en anderen verspreiden zoveel verhalen dat het amper bij te houden is.
Als jij en anderen alle verhalen nou een beetje gedoseerd vertellen, zou het overzichtelijk zijn. Maar nee, om de ene foute complot theorie te verbloemen komt er altijd wel een ander verhaal ineens op de proppen.
Dus wees eens even wat duidelijker dan je nu weer bent....
En gebruik dan ook verhalen uit 2001 of daarvoor... Niet zaken die daarna zijn gebeurd....
One down, many to go,quote:Some of the personalities that were in the PEOC (Neocon Nest):
Mary Matalin - Political adviser.
Lewis "Scooter" Libby - Cheney's Chief of Staff.
Josh Bolten - Deputy White House Chief of Staff.
Karen Hughes - White House Communications Director.
Lynn Cheney - Cheney's wife and "right-wing ideologue".
Norman Mineta - Transportation Secretary (joins later).
http://911exposed.org/Cheney.htm
Niet voor, of na, maar tijdens 9-11:quote:Libby could face up to 25 years in prison when he is sentenced June 5 but under federal sentencing guidelines is likely to face far less.
http://www.msnbc.msn.com/id/17479718/
Liegen is het niet, ze vertellen het gewoon niet.quote:9:30 a.m. - Clarke asks Cheney's bunker for Air Force One fighter escort and shoot down authorization.
Neither would happen for some time.
quote:Who else, can it be said, made even the smallest attempt to curtail the events of 9/11? Did Bush do anything? Did Cheney purposefully do anything? What about Rumsfeld, Wolfowitz or the Military? The CIA or FBI? These agencies were in total complacency with their leaders- the perpetrators.
Michael Ruppert - author and former LAPD investigator stated:
will establish that.... on the day of the attacks [Vice President Dick Cheney] was running a completely separate Command, Control and Communications system which was superceding any orders being issued by the FAA, the Pentagon, or the White House Situation Room...
Precies en daarom stap ik steeds meer af van algemeen geaccepteerde waarheden.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En je weet hoe dat in het algemeen gaat: dat wat in diens wereldbeeld past, wordt aangenomen, het andere niet.
Klopt, maar dat geldt ook weer voor iedereen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En je weet hoe dat in het algemeen gaat: dat wat in diens wereldbeeld past, wordt aangenomen, het andere niet.
Andersom geldt natuurlijk hetzelfde: als 80% iets zegt, betekent nog niet dat iets niet waar is.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Precies en daarom stap ik steeds meer af van algemeen geaccepteerde waarheden.
Als 80% van de meerderheid zegt dat iets zus is dan is het nog niet zo.
Ik heb me wereldbeeld aardig omgegooid sinds ik informatie via internet tot mijn beschikking heb. Van veel dingen had ik liever niet de echte werkelijkheid willen eerlijk gezegd.
Inweze is geen een bron 100% te vertrouwen. Oók je met-eigen-ogen geziene feiten. Ook je eigen systeem is niet 100%. Zoals je weet kun je je hersenens ongelovelijk voor de gekhouden, bewust of onbewust. Algemeen feit is dat de hersenen van alle input dat we binnen krijgen, via oren, ogen, en neus en zenuwen gefilterd worden en wat "belangerijk" is wordt in laatjes gestopped. Een gebeurtenis wordt gefragmenteerd opgeslagen. Om dus een gebeurtenis voor de geest te halen. Bestaat nog al de mogelijkheid dat er verkeerde laatjes worden opgetrokken.quote:Op zaterdag 7 april 2007 20:38 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Erm nee. Je had het toen over de media. Maarja, op deze manier moeten we eigenlijk dergelijke bronnen van beide kanten niet meer gebruiken.
Maar helaas weten de spindoctors heel goed daarop in te spelen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klopt, maar dat geldt ook weer voor iedereen.
Daarom zeg ik ook "in het algemeen".quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klopt, maar dat geldt ook weer voor iedereen.
Wat vind je veronderstellingen wat aantoonbaar onjuist is?quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:26 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Nee hoor, geen onzin. Je hebt gewoon geen gelijk met je veronderstellingen.
Is toch iets anders. "In het algemeen" zit toch uitsluitsel/uitzonderingen verborgen en dat ziet niet in het woord iedereen.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook "in het algemeen".
Veronderstellingen ?quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:26 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Nee hoor, geen onzin. Je hebt gewoon geen gelijk met je veronderstellingen.
Maar op 9-11 was deze man natuurlijk nog wel eerlijk.quote:Jurors convict Libby on four of five charges.
"The results are actually sad," Special Prosecutor Patrick Fitzgerald said. "It's sad that we had a situation where a high-level official person who worked in the office of the vice president obstructed justice and lied under oath. We wish that it had not happened, but it did."
http://www.msnbc.msn.com/id/17479718/
Lekker belangrijk, zoveel was me al duidelijk, jammer dat jij geen argumenten hebt.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:48 schreef haaahaha het volgende:
Ik snap dat je van jezelf vindt dat je gelijk hebt, resonancer, maar ik vind dat je geen gelijk hebt.
kulargumenten voornamelijk en net zo 'vals" als je ons van beticht.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:57 schreef haaahaha het volgende:
lol, ik heb al tig topics vol geluld met argumenten.
In iedere geval worden op internet wel zaken behandeld wat de reguliere media nogal verzaakt. Medaille heeft 2 kanten. Mijn mening is dat kranten en TV voornamelijk eenzijdig bezig is. Zolang het maar niet de geaccepteerde waaheden en geldschieters raakt is alles geoorloofd.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:37 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Andersom geldt natuurlijk hetzelfde: als 80% iets zegt, betekent nog niet dat iets niet waar is.
Juist op internet is ook verschrikkelijk veel onzin te vinden, meer dan in de kranten.
lol, omdat jij in fabels gelooft en de media geen nut ziet in het verspillen van tijd aan die fabels betekent niet dat ze aan het verzaken zijn hoor.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
In iedere geval worden op internet wel zaken behandeld wat de reguliere media nogal verzaakt.
Tsss. En daarom publiceren ze de propageerende rotzooi van de regering nog maar eventjes. En bevestigen nog maar eventjes de geaccepteerde waarheden (die niet waar of halfwaar).quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:11 schreef haaahaha het volgende:
[..]
lol, omdat jij in fabels gelooft en de media geen nut ziet in het verspillen van tijd aan die fabels betekent niet dat ze aan het verzaken zijn hoor.
Ik heb z'n idee dat jy vind dat er totaal niet getornt mag worden aan de kunde van de regeringen of de zogenaamde experts.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:17 schreef haaahaha het volgende:
zegt niks. Als jij het fout kan hebben is de kans aanwezig dat er meer mensen zijn die het fout hebben
Jij denkt te zwart/wit. Ook hier vul je vanalles in en veronderstel je er op los. Je laat wat mij betreft ook met deze post weer eens zien dat het helemaal niet gek is dat je in complotten denkt.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:26 schreef Lambiekje het volgende:
Ik heb z'n idee dat jy vind dat er totaal niet getornt mag worden aan de kunde van de regeringen of de zogenaamde experts.
Ik kan me in dit verband eigenljk alleen je hilarische "losse stoeptegel theorie" herinneren.quote:Op zaterdag 7 april 2007 21:57 schreef haaahaha het volgende:
lol, ik heb al tig topics vol geluld met argumenten.
en dat is dus precies de reden dat ik graag gewoon met getallen werk, want dan vallen mensen die er niks van snappen door de mand. jouw vergelijking slaat nergens op.quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:19 schreef Orwell het volgende:
[..]
dit lijkt me een redenatie van lik me vestje...
de totale hoeveel potentiele energie van een dominosteen giga-baan, mag dan "enorm" zijn...
een miniskuul tikje (musje) op een cruciale plaats kan genoeg zijn om de hele constructie te doen instorten..
de totale potentiele energie, en de kracht van het musje hebben dus geen 1 op 1 verband met elkaar...
daarnaast is het instorten van een wtc zo'n enorm complex gebeuren, met zoveel parameters, dat ik durf te stellen dat jij niet in staat bent om na te rekenen of de 2 gebouwen wel of niet zonder behulp van explosieven kunnen zijn ingestort...
als laatste... je opmerkingen over nucleaire zaken zijn gebasseerd op de kennis die jij daarover bezit..
hoe kun je uitsluiten dat men inmiddels over veel verder ontwikkelde (nucleaire) wapens beschikt, die jij nog niet kent?
Over het algemeen komt dat omdat het gros van de complotgelovers elkaar napraten. In het begin had je die 9/11 complot films, alles wat daarin geroepen werd werd 1 op 1 nagepapagaaid en pas in discussies werd geforceerd geprobeerd die dingen te onderbouwen. En nog lukt dat onderbouwen voor geen meter want je komt in een drijfzand/wirwar van verhalen en beschuldigingen en vooral veronderstellingen, aannames en fabeltjes.quote:Op maandag 9 april 2007 18:23 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
en dat is dus precies de reden dat ik graag gewoon met getallen werk, want dan vallen mensen die er niks van snappen door de mand.
het zou mooi zijn als ze hun eigen stellingen ook eens zouden onderbouwen.quote:Op maandag 9 april 2007 18:38 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Over het algemeen komt dat omdat het gros van de complotgelovers elkaar napraten. In het begin had je die 9/11 complot films, alles wat daarin geroepen werd werd 1 op 1 nagepapagaaid en pas in discussies werd geforceerd geprobeerd die dingen te onderbouwen. En nog lukt dat onderbouwen voor geen meter want je komt in een drijfzand/wirwar van verhalen en beschuldigingen en vooral veronderstellingen, aannames en fabeltjes.
dat is m'n hele punt..!! %#@$quote:Op maandag 9 april 2007 18:23 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
de totale potentiele energie en de kracht van het musje hebben helemaal geen verband met elkaar. 0,0 zelfs.
jouw woorden...quote:Op zaterdag 7 april 2007 00:27 schreef Cyclonis het volgende:
die 10^11 joule weet ik nog net zo niet. Er zijn meerder bronnen die het hebben over 4*10^11. Dat is nog een groot verschil ?!quote:Op dinsdag 10 april 2007 00:12 schreef Cyclonis het volgende:
ik zal het zo simpel mogelijk proberen uit te leggen voor je
het gebouw had een potentiele energie van 10E11 Joule. dit kun je ook terugvinden op conspiracy sites
deze energie is het resultaat van het feit dat de massa van het gebouw verspreid is boven de grond, m.a.w. de volledige massa van het gebouw ligt niet plat op de grond, maar staat in de lucht. hierdoor krijgt het potentiele energie.
deze energie wordt bepaald met de formule m*g*h, waarin m de massa is van elk deel, g de valversnelling en h de hoogte.
zodra het gebouw begint te vallen, wordt 'h' kleiner en verliest het gehele systeem potentiele energie. gezien het feit dat energie niet kan verdwijnen, weten we dat het wordt omgezet in kinetische energie. het wordt ook enigzins omgezet in frictie (arbeid->hitte) maar aangezien het gebouw vrijwel met vrije val naar beneden kwam is deze factor verwaarloosbaar klein.
met andere woorden, de totale kinetische energie was ook ongeveer gelijk aan 10E11 Joule
dit is natuurlijk in het totale plaatje he, ze worden geleidelijk in elkaar omgezet
tegelijkertijd komen er ook delen tot aan de grond. die hebben geen kinetische energie meer, en ook geen potentiele energie. deze energie is ook nooit verdwenen. uiteindelijk is er dus ~0 potentiele energie en 0 kinetische energie. het heeft namelijk vrijwel geen hoogte meer, en geen snelheid meer.
deze energie die dus is 'verdwenen' MOET gelijk zijn aan 10E11 Joule, anders schend je de wet van behoud van energie, en als je dat wilt verdedigen ben je zeer welkom op de TU.
de enige vormen waarin deze energie kan zijn omgezet, wat altijd gebeurt als een voorwerp valt op de grond, is arbeid en hitte. arbeid betekent over het algemeen dat er verbindingen in de materialen verbroken worden, en hitte betekent dat de temperatuur van het geheel zal stijgen.
de energie die over is om verbindingen te breken en de temperatuur te doen stijgen MOET gelijk zijn aan 10E11 Joule, (min het beetje wat is verloren tijdens de frictie met de lucht, hetgeen de lucht en het vallende materiaal heeft doen opwarmen)
het enige wat ik heb aangetoond is dat 10E11 Joule energie gelijkwaardig is aan 216.8 ton TNT. ik zei niet dat het gebouw ontploft als 216.8 ton TNT, maar de energie die beschikbaar is voor verpulvering en verhitting is gelijk aan 218.8 ton TNT.
nu kun jij deze uitleg van mij wel makkelijk afdoen als 'gegooi met cijfertjes en getalletjes', maar daar maak jij jezelf niet geloofwaardiger mee. als je het er niet mee eens bent, kun je beter aangeven waar ik fout zit.
als jij bij elke uitleg die een ingenieur jou geeft je er maar snel van gaat ontdoen alsof wij niet weten waar we het over hebben, ben je wel hypocriet bezig. afgestudeerden van de TUDelft, werken wereldwijd in de vliegtuigindustrie, ruimtevaartindustrie, het bouwen van grote structuren etc etc etc. als jij het niet vertrouwt dat wij zelfs zo een simpele energie vergelijking kunnen opstellen, kun je het beste maar nooit meer in een vliegtuig of een gebouw stappen en kun je maar beter niet in de buurt komen van de deltawerken.
ik vraag mij dus echt af op welke manier jij gaat proberen te ontkrachten wat ik hierboven heb beschreven.
je simpele stellingen als "was de wereld maar zo simpel en rechtlijnig als je binas" toont meer blijk van jouw eigen onkunde, aangezien dit niets met een binas te maken heeft, en het is totaal geen ontkrachting van mijn analyse.
"sorry maar je flikkert een paar getallen en formules in de blender en serveert het brouwsel als wetenschappelijk bewijs..."
is ook geen tegenbewijs
"prachtig dat je in getallen denkt, maar met realiteit heeft dit imo niets te maken..."
jouw mening is ook geen tegenbewijs. laat maar es zien waar ik fout zit
"sorry maar je flikkert een paar getallen en formules in de blender en serveert het brouwsel als wetenschappelijk bewijs..."
ik heb zorgvuldig getallen opgezocht van meerdere sources, en een analyse verricht met een hele gewone energie balans. dat jij het ziet als een blender die een brouwsel serveert, toont nogmaals aan dat jij niet eens weet hoe een energiebalans werkt, en kun jij je het beste maar houden bij Bush, Bilderberg, peak-oil etc etc etc, en laat je de technische dingen maar beter met rust.
Klopt, van een klikobak tot een boom tot een gebouw heeft potentiele energie. En met genoeg gegevens kun je een benadering maken van deze energie.quote:Op dinsdag 10 april 2007 00:12 schreef Cyclonis het volgende:
deze energie is het resultaat van het feit dat de massa van het gebouw verspreid is boven de grond, m.a.w. de volledige massa van het gebouw ligt niet plat op de grond, maar staat in de lucht. hierdoor krijgt het potentiele energie.
jongen echt....... heb ik OOIT ergens gezegd dat deze potentiele energie de oorzaak is van het naar beneden komen van het gebouw? NEEEEEEEEEEquote:Op dinsdag 10 april 2007 10:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klopt, van een klikobak tot een boom tot een gebouw heeft potentiele energie. En met genoeg gegevens kun je een benadering maken van deze energie.
Maar wat toont het aan?
Een den van 25 meter hoog heeft behoorlijk wat energie. En als hij omvalt vertaalt die energie zich in kinetische energie en kun je er maar beter niet onderstaan.
Maar zegt het iets over waarom hij naar beneden kwam? Harde wind? Was hij dor? Erosie van de grond? Of heeft iemand met een bijl gekapt?
In een theoretisch model kun je alles als oorzaak aanwijzen. Zeker als je de feiten aanpast aan het model. Zoals, ik noem maar wat, het negeren van poelen gesmolten staal, geen onderzoek naar restsporen van explosieven of het negeren van getuigen.
dit is wat ik beweerd heb. niet dat die potentiele energie voor het instorten zelf zorgde, maar wel voor de effecten toen het gebouw eenmaal instabiel was en de potentiele energie dus vrijkwam.quote:dit is voor mij een bewijs dat de potentiele energie voldoende kan verantwoorden voor de waargenomen stofwolken en verpulvering en hittetoename.
Wie hebben die feiten aangepast?quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:20 schreef NorthernStar het volgende:
In een theoretisch model kun je alles als oorzaak aanwijzen. Zeker als je de feiten aanpast aan het model. Zoals, ik noem maar wat, het negeren van poelen gesmolten staal, geen onderzoek naar restsporen van explosieven of het negeren van getuigen.
Tsja ze hebben een simulatie van de torens gemaakt. Als daaruit blijkt dat de torens prima in konden storten door de effecten van de brand en er meerdere dingen zijn die de explosieven tegen spreken hoef je daar verder niet meer naar te zoeken en heb je de oplossing gevonden.quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klopt, van een klikobak tot een boom tot een gebouw heeft potentiele energie. En met genoeg gegevens kun je een benadering maken van deze energie.
Maar wat toont het aan?
Een den van 25 meter hoog heeft behoorlijk wat energie. En als hij omvalt vertaalt die energie zich in kinetische energie en kun je er maar beter niet onderstaan.
Maar zegt het iets over waarom hij naar beneden kwam? Harde wind? Was hij dor? Erosie van de grond? Of heeft iemand met een bijl gekapt?
Beweer ik dan dat jij dat zegt?quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:31 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
jongen echt....... heb ik OOIT ergens gezegd dat deze potentiele energie de oorzaak is van het naar beneden komen van het gebouw? NEEEEEEEEEE
Als jij een betere verklaring hebt, laat het eens horen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:50 schreef NorthernStar het volgende:
Het is als verklaring voor de effecten? Prima. Ik vind dat het tekort schiet om de effecten te verklaren.
prachtig allemaalquote:Op dinsdag 10 april 2007 00:12 schreef Cyclonis het volgende:
ik zal het zo simpel mogelijk proberen uit te leggen voor je
het gebouw had een potentiele energie van 10E11 Joule. dit kun je ook terugvinden op conspiracy sites
deze energie wordt bepaald met de formule m*g*h, waarin m de massa is van elk deel, g de valversnelling en h de hoogte.
zodra het gebouw begint te vallen, wordt 'h' kleiner en verliest het gehele systeem potentiele energie. gezien het feit dat energie niet kan verdwijnen, weten we dat het wordt omgezet in kinetische energie. het wordt ook enigzins omgezet in frictie (arbeid->hitte) maar aangezien het gebouw vrijwel met vrije val naar beneden kwam is deze factor verwaarloosbaar klein.
met andere woorden, de totale kinetische energie was ook ongeveer gelijk aan 10E11 Joule
dit is natuurlijk in het totale plaatje he, ze worden geleidelijk in elkaar omgezet
tegelijkertijd komen er ook delen tot aan de grond. die hebben geen kinetische energie meer, en ook geen potentiele energie. deze energie is ook nooit verdwenen. uiteindelijk is er dus ~0 potentiele energie en 0 kinetische energie. het heeft namelijk vrijwel geen hoogte meer, en geen snelheid meer.
deze energie die dus is 'verdwenen' MOET gelijk zijn aan 10E11 Joule, anders schend je de wet van behoud van energie, en als je dat wilt verdedigen ben je zeer welkom op de TU.
de enige vormen waarin deze energie kan zijn omgezet, wat altijd gebeurt als een voorwerp valt op de grond, is arbeid en hitte. arbeid betekent over het algemeen dat er verbindingen in de materialen verbroken worden, en hitte betekent dat de temperatuur van het geheel zal stijgen.
de energie die over is om verbindingen te breken en de temperatuur te doen stijgen MOET gelijk zijn aan 10E11 Joule, (min het beetje wat is verloren tijdens de frictie met de lucht, hetgeen de lucht en het vallende materiaal heeft doen opwarmen)
het enige wat ik heb aangetoond is dat 10E11 Joule energie gelijkwaardig is aan 216.8 ton TNT. ik zei niet dat het gebouw ontploft als 216.8 ton TNT, maar de energie die beschikbaar is voor verpulvering en verhitting is gelijk aan 218.8 ton TNT.
nu kun jij deze uitleg van mij wel makkelijk afdoen als 'gegooi met cijfertjes en getalletjes', maar daar maak jij jezelf niet geloofwaardiger mee. als je het er niet mee eens bent, kun je beter aangeven waar ik fout zit.
als jij bij elke uitleg die een ingenieur jou geeft je er maar snel van gaat ontdoen alsof wij niet weten waar we het over hebben, ben je wel hypocriet bezig. afgestudeerden van de TUDelft, werken wereldwijd in de vliegtuigindustrie, ruimtevaartindustrie, het bouwen van grote structuren etc etc etc. als jij het niet vertrouwt dat wij zelfs zo een simpele energie vergelijking kunnen opstellen, kun je het beste maar nooit meer in een vliegtuig of een gebouw stappen en kun je maar beter niet in de buurt komen van de deltawerken.
ik vraag mij dus echt af op welke manier jij gaat proberen te ontkrachten wat ik hierboven heb beschreven.
je simpele stellingen als "was de wereld maar zo simpel en rechtlijnig als je binas" toont meer blijk van jouw eigen onkunde, aangezien dit niets met een binas te maken heeft, en het is totaal geen ontkrachting van mijn analyse.
is ook geen tegenbewijs
"prachtig dat je in getallen denkt, maar met realiteit heeft dit imo niets te maken..."
jouw mening is ook geen tegenbewijs. laat maar es zien waar ik fout zit
ik heb zorgvuldig getallen opgezocht van meerdere sources, en een analyse verricht met een hele gewone energie balans. dat jij het ziet als een blender die een brouwsel serveert, toont nogmaals aan dat jij niet eens weet hoe een energiebalans werkt, en kun jij je het beste maar houden bij Bush, Bilderberg, peak-oil etc etc etc, en laat je de technische dingen maar beter met rust.
Eugh... lezen? Ik heb drie voorbeelden gegeven in mijn post daarvoor. Als het direct weer op zo'n vijandige toon gaat heb ik bovendien niet de indruk dat hij op een uitgebreider antwoord zit te wachten.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:01 schreef haaahaha het volgende:
Heerlijk weer hoor, roepen dat het niet kan en het daarbij laten.
Erm... dergelijke dingen zijn altijd verschillende maten van zekerheden.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Eugh... lezen? Ik heb drie voorbeelden gegeven in mijn post daarvoor. Als het direct weer op zo'n vijandige toon gaat heb ik bovendien niet de indruk dat hij op een uitgebreider antwoord zit te wachten.
Punt was dat men met een theoretisch model alle kanten opkan. Vooral als men woorden als "probably" gaat gebruiken en er zoveel variabelen en onzekerheden zijn. Daarachteraan komt nog eens dat de uiteindelijke theorie niet aansluit op de genoemde voorbeelden. Bijvoorbeeld de verklaring van William Rodriguez om iets concreets te noemen.
Wat heeft hij verklaard dan?quote:Op 10 april 2007 11:45 schreef NorthernStar het volgende:
Bijvoorbeeld de verklaring van William Rodriguez om zomaar een van de vele te noemen.
Men moet aannames doen over oa. schade en intensiteit van de brand, dat is natte vinger werk en imo naar een conclusie toewerken.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Erm... dergelijke dingen zijn altijd verschillende maten van zekerheden.Dat er zoiets als zwaartekracht bestaat is ook niet meer dan zeer waarschijnlijk.
Met een model kan je een aardige schatting maken wat de impact is van een vliegtuig. De intensiteit van de brand hebben ze uitgeprobeerd. Dan ben je niet met natte vinger werk bezigquote:Op dinsdag 10 april 2007 11:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Men moet aannames doen over oa. schade en intensiteit van de brand, dat is natte vinger werk en imo naar een conclusie toewerken.
Ik kan me zijn vijandige toon heel goed voorstellen. Ik krijg ook de kriebels van zo'n opmerking van je van 'ik vind het tekort schieten' en het verder daarbij laten. Want hoe vaak komt het niet voor dat in deze discussie punten en mogelijke verklaringen wordt nagepapagaaid zonder er ook maar een greintje kennis van te hebben? Het is heel makkelijk iets met zo'n opmerking van tafel te vegen, onderbouw maar eens waarom je iets van mening bent.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Eugh... lezen? Ik heb drie voorbeelden gegeven in mijn post daarvoor. Als het direct weer op zo'n vijandige toon gaat heb ik bovendien niet de indruk dat hij op een uitgebreider antwoord zit te wachten.
Punt was dat men met een theoretisch model alle kanten opkan. Vooral als men woorden als "probably" gaat gebruiken en er zoveel variabelen en onzekerheden zijn. Daarachteraan komt nog eens dat de uiteindelijke theorie niet aansluit op de genoemde voorbeelden. Bijvoorbeeld de verklaring van William Rodriguez om zomaar een van de vele te noemen.
Tja, je kunt bij dergelijke grote rampen nou eenmaal niet altijd alles exact achterhalen. Maar zoals al eerder gezegd, als jij een betere verklaring hebt, laat die dan eens horen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:51 schreef NorthernStar het volgende:
Men moet aannames doen over oa. schade en intensiteit van de brand, dat is natte vinger werk en imo naar een conclusie toewerken.
Ah, ja zie? Je neemt vanalles aan en verbind daar conclusies aan. Dat is precies de manier waarop de meest wilde complotten de wereld in komen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:51 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dus je geeft toe dat Nist met een wilde complottheorie bezig is?quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:55 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Ah, ja zie? Je neemt vanalles aan en verbind daar conclusies aan. Dat is precies de manier waarop de meest wilde complotten de wereld in komen.
Oja, en complotgelovers hebben de neiging je woorden in de mond te leggen, was ik inderdaad vergeten.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:57 schreef NorthernStar het volgende:
Dus je geeft toe dat Nist met een wilde complottheorie bezig is?
Ik ga boodschappen doen, mag dat?
heb je het nu over jezelf?quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:53 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Want hoe vaak komt het niet voor dat in deze discussie punten en mogelijke verklaringen wordt nagepapagaaid zonder er ook maar een greintje kennis van te hebben?
Je kan nog zoveel de troll uithangenquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:15 schreef Orwell het volgende:
[..]
heb je het nu over jezelf?
doe jij zelf meer dan debunk-koning Cyclonis nablaten?
maak ons deelgenoot van jou kennis in deze...
nou dat is dan mooi. ik heb aangetoond dat de totale aanwezige energie gelijk is aan 1/60 deel van de hiroshima bom. deze energie komt vrij in de vorm van hitte en arbeid, aangezien het niet kan verdwijnen. ik vind energie dat gelijk is aan 1/60 deel van de hiroshima bom zeker in staat is om een gebouw totaal te vernietigen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 10:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Beweer ik dan dat jij dat zegt?
Ik vroeg slechts rethorisch wat het aantoont met betrekking tot de oorzaak. Niks dus.
Het is als verklaring voor de effecten? Prima. Ik vind dat het tekort schiet om de effecten te verklaren.
dat zal ik je uitleggen wat de relevantie is.quote:Op dinsdag 10 april 2007 11:41 schreef Orwell het volgende:
[..]
prachtig allemaal
maar een uitvoerder van een controlled demolition maakt toch gebruik van de energie van zijn TNT , PLUS de pot. energie van het gebouw..?
dus wat is de relevantie van jouw 218.8 ton TNT mbt eventueel geplaatst dynamiet???
of heb jij een nieuwe cd- manier uitgevonden waarbij er geen dynamiet meer nodig is doch slechts de potentiele energie van het gebouw plus een toverspreuk van hans klok
ik hoop toch op zijn minst iets te horen als:quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:40 schreef calvobbes het volgende:
Ach bewijzen doen ze niet aan hier in TRU.
Ze vertellen liever sprookjes om elkaar op te stoken hoe gemeen en corrupt verschillende regeringen zijn! Geen idee wat het nut daarvan is of waarom mensen dat doen, maar feit blijft dat verschillende TRU users zich niet aan de feiten willen houden....
Vergeet dat maar. Je krijgt eerder te horen "Wat een idioot ben je toch dat je die leugens van Balkenende gelooft! Zie hier [insert vage site] met een ander vaag verhaal] bewijs dat Balkenende mee heeft geholpen om de oorlog in Irak te gaan voeren!".quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:11 schreef Cyclonis het volgende:
ik hoop toch op zijn minst iets te horen als:
"Nee cyclonis, je hebt ongelijk want:
Het nieuwste trucje is die 15 gekidnapped britten. door Iran. Wat dus geenceneerd is door USA/UKquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:34 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Vergeet dat maar. Je krijgt eerder te horen "Wat een idioot ben je toch dat je die leugens van Balkenende gelooft! Zie hier [insert vage site] met een ander vaag verhaal] bewijs dat Balkenende mee heeft geholpen om de oorlog in Irak te gaan voeren!".
En wat heeft dat nou weer met 9/11 te maken?quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:43 schreef Lambiekje het volgende:
Het nieuwste trucje is die 15 gekidnapped britten. door Iran. Wat dus geenceneerd is door USA/UK
lees ik hier sarcasme en dus een teken van intilligentie?quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:43 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het nieuwste trucje is die 15 gekidnapped britten. door Iran. Wat dus geenceneerd is door USA/UK
Okquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:27 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
nou dat is dan mooi. ik heb aangetoond dat de totale aanwezige energie gelijk is aan 1/60 deel van de hiroshima bom. deze energie komt vrij in de vorm van hitte en arbeid, aangezien het niet kan verdwijnen. ik vind energie dat gelijk is aan 1/60 deel van de hiroshima bom zeker in staat is om een gebouw totaal te vernietigen.
als jij dat niet vind, prima. ook leuk dat jij nergens probeert te verklaren waar die 10E11 Joule dan naartoe is gegaan, als het niet is vrijgekomen als hitte en arbeid. je zegt in principe: "nou cyclonis, dat is een mooi verhaal, maar ik geloof het niet. ik geloof toch liever in verhaaltjes die beweren dat aluminium niet kan gloeien en die geen energiebalans kunnen opstellen"
De meeste mensen in de wereld vinden ook wel dat oorlogen moeten stoppen. De meeste mensen in de wereld willen ook rijk zijn en een leuk huis hebben. Zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:35 schreef NorthernStar het volgende:
Al vijf jaar worden mensen die aandacht vragen voor de serieuze problemen met de officiele theorie beschimpt en niet serieus genomen. Je ziet het resultaat, het aantal mensen dat inmiddels van oordeel is dat 9/11 een inside job is groeit alleen maar. Komt er een omslagpunt? Ik zou het niet kunnen zeggen, maar dat er een beter antwoord dan de officiele theorie moet komen is wel duidelijk.
100den? Ik vind het al knap als je 10 kan verzamelen waar je meer dan een minuut over na moet denken om te bedenken waarom ze niet kloppen of onterecht zijnquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ok
"Nou cyclonis, dat is een mooi verhaal, maar dat een zo hoog gebouw het een en ander aan puin en stof veroorzaakt lijkt me een kwestie van gezond verstand. En als het dan zo evident is dat dit eveneens verantwoordelijk is voor bijvoorbeeld de poelen gesmolten staal en de later gevonden slakken, waarom laat Nist het dan buiten het onderzoek?"
De anomalies Cyclonis. De tientallen zoniet honderden die hier voorbij zijn gekomen in de afgelopen maanden en jaren. Die buiten het theoretisch model vallen, maw er niet door verklaard kunnen worden en of "de negeer, bagatelliseer of ontken behandeling" krijgen. En dan bedoel ik niet per se hier, maar veel belangrijker in de hogere echelonen. De media, de officiele onderzoeksinstituuten, de politici en overheden.
Dus wat zegt, wat voor theoretisch model dan ook als het onvolledig is?
Al vijf jaar worden mensen die aandacht vragen voor de serieuze problemen met de officiele theorie beschimpt en niet serieus genomen. Je ziet het resultaat, het aantal mensen dat inmiddels van oordeel is dat 9/11 een inside job is groeit alleen maar. Komt er een omslagpunt? Ik zou het niet kunnen zeggen, maar dat er een beter antwoord dan de officiele theorie moet komen is wel duidelijk.
Tel alleen de getuigen die het over gebeurtenissen hebben, tegenstrijdig met de officiele theorie.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:52 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
100den? Ik vind het al knap als je 10 kan verzamelen waar je meer dan een minuut over na moet denken om te bedenken waarom ze niet kloppen of onterecht zijn![]()
Yup, die John Gross hier ontkent.quote:Je bedoelt zeker dingen als poelen gesmolten staal wat nooit hard is gemaakt?
Dat mag je dan uitleggen hoe je dat ziet.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:00 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Tel alleen de getuigen die het over gebeurtenissen hebben, tegenstrijdig met de officiele theorie.
Gek he. De enige rapporten (die hier langs zijn gekomen iig) hadden het over gesmolten metaal.quote:
Iedere getuigenverklaring die niet overeenkomt met de officiele theorie (noemde al Rodriguez) is een anomalie.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat mag je dan uitleggen hoe je dat ziet.ajb
Ja dat kan best. Maar wie zegt dat Rodriquez precies weet wat er gebeurd is?quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:13 schreef NorthernStar het volgende:
Iedere getuigenverklaring die niet overeenkomt met de officiele theorie (noemde al Rodriguez) is een anomalie.
Zoals? Mensen die harde knallen hoorden? Daar had cyclonis een hele mooie verklaring voor weetje nog.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:13 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Iedere getuigenverklaring die niet overeenkomt met de officiele theorie (noemde al Rodriguez) is een anomalie.
Die dito behandeling krijgt.
gezond/logisch verstand is alleen toepasselijk op iets waar je verstand van hebt. als jij niks snapt van energiebewegingen/structuren/krachten/materialen moet je niet je gezond verstand er op loslaten want dan ga je alleen maar fouten maken.quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ok
"Nou cyclonis, dat is een mooi verhaal, maar dat een zo hoog gebouw het een en ander aan puin en stof veroorzaakt lijkt me een kwestie van gezond verstand. En als het dan zo evident is dat dit eveneens verantwoordelijk is voor bijvoorbeeld de poelen gesmolten staal en de later gevonden slakken, waarom laat Nist het dan buiten het onderzoek?"
De anomalies Cyclonis. De tientallen zoniet honderden die hier voorbij zijn gekomen in de afgelopen maanden en jaren. Die buiten het theoretisch model vallen, maw er niet door verklaard kunnen worden en of "de negeer, bagatelliseer of ontken behandeling" krijgen. En dan bedoel ik niet per se hier, maar veel belangrijker in de hogere echelonen. De media, de officiele onderzoeksinstituuten, de politici en overheden.
Echt waar? Groeit het aantal mensen wat van oordeel is dat 9/11 een inside job is? Hoe kom je daarbij? Waaruit maak je dat op?quote:Op dinsdag 10 april 2007 14:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ok
http://www.theconservativevoice.com/articles/article.html?id=7762quote:William Rodriguez, a 9-11 Survivor
August 25, 2005 06:13 AM EST
This past week I had the great pleasure of meeting William Rodriquez, a humble man from Puerto Rico who worked at the World Trade Center. He looked healthy in spite of suffering from many 9-11 related toxic diseases.
The occasion was at a special meeting at the Schaumburg, Illinois Township Library in the Chicago suburbs. This informative presentation served as a memorial for the many victims as we approach the fourth year anniversary of 9-11. In addition to William other knowledgeable and well qualified individuals presented their thoughts: Phil Jayhan, Dave VonKleist and Christopher Bollyn, a journalist with the American Free Press. This event, which should have been standing room only, was sponsored in part by the American Free Press as well as Jimmy Walter and Eric Hufschmid, a physicist and author of Painful Questions.
A press release was sent to all of the print media in the Chicago area about a month in advance of this event. There was a very tiny isolated notice about the event in one of the Chicago papers. Surely the local newspapers would wish to interview the participants on such an important subject as 9-11. But, only one Hispanic television station sent a journalist and a camera. So we must assume that the other Chicago news organizations have already determined exactly what they desire their readers to believe about 9-11. Let's not deviate from the government version and confuse people with the truth!
William Rodriquez gave an outstanding, sensitive discourse of his experiences on that fateful morning. He appears to be a genuinely warm, gentle caring human being and it is easy to believe that his relationship with his many fellow employees was much more - they were also his long time friends. Daily, he met with them for breakfast in the Windows on the World Restaurant on the 106th floor. Nearly two hundred people, most of William's friends, were in the restaurant that morning. None of them survived. Not only did he lose his job on 11 September 2001, he lost most of his friends. William would have also perished had he been in the restaurant that morning but he arrived at work at 8:30 a.m. rather than his usual time of 8:00 a.m.
William had worked for the New York Port Authority for about twenty years. He was in charge of the three stairwells - A, B and C. They were narrow and without windows. There were also 150 elevators in the building. He knew the building well. His job included the maintenance of the three narrow stairwells in the class "A" building - WTC1, the north tower. On a typical morning, he would have breakfast then begin at the top of the building and methodically work his way down. Arriving at 8:30 on the morning of 9-11 he went to the maintenance office located on the first sublevel, one of six sub-basements beneath ground level. There were a total of fourteen people in the office at this time. As he was talking with others, there was a very loud massive explosion which seemed to emanate from between sub-basement B2 and B3. There were twenty-two people on B2 sub-basement who also felt and heard that first explosion.
At first he thought it was a generator that had exploded. But the cement walls in the office cracked from the explosion. "When I heard the sound of the explosion, the floor beneath my feet vibrated, the walls started cracking and everything started shaking." said Rodriguez, who was crowded together with fourteen other people in the office including Anthony Saltamachia, supervisor for the American Maintenance Company.
Just seconds later there was another explosion way above which made the building oscillate momentarily. This, he was later told, was a plane hitting the 90th floor. Upon hearing about the plane, he immediately thought of the people up in the restaurant. Then there were other explosions just above B1 and individuals started heading for the loading dock to escape the explosion's resulting rampant fire. When asked later about those first explosions he said: "I would know if an explosion was from the bottom or the top of the building." He heard explosions both before and after the plane hit the tower.
A fellow worker Felipe David came into the office. "He had been standing in front of a freight elevator on sub-level 1 about 400 feet from the office when fire burst out of the elevator shaft, causing his injuries." The skin on his face had been peeled away by the heat of the blast and he was horribly burned on thirty-three percent of his body. "He was burned so badly from the basement explosion that flesh was hanging from his face and both arms." William asks: "How could a jetliner hit 90 floors above and burn a man's arms and face to a crisp in the basement below within seconds of impact?" William led Felipe David outside to safety. William continued to hear people screaming and returned to the building in spite of police orders. There were people encased in elevators. There were people who needed help.
There was a swooshing sound coming from the freight elevators on B2 and B3. Water from the fire sprinklers from all of the floors had gone into the elevator shaft. There were two individuals trapped below who were in danger of drowning. Rodriguez was able to secure a long enough ladder to extend into the shaft to facilitate their escape from a watery grave.
He had possession of just one of the five master keys that opened all of the stairwell doors at each of the floors in the 110 story building. The other four key holders were trained for emergencies. They had already left the building. Firemen from New York City Unit Six arrived. Each fireman, in addition to protective clothing, had about 70 pounds of equipment. William, who now had the only key, led the firemen up stairwell B. Firemen were going up as victims were coming down. The stairwells were narrow with no windows.
The firemen made it up to the 27th floor but were exhausted from the burden of their equipment. As William had ascended up the stairwell he, as well as the firemen, had heard explosions from the 20th through the 30th floor. Chunks of the building were falling down all around them and they could literally hear the building coming down. Yet, the firemen continued to climb and give aid. After all, they assumed the fire was isolated at the location where the plane entered.
On the 33rd floor, William was able to procure some dust masks from a maintenance office. The air was thick with smoke. On the 33rd floor he found a woman laying on the floor in a fetal position. She didn't know where to go or what to do. They had fire drills twice a year but because of employee turnover, not everyone had a clear view of emergency procedures. While some individuals intuitively respond appropriately in an emergency, others are absolutely paralyzed by their fears.
Strangely, while William was on the 33rd floor he heard lots of very loud noise as if someone was moving heavy equipment and furniture around on the 34th floor. The reason this is interesting is that the 34th floor was completely empty. Elevators did not stop at the 34th floor. It was off limits due to a construction project. He said that this was the first time that he felt fear.
They continued to ascend to the 39th floor. This is as far as William got before he was turned back by the firefighters. As he began his descent he heard the plane hit the south tower.
He made it back down to the hole where the front doors used to be before they were blown out. The bottoms of the elevator doors were blown partially open. He couldn't breath, his eyes burned, his leg was burned. Someone yelled: "Don't look back!" William looked back momentarily then raced for the first cover he saw - a fire truck. That is where he was found. Pulverized concrete mixed with asbestos and smoke created a dark cloud of doom. Flashlights were necessary. William received temporary medical assistance and then went to work trying to find survivors.
The mangled bloodied bodies of the jumpers blanketed the ground. William will never forget the anguish he felt or the sight of this senseless horrific carnage. This was evidence of desperation - people desperate to escape possible death by suffocation or by fire chose death by jumping. The fires were contained and isolated. Much of the flame actually burned outside of the building upon impact. The fire was out - even at the giant gaping hole where the plane breached the building where people worked, talked with friends and felt relatively safe.
William Rodriguez saved lives that day. Currently he is attempting to alert the public to what actually happened. He is a courageous witness to those terrible events. The controlled censored media doesn't really appear willing to report the real news but rather they promote whatever the propaganda ministry wants the masses to believe. It takes continuous courage to go against such opposition but that is the kind of man he is. He says that he owes it to his friends - those that were slaughtered for some covert political agenda.
William spent hours testifying before the 9-11 Commission behind closed doors. His testimony as an eye witness does not appear anywhere in the 576 page report. But after all, Bush told us who did it, so why bother to examine the evidence or talk with the witnesses. The only agency that was allowed to investigate the circumstances of the event was FEMA.
The National Institute of Safety and Technology (NIST), an independent investigative group ignored his plea to tell his story. He contacted them four times but never got a response. NIST was funded by the government which gives you a pretty good idea of just how subjective their findings were. They were paid $35 million dollars and the investigation lasted two years. The taxpayers certainly did not get their money's worth.
William Rodriguez also contacted the FBI who never followed up. The media was not interested. CNN spent a day filming and interviewing him at his home but when it was shown the following day it was thoroughly edited. Some reporters have subtly warned Rodriguez to keep quiet as he could jeopardize his life. They said "You do not know who you are dealing with!" He already looked death in the face and he will probably continue to courageously tell his story. He is speaking the truth and he is speaking it for his friends. He says: "I am living on borrowed time since I probably should be dead anyway."
William Rodriguez is the lead plaintiff in a RICO lawsuit filed against George W. (warmonger) Bush and others. He is alleging conspiracy to commit murder and other crimes. So not only is he speaking for his friends but he is seeking justice for all of the victims, both those who died and those who were injured.
The World Trade Center twin towers were built from 1968 to 1972. To fireproof the building a mixture of asbestos and cement was sprayed during the construction. However, this fireproofing technique was banned in 1971 by the New York City Council. By then there was already hundreds of tons of this material in the building. Later, some of this material was removed yet there was still about 100 tons of asbestos remaining. Asbestos was used in other areas that would not leave the harmful residue unless there were extraordinary circumstances such as those that occurred on 9-11.
William Rodriguez says: "I have tried to tell my story to everybody, but nobody wants to listen. It is very strange what is going on here in supposedly the most democratic country in the world. In my home country of Puerto Rico and all the other Latin American countries, I have been allowed to tell my story uncensored. But here, I can't even say a word." Thank goodness for the alternative media where one may still discover the truth.
On 11 September 2001 our defense systems failed, NORAD failed, our president, intent on a goat story, failed to immediately respond; the twin towers failed - they collapsed - the only known steel frame buildings in history claimed to have failed because of fire. Other steel frame buildings have been known to burn for hours and hours yet they did not collapse. Of course, we do not know the cause of their failure as the evidence was rendered unavailable for investigation - either immediately sold or otherwise withheld. There was also the failure of the local authorities to warn the people about the toxic air that burned their lungs and blanketed their homes and would create life long health problems. They were told that there was no problem.
After 9-11 there was a failure to discover exactly who made millions on all of the put options on American Airlines and United Airlines. That was another failure. So many failures and I haven't heard of one person reprimanded for inefficiency. However, there are those who were promoted.
However, there were also great successes:
The firemen who gave their lives - crushed in the totally unexpected and unusual building collapses. There were medical people who tenderly treated the trauma struck victims. The policemen did not fail and the thousands of volunteers who searched for the dead and dying did not fail. There were search and rescue dogs who did not fail - many of whom have since died of cancer. And William Rodriguez did not fail. He acted appropriately -just like a man of integrity and courage should act. He did not hesitate. Unlike others who should have responded immediately, he sprang into action and made selfless sacrifices for others.
Toch leuk om te zien dat zowat het eerste bewijs van gesmolten staal waarmee ze afkomen een allang fake gebleken foto is uit een van de papers van Steven Jones.quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:00 schreef NorthernStar het volgende:
Yup, die John Gross hier ontkent.
http://video.google.com/videoplay?docid=-7180303712325092501&hl=en
Sorry hoor, maar er wordt zoveel (des)info verspreid door complot gelovers dat ik niet meer weet wie wie is en wat die allemaal beweerd...quote:Op dinsdag 10 april 2007 15:29 schreef merlin693 het volgende:
aangezien dit verhaal al zo vaak langs is gekomen en blijkt dat velen het gewoon niet lezen plaats
Wat een gejank dat ze niet genoeg aandacht krijgen....quote:A press release was sent to all of the print media in the Chicago area about a month in advance of this event. There was a very tiny isolated notice about the event in one of the Chicago papers. Surely the local newspapers would wish to interview the participants on such an important subject as 9-11. But, only one Hispanic television station sent a journalist and a camera. So we must assume that the other Chicago news organizations have already determined exactly what they desire their readers to believe about 9-11. Let's not deviate from the government version and confuse people with the truth!
"Boehoehoe.... Maar meester... Hullie doen het ook"....quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:32 schreef UncleScorp het volgende:
"and let us never tolerate any outrageous conspiracytheories"
... wat een gejank van Bush ...
Geef dan gewoon antwoord op mijn vragen en leg uit wat blijkt uit dat verhaal van Rodriquez.... Is dat nou zoveel gevraagd?quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:42 schreef merlin693 het volgende:
Hieruit begrijp ik dat je niet erg onderlegt bent in begrijpend lezen.
quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:32 schreef UncleScorp het volgende:
"and let us never tolerate any outrageous conspiracytheories"
... wat een gejank van Bush ...
...quote:We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists, themselves, away from the guilty. To inflame ethnic hatred is to advance the cause of terror.
The war against terror must not serve as an excuse to persecute ethnic and religious minorities in any country. Innocent people must be allowed to live their own lives, by their own customs, under their own religion. And every nation must have avenues for the peaceful expression of opinion and dissent. When these avenues are closed, the temptation to speak through violence grows.
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2001/11/20011110-3.html
Het is dus WEER een uitspraak die uit de context gerukt is....quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:44 schreef gorgg het volgende:
[..]
[..]
...
ja...je zou het ook gewoon kunnen lezen want anders is het weer de mening van een ander en je hebt al meerdere malen aangegeven dat je die niet geloofd itt NIST en implosionworldquote:Geef dan gewoon antwoord op mijn vragen en leg uit wat blijkt uit dat verhaal van Rodriquez.... Is dat nou zoveel gevraagd?
I see a pattern......quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:46 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Het is dus WEER een uitspraak die uit de context gerukt is....
De zoveelste al....
nog steeds gejankquote:We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists, themselves, away from the guilty. To inflame ethnic hatred is to advance the cause of terror.
Ja dat heb ik gedaan. En ik zie geen reden om naar aanleiding van dat verhaal te twijfelen aan het NIST onderzoek.quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:50 schreef merlin693 het volgende:
ja...je zou het ook gewoon kunnen lezen
Misschien is hij toch slimmer als je denkt Cyclonis.quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:54 schreef Cyclonis het volgende:
Until such time, I’m afraid we’d both be wasting our time (you, especially).
Hij is in ieder geval slimmer dan mening complot gelover hier.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:01 schreef NorthernStar het volgende:
Misschien is hij toch slimmer als je denkt Cyclonis.
dat idee heb ik meer met jouw posts.....quote:Hier denken een aantal mensen nog dat ze anderen kunnen overtuigen door heel hard te schreeuwen dat de Amerikaanse regering liegt en dat iedereen die dat niet gelooft maar dom is.
ik heb heel duidelijk zijn hele artikel onderuit gehaald. 80% van zijn artikel is er op gebasseerd dat die kapers rookies waren en helemaal niet konden vliegen. als je een beetje onderzoek doet naar de kapers wordt het duidelijk dat ze alle 4 hun brevet hebben gekregen van de FAA endat minstens 2 honderden vlieguren hebben geboekt in een boeing 727 simulator. dit is precies de training die een piloot tegenwoordig krijgt wanneer hij trained voor een groot vliegtuig. vroeger had je nog dat je als piloot in opleiding ook gewoon meevloog, maar tegenwoordig geschied dat allemaal in simulatoren.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:01 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Misschien is hij toch slimmer als je denkt Cyclonis.
Vandaar dat je dan wel de moeite neemt om mij te verwijten dat ik niet goed begrijpend kan lezenquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:04 schreef merlin693 het volgende:
Jij vroeg naar die getuigenverklaring van William Rodriguez ,naar aanlijding van de post van NorthernStar, ik gaf hem je in de hoop je daarmee van dienst te zijn. Wat je er verder mee doet of geloofd zal mij verder een worst wezen.
Okquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:07 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
ik heb heel duidelijk zijn hele artikel onderuit gehaald. 80% van zijn artikel is er op gebasseerd dat die kapers rookies waren en helemaal niet konden vliegen. als je een beetje onderzoek doet naar de kapers wordt het duidelijk dat ze alle 4 hun brevet hebben gekregen van de FAA endat minstens 2 honderden vlieguren hebben geboekt in een boeing 727 simulator. dit is precies de training die een piloot tegenwoordig krijgt wanneer hij trained voor een groot vliegtuig. vroeger had je nog dat je als piloot in opleiding ook gewoon meevloog, maar tegenwoordig geschied dat allemaal in simulatoren.
ik zie dat zinnetje eerder als een teken dat hij er niet op in wenst te gaan omdat hij zelf ook wel weet dat zijn hele artikel nergens op slaat en op onwaarheden berust. heb ik duidelijk aangegeven in mijn betoog.
Zoals ik al gezegd heb, ik heb zijn verhaal al gelezen. En ik zie er niks in staan waardoor ik aan het NIST verhaal ga twijfelen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:11 schreef merlin693 het volgende:
Lees het nog eens rustig over
Mijn god...en weer een bevestiging .quote:Zoals ik al gezegd heb, ik heb zijn verhaal al gelezen. En ik zie er niks in staan waardoor ik aan het NIST verhaal ga twijfelen.
slaat op de draad , niet op het arteikel van William Rodriguez ,dit naar aanleiding van dequote:Lees het nog eens rustig over
opmerking van jouw.quote:Vandaar dat je dan wel de moeite neemt om mij te verwijten dat ik niet goed begrijpend kan lezen
Ow wat leuk dat je dat bedoeld. Nou dat maakt ineens veel verschil hoor.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:23 schreef merlin693 het volgende:
[..]
lmijn god...en weer een bevestiging .
[..]
slaat op de draad , niet op het arteikel van William Rodriguez dit naar aanlijding van de
[..]
opmerking van jouw
Voor iemand die het geen worst kan schelen wat ik wel of niet geloof, doe je wel erg veel moeite om te klagen op mij... Waarom zou ik jou dan nog serieus nemen....quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:23 schreef merlin693 het volgende:
Nu begin ik me echt af te vragen hoe serieus we jouw posts moeten lezen aangezien jouw post interpretatie te wensen over laat
jeezquote:Ow wat leuk dat je dat bedoeld. Nou dat maakt ineens veel verschil hoor.
Ik zie nog steeds geen aanleiding om aan het NIST rapport te twijfelen
zolang er geen enkel wetenschappelijk instituut op deze wereld een goede reden geeft waarom de NIST analyse niet klopt is er ook geen aanleiding toe.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:25 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ow wat leuk dat je dat bedoeld. Nou dat maakt ineens veel verschil hoor.
Ik zie nog steeds geen aanleiding om aan het NIST rapport te twijfelen
Ja dat heb ik wel gelezen hoor. Maar als jij telkens maar door blijft zanikken dat ik goed moet lezen, mag ik toch wel zeggen dat ik na goed lezen niet van mening ben veranderdquote:Op dinsdag 10 april 2007 17:29 schreef merlin693 het volgende:
en als je nu begrijpend had gelezen wist je dat het mij niks uit maakt waar jij in geloofd en dat het mij ook niet ging om jouw te overtuigen maar dat het ter informatie voor jouw was naar aanleiding van een vraag.
goed ik zal me bij deze onthouden van het geven van informatie waarnaar jij vraagtquote:Waarom verspil je zoveel tijd aan zeiken op mij als het jou toch geen worst kan schelen wat ik denk?
Achja... Stel je voor dat je mensen vraagt om hun beweringen te onderbouwen met een duidelijk verhaall! Stel je voor zeg dat er een discussie gevoerd wordt aan de hand van bewijzen... Dat kan toch niet...'quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:32 schreef merlin693 het volgende:
Oh wacht dan kom je naatuurlijk weer huilen dat mensen geen antwoord op de vragen geven/weten
niet selectief quoten waardoor de context uit zn verband word gerukt......ook iets waar je heel goed in bent is me opgevallen (alhoewel ik je dat niet direct kwalijk kan nemen want het is meestal het gevolg van niet goed begrijpend kunnen lezen)quote:Waarom verspil je zoveel tijd aan zeiken op mij als het jou toch geen worst kan schelen wat ik denk?
antw:
goed ik zal me bij deze onthouden van het geven van informatie waarnaar jij vraagt
Oh wacht dan kom je natuurlijk weer huilen dat mensen geen antwoord op de vragen geven/weten
Jezus, negeer 'm dan gewoon als hij je zo ergert.quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:38 schreef merlin693 het volgende:
[..]
niet selectief quoten waardoor de context uit zn verband word gerukt......ook iets waar je heel goed in bent is me opgevallen
Kolere zeg.... Als je echt niks anders bij te dragen hebt dan zeiken dat ik niet begrijpend kan lezen, flikker dan gewoon op met je gejank....quote:Op dinsdag 10 april 2007 17:38 schreef merlin693 het volgende:
niet selectief quoten waardoor de context uit zn verband word gerukt......ook iets waar je heel goed in bent is me opgevallen (alhoewel ik je dat niet direct kwalijk kan nemen want het is meestal het gevolg van niet goed begrijpend kunnen lezen)
Post eens wat ontopic ipv alleen maar lopen klagen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:28 schreef merlin693 het volgende:
niet teveel huilen..dan lijk je zo verdrietig
Ja dat gebeurd wel vaker he dat mensen die een (onvolledig) verhaal lezen daar een eigen interpretatie aan geven.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:35 schreef merlin693 het volgende:
nee jullie lezen niet wat ik schrijf(doelend op calvobbes en Haahaha na zijn laatste opemerking) ...jullie maken je eigen interpretatie en gaan vandaaruit redeneren.
dan heb je weinig van mijn musjes-vergelijking opgestoken...quote:Op dinsdag 10 april 2007 12:38 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
als iemand dus beweert dat de totale aanwezige energie te klein was, en dus beweert dat 216.8 ton TNT te weinig is om de effecten te verantwoorden en dat er DUS extra dynamiet moest zijn aangebracht, betekent dat dus dat hij beweert dat de totale energiewaarde van het aangebrachte dynamiet toch wel in minimaal dezelfde orde van grootte moet zijn als de potentiele energie van het gebouw.
wat ik daarmee wil zeggen is dat als je beweert dat 216.8 ton TNT reeds aanwezige energie te weinig is, dan kun je niet aan komen zetten met bijvoorbeeld 1 ton TNT en dan zeggen "kijk nu kan het wel" aangezien 1 ton TNT een energiewaarde heeft die in het niet valt bij de reeds aanwezige energie.
Je bedoeld ?quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:46 schreef Orwell het volgende:
dan heb je weinig van mijn musjes-vergelijking opgestoken...
Wel grappig dat je eerste doet alsof een musje een gebouw in kan laten storten. En later Cyclonis verwijt dat die maar wat goochelt met getallenquote:de totale hoeveel potentiele energie van een dominosteen giga-baan, mag dan "enorm" zijn...
zoals ik al zei, klopt je musje vergelijking niet. dat musje draagt uiteindelijk geen energie bij aan het hele systeem en is dus niet te vergelijken met de potentiele energie die het gebouw zelf bezig. dat musje is slechts een katalysator die een proces in werking stelt. hiervoor hoeft hij maar heel weinig energie toe te besteden.quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:46 schreef Orwell het volgende:
[..]
dan heb je weinig van mijn musjes-vergelijking opgestoken...
Als jij nu eens niet op elke post reageert steeds dezelfde eentonig mening...quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:31 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Post eens wat ontopic ipv alleen maar lopen klagen.
Nu lijkt het alsof je geen argumenten hebt en alleen maar de discussie wilt verkloten met je gezeik.
quote:Op zaterdag 17 maart 2007 11:12 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat zeg ik helemaal niet. Er wordt gedaan alsof het raar is dat er naar een motief wordt gevraagd. Dan is het toch niet erg dat ik uitleg waarom ík naar een "waarom" vraag....
Toch altijd wel grappig om te zien dat mensen die geen argumenten meer hebben simpele vragen/opmerkingen verkeerd uit gaan leggen en selectief gaan reageren.
quote:Op maandag 19 maart 2007 17:58 schreef OpenYourMind het volgende:
Als er iemand is die argumenten of opmerkingen herhaaldelijk verkeerd interpreteerd ben jij het wel.
Ik vind jouw reacties en vragen hier wel zo kinderachtig. Het is net alsof je het erom doet om een eindeloze en vooral zinloze discussie voort te slepen. Northern Star heeft jou het motief al zo vaak, en duidelijk gegeven. Blijkbaar vind jij dat motief niet sterk genoeg. Dat is jouw mening en dat is jouw goed recht, maar blijf dan niet steeds om hetzelfde vragen in steeds andere vormen. Lees de reacties van Northern Star en zijn bronnen nog eens goed door als je het motief nog steeds niet sterk genoeg vind. Dit is een reactie op al jouw reacties in dit topic. (lees je eigen reacties nog maar eens terug als je niet snapt wat ik bedoel)
Voor de duidelijkheid, ik weet dat het motief geen bewijs is voor een inside job, maar 9/11 is exact wat de regering van Bush (de strategen) nodig hadden om hun plannen te verwezenlijken. Plannen die al ver voor 11 september 2001 geschreven waren. Het is dus een geldig motief, niet meer niet minder.
Met andere woorden, je doet precies waar je anderen van beschuldigd. Ik raad jou aan te stoppen met trollen, eerder hoef je geen inhoudelijke reacties te verwachten en verpest je de discussie voor anderen die wel serieus zijn, zoals Cyclonis bijvoorbeeld. Minder herhalingen en overal op willen reageren dus en meer inhoudelijk zorgt er ook voor dat anderen meer inhoudelijk worden. Mij zal je hier iig niet meer inhoudelijk zien posten, omdat het toch aan dovemansoren gericht is en de energie niet waard is.quote:
Reactie calvobbes:
Zoals waar dan?
Het zal vast wel eens dat ik iemand zijn uitleg niet goed begrijp. Zo begrijp ik niet waarom Northernstar begint over vlucht 93 als het over WTC7 gaat. Dan vraag ik waarom diegene daar over begint en heeft diegene de kans om het uit te leggen.
Heb je al gezien hoe Teenwolf discusieerd reageert hier? Of vind je dat een normale gang van zaken?
Er zijn meer mensen die hier reageren dan Northernstar.
Als het al maanden droog is, komt een goede regenbui de boeren ook goed uit. Dat wil nog niet zeggen dat zij die regenbui die midden in de zomer valt, hebben geregeld.
Toevalligheden bestaan nu eenmaal. Het is zo makkelijk om te zeggen "het komt ze goed uit, dus dan hebben ze er zelf voor gezorgd". Je hebt er geen hol aan in dit soort discussies.
[quote]
Reactie OpenYourMind:
Jij vroeg om het motief, en nu zeg je dat je daar geen hol aan hebt...
Jouw laatste reactie bewijst trouwens maar weer eens hoe goed jij posts leest en interpreteerd.
Als je dat vind dan moet je dit soort commentaar maar in een PM plempen ipv in dit topic te posten... Dit soort opmerkingen doen de discussie ook geen goed. Sowieso zou je de tijd die je hier besteed aan hebt beter kunnen besteden aan aantonen waarom bijv. Cyclonis zijn reacties niet kloppen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:40[/url] schreef OpenYourMind het volgende:
Met andere woorden, je doet precies waar je anderen van beschuldigd. Ik raad jou aan te stoppen met trollen, eerder hoef je geen inhoudelijke reacties te verwachten en verpest je de discussie voor anderen die wel serieus zijn, zoals Cyclonis bijvoorbeeld.
een musje een gebouw in kan laten instorten?quote:Op dinsdag 10 april 2007 18:58 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Je bedoeld ?
[..]
Wel grappig dat je eerste doet alsof een musje een gebouw in kan laten storten. En later Cyclonis verwijt dat die maar wat goochelt met getallen
Nou leuk voor je. Inmiddels heeft Cyclonis jouw verhaal weerlegd. Reageer daar eens op ipv dit soort loze opmerkingen....quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:55 schreef Orwell het volgende:
een musje een gebouw in kan laten instorten?
het duurde even voordat cyclonis de vergelijking begreep...
in jouw geval......ik geef je 2 jaar
dat beschouw ik persoonlijk als een gemis...quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:40 schreef OpenYourMind het volgende:
[..]
Mij zal je hier iig niet meer inhoudelijk zien posten, omdat het toch aan dovemansoren gericht is en de energie niet waard is.
weerleg jij anders mijn inbreng eens, stoere vent...quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:57 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Nou leuk voor je. Inmiddels heeft Cyclonis jouw verhaal weerlegd. Reageer daar eens op ipv dit soort loze opmerkingen....
10 maal het aantal inwoners van nederland is 160.000.000quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:06 schreef Cyclonis het volgende:
situatie 1: wtc gebow bezit X hoeveelheid energie aan potentiel energie. als hij instort bezit hij die niet meer, en die energie is dus omgezet in X hoeveelheid hitte + arbeid. deze X is gelijk aan Y ton TNT energiewaarde
Ik ben niet zo scheikundig onderlegd. Dus daar waag ik mij niet teveel aan. Ik zie dat Cyclonis dat veel beter kan dan ik.quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:13 schreef Orwell het volgende:
weerleg jij anders mijn inbreng eens, stoere vent...
ik houd staande dat de door cyclonis uitgerekende hoeveelheid TNT GEEN ENKELE RELEVANTIE heeft met betrekking tot de eventueel geplaatste hoeveelheid TNT in WTC 1 en 2
en hoe beoordeel je dat dan, bijgogem?quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:23 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik ben niet zo scheikundig onderlegd. Dus daar waag ik mij niet teveel aan. Ik zie dat Cyclonis dat veel beter kan dan ik.
Zijn uitleg vind ik veel overtuigender dan jouw uitleg. Ik heb ook wel het idee dat hij er meer voor geleerd heeft dan jij. Of heb jij een betere opleiding gehad dan Cyclonis?quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:30 schreef Orwell het volgende:
en hoe beoordeel je dat dan, bijgogem?
quote:Op dinsdag 10 april 2007 21:02 schreef Orwell het volgende:
[..]
dat beschouw ik persoonlijk als een gemis...
aan heldere geesten in deze discussie geen teveel
Die zelfkennis siert je dan weer welquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:41 schreef Orwell het volgende:
[..]
Iraanse krant zegt dat het een dark conspiracy is .... http://www.verumserum.com/?p=981quote:Op dinsdag 10 april 2007 13:54 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
lees ik hier sarcasme en dus een teken van intilligentie?of is mijn hoop tevergeefs?
![]()
quote:Iran’s newspapers ended a fortnight’s enforced silence on the 15 detained UK naval personnel yesterday by depicting the affair as a dark conspiracy hatched by London, with many denouncing the British and some saying the sailors and marines had been sent into Iranian waters to stoke a conflict aimed at isolating the country
Ongetwijfeld, maar ik zou een Iraanse krant niet direct als een betrouwbare bron classificeren. Door Iran werd ook beweerd dat de britse militairen in Iraanse wateren zaten, maar de Britten hebben later gezegd dat ze gedwongen werden die uitspraken te doen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Iraanse krant zegt dat het een dark conspiracy is .... http://www.verumserum.com/?p=981
[..]
Doe even normaal. Zelf stoken en verstoren en bij een weerwoord moet men maar pm'en. Mensen moeten gaan posten zoals jij wil of anders maar opflikkeren? Bij deze een waarschuwing.quote:Op dinsdag 10 april 2007 20:44 schreef calvobbes het volgende:
[..]
edit: Dus dat is aan iedereen die op mij wilt zeiken, stuur me maar een PM ipv dat in dit topic te doen...
Mijn punt is hoe komen de verschillende websites aan 1011 J. In mijn ogen is dat een veelste mooi gepolijst getal. Weer die 11 erin. Dat getal wordt op beide kampen vermeld maar hoe is dat getal tot stand? 110 verdiepingen?quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:34 schreef Cyclonis het volgende:
@Orwell:
jij snapt niet wat ik bedoel. ik zal een vragenlijstje voor je maken, om te kijken welke stap jij niet volgt:
1) snap jij dat het gebouw 10E11 Joule aan potentiele energie bevat?
2) weet jij wat potentiele energie is?
3) weet jij dat tonnage aan TNT ook beschouwd wordt als een andere manier van Joule energie uitdrukken?
4) snap jij dat 10E11 Joule energie gewoon gelijk is aan 216.8 ton TNT, maar dat ik niet wil zeggen dat het gebouw ontploft als 216.8 ton TNT?
5) snap jij dat je Joules ook gewoon kunt uitdrukken als MWH, kcal, eV, en ook als kg TNT?
6) snap jij dat dit gewoon een equivalentie is, maar dat het niks aan de situatie verandert?
7) snap jij dat als het gebouw instort dat die 10E11 Joule oftewel 216.8 ton TNT aan energie omgezet wordt in hitte/arbeid?
8) snap jij nu eindelijk dat ik niet wil zeggen dat 10E11 Joule gelijk is aan 216.8 ton aan TNT explosieven, maar gelijk is aan de energie die vrijkomt als je 216.8 ton TNT detoneert?
ik wacht overigens ook nog steeds op een antwoord waar jij denkt dat die 10E11 Joule / 216.8ton TNT naartoe is gegaan. en NEE, nogmaals niet TNT in de zin van explosieven, maar energiewaarde.
Maar het is niet de eerste keer dat ze zulke fratsen uithalen.quote:Op dinsdag 10 april 2007 23:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik zou een Iraanse krant niet direct als een betrouwbare bron classificeren. Door Iran werd ook beweerd dat de britse militairen in Iraanse wateren zaten, maar de Britten hebben later gezegd dat ze gedwongen werden die uitspraken te doen.
Nou is de britse regering vast ook niet altijd 100% eerlijk, maar ik heb daar toch wat meer vertrouwen in dan in de Iraanse regering. Die bijvoorbeeld ook beweert dat de holocaust een leugen is.
sta je nog achter bovenstaand citaat..?quote:Op zaterdag 7 april 2007 00:27 schreef Cyclonis het volgende:
heb je een Ola verslaving ?quote:Op woensdag 11 april 2007 00:35 schreef Orwell het volgende:
[..]
sta je nog achter bovenstaand citaat..?
hoe kom je er in godsnaam bij dat je voor het cd-en van een gebouw met een pot. energie van 10E11 joule
, 216800 kg TNT of meer dient aan te brengen?
waar basseer je dat op?
het is even absurd om te stellen dat je voor het neerhalen van zo'n gebouw 600.000.000.000 Magnums (= 10E11 joule) van 1 meter afstand onder een hoek van 51 graden tegen het gebouw dient te werpen.
jazeker, gegoogel met getallen...
.......quote:Mijn punt is hoe komen de verschillende websites aan 1011 J. In mijn ogen is dat een veelste mooi gepolijst getal. Weer die 11 erin. Dat getal wordt op beide kampen vermeld maar hoe is dat getal tot stand? 110 verdiepingen?
........quote:het is me weer net even toevallig dat er weer een 11 in verweven zit. Neem aan dat je de 11-numerologie pagina van 911 kent.
ik heb het niet over krachten. ik zeg dat de totale energie die vrijkomt als het gebouw instort, gelijk is aan de hoeveelheid energie die vrijkomt als 216.8 ton TNT ontploft. dat is alles. jezus christus is dat nou zooooo moeilijk te begrijpen? is het nou zooo moeilijk te begrijpen dat ik niet zeg dat het gebouw ontploft alsof het 216.8 ton TNT aan explosieven is?quote:Is in die kracht ook op genomen dat alle ramen, al het betonm al de PCs, stoelen, buros, agendas, pennen, vloerkleden ook tot fijnstof geexplodeerd is, alleen een handje HDs heeft de crash overleefd...Dat menselijke botten van 27mm gevonden zijn op dak van bank 100meters verder op, en niet aankomen met 300mm want dat is stiekum door de media vergroot. Is ook de kracht meegerekent met die sommige staalbrokken tientallen meters rechtstandig wegvliegt en nog redelijk diep in een andere gebouw boort. ?
quote:Ik kan niet begrijpen dat een simpel vuurtje dat 56 minuten heeft gewoed, dat nagenoeg al uit is. Verklaard door brandweerman op 78 verdieping , overruled uiteraard door z'n meerdere en natuurlijk het visuele beeld van die vrouw zwaaiend in het impact gat. Dat instorting begint op de verkeerde verdieping .. en vervolgens alles rechtstandig en echt alles tot fijnstof explodeerd. Hoe in vredesnaam kan een vuur dat niet andere kant was toch zorgen voor een totale vernietiging.
quote:En nog een veel en veel belangerijkere vraag. Waarom is de toren niet in 75 ingestord (voordat er brandweerende lagen waren aangebracht).
en hier maak je ALWEER de fout door windKRACHT te vergelijken met IMPACT. een kracht is een constante belasting, impact is iets heel anders, dat ligt meer in de richting van energie. het is in feite de afgeleide naar snelheid van kinetische energie.quote:Een gemiddelde windkracht 8 heeft al een sterkere kracht per vierkante meter dan de impact van het vliegtuig.
kan die please de laatste keer zijn dat jij deze 2 gebouwen met elkaar vergelijkt? is het nu duidelijk voor je dat je hun gedrag onder brand niet kan vergelijken met elkaar omdat hun core uit 2 hele verschillende materialen is gemaakt?quote:Dat staal wil verslappen wil ik nog wel geloven maar NIET na 56 minuten, dat is gewoon aperte kolder. Dan hat het ook in 1975 moet gebeuren en dan niet de frame van Windsor nog zo mogen staan. Het klopt gewoon niet die instorting. Beide torens exact gelijk. Het klopt niet.
Waarom was de natuurkunde wetten niet doorbrokken voor WIndsor toren ?! Hoe kan dat 18uur fikken zonder enige staal verzwakking.
het had geen staalframe, dus je hele stelling is daarmee totaal irrelevantquote:Heb je ook berekkeningen gemaakt van de Windsor Toren, Want ik ben serieus benieuwd waar dat staalframe wel overeind blijft.
Het zal allemaal wel.. Het is in mijn ogen een te smoothly verlopen instorting.quote:Op woensdag 11 april 2007 00:45 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
.......
hoe ze daar aan komen is door een redelijke schatting te maken van het totale gewicht van het gebouw, inclusief inboedel, mensen, water, etc etc etc, en dit te vermenigvuldigen met 9.81 (valversnelling) en de halve hoogte van het gebouw (een constante massadistributie aangenomen)
zo bepaal je (grofweg) de potentiele energie van een gebouw.
niet door getalletjes te pakken uit het aantal verdiepingen, of de datum.......
[..]
........
[..]
ik heb het niet over krachten. ik zeg dat de totale energie die vrijkomt als het gebouw instort, gelijk is aan de hoeveelheid energie die vrijkomt als 216.8 ton TNT ontploft. dat is alles. jezus christus is dat nou zooooo moeilijk te begrijpen? is het nou zooo moeilijk te begrijpen dat ik niet zeg dat het gebouw ontploft alsof het 216.8 ton TNT aan explosieven is?
dit getal moet je in je gedachten houden, als jij wilt beweren dat de potentiele energie niet genoeg was om alle effecten te verantwoorden. dan moet je dus op de een of andere manier zien te verklaren hoeveel energie er dan wel nodig zou zijn, en hoe je zodanig veel explosieven op zijn plaats krijgt. ik wil met dat getal aantonen dat als de potentiele energie van het gebouw zelf al onvoldoende was, dat houdt dan in dat de energiewaarde van je explosieven in de orde van grootte van 216.8 ton TNT moet bedragen. ik wil dus van jullie weten, hoe je zoveel ton explosieven kwijt kunt in het gebouw.
[..]
het vuur zorgde niet voor de totale vernietiging. het vuur zorgde ervoor dat er lokaal verzwakking optreedde zodat de bovenste verdiepingen niet meer gedragen kon worden. vanaf dit punt houdt het effect van het vuur op. de verdiepingen stortten naar beneden, en de impact die deze verdiepingen leveren op de verdiepingen beneden zijn te groot om tegengehouden te worden, waardoor er een kettingreactie van structural failures ontstaat op elke verdieping.
[..]
omdat dat gebouw zijn core bestond uit beton, niet uit staal. alleen de bovenste paar verdiepingen had aan de buitenkant stalen balken, en guess what? die waren ingestort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
zoals je heeeel duidelijk kunt zien op http://www.concretefireforum.org.uk/images/Madrid.jpg
http://upload.wikimedia.o(...)a2/TorreWindsor1.JPG
"It was a very solid building, with a central core of reinforced concrete that resisted the high temperatures of the fire without collapsing." http://en.wikipedia.org/wiki/Windsor_Building
dus kunnen we nu EINDELIJK dat stomme voorbeeld van die windsor tower achter ons laten? dat is intussen al zo hard debunked dat het je echt niet siert dit steeds naar voren te brengen. snap jij niet dat je een gebouw dat een betonnen core heeft, wel bestand is tegen vuur, en een gebouw met een stalen core niet? snap jij niet dat jij deze 2 gebouwen dus NIET met elkaar kunt vergelijken?
......... incredible...
[..]
en hier maak je ALWEER de fout door windKRACHT te vergelijken met IMPACT. een kracht is een constante belasting, impact is iets heel anders, dat ligt meer in de richting van energie. het is in feite de afgeleide naar snelheid van kinetische energie.
je kunt bijvoorbeeld niet mij met een stormram vergelijken met een kogel. ik kan met calvobbes samen een enorme kracht uitoefenen op jouw torso met een stormram, maar we zullen niet door jou heen komen. een klein rond kogeltje wel.
[..]
kan die please de laatste keer zijn dat jij deze 2 gebouwen met elkaar vergelijkt? is het nu duidelijk voor je dat je hun gedrag onder brand niet kan vergelijken met elkaar omdat hun core uit 2 hele verschillende materialen is gemaakt?
[..]
het had geen staalframe, dus je hele stelling is daarmee totaal irrelevant
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ik had het niet over CD. voor het teweeg brengen van de instorting heb je idd niet zoveel energie nodig.quote:Op woensdag 11 april 2007 00:35 schreef Orwell het volgende:
[..]
sta je nog achter bovenstaand citaat..?
hoe kom je er in godsnaam bij dat je voor het cd-en van een gebouw met een pot. energie van 10E11 joule
, 216800 kg TNT of meer dient aan te brengen?
waar basseer je dat op?
het is even absurd om te stellen dat je voor het neerhalen van zo'n gebouw 600.000.000.000 Magnums (= 10E11 joule) van 1 meter afstand onder een hoek van 51 graden tegen het gebouw dient te werpen.
jazeker, gegoogel met getallen...
dat antwoord bevestigd dat je eigenlijk geen antwoord meer hebtquote:Op woensdag 11 april 2007 00:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het zal allemaal wel.. Het is in mijn ogen een te smoothly verlopen instorting.
Een ding blijft me facineren van de instorting en dat is dat de staalbalken precies zo stuk waren dat ze netjes even lang op de vrachtwagens afgevoerd konden worden.quote:Op woensdag 11 april 2007 00:49 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
ik had het niet over CD. voor het teweeg brengen van de instorting heb je idd niet zoveel energie nodig.
ik reageer op de stelling dat de effecten die NA het instorten tevoorschijn kwamen wel verantwoord kunnen worden door het vrijkomen van de potentiele energie. voor het instorten zelf heb je maar weinig energie nodig als je het via CD doet ja.
ik reageer op het conspiracy argument dat die hitte na de instorting, en de verpulvering moest zijn veroorzaakt door mininukes, en vele ladingen explosieven op elke verdieping.
dus is dat natuurlijk sowieso bizar, omdat bij een gewone CD het hele gebouw ook verpulvert raakt en daar zit het gebouw ook niet helemaal vol op met explosieven op elke verdieping. ook daar geld dat de verpulvering veroorzaakt wordt door het gebouw zijn eigen potentiele energie.
Oke.Windsor. van wat voor metaal was het frame dan wel ?!quote:Op woensdag 11 april 2007 00:50 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
dat antwoord bevestigd dat je eigenlijk geen antwoord meer hebt![]()
maar iets zegt mij dat je over een week toch weer het windsor gebouw erbij gaat halen![]()
niet van metaal. van beton!quote:Op woensdag 11 april 2007 00:53 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Oke.Windsor. van wat voor metaal was het frame dan wel ?!
ik meende plaatjes gezien te hebben waarop je mensen zag die de balken aan het snijden waren met een soort lasapparaat? weet ik niet zeker verder hoor.quote:Op woensdag 11 april 2007 00:52 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Een ding blijft me facineren van de instorting en dat is dat de staalbalken precies zo stuk waren dat ze netjes even lang op de vrachtwagens afgevoerd konden worden.
dankjequote:Op woensdag 11 april 2007 00:49 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
ik had het niet over CD. voor het teweeg brengen van de instorting heb je idd niet zoveel energie nodig.
mag ik nu hopen dat we elkaar begrijpen? je hebt de rest van mijn post ook gelezen neem ik aan?quote:
Als iedereen nu even de stekels intrekt...quote:Op woensdag 11 april 2007 03:48 schreef merlin693 het volgende:
kan iemand andere foto's plaatsen die het tegendeel bewijzen...jezuis dit begint een kinderklas te worden
Ja dat is wel heel erg makkelijk.quote:Op woensdag 11 april 2007 04:59 schreef NorthernStar het volgende:
Meestal worden WTC 5 en 6 juist aangehaald om te laten zien wat een gebouw aan schade kan hebben terwijl total collapse uitblijft.
En daarvoor zijn die balken niet eerst even bewerkt door de slopers?quote:Op woensdag 11 april 2007 00:52 schreef Lambiekje het volgende:
Een ding blijft me facineren van de instorting en dat is dat de staalbalken precies zo stuk waren dat ze netjes even lang op de vrachtwagens afgevoerd konden worden.
