lima zit alleen in pakken wat ik ken, voor nu is het echt uitproberen en weet dat ze de egwone rijstemelk wel verdragen kan. gisteren minipannekoekjes gemaakt, maar mevrouw moest er niks van, dus maar gewoon pap gegeven weer.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:36 schreef FoN het volgende:
_evenstar_ dan kun je misschien de natural variant (Zit in een fles) proberen met een beetje cacao erdoor? Even wachten tot de plekjes weg zijn eerst natuurlijk.
wanneer ze geregelder kan eten en ze echt ander drinken/zuivelachtig mag dan komen en de grootverpakkingen.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:44 schreef FoN het volgende:
Zelf opdrinken
Het is effe zoeken naar die flessen Lima Natural. Misschien in een reform of natuurwinkel..?
ik had de kleine pakjes nuquote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:46 schreef p_iglet het volgende:
Evenstar, probeer anders kleine pakjes te kopen.
Zowel de rijstemelk als de chocomel van lima is ook in pakjes van 3x 200ml te koop.
Zie je dan na 1tje reactie dan kun je die andere na een paar maanden nog eens proberen.
Lima heeft op hun website ook staan in welke verpakkingsvormen de producten verkocht worden.
En mocht je willen weten of iets verkrijgbaar is ofzo, ik wil altijd hier wel voor je bij de natuurwinkel kijken/navragen.
Dan moet je via msn maar ff gillen.
hihi oeps, soms val ik in herhaling, houd het maar op zwangerschapsdementiequote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:49 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
ik had de kleine pakjes nuwas een wijze raad van ene gerjanne
heb de 3x regel toegepast met introduceren. en 2 van de 3 keer reactie nu. niet heftig maarb geneog dat ze het voorlopig niet krijgt. OF we het echt voor heeel speciaal voor af en toe eens gebruiken.
dat is een slim ideequote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:52 schreef p_iglet het volgende:
[..]
hihi oeps, soms val ik in herhaling, houd het maar op zwangerschapsdementie
maar helaas is reform spul ontzettend duur...En voor die kleintjes waarbij je alles nog uit moet proberen gaat dat flink in de papieren lopen. Anders Lima een lief mailtje sturen dat je ivm ernstige allergieen bij arwen graag meer van hun producten wilt uitproberen, maar dat ze nogal prijzig zijn aangezien je vaak dingen weg moet gooien omdat ze toch reageerd??? Wie weet hebben ze proefverpakkingen ofzo.
hier in de natuurwinkel en in helmond hadden ze alleen de kleine pakjes en de literpakken. in de gewone rijstemelk zit hier op pakje iig vanillequote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:07 schreef FoN het volgende:
Heb de fles erbij gepakt maar hij staat er niet op, vanille. Ik denk dat jij het over de classic hebt. Da's die zonder smaakje in 'n pak.Lekker verwarrend ook
milkshake van rijstemelk? hoe?quote:Op zaterdag 17 maart 2007 22:36 schreef FoN het volgende:
Nou, vanille is toch ook lekkerMisschien kun je er eens een milkshake of een ijsje mee maken?
Wij hebben een juicer, ene blender en een citruspers, en 'n ijsmachine (Voor de milkshakes) Ben een beetje sapjes/smoothies/shakes verslaafdquote:
Eng hoor, dat niet drinken. Ik ben daar altijd heel erg op gespitst bij Juul. Mijn zusje is als kindje twee keer bijna uitgedroogd geweest. Echt zo erg dat ze opgenomen moest worden en wekenlang in het ziekenhuis heeft gelegen. Eng.quote:Op maandag 19 maart 2007 10:34 schreef Suzanna het volgende:
Wat doe je in vredesnaam met een klein dreumesje dat ziek is, en bijna niets anders wil dan op schoot zitten, huilen en ehh...verder niets??!
Ze drinkt ook bijna niet, en dat vind ik dus écht een probleem. Gisteren heeft ze de hele dag door bijna niets gedronken. Wat ze wel wilde was rozijntjesmaar dan ook maar een paar. Ik bied het drinken op verschillende manieren aan, geef haar ook verschillende dingen waarvan ik weet dat ze het lekker vindt...
Volgens mij heeft ze hetzelfde als wat Noa eerst had (en die nu weer beter is). Echt zielig![]()
...
Aggus, arme Juul...en papa en mama natuurlijk, hoop dat ie zich snel beter voeltquote:Op maandag 19 maart 2007 23:10 schreef renzell het volgende:
[..]
Juul heeft vandaag dus ook voor het eerst gekotst. Zo zielig.Hij zei al de hele dag dat ie pijn had, maar als ik dan vroeg waar, dan kon ie dat me nog niet vertellen. Toen ik hem, veel te vroeg, uit zijn bedje haalde, kotste ie de hele werkkamer onder. Drie keer achter elkaar, grote golven. Hij schrok enorm en moest heel erg huilen. Alles zat onder. Dikke diarreebroek ook, arme kleine. Schone kleertjes aan dus, pyamaatje aan en met een dekentje op de bank. Heel lief knuffelig was ie. Maar vanmiddag was het plots weer zo zielig. Hij had veel buikpijn, dat merkte je gewoon aan hem. Steeds scheetjes en heel onrustig. Op een gegeven moment trok ie zich terug in een hoekje van de kamer, waar ik hem niet kon zien en moest heel erg poepen. Er kwam geen einde aan. De hele tijd ging ik naar hem toe, maar zei hij tegen me: dahaag mama, dahag. En moest ik weg. Ik mocht er gewoon niet bij zijn van hem. Hij wilde echt alleen zijn. Het duurde wel vijf minuten, toen mocht ik hem eindelijk optillen en knuffelen. Meteen broek uit, kledderluier uit en toen was het weer huilen:auw, pijn poep, auw mama.
Jongetje in bad gestopt, waar ie een uur in heeft gezeten. Lekker zonder kleertjes. Hij wilde er niet meer uit. Nu ligt ie in bed. Ik verwacht een aantal nachtelijke onderbrekingen, maar ik hoop, zowel voor hem als voor ons (want vannacht was het ook al de hele nacht feest) op een rustige nacht vol slaap en morgen een betere dag zonder buikpijn.
Yepquote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:38 schreef Vicky het volgende:
zijn jullie kids ook zo gek op vis? Amber vind het heeeeerlijk...
die zit nu de zalm van haar brood te plukken
Hé Fen! Toch even koekeloeren hiero?quote:Op dinsdag 20 maart 2007 13:19 schreef Fendy het volgende:
Aggus, arme Juul...en papa en mama natuurlijk, hoop dat ie zich snel beter voelt
dit gaat al goed, maar ik weet iig nu dat het mogelijk is en dat was meer het doelquote:Op woensdag 21 maart 2007 11:11 schreef Magneet het volgende:
fijn hoor evenstar, hopelijk gaat dit spul goed.
Wat goed dat ze lekker doorslaapt.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:11 schreef _evenstar_ het volgende:
Wenneke kan je helaas niet helpen, heb er geen ervaring mee
Chacama, de dietiste die wij hebben is via het ziekenhuis, dus dat gaat voor daar niet op helaas
Van de fabriek waar de crackers vandaan komen nog niets terug gehoord helaas. Misschien was mijn duits echt heel erg slecht en snappen ze er geen bal van
Maandag weer naar het ziekenhuis, uitslag van de phmetrie en bloedonderzoek.
Benieuwd wat er uit gaat komen.
En of ze nu dan toch echt weer andere dingen mag proberen te eten.
Ben trouwens wel trots op mijn meisje, ze zijn de huizen naast ons aan het renoveren ( lees hak/boor/timmer werk etc. En ze slaapt er gewoon door heen![]()
quote:Op vrijdag 23 maart 2007 11:33 schreef Anitra het volgende:
evenstar als je duits moet tikken geef dan ff een gil, je weet toch waar mijn schoonvader vandaan komt?
Aaah...wat naar voor je zeg! Lijkt me heel erg moeilijkquote:Op woensdag 21 maart 2007 09:25 schreef renzell het volgende:
[..]
Maar eenmaal buiten moest ik drie keer slikken om niet in tranen uit te barsten.![]()
Heerlijkquote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:40 schreef Fuente het volgende:
Ik wil gewoon even melden hoe trots ik ben op mijn meiskeZe is zo lief! tuurlijk haalt ze ons soms het bloed onder de nagels vandaan met dr dreumesstreken, maar het is zo'n lief leuk lachebekkie. Ze roept nu de hele dag 'mama' en 'papa', ze kletst er op los en kan ineens zoveel benoemen. Ze slaapt heerlijk goed, ze is gewoon megalief
![]()
![]()
ff offtopicquote:Op zondag 25 maart 2007 19:46 schreef Fuente het volgende:
Ze is wat benauwd, haar neus loopt weer goed en ze heeft van die 'schaduwen' onder haar ogen, niet van slaaptekort, maar van die paarsige schaduwen (ik noem ze altijd allergieschaduwen, als mijn zusje allergisch reageert heeft ze ook van die paarse schaduwen).
Geen idee, bij volwassenen met make up inderdaad, maar mijn zusje kan ook niet tegen make up. En verder heeft de HA er ook niets voor..quote:Op zondag 25 maart 2007 20:17 schreef p_iglet het volgende:
[..]
ff offtopic
Dit is voor het eerst dat ik dat ook bij iemand anders hoor, ik heb dat dus ook heel erg. Echt van die pandabeer vlekken als ik allergisch reageer. En ondertussen gaan ze dus ook als ik langere tijd goed in mijn vel zit helaas niet meer helemaal weg. Maar als je ooit nog eens iets ontdekt wat tegen die pandaplekken werkt dan houd ik me aanbevolen
De vorige keer (was pas de tweede keer) was hij eigenlijk nog een beetje ziek. Hij heeft de hele dag veel moeten huilen en zat duidelijk niet lekker in z'n vel. Om half vier belde de leidster of ik hem kon komen halen. Hij had niets gegeten en gedronken en was erg verdrietig. Hij bleek ook een beetje verhoging te hebben, dus echt nog ziek. Toen ik binnen kwam zat ie als een aapje bij de leidster op schoot tegen haar aangeklemd. Warterige oogjes en en een rood kopje. Zo zielig.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:46 schreef Suzanna het volgende:
Aaah...wat naar voor je zeg! Lijkt me heel erg moeilijk...
(wordt hij nog wel snel stil daar? of blijft hij daar lang huilen?)
Zoon van een vriendin van me is hier (wonen vlakbij) ook geweest. En ook hij is er vanaf. Zijn allergie was zo erg dat ie speciale kleding aanhad zodat ie zichzelf niet open kon krabben. En als ie iets verkeerds had gegeten lag zijn huid open tot bloedens toe.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:45 schreef Igraine het volgende:
Ik sprak van de week mijn schoonzus en mijn neefje van nu 8 1/2 maand is (na behandeling) van zijn koemelkallergie af. Mijn nichtje van 5 had diverse voedsel- en andere allergiën en ook zij is er al enige tijd vanaf. Zij zijn allebei behandeld door Dr. Kentie, een biologische arts.
www.biolgen.nl is zijn site, misschien heeft iemand hier er iets aan.
Ja, lijkt mij ook wel vroeg. Maarja, je weet het nooit. Ik ga denk ik gewoon bij het inloopspreekuur langs van cb. Meten en wegen en eventueel nog wat vragen stellen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:58 schreef Saffier het volgende:
Kim nu al aan het peuterpuberen? Dat vind ik wel makkelijk gezegd. Als ze gemiddeld genomen gemiddeld eet, is het prima hoor kims_mama. Trek je nou alsjeblieft niet zo veel aan van anderen en luister naar jezelf en naar Kim!
Weet je waarmee ik het vaak vergelijk, gewoon met mezelf, ik eet ook niet alle dagen even veel of even goed.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 20:41 schreef kims_mama het volgende:
Beterschap Thomas!
Hebben jullie ook eigenwijsjes met eten? Kim eet ineens heel weinig, gelukkig drinkt ze nog wel.
Ik dacht dat ze zelf wil eten. En soms is dat zo, zoals vandaag. Maar gisteren bijvoorbeeld helemaal niet. Normaal gaat een boterham er goed in, met zo'n 100ml melk. En fruit(hapje) en als tussendoortje rozijnen, babykoekje, rijstewafel ed. En dan dus niks.
Maak me wel zorgen, of is dit normaal gedrag? Een kennis opperde al peuterpubertijd.
Dat is ook zo. Ze is wel gewoon vrolijk en druk. En gelukkig wel goede plasluiers.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 22:32 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Weet je waarmee ik het vaak vergelijk, gewoon met mezelf, ik eet ook niet alle dagen even veel of even goed.
en andere dagen heb ik giga veel trek en blijf ik bij wijze van eten en drinken.
Ik zou me er niet te druk om maken zolang ze een tevreden en speelse indruk blijft houden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |