abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:43:08 #201
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47381710
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:36 schreef FoN het volgende:
_evenstar_ dan kun je misschien de natural variant (Zit in een fles) proberen met een beetje cacao erdoor? Even wachten tot de plekjes weg zijn eerst natuurlijk.
lima zit alleen in pakken wat ik ken, voor nu is het echt uitproberen en weet dat ze de egwone rijstemelk wel verdragen kan. gisteren minipannekoekjes gemaakt, maar mevrouw moest er niks van, dus maar gewoon pap gegeven weer.

En 3 euro weer in de prullebak
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_47381743
Zelf opdrinken
Het is effe zoeken naar die flessen Lima Natural. Misschien in een reform of natuurwinkel..?
pi_47381818
Evenstar, probeer anders kleine pakjes te kopen.
Zowel de rijstemelk als de chocomel van lima is ook in pakjes van 3x 200ml te koop.
Zie je dan na 1tje reactie dan kun je die andere na een paar maanden nog eens proberen.
Lima heeft op hun website ook staan in welke verpakkingsvormen de producten verkocht worden.

En mocht je willen weten of iets verkrijgbaar is ofzo, ik wil altijd hier wel voor je bij de natuurwinkel kijken/navragen.
Dan moet je via msn maar ff gillen.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:47:30 #204
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47381837
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:44 schreef FoN het volgende:
Zelf opdrinken
Het is effe zoeken naar die flessen Lima Natural. Misschien in een reform of natuurwinkel..?
wanneer ze geregelder kan eten en ze echt ander drinken/zuivelachtig mag dan komen en de grootverpakkingen.
En ik ben te verwend met zoete smaken, ik ga van sommige spullen echt over me nek. zoals bijv. de dino koekjes .
En het is gewoon shit dat het direct zo duur moet zijn als het wat specialer is.. alsof die mensen het al niet lastig genoeg hebben.

Ik ben gewoon grumpy omdat ik baal telkens denk je jajajajaja en dan toch net niet..
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:49:07 #205
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47381887
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:46 schreef p_iglet het volgende:
Evenstar, probeer anders kleine pakjes te kopen.
Zowel de rijstemelk als de chocomel van lima is ook in pakjes van 3x 200ml te koop.
Zie je dan na 1tje reactie dan kun je die andere na een paar maanden nog eens proberen.
Lima heeft op hun website ook staan in welke verpakkingsvormen de producten verkocht worden.

En mocht je willen weten of iets verkrijgbaar is ofzo, ik wil altijd hier wel voor je bij de natuurwinkel kijken/navragen.
Dan moet je via msn maar ff gillen.
ik had de kleine pakjes nu was een wijze raad van ene gerjanne heb de 3x regel toegepast met introduceren. en 2 van de 3 keer reactie nu. niet heftig maarb geneog dat ze het voorlopig niet krijgt. OF we het echt voor heeel speciaal voor af en toe eens gebruiken.
pi_47381973
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:49 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

ik had de kleine pakjes nu was een wijze raad van ene gerjanne heb de 3x regel toegepast met introduceren. en 2 van de 3 keer reactie nu. niet heftig maarb geneog dat ze het voorlopig niet krijgt. OF we het echt voor heeel speciaal voor af en toe eens gebruiken.
hihi oeps, soms val ik in herhaling, houd het maar op zwangerschapsdementie

maar helaas is reform spul ontzettend duur...En voor die kleintjes waarbij je alles nog uit moet proberen gaat dat flink in de papieren lopen. Anders Lima een lief mailtje sturen dat je ivm ernstige allergieen bij arwen graag meer van hun producten wilt uitproberen, maar dat ze nogal prijzig zijn aangezien je vaak dingen weg moet gooien omdat ze toch reageerd??? Wie weet hebben ze proefverpakkingen ofzo.
pi_47381998
Kan me voorstellen dat je enorm baalt... Je doet je best en je denkt iets te hebben en dan ben je blij, en dan wordt je weer naar beneden geschopt. De natural variant is verder hetzelfde als de gewone variant, alleen in de natural zit dus geen vanille of aroma's.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:56:48 #208
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47382099
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:52 schreef p_iglet het volgende:

[..]

hihi oeps, soms val ik in herhaling, houd het maar op zwangerschapsdementie

maar helaas is reform spul ontzettend duur...En voor die kleintjes waarbij je alles nog uit moet proberen gaat dat flink in de papieren lopen. Anders Lima een lief mailtje sturen dat je ivm ernstige allergieen bij arwen graag meer van hun producten wilt uitproberen, maar dat ze nogal prijzig zijn aangezien je vaak dingen weg moet gooien omdat ze toch reageerd??? Wie weet hebben ze proefverpakkingen ofzo.
dat is een slim idee van paully ook gaat doen ( crackertjes fabrikant die tegenwoordig ook in de jmumbo te koop is )

Oh heb trouwens de goedkeuring voor de neocate na 3 maanden.. to media april

weer drie maanden gezeik/gehannes nog meer verklaringen CZ

@ fon In de naturel zit wel vanille in
pi_47382405
Heb de fles erbij gepakt maar hij staat er niet op, vanille. Ik denk dat jij het over de classic hebt. Da's die zonder smaakje in 'n pak. Lekker verwarrend ook
  zaterdag 17 maart 2007 @ 22:35:25 #210
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47383164
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 22:07 schreef FoN het volgende:
Heb de fles erbij gepakt maar hij staat er niet op, vanille. Ik denk dat jij het over de classic hebt. Da's die zonder smaakje in 'n pak. Lekker verwarrend ook
hier in de natuurwinkel en in helmond hadden ze alleen de kleine pakjes en de literpakken. in de gewone rijstemelk zit hier op pakje iig vanille
Maar daar kan ze wel tegen iig iets
pi_47383204
Nou, vanille is toch ook lekker Misschien kun je er eens een milkshake of een ijsje mee maken?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 22:46:52 #212
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47383505
Evenstar, wat rot.
  zondag 18 maart 2007 @ 00:20:12 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47386452
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 22:36 schreef FoN het volgende:
Nou, vanille is toch ook lekker Misschien kun je er eens een milkshake of een ijsje mee maken?
milkshake van rijstemelk? hoe?
pi_47386549
Erm... Invriezen en dan in de blender
Peer kun je trouwens ook lekker sapje van maken, maar daar hebben wij een speciaal keukenmachientje voor...
  zondag 18 maart 2007 @ 00:33:21 #215
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47386872
klinkt ranzig

en wat voor machine
  zondag 18 maart 2007 @ 08:23:54 #216
105850 Fuente
mamamuts
pi_47390629
Evenstar wat jammer zeg! Kan me wel voorstellen dat het een tegenvaller is
Wel fijn dat je de vergoeding binnenhebt! Scheelt toch he
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_47400450
quote:
Op zondag 18 maart 2007 00:33 schreef _evenstar_ het volgende:
klinkt ranzig

en wat voor machine
Wij hebben een juicer, ene blender en een citruspers, en 'n ijsmachine (Voor de milkshakes) Ben een beetje sapjes/smoothies/shakes verslaafd
  maandag 19 maart 2007 @ 10:34:23 #218
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47426909
Wat doe je in vredesnaam met een klein dreumesje dat ziek is, en bijna niets anders wil dan op schoot zitten, huilen en ehh...verder niets??!
Ze drinkt ook bijna niet, en dat vind ik dus écht een probleem. Gisteren heeft ze de hele dag door bijna niets gedronken. Wat ze wel wilde was rozijntjes maar dan ook maar een paar. Ik bied het drinken op verschillende manieren aan, geef haar ook verschillende dingen waarvan ik weet dat ze het lekker vindt...
Volgens mij heeft ze hetzelfde als wat Noa eerst had (en die nu weer beter is). Echt zielig ...
  maandag 19 maart 2007 @ 10:45:49 #219
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47427273
Ach Emma (van Suzanna) toch! vervelend dat ze niks wil drinken, wil ze ook geen fruit eten, daar zit dan iig wat extra vocht in. Of pap?

Mijn Emma deed zaterdag zo (eigen)wijs, ik maakte M zijn oor schoon met een tissue en binnen no-time stond Emma op de bank, pakte een tissue en stopte die ook in M zijn oor
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 19 maart 2007 @ 10:53:29 #220
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47427530
lief dat na doen jelief t zijn soms echt kline papegaaitjes

suzanna wat lastig zeg hoe lang duurde het bij noa?
  maandag 19 maart 2007 @ 17:42:01 #221
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47442303
Suzanna wat vervelend zeg! Misschien een waterijsje?

Kim heeft vandaag voor het eerst zelf een paar stapjes gedaan!
  maandag 19 maart 2007 @ 23:10:41 #222
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_47456476
quote:
Op maandag 19 maart 2007 10:34 schreef Suzanna het volgende:
Wat doe je in vredesnaam met een klein dreumesje dat ziek is, en bijna niets anders wil dan op schoot zitten, huilen en ehh...verder niets??!
Ze drinkt ook bijna niet, en dat vind ik dus écht een probleem. Gisteren heeft ze de hele dag door bijna niets gedronken. Wat ze wel wilde was rozijntjes maar dan ook maar een paar. Ik bied het drinken op verschillende manieren aan, geef haar ook verschillende dingen waarvan ik weet dat ze het lekker vindt...
Volgens mij heeft ze hetzelfde als wat Noa eerst had (en die nu weer beter is). Echt zielig ...
Eng hoor, dat niet drinken. Ik ben daar altijd heel erg op gespitst bij Juul. Mijn zusje is als kindje twee keer bijna uitgedroogd geweest. Echt zo erg dat ze opgenomen moest worden en wekenlang in het ziekenhuis heeft gelegen. Eng. Ijsjes zijn inderdaad een goed idee. Ook in bad willen ze nog wel iets drinken. Juul wel tenminste. Bakjes water, sponsjes uitzuigen, washandjes uitzuigen ed. Allemaal het proberen waard. In yoghurt enzo zit natuurlijk ook veel vocht, of in fruit. Bakje meloen (AH) misschien? Sterkte hoor.

Ingrid; wat knap van Kim! Leuk. Het grote avontuur is begonnen!

Juul heeft vandaag dus ook voor het eerst gekotst. Zo zielig. Hij zei al de hele dag dat ie pijn had, maar als ik dan vroeg waar, dan kon ie dat me nog niet vertellen. Toen ik hem, veel te vroeg, uit zijn bedje haalde, kotste ie de hele werkkamer onder. Drie keer achter elkaar, grote golven. Hij schrok enorm en moest heel erg huilen. Alles zat onder. Dikke diarreebroek ook, arme kleine. Schone kleertjes aan dus, pyamaatje aan en met een dekentje op de bank. Heel lief knuffelig was ie. Maar vanmiddag was het plots weer zo zielig. Hij had veel buikpijn, dat merkte je gewoon aan hem. Steeds scheetjes en heel onrustig. Op een gegeven moment trok ie zich terug in een hoekje van de kamer, waar ik hem niet kon zien en moest heel erg poepen. Er kwam geen einde aan. De hele tijd ging ik naar hem toe, maar zei hij tegen me: dahaag mama, dahag. En moest ik weg. Ik mocht er gewoon niet bij zijn van hem. Hij wilde echt alleen zijn. Het duurde wel vijf minuten, toen mocht ik hem eindelijk optillen en knuffelen. Meteen broek uit, kledderluier uit en toen was het weer huilen:auw, pijn poep, auw mama. Jongetje in bad gestopt, waar ie een uur in heeft gezeten. Lekker zonder kleertjes. Hij wilde er niet meer uit. Nu ligt ie in bed. Ik verwacht een aantal nachtelijke onderbrekingen, maar ik hoop, zowel voor hem als voor ons (want vannacht was het ook al de hele nacht feest) op een rustige nacht vol slaap en morgen een betere dag zonder buikpijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door renzell op 20-03-2007 09:25:22 ]
pi_47457895
ach errem, wat zielig zo ziek! beterschap voor julius.

en voor emma ook natuurlijk, ook al zo naar. sabbelen op een nat washandje wil nog wel eens wat opleveren qua vocht dat binnenkomt, of had je dat ook al geprobeerd? succes ermee!
  dinsdag 20 maart 2007 @ 11:19:39 #224
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_47465640
Suzanna en Renzell hoe is het met de kindjes? Hoe ging het vannacht met Julius en wil Emma al weer wat drinken?

Tobias is al even met twee kiezen onder bezig, ze zijn zo goed als door maar hij presteert het om ook maar even de twee hoektanden onder te produceren. Arm kind. Gistermiddag had hij zijn middag niet, wakker geschrokken van sirenes én echt last van zijn mondje. Ik heb nog nooit zo'n zielig hoopje mens op schoot gehad. Gelukkig was hij vanmorgen weer zijn vrolijke zelf ook al staat hij nu gemiddeld 4 x per dag onder de douche vanwege de vieze broeken. Echt last heeft hij er niet van, kapotte billen zijn binnen een uurtje weer dicht en de grote plekken met een dag of twee maar soms heeft hij na 2 uurtjes wéér kapotte billen. Ik ben tegenwoordig grootgebruiker van de sudocreme
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_47465920
voor de zieke kindje en de kapotte billetjes...
Saffier, Babybillencreme van Weleda en Bepanthen hielpen hier ook goed voor kapotte billen.

Amber heeft nu 4 (bijna) kiezen en 8 tanden. Ben beneiuwd wat er volgt.

Ze is me een partij bijdehand aan het worden. Ze zet steeds de tv en de dvd aan want dan komt K3 en dat vindt ze zooo leuk. Gaat ze staan dansen en gek staan doen. En als ik HIEPERDEPIEP zeg, zegt zij keihard AHHHH

Sl;apen gaat weer helemaal super hier!! Overdag slaapt ze een uurtje of 3 en 's avodns ligt ze om 20.00 tot 7.00 uur zoner wakker worden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 13:19:45 #226
19529 Fendy
True Spirit
pi_47469558
quote:
Op maandag 19 maart 2007 23:10 schreef renzell het volgende:

[..]

Juul heeft vandaag dus ook voor het eerst gekotst. Zo zielig. Hij zei al de hele dag dat ie pijn had, maar als ik dan vroeg waar, dan kon ie dat me nog niet vertellen. Toen ik hem, veel te vroeg, uit zijn bedje haalde, kotste ie de hele werkkamer onder. Drie keer achter elkaar, grote golven. Hij schrok enorm en moest heel erg huilen. Alles zat onder. Dikke diarreebroek ook, arme kleine. Schone kleertjes aan dus, pyamaatje aan en met een dekentje op de bank. Heel lief knuffelig was ie. Maar vanmiddag was het plots weer zo zielig. Hij had veel buikpijn, dat merkte je gewoon aan hem. Steeds scheetjes en heel onrustig. Op een gegeven moment trok ie zich terug in een hoekje van de kamer, waar ik hem niet kon zien en moest heel erg poepen. Er kwam geen einde aan. De hele tijd ging ik naar hem toe, maar zei hij tegen me: dahaag mama, dahag. En moest ik weg. Ik mocht er gewoon niet bij zijn van hem. Hij wilde echt alleen zijn. Het duurde wel vijf minuten, toen mocht ik hem eindelijk optillen en knuffelen. Meteen broek uit, kledderluier uit en toen was het weer huilen:auw, pijn poep, auw mama. Jongetje in bad gestopt, waar ie een uur in heeft gezeten. Lekker zonder kleertjes. Hij wilde er niet meer uit. Nu ligt ie in bed. Ik verwacht een aantal nachtelijke onderbrekingen, maar ik hoop, zowel voor hem als voor ons (want vannacht was het ook al de hele nacht feest) op een rustige nacht vol slaap en morgen een betere dag zonder buikpijn.
Aggus, arme Juul...en papa en mama natuurlijk, hoop dat ie zich snel beter voelt
Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_47470164
zijn jullie kids ook zo gek op vis? Amber vind het heeeeerlijk...
die zit nu de zalm van haar brood te plukken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_47477033
Ach Renzell, wat zielig zo'n zieke Juul! Hoe gaat het nu met hem?
En Suzanna, hoe is het met Emma?

Vicky wat fijn dat Amber weer goed slaapt zeg! Sara is ook verzot op vis
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:46:20 #229
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47477095
Emma is vandaag een stuk beter gelukkig... ik wist écht niet meer wat ik met haar aanmoest gisteravond, ze heeft tot 's nachts in haar bedje gekrijst (voor zover dat ging met haar schorre stemmetje ) en tegen de kanten van het bed gebonkt (viel om als ze ging zitten, ik denk door de moeheid en haar slaapzak...) We zijn er heel vaak naartoe geweest, vaak met haar rondgelopen en gewiegd, paracetamol gegeven en zowat alles gedaan wat we konden bedenken, maar het enige wat écht hielp was haar laten 'uitrazen' . Heel zielig als ze zo ziek is, maar wat moet je dan...
  dinsdag 20 maart 2007 @ 16:53:38 #230
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47477374
Oh ja, nog bedankt voor de tips! Ik heb een aantal geprobeerd maar het was gewoon koppigheid soms. Lastig hoor. Nu ligt ze voor de tweede keer vandaag al een tijdje te slapen, normaalgesproken lukt dat niet. Dus ik ben er wel blij mee, gaat vast beter nu!

Bij Noa duurde het trouwens maar één dag eigenlijk, en bij Emma wel langer helaas.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 19:47:07 #231
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47484025
Arm Juultje zeg!

Emma ook beterschap.
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:07:25 #232
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47484895
Beterschap voor Juultje
Emma ook snel beter worden hoor.

Kim u go girl

Vicky op je vis vraag uhm geen idee maar fijn dat ze zo weer beter slaapt

Saffier hopenlijk kan de pot sudo snel weer aan de kant. hier gelukkig nog geen kiesjes
pi_47485249
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:38 schreef Vicky het volgende:
zijn jullie kids ook zo gek op vis? Amber vind het heeeeerlijk...
die zit nu de zalm van haar brood te plukken
Yep
Variety is the spice of life
  dinsdag 20 maart 2007 @ 20:17:35 #234
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47485368
Hier trouwens een chagerijntje niets is goed, lastig omdat ik niet weet of het nog van de soja kan komen of sprongetje?

wel grappig in de winkel. Ze liep direct naar boeken rek en moest en zou teletubbie boekje hebben.
Nou vooruit dan maar bij de kassa 6,95 voor een simpel flutboekje auw maar ach ze is blij ( al wordt alles momenteel weer op de grond gegooid achtervolgd door oeh-oeh en dan weeeh

kinders hihi
  woensdag 21 maart 2007 @ 09:25:49 #235
105888 renzell
pi_47500082
quote:
Op dinsdag 20 maart 2007 13:19 schreef Fendy het volgende:
Aggus, arme Juul...en papa en mama natuurlijk, hoop dat ie zich snel beter voelt
Hé Fen! Toch even koekeloeren hiero? Ga jij eens al een dolle haas verhaal doen in het babytopic.

Met Juul gaat het weer een beetje beter. Hij heeft niet meer gekotst, gelukkig. Ook vrijwel niets gegeten, maar dat vind ik niet zo zorgwekkend. Wél had ie verhoging en veel diarree. Ik heb hem dus binnen gehouden, veel laten drinken en af en toe een droog biscuitje gegeven. En vuel dvd's natuurlijk!
Vandaag is meneer voor de tweede keer naar het kinderdagverbliijf. Ik vond het wel kunnen, net, hoewel ik duidelijk heb gezegd dat ze me direct moet bellen als het niet gaat. Ik ben hem dus vanochtend vroeg weg gaan brengen. Maar OMG, het was echt gillen, gillen en nog eens gillen toen ik weg ging!!! Alsof ie naar de slachtbank moest. Ik heb heel casual en vrolijk gedag gezegd, gezwaaid terwijl de leidster hem in bedwang moest houden, en ik heb de deur achter me dichtgetrokken. Maar eenmaal buiten moest ik drie keer slikken om niet in tranen uit te barsten.
  woensdag 21 maart 2007 @ 10:58:11 #236
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47502768
Beste Mevrouw xxxxxx,
Vandaag versturen wij via de post een staaltje van onze rice drink original met de nodige brochure.
Laat ons hopen dat je dochtertje dit produkt kan verdragen.
Heeft u in de toekomst nog verder vragen aarzel dan zeker niet om ons te contacteren.
Met vriendelijke groeten,
LIMA NV
Kristel DE SCHUYTER

tof
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:11:03 #237
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_47503199
fijn hoor evenstar, hopelijk gaat dit spul goed.
  woensdag 21 maart 2007 @ 11:52:00 #238
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47504667
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 11:11 schreef Magneet het volgende:
fijn hoor evenstar, hopelijk gaat dit spul goed.
dit gaat al goed, maar ik weet iig nu dat het mogelijk is en dat was meer het doel
Het zijn gewoon best wel flinke bedragen wat je eik gewoon weg gooit nu. en als je op zo ene manier kan proberen is dat mooi meegenomen
  woensdag 21 maart 2007 @ 12:52:38 #239
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47506887
dat doen ze netjes hoor!!
wat slim dat ze staaltjes hebben, moeten ze eigenlijk overal van hebben
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:18:28 #240
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47507785
Evenstar wat fijn. Is idd erg handig.
  woensdag 21 maart 2007 @ 13:37:17 #241
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47508518
Evenstar, ik weet dat mijn zus (dietiste) regelmatig proefverpakkingen krijgt van diverse bedrijven (laatst van alpro). Misschien dat jouw dietiste die ook krijgt of misschien wel voor Arwen proefverpakkingen kan aanvragen. Zo kun je misschien nog wat meer uitproberen zonder dat het je kapitalen gaat kosten.

Beterschap voor alle zieke dreumussen
pi_47560427
Dag dames,

Regelmatig lees ik op FOK alle verhalen en haal ik er veel goede adviezen uit.
Dit keer heb ik echter een probleem waar ik niet eerder iets over heb kunnen vinden. Mijn dochter Noortje van bijna anderhalf heeft op dit moment een ik vind mamma een stomme **** fase. Alleen pappa is goed. Andere leidsters op het kinderdagverblijf zijn goed, oma is nog beter, maar ik kan helemaal niks meer met haar doen. Niet oppakken, eten is een drama en een luier verschonen een ware uitputtingsslag.
Ik blijf ( voor het overgrote deel) rustig en probeer alles uit, maar ik heb nu het punt bereikt dat ik haar graag achter het behang wil plakken op sommige momenten. Dat werkt uiteraard niet bevordelijk en ik wil graag dat het weer leuk wordt.

Hebben jullie tips om deze negatieve spiraal te doorbreken.

Thxs
pi_47567548
Hoi Wenneke,
Noortje is op een leeftijd dat ze ontdekt dat ze een eigen persoonlijkheid is/heeft en dat ze ook los van jou een mening kan hebben of dingen kan doen/laten. Kinderen spelen daarmee en dat is goed voor hen ontwikkeling, ze komen los van je. Het ene kind heeft het wat sterker dan een ander. Eigenlijk moet je het als compliment opvatten dat ze zich kennelijk veilig genoeg bij je voelt om zich zo af te zetten tegen je: ze heeft dus door dat je toch wel van haar blijft houden. Mooi verhaal, maar daar heb je geen klap aan: het voelt heel anders natuurlijk.
Gelukkig heeft mijn Randy het niet zo sterk als jouw Noortje gehad, maar ook hij roept regelmatig: "Dat moet Papa (oma, opa, etc.) doen!" en heeft ook periodes gehad dat hij met van alles dwars lag. Jij hebt het over 'achter het behang plakken' en dat dat niet bevordelijk werkt, maar bij mij was dat gevoel juist wel de oplossing. En ook wel logisch misschien; door boos te worden, geef je een grens aan (waar het kind naar zoekt?). 2 manieren die bij mij werkten:
1) Ik zeg als hij dwars ligt: "We kunnen het gezellig doen en we kunnen het minder gezellig doen" als hij iets weigert en wacht daarbij even de reactie af. Er gebeurt dan wat IK wil (of dat nu in de kinderwagen is, schone luier of wat dan ook); Randy werkt mee óf hij werkt tegen en ik word chagrijnig en het gebeurt onder dwang (tenslotte ben ik nog steeds sterker dan hem!). Tegenwoordig kiest hij altijd voor gezellig, dat gaat een stuk sneller en... gezelliger! Als ik het zeg, weet hij dat het toch wel gaat gebeuren en kiest hij eieren voor zijn geld!
2) Ik 'plak hem achter het behang' en laat hem ff in zijn sop gaar koken. Voorbeeldje: als hij alleen door papa uit bed wil worden gehaald of als hij gewoon gigantisch dwars ligt bij het verschonen, zeg ik dat ik hem terug zet in zijn bed omdat ik het zo niet leuk vind en vraag of dat is wat hij wil. Ligt hij daarna nog dwars, dan voeg ik ook de daad bij het woord en ga ik even weg. Of gaat hij op de gang / in de hoek, afhankelijk van de situatie, ik wil zijn bed niet als strafplek gebruiken. Afkoelperiode voor ons allebei en even later probeer ik het vrolijk (desnoods net alsof!) nog een keer.
Ik weet niet hoe oud Noortje is, ik ga uit van tussen de 1,5 en 2 jaar. Ik weet niet of ze ook echt ZEGT dat ze je stom vindt, maar daar zou ik persoonlijk wel wat van zeggen dan. Staat papa je bij eigenlijk en gaat hij mee in je 'straf' (op wat voor manier dan ook) of is hij daar te gevleid voor dat hij in een beter blaadje staat?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Als schrijvende snap ik wel dat je niet zo veel over dit onderwerp kon vinden, want het lijkt net of Randy altijd strontvervelend is zo (en ik een strenge bitch!)! En hij kan ook zo verschrikkelijk lief zijn, net als Noortje ongetwijfeld!
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:11:22 #244
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47574783
Wenneke kan je helaas niet helpen, heb er geen ervaring mee

Chacama, de dietiste die wij hebben is via het ziekenhuis, dus dat gaat voor daar niet op helaas
Van de fabriek waar de crackers vandaan komen nog niets terug gehoord helaas. Misschien was mijn duits echt heel erg slecht en snappen ze er geen bal van

Maandag weer naar het ziekenhuis, uitslag van de phmetrie en bloedonderzoek.
Benieuwd wat er uit gaat komen.
En of ze nu dan toch echt weer andere dingen mag proberen te eten.

Ben trouwens wel trots op mijn meisje, ze zijn de huizen naast ons aan het renoveren ( lees hak/boor/timmer werk etc. En ze slaapt er gewoon door heen
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:16:49 #245
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47574989
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Wenneke kan je helaas niet helpen, heb er geen ervaring mee

Chacama, de dietiste die wij hebben is via het ziekenhuis, dus dat gaat voor daar niet op helaas
Van de fabriek waar de crackers vandaan komen nog niets terug gehoord helaas. Misschien was mijn duits echt heel erg slecht en snappen ze er geen bal van

Maandag weer naar het ziekenhuis, uitslag van de phmetrie en bloedonderzoek.
Benieuwd wat er uit gaat komen.
En of ze nu dan toch echt weer andere dingen mag proberen te eten.

Ben trouwens wel trots op mijn meisje, ze zijn de huizen naast ons aan het renoveren ( lees hak/boor/timmer werk etc. En ze slaapt er gewoon door heen
Wat goed dat ze lekker doorslaapt.

Had je de dokters nog kunnen vragen om als ze Arwen spreken hun jas uit te doen?

En ...... dan vraag ik het mijn zus wel even. Nooit geschoten is altijd mis .

Oh en als je wilt kan ik die brief wel voor je checken. Heb niet voor niets Duits gehad...
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:27:11 #246
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47575383
De gastro heeft zijn jas niet aan, maar verpleging is het wel verplicht ivm hygiene.

E als ik over een dag of wat nog niets hoor dan mag je hem vertalen
ik spreek toeristen duits
pi_47575627
evenstar als je duits moet tikken geef dan ff een gil, je weet toch waar mijn schoonvader vandaan komt?
  vrijdag 23 maart 2007 @ 11:38:02 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47575788
quote:
Op vrijdag 23 maart 2007 11:33 schreef Anitra het volgende:
evenstar als je duits moet tikken geef dan ff een gil, je weet toch waar mijn schoonvader vandaan komt?
jawohl

mijn msn dood, jou foon dood
pi_47595420
Mammietje, thxs voor het advies. Ik kan er wel wat mee en ik begrijp wat je bedoelt. Het is een absoluut engeltje en ik wil haar ok absoluut niet missen, maar soms is ze gewoon een klein krengetje. ( Dat belooft veel goeds voor later .
pi_47618385
Ik wil gewoon even melden hoe trots ik ben op mijn meiske Ze is zo lief! tuurlijk haalt ze ons soms het bloed onder de nagels vandaan met dr dreumesstreken, maar het is zo'n lief leuk lachebekkie. Ze roept nu de hele dag 'mama' en 'papa', ze kletst er op los en kan ineens zoveel benoemen. Ze slaapt heerlijk goed, ze is gewoon megalief
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:46:26 #251
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47618617
quote:
Op woensdag 21 maart 2007 09:25 schreef renzell het volgende:

[..]
Maar eenmaal buiten moest ik drie keer slikken om niet in tranen uit te barsten.
Aaah...wat naar voor je zeg! Lijkt me heel erg moeilijk ...
(wordt hij nog wel snel stil daar? of blijft hij daar lang huilen?)
  zaterdag 24 maart 2007 @ 19:49:38 #252
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47618737
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:40 schreef Fuente het volgende:
Ik wil gewoon even melden hoe trots ik ben op mijn meiske Ze is zo lief! tuurlijk haalt ze ons soms het bloed onder de nagels vandaan met dr dreumesstreken, maar het is zo'n lief leuk lachebekkie. Ze roept nu de hele dag 'mama' en 'papa', ze kletst er op los en kan ineens zoveel benoemen. Ze slaapt heerlijk goed, ze is gewoon megalief
Heerlijk ook om te lezen! Hier ook zo'n schatje. Emma is vaak zo lekker aan het spelen en kletsen en dat is echt genieten he??
Vanmiddag was ze met de bus van Fisherprice aan het spelen en zei de hele tijd 'broembroem' terwijl ik dat haar helemaal niet geleerd heb! Grappig vond ik het. Ze pikt dingen op die ik niet eens bewust aanleer aan haar.
pi_47634566
Hebben jullie nog slaapproblemen gehad met de kids? Wij niet
Hebben gisteravond Amber nog eventjes 3 kwartier laten slapen en om half 10 ging ze naar bed toe. Om 8 uur (zomertijd) werd ze weer wakker en om 10.00 uur lag ze er weer in. We zitten in het normale ritme

We gaan zo lekker naar hst strand. Tis echt super mooi weer. Handdoek mee, emmertje mee, schepje mee,`laarsjes aan.. ik ehb er zin in!!

Fijne zondag allemaal!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 25 maart 2007 @ 12:18:13 #254
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47635703
och fuente lekker he hoe gaat het nu met de oortjes?

Vicky nooit gehad veel plezier iig
  zondag 25 maart 2007 @ 19:46:38 #255
105850 Fuente
mamamuts
pi_47648932
Vicky, Saartje heeft ook geen problemen met de zomertijd Vanrmogen om half 9 wakker, en nu net er weer in, vanmiddag ook goed geslapen

Evenstar, het gaat super met haar oortjes Er komt helemaal geen troep meer uit. Helaas reageert ze wel weer, ik denk op de pollen. Ze is wat benauwd, haar neus loopt weer goed en ze heeft van die 'schaduwen' onder haar ogen, niet van slaaptekort, maar van die paarsige schaduwen (ik noem ze altijd allergieschaduwen, als mijn zusje allergisch reageert heeft ze ook van die paarse schaduwen).
Hoe'st nu met Arwen en het eten?
Sara
Merel
Ukje
  zondag 25 maart 2007 @ 20:02:31 #256
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47649327
Oh, misschien heb ik dan zelf ook wel last van de pollen! Had vandaag zo'n ontzettende last van loopneus, niezen en benauwdheid...
Arme Saartje, ik weet hoe het voelt! Niet leuk. Fijn dat het wel goed gaat met haar oortjes Fuente! Dat is echt heerlijk lijkt me. Hopelijk komt het niet meer terug!

Hier wel een ander ritme ivm de zomertijd... ze liggen er nu net pas in en normaalgesproken is dat al om 19:00. Maar goed, dat is misschien wel beter omdat ze anders zo vroeg wakker zouden worden. We'll see.

Vicky, ligt Amber 's avonds pas om half tien in bed?? ik zou daar gek van worden. Hier liggen Noa en Emma er normaal écht om 19:00 in, uiterlijk half acht want dan hebben we tenminste een avond...Dat late naar bed gaan doen we hier alleen met kleine babietjes zoals Julia ... maar goed, jullie hebben er maar één en dat scheelt ook wel. Ik merk hier dat als ik van het ritme afwijk (uurtje later naar bed, bijv) het ook snel van slag is 's nachts.
pi_47649778
quote:
Op zondag 25 maart 2007 19:46 schreef Fuente het volgende:
Ze is wat benauwd, haar neus loopt weer goed en ze heeft van die 'schaduwen' onder haar ogen, niet van slaaptekort, maar van die paarsige schaduwen (ik noem ze altijd allergieschaduwen, als mijn zusje allergisch reageert heeft ze ook van die paarse schaduwen).
ff offtopic
Dit is voor het eerst dat ik dat ook bij iemand anders hoor, ik heb dat dus ook heel erg. Echt van die pandabeer vlekken als ik allergisch reageer. En ondertussen gaan ze dus ook als ik langere tijd goed in mijn vel zit helaas niet meer helemaal weg. Maar als je ooit nog eens iets ontdekt wat tegen die pandaplekken werkt dan houd ik me aanbevolen
pi_47650665
Suus, ze ligt er elke avond om 8 uur in hoor Alleen was ik gsiter bang dat ze er een zooitje van zou maken..

Vandaag naar het strand geweest, was HEERLIJK. Lekker uitgewaaid en Amber heeft staan dansen op djembes.. zo leuk!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_47653163
"Allergische kringen" idd, je kunt ze een beetje wegwerken met ik dacht oranje foundation, maar dat horen ze in de winkels die dat verkopen wel te kunnen vertellen.
pi_47653557
hahaha dan moet je niet juist allergisch zijn voor een aantal basisbestanddelen van make-up
  zondag 25 maart 2007 @ 22:01:07 #261
105850 Fuente
mamamuts
pi_47653581
quote:
Op zondag 25 maart 2007 20:17 schreef p_iglet het volgende:

[..]

ff offtopic
Dit is voor het eerst dat ik dat ook bij iemand anders hoor, ik heb dat dus ook heel erg. Echt van die pandabeer vlekken als ik allergisch reageer. En ondertussen gaan ze dus ook als ik langere tijd goed in mijn vel zit helaas niet meer helemaal weg. Maar als je ooit nog eens iets ontdekt wat tegen die pandaplekken werkt dan houd ik me aanbevolen
Geen idee, bij volwassenen met make up inderdaad, maar mijn zusje kan ook niet tegen make up. En verder heeft de HA er ook niets voor..
Sara
Merel
Ukje
  maandag 26 maart 2007 @ 00:26:34 #262
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47659617
Die donkere pandakringetjes heeft Arwen ook!!! en mijn man huidallergisch ook direct
oh en fuente ik hoor morgen pas of ze wat meer mag of hoe en wat
* zenuwen in bedwang houdt* maf dat je zenuwachtig kan zijn voor zoiets
  maandag 26 maart 2007 @ 10:18:32 #263
105888 renzell
pi_47664151
quote:
Op zaterdag 24 maart 2007 19:46 schreef Suzanna het volgende:
Aaah...wat naar voor je zeg! Lijkt me heel erg moeilijk ...
(wordt hij nog wel snel stil daar? of blijft hij daar lang huilen?)
De vorige keer (was pas de tweede keer) was hij eigenlijk nog een beetje ziek. Hij heeft de hele dag veel moeten huilen en zat duidelijk niet lekker in z'n vel. Om half vier belde de leidster of ik hem kon komen halen. Hij had niets gegeten en gedronken en was erg verdrietig. Hij bleek ook een beetje verhoging te hebben, dus echt nog ziek. Toen ik binnen kwam zat ie als een aapje bij de leidster op schoot tegen haar aangeklemd. Warterige oogjes en en een rood kopje. Zo zielig. Ik voelde me achteraf een beetje schuldig dat ik hem toch had gebracht. Hopelijk gaat het woensdag beter. Hij gaat dan voor de derde keer en is weliswaar niet meer ziek, maar zit momenteel wel weer in een enorme dip na twee maanden zonneschijn. Niks, maar dan ook niks is goed en hij wil alleen maar de hele dag op mijn heup zitten. Ik houd mijn hart dus vast.
  maandag 26 maart 2007 @ 10:19:11 #264
105888 renzell
pi_47664165
Wat een heerlijke verhalen lees ik over Saar Fuente! Fijn!!!
  maandag 26 maart 2007 @ 11:31:47 #265
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47666183
Mijn kleine meisje oefent vandaag met haar potje! Ze wou wéér geen luier om.

Vorige week kreeg ik ook al eens woest de luier naar mijn hoofd gegooid, maar toen kon ik het potje niet vinden dus gezegd dat ze op de wc moest. Om het even duidelijk te maken haar er even opgezet maar dat vond ze duidelijk nog te eng. *brullen* Wij hebben zo'n super hoog senioren-toilet, erg handig voor ons grote mensen met lange benen maar kleine mensjes hebben daar duidelijk grote problemen mee

Gisteren het potje terug gevonden en gisteravond sleepte ze dat ding steeds overal mee naar toe. Ze zei op een gegeven moment ook "poep" begon aan haar broek te sjorren en ging (met broek en luier aan) op het potje zitten. Ze heeft toen waarschijnlijk toch een plas in haar luier gedaan en een flinke wind gelaten. Dus in principe heeft ze wel wat op het potje gedaan toen.

Vandaag wees ze dus meteen naar het potje en zei pertinent "Nee!" toen ik haar een luier liet zien.
Nou we zien wel wat er gebeurt, van mij mag ze het proberen.

Michiel pakte gister na dat potjes moment Hanne bij zich en knuffelde haar helemaal plat. Ze hoefde van hem nog helemaal niet zindelijk te worden, daar is ze nog veel te klein voor. Wat hem hem betreft mag ze tot haar zestiende in de luiers blijven..

Maar of je het nou wilt of niet... Kleine meisjes worden groot!

Net toen ik dit wou gaan plaatsen had ze een ongelukje. Maar geeft niks. De dweil stond al paraat.
Ze wil trouwens nog steeds geen luier aan dus geen trauma door het ongelukje opgelopen
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 26 maart 2007 @ 11:39:18 #266
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47666459
Noli. snelle hanne, zou fijn zijn als het lukt toch.
En ach die ongelukjes horen erbij.

Ik zou dat echt nog niet aandurven zolang arwen niet :"normale" poep heeft
  maandag 26 maart 2007 @ 12:04:01 #267
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47667271
Ik verwacht ook niet dat ze nu meteen zindelijk word hoor.
Maar als ze er zelf zo mee bezig is kan proberen geen kwaad toch?

Trouwens ik schrok er zelf ook wel een beetje van hoor dat ze dat nu allemaal al wil en doet.
(maar ze kijkt natuurlijk ook veel af van haar broer en die heeft ook geen luiers meer om)
Maxi, Midi & Mini
  maandag 26 maart 2007 @ 12:10:26 #268
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47667462
volgens mij gaat het meestal bij een 2e sneller omdat ze zoveel zien van grotere broer/zus
Ergens denk ik misschien ook wel een gezonde competitiestrijd wie kan er beter iets? ik wete niet goed hoe ik dat uit moet leggen
  maandag 26 maart 2007 @ 12:24:20 #269
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47667937
Het is vooral ook net zo groot en stoer zijn als grote broer en gewoon lekker na-apen.

Gister achter in de auto:
W: We zijn bijna thuis.
H: Auto!
W: Nee Hanne! We zijn bijna thuis!
H: Auto!
W: We zijn bijna thuis Hanne!
H: Nee! AUTO!
W: WE.. ZIJN.. BIJ.. NA.. THUUUUUUIIIIIIIIIIIIIIS ! ! !
H:

* We rijden onze straat in.. *

H: Bijta thuis!
W: *kijkt naar Hanne*
H: BIJTA THUIS!
W: Jaaaaaaaa! BIJNA THUIS!

Wij:
Maxi, Midi & Mini
  maandag 26 maart 2007 @ 13:06:46 #270
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47669423
Ik breek ff snel in. Is het normaal dat de buggy op de buggymee erg wiebelt? Of zwalkt. Je hoor hem toch niet met een spin oid vast te maken?
  maandag 26 maart 2007 @ 13:16:40 #271
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47669732
Bij mij doet ie dat ook, ik gebruik dus een extra bandje om hem steviger vast te zetten.
  maandag 26 maart 2007 @ 13:28:50 #272
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47670147
Nou, dan ga ik maar een poging wagen.
  maandag 26 maart 2007 @ 14:55:45 #273
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47672996
geen idee over die buggy mee

Noli

Ik ben even heel kort, we weten dus nog niks .. en de ph-metrie moet overnieuw
Ik ga ff leker wandelen en ff uitwaaien... godver..
  maandag 26 maart 2007 @ 15:13:30 #274
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47673698
Ah nee dat meen je.. Wat K*T!
Hebben ze ook gezegd waarom het overnieuw moet?
Maxi, Midi & Mini
pi_47673828
Evenstar
pi_47677088
Merlijn heeft vandaag voor het eerst echt buiten gespeeld, zwart dat hij was. Hij had een pakje appelsap gehad, nat pak dus en dan door de zand kruipen. Voor zijn middagslaapje maar schone kleren aan gedaan. Leuk hoor, maak me alleen zorgen of ik genoeg kleren heb, omdat zelfde truukje vaker uittehalen.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:45:34 #277
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47677409
Evenstar wat klote zeg!!!

Noli, zie het zo voor me!

Nou het fietsen met de buggy erop wil dus niet. Grrr!
Hij flikkerde er in de bocht half af.
  maandag 26 maart 2007 @ 17:17:50 #278
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_47678468
Ik heb een buggy-mee de luxe (voor iets zwaardere buggy's) en ik zet de buggy met de as van het wiel op de haak en dan de band eromheen. Als de gesp dichtgeklikt is, trek ik de band nog zo strak mogelijk aan. Die gaat echt niet meer los terwijl ik aan 't fietsen ben

Evenstar, wat waardeloos zeg!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 26 maart 2007 @ 17:24:55 #279
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47678727
Jammer ingrid misschien eens de fietsenmaker laten kijken?

Leuk he randa, vind dat schattig als ze dan zo lekker smoezelig zijn Hier net ook van even lekker uitwaaien in het park. Arwen heeft zich prima vermaakt en klom naar hartelust ze deed me vertseld staan, ik had natuurlijk de camrea nier bij .

Wat betreft het ziekenhuis:

De meting moet overnieuw omdat het apparaat niets heeft gemeten, waarschijnlijk breukje in de kabel kunnen hun niks aan doen maar verdomme waarom net bij mijn meisje weer
Qua bloeduitslag is er niets veranderd. Fijn maar waarom reageert ze dan op aardappel/wortel zo heftig. Bedoel de foto's liegen er niet om of zien we dan echt spoken
Hij gelooft het ook direct, maar is wel terughoudend en zegt vaak als we tot opname overgaan om te zien is er niets te zien of valt het wel mee maar ook erbij dat bloeduitslagen op zulke leeftijden niet altijd betrouwbaar zijn. Maar wel vaag vind dat wel de koemelk en kippenei zo duidelijk eruit komt.
de kippenei waarde was vrij laag, maar waarom reageerde ze er dan anafylactisch op ? ( uitspraak van een arts na onderzoek)
Hij kan het niet zeggen nog..

Nu morgen dieetiste ook bellen voor afspraak, om iig een kippenei en koemelk vrij dieet samen te stellen. En provocatie eliminatie echt nodig is.

Wat betreft het weigeren, hij sprak er over dat ze waarschijnlijk aan voelt dat iets niet goed voor haar is. Prelogopedie is nog zinloos omdat zolang er geen duidelijke oorzaak is en er door hun dan ook niets gedaan kan worden.

Kortom we weten nog niets

daarbij is ze ook nog afgevallen gelukkig maar dat ze te dik is
pi_47679427
Evenstar, allereerst wat onzettend naar dat de meting over moet! Bah bah en nog eens bah
Wat de bloeduitslagen betreft, die kunnen inderdaad vals negatief of vals positief zijn. Sara scoorde helemaal niets op de voedselallergie test, terwijl wij duidelijk merken dat ze reageert op bijvoorbeeld roosvicee (rozenbottel) en ook op bepaalde fruitsoorten. Ze krijgt dan allemaal uitslag in haar gezicht. De HA heeft voor we de test lieten doen ook aangegeven dat die op deze leeftijd vaak vals negatief is. Het gaat er toch om wat jullie als ouders merken!
Ik hoop dat alles snel wat zonniger voor jullie wordt

Noli, wat heerlijk zo;n conversatie tussen 2 ukjes

Renzell, hopelijk gaat het de volgende keer weer beter op het kdv, het lijkt me vreselijk als je het idee hebt dat ze kleintje zich niet lekker voelt op een kdv, maar hij gaat pas net he? En vaak moeten ze ook even wennen
Sara
Merel
Ukje
  maandag 26 maart 2007 @ 18:01:18 #281
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47679919
Is ook zo Fuente, maar je gaat zo aan jezelf twijfelen heb het echt ff bluh momenteel

Trouwens wel heel bijzonder.. in het park was een knulletje, gok jaar of 8 en die had dus een been mara een half been.. jochie op de wipkip, en arwen loopt er op af en geetf hem zo een kusje op zijn halve been.
Vond dat wel bijzonder appart.. en ook erg lief van haar.
pi_47686584
Ik sprak van de week mijn schoonzus en mijn neefje van nu 8 1/2 maand is (na behandeling) van zijn koemelkallergie af. Mijn nichtje van 5 had diverse voedsel- en andere allergiën en ook zij is er al enige tijd vanaf. Zij zijn allebei behandeld door Dr. Kentie, een biologische arts.
www.biolgen.nl is zijn site, misschien heeft iemand hier er iets aan.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 26 maart 2007 @ 21:17:54 #283
144006 chacama
Ondernemend!
pi_47688146
Evenstar, wat super rot zeg. Hopelijk nu wel snel resultaat.
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:45 schreef Igraine het volgende:
Ik sprak van de week mijn schoonzus en mijn neefje van nu 8 1/2 maand is (na behandeling) van zijn koemelkallergie af. Mijn nichtje van 5 had diverse voedsel- en andere allergiën en ook zij is er al enige tijd vanaf. Zij zijn allebei behandeld door Dr. Kentie, een biologische arts.
www.biolgen.nl is zijn site, misschien heeft iemand hier er iets aan.
Zoon van een vriendin van me is hier (wonen vlakbij) ook geweest. En ook hij is er vanaf. Zijn allergie was zo erg dat ie speciale kleding aanhad zodat ie zichzelf niet open kon krabben. En als ie iets verkeerds had gegeten lag zijn huid open tot bloedens toe.

Zijn vader heeft me eens uitgelegd hoe het ongeveer in zijn werk gaat. Nadat bepaald is welke stoffen de allergie opwekken, worden deze volledig uit zijn leven gehaald. In hun geval betekende dit dus dat de vader zijn melk boven op kantoor in een koelkast had staan, want de jongen mocht het niet zien, ruiken of wat dan ook. Daarna werden de darmen geherprogrameerd (vraag me niet hoe) en werd het lichaam weer blootgesteld aan de stof. Eerst zien, dan ruiken en uiteindelijk proeven. Zo ook met andere stoffen.

Toen ze de allergie voor tarwe aan gingen pakken is de jongen voor een paar weken naar zijn opa en oma gegaan. Want met een vader als bakker is het natuurlijk moeilijk om geen tarwe om je heen te hebben.

en als dit niet dezelfde arts is, dan mijn excuus hiervoor.
pi_47688426
Het zou kunnen Chacama, hij zat eerst in Schiedam en nu sinds kort in Ouddorp geloof ik.
Ik geloof alleen niet dat het niet zien, ruiken e.d. zo extreem is gegaan hoor. Maar wel idd dat de darmen geherprogrammeerd worden.

Ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar dit zijn toevallig twee (met die van jou erbij drie) gevallen waarbij het baat gehad heeft.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 02:18:14 #285
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47699506
ostheodinges heeft hier niets kunnen vinden.
en vraag me af.. hoe kan een darm dan zo aangetast zijn door voeding als ze het nooit eerder gehad heeft en toch direct reageerd?
pi_47705439
Jeetje Evenstar, wat klote zeg!! voor jullie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:37:39 #287
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_47705602
Misschien heeft dat te maken met wat ze al binnen heeft gekregen via jou tijdens de zwangerschap evenstar? Ik roep ook maar wat hoor, maar misschien is het wel wat voor jullie. Een keer bellen naar hem kan denk ik geen kwaad.

Vannacht werd Tobias wakker, ziek. 39.4 koorts! Hij heeft nog nooit verhoging gehad dus dit was in een keer wel heel wat vond ik. Na een zetpil en een waterijsje (om half 12 ik dacht aan last van zijn kiezen) en nog een kwartier huilen viel hij uiteindelijk weer in slaap. Vanmorgen had hij nog 39.0 en maar even de huisarts gebeld, die wilde hem wel even zien. Hij heeft een keelontsteking, arm kind
Ylana
pi_47705898
a gossie Tobias... wat vervelend!
Beterschap!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 27 maart 2007 @ 14:19:01 #289
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47711522
beterschap tobias.
pi_47712847
Zat je met je ijsje toch goed Saffier Beterschap aan Tobias!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:41:17 #291
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47725339
Beterschap Thomas!

Hebben jullie ook eigenwijsjes met eten? Kim eet ineens heel weinig, gelukkig drinkt ze nog wel.
Ik dacht dat ze zelf wil eten. En soms is dat zo, zoals vandaag. Maar gisteren bijvoorbeeld helemaal niet. Normaal gaat een boterham er goed in, met zo'n 100ml melk. En fruit(hapje) en als tussendoortje rozijnen, babykoekje, rijstewafel ed. En dan dus niks.
Maak me wel zorgen, of is dit normaal gedrag? Een kennis opperde al peuterpubertijd.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:58:39 #292
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_47726151
Bedankt dames!
Ja Fon, ik was blij met mijn ijsjes-ingeving. Vanmiddag laat heeft hij er weer eentje op. Vanmorgen om 11 uur lag hij in bed en om 15.00 uur werd hij pas weer wakker! Een uurtje later was hij alweer moe maar ik heb hem eerst nog wat eten gegeven en dat ijsje. Ik hoop dat hij vannacht lekker doorslaapt, dat kunnen we allemaal wel gebruiken eigenlijk.

Kim nu al aan het peuterpuberen? Dat vind ik wel makkelijk gezegd. Als ze gemiddeld genomen gemiddeld eet, is het prima hoor kims_mama. Trek je nou alsjeblieft niet zo veel aan van anderen en luister naar jezelf en naar Kim!
Ylana
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:29:41 #293
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47730306
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:58 schreef Saffier het volgende:
Kim nu al aan het peuterpuberen? Dat vind ik wel makkelijk gezegd. Als ze gemiddeld genomen gemiddeld eet, is het prima hoor kims_mama. Trek je nou alsjeblieft niet zo veel aan van anderen en luister naar jezelf en naar Kim!
Ja, lijkt mij ook wel vroeg. Maarja, je weet het nooit. Ik ga denk ik gewoon bij het inloopspreekuur langs van cb. Meten en wegen en eventueel nog wat vragen stellen.
Je hebt gelijk dat ik me niet veel van anderen aan moet trekken. Ik probeer meer naar mezelf te luisteren.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 22:32:59 #294
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47730489
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:41 schreef kims_mama het volgende:
Beterschap Thomas!

Hebben jullie ook eigenwijsjes met eten? Kim eet ineens heel weinig, gelukkig drinkt ze nog wel.
Ik dacht dat ze zelf wil eten. En soms is dat zo, zoals vandaag. Maar gisteren bijvoorbeeld helemaal niet. Normaal gaat een boterham er goed in, met zo'n 100ml melk. En fruit(hapje) en als tussendoortje rozijnen, babykoekje, rijstewafel ed. En dan dus niks.
Maak me wel zorgen, of is dit normaal gedrag? Een kennis opperde al peuterpubertijd.
Weet je waarmee ik het vaak vergelijk, gewoon met mezelf, ik eet ook niet alle dagen even veel of even goed.
en andere dagen heb ik giga veel trek en blijf ik bij wijze van eten en drinken.

Ik zou me er niet te druk om maken zolang ze een tevreden en speelse indruk blijft houden.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_47731470
Zie mijn signature Ingrid. Tisunfase. Gaat vanzelf weer over.
Variety is the spice of life
  dinsdag 27 maart 2007 @ 23:20:58 #296
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47732725
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 22:32 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Weet je waarmee ik het vaak vergelijk, gewoon met mezelf, ik eet ook niet alle dagen even veel of even goed.
en andere dagen heb ik giga veel trek en blijf ik bij wijze van eten en drinken.

Ik zou me er niet te druk om maken zolang ze een tevreden en speelse indruk blijft houden.
Dat is ook zo. Ze is wel gewoon vrolijk en druk. En gelukkig wel goede plasluiers.

Nebelung, tis dus een fase denk je. Hoop het. Nooit eerder eetproblemen gehad. Toevallig donderdag naar de dokter, zal ik het wel ff aankaarten.
  woensdag 28 maart 2007 @ 10:38:15 #297
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47740851
Ingrid, maak je er niet al te druk om. Kijk naar wat Kim gedurende een week eet en niet per dag. Zolang ze niet dagen achter elkaar niets eet (zonder dat er een aanwijsbare reden is zoals nieuwe tanden of ziek zijn) gaat het goed hoor!

oja, het is zover, Emma vind de teletubbies leuk
  woensdag 28 maart 2007 @ 11:09:32 #298
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_47741850
Die zijn ook leuk Jelief
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_47757726
Jelief, de teletubbies zijn ook super! Sara vindt het ook helemaal geweldig

Ingrid, het is waarschijnlijk inderdaad een fase, Sara heeft het ook vaak gehad dat ze echt niets wou, soms dagenlang, behalve een danoontje hier en daar...
Gaat vanzelf weer over, zolang ze maar goed drinkt..
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:13:54 #300
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47758081
Tnx meiden! Gelukkig drinkt ze wel goed.
Vannacht van 00.00 t/m 3.00 was Kim zeer overstuur. Ik dacht aan een tandje/kiesje die doorkomt, je weet het maar nooit. Maar ik kan niks zien. Toch maar druppels gegeven, hielp niet. Later koorts gemeten, was normaal, toch bleef ze krijsen, ze zag zowat paars. Toch maar zetpil. Hielp ook niet. Uiteindelijk ben ik met Kim op het grote luchtbed gaan liggen, na weetikveel hoe lang viel ze eindelijk in slaap. Met haar hoofd op de van mij. Toch wel lief. Ben nu best brak.
Maar Kim niet. Die is (gelukkig) vrolijk en kwebbelt er op los. En heeft vandaag lekker fruit gegeten. En zo eens kijken of ze avondeten wil.

Teletubbies vind Kim niks aan.:N Babytv wel.
En ze is stapeldol op haar stoeltje. En op tasjes. Echt een meisje dus.
pi_47764744
Amber vind de Tubbies ook zo leuk! Die gaat staan zwaaien op het eind

Ingrid, Amber heeft ook van die momenten dat ze bijna niet eet maar een paar dagen erna vreet ze weer als een bootwerker... Maak je maar niet druk erover, zolang ze maar goed drinkt!

Gister met Amber en Wennie en Robin naar de kinderboerderij en naar de speeltuin geweest. Amber vond het helemaal geweldig, vooral de schommel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')