Wat een fantastisch nieuws voor al die mensen die zich zo voor hem hebben ingezet. Het was een krankzinnig verhaal en het is zo logisch dat die jongen hier gewoon mag en moet blijven.quote:Congolees Eric mag waarschijnlijk blijven
DEN HAAG (ANP) - De 17-jarige Eric Fuanani uit Congo kan waarschijnlijk in Nederland blijven. Dat heeft staatssecretaris Nebahat Albayrak (Justitie) dinsdag gemeld. De afgelopen weken is campagne gevoerd voor de Congolees, voor wie scheiding van zijn familie dreigde.
De staatssecretaris stelt de jongen nu op basis van een hardheidsclausule vrij van de verplichting om een zogenoemde machtiging tot voorlopig verblijf te tonen. Dat betekent dat Eric een verblijfsvergunning krijgt als hij voldoet aan de overgebleven voorwaarden, die bijvoorbeeld voorschrijven dat iemand een schoon verleden moet hebben. Albayrak heeft dat aan de Tweede Kamer geschreven in reactie op vragen van SP'er Jan de Wit.
Onder aanvoering van Defence for Children International is actie gevoerd om Eric bij zijn moeder in het Brabantse dorp Klundert te houden. De kinderrechtenorganisatie vindt dat zijn recht op een gezinsleven werd geschonden.
Een woordvoerster reageerde dinsdagavond dan ook tevreden op het besluit van Albayrak. ,,We zijn erg blij met de opening die wordt geboden.'' Voor woensdag stond al een ludieke actie op het Plein voor het parlementsgebouw in Den Haag gepland. Die gaat gewoon door, maar nu als oproep voor de rechten van alle kinderen.
De moeder van Eric ontvluchtte in 1993 Congo, waar toen een burgeroorlog woedde. Haar zoon bleef achter. Jaren later kwam ook de jongen naar Nederland. In tegenstelling tot zijn moeder heeft hij nog geen Nederlands paspoort, waardoor uitzetting dreigde.
Tuurlijk is dit belachelijk. Want ja, stel je toch een keer voor dat je menslievend zou handelen. Hoe haal je het in hemelsnaam in je hoofd om een zoon van 17 NIET te scheiden van zijn moeder. Mensen die zulke plannen bedenken zijn echte de duivel. Optiefen met dat soort lui.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Belachelijk. Is het oorlog in Congo?
Ja.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ach flikker toch op met dat sentimentele gelul. De hele asielindustrie is niets meer als wat het woord al zegt: een industrie. NL is gewoon te klein en te overbevolkt EN al te vol met sloten onopgeleid kansloos tuig om maar gezellig meer en meer toe te laten. Deze jongen hoort hier niet, had hij of zijn verzorgers hun zaakjes maar beter moeten regelen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk is dit belachelijk. Want ja, stel je toch een keer voor dat je menslievend zou handelen. Hoe haal je het in hemelsnaam in je hoofd om een zoon van 17 NIET te scheiden van zijn moeder. Mensen die zulke plannen bedenken zijn echte de duivel. Optiefen met dat soort lui.
Hoe weet je dat hij kansloos is? (voetbalclub RBC is erg in hem geinteresseerd)quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach flikker toch op met dat sentimentele gelul. De hele asielindustrie is niets meer als wat het woord al zegt: een industrie. NL is gewoon te klein en te overbevolkt EN al te vol met sloten onopgeleid kansloos tuig om maar gezellig meer en meer toe te laten. Deze jongen hoort hier niet, had hij of zijn verzorgers hun zaakjes maar beter moeten regelen.
Sentimenteel gejank altijd met dit soort zaken: "Het zijn [insert hysterisch stemmetje]mensen hoor."
Welke economische belangen hebben de media in het Midden-Oosten?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:02 schreef jaoka het volgende:
Lees eens wat ander nieuws dan wat je voorgeschoteld krijgt, zou ik zeggen. Dat gaat namelijk uitsluitend over het Midden-Oosten, omdat daar economische belangen zijn en zo.
Vrij kansloze club..quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij kansloos is? (voetbalclub RBC is erg in hem geinteresseerd)
Hij kwam hier als kind.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:18 schreef type_29 het volgende:
17 is bijna volwassen
toen ik 17 was woonde ik al op mezelf
er wordt hier gedaan alsof het klein kind is
De media zenden uit wat mensen interessant vinden, maar vooral wat machtige mensen. Die bepalen namelijk hun subsidie bij publieke omroepen, zijn vaak bevriend met de directeuren van omroepen (met alle belangen vandien) en bepalen wat de bevoegdheden van de media zijn. Zou ik nog bijna vergeten dat de media vaak afhankelijk zijn voor scoops.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:13 schreef Commensaal het volgende:
[..]
Welke economische belangen hebben de media in het Midden-Oosten?
Lig je onder een steen?quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Is het oorlog in Congo?
Aggut, wat ben jij een kleinzielig mens met al je aannames. Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom deze jongen hier mag / moet blijven. Maar nee, jij gooit het maar weer eens op 'het is vol'. Deze jongen is op z'n vijfde z'n moeder kwijtgeraakt en heeft die pas op z'n twaalfde weer teruggevonden. Maar nu zeg jij doodleuk dat ie weer weg moet. Heel moedig van je kereltje, zo achter je toetsenbord.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach flikker toch op met dat sentimentele gelul. De hele asielindustrie is niets meer als wat het woord al zegt: een industrie. NL is gewoon te klein en te overbevolkt EN al te vol met sloten onopgeleid kansloos tuig om maar gezellig meer en meer toe te laten. Deze jongen hoort hier niet, had hij of zijn verzorgers hun zaakjes maar beter moeten regelen.
Sentimenteel gejank altijd met dit soort zaken: "Het zijn [insert hysterisch stemmetje]mensen hoor."
Oh nee ja dan kan het wel. Ook totaal vergelijkbare situaties. Je hebt me in een keer om! Je kwam ook zeker nooit meer terug bij je ouders na je 17de omdat er een afstandje Nederland - Congo tussen jou en je familie zat?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:18 schreef type_29 het volgende:
17 is bijna volwassen
toen ik 17 was woonde ik al op mezelf
er wordt hier gedaan alsof het klein kind is
Dus, als je al het sentimentele geschreeuw van jou er af trekt, wat zeg je nu eigenlijk:quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je suggereert toch aan een moeder kind-band?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:32 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Oh nee ja dan kan het wel. Ook totaal vergelijkbare situaties. Je hebt me in een keer om! Je kwam ook zeker nooit meer terug bij je ouders na je 17de omdat er een afstandje Nederland - Congo tussen jou en je familie zat?
Nee hoor, het was gewoon een vraag. Ik vind je antwoord alleen niet echt overtuigend.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:24 schreef jaoka het volgende:
[..]
De media zenden uit wat mensen interessant vinden, maar vooral wat machtige mensen. Die bepalen namelijk hun subsidie bij publieke omroepen, zijn vaak bevriend met de directeuren van omroepen (met alle belangen vandien) en bepalen wat de bevoegdheden van de media zijn. Zou ik nog bijna vergeten dat de media vaak afhankelijk zijn voor scoops.
Gut, moet ik doorgaan?
Dacht je nou echt dat de media totaal onafhankelijk is?![]()
Ten eerste, je kan niet iets aansuggereren. Maar goed.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:35 schreef type_29 het volgende:
[..]
Je suggereert toch aan een moeder kind-band?
Dat dat de reden is waarom die jongen hier moet blijven.
Nou, het is helemaal geen kind.
En vuile hufter die je de bent, wie weet zijn mijn ouders wel dood.
Hij is 17. Dan ben je in Nederland nog een kind. Daarbij verblijft hij hier al een tijd.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:35 schreef type_29 het volgende:
[..]
Je suggereert toch aan een moeder kind-band?
Dat dat de reden is waarom die jongen hier moet blijven.
Nou, het is helemaal geen kind.
Och, bijdehandje.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ten eerste, je kan niet iets aansuggereren. Maar goed.
Het is geen kind? Jij hebt hem ontmoet? Hij is 17, dus wettelijk nog een kind. Rechts is toch altijd zo van de wet uitvoeren en regels zijn regels? Nou, volgens de regels is hij een kind, ongeacht wat jouw mening is.
Vuile hufterGa je nu ineens sentimenteel doen over wellicht dode ouders? Hou toch op man.
Jeetje, een voetballer. Nou daar hebben we wat aan.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:11 schreef SCH het volgende:
[..]
Hoe weet je dat hij kansloos is? (voetbalclub RBC is erg in hem geinteresseerd)
Hij is een Congolees.quote:Waarom hoort hij hier niet?
Ja, dat kan ik van jou ook zeggen, 'kereltje', maar dat doet helemaal niets er aan af.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:30 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Aggut, wat ben jij een kleinzielig mens met al je aannames. Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom deze jongen hier mag / moet blijven. Maar nee, jij gooit het maar weer eens op 'het is vol'. Deze jongen is op z'n vijfde z'n moeder kwijtgeraakt en heeft die pas op z'n twaalfde weer teruggevonden. Maar nu zeg jij doodleuk dat ie weer weg moet. Heel moedig van je kereltje, zo achter je toetsenbord.
Wie is hier nu sentimenteel?quote:
Het asielbeleid zélf is ook op sentimenten gebaseerd, dus waarom je van jou niet zou mogen handelen uit mededogen is uiterst vaag ...quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Geef me eens 1 reden waarom hij hier wel zou mogen blijven behalve 'het is zo zielig' want dat is gewoon geen argument.
- Eric is volgens de wet een kind en kinderen hebben recht op verzorging van hun ouders. Dit staat in het Internationale Verdrag voor de Rechten van het Kind, op 20 november 1989 unaniem aangenomen door alle leden van de VN.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik van jou ook zeggen, 'kereltje', maar dat doet helemaal niets er aan af.
Geef me eens 1 reden waarom hij hier wel zou mogen blijven behalve 'het is zo zielig' want dat is gewoon geen argument.
Goed, ik heb antwoord gegeven op jouw vraag. Dan nu een vraag aan jou. Waarom is een sentimenteel argument geen argument?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja, dat kan ik van jou ook zeggen, 'kereltje', maar dat doet helemaal niets er aan af.
Hij is 17!quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:02 schreef Nielsch het volgende:
[..]
- Eric is volgens de wet een kind en kinderen hebben recht op verzorging van hun ouders. Dit staat in het Internationale Verdrag voor de Rechten van het Kind, op 20 november 1989 unaniem aangenomen door alle leden van de VN.
Omdat je op sentimenten geen beleid kan maken. Het is altijd wel 'zielig' volgens mensen die er belang bij hebben.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goed, ik heb antwoord gegeven op jouw vraag. Dan nu een vraag aan jou. Waarom is een sentimenteel argument geen argument?
Niets sentimenteels aan, puur feitelijk.quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:58 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Wie is hier nu sentimenteel?
"Ja, maar het is toch een aardige gast, het gezin is goed geintegreerd en zo?"
"Ja, maar hij is Congolees. Die mag ik niet."![]()
Ik doelde meer op het uitzetten van vluchtelingen. Dat is net zo goed op sentimenten gebaseerd als andersom.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niets sentimenteels aan, puur feitelijk.
Hij vraagt waarom hij hier niet hoort.
Nou, omdat hij een Congolees is.
De basis van onze natie-staten he: inwoners en niet-inwoners. Sim-pel.
Al kwam hij uit het altijd veilige Luxemburg.quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Precies. Dat zou pas irrationeel zijn.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:12 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Zie ook het voorbeeld dat ik in het begin van dit topic aanhaalde. Je gaat toch geen gezinnen uit elkaar halen of mensen wegsturen die het hier prima doen?
Waarom niet? Als ze niet aan de eisen voldoen, dan wel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:12 schreef Kozzmic het volgende:
Zie ook het voorbeeld dat ik in het begin van dit topic aanhaalde. Je gaat toch geen gezinnen uit elkaar halen of mensen wegsturen die het hier prima doen?
Vluchtelingen zouden TIJDELIJK blijven volgens alle verdragen. Helaas gaat de sentiment-brigade altijd huilen als iemand dan weer het land uit moet.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:11 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het uitzetten van vluchtelingen. Dat is net zo goed op sentimenten gebaseerd als andersom.
Alle buitenlanders Nederland uit?quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Niets sentimenteels aan, puur feitelijk.
Hij vraagt waarom hij hier niet hoort.
Nou, omdat hij een Congolees is.
De basis van onze natie-staten he: inwoners en niet-inwoners. Sim-pel.
Dus? Volgens de wet ben je dan nog steeds een kind. Regels zijn regels, toch? Of geldt dat alleen als je daarmee lekker makkelijk buitenlanders het land uit kan zetten?quote:
quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:16 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Alle buitenlanderstijdelijke vluchtelingen na hun opvang Nederland uit?
Ach ja, want dat is (vul in naar keuze):quote:Gelukkig dat ik niet in zo'n Nederland woon.
Je valt in herhaling.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[..]
Ach ja, want dat is (vul in naar keuze):
O Zielig
O Fascistisch
O Heel erg erg
O Onmenselijk
Bla bla bla
Waarom reageer je zo emotioneel?quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
[..]
Ach ja, want dat is (vul in naar keuze):
O Zielig
O Fascistisch
O Heel erg erg
O Onmenselijk
Bla bla bla
Hou nou eens op met het steeds op sentiment te gooien. Begrijp je écht niet dat iedere vorm van wetgeving is gebaseerd op sentimenten vanuit het volk?quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vluchtelingen zouden TIJDELIJK blijven volgens alle verdragen. Helaas gaat de sentiment-brigade altijd huilen als iemand dan weer het land uit moet.
Misschien moet jij ook niet van deze simpele topics openen? Je OP begint al op een uitlokkerige manier. Je krijgt wat je wilt en nu is het niet goed?quote:
Simpel?quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:29 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Misschien moet jij ook niet van deze simpele topics openen? Je OP begint al op een uitlokkerige manier. Je krijgt wat je wilt en nu is het niet goed?![]()
Ja? waarom lopen de werkgevers dan zo te huilen dat de grenzen onmiddellijk open moeten om de Polen en andere Oost-Europeanen toe te laten?quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach flikker toch op met dat sentimentele gelul. De hele asielindustrie is niets meer als wat het woord al zegt: een industrie. NL is gewoon te klein en te overbevolkt EN al te vol met sloten onopgeleid kansloos tuig om maar gezellig meer en meer toe te laten.
Dat is een direct gevolg van de Europese Unie-toetreding van Polen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja? waarom lopen de werkgevers dan zo te huilen dat de grenzen onmiddellijk open moeten om de Polen en andere Oost-Europeanen toe te laten?
De vluchtelingenwet is bedoeld voor TIJDELIJKE opvang helaas begint dan iedere keer de zieligheidsindustrie te huilen als iemand terecht na die periode weer terug moet. Wat begrijp je DAAR niet aan?quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:22 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Hou nou eens op met het steeds op sentiment te gooien. Begrijp je écht niet dat iedere vorm van wetgeving is gebaseerd op sentimenten vanuit het volk?
Gelul. Toen Spanje en Griekenland toetraden hoorden we ze ook niet. Het gaat puur om de centen. Grieken e.d. vragen gewoon teveel loon. Bovendien had je het over 'overbevolkt' en 'kansloos tuig'. Jij zit te wachten op zakkenrollende joegoslaven, Polen en Roemenen, die hier ook komen wonen?quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat is een direct gevolg van de Europese Unie-toetreding van Polen.
Totaal onvergelijkbaar met asielzoekers van buiten de EU, maar dat weet je (hoop ik voor je) vast zelf ook wel.
Lees jij mijn posts überhaupt wel?quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De vluchtelingenwet is bedoeld voor TIJDELIJKE opvang helaas begint dan iedere keer de zieligheidsindustrie te huilen als iemand terecht na die periode weer terug moet. Wat begrijp je DAAR niet aan?
Nee, dat is geen gelul. Polen hoort bij de EU en 1 van de kernverdragen is vrij vervoer van mensen, arbeid en kapitaal.quote:
Nou, eigenlijk wel. Maar dat zal jij je wel niet meer herinneren. Je selectiviteit is namelijk bekend.quote:Toen Spanje en Griekenland toetraden hoorden we ze ook niet.
En de afstand plus het verschil in welvaart is veel groter.quote:Het gaat puur om de centen. Grieken e.d. vragen gewoon teveel loon.
Yougoslavie hoort er gelukkig nog niet bij, al bestaat Yougoslavie als entiteit natuurlijk niet meer.quote:Bovendien had je het over 'overbevolkt' en 'kansloos tuig'. Jij zit te wachten op zakkenrollende joegoslaven, Polen en Roemenen, die hier ook komen wonen?
Omdat er al teveel immigranten in Nederland zijn bijvoorbeeld? Verder is het vragen om meer gezeur zoals we al decennia zien. Immers, als die persoon mag blijven, waarom dan al die andere niet? En daar is NL simpelweg niet toe in staat EN het is niet in het belang van Nederland en zijn inwoners.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:58 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Lees jij mijn posts überhaupt wel?
Natuurlijk is de vluchtelingenwet bedoeld voor tijdelijke opvang, maar als een vluchteling gewoon goed mee doet in de samenleving, wat is dan dat dreigende gevaar om hem hier te houden?
Jij acht het tegendeel i.c. verdedigbaar?quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:08 schreef Golradir het volgende:
De PvdA is weer lekker bezig. Weer een erbij.
Tuurlijk, waarom niet?quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:14 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Jij acht het tegendeel i.c. verdedigbaar?
Ja dat is allemaal zo lekker te be en veroordelen vanaf hier natuurlijk. HOe dat allemaal gaat in een oorlog.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:19 schreef BlaZ het volgende:
Waarom ging die moeder niet terug naar Congo en waarom heeft ze haar zoon zomaar achtergelaten?
Beetje lomp zomaar naar Nederland vertrekken en je kinderen achterlaten in een oorlogsgebied.
Je mag toch wel een beetje kritisch zijn?quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal zo lekker te be en veroordelen vanaf hier natuurlijk. HOe dat allemaal gaat in een oorlog.
Nee dan laten we ze toch allemaal toe joh. Boeiend. Hup er kan nog meer bij. Het liefst zonder opleiding en getraumatiseerd door oorlogen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja dat is allemaal zo lekker te be en veroordelen vanaf hier natuurlijk. HOe dat allemaal gaat in een oorlog.
Waarom ze naar Nederland kwam? Misschien omdat haar leven en dat van haar gezin daar werd bedreigd? Waarom ze haar zoon niet heeft meegenomen? Wellicht dat ze hem tijdens een nachtelijke vluchtpoging is kwijtgeraakt. Misschien was hij opgepakt. Misschien was die vrouw zo radeloos en deed ze alles om haar andere kinderen te beschermen dat ze als gevolg daarvan een zoon moest achterlaten. Wellicht is er iets fout gegaan tijdens het transport? Maar nee, dat kan natuurlijk allemaal niet. Die moeder was gewoon lomp.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je mag toch wel een beetje kritisch zijn?
Dat zegt hij toch niet? Wat ben jij een trieste kutkloon die z'n emoties totaal niet kan beheersen.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dan laten we ze toch allemaal toe joh. Boeiend. Hup er kan nog meer bij. Het liefst zonder opleiding en getraumatiseerd door oorlogen.![]()
Heeft zij meerdere kinderen hier? Daar is niets van bekend.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:36 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waarom ze naar Nederland kwam? Misschien omdat haar leven en dat van haar gezin daar werd bedreigd? Waarom ze haar zoon niet heeft meegenomen? Wellicht dat ze hem tijdens een nachtelijke vluchtpoging is kwijtgeraakt. Misschien was hij opgepakt. Misschien was die vrouw zo radeloos en deed ze alles om haar andere kinderen te beschermen dat ze als gevolg daarvan een zoon moest achterlaten. Wellicht is er iets fout gegaan tijdens het transport? Maar nee, dat kan natuurlijk allemaal niet. Die moeder was gewoon lomp.
Ja hoor maar ik vind het altijd vreemd dat we vanaf hier een beetje gaan roepen hoe ze dat allemaal hadden moeten deon terwijl wij geen flauw idee hebben wat een oorlog is en wat vluchten is.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je mag toch wel een beetje kritisch zijn?
Nee hoor, dat kan helemaal niet - er komen nauwelijks nog vluchtelingen bij momenteel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dan laten we ze toch allemaal toe joh. Boeiend. Hup er kan nog meer bij. Het liefst zonder opleiding en getraumatiseerd door oorlogen.![]()
www.ericmoetblijven.nlquote:Op woensdag 28 maart 2007 13:42 schreef Knarf het volgende:
[..]
Heeft zij meerdere kinderen hier? Daar is niets van bekend.
De jongen was 3 jaar toen zijn moeder hem verliet (voor wat voor reden dan ook). Hoe heeft hij van zijn 3e tot zijn 12e? overleeft? Bij zijn vader/familie?
Dan moet je er ook geen beleid op maken.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:44 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja hoor maar ik vind het altijd vreemd dat we vanaf hier een beetje gaan roepen hoe ze dat allemaal hadden moeten deon terwijl wij geen flauw idee hebben wat een oorlog is en wat vluchten is.
Waarom niet?quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dan moet je er ook geen beleid op maken.
quote:
quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:44 schreef SCH het volgende:
terwijl wij geen flauw idee hebben wat een oorlog is en wat vluchten is.
quote:INTERVIEW Eric Fuanani moet zijn voetbaldroom wel- licht opgeven en Nederland binnen 28 dagen verlaten. - Congolees met een zachte 'g' wil blijven
ROBIN ROTMAN
KLUNDERT
Eric Fuanani (17) uit Klundert kreeg de afgelopen dagen twee brieven die zijn leven kunnen veranderen. In envelop nummer 1 zat de uitnodiging van profvoetbalclub RBC Roosendaal om op 4 april een proefwedstrijd te komen spelen.
In envelop nummer 2 laat de Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) weten dat hij definitief geen aanspraak maakt op een verblijfsvergunning. Of hij zo vriendelijk wil zijn binnen 28 dagen het land, zijn moeder en vrienden te verlaten. Een nachtmerriescenario voor Eric.
Maar dat was vrijdag. Gisteravond kwam er een belletje van de IND dat de hoop weer levend houdt. ,,Je mag opnieuw een aanvraag doen voor een verblijfsvergunning. De eis dat je op je 12de een Machtiging Voorlopig Verblijf had moeten meenemen, laten we vallen.''
Het ontbreken van dát papiertje zat vijf jaar lang tussen Eric en zijn verblijfsvergunning en 'nu heb ik het niet meer nodig!'. ,,Ik kan waarschijnlijk blijven.''
Eric staat symbool voor een paar honderd minderjarigen die na jaren van onzekerheid terug moeten naar hun geboorteland. Vandaag om half vier doen vijfhonderd jongeren, maatjes van zijn voetbalclub v.v. Klundert en leden van kinderrechtenorganisatie Defence for Children op het Plein in Den Haag een beroep op staatssecretaris Albayrak (PvdA, Vreemdelingenzaken). Ze willen dat ze gebruik maakt van haar bevoegdheid om Eric en andere uitgeprocedeerde jongeren alsnog een verblijfsvergunning te geven. Als Kamerlid pleitte Albayrak er voor dat jongeren maximaal een jaar nadat ze naar Nederland zijn gekomen van de overheid uitsluitsel krijgen over hun toekomst. Defence for Children denkt er ook zo over en vindt dat jongeren die langer in Nederland zijn een verblijfsvergunning moeten krijgen.
Eric woont al vijf jaar bij zijn moeder, zus en stiefbroertje in Klundert en dat heeft zijn sporen achtergelaten bij de Congolees: hij spreekt met een zachte 'g', groet mensen met een blije 'houdoe' en is gek op PSV.
,,Mijn moeder ontvluchtte Congo en de burgeroorlog toen ik 5 was en ze liet mij, mijn zus en twee broers achter bij onze tante.''
Zijn zus vertrok later ook naar Nederland en uiteindelijk maakte ook Eric de overtocht: ,,Ik kende Europa van tv en wilde graag naar mijn moeder. Op een gegeven moment stond een man voor de deur stond die me zou meenemen naar Nederland. Dat hadden mijn moeder en tante geregeld. Op dat moment was mijn tante niet thuis, maar ik ben meegegaan zonder haar gedag te zeggen. Best raar eigenlijk, maar zo'n kans krijg je maar één keer in je leven.''
Het was 'huilen en knuffelen' toen hij zijn moeder weer zag. De Franse taal en het Lingala (lokale taal in Congo) verruilde hij al snel voor het Brabants. Maar belangrijker: ,,Ik mocht voetballen op gras! Met échte voetbalschoenen!''
Meteen begon de strijd met de IND om een verblijfsvergunning. ,,Ze wilden me geen papieren geven, omdat ik geen Machtiging Voorlopig Verblijf in Congo had aangevraagd. Wist ik veel. En trouwens, denk je nu echt dat ik die als 12-jarig jochie had gekregen? Ze zien me al aankomen.''
Zijn advocaat Hans Verstrepen procedeerde tot de Raad van State aan toe. Zonder succes. ,,Ik kwam een paar maanden na 1 april 2001 Nederland binnen en dat is te laat om nú binnen de pardonregeling te vallen.'' Daarbij, áls hij teruggaat, is een beroep op gezinshereniging bijna onmogelijk, omdat Eric dan 18 jaar is, laat de advocaat weten.
Hij mag nu alsnog proberen een verblijfsvergunning te bemachtigen, waarschijnlijk dankzij de druk van zijn vrienden en alle steunbetuigingen, maar Eric begrijpt nog steeds niets van het besluit om minderjarigen terug te sturen. ,,Waarom halen ze gezinnen uit elkaar?''
Eric is nog altijd een beetje verdrietig, maar voelt zich gesterkt door de steun van dorpsgenoten die brieven sturen aan premier Balkenende. Tegenstanders op het veld, sportieve rivalen, plakken stickers op hun shirt met de tekst dat Eric moet blijven. En op de gelijknamige site zijn al bijna zesduizend steunbetuigingen binnengekomen, bestemd voor Tweede Kamerleden en staatssecretaris Albayrak.
Advocaat Verstrepen stapt naar naar het Europese Hof van Justitie als Eric uiteindelijk tóch het land moet verlaten. Volgens hem schendt de Nederlandse overheid dan het recht op gezinsleven. Volgens Verstrepen moet ook rekening worden gehouden met de omstandigheden waarin hij leeft en waarin hij terecht dreigt te komen als hij wordt uitgezet naar Congo.
Zelf doorstaat Eric de heisa gelaten. Vandaag mag hij een balletje trappen. Met vijfhonderd jongeren ballen én tegelijk 'de kinderrechten hooghouden', ligt hem wel.
Zeker nu Ronald van der Geer van het radio 1-programma Langs de Lijn de actie van commentaar voorziet. Eric laat zijn voeten spreken. ,,Lekker, beetje warmdraaien voor RBC.''
Niet aan iets beginnen waar je geen verstand van hebt.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, dat zei ik. Maar wat wil JIJ nou zeggen?
quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:49 schreef kriele het volgende:
Waarom is het in dit land zo dat bijvoorbeeld de ouders wel weg moeten uit dit land en de kinderen niet? Waarom treft een gezin niet hetzelfde lot, wat dat betreft? Of allemaal blijven, of allemaal weg.
Dat komt omdat ze niet tegelijk gekomen zijn en de status en de papieren niet hetzelfde zijn.quote:
Dat vind ik zeer onmenselijk van ons!quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze niet tegelijk gekomen zijn en de status en de papieren niet hetzelfde zijn.
Hoe weet jij dat het hier houden van Eric slecht is voor Nederland?quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat er al teveel immigranten in Nederland zijn bijvoorbeeld? Verder is het vragen om meer gezeur zoals we al decennia zien. Immers, als die persoon mag blijven, waarom dan al die andere niet? En daar is NL simpelweg niet toe in staat EN het is niet in het belang van Nederland en zijn inwoners.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:04 schreef Knarf het volgende:
Dus de asielindustrie heeft weer een nieuwe groep gevonden.
Mensen die buiten de pardon regeling vallen.
Helemaal geen asielbeleid? Is dat niet een beetje te vooruitstrevend, Aaahikwordgek?quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Dan moet je er ook geen beleid op maken.
quote:
Hij heeft dus ongelijk gekregen bij elke rechter (hoeveel jaar is hier overheen gegaan?)quote:Zijn advocaat Hans Verstrepen procedeerde tot de Raad van State aan toe. Zonder succes. ,,Ik kwam een paar maanden na 1 april 2001 Nederland binnen en dat is te laat om nú binnen de pardonregeling te vallen.'' Daarbij, áls hij teruggaat, is een beroep op gezinshereniging bijna onmogelijk, omdat Eric dan 18 jaar is, laat de advocaat weten.
Misschien is hij wel de nieuwe Hitlerquote:Op woensdag 28 maart 2007 14:06 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat het hier houden van Eric slecht is voor Nederland?
Begrijp ik ook niet. Gewoon lekker het hele gezinnetje terugsturen.quote:Hij mag nu alsnog proberen een verblijfsvergunning te bemachtigen, waarschijnlijk dankzij de druk van zijn vrienden en alle steunbetuigingen, maar Eric begrijpt nog steeds niets van het besluit om minderjarigen terug te sturen. ,,Waarom halen ze gezinnen uit elkaar?''
Nou en? Belangrijker lijkt me:quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:08 schreef Knarf het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft dus ongelijk gekregen bij elke rechter (hoeveel jaar is hier overheen gegaan?)
quote:,,Waarom halen ze gezinnen uit elkaar?''
Als men niet weet waar het over gaat, zoals SCH notabene zelf zegt, dan moet je ook niet doen alsof je er iets van snapt dmv een beleid.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:08 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Helemaal geen asielbeleid? Is dat niet een beetje te vooruitstrevend, Aaahikwordgek?![]()
quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:12 schreef Golradir het volgende:
[..]
Begrijp ik ook niet. Gewoon lekker het hele gezinnetje terugsturen.
Ja, dat vraag ik mij ook af.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:12 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Nou en? Belangrijker lijkt me:
[..]
Vluchten uit een oorlogsgebied lijkt we wel even wat anders dan al dat "vol=vol" gereutel.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:20 schreef Knarf het volgende:
[..]
Ja, dat vraag ik mij ook af.
Waarom is het minder erg als een moeder uit eigen wil haar kind verlaat, dan wanneer een staat dat doet.
Als hij geen crimineel verleden heeft: Nee.quote:En er zal wel een reden zijn dat elke rechter zijn asielaanvraag geweigerd heeft. Maar dat is dus niet meer belangrijk?
Yep - en nu wint de menselijkheidquote:Op woensdag 28 maart 2007 14:08 schreef Knarf het volgende:
[..]
[..]
Hij heeft dus ongelijk gekregen bij elke rechter (hoeveel jaar is hier overheen gegaan?)
Jij kwam met de vraag: "waarom halen ze gezinnen uit elkaar?"quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:24 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Vluchten uit een oorlogsgebied lijkt we wel even wat anders dan al dat "vol=vol" gereutel.
[..]
Het kindsoldaat zijn, is niet te achterhalen.quote:Als hij geen crimineel verleden heeft: Nee.
Nee, sentiment wint.quote:
Door de oorlog.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:30 schreef Knarf het volgende:
[..]
Het gezin is uit elkaar gegaan, door de moeder.
Vanwege bureaucratische regeltjes.quote:Het kindsoldaat zijn, is niet te achterhalen.
Maar waarom heeft elke rechter hem afgewezen?
Ja en jouw sentiment verliest.quote:
Dit is beleid.quote:Iedereen die maar op het nieuws kan komen, en/of mensen kan mobilizeren. Die mag blijven.
Wanneer wordt er nu eens een beleid (welk dan ook) uitgevoerd?
Moeder. Zij ging naar Nederland. Erg logisch als je uit Congo komt.quote:
Regels moesten toch uitgevoerd worden, volgens jou?quote:Vanwege bureaucratische regeltjes.
Oke.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:33 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ja en jouw sentiment verliest.
[..]
Dit is beleid.![]()
Moeder vluchtte van Congo naar Nederland vanwege de oorlog.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:34 schreef Knarf het volgende:
[..]
Moeder. Zij ging naar Nederland. Erg logisch als je uit Congo komt.
Niet als ze zulke drama's als dit opleveren natuurlijk.quote:Regels moesten toch uitgevoerd worden, volgens jou?
Bron?quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:35 schreef Knarf het volgende:
[..]
Dus mensen die niet in het nieuws komen, worden uitgezet
12 jaar was hij.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:35 schreef buachaille het volgende:
Hoe oud was die jongen toen hij naar Nederland kwam? Volgens mij is het zo dat volgens de rechten van het kind en de nederlandse asielwetgeving dat hij hier mag blijven als hij voor zijn 15e naar nederland is gekomen. Als hij op zijn 16e of 17e hier naar toe is gekomen dan zou hij zich in principe ook moeten kunnen redden in Congo.
Hij bedoelde dus dat het vreemd is als er oorlog is in Congo dat je naar Nederland vlucht.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:37 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Moeder vluchtte van Congo naar Nederland vanwege de oorlog.![]()
Och, de resultaten uit het verleden beloven weinig goeds voor de toekomst, maar dat zie jij vast heel andersquote:Op woensdag 28 maart 2007 14:06 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat het hier houden van Eric slecht is voor Nederland?
De resultaten van Eric beloven weinig goeds voor de toekomst? Leg uit?quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Och, de resultaten uit het verleden beloven weinig goeds voor de toekomst, maar dat zie jij vast heel anders
jezus zitten die hier allemaal?quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:25 schreef Nielsch het volgende:
Ach, hij mag blijven. Dat is het belangrijkste. Een dikke fuck you naar alle mensen die deze jongen zo graag weggerukt zien worden van zijn moeder, broers, zussen en vrienden. Stoere jongens! Fuck you.
Nou. Boehoe slecht zeg.quote:Op woensdag 28 maart 2007 14:03 schreef kriele het volgende:
[..]
Dat vind ik zeer onmenselijk van ons!
Ja.quote:
Kan iemand eens kappen met dat emotionele gezeur dat hij niet tegen het woord 'menselijkheid' kan.quote:Kan iemand eens kappen met dat gezeur om 'menselijkheid'. WTF?
Ze konden 13 jaar geleden ook uti elkaar, ik heb niet helemaal helder waarom ze nu dan perse bij elkaar moeten zijn en dat ook perse in Nederland moet zijn ipv Kongo. Kan iemand dat uitleggen?quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:55 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Tuurlijk is dit belachelijk. Want ja, stel je toch een keer voor dat je menslievend zou handelen. Hoe haal je het in hemelsnaam in je hoofd om een zoon van 17 NIET te scheiden van zijn moeder. Mensen die zulke plannen bedenken zijn echte de duivel. Optiefen met dat soort lui.
Ik wil helemaal niet dat deze arme, zielige jongen weggerukt wordt van de rest van zijn familie!quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:25 schreef Nielsch het volgende:
Ach, hij mag blijven. Dat is het belangrijkste. Een dikke fuck you naar alle mensen die deze jongen zo graag weggerukt zien worden van zijn moeder, broers, zussen en vrienden. Stoere jongens! Fuck you.
quote:Op woensdag 28 maart 2007 10:08 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Waarom reageer je nu dan op hem?quote:Op woensdag 28 maart 2007 17:07 schreef Golradir het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niet dat deze arme, zielige jongen weggerukt wordt van de rest van zijn familie!
Je bent toch vader?quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nou. Boehoe slecht zeg.
Kan iemand eens kappen met dat gezeur om 'menselijkheid'. WTF?
Ja. Wat voor punt wil je maken?quote:
Zielig mannetje ben jij zeg.quote:Op woensdag 28 maart 2007 16:25 schreef Nielsch het volgende:
Ach wat sneu, ze heeft je een dochter gebaardquote:Op woensdag 28 maart 2007 22:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja. Wat voor punt wil je maken?
Mijn dochter komt niets te kort hoor.
Wat heeft dat te maken met een asielzoeker?
Het zou mij niets verbazen dat jij dat erg zou vinden ja. Ik daar in tegen ben apetrots op dochterlief en hou zielsveel van haarquote:Op woensdag 28 maart 2007 22:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach wat sneu, ze heeft je een dochter gebaard
Mijn dochter komt op de 1e plaats, dat is logisch. Kom aan haar en je overleeft het echt niet.quote:Je hebt weinig op met menselijkheid zeg je, lijkt me niet zo zo'n goede eigenschap voor een vader
Treurigquote:Op woensdag 28 maart 2007 23:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Andere mensen buiten degenen die ik als geliefden/vrienden/familie beschouw interesseren me echter 0,0, niets, nakko, nada.
Jij bent treurig.quote:
Ga jij nou maar een kaarsje branden voor je look a like Seveke.quote:daarom stond je te janken op het Binnenhof toen Pim was vermoord
Laffe smiecht.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:30 schreef SCH het volgende:
daarom stond je te janken op het Binnenhof toen Pim was vermoord
Je zit in POL.quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:40 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
Mag het bitchfightniveau ietwat minder.
Ja, dat wist ikquote:
Maar goed, ben je getuige van het hypocriete gejank van ons SCH.quote:
Ik reageer toch gewoon op wat X-Ray zegt. Hij stelt dat niemand buiten een bepaald groepje hem ook maar iets boeit of kan schelen. Dat weerleg ik met een simpel feitje. Of speelde hij toneel op die avond?quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Maar goed, ben je getuige van het hypocriete gejank van ons SCH.
Kind van een user als discussietechniek gebruiken en dan iemand uitlachen met Fortuyn, terwijl die om Seveke staat te tieren als daar iemand van roept dat die crimineel was.![]()
Ja, dat is nu treurig.
Totdat het hier zwart ziet van de mensen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:05 schreef Godslasteraar het volgende:
er komen overigens de komende 50 jaar zo'n miljard Afrikanen bij, hoeveel honderd miljoen mogen daarvan ook naar Europa komen?
mag dan eindelijk al die nutteloze grond op de Veluwe en in de duinen etc. volgebouwd worden?quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:07 schreef Martijn_fijn het volgende:
[..]
Totdat het hier zwart ziet van de mensen.
Nee.quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:12 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
mag dan eindelijk al die nutteloze grond op de Veluwe en in de duinen etc. volgebouwd worden?
Ach ja, de zegeningen van de multicul.quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/mediabase/10719/fb676166/index.html
Frieslandquote:Op donderdag 29 maart 2007 08:58 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
maar waar moeten die 28 miljoen Afrikaantjes dan gaan wonen?
Goh, wat een nietszeggende vergelijking weer. Jij bent goed, met dingen posten die nergens op slaan. (Al moeten dat soort lui in jouw filmpje wel het land uitgesodeflikkerd worden, jammer dat ons nieuwe kutkabinet dat niet gaat doen).quote:Op donderdag 29 maart 2007 00:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.dumpert.nl/mediabase/10719/fb676166/index.html
quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Goh, wat een nietszeggende vergelijking weer. Jij bent goed, met dingen posten die nergens op slaan. (Al moeten dat soort lui in jouw filmpje wel het land uitgesodeflikkerd worden, jammer dat ons nieuwe kutkabinet dat niet gaat doen).
Zo kan ik het natuurlijk ook, hier een filmpje van jouw vrienden en familie:
http://www.youtube.com/watch?v=JGShL1xmtbs
Volgens Rutger van GeenStijl wonen juist de aso's er nog en zijn de slachtoffers weg.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:27 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
![]()
Die mensen in dat filmpje waren het zo zat dat ze zo tekeer gingen. Het bleken juist de "belaagden" in dat filmpje te zijn, die de werkelijke retards waren.![]()
Ben jij ook de "hofstad_gruppe" van Geenstijl?quote:Op woensdag 28 maart 2007 23:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het zou mij niets verbazen dat jij dat erg zou vinden ja. Ik daar in tegen ben apetrots op dochterlief en hou zielsveel van haar
[..]
Mijn dochter komt op de 1e plaats, dat is logisch. Kom aan haar en je overleeft het echt niet.
Andere mensen buiten degenen die ik als geliefden/vrienden/familie beschouw interesseren me echter 0,0, niets, nakko, nada.
Ja, Rutger is echt slim.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens Rutger van GeenStijl wonen juist de aso's er nog en zijn de slachtoffers weg.
Ja, die halen continu van zulke vieze zwarte overblijfmoeders binnen met hun kinderen. Pianoles van een neger, gatverdamme.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:36 schreef Grolschmijnheer het volgende:
Dat krijg je ervan als je een Turk op integratie zet.
Maar hoe wil je dat in godsnaam realiseren met Albayrak en de PvdA op integratie?quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:43 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ja, Rutger is echt slim.![]()
Maar goed, allemaal OT.
NL moet goed uitkijken niet teveel precedenten te scheppen. Uitstraling moet streng blijven, omdat NL anders echt overspoeld gaat worden met gelukszoekers.
Vraag + aanbod.quote:Op donderdag 29 maart 2007 08:58 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
maar waar moeten die 28 miljoen Afrikaantjes dan gaan wonen?
En welke trieste kloon ben jij nu weer?quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:41 schreef Grolschmijnheer het volgende:
[..]
Ben jij ook de "hofstad_gruppe" van Geenstijl?
Kom op, lekker chargeren!quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:45 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ja, die halen continu van zulke vieze zwarte overblijfmoeders binnen met hun kinderen. Pianoles van een neger, gatverdamme.
Deze persoon toelaten op grond van de hardheidclausule is normale gang van zaken; Verdonk zou dat ook gedaan hebben. Hij voldoet aan de voorwaarden, terugsturen is -volgens alle normale criteria- onhumaan.quote:Congolese jongen hoeft niet weg
AMSTERDAM - Na een wekenlange campagne onder aanvoering van Defence for Children, kan de 17-jarige Eric uit Congo waarschijnlijk in Nederland blijven. Dit heeft staatssecretaris Albayrak van Justitie geschreven in een reactie op Kamervragen van de SP. De jongen was uitgeprocedeerd.
Tijdens de burgeroorlog in Congo raakte Erics moeder hem kwijt. Ze vluchtte in 1993 het land uit. Eric was toen vijf. Hij vond haar jaren later terug in Nederland. Zijn moeder, broers en zussen hebben allemaal een verblijfsvergunning. Eric niet, omdat hij geen machtiging tot voorlopig verblijf (mvv) kon laten zien. Die kan alleen in het land van herkomst worden aangevraagd.
De Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) dreigde Eric uit te zetten, waarop Defence for Children, samen met het gemeentebestuur van het Brabantse Klundert, waar Eric met zijn familie woont, in actie kwam. Staatssecretaris Albayrak schrijft dat hij een nieuwe vergunning kan aanvragen en dat hij wordt vrijgesteld van de mvv-verplichting.
Ach ja, het is komkommertijd in (wannabe) kaalkopjesland.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Deze persoon toelaten op grond van de hardheidclausule is normale gang van zaken; Verdonk zou dat ook gedaan hebben. Hij voldoet aan de voorwaarden, terugsturen is -volgens alle normale criteria- onhumaan.
Waar maakt men zich druk om? Asielbeleid gaat, voor zover relevant, over grote aantallen. Niet over her en der eentje die blijft terwijl de papierwinkel dat niet verplicht.
De broer van Verdonk heeft een strafblad.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:46 schreef Grolschmijnheer het volgende:
[..]
Maar hoe wil je dat in godsnaam realiseren met Albayrak en de PvdA op integratie?
Het nichtje van dat mens is notabene directeur van vluchtelingenwerk Nederland!
quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:49 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
De broer van Verdonk heeft een strafblad.
Daarom kreeg ze ook zoveel voorkeurstemmen en was ze de populairste minister uit het vorige kabinet.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:45 schreef dVTB het volgende:
Goede zaak. Ik denk dat een redelijk grote meerderheid van de Nederlanders dit ook vindt. We waren massaal klaar met het kille beleid van Verdonk. Het is goed om te zien dat de menselijkheid is teruggekeerd in politiek Den Haag. Hopelijk wordt voor alle andere minderjarigen ook snel een goede oplossing gevonden.
Bladiebladiebla. 't Standaardriedeltje van links: ,,menselijker en socialer'' en het ,,koude, kille beleid van Verdonk''.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:45 schreef dVTB het volgende:
Goede zaak. Ik denk dat een redelijk grote meerderheid van de Nederlanders dit ook vindt. We waren massaal klaar met het kille beleid van Verdonk. Het is goed om te zien dat de menselijkheid is teruggekeerd in politiek Den Haag. Hopelijk wordt voor alle andere minderjarigen ook snel een goede oplossing gevonden.
Jaquote:Op donderdag 29 maart 2007 13:49 schreef Golradir het volgende:
Bladiebladiebla. 't Standaardriedeltje van links: ,,menselijker en socialer'' en het ,,koude, kille beleid van Verdonk''.
Verdonk kreeg zo'n 600.000 stemmen, op pakweg 10.000.000 kiezers. Dat ze haar eigen partijleider overschaduwt, wil niet zeggen dat haar beleid de steun van een meerderheid van de Nederlanders geniet. Wel is aangetoond dat er een democratische kamermeederheid voorstander is van een generaal pardon.quote:Op donderdag 29 maart 2007 13:48 schreef Grolschmijnheer het volgende:
Daarom kreeg ze ook zoveel voorkeurstemmen en was ze de populairste minister uit het vorige kabinet.
Spreek voortaan ff voor jezelf....![]()
Ik zou graag per wet geregeld willen zien dat allochtonen niet over het vreemdelingenbeleid gaan. Uiterst merkwaardig. Nog even en rechters moeten een crimineel verleden hebben om criminelen te mogen straffen. Hoe kan je als allochtoon (die groot carriere heeft gemaakt in een rijk land) andere toekomstige allochtonen nou objectief beoordelen... zo van ik lekker wel en jij niet... en dus laat ze zoveel mogelijk immigranten maar toe.quote:Nebahat Albayrak
quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik zou graag per wet geregeld willen zien dat allochtonen niet over het vreemdelingenbeleid gaan. Uiterst merkwaardig. Nog even en rechters moeten een crimineel verleden hebben om criminelen te mogen straffen. Hoe kan je als allochtoon (die groot carriere heeft gemaakt in een rijk land) andere toekomstige allochtonen nou objectief beoordelen... zo van ik lekker wel en jij niet... en dus laat ze zoveel mogelijk immigranten maar toe.
Slechter zelfs. Een crimineel zit in de bajes, een allochtoon kom je tegen op straat.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:39 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Allochtoon zijn is net zo slecht als crimineel zijn?
Zeg dan niks.quote:Op donderdag 29 maart 2007 14:53 schreef Golradir het volgende:
[..]
Slechter zelfs. Een crimineel zit in de bajes, een allochtoon kom je tegen op straat.
Ze kreeg van alle gekozenen de meeste voorkeursstemmen.quote:
Vandaar dat de PvdA en SP alleen maar verloren hebben bij de verkiezingenquote:Op donderdag 29 maart 2007 13:45 schreef dVTB het volgende:
Welke steen?quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
SP alleen maar verloren hebben bij de verkiezingen
Nee das een foutje, dat moest GL zijn.quote:
Uhm... huhquote:Op donderdag 29 maart 2007 15:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
SP alleen maar verloren hebben bij de verkiezingen
Spuit 11: Congolees Eric mag blijvenquote:
Aha, en de VVD en het CDA hebben natuurlijk bij de afgelopen 2de kamerverkiezingen WEL gewonnen en een meerderheid behaald.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vandaar dat de PvdA en SP GroenLinks alleen maar verloren hebben bij de verkiezingen
Sorry hoor, jij zegt rare dingen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:26 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Spuit 11: Congolees Eric mag blijven
Het CDA is de grootste gebleven en verder hebben voor de extreme linker en rechterzijde gewonnen. Amper een indicatie dat 'Nederland massaal klaar was met onmenselijk/hardvochtig/insert random andere tranentrekker'.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:26 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Aha, en de VVD en het CDA hebben natuurlijk bij de afgelopen 2de kamerverkiezingen WEL gewonnen en een meerderheid behaald.
CDA is een fatsoenlijke partij. Veel CDA'ers ergerden zich aan Verdonk.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het CDA is de grootste gebleven en verder hebben voor de extreme linker en rechterzijde gewonnen. Amper een indicatie dat 'Nederland massaal klaar was met onmenselijk/hardvochtig/insert random andere tranentrekker'.
Zeg, wil je niet zo over die miljoenen SP-ers praten?quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:38 schreef Dodecahedron het volgende:
Wanneer ratten angstig worden, kruipen ze in een hoekje.
Nee.quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:41 schreef Grolschmijnheer het volgende:
[..]
Ben jij ook de "hofstad_gruppe" van Geenstijl?
Nu moet je jezelf niet krom gaan lullen. Ook het CDA heeft verloren. En als mensen echt zo tevreden waren met het beleid van Verdonk, dan was de VVD ook wel groter geworden, ongeacht het aantal voorkeursstemmen voor de ex-minister. Oftewel: je hebt gewoon weer eens ongelijk.quote:Op donderdag 29 maart 2007 15:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het CDA is de grootste gebleven en verder hebben voor de extreme linker en rechterzijde gewonnen. Amper een indicatie dat 'Nederland massaal klaar was met onmenselijk/hardvochtig/insert random andere tranentrekker'.
Nee hoor. Hoewel de VVD verloren heeft, heeft Wilders meer als dat verlies binnengehaalt EN heeft Verdonk van alle verkiesbaren veruit de meeste voorkeursstemmen gekregen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 16:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nu moet je jezelf niet krom gaan lullen. Ook het CDA heeft verloren. En als mensen echt zo tevreden waren met het beleid van Verdonk, dan was de VVD ook wel groter geworden, ongeacht het aantal voorkeursstemmen voor de ex-minister. Oftewel: je hebt gewoon weer eens ongelijk.
Idd, en ze vergeten steeds dat de basis vn dat beleid door de linkse Cohen gelegd wasquote:Op donderdag 29 maart 2007 13:49 schreef Golradir het volgende:
Bladiebladiebla. 't Standaardriedeltje van links: ,,menselijker en socialer'' en het ,,koude, kille beleid van Verdonk''.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |