abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47764934
En ik gooide 'm weer dicht..

Het vorige deeltje:
Het dreumestopic [1-2 jaar] deel 7

Dreumesjes:

02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje

[ Bericht 1% gewijzigd door Lois op 19-04-2007 20:05:34 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_47765010
De laatste berichten:
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:13 schreef kims_mama het volgende:
Tnx meiden! Gelukkig drinkt ze wel goed.
Vannacht van 00.00 t/m 3.00 was Kim zeer overstuur. Ik dacht aan een tandje/kiesje die doorkomt, je weet het maar nooit. Maar ik kan niks zien. Toch maar druppels gegeven, hielp niet. Later koorts gemeten, was normaal, toch bleef ze krijsen, ze zag zowat paars. Toch maar zetpil. Hielp ook niet. Uiteindelijk ben ik met Kim op het grote luchtbed gaan liggen, na weetikveel hoe lang viel ze eindelijk in slaap. Met haar hoofd op de van mij. Toch wel lief. Ben nu best brak.
Maar Kim niet. Die is (gelukkig) vrolijk en kwebbelt er op los. En heeft vandaag lekker fruit gegeten. En zo eens kijken of ze avondeten wil.

Teletubbies vind Kim niks aan.:N Babytv wel.
En ze is stapeldol op haar stoeltje. En op tasjes. Echt een meisje dus.
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:58 schreef Vicky het volgende:
Amber vind de Tubbies ook zo leuk! Die gaat staan zwaaien op het eind

Ingrid, Amber heeft ook van die momenten dat ze bijna niet eet maar een paar dagen erna vreet ze weer als een bootwerker... Maak je maar niet druk erover, zolang ze maar goed drinkt!

Gister met Amber en Wennie en Robin naar de kinderboerderij en naar de speeltuin geweest. Amber vond het helemaal geweldig, vooral de schommel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_47780898
Amber is momenteel onwijs aan het dromen. Ze werd gisteravond helemaal in paniek wakker en heeft nog een hele tijd na liggen snikken...

En vanmorgen is ze achterover van de bank geklettert Maar ze is ook zooooo druk met klimmen en klauteren...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 29 maart 2007 @ 12:48:14 #4
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47786983
Ik heb nu denk ik echt echt heel tof nieuws

we hebben denk ik echt iets gevonden wat ze kan hebben nu sperciebonen ik heb echt zoveel vertrouwen. gisteren de eerste 2 hapjes wel ietsjes de puntjes, maar dat kan ook door zuuraanval van keeltje geweest zijn. ze gilde toen echt oorverdovend en overstrekkend.
Op advies van P-iglet toch door geprobeerd en met rijstebloem ingedikt misschien stuctuur herkenning.
En ze smult ervan, ze heeft gisterenavond het op 4 hapjes , en vanochtend ook wee 7 hapjes,
en Niets niks geen ander meisje meer, ze was gisteren wel dwarsig, maar dat kan ook wel schrik iets zijn of nasleep van het ziekenhuis.
maar t ziet er zo goed uit. morgen is de soort van beslissende dag dan krijgt ze echt een vol bordje
werkelijk ben zo blij !!!

Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47787086
WAT GOED
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_47789115
oh wat heerlijk evenstar!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_47789245
Ik hoop echt dat het goed blijft gaan!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_47790663

Wat fijn joh!
pi_47793588
Superkeigaaf
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_47798445
Hopen dat het goed blijft gaan zeg! Gelijk mijn favo groente
  donderdag 29 maart 2007 @ 17:49:04 #11
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47799524
Wat goed Evenstar!
pi_47804923
Ik ben stapel op mijn kleine meisje!!

Ze was daarstraks in bad geweest en toen ging ze helpen met afdrogen. Daarna ging ik haar insmeren en toen ging ze haar eigen buik en beentjes insmeren. Toen gingen die handjes richting mijn gezicht en ging ze mijn wangen insmeren
Daarna pakte ze me nek en trok me naar haar toe.. kreeg ik 3 kusjes

Vanmiddag hebben we samen een uur op de bank gelegen, lekker liggen tuttebellen, knuffelen en ravotten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 29 maart 2007 @ 20:56:57 #13
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47805984
Wat lief Vicky!

Wie heeft er ervaring met een fornuisrekje? Zit erg te twijfelen om er 1 aan te schaffen.
pi_47808127
Ik heb een traphekje tussen de woonkamer en de gang, dus geen ervairng ermee... Lucas mag bij ons zowiezo nooit in de keuken als wij aan het koken zijn, maar dat is niet te realiseren als je bijv een open keuken hebt natuurlijk.

Wat ontzettend schattig Vicky! Lucas komt alleen als hij moe is af en toe even knuffelen, kusjes geven doet ie nog helemaal niet, als je om een kusje vraagt biedt ie je zijn voorhoofd aan
  donderdag 29 maart 2007 @ 22:39:14 #15
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47810469
We hebben inderdaad een open keuken. Dus een hekje lukt niet.
pi_47819151
Evenstar, wat super
Vicky, heerlijk he, die knuffelmomenten

Gisterochtend mocht ik uitslapen, manlief en ik waren beiden vrij. 's Morgen rond half 8 was Saartje wakker, manlief had d'r even bij ons in bed gelegd en toen ging ze in mijn haren woelen en met haar hoofd op mijn hoofd liggen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 30 maart 2007 @ 08:48:24 #17
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47819541
knuffelmeisjes, hier ook een vrijkontje.. hangt in de lucht
  vrijdag 30 maart 2007 @ 13:09:56 #18
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47827321
Hier ook al een knuffelkontje! Echt heel lief. Ze ging ook vanamorgen met haar hoofd op mijn hoofd liggen. Dat doet ze de laatste tijd vaak. En kopje geven. Heel lief!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:20:09 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47844467
final test geslaagd.

Arwen lkan officieel tegen sperciebonen
pi_47845101

Geweldig Evenstar!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:46:46 #21
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47845304

Jaaa! nu wil ik echt juichen!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 21:54:19 #22
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47845516
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 21:20 schreef _evenstar_ het volgende:
final test geslaagd.

Arwen lkan officieel tegen sperciebonen
Te gek Evenstar!!!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:01:15 #23
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47845751
oh echt wat een heerlijkheid zeg~~!!!! felicitatie is hier best op zn plaats

Max is het doorslapen al een tijdje verleerd. Wil dan alleen nog maar slapen in mama's bed, dus ik word zo'n beetje elke ochtend wakker door een ventje dat over me heen wil klimmen
Ook wil ie niet meer 's avonds gaan slapen en hij ligt nu al 3 avonden pas om half 10 in bed

vermoeiend!!
  Jubileum moderator vrijdag 30 maart 2007 @ 22:01:51 #24
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_47845764
Wat fijn Evenstar!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:05:12 #25
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47845885
Wat geweldig gaaf zeg!! Arwen kan tegen sperciebonen!!!

Mijn Emma is ook een knuffeltje. Ze is zó dol op haar kleine zusje Julia dat ze haar constant kusjes wil geven. 'Jila! Jiiiiiila!' roept ze dan als ze haar ziet, rent erop af (ondertussen soms vallend over speelgoed of haar eigen voetjes) en begint kusjes te geven, soms met speen in haar mond. Zo lief. 'Aaaai Jila...smak smak'... en natuurlijk krijgen wij ook knuffels en kusjes, maar Julia is toch wel favoriet. Haar oudere zusje Noa krijgt meestal wat minder lieve dingen... (lees: klappen en schoppen soms...maar ook wel regelmatig kusjes en knuffels gelukkig!) maar goedmaken kunnen ze allebei wel goed.

Helaas is ze nu (weerr....) ziek. Ik denk buikgriep, maar aangezien zij niet snel overgeeft is ze waarschijnlijk alleen maar vreselijk misselijk en voelt ze zich rot, en weet ze niet wat ze met zichzelf aanmoet. Was net in bed helemaal overstuur en ik weet niet goed wat ik ermee aanmoet...elke keer maar ernaartoe, eruit halen, laten huilen....pffft! Moeilijk hoor.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:12:08 #26
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47846128
Pinquit, wat lastig! Ik kan dat echt niet hoor, mijn kinderen moeten absoluut in hun eigen bed slapen, al moet ik er 10 keer uit op een nacht. Dat is mijn eigen plekje, anders zou ik voor m'n gevoel nooit meer rust hebben! Hopelijk gaat het snel over zeg!
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:41:09 #27
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47847120
Evenstar wat goed!

Pinquit wat lastig zeg! Heb helaas geen tips voor je.

Suzanna beterschap!

Kim is fan van Jan Smit! Was op tv en ze stond mee te swingen en te kwebbelen. Zo lief!
En ze kan al heel wat passen achter elkaar lopen.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 22:44:50 #28
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47847275
Evenstar, wat fijn zeg!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_47850770
Pinquit, wat lastig zeg. Lucas ligt nogsteeds lekker bij ons op de kamer en heeft nog nooit bij ons in bed geslapen. Wel hebben we hem twee maanden terug de nachtfles afgewend, kwestie van doorzetten en oordopjes

Beterschap aan Emma, Suzanna!
  zaterdag 31 maart 2007 @ 15:09:37 #30
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47861046
Ik vind het niet zo erg, maar het mag onderhand wel overgaan

Vannacht weer.. Ik ging heel heel zachtjes naar boven, stoot ik mn teen keihard tegen iets? wat een harde BOINKK gaf. max sliep rustig door.
Toen ging ik heeeel zachtjes de slaapkamer binnen (met een stapel schone was in mn handen) ineens sla ik met mn hand tegen zo'n windtingelingding aan. Max slaapt rustig door!!

Ik kruip in bed, heel heel zachtjes en als ik eenmaal lig, begint ie toch te krijsen
Dus ik naar m toe, klinkt als pijn.. Deze keer hielp alleen in mn bed leggen niet
Ik de drinken gepakt, hielp niet, dentinox, hielp niet, niks hielp!!

Toen ging ie zitten en toen ging ik over zn koppie en nekkie wrijven, beetje masseren en het huilen hield op.
Dus toen heb ik zn koppie aan de onderkant en zn nek gemasseerd zachtjes en toen viel ie zittend in slaap

Het was heel zielig!
Toen ie vanochtend wakker werd ging ie nog even op de grond spelen zodat ik wakker kon worden, maar na 5 minuutjes wilde ie weer op t bed en toen is ie in slaap gevallen, uiteindelijk tot half 11 geslapen.
vandaar dat ie nu pas een half uur in bed ligt
pi_47863506
ALtijd leuk die nachtelijke avontuurtjes, ben blij dat het hier alweer een tijdje rustig is gebleven.

Aangezien mijn andere topic vooral volstaat met onzinnige reacties, wat doen jullie met pasen? Wat vieren jullie? Ik ben opgevoed met het uittocht uit egypte/wederopstanding Jezus verhaal, maar ben niet gelovig en ben niet van plan Lucas gelovig op te voeden. Wel wil ik het hele gebeuren eromheen doen (eitjes schilderen/zoeken ed), dat vind ik veel te leuk om te laten schieten.
Met kerst vieren wij bijvoorbeeld vrienden en familie, tijd om aan hun te laten merken hoeveel we ze waarderen, daar even bij stil te staan.
pi_47865079
Wij doen dit jaar ngo niets met pasen, misschien volgend jaar als Amber wat groter is.
Ik bewn ook niet gelovig, maar ga Amber tegen de tijd dat ze wat groter is wel een kinderbijbel geven en ik vind best dat ze iets mag weten over christendom.

Vannacht bij mijn ouders blijven slapen. Michel gingw werken bij zijn opa en oma. Amber heeft heerlijk geslapen, tot vanmorgen 6 uur. Toen was ze wakker. Heb dr maar bij mij in bed genomen maar slapen.. UHUH echt niet. Ik kreeg wel elke keer aaitjes over mijn hoofd en kusjes

Vanmiddag is ze in de draaimolen geweest, vond ze helemaal GEWELDIG!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_47865127
Hey, naar de kermis geweest? Wat kostte de draaimolen? Ik wilde maandag eens gaan kijken, met eurodag, ben benieuwd of Lucas het durft
pi_47865198
Fon, de draaimolen is 1,50 per keer, ouders gratis. Ben met me zusje in dat hoge ding geweest, Amber was steeds aan het zwaaien naar ons
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_47865250
Dan gaan wij maandag, dat is eurodag
Woensdag was ik met Lucas en Riley (kindje van conekiller, die met dat gat in zijn voorhoofd) naar het strand geweest. Riley wilde toen ook steeds in de draaimolen, mocht ie eindelijk, durfde hij niet
Lucas is ook al zo bang uitgevallen, dus ik ben benieuwd...

Ik heb de kermis zelf nog niet gezien, maar denk niet dat ik ergens in ga...
pi_47865269
gewoon ernaast gaan zitten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 1 april 2007 @ 12:04:50 #37
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47887351
Fon had even in ander topic gereageerd

Draaimolen is Arwen laatst ook in geweest, ze vond het niet spectaculair , maar ook niet vervelend..
Gewoon een beetje spannend/overweldigend denk ik.
Ze zat wel in de wagen te dansen op de muziek
pi_47903247
Hey Tomas is jarig! Gefeliciteerd, en tot ziens in het Peutertopic!
  zondag 1 april 2007 @ 21:49:07 #39
105850 Fuente
mamamuts
pi_47906042
Wij zijn vandaag met Saartje naar een speeltuin geweest, samen met haar grote vriend Calvin van 2. Sara is echt nergens bang voor, ging in d'r eentje van een glijbaan (wel met ons ernaast hoor ) en op zo'n ronddraaiding en klimmen en klauteren, heerlijk!
Ik merk wel dat ze steeds pittiger wordt. Ik ben (bijna) 2 en ik zeg nee, dat idee zeg maar. Verwend huilen als ze even moet zitten in plaats van lopen, verwend huilen als iets niet snel genoeg gaat enz. Vanmiddag kreeg ze haar eerste softijsje, we moesten in de rij staan, maar Sara duwde papa steeds naar voren, gecombineerd met verwend huilen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_47911953
Ja, dat wachten op je beurt slaat ook helemaal nergens op joh... Iedereen moet Sara gewoon voorrang geven, datze dat nou nog net snappen... Wel stoer hoor, van de glijbaan en op eht ronddraaiding!

Lucas gaat woensdag naar de kapper, voor de eerste keer... Hij heeft achter in zijn nek heel lang haar, tot iets onder zijn schouders, en die haren beginnen dus bovenop zijn hoofd, hij wordt steeds aangezien voor meisje
Donderdag de 12de trouwt mijn moeder en dan moet ie er toch piekfijn uitzien... Ik vind dat lange juist wel leuk en ben dus op zoek naar een website met plaatjes van leuke jongenskapsels, maar het schiet niet op
We zijn vandaga uit eten geweest in ene klein Italiaan restaurantje, met live muziek. Lucas heeft heel de maaltijd 'meegezongen', gelukkig vonden de andere eters het alleen maar schattig
  maandag 2 april 2007 @ 08:37:29 #41
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47915365
Ik heb hier een klein zeurtje, piepertje, krijsertje om álles en niets... Nou is ze ook verkouden hoor, maar is dat nou zoooo'n vreselijke ramp? Blijkbaar wel...
Ze is ook ontzettend koppig en alles moet precies op haar manier. Die niet van tevoren te voorspellen is...
Vanochtend wilde ze haar fles niet drinken, niet op het aankleedkussen (normaalgesproken is dat de enige manier bijna waarop ze haar fles wil drinken) en al krijsend heb ik haar aangekleed... als ik de fles probeerde te geven ging ze nog harder krijsen en 'neeneenee' roepen...
Toen ik eindelijk klaar was met een tegenstribbelende Emma aan te kleden (ze gooit haar hele lijfje vaak naar achteren met een behoorlijke kracht en dat is gewoon erg gevaarlijk voor haar, gelukkig ken ik haar goed en weet ik dat ze dat doet en kan ik haar dus tegenhouden, maar anders zou ze zich lelijk pijn doen!) ging ze uiteindelijk haar flesje al zittend op mijn arm drinken, terwijl ik met haar naar beneden liep. In de box heeft ze de rest op gedronken...

Maar goed, dit even ter illustratie wat een koppig kind ze is... (en als ze niet koppig is, is ze onwijssss schattig...maar goed, dat koppige voert op het moment even de boventoon helaas... )
  maandag 2 april 2007 @ 12:42:53 #42
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47921924
ik zweer je die kindjes onderling zijn telepatisch hier ook zo;n meeeeeeeeeeh en weeeeeh gifkikkertje in de fietsstoel zetten, drama fietsen enz.

Net de gastro aan de telfoon gehad.
En ik ben opgelucht al is het nog niet makkelijk.

De ph-metrie gaf niets abnormaals aan , dus geen echte reflux.
Maar.. arwen reageert met reflux op verkeerd voedsel !! kwartjes op zijn plaats valt.. want idd toen ze overging op de nutramigen spuugde ze nog veel en veel zuur. bleek ze later ook nog op te reageren. Met de neocate . was ze spuugvrij en zodra we met de bijvoeding begonnen begon het feest weer.
Nu met de banaan geprobeerd is het weer spugen/oprispingen .

Plan nu dus dieet met dieetiste maken. 30 dagen lang de singulair geven (is astma medicijn, maar arts wil kijken of het de klachten bij arwen ook verminder ( constant neusverkouden en snelle reacties/heftige reacties)worden.

Enige is dus provoceren en elimineren wat we kunnen doen.

Er is iig wat meer duidelijkheid nu.

Nu een lange spannende weg om dingetjes te proberen en daarna maar aan de slag met hara angst als dat nog nodig is dan.

aanvulling: had nog even terug gebeld had nog even wta rgaga geweten . Vermoedelijk is ze dus ook allergisch voor een stofje wat in de losec zit , vandaar dat ze met de losec nog meer ging spugen en zuur niet erg verminderde en het klepje dus wel een lichte beschadiging gekregen heeft, maar niets om zorgen over te maken.
de slokdarm dat die moeite met vloeibaar heeft is waarschijnlijk een gevolg van al die reacties, en dus wordt er in het lichaam snel een reactie afgegeven bij iets nieuws wat dan direct omhoog komt ( spercieboon bijv. en door het indikken met rijstebloem dus niet zo snel omhoog komt

[ Bericht 22% gewijzigd door _evenstar_ op 02-04-2007 12:57:05 ]
  maandag 2 april 2007 @ 14:11:05 #43
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47924557
ok, weer wat duidelijkheid dus, dat is altijd fijn.

en stel je voor dat de singulair bepaalde klachten vermindert! dan ben je ook weer wat stapjes verder. dat zou wel lekker zijn (al zit ze dan weer aan nog n medicijn.. maargoed, als het helpt is het altijd beter!)
Het is toch iig al een heel end vooruit dat ze sperzieboontjes verdraagt
over een tijd smikkelt ze die gewoon uit het handje misschien

Max was gisteren een beetje erg zielig
toen we aan tafel zaten begon ie echt *ineens* allemaal te trappelen en te schoppen en bewegen en te piepen, dus had m maar uit zn stoel gehaald, ik schrok me een hoedje had m net allerlei dingetjes te eten gegeven die ie nog nooit ophad dacht even dat het daarvan kwam
het leek echt of ie pijn had ergens
maarjah ik kon niks vinden, totdat ik zn broek uitdeed, bleek ie al een hele tijd in de zurige poep te zitten khad niks geroken

Kreeg t bijna niet van zn billen Met wat olie op n washandje ging wel beter, en toen kon t ventje ook weer lachen
Helemaal rood!! (zn billen) en pukkelig. Daarna heeft ie lekker in zn blote billen rondgekropen op t grote bed, vond ie heerlijk gelukkig

Ennnn hij heeft vannacht voor het eerst in tijijijijden weer lekker de hele nacht in zn eigen bedje geslapen en maar 2keertjes wakker geworden
  maandag 2 april 2007 @ 16:42:25 #44
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47929883
Arme Maxje! Ach Pinquit, dat overkomt elke ouder weleens volgens mij. Mij is het ook wel overkomen (vooral met plasluiers, dat er ineens een natte broek werd geconstateerd ...

Wel goed zeg, dat hij lekker in z'n eigen bed heeft geslapen. Eindelijk ben blij voor je!
pi_47991811
Stil hier vandaga zeg! Lucas heeft vandaag voor het eerst op het potje gepoept! Ik helemaal trots alle familie langsgebeld om dat te vertellen
  woensdag 4 april 2007 @ 11:01:50 #46
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47997098
Ach pinq toch soms zou het toch zoveel gemakkelijker zijn als ze konden praten he
Lucas goed man

hier is eindelijk de ellende achter de rug van de banaan alleen ze blijft wel oprisipingen krijgen weer.. dus weet niet of het verstandig is om weer wat nieuws te proberen
  woensdag 4 april 2007 @ 17:26:06 #47
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_48011057

Evenstar, wat goed dat Arwen sperzieboontjes eet Ik hoorde pas van Vicky de laatste horrorverhalen met die testen enzo, maar ik val zo met m'n neus in het goede nieuws, mooi hoor

Ach Maxje met z'n rode billetjes! Wat kan je je dan rot voelen hè pinquit! Gelukkig overkomt zoiets ons allemaal wel eens Fijn dat ie weer lekker doorgeslapen heeft!

Suzanna, gaat het alweer beter met je Emma?

Hier gaat alles prima, ik ga nu naar huis, schrijf morgen wel even hoe of wat
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 4 april 2007 @ 19:19:41 #48
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48015336
hey wennie hoest met robin?
  woensdag 4 april 2007 @ 19:25:34 #49
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48015602
Emma is wel weer beter gelukkig, heb het idee dat het nu weer wat rustiger wordt met haar. Ze blijft wel een koppige tante, maar goed, dat wisten we allang ... (en ze is ook superschattig, dat staat er dan weer tegenover natuurlijk!)
Ik vind het wel moeilijk, maar moet haar 's avonds toch nog wel een tijdje laten huilen in bed, het heeft gewoon geen zin om ernaartoe te gaan, ze gaat dan vaak alleen maar harder huilen. Nu heb ik haar even laten huilen (ik geloof dat het niet eens langer dan 5 minuten duurde) en is ze stil! Toch wel effectief dus (behalve als ze echt ziek is natuurlijk) ... maar vind het nog steeds moeilijk ...

Wel leuk, vanmiddag was ik met de drie meiden een fietstocht gaan maken, ben ongeveer 2 uur met ze weggeweest en dat ging super! Emma zat voorop en was superschattig, elke keer haar handje op de mijne leggen, 'papa' zeggen (ze is daar heel koppig in, ik blijf papa en geen mama, terwijl ze eerst mama zei... ) en naar dingen wijzen en benoemen 'bloem' 'auto' etc... zo leuk!
pi_48019016
Heej Wennie

Fon, wat knap!!!

Amber is ondeugend, maar zooo leuk. Ze kletst de oren van mijn hoofd. Daarstraks was ze boos op mij. Michel had mij natgegooid en ik gooide Michel nat en toen moest ze keihard huilen , zo zielig.

Als we zingen zag twee beren enzo en ik zing hihihi dan roept Amber heel hard HAHAHA
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_48020798
Wat leuk al die kletskousjes al Kan niet wachten tot Lucas ook echt iets zinnigs gaat zeggen
Vandaag geen potjesexperience, we hebben pre-wedding stress. Zo erg dat ik daar even gene NEderlandse vertaling voor kan bedenken Maar Lucas zijn outfit is iig geregeld, hij moet alleen nog schoenen. En ik alleen nog een strapless BH
pi_48020932
voorhuwelijkse spanning
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_48021353
Niet normaal meer zeg, ben blij dat ik geen plannen heb. En het is het tweede huwelijk in een reeks van drie, maar de enige waarbij Lucas mee gaat En ik ben overal bruidsmeisje, dus hoefde lekker zelf geen outfit te zoeken....
  donderdag 5 april 2007 @ 08:49:34 #54
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48031647
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:26 schreef Wennie het volgende:

Hier gaat alles prima, ik ga nu naar huis, schrijf morgen wel even hoe of wat
Gisteren vergeten op jou te reageren, ik moest weg, maarre, 'morgen' is vandaag. Ben benieuwd hoe het met jou en Robin is!

Vicky, wat schattig dat Amber het blijkbaar zielig vond voor Michel dat hij natgegooid werd...dat van die beren, dat deed Noa ook altijd, maar het stomme is dat ik elke keer vergeet het liedje te zingen en Emma hem dus helemaal niet kent. Als ik haar voor-het-slapen-gaan liedje zing doet ze wel mee met de klanken, sommige woorden en het ritme, zo lief. Haar hoofdje op m'n schouder en dan 'meezingen' ...
pi_48034488
Lief van Emma.

Zo, weer een bezoekje CB achter de rug. Amber weegt 12.3 kg en is 78.5 cm. Qua gewicht zit ze nu aan de bovenlijn. Eten en drinken is verder prima, wel wat tips gekregen om Amber met de pot mee te laten eten. Ze wil gewoon niet eten wat wij eten, alleen maar potjes. Moeten haar nu gewoon aan tafel zetten, bordje voor haar met een schepje eten van wat wij eten en als ze het weggooit, soit... Ze heeft genoeg reserves..
Verder waren ze tevreden.

En nu verzinnen wat we vanmiddag gaan doen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 12:09:11 #56
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_48037356
Gisteren met Kim naar cb geweest. Ze is nu 77,5cm en weegt 9736gr.
En idd wat hier geloof ik ook gezegd is, zijn eetproblemen heel normaal op deze leeftijd.
Als ze maar 3 avonden in de week de warme maaltijd eet. Dat lukt wel. Zal het eens bijhouden.
Verder had ik nog gevraagd of op de knietjes lopen erg is. En op de knietjes zitten. Dat maakt niet uit. Er is gecheckt of ze het wel kan en ze kan het best!

Vicky, eet ze alleen maar uit een potje?
pi_48037518
Amber eet idd alleen maar potjes, van de rest wil ze niets hebben... maar daar gaan we nu even verandering in brengen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 12:14:33 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48037561
Vicky anders voor haar wat jullie eten pureren? zodat het lijkt alsof het uit een potje komt?
pi_48037743
Evenstar, ook geprobeerd. Ze neemt 1 of 2 happen en dan spuugt ze het uit...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 12:24:18 #60
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48037921
Max wil júist alleen wat wij eten. soms ook lastig
pi_48037997
Vanaf nu is moeders wil wet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 12:27:20 #62
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48038041
Geef je het direct uit een potje? Zoja dan zou je eens kunneproberen om zelfgepureerd voedsel in een potje te doen. Misschien laat ze zich wel voor de gek houden. Je zou het ook nog kunnen mengen. Of begin nu met de introductie van voedsel á la rapley,geef haar een (gekookte) wortel of spercieboon en laat 'r maar spelen ermee. OZ kan ze ophaar eigen tempo de smaken en destructuur ontdekken. En om de spanning van het 'moeten' eten er af te halen geef je het dus juist niet op de normalen eetmomenten maar tussendoor.
pi_48038089
nee ik doe het in een bordje en dan pas opwarmen.

vanavond eten we bami, eens kijken of ze mee eet

tussendoor zou ook kunnen

nu moet ik ook wel toegeven dat wij HELE slechte groenteneters zijn...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 12:43:20 #64
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_48038570
Toch wel handig als ze mee kan eten.

Kim heeft gisteren wel een stuk worst en aardappelpuree gehad, maar de peultjes wilde ze niet hebben. Ook niet altijd een potje trouwens. We proberen zo veel mogelijk met de pot mee, maar soms lukt dat niet. Dan gewoon een potje.
Geven jullie altijd een toetje?
  donderdag 5 april 2007 @ 12:45:55 #65
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48038659
ik geef altijd een kommetje yoghurt na de maaltijd. ook omdat max niet zo lekker melk drinkt meestal.
en hij vind het gewoon lekker
pi_48038705
Amber krijgt fruit als toetje (als ze toetje krijgt)... yoghurt mag ze niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 12:54:48 #67
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_48038986
Daar ben ik weer Niet zoveel zin om te werken vandaag

Met Robin gaat het prima. Hij is een ontzettend vrolijk ventje die heel goed weet wat hij wel en niet wil. Hij kletst ook ontzettend veel, vooral "uit" is zijn favoriete woordje, want zijn schoenen/sloffen moeten altijd "uit" en hij wil altijd "uit" de kinder-/autostoel. Verder noemt hij alles en iedereen “mama” of “oma”. Hij heeft ooit wel papa gezegd en heel af en toe zegt hij het nog wel, maar meestal is het “mama”. Vandeweek zei hij “ikhouvanjou” Ik weet zeker dat hij niet wist wat hij zei, maar het klonk zo lief “Wadoeje” en “waabeje” komen ook vaak voorbij
In maart zijn Robin zijn neusamandelen verwijderd en zijn oortjes doorgeprikt. Dat was niet erg leuk allemaal, maar hij heeft er verder weinig last van gehad.
Afgelopen maandag moesten we ter controle van zijn longetjes weer naar de kinderarts. Die vond alles goed klinken en als het mee zit mag Robin over 2 maanden van zijn inhalator af Hij werd daar ook nog even snel gemeten (staand) en gewogen (met kleding) en hij woog 13,6 kg en was 81,5 cm Ben benieuwd wat over 2,5 week de bevindingen bij het CB zijn.
Met eten gaat het wisselvallig. Robin eet in principe met de pot mee, tenzij hij te moe is om te wachten tot het eten klaar is (wij eten vaak nogal laat) of als oma niet zelf wil koken (als ze oppassen) of als we iets eten waar Robin echt niet z’n maal mee kan doen. Ene keer eet hij goed, andere keer zit hij meer te kliederen, maar dat geldt zowel voor de potjes als voor de verse hap. Als hij niet wil eten, doet ie dat ook echt niet. Nou, prima dan, als hij honger krijgt, eet hij wel weer hoor
Robin vindt net als Amber het schommelen in de speeltuin geweldig Vicky, we zijn trouwens lid geworden en 7 april is er paaseieren zoeken om 13:00 uur Komen jullie ook? Ook van die wipapparaten vindt hij erg leuk.
Afgelopen zaterdag hebben we mijn nieuwe moederfiets opgehaald en zondag zijn we van Rijswijk naar Delft gefietst. Robin vindt dat ook helemaal leuk en ik ook trouwens Mijn man wat minder, die had al 3 jaar niet gefietst en had vreselijke zadelpijn
Verder is hij gewoon een typische dreumes en houdt veel van klauteren, klimmen en het verslepen van spullen.
Vanochtend betrapte ik hem knabbelend van een paaseitje, had hij helemaal zelf open staan maken En hij lust niet eens chocola

Vicky, wij prakken of gebruiken de staafmixer ook op Robin zijn maaltijden. Vlees krijgt hij wel apart. Ik doe altijd hapjes op 2 of 3 lepeltjes en die leg ik dan voor hem neer, zodat hij zelf kan eten. Dat werkt prima bij ons. Resulteert wel vaak in een zooitje, maarja...

Ik heb nog wel een opvoedkundig vraagje: Robin heeft nog wel eens van die momenten dat hij vanalles doet wat niet mag en ik het gevoel heb dat ik de hele dag door “nee” loop te roepen, zonder resultaat Hoe pakken jullie zoiets aan?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 5 april 2007 @ 13:01:53 #68
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48039221
ja Wennie, het is vreselijk he, ik heb dat ook bijna elke dag een paar keer.

Zodra ik merk dat max weer zo'n "bui" heeft ga ik iets met hem doen waar hij eigenlijk niks fout kan doen
ga ik bijv. met hem op de grote slaapkamer spelen, daar is niets waar hij niet aan mag komen of doen. of ik ga met hem naar buiten. Maarja het blijft lastig, je kan natuurlijk niet op elk moment iets anders gaan doen...
  donderdag 5 april 2007 @ 13:12:28 #69
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48039556
Wennie, Emma heeft dat ook wel, meestal op momenten dat ze aandacht van mij wil dan gaat ze muiten. Vaak terecht want dan is het idd al weer een tijdje geleden dat we iets samen hebben gedaan. Ze doethet ook als ze erg moe is.

Ik haal haar meestal weg bij wat niet mag en bied iets anders aan. Als het echt heel erg is zet ik haar op haar billen in de hoek. Ze heeft dan echt door dat ze iets deed wat niet door de beugel kan. Niet dat ze het later niet meer doet maar voor dat moment werkt het wel. Ik probeer ook ipv nee te roepen een ander idee aan te dragen. Dus niet "nee je mag niet op het boekje staan"maar 'ga het boekje maar lezen'. Moeilijk om vol te houden, nee roepen is makkelijker al is het niet effectiever.
pi_48040043
Ik probeer ook de omgekeerde kand, dus niet nee roepen, maar zoals Jelief al zegt, ga maar boekje lezen ofzo... Helpt redelijk..

Van de week zat Michel aan de telefoon met zijn moeder en Amber wilde persee de telefoon ehbben. Klom ze bij 'm op schoot en ging 'm kusjes zitten geven in de hoop dat ze de telefoon zou krijgen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 16:20:39 #71
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48046725
Had ik al als een bezetene gejompeld voor Arwen en haar Boontjes?
Nee?? Oké komt ie:

Ik vind Amber en Emma zo leuk..
Zo lekker eigenwijs, ondeugend en al helemaal met een eigen willetje!
Maar ook zo schattig en lief!
Zou het aan de leeftijd liggen?

Hanne weet ook precies wat ze wel en vooral NIET wil. En oh wee als Wilyan iets pakt waar madam haar zinnen op had gezet.. Gillen!

Dat van Amber die de telefoon van pappa wil.. Dat kan Hanne ook, maar dat is dan meestal als ze een hapje wil van de koek/boterham die ik heb. *klimt op schoot* *hap*

Ze kletst ons idd ook de oren van het hoofd.
pappa, mamma, Jihjah(Wilyan), opa, ooommmma, auto, motuhr, phood(brood), bote(boter), paahdje, poes, Poizz(Boizz onze kat), buiteh, binneh, bovuhn, nenede, bedje, Emnie(Ernie), Emmo(Elmo), poep, 't doeje?, bejje nou?, isse *** nou?, ou-eh-jou , tot movfe(tot morgen), beebie, eete, (au) doeth seer! en nog wel meer dingen waar ik nu zo snel niet op kan komen..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 5 april 2007 @ 16:38:31 #72
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48047437
We zijn trouwens afgelopen vrijdag ook weer met beide kids bij het CB geweest.
Hanne's score's: 11.900gr en 81cm.

Als ze sliep hoeste ze de laatste tijd steds alles bij elkaar.
Michiel vroeg op een avond toen ze weer zo hoeste: "Zeg, hoe lang rookt Hanne eigenlijk al?"
Dus hebben we daar maar even gevraagd of ze daar even naar konden kijken. De arts heeft even extra naar haar longen geluisterd maar kon daar niet iets overduidelijks uit op maken.
Toen werd er gevraagd of Hanne ook met knuffels sliep?.. Uh, ja nou ze sleept altijd alls naar haar bed als ze weer wat tegenkomt. Ze had meestal minimaal drie, maximaal zes (exclusief tut-spuugdoekje) knuffels in bed liggen.

Het advies:
  • beddengoed op minimaal 60 graden wassen. (deed ik al)
  • vaker stofzuigen (wat ik ook allang deed en al gezegd had)
  • kamer overdag luchten. (deden we ook al)
  • 's winters als het echt heel koud is kamertje licht verwarmen.. (uh, ik val geloof ik in herhaling)
  • en last but not least; maar één wasbare knuffel in bed! (samen met haar doekje, dat dan weer wel)

Oi..
    Nou ja.. Hanne is de laatste tijd helemaal gek van Ernie dus heeft ze nu een nieuwe Ernie-knuffel gekregen. Die en haar doekje zijn vanaf nu het enige wat ze aan knuffels nog mee mag in bed.
    (Doekje gaat in de (kook)was meteen zodra we vinden dat ie vies is)
    En het werkt! Ze heeft tot nu toe nog niet weer gehoest!
    (schijnbaar reageerde ze toch op één (of meerdere) van de knuffels die ze in bed had)

Madam wist bij het CB trouwens iedereen weer om haar kleine vingertjes te winden. De kleine papegaai moest alles doen wat Wilyan ook deed. Wilyan rennen? Zij ook. Wilyan ogentest? Zij ook. Wilyan voetballen? Juust!.. Zij ook.
    Ze had bij de wijkverpleegster een klein vegertje die ze helemaal te gek vond. Toen we weer naar de wachtkamer mochten zei de wijkVK dat ze het vegertje wel mee mocht nemen. Maar wat deed de kleine troela? Ze zette 'm netjes terug waar ze 'm vandaan had gehaald! WijkVK helemaal onder de indruk en ik blij dat er schijnbaar toch íets van onze opvoeding is blijven hangen!
  • Maxi, Midi & Mini
    pi_48052010
    Noli, echt weer een heerlijk CB verhaal Wel fijn dat ze nu niet meer hoest! Dat dat zo snel kan veranderen zeg, super! En wat praat ze al veel zeg, zoveel zegt Sara nog lange nie

Sara heeft het helemaal ontdekt. Ze snapt precies hoe het werkt, het woord 'NEE', ondersteund door verwend huilen, hard nee schudden en wegrennen. ARGH! Hoe lang duurt dit? (Vast heel lang ben ik bang ).
    Verder is ze heel vrolijk hoor, ze babbelt veel, is lief, geeft kusjes enz. Ze bouwt torentjes met duplo, ook erg leuk
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48055047
    Ik ben mooshy...

Ik ben net helemaal platgeknuffeld en gezoend door mijn kleine kaboutertje

♥ A ♥ & ♥ T ♥
      donderdag 5 april 2007 @ 20:53:18 #75
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48056256
    Idd Noli, leuk cb verhaal!

Kim kan nog niet nee zeggen, maar wel duidelijk maken.

Vraagje; tandenpoetsen gaat erg lastig. In de houdgreep, en de ander poetsen. Meestal lippen stijf op elkaar. Nog tips?
    pi_48056326
    helaas niet Ingrid, hier hetzelfde probleem.
    Ik heb het net in mijn eentje gedaan en dat is me redelijk goed gelukt. Kaken proberen van elkaar te houden en dan ff snel raggen..
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      donderdag 5 april 2007 @ 20:58:09 #77
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48056459
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 20:22 schreef Vicky het volgende:
    Ik ben mooshy...

Ik ben net helemaal platgeknuffeld en gezoend door mijn kleine kaboutertje

Lief!
      donderdag 5 april 2007 @ 20:59:04 #78
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48056509
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 20:54 schreef Vicky het volgende:
    helaas niet Ingrid, hier hetzelfde probleem.
    Ik heb het net in mijn eentje gedaan en dat is me redelijk goed gelukt. Kaken proberen van elkaar te houden en dan ff snel raggen..
    Pfff, we zijn dus niet de enige.
      donderdag 5 april 2007 @ 22:04:34 #79
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_48059290
    *weer bijgelezen is.
    Emma zit in een taalspurt lijkt wel, ze klets ineens veel meer en het lijkt ook echt op praten en er lijkt wel zinsopbouw in te zitten. Van de week maakte ze haar eerste tweewoordszin. Open die? Verder is zowel opa als oma 'opa!' benoemt ze vogel, poes en hond en alles wat groter is, is baaah!
    Ze praat ons na, 'tafel toe, oké, hopsakee, oh-oh. Het leukste vind ik wel dat ze zo veel begrijpt,zoveel dat ik inmiddels echt op mijn woorden moet letten. Appel en banaan zegt ze ook. En nog véél meer waarvan we veel alleen vanwege de klank en de situatie begrijpen wat het is. Al met al kan ze heel goed duidelijk maken wat ze wil en gaat ze regelmatig tegen ons in, niet heftig maar ze zorgt wel dat ze krijgt wat ze wil.
    Vandaag liep ze terug van de winkel naar huis en ging alle paaltjes en bomen die ze tegenkwam knuffelen Eenmaal thuis wilde ze niet uit de lift, dus ik liet de deur dicht gaan en toen ging de lift naar beneden gelukkig was daareen lieve buurjongen die haar weer mee naar boven nam ze vond het niet leuk. Misschien heeft ze nu geleerd dat ze maar beter meteen mee kan gaan.
    Ik ben bezig om haar langzaam aan teleren dat ze thuis ook gaat slapen zonder aan mijn borst te hangen.Vanmorgen lukte dat zonder huilen,vanmiddag heeft ze eventjes gehuild maar geen drama.
      donderdag 5 april 2007 @ 22:14:22 #80
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48059742
    Jelief, lijkt me echt leuk dat geklets. Is hier ook leuk, al is het meestal meer brabbelen. Toch snappen we vaak wel wat ze bedoelt.

Kim is ineens gek van honden. Terwijl we zelf geen hond hebben en mijn ouders ook niet.
    Ze zwaait er telkens naar en roept dan diejjj! of daaaaaa! Zo schattig. Mijn ouders krijgen ws in juni een hond, ben benieuwd hoe ze daar op reageert!

En gelukkig maar dat de buurjongen haar terug bracht!
      donderdag 5 april 2007 @ 23:21:29 #81
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48062709
    tandenpoetsen gaat hier ook niet zo lekker.
    maar ik heb geen zin in geworstel en wil ook niet dat het zo'n big thing wordt, dus ik laat hem gewoon met die borstel spelen in zn mond, zelf doet ie het namelijk wel een beetje, komt er vast wel wat tandpasta op zn tandjes
      vrijdag 6 april 2007 @ 00:04:21 #82
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48064220
    Noli wat lief en fijn dat het Cb toch verduielijking heeft kunnen scheppen en het geholpen heeft ook!

Tandenpoetsen doen wij even niet ivm drama etc.. op advies van het cb ook komt wel weer binnenkort.
    Het drammen/dreinen gebeurt her ook. en reageer net zoals jelief aangeeft.. en consequent blijven.
    Het is dan vaak huilen, maar zonder tranen van dt nep huilen.
    Soms gaat het wel over tot echt verdriet en dan troost ik haar lekker

praten gebeurt hier niet meer echt ja brabbelen tegen honderentien tjoektjoeketjoeke jajaja, wuwuwuwuwu, oehoehoehoeh, en af en toe wel wat klanken nabootsen maar zo verders niets meer.. komt wel weer.. meiske heetf af en toe genoeg te verduren gehad.. ze is nog jong.. komt wel en al zou het niet komen trots ben je toch op je ukkie
      vrijdag 6 april 2007 @ 11:23:32 #83
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_48073254
    Je hebt helemaal gelijk hoor Evenstar.

Dat Hanne zich aan Wilyan kan optrekken maakt natuurlijk ook een heel groot verschil. Ze aapt 'm echt met alles na. Wilyan gaat nu naar fysio voor zijn benen/voeten, daar en hier thuis moet Hanne druk meedoen met de oefeningen. (vooral veel springen wat ze nog helemaal niet kan )
    Maxi, Midi & Mini
    pi_48077523
    Humzzz Sara kan uit haar ledikantje klimmen, ze hing er vanmorgen al overheen en we konden haar nog net opvangen!
    Is het nu verstandig om een peuterbedje te doen? Wanneer deden jullie dit?
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48079468
    Leg er iig tijdelijk een matrasje naast Fuente
    Over het tandenpoetsen Lucas doet het gelukkig zonder tegengestribbel, liedje zingen helpt goed bij ons. Maar poetsen met tandpasta? Dat werd mij juist heel streng afgeraden, omdat ze het doorslikken...
      vrijdag 6 april 2007 @ 14:24:48 #86
    105888 renzell
    pi_48079626
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 23:21 schreef pinquit het volgende:
    tandenpoetsen gaat hier ook niet zo lekker.
    maar ik heb geen zin in geworstel en wil ook niet dat het zo'n big thing wordt, dus ik laat hem gewoon met die borstel spelen in zn mond, zelf doet ie het namelijk wel een beetje, komt er vast wel wat tandpasta op zn tandjes
    Tandenpoetsen is hier gewoon ' grof geweld' hoor. Eerst even zelf aankloten en daarna (zo nodig) armpjes vast en rossen maar. Beter dat dan gaatjes als ie drie is vind ik.
      vrijdag 6 april 2007 @ 14:25:23 #87
    105888 renzell
    pi_48079641
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 14:19 schreef FoN het volgende:
    Leg er iig tijdelijk een matrasje naast Fuente
    Over het tandenpoetsen Lucas doet het gelukkig zonder tegengestribbel, liedje zingen helpt goed bij ons. Maar poetsen met tandpasta? Dat werd mij juist heel streng afgeraden, omdat ze het doorslikken...
    Peutertandpasta! Mogen ze doorslikken.
    pi_48080273
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 14:25 schreef renzell het volgende:

[..]

Peutertandpasta! Mogen ze doorslikken.

Sara heeft ook van die dagen dat ze niet wil, jammer dan, houdgreep en poetsen maar! Ikzelf heb mijn melkkiezen nog, mijn zusje ook en mijn moeder ook, erfelijk afwijkingkje, maar goed, die moeten bij Sara dus waarschijnlijk ook een leven lang mee, dus hier wordt stevig gepoetst
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48105067
    Ik hou Amber ook in de houtgreep hoor. Tis elke keer brullen, maar dat boeit me niet. Die tanden moeten gewoon schoon.

Gister zijn we naar Zoo Antwerpen geweest. Was hartstikke leuk en moi weer, alleen de autorit was minder. Hebben er 3 uur overgedaan (terug 1,5 uur). Stond een megafile en toen konden we de dierentuin weer nit vinden.. maar goed, we zijn er geweest en het was leuk.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      zaterdag 7 april 2007 @ 17:46:05 #90
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_48113984
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 14:24 schreef renzell het volgende:

[..]

Tandenpoetsen is hier gewoon ' grof geweld' hoor. Eerst even zelf aankloten en daarna (zo nodig) armpjes vast en rossen maar. Beter dat dan gaatjes als ie drie is vind ik.
    Wij doen het juist andersom, eerst wij bij hem poetsen en daarna mag ie zelf als ie wil. Anders heeft ie alle tandpasta al op

En verder maak ik er altijd een spelletje van, om hem aan het lachen te maken zodat het poetsen makkelijker gaat. En soms is het brullen, maar dat poetst ook wel makkelijk zo'n open mond
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
    pi_48114934
    Bij Merlijn levert tanden poetsen zelden echte problemen op. Hij vind het prima, hij mag altijd eerst met de tandenborstel dan nog zonder tandpasta, daarna doen wij het nog even en hij mag het afmaken meestal. Eigelijk is de enige moeite om hem zijn mond open te krijgen, dat lukt pappa beter dan mamma.
      zaterdag 7 april 2007 @ 22:37:29 #92
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_48124090
    Emma mocht het van het begin af aan zelf doen, ze vind het nog steeds leuk en wil ook voor de lol tandenpoetsen. Nu doet Mike het eerst en daarna mag ze zelf ook nog. Heel in het begin nog zonder tandpasta, later met een héél klein beetje tandpasta, en dan niet die zoete troep.
    pi_48126103
    Een poosje geleden vroeg ik aan jullie om kadotips voor Tinka omdat ze mijn 2e is en nummertje 1 al zoveel speelgoed heeft. Ik heb veel aan jullie tips gehad, een aantal heb ik doorgespeeld aan opa en oma en ooms en tantes en zo weet ik inmiddels dat haar een (2e) loopauto, duwwagentje en poppenbuggy staat te wachten. Ennn......... wij hebben ons kado ook gekocht! De keuze is gevallen op het spelenderwijs leren huis van Fisher-Price en wat is ie geweeeeeeeldig! Er zitten nog veel meer mogelijkheden op dan ik al gezien had bij het CB. Ik heb hem net alvast in elkaar geknutseld en dat is maar goed ook, want dat was nog een aardige klus waar ik met verjaarsvisite en 2 dolle kinderen erbij vast geen geduld voor had gehad! Maar wat een geweldig ding, ben nu al helemaal in mijn nopjes! Nu maar hopen dat de batterijen het nog doen op haar verjaardag als IK er mee uitgespeeld ben! Alvast ter voorbereiding; 18 april komen wij ons hier officieel melden!
    pi_48129516
    Merlijn krijgt 's ochtends als ik mijn tanden poets ook de tandenborstel in zijn handen en gaat dan ook lekker poetsen. Het is toch veel leuker om het zelf te doen. Ik heb ook expres een mint tandpasta gekocht voor peuters, want mij lijkt het anders erg moeilijk om ze later aan de grote mensen tandpasta te krijgen. Verder vind ik de sesamstraatfiguurtjes ook erg leuk die er op staan en heeft meneer gewoon de bijpassende tandenborstel, al is het nu wel een roze. Maar ja het is wel een purk tandenborstel, die is nu eenmaal roze.
    pi_48137718
    Even een vraagje: Hoeveel drinken jullie kids op een dag? Sara heeft altijd al heel erg veel gedronken en ik ben eigenlijk benieuwd naar wat een beetje 'normaal' is, Sara gaat namelijk met gemak over de 1,5 liter en zit vaak aan de 2 liter per dag. Is dat voor zo'n ukje niet teveel?
    Sara
    Merel
    Ukje
      maandag 9 april 2007 @ 09:56:41 #96
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48138064
    1000cc op de kop af
    pi_48139017
    quote:
    Op maandag 9 april 2007 09:56 schreef _evenstar_ het volgende:
    1000cc op de kop af
    Wat drinkt Arwen eigenlijk allemaal? Ivm allergieen enzo? Sara drinkt melk en diksap, verder eigenlijk niets.

Saartje is trouwens niet lekker. Volgens mij heeft ze een buikgriepje, diaree tot in d'r nek telkens en ze heeft ook wat verhoging (net 38.3). Gisteravond waren we uit eten met mijn schoonfamilie. Saartje was ook mee, was al niet zo lekker. Manlief had de luiertas ingepakt. Op een gegeven moment had Sara dus gepoept, het zat echt tot in d'r nek en over d'r borst (voor en achterkant), en manlief was vergeten de luiers en de luierdoekjes in te pakken Issie maar snel naar huis gereden om het op te halen, maar man, dan voel je je wel lullig zeg
    Sara
    Merel
    Ukje
      maandag 9 april 2007 @ 11:02:45 #98
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48139322
    Ach gossie saartje

Fuente ze krijgt nog steeds 1ooocc ingedikt. al is het momenteel voornamelijk de fles..
    Mama was dom geweest.. mama had nl een stukje appel op een lepeltje gedan met een beetje pap, met het idee erachter dat ze het dan wel proeft iig.. nou mission failed
    knalrode koontjes. pukkels op de buik. Een arwen die overstuur was.. en pap weigerde.. en een dikke dag lang tegen mij mopperen.. is het wel weer op orde gelukkig
    pi_48139454
    Mammietje, hij is leuk he! Amber speelt er ook dagelijks mee..

Ambertje is zwaar verkouden. Snotneusjes, zwaar ademen, niesen... hoop dat het snel weer over is..
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      maandag 9 april 2007 @ 11:10:50 #100
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48139534
    ach gossie ambertje..
      maandag 9 april 2007 @ 14:58:39 #101
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48146228
    Beterschap Saar en Amber

Arwen
      maandag 9 april 2007 @ 15:17:41 #102
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_48146631
    Och Sara (nouja eigenlijk Buuf_Rietman ) toch..
    En Amber ook al ziek.. Ik hoop dat jullie snel weer wat beter zijn.

Hier ook iets vreemds.. Het is nu al een paar keer gebeurd.
    Hanne komt bij ons heel erg piepen en de eerste keer zei ze ook wel iets van "poep" maar toen ik keek zat er vrijwel niks in haar luier. Iig zo weinig (inieminie plasje) dat ze niet meteen een schone luier om hoeft. Dan blijft ze een tijdje piepen en dan gebeurt het....
    Ze plast....
    En niet zomaar, maar DOOR haar luier én kleren een grote plas op de grond!
    (of zoals vanmiddag bij pappa op de arm, pappa onder geplast..)

Dit is nu dus al een paar keer voorgekomen deze week.
    We verdenken haar ervan dat ze alles ophoud en alles er dan in één keer uitgooit. Leuk dat ze haar plas op kan houden maar tegen dit is echt geen enkele luier bestand. Het ziet er gewoon uit alsof ze géén luier omheeft.

Als dit zo door gaat zal ze misschien toch maar moeten leren het goed aan te geven en dan op het potje plassen?
    Maxi, Midi & Mini
    pi_48147604
    Misschien is het wijs om in ieder geval een blaasontsteking uit te sluiten? Wel (pijnlijke) aandrang hebben maar niet goed kunnen plassen, tot je uiteindelijk niet anders kan en alles er uit gooit klinkt mij wel bekend in de oren van mijn eigen blaasontstekingen.
      maandag 9 april 2007 @ 22:06:45 #104
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48159382
    Wat gek noli wat een grote plas als het door de luier heengaat in 1 keer maf joh!
    heb niet echt tips ofzo, naja na het piepen op t potje zetten ofzo?

Max moet persen als ie gaat plassen, ook zo gek.
    vorige week toen ie op de slaapkamer in zn nakie op de grond lag. ik schrok me rot, ik dacht ohnee hij gaat poepen dus ik snel naar m toe, maar toen moest ie alleen maar plassen.
    en vanavond in bad weer, ging ie staan en echt zo *hnnnnnchhh* *rode kop krijgend* en er kwam een plas. maf he?

Toen ie trouwens vanochtend in de badkamer aan t spelen was ging ie met de weegschaal spelen, dus ik denk ja laat ik je weer eens wegen.
    is ie 200 gram afgevallen sinds de laatste keer wegen (en toen was ie 11 maanden!!!)
    Terwijl ie echt goed eet, soms zn avondeten niet, maar dat lijkt me nou niet echt kwaad kunnen. en hij heeft reserves genoeg hoor, maar ik vind het zo gek!!
    pi_48160468
    Merlijn is in de periode van 11 tot 14 maanden ook niet erg veel aangekomen. Hij ging volgens mij toen van 7740 naar 8160 gram. Schrok er ook erg van. Maar denk ook ze groeien natuurlijk ook in de lengte, ze bewegen veel denk maar aan het net lopen. Er zijn zoveel dingen die best veel energie kosten die de oorzaak kunnen zijn. In de 15de maand is Merlijn uiteindelijk ineens van 8160 naar 8540 gegroeid, je had me moeten zien kijken dat was ineens weer wat veel. Merlijn is en blijft jammergenoeg een lichtgewicht en het CB vind dat dus ook. Hij moet nu meer vetten binnekrijgen, zoals jus ofzo. Ach ja, Merlijn volgt mij gewoon, ik heb ook nog steeds ondergewicht en bij veel inspanning kom ik ondanks veel eten geen grammetje aan.
      maandag 9 april 2007 @ 22:42:52 #106
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_48161018
    Jup Owlet, dat heldere idee had ik vanmiddag dus ook al.

Bij mij zijn op mijn vierde mijn urinewegen opgerekt vanwege te vaak en te veel blaasontstekingen. Ik weet zelf dus ook wat het is en idd ging er vanmiddag een lichtje branden.
    We hebben madam vanmiddag dus gestrikt om een plas ín de pot te krijgen (na eerst een begin te maken op pappa's bank ) [viespraatje] welke (de plas dan he? niet pappa of de bank) nu rustig in een potje in de keuken staat te wachten op een tripje -> dokter morgenvroeg. [/viespraatje]

Het gekke is ook dat na die plassessies de luiers ook niet zwaar zijn maar juist licht.. Ze overstomen blijkbaar gewoon.
    Maxi, Midi & Mini
      maandag 9 april 2007 @ 23:00:45 #107
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48161746
    quote:
    Op maandag 9 april 2007 22:42 schreef Noli. het volgende:
    Jup Owlet, dat heldere idee had ik vanmiddag dus ook al. [afbeelding]

Bij mij zijn op mijn vierde mijn urinewegen opgerekt vanwege te vaak en te veel blaasontstekingen. Ik weet zelf dus ook wat het is en idd ging er vanmiddag een lichtje branden.
    We hebben madam vanmiddag dus gestrikt om een plas ín de pot te krijgen (na eerst een begin te maken op pappa's bank ) [viespraatje] welke (de plas dan he? niet pappa of de bank) nu rustig in een potje in de keuken staat te wachten op een tripje -> dokter morgenvroeg. [/viespraatje]

Het gekke is ook dat na die plassessies de luiers ook niet zwaar zijn maar juist licht.. Ze overstomen blijkbaar gewoon.
    Wat maf zeg!
      dinsdag 10 april 2007 @ 08:52:36 #108
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_48167165
    Snotdik
    Net huisarts gebeld of ik het plasje kon brengen.. Is niet 'vers' genoeg.Het moet zo vers mogelijk zijn dus vanmiddag maar opnieuw proberen

Nu eerst Wilyan's laatste dag op de PSZ waarbij Hanne en ik mee mogen draaien.
    Hanne wil al nooit weg dus dit gaat feest worden!
    Maxi, Midi & Mini
    pi_48167216
    Balen Noli! Hoop dat het vanmiddag nog wel lukt!

Amber heeft supergoed geslapen Ze werd gisteravond laat nog even wakker maar toen lag ze te dromen. Fup in dr mond gedaan en vanmorgen iets voor 8-en werd ze weer wakker
    Had nog Rhinocaps in huis en heb een balletje op een hydro uitgeknepen en onder haar bed gelegd, dat heeft goed geholpen. Ze zat vanmorgen ook niet zo vol slijm... en haar kamer rook heerlijk naar de eucalyptus :S
    We doen lekker rustig aan vandaag, druk weekend achter de rug.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      dinsdag 10 april 2007 @ 09:16:23 #110
    118901 Lishe
    Verse Soep!
    pi_48167483
    Rens!!!!! Morgen is je haring 2!!! Al 2....! Hangen de slingers al? Taart besteld? En het kado?
    Geluk zit in een klein Wolkje
    Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
      dinsdag 10 april 2007 @ 12:07:47 #111
    105888 renzell
    pi_48171989
    Haaaaaaaa Lishe! Eh.... nee, nog helemaal niets voorbereid. We vieren het pas zaterdag en moeten morgen allebei de hele dag werken. Ik moet zelfs 's avonds ook weg. We hebben dus maar besloten er helemaal niets aan te doen morgen. Maar stiekem vind ik dat toch best jammer. Nou ja, zaterdag dubbel en dwars inhalen. Ik ga zelf kwarktaarten maken en Juul krijgt van ons een abonnement op de dierentuin en een gereedschapskistje. Er komen wel 30 mensen denk ik. Wordt de hele dag feest dus. Zin in!!!

Ben trouwens zojuist met de haring naar het CB geweest. 1401 kilo en ruim 92 centimeter. Alles was weer prima in orde.
      dinsdag 10 april 2007 @ 12:31:41 #112
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48172788
    julius alweer 2 jaar.. wel ander weer als toen he
      dinsdag 10 april 2007 @ 12:58:00 #113
    105888 renzell
    pi_48173609
    Jezus, hij wordt echt twee realiseer ik me ineens. Slik. Ik had er nog helemaal niet bij stilgestaan in alle drukte, en nu zie ik ineens dat babybrabbeltreintje: nog 1 nachtje slapen voor jouw tweede verjaardag. Mijn zoon, mijn haring, mijn lieve mooie alles.
      dinsdag 10 april 2007 @ 13:13:35 #114
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_48174143
    Maar hij gaat toch wel trakteren op het kinderdagverblijf, renzell?
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_48174683
    Ja Renzell, je hebt toch wel iets heel bijzonders geknutseld?
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      dinsdag 10 april 2007 @ 14:17:13 #116
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48176299
    oh renz 2 alweeR~~!!! wat gaat het snel he...
    pi_48177012
    Renzell, 2 alweer wow!!! Wat gaat het snel he, wat spannend!

Saartje is nu goed ziek. Ze heeft inmiddels 3 dagen diarree. Vanmiddag heb ik de HA even gebeld, maar zolang ze goed drinkt hoeven we nog niet te komen. Hij adviseerde ORS te geven, een halve liter vandaag, en dan even kijken hoe het gaat. Hoe moet ik ooit een halve liter van dat gore spul in mijn meissie krijgen? ik heb net ook roosvicee stop gehaald, helpt dat nog een beetje?
    Ze zit nu in haar 4e 5e setje kleding van vandaag. Ze wil ook niet eten, maar dat is niet zo erg, als ze maar goed drinkt. Ze zit nu met haar lievelingsknuffels tv te kijken, speentje in en hangen maar.. mjn arme wokkel

[ Bericht 1% gewijzigd door Fuente op 10-04-2007 15:20:11 ]
    Sara
    Merel
    Ukje
      Hoofdredactie Fotografie dinsdag 10 april 2007 @ 15:15:58 #118
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_48178702
    Juul twee jaar,hoog tijd voor weer eens een nnieuwe fotospam dus!
      dinsdag 10 april 2007 @ 16:41:48 #119
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_48181684

Maxi, Midi & Mini
      dinsdag 10 april 2007 @ 16:48:55 #120
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48181978
    fuente ipv water ors gebruiken om de voeidng te mengen of ors met roosvicee mag gewoon ( althans was destijds toen arwen rota had wel dat ze ors met poeder mocht.
    pi_48182238
    quote:
    Op dinsdag 10 april 2007 16:48 schreef _evenstar_ het volgende:
    fuente ipv water ors gebruiken om de voeidng te mengen of ors met roosvicee mag gewoon ( althans was destijds toen arwen rota had wel dat ze ors met poeder mocht.
    Ik ga het gewoon mengen met diksap! Dan lust ze het vast wel, hoop ik Het water staat nu af te koelen. Thnx voor je tip! Het gaat hard hier zo, ze drinkt wel goed, maar het komt er net zo hard met diarree weer uit Ze is verder wel vrolijk nu, ook lief aan het spelen, dus dat zit wel goed.
    Sara
    Merel
    Ukje
      dinsdag 10 april 2007 @ 16:57:11 #122
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_48182329
    Pfffffffffffffff........
    Hier vandaag aan zware mammamisha... kindermishandeling gedaan.

Ik heb twee uur lang op de grond gezeten met een meisje wat écht moest plassen maar het niet wou laten gaan.

tussendoor heeft ze een keer geplast maar daar kwam ik veeeeel te laat achter (helemaal niet gehoord!) dus kon ik het (voor de zekerheid) nóg niet gebruiken. Want... Zo vers mogelijk.

Ze heeft zelfs heel even op het potje geslapen .. Toen heeft Wilyan snel even dat ene plasje weg gespoeld, potje er weer onder ( ) en wachten op de nieuwe lichting. Toen ze wakker werd, wou ze graag spelen en toen ze opstond had ze weer (geruisloos ) geplast! [vies praatje] Vers, want nog goed warm [/vies praatje] Snel in een potje overgegoten en snel op weg naar de huisarts!

Haar plas was niks mee aan de hand, prima zelfs!
    Blaasontsteking is het gelukkig dus niet.

Maar wat voel ik me nu even slecht dat ik haar dit even aan moest doen. (en achteraf nog voor niks ook )
    Evenstar en alle andere moeders die allerlei niet-leuke medische handelingen met hun kind moeten ondergaan.. Ik heb DIEP RESPECT voor jullie!

[ Bericht 3% gewijzigd door Noli. op 10-04-2007 17:12:35 ]
    Maxi, Midi & Mini
    pi_48182664
    Fijn dat ze geen blaasontsteking heeft, Noli!
    pi_48185259
    Noli, gelukkig is het geen blaasontsteking!

De ORS gaat het goed in met diksap, ze is aan d'r tweede fles bezig. Eten wil ze echt totaal niet, heb het net geprobeerd met warm eten, maar niets, ook geen danoontje.
    Ze zat net weer helemaal onder, dus we zijn inmiddels aan het zesde setje kleding toe, nog even en de rompers zijn op, want van gister en eergisteren zitten er ook nog een aantal in de week en de was. Ben blij dat ik iets teveel kleding voor d'r heb

Edit: en zojuist knalt ze d'r zesde setje kleding ook onder, dus we gaan voor setje zeven
    Nog een edit: het zat nog in d'r schoenen

[ Bericht 12% gewijzigd door Fuente op 10-04-2007 18:52:24 ]
    Sara
    Merel
    Ukje
      dinsdag 10 april 2007 @ 20:08:11 #125
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48189069
    Noli gelukkig maar dat het geen blaasontsteking is!

Fuente, wat zielig zeg! Vind ze het verschonen en omkleden erg, of valt het mee?
    Beterschap!

Renzell alvast gefeliciteerd!
      dinsdag 10 april 2007 @ 20:37:19 #126
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_48190316
    Oooooooooooowwwwwwwwwww....
    Arme Saartje toch.

Als dit zo blijft dan laat de huisarts haar toch nog wel een keer komen? Ik bedoel, hoe lang mag dit zo doorgaan? Heeft hij daar nog iets over gezegd? Vind het zo sneu voor haar (en jullie) al zolang aan de diarree.. Dikke kus op de bol voor Sara..
    Maxi, Midi & Mini
    pi_48191330
    Kims_mama, nee gelukkig vindt ze het niet erg. Ze heeft ook geen luieruitslag, omdat we er telkens snel bij zijn en ze gewoon bruin water plast, het stroomt gewoon net zo hard weer uit d'r luier...

Noli, we hebben net besloten dat als het morgen nog zo erg is, dat we dan langsgaan bij de HA. Ik vind het wel een beetje te gek worden zo, je ziet d'r gewoon smaller worden. Ik heb eigenlijk geen idee hoe lang dat mag duren, volgens mij houdt ze niet veel vocht binnen, ze drinkt wel goed, maar het komt er ook zo weer uit.
    Al heeft ze nu sinds de laatste luier (18:45) niet meer gepoept. Ze was net wakker en heel zielig, toen heeft ze nog een fles ors opgedronken, nu zo;n 400 ml, dus dat zit wel goed.
    Sara
    Merel
    Ukje
      dinsdag 10 april 2007 @ 21:51:13 #128
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48193707
    Gelukkig maar Fuente! Kim heeft er namelijk wel een hekel aan, vandaar mijn vraag.

Ik vind het ook heel sneu! Sterkte ermee!
    pi_48195278
    Nou, Saartje was zojuist wakker, ik had d'r beneden en ineens kotst ze zichzelf (inclusief slaapzak), de bank, mij en haar knuffels onder... Mijn God, wat een troep! En ze moest zo huilen, ze schrok zich rot, ze heeft werkelijk nog nooit eerder overgegeven, ook niet als baby. In ieder geval, alles dus onder, ik heb d'r maar in bad gezet want het zat echt overal. Ondertussen mezelf omgekleed, alles in de wasmachine gedaan, gelukkig hadden we reservenijn hier (die ligt normaal bij opa en oma) en haar eigen nijn dus ook maar meteen in de wasmachine gedrukt. Eenmaal uit badje nog maar wat drinken gedaan, want alles wat erin zat is er echt ook weer uit. Ze ligt nu net weer in bedje, is doodop. Heb d'r ook meteen een zetpilletje gedaan.
    En je zal altijd zien dat dit net gebeurt wanneer manlief aan het werk is, maar goed, 't is vooral sneu voor Sara...
    Sara
    Merel
    Ukje
      dinsdag 10 april 2007 @ 22:20:02 #130
    164686 _Bar_
    Carpe Diem
    pi_48195333
    quote:
    Op dinsdag 10 april 2007 12:58 schreef renzell het volgende:
    Jezus, hij wordt echt twee realiseer ik me ineens. Slik. Ik had er nog helemaal niet bij stilgestaan in alle drukte, en nu zie ik ineens dat babybrabbeltreintje: nog 1 nachtje slapen voor jouw tweede verjaardag. Mijn zoon, mijn haring, mijn lieve mooie alles.
    wat gaat het toch snel allemaal
    Herinnering is een vorm van ontmoeting.
      dinsdag 10 april 2007 @ 22:25:53 #131
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_48195677
    Noli, fijn dat het geen blaasontsteking is, heteerste wat ik dacht is dat je de luier verkeerd om aan had gedaan maar dat zal wel niet. Het is wel raar hoor zo langs alles heen plassen.

Fuente, hou d'r maar goed in de gaten hoor, al dat spugen kan niet goed zijn. Dikke kus voor Saartje.
      Hoofdredactie Fotografie dinsdag 10 april 2007 @ 22:25:55 #132
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_48195678
    Achgoss arme Sara. Ze heeft het wel heel erg te pakken he, arm meisje. Beterschap Saartje! (en sterkte Fuente!)
      woensdag 11 april 2007 @ 00:27:13 #133
    105888 renzell
    pi_48201188
    quote:
    Op dinsdag 10 april 2007 13:13 schreef Sugar het volgende:
    Maar hij gaat toch wel trakteren op het kinderdagverblijf, renzell?
    Ehm.... dat moet ik morgenochtend nog snel even bedenken. Ik ben niet zo'n moeder blijkbaar, die dan een geknutseld kunstwerk klaar heeft staan. Bedacht me ook pas veeeeeel te laat dat dat waarschijnlijk inderdaad de bedoeling was. Wat mensen, in godsnaam, wat kan ik voor half negen morgen nog in elkaar draaien??? Ik denk aan een schlecker, ik denk aan een bakker...

Maarrrrr, belangrijker is het dat mijn zoon twee is. Nu, vandaag. Hij is twee!!! En ik ben verzot op hem, driedubbeldol en dwaas. Ik knal haast uit elkaar van ontroering voor dat kleine jongetje, slapend en snotterend in zijn bedje. Zo dwars en levendig, zo lief en grappig, zo eigenwijs en wild, zo, zo, zo helemaal Julius. Ik kom net thuis van werk en wil hem nu, NU, wakker maken, knuffelen en vasthouden om nooit meer los te laten. Mijn god, wat hou ik van dat kleintje! Pffff, nou, tijd voor bed. Dames: mijn haring is twee, dus wij zeggen: dreumesjes!!!

Lieve zieke Saar, jij krijgt een extra dikke kus!!!! Veel sterkte Fuente, ik hoop dat het snel beter gaat met je meisje.

[ Bericht 6% gewijzigd door renzell op 11-04-2007 00:33:21 ]
      woensdag 11 april 2007 @ 00:36:41 #134
    105888 renzell
    pi_48201462
    Verdomme, en nu ligt ie te snikken en te jammeren omdat ie het zo benauwd heeft. En ik kan schijnbaar niets voor hem doen. Niets is goed. Arme kleine.

[ Bericht 2% gewijzigd door renzell op 11-04-2007 00:43:04 ]
      woensdag 11 april 2007 @ 00:44:39 #135
    105888 renzell
    pi_48201669
    @Yoni. Ik fotografeer tegenwoordig analoog. Lekker 'back tot basic'. Maar wil ook heel graag weer terug, in ieder geval gedeeltelijk, naar digitaal. Voor opa's, oma's, fok en vrienden ook wel leuk. Hoop met zijn verjaardagsfeest zaterdag genoeg materiaal te schieten om eindelijk weer eens een mooie reportage te maken.
    pi_48201714
    Aaaah, wat rot zeg Is ie gewoon verkouden of komt is't astma oid? Bij de eerste kan stomen misschien helpen, bij de tweede zal het misschien toch een beetje de spanning zijn?
    pi_48201745
    Enneuh, hij is al jarig! Gefeliciteerd Renzell en Julius!
      woensdag 11 april 2007 @ 07:24:21 #138
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_48203982
    Julius StriCk twee jaar! Hoera!!!

Gefeliciteerd alledrie!

Edit: SORRY!!!

[ Bericht 19% gewijzigd door Sugar op 11-04-2007 08:13:00 ]
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      woensdag 11 april 2007 @ 07:47:50 #139
    105888 renzell
    pi_48204142
    Strick! Julius Strick!!

Jaaaaaaa, hij is twee.
      woensdag 11 april 2007 @ 07:50:28 #140
    105888 renzell
    pi_48204163
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 00:45 schreef FoN het volgende:
    Aaaah, wat rot zeg Is ie gewoon verkouden of komt is't astma oid? Bij de eerste kan stomen misschien helpen, bij de tweede zal het misschien toch een beetje de spanning zijn?
    Hij is gewoon verkouden Fon, maar zo zielig 's nachts. Je kent dat vast wel. Zo piepend en gierend kindje met veen volledig verstopte neus. Niets helpt op zo'n moment. Hij kon alleen maar huilen steeds en keihard blaffen. Gelukkig heeft ie geen koorts meer nu.
      woensdag 11 april 2007 @ 08:14:41 #141
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_48204378
    Veranderd, veranderd! Excuse me.

Wat rot dat ie zo verkouden is, renzell, en dat net ook nog nu! Gaat ie wel naar het kdv gewoon? En gewoon iets siimpels als doosjes rozijnen doen, joh. Of een koekje.
      woensdag 11 april 2007 @ 08:46:00 #142
    105888 renzell
    pi_48204831
    Ha ha, geeft natuurlijk niets chickie. Juul is inderdaad naar het kinderdagverblijf, en zonder traktatie uiteindelijk. Ik ben vanochtend nog naar de bakker geweest, maar die had alleen maar snoep snoep. Niets dat geschikt was voor kleintjes. En de rest was nog niet open. Stom, maar ik heb er gewoon echt niet bij stilgestaan. We zitten pas zo kort op dat kinderdagverblijf dat ik nog helemaal niet met dat blijtje gehakt heb. Maar goed... gelukkig is Juul te klein om zich uberhaupt te beseffen dat ie vandaag jarig is. Zaterdag is het feest, en dan staat alles in teken van ons Jobje. Vandaag laten we nog maar even als een 'gewone' dag voorbij gaan. Al ga ik straks wel slingers kopen en huel vuel ballonnen, zodat het huis versierd is als ie thuiskomt.
      woensdag 11 april 2007 @ 09:31:06 #143
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_48205747
    REnzell gefeli metje kleine grote man!

Hoe is het met Saar???
      woensdag 11 april 2007 @ 09:37:17 #144
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_48205919
    Julius 2!!! Gefeliciteerd ventje ! Renzell en haar lief natuurlijk ook gefeli!

Idd hoe gaat het nu met Sara? Gaat het al iets beter en/of word het vandaag alsnog een bezoek aan de huisarts?
    Maxi, Midi & Mini
    pi_48206453
    Julius gefeliciteerd! Whoei alweer 2

Met Saartje gaat het eigenlijk hetzelfde. Ze was om half 7 wakker en is alweer 3 diarree luiers verder. Ze drinkt nu ook niet superveel, vergeleken met normaal dan, want ze zit nu op 250 CC. We bellen strax de HA tijdens het telefonisch spreekuur en dan kijken we verder.
    Sara
    Merel
    Ukje
      woensdag 11 april 2007 @ 10:27:34 #146
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48207447
    Renzell *O julius gefeliciteerd veel plezier bij de peuters/kleuters !
    Fuente ik schrik er van.. arme saar en arme jullie laat je niet afschepen door de huisarts..

noli hebben ze geen plaszakjes bij de apotheek? misschien handig voor een volgende keer?
    Maar zeg nooit met zoiets het is voor niets geweest.. is een logische denkwijze.. ik denk het zelf soms ook wel.. maar het is gebeurd om iets uit te sluiten om zeker te weten dat je meisje geen blaasontsteking heeft..
      woensdag 11 april 2007 @ 11:12:03 #147
    105888 renzell
    pi_48208787
    Arm Saartje. D'n Juul had het vorige week ook. Eng vind ik altijd; diarree en dan niet veel drinken. In bad vond ie trouwens heerlijk toen. Hij zat er het liefst de hele dag in. Ik snapte het wel. Een beetje ontspanning en even geen kleertjes aan dat lijfje. Misschien een idee? Sterkte!
      woensdag 11 april 2007 @ 11:49:25 #148
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48210104
    Arm saartje zeg! Al contact met de ha gehad?
      woensdag 11 april 2007 @ 13:20:56 #149
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48213417
    Julius gefeliciteerd!!! 2 alweer oh oh oh wat gaat het toch snel.

heel veel plezier in het andere topic tot over een jaartje
      woensdag 11 april 2007 @ 14:25:05 #150
    96539 Wennie
    Mama van Robin & Martijn
    pi_48215773
    Dag Julius en Renzell!! Gefeliciteerd en veel plezier zaterdag!!
    Mijn afvalstrijd!
    pi_48217920
    Het gaat wat beter met Sara! Ze heeft nog wel diarreeluiers, in totaal 5 vandaag, ze zijn nu vaster van vorm dan gisteren. Ze begint echter wel weer wat te eten (voornamelijk biscuitjes en een half broodje) en ze heeft ook een plasluier gehad. We hebben de HA nog wel gebeld, vooral voor de zekerheid. Omdat het al wat beter gaat kijken we het nog even aan. We blijven vandaag ORS geven. Ze is gelukkig weer iets vrolijker en haar ogen liggen ook minder 'diep'.
    Hopelijk knapt ze nu snel verder op, zolang ze nu goed blijft drinken gaat het goed!
    Sara
    Merel
    Ukje
      woensdag 11 april 2007 @ 16:22:48 #152
    96539 Wennie
    Mama van Robin & Martijn
    pi_48220119
    Fijn dat het beter gaat met Sara, Fuente! voor jullie!
    Mijn afvalstrijd!
    pi_48229370
    Juultje, van harte gefeliciteerd met je 2e verjaardag!! Tot in het volgende topic

Fuente, fijn dat het beter gaat met Saartje!!

Noli, gelukkig maar dat Hanne geen blaasontsteking heeft. Hoop dat het plassen snel beter gaat..

Ikke is trots Amber heeft nu al 2 avonden soort van met de pot meegegeten. Gister aten we tomatensoep maar die was wat gekruid/pittig dus ik had voor Amber een potje worteltjes, krieltjes en visstickjes... Ze heeft heeeerlijk zitten smikkelen Vandaag boontjes, aardappeltjes en een stukkie vlees en weer heeft mevrouw zalig zitten eten. Gewoon bordje neergezet met eten erop en Amber zat met haar handjes te eten!! Ze deed zelfs JUMMMMM
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      woensdag 11 april 2007 @ 20:58:24 #154
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48231306
    Goedzo Amber!
    Kim heeft vandaag gelukkig haar bordje ook leeg gegeten! Deels zelf met een lepel, dan help ik met opscheppen. En ineens heeft een voorkeur voor lepel. Mij best, als ze maar eet!
      donderdag 12 april 2007 @ 10:23:21 #155
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_48246928
    goedzo Amber

Fijn dat het weer wat beter gaat met Sara , vandaag nog beter?

[ Bericht 21% gewijzigd door Jelief op 12-04-2007 10:57:49 ]
    pi_48247116
    Saartje knapt nog steeds op! Ze heeft nog steeds diarree maar het wordt wel echt minder. Ze plast ook nog steeds. Ze is een stuk vrolijker
    Alleen komt er nu alweer 3 dagen non-stop vloeibaar troep uit haar oortje. De KNO arts zei laatst dat we dan AB-druppels moeten gaan geven, dus we kunnen zo (weer) de HA bellen. Als Sara dan ziek is, krijgt ze ook meteen alles tegelijk he, maar goed, ze heeft er zo te merken gelukkig niet zoveel last van.
    Eten gaat trouwens nog niet echt, maar dat geeft niet, komt vanzelf wel weer.
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48294730
    Vanmorgen met Sara naar de HA geweest en ze heeft weer een dubbele middenoorontsteking. Het voordeel is dat de troep er wel uit kan. We hebben oordruppels met antibiotica gekregen en als het over een week niet beter is gaat ze waarschijnlijk weer aan een ab-kuur.
    Sara
    Merel
    Ukje
      vrijdag 13 april 2007 @ 18:26:02 #158
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48299957
    och jee saartje, alwéér oorontsteking. t houdt ook niet op he kusjes van ons!!
      vrijdag 13 april 2007 @ 18:27:49 #159
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48299991
    Max is al de hele dag "vervelend". Ikzelf ook en dat komt van het vage benauwde weer. bij max weet ik niet waarom, maar misschien ook het weer.
    hij leek moe dus ik heb hem net om kwart over 6 al in bed gelegd.
    nou hoop ik toch dat ie vanavond nog even wakker wordt, in plaats van dat ie morgen om 5 uur 's ochtends wakker wordt
      vrijdag 13 april 2007 @ 20:09:50 #160
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48302995
    Saartje alweer oorontsteking, meissie toch.

Pinquit ik duim voor je.
      vrijdag 13 april 2007 @ 20:20:20 #161
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48303308
    hm hij ging helemaal niet slapen dus hij ligt er nu opnieuw in

ohh echt verschoon-drama's hier, heb hem net onder de douche gezet (ook echt zo ) omdat ie door het draaien en niet-willen-blijven-liggen helemaal onder de poep zat oh wat heb ik daar een hekel aan zeg!

alleen twas wel een beetje zielig, ik wilde m gewoon even schoonspoelen, en had hem in haast even in de douchebak gezet, maar wilde de douche pakken en toen kwam er nog een straal water uit wat er nog in zat zegmaar, maar keikoud!! op zn bolletje hij schrok zich rot en moest ineens krijsen maar even later liet ie zich wel afspoelen.
    hij is wel een beetje bang voor de douchestraal hoor! (al vanaf t begin) iemand nog tips daarvoor?

nu ga ik eten maken
      vrijdag 13 april 2007 @ 22:37:54 #162
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48307621
    Kan me voorstellen dat hij daar van schrok.
    Ehm, geen echte tips. Het is hier vanzelf gegaan. Ze vind het nog wel raar en durft er niet bij te staan, maarja, komt vast vanzelf wel.
    pi_48308175
    Pinquit... een goede tip is om te zorgen dat de straal koud water niet over hem heen komt, hihi! (Sorry, inkoppertje, kon hem niet laten liggen! ) Randy houdt er ook niet van en gaat om die reden altijd in bad. Spelenderwijs probeer ik hem er minder bang voor te maken, met de waterstraal het bootje laten varen enzo, en tegenwoordig vindt hij het wel leuk om de sproeier zelf vast te houden.
    Wat betreft die verschoondrama's ben ik inmiddels helaas ervaringsdeskundige! Randy was een draaikont tot vervelends toe en Tinka gaat tegenwoordig 'uit haar verschoning' als ze verschoond moet worden! Wat meestal (net lang genoeg tot de luier vast zit) werkt is óf een 'nieuw' speeltje geven (wat dan ook) óf ze verschonen terwijl ze aan een flesje toe zijn en die dan geven. 2 vliegen in 1 klap.
      zaterdag 14 april 2007 @ 10:26:11 #164
    58128 Genuivere
    driemaal mamama
    pi_48317210
    Lune hield hier ook niet van de douche en ging ook veel liever in bad. De jongens wilden weer liever gedouchd worden, dus maakte ik een combi van beide. Laagje water in bad en dan de douchekop aan, die bij ons op een goede hoogte aan de wand hangt. De kinders konden dan kiezen, de heren doken direct onder de douchestraal en Lune bleef afwachtend in het water. Maar natuurlijk trok het water wel en dan kwam ze vanzelf dichterbij om ermee te spelen. Omdat de douchekop vast hangt kon ze zelf bepalen hoever en of ze er onder wilde en dat werkte heel goed. Inmiddels geen problemen meer met douchen in de douche.
    As het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat...
    Mama van Storm (10-12-2000), Sverre (19-08-2002) en Lune (05-09-2003)
    pi_48317302
    Nou, ik ben voor de eerste keer van mijn leven met een gillend, krijsend kind door de supermarkt gelopen
    Variety is the spice of life
      zaterdag 14 april 2007 @ 10:49:23 #166
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48317673
    nebelung
    pinquit heb geen idee ik was arwen meestal in de gootsteen
    pi_48318991
    Sara vond het als baby heerlijk, douchen. Maar laatst vond ze het echt vreselijk, dus we doen haar maar lekker in bad
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48322928
    Gaat misschien vanzelf wel over pinquit. WIj hebben Myhron vanaf het begin af aan meegenomen onder de douche. Dan had één van ons haar vast en douchte we zo. Maar in bad vond ze altijd veel leuker. Maar sinds kort wil/durft ze wel alleen onder de douche te staan en dat vind ze prachtig. Ze vraagt er ook vaak om "Doezje??"
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
      zaterdag 14 april 2007 @ 18:48:50 #169
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48328069
    Kim kim al heel goed lopen! Hele stukken en ook zelf gaan staan zonder hulp! En lang zelf staan! Ze kijkt je dan zo trots aan!
    Vandaag bij opa en oma buiten gespeeld en wat had ze een lol! Zo maar in bad zetten om het zand ed eraf te boenen.
    pi_48330287
    Ik wissel bad en douche af. Bij mijn ouders moet Amber sowieso onder de douche en dan gaat ze er ook heeeerlijk onder zitten genieten

Amber geeft steeds kusjes en dan doet ze er mwhoa bij...

Afgelopen nacht was a night from hell. Amber werd gillend wakker. Getroost maar toenbegon ze te hoesten en bleef z hoesten. Ze is 2 uur wakker geweest. Heb haar nog wel in bed terug gelegd maar ht was weer gillen. Uiteindelijk is ze bij ons in bed in slaap gevallen, tegen Michel aan.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      zondag 15 april 2007 @ 13:04:34 #171
    105850 Fuente
    mamamuts
    pi_48345395
    Vicky, hoe is het nu met Amber? Hoest ze nog steeds zo? En wat lief van die kusjes

Sara heeft weer diarree. Lang zo erg niet als afgelopen week, maar toch vervelend. Ze is gewoon niet lekker. Ze zit aardig 'vol', hoesten, beetje benauwd. Haar oortjes lopen, haar oogjes zitten om de 2 uur vol met prut. Gewoon zielig.
    Verder is ze tussendoor wel heel vrolijk. Mijn broertje (9) slaapt hier, en dat vindt ze toch wel reuzeleuk
    Sara
    Merel
    Ukje
      zondag 15 april 2007 @ 19:55:15 #172
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48357704
    Sara

Ik ben toch zo trots op Kimmetje! Ze kan nu heel goed zelf lopen en zelf opstaan zonder ergens aan vast te houden. Vandaag bijna de hele dag buiten geweest en Kim liep trots als een pauw rond. Zo leuk! En ze zwaait nu heel veel en roept dan dag!ja!dag!
    pi_48359898
    Gaat gelukkig weer wat beter. Ze hoest niet meer zo erg en d'r neusje zit niet echt meer verstopt. Ze heeft alleen nog van die grote groene snottebellen.

Saartje gaat ook van de regen in de drup zeg... vervelend hoor! voor Saartje..

Kim wat goed
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_48392856
    Mijn moppie is ziek... net 39,8 graden koorts
    Zetpilletje gegeven, hoop dat ze een beetje goed slaapt
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      dinsdag 17 april 2007 @ 14:47:48 #175
    166294 KD-fotografie
    mama van Demi & Nika!!
    pi_48419053
    Demi houdt ook niet van douchen, ondanks dat ze toch vban jongs af aan is meegegaan onder de douche.
    Amber en Sara wat sneu, enorm veel beterschap!!

Wat goed van Kim zeg!!

Nog een paar weekjes en dan is Demi 2 jaar (11 mei)
      dinsdag 17 april 2007 @ 14:49:07 #176
    166294 KD-fotografie
    mama van Demi & Nika!!
    pi_48419120
    Juultje natuurlijk van harte gefeliciteerd!!
    pi_48426699
    Och Vicky wat sneu.. knapt ze al een beetje op?

En Demi is alweer bijna 2 whoei wat gaat dat allemaal snel!

Saartje knapt op! Ok, haar oortjes lopen nog en ze hoest en snottert, maar ze is heel gezellig en vrolijk en knuffelig, en de diarree is weg! (alleen jammer dat ze mama heeft aangestoken ).
    Gister haalde ik haar op van het kdv, daar was ze weer voor het eerst sinds een ruime week. Ze had een superdag gehad, toen manlief haar ;s morgens bracht had ze al geen tijd meer voor een kus, of voor 'doei doei' zwaaien, ze moest meteen spelen. Toen ik d'r ophaalde gister kwam ze helemaal enthousiast aangerend, met een hoofd als een boei (Sara heeft het snel warm ) en riep ze echt superleuk: Huis! Huis! En klom ze al half op m'n fiets hihihi
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48427820
    Net gemeten, 40,5 graden koorts...
    Ze is wel gezellig, danst en kletst/zingt, maar eten en drinken gaat niet echt van harte...

Vanavond voor het slapen gaan weer een zetpilletje.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      dinsdag 17 april 2007 @ 18:45:38 #179
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48429201
    zou je niet beter de huisarts bellen vind 40.5 wel erg hoog voor zon frummeltje

saartje het zit je niet mee he

Hier vandaag de 14 maanden controle gehad en de BMR
    Qua ontwikkeling doet ze het dus gewoon enorm goed, en opm advies van CB arts het potje naar beneden halen. Daar ze 2 enorme plasluiers heeft en de rest droog vermoed de arts dat ze bezig is met zelf leren hara plas op te houden. En we gewoon eens op een speelse manier wat kunnen oefenen.

Toen de bmr prik. vrijwel direct onderhuids helemaal roodsig , maakte me niet zorgen ze was goed allert maar wou toch even weten voor de zekerheid wat als. Moets van haar toch naar de huisarts om te kijken of extra antihistamine nodig was ( ze heeft de singulair wat antihistamine is ook)
    huisarts vond haar nog niet zorgelijk. wel rode huid nog en lichtelijk benauwder maar vrolijk en alles.
    De huisarts zij wel dat de singulair wel voporkomen heeft dat het erger zou worden en dus wel tot shock had kunnen leiden . de symptomen waren er wel maar nu dus echt miniem * pfieeuw*
    als we ook mar enige verslechtering merken mogen we spoed nr bellen

Ben zo blij dat het ziekenhuis en de huisarts goed samenwerken en direct klaar staan en ook beiden zeggen beter teveel controleren op niets dan te laat zijn
    pi_48429266
    quote:
    Op dinsdag 17 april 2007 18:45 schreef _evenstar_ het volgende:
    zou je niet beter de huisarts bellen vind 40.5 wel erg hoog voor zon frummeltje
    heb vanmiddag de huisarts al gebeld. Ze mag 3 tot 4 zetpilletjes per etmaal en moet de koorts even aankijken.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      dinsdag 17 april 2007 @ 18:48:24 #181
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48429316
    ah oke sorry heb het hier nog niet meegemaakt zo hoog lijkt me echt eng
    pi_48429396
    ik snap het, hoef je geen sorry voor te zeggen hoor

ze is nog levendig genoeg, heeft net bijna een hele pot groente op, ruim een halve liter vocht, een kwart banaan en een stukje komkommer
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      dinsdag 17 april 2007 @ 18:53:09 #183
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48429503
    beters ik mag voorlopig even niets proberen ivm die stomme bmr
    pi_48429535
    balen hoor... hoop dat Arwen niet te veel last krijgt van de prik.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      dinsdag 17 april 2007 @ 19:15:08 #185
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48430399
    ach arm ambertje!! snel beter worden hoor!!!

en evenstar, das wel eng na zo'n prik, dat kan natuurlijk heel naar uitpakken bij arwen.
    max mag morgen ook zn bmr prik halen. en de men. c geloof ik. pfff heb geen zin, ben blij dat max het nog niet weet
      dinsdag 17 april 2007 @ 19:19:40 #186
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48430593
    meningo C had ze al gehad.
    De bmr kan sporen van kippenei bevatten ( wat het dus ook deed)

maf eigenlijk dat ik koorts zo eng vind, maar me eigen kindje toch wel een in principe nare reactie heeft en zelfs gevaarlijk vind ik dan minder eng.
    Denk omdat je het "géwent" bent.
      dinsdag 17 april 2007 @ 19:23:11 #187
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48430739
    koorts is niet gevaarlijk, het is juist een lichaamseigen medicijn. maar het mag niet te hoog worden, want dan gaat het mis. maar bij 'lage' koorts hoef je niets te geven, omdat het dan juist goed is.

maar je 2e zin snap ik niet helemaal
      woensdag 18 april 2007 @ 08:14:35 #188
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_48447249
    Tinka en mammietje welkom Fijne dag vandaag!
    pi_48476679
    Tinka gefeliciteerd met je allereerste verjaardag

Amber is vandaag precies 1,5 jaar al weer... jeetje wat gaat dat hard.

Vandaag ging het goed. Koorts is bijna de hele dag weggebleven, tot een uurtje of 2 geleden. Voordat ze naar bed ging was het 39,3.
    Helaas morgen niet op visite bij Suzanna..
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_48483230
    evenstar, hoe gaat het nu met Arwen na de prik?
    Mammietje, welkom! En gefeliciteerd met Tinka's verjaardag
    Vicky, fijn dat de koorts wat minder wordt. Aan het einde van de dag loopt het vaak weer op he? Hoe is het verder met Ambel? Voelt ze zich erg ziek?
    Sara
    Merel
    Ukje
      woensdag 18 april 2007 @ 23:53:17 #191
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48486628
    Mammietje gefeliciteerd en TInka welkom

Fuente niet zo goed koortsig/humeurig niet echt goed, houden er goed in de gaten wel en krijgt extra vocht ( water met 2 schepjes )
    pi_48486648
    Wauw... dat is pas een warm welkom! Nog niet eens officieel aangemeld en nu al de felicitaties!

Voor diegene die mij nog niet kent, zal ik me even voorstellen; ik ben Tinka, en ik ben precies 1 jaar geleden na een moeilijke zwangerschap en bevalling toch gezond ter wereld gekomen. Ook na de geboorte heb ik het mijn ouders niet altijd even makkelijk gemaakt, want ik heb nogal een eigen willetje! Dat uit zich vooral in weinig slapen, moeilijk drinken (ik krijg bijvoorbeeld nog steeds bv omdat ik echt weiger uit een fles te drinken, en ik drink met name graag snachts! ) en ik kan best boos worden als iets me niet zint! Ik ben erg gehecht aan mijn mama en als ik niet 100 % in mijn vel zit, kun je mij bij haar vinden!
    Verder ben ik best een heel leuk kind! Ik ben een erg vrolijke meid en hou van dansen en 'meezingen'. Ik kan nog niet praten, brabbel alleen nog maar wat, maar sinds een paar dagen heb ik ontdekt dat als ik in bed het niet naar mijn zin heb, dat ik dan "mama" kan roepen en dat ze dan ook echt komt vroeg of laat. Ook kan ik nu een paar dagen aan 2 vingers van mijn papa of mama stapjes doen al is het nog wel wat wiebelen, hoor. Verder kijk ik alles eerst even aan en overdenk ik even wat ik zie, daardoor ben ik niet vroeg met dingen maar kan ze meestal wel meteen zodra ik het probeer. Ik ben een lichtgewichtje, maar kan best lekker smikkelen van dingen die ik lekker vind.
    Ik heb ook nog een grote broer, Randy (2 jaar en 3,5 maanden oud), maar hoewel ik erg dol op hem ben en we soms erg veel lol samen hebben , pest hij mij wel vaak. Mijn mama denkt dat dat komt omdat hij een beetje jaloers is en het moeilijk vindt om de aandacht met mij te delen. Mijn mama denkt ook dat zodra ik wat groter en sterker ben, dat hij zijn portie nog wel krijgt.
    Nou, nu weten jullie alles over mijn geschiedenis en dit is waarschijnlijk niet het laatste wat jullie van mij zullen horen! Ik beleef namelijk van alles en mijn mama is nogal een kletskous die ook nog eens reuze trots op mij is. Dus om haar verhalen een plekkie te geven, meldt ik me hier nu even officieel aan:
    Groetjes van:
    18 april 2006: Tinka, dochter van Mammietje!
      donderdag 19 april 2007 @ 00:54:24 #193
    166294 KD-fotografie
    mama van Demi & Nika!!
    pi_48488395
    welkom en van harte gefeliciteerd!!
      donderdag 19 april 2007 @ 08:55:26 #194
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_48491766
    Tinka en Mammietje Nog gefeliciteerd en WELKOM!
    Wat en leuk en lief verhaaltje

En een dikke voor alle ziekige kindjes..

Hier zit onze dame even op de bank tv te kijken. Normaal gebeurt dat 's morgens door de week niet meer. Maar ze sliep nog zó diep toen ik haar wakker maakte om Wilyan naar school te brengen, dat ze nu nog even rustig wakker mag worden op de bank..
    Maxi, Midi & Mini
    pi_48492639
    Mammietje, wat vond Tinka van het huis?

Amber was vanmorgen koortsvrij
    Ze is vannacht 1x wakker geworden, ws van een droom want ze lag aardig te gillen.. D'r neusje zit nog wel vol snot, ze "zaagt" ook een beetje. Verder is ze alert, redelijk vrolijk, momenteel een beetje jengelig, niet hangerig verder.. ze rent, speelt, danst en stampvoet als ze d'r zin niet krijgt
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      donderdag 19 april 2007 @ 11:02:58 #196
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48495196
    dat vraagt om een foto noli
    Ambertje snel nog helemaal snotjes vrij worden hoor
      donderdag 19 april 2007 @ 11:11:55 #197
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48495480
    Oh met arwen gaat het al weer iets beter.
    Gisteren waslijst gekregen van de dieetiste wat allemaal niet mag en wel mag .
    Oerbrood besteld bij de bakker zodat het appart versneden wordt.
    Heb intussen wel matzes gehaald bied ze aan , maar ze weigert ze zelfs in de handen te nemen vanochtend bij de boodschappen doen een cherry tomaatje gegeven met de gedachte al speelt ze er alleen maar mee. wat een troep te lief uiteraard net batterij van de camera leeg
    Het eten gaat een "helse" lange klus worden aldus de dieetiste. Deze vond prelogopedie ook wel belangrijk dus dat wordt besproken.
    En intussen aanbieden aanbieden aanbieden enz. maar geen dwang oid het moet leuk blijven
    pi_48519095
    Bedankt voor het warme welkom.
    Vicky; ze vond het huis hartstikke leuk, maar vooral de simpele dingen (rolding, klappertje, brievenbus en deurtje) hadden haar warme belangstellling! De rest komt later nog natuurlijk, als ze tenminste de kans krijgt van Randy! Want die vond hem pas echt te gek! Die stond vanmorgen op met de mededeling: "File op de regenboogbrug"! Moest even nadenken waar hij dat vandaan had!
    Hoe is het met jouw dochter nu, Vicky??

Ik begrijp dat Arwen een allergie heeft, Evenstar? Erg vervelend lijkt me dat. Ik vermoed het bij Tinka ook en begin steeds meer op de ingrediëntenlijstjes te letten, maar bepaalde dingen zitten echt overal in of kunnen er sporen van bevatten! Waar is ze allergisch voor? (Sorry, je zal het wel verteld hebben, maar kan het niet terugvinden en kom ook nog maar net kijken hier he! ) Vanwaar raadt de diëtiste de prelogopedie (pff.. wat een woord!) aan eigenlijk??
    pi_48519756
    Mammietje, Amber speelt nog dagelijks met het huis. Ze vind m nog steeds leuk
    Koorts is gelukkig weg. Voordat ze naar bed ging was het iets verhoogd.
    Ik heb het idee dat Amber over de KMA heen aan het groeien is. Ze krijgt zo af en toe iets met koemelk en ik heb geen reacties meer gezien....
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      donderdag 19 april 2007 @ 22:41:48 #200
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48521069
    Vicky fijn!! gewoon zo langzaam aan laten wennen

Mammietje arwen is bewezen allergisch voor koemelk/lactose/kippenei in het bloed
    Maar heetf op practiosch alles reacties gehad en op veel dingen nog steeds..
    o.a. banaan/appel/soja

ze kan verdragen spercieboon en maccaroni tot op heden. Niet veel dus.

Ik las dta je het vermoeden had. als je wilt kun je dan iets uitgebreider vertellen hoe/wat/waarom je denkt mag ook via PM ( voor de maffia komt )

de prelogopedie is iemand die haar kan leren dat de mond een fijne plek is, dat eten leuk is enzovoorts.
    op eetgebied is arwen echt nog een babietje
    mist bepaalde reflexen etc. en een enorme angst door alle slechte ervaringen.
    pi_48523319
    Het huis is echt geweldig Vicky... verwacht ook dat de kids er hier nog lang plezier van zullen hebben. En echt leerzaam! Randy zegt nu al alle losse reacties na en weet dat na 3 keer het raam openen de vogels gaan fluiten ( !) dus hij zal binnenkort ook het tellen wel beter onder de knie krijgen, gevolgd door het abc! En als ik na de 1e set batterijen de melodietjes nog steeds kan verdragen, heeft Tinka er ook nog wat aan!
    Lekker dat het wat beter met Amber gaat, hele zorg minder. En koorts is meestal in de avond het hoogst, dus dat ze nog wat verhoging heeft, zal wel normaal zijn.

Ah... was Arwen dat Evenstar... (Heb jij dat ook wel eens dat je 2 keer moet kijken voordat je een bekende op een ongebruikelijke plek herkent?! ) Maar ik zie dat er macaroni aan de spercieboon is toegevoegd! Weer een stukje vooruitgang dus! Zo klinkt het wel logisch, die prelogopedie. Ik zat aan spraak te denken, maar er komt natuurlijk nog veel meer bij kijken. En die angst kan ik me in haar geval wel voorstellen.
    Aangezien ik nog geen allergietopic tegen gekomen ben en geen PM heb, risceer ik de maffia maar, en ga even in het kort (en klein, dan zien ze het misschien niet)! Ik vermoed een (lichte vorm van) allergie omdat ze 1) nog steeds regelmatig darmkrampen heeft, 2) al vanaf geboorte telkens net te weinig groeit, 3) altijd onrustig aan de borst is, 4) al vanaf november bijna non-stop verkouden is, 5) ze laatst bloed in haar ontlasting had (surf... en je komt telkens op coeliakie of KMA) 6) ik zonder aanwijsbare reden door een onbestemd gevoel voorzichtig ben met voedsel introduceren. Optelsommetje? Nou moet ik zeggen dat de afgelopen 4 dagen deze symptomen (?) weer nauwelijks voorkomen, maar zodra er weer iets van twijfel komt, ga ik stappen ondernemen, heb ik besloten. Liever zinloos gedokterd dan dat er iets blijvend beschadigd raakt.
      donderdag 19 april 2007 @ 23:45:16 #202
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48523609
    Mammietje blijvend beschadigen zul je iets niet hoor
    Maar het kunnen idd wel sy7mptomen zijn.
    Mijn advies daar je nog steeds BV geeft om een LK te bellen die verstand heeft van KMA en BV
    En op een allergeen dieet te gaan.
    Qua vieding buiten de BV als je fruit wat kookt en groentes ook maakt het al minder allergeen
    maar in combinatie met BV heb ik er weinig kaas van gegeten ( flauw woordgrapje )
    De constante verkoudheid is schta ik begonnen met het introduceren van andere voeding naast bv of tel ik dan verkeerd?
    makkelijkste voor jezelf de Lk en of eventueel arts is een voedsel dagboek bijhouden.
    Dus alles noteren wat je eet en wat tinka eet.
    Daarmee krijg je een overzicht wat ze binnen krijgt wanneer ze welke klachten heeft.
    Een allergeen dieet zou ik niet zonder begeleiding aan beginnen zeker omdt ze toch al wat lichtgewichtig is.
    Dus schakel een dieetiste in via de huisarts.
    Google NIET doen
    pi_48524133
    Na even stil te zijn van de conclusie 'verkoudheid en introductie' reken... slik....
    Bedankt voor je adviezen... ik ga ze zeker gebruiken.
    En wat google betreft... dat krijg je als je niet met je HA overweg kan en de assistente je afwimpelt met "kan gebeuren" Eigenlijk ben ik er wel blij mee dat ik op die sites terecht kwam, (kwam ook nog lelijker dingen tegen) want weet er nu iets meer van en voel me gesterkt in het idee dat ik stappen moet ondernemen zodra de klachten terug komen.
      vrijdag 20 april 2007 @ 00:08:08 #204
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48524332
    Als je met LK een dieet samen stelt dit dieet mag je 4 weken volgen zonder dta het jouzelf of tinka schaad. en je merkt verschil reden om naar huisarts met alle notaties van die 4 weken dat dagboekje moet hij je wel serieus nemen en anders direct met een kinderarts contact opnemen.
    Langer of zomaar zelf aankloten mag niet ivm bepaalde voedingsstoffen die jezelf en tinka dan tekort komen.
      vrijdag 20 april 2007 @ 11:58:31 #205
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48534919
    ik ben nog niet bijgelezen maar ik wil ff dit zeggen:

Max is woensdag weer 'gekeurd' op het CB.
    Hij is 100 gr. aangekomen in 3 maanden tijd, en omdat max altijd best een hoop aankwam vond de KA dit best raar.
    hij is ook echt dunnig geworden, niet meer die lekkere spekkuitjes die hij had.
    hij was 3 cm gegroeid, dat was wel goed.
    als ik het niet vertrouw mag ik bellen, maar moet wel af en toe max zelf wegen.

nu ben ik even na gaan denken, en eigenlijk heeft hij alle symptomen van diabetes. (gewoon echt álle) dus ik ga nu even nakijken of ie nog groeit in gewicht, en zn dorst en plasluiers in de gaten houden, maar omdat ik eigenlijk niet wil 'afwachten' neemt mn moeder van dr werk morgen een plasstripje mee om te kijken of ie glucose in zn plas heeft.
    Oh oh ik hoop echt NIET dat hij dit heeft, dat zou ik zo erg vinden. duimen jullie even met me mee?
      vrijdag 20 april 2007 @ 12:02:07 #206
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48535046
    Pinquit, ik duim hard mee! Werk je moeder in het ziekenhuis ofzo?
      vrijdag 20 april 2007 @ 12:06:24 #207
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48535174
    Mijn moeder werkt in een verpleeghuis! een soort verzorgingshuis maar dan met dementen+'blijvend zieken'+doodgaande klinkt heel rot zo, maar mensen die er liggen om dood te gaan dus mensen.
      vrijdag 20 april 2007 @ 12:55:10 #208
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48536724
    pinq ik brand hte doopkaarsje van arwen nu elke dag ivm omstandigheden, maar zal hem ook voor jullie branden
      vrijdag 20 april 2007 @ 14:03:11 #209
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_48539393
    ik duim mee

en evenstar ook
    pi_48539577
    spannend pinquit. ik hoop hard met je mee dat ie dat niet heeft. welke symptomen bedoel je trouwens precies?
      vrijdag 20 april 2007 @ 16:10:02 #211
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48544219
    veel dorst, veel plassen, veel moe, gewicht verliezen (hij woog 2 weekjes geleden 200 gr. minder dan toen ie 11 maanden was) ondanks goede trek en genoeg eten, droge huid.
    slecht zien kan ik nog niet controleren.
    pi_48551358
    Pinquit, hopelijk valt het allemaal mee meis
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48556561
    Ik zou ook niet willen afwachten, Pinquit. Wel handig dat je moeder daar werkt. Dan weet je wat. Ik duim voor je dat je mis zit!
      vrijdag 20 april 2007 @ 23:03:45 #214
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_48557686
    Oh bah Pinquit, wat zou dat naar zijn... ik hoop écht voor je dat het niet zo is...

Fuente, hoe is het nu met Sara? Ik had dit topic even niet gevolgd en dus ook niet dat ze zo lang ziek is/was... wat vreselijk naar zeg! Echt superzielig. Heel veel beterschap, een dubbele middenoorontsteking is echt niet niets. Sterkte voor Saartje, en ook voor jou ...

Vicky, hoe is het met Amber? Kun je komen morgen? Ik hoop dat ze weer helemaal beter is!!

Ik heb hier een lastig pre-peuterpubertje. Ze is superschattig (oh wat houd ik toch veel van haar....kan haar af en toe wel opeten!) en superlastig vaak. Ze wil alles op haar eigen maniertje en zodra daar vanaf wordt geweken is het helemaal mis. En dan gaat ze dus krijsen ...
    Nu heb ik wel door wat met bedtijd nodig is om het rustig te laten verlopen, maar overdag weet grote zus Noa het vaak goed in de war te schoppen. Met als gevolg een zeurderig, krijserig Emmaatje... Lastig hoor.
    pi_48558924
    Amber is nog een beetje jengelig zo af en toe maar morgne zijn we van de partij hoor!

Pinquit, ik hoop dat het geen diabetes is. Komt het bij jullie voor in de familie?
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      zaterdag 21 april 2007 @ 07:50:28 #216
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_48564186
    Hebben jullie ook van die koppige kindjes? Noa luisterde meestal wel snel, maar Emma wil het na een verbod het liefste nóg een keer doen. En nog een keer. En NÓG een keer... met een grote glimlach. Als ik dan echt streng ben (bijvoorbeeld: ze doet tijdens het eten elke keer haar beentjes op de tafel of zet zich af tegen de tafel en schuift/rolt zo weg, en dan duw ik elke keer haar beentjes naar beneden en zeg: 'niet doen Emma' ... en daar kan ik dus wel de hele maaltijd mee bezig zijn...) gaat ze op een gegeven moment gewoon heel hard huilen en wil niets meer. Niet meer eten, drinken, spelen, wat dan ook. Echt een koppig klein meisje...

Ze praat trouwens steeds meer! Ik vind dat ze al veel woorden weet voor haar anderhalf jaar.

- peen (speen)
    - doek (knuffeldoek)
    - etuh / happie / hap
    - dring / drrink (drinken)
    - uit (kleding uit, uit de stoel/box, uit de armen)
    - soen (schoen, sok)
    - Oa (Noa)
    - Jiiiiiila (Julia )
    - beebie
    - mama/papa (meestal noemt ze mij ook papa )
    - neenee
    - ja! (wil je een toetje Emma? JA!)
    - bal
    - boe (koe)
    - beeeh (schaap)
    - nauw (miauw)

En de rest komt even niet in me op.
    pi_48566916
    Suzanna, wat veel woordjes kan ze al! Ik herken het wel van het niet luisteren, zal de leeftijd ook wel zijn. Sara heeft gister weer in de hoek gestaan, daar schrikt ze dan wel van, hoeven we ook maar heel weinig te doen, omdat de waarschuwing vaak voldoende is gelukkig!

Vicky, hoe is het nu met Amber?

Wij hebben gisteren zomerschoentjes gekocht voor Sara, en sandaaltjes (zie schoenentopic). Ze heeft echt nog kleine voetjes volgens mij! Ze zit nu in maat 21, die zitten ruim. Welke maat schoenen hebben jullie kids zo rond de 20 maand?
    Sara
    Merel
    Ukje
      zaterdag 21 april 2007 @ 16:19:16 #218
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48573722
    Ik had ze gezien leuk !

Mijn kleine grote meisje eet brood gewoon heel stoer helemaal zelf het is nog even afwachten of ze er later op reageert maar ze reageert over het algemeen snel dus ben positief maar wat lief van die kleine vette boterhandjes ( koemelk/lactose vrij) op je meubelen/kleren
    pi_48579843
    Wat goed Evenstar... Ik duim dat het goed gaat!!

Fuente, gelukkig heeft Amber nergens last meer van.. Ja oververmoeidheid..
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      zaterdag 21 april 2007 @ 20:14:28 #220
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48580082
    Evenstar wat goed!
      zaterdag 21 april 2007 @ 20:20:35 #221
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_48580274
    Joehoe!! Evenstar wat fijn zeg. Echt super!

Fuente, Emma heeft maat 19/20 (eigenlijk echt 19, maar ik heb ook schoentjes maat 20 maar die zitten ook te ruim) dus erg kleine voetjes. Lief juist toch? (Emma is nu natuurlijk 18 maanden)

Oh ja, ik bedacht me ineens dat Emma ook al 'ekkuh' (lekker) en bah zegt. Bah is als ze het niet lekker vindt, óf iets op de grond ligt wat in de prullenbak moet. Klinkt wel heel wijs uit de mond van zo'n hummel ...
    Ze zegt ook 'boep' (boek), en 'bouw' (blokjes bouwen), haar favoriete speelgoed.
    pi_48581262
    Yeah! Arwen eet brood! Dat je maar snel gek mag worden van alle kruimels op de vloer en verstopte broodkorsten overal, Evenstar!!!

Randy had met 18 maanden ook maatje 21, hij heeft nu (27 maanden) ook nog steeds maar maatje 22. Dat is vergeleken met zijn vriendjes erg klein. Ik heb voor Tinka nog geen schoentjes kunnen vinden die ik leuk genoeg vond (de eerste schoentjes moeten natuurlijk extra leuk zijn omdat ik ze wil bewaren! ) maar ik schatte haar in de schoenenwinkel op maatje 18. En in die maat heb je ook nog niet zoveel keus. Ach, ze kan toch nog niet lopen (hoewel ze dapper oefent aan 2 van je vingers!) dus de schoentjes van de Zeeman voldoen nog wel even!

Leuk, al die pas babbelende dreumesjes! Ik kan niet wachten!
      zaterdag 21 april 2007 @ 21:20:43 #223
    55928 Suzziieee
    Don't fear the reaper!
    pi_48582030
    quote:
    Op vrijdag 20 april 2007 16:10 schreef pinquit het volgende:
    veel dorst, veel plassen, veel moe, gewicht verliezen (hij woog 2 weekjes geleden 200 gr. minder dan toen ie 11 maanden was) ondanks goede trek en genoeg eten, droge huid.
    slecht zien kan ik nog niet controleren.
    [bemoeimodus]

Het zijn inderdaad de bekende symptomen pinquit!Maar... mocht ie acute diabetes hebben dan heeft ie echt geen trek en eten is dan dus ook een strijd!Dat is het enige tegenstrijdige in de symptomen lijst.

Ik als diabeet zijnde herken de symptomen,al ben ik niet helemaal overtuigd.
    Wat ik me nog kan herinneren toen ik diabetes kreeg is dat ik heel erg ziek en heel erg uitgedroogd was.Ik was niet veel moe meer maar kon alleen maar liggen op de bank..was gewoon uitgeput.Mijn speeksel was geen speeksel meer maar begon een beetje op kauwgom te lijken.Ook poepen ging om dezelfde reden erg moeilijk omdat het vreselijk hard was door de uitdroging.

De symptomen die jij beschrijft lijken meer te horen bij het zgn type 2 diabetes... maar meestal krijg je dit pas op oudere leeftijd.Wel is het inmiddels zo dat het op steeds jongere leeftijd voorkomt en ook bij kinderen word nu de diagnose steeds vaker gesteld.

Ik zou je wel adviseren om even bij de huisarts zijn bloed te laten checken!Dit is een vingerprikje en een aantal seconde later heb je een uitslag.Diabetes is geen ziekte om onbehandeld mee rond te lopen.Het urinestripje is een mooi middel maar...toen ik mijn diabetes krijg had ik heel weinig suiker in mijn urine,terwijl ik het wel degelijk acuut had.Ik denk(Mijn eigen vermoeden)dat dit komt omdat ik zoveel dronk dat mijn urine eigenlijk gewoon water was.

Heeft de KA van het consultatie bureau er nog wat over gezegd?

Mocht je vragen hebben over suiker dan mag je ze aan mij altijd stellen!Ik wil je niet bang maken ofzoiets..wil je alleen zeggen dat je er niet te lang mee door moet lopen mocht het suiker zijn.

En natuurlijk duim ik mee dat het geen suiker is

Groetjes Suzanne

[/bemoeimodus]

[ Bericht 1% gewijzigd door Suzziieee op 21-04-2007 21:31:21 ]
      zaterdag 21 april 2007 @ 21:40:10 #224
    105888 renzell
    pi_48582527
    quote:
    Op zaterdag 21 april 2007 16:19 schreef _evenstar_ het volgende:
    Ik had ze gezien leuk !

Mijn kleine grote meisje eet brood gewoon heel stoer helemaal zelf het is nog even afwachten of ze er later op reageert maar ze reageert over het algemeen snel dus ben positief maar wat lief van die kleine vette boterhandjes ( koemelk/lactose vrij) op je meubelen/kleren
    Wat heerlijk Evenstar!!!
    Wat eet ze nu allemaal? Sperzieboontjes dus, en brood.... en wat nog meer? Heb je nog meer groenten geprobeerd de laatste tijd?
      zaterdag 21 april 2007 @ 21:42:16 #225
    105888 renzell
    pi_48582588
    Ai Pinquit, ik hoop voor jullie dat het geen diabetes is! Zou inderdaad snel even langs de huisarts gaan. Veel sterkte.
      zondag 22 april 2007 @ 00:13:25 #226
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48586574
    quote:
    Op zaterdag 21 april 2007 21:40 schreef renzell het volgende:

[..]

Wat heerlijk Evenstar!!!
    Wat eet ze nu allemaal? Sperzieboontjes dus, en brood.... en wat nog meer? Heb je nog meer groenten geprobeerd de laatste tijd?
    sperciebonen en brood en pure maccaroni maar das al heul wat
      zondag 22 april 2007 @ 00:23:18 #227
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48586827
    quote:
    Op zaterdag 21 april 2007 21:20 schreef Suzziieee het volgende:

[..]

heel verhaal
    ik vind het lief van je suzzie!
    de KA heeft niks over diabetes gezegd, maar heeft ook niet gevraagd naar verdere dingen. ik ben zelf een beetje zoekend naar 'dingen die zouden kunnen' dus vandaar dat ik hierop kwam. slechte eigenschap btw. naja slecht niet, maar wel een hoop zorgen!

Ik ga iig morgen het stripje proberen, als daar niks uitkomt ga ik hem woensdag nog een keer wegen en als ie dan nogsteeds niet is aangekomen (prop m nu een beetje vol met kaas enzo om te checken dus.) dan bel ik de huisarts.

dankjewel
      zondag 22 april 2007 @ 14:58:30 #228
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48598916
    Ik heb het gecheckt.
    het glucose-blokje is niet verkleurd

maar 2 andere wel, en gruwelijk snel ook. mama gaat vanavond (is net opweg naar werk) even kijken wat die blokjes betekenen. (zitten 8 dingen op. ze denkt dat de ene bloed is en de ander nitriet, maar is niet zeker. dat zou wijzen op blaasontsteking, maar dat weten we dus niet.)

het blijft spannend zo
    pi_48600250
    Pinquit, ik weet niet of je met verse urine hebt getest of met een natte luier? Sommige tesvakjes moeten namelijk echt met verse urine getest worden om een zuiver resultaat te krijgen. urine die al even staat of stofjes uit de luiervulling (of "besmetting" vanuit de ontlasting bijvoorbeeld) kan al een vertekend beeld geven.

[ Bericht 88% gewijzigd door owlet op 22-04-2007 16:05:00 ]
      zondag 22 april 2007 @ 16:07:08 #230
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48601664
    ik heb hem in zn nakie rond laten kruipen en heb m recht in de straal gehouden constant achter m aan gehobbeld met dat stripje dus
      zondag 22 april 2007 @ 17:53:20 #231
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_48606292
    Wat knap Pinq! Daar zou ik nou niet aan gedacht hebben. Misschien wel makkelijker met zo'n piemeltje ...

Wat fijn dat de glucose niet is verkleurd, dat is in ieder geval een opluchting denk ik! als het een blaasontsteking is, is dat wel heel zielig natuurlijk voor Maxje (is de urine ook troebel?) maar er valt iig iets aan te doen. Hopelijk weet je 't snel! (oh ik zie vanavond!)
    pi_48606341
    Fijn Pinquit

Wij zijn vandaag een middagje naar Avifauna geweest (was nog bij je in de buurt Suus )
    Het was hartstikke leuk en Amber heeft lekker gespeeld en geravot.

Ze heeft afgelopen nacht lekker doorgeslapen ondanks de drukke dag van gister.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_48616002
    VICKY! Hellup!
    Jij hebt toch ook dat spelenderwijs-leren-huis? Mijn visite heeft vandaag op de doos ontdekt dat het bloemetje zou moeten kunnen groeien, maar dat doet ie niet; geen beweging in te krijgen! Kan dat wel? En zoja, hoe moet dat? Bij voorbaad hartelijk dank, kunnen we weer met een gerust hart slapen!
      maandag 23 april 2007 @ 11:03:58 #234
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48625688
    Pinq wrom niet gewoon naar de huisarts? je maakt jezelf zo alleen maar gekker joh

hier meer en meer twijfels of dat brood wel zo goed is voor arwen
    Gisteren al rode koontjes en een klein kapot vlekje..
    later op de dag humeuriger en weer enorm zuur spugen.
    Vanochten onwijs zure poep en slijmerig en billen helemaal kapot echt 2 van die reepjes huid er gewoon af
      maandag 23 april 2007 @ 13:18:39 #235
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48629912
    Evenstar, zielig voor Arwen zeg! Kan dat neit getest worden, dat brood? Of zeg ik nu iets heel doms?
      maandag 23 april 2007 @ 13:20:47 #236
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48629992
    het is speciaal brood zonder de bekende allergenen.
    ze had nooit gluten gehad dus kon daar niet op getest worden omdat ze nog geen antistoffen voor heeft kunnen maken.

we kijken het nog even aan blijft het zo stoppen we er mee..
      maandag 23 april 2007 @ 13:44:40 #237
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_48630866
    *komt even binnenvallen voor Evenstar...

Ach Evenstar... Ik las net in het fototopic dat het brood zo smaakte en nu blijkt het dus ws toch tegen te vallen.
    En heel naar van die kapotte billetjes.
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
      maandag 23 april 2007 @ 13:48:24 #238
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48630991
    thanx het is een gevecht an sich maar we komen er wel heeel langzaaam maar we komen er ( hoop ik..)
      maandag 23 april 2007 @ 14:30:43 #239
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48632489
    quote:
    Op maandag 23 april 2007 13:20 schreef _evenstar_ het volgende:
    het is speciaal brood zonder de bekende allergenen.
    ze had nooit gluten gehad dus kon daar niet op getest worden omdat ze nog geen antistoffen voor heeft kunnen maken.

we kijken het nog even aan blijft het zo stoppen we er mee..
    Aha. Sorry.
    pi_48635684
    Evenstar, wat naar dat ze toch reageert... dikke knuffel voor jullie meiske

Wij kunnen eindelijk melden, dat Sara, inmiddels bijna 20 maand oud, ein-de-lijk uit een tuitbeker drinkt. Ze kon het al wel, maar vertikte het gewoon. Gisteren waren we een middagje op een braderie en we hadden alleen de tuit meegenomen, en ze dronk zowaar een hele beker leeg. De rest van de dag en vandaag tot nu toe ook alleen maar tuit
    Ik werd zo moe van die fles en het gewkijkl en geslinger met die fles, ben echt superblij nu
    Sara
    Merel
    Ukje
      maandag 23 april 2007 @ 17:23:19 #241
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48639079
    Goedzo Sara! Kim gooit alleen maar met de tuitbeker, of kauwt erop.

Kim was vandaag mee naar ggz. En ze was zo lief! Goed luisteren en een paar slokjes water uit mijn mok gehad. Iedereen smolt toen ze haar zagen. Ze wilde bij elke kamer naar binnen lopen. En zwaaide naar iedereen die ze tegen kwam. En maar dagdag!!! roepen.
    pi_48645197
    Wat goed Saartje!!

Evenstar, wat balen weer!

Mammietje, bij ons groeit het bloemetje ook niet.. geen idee hoe ie zou moeten groeien..

Kim

Amber kan zelf uit een beker drinken. Ze probeerde het wel elke keer maar dan was het een zooitje. Vandaag pakte ze mijn beker en ging ze heeeeel voorzichtig drinken en het ging hartstikke goed
    later werd eht wel een zooitje hoor, maar toen was het natuurlijk niet interessant meer
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      maandag 23 april 2007 @ 20:34:09 #243
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48646122
    Goedzo Amber!
      maandag 23 april 2007 @ 20:58:23 #244
    105888 renzell
    pi_48647091
    quote:
    Op maandag 23 april 2007 15:57 schreef Fuente het volgende:
    Evenstar, wat naar dat ze toch reageert... dikke knuffel voor jullie meiske

Wij kunnen eindelijk melden, dat Sara, inmiddels bijna 20 maand oud, ein-de-lijk uit een tuitbeker drinkt. Ze kon het al wel, maar vertikte het gewoon. Gisteren waren we een middagje op een braderie en we hadden alleen de tuit meegenomen, en ze dronk zowaar een hele beker leeg. De rest van de dag en vandaag tot nu toe ook alleen maar tuit
    Ik werd zo moe van die fles en het gewkijkl en geslinger met die fles, ben echt superblij nu
    Coole babe!
      maandag 23 april 2007 @ 20:58:58 #245
    105888 renzell
    pi_48647115
    quote:
    Op maandag 23 april 2007 20:15 schreef Vicky het volgende:
    Wat goed Saartje!!

Evenstar, wat balen weer!

Mammietje, bij ons groeit het bloemetje ook niet.. geen idee hoe ie zou moeten groeien..

Kim

Amber kan zelf uit een beker drinken. Ze probeerde het wel elke keer maar dan was het een zooitje. Vandaag pakte ze mijn beker en ging ze heeeeel voorzichtig drinken en het ging hartstikke goed
    later werd eht wel een zooitje hoor, maar toen was het natuurlijk niet interessant meer

En coole chick Amber ook!
    pi_48657580
    Even een oortjes-update van Sara, ze lopen nog steeds, links erger dan rechts. Ik ben bang dat het toch een AB-kuur gaat worden, want hoewel het er allemaal wel uitloopt (en dus niet in het oor blijft zitten) zijn we nu alweer 2 weken verder met lopende oortjes.
    Ze is verder wel redelijk vrolijk, maar gewoon niet helemaal haarzelf, een beetje uit d'r doen. Ze leert wel enorm veel nu, dus misschien heeft het daar ook mee te maken.
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48657622
    oh jeetje Fuente, het houd ook niet op bij jullie he... Wat vervelend zeg!!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_48659883
    Jeeh wat het gaat het allemaal snel met de kindjes hier. Fuente en Sara, hopen dat het snel beter gaat . Evenstar en Arwen, jammer van het brood, zat hier met een brok in de keel te lezen, eerst de foto's en dan toch deze afloop. Jammer

Ik post niet veel meer maar ik zal toch maar weer eens een update doen over Merlijn. We zijn gistren naar de oogarts geweest, Magneet heeft een lui oog dus dat moet toch bijgehouden worden bij Merlijn om er op tijd bij te zijn. Gelukkig zijn zijn ogen nu nog goed.
    Vorige week heeft de manueel therapeut de bekjes van merlijn gecorrigeerd, hij loopt nog steeds een beetje scheef met afwijking en is nu doorgestuurd naar de kinderfysio.
    pi_48677127
    even een korte snelle update: Sara bloedt uit haar oortje, om 19:10 moeten we bij de huisartsenpost zijn.
    Sara
    Merel
    Ukje
      dinsdag 24 april 2007 @ 18:47:06 #250
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48677272
    ach rana je raakt er aan gewend op siommige dagen breekt het je ( zoals vandaag) je dat constance gevecht gemiep gepier even niet meer kan verdragen ,maarjah we blijven doorgaan en hopen.

Fuente wat naar hopenlijk misschien iets kapots gekrabt . echt but zo denk aan jullie
      Jubileum moderator dinsdag 24 april 2007 @ 20:06:39 #251
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_48679923
    Ow getsie Fuente, ik hoop dat het niets vervelends is.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_48680026
    Nou het is niet duidelijk waarvandaan ze nu bloedt, omdat haar oortje vol met gestold bloed zit.
    Hij wou haar nu niet doorverwijzen omdat het op dit moment niet bloedt. We moeten morgen via onze eigen HA een verwijzing naar de KNO arts krijgen, die moet haar oortje uitzuigen en kijken waar het vandaan komt.
    Wij waren best even pissig dat we zo de nacht inmoeten, maar volgens hem 'bloedt ze niet in 1 nacht leeg' en daar konden we het mee doen!
    Als ik nog maar 1 druppel bloed eruit zie komen gaan we naar de Eerste hulp want ik vertrouw dit voor geen meter.
    Sara
    Merel
    Ukje
      dinsdag 24 april 2007 @ 20:33:24 #253
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48680906
    Fuente, ik hoop dat het meevalt. Domme reactie zeg.
      dinsdag 24 april 2007 @ 21:46:30 #254
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48683921
    najah zeg Fuente als je niet vertrouwd lekker naar de eerste hulp wat een idioot
    volg jullie gevoel meid
    pi_48684473
    a gossie Fuente, wat klote zeg.. en idd zodra je maar 1 druppie ziet, gewoon gaan hoor!
    Dikke voor jullie 3tjes
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_48684795
    Net gechecked, ze ligt lief te slapen en ik zie geen bloed tot nu toe. Vannacht de wekker maar zetten om regelmatig te checken, bah, vind het echt niets zo!
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48685241
    Getsie Fuente... Groot gelijk heb je dat je dan naar de 1e hulp gaat. Het zou mij ook niet lekker zitten. Heeft de HAP wel dingen opgenoemd waar het vandaan zou kunnen komen? En heeft hij bepaalde dingen uitgesloten?
    Ik zou ook ff gaan checken af en toe. Bah... lange nacht voor jullie...
    pi_48685318
    quote:
    Op dinsdag 24 april 2007 22:15 schreef Mammietje het volgende:
    Getsie Fuente... Groot gelijk heb je dat je dan naar de 1e hulp gaat. Het zou mij ook niet lekker zitten. Heeft de HAP wel dingen opgenoemd waar het vandaan zou kunnen komen? En heeft hij bepaalde dingen uitgesloten?
    Nee Hij heeft alleen gekeken of het buisje nog goed zit, die zit dus nog goed en verder kon hij niets zien, behalve gestold bloed in haar gehoorgang. Eerst zag hij helemaal niks, toen heeft hij met een soort pennetje een kijkgaatje gemaakt en dat was het. Niets uitgesloten verder, niets benoemd.
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48685704
    Lekkere huisarts... Aan de ene kant zal hij het wel weten of het kwaad kan, hij heeft er tenslotte voor geleerd en wil echt geen misser maken, zeker niet met een klein kind. Aan de andere kant zou wat informatieverstrekking en geruststelling aan jullie adres geen kwaad kunnen, lijkt me.
    Ik heb wat gegoogled op dit onderwerp (doe jij maar niet!) maar zie nu dat ze buisjes heeft. Ben daar iets over tegengekomen dat dit lekkende oortjes met wat bloed kan geven de eerste periode... Heeft ze die buisjes al lang?
    pi_48687907
    quote:
    Op dinsdag 24 april 2007 22:25 schreef Mammietje het volgende:
    Lekkere huisarts... Aan de ene kant zal hij het wel weten of het kwaad kan, hij heeft er tenslotte voor geleerd en wil echt geen misser maken, zeker niet met een klein kind. Aan de andere kant zou wat informatieverstrekking en geruststelling aan jullie adres geen kwaad kunnen, lijkt me.
    Ik heb wat gegoogled op dit onderwerp (doe jij maar niet!) maar zie nu dat ze buisjes heeft. Ben daar iets over tegengekomen dat dit lekkende oortjes met wat bloed kan geven de eerste periode... Heeft ze die buisjes al lang?
    Sinds 10 januari, al een aardig tijdje nu dus!
    Heb zelf vanavond ook al gegoogled, ik lees wel over bloed dat bij de pus vermengd kan zitten bij een loopoor, maar dit was echt puur bloed, geen troep...
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48688537
    Vreemd Fuente... eerst continu die looporen en nu dit. Bah... wat zal je ongerust zijn. Ik leef met je mee, het kan je natuurlijk niet snel genoeg morgen zijn zodat je naar je eigen huisarts kan. Ik hoop dat ze vannacht lekker doorslaapt en dat je voor niets bij haar gaat checken.
    pi_48693802
    We kunnen om 11:10 terecht bij de andere HA in dezelfde praktijk, onze eigen zat tot het einde van de middag vol, dus dan hadden we pas rond 16:00 gekund.
    Ze is inmiddels ook goed benauwd, heeft weer prutogen en is gewoon 'zielig'.
    Haar oortje heeft gelukig niet meer gebloed vannacht.
    Thnx allemaal voor jullie lieve berichtjes!
    Sara
    Merel
    Ukje
      woensdag 25 april 2007 @ 08:51:29 #263
    3011 E.T.
    pi_48694321
    Jeetje Fuente.. het houdt maar niet op he?
    Sterkte!
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      woensdag 25 april 2007 @ 10:46:19 #264
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_48697508
    Sjee Fuente.. Arme Saar..
    Sterkte!
    Maxi, Midi & Mini
    pi_48699326
    We zijn terug van de HA! Sara is helemaal geinspecteerd, beklopt, bevoeld beluisterd enz, en er is echt niet te zien waar het vandaan is gekomen. De HA vindt het niet normaal dat het zo gebloed heeft, en in combinatie met haar snot en snotoogjes denkt hij dat haar amandelen telkens de ontstekingen veroorzaken.
    We hebben een verwijzing voor de KNO, 7 mei kunnen we terecht. Verder weer nieuwe oordruppels, geen AB-kuur want dit zien we zelf echt niet zitten. Haar longen zijn wel schoon, dus het slijm zit alleen maar hoog in de luchtpijp dus daar hoeven we voorlopig ook niets mee te doen.
    Sara
    Merel
    Ukje
      woensdag 25 april 2007 @ 12:03:01 #266
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48699999
    he bah fuente ik gun jullie zoveel anders.
    voor saartje dat ze niet meer zo ziekig is geen pijn nare hoestjes slijmpjes geen oorpijn meer gewoon niks.
    voor jou en buuf dat jullie niet zo;n zorgen hoeven niet dat verdriet van jullie mooie dame te zien
    pi_48700073
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 12:03 schreef _evenstar_ het volgende:
    he bah fuente ik gun jullie zoveel anders.
    voor saartje dat ze niet meer zo ziekig is geen pijn nare hoestjes slijmpjes geen oorpijn meer gewoon niks.
    voor jou en buuf dat jullie niet zo;n zorgen hoeven niet dat verdriet van jullie mooie dame te zien
    Thnx meis.. Het is gewoon dat gemodder, het schiet allemaal niet op. De HA zei nog dat Sara helemaal niet ziek overkwam, maar dat is nou net het punt, ze komt nooit ziek over! Ze is bijna altijd heel erg vrolijk en al helemaal bij de dokter, waar ze alles heel interessant vindt.
    Nou we zien wel waar het schip strandt Ik ben al lang blij dat het bloeden gestopt is en er niets engs te zien was.
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48700139
    arm saraatje, ik vind 't ook erg veel zo steeds maar achter elkaar hoor. sterkte ermee! en betekent dit dat 7 mei haar amandelen verwijderd worden? of heb je dan alleen een gesprek bij KNO.
      woensdag 25 april 2007 @ 12:09:01 #269
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48700168
    ik herken het gedeeltelijk wel.
    maar goed die kleintjes zijn dnek ik al zo aan enorme pijn gewend dat ze gewoon minder snel wat laten merken
    alleen dat doktoren interessant vinden deelt arwen niet
    pi_48700646
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 12:08 schreef bixister het volgende:
    arm saraatje, ik vind 't ook erg veel zo steeds maar achter elkaar hoor. sterkte ermee! en betekent dit dat 7 mei haar amandelen verwijderd worden? of heb je dan alleen een gesprek bij KNO.
    Nee op 7 mei is het gesprek. Waarschijnlijk worden er foto's gemaakt van haar hoofd om de weke delen te zien (zo zei de HA het). Daarop kunnen ze haar amandelen ook zien. Ze kunnen ook nog kijken met zo'n scope en dan wordt er pas gekeken of ze er echt uit moeten.

Evenstar, ik denk ook dat Sara gewoon bikkelig is, toen ze in november begon met d'r oortjes, en ze nog geen buisjes had (en het dus echt veel pijn moet hebben gedaan) gaf ze ook geen kik, ze werd alleen 's nachts wakker, maar verder niets.
    Sara
    Merel
    Ukje
      woensdag 25 april 2007 @ 12:41:23 #271
    96539 Wennie
    Mama van Robin & Martijn
    pi_48701353
    Fuente, wat een gedoe met Saartje en die oortjes elke keer zeg Hoop dat het snel allemaal eens ophoudt! Gelukkig blijft je meisje er wel vrolijk onder, dan kan je er als ouder ook wat beter tegen

AMber, wat goed dat je met de pot mee-eet

Pinquit, was je moeder er nog achter gekomen wat die blokjes op dat plasstripje betekende? Of heb ik daar overheen gelezen?

Robin heeft vorige week voor het eerst op het potje geplast Hij liep wat te keutelen met de po, dus ik dacht: laat ik hem er eens opzetten. Hij ging zitten, stond weer op en wees en ik dacht: ja hoor, tuurlijk. Zat er zowaar een plasje in Helaas dusver een eenmalige actie, maar hij snapt nu wel dat ie zittend iets op dat potje moet doen en niet in moet gaan staan

Gisteren bij het CB geweest. Robin weegt 13,0 kg en is 82 cm. Hij heeft wel veel reserves, maar ze spreken pas vanaf 2 jaar over overgewicht. Hij heeft een beetje een overbeet, dus we moeten binnenkort gaan stoppen met de speen. Aangezien hij 'm alleen nog heeft met slapen of als hij vreselijk overstuur is, kan dat nog leuk gaan worden
    Robin lijkt nu al uitgesproken linkshandig te zijn en volgens het CB moeten we hier absoluut niet aan meewerken, maar tegenwerken en hem dus alles rechts aangeven. Pakt hij het over, so be it, maar voor de 2,5 jaar mag hij nog niet echt linkshandig zijn. Ben alleen vergeten te vragen waarom dat zo is. Weet iemand dat toevallig? Natuurlijk laten we Robin gewoon lekker zijn gang gaan.
    Verder was ze tevreden over z'n ontwikkeling.
    Heb haar ook nog even verteld dat ik een postnatale depressie heb gehad, daar schrok ze erg van en ze verweet zichzelf dat ze het niet opgemerkt heeft. Ze heeft wel 3x haar excuses aangeboden en me bedankt voor haar leermoment
    Mijn afvalstrijd!
      woensdag 25 april 2007 @ 12:45:21 #272
    96539 Wennie
    Mama van Robin & Martijn
    pi_48701500
    Fuente, gaan ze dan de neus- en keelamandelen eruit halen? Bij Robin zijn de neusamandelen eruit gehaald en de oortjes doorgeprikt. Hij heeft meer last gehad van het roesje, hij was boos. De rest van de dag heeft hij nergens last van gehad, alleen snel geïrriteerd. Overigens is hij nu (6 weken na de ingreep) bijna niet meer verkouden iets wat hij daarvoor wel al maaaaaanden was
    Mijn afvalstrijd!
    pi_48702440
    Wennie, ik heb geen idee waarom kinderen voor 2,5 niet linkshandig mogen zijn, dat is toch aangeboren? Hoe oud is hij nu dan?
    De HA had het alleen over de neusamandel, de keelamandelen zijn niet absurd groot nu, en de klieren in haar hals ook niet.
    Het roesje bij de buisjes van Sara ging ook supergoed, ze heeft die dag wat meer geslapen dan anders, maar verder hebben we echt niets gemerkt! Heeft hij geen pijn gehad nadien? En wel fijn dat het zo goed geholpen heeft, dat geeft moed!
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48703296
    Ik ben eigenlijk speciaal even ingelogd om te kijken hoe het met Sara is, maar je klinkt een stuk geruster Fuente. Wel eng dat het niet te achterhalen is waar het vandaan kwam. Maar gelukkig nam deze arts je een stuk serieuzer en kan je (relatief) vlot bij de KNO-arts terecht. Hopen dat dat duidelijkheid en een oplossing biedt. Bikkel of niet, dit heeft wel lang genoeg geduurd, toch?!
      woensdag 25 april 2007 @ 14:14:47 #275
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48704813
    Arwen is slim
    had hara op de aanrecht egzet even.
    Pakt ze haar flesje die gevuld is met water
    ik zo ja drink maar hoor.
    Sipt er een aand, trekt smerig gezicht kijkt naar links en slaat op het blikje van de neocate met een big smile gehaaide tante
    pi_48711133
    Hihihi wat is Arwen een slimmerd! Ze hebben vaak al veel meer door dan wij soms denken he?

Mammietje, lief dat je speciaal voor Saartje inlogt Ze is een bikkel, maar het heeft inderdaad lang genoeg geduurd
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48714660
    Sara's oor bloedt dus weer, er komt gewoon helder bloed uit. Het is niet dat het er nu uitstroomt, maar als ik haar oorschelp schoonmaak loopt er gewoon weer meer in. Manlief zit op zijn werk, 15 km verderop en moet tot 22:00 werken, en nu twijfel ik dus. Manlief wil de KNO arts afwachten, maar we kunnen toch niet 2 weken doorgaan zo? Ik zou het liefst nu naar de EHBO gaan, maar op de HApost deden ze gisteren ook niets, sjezus wat een gedoe dit..
    Sara
    Merel
    Ukje
      Hoofdredactie Fotografie woensdag 25 april 2007 @ 19:32:36 #278
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_48714887
    Fuente, volg je gevoel. Als jij naar de EHBO wil, gewoon doen! Ik denk dat ik hetzelfde zou doen hoor, bloed klinkt echt niet goed
      woensdag 25 april 2007 @ 19:44:22 #279
    57269 Lemijn
    luistert ook naar Leijn
    pi_48715354
    Fuente, misschien is nog een 'tussenweg' om morgenochtend de KNO-arts te bellen en vragen of je dezelfde dag nog mag komen? Ik kan me niet voorstellen dat dat niet kan, en ik denk dat de KNO-arts toch de persoon is bij wie je moet zijn.
    Ik snap heel goed dat je het bloed eng vindt, en zou het ook begrijpen als je nu naar de EHBO gaat, maar als het vooral is om 7 mei te lang duurt kan je misschien het bovenstaande proberen. Ook omdat ik niet goed weet wat ze acuut voor je kunnen doen op de eerste hulp.
    Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
    De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
    pi_48715919
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 19:44 schreef Lemijn het volgende:
    Fuente, misschien is nog een 'tussenweg' om morgenochtend de KNO-arts te bellen en vragen of je dezelfde dag nog mag komen? Ik kan me niet voorstellen dat dat niet kan, en ik denk dat de KNO-arts toch de persoon is bij wie je moet zijn.
    Ik snap heel goed dat je het bloed eng vindt, en zou het ook begrijpen als je nu naar de EHBO gaat, maar als het vooral is om 7 mei te lang duurt kan je misschien het bovenstaande proberen. Ook omdat ik niet goed weet wat ze acuut voor je kunnen doen op de eerste hulp.
    Dat is eigenlijk wel een goede!
    Ik ga d'r nu gewoon elk uur even checken en als het echt erg wordt dan alsnog naar de ehbo. En morgen dan de KNO maar bellen, dat zou inderdaad moeten lukken lijkt me.
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48716027
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 19:32 schreef Yoni het volgende:
    Fuente, volg je gevoel. Als jij naar de EHBO wil, gewoon doen! Ik denk dat ik hetzelfde zou doen hoor, bloed klinkt echt niet goed
    Ik vind het ook zo'n rotidee. Zo zag het er voor het badje uit:

En in badje heb ik het schoongespoeld (op advies van de HA vanmorgen) en even later zag het er weer vergelijkbaar uit met de foto.
    Manlief is om 22:00 vrij, als het er dan nog zo uitkomt gaan we toch maar. Voor nu maar even aankijken dan.
    Sara
    Merel
    Ukje
      woensdag 25 april 2007 @ 20:35:16 #282
    3011 E.T.
    pi_48717478
    Wat een rotgezicht zeg

Fuente, volg je moederinstinct hoor Als jij naar de EHBO wilt, gewoon zorgen dat je daar komt
      woensdag 25 april 2007 @ 20:38:07 #283
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_48717604
    Ow Saartje Inderdaad gewoon naar de EHBO gaan als jij het gevoel hebt dat dat nodig is hoor.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_48718008
    Als het te naar is om te zien haal ik 'm weg hoor! Had er even niet bij stilgestaan dat dit misschien niet zo prettig is, roep maar als ik 'm weg moet halen hoor!
    Ik heb net nog even gekeken, het is nog precies zo, het is niet erger geworden gelukkig. Ik blijf gewoon checken.
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48719262
    Ik weet niet of je iets hebt aan mijn verhaal maar ik zet het toch maar even neer, Fuente.

Bij mijn nichtje kwam vorige week ook ineens bloed uit haar oren . Mijn zus heeft hierover contact gehad met de KNO-arts van het AMC. Mijn nichtje komt daar geregeld voor controles ivm schisis - ze zijn dus heel voorzichtig omdat ze een verhoogd risico heeft op oorontstekingen bijvoorbeeld. Ook heeft ze buisjes.
    Maar de arts gaf aan dat het (nog) niet nodig was om langs te komen. Het hoort bij een loopoor volgens hem. Bij mijn nichtje begon het vorige week donderdag. Eerst zag het er net zo uit als bij Sara. Nu zie je ook wat andere troep meekomen. A.s. vrijdag heeft mijn zus weer een belafspraak met de KNO-arts en als het tussentijds slechter gaat, mag ze langskomen.
    O, en mijn nichtje heeft geen pijn (ze is 3,6 jaar en zegt het wel als ze pijn heeft).

Wij schrokken ook heel erg toen we dit bij mijn nichtje zagen, maar door de KNO-arts heb ik het idee dat het minder erg is dan het lijkt. Niet dat ik niet begrijp dat je ongerust bent hoor. Het is ook goed om alert en kritisch te zijn. En als jij naar de EHBO wilt, zou ik gewoon gaan.
    Misschien kun je daarnaast morgen telefonisch contact hebben met een KNO-arts en hem/haar vertellen wat er aan de hand is? Wie weet, kun je dan inderdaad ook eerder terecht.
    pi_48719331
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 21:18 schreef sombie het volgende:
    Ik weet niet of je iets hebt aan mijn verhaal maar ik zet het toch maar even neer, Fuente.

Bij mijn nichtje kwam vorige week ook ineens bloed uit haar oren . Mijn zus heeft hierover contact gehad met de KNO-arts van het AMC. Mijn nichtje komt daar geregeld voor controles ivm schisis - ze zijn dus heel voorzichtig omdat ze een verhoogd risico heeft op oorontstekingen bijvoorbeeld. Ook heeft ze buisjes.
    Maar de arts gaf aan dat het (nog) niet nodig was om langs te komen. Het hoort bij een loopoor volgens hem. Bij mijn nichtje begon het vorige week donderdag. Eerst zag het er net zo uit als bij Sara. Nu zie je ook wat andere troep meekomen. A.s. vrijdag heeft mijn zus weer een belafspraak met de KNO-arts en als het tussentijds slechter gaat, mag ze langskomen.
    O, en mijn nichtje heeft geen pijn (ze is 3,6 jaar en zegt het wel als ze pijn heeft).

Wij schrokken ook heel erg toen we dit bij mijn nichtje zagen, maar door de KNO-arts heb ik het idee dat het minder erg is dan het lijkt. Niet dat ik niet begrijp dat je ongerust bent hoor. Het is ook goed om alert en kritisch te zijn. En als jij naar de EHBO wilt, zou ik gewoon gaan.
    Misschien kun je daarnaast morgen telefonisch contact hebben met een KNO-arts en hem/haar vertellen wat er aan de hand is? Wie weet, kun je dan inderdaad ook eerder terecht.
    Dank je wel voor je verhaal! Ik denk ook dat het minder erg is dat het lijkt, onze HA was verder ook heel rustig en niet paniekerig. Hij heeft ons inderdaad ook doorverwezen naar de KNO met het idee dat er gewoon naar gekeken moet worden. Dat scheelt ook wel. Het is gewoon zo'n eng idee he? Het komt uit d'r hoofd en dat maakt het eng denk ik.
    In ieder geval heel erg bedankt voor je verhaal, het stelt me wel wat gerust.
    Sara
    Merel
    Ukje
      woensdag 25 april 2007 @ 21:33:36 #287
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48719867
    Saartje Fuente, ik zou ook heengaan als je het niet vertrouwd.
      woensdag 25 april 2007 @ 22:17:15 #288
    3011 E.T.
    pi_48722008
    quote:
    Op woensdag 25 april 2007 20:48 schreef Fuente het volgende:
    Als het te naar is om te zien haal ik 'm weg hoor! Had er even niet bij stilgestaan dat dit misschien niet zo prettig is, roep maar als ik 'm weg moet halen hoor!
    Ik heb net nog even gekeken, het is nog precies zo, het is niet erger geworden gelukkig. Ik blijf gewoon checken.
    nee hoor, ik bedoelde meer 'rotgezicht' als in rot voor Sara om haar zo te zien
    pi_48723086
    A gossie Saartje toch. Het houdt echt niet over zeg... Balen hoor!
    ik vertelde het tegen Michel en die zei gelijk, gewoon naar de EHBO gaan, de HApost niet eens bellen.. ze mogen je toch niet weigeren in het zh... hebben jullie geen kinderziekenhuis?

Wennie, wat een onzin van het CB. Als Robin linkshandig is, so be it. Waarom zijn ze zo gefocussed op rechtshandigheid? Alsof linkshandig zijn een afwijking is.

Arwen, slimme meid!!

Als Amber iets hoort doet ze haar handje bij haar oor en zegt ze HOORT
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    pi_48723494
    Sara, stoppen nu hoor! Maak je moeder niet zo ongerust!
    Ik sluit me aan bij de vorige sprekers: naar de EHBO gaan als je het niet vertrouwt. Al zou het maar zijn omdat je gerust gesteld bent als zij je naar huis sturen en niets doen. Overigens, als je naar de KNO-arts belt, zal je waarschijnlijk met de assistente/secretaresse van doen krijgen, die eventueel overlegt met de arts en je later terugbelt. Maak voordat je belt even een lijstje met praktische vragen die je weten wilt, bijv.: wat kan ik verwachten, waar moet ik op letten en wanneer moet ik meteen contact opnemen.
    pi_48724204
    Oh Fuente, want een naar gezicht! Hopelijk is Saartje snel weer beter.

Wennie, de reden dat je kinderen op deze leeftijd nog niet benadrukt in hun linkshandigheid is omdat heel veel mensen "een beetje links" zijn en op deze leeftijd nog alles door elkaar gebruiken.
    Linkshandigheid is nou eenmaal niet ideaal, hoewel het natuurlijk ook geen ramp is. Maar als je kan kiezen tussen de twee dan heeft rechts de voorkeur. Dat heeft te maken met het verschil tussen de twee hersenhelften, even heel simpel gezegd.

Als een kind nog op de leeftijd is dat de keuze tussen linkshandig en rechtshandig nog niet helemaal gemaakt is dan kan het helpen door in ieder geval niet de focus te leggen op de linkshandigheid en een heel klein beetje te sturen richting rechts.
    Niet te veel, er hoeft niet gedwongen te worden natuurlijk en op een gegeven moment is het echt wel bepaald of en kind links of rechts is en dan zou het onzin zijn om het de andere kant op te duwen.
    Hopelijk heb je hier wat aan
    pi_48728570
    Nou we hebben net de KNO poli nog weer gebeld. De secretaresse vindt dat we eerst de nieuwe oordruppels moeten uitproberen en dan verderkijken. Ik ben er niet supergelukkig mee, maar goed. Volgens haar kon het geen kwaad, het bloeden (neuh zei ze).
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48728642
    Pff jeetje Fuente, schiet ook weer niet echt op... Hoop dat de nieuwe druppeltjes aanslaan.

Amber hoest momenteel weer behoorlijk en ze heeft bijna geen stem meer... Klinkt wel schattig...
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      donderdag 26 april 2007 @ 09:57:52 #294
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_48729892
    Klinkt allemaal naar zeg, Fuente... lijkt me best eng als je kindje uit het oor bloedt ... ik zou ook heeeel erg schrikken! Schrok er ook van toen ik het las van jou.
    Hopelijk gaan de druppeltjes werken, wat een getob bij jullie... Dikke kus voor Sara en jou

Evenstar, wat een slimme Arwen leuk is dat he. Wel erg naar dat ze van het brood een vervelende reactie kreeg (toch weer he... ) ...
    Hoe gaat dat nu?

Amber ook al zo aan het hoesten, zielig is dat. Zo'n schor stemmetje is idd wel schattig, maar ik hoop dat het (ook bij Emma) toch wel overgaat hoor. Het blijft bij haar een beetje lijkt het, ook omdat ze nog vaak krijst.
      donderdag 26 april 2007 @ 10:02:41 #295
    45621 Suzanna
    Mama van...
    pi_48730014
    Oh ja, Emma maakt af en toe al een zinnetje! Gisteren zei ze: 'Taatje poepe' (tandjes poetsen )

En als je vraagt of ze wil eten, drinken of iets anders zegt ze vaak: 'JA!' terwijl ze met haar hoofdje knikt. Zo lief ...
    Noa en Emma kunnen daar heel veel plezier aan beleven ... 'Emma wil je toetje?' vraagt Noa dan... en Emma: 'JA!' knik knik... Noa weer...'Emma wil je toetje?' etc. en uiteindelijk liggen ze dan beiden in een deuk ... (terwijl ik het toetje klaarmaak )
      donderdag 26 april 2007 @ 12:12:48 #296
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48734277
    fuente wat sneu ik zou echt panish zijn met zoiets
    enna ik zou er hebben uitgehaald taartje poepen

ambertje weer verkouden gossie

en wennie ik zou me niet al te durk maken om het linkshandige, bied het gewoon rechtshandig aan meer zou ik niet doen.
      donderdag 26 april 2007 @ 12:58:17 #297
    96539 Wennie
    Mama van Robin & Martijn
    pi_48735855
    Arwen, pienter meiske

Fuente, Robin heeft na de ingreep nergens last van gehad. Sara's oortje ziet er trouwens precies hetzelfde uit als toen bij Robin z'n oortjes waren doorgeprikt (tegelijkertijd met verwijderen neusamandelen). Dat heeft de KNO-arts toen gedaan omdat er vocht achter zat. Maarja, toen waren wij er op voorbereid en als je zoiets dan spontaan ziet, gaat je niet in de koude kleren zitten.. Sterkte!

Owlet, wij hebben altijd dingen rechts aangegeven omdat mijn man en ik ook rechts zijn en het was ons natuurlijk al opgevallen dat hij alles met links overpakt. Het is ook niet zo dat wij nu alles links aangeven hoor, maar als hij zelf de keuze moet maken is het met links. En inderdaad is links zijn minder handig dan rechts zijn, maar geen onoverkomelijk iets en ik ga hem niet iets opdringen wat voor hem niet natuurlijk is.
    In ieder geval bedankt voor de info!

Suzanna, leuk hè dat dat geklets nu ook echt gepraat gaat worden! Af en toe vraag ik me af of ik het wel goed heb gehoord als hij echt iets zegt

Robin heeft zijn eerste schaafplekken opgelopen Hij zat in zo'n huisje te spelen bij m'n moeder in de tuin en hij leunde van binnen uit tegen dat deurtje aan en die ging natuurlijk open, hij viel over de drempel en hup, schaafplek 1 en 2 Hij wordt een echte knul zo
    Mijn afvalstrijd!
      zondag 29 april 2007 @ 10:47:31 #298
    105850 Fuente
    mamamuts
    pi_48826802
    Vicky, hoe is het met Amber haar stem, en het hoesten?
    Suzanna, wat leuk dat Emma zinnetjes maakt! En knap hoor
    Evenstar, hoe is het met Arwen?
    Wennie, dank je wel voor je uitleg En schaafplekjes zijn wel stoer he al kan ik me indenken dat het minder stoer voor je moederhart is

Het gaat goed met Saartje! De druppels doen hun werk dit keer. Haar rechteroortje 'pust' nog en haar linkeroortje niet, komen alleen wat droge stukjes oud bloed uit. Ze is heel vrolijk en ondeugend en ze heeft gister voor het eerst in haar leven gezeild! We waren bij mijn moeder op bezoek, mijn jongste broertje was jarig en 's middags hebben we een stukje gezeild. Sara vond het geweldig, ze zat bij mij op schoot (zwemvest aan) en we gingen ontzettend schuin, en leuk dat ze het vond
    Sara
    Merel
    Ukje
      zondag 29 april 2007 @ 21:15:42 #299
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48849201
    max zit in een ik-wil-niks-anders-eten-dan-spinazie-en-andijvie-fase.

helemaal niet erg, maar vanwege de nitraat mag ie dat maar 2 keer per week

en hij wil niet gaan slapen
    maar hij liep net wel los
    pi_48851999
    Gelukkig Fuente. Een stuk relaxter om op deze manier je afspraak bij de KNO-arts af te wachten.

Wauw, die Max! Loslopen, dat is pas cool zeg! Dan heb je ook wel opblijven verdiend! (En gewoon tegen je moeder zeggen dat je zo goed los kan lopen omdat je sterk in je beentjes wordt van spinazie!)

Tinka doet het ook lekker. Ze is erg vrolijk en drinkt eindelijk uit een flesje (wel één soort fles en niet anders) maar helaas alleen ranja... Voor melk haalt ze ECHT haar neus op, ze wil alleen een beetje pap smorgens en savonds eten en natuurlijk de hele nacht door bv van mama! Buiten spelen vindt ze helemaal te gek, vooral in de zandbak en het zand dan boven je hoofd laten regenen! Vraag me iedere keer weer af hoe het zand met bakken tegelijk in haar luier komt, maar dit zal er wel mee te maken hebben!
      zondag 29 april 2007 @ 23:37:11 #301
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_48853826
    Hihi die max, Emma zette haar eerste stapjes echt alleen los ook op een avond dat ze niet wilde slapen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')