quote:Op zondag 24 april 2005 21:13 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
HelloJolietje is morgen 9 maanden en het bleek alleen maar erger te worden, zo heeft ze regelmatig met een speen in het overslagje van d'r rompertje geslapen en ik me maar afvragen waar die spenen toch bleven tijdens het verschonen. Goot ik op een veel te vroege morgen yoghurt in d'r fles in plaats van melk, had ze een luier achterstevoren aan, was bij het postkantoor niet meer te achterhalen wat het nummer van mijn pakketje was; in de 3 minuten dat we hadden staan wachten was het bonnetje tot 4 cm na opgegeten
had ik nog Vicks aan m'n vinger toen ik daarmee een wondje op d'r hand wou bekijken
dat brandde enorm.
Paar weken geleden was ik d'r aan het verschonen bij de Hema en kon na een ware vechtpartij (veel te hoge verschoontafel en te druk kind) slechts 1 sokje terugvinden. Het tweede sokje was onvindbaar, uiteindelijk maar een nieuw paar sokken gehaald en weggegaan. Toen ik later die dag bij een vriendin een poepluier van Jolie wilde verschonen riep ik geschrokken hulp in; er zit iets bloederigs in d'r poep!!! Ja of dus gewoon een knalrode sok![]()
Oh en onze antilekbeker kan nergens mee naar toe, echt heel raar maar er zat helemaal geen dop bij toen we hem kochten![]()
quote:....iets bloederigs in d'r poep!!! Ja of dus gewoon een knalrode sok
Ha ha zo heb ik mijn zoontje toen ie heel klein was wel eens in een tuinbroek gehezen, en hij probeerde nog weg te lopen ook, dat stomverbaasde koppie van hem, hij viel niet maar hij keek wel erg benauwd.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:46 schreef Luchtbel het volgende:
Rottdog het is trouwens net alsof je in onze badkamer bent, wij hebben ook zo´n kleur muur, een tubroze douche gordijn en zo'n kastje
In het zwembad de hele tijd bezig die twee benen in de goede gaten van de band te wurmen, dan denk je dat gaat thuis wel ff snel in de loopstoelkind loopt al weg terwijl ze steeds verder naar onder zakt
vraag me nog af waarom. Op het moment dat het karretje boven het kind uit komt realiseer ik me dat er twee benen door één gestoken zitten
![]()
haha, ik ben dus niet de enige!!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:28 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben oppas geweest van oa een meisje van nu 4 jaar, toen ze een jaar of 2.5 was gingen we op dinsdag lekker naar de markt, een hele grote boodschappenlijst van mama meegekregen en ooknog eens 4 broden moeten halen. Dat allemaal leuk gehaald, kind in de buggy, spullen in en aan de buggy, op de markt even een krentebol halen, de buggy loslaten om geld te pakken en dan vergeten dat al die boodschappen veel meer wegen dan dat kind![]()
Nopequote:Op donderdag 25 augustus 2005 08:22 schreef PM-girl het volgende:
[..]
haha, ik ben dus niet de enige!!
"die is bij de chinees"quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:35 schreef vamperotica het volgende:
met Dochter, zoon van vier en drie even op een terrasje gaan zitten... Flink kletsen met een vriend die ik in tijden niet gezien had... Toevallig staat er vlakbij een draaimolen....
Jengel... Zeur... Ah... Mama... Okee... Ga maar snel....
Mogen we zelluf?
Nou.. Vooruit... Alles met arendsogen in de gaten houden.. Gaat prima.. Kiddies heerlijk aan het ronddraaien, moeder weer aan de klets... Komt dochterlief alleen terug... Uhm... Net had je nog een broertje....
Ja, die is kwijt... Paniek!!!!
Overal gespeurd.. Geen zoontje te bekennen... Dochter roept continu: "Die is bij de chinees"...
Mama moet nu zoeken, niet van dier are dingen zeggen.... Naast het terras een chinees restaurant, wat eigenlijk nog gesloten is... Met zoonlief voor het raam.....
Ik heb dat zó vaak zien gebeuren, en ik sta elke keer weer dubbelquote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:59 schreef heaven7 het volgende:
[..]
NopeEn het was extra genant want het was middenop de markt en iedereen keek
Zohow herkenbaar!!!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 11:56 schreef anneja het volgende:
's ochtends tandjes poetsen. Zoontje staat al braaf met zijn mondje open 'AAAAAAAA' te zingen, terwijl ik en mijn ochtendhumeur zijn tandenborsteltje zoeken en er tandpasta op doen. 'Beetje heet' stamelt hij verrast als ik de tandenborstel over zijn gebitselementjes rag. Tuurlijk, denkt mijn slaperig brein, het zal wel, beetje heet, raar kind. Twee picoseconden later zet hij het op een brullen. Dan valt mij op dat ik per ongeluk Parodontax heb gebruikt in plaats van zijn milde peutertandpasta. Hij zingt nu, weken later, weer voorzichtig 'AAAAA' als zijn tanden gepoetst moeten, maar echt van harte gaat het niet meer.
slaap jij altijd als je oppastquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:57 schreef _Arual_ het volgende:
De ouders van mijn oppaskindje hadden me niet verteld dat ie in staat was om zelf de deur van het slot te doen... Ik lag al te slapen en werd wakker van het geschreeuw van dat hummeltje in de tuin. Godzijdank kon ie nog niet het hek dat de inrit van de straat afsloot open krijgen.
en ik wist niet dat PLASTIC dartpijltjes ook bloederige wonden kunnen veroorzaken.
ik heb ook opgepast.. maar een klein hummeltje gaat niet zo snel s nachts de straat op dunkt me.. s nachts bij het oppassen slapen oke dóh maar zoals ik het lees is dit overdags gebeurd..quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:18 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik sliep ook bij oppas gezin hoor _evenstar_ is helemaal zo gek nog niet.....
Moest dan ook de andere dag naar school, en de ouders van oppaskindjes kwamen meestal maar pas tegen 4en smorgens thuis....
dus jij bent straks 24/7 wakker?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:14 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
slaap jij altijd als je oppastje hoef hier nooit op te oppassen
![]()
je hoeft niet meteen te capsenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:41 schreef Magneet het volgende:
Ik haal uit dat verhaal NERGENS of het overdag of 's avonds is en dan nog, als het kind boven ligt te pitten kan je zelf ook ff op de bank een uiltje knappen hoor, is geen verschil
jaquote:
quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:18 schreef anneja het volgende:
Van de vakantie hadden we trouwens ook weer een ranzige, we hadden net gegeten bij een pannenkoekenrestaurant en jongste besloot (na vier dagen niks) fijn te gaan poepen. Dus man met hem naar binnen met zijn kijk-mij-zorgende-vader-zijn look, om te vragen of er ergens een verschoonplek was. Was er niet, zei de serveerster, maar het mocht wel gewoon op tafel hoor (als ik iets ranzig vind is het het verschonen van poepluiers op een eettafel, maargoed). Zoontje dus op de tafel, en terwijl hij net ligt besluit die dat hij eigenlijk nog helemaal niet klaar was met poepen (en na vier dagen niks, tja, laten we zeggen dat zijn opslagcapaciteit groter is dan die van zijn luier). Alles, maar dan ook alles zat onder. Uiteindelijk alles zo goed en zo kwaad als het ging weer weggepoetst met zijn jasje en kleren (waren toch al vies), met billendoekjes, en met een hoop wc-papier, onderwijl proberend dit alles te doen zonder dat de andere eters er wat van zouden merken. Toen we weggingen was de tafel schoner dan toen we kwamen, maar toch.
Ach. Het eerste volzinnetje van oudste was 'oh, KUT!' van zijn oma hoor, heus!quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Eerlijk waar, ik heb het één (1, EEN) keer gezegd...)
Ik overnachtte altijd als ik ging babysitten. Ik was destijds zelf nog piepjong, en mocht 's nachts niet de straat over. Dit gebeurde dus rond vier uur 's nachts of zo. Maar ik hoorde het godzijdank nog net op tijd allemaal.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:14 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
slaap jij altijd als je oppastje hoef hier nooit op te oppassen
![]()
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:22 schreef anneja het volgende:
Ach. Het eerste volzinnetje van oudste was 'oh, KUT!' van zijn oma hoor, heus!
En jongste noemt onze buurman Christiaan al bijna een jaar Tietun. Komen wij hem tegen in de buurtsuper. Roept hij zoon dus, niet buurman enthousiast en uiteraard zeer luid: 'Mamamamamama! Tietun! Tietun kijken! Tietun Tietun Tietun!'. Hmmmm.
Mijn derde woordje was "Voddedomme"quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:04 schreef texelonia het volgende:
[..]
Mijn eerste woordje was "kloot". M'n moeder zat altijd te vloeken in de auto op medeweggebruikers, dus op een keer zaten we in de auto en ik roep ineens "Kloot!" M'n moeder kijkt verbaasd om en zegt: "Wat zegt je daar????" Zegt m'n zus: "Jaaa, ze bedoelt klootzak!"
Zo noemde mijn moeder me vroeger altijd "vieze poepchinees" als ik had gepoept, ik kon nog niet goed praten en maakte er altijd "Poepienees" van...quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja, als we toch in de restaurantsfeer blijven: de eerste keer dat wij met kind naar een restaurant gingen, was dit 1,5 jaar en begon net met brabbelen (taalverwervingsstoornis tgv autisme). Hij is nogal luidruchtig, dus kon iedereen meegenieten van een KUT KUT KUT!!! gillende dreumes (en nee, dit was puur toeval, hij was gewoon de K, de U en de T aan het oefenen).
Hihihihi. Maar je moet het zo zien: ze heeft zich in ieder geval flink vermaakt!quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:30 schreef Ireth het volgende:
Suus had al 2 dagen niet gepoept, dus ik was op het ergste voorbereid... maar op dit??
Het zat nog net niet achter haar oren en een putmeur....![]()
Het ene doekje na de andere vloog over haar besmeurde billen tot.... ik misgreep... doekjes op....
En waar lag het nieuwe pak doekjes? In de keuken!Sta je daar letterlijk en figuurlijk midden in de sh!t....
Oke andere maatregelen, douche aangezet, paar badspeeltjes de douche ingegooid, Suus in blote nixie ook in de douche geparkeerd en ik op jacht naar doekjes, handdoeken, schone kleertjes.
Wat kan er namelijk misgaan met een sproeier, een suus en een douche?
Nou..... heel veel.... besefte ik toen het schuim onder de douchedeur kwam..
Suus ruikt dus nu naar Axe, naar Fa, naar Dove, naar Zwitzal, naar Zwartskopf en naar scheerschuim![]()
De billen zijn schoon, mijn douche ruikt overdadig naar van alles en ik... ben bekaf....
quote:
quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:09 schreef Luchtbel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Vannacht zwabberde ik met stapel wasgoed de slaapkamer in. Even gauw in de kast leggen voordat ze s morgens alles door de war gooit. Struikel ik over een zaklamp en al het wasgoed komt op m'n dochter terecht die heerlijk ligt te slapen......doodse stilte......ze slaapt door.
In het donker alles proberen bij elkaar te rapen en in de kast te leggen, ze blijft slapen. Uiteraard struikel ik nog een keer over dezelfde zaklamp. Nog geen reactie. Mmmmmmm zou alles wel goed met d'r zijn. Wel eng dat ze niet reageert. Even kijken (waar lag die zaklamp ook alweer) bijschijnen. Niks aan de hand. Kind slaapt lekker, ik kan rustig gaan slapen. Tot ze wakker schrikt doordat ik de zaklamp uitklik![]()
Ze is dus wakker geweest vannacht, beetje mopperig aan het ontbijt. Het is half 7, half 8 moeten we vertrekken. Cornflakes in bakje 'hap hap?' Nee Jolietje even wachten tot er melk bij zit, koelkast open. Shock. Ik bekijk alle etiketten maar nergens staat melk op. Er is geen melk.![]()
Dan maar zo, maar het kind is overtuigd. Geen melk: niet happen! Ik probeer d'r nog te paaien met een beetje yoghurt, thee met koffiemelk, broodje. Nee. 'Mel!' (melk) 'Hap hap!'
Het duurt d'r veel te lang en uiteraard raakt ze overstuur, giftig als ik d'r wil aankleden en terwijl ik m'n tandenpoets ligt ze brullend op de grond. Ik besluit later weg te gaan, een pakje opvolgmelk te halen bij AH zodat ze dat onderweg kan opdrinken. Gillend kind dat in m'n gezicht slaat maar ook niet wil meelopen sleept half over de grond. Leeg flesje valt, kind brult steeds harder, we zijn de eerste klanten van vanochtendStijf kind in fietsstoeltje gepropt en ik probeer het pakje los te maken wat helemaal niet gaat zonder schaar
voorbijgangster met nagelschaartje biedt hulp aan. Melk in flesje. Dit moet genoeg zijn en er valt een stilte terwijl ik de dop op de fles doe, als ik op kijk zie ik dat ik me vergist heb, ze is d'r gil aan het zoeken, ze is woest! De fles mietert ze 5 meter verderop op de grond 'Maaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa'
Ja wat in godsnaam???? Wat kan ik nu nog fout gedaan hebben???
'Mel!' 'Hap hap!'
Zucht![]()
Kijk ff in het kinderpraatjes topicquote:
Lang hier niet geweest, maar bij deze kan ik me echt amper stil houden hier op mijn werk!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 08:57 schreef Mwanatabu het volgende:
1: even niet opletten terwijl de oudste alleen een onderbroek aanheeft ivm zindelijkheidstraining
2: als de stank inmiddels te erg is om te negeren er achterkomen dat er gepoept is
3: kind alsnog op de plee zetten om het "poep hoort bij de wc"-gevoel te geven
4: volgescheten onderbroek uitspoelen onder de douche, onderwijl de jongste de badkamer uitschreeuwend
5: *paf*
6: van de wc gevallen kind achter de wc vandaan vissen, de wc-borstel afpakken, onderwijl de jongste de wc uitschreeuwend
7: jankend kind met beginnende buil op hoofd onder de douche zetten, onderwijl controlerend of je zelf niet onder de stront zit (en uiteraard jongste nu én uit de badkamer én uit de wc houdend middels viswijfgeschreeuw)
8: erachterkomen dat jankend kind inmiddels niet meer huilt om zijn buil, maar omdat de douche maar niet warm wordt
9: warm water aanzetten![]()
![]()
![]()
10: jongste met onverantwoord vet en zoet en veel snoep voor de tv zetten
11: oudste in- en afzepen en naar rozenbloesempjes ruikend afleveren voor de tv
12: wc en badkamer uitbaggeren en wasmachine aanzetten
13: op het kinderdagverblijf en in de speeltuin uitleggen dat hij van de wc gevallen is en ik hem heus niet expres onder de koude douche zette
mailtje????quote:
Gelukkig, dan zit het vast wel goed. Dat ze uit haar doen was, is gewoon de schrik denk ik.quote:Op woensdag 7 september 2005 22:01 schreef bixister het volgende:
ja gatverdamme ik voel me er nog steeds heel rot over. anna was vandaag wel wat uit haar doen en sliep nog korter dan gewoonlijk. maar verder kon ik weinig merken aan haar, ze heeft niet overgegeven oid en had ook geen koorts. vanavond was ze weer heel vrolijk, en ze is heel lief gaan slapen na 't badje, dus ik hoop maar dat alles ok is.
wilde nog even zeggen dat ik de verhalen hier vaak erg grappig vind, al reageer ik er eigenlijk nooit op.
Ja, want zoals in dit topic te lezen is, ouders maken zelf nooooooooit foutenquote:Op donderdag 8 september 2005 08:23 schreef Noukienouk het volgende:
kreeg wel meteen het verwijt dat ik nog niet klaar was voor kinderen
Psies, wij zijn slechts uitzonderingen. Echte ouders zijn foutloos en bijkans heiligquote:Op donderdag 8 september 2005 09:28 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, want zoals in dit topic te lezen is, ouders maken zelf nooooooooit foutenmaw: niks van aantrekken
*noteert: op taal gaan letten als er kinders komen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:04 schreef texelonia het volgende:
Mijn eerste woordje was "kloot". M'n moeder zat altijd te vloeken in de auto op medeweggebruikers, dus op een keer zaten we in de auto en ik roep ineens "Kloot!" M'n moeder kijkt verbaasd om en zegt: "Wat zegt je daar????" Zegt m'n zus: "Jaaa, ze bedoelt klootzak!"
Whehehe, ik heb een keertje op mijn werk rond 14:00 telefoon gehad "dat de kinderen zo vervelend waren". Op de achtergrond hoorde je twee kinderen helemaal uit hun dak gaan. Ik vroeg dus iets van "wat heb je die in 's hemelsnaam te eten gegeven"? (Kleurstoffen, cafeïne...)quote:Op woensdag 21 september 2005 11:10 schreef Luchtbel het volgende:
Gadver die kop van die muis!
Een week of drie geleden was iedereen hier in huis moe en chagarijnig. Jolie had nog geen middageten gehad maar ze was zo moe dat we dachten dat het wel na het slapen kon. Het was een uur of 12 en mijnvond dat ik ook maar even moest gaan slapen. Ik heb schijnbaar niks terug gezegd en hij dacht dat ik boos was. Rond een uur of 3 hoorde hij Jolie kletsen en spelen en hij dacht dat we wel op zouden staan. Maar dat gebeurde niet. Rond half 7 maakte hij me wakker
hij had al die tijd gedacht dat we boos in de slaapkamer waren gebleven
en Jolie had ruim 3 uur in d'r bedje zitten spelen met enkel ontbijt op die dag
Hihi, heel goed. Het is een feit dat wat smoezel hier en daar goed is voor de gezondheid. Goed voor de weerstand hequote:Op woensdag 21 september 2005 13:09 schreef Leah het volgende:
Hier ook, Freek vrat ook slakken, ik ging zelf bijna over mijn nek iedere keer als ik ze uit zijn mondje moest frotten.
Bijkomend voordeel, ik nam het daarna een stuk minder nauw met het hygienische gedeelte van het huishouden.
En in een chique restaurant heten die inene: Escargots!quote:Op woensdag 21 september 2005 12:44 schreef Mwanatabu het volgende:
mijn moeder heeft legio dooie slakken (knars knars...) tussen mijn broertje zijn kaakjes vandaan moeten peuteren
Ja, maar daar zit dan meer vlees aan dat nog maar net dood is en niet ineengekrompen is tot een walgelijk stinkend klompjequote:Op woensdag 21 september 2005 13:26 schreef snoopy het volgende:
[..]
En in een chique restaurant heten die inene: Escargots!![]()
Mjah, mijn bed staat denk ik op twee meter afstand van die van Jolie dus ik heb zelf ook een redelijk aandeel geleverdquote:
Wat een zoet kindje trouwens, als het zo 3 uur speelt op lege maag en niet gaat gillenquote:Op woensdag 21 september 2005 15:36 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Mjah, mijn bed staat denk ik op twee meter afstand van die van Jolie dus ik heb zelf ook een redelijk aandeel geleverden hij is ouder dus het mag
Gadverdamme die slakken!
quote:Op woensdag 30 november 2005 15:52 schreef innovative het volgende:
Verder zelf van de week een mooie zet gehad. Ik ben overblijfjuf op een basisschool, en omdat het regenachtig was zat ik met de kleuters in de gymzaal. Ik had er een dagtaak aan ze uit het klimrek weg te houden. Op een gegeven moment zit er een jongen op de onderste rand, een jaartje of 4 ofzo. Ik had ook tegen de andere kinderen gezegd dat ze niet hoger mochten, dus ik naar hem toe en op hoge poten gooi ik eruig: "jij mag niet hoger hoor! Ga maar gewoon met de andere kinderen mee doen met voetbal ofzo!" Staat er een bijdehandje naast me "juf, hij kan ook niet hoger! Hij kan niet eens lopen juf!!!" Bleek dat het jong in een rolstoel zit en door één van de andere juffen op die onderste rand was gezet, zodat hij niet ondersteboven gelopen werd en naar zijn vriendjes kon kijken. Oeps!
En dat zeg je niet even?quote:Op woensdag 30 november 2005 15:52 schreef innovative het volgende:
Verder zelf van de week een mooie zet gehad. Ik ben overblijfjuf op een basisschool, en omdat het regenachtig was zat ik met de kleuters in de gymzaal. Ik had er een dagtaak aan ze uit het klimrek weg te houden. Op een gegeven moment zit er een jongen op de onderste rand, een jaartje of 4 ofzo. Ik had ook tegen de andere kinderen gezegd dat ze niet hoger mochten, dus ik naar hem toe en op hoge poten gooi ik eruig: "jij mag niet hoger hoor! Ga maar gewoon met de andere kinderen mee doen met voetbal ofzo!" Staat er een bijdehandje naast me "juf, hij kan ook niet hoger! Hij kan niet eens lopen juf!!!" Bleek dat het jong in een rolstoel zit en door één van de andere juffen op die onderste rand was gezet, zodat hij niet ondersteboven gelopen werd en naar zijn vriendjes kon kijken. Oeps!
Oef! Lijkt me heel genantquote:Op maandag 29 augustus 2005 10:28 schreef babyfeet het volgende:
heerlijke verhalen :d
christan leuk is dat he paardje rijden
dat poepen geweldig
ofdat ik hem vertelt heb weet ik niet anders nog maar een keer
is al een tijdje geleden
mijn vader en moeder waren 25 jaar getrouwt
gingen lekker uit eten bij de griek
we gaven kyllian heerlijk appelsap
toen begon hij wat ruzie te maken als ik zat zei was hij boos
en toen ja toen kroop de lucht in mijn neus ik dacht dat ruik ik niet goed ik ga eens kijken
en jawel hij zat helemaal onder er zat zo'n druk achter dat zelfs de vloer onder zat
en er lag vloerbedekking
pak hem uit de stoel die ook helemaal onder zat mee naar de wc verschonen
zoiets was me nog nooit overkomen dus is had geen schone kleding
mensen keken raar eerst met kleding naar de wc zonder kleding uit de wc kreeg gelukkig een zakje om alles in te doen
en gelukkig wat het heel goed weer .
sins dit voorval nam ik altijd extra kleding mee
Oe, schrikken Bright!quote:Op donderdag 1 december 2005 14:45 schreef Bright het volgende:
[..]
Oef! Lijkt me heel genant
Tipje voor schone kleding is helemaal niet zo slecht, trouwens
De eerste ervaring die wij hebben met een grieks restaurant en Elise was wat minder; het eerste (kleine!) stukje kip dat ze proefde bleef hangen.![]()
Wel, ik kan je zeggen dat de mensen wel vreemd kijken als je in het gangpad je kind op haar kop vast hebt, maar dat interesseerde me niks.![]()
Achteraf kregen we wel een extra drankje voor de schrik.![]()
Oh, vergeten op te schrijven; hij stond op het balkon!!!quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:14 schreef Belana het volgende:
he? waarom moest je dan bellen toen je voor de deur stond? je man stond toch ook voor de deur?
maarre, knap gedaan weer hoor
Nou ik heb zeg maar door de veiligheidknip heen getrapt he, en ik voel het nu nog in dat been en mn rug.quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:18 schreef Belana het volgende:
ow!Ow wat erg!
maar dat je die deur dan open kon brenken zeg! dat zou mij niet lukken
wat zeiden de buren?quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:47 schreef Mwanatabu het volgende:
*Meldt opnieuw*
Gisteren het volgende paniekverhaal:
Ik stond onderweg naar huis net de boodschapjes bij Appie Heijn af te rekenen, toen manlief belde:
"Waar ben je? Kun je héél snel komen, want Oudste heeft me buitengesloten op het balkon!"
Ik!!!! , smijt alles wat ik net betaald heb in de tas en sprint naar buiten ("laat het bonnetje maar zitten"), op de fiets en racen maar.
Paar minuten later, ik sta hijgend met een rolberoerte voor de deur. Zit natuurlijk op de veiligheidsknip.
Kindertjes aan de andere kant: Mama!![]()
![]()
Ik bellen: "Hij zit op de knip!"
Hij: "Uh...breek de deur maar in dan!" (Balkondeur is helemaal van glas, als hij moet schoppen wordt het link)
Ik: "Raaaah!" *hak* *schop* *trap* KRAAAAAK
Kindertjes: Mama!![]()
![]()
![]()
Man:![]()
![]()
![]()
Sta ja daar als Rambo in je huis in te breken...
Ja, da's weer een minpuntje. Niemand die iets had gehoord of wat.quote:
Hahaha, goed dat ze het nog zei, anders had je daar zoonloos in Tilburg gestaan...quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:43 schreef vamperotica het volgende:
Vampje had samen met de kiddies en familie een heerlijk kerstmaal genuttigd bij oma...
Zusje en vriendje nog even naar huis gebracht en was toen van plan om naar huis te gaan rijden... Nou is Apeldoorn-Tilburg best een afstand voor goedgevulde kinderblaasjes... Dochterlief moest van mij eerst naar de wc en daarna zoonlief nog even.. Maar die kwam ik tijdens het "even in de auto leggen van wat kadootjes" tegen op de achterbank... Dochterlief kwm terug en zoonlief ging ook even.... Dochterlief zit in de auto en ik wil gewoon weg gaan rijden.... Uhm... vergeet je niet iets/ vraagt mn zusje nog... Nee hoor, hoezo?
Nou.. je zoon zit nog op de wc...
Yup! Nou ja... ik heb nog ene jongere uitvoering rondhobbelen..Als reservequote:Op donderdag 5 januari 2006 13:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hahaha, goed dat ze het nog zei, anders had je daar zoonloos in Tilburg gestaan...![]()
Ik schaam me ook best een beetje...quote:
quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:10 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Yup! Nou ja... ik heb nog ene jongere uitvoering rondhobbelen..Als reserve![]()
En in juni komt er nog 1 bij.... alleen weet ik nog niet of dat de mannelijke of vrouwelijke uitvoering gaat worden!quote:
Kijk, dan kun je het toch gewoon op zwangerschapsdementie gooien?quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:14 schreef vamperotica het volgende:
[..]
En in juni komt er nog 1 bij.... alleen weet ik nog niet of dat de mannelijke of vrouwelijke uitvoering gaat worden!![]()
Een zetpil daar zijn ze vaak minder van gecharmeerd iddquote:Op maandag 9 januari 2006 15:12 schreef Ladybos het volgende:
Ireth heel herkenbaar, dat doe ik ook regelmatig ! Manlief vind het wel best, zolang het bij aaien blijft
quote:Op maandag 9 januari 2006 15:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Een zetpil daar zijn ze vaak minder van gecharmeerd idd![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 15:20 schreef Mwanatabu het volgende:
Een zetpil daar zijn ze vaak minder van gecharmeerd idd![]()
Thermometer, zinkzalfquote:Op maandag 9 januari 2006 15:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]Of een schone luier
Compleet met het hanteren van billendoekjes
Ik voelde me zo enorm rot toenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:28 schreef Rewimo het volgende:
Oei, bij die laatste kon je wel door de grond zakken denk ik, wat zielig...
Het is geen boze opzet, maar toch kun je wel door de grond zakken bij zo'n zeperd idd...quote:
Hihi, die kennen we hier ookquote:Op zondag 22 januari 2006 23:09 schreef edje34 het volgende:
Afgelopen vrijdag moest sanne naar het consultatiebureau voor haar 4e prikje,dus ik haar uitkleden.
Nadat ze gewogen was enzo wikkelde ik haar in d`r badjasje en zette ze bij mij op schoot,we moesten immers nog bij de arts zijn.
Voelde ik opeens iets warms op mijn broek,ik kijken jahoor geplast.
Zegt die vrouw van het consultatiebureau ``je mag haar wel een luier om doen hoor``
Daar was ik dus mooi te laat mee.
denk het ook niet,volgende keer gelijk luier omquote:Op maandag 23 januari 2006 07:50 schreef lady-wrb het volgende:
hahaha, edje, dat gebeurt je vast niet nog een keer
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:11 schreef Ireth het volgende:
"Suus niet doen! op je knietjes zitten!"
Voor de honderdste keer moet ik Suus vertellen dat ze niet mag staan op de bank. Ze wil dan naar buiten kijken, maar als ze op haar knietjes zit lukt dat ook net wel. Met een diepe zucht loop ik de woonkamer binnen als ik merk dat ik geen respons krijg.
De koude vloer onder mijn blote pootjes doet me rillen en terwijl ik naar het lichtknopje grijp werp ik een blik op de bank. Die leeg is. Waar geen Suus te vinden is.
Verward kijk ik om me heen, waar is ze nu gebleven? Even aan manlief vragen of hij het weet. Manlief is ergens ver in dromenland en een blik op de wekker doet me beseffen dat Suus dat ongetwijfeld ook is.
01.55
Even sta ik te twijfelen, stond Suus nu wel of niet op de bank naar buiten te kijken? Een geritsel van dekens en slaapzak door een omdraaiende Suus over de babyfoon verteld me dat Suus gewoon in bed ligt.
Verkleumd kruip ik tegen manlief aan. Die zich met een luid gemopper van me afdraait. Ik mag geen eens mijn voeten opwarmen tegen die van hem aan.
[afbeelding]
(tis voor manlief te hopen dat dit gedrag ooit nog eens stopt, die wordt doodmoe van mijn nachtelijke sessies)
Jeuz, daar kom ik bij lange na niet aan nee...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:42 schreef Ireth het volgende:
[..]
neuh... Ouders; Blundertopic part II
(gemiddeld zo'n 3 a 4x per week denk ik....)
Ja precies, dat is ook wat ik ermee bedoel. Ik zal het ook niet meteen in de vuilnis laten belanden maar in een doos op zolder... you never know. En waar hij te groot voor is, kan gewoon naar mn neefje van 2 maanden.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou er niet over piekeren om iets weg te doen waar hij echt aan gehecht is. Dit gaat puur over speelgoed waar hij niks meer mee doet, of dat stuk is of zo.
Soms is een kind aan dingen gehecht waar hij tijden niet naar omkijkt of niet mee speelt. Dat drie maanden achter elkaar kapot ligt te wezen in een kastje, maar er dan wordt uitgehaald om het nog eens te bewonderen. Omdat hij het van opa heeft gekregen bijv. (en jij dat allang weer vergeten was omdat het om iets onbenulligs als een lapje stof ging).quote:Op zondag 16 juli 2006 18:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou er niet over piekeren om iets weg te doen waar hij echt aan gehecht is. Dit gaat puur over speelgoed waar hij niks meer mee doet, of dat stuk is of zo.
noteert voor later eventueelquote:Op zondag 16 juli 2006 18:33 schreef lady-wrb het volgende:
hier gaat aanstaand puin in een doos de schuur in. is er een maand niet naar gevraagd, gaat het de bak in.
Daar moet je inderdaad heel voorzichtig mee omgaan, daar heb je gelijk in. Punt is hier alleen dat Nick een fenomenaal geheugen heeft als het gaat om wat hij van wie gekregen heeft, met dito herinneringen aan het geef- of krijgmoment. Van alles maar dan ook alles weet hij nog van wie hij het heeft gekregen en bij welke gelegenheid. Een onooglijk klein blauw plastic blokje, waarvan ik geen flauw idee had waar het ooit bij had gehoord, bleek te horen bij een vijfdehands (en niet meer compleet) vormenspelletje bij Opa en Oma en was kennelijk ooit na het logeren mee naar huis gekomen. Een wieltje bleek bij een Mac-speeltje te horen, de rest was een jaar geleden al kapot en weggegooid.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:13 schreef ChrisJX het volgende:
Toch zou ik hier graag even een opmerking maken in het belang van het kind
Hou er wel rekening mee dat je kind enorm gehecht kan zijn aan iets wat voor jou niet meer dan een onooglijk lapje stof is. Ik kan me een dergelijke opruimbui namelijk nog goed herinneren
schitterendquote:Op vrijdag 27 januari 2006 20:54 schreef MamBoo het volgende:
Recept voor de nachtvoeding voor de kleine Bo (nu dik 2 jaar oud):
1. leg hongerige meid bij papa in bed
2. maak water warm, doe poeder in flesje
3. voeg water toe
3. goed schudden
4. draai speen op flesje
5. kijk verbaasd naar melk- en poederresten die vanaf plafond naar beneden druppen...![]()
quote:Op maandag 4 september 2006 22:42 schreef Rottdog het volgende:
(voor de vaders de kant met de plaatjes)
Hehehe, dat heb ík zelfs nog niet voor elkaar gekregenquote:Op maandag 4 september 2006 22:42 schreef Rottdog het volgende:
...en de poep vliegt zo de hele ronde in...
Die is goedquote:Op woensdag 18 oktober 2006 09:10 schreef Ireth het volgende:
Ik had daarstraks een plaspop op schoot!
Je weet wel, zo'n pop waar je vroeger met een lepeltje of flesje bovenin poppevoedsel deed terwijl ze op het potje zat en het er van onderen net zo hard weer uit liep.
Suus kroop lekker bij me op schoot, pakte haar drinken en ging lekker onderuitgezakt zitten drinken... en ik kreeg bijna gelijktijdig een natte broek. Madam zat ook gelijk te plassen.... en mama was even daarvoor nog erg slaperig bij het wassen / aankleden, want ik was dus vergeten om haar een luier om te doen![]()
Dat hebben wij ook eens gehadquote:Op woensdag 18 oktober 2006 12:36 schreef Catootje het volgende:
Ik heb ook eens iets heeel oenigs gedaan: Toen Danielle naar het ziekenhuis moest voro de amandelen meosten we heel vroeg weg. Omdat we twee auto's hebben, verhuist het autostoeltje steeds van auto. En voor deze blunder gingen we er automatisch van uit dat de ander het autostoeltje wel meteen goed in de auto zou zetten. Magoed, we rijden dus naar het ziekenhuis, weer terug, ik rijd nog een paar dagen rond en op een dag merk ik dat Danielle wel erg goed kan bewegen in het stoeltje....blijkt dat ding helemala niet in de gordels te hebben gezeten, stoeltje stond los op de achterbank!! Dit is nu typisch een verhaal wat ik nooooooit aan de oma's kan vertellen....die zouden me uit de ouderlijke macht ontzetten.
Van Buurman & Buurman: "Gutverdumme!"quote:Op woensdag 24 januari 2007 08:34 schreef hestria het volgende:
Ik heb er een aantal, ook al van wat later
Toen michelle een week of 3 was, om 10 uur naar bed toe gaan, en s'ochtends om 8 uur wakker worden met het idee dat er iets niet klopt. Erachter komen dat ze 2 flessen heeft gemist, maar gewoon doorgeslapen heeft. De ochtend fles ging erg snel.
Mama was boos op papa en noemde hem eikel, even later horen we aan de tafel eikel, eikel, eikel.
Michelle op het potje gezet en daarna in overleg met schoonmama nog wat in haar bloote billen laten lopen, Michelle bij het bureau zien staan kijken wat papa aan het doen is en ondertussen papa's schoenen vol piesen![]()
In een volle winkel, de verkoopster tegen michelle zeggen dat ze zo'n mooie lieve meid is, michelle nee zeggen en vertellen dat ze een DOOS is
Hihihihiquote:Op dinsdag 23 januari 2007 22:43 schreef Ireth het volgende:
*kickup*
Suus heeft een nieuw stopwoordje... "joh" [afbeelding]
Als in "Nee joh!!!" en "ech nie joh!!!"
Nu had ik dus vanmiddag terwijl we van de supermarkt naar huis liepen een opvoedkundig gesprek met mijn dochter...
"Suus, je moet niet 'joh' zeggen, dat is niet zo leuk, je kan dan beter 'nee mama!!' of 'ech nie mama!!' zeggen, dat is veel liever!"
"Vind joh dat dan ook niet leuk mama??"
"eehh.. nee Suus.."
Ondertussen lopen we door een straatje met allemaal voortuintjes..
"waar woont joh dan mama??"
"ja eehh.. dat weet ik niet precies hoor Suus! " (hoe leg je een niet tastbare term uit?)
"Woont joh hiero soms??" *wijst naar huis + tuintje*
"ah nee joh!!!" [afbeelding] [afbeelding]
Het was me ook ineens duidelijk hoe ze aan dat 'joh' is gekomen....![]()
quote:Op dinsdag 27 februari 2007 09:54 schreef Ireth het volgende:
Suus lag vanacht tussen ons in in bed, maar zonder luierbroekje, alleen in haar onderbroekje. Aangezien we geen waterdichte hoezen hebben was ik daar dus niet echt blij mee, dus ik begon madam aan haar broekje te trekken zodat ik een luierbroekje aan kon doen. Madam had daar geen zin in en stribbelde aardig tegen dus ik werd lichtelijk geirriteerd en begon wat te sjorren aan dat onderbroekje. "Suus ff luisteren nu, je moet een luierbroekje aan! Nu ff niet zo piepen en meewerken!!"
Manlief schiet in de lach en knipt het lampje aan... met mijn ogen knipperend tegen het felle licht vraag ik beduusd waar Suus nu ineens zo snel naar toe was...
Ik was dus half slapend druk bezig geweest om manlief uit zijn boxershort te sleuren.. Die kwam dus niet meer bij van het lachen.. en Suus?? Die lag gewoon in haar eigen bedje...
![]()
Ik heb dat dus heel vaak, tot grote hilariteit van manlief..quote:
quote:Op woensdag 14 maart 2007 12:57 schreef Noli. het volgende:![]()
![]()
Ireth!
Wat is/was Wilyan makkelijk. Kan zichzelf vermaken, vreet niet heel vaak belachelijk achterlijke dingen uit... Maar Hanne! Niet vertrouwd om die ook maar een seconde uit het oog te verliezen.
Gisteren halen we Wilyan uit psz/school. Vlak naast de psz staat een KPN-hokje met zo'n heras-hek er omheen. Daarnaast staan vaak paardjes. We gaan dus bij de paardjes kijken en dat gaat lange tijd goed.
Ineens ziet Wilyan een lieveheersbeestje en het valt ons op dat er wel héél veel van die beestjes zijn. Op dat moment begint Hanne te piepen en begint daarna te huilen.
Ik kijk op en daar staat ze dan.. Heeft onze kleine dame haar hoofd tussen twee spijlen van dat hek door gestoken!
Gelukkig kreeg ik gewoon haar hoofd weer tussen de spijlen door. Maar mèèèn, dan bedenk je je ineens wat als dat nou níet gelukt was!![]()
* Noli.] had al visioenen van grote brandweerkerels met giga instrumenten om dat hek om dat kleine eierhoofdje weg te knippen en dan een moeder ernaast zwetend met een kop als een biet.. [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding![]()
Achteraf lachen we er wat om (echt weer een Hanne-actie) en zijn we weer met de neus op de feiten gedrukt..
Ze is niet los vertrouwd..
![]()
Ooowwww heel herkenbaar, 'k wou het niet posten want ik schaam me doodquote:Op woensdag 14 maart 2007 21:59 schreef LadyS het volgende:
Vandaag een heel stuk gelopen met Amber, maar ze begint een beetje moe te worden (geen middagslaapje, dan weet je het wel) en ze weigert verder mee te lopen. Na veel gemopper ga ik haar halen, pak haar hand vast en neem haar mee. Ik loop een beetje te mokken, kijk strak voor me uit, Amber die aan het miepen is en ik ene hoor ik .......... KLOEINK *oeioeioeinnngggg* ,-dat was het nadreungeluidje, zoals een kerkklok na"dreunt' , gevolgd door een heeeeel hard gehuil
![]()
Amber was dus tegen een paal gelopen van een verkeersbord![]()
![]()
![]()
nu heeft ze een dikke buil op haar hoofd. Volgens mij was met mijn fout, want ik was haar aan het mee"trekken" en ik heb die hele paal niet gezien![]()
![]()
![]()
geluk bij een ongeluk was wel, (voor mij dan) dan ze daarna een stuk meegaander was, op weg naar huis
Gelukkig was dit een gevalletje zepastermethaarhoofdweldoormaarhoud'mzelfscheefduspasthetdanniet-gevalletje. Ik had haar dus wel meteen weer vrij maar we hebben weer een puntje om haar extra goed in de gaten te houden.quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Mijn zusje heeft dat ook een keer gehad.Stonden we in de IJsselhallen (Zwolle) op een landbouwtentoonstelling naast een bord "De grootste stier van Europa". En zij klem met dr dikke kop. Vader wrikken, moeder uit dr naad
![]()
Dat was Sugar Mwana.quote:Op woensdag 9 mei 2007 08:56 schreef Mwanatabu het volgende:
Naar die Ikea gaan was jouw enige blunder Dutch
Chagrijnen heb je overal, het was gewoon dom van die meneer om als een alfa-mannetje om die tafel te gaan staan bulken joh, kun jij het helpen dat je afgeleid werd!
Laatst werden wij idd ook met de neus op de feiten gedruktquote:Op woensdag 9 mei 2007 07:58 schreef Sugar het volgende:
Maar wat is zoiets snel gebeurd en wat voel je je daarna een waardeloze moeder, zeg.
Ik ben er ook wel benieuwd naar inderdaad!! Ken het verhaal niet.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:42 schreef bixister het volgende:
sorry ik zoek 't nog voor je op, moet nu weg. ik denk dat 't in 1 van de kinderpraatjestopics stond. i
Dat stukje met de 'spoiler-tekst'quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:52 schreef Moonah het volgende:
Nicole, bedoel je dat daar dat verhaal wat bix bedoelt staat?
Want dan kan ik het nog niet vinden.
En Bix, ik bedoelde gewoon even een samenvatting hoor.
Ja dats waar Bix het over had. Gewoon 1 ste pagina geschreven door Pepper_961.quote:Op vrijdag 15 juni 2007 17:52 schreef Moonah het volgende:
Nicole, bedoel je dat daar dat verhaal wat bix bedoelt staat?
Want dan kan ik het nog niet vinden.
En Bix, ik bedoelde gewoon even een samenvatting hoor.
Oh ja, dat probleem heb ik ook altijd, dat ligt aan je paginainstelling (hoeveel berichten je per pagina wilt), een rechtstreekse link naar het berichtje is natuurlijk ideaal haha, maar vergat even dat dat ook nog kon (zwangerschapsdementiequote:Op vrijdag 15 juni 2007 18:00 schreef Moonah het volgende:
MeNicole, ik was maar aan het zoeken op de eerste pagina die ik gelinkt kreeg, daar stond ook een verhaaltje met een spoiler...
niet met een jongetje van twee,maar wel met een puber van 14quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 13:08 schreef Rottdog het volgende:
Is s'avonds ook een keer bezocht door een jongetje van 2 met de woorden "kom even een bakkie leut halen". Ouders zaten in de kamer en hebben zoonlief nooit horen weggaan die is via de voordeur op pad gegaan.
Dat zijn van die dingen die kunnen gebeuren![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |