abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_46708604
Het vorige deeltje:

Het dreumestopic [1-2 jaar] Deel 6

Dreumesjes:
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 17-03-2007 19:14:47 ]
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_46708701
De laatste berichten:
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:37 schreef Randa_v het volgende:
Af en toe ik zou willen dat Merlijn zo (door) kon slapen zoals Amber. Gelukkig vind ik het meestal niet erg dat Merlijn niet doorslaapt en weet ik dat het nog even zal duren. Hij wordts 's nachts wel minder wakker de laatste tijd. Wat ik wel zou willen is dat hij overdag en 's avonds zich soms iets makkelijker weg liet leggen. We moeten echt wachten tot hij zelf aangeeft dat hij wil slapen, als hij dat doet is hij binnen no time weg.

Fuente, jammer dat je over Saartje nog steeds geen duidelijkheid hebt.

En allemaal door komende tandjes/kiezen. Bij Merlijn komt nu eindelijk tand nr 8 door met de nodige verhoging, pijn en uitslag. Gelukkig en daar stonden we toch wel van te kijken want Merlijn gloiet nogal, kan hij zijn warmte erg goed kwijt, hij heeft geen koorts en gedraagt zich happy.
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:46 schreef Fuente het volgende:

[..]

Dat doet Saartje ook!
Echt ik zie zo vaak zoveel gelijkenissen met Amber Wat grappig zeg

En hopelijk is het tandje van Merlijn ook snel door!
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

tis zo jammer dat jullie zo ver wegwonen anders hadden ze saampjes kunnen spelen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator maandag 26 februari 2007 @ 20:53:32 #3
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46708781
Fuente wat een tegenvaller dat ze op de verkeerde dingen hebben geprikt. Daar zou je toch woedend om kunnen worden zeg
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46708911
quote:
Op maandag 26 februari 2007 20:39 schreef Vicky het volgende:
Amber geeft 's avonds altijd zelf aan dat ze naar bedje wil. Dan heeft ze haar fles op en dan zeg ik : Gaan we naar bedje? Dan loopt ze naar de deur, loopt nog even naar ons en loopt weer naar de deur en dan gaat ze eigenlijk zonder mopperen slapen
Merlijn heeft ook zijn manier wel van aangeven. Na het eten krijgt hij de borst, maar vaak is hij dan nog niet moe genoeg. Hij gaat nog even spelen, wel in pijama, maar heeft de "rust" nog niet in zich om te gaan slapen. Op het moment dat hij zijn schaapje pakt of een houding zoeken, gaat hij ook zonder protest slapen en kan hij zich echt overgeven. Jammer genoeg heeft het vaak net een tikje nodig, even muziek een 3 minuten en bij pappa liggen voor hij echt mag gaan slapen van zichzelf.
pi_46710180
Lois, ik was ook echt best wel kwaad, niet op de HA, die was zelf ook nijdig, maar goed. Wij hebben nu zoiets van, we zien het wel even aan. Misschien dat ze nu toch d'r draai weer gaat vinden, misschien is ze nu alleen wat naar van de kiesjes/tandjes die doorkomen.

Vicky, ja jammer joh! Volgende meeting dan maar, kunnen Saartje en Amber lekker samen tutten
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_46710469
Oh vergeet helemaal te melden dat Amber al een tijdje van de Ventolin en de Flixotide af is. Ze hoest niet meer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 26 februari 2007 @ 21:34:17 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46711446
beter ambertje nu nog lekker slapen
randa hoop dat het snel wat beter wordt met slapen.

Fuente ( welk lab heeft bloedonderzocht? volgens mij hetzelfde lab als wat mij nekplooimeting had moeten conytroleren in het bloed destijds, maar nooit gedan hebben, maar wel een rekening sturen ervan?!?! )
hopenlijk zetten de tandjes snel door

En dan nu.... *insert tromgeroffel* Awen is losec vrij al een paar dagen.
En iig op de pap ( moet ik zeggen is erg droog gemaakt) is ze iig spuugvrij

hoi hoi hoi

een grote kleine stap in een lange weg naar verbetering weer.

hoe het met vloeibaar is weet ik niet, en ze heetf nog wel degelijk zuuraanvalletjes .
Vraag me nu echter wel af in hoezeer de losec misschien wel een stofje bevat waar ze dus verkeerd op reageerd?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_46711651
Wat fijn Evenstar!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46712162
Vicky, wat fijn dat Amber van de medicijnen af is

Evenstar, Hengelo LAB Ben je trouwens lekker mee, een rekening voor iets wat je niet eens gedaan hebt
En whoei! Wat heerlijk dat het zo goed gaat met Arwen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_46724916

En vannacht was het weer feest hier... Ik word er gek van. Heeft iemand nog een andere tip voor doorkomende kiezen?? Ik heb alleen maar een krijsend, huilend, chagarijnig kind in huis..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46725861
Geen tips, want hier precies hetzelfde verhaal.

Hoe lang duurt dat kiezengedonder eigenlijk?
Variety is the spice of life
  dinsdag 27 februari 2007 @ 11:40:04 #12
156412 hestria
erg gastvrij
pi_46726561
mischien dat het pedagofisch helemaal fout en dat ik enorm veel reacties krijg waarschijnlijk.

trucje uit grootmoeders tijd, fiep eerst in de bessenjenever en daarna door de suiker. En werkt echt! volgens mijn mama en schoonmama die het allebei op ons hebben gedaan.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_46726737
Daar begin ik maar niet aan, nee
pi_46726896
quote:
Op dinsdag 27 februari 2007 10:41 schreef Vicky het volgende:

En vannacht was het weer feest hier... Ik word er gek van. Heeft iemand nog een andere tip voor doorkomende kiezen?? Ik heb alleen maar een krijsend, huilend, chagarijnig kind in huis..
Geen tips helaas... zetpilletjes en chamodent of dentinox heb je vast al geprobeerd? Verders alleen duimen, dat ze zo snel mogelijk door zijn
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 27 februari 2007 @ 12:33:53 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46728194
Hestria vroegah dachten ze wel meer dat dat werkte wat ook vast gewerkt zou hebben wellicht.
Maar als ik die regeltjes van vroeger toegepast had zoals:

- jenever met suiker
- sinaasappelprut met liga
- gewone koemel met brood en suiker
- ach allergie-en zijn onzin das aanstellerij gewoon er in proppen
enzovoorts..

dan had het hier iig niet goed afgelopen.
pi_46729258
Yep, zetpilletjes, dentinox, bijtring.. alles geprobeerd...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46741288
Het enige wat hier helpt is Merlijn aan de borst en maar sabbelen. Niet echt drinken maar zuigen zodat de pijn wat wegtrekt. Merlijn is vanacht de hele nacht daarmee bezig geweest tot ik het zat was. Verder accepteert hij op het moment weinig.
pi_46745476
Heel herkenbaar Randa... Ik ben het af en toe ook behoorlijk zat.
Ben benieuwd wat deze nacht ons weer gaat brengen. Mijn zusje heeft haar net in bed gelegd normaalgesproken sporten we op dinsdag, maar Michel was zijn schoenen vergeten en ze was helemaal van slag. Aan haar oortjes trekken, met haar vingers in haar mondje... Zo zielig..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46745993
Vicky heb je al geprobeerd haar op een tandenborstel te laten knauwen?
Chamodent helpt ook voor eventuele ooronsteking... kunnen ze beetje last van krijgen met doorkomende tandjes....
pi_46746094
Tandenborstel heeft de daarstraks op lopen kauwen. Chamodent heb ik niet in huis, alleen Dentinox.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 11:02:03 #21
81992 Githa
pi_46765117
Die tandjes zijn ook zo vervelend Ik heb eigenlijk ook niks kunnen vinden wat echt werkt.
Het is allemaal zo tijdelijk.
*tandenborstel met dentinox oid erop en laten bijten
*bevroren broodkorst
(een bijtring heeft hier helemaal nooit nut gehad)

Ik gaf jordy wel eens een zetpil als het voor hem echt niet te houden was. Als hij bijv. al 4x in de nacht overstuur wakker werdt en niet meer te troosten was.
Daar viel hij dan meestal wel op in slaap, maar goed steeds een zetpil is ook niet wat je wil... dus alleen als het echt té erg was...

Sterkte voor alle kindjes die tandjes krijgen en hun papa's en mama's.
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:06:11 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46765191
Mijn Amerikaanse collega is daar zo verbaasd over. Niet dat zij haar kind nou te pas en te onpas paracetamolletjes geeft, maar (volgens haar) zijn wij er hier in nl. wel heel terughoudend mee, terwijl als je zelf goed pijn in je mond hebt neem je er meestal ook wel wat voor.
pi_46765376
Ja, je hebt gelijk. Op het moment (mijn dochter heeft echt veel pijn in haar mondje) gaat er echt wel één in, zeker voor de nacht.
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 11:21:09 #24
81992 Githa
pi_46765557
Dat is niet helemaal waar BE.
Ik neem zelf ook niet overal een paracetamol voor, Ik denk dat het in werking afneemt als je 'vaak' een paracetamol neemt, alsof je er een beetje immuun voor wordt.
Daarbij is het natuurlijk bij kinderen altijd raden wat er nu echt aan de hand is en moet je peilen of ze pijn hebben en hoeveel.

Daarbij heeft pijn ook een functie, daarmee wil ik niet zeggen dat je ze dan ook maar pijn moet laten leiden hoor.
En zeker als het pijn in de mond betreft met doorkomen van tandjes. Daarom ook dat ik Jordy wél een zetpil geef, maar niet direct.
Het is afwegen wat het beste is en 2 weken lang paracetamol geven lijkt me dat niet, dus vandaar alleen op momenten dat het het ergst is.
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:21:54 #25
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46765576
volgens mij moet ik heel blij zijn dat hier nog geen kiesjes in aantocht zijn
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 11:24:04 #26
81992 Githa
pi_46765626
Niet alle kindjes hebben er zoveel last van hoor evenstar en ik dnek ook dat elk kindje anders met pijn omgaat.
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:31:15 #27
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46765807
Echt tanden drama hebben wij hier nog nooit gehad, rood wangetje , wat kribbiger thats about it..

Wat betreft de zetpil gebruik, in 14 maanden 2 keer 1 gebruikt, een keer preventief voor inenting haar eerste spuitje.. , achteraf onnodig..
En een keer omdat ze echt zo ziekkig was..
Ik vind het erg lastig om Arwen in haar pijntjes te helpen ze heeft ze zeker wel, kan niet anders.. Alleen ze uit zich niet tot nauwelijks, ook als ze valt is het van schrik niet van de pijn.

Soms best wel lastig, al hebben anderen misschien zoiets lekker makkelijk
  woensdag 28 februari 2007 @ 11:32:11 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_46765843
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:21 schreef Githa het volgende:
Dat is niet helemaal waar BE.
Ik neem zelf ook niet overal een paracetamol voor, Ik denk dat het in werking afneemt als je 'vaak' een paracetamol neemt, alsof je er een beetje immuun voor wordt.
Daarbij is het natuurlijk bij kinderen altijd raden wat er nu echt aan de hand is en moet je peilen of ze pijn hebben en hoeveel.

Daarbij heeft pijn ook een functie, daarmee wil ik niet zeggen dat je ze dan ook maar pijn moet laten leiden hoor.
En zeker als het pijn in de mond betreft met doorkomen van tandjes. Daarom ook dat ik Jordy wél een zetpil geef, maar niet direct.
Het is afwegen wat het beste is en 2 weken lang paracetamol geven lijkt me dat niet, dus vandaar alleen op momenten dat het het ergst is.
Ik val verder ook niemand aan, ik vertel alleen hoe mijn amerikaanse collega er tegenaan kijkt.
Mss helpt vooral de vergelijking naar eigen pijn voor sommige mensen wel om te beredeneren dat een paracetamolletje best kan als het de spuigaten uit loopt. Precies zoals jij doet dus.
  † In Memoriam † woensdag 28 februari 2007 @ 11:35:02 #29
81992 Githa
pi_46765932
Ik had ook niet het gevoel dat het aanvallend was hoor BE, ik geef daar alleen mijn mening over.
pi_46768854
Ik geef Amber momenteel ook gewoon een zetpilletje hoor. Die krijst het af en toe uit van de pijn en dat zetpilletje helpt vervolgens goed.
Vannacht heeft ze weer heerlijk doorgeslapen!!

Evenstar, zoals Githa zegt, niet ieder kindje heeft er last van. Op het BB forum is een meisje die ineens 2 kiezen had zonder vervelende "bijwerkingen"
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46769402
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 11:06 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn Amerikaanse collega is daar zo verbaasd over. Niet dat zij haar kind nou te pas en te onpas paracetamolletjes geeft, maar (volgens haar) zijn wij er hier in nl. wel heel terughoudend mee, terwijl als je zelf goed pijn in je mond hebt neem je er meestal ook wel wat voor.
Klopt!
Toen Sara haar middenoorontsteking had, heeft ze anderhalve maand, elke dag zetpillen gehad, sowieso voor de nacht en overdag ook als het nodig was. Volgens onze HA en de KNO arts kon dit echt geen kwaad. Ik ben er nu dus een stuk makkelijker mee, Sara krijgt onder een kies, ze heeft er geen last van, maar zo ja, krijgt ze van mij een zetpilletje. De bovenste kiezen had ze erg veel last van, toen heeft ze ook zetpillen gehad.
Ik kan me wel indenken dat men er terughoudend mee is, was ik zelf, en ben ik zelf enigzins ook.
Sara
Merel
Ukje
pi_46772032
mijn huisarts heeft me zelfs eens een 'preek' gegeven om me aan te sporen wat sneller paracetamol te geven. zeker bij oorpijn is pijnstilling toch het minste wat je kunt doen zei ze. (terwijl ik nogal star op het criterium koorts af ging). vond ik wel een eye-opener.
pi_46772332
quote:
Op woensdag 28 februari 2007 14:38 schreef bixister het volgende:
mijn huisarts heeft me zelfs eens een 'preek' gegeven om me aan te sporen wat sneller paracetamol te geven. zeker bij oorpijn is pijnstilling toch het minste wat je kunt doen zei ze. (terwijl ik nogal star op het criterium koorts af ging). vond ik wel een eye-opener.
Dat bedoel ik inderdaad. Paracetamol is iets wat dokters snel aanraden, ik merk het ook op mijn stage in het ziekenhuis, patienten krijgen vaak 4 keer 1 gram paracetamol op een dag, om pijn te voorkomen, en dit krijgen ze ook zo mee naar huis voor langere tijd.
En wat het met koorts is, een ukje kan koorts hebben en verder prima in orde zijn, geen pijn hebben enz, dan geef ik dus geen paracetamol, maar bij pijn wel.
Sara
Merel
Ukje
pi_46774856
Bij Emma komen tanden en kiezen ook zonder al te veel problemen door, ik heb haar twee keer een zet pil gegeven omdat ze moeite had met slapen waarschijnlijk door de pijn.

We zijn vanmorgen maar eens naar de dokter gegaan, elke keer als Emma haar verkoudheid overlijkt te zijn begint het weer in alle heftigheid. Ze gaat aan de amoxiciline. We hebben ons voor genomen om als dit niet helpt een keer uitgebreid naar allerigiën te gaan kijken.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_46784970
Mijn ukje heeft vorige week pas voor het eerst een pijnstiller gehad.
Hij is afgelopen vrijdag 1 jaar geworden.

Ik sta er ook niet meteen mee klaar.
Als je dan een keer iets gebruikt slaat het ook in als een bom ( het kind heeft er heerlijk op geslapen) en ik ben bang dat als je zodra je kindje niet lekker is koorts krijgt, pijn lijkt te hebben een pijnstiller toedient, je de symptomen meteen onderdrukt en je niet goed kan zien wat en of er daadwerkelijk iets ernstigers aan de hand is.
Zelf wil ik altijd eerst kijken waar het naartoe gaat en blijkt het een verkoudheid, griepje of doorkomende tandjes te zijn (of lijken) gebruik ik pas een pijnstiller (als dat nog nodig is).
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_46797944
Amber doet steeds ondeugend bij mijn ouders. Dan gaat ze in de keuken op het waterbakje van de kat zitten (hangen 2 bakjes aan de radiator) en dan zit ze heeeel stiekum met haar hand in de bak met brokjes....

en ik moet ook steeds zo lachen als ze de teletubbies aan het kijken is
aan het die komt natuurlijk die douchekop omhoog en die zegt dan tijd om dag te zeggen
dan gaat ze staan zwaaien om vervolgens heel hard met haar hoofd nee te gaan schudden
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46800170
De wasmachine draait hier overuren. Saartje krijgt onder een kies (voor zover ik kan zien) en poept telkens van die soort van spuitluiers. Gister tweemaal nieuwe kleren aangetrokken, vanmorgen zat alles weer onder, bed, slaapzak, kleertjes. Nah ja, ze heeft er verder absoluut geen last van, dus als dit alles is, draai ik wel wasjes hoor

Vicky, Sara zit hier thuis ook standaard in de kattebrokjes te graaien, dat is het enige wat we haar echt nog niet afgeleerd krijgen Deugnietjes he
En teletubbies is ze ook helemaal maf van, zwaaien enzo, net als de Tweenies

Sara was gisteren heel erg moe, ze wil nog steeds niet avondeten, maar een danoontje ging er wel in. Toen het op was, was ze al echt aan het jengelen, zoals ze doet wanneer ze moe is. Toen pakte ze haar Nijntje en speentje uit de luiertas, liep naar de deur van de trap, huilend en al, draaide zich met veel drama om, zwaaide naar een van onze katten en riep (al huilend) doeh doeh (doeg doeg). Toen heb ik d'r maar lekker in bedje gedaan, maar het was zo'n grappig tafereel
Sara
Merel
Ukje
pi_46820630
Merlijn heeft de afgelopen dagen uiteindelijk toch de griep gehad. Dus dat betekende dat ik op het CB heb gezegd dat ik vandaag niet wilde dat hij zijn spuiten kreeg. Eind van de maand krijgt hij ze dan alsnog. En wat is Merlijn toch een lichtgewicht, hij weegt 8160 gram en is 75 cm. En dat bij 14 maanden, maar ja, hij eet goed dus geen probleem verder.

Wij geven nu redelijk snel paracetamol, maar meestal is het ook goed aan Merlijn te merken of hij pijn heeft of niet. Je ziet altijd opluchting op zijn gezicht als we hem het doosje/strip voorhouden, raar maar waar, het lijkt of hij beseft dat de pijn dan minder wordt. Met de hoge koorts van de afgelopen dagen, tussen de 39 en 40 graden, was het zelfs prima volgens de huisarts om meer te geven, dan de verpakking. Hebben we niet gedaan omdat Merlijn gelukkig goed kon slapen. De griepepidemie hier in huis is met Merlijn als laatste slachtoffer tenminste voorbij.

Bij muziek op schoot moeten we soms heel stil zijn en ssst doen met onze vinger voor de mond. Merljn doet ook heel lief zijn vinger voor de mond al komt deze ook iets op of in de neus terecht. De juffrouw lag in een deuk. Merlijn heeft het heel erg naar zijn zin bij muziek op schoot.
  donderdag 1 maart 2007 @ 20:43:04 #39
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46820726
Ambertje, leuk he die kleine dingen hihi kan ook zo intens genieten van al die bijzondere maffe dingetjes die arwen doet .. heerlijk
saartje
Fijn dat muziek op schoot zo geslaagd is, maar merlijn is erg licht komt het ook niet dat jij en magneet ook slank/fijn van postuur zijn?
pi_46820981
quote:
Op donderdag 1 maart 2007 20:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Fijn dat muziek op schoot zo geslaagd is, maar merlijn is erg licht komt het ook niet dat jij en magneet ook slank/fijn van postuur zijn?
Proest, sorry moest hier even om lachen. Je kent Magneet niet. Magneet heeft best wel overgewicht kan ik stellen. Ik ben wel erg slank ja, dus het is verder ook geen probleem. Ik vind het wel raar en moeilijk met bijv paracetamol (240 gram advies is vanaf 10kg of 1 jaar) of de autostoel. Omdat hij daar eigenlijk te licht voor is, maar wel de leeftijd heeft.
  donderdag 1 maart 2007 @ 20:53:09 #41
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46821127
hmm oke streepje door magneet maar goed dat met dat autostoeltje, wij zitten daar ook mee alleen dan meer qua lengte dan .
merlijn is ook redelijk snel ziekkig /gevoelig toch? misschien een idee om net als jelief het bloed eens te laten controleren op bepaalde dingetjes bij merlijn?
pi_46838707
Saartje is weer helemaal vrolijk! Ze slaapt weer goed (tot 7:45 's morgens de laatste dagen). Ze eet weer avondeten sinds gisteren (heel bord helemaal leeg ) en ze kletst de hele dag en is leuk aan het spelen
Gisteravond werd ze nog wel 1 keer wakker en was ze ontzettend overstuur, maar we zien meerdere tandjes en een kiesje aankomen, dus sjah. En ze poept nog steeds gemiddeld 4 luiers per dag met tandjespoep
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 2 maart 2007 @ 11:05:59 #43
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46839284
Evenstar, ik heb bloed geprikt hoor, niet Emma. Eerst maar even deze amoxi kuur afwachten, als het hierna weer zo'n drama wordt gaan we verder zoeken.

Over die autostoeltjes, wij hebben Emma al vrij snel in een voor-uit stoeltje gezet met verkleiner er in, deze foto is van augustus, toen was ze 10 maanden. qua gewicht en lengte had ze nog wel in de cosi gepast.

In het begin hebben we hem standaard in de slaapstand gezet zodat ze wat meer onderuit zat.

Er gaat een lichtje bij mij branden, Emma is weer lekker aan het kwijlenen heeft al een tijd dunnere poep, toch maar eens kijken of er wat doorkomt
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:30:06 #44
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46841751
Wij idem zo met autostoeltje jelief, en de maxicosi vooor bij opa in de auto
jullie hebben het zelfde autstoeltje als wij
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:36:47 #45
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46841960
Inmiddels zit ze er zonder verkleiner in trouwens. echt hema
  vrijdag 2 maart 2007 @ 12:45:57 #46
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46842244
quote:
Op vrijdag 2 maart 2007 12:36 schreef Jelief het volgende:
Inmiddels zit ze er zonder verkleiner in trouwens. echt hema
hier ook zonder sinds een week en zou niet weten waarvan , was kadootje voor ons 1 jarig huwelijk

wel handig mijn ouders me schoonmoeder hebben allebei een noodstoeltje sdheelt iedere keer overhevelen

oh Arwen is trouwens in de uitprobeerfase in een stoeletje eet ze niet zo goed ( waarschijnlijk link: eten-auw-stoel als wanneer ze reacties had..) vandaar dat ze op de bank zit.
Alles is momenteel interressant om te doen klimmen, eten uit het mondje gooi mama kloppen brabbelen..
En als ik dan maar haar bordje weg zet dan is het huilen erg komisch opzich , maar niet de bedoeling

Vanochtend heeft ze wel lekker lopen kliederen vind het resultaat erg mooi geworden en ze heeft zich toch zeker een uur vermaakt
  zaterdag 3 maart 2007 @ 21:16:40 #47
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46888337
Emma heeft idd een nieuwe kies, ik zag gister een mooi wit puntje. Hier hebben oma en tante ook een stoeltje.
pi_46888459
Kiezen bijn bij Amber nog niet helemaal door, maar ze heeft er volgens mij eens tuk minder last van. Alleen vanancht was ze eventjes wat van slag. Ze lag sowieso later in bed dan normaal en het was gister nogal druk geweest. Eerst naar opa en oma F, toen kwamen ouwe opa en oma langs, daarna naar opa en oma B. en toe nog naar de stad... Ze heeft vannacht dus even lopen spoken maar uiteindelijk heeft wel geslapen tot 10.00 uur. Om 11.30 lag ze er weer in tot 14.00 en om 20.00 lag ze weer..
Ik moet zo om haar lachen, ze wordt steeds bijdehandter. Als ik tegen haar zeg, Amber waar is je dikke buik, doet ze haar trui omhoog en gaat naar haar buik wijzen en ze begrijpt steeds meer dingn
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_46890467
quote:
Op zaterdag 3 maart 2007 21:21 schreef Vicky het volgende:
Kiezen bijn bij Amber nog niet helemaal door, maar ze heeft er volgens mij eens tuk minder last van. Alleen vanancht was ze eventjes wat van slag. Ze lag sowieso later in bed dan normaal en het was gister nogal druk geweest. Eerst naar opa en oma F, toen kwamen ouwe opa en oma langs, daarna naar opa en oma B. en toe nog naar de stad... Ze heeft vannacht dus even lopen spoken maar uiteindelijk heeft wel geslapen tot 10.00 uur. Om 11.30 lag ze er weer in tot 14.00 en om 20.00 lag ze weer..
Ik moet zo om haar lachen, ze wordt steeds bijdehandter. Als ik tegen haar zeg, Amber waar is je dikke buik, doet ze haar trui omhoog en gaat naar haar buik wijzen en ze begrijpt steeds meer dingn
*proest* echt Vicky, Amber en Sara doen alles tegelijk! Het is een internettweeling Sara trekt ook d'r trui omhoog zodra je vraagt waar haar bolle buikkie is!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 3 maart 2007 @ 23:18:08 #50
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46891896
Leuk hè dat ze steeds meer begrijpen. Emma heeft door dat ze een navel heeft, zodra haar buik bloot is wijst ze hem aan. Ook wij moeten er aan geloven en onze navel laten zien.
  zondag 4 maart 2007 @ 01:12:45 #51
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_46895436
Hopelijk zijn alle kiesjes snel door dasmes. want zeurderige kindjes met pijn zijn helemaal niet fijn en ook nog eens heel zielig!

Fuente; fijn dat Saartje weer helemaal oké is!

Julius doet tegenwoordig graag alsof ie een baby is. Zo schattig! Dan zeg ik tegen hem: Aaaaah, wat een lief babytje ben jij! En dan zegt ie: "Oh, tata, oh, baby" (met een zwaar Frans accent) en begint ie te knuffelen en uit een (denkbeeldig) flesje melk te drinken. Ook is favoriet om ineens te gaan kruipen als het woord baby valt, liefst achteruit. En dan is het: "Mama, Juiesj baby", en moet ik hem optilllen en knuffelen.
pi_46903727
Hihi, Juultje babietje, lief!!

Mag ik even SUPER SUPER SUPER trots zijn op mijn dochter

Ik ging net Amber wakker maken, want ze had wel weer genoeg geslapen. Ik deed d'r luier af en toen ging ze lekker scheetje zitten laten, dus ik dacht, die moet poepen (gister niet gedaan). Ik het potje gepakt en haar erop gezet. Zat ze een beetje in het rond te kijken en ineens hoor ik psstt en kletter.. Mijn dochter heeft op het potje geplast
En trots dat ze ook zelf was!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 4 maart 2007 @ 15:11:06 #53
105850 Fuente
mamamuts
pi_46905895
Wat mega goed van amber

Renzell, wat een lieverd is Julius toch
Sara
Merel
Ukje
  zondag 4 maart 2007 @ 15:23:08 #54
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46906307
amber wat knap zeg!!!!

Max is ziek, zo zielig! gisteren is het begonnen. oorpijn (steeds ertegenaan slaan) en zn mondje doet pijn. steeds schommelende koorts en hij is zo zielig
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 4 maart 2007 @ 20:21:53 #55
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46917215
en natuurlijk moesten we vandaag net bij mijn oma eten. met de andere helft van de familie (mama heeft 1 broer+vrouw met 2 meiden van 16, dus de drukte viel opzich mee)

Had ie vanochtend van 9 tot 11 geslapen, en ik wilde zo graag dat ie smiddags ook nog een endje sliep maar dat werd dus niks. Pas om 3 uur viel meneertje in slaap maar om 4 uur was ie al weer wakker.
iig toch nog iets geslapen!

Bij omaoma was het heel even leuk, maar al snel kwam de koorts weer terug (toen was ie nog lekker aan het spelen en lachen en kletsen en rondkruipen)
Na een tijdje gingen zn oogjes steeds meer ziek staan en heb ik tiktak aangezet (tiktak!! )
Naja op een gegeven moment was zelfs dat niet leuk meer en vanaf toen was niks meer leuk. alles was zelfs stom. en nog stommer. hij wilde niks meer drinken hij wilde niks meer waar ie normaal altijd rustig van wordt/opknapt.

Toen het eten eenmaal op tafel stond (griek ) ben ik met maxje naar huis gelopen (met wat eten in een bakkie natuurlijk )
Hij moest geen fles (heeft dus nul melk op vandaag) en maar 3 hapjes yoghurt. Maar hij ligt nu wel lekker te slapen

Ik hoop dat ie snel weer beter is hoor
pi_46918242
A gossie Maxje toch... Wordt maar snel beter hoor!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 5 maart 2007 @ 09:56:30 #57
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46932645
Ach Maxje toch klinkt alsof je je flink beroerd voelde.

Wij zijn gisteren 3,5 uur besig geweest om Emma in bed te krijgen. Ze lag er om half acht in maar was drie kwartier later weer wakker , uiteindelijk na chamodent, paracetamol en heel veel bij mij drinken was ze pas om half elf echt in dromenland. Vermoeiend vind ik dat en moeilijk als ik maar niet kan ontdekken wat er met haar aan de hand is. Nu vanmorgen lijkt er niets meer aan de hand en heb ik weer een vrolijk meisje
  maandag 5 maart 2007 @ 17:39:52 #58
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46947816
Julius en knappe amber
emmameisje hopenlijk blijft je nu lekker pijnloos/vrolijk
Beterschap voor maxje..
  maandag 5 maart 2007 @ 18:20:30 #59
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46949304
Vandaag bezoek bij de gastro-enteroloog geweest..
Afijn, dapper als ze is liep ze naar de kleedkamer, liet zich gewillig uitkleden, maar

zodra de verpleegster binnen kwam was het paniek, en doodsangst.
De fantomalt heeft idd zichtbaar veel egdaan voor hara gewicht.. duidelijk minder

aangekomen nu ten aanzien van de 2 maaanden ervoor. Maar dat is neit erg , ze is wel 1,5 CM

gegroeid
Toen de arts kwam, opnieuw paniek en angst maar na een tijdje was ze redelijk rustig.
Plan van aanpak is eerst nu:

bloedonderzoek voor:

koemelk, kippenei, soja, tarwe, pinda, vis, extra: aardappel, wortel gezien de heftige

reacties er op destijds
Hij gaat kijken naar de igg waardes of er verbetering of verslechtering in zit. en ook de

mate waarin..
Aan de hand daarvan wellicht een huidtest voor meerdere soorten/producten.. maar dat zien

we dan wel..

En hij wou een 24 uurs ph-metrie
vandaar uit dan weer verder zien.

Hij heeft nog even naar haar gekeken , ze was helemaal over haar toeren arm schaapje
Op naar de volgende "dokter" om bloed te laten prikken..
Met het wachten was ze haar vrolijke zelve, maar tijdens het bloedprikken hebben we haar

met 3 man in bedwang gehouden en weer helemaal dikke paniek en angst..

Daarna naar de maag/darm afdeling om het slangetje in te brengen voor de ph-metrie dat kon

al vrij direct, dus besloten om dan maar alles in een keer te doen.
weer bij het zien van de witte jas, paniek en doodsangst, zelfde scenario als bij het

slangetje inbrengen in januari..

Afijn slangetje zit goed vastgeplakt, en het apparaatje moet eigenlijk aan het broekje

blijven hangen, maar dat werkte niet echt en de draad was veel te lang dus wij zijn

inventief met tape geweest

ter illustratie:

Mijn lieve lieve lieve o zo stoere en knappe dappere dodo.. helemaal van slag, ze eet

enorm slecht heeft over de gehele dag nu 300 cc aan pap op.. hopenlijk hoeft niet de

meting opnieuw omdat ze anders misschien vertekenend beeld krijgen zo
Maar ben zo ontzettend trots op haar.. en nu gata mama zo lekker effe ene potje janken

want wat brekt het je.. om je kind zo bang te zien.. helemaal met de wetenschap dat ze
voorlopig niet uitgedokterd is..
pi_46949370
Ach Evenstar toch, wat een verdriet om je meissie zo verdrietig te zien.. Een hele dikke knuffel voor jullie allemaal, en hopelijk levert het wat op
Sara
Merel
Ukje
  maandag 5 maart 2007 @ 18:27:19 #61
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_46949503
Arwen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:27:32 #62
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46949513
Ik laat ook een traantje voor jullie, Evenstar, het is niet niks wat je met je meisje moet doorstaan.
  maandag 5 maart 2007 @ 18:33:19 #63
169691 Foos
FoosWindhoos
pi_46949672
Arwen.
Het lijkt me vreselijk om je dochter zo verdrietig te zien Evenstar.
Heel veel sterkte ermee!
Miel - 09-05-2003
Jip - 03-01-2005*
Nora - 12-07-2006
pi_46950234
Evenstar, arwen en Darkmanta
Het is kl*te die onderzoeken. Ik denk ana jullie!
  maandag 5 maart 2007 @ 19:30:33 #65
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46951780
och jezus arwen wat ben je toch een arm meisje, maar oh zo stoer!!!
dikke evenstar!
  Jubileum moderator maandag 5 maart 2007 @ 20:21:33 #66
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_46953936
Agossie arme dappere Arwen. Dikke kus op je lekkere wangetjes van mij
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_46954264
A gossie, dapper meisje!! Hoop dat er wat uitkomt Evenstar en dat ze niet weer al die ellende doormoet!!
Dikke voor jullie mooie moppie en natuurlijk ook voor jullie!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 5 maart 2007 @ 20:39:35 #68
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_46954680
Aggos Arwen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 5 maart 2007 @ 20:54:20 #69
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_46955292
Wat zul je je machteloos hebben gevoeld evenstar. Het liefst zou je die nare onderzoeken zelf ondergaan. Sterkte.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_46955325
Arwen
pi_46955348
Evenstar wat is die kleine meid dapper. En wat ontzettend moeilijk ook voor jou om je kleintje zo te zien vechten tegen haar angst. Kus voor jullie allemaal
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_46955524
Arme Arwen... Evenstar, je hebt PM
  maandag 5 maart 2007 @ 21:32:06 #73
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_46956801
och arm meiske wat moeilijk zeg voor jou evenstar en darkmanta om dit met haar te ondergaan, zo erg om haar in paniek te zien. ze is nog zo klein he.
dikk knuf
pi_46956980
Zielig voor Arwen. Veel sterkte, voor jullie en jullie kleine meisje.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  maandag 5 maart 2007 @ 22:53:18 #75
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_46960217
kleine arwen Ze lijkt wel een klein terroristje met dat plakbandje zo...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  maandag 5 maart 2007 @ 22:56:05 #76
105888 renzell
pi_46960314
Heel veel sterkte Evenstar. Wat ontzettend naar is het toch allemaal, dat je kleine lieverd dat allemaal moet doorstaan.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 09:52:27 #77
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46966714
Dank jullie allemaal zowel darkmanta en ik zijn telkens ontroerd door jullie medeleven.. dat geeft ech echt een hoop kracht/steun voor mij.
Lief

Vanochtend dus naar cb.. want volgens de gastro kon dat geen kwaad.. ze konden niet wegen en meten ivm apparaatje , maar dat was gisteren al gebeurd.. dus geef lengte en gewicht door.. zegt die arts: Ze is wel te dik

a fijn, dan doen we vandaag alleen de inentingen, prima.. heeft ze alles gehad kort op elkaar kan ze daarna even bij komen.

Dus hokje binnen..

arts: wat eet ze?
ik: nog steeds alleen pap
Arts: wordt ze daar zo dik van?
ik: nee de kreeg fantomal om spek te kweken zodat ze met de nieuwe provocatie ook reserves heeft
arts: ah dan mag ze de bmr nog niet, dan wil ik eerst overleg met de kinderarts of ze die mag, omdat ze die vaak in het ziekenhuis geven bij allergische kinderen:
ik: ze heeft nooit gereageerd op inentingen..
arts: deze is anders volgende maan dan maar doen
ik: oke

Goed Arwen helemaal vrolijk niks aan de hand.. arts pakt stethoscoop.. arwen
Arm schaapje..

volgende maan maar weer..
Ik snap alleen niet waarom de een met allrgie het wel gewoon krijgt en nu dus zo moeilijk gedaan wordt bedoel voorzichtig heid fijn , maar tegelijkertijd ze weten daar verdomme alles.. , ze weten dat ze allergisch is.. vraag dat dan verdomme eerder na..

straks nog slangetje eruit en dan even weer rust gelukkig.. mag ze weer even bij komen..
pi_46966865
evenstar. prut dat ze ineens zo moeilijk doen over die BMR. En wat een gezeur over haar gewicht, eerder constant lopen zeggen dat ze niet goed aankomt en dan heeft ze lekker spekkies en dan zeggen dat ze dik is, daar zakt je broek toch van af? Ze is gwoon een lekker moppie!
pi_46966875
Evenstar, hoe stom het ook klinkt, het blijft het CB he, dat is hier ook zo wisselend over wat wel en niet mag, wel en niet kan, de een vindt dit, de ander vindt dat, dan is je kind te dik, dan te dun (is hier elke keer anders).

Het is echter wel rottig want zo weet je zelf ook niet waar je aan toe bent
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:05:43 #80
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46966994
Ik ben gewoon boos om het feit dat ze zo lelijk over hara praten, zo slecht vooronderzoek doen.. ze hebben nota bene informatie vanuit het ziekenhuis, ze weten wat voor strubbelingen we gehad hebben.. en waar we nog in zitten..
Ik heb nooit problemen gehad bij het cb.. e dan zo..
ze keek ook al zo boos dat ik haar dat apparaatje opgetaped had.. , nee die draden los hangen en achter blijven haken en dna in der slaap stikken oid.. of dat apparaat lostrekken en dan dat ondzoek weer opnieuw.. bah kan geloof ik ook even niet zoveel hebben op het moment anders zou ik er nog om lachen ook..

en Anitra ik vind het ook erg raar.. maarjah.. ( sorry dat ik je wakker belde )
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:06:57 #81
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46967023
quote:
Op maandag 5 maart 2007 22:53 schreef Neuk het volgende:
kleine arwen Ze lijkt wel een klein terroristje met dat plakbandje zo...
je moet wat , maar idd .. maar ze is het alles behalve
  † In Memoriam † dinsdag 6 maart 2007 @ 10:23:13 #82
81992 Githa
pi_46967358
Gos Arwen wat een prupke zo met die kast op je rug, je bent een stoere meid!
pi_46967399
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 10:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik ben gewoon boos om het feit dat ze zo lelijk over hara praten, zo slecht vooronderzoek doen.. ze hebben nota bene informatie vanuit het ziekenhuis, ze weten wat voor strubbelingen we gehad hebben.. en waar we nog in zitten..
Ik heb nooit problemen gehad bij het cb.. e dan zo..
ze keek ook al zo boos dat ik haar dat apparaatje opgetaped had.. , nee die draden los hangen en achter blijven haken en dna in der slaap stikken oid.. of dat apparaat lostrekken en dan dat ondzoek weer opnieuw.. bah kan geloof ik ook even niet zoveel hebben op het moment anders zou ik er nog om lachen ook..

en Anitra ik vind het ook erg raar.. maarjah.. ( sorry dat ik je wakker belde )
Het is ook naar, absoluut! En dat ze zo praten over jullie is echt niet netjes van ze! Trek het je niet aan, zij zijn degenen die hier fout zitten, niet jij meis!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:55:24 #84
105888 renzell
pi_46968161
Juul gaat vanaf volgende week naar een kinderdagverblijf! Voor het eerst in z'n leven.... Ik vind het leuk!!! In de verticale groep 'de notenkrakers' komt ie. Morgen gaan we langs om kennis te maken met de leidsters en de andere kindjes. Ik denk dat ie het heerlijk zal vinden!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 10:56:47 #85
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46968198
leuk renzell spannend ook , worden ze snel groot he
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:00:00 #86
105888 renzell
pi_46968291
Ja joh! Een grote jongen is het, die Juul. En hij is zoooooo toe aan het contact met andere kindjes. Daar gaat ie echt gelukkig van worden. Ik kan dan ook niet wachten tot ie over een paar maandjes naar de peuterspeelzaal mag.

[ Bericht 12% gewijzigd door renzell op 06-03-2007 11:05:43 ]
pi_46968314
Leuk Renzell. Ik vroeg me laatst af: hoe is het met zijn voetje eigenlijk?

Evenstar, ik vind het allemaal erg sneu voor Arwen en jullie. Hopelijk vinden ze wel wat uit n.a.v. hiervan. En weet je, wat betreft het CB: de BMR is een rotprik, aan de ene kant misschien wel prettig dat dat Arwen na gisteren bespaard is gebleven even.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:04:54 #88
105888 renzell
pi_46968436
Zijn voetje is helemaal genezen, al zit er wel een vreemde bult op zijn hiel waar de wond zat. Het ziet er niet naar uit dat die nog weg zal gaan. Verder heb ik het idee dat de plek ook gevoeliger is dan de rest van zijn voet. Maar het ziet er netjes uit en hij lijkt er geen last meer van te hebben, dus eind goed, al goed.. gelukkig!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:05:09 #89
105888 renzell
pi_46968548
Renzell, wat leuk voor Julius! En fijn dat hij geen last meer heeft van zijn voetje
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 maart 2007 @ 11:31:42 #91
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46969150
Arwen hoeft pas morgen terug naar het zkh.
op advies van p_iglet toch even nagevraagd of het geen valse uitslag gaf ivm het weinige eten..
collega van gastro gesproken en die zei idd te weinig.
En nu dus alles laten zitten en morgen eruit halen en vandaag maar wat paracetamol geven en hopen dat ze beter eet.
Je moet er toch niet aan denken dat ze dat slangetjes drama weer zou moeten..
pi_46969998
Trouwens, het is alleen maar verstandig van je, dat je dat apparaatje hebt getaped. Had ik ook gedaan. Het is toch eng 's nachts.

Wat fijn Renzell!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:04:55 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46970157
ja vond ik ook en ze heeft er ruimte tussen haar lifjje en shirtje dat ze wel nog genoeg en goed kan bewegen en ademen
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:24:44 #94
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_46970721
Evenstar dikke voor jullie allemaal. Potverdomme zeg, wat een gedoe om zo'n klein lief meisje. Hoop echt dat jullie binnenkort wat wijzer zijn en met andere (vooral leuke) dingen bezig kunnen, zonder dit hele gedoe telkens in je achterhoofd.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:42:15 #95
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46971269
Max drinkt al dagen geen melk meer. zou ie t vies vinden? iemand die dit herkent?
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:44:37 #96
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_46971333
volgens mij heeft saartje dat ook gehad
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:51:14 #97
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46971517
saaaartje! kom max es helpen
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:45:22 #98
62233 Jelief
ikke lief!
pi_46973207
Vooral geen drama van maken Pinquit.( niet dat ik de indruk heb dat je dat doet) Lust ie wel yoghurt? Dan gewoon een keertje extra yoghurt eten.

Emma kan zelf op de bank klimmen! Ik vind het heel knap maar ook wel een beetje eng. Ze moet er natuurlijk niet vanaf duiken.
pi_46973327
*Saartje komt te hulp*: Maxjuh, ikke vind melkjes ook heel vies! Bah! Bah en nog een Bah! ikke moet er niets van hebbuh hoor! Maar mijn mama geeft mij wat anders wat ikke wel lust!*Saartje gaat weer spelen*

Goed Sara was een maand of 8 toen ze niets meer moest hebben van melk, geen flesvoeding, geen gewone melk niets. Ze luste toen nog wel pap, dus maakten we haar ;s morgens en 's avonds een kommetje pap. Met een maand of 10 kreeg ze karnemelk, vond ze heerlijk! En overdag wat yoghurt.
Inmiddels krijgt ze gewone melk met 2 theelepels bananenpoeder (van nesquick geloof ik) en wat ze ook graag lust is fruitmelk van campina! Die hebben melk in aarbeien en bananensmaak. Dus dat hebben we haar ook lang gegeven! Verder is er weinig mee te doen.
Sara krijgt nu ;s morgens melk (175 CC) en 's avonds yoghurt na het eten, ook zo'n 150 CC, verder eigenlijk geen melk meer hier!
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 maart 2007 @ 13:50:32 #100
105850 Fuente
mamamuts
pi_46973376
Overigens lust Sara verder werkelijk alles, alleen van gewone melk wil ze dus niets weten.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 maart 2007 @ 14:15:52 #101
144006 chacama
Ondernemend!
pi_46974260
Arwen en Evenstar dikke . Stoere meid!!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 16:03:49 #102
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46978453
thnx!!

mn ma kwam ook al met de karnemelk tip, omdat ie wel yoghurt lust dat ga ik eerst eens proberen dan. gewone melk moet ie ook niks van hebben

het enige dat ik er jammer aan vind is dat er in groeimelk lekker veel vitaminen en goede-weerstand-spul zit. voor de calcium is yoghurt inderdaad ook gewoon goed.
fruitmelk ga ik ook eens naar kijken ik dronk zelf ook optimel tijdens mn zwangerschap, ik lust ook geen melk
dank iig~!!!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:16:23 #103
105850 Fuente
mamamuts
pi_46991151
Pinquit, je kan als hij geen opvolgmelk meer drinkt, bij de karnemelk of fruitmelk ook vitamine D geven! Dat heeft hij dan namelijk wel nodig. Dit kun je gewoon halen bij de drogist.
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 6 maart 2007 @ 21:33:05 #104
56471 pinquit
oh my lama!
pi_46991783
ja die geef ik al een tijdje hij drinkt al een tijd geen 500 ml meer. (elke 100 ml is 1 druppel vit. D stond hier in t boekje van t CB)
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:02:12 #105
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:23:11 #106
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_46994040
Arwen een hele dikke kus, jij dapper lief meisje Evenstar, ik heb er zo'n bewondering voor hoe jij met je dochter omgaat, je doet het hartstikke goed, en trek je niks aan van mensen die lelijke dingen zeggen over je mooie meisje!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 22:59:20 #107
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_46996174
Evenstar, jij lieve moeder!! En de grote heldin van de rotonderzoeken is met stip Arwen! Knap en stoer kind!
  dinsdag 6 maart 2007 @ 23:25:38 #108
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_46997574
Anders lekker vers fruit met melk.

Evenstar
pi_46997705
Ochgossie arwen toch Wat zielig voor dat kleine droppie. En voor jullie. Veel sterkte Evenstar, hopelijk levert het onderzoek iets op zodat het niet voor niets is geweest
  woensdag 7 maart 2007 @ 10:02:32 #110
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47006859
Arwen toch.. Dikke kus voor jou en je pappa en mamma
Wat is dat kastje groot man, konden ze dat in het ziekenhuis niet zien dat dat toch écht never-nooit-niet aan dat broekje blijft hangen?

Hier nog een meisje wat geen melk wil. Gister nog eens geprobeerd: "Nee! BIES!"
Hanne krijgt meestal "Yoki" oftewel karnemelk met een heel klein beetje limonade (Karvan Cevitam)
(zodat het niet te zoet is) Dat vind ze dan weer heerlijk.

Hier een klein spinnekopje..
Ze is bijna twee en heeft NEE! ontdekt. Alleen doet ze dan ook haar armen overelkaar en probeert dan heel boos te kijken.
(Waardoor wij weer heel hard moeten lachen. )

Dat heeft ze natuurlijk allemaal van haar grote broer afgekeken, dus ze denkt waarschijnlijk dat dat zo hoort.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_47008252
evenstar, wat een nare toestand met die onderzoeken en dan dat stomme CB er nog eens achteraan.

het belang van koemelk is toch ook al aardig gerelativeerd de laatste tijd dacht ik? hele volksstammen kunnen er helemaal niet tegen. als m'n kind het niet zou lusten zou ik daar niet teveel op aandringen. dan maar meer water drinken. vitamine D kun je inderdaad in druppeltjes geven en verder gewoon veel fruit en groente proberen te slijten.

noli, haha ik zie 't helemaal voor me. hier ook zo'n eigenwijs meisje, daar krijgen we 't nog flink mee te stellen volgens mij.
  woensdag 7 maart 2007 @ 11:59:04 #112
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47010302
Evenstar, heel veel sterkte voor jullie! Had het nog helemaal niet gelezen maar ik moet zeggen dat het echt heftig klinkt allemaal... en een dikke knuffel voor Arwen van Noa en Emma!

Hier heb ik ook een bank- en alles-wat-er-verder-nog-te-klimmen-valt klimmertje. Best eng hoor! Ze staat dan heel gewaagd te balanceren op de loopauto of klimt via de loopauto óp de pianokruk bijna op de piano (ik ben er tot nu toe nog op tijd bij geweest gelukkig, stel je voor )...

Verder is Emma een heerlijk pittig meisje. Ze bijt (soms letterlijk, zoals vanochtend ) goed van zich af als Noa iets af probeert te pakken, maar dat is soms wel eens vervelend natuurlijk, en niet de bedoeling dat ze dat letterlijk doet ... Maar ja, Noa is sterker dus ze moet wat he...
Iedereen vindt ook dat ze er zo ondeugend uitziet... nou dat is ze ook dus! Wat Noa netjes niet deed (kastjes opentrekken, lades openmaken en inhoud verspreiden over de grond) doet zij expres, met een glimlach! Ik heb alles geprobeerd, weghalen, weghalen en weghalen... geduldig weghalen en elke keer 'nee' zeggen...het werkt allemaal niet! Zelfs een tik op haar handje wordt met een ondeugende glimlach 'beloond'. Blijkbaar maak ik helemaal geen indruk...
Is dat dreumesen-eigen of is het alleen iets wat bij Emma hoort? Noa was totaaal niet zo! Die luisterde zo snel... (nu niet meer, maar dat is wat anders peuterpuberteit...) en was ook gauw onder de indruk bij alleen 'nee! mag niet!' o.i.d...
  woensdag 7 maart 2007 @ 12:02:03 #113
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47010401
Oh ja, hier ook 'nee' als grote zus 'nee' zegt. Emma zegt dan al glimlachend en nee-schuddend 'neeeee' als ze eigenlijk toch nog wel hapjes eten wil. Hmm.

Oh ja, ze begint al zo leuk te praten...
Woordjes tot nu toe:
- bal
- boep (boek)
- heeeee
- mama
- papa
- Juuuu of Juuuuja (Julia)
- nee
- ja
- sijtje (rozijntje)
- tiiittoh (eten)
- naaaa (banaan)
- aai (met aai over het hoofd van Julia of andere familieleden)

en verder veel bijna-woordjes of klanken die op de woordjes lijken. Elke keer weer anders dus lastig te onthouden...
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:11:01 #114
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47012533
noli ik vind het ook stom, en de verpleegster die het slangetje er vanochtend uithaalde was niet blij met onze tape oplossing, dikke vette pech voor haar

We zijn ook even bij de pedagigisch medewerker geweest op advies van p_iglet

plan van aanpak bij komende bezoekjes:

- arwen laten wennen dat ze een favi troost knuffel heeft
- doktersetje warenw e al mee bezig af en toe dat was goed
- bellen blaas voor tijdens de onderzoekjes ( dus dat wordt een extra verpleegster die bellen mag gaan blazen )
- na elk bezoekje ongeacht wel of geen nare dingen, even half uurtje in de speelkamer op de kinder afdeling lekker snoezelen en spelen.

suzanne dat glimlachen heeft arwen ook even egdaan en soms nu nog, maar ze luisterd meestal wel naar nee, en als na een aantal keer nee ze nog niet luister pak ik haar weg van de situatie.
ze weet eigenlijk goed wanneer ze wat fout/stouts doet als we dan nee zeggen dan gaat een handje achter het oortje of twee handjes voor der buikje zo samen houden. heel grappig wel
  woensdag 7 maart 2007 @ 13:59:21 #115
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47014265
Emma kan ook heel goed (niet) luisteren. Over het algemeen doet ze netjes wat wij haar vragen maaarrrr ze kan ook heel koppig en eigenwijs zijn. Zo slaat ze ons af en toe, als we haar dante kennen geven dat dat niet mag krijgen we een grote glimlach en doet ze het nog eens .

Vanmiddag hebben we door de plassen gestampt Vanmorgen wilde ze persé haar laarsjes aan. Net toen we terugkwamen regende het en heeft ze lekker in de plassen gestampt, na een keer voordoen moest ze in elke plas tussen de bushalte en ons huis even stampen.
  woensdag 7 maart 2007 @ 16:29:57 #116
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47019814
In waterplassen stampen is leuk! (foto's? )
(als ik Hanne haar gang laat gaan staat ze ook in elke waterplas die we tegenkomen te trappelen )

Had ik trouwens al gezegd dat Hanne helemaal gek is van "Paadjes".
Elke keer als ze er één zag (al was het maar op kilometers-verte) dan riep ze meteen "PAADJE!!!" en ook thuis was het paardje-voor en paardje-na. Wel tig keer op een dag komt ze op schoot gekropen en vraagt dan op haar allerliefst "Paadje?" en dan kunnen we weer "Een damespaard" doen.

Een echt klein paardegekje dus. En dat terwijl ze nog nooit een paard van dichtbij had gezien!
Daar moest dus maar eens verandering in gebracht worden en zaterdag ben ik met haar naar de plaatselijke 'manege' gefietst. Ze heeft haar ogen uitgekeken! De echte paarden vond ze geloof ik toch wel wat groot maar in de eerste box stond een wit pony'tje. De pony vond ze lief en ze durfde 'm waarempel nog te aaien ook. Later heeft ze trouwens ook nog een grotere pony geaaid.
Het kleine heldinnetje.
Maxi, Midi & Mini
pi_47020633
wat een leuk idee van je noli! het hoort wel niet meer echt hier thuis maar toch: anna heeft een stokpaardje gekregen met haar verjaardag maar ze vindt 'm maar eng. ze wil 'm wel altijd even aaien als we er langs lopen (hij staat meestal in de 'stal' (de gang)) maar als ik voorstel om 'm mee te nemen de woonkamer in wil ze dat per se niet.
pi_47029810
Wat lief is deze fase eigenlijk he, dat ze nu langzaamaan peutertjes worden en zoveel leuke nieuwe dingen leren
Saartje en ik zijn vandaag van het kdv naar huis gelopen, is maar 10 minuutjes. En dan stapt ze zo leuk rond, zit ze bij iedereen in de tuin te kijken, ziet een kat achter het raam bij iemand, en dan roept ze : Poesjjj poesjjj aaaiii, zo lief
Ze is zo vreselijk heerlijk aan het tutten met mijn sieraden, en dan roept ze 'oooiii'
En zo lief knuffelig, zoentjes geven, knuffelen, heerlijk
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 7 maart 2007 @ 21:00:50 #119
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_47030269
Wat een gedoe toch met Arwen, ik hoop dat jullie er iets wijzer van worden.

Suzanna je hebt gewoon 2, nee 3 heel verschillende kindjes! Tobias haalt ook de laatjes en kasten leeg. Sinds kort hebben we magneetjes in de kast (ik was het weghalen écht héél erg zat ) zodat hij nu de kast niet meer zo makkelijk openkrijgt. Sinds ik geen aandacht meer aan hem besteed als hij aan de kast zit (omdat hij 'm dus niet meer openkrijgt) is die hele kast ook niet meer interessant! Ik ben benieuwd wanneer hij doorheeft hoe de kast nu wel opengaat, hopelijk duurt het nog even!
De laatjes hebben we met behulp van een lintje aan elkaar vastgebonden zodat hij ze ook niet meer open kan trekken. Lukt het Tobias toch dan trekt hij ze door het lintje allemaal tegelijk open en kan hij er nog steeds niet bij omdat de bovenste te hoog is (snap je het nog?).

Ik zag hier meer gevaarlijke bankklimmertjes voorbij komen? Wij hebben Tobias meteen aangeleerd om 'achteruit' de bank af te klimmen, nog voordat hij er zelfstandig op kon komen. Dat werkt echt geweldig! Hij draait zich keurig eerst op zijn buik en houd zijn handjes op de zitting, met zijn voetjes 'zoekt' hij dan de vloer en zo laat hij zichzelf heel snel maar veilig van de bank afglijden.

Hier merken we trouwens aan Tobias zijn gedrag of het bedtijd is; als hij gaat gooien bijvoorbeeld of andere dingen gaat doen die niet mogen (en hij meestal ook niet doet) en druk wordt, is het de hoogste tijd voor zijn bedje .

O en het koemelk krijgen is inderdaad een beetje overtrokken. Tobias krijgt helemaal geen koemelk, we zitten aan de geitenmelk, veel lekkerder ! En wat mooier is er zit geen (koe)lactose in waar veel mensen allergisch voor zijn.

Bix wat jammer dat het paard niet van stal mag! Hier staat het hobbelpaard in de gang, maar dat komt omdat Tobias er nog niet op past!

Afgelopen zondag zijn we naar de kinderboerderij geweest, de geitjes wilde hij wel aaien maar oen ze dichterbij kwamen waren ze toch wel heel eng ineens, de konijntjes waren wel heel interessant en het paardje wilde hij later toch ook wel even aaien. Stoere vent.

Wow wat een lap tekst zeg!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_47030663
Amber klimt nog niet echt op de bank, maar eraf doet ze net zo als Tobias
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 8 maart 2007 @ 10:59:14 #121
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_47045737
Merlijn is ook een bankklimmer en gaat inderdaad er ook op de "veilige"manier achteruit af alleen soms wilt hij iets oppakken wat op de grond ligt terwijl hij op de bank zit en dan gaat het even niet goed. Hij klimt ook regelmatig op de armleuning dus dat is ook best link.
pi_47046190
Saffier, je hebt ook van die la-beschermers, waardoor ze laden niet zomaar open kunnen trekken. Die heb ik op praktisch alle laden waar mijn dochter bij kan, want het zere-vingertjes-leed was niet meer te overzien.
  donderdag 8 maart 2007 @ 11:17:49 #123
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47046248
We hebben Noa en EMma ook heel snel geleerd hoe ze van de bank af kunnen komen, maar oppassen...dat proberen ze dus ook bij de aankleedtafel/commode en andere hoge dingen! En daar is het te hoog voor...

Saffier, ik heb idd heel verschillende kindjes. Ik merk nu al dat Julia weer heel anders is dan de oudsten, in heel veel verschillende kleine en grote dingen. Zo leuk!

Evenstar, lastig he als ze zo schattig ondeugend zijn...

Heerlijk he Fuente, deze leeftijd... ik geniet er ook van! (vind stiekem Emma's leeftijd leuker dan Noa's peuterpuberen, maar dat zal wel logisch zijn )

Was net weer zo schattig... ze waren eerst aan het ruziemaken samen (puzzels zijn ineens heel favoriet bij Noa als Emma ermee vandoor gaat en puzzelstukjes verstopt, dat kan Noa echt NIET hebben) en Emma was natuurlijk hard aan het krijsen toen Noa probeerde alles af te pakken. Toen besloot ik maar gewoon te gaan afleiden ipv politieagentje spelen, al een uur lang was dat het geval ... dus ik heb Emma op schoot gezet en ben liedjes gaan zingen met haar. Natuurlijk lekker gebaren mee doen... (klap eens in je handjes etc.) maar tijdens het liedje ging ze elke keer tegen me aan hangen, op mijn schouder kloppen met haar handje en 'papaaaaa' zeggen (tja, zo heet ik blijkbaar ook ) en me dan ook heeeeeel lief aankijken... Dat deed ze de hele tijd!
Blijkbaar heel veel behoefte aan één op één aandacht, die krijgt zij geloof ik wel de minste van de drie omdat ze nog twee keer slaapt op een dag, en de keren dat ze beneden is Noa er ook is (die nogal veel aandacht vraagt en erg jaloers lijkt te zijn). En Julia komt er natuurlijk ook tussendoor vaak...vind ik weleens sneu hoor.
Het lijkt echt wel zo te zijn (cliché maar goed) dat de middelste wat minder aandacht krijgt. Daar let ik wel op hoor, dat ze af en toe gewoon exclusieve aandacht krijgt ook al vraagt ze er niet om (dat is ook een grote reden ervan, ze speelt vaak gewoon lekker in haar eentje en dan kijk ik graag...) en dat blijkt dan weer een groot succes! Heerlijk kind ...
  donderdag 8 maart 2007 @ 12:49:07 #124
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47048674
Max is nogsteeds niet helemaal beter!

na 2 dagen koortsig geweest te zijn, krijgt ie ineens ondertemperatuur. maandag mat ik hem 35.4 dus ik heb hem snel lekker warm aangekleed en zn bedje voorgewarmd met kruiken.
ook ontdekte ik vlekjes (niet echt narekinderziekten vlekjes maar meer 4e, 5e, 6eziekte vlekjes zegmaar) op zn ruggetje en buikje.
het leek alsof ie pijn had als ik hem op de grond zette of ie op zn knietjes en handen zat.
Het gaat nu gelukkig weer een stuk beter maar hij slaapt wel vanaf 10 uur al. (normaal pas om 12 uur half 1)
pi_47050493
Pinquit, zoiets??

♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:38:55 #126
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47054768
ja!! eigenlijk precies zo. echt vlekkerig.
  donderdag 8 maart 2007 @ 15:45:00 #127
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47054989
Wow Pinquit ,dat is wel erg koud zeg!
Heel veel beterschap voor je ventje!
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:11:24 #128
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47056156
jah gek he!

iemand ervaringen met ondertemp? en wat het betekent?
  donderdag 8 maart 2007 @ 16:15:35 #129
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_47056341
Is vaak een reactie op de koorts pinquit. Noah heeft dat ook wel es gehad. Volgens mij kan het meestal geen kwaad. Gewoon lekker warm houden, kruikjes idd, warm badje, etc.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 08:36:13 #130
156412 hestria
erg gastvrij
pi_47081624
wij komen even afscheid nemen, michelle is gisteren 2 jaar geworden! Is niet zo veel visite geweest, meeste komt zaterdag, maar ze was erg onder de indruk van alle aandacht. Verder gaat het gewoon goed met michelle, ze lijkt wel een echte peuter met alle driftbuien die daar bij horen.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_47081705
Dag Michelle.

Merlijn begint steeds erger te worden met zijn (nep)huilen als hij iets niet mag. Brullen is het dan, vind het wel komisch en moet echt proberen mijn lach te houden. Het is zooo herkenbaar dat huiltje.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 09:21:23 #132
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_47082245
Pinquit volgens mij heeft Merlijn die bultjes ook gehad of niet Randa_v?
pi_47082687
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:21 schreef Magneet het volgende:
Pinquit volgens mij heeft Merlijn die bultjes ook gehad of niet Randa_v?
Welke bultjes bedoel je? Merlijn heeft wel wat meer rode bultjes als hij koorts heeft, maar niet zo erg. Aan het eind van het jaar waren het andere bultjes, net muggebulten.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 12:48:31 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47087851
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:44 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Welke bultjes bedoel je? Merlijn heeft wel wat meer rode bultjes als hij koorts heeft, maar niet zo erg. Aan het eind van het jaar waren het andere bultjes, net muggebulten.
het zijn ook geen bultjes maar vlekken op de huid. dus alleen kleurverschil

[edit] ik zie nu pas dat het bij amber wel bultjes zijn.
bij max ziet het er zo uit:

beetje onduidelijk want het is bijna weg nu. maar het zit vooral aan de bovenkant van zn lijffie

[ Bericht 22% gewijzigd door pinquit op 09-03-2007 12:58:17 ]
  vrijdag 9 maart 2007 @ 13:22:49 #135
105850 Fuente
mamamuts
pi_47088983
Sara heeft dat ook eens gehad, even kijken of ik een foto kan vinden zo

Hier was het al bijna weer weg. We zijn toen bij de HA geweest om te kijken of het de 5e of 6e ziekte was, hoewel het echt vlekjes waren en geen bultjes (maar dat was omdat een leidster op het kdv zwanger was, en de vijfde of de zesde ziekte dan gevaarlijk kan zijn).
Maar goed, het bleek echt niets te zijn, gewoon vlekjes, hij kon er echt niets van maken toen! Vooral omdat ze er verder geen last van had, het jeukte ook niet.

Overigens heeft Sara ook wel eens een ondertemp gehad na koorts inderdaad, kan verder geen kwaad zolang de temp niet verder zakt.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:16:42 #136
105888 renzell
pi_47111265
Juultje is zojuist ziek geworden. Het is zó zielig! Hij giert en blaft als een dolle, het snot stroomt er werkelijk uit, hij is knalrood en was het laaste half uur echt vreselijk in paniek. Niet meer tot bedaren te brengen gewoon. Arm kleintje! Nu lig ie in z'n bedje te blaffen en te jammeren. Ik kan niet veel meer doen dan hem een zetpil geven en z'n neus af en toe afvegen momenteel. Machteloosheid troef dus.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:18:14 #137
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47111327
ach gossie beterschap
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:20:40 #138
105888 renzell
pi_47111419
Dank je! Wat ís dat toch naar zeg, als je kindje zich rot voelt.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 23:22:13 #139
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47111476
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 23:20 schreef renzell het volgende:
Dank je! Wat ís dat toch naar zeg, als je kindje zich rot voelt.
je breekt nog liever al je botten in je eigenlijf als dat.. tis echt zo rot
pi_47203726
Renzell, hoe is het nu met Julius? Hopelijk issie wat opgeknapt!

En Evenstar, hoes't met Arwen?

Wij zijn vandaag voor de controle naar de KNO arts geweest met Sara. Haar oortjes zien er goed uit! Mooi schoon en de buisjes netjes op de plek. De loopoortjes van laatst waren dus wel middenoorontstekingen zegt de KNO arts, de volgende keer dat ze langer dan 2 weken looporen heeft moeten we hem even bellen, en de HA vragen voor oordruppels met AB erin. Als alles zo blijft gaan als nu, hoeven we over een jaar pas terug te komen.
Sara krijgt ineens een bult kiezen erdoor,1 is er door, 2 staan op springen en een hoektand is er bijna door. Ze heeft er flink last van, nog steeds zo'n 7 dunne poepluiers per dag en ontzettende luieruitslag. Afgelopen nacht flink gespookt, maar goed, dat hoort er ook bij.
De ketotifen begint aan te slaan, het hoesten wordt steeds minder, en benauwdheid komt ook steeds minder vaak voor! Op zich gaat het supergoed dus hier
Sara
Merel
Ukje
  maandag 12 maart 2007 @ 22:35:39 #141
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47210001
Goede berichten alom dus Fuente! Was ook wel tijd hoor na al dat gerommel. Fijn dat het nu een stuk beter gaat met je Sara.

edit: behalve die kiezen dan....

[ Bericht 46% gewijzigd door Jelief op 12-03-2007 22:43:32 ]
pi_47217286
quote:
Op maandag 12 maart 2007 22:35 schreef Jelief het volgende:
Goede berichten alom dus Fuente! Was ook wel tijd hoor na al dat gerommel. Fijn dat het nu een stuk beter gaat met je Sara.

edit: behalve die kiezen dan....
Och maar je hebt gelijk hoor, kiezen krijgt (als het goed is) ieder kind Ze heeft vannacht overigens uitstekend geslapen,ze slaapt nu nog!
hoes't met Emma?
Sara
Merel
Ukje
  dinsdag 13 maart 2007 @ 08:41:31 #143
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47218039
Lekker, ook bezig met kiezen,ik hou het niet zo heel precies bij moet ik zeggen, zoals laatst dat ik door een post hier maar eensin haar mond heb gekeken.

Ze kletst een eind heen en leert elke week wel een of twee woordjes erbij. Nog steeds (of weer) verkouden, de ontsteking waar ze ab voor kreeg lijkt wel weg maar nu heeft ze dus weer zo'n volle (stinkende) snotneus. Eten en drinken gaat prima, ze eet lekker met de pot mee.(ziefototopic) Af en toe drinkt ze uit een beker en dat gaat steeds beter.
Ze kan ook zo lekker volhouden inwat ze wil. Laatst had ze haar laarsjes aangetrokken en ik kon haar toch echt niet overhalen om haar schoenen aan te doen. Dan niet, maar goed ook want toen heeft ze lekker in de plassen gestampt. Ook haar driewieler is favoriet als we met mijnfiets weg gaan is ze boos dat ze niet op haar eigen fiets mag...
pi_47218211
Amber is momenteel is een "Ik doe alles wat niet mag en ik luister lekker toch niet" fase... om gek van te worden...

Maar slapen gaat onwijs geod!!! Ze wordt niet mere wakker, ligt er om 20.00 uur in en slaapt tot 7 uur

Jelief, wat vor laarsjes heb jij voor Emma? Ik wil voor Amber ook laarsjes maar de kleinste die ik kon vinden was maat 22 en die wraen nog veeeel te groot.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:13:22 #145
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47218607
Ik heb regenlaarsjes gekregen van mijn zus, maatje 20. Met bloemetjes, geen idee waar ze vandaan komen er staat ook geen merkje op. Ik denk dat je meer kans hebt bij de baby/kinder boetiekjesdan bij de hema of prenatal.
  dinsdag 13 maart 2007 @ 09:17:59 #146
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47218681
laarsjes

en zo zijn er wel meer op markplaats te vinden
edit, ik dacht dat je bij een advertentie uit zou komen, het zijn laarsjes met een bloemmotief voor 1 euro uit maasbracht
  dinsdag 13 maart 2007 @ 10:32:44 #147
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47220639
Regenlaarsjes, was ik ook naar op zoek! (gisteren naar de kinderboerderij geweest, wat een modderboel )
Wat kan Emma genieten van dieren zeg... ze was niet bang voor de geiten (aaaaai!) en niet voor de (zeer grote imposante) schapen die nogal opdringerig waren vanwege brood in de zak... en toen er een vrouw met klein hondje kwam, rustig hondje wat erg van kinderen hield gelukkig...liep ze erachteraan, kon er maar niet genoeg van krijgen en het hondje vond alles prima. En dat terwijl Noa veel schrikkeriger is t.o.v. dieren, vooral geiten en schapen. Wel logisch vind ik, want ze zijn toch een stuk groter dan zij...

Ik zat gisteren trouwens te bedenken dat we nog aardig wat te stellen krijgen met Emma, net als jij met Amber waarschijnlijk Vicky. Ze is erg koppig en als ze iets in haar hoofd heeft en niet mag wordt ze heeeeeeeel driftig. Klein kattekopje is het! Ze slaat me soms zelfs, en dat terwijl Noa mij nooit geslagen heeft. Bijten doet ze bij Noa als die niet lief voor haar is, iets afpakt of als ze alleen maar DENKT dat Noa iets doet wat ze niet leuk vindt slaat ze haar soms ook. En als ze iets doet wat niet mag en ik zeg 'nee' doet ze het expres weer met een grote glimlach...
Kom je binnenkort nog buurten Vicky? lijkt me zo leuk als ze samen kunnen spelen... (oeh ik zie ineens dat bijtverhaal staan en denk dat je dat niet zo leuk vindt maar ze bijt niet door gelukkig, heeft Noa nog niet pijn gedaan (maar het staat erg naar natuurlijk) )

Zijn jullie kinderen ook zo dol op duplo? Emma zegt dan 'bouw!' en dan gaat ze blokjestorens maken. Ik vind het zo grappig dat ze dat zo goed kan.

Evenstar, hoe gaat het bij jullie, met kleine Arwen?
pi_47222970
Even een leuk verhaaltje.

Samen met Merlijn naar de supermarkt geweest. Mocht hij laatst nog achter het mandje op rolletjes lopen, nu pakte hij zelf een kinderwinkelkarretje. Oke, gaan we dat eens proberen. Meneer kwam net met zijn voorhoofd boven het handvat. Hardop lachend, leip hij zo de winkel door. Bij het vlees liet hij het karretje los en ging tegen het glas staan aanslaan terhoogte van de figuurboterhammenworst. Nou ja, Merlijn begint echt een wijsneus te worden, die worst heeft hij al een tijdje niet meer gehad. Hij hield het achter het karretje lopen goed vol, al moest ik hem goed in de gaten houden anders ging hij er met het karretje vandoor of kruipend. Ik heb zo gelachen om ons wijsneusje, volgende kee gaat hij toch echt weer in een grote winkelkar.
pi_47225432
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 09:17 schreef Jelief het volgende:
laarsjes

en zo zijn er wel meer op markplaats te vinden
edit, ik dacht dat je bij een advertentie uit zou komen, het zijn laarsjes met een bloemmotief voor 1 euro uit maasbracht
laat ik daar nou net op geboden hebben

Suus, ik kom zeker binnenkort buurten!! ff kijken wanneer ik de auto mee kan krijgen
ennuhh voor dat bijten ben ik niet bang hoor Amber bijt terug
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 13 maart 2007 @ 13:33:20 #150
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47226813
Randa, leuk he, en lastig!! Het loslopen is schattig en heerlijk voor hen, maar lastig voor mams...maar dat komt vanzelf goed, Noa kan het al een stuk beter dan een paar maanden terug!

Vicky, tot gauw dan ! laat maar weten wanneer je kunt. Enne, laten we hopen dat ze helemaal niet gaan bijten en gewoon lief spelen . wie weet...
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:20:41 #151
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47246117
emma fijn en saartje ook fijn en merlijn en ambertje en kleine ondeugende kindjes lief fijn positief allemaal
ik ga er nog een schepje bovenop doen

[pimpmodus aan]

Arwen heetf speciale chocomelk gedronken en niet gereageerd ze vond het eng en weigerde eerst, toen onde rlichte dwang iets in haar mondje gedruppelt en daarna smulde ze het zo weg

is van het merk lima, op basis van rijstemelk en ietsjes soja ( daar is ze niet bewezen allergisch voor dus ik waagde het erop.. en geslaagd zo fijn.. mooshy is

ik verwacht geen reactie meer en dus morgen cornflakes van alleen mais en niets toegevoegd. kijken hoe dat gaat, heeft ze chipjes verwcaht er geen problemen mee omdat de koekjes die ze kan hebben ook maismeel bevat het kost even wat ( 5 euro ) maar al was het nog meer..

mijn kleine lieve gekke dwarse dreumesje kan gewoon ietsjes meer hebben het is geen maaltijd vervanging maar wel ook eens wat extras wat speciaals

[pimpmodus aanblijft]
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:22:20 #152
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47246178
Wat goed van Arwen!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:24:36 #153
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47246278
Al pimp je het hele topic vol
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:25:29 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_47246314
Jaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!! Supernieuws!
pi_47246348
Oh Evenstar wat fijn
Ik moest toevallig nog aan Arwen denken toen ik voor mijn broertje lima producten en aanverwante dingen aan het inslaan was bij de reformwinkel. Het is voor hem al lastig om dingen te vinden zonder gluten, suiker, tarwe, etc. maar hij reageert niet zo heftig als Arwen dus een beetje smokkelen is veel makkelijker.
Ik vind het maar knap van jullie!
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:29:10 #156
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47246523
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:24 schreef Jelief het volgende:
Al pimp je het hele topic vol
ik vond een topic openenen net te ver gaan
  dinsdag 13 maart 2007 @ 22:29:59 #157
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47246571
quote:
Op dinsdag 13 maart 2007 22:26 schreef owlet het volgende:
Oh Evenstar wat fijn
Ik moest toevallig nog aan Arwen denken toen ik voor mijn broertje lima producten en aanverwante dingen aan het inslaan was bij de reformwinkel. Het is voor hem al lastig om dingen te vinden zonder gluten, suiker, tarwe, etc. maar hij reageert niet zo heftig als Arwen dus een beetje smokkelen is veel makkelijker.
Ik vind het maar knap van jullie!
i lima heeft ze iig voor de dorst ookwat anders
  woensdag 14 maart 2007 @ 09:21:56 #158
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47255575
Nog wat over Emma.
Tijdens ons weekendje weg stoote ze haar hoofd aan een stoelleuning. Niet heelhard maar hard genoeg om er even ontdaan van te zijn.Stond ze naast de stoel naar de leuning te wijzen en met een piepstemmetje die, au piepiepiep die au. Ze kan dus aangeven waar ze pijn heeft enwaardoor dat komt. Erg handig!
Ze kan ook haar broek voor een groot deel zelf aantrekken! Metwat gefrummel komen haar benen in de goede pijpen terecht en dan trekt ze de broek wat verder over haar benen. Dan trekt ze zich op aan mij en doe ik de rest. Laatst had ze haar pyjamabroek van haar bed gepakt en probeerde die over haar broek heen aan te doen
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:37:56 #159
105888 renzell
pi_47257613
Evenstar; wat heerlijk voor jullie. Inderdaad zo belangrijk dat je d'r ook eens een keer op die manier kunt verwennen.

Fuente; ik hoop dat die bups kiezen snel doorkomt. Saar heeft wel even genoeg te verduren gehad de afgelopen tijd.

Juultje is er weer redelijk bovenop, gelukkig.
En.... ik heb hem vanochtend voor het eerst in z'n leven bij het kinderdagverblij afgeleverd. Ik moest best wel even drie keer slikken eerlijk gezegd. Mijn grote bijna peuterbeer daar tussen al die kindjes. Ben héél benieuwd hoe ie het gaat doen vandaag.
pi_47258129
wat spannend renzell. is het een wen-ochtend of meteen de hele dag?
  woensdag 14 maart 2007 @ 10:59:41 #161
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47258204
Leuk en spannend renzell, ik vind het altijd zo raar dat ze allemaal dingen beleefd zonder dat ik daar weet van heb. Al haar eigen sociale kring heeft zeg maar.
  woensdag 14 maart 2007 @ 12:08:53 #162
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47260623
spannend renzel
en emma knapperd

als ik zo nu beetje lees wat anderen doen denk ik dat ze toch nog best wel wat achter gaat liggen/ligt.. maar goed ik probeer me er maar niet druk om te maken
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:02:06 #163
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_47262272
Spannend Renz, wanner mag je 'm weer ophalen?

Arwen, wat leuk dat je ook eens iets lekker(s) anders kan en mag eten en drinken!

Wat grappig Jelief, dat broek aantrekken doet Hanne hier ook al een tijdje.
Alleen probeert Hanne alleen maar met haar pyamabroeken. Ze kijkt dan trouwens ook echt waar het labeltje zit, zodat ze 'm niet achterstevoren aantrekt! (Waarschijnlijk van Wilyan af gekeken) Het grootste gedeelte gaat ook goed alleen krijgt ze de broek meestal niet over haar achterste, het blijft altijd zo heerlijk achter die luier hangen. (waar ze dus heel boos over kan worden)

Gisteren Wilyan naar de PSZ gebracht.. Hanne rent naar binnen, (ik hielp Wilyan nog met zijn jas en tas) gaat ze daar voor de juf staan: "Oit? Oit?"
Juf:
Hanne wou haar jas uit want ze vond dat ze groot genoeg was voor de PSZ..

Ze is trouwens echt niet los vertrouwd..
Maxi, Midi & Mini
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:13:26 #164
105888 renzell
pi_47262651
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 10:57 schreef bixister het volgende:
wat spannend renzell. is het een wen-ochtend of meteen de hele dag?
De hele dag meteen. We zijn vorige week al even samen gaan spelen een uurtje. Maar ik werk gelukkig thuis vandaag, dus als het echt niet gaat, kan ik hem zo oppikken.

Gek inderdaad Jelief, dat die kids daar van alles meemaken zonder ons. Hij is ook al vaak bij de oppasmoeder geweest, dus ik ken het gevoel van hem achterlaten wel. Maar dit voelt toch een beetje anders, met zo veel kindjes en met zo'n vaste structuur van de dag enzo. Ik kreeg er ineens een soort 'schoolgevoel' bij.
Er is gelukkig nog niet gebeld, dus ik ga er vanuit dat mijn haring het heus wel naar zijn zin heeft. Maar toch kan ik niet wachten tot ik hem over 4 uur weer op kan halen...
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:14:11 #165
105888 renzell
pi_47262671
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:02 schreef Noli. het volgende:

Hanne wou haar jas uit want ze vond dat ze groot genoeg was voor de PSZ..
Wat lief!
pi_47267936
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:02 schreef Noli. het volgende:

Wat grappig Jelief, dat broek aantrekken doet Hanne hier ook al een tijdje.
Alleen probeert Hanne alleen maar met haar pyamabroeken. Ze kijkt dan trouwens ook echt waar het labeltje zit, zodat ze 'm niet achterstevoren aantrekt! (Waarschijnlijk van Wilyan af gekeken) Het grootste gedeelte gaat ook goed alleen krijgt ze de broek meestal niet over haar achterste, het blijft altijd zo heerlijk achter die luier hangen. (waar ze dus heel boos over kan worden)
Leuk he, hier hetzelfde. Alles moet zelf aangetrokken worden. Sokken, schoenen, broeken en truien. Niet dat t altijd lukt, maar goed. D'r jas kan ze wel zelf aan en uit doen. Echt grappig. En de poppen/teletubbies/knuffels worden ook allemaal aangekleed met haar kleertjes en schoenen als ze de kans krijgt.

En 't praten gaat zo leuk, iedere week zegt ze wel weer een paar nieuwe woordjes.

En het is lekker weer, dus....
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_47268103
tip voor de aankleedlustigen: bij de hema heb ik een pyama (nou ja pon) gekocht waar ook een poppenponnetje bij in zit. van jip en janneke. oh ik weet alleen niet zeker of ze 'm ook in een kleinere maat dan 98/104 hebben. ja hier hebben jullie veel aan he.
pi_47268195
Jelief, wat gaat dat hard he! Dat snotneuzen herken ik, Sara heeft dat dus ook. Is Emma ook zo vaak ziek? Reageert ze allergisch of heeft het een andere oorzaak?

Vicky, die fase is Sara nu net uit geloof ik, ze luistert nu redelijk goed. Ze gaat bij ons in de hoek als ze niet luistert, ze blijft daar ook echt staan (eerst liep ze er telkens weer uit) en dan na een halve minuut doen we kusje-knuffel en luistert ze wel weer goed. Maar de laatste 2 weken is de hoek niet nodig geweest gelukkig.En wat fijn dat ze zo goed slaapt

Suzanna, ik moet altijd zo lachen om je verhalen over je kids, het klinkt zo heerlijk gewoon en vrolijk, ondanks de peuterpuberbuitjes enzo

Randa, wat gaaf dat Merlijn zo achter een winkelwagentje gelopen heeft Wat groot issie alweer he

En natuurlijk heel veel jompels voor Arwen Goed zo meissie
En Evenstar, je geeft het zelf al aan, maar inderdaad, maak je niet te druk om Arwen's ontwikkeling, ze is nog zo jong, ze kan ook zo ineens een inhaalspurt gaan maken

Renzell, volgens mij is Sara even klaar met kiesjes nu Ze heeft geen rode billen meer, poept ook niet meer zo veel en is stukken gezelliger. Zo gezellig, dat ze gisteravond niet wou slapen maar gezellig bij papa en mama beneden aan het keuvelen was tot 22:00 uur
Wat fijn dat Julius zich ook weer beter voelt! En ik ben heel benieuwd hoe hij het vandaag op het kdv vond!

Noli, Hanne weet in ieder geval wel goed wat ze wil Wat een meidje

Igraine, wat schattig dat Myhron ook de poppen aankleed
Sara
Merel
Ukje
pi_47271079
*Gluurt om het hoekje*
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:20:18 #170
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47274776

Hm, had ik net een heel stuk getypt, is alles ineens weg.
Nouja, dan maar een voor de dreumesjes. Ik las iets over zelf aankleden. Kim wil sinds een paar dagen zelf sokjes en broekje aan doen. En een romper of trui meestal uit. Kim loopt nog steeds op de knietjes. die zijn dan ook rood en schraal, maar het doet blijkbaar niet zeer. Ze staat wel steeds vaker los en kijkt je dan zo trots aan. Echt veel woordjes praat ze nog niet, komt vast vanzelf wel.
  woensdag 14 maart 2007 @ 19:39:01 #171
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47275414
Igraine hier ook sokken sloffen en jassen diezelfuit ofaangedaan worden al danniet met succes.

Fuente, Emma is eigenlijk alleen maar constant verkouden, ik weet dat dat er bij hoort maar maak me er toch een beetje zorgen over, ze heeft echt van die stinksnot...

Hallo FoN, welkom!
pi_47290519
Arwen wat goed!!!!

En Amber heeft laarsjes
Van oma gehad

Renz, hoe vond Juul het??

Amber probeert steeds haar sokken en schoenen zelf aan te doen, maar dat lukt nog niet echt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 15 maart 2007 @ 08:33:26 #173
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47290814
Ik hoor kabouter plop verstopperte spelen en herinner mij dat Emma dat van de week ook heeft gedaan. Ik was nog beneden en Emma en papa waren boven om in bad te gaan. Hoor ik mij toch een heen en weer geren! Dus ik ook maar even naar boven. Waren ze verstoppertje aan het spelen. verstopte zich in de kast en riep zachtjes Emma,ze ging echt zoeken! En andersom, Emma in de kast en hij zoeken, ik heb ook nog even meegedaan. Het was zó leuk!
pi_47290830
hihi leuk is dat he Jelief.

Amber verstopt zich ook steeds. Van de week onder een broek en ook heel vaak onder de dekens
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 15 maart 2007 @ 09:33:01 #175
105888 renzell
pi_47291803
Lief, Jelief!

En fijn Fuente, dat het gedoe met de kiesjes echt voorbij is nu.

Juul z'n eerste dag op het kinderdagverblijf zit erop. Het was een zware bevalling. In het begin was er niets aan de hand, maar zodra hij merkte dat ik weg was, sloeg de paniek toe en heeft ie heel lang en hard gehuild. Hij was schijnbaar echt ontroostbaar. Ze stonden op het punt me te bellen, toe hij besloot 1 van de leidsters te bombarderen tot surrogaatmoeder. Ze mocht geen meter van z'n zijde wijken. Ging ze de baby voeden, dan wilde Julius mee en helpen, ging ze een kindje op de wc zetten, dan wilde hij mee en helpen. Met de lunch heeft ie drie boterhammen met worst gegeten en leek het allemaal weer wat beter te gaan. Maar zodra het bed in zicht kwam, was er weer groot verzet. Na een paar keer proberen en opnieuw huilen is ie toch in slaap gevallen en heeft anderhalf uur geslapen. Held. Daarna was het weer even paniek, maar vanaf dat moment ging het stap voor stap beter. Uiteindelijk heeft ie heerlijk gespeeld en had het prima naar z'n zin. Toen ik hem kwam halen, was er niks meer aan de hand. Hij heeft zich de hele dag erg weinig aangetrokken van groepsrituelen en opdrachten. Hij trekt geheel zijn eigen plan, dat herken ik ook heel erg van hem. Maar hij heeft het uiteindelijk, ondanks de paniek in het begin, heel fijn gehad. Gelukkig. Heel goed dat ze me niet gebeld hebben en hij zelf de stap heeft moeten zetten zich er overheen te zetten. Natuurlijk is het verschrikkelijk dat ie zo verdrietig was. Maar als ik hem mee had genomen, was het er volgende week niet makkelijker op geworden. Ik ben heel trots op hoe hij zich heeft weten staande te houden. Echt zo trots. Lief, stoer jongetje van me. Hij is helemaal zelf zijn paniek te boven gekomen en heeft er een heerlijke dag van gemaakt. Dat vind ik superknap! En wat is het ontroerend om te zien en te horen oe je kind functioneert in een groep. Om dat van een ander, een onbekend persoon te horen. Ineens wordt Julius daarmee zo'n volwaardig mensje, met z'n geheel eigen en specifieke karakter. Ja, ik had het niet verwacht, maar vond het toch behoorlijk heftig allemaal.
pi_47292371
Renzell, ooh ik kan me je trots zo goed voorstellen! Wat een spannende dag was dat voor Julius, en voor jullie als ouders! En super de super dat hij er zelf toch wat van gemaakt heeft, dapper ventje

Ik herken dat wat jij zegt, over zien/horen hoe je kindje functioneert in een groep helemaal! Saartje is ook een dame met een eigen willetje. Ze is hartstikke lief en luistert over het algemeen erg goed, is dol op knuffelen en meisjesachtg enzo, maar ze is absoluut niet meegaand en weet zelf heel goed wat ze wil. Als een kind haar omver duwt, staat ze op, rent ze terug en geeft een duw terug. Als een kindje wat afpakt, zal ze het niet laten om het gewoon terug te pakken. Echt een klein haaibaaitje. Ze snapt als ze binnenkomt precies waar ze moet zijn voor het leukste speelgoed En ze heeft zelfs al een soort van vriendjes waarmee ze regelmatig speelt en knuffelt en zoent. Zo schattig

Nog een vraag voor jullie trouwens. Sara slaat zichzelf sinds een maand regelmatig op haar hoofd, en ook niet bepaald zachtjes. Wij hebben haar nog nooit een tik gegeven, en ik weet zeker dat opa en oma haar ook nooit op haar hoofd geslagen hebben (daar heeft ze wel 1 keer een tik op d;r vingers gehad, maar omdat wij daar niet achterstaan doen ze dat niet meer).
Ze slaat zich dus regelmatig keihard op d'r eigen hoofdje, en dat dus meerdere malen achter elkaar dan. We proberen haar dan te zeggen dat ze kan aaiien, en dan aait ze zichzelf even en dan slaat ze weer. Wie herkent dit? Is dit een fase? Moeten we ons zorgen maken hierom? En hoe pak je dit aan?
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:38:21 #177
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_47293398
Merlijn trekt heel erg toe naar een meisje van net 2 op het kdv. Laatst was ze er dus al en liep ze samen met hem handje in handje weg Als ik hem op kom halen en ze is er nog dan houd ze ook altijd hele verhalen tegen me.
  donderdag 15 maart 2007 @ 10:42:59 #178
62233 Jelief
ikke lief!
pi_47293522
Vicky, Emma doet het ook. Soms slaat ze ons ook. Het lijkt meestal uit frustaite te zijn omdat iets niet gaat zoals ze wil of als ze erg moe is. Ik hou meestal haar handje vast en zeg "dat doet pijn/au, doe maar zachtjes" Meestal houdt zedan wel op. Wat je er verder aan kan doen weet ik niet zo. Als iemand nog een idee heeft, ik hou mij aanbevolen
pi_47294772
Psstt Jelief, het is Saartje van Fuente

Maar Amber slaat zich soms ook hoor.. gaat wel weer over
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_47297632
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 19:20 schreef kims_mama het volgende:
Nouja, dan maar een voor de dreumesjes. Ik las iets over zelf aankleden. Kim wil sinds een paar dagen zelf sokjes en broekje aan doen. En een romper of trui meestal uit. Kim loopt nog steeds op de knietjes. die zijn dan ook rood en schraal, maar het doet blijkbaar niet zeer. Ze staat wel steeds vaker los en kijkt je dan zo trots aan. Echt veel woordjes praat ze nog niet, komt vast vanzelf wel.
Als ik niet oplet doet Lucas alles uit Knoopjes helpen daar nog wel tegen, maar ritsjes niet meer. Als Lucas alleen sokken ana heeft doet hij ze altijd uit, met pantoffels erbij blijft ie er gewoon af, zal wel denken dat ie dat nog niet kan.
Dat knietjes-lopen doet Lucas ook, hij kan nog niet vanaf midden in de woonkamer in stand komen, dus dan maar zo verder en altijd met zijn handjes in de lucht
  donderdag 15 maart 2007 @ 13:32:46 #181
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47299040
arwenneke!!!! wat lees ik nou!! lekkere chocomel op
  donderdag 15 maart 2007 @ 21:21:48 #182
45621 Suzanna
Mama van...
pi_47315192
Joepie!! Arwen heeft chocomelk op! Wat een kanjertje...
Wat fijn voor jou ook Evenstar. Ik heb zo met je te doen, het lijkt bijna ondoenlijk zoals jij moet tobben met je kleine meiske... (heb je niet echt iets aan maar ik wilde het gewoon even zeggen...) en dan zijn zulke dingen wel een groot iets lijkt me. Gaaf!

Wat heb ik trouwens een brave kinders, kleren uittrekken (behalve sokken en slofjes, Emma dan) doen ze hier bijna niet aan. Brave burgertjes dus ...
Als Emma haar sokjes uittrekt, wat ze dus elke dag zo'n 10 keer doet , waarschuwt Noa mij altijd. 'Ooooh mama, Emma sokje aan! Sokje AAN! SOKJE AAN!' (dat laatste dan tegen Emma die natuurlijk niet luistert) Blijkbaar is het een onvergeeflijk iets als je zusje haar sokjes uittrekt...

Emma had vannacht kuren zeg! Ze werd zo'n vier keer krijsend wakker en was dan stil als ik er was en haar wat te drinken o.i.d. gaf en met haar ging knuffelen, maar tien minuten nadat ze in bed was gelegd begon het dan weer (dan was ik net in slaap gevallen... ) en uiteindelijk heb ik haar maar een paracetamol gegeven. Dat hielp volgens mij wel, want uiteindelijk is ze in slaap gevallen en heb ik haar niet meer gehoord. Maar vreemd vind ik het wel, het leek of ze pijn had maar het was dan ook gelijk over als ik er was. Dat kan natuurlijk eigenlijk niet... Dus ik begrijp er niets van.

Oh ja, ze begint nu zo leuk dingen te benoemen... als we samen een boekje lezen vindt ze dat heel leuk en gaat ze woordjes (nieuwe woordjes!) nazeggen en weet ze ze gelijk weer te benoemen. Zo heeft ze vandaag de woordjes bloem, appel en drinken geleerd. Ze zegt het zelfs bijna goed! Ik sta er echt van te kijken, maar misschien is het wel heel normaal. Noa was niet zo snel geloof ik, maar die was ook helemaal niet geinteresseerd in boeken voorlezen... Emma vindt dat weer geweldig. Leuk hoor, die verschillen.
Praten jullie dreumesjes ook al een beetje? Ik vind het wel zó schattig weer, dat proces van leren...
pi_47315368
Mijn dreumes brabbelt alleen tatatalalblablatata en soms is het aai, waf, poes en ze zegt Oh neej he
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_47318649
Lucas zegt nog geen woord. Ik heb er 6 gehoord, waarvan twee gewoon na-zeggen waren. Mama, Papa, Ja en Nee, heeft hij wel heel sporadisch gebruikt, maar hoogstens 10 keer...
Hij maakt wel veel geluiden, en begrijpt wat wij zeggen heel goed, dus ik maak me er niet al te druk over. Bovendien spreken wij thuis twee talen, en dan schijnt het allemaal wat langer te duren.
Wat ik wel ga proberen is ene boekje voor hem printen met alle dagelijkse dingen, zijn speelgoed, bekende mensen enzovoorts. Dus plaatje van Mama, plaatje van Papa, de hondjes, hij zelf, bed, bad, eten, drinken, zijn speelgoed enzovoorts...Misschien dat het hem een klein beetje op weg helpt.
Hij heeft ook geen woordjes nodig heb ik het gevoel, als hij dorst heeft brengt ie een bekertje, wil hij op schoot dan probeert ie zelf bij me te klimmen, luier nat dan brengt hij een schone... Als zijn behoeften complexer worden zal hij toch vanzelf wel naar woordjes gaan zoeken..?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:11:27 #185
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47340465
Max is nogsteeds helemaal in de ban van aan en uit.
verder zegt ie kiekie (als ie er zin in heeft, bijna nooit)
laatst zei ie een keer: kommaar (dat zeg ik blijkbaar heel vaak )
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:12:11 #186
56471 pinquit
oh my lama!
pi_47340490
ohja, en mama, oma en emo (oom remon )
  vrijdag 16 maart 2007 @ 16:13:22 #187
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_47340527
Merlijn is wel heel erg van : die ( en dan iets aanwijzen ) , hai als hij hallo zegt tegen iets of iemand en ja als hij je gelijk geeft
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:56:51 #188
105888 renzell
pi_47354559
quote:
Op donderdag 15 maart 2007 09:57 schreef Fuente het volgende:
Renzell, ooh ik kan me je trots zo goed voorstellen! Wat een spannende dag was dat voor Julius, en voor jullie als ouders! En super de super dat hij er zelf toch wat van gemaakt heeft, dapper ventje

Ik herken dat wat jij zegt, over zien/horen hoe je kindje functioneert in een groep helemaal! Saartje is ook een dame met een eigen willetje. Ze is hartstikke lief en luistert over het algemeen erg goed, is dol op knuffelen en meisjesachtg enzo, maar ze is absoluut niet meegaand en weet zelf heel goed wat ze wil. Als een kind haar omver duwt, staat ze op, rent ze terug en geeft een duw terug. Als een kindje wat afpakt, zal ze het niet laten om het gewoon terug te pakken. Echt een klein haaibaaitje. Ze snapt als ze binnenkomt precies waar ze moet zijn voor het leukste speelgoed En ze heeft zelfs al een soort van vriendjes waarmee ze regelmatig speelt en knuffelt en zoent. Zo schattig

Nog een vraag voor jullie trouwens. Sara slaat zichzelf sinds een maand regelmatig op haar hoofd, en ook niet bepaald zachtjes. Wij hebben haar nog nooit een tik gegeven, en ik weet zeker dat opa en oma haar ook nooit op haar hoofd geslagen hebben (daar heeft ze wel 1 keer een tik op d;r vingers gehad, maar omdat wij daar niet achterstaan doen ze dat niet meer).
Ze slaat zich dus regelmatig keihard op d'r eigen hoofdje, en dat dus meerdere malen achter elkaar dan. We proberen haar dan te zeggen dat ze kan aaiien, en dan aait ze zichzelf even en dan slaat ze weer. Wie herkent dit? Is dit een fase? Moeten we ons zorgen maken hierom? En hoe pak je dit aan?
Fuente: Juul slaat zichzelf ook wel eens. Hij doet dat om 'te straffen' lijkt wel. Redelijk vergelijkbaar met Saar dus. Ik sta soms wel verbaasd om zijn ruwheid, maar probeer me er niet echt druk om te maken en dat lukt aardig. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat het weer een fase is, waarin ze voor het eerst op een wat bewuster niveau kennis maken met wat allemaal niet mag en met de frustraties die dat oplevert. Probeer je er niet te druk om te maken hoor. Het gaat vast over. Dat denk ik echt!

Ik heb trouwens inderdaad het idee dat Juul en Saar wel wat van elkaar weg hebben qua karakter. Ze zijn beiden behoorlijk koppig, extravert en eigengereid volgens mij. En brutaal niet te vergeten. En tegelijkertijd kleine stuiterballetjes. En stralende, kleine zonnetjes die het liefst de hele dag knuffelen. Heb ik gelijk of niet?
  vrijdag 16 maart 2007 @ 22:57:33 #189
105888 renzell
  vrijdag 16 maart 2007 @ 23:50:53 #190
170167 kims_mama
Trotse mama van Kim!
pi_47356263
Kim is een kwebbel en gil kont. Als ze wakker wordt, dan hoor je ja, ja, JA, JAHA, JAAHAA! En dan ligt ze in een deuk. Zo grappig klinkt dat. En als je niet snel genoeg komt, gaat het steeds harder. En dan MAMAPAPAMAMAPAPAAAA!!!

Kim is wel een driftkopje. Of zal dat de leetijd zijn? Ze gaat sinds een paar dagen zomaar ineens keihard krijsen, gillen, huilen en rolt dan heen en weer over de grond. Het enige wat helpt is uit laten razen. En als ze iets niet mag, berg je dan maar. Dramaqueen. Kim begint meteen op volume 10 zeg maar. Ach, we zijn eraan gewend.
Gelukkig is dat niet vaak zo.
pi_47360742
kims_mama, dat is de leeftijd. Merlijn kan er ook wat van en als hij zo huilt klinkt het zo niet echt. We moeten uitkijken dat we niet te hard gaan lachen, erg he.

Oh, wat praat Max al veel. Merlijn kan zich blijkbaar zo goed genoeg duidelijk maken, mama en papa zegt hij nog niet en kent wel meer woordjes omdat hij ze weleens gebruikt heeft zoals dicht bij een deur of uit bij een boekje.
pi_47361012
Kims_mama, herkenbaar hoor, Sara heeft ook zo haar driftbuien! In het begin vonden het nog wel grappig, hoe zo'n klein ukje zo tekeer kan gaan, inmiddels is het wat minder grappig en negeren we het gewoon
Sara
Merel
Ukje
pi_47367414
Lucas kon dat idd ook als ie zijn zin niet krijgt, flink hard dramatisch huilen. Gelukkig is het na een half minuutje alweer over. Het hinig hier heel erg samen met het krijgen van de kiesjes, hij voelde zich gewoon erg zielig toen die doorkwamen.
Randa_v, volgens mijn moeder (jaja, moederwijsheid) praten tweede kindjes vaak wat sneller dan eerste, omdat de eerste boven niemand uit hoeft te kunnen gillen
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:22:55 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47381003
Arwen heeft niet echt driftbuien gelukkig, alleen met lopen

Julius al bijna een echte peuter gaat dat snel he renzell , wat gaat dat snel..

Jompels de kast weer in bergt, hebben om de dag wat chocomelk gegeven , lijkt dat ze hier trager op reageert ( intollerant ??) ze heeft allemaal kleine eczeemplekjes die ook weer in een dag wegtrekken.

het was ook te mooi..
pi_47381202
Aaah, wat onzettend rot zeg van de chocomelk... Enig idee aan welke van de ingredienten het kan liggen?
Als het niet aan de cacao ligt kun je met cacao en de natural variant van de rijstmelk van Lima zelf chocolademelk maken. In de gewone rijstmelk en de chocomelk van lima zit vanille, misschien ligt t daaraan?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:31:03 #196
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47381302
vanille kan ze tegen.
In de chocomelk zit iets soja, vermoed dat dat de grote boosdoener is.
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:32:07 #197
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_47381342
wat ik me afvraag, gaat Arwen er ooit overheen groeien of blijf ze d'r hele leventje een heftig dieet houden?
  zaterdag 17 maart 2007 @ 21:35:49 #198
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_47381478
quote:
Op zaterdag 17 maart 2007 21:32 schreef Martineke het volgende:
wat ik me afvraag, gaat Arwen er ooit overheen groeien of blijf ze d'r hele leventje een heftig dieet houden?
who can tell.. theoretisch gezien zou ze morgen ineens alles kunnen verdragen...
in de praktijk gezien is er niets van te zeggen.
dus het is en blijf afwachten en proberen en maarzien hoe het allemaal loopt.

Ik hoop voor haar dat het allemaal weg gaat en voor de beurs ook
pi_47381505
_evenstar_ dan kun je misschien de natural variant (Zit in een fles) proberen met een beetje cacao erdoor? Even wachten tot de plekjes weg zijn eerst natuurlijk.
pi_47381578
Overgevoeligheden kunnen afnemen dacht ik. Ik heb zelf ook voedselallergieeen en overgevoeligheden, de dingen waarop ik reageer veranderen soms, zo at ik vroeger minimaal 3x per week een boterham met vissticks, nu wordt ik van een kwart visstick al heel erg ziek... Met tomaat is het helemala anders om gegaan, van vrij heftige reacties naar (na ene flinke tijd niet in de buurt komen van tomaten) helemaal geen reactie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')