quote:Op zondag 24 april 2005 21:13 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
HelloJolietje is morgen 9 maanden en het bleek alleen maar erger te worden, zo heeft ze regelmatig met een speen in het overslagje van d'r rompertje geslapen en ik me maar afvragen waar die spenen toch bleven tijdens het verschonen. Goot ik op een veel te vroege morgen yoghurt in d'r fles in plaats van melk, had ze een luier achterstevoren aan, was bij het postkantoor niet meer te achterhalen wat het nummer van mijn pakketje was; in de 3 minuten dat we hadden staan wachten was het bonnetje tot 4 cm na opgegeten
had ik nog Vicks aan m'n vinger toen ik daarmee een wondje op d'r hand wou bekijken
dat brandde enorm.
Paar weken geleden was ik d'r aan het verschonen bij de Hema en kon na een ware vechtpartij (veel te hoge verschoontafel en te druk kind) slechts 1 sokje terugvinden. Het tweede sokje was onvindbaar, uiteindelijk maar een nieuw paar sokken gehaald en weggegaan. Toen ik later die dag bij een vriendin een poepluier van Jolie wilde verschonen riep ik geschrokken hulp in; er zit iets bloederigs in d'r poep!!! Ja of dus gewoon een knalrode sok![]()
Oh en onze antilekbeker kan nergens mee naar toe, echt heel raar maar er zat helemaal geen dop bij toen we hem kochten![]()
quote:....iets bloederigs in d'r poep!!! Ja of dus gewoon een knalrode sok
Ha ha zo heb ik mijn zoontje toen ie heel klein was wel eens in een tuinbroek gehezen, en hij probeerde nog weg te lopen ook, dat stomverbaasde koppie van hem, hij viel niet maar hij keek wel erg benauwd.quote:Op zondag 8 mei 2005 18:46 schreef Luchtbel het volgende:
Rottdog het is trouwens net alsof je in onze badkamer bent, wij hebben ook zo´n kleur muur, een tubroze douche gordijn en zo'n kastje
In het zwembad de hele tijd bezig die twee benen in de goede gaten van de band te wurmen, dan denk je dat gaat thuis wel ff snel in de loopstoelkind loopt al weg terwijl ze steeds verder naar onder zakt
vraag me nog af waarom. Op het moment dat het karretje boven het kind uit komt realiseer ik me dat er twee benen door één gestoken zitten
![]()
haha, ik ben dus niet de enige!!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:28 schreef heaven7 het volgende:
Ik ben oppas geweest van oa een meisje van nu 4 jaar, toen ze een jaar of 2.5 was gingen we op dinsdag lekker naar de markt, een hele grote boodschappenlijst van mama meegekregen en ooknog eens 4 broden moeten halen. Dat allemaal leuk gehaald, kind in de buggy, spullen in en aan de buggy, op de markt even een krentebol halen, de buggy loslaten om geld te pakken en dan vergeten dat al die boodschappen veel meer wegen dan dat kind![]()
Nopequote:Op donderdag 25 augustus 2005 08:22 schreef PM-girl het volgende:
[..]
haha, ik ben dus niet de enige!!
"die is bij de chinees"quote:Op woensdag 24 augustus 2005 15:35 schreef vamperotica het volgende:
met Dochter, zoon van vier en drie even op een terrasje gaan zitten... Flink kletsen met een vriend die ik in tijden niet gezien had... Toevallig staat er vlakbij een draaimolen....
Jengel... Zeur... Ah... Mama... Okee... Ga maar snel....
Mogen we zelluf?
Nou.. Vooruit... Alles met arendsogen in de gaten houden.. Gaat prima.. Kiddies heerlijk aan het ronddraaien, moeder weer aan de klets... Komt dochterlief alleen terug... Uhm... Net had je nog een broertje....
Ja, die is kwijt... Paniek!!!!
Overal gespeurd.. Geen zoontje te bekennen... Dochter roept continu: "Die is bij de chinees"...
Mama moet nu zoeken, niet van dier are dingen zeggen.... Naast het terras een chinees restaurant, wat eigenlijk nog gesloten is... Met zoonlief voor het raam.....
Ik heb dat zó vaak zien gebeuren, en ik sta elke keer weer dubbelquote:Op donderdag 25 augustus 2005 10:59 schreef heaven7 het volgende:
[..]
NopeEn het was extra genant want het was middenop de markt en iedereen keek
Zohow herkenbaar!!!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 11:56 schreef anneja het volgende:
's ochtends tandjes poetsen. Zoontje staat al braaf met zijn mondje open 'AAAAAAAA' te zingen, terwijl ik en mijn ochtendhumeur zijn tandenborsteltje zoeken en er tandpasta op doen. 'Beetje heet' stamelt hij verrast als ik de tandenborstel over zijn gebitselementjes rag. Tuurlijk, denkt mijn slaperig brein, het zal wel, beetje heet, raar kind. Twee picoseconden later zet hij het op een brullen. Dan valt mij op dat ik per ongeluk Parodontax heb gebruikt in plaats van zijn milde peutertandpasta. Hij zingt nu, weken later, weer voorzichtig 'AAAAA' als zijn tanden gepoetst moeten, maar echt van harte gaat het niet meer.
slaap jij altijd als je oppastquote:Op donderdag 25 augustus 2005 16:57 schreef _Arual_ het volgende:
De ouders van mijn oppaskindje hadden me niet verteld dat ie in staat was om zelf de deur van het slot te doen... Ik lag al te slapen en werd wakker van het geschreeuw van dat hummeltje in de tuin. Godzijdank kon ie nog niet het hek dat de inrit van de straat afsloot open krijgen.
en ik wist niet dat PLASTIC dartpijltjes ook bloederige wonden kunnen veroorzaken.
ik heb ook opgepast.. maar een klein hummeltje gaat niet zo snel s nachts de straat op dunkt me.. s nachts bij het oppassen slapen oke dóh maar zoals ik het lees is dit overdags gebeurd..quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:18 schreef Bar_en_Mar het volgende:
ik sliep ook bij oppas gezin hoor _evenstar_ is helemaal zo gek nog niet.....
Moest dan ook de andere dag naar school, en de ouders van oppaskindjes kwamen meestal maar pas tegen 4en smorgens thuis....
dus jij bent straks 24/7 wakker?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:14 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
slaap jij altijd als je oppastje hoef hier nooit op te oppassen
![]()
je hoeft niet meteen te capsenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:41 schreef Magneet het volgende:
Ik haal uit dat verhaal NERGENS of het overdag of 's avonds is en dan nog, als het kind boven ligt te pitten kan je zelf ook ff op de bank een uiltje knappen hoor, is geen verschil
jaquote:
quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:18 schreef anneja het volgende:
Van de vakantie hadden we trouwens ook weer een ranzige, we hadden net gegeten bij een pannenkoekenrestaurant en jongste besloot (na vier dagen niks) fijn te gaan poepen. Dus man met hem naar binnen met zijn kijk-mij-zorgende-vader-zijn look, om te vragen of er ergens een verschoonplek was. Was er niet, zei de serveerster, maar het mocht wel gewoon op tafel hoor (als ik iets ranzig vind is het het verschonen van poepluiers op een eettafel, maargoed). Zoontje dus op de tafel, en terwijl hij net ligt besluit die dat hij eigenlijk nog helemaal niet klaar was met poepen (en na vier dagen niks, tja, laten we zeggen dat zijn opslagcapaciteit groter is dan die van zijn luier). Alles, maar dan ook alles zat onder. Uiteindelijk alles zo goed en zo kwaad als het ging weer weggepoetst met zijn jasje en kleren (waren toch al vies), met billendoekjes, en met een hoop wc-papier, onderwijl proberend dit alles te doen zonder dat de andere eters er wat van zouden merken. Toen we weggingen was de tafel schoner dan toen we kwamen, maar toch.
Ach. Het eerste volzinnetje van oudste was 'oh, KUT!' van zijn oma hoor, heus!quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Eerlijk waar, ik heb het één (1, EEN) keer gezegd...)
Ik overnachtte altijd als ik ging babysitten. Ik was destijds zelf nog piepjong, en mocht 's nachts niet de straat over. Dit gebeurde dus rond vier uur 's nachts of zo. Maar ik hoorde het godzijdank nog net op tijd allemaal.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:14 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
slaap jij altijd als je oppastje hoef hier nooit op te oppassen
![]()
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:22 schreef anneja het volgende:
Ach. Het eerste volzinnetje van oudste was 'oh, KUT!' van zijn oma hoor, heus!
En jongste noemt onze buurman Christiaan al bijna een jaar Tietun. Komen wij hem tegen in de buurtsuper. Roept hij zoon dus, niet buurman enthousiast en uiteraard zeer luid: 'Mamamamamama! Tietun! Tietun kijken! Tietun Tietun Tietun!'. Hmmmm.
Mijn derde woordje was "Voddedomme"quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 20:04 schreef texelonia het volgende:
[..]
Mijn eerste woordje was "kloot". M'n moeder zat altijd te vloeken in de auto op medeweggebruikers, dus op een keer zaten we in de auto en ik roep ineens "Kloot!" M'n moeder kijkt verbaasd om en zegt: "Wat zegt je daar????" Zegt m'n zus: "Jaaa, ze bedoelt klootzak!"
Zo noemde mijn moeder me vroeger altijd "vieze poepchinees" als ik had gepoept, ik kon nog niet goed praten en maakte er altijd "Poepienees" van...quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:47 schreef Mwanatabu het volgende:
Oh ja, als we toch in de restaurantsfeer blijven: de eerste keer dat wij met kind naar een restaurant gingen, was dit 1,5 jaar en begon net met brabbelen (taalverwervingsstoornis tgv autisme). Hij is nogal luidruchtig, dus kon iedereen meegenieten van een KUT KUT KUT!!! gillende dreumes (en nee, dit was puur toeval, hij was gewoon de K, de U en de T aan het oefenen).
Hihihihi. Maar je moet het zo zien: ze heeft zich in ieder geval flink vermaakt!quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:30 schreef Ireth het volgende:
Suus had al 2 dagen niet gepoept, dus ik was op het ergste voorbereid... maar op dit??
Het zat nog net niet achter haar oren en een putmeur....![]()
Het ene doekje na de andere vloog over haar besmeurde billen tot.... ik misgreep... doekjes op....
En waar lag het nieuwe pak doekjes? In de keuken!Sta je daar letterlijk en figuurlijk midden in de sh!t....
Oke andere maatregelen, douche aangezet, paar badspeeltjes de douche ingegooid, Suus in blote nixie ook in de douche geparkeerd en ik op jacht naar doekjes, handdoeken, schone kleertjes.
Wat kan er namelijk misgaan met een sproeier, een suus en een douche?
Nou..... heel veel.... besefte ik toen het schuim onder de douchedeur kwam..
Suus ruikt dus nu naar Axe, naar Fa, naar Dove, naar Zwitzal, naar Zwartskopf en naar scheerschuim![]()
De billen zijn schoon, mijn douche ruikt overdadig naar van alles en ik... ben bekaf....
quote:
quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:09 schreef Luchtbel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Vannacht zwabberde ik met stapel wasgoed de slaapkamer in. Even gauw in de kast leggen voordat ze s morgens alles door de war gooit. Struikel ik over een zaklamp en al het wasgoed komt op m'n dochter terecht die heerlijk ligt te slapen......doodse stilte......ze slaapt door.
In het donker alles proberen bij elkaar te rapen en in de kast te leggen, ze blijft slapen. Uiteraard struikel ik nog een keer over dezelfde zaklamp. Nog geen reactie. Mmmmmmm zou alles wel goed met d'r zijn. Wel eng dat ze niet reageert. Even kijken (waar lag die zaklamp ook alweer) bijschijnen. Niks aan de hand. Kind slaapt lekker, ik kan rustig gaan slapen. Tot ze wakker schrikt doordat ik de zaklamp uitklik![]()
Ze is dus wakker geweest vannacht, beetje mopperig aan het ontbijt. Het is half 7, half 8 moeten we vertrekken. Cornflakes in bakje 'hap hap?' Nee Jolietje even wachten tot er melk bij zit, koelkast open. Shock. Ik bekijk alle etiketten maar nergens staat melk op. Er is geen melk.![]()
Dan maar zo, maar het kind is overtuigd. Geen melk: niet happen! Ik probeer d'r nog te paaien met een beetje yoghurt, thee met koffiemelk, broodje. Nee. 'Mel!' (melk) 'Hap hap!'
Het duurt d'r veel te lang en uiteraard raakt ze overstuur, giftig als ik d'r wil aankleden en terwijl ik m'n tandenpoets ligt ze brullend op de grond. Ik besluit later weg te gaan, een pakje opvolgmelk te halen bij AH zodat ze dat onderweg kan opdrinken. Gillend kind dat in m'n gezicht slaat maar ook niet wil meelopen sleept half over de grond. Leeg flesje valt, kind brult steeds harder, we zijn de eerste klanten van vanochtendStijf kind in fietsstoeltje gepropt en ik probeer het pakje los te maken wat helemaal niet gaat zonder schaar
voorbijgangster met nagelschaartje biedt hulp aan. Melk in flesje. Dit moet genoeg zijn en er valt een stilte terwijl ik de dop op de fles doe, als ik op kijk zie ik dat ik me vergist heb, ze is d'r gil aan het zoeken, ze is woest! De fles mietert ze 5 meter verderop op de grond 'Maaaaaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa'
Ja wat in godsnaam???? Wat kan ik nu nog fout gedaan hebben???
'Mel!' 'Hap hap!'
Zucht![]()
Kijk ff in het kinderpraatjes topicquote:
Lang hier niet geweest, maar bij deze kan ik me echt amper stil houden hier op mijn werk!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 08:57 schreef Mwanatabu het volgende:
1: even niet opletten terwijl de oudste alleen een onderbroek aanheeft ivm zindelijkheidstraining
2: als de stank inmiddels te erg is om te negeren er achterkomen dat er gepoept is
3: kind alsnog op de plee zetten om het "poep hoort bij de wc"-gevoel te geven
4: volgescheten onderbroek uitspoelen onder de douche, onderwijl de jongste de badkamer uitschreeuwend
5: *paf*
6: van de wc gevallen kind achter de wc vandaan vissen, de wc-borstel afpakken, onderwijl de jongste de wc uitschreeuwend
7: jankend kind met beginnende buil op hoofd onder de douche zetten, onderwijl controlerend of je zelf niet onder de stront zit (en uiteraard jongste nu én uit de badkamer én uit de wc houdend middels viswijfgeschreeuw)
8: erachterkomen dat jankend kind inmiddels niet meer huilt om zijn buil, maar omdat de douche maar niet warm wordt
9: warm water aanzetten![]()
![]()
![]()
10: jongste met onverantwoord vet en zoet en veel snoep voor de tv zetten
11: oudste in- en afzepen en naar rozenbloesempjes ruikend afleveren voor de tv
12: wc en badkamer uitbaggeren en wasmachine aanzetten
13: op het kinderdagverblijf en in de speeltuin uitleggen dat hij van de wc gevallen is en ik hem heus niet expres onder de koude douche zette
mailtje????quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |