Ja precies, dat is ook wat ik ermee bedoel. Ik zal het ook niet meteen in de vuilnis laten belanden maar in een doos op zolder... you never know. En waar hij te groot voor is, kan gewoon naar mn neefje van 2 maanden.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou er niet over piekeren om iets weg te doen waar hij echt aan gehecht is. Dit gaat puur over speelgoed waar hij niks meer mee doet, of dat stuk is of zo.
Soms is een kind aan dingen gehecht waar hij tijden niet naar omkijkt of niet mee speelt. Dat drie maanden achter elkaar kapot ligt te wezen in een kastje, maar er dan wordt uitgehaald om het nog eens te bewonderen. Omdat hij het van opa heeft gekregen bijv. (en jij dat allang weer vergeten was omdat het om iets onbenulligs als een lapje stof ging).quote:Op zondag 16 juli 2006 18:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou er niet over piekeren om iets weg te doen waar hij echt aan gehecht is. Dit gaat puur over speelgoed waar hij niks meer mee doet, of dat stuk is of zo.
noteert voor later eventueelquote:Op zondag 16 juli 2006 18:33 schreef lady-wrb het volgende:
hier gaat aanstaand puin in een doos de schuur in. is er een maand niet naar gevraagd, gaat het de bak in.
Daar moet je inderdaad heel voorzichtig mee omgaan, daar heb je gelijk in. Punt is hier alleen dat Nick een fenomenaal geheugen heeft als het gaat om wat hij van wie gekregen heeft, met dito herinneringen aan het geef- of krijgmoment. Van alles maar dan ook alles weet hij nog van wie hij het heeft gekregen en bij welke gelegenheid. Een onooglijk klein blauw plastic blokje, waarvan ik geen flauw idee had waar het ooit bij had gehoord, bleek te horen bij een vijfdehands (en niet meer compleet) vormenspelletje bij Opa en Oma en was kennelijk ooit na het logeren mee naar huis gekomen. Een wieltje bleek bij een Mac-speeltje te horen, de rest was een jaar geleden al kapot en weggegooid.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:13 schreef ChrisJX het volgende:
Toch zou ik hier graag even een opmerking maken in het belang van het kind
Hou er wel rekening mee dat je kind enorm gehecht kan zijn aan iets wat voor jou niet meer dan een onooglijk lapje stof is. Ik kan me een dergelijke opruimbui namelijk nog goed herinneren
schitterendquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:54 schreef MamBoo het volgende:
Recept voor de nachtvoeding voor de kleine Bo (nu dik 2 jaar oud):
1. leg hongerige meid bij papa in bed
2. maak water warm, doe poeder in flesje
3. voeg water toe
3. goed schudden
4. draai speen op flesje
5. kijk verbaasd naar melk- en poederresten die vanaf plafond naar beneden druppen...![]()
quote:Op maandag 4 september 2006 22:42 schreef Rottdog het volgende:
(voor de vaders de kant met de plaatjes)
Hehehe, dat heb ík zelfs nog niet voor elkaar gekregenquote:Op maandag 4 september 2006 22:42 schreef Rottdog het volgende:
...en de poep vliegt zo de hele ronde in...
Die is goedquote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:10 schreef Ireth het volgende:
Ik had daarstraks een plaspop op schoot!
Je weet wel, zo'n pop waar je vroeger met een lepeltje of flesje bovenin poppevoedsel deed terwijl ze op het potje zat en het er van onderen net zo hard weer uit liep.
Suus kroop lekker bij me op schoot, pakte haar drinken en ging lekker onderuitgezakt zitten drinken... en ik kreeg bijna gelijktijdig een natte broek. Madam zat ook gelijk te plassen.... en mama was even daarvoor nog erg slaperig bij het wassen / aankleden, want ik was dus vergeten om haar een luier om te doen![]()
Dat hebben wij ook eens gehadquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:36 schreef Catootje het volgende:
Ik heb ook eens iets heeel oenigs gedaan: Toen Danielle naar het ziekenhuis moest voro de amandelen meosten we heel vroeg weg. Omdat we twee auto's hebben, verhuist het autostoeltje steeds van auto. En voor deze blunder gingen we er automatisch van uit dat de ander het autostoeltje wel meteen goed in de auto zou zetten. Magoed, we rijden dus naar het ziekenhuis, weer terug, ik rijd nog een paar dagen rond en op een dag merk ik dat Danielle wel erg goed kan bewegen in het stoeltje....blijkt dat ding helemala niet in de gordels te hebben gezeten, stoeltje stond los op de achterbank!! Dit is nu typisch een verhaal wat ik nooooooit aan de oma's kan vertellen....die zouden me uit de ouderlijke macht ontzetten.
Van Buurman & Buurman: "Gutverdumme!"quote:Op woensdag 24 januari 2007 08:34 schreef hestria het volgende:
Ik heb er een aantal, ook al van wat later
Toen michelle een week of 3 was, om 10 uur naar bed toe gaan, en s'ochtends om 8 uur wakker worden met het idee dat er iets niet klopt. Erachter komen dat ze 2 flessen heeft gemist, maar gewoon doorgeslapen heeft. De ochtend fles ging erg snel.
Mama was boos op papa en noemde hem eikel, even later horen we aan de tafel eikel, eikel, eikel.
Michelle op het potje gezet en daarna in overleg met schoonmama nog wat in haar bloote billen laten lopen, Michelle bij het bureau zien staan kijken wat papa aan het doen is en ondertussen papa's schoenen vol piesen![]()
In een volle winkel, de verkoopster tegen michelle zeggen dat ze zo'n mooie lieve meid is, michelle nee zeggen en vertellen dat ze een DOOS is
Hihihihiquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:43 schreef Ireth het volgende:
*kickup*
Suus heeft een nieuw stopwoordje... "joh" [afbeelding]
Als in "Nee joh!!!" en "ech nie joh!!!"
Nu had ik dus vanmiddag terwijl we van de supermarkt naar huis liepen een opvoedkundig gesprek met mijn dochter...
"Suus, je moet niet 'joh' zeggen, dat is niet zo leuk, je kan dan beter 'nee mama!!' of 'ech nie mama!!' zeggen, dat is veel liever!"
"Vind joh dat dan ook niet leuk mama??"
"eehh.. nee Suus.."
Ondertussen lopen we door een straatje met allemaal voortuintjes..
"waar woont joh dan mama??"
"ja eehh.. dat weet ik niet precies hoor Suus! " (hoe leg je een niet tastbare term uit?)
"Woont joh hiero soms??" *wijst naar huis + tuintje*
"ah nee joh!!!" [afbeelding] [afbeelding]
Het was me ook ineens duidelijk hoe ze aan dat 'joh' is gekomen....![]()
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:54 schreef Ireth het volgende:
Suus lag vanacht tussen ons in in bed, maar zonder luierbroekje, alleen in haar onderbroekje. Aangezien we geen waterdichte hoezen hebben was ik daar dus niet echt blij mee, dus ik begon madam aan haar broekje te trekken zodat ik een luierbroekje aan kon doen. Madam had daar geen zin in en stribbelde aardig tegen dus ik werd lichtelijk geirriteerd en begon wat te sjorren aan dat onderbroekje. "Suus ff luisteren nu, je moet een luierbroekje aan! Nu ff niet zo piepen en meewerken!!"
Manlief schiet in de lach en knipt het lampje aan... met mijn ogen knipperend tegen het felle licht vraag ik beduusd waar Suus nu ineens zo snel naar toe was...
Ik was dus half slapend druk bezig geweest om manlief uit zijn boxershort te sleuren.. Die kwam dus niet meer bij van het lachen.. en Suus?? Die lag gewoon in haar eigen bedje...
![]()
Ik heb dat dus heel vaak, tot grote hilariteit van manlief..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |