abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_48020798
Wat leuk al die kletskousjes al Kan niet wachten tot Lucas ook echt iets zinnigs gaat zeggen
Vandaag geen potjesexperience, we hebben pre-wedding stress. Zo erg dat ik daar even gene NEderlandse vertaling voor kan bedenken Maar Lucas zijn outfit is iig geregeld, hij moet alleen nog schoenen. En ik alleen nog een strapless BH
pi_48020932
voorhuwelijkse spanning
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_48021353
Niet normaal meer zeg, ben blij dat ik geen plannen heb. En het is het tweede huwelijk in een reeks van drie, maar de enige waarbij Lucas mee gaat En ik ben overal bruidsmeisje, dus hoefde lekker zelf geen outfit te zoeken....
  donderdag 5 april 2007 @ 08:49:34 #54
45621 Suzanna
Mama van...
pi_48031647
quote:
Op woensdag 4 april 2007 17:26 schreef Wennie het volgende:

Hier gaat alles prima, ik ga nu naar huis, schrijf morgen wel even hoe of wat
Gisteren vergeten op jou te reageren, ik moest weg, maarre, 'morgen' is vandaag. Ben benieuwd hoe het met jou en Robin is!

Vicky, wat schattig dat Amber het blijkbaar zielig vond voor Michel dat hij natgegooid werd...dat van die beren, dat deed Noa ook altijd, maar het stomme is dat ik elke keer vergeet het liedje te zingen en Emma hem dus helemaal niet kent. Als ik haar voor-het-slapen-gaan liedje zing doet ze wel mee met de klanken, sommige woorden en het ritme, zo lief. Haar hoofdje op m'n schouder en dan 'meezingen' ...
pi_48034488
Lief van Emma.

Zo, weer een bezoekje CB achter de rug. Amber weegt 12.3 kg en is 78.5 cm. Qua gewicht zit ze nu aan de bovenlijn. Eten en drinken is verder prima, wel wat tips gekregen om Amber met de pot mee te laten eten. Ze wil gewoon niet eten wat wij eten, alleen maar potjes. Moeten haar nu gewoon aan tafel zetten, bordje voor haar met een schepje eten van wat wij eten en als ze het weggooit, soit... Ze heeft genoeg reserves..
Verder waren ze tevreden.

En nu verzinnen wat we vanmiddag gaan doen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 april 2007 @ 12:09:11 #56
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_48037356
Gisteren met Kim naar cb geweest. Ze is nu 77,5cm en weegt 9736gr.
En idd wat hier geloof ik ook gezegd is, zijn eetproblemen heel normaal op deze leeftijd.
Als ze maar 3 avonden in de week de warme maaltijd eet. Dat lukt wel. Zal het eens bijhouden.
Verder had ik nog gevraagd of op de knietjes lopen erg is. En op de knietjes zitten. Dat maakt niet uit. Er is gecheckt of ze het wel kan en ze kan het best!

Vicky, eet ze alleen maar uit een potje?
pi_48037518
Amber eet idd alleen maar potjes, van de rest wil ze niets hebben... maar daar gaan we nu even verandering in brengen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 12:14:33 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_48037561
Vicky anders voor haar wat jullie eten pureren? zodat het lijkt alsof het uit een potje komt?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_48037743
Evenstar, ook geprobeerd. Ze neemt 1 of 2 happen en dan spuugt ze het uit...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 12:24:18 #60
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48037921
Max wil júist alleen wat wij eten. soms ook lastig
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_48037997
Vanaf nu is moeders wil wet
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 12:27:20 #62
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48038041
Geef je het direct uit een potje? Zoja dan zou je eens kunneproberen om zelfgepureerd voedsel in een potje te doen. Misschien laat ze zich wel voor de gek houden. Je zou het ook nog kunnen mengen. Of begin nu met de introductie van voedsel á la rapley,geef haar een (gekookte) wortel of spercieboon en laat 'r maar spelen ermee. OZ kan ze ophaar eigen tempo de smaken en destructuur ontdekken. En om de spanning van het 'moeten' eten er af te halen geef je het dus juist niet op de normalen eetmomenten maar tussendoor.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_48038089
nee ik doe het in een bordje en dan pas opwarmen.

vanavond eten we bami, eens kijken of ze mee eet

tussendoor zou ook kunnen

nu moet ik ook wel toegeven dat wij HELE slechte groenteneters zijn...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 12:43:20 #64
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_48038570
Toch wel handig als ze mee kan eten.

Kim heeft gisteren wel een stuk worst en aardappelpuree gehad, maar de peultjes wilde ze niet hebben. Ook niet altijd een potje trouwens. We proberen zo veel mogelijk met de pot mee, maar soms lukt dat niet. Dan gewoon een potje.
Geven jullie altijd een toetje?
  donderdag 5 april 2007 @ 12:45:55 #65
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48038659
ik geef altijd een kommetje yoghurt na de maaltijd. ook omdat max niet zo lekker melk drinkt meestal.
en hij vind het gewoon lekker
pi_48038705
Amber krijgt fruit als toetje (als ze toetje krijgt)... yoghurt mag ze niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 12:54:48 #67
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_48038986
Daar ben ik weer Niet zoveel zin om te werken vandaag

Met Robin gaat het prima. Hij is een ontzettend vrolijk ventje die heel goed weet wat hij wel en niet wil. Hij kletst ook ontzettend veel, vooral "uit" is zijn favoriete woordje, want zijn schoenen/sloffen moeten altijd "uit" en hij wil altijd "uit" de kinder-/autostoel. Verder noemt hij alles en iedereen “mama” of “oma”. Hij heeft ooit wel papa gezegd en heel af en toe zegt hij het nog wel, maar meestal is het “mama”. Vandeweek zei hij “ikhouvanjou” Ik weet zeker dat hij niet wist wat hij zei, maar het klonk zo lief “Wadoeje” en “waabeje” komen ook vaak voorbij
In maart zijn Robin zijn neusamandelen verwijderd en zijn oortjes doorgeprikt. Dat was niet erg leuk allemaal, maar hij heeft er verder weinig last van gehad.
Afgelopen maandag moesten we ter controle van zijn longetjes weer naar de kinderarts. Die vond alles goed klinken en als het mee zit mag Robin over 2 maanden van zijn inhalator af Hij werd daar ook nog even snel gemeten (staand) en gewogen (met kleding) en hij woog 13,6 kg en was 81,5 cm Ben benieuwd wat over 2,5 week de bevindingen bij het CB zijn.
Met eten gaat het wisselvallig. Robin eet in principe met de pot mee, tenzij hij te moe is om te wachten tot het eten klaar is (wij eten vaak nogal laat) of als oma niet zelf wil koken (als ze oppassen) of als we iets eten waar Robin echt niet z’n maal mee kan doen. Ene keer eet hij goed, andere keer zit hij meer te kliederen, maar dat geldt zowel voor de potjes als voor de verse hap. Als hij niet wil eten, doet ie dat ook echt niet. Nou, prima dan, als hij honger krijgt, eet hij wel weer hoor
Robin vindt net als Amber het schommelen in de speeltuin geweldig Vicky, we zijn trouwens lid geworden en 7 april is er paaseieren zoeken om 13:00 uur Komen jullie ook? Ook van die wipapparaten vindt hij erg leuk.
Afgelopen zaterdag hebben we mijn nieuwe moederfiets opgehaald en zondag zijn we van Rijswijk naar Delft gefietst. Robin vindt dat ook helemaal leuk en ik ook trouwens Mijn man wat minder, die had al 3 jaar niet gefietst en had vreselijke zadelpijn
Verder is hij gewoon een typische dreumes en houdt veel van klauteren, klimmen en het verslepen van spullen.
Vanochtend betrapte ik hem knabbelend van een paaseitje, had hij helemaal zelf open staan maken En hij lust niet eens chocola

Vicky, wij prakken of gebruiken de staafmixer ook op Robin zijn maaltijden. Vlees krijgt hij wel apart. Ik doe altijd hapjes op 2 of 3 lepeltjes en die leg ik dan voor hem neer, zodat hij zelf kan eten. Dat werkt prima bij ons. Resulteert wel vaak in een zooitje, maarja...

Ik heb nog wel een opvoedkundig vraagje: Robin heeft nog wel eens van die momenten dat hij vanalles doet wat niet mag en ik het gevoel heb dat ik de hele dag door “nee” loop te roepen, zonder resultaat Hoe pakken jullie zoiets aan?
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 5 april 2007 @ 13:01:53 #68
56471 pinquit
oh my lama!
pi_48039221
ja Wennie, het is vreselijk he, ik heb dat ook bijna elke dag een paar keer.

Zodra ik merk dat max weer zo'n "bui" heeft ga ik iets met hem doen waar hij eigenlijk niks fout kan doen
ga ik bijv. met hem op de grote slaapkamer spelen, daar is niets waar hij niet aan mag komen of doen. of ik ga met hem naar buiten. Maarja het blijft lastig, je kan natuurlijk niet op elk moment iets anders gaan doen...
  donderdag 5 april 2007 @ 13:12:28 #69
62233 Jelief
ikke lief!
pi_48039556
Wennie, Emma heeft dat ook wel, meestal op momenten dat ze aandacht van mij wil dan gaat ze muiten. Vaak terecht want dan is het idd al weer een tijdje geleden dat we iets samen hebben gedaan. Ze doethet ook als ze erg moe is.

Ik haal haar meestal weg bij wat niet mag en bied iets anders aan. Als het echt heel erg is zet ik haar op haar billen in de hoek. Ze heeft dan echt door dat ze iets deed wat niet door de beugel kan. Niet dat ze het later niet meer doet maar voor dat moment werkt het wel. Ik probeer ook ipv nee te roepen een ander idee aan te dragen. Dus niet "nee je mag niet op het boekje staan"maar 'ga het boekje maar lezen'. Moeilijk om vol te houden, nee roepen is makkelijker al is het niet effectiever.
pi_48040043
Ik probeer ook de omgekeerde kand, dus niet nee roepen, maar zoals Jelief al zegt, ga maar boekje lezen ofzo... Helpt redelijk..

Van de week zat Michel aan de telefoon met zijn moeder en Amber wilde persee de telefoon ehbben. Klom ze bij 'm op schoot en ging 'm kusjes zitten geven in de hoop dat ze de telefoon zou krijgen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 5 april 2007 @ 16:20:39 #71
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48046725
Had ik al als een bezetene gejompeld voor Arwen en haar Boontjes?
Nee?? Oké komt ie:

Ik vind Amber en Emma zo leuk..
Zo lekker eigenwijs, ondeugend en al helemaal met een eigen willetje!
Maar ook zo schattig en lief!
Zou het aan de leeftijd liggen?

Hanne weet ook precies wat ze wel en vooral NIET wil. En oh wee als Wilyan iets pakt waar madam haar zinnen op had gezet.. Gillen!

Dat van Amber die de telefoon van pappa wil.. Dat kan Hanne ook, maar dat is dan meestal als ze een hapje wil van de koek/boterham die ik heb. *klimt op schoot* *hap*

Ze kletst ons idd ook de oren van het hoofd.
pappa, mamma, Jihjah(Wilyan), opa, ooommmma, auto, motuhr, phood(brood), bote(boter), paahdje, poes, Poizz(Boizz onze kat), buiteh, binneh, bovuhn, nenede, bedje, Emnie(Ernie), Emmo(Elmo), poep, 't doeje?, bejje nou?, isse *** nou?, ou-eh-jou , tot movfe(tot morgen), beebie, eete, (au) doeth seer! en nog wel meer dingen waar ik nu zo snel niet op kan komen..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  donderdag 5 april 2007 @ 16:38:31 #72
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_48047437
We zijn trouwens afgelopen vrijdag ook weer met beide kids bij het CB geweest.
Hanne's score's: 11.900gr en 81cm.

Als ze sliep hoeste ze de laatste tijd steds alles bij elkaar.
Michiel vroeg op een avond toen ze weer zo hoeste: "Zeg, hoe lang rookt Hanne eigenlijk al?"
Dus hebben we daar maar even gevraagd of ze daar even naar konden kijken. De arts heeft even extra naar haar longen geluisterd maar kon daar niet iets overduidelijks uit op maken.
Toen werd er gevraagd of Hanne ook met knuffels sliep?.. Uh, ja nou ze sleept altijd alls naar haar bed als ze weer wat tegenkomt. Ze had meestal minimaal drie, maximaal zes (exclusief tut-spuugdoekje) knuffels in bed liggen.

Het advies:
  • beddengoed op minimaal 60 graden wassen. (deed ik al)
  • vaker stofzuigen (wat ik ook allang deed en al gezegd had)
  • kamer overdag luchten. (deden we ook al)
  • 's winters als het echt heel koud is kamertje licht verwarmen.. (uh, ik val geloof ik in herhaling)
  • en last but not least; maar één wasbare knuffel in bed! (samen met haar doekje, dat dan weer wel)

Oi..
    Nou ja.. Hanne is de laatste tijd helemaal gek van Ernie dus heeft ze nu een nieuwe Ernie-knuffel gekregen. Die en haar doekje zijn vanaf nu het enige wat ze aan knuffels nog mee mag in bed.
    (Doekje gaat in de (kook)was meteen zodra we vinden dat ie vies is)
    En het werkt! Ze heeft tot nu toe nog niet weer gehoest!
    (schijnbaar reageerde ze toch op één (of meerdere) van de knuffels die ze in bed had)

Madam wist bij het CB trouwens iedereen weer om haar kleine vingertjes te winden. De kleine papegaai moest alles doen wat Wilyan ook deed. Wilyan rennen? Zij ook. Wilyan ogentest? Zij ook. Wilyan voetballen? Juust!.. Zij ook.
    Ze had bij de wijkverpleegster een klein vegertje die ze helemaal te gek vond. Toen we weer naar de wachtkamer mochten zei de wijkVK dat ze het vegertje wel mee mocht nemen. Maar wat deed de kleine troela? Ze zette 'm netjes terug waar ze 'm vandaan had gehaald! WijkVK helemaal onder de indruk en ik blij dat er schijnbaar toch íets van onze opvoeding is blijven hangen!
  • Maxi, Midi & Mini
    pi_48052010
    Noli, echt weer een heerlijk CB verhaal Wel fijn dat ze nu niet meer hoest! Dat dat zo snel kan veranderen zeg, super! En wat praat ze al veel zeg, zoveel zegt Sara nog lange nie

Sara heeft het helemaal ontdekt. Ze snapt precies hoe het werkt, het woord 'NEE', ondersteund door verwend huilen, hard nee schudden en wegrennen. ARGH! Hoe lang duurt dit? (Vast heel lang ben ik bang ).
    Verder is ze heel vrolijk hoor, ze babbelt veel, is lief, geeft kusjes enz. Ze bouwt torentjes met duplo, ook erg leuk
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48055047
    Ik ben mooshy...

Ik ben net helemaal platgeknuffeld en gezoend door mijn kleine kaboutertje

♥ A ♥ & ♥ T ♥
      donderdag 5 april 2007 @ 20:53:18 #75
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48056256
    Idd Noli, leuk cb verhaal!

Kim kan nog niet nee zeggen, maar wel duidelijk maken.

Vraagje; tandenpoetsen gaat erg lastig. In de houdgreep, en de ander poetsen. Meestal lippen stijf op elkaar. Nog tips?
    pi_48056326
    helaas niet Ingrid, hier hetzelfde probleem.
    Ik heb het net in mijn eentje gedaan en dat is me redelijk goed gelukt. Kaken proberen van elkaar te houden en dan ff snel raggen..
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      donderdag 5 april 2007 @ 20:58:09 #77
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48056459
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 20:22 schreef Vicky het volgende:
    Ik ben mooshy...

Ik ben net helemaal platgeknuffeld en gezoend door mijn kleine kaboutertje

Lief!
      donderdag 5 april 2007 @ 20:59:04 #78
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48056509
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 20:54 schreef Vicky het volgende:
    helaas niet Ingrid, hier hetzelfde probleem.
    Ik heb het net in mijn eentje gedaan en dat is me redelijk goed gelukt. Kaken proberen van elkaar te houden en dan ff snel raggen..
    Pfff, we zijn dus niet de enige.
      donderdag 5 april 2007 @ 22:04:34 #79
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_48059290
    *weer bijgelezen is.
    Emma zit in een taalspurt lijkt wel, ze klets ineens veel meer en het lijkt ook echt op praten en er lijkt wel zinsopbouw in te zitten. Van de week maakte ze haar eerste tweewoordszin. Open die? Verder is zowel opa als oma 'opa!' benoemt ze vogel, poes en hond en alles wat groter is, is baaah!
    Ze praat ons na, 'tafel toe, oké, hopsakee, oh-oh. Het leukste vind ik wel dat ze zo veel begrijpt,zoveel dat ik inmiddels echt op mijn woorden moet letten. Appel en banaan zegt ze ook. En nog véél meer waarvan we veel alleen vanwege de klank en de situatie begrijpen wat het is. Al met al kan ze heel goed duidelijk maken wat ze wil en gaat ze regelmatig tegen ons in, niet heftig maar ze zorgt wel dat ze krijgt wat ze wil.
    Vandaag liep ze terug van de winkel naar huis en ging alle paaltjes en bomen die ze tegenkwam knuffelen Eenmaal thuis wilde ze niet uit de lift, dus ik liet de deur dicht gaan en toen ging de lift naar beneden gelukkig was daareen lieve buurjongen die haar weer mee naar boven nam ze vond het niet leuk. Misschien heeft ze nu geleerd dat ze maar beter meteen mee kan gaan.
    Ik ben bezig om haar langzaam aan teleren dat ze thuis ook gaat slapen zonder aan mijn borst te hangen.Vanmorgen lukte dat zonder huilen,vanmiddag heeft ze eventjes gehuild maar geen drama.
      donderdag 5 april 2007 @ 22:14:22 #80
    170167 kims_mama
    Trotse mama van Kim!
    pi_48059742
    Jelief, lijkt me echt leuk dat geklets. Is hier ook leuk, al is het meestal meer brabbelen. Toch snappen we vaak wel wat ze bedoelt.

Kim is ineens gek van honden. Terwijl we zelf geen hond hebben en mijn ouders ook niet.
    Ze zwaait er telkens naar en roept dan diejjj! of daaaaaa! Zo schattig. Mijn ouders krijgen ws in juni een hond, ben benieuwd hoe ze daar op reageert!

En gelukkig maar dat de buurjongen haar terug bracht!
      donderdag 5 april 2007 @ 23:21:29 #81
    56471 pinquit
    oh my lama!
    pi_48062709
    tandenpoetsen gaat hier ook niet zo lekker.
    maar ik heb geen zin in geworstel en wil ook niet dat het zo'n big thing wordt, dus ik laat hem gewoon met die borstel spelen in zn mond, zelf doet ie het namelijk wel een beetje, komt er vast wel wat tandpasta op zn tandjes
      vrijdag 6 april 2007 @ 00:04:21 #82
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48064220
    Noli wat lief en fijn dat het Cb toch verduielijking heeft kunnen scheppen en het geholpen heeft ook!

Tandenpoetsen doen wij even niet ivm drama etc.. op advies van het cb ook komt wel weer binnenkort.
    Het drammen/dreinen gebeurt her ook. en reageer net zoals jelief aangeeft.. en consequent blijven.
    Het is dan vaak huilen, maar zonder tranen van dt nep huilen.
    Soms gaat het wel over tot echt verdriet en dan troost ik haar lekker

praten gebeurt hier niet meer echt ja brabbelen tegen honderentien tjoektjoeketjoeke jajaja, wuwuwuwuwu, oehoehoehoeh, en af en toe wel wat klanken nabootsen maar zo verders niets meer.. komt wel weer.. meiske heetf af en toe genoeg te verduren gehad.. ze is nog jong.. komt wel en al zou het niet komen trots ben je toch op je ukkie
      vrijdag 6 april 2007 @ 11:23:32 #83
    151473 Noli.
    Hormotioneel...
    pi_48073254
    Je hebt helemaal gelijk hoor Evenstar.

Dat Hanne zich aan Wilyan kan optrekken maakt natuurlijk ook een heel groot verschil. Ze aapt 'm echt met alles na. Wilyan gaat nu naar fysio voor zijn benen/voeten, daar en hier thuis moet Hanne druk meedoen met de oefeningen. (vooral veel springen wat ze nog helemaal niet kan )
    Maxi, Midi & Mini
    pi_48077523
    Humzzz Sara kan uit haar ledikantje klimmen, ze hing er vanmorgen al overheen en we konden haar nog net opvangen!
    Is het nu verstandig om een peuterbedje te doen? Wanneer deden jullie dit?
    Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48079468
    Leg er iig tijdelijk een matrasje naast Fuente
    Over het tandenpoetsen Lucas doet het gelukkig zonder tegengestribbel, liedje zingen helpt goed bij ons. Maar poetsen met tandpasta? Dat werd mij juist heel streng afgeraden, omdat ze het doorslikken...
      vrijdag 6 april 2007 @ 14:24:48 #86
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_48079626
    quote:
    Op donderdag 5 april 2007 23:21 schreef pinquit het volgende:
    tandenpoetsen gaat hier ook niet zo lekker.
    maar ik heb geen zin in geworstel en wil ook niet dat het zo'n big thing wordt, dus ik laat hem gewoon met die borstel spelen in zn mond, zelf doet ie het namelijk wel een beetje, komt er vast wel wat tandpasta op zn tandjes
    Tandenpoetsen is hier gewoon ' grof geweld' hoor. Eerst even zelf aankloten en daarna (zo nodig) armpjes vast en rossen maar. Beter dat dan gaatjes als ie drie is vind ik.
      vrijdag 6 april 2007 @ 14:25:23 #87
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_48079641
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 14:19 schreef FoN het volgende:
    Leg er iig tijdelijk een matrasje naast Fuente
    Over het tandenpoetsen Lucas doet het gelukkig zonder tegengestribbel, liedje zingen helpt goed bij ons. Maar poetsen met tandpasta? Dat werd mij juist heel streng afgeraden, omdat ze het doorslikken...
    Peutertandpasta! Mogen ze doorslikken.
    pi_48080273
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 14:25 schreef renzell het volgende:

[..]

Peutertandpasta! Mogen ze doorslikken.

Sara heeft ook van die dagen dat ze niet wil, jammer dan, houdgreep en poetsen maar! Ikzelf heb mijn melkkiezen nog, mijn zusje ook en mijn moeder ook, erfelijk afwijkingkje, maar goed, die moeten bij Sara dus waarschijnlijk ook een leven lang mee, dus hier wordt stevig gepoetst
    Sara
    Merel
    Ukje
    pi_48105067
    Ik hou Amber ook in de houtgreep hoor. Tis elke keer brullen, maar dat boeit me niet. Die tanden moeten gewoon schoon.

Gister zijn we naar Zoo Antwerpen geweest. Was hartstikke leuk en moi weer, alleen de autorit was minder. Hebben er 3 uur overgedaan (terug 1,5 uur). Stond een megafile en toen konden we de dierentuin weer nit vinden.. maar goed, we zijn er geweest en het was leuk.
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      zaterdag 7 april 2007 @ 17:46:05 #90
    9247 texelonia
    ploetermoeder
    pi_48113984
    quote:
    Op vrijdag 6 april 2007 14:24 schreef renzell het volgende:

[..]

Tandenpoetsen is hier gewoon ' grof geweld' hoor. Eerst even zelf aankloten en daarna (zo nodig) armpjes vast en rossen maar. Beter dat dan gaatjes als ie drie is vind ik.
    Wij doen het juist andersom, eerst wij bij hem poetsen en daarna mag ie zelf als ie wil. Anders heeft ie alle tandpasta al op

En verder maak ik er altijd een spelletje van, om hem aan het lachen te maken zodat het poetsen makkelijker gaat. En soms is het brullen, maar dat poetst ook wel makkelijk zo'n open mond
    Rest your head close to my heart
    Never to part, baby of mine
    ©Dumbo
    While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
    pi_48114934
    Bij Merlijn levert tanden poetsen zelden echte problemen op. Hij vind het prima, hij mag altijd eerst met de tandenborstel dan nog zonder tandpasta, daarna doen wij het nog even en hij mag het afmaken meestal. Eigelijk is de enige moeite om hem zijn mond open te krijgen, dat lukt pappa beter dan mamma.
      zaterdag 7 april 2007 @ 22:37:29 #92
    62233 Jelief
    ikke lief!
    pi_48124090
    Emma mocht het van het begin af aan zelf doen, ze vind het nog steeds leuk en wil ook voor de lol tandenpoetsen. Nu doet Mike het eerst en daarna mag ze zelf ook nog. Heel in het begin nog zonder tandpasta, later met een héél klein beetje tandpasta, en dan niet die zoete troep.
    pi_48126103
    Een poosje geleden vroeg ik aan jullie om kadotips voor Tinka omdat ze mijn 2e is en nummertje 1 al zoveel speelgoed heeft. Ik heb veel aan jullie tips gehad, een aantal heb ik doorgespeeld aan opa en oma en ooms en tantes en zo weet ik inmiddels dat haar een (2e) loopauto, duwwagentje en poppenbuggy staat te wachten. Ennn......... wij hebben ons kado ook gekocht! De keuze is gevallen op het spelenderwijs leren huis van Fisher-Price en wat is ie geweeeeeeeldig! Er zitten nog veel meer mogelijkheden op dan ik al gezien had bij het CB. Ik heb hem net alvast in elkaar geknutseld en dat is maar goed ook, want dat was nog een aardige klus waar ik met verjaarsvisite en 2 dolle kinderen erbij vast geen geduld voor had gehad! Maar wat een geweldig ding, ben nu al helemaal in mijn nopjes! Nu maar hopen dat de batterijen het nog doen op haar verjaardag als IK er mee uitgespeeld ben! Alvast ter voorbereiding; 18 april komen wij ons hier officieel melden!
    pi_48129516
    Merlijn krijgt 's ochtends als ik mijn tanden poets ook de tandenborstel in zijn handen en gaat dan ook lekker poetsen. Het is toch veel leuker om het zelf te doen. Ik heb ook expres een mint tandpasta gekocht voor peuters, want mij lijkt het anders erg moeilijk om ze later aan de grote mensen tandpasta te krijgen. Verder vind ik de sesamstraatfiguurtjes ook erg leuk die er op staan en heeft meneer gewoon de bijpassende tandenborstel, al is het nu wel een roze. Maar ja het is wel een purk tandenborstel, die is nu eenmaal roze.
    pi_48137718
    Even een vraagje: Hoeveel drinken jullie kids op een dag? Sara heeft altijd al heel erg veel gedronken en ik ben eigenlijk benieuwd naar wat een beetje 'normaal' is, Sara gaat namelijk met gemak over de 1,5 liter en zit vaak aan de 2 liter per dag. Is dat voor zo'n ukje niet teveel?
    Sara
    Merel
    Ukje
      maandag 9 april 2007 @ 09:56:41 #96
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48138064
    1000cc op de kop af
    pi_48139017
    quote:
    Op maandag 9 april 2007 09:56 schreef _evenstar_ het volgende:
    1000cc op de kop af
    Wat drinkt Arwen eigenlijk allemaal? Ivm allergieen enzo? Sara drinkt melk en diksap, verder eigenlijk niets.

Saartje is trouwens niet lekker. Volgens mij heeft ze een buikgriepje, diaree tot in d'r nek telkens en ze heeft ook wat verhoging (net 38.3). Gisteravond waren we uit eten met mijn schoonfamilie. Saartje was ook mee, was al niet zo lekker. Manlief had de luiertas ingepakt. Op een gegeven moment had Sara dus gepoept, het zat echt tot in d'r nek en over d'r borst (voor en achterkant), en manlief was vergeten de luiers en de luierdoekjes in te pakken Issie maar snel naar huis gereden om het op te halen, maar man, dan voel je je wel lullig zeg
    Sara
    Merel
    Ukje
      maandag 9 april 2007 @ 11:02:45 #98
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48139322
    Ach gossie saartje

Fuente ze krijgt nog steeds 1ooocc ingedikt. al is het momenteel voornamelijk de fles..
    Mama was dom geweest.. mama had nl een stukje appel op een lepeltje gedan met een beetje pap, met het idee erachter dat ze het dan wel proeft iig.. nou mission failed
    knalrode koontjes. pukkels op de buik. Een arwen die overstuur was.. en pap weigerde.. en een dikke dag lang tegen mij mopperen.. is het wel weer op orde gelukkig
    pi_48139454
    Mammietje, hij is leuk he! Amber speelt er ook dagelijks mee..

Ambertje is zwaar verkouden. Snotneusjes, zwaar ademen, niesen... hoop dat het snel weer over is..
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
      maandag 9 april 2007 @ 11:10:50 #100
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_48139534
    ach gossie ambertje..
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')