abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48015991

Ruim vier jaar na verschijning van Command & Conquer: Generals komt dan eindelijk de nieuwe telg uit in deze succesvolle real-time strategy reeks. De nieuwe telg kreeg de naam Command & Conquer 3: Tiberium Wars mee en is officieel een vervolg op Command & Conquer: Tberian Sun uit 1999 wat toen nog ontwikkeld werd door Westwood Studios. Tiberium Wars speelt zich af in 2047. Het oogsten van de grondstof Tiberium heeft zn sporen nagelaten; vele gebieden op aarde zijn onleefbaar geworden voor de mens en de aarde wordt in drie delen opgedeeld. In de rode zones is leven onmogelijk geworden. De gele zones zijn zwaar besmet maar huisvesten een groot gedeelte van de wereldbevolking. De blauwe zones zijn veilig te nomen en zijn de laatste hoop op een geciviliseerde wereld. De GDI zijn verantwoordelijk voor de verdediging van deze zones.

Sinds het einde van de Second Tiberium War heeft Nod zijn krachten gespaard en zn macht uitgebreid. Nu heeft Nod de meerderheid van de bevolking achter zich staan en is vastberaden om de GDI te vernietigen. In Maart 2047 volgt de nucleaire aanval op Philadelphia, het commando centrum van GDI, een gevoelige klap die de GDI aan het wankelen brengt. De daarop volgende aanval van Black Hand shock troops blijkt teveel. Getergd door deze brutale aanval verzamelen de overgebleven topmilitairen en politici zich om met de overgebleven troepen, vastberaden om een nieuwe overwinning op Nod te behalen in deze Third Tiberium War.

Halverwege het conflict gebeuren er vreemde dingen. Buitenaardse krachten mengen zich spontaan in het gevecht en veranderen de aard van de oorlog. De precieze reden waarom deze buitenaardse krachten interesse hebben in het Tiberium is nog onduidelijk maar daar zal snel verandering in komen...

Deze vallen erg mee gezien het grafische geweld van tegenwoordig. De minimum specs zijn als volgt:
  • P4 1.8GHz
  • 512MB RAM
  • 8GB HD space
  • 64MB DX9.0c Graphics card

Uiteraard is er ook een demo voor het spel. Deze demo bevat een single player level en ook een skirmish map. Op die manier kun je kennis maken met alle facetten van het spel. Zelfs het Ion Canon komt er in voor. De bespreking van de demo kun je hier vinden. Op de volgende links kun je de demo downloaden waarbij de link van de TUDelft een echte aanrader is:

Via TUDelft
    Via EALink
    Via Gamershell
    Via Usenet
    Via Torrent

Het is in de demo versie ook mogelijk om met NOD te spelen, of de speelwijze van de AI te veranderen. Hiervoor moet je bij je army NOD selecteren door er één keer op te klikken met je linkermuisknop. Om vervolgens definitief de NOD te kunnen selecteren moet je op je toetsenbord op de \'N\' drukken.

Op deze manier kan je ook instellen hoe de AI zich moet gedragen. Dus als je wilt dat hij rusher is klik je één keer op rusher en vervolgens de \'R\'. Zo werkt dit ook met de andere standen alleen druk je dan op een andere letter.

Et voila. Je speelt met de NOD.

PlanetCNC
    Wiki
    C&C Muziek
    Officiele website

| 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |

De openingspost kun je hier vinden
  • pi_48016268
    Gister met 60 mammoth tanks een basis
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    aangevallen... oh wat voelde het goed dat de obeliskjes helemaal niks konden maken tegen mijn overwhelming force!
    Hardstyyyyleee + BreeZaahz to the bone!!11 :')
    Android + Verveling = Titan Turret spelen
    pi_48016350
    krijg de heletijdj "out of synch" error tijdens het spelen na 2/3 minuten dus online lukt bij mij niet
      woensdag 4 april 2007 @ 19:42:58 #5
    52493 Prowl
    IMAGE GOES HERE
    pi_48016388
    Iemand een videokaart te leen?
    Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
    pi_48016516
    Ik vind C&C3 100x beter dan Generals. De verhaallijn is echt tof en er zitten mooie filmpjes in zoals ik gewend was van C&C.
    pi_48017515
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 19:42 schreef Prowl het volgende:
    Iemand een videokaart te leen?
    Heb een gloednieuwe te koop.. 50¤ nooit gebruikt.
    AFC Ajax - SS Lazio
    29 Aug. Mystery Land 2009
    pi_48017815
    Damn, Italy Red Zone is fucking moeilijk, zodra die rift-generator start is het over voor me, ding sloopt heel m'n basis en ze blijven maar aanvallen...

hoe o hoe doe ik dit?
    Liefde is niet blind, het is achterlijk
    pi_48018057
    Die Rift-gen kun je vrij makkelijk veroveren. Paar tanks, paar karretjes met engineers en één shiny rift-generator voor meneer.

Wel een paar sonic turrets neerzetten en wat air defense.
    Ik masturbeer graag moeilijke woorden in mijn zinnen, ook als ik niet weet wat ze betekenen.
    Come on FC!
    pi_48018993
    Helaas doet ie het bij mij niet

Video kaart van laptop is te oud
    Wie nooit het onmogelijke probeert, zal het mogelijke nooit bereiken
    pi_48019855
    tvp
    FOK! Fukt Whatpulse... Help jij mee?
    pi_48019945
    Pff, die 2e Scrin missie is echt bout. Ik krijg die engineer nog wel in dat stroomgebouw, maar hoe maak je de basis af met die paar inefficiente troepen die je krijgt Iemand tips...
    pi_48020960
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 19:45 schreef mindflick07 het volgende:
    Ik vind C&C3 100x beter dan Generals. De verhaallijn is echt tof en er zitten mooie filmpjes in zoals ik gewend was van C&C.
    Zat er dan een verhaallijn in Generals ... In Zero Hour wel.. Ik miste wel de filmpjes in Generals. Vandaag weer even een missie kunnen doen, van het weekend heb ik meer tijd om C&C3 te spelen
    Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
    Wat ben je ook een klier :D
    pi_48021780
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 19:19 schreef The_Obdurate_Ozjish het volgende:
    Ik lach me trouwens dood tijdens 't spel. Hebben jullie wel eens op een Juggernaut ("I'm the juggernaut!") gelet als ie effe niks staat te doen?

En de NOD Avatar dan als ie de order krijgt om iets van een ander voertuig te pakken: "I want that." *Krak* *Boem* *Monteer*
    uhu te grappig om te zien wat die juggernaut idd doet
    geen idee of de avatar een idle animatie heeft
    pi_48021858
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 20:16 schreef Mad-Matt het volgende:
    Damn, Italy Red Zone is fucking moeilijk, zodra die rift-generator start is het over voor me, ding sloopt heel m'n basis en ze blijven maar aanvallen...

hoe o hoe doe ik dit?
    gelijk in het begin: APC + Engineer & APC + infanterie/rocketeers/zonetroopers
    pi_48021908
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 19:40 schreef hardstylesage het volgende:
    Gister met 60 mammoth tanks een basis
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    aangevallen... oh wat voelde het goed dat de obeliskjes helemaal niks konden maken tegen mijn overwhelming force!
    obeliskjes vielen ten prooi aan het leger van mijn firehawks..
    pi_48022789
    omg hamachi ftw
      woensdag 4 april 2007 @ 22:16:50 #19
    125913 Devolution
    Beep beep Richie
    pi_48023376
    Kan em sinds vandaag eindelijk op alle hoogste instellingen spelen (pc gister binnen gekomen)
    "You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
      woensdag 4 april 2007 @ 22:39:59 #20
    165780 Luctor.et.Emergo
    Fremantle Dockers FC
    pi_48024462
    tvp
    Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
    Fuck the EBU.
    pi_48024771
    Waar is nu de fok clan?
    pi_48025037
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 21:27 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Zat er dan een verhaallijn in Generals ... In Zero Hour wel.. Ik miste wel de filmpjes in Generals. Vandaag weer even een missie kunnen doen, van het weekend heb ik meer tijd om C&C3 te spelen
    Het verhaal van Generals was ook zo logisch: die GLA ventjes waren alleen maar bezig over "the cause", maar wat dat precies was kwam nergens, maar dan ook nergens naar voren.

Tot nu toe vermaak ik me prima met C&C3. De filmpjes, de units, het verhaal - het is allemaal weer Command & Conquer zoals het hoort. Ik vind het trouwens ook leuk dat dit keer de verhaallijnen van GDI en NOD echt tegelijkertijd plaatsvinden. In sommige missies of briefings van de NOD campaign zie je bijvoorbeeld de resultaten van wat zich eerder in de GDI verhaallijn heeft afgespeeld en andersom.
    Casting an evil eye on degenerates
    pi_48025221
    nogmaals vraag ik het maar: worden de missies die je speelt van nod en gdi op dezelfde mappen gezet waardoor je op een gegeven moment op een map bijvoorbeeld 3 nod en 4 gdi missies hebt waar je uit kan kiezen?
    pi_48025314
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 22:58 schreef mschol het volgende:
    nogmaals vraag ik het maar: worden de missies die je speelt van nod en gdi op dezelfde mappen gezet waardoor je op een gegeven moment op een map bijvoorbeeld 3 nod en 4 gdi missies hebt waar je uit kan kiezen?
    Nee. Elke campaign heeft zijn eigen maps ook al zijn de missies in hetzelfde geografische gebied.
    Casting an evil eye on degenerates
    pi_48025485
    quote:
    Op woensdag 4 april 2007 23:01 schreef PastorRichards het volgende:

[..]

Nee. Elke campaign heeft zijn eigen maps ook al zijn de missies in hetzelfde geografische gebied.
    hmm oke, maar wat is dan het nut van die medals?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')