quote:Op maandag 26 februari 2007 20:37 schreef Randa_v het volgende:
Af en toe ik zou willen dat Merlijn zo (door) kon slapen zoals Amber.Gelukkig vind ik het meestal niet erg dat Merlijn niet doorslaapt en weet ik dat het nog even zal duren. Hij wordts 's nachts wel minder wakker de laatste tijd. Wat ik wel zou willen is dat hij overdag en 's avonds zich soms iets makkelijker weg liet leggen. We moeten echt wachten tot hij zelf aangeeft dat hij wil slapen, als hij dat doet is hij binnen no time weg.
Fuente, jammer dat je over Saartje nog steeds geen duidelijkheid hebt.![]()
En allemaal door komende tandjes/kiezen. Bij Merlijn komt nu eindelijk tand nr 8 door met de nodige verhoging, pijn en uitslag. Gelukkig en daar stonden we toch wel van te kijken want Merlijn gloiet nogal, kan hij zijn warmte erg goed kwijt, hij heeft geen koorts en gedraagt zich happy.
quote:Op maandag 26 februari 2007 20:46 schreef Fuente het volgende:
[..]
Dat doet Saartje ook!
Echt ik zie zo vaak zoveel gelijkenissen met AmberWat grappig zeg
En hopelijk is het tandje van Merlijn ook snel door!
quote:Op maandag 26 februari 2007 20:48 schreef Vicky het volgende:
[..]
tis zo jammer dat jullie zo ver wegwonen anders hadden ze saampjes kunnen spelen
Merlijn heeft ook zijn manier wel van aangeven. Na het eten krijgt hij de borst, maar vaak is hij dan nog niet moe genoeg. Hij gaat nog even spelen, wel in pijama, maar heeft de "rust" nog niet in zich om te gaan slapen. Op het moment dat hij zijn schaapje pakt of een houding zoeken, gaat hij ook zonder protest slapen en kan hij zich echt overgeven. Jammer genoeg heeft het vaak net een tikje nodig, even muziek een 3 minuten en bij pappa liggen voor hij echt mag gaan slapen van zichzelf.quote:Op maandag 26 februari 2007 20:39 schreef Vicky het volgende:
Amber geeft 's avonds altijd zelf aan dat ze naar bedje wil. Dan heeft ze haar fles op en dan zeg ik : Gaan we naar bedje? Dan loopt ze naar de deur, loopt nog even naar ons en loopt weer naar de deur en dan gaat ze eigenlijk zonder mopperen slapen
Geen tips helaas... zetpilletjes en chamodent of dentinox heb je vast al geprobeerd? Verders alleen duimen, dat ze zo snel mogelijk door zijnquote:Op dinsdag 27 februari 2007 10:41 schreef Vicky het volgende:
![]()
![]()
![]()
En vannacht was het weer feest hier... Ik word er gek van. Heeft iemand nog een andere tip voor doorkomende kiezen?? Ik heb alleen maar een krijsend, huilend, chagarijnig kind in huis..
Ik val verder ook niemand aan, ik vertel alleen hoe mijn amerikaanse collega er tegenaan kijkt.quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:21 schreef Githa het volgende:
Dat is niet helemaal waar BE.
Ik neem zelf ook niet overal een paracetamol voor, Ik denk dat het in werking afneemt als je 'vaak' een paracetamol neemt, alsof je er een beetje immuun voor wordt.
Daarbij is het natuurlijk bij kinderen altijd raden wat er nu echt aan de hand is en moet je peilen of ze pijn hebben en hoeveel.
Daarbij heeft pijn ook een functie, daarmee wil ik niet zeggen dat je ze dan ook maar pijn moet laten leiden hoor.
En zeker als het pijn in de mond betreft met doorkomen van tandjes. Daarom ook dat ik Jordy wél een zetpil geef, maar niet direct.
Het is afwegen wat het beste is en 2 weken lang paracetamol geven lijkt me dat niet, dus vandaar alleen op momenten dat het het ergst is.
Klopt!quote:Op woensdag 28 februari 2007 11:06 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn Amerikaanse collega is daar zo verbaasd over. Niet dat zij haar kind nou te pas en te onpas paracetamolletjes geeft, maar (volgens haar) zijn wij er hier in nl. wel heel terughoudend mee, terwijl als je zelf goed pijn in je mond hebt neem je er meestal ook wel wat voor.
Dat bedoel ik inderdaad. Paracetamol is iets wat dokters snel aanraden, ik merk het ook op mijn stage in het ziekenhuis, patienten krijgen vaak 4 keer 1 gram paracetamol op een dag, om pijn te voorkomen, en dit krijgen ze ook zo mee naar huis voor langere tijd.quote:Op woensdag 28 februari 2007 14:38 schreef bixister het volgende:
mijn huisarts heeft me zelfs eens een 'preek' gegeven om me aan te sporen wat sneller paracetamol te geven. zeker bij oorpijn is pijnstilling toch het minste wat je kunt doen zei ze. (terwijl ik nogal star op het criterium koorts af ging). vond ik wel een eye-opener.
quote:Op donderdag 1 maart 2007 20:43 schreef _evenstar_ het volgende:
Fijn dat muziek op schoot zo geslaagd is, maar merlijn is erg licht komt het ook niet dat jij en magneet ook slank/fijn van postuur zijn?
hier ook zonder sinds een weekquote:Op vrijdag 2 maart 2007 12:36 schreef Jelief het volgende:
Inmiddels zit ze er zonder verkleiner in trouwens. echt hema
*proest* echt Vicky, Amber en Sara doen alles tegelijk! Het is een internettweelingquote:Op zaterdag 3 maart 2007 21:21 schreef Vicky het volgende:
Kiezen bijn bij Amber nog niet helemaal door, maar ze heeft er volgens mij eens tuk minder last van. Alleen vanancht was ze eventjes wat van slag. Ze lag sowieso later in bed dan normaal en het was gister nogal druk geweest. Eerst naar opa en oma F, toen kwamen ouwe opa en oma langs, daarna naar opa en oma B. en toe nog naar de stad... Ze heeft vannacht dus even lopen spoken maar uiteindelijk heeft wel geslapen tot 10.00 uur. Om 11.30 lag ze er weer in tot 14.00 en om 20.00 lag ze weer..
Ik moet zo om haar lachen, ze wordt steeds bijdehandter. Als ik tegen haar zeg, Amber waar is je dikke buik, doet ze haar trui omhoog en gaat naar haar buik wijzen en ze begrijpt steeds meer dingn
quote:Op maandag 5 maart 2007 22:53 schreef Neuk het volgende:
kleine arwenZe lijkt wel een klein terroristje met dat plakbandje zo...
![]()
![]()
Het is ook naar, absoluut! En dat ze zo praten over jullie is echt niet netjes van ze! Trek het je niet aan, zij zijn degenen die hier fout zitten, niet jij meis!quote:Op dinsdag 6 maart 2007 10:05 schreef _evenstar_ het volgende:
Ik ben gewoon boos om het feit dat ze zo lelijk over hara praten, zo slecht vooronderzoek doen.. ze hebben nota bene informatie vanuit het ziekenhuis, ze weten wat voor strubbelingen we gehad hebben.. en waar we nog in zitten..
Ik heb nooit problemen gehad bij het cb.. e dan zo..
ze keek ook al zo boos dat ik haar dat apparaatje opgetaped had.. , nee die draden los hangen en achter blijven haken en dna in der slaap stikken oid.. of dat apparaat lostrekken en dan dat ondzoek weer opnieuw.. bah kan geloof ik ook even niet zoveel hebben op het momentanders zou ik er nog om lachen ook..
en Anitra ik vind het ook erg raar.. maarjah.. ( sorry dat ik je wakker belde![]()
)
Welke bultjes bedoel je? Merlijn heeft wel wat meer rode bultjes als hij koorts heeft, maar niet zo erg. Aan het eind van het jaar waren het andere bultjes, net muggebulten.quote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:21 schreef Magneet het volgende:
Pinquit volgens mij heeft Merlijn die bultjes ook gehad of niet Randa_v?
het zijn ook geen bultjes maar vlekken op de huid. dus alleen kleurverschilquote:Op vrijdag 9 maart 2007 09:44 schreef Randa_v het volgende:
[..]
Welke bultjes bedoel je? Merlijn heeft wel wat meer rode bultjes als hij koorts heeft, maar niet zo erg. Aan het eind van het jaar waren het andere bultjes, net muggebulten.
je breekt nog liever al je botten in je eigenlijf als dat.. tis echt zo rotquote:Op vrijdag 9 maart 2007 23:20 schreef renzell het volgende:
Dank je! Wat ís dat toch naar zeg, als je kindje zich rot voelt.![]()
Och maar je hebt gelijk hoor, kiezen krijgt (als het goed is) ieder kindquote:Op maandag 12 maart 2007 22:35 schreef Jelief het volgende:
Goede berichten alom dus Fuente! Was ook wel tijd hoor na al dat gerommel. Fijn dat het nu een stuk beter gaat met je Sara.
edit:behalve die kiezen dan....
![]()
laat ik daar nou net op geboden hebbenquote:Op dinsdag 13 maart 2007 09:17 schreef Jelief het volgende:
laarsjes
en zo zijn er wel meer op markplaats te vinden![]()
edit, ik dacht dat je bij een advertentie uit zou komen, het zijn laarsjes met een bloemmotief voor 1 euro uit maasbracht
iquote:Op dinsdag 13 maart 2007 22:26 schreef owlet het volgende:
Oh Evenstar wat fijn![]()
Ik moest toevallig nog aan Arwen denken toen ik voor mijn broertje lima producten en aanverwante dingen aan het inslaan was bij de reformwinkel. Het is voor hem al lastig om dingen te vinden zonder gluten, suiker, tarwe, etc. maar hij reageert niet zo heftig als Arwen dus een beetje smokkelen is veel makkelijker.
Ik vind het maar knap van jullie!
De hele dag meteen.quote:Op woensdag 14 maart 2007 10:57 schreef bixister het volgende:
wat spannend renzell. is het een wen-ochtend of meteen de hele dag?
Wat lief!quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:02 schreef Noli. het volgende:
Hanne wou haar jas uit want ze vond dat ze groot genoeg was voor de PSZ..
Leuk he, hier hetzelfde. Alles moet zelf aangetrokken worden. Sokken, schoenen, broeken en truien. Niet dat t altijd lukt, maar goed. D'r jas kan ze wel zelf aan en uit doen. Echt grappig. En de poppen/teletubbies/knuffels worden ook allemaal aangekleed met haar kleertjes en schoenen als ze de kans krijgt.quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:02 schreef Noli. het volgende:
Wat grappig Jelief, dat broek aantrekken doet Hanne hier ook al een tijdje.
Alleen probeert Hanne alleen maar met haar pyamabroeken. Ze kijkt dan trouwens ook echt waar het labeltje zit, zodat ze 'm niet achterstevoren aantrekt! (Waarschijnlijk van Wilyan af gekeken) Het grootste gedeelte gaat ook goed alleen krijgt ze de broek meestal niet over haar achterste, het blijft altijd zo heerlijk achter die luier hangen. (waar ze dus heel boos over kan worden)
Als ik niet oplet doet Lucas alles uitquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:20 schreef kims_mama het volgende:
Nouja, dan maar eenvoor de dreumesjes. Ik las iets over zelf aankleden. Kim wil sinds een paar dagen zelf sokjes en broekje aan doen. En een romper of trui meestal uit. Kim loopt nog steeds op de knietjes. die zijn dan ook rood en schraal, maar het doet blijkbaar niet zeer. Ze staat wel steeds vaker los en kijkt je dan zo trots aan. Echt veel woordjes praat ze nog niet, komt vast vanzelf wel.
Fuente: Juul slaat zichzelf ook wel eens. Hij doet dat om 'te straffen' lijkt wel. Redelijk vergelijkbaar met Saar dus. Ik sta soms wel verbaasd om zijn ruwheid, maar probeer me er niet echt druk om te maken en dat lukt aardig. Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat het weer een fase is, waarin ze voor het eerst op een wat bewuster niveau kennis maken met wat allemaal niet mag en met de frustraties die dat oplevert. Probeer je er niet te druk om te maken hoor. Het gaat vast over. Dat denk ik echt!quote:Op donderdag 15 maart 2007 09:57 schreef Fuente het volgende:
Renzell, ooh ik kan me je trots zo goed voorstellen! Wat een spannende dag was dat voor Julius, en voor jullie als ouders! En super de super dat hij er zelf toch wat van gemaakt heeft, dapper ventje![]()
Ik herken dat wat jij zegt, over zien/horen hoe je kindje functioneert in een groep helemaal! Saartje is ook een dame met een eigen willetje. Ze is hartstikke lief en luistert over het algemeen erg goed, is dol op knuffelen en meisjesachtg enzo, maar ze is absoluut niet meegaand en weet zelf heel goed wat ze wil. Als een kind haar omver duwt, staat ze op, rent ze terug en geeft een duw terug. Als een kindje wat afpakt, zal ze het niet laten om het gewoon terug te pakken. Echt een klein haaibaaitje. Ze snapt als ze binnenkomt precies waar ze moet zijn voor het leukste speelgoedEn ze heeft zelfs al een soort van vriendjes waarmee ze regelmatig speelt en knuffelt en zoent. Zo schattig
![]()
Nog een vraag voor jullie trouwens. Sara slaat zichzelf sinds een maand regelmatig op haar hoofd, en ook niet bepaald zachtjes. Wij hebben haar nog nooit een tik gegeven, en ik weet zeker dat opa en oma haar ook nooit op haar hoofd geslagen hebben (daar heeft ze wel 1 keer een tik op d;r vingers gehad, maar omdat wij daar niet achterstaan doen ze dat niet meer).
Ze slaat zich dus regelmatig keihard op d'r eigen hoofdje, en dat dus meerdere malen achter elkaar dan. We proberen haar dan te zeggen dat ze kan aaiien, en dan aait ze zichzelf even en dan slaat ze weer. Wie herkent dit? Is dit een fase? Moeten we ons zorgen maken hierom? En hoe pak je dit aan?
who can tell.. theoretisch gezien zou ze morgen ineens alles kunnen verdragen...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 21:32 schreef Martineke het volgende:
wat ik me afvraag, gaat Arwen er ooit overheen groeien of blijf ze d'r hele leventje een heftig dieet houden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |