quote:Op woensdag 13 juni 2007 00:11 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het stuk is ondertussen uitgebreid.
[..]
Ik heb hem even samengevat:
[..]
Volgens mij is deze obsessie met alcohol gewoon om wanbeleid op andere terreinen te verdoezelen, zoals in de gezondheidssector en wonen. Het is makkelijk scoren: "het kan toch niet zo zijn dat jongeren alcohol drinken!!!"quote:- Zijn collega André Rouvoet voor Jeugd en Gezin wil nog eens kijken naar de mogelijkheden om breezers uit de supermarkt te halen.
- Jongeren onder de zestien die met een fles drank over straat lopen, kunnen mogelijk een boete tegemoet zien.
- Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) sprak onlangs met de gemeenten af dat deze mogen gaan beslissen of ze de leeftijdsgrens voor de verkoop willen verhogen van zestien naar achttien jaar.
- Het CDA wil een verbod op het doorverkopen van alcohol aan te jonge drinkers
- Verder wil CDA-Kamerlid Mirjam Sterk dat ouders van jonge drankmisbruikers die na ziekenhuisopname weer thuis komen, desnoods verplicht hulp bij de opvoeding krijgen.
Het enige goede is dat nu eindelijk eens een poging gedaan wordt om de eigen gestelde regels te handhaven.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:10 schreef Autodidact het volgende:
[..]. Eigenlijk om te huilen hoor. Wanneer was trouwens de laatste keer dat je een minderjarige met een breezer over straat zag lopen? Gaan ze nu op straat tassen controleren?
De verboden, verplichtingen en controles uit een artikel op een rijtje:
[..]
Volgens mij is deze obsessie met alcohol gewoon om wanbeleid op andere terreinen te verdoezelen, zoals in de gezondheidssector en wonen. Het is makkelijk scoren: "het kan toch niet zo zijn dat jongeren alcohol drinken!!!"
Misschien moeten ze er eens over nadenken hoe hun verboden, verplichtingen en boetes mensen doen sterven in een ziekenhuis.
Hoe dan?quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:26 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Het enige goede is dat nu eindelijk eens een poging gedaan wordt om de eigen gestelde regels te handhaven.
Een verbod op het in bezit hebben (en dan dus ook automatisch op het kopen) van alcoholische dranken voor kinderen onder de 16 vind ik best een goed idee. Binnen de huidige wetgeving kan alleen de verkoper al aangepakt worden, het lijkt mij logisch als juist ook de drinker gestraft kan worden. Het doel van de wet is immers dat kinderen niet drinken, dus zou een verbod op bezit van alcohol een logische uitbreiding van de wet zijn.quote:Op woensdag 13 juni 2007 11:10 schreef Autodidact het volgende:
De verboden, verplichtingen en controles uit een artikel op een rijtje:Zijn collega André Rouvoet voor Jeugd en Gezin wil nog eens kijken naar de mogelijkheden om breezers uit de supermarkt te halen. Jongeren onder de zestien die met een fles drank over straat lopen, kunnen mogelijk een boete tegemoet zien. Minister Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) sprak onlangs met de gemeenten af dat deze mogen gaan beslissen of ze de leeftijdsgrens voor de verkoop willen verhogen van zestien naar achttien jaar. Het CDA wil een verbod op het doorverkopen van alcohol aan te jonge drinkers Verder wil CDA-Kamerlid Mirjam Sterk dat ouders van jonge drankmisbruikers die na ziekenhuisopname weer thuis komen, desnoods verplicht hulp bij de opvoeding krijgen.
Deze kwestie is inderdaad een prachtige illustraties van de "Hypes en bemoeizucht". De hype begint met media-aandacht voor het fenomeen Komasaufen. Het gaat verder met het-kan-toch-niet-zo-zijn-datkamervragen. Vervolgens staat het kabinet voor de keuze: Gaan we mee met de hype? Of zeggen we: Ja, het is onwenselijk, maar nee het is niet de taak van de overheid om het op te lossen.quote:Volgens mij is deze obsessie met alcohol gewoon om wanbeleid op andere terreinen te verdoezelen, zoals in de gezondheidssector en wonen. Het is makkelijk scoren: "het kan toch niet zo zijn dat jongeren alcohol drinken!!!"
Misschien moeten ze er eens over nadenken hoe hun verboden, verplichtingen en boetes mensen doen sterven in een ziekenhuis.
Iemand die drank in bezit heeft is nog geen drinker. Nooit een flesje wijn gekocht voor vaderdag toen je 12 was? Dat wordt nu dus strafbaar.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:25 schreef ijsbrekertje het volgende:
Een verbod op het in bezit hebben (en dan dus ook automatisch op het kopen) van alcoholische dranken voor kinderen onder de 16 vind ik best een goed idee. Binnen de huidige wetgeving kan alleen de verkoper al aangepakt worden, het lijkt mij logisch als juist ook de drinker gestraft kan worden. Het doel van de wet is immers dat kinderen niet drinken, dus zou een verbod op bezit van alcohol een logische uitbreiding van de wet zijn.
Ja, nou ja, het gevolg is wel dat de politiemacht ingezet moet worden om de tassen te controleren van jongeren onder de 16 of er wel een breezer in zit, want die gaan nu echt niet meer publiekelijk drinken. Dit lijkt me echt geen prioriteit voor de politie...quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:25 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Een verbod op het in bezit hebben (en dan dus ook automatisch op het kopen) van alcoholische dranken voor kinderen onder de 16 vind ik best een goed idee. Binnen de huidige wetgeving kan alleen de verkoper al aangepakt worden, het lijkt mij logisch als juist ook de drinker gestraft kan worden. Het doel van de wet is immers dat kinderen niet drinken, dus zou een verbod op bezit van alcohol een logische uitbreiding van de wet zijn.
Een fles wijn kopen op je twaalfde is nu ook al niet toegestaan. Daarom vind ik de vrijheidsbeperking die een uitbreiding van deze wet oplevert niet groot en niet doorslaggevend.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:28 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Iemand die drank in bezit heeft is nog geen drinker. Nooit een flesje wijn gekocht voor vaderdag toen je 12 was? Dat wordt nu dus strafbaar.
Dat is inderdaad een nadeel. Maar gezien de ernst van het probleem, moet er misschien wel meer aandacht aan geschonken worden door de politie. Kunnen ze op zaterdagavond voor middernacht zuipende kinderen aanpakken en na twaalven vechtende en vernielende volwassen tot orde roepen.quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:30 schreef Autodidact het volgende:
Ja, nou ja, het gevolg is wel dat de politiemacht ingezet moet worden om de tassen te controleren van jongeren onder de 16 of er wel een breezer in zit, want die gaan nu echt niet meer publiekelijk drinken. Dit lijkt me echt geen prioriteit voor de politie...
Klopt helemaal, het is ook al lang geleden dat ik 12 wasquote:Op woensdag 13 juni 2007 13:36 schreef ijsbrekertje het volgende:
Een fles wijn kopen op je twaalfde is nu ook al niet toegestaan. Daarom vind ik de vrijheidsbeperking die een uitbreiding van deze wet oplevert niet groot en niet doorslaggevend.
Maar die zijn ook niet gek. Als het verboden is gaan ze natuurlijk niet midden op straat staan met hun breezer (je geeft ook geen extra gas bij een flitspaal) maar ergens verlaten, waar ze ongeremd hun gang kunnen gaan. Wat lost dit dan op?quote:Op woensdag 13 juni 2007 13:42 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een nadeel. Maar gezien de ernst van het probleem, moet er misschien wel meer aandacht aan geschonken worden door de politie. Kunnen ze op zaterdagavond voor middernacht zuipende kinderen aanpakken
Helemaal niets, net zoals de meeste verboden. Het zorgt er enkel voor dat het ipv. in het openbaar naar het geheim verplaatst waardoor dat jochie die zichzelf in een coma zuipt ergens ver weg in de bosjes verstopt ligt ipv. ergens waar hij gevonden kan worden.quote:Op woensdag 13 juni 2007 14:02 schreef Autodidact het volgende:
Maar die zijn ook niet gek. Als het verboden is gaan ze natuurlijk niet midden op straat staan met hun breezer (je geeft ook geen extra gas bij een flitspaal) maar ergens verlaten, waar ze ongeremd hun gang kunnen gaan. Wat lost dit dan op?
Zo gauw te zien zitten de volgende er niet bij:quote:
Als je zin hebt om te zoeken, be my guest... Misschien is het wat voor de OP van deel 2.quote:--Verboden je eigen concert- of voetbalkaartje te verkopen
--Verbod "blote" reclame posters
--Verhoging milieubelasting
--Leerplichtwet verscherpen
--Gemeentes dwingen bepaalde mensen op te nemen
--Internet pokeren aanpakken
--Verplicht hamertje in alle auto's
--Milieuheffing op elektriciteit en brandstoffen verhogen
--(Verbod op tweede paspoort?)
Door niet de smaakpolitievoedsel en waren autoriteit maar een gemeenteambtenaar op pad te sturen om te kijken of kroegen ook schenken aan Breezah's. Gemeenten hebben nl. meer baat bij minder overlast door jongeren en zullen daarom beter controleren dan nu gedaan wordt. Dat lijkt mij veel beter dan het verbieden van drankverkoop aan jongeren tot 18 jaar.quote:
quote:Minister pakt geweldsspelletjes aan
Minister Ernst Hirsch Ballin (Justitie) wil gewelddadige computerspelletjes voor kinderen hard gaan aanpakken.
Strafrechtelijke gevolgen
Bedrijven die de spelletjes verkopen aan te jonge kinderen, kunnen rekenen op strafrechtelijke gevolgen. "We zijn in Nederland het stadium voorbij dat we er op vertrouwen dat alles wel op zijn pootjes terechtkomt", zei de minister.
Genoegzaam bekend
Hirsch Ballin stelt dat de schadelijke effecten voor kinderen 'genoegzaam bekend' zijn. De leeftijdsgrenzen op de spelletjes zijn voor de kinderen zelfs een reden om een spelletje te kopen in plaats van het te mijden, denkt hij.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)50_hirsch_ballin.xml
Dat is een karakterestiek van allebij conservatief links en rechts.quote:Op woensdag 4 april 2007 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Een regering die veel wil omverdelen, gelooft in een overheid die alles en nog wat regelt, dat klinkt mij toch flink links in de oren.
Het is ontolerant om de functies van zijn baan niet te tolereren vanwege een groep mensen die gelukkig inmiddels al jaren worden getolereerd door elk goedzinnig en sociaal mens.quote:Op woensdag 18 april 2007 17:26 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
absoluut. hij laat het graag over aan een ander.
hem dwingen om iets te doen wat hem intern verscheurt is juist buitengewoon intolerant.
Tuurlijk zou je dat mogen doen zo lang je daarmee niet andere problemen mee creëert en dat is nu precies het geval met leegstand.quote:Op woensdag 25 april 2007 17:35 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Idioten. Mag iemand misschien zelf weten wat hij met zijn eigendom doet?
Zoals ik het politieke spectrum zie is alles conservatief op D66 en GL na.quote:Op donderdag 26 april 2007 13:41 schreef SeLang het volgende:
Bij "conservatief" denk ik vooral aan partijen als de SP en PvdA die krampachtig de verzorgingsstaat in zijn huidige vorm proberen te behouden, terwijl er overduidelijk veranderingen nodig zijn.
"Progressief" zit de laatste jaren wat meer aan de rechterkant van het spectrum en "conservatief" juist aan de linkerkant
De PvdA zit al jaren niet meer boven de streep en ook niet zo ver meer van de middellijn.quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:53 schreef TrentReznor het volgende:
De kieskompas had hier een mooi overzicht voor:
[afbeelding]
Vraag me af of de PvdA met deelname aan dit kabinet nog boven de streep zou staan
Onzin. Het is de overheid die het probleem woningnood heeft gecreëerd. Het is wel erg gemakkelijk om een vastgoedbezitter daar de schuld van te geven.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 06:38 schreef OFfSprngr het volgende:
Tuurlijk zou je dat mogen doen zo lang je daarmee niet andere problemen mee creëert en dat is nu precies het geval met leegstand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |