Storm laat me blunder na blunder maken.
Op mijn verjaardag even naar Ikea, koffie drinken. Leuk, maar ramvol, want (oh ja!) vakantie!!!! Elke opa, oma, vader en moeder uit Eindhoven en omstreken was op deze maandagochtend met minimaal 4 (klein)kinderen naar Ikea gereden, zo bleek. Jeuj.
![]()
Het restaurant was onbegaanbaar, maar we zagen toch een tafeltje! Storm in kinderstoel, dienblad op tafel en een ouwe vent die ineens zegt: "Deze is bezet, hoor!!!
![]()
" Oeps, zijn jas hangt er ook, zien we nu. Maar wat zien we niet... Dat Stormpje graait naar het dienblad, naar de koffie en onder mijn ogen kiept ie zo het net gepakte kopje koffie om. Over zijn arm, zijn beentje....!!!
![]()
Ik schreeuw hard "Storm!!!!" en hij huilt, misschien van schrik, misschien van pijn?
![]()
Ik in elk geval van schrik én woede, want de betreffende ouwe vent mompelt: "Sjonge, jonge, jonge..." terwijl hij de tafel schoonmaakt. "Meneer, maakt u zich nu druk om die táfel??!!" sis ik. "Nee, ik vind het zielig voor dat kind. Dat vind ik. En ik vind het dom van jullie." (Hij kijkt naar mij en mijn moeder, die er ook bij is).
Woedend en geschrokken ga ik hard snikkend met Storm, die al meteen is gestopt met huilen, naar het toilet. Ik kom 3 Ikea-medewerkers tegen die bezorgd met me mee gaan, omdat ik huilend met baby de weg zoek naar een wc. Lief van ze, want ik was echt heel erg overstuur en paniekerig. Samen even een lauw nat doekje erop gehouden, maar er was gelukkig echt helemaal niks aan de hand. Nergens een rood plekje en Storm die gewoon vrolijk was. Maar wat is zoiets snel gebeurd en wat voel je je daarna een waardeloze moeder, zeg.
![]()
Zeker als zo'n vent het je meteen in je gezicht zegt.
Dezelfde dag graait Storm aarde uit een plant en eet het op.
De volgende dag heeft Storm met zijn hand even lekker door het potje vol plas van zijn zus geroerd en de vloer ermee gesopt.
Moeders, moeders, bij deze baby moet je opletten!!!!