WTC 5 was 9 verdiepingen, dat scheelt al een stuk.quote:Op woensdag 11 april 2007 04:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als iedereen nu even de stekels intrekt...
WTC5 stond in de 'badkuip', werd zwaar beschadigd door puin en heeft uren (twee dagen later was het pas helemaal uit als ik het goed heb) hevig gebrand.
[afbeelding]
Het is desondanks niet ingestort.
[afbeelding]
Het is zo niet te zeggen waardoor die balken in WTC5 beschadigd zijn.
WTC5 is hier het onderste gebouw (boven is WTC6)
[afbeelding]
Er zit gewoon een compleet gat in het dak en aan de kant van de torens missen er wat hapjes uit. Dat de constructie het deels begeven heeft is wel duidelijk. Of dat door vuur is, is een tweede.
Meestal worden WTC 5 en 6 juist aangehaald om te laten zien wat een gebouw aan schade kan hebben terwijl total collapse uitblijft.
bronquote:Most of WTC 4 collapsed when impacted by the exterior column debris from WTC 2; the remaining section had a complete burnout. WTC 5 and WTC 6 were impacted by exterior column debris from WTC 1 that caused large sections of localized collapse and subsequent fires spread througout most of the buildings. All three buildings were able to resist progressive collapse, in spite of the local collapses that occured.
Ow juist, laten we niet vergeten dat Bush de grote weldoener isquote:Op dinsdag 10 april 2007 16:44 schreef gorgg het volgende:
We must speak the truth about terror. Let us never tolerate outrageous conspiracy theories concerning the attacks of September the 11th; malicious lies that attempt to shift the blame away from the terrorists, themselves, away from the guilty. To inflame ethnic hatred is to advance the cause of terror.
The war against terror must not serve as an excuse to persecute ethnic and religious minorities in any country. Innocent people must be allowed to live their own lives, by their own customs, under their own religion. And every nation must have avenues for the peaceful expression of opinion and dissent. When these avenues are closed, the temptation to speak through violence grows.
http://www.whitehouse.gov/news/releases/2001/11/20011110-3.html
Dat een deel van het gebouw is ingestort omdat er puin opviel van de 2 torens is wel duidelijk ja.quote:Op woensdag 11 april 2007 04:59 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als iedereen nu even de stekels intrekt...
WTC5 stond in de 'badkuip', werd zwaar beschadigd door puin en heeft uren (twee dagen later was het pas helemaal uit als ik het goed heb) hevig gebrand.
[afbeelding]
Het is desondanks niet ingestort.
[afbeelding]
Het is zo niet te zeggen waardoor die balken in WTC5 beschadigd zijn.
WTC5 is hier het onderste gebouw (boven is WTC6)
[afbeelding]
Er zit gewoon een compleet gat in het dak en aan de kant van de torens missen er wat hapjes uit. Dat de constructie het deels begeven heeft is wel duidelijk. Of dat door vuur is, is een tweede.
Ik zie ook niet zozeer hoe het verhaal aantoont dat het NIST het verkeerd heeft.quote:Op dinsdag 10 april 2007 16:50 schreef merlin693 het volgende:
[..]
ja...je zou het ook gewoon kunnen lezen want anders is het weer de mening van een ander en je hebt al meerdere malen aangegeven dat je die niet geloofd itt NIST en implosionworld
http://nl.wikipedia.org/wiki/Potentiele_energiequote:Op woensdag 11 april 2007 00:22 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Mijn punt is hoe komen de verschillende websites aan 1011 J. In mijn ogen is dat een veelste mooi gepolijst getal. Weer die 11 erin. Dat getal wordt op beide kampen vermeld maar hoe is dat getal tot stand? 110 verdiepingen?
het is me weer net even toevallig dat er weer een 11 in verweven zit. Neem aan dat je de 11-numerologie pagina van 911 kent.
Is in die kracht ook op genomen dat alle ramen, al het betonm al de PCs, stoelen, buros, agendas, pennen, vloerkleden ook tot fijnstof geexplodeerd is, alleen een handje HDs heeft de crash overleefd...Dat menselijke botten van 27mm gevonden zijn op dak van bank 100meters verder op, en niet aankomen met 300mm want dat is stiekum door de media vergroot. Is ook de kracht meegerekent met die sommige staalbrokken tientallen meters rechtstandig wegvliegt en nog redelijk diep in een andere gebouw boort. ?
Een klein vuurtje maar het woed wel 56 minuten? Hoe moet ik me dat voorstellen?quote:Ik kan niet begrijpen dat een simpel vuurtje dat 56 minuten heeft gewoed, dat nagenoeg al uit is.
Dat is hier ook al eerder langs gekomen. Door de klap van de inslag worden de meeste brandbare voorwerpen aan de kant gebuldozerd. Voeg daarbij toe dat het gat als groot tochtgat ging fungeren en je hebt daar idd een relatief koele plek.quote:Verklaard door brandweerman op 78 verdieping , overruled uiteraard door z'n meerdere en natuurlijk het visuele beeld van die vrouw zwaaiend in het impact gat.
Je gaat hier weer volledig de mist in. Ik weet niet waar je je op bazeerd als je zegt dat het op de verkeerde verdieping begon. Op de beelden kan je zien dat het rond de plek van inslag begint. Verder, jazeker gaan we wel aankomen met de vliegtuiginslagen. De kracht per m2 is wellicht niet groter dan een stevige storm. De oppervalkte waar die kracht op inwerkt is veel kleiner. Dit richt lokaal veel meer schade aan.quote:Dat instorting begint op de verkeerde verdieping .. en vervolgens alles rechtstandig en echt alles tot fijnstof explodeerd. Hoe in vredesnaam kan een vuur dat niet andere kant was toch zorgen voor een totale vernietiging. En nog een veel en veel belangerijkere vraag. Waarom is de toren niet in 75 ingestord (voordat er brandweerende lagen waren aangebracht). Dat opeen lage verdiepingen meerdere dan in 2001 brandde veel heviger en veel langer .. endaar gebeurt niets. En nu niet aan komen met het vliegtuig wat de torens bleven gewoon stabiel, direct na impact. Want het was minstens bestand tegen 2 vliegtuigen. Een gemiddelde windkracht 8 heeft al een sterkere kracht per vierkante meter dan de impact van het vliegtuig.
Waarom niet? Onderbouwingen graag!quote:Dat staal wil verslappen wil ik nog wel geloven maar NIET na 56 minuten, dat is gewoon aperte kolder. Dan hat het ook in 1975 moet gebeuren en dan niet de frame van Windsor nog zo mogen staan. Het klopt gewoon niet die instorting. Beide torens exact gelijk. Het klopt niet.
Blijf dan ook maar gelijk uit vliegtuigenquote:Het zo ongelovelijk lulkoek dat die torens door vuur en impact ingestort zijn. Daar kan je nog zulke mooi berekeningen meekomen. Het klopt niet.
Bewijs dat laatste en je hebt de nobel prijs binnenquote:Heb je ook berekkeningen gemaakt van de Windsor Toren, Want ik ben serieus benieuwd waar dat staalframe wel overeind blijft. Ondanks een 10 keer langere exposure aan hitte.
Ik blijf erbij dat er natuurkunde wetten zijn over treden voor de twin towers.
er was geen gele laaiende vlammen alleen zwartgrijse rook wat duit op een stervend vuurtje. Op het moment dat het instort is het gewoon nagenoeg uit.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Potentiele_energie
[..]
Een klein vuurtje maar het woed wel 56 minuten? Hoe moet ik me dat voorstellen?
[..]
kracht van vliegtuig per m2 is lager dan de kracht van windquote:Dat is hier ook al eerder langs gekomen. Door de klap van de inslag worden de meeste brandbare voorwerpen aan de kant gebuldozerd. Voeg daarbij toe dat het gat als groot tochtgat ging fungeren en je hebt daar idd een relatief koele plek.
[..]
Je gaat hier weer volledig de mist in. Ik weet niet waar je je op bazeerd als je zegt dat het op de verkeerde verdieping begon. Op de beelden kan je zien dat het rond de plek van inslag begint. Verder, jazeker gaan we wel aankomen met de vliegtuiginslagen. De kracht per m2 is wellicht niet groter dan een stevige storm. De oppervalkte waar die kracht op inwerkt is veel kleiner. Dit richt lokaal veel meer schade aan.
[..]
quote:
En waar is die wijsheid op gebasseerd? Volgens mij is het helemaal niet zo dat zwarte rook betekend dat er maar een klein uitstervend vuurtje is.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:39 schreef Lambiekje het volgende:
er was geen gele laaiende vlammen alleen zwartgrijse rook wat duit op een stervend vuurtje. Op het moment dat het instort is het gewoon nagenoeg uit.
Misschien om de kluizen waar het goud in lag open te krijgen, om vrije aftocht te hebben?quote:Op woensdag 11 april 2007 11:00 schreef Cyclonis het volgende:
die Rodriguez hoorde die 'explosies' schijnbaar rond een uur of 9 heb ik begrepen. dit komt overeen met het moment dat het vliegtuig insloeg. ik weet niet van jullie, maar ik zie daar een verband...
aangezien hij die 'explosies' hoorde op het moment dat die vliegtuigen insloegen, en niet op het moment dat het gebouw begon in te storten, zie ik geen reden om aan te nemen dat het hier om bommen ging. wat is het nut van een paar bommen laten ontploffen in de basement, terwijl het gebouw pas 56 minuten later neerstortte, en dat het instorten ook nog eens begon bovenaan waar de vliegtuigen waren ingestort?
Dat gaat over WTC 4 en 5. Niet waar Rodriquez was.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:38 schreef Resonancer het volgende:
Misschien om de kluizen waar het goud in lag open te krijgen, om vrije aftocht te hebben?
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/gold.html
Nou, dan moet je even verklaren waarom in zo'n drukte enkel Rodriguez dit opgemerkt heeft en niet de waarschijnlijk duizenden mensen die er veel dichterbij waren.quote:Op woensdag 11 april 2007 22:38 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Misschien om de kluizen waar het goud in lag open te krijgen, om vrije aftocht te hebben?
http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/gold.html
voordat ik hier een serieus antwoord op ga geven, wil ik van jou weten hoe jij hebt bepaald dat de kracht van de wind groter is dan de kracht van het vliegtuig. verder wil ik ook weten hoe jij de kracht van het vliegtuig op het gebouw hebt bepaald. je hoeft mij niet perse getallen te gaan geven, maar leg maar eens uit hoe jij aan die getallen zou komen mocht je de relevante parameters hebben.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:39 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
er was geen gele laaiende vlammen alleen zwartgrijse rook wat duit op een stervend vuurtje. Op het moment dat het instort is het gewoon nagenoeg uit.
[..]
kracht van vliegtuig per m2 is lager dan de kracht van wind
m2
[..]
quote:Op woensdag 11 april 2007 22:41 schreef calvobbes het volgende:
Dat gaat over WTC 4 en 5. Niet waar Rodriquez was.
Deze opm. lijkt me toch echt om 1 en 2 gaan.quote:Op woensdag 11 april 2007 14:17 schreef Cyclonis het volgende:
ok ok ok, ik heb je artikel nu gelezen
3) wat is de geloofwaardigheid hiervan? ik bedoel, dat gebouw stortte 56 minuten na de crash in. wat is het nut van bommen laten ontploffen 56 minuten voordat je het gebouw in wilt laten storten? special effects?
mmm volgens mij klopt me uitspraak niet helemaal .. anders zou een windvlaag bv ook een leuk gat moeten creeernquote:Op donderdag 12 april 2007 01:17 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
voordat ik hier een serieus antwoord op ga geven, wil ik van jou weten hoe jij hebt bepaald dat de kracht van de wind groter is dan de kracht van het vliegtuig. verder wil ik ook weten hoe jij de kracht van het vliegtuig op het gebouw hebt bepaald. je hoeft mij niet perse getallen te gaan geven, maar leg maar eens uit hoe jij aan die getallen zou komen mocht je de relevante parameters hebben.
preciesquote:Op donderdag 12 april 2007 09:45 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
mmm volgens mij klopt me uitspraak niet helemaal .. anders zou een windvlaag bv ook een leuk gat moeten creeern![]()
Zo PM wordt aardig de grond ingestampt ...quote:Their (NIST) final, final collapse initiation sequence, the essence of their report, is now known to be false in every aspect.
..
The only supposedly independent corroboration that the Bush scientists at NIST could produce for their appalling pack of lies was from that old respected scientific institution, Popular Mechanics. This Hearst magazine is not, as most people know, a scientific publication in any way, shape or form. When they talk about Mechanics, they do not mean Quantum Mechanics or Statistical Mechanics, or even Classical Mechanics. Popular Mechanics (PM) is simply a gloss-covered advertisement for numerous consumer items ranging from ATVs to lawn mowers. You know ⤓ mechanics.
This hasn't prevented many who cling to the official story from using PM as their scientific champion. For example, in his poorly researched hit piece against "conspiracy theorists", British essayist George Monbiot foists Popular Mechanics upon us, saying they "polled 300 experts" to support their findings.[16] But science is not about popularity, and PM's "poll" of "structural engineering/building collapse experts" actually consisted of only about 33 people, some of them listed as photographers, media-relations staff and spokespersons. Of those that were engineering-related, most were in some way related to OKC, FEMA, NIST or DOD, and many were responsible for the Weidlinger report, the Pancake Theory, or the NIST report.[17] It turns out that, when it comes to scientific explanations for terrorist acts, it's a small world after all.
Die opmerking wel jah.quote:Op donderdag 12 april 2007 09:17 schreef Resonancer het volgende:
[..]
[..]
Deze opm. lijkt me toch echt om 1 en 2 gaan.
Ga jij nou anderen verwijten dat ze liegen en niet objectief zijn?quote:Op donderdag 12 april 2007 19:26 schreef Lambiekje het volgende:
[afbeelding]
Zie je wel wie de zogenaamde experts zijn .. ze hebben belangen erbij om alles bijelkaar te liegen. Het debunking van PM is vast objectief gebeurd.![]()
Ja dat verwijt ik ze !quote:Op donderdag 12 april 2007 21:05 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ga jij nou anderen verwijten dat ze liegen en niet objectief zijn?
Wat is precies het belang van al die NIST onderzoekers om te gaan liegen over 9/11?quote:Op donderdag 12 april 2007 21:17 schreef Lambiekje het volgende:
Met z'n 911 onderzoek mag er geen belangenverstrengeling zijn en dit is wel een erg bonte club
Dusuh... Dat lijstje stelt niks voor.quote:Construction Safety Team for WTC Investigation
Shyam Sunder
William Grosshandler
H.S. Lew
Richard Bukowski
Fahim Sadek
Frank Gayle
Richard Gann
John Gross
Therese McAllister
Jason Averill
Randy Lawson
Harold E. Nelson
Stephen Cauffman
Het belang is dat ze vriendjes zijn met Bish&Co. Ze zitten in de coverup. Dat is het probleemquote:Op donderdag 12 april 2007 21:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Wat is precies het belang van al die NIST onderzoekers om te gaan liegen over 9/11?
lol, kijk als alleen dit aspect nou als argument werd aangedragen dat 9/11 een complot zou zijn, ok, maar werkelijk elk aspect in de 9/11 gebeurtenissen wordt als argument aangedragen. Maar dan ook ELK aspect. Alles. Alles is 'bewijs' dat het 9/11 gebeuren een complot is.quote:Op donderdag 12 april 2007 21:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja dat verwijt ik ze !
Dat ik het zelf misschien niet ben. Dat staat er compleet los van. Dat ik of jy het niet zijn, sowhat.
De overheid en niews(krant en TV) zijn niet objectief en dat proberen ze niet eens. Helaas is al het nieuwsverspreiding bedrijven maar op 1 hand te tellen.
Met z'n 911 onderzoek mag er geen belangenverstrengeling zijn en dit is wel een erg bonte club
"jouw" lijstje met NIST onderzoekers klopt dus nietquote:Op donderdag 12 april 2007 21:22 schreef Lambiekje het volgende:
Het belang is dat ze vriendjes zijn met Bish&Co. Ze zitten in de coverup. Dat is het probleem
Ik denk dat hun beter dan Lambiekje in kunnen schatten of iets een "brandje" of "uitstervend vuurtje" was.quote:Vincent Dunn, Retired FDNY, Consultant, Educator, and Fire Service Writer, Building Construction and Fire Department Operations
Mr. Dunn has more than 40 years experience with the New York City Fire Department (FDNY) as a firefighter and fire officer in midtown New York City working with fire fighting operations and rescue of building occupants. His work included daily activities associated with the protection of occupants and safe fire service operations in high rise buildings. Mr. Dunn’s fire service career includes responsibilities as a Battalion Chief, and Deputy Chief where he managed operations and personnel in Division 7 and Division 3 of FDNY. He has been involved with the firefighter training, fire safety directors, and New York City building codes. Mr. Dunn is a nationally recognized authority on fire fighting operations in tall buildings, the safety of firefighters related to structural fire fighting, and the collapse of structures. He is a member of NFPA and several other professional organizations. Mr. Dunn is a contributing editor for Firehouse Magazine, and holds a Masters Degree from Queens College, City University of New York.
John J. Hodgens, Retired FDNY, Consultant, Fire Science and Fire Department Operations
Mr. Hodgens has more than 30 years experience as a career firefighter and officer in lower and midtown Manhattan, Brooklyn, and Staten Island in New York City. Mr. Hodgens was the FDNY Technology Manager and Chief of Fire Prevention and worked with World Trade Center fire fighting technology, fire prevention processes, fire safety directors, and operations. As a Citywide Tour Commander, Mr. Hodgens has extensive command level working knowledge of the New York City Fire Department. He was also a member of the New York City, World Trade Center Code Revision Committee following the terrorist attack on the Trade Center, in 1993. He has also worked closely with NFPA, Life Safety Codes. He has written journal articles on “Fire Command” and “Safe Use of Elevators During Fires.” Mr. Hodgens is a graduate of New York City Community College of the City University of New York in Brooklyn, and John Jay College in Manhattan, New York City.
Kevin S. Malley, Retired FDNY, Fire Science Program Coordinator, Assistant Professor of Fire Science, New Jersey City University
Mr. Malley has more than 20 years experience as a career firefighter and fire officer in Manhattan, Harlem, and South Bronx. He has worked closely with the FDNY firefighter training program and was the Director of Human Performance for FDNY. He has extensive experience and knowledge related to the physical performance of firefighters, health and safety of firefighters, and the capabilities of firefighters and their equipment when operating in life saving and fire fighting environments. He worked with the NFPA Committee on Structural Fire Fighting Protective Clothing and Equipment and the NFPA Committee on Special Operations Protective Clothing and Equipment. Mr. Malley has also worked with the training of high-rise building Fire Safety Directors. He was a Guest Researcher for FDNY at NIST, in 1998. He has written numerous publications for the fire service concerning firefighter
Amerikaanse dj weg na racistische uitsprakenquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:05 schreef francorex het volgende:
Nogal wat celebrity's beginnen zich te outen, 9/11 bespreken is geen taboe meer.
De volgende in rij is radio-icoon Don Imus.
http://www.whatdoesitmean.com/index1004.htm
goeie zaakquote:Op vrijdag 13 april 2007 17:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Amerikaanse dj weg na racistische uitspraken
Ik denk dat je lang kunt wachten. Want zoals je zelf ook wel kunt zien worden jouw verhalen steeds minder overtuigend en ongeloofwaardiger. Dus misschien moet je er eens een keer rekening mee gaan houden dat er niks uit de "school te klappen" is.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:53 schreef Lambiekje het volgende:
Hopelijk wordt het nu eens een onhoudbare situatie, dat men wel uit de school moet klappen.
Begin dan tenminste met "ik vind"quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:29 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik denk dat je lang kunt wachten. Want zoals je zelf ook wel kunt zien worden jouw verhalen steeds minder overtuigend en ongeloofwaardiger. Dus misschien moet je er eens een keer rekening mee gaan houden dat er niks uit de "school te klappen" is.
Nee, het is een waarneembaar feit dat zijn verhalen minder worden. Calvobbes zegt het goed in z'n reactie.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:32 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Begin dan tenminste met "ik vind"
"Ik vind jouw verhalen etc."
Calvobbes vroeg wat er mis is met zijn manier van posten, dat geef ik nu aan. De grens met een flame wordt hier heel erg dun. Als je wilt zeggen dat je het niet met iemand eens bent dan kan dat ook anders, en in ieder geval zonder het als feit te presenteren.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:43 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Nee, het is een waarneembaar feit dat zijn verhalen minder worden. Calvobbes zegt het goed in z'n reactie.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:43 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Nee, het is een waarneembaar feit dat zijn verhalen minder worden. Calvobbes zegt het goed in z'n reactie.
Lambiekje presenteert vanalles als feit. "De brand was uitstervende" "NIST onderzoekers zijn vriendjes met Bush" "Staalbalken waren na het instorten precies op maat" "Die Engelse militairen in Iran zijn een show bedacht door de VS en UK". En zo kunnen we nog wel even doorgaan.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:56 schreef NorthernStar het volgende:
Calvobbes vroeg wat er mis is met zijn manier van posten, dat geef ik nu aan. De grens met een flame wordt hier heel erg dun. Als je wilt zeggen dat je het niet met iemand eens bent dan kan dat ook anders, en in ieder geval zonder het als feit te presenteren.
Jammer. Want het gaf goed het verschil aan.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:04 schreef Wombcat het volgende:
Edit: laat ook maar
Inderdaad, in TRU mag iedereen zijn theorien over hoe een en ander is verlopen kwijt.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:15 schreef calvobbes het volgende:
Dus je mag wel zomaar zeggen dat Bush en de Amerikaanse regering liegen (zonder onderbouwing), maar je mag niet zeggen dat een Fok! user liegt (met onderbouwing)?
Als je andere mensen ervan beschuldigd dat ze liegen, zonder uitleg, dan moet je ook niet raar opkijken als mensen jou beschuldigen van liegen.
Als dat zou gebeuren, dan zouden we ook weten waarom Bush en Co liegen. Maar dat gebeurd niet. Er wordt gewoon gezegd "Bush liegt" "NIST onderzoekers hebben het verkeerd" "Dat was maar een klein brandje".quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:20 schreef NorthernStar het volgende:
Inderdaad, in TRU mag iedereen zijn theorien over hoe een en ander is verlopen kwijt.
Zou kunnen. Maar het is hier geen studentendebat clubje of de tweede kamer waarin volgens strikte regels een discussie gevoerd moet worden. Tuurlijk hoort gescheld en getroll hier niet thuis, maar dergelijke politie correcte bewoorden gebruikte zelf Kofi Annan niet. Dus ik ga dat hier ook niet gebruiken.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:19 schreef Cyclonis het volgende:
@calvobbes:
je kunt het beter zo formuleren:
voor elk persoon die heeft leren discussieren en zich houdt aan bepaalde richtlijnen die zijn geformuleerd in de meeste boeken over Ethiek en ook worden gehanteerd in ethische discussies, worden Lambiekje's uitspraken en verhalen steeds ongeloofwaardiger.
Ho wacht eens eventjes .. ik heb voor me uitspraken wel degelijk bronnen op gezocht. Voor de irankidnap-theorie.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:31 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Als dat zou gebeuren, dan zouden we ook weten waarom Bush en Co liegen. Maar dat gebeurd niet. Er wordt gewoon gezegd "Bush liegt" "NIST onderzoekers hebben het verkeerd" "Dat was maar een klein brandje".
Daar is weinig theorie aan, dat is gewoon one-liners neerplempen.
Dus zolang Lambiekje zomaar wat blijft roepen en telkens verzoeken om onderbouwing negeert, zal ik hem niet meer serieus nemen en hem dat ook duidelijk vertellen.
Hele mooiequote:Op vrijdag 13 april 2007 18:19 schreef Cyclonis het volgende:
@calvobbes:
je kunt het beter zo formuleren:
voor elk persoon die heeft leren discussieren en zich houdt aan bepaalde richtlijnen die zijn geformuleerd in de meeste boeken over Ethiek en ook worden gehanteerd in ethische discussies, worden Lambiekje's uitspraken en verhalen steeds ongeloofwaardiger.
Begin langzamerhand een beroemde Fokker te wordenquote:Op vrijdag 13 april 2007 18:39 schreef Cyclonis het volgende:
[Lambiekje mode on]
9-11 is veroorzaakt door extremistische moslims. bush had er niks mee te maken. Alex Jones is een domme kuiken. Steven Jones ook. Jim Hoffman ook. Alle conspiracy sites worden allemaal beheerd door leugenaars en attention whores. Controlled Demolition bestaat niet. Thermate bestaat niet. Alle foto's en video's en wetenschappelijk materiaal wat je me wijst dat CD en Thermate wel bestaat is gefabriceerd door eerdergenoemde 3 personen en is bestemd om mij voor de gek te houden
[Lambiekje mode off]
Waar dan?quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:49 schreef Lambiekje het volgende:
Ho wacht eens eventjes .. ik heb voor me uitspraken wel degelijk bronnen op gezocht. Voor de irankidnap-theorie.
Ja maar dat tabelletjke blijkt nutteloos omdat de NIST namen die daar in voorkomen, niet de onderzoekers zijn die de NIST noemt.quote:Voor NIST/FEMA bush connectie was dat leuke verhaaltje over de connecties allemaal verlopen met dat tabelletje wie waar actief/verantwoordelijk of vinger in de pap heeft.
Ik heb je vaak zat uitgelegd wat ik wel of niet geloof. En omdat jij of anderen vanalles blijven roepen en het meeste daarvan makkelijk aan gort wordt geschoten, zou ik niet weten waarom ik moet gaan denken dat Bush het geregeld heeft.quote:Jy verschuilt je steeds achter de gov. of achter "verstandig" debunkers. Maar je geeft nooit aan wat jezelf vindt of waar jy vind waar het officieel verhaal scheurtjes heeft. Ik heb nog steeds het idee dat jy het van a-z geloofd.
LOL juist ja. Wanneer lambiekje z'n eigen 'feiten' niet meer kan onderbouwen en vragen en reacties daarop negeert kun je het rustig een feit noemen dat de verhalen van lambiekje minder worden.quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:20 schreef NorthernStar het volgende:
Inderdaad, in TRU mag iedereen zijn theorien over hoe een en ander is verlopen kwijt.
Als jij daarop een mening over een andere user wilt neergooien verpak het dan tenminste ook als een mening en niet als een feit.
Waarom die zwaaiende vrouw niet gek is is ook al zo vaak langsgekomen...quote:Op vrijdag 13 april 2007 18:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ho wacht eens eventjes .. ik heb voor me uitspraken wel degelijk bronnen op gezocht. Voor de irankidnap-theorie.
Voor NIST/FEMA bush connectie was dat leuke verhaaltje over de connecties allemaal verlopen met dat tabelletje wie waar actief/verantwoordelijk of vinger in de pap heeft. En waar PM eventjes op z'n plaats gewezen wordt. Laat hun het maar bij HD5 houden. Dat met het brand dat het uit is. is al zo vaak langs gekomen met die zwaaide vrouw in Impact.
Jy verschuilt je steeds achter de gov. of achter "verstandige" debunkers. Maar je geeft nooit aan wat jezelf vindt of waar jy vind waar het officieel verhaal scheurtjes heeft. Ik heb nog steeds het idee dat jy het van a-z geloofd.
Het is zeer zeker wel ook ons probleem. Nederland zit er tot over de oren erin. We gaan blind meevechten tegen een virtuele vijand.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:09 schreef Cyclonis het volgende:
ik vraag mij trouwens iets af he. ik hoor heel veel stemmen zeggen dat dit hele 9/11 in scene is gezet door de Bush regering om de macht van de Amerikaanse staat te vergroten. Nu lees ik dat Alex Jones juist denkt dat dit een soort Europese samenzwering is die de Amerikaanse staat wilt verzwakken.
"Alex Jones believes that certain elements of the United States Government are intent on weakening the United States and its sovereignty. These elements are "paid off" in an effort to shift the balance of power toward the European continent,[1] which is in turn under the control of the World Bank, beyond the scope of nation states.[2] Jones refers to the World Bank and their "minions" as Globalist forces, the military industrial complex or the Illuminati.[3]"
http://en.wikipedia.org/wiki/Alex_Jones_(radio)
wat ik mij verder afvraag is waarom het zoveel mensen hier in Europa dus eigenlijk boeit of het een conspiracy is of niet. het is niet alsof wij daar nou echt veel last van hebben.
stel nou even voor het gemak dat het echt een conspiracy is en dat de bedoeling is om van Amerika een politiestaat te maken:
-> pech voor de amerikanen, hadden ze maar niet op Bush moeten stemmen
-> uiteindelijk gaat de macht van amerika alleen maar falen, aangezien een politiestaat toch alleen maar lijkt te falen, historisch gezien dan
stel nou dat de bedoeling was om Europa's positie te versterken:
-> prima toch?
waar het op neerkomt is dat ik die hele conspiracy theories nergens over vind gaan wat betreft hun technische kant.
maar zelfs AL is die hele conspiracy theory werkelijkheid, zie ik helemaal geen reden waarom ik me er iets van zou moeten aantrekken. het is in dat geval een amerikaans probleem. de enige anderen naast de amerikanen die er echt onder te lijden krijgen zijn de mensen uit het midden oosten en misschien noord-afrikanen. wij in Europa zullen er vrijwel geen last van krijgen.
lol, misschien moet je eens in oosterse landen gaan kijken hoe het daar met vrijheden is gesteld, DE basis van deze hele discussie.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is zeer zeker wel ook ons probleem. Nederland zit er tot over de oren erin. We gaan blind meevechten tegen een virtuele vijand.
Daarnaast is Nederland ook een grote speler als het om het olie-gelul gaat. http://www.zapruder.nl/po(...)n_we_in_afghanistan/
In Europa en dus ook Nederland wordt er in rap tempo onze rechten afgenomen. Worden we zwaar beperkt in onze vrijheden. En wordt we gelogd en gemonitord voor elke vierkante meter dat we ons bewegen. En daarmee wordt of eigenlijk is Nederland een politie-staat ... of wil je dat ontkennen?! Want ga maar na wat er allemaal in is gevoerd na 911.
Of vind je het wel grappig dat ook onze jongens bloot worden gesteld aan DU-munitie.?
Dus vandaar dat we ook in Nederland, Finland, Australië of waar dan ook lopen te steigeren omtrent 911
Misschien moet je het boek "Worden wij Wakker" van Marcel Hessing lezen. Het is naar mijn idee een boek wat bij de oppervlakte blijft, maar wel alle "vervellende" punten behandeld.
Ga eens na wat er allemaal sinds 1900 is gebeurd. We hebben Radio, TV, we gaan naar de maan als we willen. Zwarte mensen hebben net zoveel rechten als wij. Koningshuizen zijn afgeschaft of hun macht is ingeperkt. We rijden met miljarden auto's meer dan 100 km/u over snelwegen. De mate waarin politie en leger landen beinvloeden worden door de jaren heen aangepast. De veiligheid van burgers wordt constant anders. De rechten van burgers worden constant anders. En zo kun je wel even doorgaan met wat er in de loop der tijd allemaal veranderd.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:07 schreef Lambiekje het volgende:
In Europa en dus ook Nederland wordt er in rap tempo onze rechten afgenomen. Worden we zwaar beperkt in onze vrijheden. En wordt we gelogd en gemonitord voor elke vierkante meter dat we ons bewegen. En daarmee wordt of eigenlijk is Nederland een politie-staat ... of wil je dat ontkennen?! Want ga maar na wat er allemaal in is gevoerd na 911.
Joris Luyendijk heeft van de week in Tegenlicht wel mooi laten zien hoe gruwelijk het met onze nieuwsvoorziening is gesteld. Alles wordt bepaald door CNN tot op zekere hoogte.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:12 schreef haaahaha het volgende:
[..]
lol, misschien moet je eens in oosterse landen gaan kijken hoe het daar met vrijheden is gesteld, DE basis van deze hele discussie.
Bij mensen als jij is het ALTIJD de us overheid die verkeerd is, no mather what.
Dat is geen bewijs dat Bush 9/11 heeft laten gebeuren.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:18 schreef Lambiekje het volgende:
Joris Luyendijk heeft van de week in Tegenlicht wel mooi laten zien hoe gruwelijk het met onze nieuwsvoorziening is gesteld. Alles wordt bepaald door CNN tot op zekere hoogte.
Wij hebben een compleet fout beeld van de situatie in het midden-oosten.
Je valt in de herhaling.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Joris Luyendijk heeft van de week in Tegenlicht wel mooi laten zien hoe gruwelijk het met onze nieuwsvoorziening is gesteld. Alles wordt bepaald door CNN tot op zekere hoogte.
Wij hebben een compleet fout beeld van de situatie in het midden-oosten.
Zwarte mensen evenveel rechten?! Je verdient als vrouw of zwarte toch echt beduidend minder dan een blanke man.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:16 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ga eens na wat er allemaal sinds 1900 is gebeurd. We hebben Radio, TV, we gaan naar de maan als we willen. Zwarte mensen hebben net zoveel rechten als wij. Koningshuizen zijn afgeschaft of hun macht is ingeperkt. We rijden met miljarden auto's meer dan 100 km/u over snelwegen. De mate waarin politie en leger landen beinvloeden worden door de jaren heen aangepast. De veiligheid van burgers wordt constant anders. De rechten van burgers worden constant anders. En zo kun je wel even doorgaan met wat er in de loop der tijd allemaal veranderd.
Daarmee wil ik alleen maar aangeven dat zaken veranderen t.o.v. jaren geleden. Sommige mensen lijken wel te vinden alsof de tijd stil had moeten staan na 9/11. Alles wat Bush en Co sindsdien gedaan hebben wordt gezien als motief voor een complot.
Klopt ... maar wel dat wij als Europeaan of Amerikaan een compleet verkeerd beeld hebben van MO.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:19 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Dat is geen bewijs dat Bush 9/11 heeft laten gebeuren.
En jy wel .. grappemakerquote:Op vrijdag 13 april 2007 19:19 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Je valt in de herhaling.
Jij hebt totaal geen goed beeld van de wereld.
Dat Europa er "beter" van wordt wil niet zeggen dat het een conspiracy van Europa is en wat ik van Alex Jones gehoord heb beweerd hij dan ook niet dat het een Europese zamenzwering is. Deze samenzwering overstijgt zoals Alex zegt de soevereiniteit van de nation states. Met andere woorde de wereld is in handen van de olichargen en de internationale bankiers, de rest van de elite hieronder heeft beperkte macht en voert alleen het plan en/of delen van het plan uit.quote:Op vrijdag 13 april 2007 17:09 schreef Cyclonis het volgende:
ik vraag mij trouwens iets af he. ik hoor heel veel stemmen zeggen dat dit hele 9/11 in scene is gezet door de Bush regering om de macht van de Amerikaanse staat te vergroten. Nu lees ik dat Alex Jones juist denkt dat dit een soort Europese samenzwering is die de Amerikaanse staat wilt verzwakken.
"Alex Jones believes that certain elements of the United States Government are intent on weakening the United States and its sovereignty. These elements are "paid off" in an effort to shift the balance of power toward the European continent,[1] which is in turn under the control of the World Bank, beyond the scope of nation states.[2] Jones refers to the World Bank and their "minions" as Globalist forces, the military industrial complex or the Illuminati.[3]"
http://en.wikipedia.org/wiki/Alex_Jones_(radio)
wat ik mij verder afvraag is waarom het zoveel mensen hier in Europa dus eigenlijk boeit of het een conspiracy is of niet. het is niet alsof wij daar nou echt veel last van hebben.
Ten eerste houd het mij bezig omdat ik interesse heb in hoe de wereld werkt, hoe de machtsverhoudingen liggen, etc...quote:stel nou even voor het gemak dat het echt een conspiracy is en dat de bedoeling is om van Amerika een politiestaat te maken:
-> pech voor de amerikanen, hadden ze maar niet op Bush moeten stemmen
-> uiteindelijk gaat de macht van amerika alleen maar falen, aangezien een politiestaat toch alleen maar lijkt te falen, historisch gezien dan
stel nou dat de bedoeling was om Europa's positie te versterken:
-> prima toch?
Ten vierde wil ik je weer op jouw naiviteit wijzen. Als deze elite groep Amerika en Europa zo kan beinvloeden, wat garandeerd jou dan dat ze het beste met de Europeese bevolking voor hebben en dat ze niet precies hetzelfde doen?quote:waar het op neerkomt is dat ik die hele conspiracy theories nergens over vind gaan wat betreft hun technische kant.
maar zelfs AL is die hele conspiracy theory werkelijkheid, zie ik helemaal geen reden waarom ik me er iets van zou moeten aantrekken. het is in dat geval een amerikaans probleem. de enige anderen naast de amerikanen die er echt onder te lijden krijgen zijn de mensen uit het midden oosten en misschien noord-afrikanen. wij in Europa zullen er vrijwel geen last van krijgen.
Vind je het gek dat mensen paniekerig worden van dergelijke tassen:quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:27 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Zwarte mensen evenveel rechten?! Je verdient als vrouw of zwarte toch echt beduidend minder dan een blanke man.
De kans dat je een baan krijgt is minder. En wat dacht je van het Katrina-gedoe in New Orleans of stemgeintje in Florida.
Oke dus jy vind het goed dat politiestaat gedoe. !?
Sinds 911 hebben we een ongelovelijk schijnveiligheid. Nog steeds raken mensen freaked als er een tas ergen onbewaakt staat op station Maassluis (gewoon even fictief gekozen). Welke onverlaat denkt nu echt dat er een aanslag gepleegd gaat worden in z'n gehucht.
Uit naam van de veiligheid wordt onze privacy op grove wijze overtreden. Dat moet echt ophouden.
Het is iets waar "we" zelf voor hebben gezorgd.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:27 schreef Lambiekje het volgende:
Oke dus jy vind het goed dat politiestaat gedoe. !?
Precies. Iraanse kunstenaars vluchten naar het buitenland omdat ze in Iran zelf geen vrijheid van meningsuiting hebben en hun kunst niet mogen uitoefenen. In het westen is simpelweg nog een vrijheid van meningsuiting en wordt je niet vervolgd om je mening.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:32 schreef Cyclonis het volgende:
ik loop met iedereen te discussieren
Ja maar dat is Madrid, wereldstad. En dat is geen Alkmaar Noord of Maassluis snuggere.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:31 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Vind je het gek dat mensen paniekerig worden van dergelijke tassen:
Al Qaeda tak eist aanslag op parlement op
Aanslag madrid 11 maart 2004
Om maar wat te noemen
Oh nee, de media is niet objectief
Je mag doen alsof je het niet begrijpt, maar het is duidelijk genoeg imo.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:01 schreef haaahaha het volgende:
[..]
LOL juist ja. Wanneer lambiekje z'n eigen 'feiten' niet meer kan onderbouwen en vragen en reacties daarop negeert kun je het rustig een feit noemen dat de verhalen van lambiekje minder worden.
Leuk dat de ene user zich wel in nuances moet uiten en de andere user nietquote:Op vrijdag 13 april 2007 19:36 schreef NorthernStar het volgende:
Je mag doen alsof je het niet begrijpt, maar het is duidelijk genoeg imo.
He vage, voor 9/11 geloofde niemand maar dan ook niemand dat moslims met vliegtuigen 2 torens in hartje new york konden raken.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:36 schreef Lambiekje het volgende:
Ja maar dat is Madrid, wereldstad. En dat is geen Alkmaar Noord of Maassluis snuggere.
Hoezo, omdat jij dat zo ziet? Ik zie dat anders, hou daar een andere mening op na.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:36 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je mag doen alsof je het niet begrijpt, maar het is duidelijk genoeg imo.
Zucht .. jullie willen het niet zien.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:32 schreef Cyclonis het volgende:
ik vind eerlijk gezegd ECHT niet dat wij in een politiestaat leven hoor. ik zie geen soldaten langs mijn raam marcheren om mij in de gaten te houden of om mij te onderdrukken. ik loop met iedereen te discussieren, online en in het echt. ik kom uit Curacao en heb genoeg donkere vrienden dus, die ook gewoon lekker kunnen studeren hier en hun mening kunnen uitten en een aantal van hen zijn al klaar met studeren en hebben een goede baan.
ik voel mij echt zo vrij als een vogel in dit land eerlijk gezegd. dat er wat restricties zitten aan wat wel mag en wat niet mag, zie ik echt niet als teken dat ik in een politiestaat leef hoor. ben jij soms een hippie of een anarchist?
Dan mag je die aan de FA's uitleggen. Of er gewoon mee kappen natuurlijk, dat kan ookquote:Op vrijdag 13 april 2007 19:41 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Hoezo, omdat jij dat zo ziet? Ik zie dat anders, hou daar een andere mening op na.
Ik draai het om: Jij wilt koste wat het kost iets zien.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:47 schreef Lambiekje het volgende:
Zucht .. jullie willen het niet zien.
Precies, je weet niet waarom maar je vult het meteen wel negatief in.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:47 schreef Lambiekje het volgende:
Waarom moet elke surfklick gelogd worden wat je precies bezoekt, hoe lang en dergelijke.
En daarom moest Gogh en Fortuyn dood.? Hirshi vluchten.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:35 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Precies. Iraanse kunstenaars vluchten naar het buitenland omdat ze in Iran zelf geen vrijheid van meningsuiting hebben en hun kunst niet mogen uitoefenen. In het westen is simpelweg nog een vrijheid van meningsuiting en wordt je niet vervolgd om je mening.
Kap nou eens met die onzin en beperk je eens tot de echte discussie. Wat je nu weer allemaal roept heeft niks met 9/11 te maken....quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:58 schreef Lambiekje het volgende:
lol, onze overheid vermoord je toch niet voor wat je hier allemaal typt, of wel?quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
En daarom moest Gogh en Fortuyn dood.? Hirshi vluchten.
Die Deense strips, de halve wereld struikeld er over. Die russische journalist Litvinenko met dat Polonium.
Als het te heet wordt voor onze haagse rakkers besluiten ze dat er geen irak-onderzoek hoeft te komen.
Kom op zeg. Vrijheid van meningsuiting is echt wel beperkend hoor.
Ik word hier door jullie constant beticht van mijn mening. Dus zo vrij is het allemaal niet?!
Als je anders denkt dat de mainstream. Ben je een freak, paranoïde
je betaalt anders wel voor die ongein.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:51 schreef haaahaha het volgende:
[..]
Precies, je weet niet waarom maar je vult het meteen wel negatief in.
Dat doen complotgelovers met alles, ze weten niet waarom of de oorzaak erachter, maar vullen het toch negatief in en trekken vandaaruit allerlei conclusies.![]()
Als je een naam (gogh bijv.) hebt. En je doet wat foute uitspraken wel.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:00 schreef haaahaha het volgende:
[..]
lol, onze overheid vermoord je toch niet voor wat je hier allemaal typt, of wel?
Pardon?quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:07 schreef Lambiekje het volgende:
Als je een naam (gogh bijv.) hebt. En je doet wat foute uitspraken wel.
Ik zou wel eens bewijzen voor de officiele conspiracy theorie willen zien.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:50 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Kom nou eens met echte bewijzen dat 9/11 een inside job was....
http://wtc.nist.govquote:Op vrijdag 13 april 2007 20:11 schreef NorthernStar het volgende:
Ik zou wel eens bewijzen voor de officiele conspiracy theorie willen zien.
lol draai het lekker om. Complotgelovers roepen dat de officiele versie niet klopt, nou, kom dan maar met de bewijzen.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:11 schreef NorthernStar het volgende:
Ik zou wel eens bewijzen voor de officiele conspiracy theorie willen zien.
Daar is tenslotte een complete oorlog plus invasie om begonnen.
Kort na 9/11 beloofde Colin Powell een "white paper" met bewijzen. Dat is er nooit gekomen.
De 9/11 commission report, lijkt me een goede om mee te beginnen. Ik zal binnenkort een topic openen met mijn argumenten waarom dat rapport onbetrouwbaar, eenzijdig en in feite zonder waarde is.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:13 schreef calvobbes het volgende:
[..]
http://wtc.nist.gov
http://www.9-11commission.gov/
http://www.gpoaccess.gov/911/index.html
Als je daar fouten in ziet, dan hoor ik het graag. Met bewijzen dan wel....
Ik ben zeer benieuwd naar jouw heldere en goed onderbouwde analyse daarvan.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:20 schreef NorthernStar het volgende:
De 9/11 commission report, lijkt me een goede om mee te beginnen. Ik zal binnenkort een topic openen met mijn argumenten waarom dat rapport onbetrouwbaar, eenzijdig en in feite zonder waarde is.
Mag jij daarna het rapport verdedigen. Goed?
Gast. dat heb ik voor een jaartje of 2 geloofd. Nu niet meer.quote:Op vrijdag 13 april 2007 19:41 schreef haaahaha het volgende:
[..]
He vage, voor 9/11 geloofde niemand maar dan ook niemand dat moslims met vliegtuigen 2 torens in hartje new york konden raken.
Er heeft anders wel een complot verhaal in de REVU gestaan. In ieder geval zo dat AIVD wist van de activiteiten van Bouyeri. Er is gelogen door Cohen en politie. Dus ja, de staat is mede plichtig aan de moord op van Gogh.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:09 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Pardon?
Je gaat nu toch niet beweren dat de Nederlandse regering ervoor gezorgd heeft dat Van Gogh werd vermoord he?
quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:26 schreef Lambiekje het volgende:
Er heeft anders wel een complot verhaal in de REVU gestaan. In ieder geval zo dat AIVD wist van de activiteiten van Bouyeri. Er is gelogen door Cohen en politie. Dus ja, de staat is mede plichtig aan de moord op van Gogh.
Dude, daar gaat het in de reactie die je quote niet omquote:Op vrijdag 13 april 2007 20:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Gast. dat heb ik voor een jaartje of 2 geloofd. Nu niet meer.
tsss.!!!!quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd naar jouw heldere en goed onderbouwde analyse daarvan.
Ondertussen mag je hier ook wel bewijs plaatsen waarom Bush vantevoren al van 9/11 wist. Of antwoord geven op een aantal vragen die jou al eerder gesteld zijn....
Ik begrijp ondertussen dondersgoed dat jij geen enkele overheid vertrouwt en dat je die overheid van vanalles beschuldigd zonder ook maar iets van fatsoenlijk bewijs te hebben.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:31 schreef Lambiekje het volgende:
[blaat]
http://www.standejong.nl/documents/NR440618Dossiervangogh.pdfquote:Op vrijdag 13 april 2007 20:28 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Jij bent echt gestoord he....
Denk maar niet dat ik jou ooit nog serieus neem zonder duidelijke bewijzen....
Alleen als jij daarna ook helder de commissie en het raport gaat verdedigen tegen de argumenten (lees beschuldigingen) die ik in ga brengen. Dus dat je er serieus op ingaat.quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:21 schreef calvobbes het volgende:
[..]
Ik ben zeer benieuwd naar jouw heldere en goed onderbouwde analyse daarvan.
De discussie over wel of geen voorkennis van Bush heb je niet met mij gevoerd. Maar goed, persoonlijk denk ik dat Bush op de hoogte was dat er iets zou gebeuren, maar of hij van alle ins en outs op de hoogte was is een tweede. De Bush-familie zit tot over haar oren in de schaduwregering van de VS dus vermoedelijk was hij er gewoon bij betrokken.quote:Ondertussen mag je hier ook wel een bewijs plaatsen waarom Bush vantevoren al van 9/11 wist. Of antwoord geven op een aantal vragen die jou al eerder gesteld zijn....
Nu 'geloof' je de media opeens wel???quote:Op vrijdag 13 april 2007 20:35 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.standejong.nl/documents/NR440618Dossiervangogh.pdf
Voilá
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |