*noteert: op taal gaan letten als er kinders komen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:04 schreef texelonia het volgende:
Mijn eerste woordje was "kloot". M'n moeder zat altijd te vloeken in de auto op medeweggebruikers, dus op een keer zaten we in de auto en ik roep ineens "Kloot!" M'n moeder kijkt verbaasd om en zegt: "Wat zegt je daar????" Zegt m'n zus: "Jaaa, ze bedoelt klootzak!"
Whehehe, ik heb een keertje op mijn werk rond 14:00 telefoon gehad "dat de kinderen zo vervelend waren". Op de achtergrond hoorde je twee kinderen helemaal uit hun dak gaan. Ik vroeg dus iets van "wat heb je die in 's hemelsnaam te eten gegeven"? (Kleurstoffen, cafeïne...)quote:Op woensdag 21 september 2005 11:10 schreef Luchtbel het volgende:
Gadver die kop van die muis!
Een week of drie geleden was iedereen hier in huis moe en chagarijnig. Jolie had nog geen middageten gehad maar ze was zo moe dat we dachten dat het wel na het slapen kon. Het was een uur of 12 en mijnvond dat ik ook maar even moest gaan slapen. Ik heb schijnbaar niks terug gezegd en hij dacht dat ik boos was. Rond een uur of 3 hoorde hij Jolie kletsen en spelen en hij dacht dat we wel op zouden staan. Maar dat gebeurde niet. Rond half 7 maakte hij me wakker
hij had al die tijd gedacht dat we boos in de slaapkamer waren gebleven
en Jolie had ruim 3 uur in d'r bedje zitten spelen met enkel ontbijt op die dag
Hihi, heel goed. Het is een feit dat wat smoezel hier en daar goed is voor de gezondheid. Goed voor de weerstand hequote:Op woensdag 21 september 2005 13:09 schreef Leah het volgende:
Hier ook, Freek vrat ook slakken, ik ging zelf bijna over mijn nek iedere keer als ik ze uit zijn mondje moest frotten.
Bijkomend voordeel, ik nam het daarna een stuk minder nauw met het hygienische gedeelte van het huishouden.
En in een chique restaurant heten die inene: Escargots!quote:Op woensdag 21 september 2005 12:44 schreef Mwanatabu het volgende:
mijn moeder heeft legio dooie slakken (knars knars...) tussen mijn broertje zijn kaakjes vandaan moeten peuteren
Ja, maar daar zit dan meer vlees aan dat nog maar net dood is en niet ineengekrompen is tot een walgelijk stinkend klompjequote:Op woensdag 21 september 2005 13:26 schreef snoopy het volgende:
[..]
En in een chique restaurant heten die inene: Escargots!![]()
Mjah, mijn bed staat denk ik op twee meter afstand van die van Jolie dus ik heb zelf ook een redelijk aandeel geleverdquote:
Wat een zoet kindje trouwens, als het zo 3 uur speelt op lege maag en niet gaat gillenquote:Op woensdag 21 september 2005 15:36 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Mjah, mijn bed staat denk ik op twee meter afstand van die van Jolie dus ik heb zelf ook een redelijk aandeel geleverden hij is ouder dus het mag
Gadverdamme die slakken!
quote:Op woensdag 30 november 2005 15:52 schreef innovative het volgende:
Verder zelf van de week een mooie zet gehad. Ik ben overblijfjuf op een basisschool, en omdat het regenachtig was zat ik met de kleuters in de gymzaal. Ik had er een dagtaak aan ze uit het klimrek weg te houden. Op een gegeven moment zit er een jongen op de onderste rand, een jaartje of 4 ofzo. Ik had ook tegen de andere kinderen gezegd dat ze niet hoger mochten, dus ik naar hem toe en op hoge poten gooi ik eruig: "jij mag niet hoger hoor! Ga maar gewoon met de andere kinderen mee doen met voetbal ofzo!" Staat er een bijdehandje naast me "juf, hij kan ook niet hoger! Hij kan niet eens lopen juf!!!" Bleek dat het jong in een rolstoel zit en door één van de andere juffen op die onderste rand was gezet, zodat hij niet ondersteboven gelopen werd en naar zijn vriendjes kon kijken. Oeps!
En dat zeg je niet even?quote:Op woensdag 30 november 2005 15:52 schreef innovative het volgende:
Verder zelf van de week een mooie zet gehad. Ik ben overblijfjuf op een basisschool, en omdat het regenachtig was zat ik met de kleuters in de gymzaal. Ik had er een dagtaak aan ze uit het klimrek weg te houden. Op een gegeven moment zit er een jongen op de onderste rand, een jaartje of 4 ofzo. Ik had ook tegen de andere kinderen gezegd dat ze niet hoger mochten, dus ik naar hem toe en op hoge poten gooi ik eruig: "jij mag niet hoger hoor! Ga maar gewoon met de andere kinderen mee doen met voetbal ofzo!" Staat er een bijdehandje naast me "juf, hij kan ook niet hoger! Hij kan niet eens lopen juf!!!" Bleek dat het jong in een rolstoel zit en door één van de andere juffen op die onderste rand was gezet, zodat hij niet ondersteboven gelopen werd en naar zijn vriendjes kon kijken. Oeps!
Oef! Lijkt me heel genantquote:Op maandag 29 augustus 2005 10:28 schreef babyfeet het volgende:
heerlijke verhalen :d
christan leuk is dat he paardje rijden
dat poepen geweldig
ofdat ik hem vertelt heb weet ik niet anders nog maar een keer
is al een tijdje geleden
mijn vader en moeder waren 25 jaar getrouwt
gingen lekker uit eten bij de griek
we gaven kyllian heerlijk appelsap
toen begon hij wat ruzie te maken als ik zat zei was hij boos
en toen ja toen kroop de lucht in mijn neus ik dacht dat ruik ik niet goed ik ga eens kijken
en jawel hij zat helemaal onder er zat zo'n druk achter dat zelfs de vloer onder zat
en er lag vloerbedekking
pak hem uit de stoel die ook helemaal onder zat mee naar de wc verschonen
zoiets was me nog nooit overkomen dus is had geen schone kleding
mensen keken raar eerst met kleding naar de wc zonder kleding uit de wc kreeg gelukkig een zakje om alles in te doen
en gelukkig wat het heel goed weer .
sins dit voorval nam ik altijd extra kleding mee
Oe, schrikken Bright!quote:Op donderdag 1 december 2005 14:45 schreef Bright het volgende:
[..]
Oef! Lijkt me heel genant
Tipje voor schone kleding is helemaal niet zo slecht, trouwens
De eerste ervaring die wij hebben met een grieks restaurant en Elise was wat minder; het eerste (kleine!) stukje kip dat ze proefde bleef hangen.![]()
Wel, ik kan je zeggen dat de mensen wel vreemd kijken als je in het gangpad je kind op haar kop vast hebt, maar dat interesseerde me niks.![]()
Achteraf kregen we wel een extra drankje voor de schrik.![]()
Oh, vergeten op te schrijven; hij stond op het balkon!!!quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:14 schreef Belana het volgende:
he? waarom moest je dan bellen toen je voor de deur stond? je man stond toch ook voor de deur?
maarre, knap gedaan weer hoor
Nou ik heb zeg maar door de veiligheidknip heen getrapt he, en ik voel het nu nog in dat been en mn rug.quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:18 schreef Belana het volgende:
ow!Ow wat erg!
maar dat je die deur dan open kon brenken zeg! dat zou mij niet lukken
wat zeiden de buren?quote:Op donderdag 5 januari 2006 08:47 schreef Mwanatabu het volgende:
*Meldt opnieuw*
Gisteren het volgende paniekverhaal:
Ik stond onderweg naar huis net de boodschapjes bij Appie Heijn af te rekenen, toen manlief belde:
"Waar ben je? Kun je héél snel komen, want Oudste heeft me buitengesloten op het balkon!"
Ik!!!! , smijt alles wat ik net betaald heb in de tas en sprint naar buiten ("laat het bonnetje maar zitten"), op de fiets en racen maar.
Paar minuten later, ik sta hijgend met een rolberoerte voor de deur. Zit natuurlijk op de veiligheidsknip.
Kindertjes aan de andere kant: Mama!![]()
![]()
Ik bellen: "Hij zit op de knip!"
Hij: "Uh...breek de deur maar in dan!" (Balkondeur is helemaal van glas, als hij moet schoppen wordt het link)
Ik: "Raaaah!" *hak* *schop* *trap* KRAAAAAK
Kindertjes: Mama!![]()
![]()
![]()
Man:![]()
![]()
![]()
Sta ja daar als Rambo in je huis in te breken...
Ja, da's weer een minpuntje. Niemand die iets had gehoord of wat.quote:
Hahaha, goed dat ze het nog zei, anders had je daar zoonloos in Tilburg gestaan...quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:43 schreef vamperotica het volgende:
Vampje had samen met de kiddies en familie een heerlijk kerstmaal genuttigd bij oma...
Zusje en vriendje nog even naar huis gebracht en was toen van plan om naar huis te gaan rijden... Nou is Apeldoorn-Tilburg best een afstand voor goedgevulde kinderblaasjes... Dochterlief moest van mij eerst naar de wc en daarna zoonlief nog even.. Maar die kwam ik tijdens het "even in de auto leggen van wat kadootjes" tegen op de achterbank... Dochterlief kwm terug en zoonlief ging ook even.... Dochterlief zit in de auto en ik wil gewoon weg gaan rijden.... Uhm... vergeet je niet iets/ vraagt mn zusje nog... Nee hoor, hoezo?
Nou.. je zoon zit nog op de wc...
Yup! Nou ja... ik heb nog ene jongere uitvoering rondhobbelen..Als reservequote:Op donderdag 5 januari 2006 13:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hahaha, goed dat ze het nog zei, anders had je daar zoonloos in Tilburg gestaan...![]()
Ik schaam me ook best een beetje...quote:
quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:10 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Yup! Nou ja... ik heb nog ene jongere uitvoering rondhobbelen..Als reserve![]()
En in juni komt er nog 1 bij.... alleen weet ik nog niet of dat de mannelijke of vrouwelijke uitvoering gaat worden!quote:
Kijk, dan kun je het toch gewoon op zwangerschapsdementie gooien?quote:Op donderdag 5 januari 2006 14:14 schreef vamperotica het volgende:
[..]
En in juni komt er nog 1 bij.... alleen weet ik nog niet of dat de mannelijke of vrouwelijke uitvoering gaat worden!![]()
Een zetpil daar zijn ze vaak minder van gecharmeerd iddquote:Op maandag 9 januari 2006 15:12 schreef Ladybos het volgende:
Ireth heel herkenbaar, dat doe ik ook regelmatig ! Manlief vind het wel best, zolang het bij aaien blijft
quote:Op maandag 9 januari 2006 15:20 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Een zetpil daar zijn ze vaak minder van gecharmeerd idd![]()
quote:Op maandag 9 januari 2006 15:20 schreef Mwanatabu het volgende:
Een zetpil daar zijn ze vaak minder van gecharmeerd idd![]()
Thermometer, zinkzalfquote:Op maandag 9 januari 2006 15:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]Of een schone luier
Compleet met het hanteren van billendoekjes
Ik voelde me zo enorm rot toenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:28 schreef Rewimo het volgende:
Oei, bij die laatste kon je wel door de grond zakken denk ik, wat zielig...
Het is geen boze opzet, maar toch kun je wel door de grond zakken bij zo'n zeperd idd...quote:
Hihi, die kennen we hier ookquote:Op zondag 22 januari 2006 23:09 schreef edje34 het volgende:
Afgelopen vrijdag moest sanne naar het consultatiebureau voor haar 4e prikje,dus ik haar uitkleden.
Nadat ze gewogen was enzo wikkelde ik haar in d`r badjasje en zette ze bij mij op schoot,we moesten immers nog bij de arts zijn.
Voelde ik opeens iets warms op mijn broek,ik kijken jahoor geplast.
Zegt die vrouw van het consultatiebureau ``je mag haar wel een luier om doen hoor``
Daar was ik dus mooi te laat mee.
denk het ook niet,volgende keer gelijk luier omquote:Op maandag 23 januari 2006 07:50 schreef lady-wrb het volgende:
hahaha, edje, dat gebeurt je vast niet nog een keer
quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:11 schreef Ireth het volgende:
"Suus niet doen! op je knietjes zitten!"
Voor de honderdste keer moet ik Suus vertellen dat ze niet mag staan op de bank. Ze wil dan naar buiten kijken, maar als ze op haar knietjes zit lukt dat ook net wel. Met een diepe zucht loop ik de woonkamer binnen als ik merk dat ik geen respons krijg.
De koude vloer onder mijn blote pootjes doet me rillen en terwijl ik naar het lichtknopje grijp werp ik een blik op de bank. Die leeg is. Waar geen Suus te vinden is.
Verward kijk ik om me heen, waar is ze nu gebleven? Even aan manlief vragen of hij het weet. Manlief is ergens ver in dromenland en een blik op de wekker doet me beseffen dat Suus dat ongetwijfeld ook is.
01.55
Even sta ik te twijfelen, stond Suus nu wel of niet op de bank naar buiten te kijken? Een geritsel van dekens en slaapzak door een omdraaiende Suus over de babyfoon verteld me dat Suus gewoon in bed ligt.
Verkleumd kruip ik tegen manlief aan. Die zich met een luid gemopper van me afdraait. Ik mag geen eens mijn voeten opwarmen tegen die van hem aan.
[afbeelding]
(tis voor manlief te hopen dat dit gedrag ooit nog eens stopt, die wordt doodmoe van mijn nachtelijke sessies)
Jeuz, daar kom ik bij lange na niet aan nee...quote:Op dinsdag 31 januari 2006 09:42 schreef Ireth het volgende:
[..]
neuh... Ouders; Blundertopic part II
(gemiddeld zo'n 3 a 4x per week denk ik....)
Ja precies, dat is ook wat ik ermee bedoel. Ik zal het ook niet meteen in de vuilnis laten belanden maar in een doos op zolder... you never know. En waar hij te groot voor is, kan gewoon naar mn neefje van 2 maanden.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou er niet over piekeren om iets weg te doen waar hij echt aan gehecht is. Dit gaat puur over speelgoed waar hij niks meer mee doet, of dat stuk is of zo.
Soms is een kind aan dingen gehecht waar hij tijden niet naar omkijkt of niet mee speelt. Dat drie maanden achter elkaar kapot ligt te wezen in een kastje, maar er dan wordt uitgehaald om het nog eens te bewonderen. Omdat hij het van opa heeft gekregen bijv. (en jij dat allang weer vergeten was omdat het om iets onbenulligs als een lapje stof ging).quote:Op zondag 16 juli 2006 18:14 schreef Rewimo het volgende:
Ik zou er niet over piekeren om iets weg te doen waar hij echt aan gehecht is. Dit gaat puur over speelgoed waar hij niks meer mee doet, of dat stuk is of zo.
noteert voor later eventueelquote:Op zondag 16 juli 2006 18:33 schreef lady-wrb het volgende:
hier gaat aanstaand puin in een doos de schuur in. is er een maand niet naar gevraagd, gaat het de bak in.
Daar moet je inderdaad heel voorzichtig mee omgaan, daar heb je gelijk in. Punt is hier alleen dat Nick een fenomenaal geheugen heeft als het gaat om wat hij van wie gekregen heeft, met dito herinneringen aan het geef- of krijgmoment. Van alles maar dan ook alles weet hij nog van wie hij het heeft gekregen en bij welke gelegenheid. Een onooglijk klein blauw plastic blokje, waarvan ik geen flauw idee had waar het ooit bij had gehoord, bleek te horen bij een vijfdehands (en niet meer compleet) vormenspelletje bij Opa en Oma en was kennelijk ooit na het logeren mee naar huis gekomen. Een wieltje bleek bij een Mac-speeltje te horen, de rest was een jaar geleden al kapot en weggegooid.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:13 schreef ChrisJX het volgende:
Toch zou ik hier graag even een opmerking maken in het belang van het kind
Hou er wel rekening mee dat je kind enorm gehecht kan zijn aan iets wat voor jou niet meer dan een onooglijk lapje stof is. Ik kan me een dergelijke opruimbui namelijk nog goed herinneren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |