Heb je wat te melden?quote:
Het risico is dan ook veel groter, maar daar zou je in principe op kunnen testen natuurlijk.quote:Op zondag 27 mei 2007 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Door homos te verbieden donor te worden bijvoorbeeld..
Je gaat dood omdat je een lever/nier/hart nodig hebt, wat zou je kiezen, een kleine kans dat je hiv postief wordt, of nu een lever/nier/hart..quote:Op zondag 27 mei 2007 16:58 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het risico is dan ook veel groter, maar daar zou je in principe op kunnen testen natuurlijk.
Zoals eerder gezegd mogen homo's wel organen doneren, alleen geen bloed.quote:Op zondag 27 mei 2007 17:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je gaat dood omdat je een lever/nier/hart nodig hebt, wat zou je kiezen, een kleine kans dat je hiv postief wordt, of nu een lever/nier/hart..
Dan is dat in de laatste jaren veranderd.quote:Op zondag 27 mei 2007 18:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd mogen homo's wel organen doneren, alleen geen bloed.
Wat ook vreemd is. Al het bloed wordt toch getest op HIV en zo, hoop ik?quote:Op zondag 27 mei 2007 18:03 schreef MrBadGuy het volgende:
Zoals eerder gezegd mogen homo's wel organen doneren, alleen geen bloed.
Jep wordt allemaal getest, maar je kan de eerste periode na besmetting (3 maanden ongeveer) niet zien of het bloed besmet is. Dus ook al voer je een HIV test uit, je kan niet met 100% zekerheid zeggen of het bloed HIV-vrij is. Daarom worden enkele risicogroepen, waaronder mannen die seks met andere mannen hebben gehad, uitgesloten.quote:Op zondag 27 mei 2007 18:30 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat ook vreemd is. Al het bloed wordt toch getest op HIV en zo, hoop ik?
Nee joh, dit is innovatie!quote:Op donderdag 7 juni 2007 18:25 schreef Reya het volgende:
Alcohol in poedervorm voor minderjarigen
Wedje leggen op hoe snel het verboden wordt?
Iets maken wat al bestaat is niet innoveren. Deze Nederlandse "uitvinding" bevat zelfs minder alcohol dan de al bestaande.quote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:37 schreef ijsbrekertje het volgende:
Nee joh, dit is innovatie!
En bij innovatie vs. volksgezondheid legt Klink het af tegen Van der Hoeven en Balkenende. Dus geen verbod.
Ik wist niet dat het al bestond. Dan is het inderdaad geen innovatie, maar alleen een verderfelijk goedje dat de jeugd aan de fles brengt. Dan wordt het dus toch verbodenquote:Op vrijdag 8 juni 2007 00:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Iets maken wat al bestaat is niet innoveren. Deze Nederlandse "uitvinding" bevat zelfs minder alcohol dan de al bestaande.
http://www.dw-world.de/dw/article/0,1564,1596657,00.html
Da's een heel duidelijk stukje, maar het suggereert wel een libertarische aanpak.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
En de rea kraakt het Kabinetsbeleid.
http://www.nos.nl/nosjour(...)toverschrijding.html
When in question, or in doubt, run in circles, scream and shout.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 16:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ik vond dit ook wel een mooi lijstje. De politiek verkeert in een soort permanente schok van de gevolgen van hun eigen wanbeleid.
1 Den Haag heeft geschokt gereageerd op de moord op Pim Fortuyn. De politieke partijen hebben hun campagnes tot 15 mei stilgelegd. (NOS)
2 Politiek reageert geschokt op moord Theo van Gogh 2 november 2004 (nu.nl) "Ik ben zeer geschrokken van de mededeling van Remkes", zei Van Aartsen verder. "Wellicht hebben we te maken met een fenomeen dat groter is dan we beseffen."
3 Politiek geschokt over uitstel schutsluis in Meppelerdiep (De Scheepvaartkrant) CDA-er Hijum eist opheldering van staatssecretaris Huizinga
4 Drugsgebruik tbs'ers schokt politici DEN HAAG - Schokkend vinden CDA en VVD het dat in de Pompekliniek tbs'ers vrij eenvoudig aan drugs, (AD.NL)
5 Politiek reageert geschokt op 'Undercover in Nederland' De politiek heeft geschokt ge- reageerd op de beelden uit het SBS 6-programma Undercover in Nederland, dat gemaakt wordt door undercoverjournalist Alberto Stegeman. (Mediacourant)
6 Kamer geschokt door tegenvallers Defensie DEN HAAG - In de Tweede Kamer is geschokt gereageerd op de nieuwe tegenvallers bij Defensie, die het departement in grote geldproblemen brengen. "Dit lijkt wel een bananenrepubliek", fulmineert VVD-Kamerlid Arend Jan Boekestijn boos. (Telegraaf)
7 Utrechtse politiek is geschokt over de inval van de vreemdelingenpolitie in Café Averechts D66
8 Haagse politiek geschokt door martelingen Irak AMSTERDAM - De Haagse politiek heeft geschokt gereageerd op het bericht in de Volkskrant dat Nederlandse militairen in 2003 gevangenen hebben gemarteld in Irak.
9 Kamer geschokt over verdwijnen vak Nederlands Veel MBO-opleidingen gaan het vak Nederlands als apart onderdeel uit het lesprogramma schrappen. De Tweede Kamer is verontwaardigd. CDA, VVD, D66 en PvdA eisen dat de scholen aparte Nederlandse lessen blijven geven. (Elsevier.nl)
10 Kamer geschokt over chaos UWV De Tweede Kamer is ontsteld over de problemen bij de Belastingdienst en uitkeringsinstelling UWV. De beoogde samenwerking tussen beide instanties heeft tot een grote administratieve chaos geleid, waardoor ze niet in staat zijn de gegevens over lonen en sociale premies te verwerken. (Financieel Dagblad)
Het stuk is ondertussen uitgebreid.quote:Op dinsdag 12 juni 2007 15:45 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Verbod van de dag:
Bezit drank onder zestien jaar strafbaar
Ik heb hem even samengevat:quote:DEN HAAG - Jongeren onder de zestien die met een fles drank over straat lopen, kunnen mogelijk een boete tegemoet zien. Minister Ab Klink (Volksgezondheid) overweegt met het strafbaar stellen van het bezit van alcohol de doorverkoop van drank door ouderen tegen te gaan.
Novum
Zijn collega André Rouvoet voor Jeugd en Gezin wil nog eens kijken naar de mogelijkheden om breezers uit de supermarkt te halen. Het zou juist de zoetheid van deze mixdrankjes zijn die jongeren ertoe verleiden veel te veel achterover te slaan. Probleem is dat Europese regels alleen onderscheid tussen drankjes toestaan op basis van het alcoholpercentage.
Slemppartijen
De bewindslieden kwamen dinsdag aan het woord in de Tweede Kamer, die opheldering wilde over het beleid van Klink en Rouvoet om drankmisbruik door jonge drinkers in te perken. Aanleiding waren cijfers over kinderen die na slemppartijen in het ziekenhuis belanden. De eerste helft van dit jaar waren dat er tachtig.
Nu is de verkoop van alcohol aan jongeren onder de zestien al verboden. Met het verbod op bezit van alcohol wordt ook de aankoop strafbaar, zei Klink. Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) sprak onlangs met de gemeenten af dat deze mogen gaan beslissen of ze de leeftijdsgrens voor de verkoop willen verhogen van zestien naar achttien jaar.
Controleurs
Ook krijgen gemeenten de controle op de regels in handen. Daarvoor is nu nog de Voedsel- en Warenautoriteit de aangewezen instantie, maar deze heeft te weinig controleurs. Gemeenten mogen ook vergunningen van supermarkten voor drankverkoop gaan intrekken als deze zich niet aan de regels houden.
Verbod
Het CDA wil een verbod op het doorverkopen van alcohol aan te jonge drinkers maar dat is volgens Klink niet uitvoerbaar. Een verbod op het bezit zou dit kunnen ondervangen.
Verder wil CDA-Kamerlid Mirjam Sterk dat ouders van jonge drankmisbruikers die na ziekenhuisopname weer thuis komen, desnoods verplicht hulp bij de opvoeding krijgen. De PvdA wil uitbreiding van het aantal behandelplaatsen voor jeugdige drankverslaafden.
quote:DEN HAAG - boete strafbaar uit de supermarkt halen Slemppartijen in te perken verboden verbod Controleurs controle controleurs vergunningen intrekken regels Verbod verbod verplicht hulp bij de opvoeding
quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het stuk is ondertussen uitgebreid.
[..]
Ik heb hem even samengevat:
[..]
Volgens mij is deze obsessie met alcohol gewoon om wanbeleid op andere terreinen te verdoezelen, zoals in de gezondheidssector en wonen. Het is makkelijk scoren: "het kan toch niet zo zijn dat jongeren alcohol drinken!!!"quote:- Zijn collega André Rouvoet voor Jeugd en Gezin wil nog eens kijken naar de mogelijkheden om breezers uit de supermarkt te halen.
- Jongeren onder de zestien die met een fles drank over straat lopen, kunnen mogelijk een boete tegemoet zien.
- Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) sprak onlangs met de gemeenten af dat deze mogen gaan beslissen of ze de leeftijdsgrens voor de verkoop willen verhogen van zestien naar achttien jaar.
- Het CDA wil een verbod op het doorverkopen van alcohol aan te jonge drinkers
- Verder wil CDA-Kamerlid Mirjam Sterk dat ouders van jonge drankmisbruikers die na ziekenhuisopname weer thuis komen, desnoods verplicht hulp bij de opvoeding krijgen.
Het enige goede is dat nu eindelijk eens een poging gedaan wordt om de eigen gestelde regels te handhaven.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:10 schreef Autodidact het volgende:
[..]. Eigenlijk om te huilen hoor. Wanneer was trouwens de laatste keer dat je een minderjarige met een breezer over straat zag lopen? Gaan ze nu op straat tassen controleren?
De verboden, verplichtingen en controles uit een artikel op een rijtje:
[..]
Volgens mij is deze obsessie met alcohol gewoon om wanbeleid op andere terreinen te verdoezelen, zoals in de gezondheidssector en wonen. Het is makkelijk scoren: "het kan toch niet zo zijn dat jongeren alcohol drinken!!!"
Misschien moeten ze er eens over nadenken hoe hun verboden, verplichtingen en boetes mensen doen sterven in een ziekenhuis.
Hoe dan?quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:26 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Het enige goede is dat nu eindelijk eens een poging gedaan wordt om de eigen gestelde regels te handhaven.
Een verbod op het in bezit hebben (en dan dus ook automatisch op het kopen) van alcoholische dranken voor kinderen onder de 16 vind ik best een goed idee. Binnen de huidige wetgeving kan alleen de verkoper al aangepakt worden, het lijkt mij logisch als juist ook de drinker gestraft kan worden. Het doel van de wet is immers dat kinderen niet drinken, dus zou een verbod op bezit van alcohol een logische uitbreiding van de wet zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:10 schreef Autodidact het volgende:
De verboden, verplichtingen en controles uit een artikel op een rijtje:Zijn collega André Rouvoet voor Jeugd en Gezin wil nog eens kijken naar de mogelijkheden om breezers uit de supermarkt te halen. Jongeren onder de zestien die met een fles drank over straat lopen, kunnen mogelijk een boete tegemoet zien. Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) sprak onlangs met de gemeenten af dat deze mogen gaan beslissen of ze de leeftijdsgrens voor de verkoop willen verhogen van zestien naar achttien jaar. Het CDA wil een verbod op het doorverkopen van alcohol aan te jonge drinkers Verder wil CDA-Kamerlid Mirjam Sterk dat ouders van jonge drankmisbruikers die na ziekenhuisopname weer thuis komen, desnoods verplicht hulp bij de opvoeding krijgen.
Deze kwestie is inderdaad een prachtige illustraties van de "Hypes en bemoeizucht". De hype begint met media-aandacht voor het fenomeen Komasaufen. Het gaat verder met het-kan-toch-niet-zo-zijn-datkamervragen. Vervolgens staat het kabinet voor de keuze: Gaan we mee met de hype? Of zeggen we: Ja, het is onwenselijk, maar nee het is niet de taak van de overheid om het op te lossen.quote:Volgens mij is deze obsessie met alcohol gewoon om wanbeleid op andere terreinen te verdoezelen, zoals in de gezondheidssector en wonen. Het is makkelijk scoren: "het kan toch niet zo zijn dat jongeren alcohol drinken!!!"
Misschien moeten ze er eens over nadenken hoe hun verboden, verplichtingen en boetes mensen doen sterven in een ziekenhuis.
Iemand die drank in bezit heeft is nog geen drinker. Nooit een flesje wijn gekocht voor vaderdag toen je 12 was? Dat wordt nu dus strafbaar.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:25 schreef ijsbrekertje het volgende:
Een verbod op het in bezit hebben (en dan dus ook automatisch op het kopen) van alcoholische dranken voor kinderen onder de 16 vind ik best een goed idee. Binnen de huidige wetgeving kan alleen de verkoper al aangepakt worden, het lijkt mij logisch als juist ook de drinker gestraft kan worden. Het doel van de wet is immers dat kinderen niet drinken, dus zou een verbod op bezit van alcohol een logische uitbreiding van de wet zijn.
Ja, nou ja, het gevolg is wel dat de politiemacht ingezet moet worden om de tassen te controleren van jongeren onder de 16 of er wel een breezer in zit, want die gaan nu echt niet meer publiekelijk drinken. Dit lijkt me echt geen prioriteit voor de politie...quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:25 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Een verbod op het in bezit hebben (en dan dus ook automatisch op het kopen) van alcoholische dranken voor kinderen onder de 16 vind ik best een goed idee. Binnen de huidige wetgeving kan alleen de verkoper al aangepakt worden, het lijkt mij logisch als juist ook de drinker gestraft kan worden. Het doel van de wet is immers dat kinderen niet drinken, dus zou een verbod op bezit van alcohol een logische uitbreiding van de wet zijn.
Een fles wijn kopen op je twaalfde is nu ook al niet toegestaan. Daarom vind ik de vrijheidsbeperking die een uitbreiding van deze wet oplevert niet groot en niet doorslaggevend.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:28 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Iemand die drank in bezit heeft is nog geen drinker. Nooit een flesje wijn gekocht voor vaderdag toen je 12 was? Dat wordt nu dus strafbaar.
Dat is inderdaad een nadeel. Maar gezien de ernst van het probleem, moet er misschien wel meer aandacht aan geschonken worden door de politie. Kunnen ze op zaterdagavond voor middernacht zuipende kinderen aanpakken en na twaalven vechtende en vernielende volwassen tot orde roepen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:30 schreef Autodidact het volgende:
Ja, nou ja, het gevolg is wel dat de politiemacht ingezet moet worden om de tassen te controleren van jongeren onder de 16 of er wel een breezer in zit, want die gaan nu echt niet meer publiekelijk drinken. Dit lijkt me echt geen prioriteit voor de politie...
Klopt helemaal, het is ook al lang geleden dat ik 12 wasquote:Op woensdag 13 juni 2007 13:36 schreef ijsbrekertje het volgende:
Een fles wijn kopen op je twaalfde is nu ook al niet toegestaan. Daarom vind ik de vrijheidsbeperking die een uitbreiding van deze wet oplevert niet groot en niet doorslaggevend.
Maar die zijn ook niet gek. Als het verboden is gaan ze natuurlijk niet midden op straat staan met hun breezer (je geeft ook geen extra gas bij een flitspaal) maar ergens verlaten, waar ze ongeremd hun gang kunnen gaan. Wat lost dit dan op?quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:42 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een nadeel. Maar gezien de ernst van het probleem, moet er misschien wel meer aandacht aan geschonken worden door de politie. Kunnen ze op zaterdagavond voor middernacht zuipende kinderen aanpakken
Helemaal niets, net zoals de meeste verboden. Het zorgt er enkel voor dat het ipv. in het openbaar naar het geheim verplaatst waardoor dat jochie die zichzelf in een coma zuipt ergens ver weg in de bosjes verstopt ligt ipv. ergens waar hij gevonden kan worden.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:02 schreef Autodidact het volgende:
Maar die zijn ook niet gek. Als het verboden is gaan ze natuurlijk niet midden op straat staan met hun breezer (je geeft ook geen extra gas bij een flitspaal) maar ergens verlaten, waar ze ongeremd hun gang kunnen gaan. Wat lost dit dan op?
Zo gauw te zien zitten de volgende er niet bij:quote:
Als je zin hebt om te zoeken, be my guest... Misschien is het wat voor de OP van deel 2.quote:--Verboden je eigen concert- of voetbalkaartje te verkopen
--Verbod "blote" reclame posters
--Verhoging milieubelasting
--Leerplichtwet verscherpen
--Gemeentes dwingen bepaalde mensen op te nemen
--Internet pokeren aanpakken
--Verplicht hamertje in alle auto's
--Milieuheffing op elektriciteit en brandstoffen verhogen
--(Verbod op tweede paspoort?)
Door niet de smaakpolitievoedsel en waren autoriteit maar een gemeenteambtenaar op pad te sturen om te kijken of kroegen ook schenken aan Breezah's. Gemeenten hebben nl. meer baat bij minder overlast door jongeren en zullen daarom beter controleren dan nu gedaan wordt. Dat lijkt mij veel beter dan het verbieden van drankverkoop aan jongeren tot 18 jaar.quote:
quote:Minister pakt geweldsspelletjes aan
Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) wil gewelddadige computerspelletjes voor kinderen hard gaan aanpakken.
Strafrechtelijke gevolgen
Bedrijven die de spelletjes verkopen aan te jonge kinderen, kunnen rekenen op strafrechtelijke gevolgen. "We zijn in Nederland het stadium voorbij dat we er op vertrouwen dat alles wel op zijn pootjes terechtkomt", zei de minister.
Genoegzaam bekend
Hirsch Ballin stelt dat de schadelijke effecten voor kinderen 'genoegzaam bekend' zijn. De leeftijdsgrenzen op de spelletjes zijn voor de kinderen zelfs een reden om een spelletje te kopen in plaats van het te mijden, denkt hij.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)50_hirsch_ballin.xml
Dat is een karakterestiek van allebij conservatief links en rechts.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Een regering die veel wil omverdelen, gelooft in een overheid die alles en nog wat regelt, dat klinkt mij toch flink links in de oren.
Het is ontolerant om de functies van zijn baan niet te tolereren vanwege een groep mensen die gelukkig inmiddels al jaren worden getolereerd door elk goedzinnig en sociaal mens.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
absoluut. hij laat het graag over aan een ander.
hem dwingen om iets te doen wat hem intern verscheurt is juist buitengewoon intolerant.
Tuurlijk zou je dat mogen doen zo lang je daarmee niet andere problemen mee creëert en dat is nu precies het geval met leegstand.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:35 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Idioten. Mag iemand misschien zelf weten wat hij met zijn eigendom doet?
Zoals ik het politieke spectrum zie is alles conservatief op D66 en GL na.quote:Op donderdag 26 april 2007 13:41 schreef SeLang het volgende:
Bij "conservatief" denk ik vooral aan partijen als de SP en PvdA die krampachtig de verzorgingsstaat in zijn huidige vorm proberen te behouden, terwijl er overduidelijk veranderingen nodig zijn.
"Progressief" zit de laatste jaren wat meer aan de rechterkant van het spectrum en "conservatief" juist aan de linkerkant
De PvdA zit al jaren niet meer boven de streep en ook niet zo ver meer van de middellijn.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:53 schreef TrentReznor het volgende:
De kieskompas had hier een mooi overzicht voor:
[afbeelding]
Vraag me af of de PvdA met deelname aan dit kabinet nog boven de streep zou staan
Onzin. Het is de overheid die het probleem woningnood heeft gecreëerd. Het is wel erg gemakkelijk om een vastgoedbezitter daar de schuld van te geven.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 06:38 schreef OFfSprngr het volgende:
Tuurlijk zou je dat mogen doen zo lang je daarmee niet andere problemen mee creëert en dat is nu precies het geval met leegstand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |