abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 17:38:37 #1
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36498380
Deel 11 alweer, over de grootste band aller tijden!



De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carrière verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carrière uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder georiënteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De officiële site van de Fab 4.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De officiële Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Officiële site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Officiële site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together


Tomorrow Never Knows


I Feel Fine


Maxwell's Silver Hammer


En een aantal normale videoclips en live video's:

Don't let me down
Strwaberry Fields forever
Lucy In the sky with diamonds
Revolution
Hey jude
She Loves you
I saw her standing ther
Something
Penny Lane
Meer video's zijn te vinden via Google video: http://video.google.com/videosearch?q=beatles

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum drie keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_36498591
Hallo MaJo!

Ik plaats hier maar even een heel onbeschofte TVP, maar wel met het extra verzoek dat je binnenkort bij ons een keertje langskomt voor een Beatles avond, dus zowel muziek als datgene wat erbij hoort. Jij bent de expert, vul zelf maar in (eten, drinken etc.)

M&M.
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 17:47:09 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36498636
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 17:45 schreef iamredleader het volgende:
Hallo MaJo!

Ik plaats hier maar even een heel onbeschofte TVP, maar wel met het extra verzoek dat je binnenkort bij ons een keertje langskomt voor een Beatles avond, dus zowel muziek als datgene wat erbij hoort. Jij bent de expert, vul zelf maar in (eten, drinken etc.)

M&M.
Lijkt me een uitstekend plan. Ben altijd wel in voor een Beatles avond Kan zelf wel een invulling maken Misschien ook een idee om weer met de hele groep eens af te spreken (nu ga ik wel erg OT). De Beatles zijn cool
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_36502739
Ik moet ook maar een tvp'tje plaatsen, daarom herhaal ik maar het Apple berichtje:
quote:
'The Beatles' Sue Apple Computer
By Anadolu News Agency (aa), London
Published: Thursday, March 30, 2006
zaman.com


The Apple Corporation, owned by the legendary British music group The Beatles, has filed legal action against the American computer manufacturing company “Apple Computer” for violation of a 1991 business contract.

The owners of the Apple Corp. Co., Paul McCartney, Ringo Starr, John Lennon’s widow Yoko Ono and George Harrison’s widow Olivia Harrison twice before pursued legal action since both companies have an apple logo.

The computer company Apple agreed to pay $26 billion and not to enter the music industry, resulting in dismissal of the case.

When Apple Computer introduced the “iPod” music device and “iTune” program for downloads; however, both companies went back to court.

Apple Computer has sold a billion songs via iTunes, but the Beatles do not permit sale of their songs through online music services.
http://www.zaman.com/?bl=national&alt=&trh=20060330&hn=31485

Alleen die 26 miljard (billion in het Engels) lijkt me een ietsie pietsie overdreven.
  donderdag 30 maart 2006 @ 20:15:31 #5
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_36502808
Als Beatles liefhebber én nieuw user op Fok! lijkt het me niet meer dan normaal dat ik me ook even kom voorstellen in het Beatles topic!
Ik lurk al een tijdje en deze reeks is ook zeker niet aan mijn aandacht ontsnapt Ik ben nog wel wat verlegen dus wellicht dat posts nog schaars zijn. Ik zal in ieder geval eens een lijstje met beste nummers per album gaan samenstellen een dezer dagen (hoewel een definitieve keuze natuurlijk niet mogelijk is).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Signatuur enzo.
pi_36503404
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 09:10 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

bron: nieuwsnieuws.nl

nu pas?
Om die vraag uit het vorige topic ook nog maar even te beantwoorden:

1968: Apple Corps founded by the Beatles
1976: Apple Computers founded
1981: Both companies agree to share the Apple trademark.
1989: Apple Computers seeks a court order to seek a less restrictive trademark agreement
1991: Agreement reached - details not disclosed
2001: Apple Computers releases the iPod
2003: Apple Computers releases iTunes
2004: The Beatles Apple Corps claims the 1991 agreement has been breached
2006: Proceedings to begin at Londons High Court to decide the issue.

Dus dit verhaal speelt al sinds de eind jaren 70/begin jaren 80. In 1981 is er overeen gekomen dat Apple Computers $ 80.000 aan Apple Corps betaald en dat Apple Computers zich volledig buiten de muziek industrie zal houden. In 1989 kwamen de computermannetjes echter met een programma waarmee je muziek kon maken op de computer. Deze overschreiding van de afspraken koste hun $ 26 miljoen, dit bedrag waren de twee bedrijven buiten de rechtszaal overeengekomen in 1991.

In 1991 was ook overeengekomen wat de bedrijfstak van de 2 bedrijven zijn, en dat ze zich niet in elkaars vaarwater mogen bevinden. De omschrijving is als volgt:
quote:
Apple Corps was awarded rights to the name on “creative works whose principal content is music” while Apple Computer was allowed “goods and services . . . used to reproduce, run, play or otherwise deliver such content”.
De vraag is nu of de iPod en iTunes hier binnen valt. De iPod naar mijn idee wel (run such content), maar een muziek verkoopplaats iTunes? Die zit denk ik op of over het randje en dat kan nog interessant worden.

En wat zal de uitslag van deze rechtszaak beteken? Mogelijk gaat hierna de muziek van The Beatles ook online verkocht worden. En als de computerfabrikant verliest zou dit zelfs kunnen betekenen dat Apple Corps een percentage van Apple Computers' aandelen krijgt.

Wordt vervolgt
pi_36503434
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:15 schreef Nonnel het volgende:
Als Beatles liefhebber én nieuw user op Fok! lijkt het me niet meer dan normaal dat ik me ook even kom voorstellen in het Beatles topic!
Ik lurk al een tijdje en deze reeks is ook zeker niet aan mijn aandacht ontsnapt Ik ben nog wel wat verlegen dus wellicht dat posts nog schaars zijn. Ik zal in ieder geval eens een lijstje met beste nummers per album gaan samenstellen een dezer dagen (hoewel een definitieve keuze natuurlijk niet mogelijk is).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heej welkom
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 21:19:54 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36505241
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:15 schreef Nonnel het volgende:
Als Beatles liefhebber én nieuw user op Fok! lijkt het me niet meer dan normaal dat ik me ook even kom voorstellen in het Beatles topic!
Ik lurk al een tijdje en deze reeks is ook zeker niet aan mijn aandacht ontsnapt Ik ben nog wel wat verlegen dus wellicht dat posts nog schaars zijn. Ik zal in ieder geval eens een lijstje met beste nummers per album gaan samenstellen een dezer dagen (hoewel een definitieve keuze natuurlijk niet mogelijk is).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welkom Nonnel! Leuke naam Niet verlegen zijn hoor, het is hier altijd een gezellige boel! Om maar eens te beginnen met een standaard vraag, wat is je favoriete album? Mogen er ook meer zijn hoor, weet dat het moeilijk kiezen is Ik ga zelf voor Rubber Soul, snel gevolgd door Revolver en daarna Magical Mystery Tour (weet dat het gewaagd is )
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_36506257
Zo zo, MMT op nummer drie.. jij durft! Maar het is ook een lekker album. Mag ik ook iets gewaagds zeggen? En wel dat Sgt. Pepper (zowat) m'n minst favoriete lp is...? Ik heb het idee dat alleen niet-Beatles-fans die LP nog noemen als 'beste aller tijden' en zo... Maar ik ben hier nog niet zo lang en misschien is dit hier helemaal niet gewaagd...
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 21:52:41 #10
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36506534
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 21:45 schreef hello_goodbye het volgende:
Zo zo, MMT op nummer drie.. jij durft! Maar het is ook een lekker album. Mag ik ook iets gewaagds zeggen? En wel dat Sgt. Pepper (zowat) m'n minst favoriete lp is...? Ik heb het idee dat alleen niet-Beatles-fans die LP nog noemen als 'beste aller tijden' en zo... Maar ik ben hier nog niet zo lang en misschien is dit hier helemaal niet gewaagd...
Hoewel je hier best wel veel kunt roepen blijft het een gewaagde uitspraak Maar zal ik je eens wat vertellen? Het is ook mijn minst favoriete plaat Vind het een zwaar overgewaardeerde plaat. Wordt zelfs door velen het beste album genoemd MMT als derde favoriet, ja, vind het echt een super album! Magical Mystery Tour, Fool on the Hill, I am the Walrus, Strawberry Fields forever zijn stuk voor stuk pareltjes
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 30 maart 2006 @ 23:25:33 #11
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_36510264
Mijn lijstje:

Please Please Me- I Saw Her Standing There
With The Beatles- It Won't Be Long
Hard Days Night- I'll Be Back (indien de AHDN live-versie van 16 april 1964 erop zou staan, dan deze)
Beatles For Sale- No Reply
Help- Ticket To Ride
Rubber Soul- Wait
Revolver- Tomorrow Never Knows
Sgt Peppers- A Day In The Life
Magical Mystery Tour (EP) - I Am The Walrus
Magical Mystery Tour (LP) - Strawberry Fields Forever
White Album (LP1) - Hapiness Is A Warm Gun
White Album (LP2) - Everybody's Got Something To Hide...
Yellow Submarine- Hey Bulldog
Abbey Road- You Never Give Me Your Money
Let it Be- I've Got A Feeling
PM1 - Bad Boy
PM2 - Don't Let Me Down

(wel weinig Macca trouwens )
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 23:36:09 #12
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36510639
Grappig dat je dat zegt, ben eens gaan kijken naar mijn lijstje en dat is 50/50 Lennon/McCartney + 1 nummer van Harrison. En dat terwijl mijn favoriete nummers vrijwel allemaal door Lennon geschreven zijn Hoewel, ook wel een paar door Macca. Haha kom er niet meer uit
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_36511142
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:36 schreef MaJo het volgende:
Haha kom er niet meer uit
daarom waag ik me er niet aan, kan toch niet kiezen

tvp
  Moderator vrijdag 31 maart 2006 @ 01:23:28 #14
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36513198
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 23:52 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

daarom waag ik me er niet aan, kan toch niet kiezen

tvp
Heel verstandig
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_36521227
George Ruled!

Erg Asociale tvp:P
People are strange , When you are a stranger.....
pi_36522079
quote:
PEUKEN VAN THE BEATLES WEGGEHAALD

Managers van platenmaatschappijen hebben besloten om elk bewijs dat John Lennon, Ringo Starr, en Paul McCartney rookten uit te wissen van de compilatie LP 'Capitol Albums Volume 2', die gepland is om opnieuw uit te komen op 3 april.
Van drummer Ringo Starr zijn op de foto twee vingers afgehakt om een sigaret te verwijderen uit zijn hand.
Dit is niet de eerste keer dat een foto van de Fab Four is veranderd wegens sigaretten. In 2003 hebben een aantal posterbedrijven in Amerika het klassieke Beatles album Abbey Road opnieuw gespoten om, zonder toestemming, een sigaret te verwijderen uit Paul McCartney's hand.
De Beatles waren op een gegeven moment allen rokers. George Harrison stierf in 2001 aan kanker, hoofdzakelijk het resultaat van jarenlang roken.
Bron: Beatlesfanclub.nl
pi_36522275
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:32 schreef webfreak het volgende:

[..]

Bron: Beatlesfanclub.nl
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Check de foto's en zoek de verschillen
pi_36522748
Misschien is Sgt. Peppers een klein beetje overschat, maar er staan toch een zootje ijzersterke nummers op: Day in the Life, Mr. Kite, Sgt. Peppers (en de reprise ook vooral), She's Leaving Home , Within or without you etc. Ik blijf het een prachtplaat vinden.
pi_36530140
quote:
Op vrijdag 31 maart 2006 13:54 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Misschien is Sgt. Peppers een klein beetje overschat, maar er staan toch een zootje ijzersterke nummers op: Day in the Life, Mr. Kite, Sgt. Peppers (en de reprise ook vooral), She's Leaving Home , Within or without you etc. Ik blijf het een prachtplaat vinden.
Alleen al het einde is geniaal: "Good morning good morning" in "Sgt. Pepper reprise" in "A day in the life". Prachtig!
pi_36531614
Lovely Rita is ook top.

Mijn album top 3 is overigens:

1. Rubber Soul
2. The White Album
3. Revolver
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36532180
Ik plaats hier een terugvindpost, waar ik eigenlijk van plan was om mijn lijstje van favoriete nummers per album in te leveren. Dit duurde echter zo lang, dat ik besloot er een andere keer iets meer tijd voor te nemen
pi_36532210
Favoriete cd: Anthology 2

[ Bericht 4% gewijzigd door Olmo op 31-03-2006 19:37:29 ]
pi_36533597
Iemand anders helemaal weg van The Night Before ? Een van de weinige vroege Beatles nummers van vóór Rubber Soul die ik écht geniaal vind.
Bleuh.
pi_36533930
Ja, is 1 van m'n favorieten van Help!
(Ik moet wel zeggen dat die LP erg veel favorieten heeft... )
  vrijdag 31 maart 2006 @ 21:16:43 #25
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_36535064
Ik vind het erg moeilijk om een favoriet album uit te kiezen. Ieder album heeft wel íets dat het speciaal maakt. Als ik echter kijk naar het aantal nummers op een plaat dat ik echt goed vind dan denk ik dat Magical Mystery Tour aardig goed zal scoren

Hieronder volgt mijn lijstje, ik denk dat dit deels een momentopname is. Maar zonder verdere afleiding dus;

Please Please Me - I Saw Her Standing There
With The Beatles - All My Loving
Hard Days Night - Can't Buy Me Love
Beatles For Sale - I Don't Want To Spoil The PartyLastig kiezen, erg prettig album om naar te luisteren
Help - It's Only Love
Rubber Soul - The Word / Girl / In My Life
Revolver - For No One
Sgt Peppers - With A Little Help From My Friends
Magical Mystery Tour - Hello Goodbye / I Am The Walrus
White Album - Ob-La-Di Ob-La-DaJa echt.. Hij heeft wat / While My Guitar Gently Weeps
Yellow Submarine - Hey Bulldog
Abbey Road - Come TogetherFantastisch nummer
Let it Be - Get Back
Speciale vermelding: RevolutionJohn zingt hier zo mooi
Signatuur enzo.
pi_36545877
Wat vind je leuk aan Ob La Di als ik vragen mag??
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36547115
Je vraagt het niet aan mij maar ik vind het OOK een lekker nummer. Het is natuurlijk helemaal platgedraaid en zo, maar het is gewoon supervrolijk en het zit toch echt wel lekker/sterk/strak in elkaar. Ik luister er nog elke keer met plezier naar. En als je het bekijkt in de tijd waarin het uitkwam, dan kan je het toch best vernieuwend noemen ook nog (hetgeen moeilijk is voor te stellen omdat het dus is grijsgedraaid en honderden keren is geimiteerd). Dit los van het feit of je van die stijl en richting houdt, natuurlijk.
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:27:37 #28
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_36547426
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 20:33 schreef MrBadGuy het volgende:

De vraag is nu of de iPod en iTunes hier binnen valt. De iPod naar mijn idee wel (run such content), maar een muziek verkoopplaats iTunes? Die zit denk ik op of over het randje en dat kan nog interessant worden.

En wat zal de uitslag van deze rechtszaak beteken? Mogelijk gaat hierna de muziek van The Beatles ook online verkocht worden. En als de computerfabrikant verliest zou dit zelfs kunnen betekenen dat Apple Corps een percentage van Apple Computers' aandelen krijgt.

Wordt vervolgt
iTunes zit volgens die definitie meer óver dan óp het randje. Natuurlijk ook de reden dat je er geen Beatlesmuziek kunt vinden.

Ik vind het wel een interessante ongoing story van rechtzaken, dit. Blijft lastig voor Apple Computers, want juist in de muziekindustrie zijn zoveel ontwikkelingen, dat ze Apple Corps alweer snel in het vaarwater zitten als ze zich op dat terrein begeven.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_36547790
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:27 schreef Jane het volgende:

[..]

iTunes zit volgens die definitie meer óver dan óp het randje. Natuurlijk ook de reden dat je er geen Beatlesmuziek kunt vinden.

Ik vind het wel een interessante ongoing story van rechtzaken, dit. Blijft lastig voor Apple Computers, want juist in de muziekindustrie zijn zoveel ontwikkelingen, dat ze Apple Corps alweer snel in het vaarwater zitten als ze zich op dat terrein begeven.
Apple Computers is de laatste paar jaar weer echt helemaal opgebloeid dankzij de iPod en iTunes, voor die tijd was een iMac computer echt iets voor designers en voor alto's die niet met de massa (Windows) mee willen gaan maar voor wie Linux weer te moeilijk/nerd-achtig is. Nu wil bijna iedereen een iPod hebben en iTunes loopt als een tiet, daarnaast proviteren ook de andere onderdelen van Apple Computer hieronder.

Apple Compurters heeft dus zijn grootste succes te danken aan hun muziek diensten, maar dit is meteen ook hun grootste bedreiging. En dit was allemaal te voorkomen door bij de oprichting voor een andere naam te kiezen
  zaterdag 1 april 2006 @ 12:48:17 #30
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_36547983
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:41 schreef MrBadGuy het volgende:

Apple Compurters heeft dus zijn grootste succes te danken aan hun muziek diensten, maar dit is meteen ook hun grootste bedreiging. En dit was allemaal te voorkomen door bij de oprichting voor een andere naam te kiezen
Ja, dat vind ik ook wel de hele mop eraan. Toch geen blijk van een erg vooruitziende blik destijds.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_36558989
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 12:48 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik ook wel de hele mop eraan. Toch geen blijk van een erg vooruitziende blik destijds.
' Banana' had miljoenen gescheeld
  zaterdag 1 april 2006 @ 22:50:31 #32
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_36563297
Methodmich: Eigenlijk heeft hello_goodbye al geantwoord, maar je vroeg naar mij. Ob-La-Di Ob-La-Da klinkt gewoon best leuk, vrolijk enzo. Ook de vocalen komen goed uit de verf. Daarnaast vind ik de rest van het witte album niet zo héél spetterend om eerlijk te zijn.
Signatuur enzo.
pi_36579597
Dat vind ik verrassend, wat mij betreft staat die witte vol gevarieerde topstukken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36581312
idd, ik vind het een van de betere albums
heerlijke nummers als Helter Skelter, While My Guitar Gentely Weeps, Happiness Is A Warm Gun, Sexy Sadie, Blackbird
  zondag 2 april 2006 @ 18:05:00 #35
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_36583355
Gevarieerd is het zeker, en het blijft Beatles, maar er zijn betere albums wat mij betreft. Het ontstaan van het album is dan weer wel heel erg leuk
Signatuur enzo.
pi_36588679
dat ze alles apart opgenomen hebben bedoel je?
  zondag 2 april 2006 @ 21:24:00 #37
145158 Nonnel
Voor de liefhebber
pi_36589835
Nee. Ik bedoel de hele India ervaring, omstandigheden waaronder de nummers werden geschreven dus. Heel wat anders dan bij John thuis wat nummers op papier zetten.
Signatuur enzo.
pi_36599272
En het fantastische begin van het album! Back in the USSR gevolgd door Dear Prudence
pi_36599404
Het is in ieder geval één van de meest gevarieerde albums ooit.
Er zit zoveel in, en er wordt zoveel met stijlen gespeeld. Dat alleen al maakt The White Album briljant, imho.
  Redactie Frontpage woensdag 5 april 2006 @ 09:16:19 #40
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_36664562
http://web.mac.com/howell(...)A9-0003936CA42C.html

Een ontzettende goede grap en een waanzinnige Macca imitatie!!
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_36665758
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
http://web.mac.com/howell(...)A9-0003936CA42C.html

Een ontzettende goede grap en een waanzinnige Macca imitatie!!
Geweldig inderdaad
Eerst die perfecte imitatie (niet alleen z'n spraak is hetzelfde als die van Macca, maar ook hoe hij iets vertelt ), en dan het zogenaamde 'originele' nummer...
Aan de radio-uitzending te horen, trappen mensen er écht in... Geweldig.
pi_36668311
HAHA ik zou er zelf ook in trappen als ik niet eerst hier had gelezen dat het een grap was
pi_36669699
Jeetje, dat klinkt echt precies hetzelfde
  Redactie Frontpage woensdag 5 april 2006 @ 13:00:30 #44
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_36670320
Check de hele site, staan complete hoorspellen op met Beatle imitaties. Echt waanzinnig. Paul en John klinken echt...eng.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_36674601
Geweldig stukje Ook hoe 'Paul' zich er uit probeert te lullen
pi_36675127
Ook dat stukje waar John en Paul elkaar ontmoeten

http://web.mac.com/howell(...)77-0003936CA42C.html
pi_36684765
geweldig dit
pi_36689219
Shit, dit is lachen, zeg! Je zou haast willen dat het echt was (zoals die eerste ontmoeting...). Knap gemaakt, hoor!!!
  woensdag 5 april 2006 @ 21:43:05 #49
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_36689846
quote:
Op woensdag 5 april 2006 09:16 schreef TheGrandWazoo het volgende:
http://web.mac.com/howell(...)A9-0003936CA42C.html

Een ontzettende goede grap en een waanzinnige Macca imitatie!!
Ja, geweldige imitatie, idd. Al hoor ik wel dat hij het niet is. Het Liverpoolse accent is af en toe nét iets te dik aangezet.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Moderator donderdag 6 april 2006 @ 01:41:42 #50
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36696773
Haha wat grappig dit Het McCartney accent is echt briljant nagedaan. Af en toe misschien iets te sterk aangezet, maar ik zou er denk ik intrappen als ik deze man op de radio zou horen

Dat the day Lennon and McCartney met vond ik niet echt grappig. Het Lennon accent leek niet eens En I'm Game, zeiden ze dat ook al in 1957
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_36789863
quote:
Leuk

Ik zet hem zo in de nieuwe OP, linkje naar full screen (en download) versie is: http://www.88by31.com/flashman/onions.swf

edit: toegevoegd

Glass Onion


[ Bericht 15% gewijzigd door MrBadGuy op 09-04-2006 13:31:55 ]
pi_36820352
quote:
'NEW' BEATLES MUSIC TO BE RELEASED

2006-04-10 08:36:00 -

THE BEATLES will release an album of "completely new music" taken from unreleased archive material to tie in with an upcoming Las Vegas, Nevada theatrical show.

The stage production, due to open this summer (06), will last 90 minutes and features acrobats of the Cirque du Soleil interpreting The Beatles' songs. And bosses at the band's Apple record label are planning a special treat for fans of the Fab Four, to be overseen by surviving bandmembers SIR PAUL McCARTNEY and RINGO STARR.

Apple chief NEIL ASPINALL says, "It involves the creation, by the remixing and remastering of The Beatles' recorded performances, of completely new music, which will be featured in the show, and which should lead to the release of the show album." (GES/WNBTE)
http://www.pr-inside.com/(...)e-released-r2972.htm
http://www.nydailynews.co(...)407645p-345095c.html
http://www.albumvote.co.uk/news/news.php?id=1315
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?xml=/news/2006/04/10/nbeat10.xml&sSheet=/news/2006/04/10/ixnewstop.html

Weet iemand wat dit 'nieuwe' materiaal zal inhouden?
pi_36821816
Rotzooi die toen niet goed genoeg was, ook niet goed genoeg voor Anthology en nu dus maar hier gedumpt wordt.
Bleuh.
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 15:35:14 #55
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36824224
Trouwens cool dat Verdonk voor haar campagne Lovely Rita gebruikt
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 10 april 2006 @ 15:37:44 #56
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36824311
Ik vind het zelf vervelend als mijn favoriete muziek voor commercials gebruikt wordt. Of het nou voor politici, Philips-commercials of iets anders is, dat doet er verder niet toe.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_36824424
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:35 schreef MaJo het volgende:
Trouwens cool dat Verdonk voor haar campagne Lovely Rita gebruikt

Oh, lovely Rita meter maid,
Where would I be without you
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 15:42:13 #58
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36824481
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:37 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind het zelf vervelend als mijn favoriete muziek voor commercials gebruikt wordt. Of het nou voor politici, Philips-commercials of iets anders is, dat doet er verder niet toe.
Heb daar geen last van Het vergroot de kans dat ik de Beatles hoor en daar ben ik altijd voor
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_36825015
Tsja, die Philips reclame heeft voor mij toch wel een beetje een naar smaakje gegeven aan "Getting Better'. Van mij hoeft het absoluut niet, Beatles reclame deuntjes.
pi_36827986
Nee, van mij mogen ze 't ook laten.
Zeker als 't gaat om iemand zoals Verdonk

Gebruikt ze wel 't origineel overigens? Want als ik érgens niet tegenkan zijn 't van die zouteloze, 'veilige' covers zonder scherpe randjes . (Zoals Robert ten Brink die een wel érg gladde versie van All You Need Is Love gebruikt in z'n show. Het is verdomme geen Michael Bolton ).
  Moderator maandag 10 april 2006 @ 17:23:39 #61
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36828105
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:19 schreef webfreak het volgende:
Nee, van mij mogen ze 't ook laten.
Zeker als 't gaat om iemand zoals Verdonk

Gebruikt ze wel 't origineel overigens? Want als ik érgens niet tegenkan zijn 't van die zouteloze, 'veilige' covers zonder scherpe randjes . (Zoals Robert ten Brink die een wel érg gladde versie van All You Need Is Love gebruikt in z'n show. Het is verdomme geen Michael Bolton ).
Begrijp me goed, ben absoluut geen Verdonk fan Het is gewoon een leuk nummer en vind het leuk om het voorbij te horen komen (het origineel ja )
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_36828968
quote:
Op maandag 10 april 2006 17:19 schreef webfreak het volgende:
Nee, van mij mogen ze 't ook laten.
Zeker als 't gaat om iemand zoals Verdonk

Gebruikt ze wel 't origineel overigens? Want als ik érgens niet tegenkan zijn 't van die zouteloze, 'veilige' covers zonder scherpe randjes . (Zoals Robert ten Brink die een wel érg gladde versie van All You Need Is Love gebruikt in z'n show. Het is verdomme geen Michael Bolton ).
In eerdere seizoenen van dat programma werd toch wel het orgineel gebruikt? Later is het idd een erg slechte, zoutloze cover geworden

Maar volgensmij zijn de Beatles er niet echt fan van dat hun muziek wordt gebruikt voor reclames, daarom ook een cover bij de Philips reclame.
  maandag 10 april 2006 @ 18:05:57 #63
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36829408
Een cover is meestal ook gewoon goedkoper trouwens, je hoeft dan alleen de rechten over de song zelf te betalen, en niet over de Beatles-opname.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  maandag 10 april 2006 @ 18:59:37 #64
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_36831070
quote:
Op maandag 10 april 2006 15:35 schreef MaJo het volgende:
Trouwens cool dat Verdonk voor haar campagne Lovely Rita gebruikt
Dat wist ik nog niet... Gadverdamme...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_36838402
quote:
Op maandag 10 april 2006 14:20 schreef PimD het volgende:
Rotzooi die toen niet goed genoeg was, ook niet goed genoeg voor Anthology en nu dus maar hier gedumpt wordt.
Dan kan het iig alleen maar meevallen
pi_36889286
quote:
BEATLES CATALOGUS WORDT GEREMASTERD

Als we de berichten moeten geloven, zal de complete Beatles-catalogus worden geremasterd. Tijdens de rechtszaak van Apple tegen Apple heeft Apple Corps-directeur Neil Aspinall dat aangegeven: "We gaan de hele catalogus remasteren, om de muziek helderder en beter te maken en om boekjes met de juiste informatie bij de cd's te kunnen doen. Ik denk niet dat het slim is om de huidige muziek beschikbaar te maken voor legale downloads als we bezig zijn met nieuwe masters. Dan kunnen we beter wachten tot dat klaar is."
Ogenblikkelijk werd gesuggereerd dat de Beatlesnummers via iTunes te koop zouden worden aangeboden, maar die kans lijkt met het oog de nog lopende rechtszaak erg klein en er zijn ook andere aanbieders. Tot op heden is Apple Corps zeer terughoudend geweest in het aanbieden van de Beatles-muziek via internet. Eerder al waren The Beatles zo'n beetje de laatsten die hun repertoire op cd uitbrachten. De mogelijkheid van download lijkt er dus toch te komen, maar wanneer is nog de vraag. Meestal heeft Apple Corps niet zo heel veel haast met reeds aangekondigde releases.
(Bron: starpulse.com & abbeyrd)
(Vert.: Cor Dol)
Als dit waar blijkt te zijn: erg goed nieuws. Na 20 jaar eindelijk remasters op CD
pi_36889753
Zou te gek zijn natuurlijk (en hoog tijd!). Al zal 't -Apple kennende- nog wel even duren voordat het zover is.
  woensdag 12 april 2006 @ 16:08:39 #69
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36890490
Nou ja, na twintig jaar kunnen we ook nog wel even geduld hebben. Beter doen ze het nu dan ook gelijk goed.

Overigens verschillen de meningen ook nog weleens over wat nou een 'goede remaster' is. Sommige audiofielen hebben het liefste een 'puur' geluid (direct van de originele tapes) en gruwelen van de geluidskwaliteit van bijv. Beatles 1 of Let it Be Naked.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_36892700
quote:
Op woensdag 12 april 2006 16:08 schreef Zanderrr het volgende:
Overigens verschillen de meningen ook nog weleens over wat nou een 'goede remaster' is. Sommige audiofielen hebben het liefste een 'puur' geluid (direct van de originele tapes) en gruwelen van de geluidskwaliteit van bijv. Beatles 1 of Let it Be Naked.
Ja ach, zo zijn er ook mensen die zweren bij kraakjes en ruis. Dat is allemaal prima, maar ik heb liever gewoon goed geluid.
Kraakhelder, en lekker vol. De kunst blijft natuurlijk om de sfeer én de sound van 't origineel te behouden. Bij Let It Be Naked is dat prachtig gelukt imho.
pi_36901175
Goed nieuws! Ik vind Let it be naked ook heerlijk: ik draai de originele LIB nooit meer... Naked is een ook van m'n meest gedraade cd's van The Beatles geworden.
pi_36914617
Ik wist het! Ik wist het! Heb eindelijk de stap genomen om de rest van de Beatles catalogus in te kopen, gaan ze eindelijk remasteren! Ik had het kunnen weten. Desalniettemin goed nieuws. Maar hopen dat ze het goed doen dit keer!
pi_36917753
Ik wacht ook vol spanning af!
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
  Moderator donderdag 13 april 2006 @ 12:44:51 #74
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36917807
Goed nieuws
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  donderdag 13 april 2006 @ 21:42:55 #75
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_36935868
Ik sla de Beatles-dag weer een jaartje over a.s. zaterdag. Is er trouwens nog iemand die gaat?
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_36947213
Zaterdag?? Is Beatlesdag niet altijd op 2e Paasdag??

//Edit.. Ik zie 't al; 15 April.. Hmmm, dat wordt een twijfelaar.
  vrijdag 14 april 2006 @ 15:50:16 #77
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_36956367
Jackson voorkomt faillisement door verkoop muziekrechten

En nee, ik ga ook dit jaar niet naar de Beatlesdag.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_36976876
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 15:50 schreef Jane het volgende:
Jackson voorkomt faillisement door verkoop muziekrechten

En nee, ik ga ook dit jaar niet naar de Beatlesdag.
Tja, leuk dat ie ze verkoopt, maar nu zijn ze dus voor 75% in handen van Sony. Of eigenlijk voor 37,5%, omdat nog steeds 50% van de rechten bij de daadwerkelijke schrijver(s) ligt/liggen
pi_37026720
Ook ik begin 'Naked' steeds meer te waarderen: weg met die cheesy orkestjes
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_37047117
Een grappig filmpje van Ringo zijn site, een jongleerder die jongleerd op Golden Slumbers/Carry That Weight/The End:

http://www.ringostarr.com/movies.php?id=133
  dinsdag 18 april 2006 @ 01:57:22 #81
46080 rew-
Ondertitel
pi_37052058
Beatles rulen!
pi_37151590
Rita Verdonk misbruikt Beatlesong voor campagne

In navolging van Angie Merkel...
pi_37169981
heb eindelijk anthology op dvd, 1e deel gezien
wel raar dat het niet ned ondertiteld is
anthology cd's trouwens ook compleet nu
pi_37187764
Oh my f*cking god. DIT is zo triest.
pi_37188836
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:44 schreef webfreak het volgende:
Oh my f*cking god. DIT is zo triest.
Inderdaad. En ze vangen er nog geld voor ook.
Je kunt natuurlijk ook gewoon niet betalen en de seance gratis beleven ...
http://www.lennonseance2006.mockfrog.com.au/index.html
pi_37189010
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 16:44 schreef webfreak het volgende:
Oh my f*cking god. DIT is zo triest.
Geniaal. Hopelijk is het ergens te downloaden
Bleuh.
pi_37189375
Het ergste blijft die trailer, met die verwerpelijke hollywood-stem eronder.
"John Lennon (hijg)
The biggest genius of our time (hijg)
Who was taken from us too soon (hijg)
Now he's back! (hijg)"

Enz..
pi_37190409
ik word er wel nieuwschierig van , maar het blijft inderdaad gigantisch irri zeg die hollywood stem ja :S
eigenlijk te gek voor woorden toch? laat ze met rust ofzo
People are strange , When you are a stranger.....
pi_37194345
Ik wil het niet eens zien. "John" zal wel zeggen dat de wereld vandaag de dag een puinhoop is, dat Bush een klootzak is en dat we in vrede moeten leven. Niet dat hij daarmee ongelijk zal hebben, maar zulke docu's zijn gewoon lijkenpikkerij acties, idem voor alle Char's, beetje woorden in de mond van dode mensen leggen.
  zaterdag 22 april 2006 @ 20:57:08 #90
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_37195057
Ik vraag me af of de erfgenamen van Lennon niet iets tegen zulke kwakzalverij kunnen beginnen. Ik vind het ook maar lijkenpikkerij van het laagste soort, maar goed.. ik moet in het algemeen niet veel van dit soort kosmisch gezwets hebben.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_37197394
quote:
Op zaterdag 22 april 2006 20:57 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vraag me af of de erfgenamen van Lennon niet iets tegen zulke kwakzalverij kunnen beginnen. Ik vind het ook maar lijkenpikkerij van het laagste soort, maar goed.. ik moet in het algemeen niet veel van dit soort kosmisch gezwets hebben.
quote:
Yoko niet kapot van Lennon-seance

"Een woordvoerder van Yoko Ono heeft de televisie-seance via abonnee-tv 'smakeloos, dwars en puur op exploitatie gericht' genoemd. Kijkers moeten bijna tien dollar neertellen om het programma op 24 april te zien. Elliot Mintz, eens een goede vriend van John, zei dat het programma alleen maar winst oplevert voor de producers. "John communiceerde vanuit zijn hart, ziel en geest. En dat doet hij nog steeds naar hen die naar zijn muziek luisteren. Dat was het medium dat hij koos om met ons te communiceren. De voorgestelde seance is niets dan een commerciële en smakeloze zet."
Paul Sharratt, producer, gaat dat uiteraard tegen. (...) "
Er wordt verder niet gesproken over het tegenhouden van de uitzending...
pi_37198042
"... niet kapot van...'' lijkt me zwak uitgedrukt. Jeetje, wat een belachelijke toestand. Welke gek wil hier uberhaupt naar kijken?
pi_37208123
Ik wil het best zien
  Redactie Frontpage zondag 23 april 2006 @ 12:54:25 #94
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_37208771
Sick.

Iedereen die dit wil zien zou ontdoen moeten worden van alle Beatle en Lennon platen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_37208879
whaha gewoon om te zien waar het in godsnaam over gaat hoor..
maak je maar niet druk.
Ik denk dat het echt John Lennon is
  Redactie Frontpage zondag 23 april 2006 @ 13:03:57 #96
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_37209085
Als je een zwarte zak in de ronde ziet vliegen...dan is het Yoko.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_37218913
Zo. Ik heb Rubber Soul weer eens opgezet. Het ultieme overgangsalbum tussen pre '65 Beatlespopliedjes en psychedelica.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_37218964
10 dollar betalen voor een tv uitzending Daarvoor kun je een film huren en zelfs een paar maanden oude dvd van kopen. Ik kan me echt niet voorstellen dat ook maar iemand geld over heeft om zoiets te zien
  Redactie Frontpage zondag 23 april 2006 @ 18:17:42 #99
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_37220094
Ik kijk nu the one to one concert van Lennon

Damn..wat mis ik hem
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator zondag 23 april 2006 @ 21:02:57 #100
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37225844
Ik hoef het ook niet te zien, vind het smakeloos en bovendien vind ik dit soort programma's altijd een beetje freaky En Rubber Soul is inderdaad Mijn favoriete album
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_37251875
Killing a beatle gezien..
wat een creep die gozer
  Moderator maandag 24 april 2006 @ 18:46:07 #102
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37252182
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:35 schreef BeRightBack het volgende:
Killing a beatle gezien..
wat een creep die gozer
Chapman bedoel je? Inderdaad brrrrr
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_37252542
heb Help! maar eens op cd gekocht! haha vond toch wel dat ie het waard is.

Edit: En oja ik kwam "The White" album tegen op elpee , zit een mooie poster "plaat" in zeg met de teksten achter op, zit te twijfelen of ik hem nou op moet hangen of niet
People are strange , When you are a stranger.....
pi_37253050
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:00 schreef SanyaN het volgende:
Edit: En oja ik kwam "The White" album tegen op elpee , zit een mooie poster "plaat" in zeg met de teksten achter op
die heb ik er niet bij , komt misschien omdat het een Duitse versie is?
pi_37253489
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:17 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

die heb ik er niet bij , komt misschien omdat het een Duitse versie is?
Ja ik heb het even na gekeken , dat klopt het is een duitse druk.
heb ik mooi een mazzeltje , hij is best groot ook namelijk
People are strange , When you are a stranger.....
pi_37254600
quote:
Op maandag 24 april 2006 19:30 schreef SanyaN het volgende:

[..]

Ja ik heb het even na gekeken , dat klopt het is een duitse druk.
heb ik mooi een mazzeltje , hij is best groot ook namelijk
ik bedoelde eigenlijk die van mij

ik voel me bedrogen
pi_37273244
Ah nee, toch geen feyenoorder in het Beatlestopic
pi_37273279
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 11:04 schreef Olmo het volgende:
Ah nee, toch geen feyenoorder in het Beatlestopic
pi_37318610
quote:
Op maandag 24 april 2006 18:46 schreef MaJo het volgende:

[..]

Chapman bedoel je? Inderdaad brrrrr
Ik wou zelfmoord plegen maar ik ging terug.. toen kreeg ik een baan , maar ik werd ontslagen dus ik ging weer weg om zelfmoord te plegen (had het maar gedaan )
pi_37320349
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:31 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

Ik wou zelfmoord plegen maar ik ging terug.. toen kreeg ik een baan , maar ik werd ontslagen dus ik ging weer weg om zelfmoord te plegen (had het maar gedaan )
dat was precies wat ik ook dacht toen ik die docu. zag , wat een engerd zeg had je zelf afgemaakt inderdaad bah zeg!
People are strange , When you are a stranger.....
  Moderator woensdag 26 april 2006 @ 20:01:13 #111
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37321593
quote:
Op woensdag 26 april 2006 18:31 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

Ik wou zelfmoord plegen maar ik ging terug.. toen kreeg ik een baan , maar ik werd ontslagen dus ik ging weer weg om zelfmoord te plegen (had het maar gedaan )
Inderdaad Had hij zichzelf nou van het leven beroofd in plaats van Lennon
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_37327934
Hopelijk blijft hij nog lang vast zitten, al zou hem vrijlaten misschien nog wel een grotere straf zijn
  Moderator woensdag 26 april 2006 @ 23:09:00 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37329448
quote:
Op woensdag 26 april 2006 22:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Hopelijk blijft hij nog lang vast zitten, al zou hem vrijlaten misschien nog wel een grotere straf zijn
Ik denk dat de kans groot is dat hij meteen vermoord wordt door een hardcore fan (het blijft Amerika...) Maar echt een straf is dat nou ook weer niet
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_37347305
Ik snap eigenlijk niet dat iemand die dvd belijkt... Ik heb in ieder geval totaal geen behoefte om een 'exclusief interview' met die zak te zien...
pi_37353708
quote:
Op woensdag 26 april 2006 23:09 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik denk dat de kans groot is dat hij meteen vermoord wordt door een hardcore fan (het blijft Amerika...) Maar echt een straf is dat nou ook weer niet
Precies. Met die grotere straf bedoelde ik ook dat hij weet dat hij nergens veilig is als hij vrij is, dus het weten dat je je leven niet zeker bent.
pi_37353998
quote:
Op donderdag 27 april 2006 19:08 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Precies. Met die grotere straf bedoelde ik ook dat hij weet dat hij nergens veilig is als hij vrij is, dus het weten dat je je leven niet zeker bent.
dat is zeker een grotere straf, maar de vraag is hoe lang het duurt
pi_37354305
Ik vond het wel een goeie om hem met een bordje op zijn rug door Liverpool te laten lopen met , I killed John Lennon erop.
People are strange , When you are a stranger.....
pi_37367596
dat bordje zal niet nodig zijn denk ik
pi_37368120
Kunnen we het ergens anders over hebben...?
pi_37372095
Ik zit er aan te denken de dvd Beatles-First U.S. Visit te kopen. Maar zit daar erg veel in wat ook in Anthology zit...? Ik ben eerlijk gezegd het meest geinteresseerd in de beelden achter de schermen. De Sullivan shows and Coliseum ken ik wel. In Anthology (deel 3) zitten ook veel achter de schermen beelden (in de auto vind ik prachtig, en als ze aan de telefoon op de Engelse radio zijn: het is dan net alsof je er bij bent!). Komen die uit deze docu of zit daar echt (veel) nieuw materiaal in?
pi_37485606
De uitspraak van Apple tegen Apple zal volgende week maandag (8 mei) komen.

http://www.appleinsider.com/article.php?id=1709
pi_37491833
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:57 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik zit er aan te denken de dvd Beatles-First U.S. Visit te kopen. Maar zit daar erg veel in wat ook in Anthology zit...? Ik ben eerlijk gezegd het meest geinteresseerd in de beelden achter de schermen. De Sullivan shows and Coliseum ken ik wel. In Anthology (deel 3) zitten ook veel achter de schermen beelden (in de auto vind ik prachtig, en als ze aan de telefoon op de Engelse radio zijn: het is dan net alsof je er bij bent!). Komen die uit deze docu of zit daar echt (veel) nieuw materiaal in?
First US visit is echt de moeite waard. Het is ook zeker een aanvulling op Anthology. Je reist echt mee met de band, en ziet hen voortdurend achter de schermen.
Je ziet o.a. hoe de jongens hun tijd besteden in hun hotelkamer, elkaar (én de passagiers) vermaken in de trein, hoe ze zich klaarmaken voor een show, beetje met de journalisten dollen etc. etc.
Naast deze docu staan er ook nog een heleboel extra fragmenten op de DVD, die destijds niet gebruikt zijn voor de docu.

Sommige korte stukjes zitten ook in de Anthologydocu verwerkt, maar dat is slechts het puntje van de ijsberg.
pi_37492353
Mooi. Ik had 'm overigens net besteld voordat ik dit las! En meteen maar ff de dvd met de complete Ed Sullivan-shows erbij! Ook leuk, ook al overlapt dat ook weer met de muziek uit de US Visit dvd. Maar het lijkt me echt wel leuk de hele show te zien zoals men het vroeger gezien heeft, dus in de context! In ieder geval: ik hoef er dus geen spijt van te hebben. Dit gedeelte uit de Anthology is een van de hoogtepunten van die docu dus ik ben blij er straks veel meer van te zien!

Ik was vandaag overigens voor het eerst sinds eeuwen weer eens in Amsterdam. Ik hoopte echt dat er nog ergens een exemplaar van Lewisohn's Beatles Chronicles zou liggen (zoals een hele tijd geleden hier aangegeven werd) maar nee hoor, niets... Spijtig. Het boek is ook niet meer officieel leverbaar. Jammer... (Bovenstaande dvd's had ik ook gehoopt wel ergens in A'dam te kunnen vinden, maar nee hoor... pfffffffff.... dus heb ik ze maar bij bol.com besteld). Gelukkig was dit niet de hoofdreden van mijn bezoek aan de stad, maar het voel me wel tegen...

[ Bericht 6% gewijzigd door hello_goodbye op 02-05-2006 20:17:45 ]
pi_37525237
Zo! The US Visit dvd lag vandaag al bij m'n post! Yes! Da's wel heel snel! Meteen gekeken natuurlijk: LEUK LEUK LEUK! Alhoewel ik nog wel meer had willen zien.... Maar ja, ik heb de extra docu nog niet bekeken. Ik mistte best wel wat scenes die wel in Anthology zaten. Van mij hadden ze de unedited film compleet op dvd mogen zetten. En de optredens namen meer tijd in dan mij lief was... Al met al viel het eigenlijk wat tegen, maar misschien verwachtte ik te veel. Ik moet 'm nog maar ees bekijken. En die extra docu ook.

Ik heb overigens, heeeeel toevallig, tot mijn grote vreugde The Beatles Recording Sessions weten te vinden! Op www.play.com is er een versie uit 2005 te koop (nieuw) voor maar 12 euro incl. verzendingskosten. Daar hoefde ik niet lang over na te denken. Nu de Chronicle nog: dat wordt lastiger, vrees ik... Maar ik ben met dit boek al heel blij!
pi_37531307
De DVD bevat een helehoop extra materiaal, dat zeker de moeite waard is hoor
  Licht Ontvlambaar vrijdag 5 mei 2006 @ 21:31:43 #126
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_37608716
Kent iemand deze groep? http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2245
pi_37629835
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:32 schreef webfreak het volgende:
De DVD bevat een helehoop extra materiaal, dat zeker de moeite waard is hoor
Ja, je hebt gelijk! Ik heb net de extra docu gekeken en die was leuk! Veel leuker als verwacht! Misschien nog wel leuker dan de officiele film. Alsnog jammer dat ze al die stukken niet gewoon in de film hebben gemonteerd! Maar al met al geeft de complete dvd een heel mooi beeld: het is net alsof je er echt bij bent. Heel apart om 'mee te maken', moet ik zeggen. Alsnog dus super! Een uniek document! Zo vaak kan je niet achter de schermen kijken van zo'n gebeurtenis.

Het is wel heel vreemd om alles zo realistisch te zien en 'mee te maken' en dan tegelijkertijd te weten hoe het allemaal verder is gegaan. Op het moment van filmen wisten ze dat allemaal nog niet. Heel apart...
  Moderator maandag 8 mei 2006 @ 13:17:50 #129
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37655116
Apple Computer wint rechtszaak van The Beatles

LONDEN (ANP) - De muziekmaatschappij Apple Corps van The Beatles heeft een langlopend juridisch geschil met de Amerikaanse computerfabrikant Apple verloren. Het Hooggerechtshof in Londen oordeelde maandag dat Apple Computer zijn logo mag blijven gebruiken bij de verkoop van muziek via het internet en dat het geen schadevergoeding hoeft te betalen aan The Beatles.
Volgens de ex-Beatles Paul McCartney, Ringo Starr en de weduwen van John Lennon en George Harrison heeft Apple een afspraak uit 1991 geschonden. Daarin was overeengekomen dat het zich niet zou bezighouden met de verkoop van muziek. Beide partijen hadden toen afgesproken dat het werkterrein van Apple Computer zich beperkte tot computers, telecommunicatie en dataverwerking. Apple Corps kreeg naar eigen zeggen de exclusieve merkrechten voor de verkoop van muziek.
Aan dit bestand kwam tien jaar later een einde toen Apple de digitale muziekspeler iPod introduceerde en daar even later de internetmuziekwinkel iTunes aan koppelde. Volgens Apple Computer is van schending van het akkoord uit 1991 geen sprake omdat het alleen digitale muziekbestanden verspreidt en geen cd's en cassettebandjes, zoals toen nog gebruikelijk was en ook was
vastgelegd.
Volgens rechter Edward Mann heeft Apple Computer de regels niet overtreden omdat het zijn logo gebruikt in associatie met zijn winkel en niet met de verkoop van iTunes. De ex-Beatles wilden dat Apple afziet van het gebruik van zijn bekende logo bij de verkoop van muziek. Het platenlabel Apple Corps gebruikt het beeld van een groenkleurige Granny Smith-appel. The Beatles richtten Apple Corps
in 1968 op.
Oprichter Steve Jobs noemde in 1976 zijn computeronderneming Apple omdat hij toen in Californië regelmatig in fruitgaarden appels plukte om wat geld bij te verdienen. Hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij ook was geïnspireerd door het succes van The Beatles.
De nummmers van de legendarische Britse band zijn niet van het internet te downloaden. In april werd bekend dat Apple Corps momenteel bezig is de collectie van The Beatles te bewerken zodat die ook digitaal kunnnen worden verkocht. Wanneer de nummers via het internet beschikbaar worden, is niet bekend.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_37746924
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 21:54 schreef hello_goodbye het volgende:
Ik heb overigens, heeeeel toevallig, tot mijn grote vreugde The Beatles Recording Sessions weten te vinden! Op www.play.com is er een versie uit 2005 te koop (nieuw) voor maar 12 euro incl. verzendingskosten. Daar hoefde ik niet lang over na te denken. Nu de Chronicle nog: dat wordt lastiger, vrees ik... Maar ik ben met dit boek al heel blij!


Potverdorie, wat zit ik te balen hier... Het boek wat ik hierboven beschrijf kwam vandaag eindelijk binnen! De langverwachte uitgave uit 2005!!! Blijkt het een rechtstreekse herdruk te zijn van de allereerste uitgave uit 1988... Waarvan ik dus al een pdf had... De versies later dan 1988 zijn toch bijgewerkt, heb ik begrepen? Songs die in 1988 nog nooit waren uitgegeven zijn later op Anthology alsnog uitgekomen. Dat is toch allemaal verwerkt in latere versies van The Sessions...? Of vergis ik mij? Ik meen ook wel eens een plaatje te hebben gezien van een nieuwere mooie layout: deze heeft dus die lelijke layout waar ik eerder al over klaagde (i.v.m. de pdf).

Op zich ziet het er wel aardig uit in kleur en zo en met harde kaft en mooi papier, maar bah... het is niet wat ik verwachte... Shit... Nu kan ik alsnog op zoek naar een nieuwe versie. Nou ja, ik wil eigenlijk eerst the Beatles Chronicles van Lewisohn hebben: die heb ik ook nog steeds niet. Ik snap niet dat zulke zeer gewaardeerde boeken zo moeilijk te krijgen zijn!

Mopper mopper mopper mopper...

Of vergis ik mij en bestaan er geen geupdate versies...?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 02:10:13 #131
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_37750648
Ik ken geen geupdate versie, maar dat zegt op zich ook niet alles...

Verder snap ik je gemopper niet zo goed, eigenlijk. Ik vind het een geweldig boek door dat wat er in geschreven staat. Maar goed...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_37752962
Ik vond de layout ook niet zo storend eigenlijk, en naar mijn weten is dat ook de enige versie van het boek. Ik vond nog wel dit.
pi_37758960
Hm, tja, ik mopperde wel een beetje veel, zeg ik nu een dagje later... Sorry... En er schijnt inderdaad helemaal geen geupdate versie te bestaan (wat inhoud betreft dan). Het is gewoon dat het anders was dan ik had verwacht. Maar na een tijdje gebladerd te hebben is het inderdaad toch wel een mooi boek. Op de typografie na, dan. Maar ja, ik ben grafisch ontwerper dus heb daar wat meer oog voor, denk ik... Maar ach, het boek kostte ook nog maar eens 12 euro (incl. verzendkosten) dus waar heb ik het dan nog over...
pi_37802493
Bush schijnt een groot fan te zijn van Lennon: http://www.youtube.com/watch?v=u3wM1kD7Ss8&search=lennon
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:30:15 #135
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_37914050
Paul McCartney en Heather Mills gaan scheiden....! Was net op radio 2 stukje over, strakjes komen ze met een officieel pressreleasegebeuren.

( Ok, niet echt Beatlesnieuws, maar toch... )
Nothing is real and nothing to get hung about
  Redactie Frontpage woensdag 17 mei 2006 @ 13:45:19 #136
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_37914653
Mooi. Beetje Macca van de wiet houden. Raar en naar mens.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:51:16 #137
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_37914839
Ja, voor zover ik het bericht gevolgt heb was het omdat Heather kennelijk een verschrikkelijk aandachtsgeil persoon was, die het niet echt kon verkroppen dat Paul meer aandacht kreeg dan zij. ( Ja de Beatles stelden ook niet zoveel voor he.. )
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_37915885
Hahah hoe naief inderdaad
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_37915958
Ja, ik ben ook nooit zo gek geweest van Heather. Ze komt behoorlijk bazig over (Paul mocht idd geen wiet meer roken) en ook Paul's dochters schijnen bepaald geen beste vriendinnen te zijn met hun stiefmoeder.
pi_37916050
quote:
'WE CAN'T WORK IT OUT'

Paul McCartney gaat een formele procedure starten om te scheiden van zijn vrouw Heather, omdat hij gelooft dat ze niet langer in hun 'privé-hel' kunnen leven. Dat meldt de Engelse krant The Mirror vandaag. In recente maanden is het toch al stormachtige huwelijk in zwaar weer terechtgekomen. Afgelopen weekend zou het paar een crisisberaad houden, maar de 63-jarige ex-Beatle besloot dat hij een nieuwe emotionele uitbarsting niet aankon. Hij vertelde een vriend: "We kunnen echt niet op deze manier doorgaan. Het is gewoon niet eerlijk voor geen van ons. Het is genoeg geweest." Een andere bron: "Paul heeft dit besluit niet makkelijk genomen, maar hij vindt dat het niet door kan gaan. De relatie tussen Heather en Paul was zo slecht dat het zelfs onmogelijk werd om onder hetzelfde dak te slapen. Paul hoopt van harte dat een tijdelijke scheiding hen de rust en ruimte kan verschaffen om te zien of het huwelijk nog te redden valt. "Het is triest voor hen. We zijn bezorgd dat het allemaal voorbij is, maar niemand heeft de hoop volledig opgegeven."
Verwacht wordt dat Paul zijn naaste familie en vrienden vandaag op de hoogte brengt van de nieuwste stand van zaken. Heather werd intussen door haar zus Fiona in de watten gelegd. Ze herstelt van een operatie aan haar been in Hove, East Sussex. Paul verbleef op de boerderij in Peasmarsh, 55 mijl verderop. Hun tweejarige dochter Beatrice werd door een chauffeur van het ene naar het andere huis gereden, zodat het paar elkaar niet hoefde te ontmoeten.

Toen Paul vorige week alleen naar het plaatsje Baulieu-sur-Mer, vlakbij Monaco ging, kwam hij zeer eenzaam over.
Een bekende legde uit:”Er zijn naar grote waarschijnlijkheid grote problemen. Hun gedrag van de laatste dagen roept ook vragen op.”
“Waarom wilde Paul niet naar Heather en Beatrice komen in Hove? Het is niets voor Paul om zich niet te vertonen bij zijn vrouw, die herstellende is van een operatie.”
“Paul sprong altijd snel in de bres voor Heather. Maar er heerst een doodse stilte vanuit zijn kamp.”
“Heather vertelde dat haar reden om in Hove te blijven, heeft te maken met het feit dat ze niet gefotografeerd wil worden. De beveiliging, is sterker aanwezig in Peasmarsh, waarom is ze dáár niet?”
Paul viel voor Heather tijdens de “Mirror’s Pride of Britain Awards” in 1999, een jaar nadat Linda stierf aan kanker, waar hij 29 jaar mee getrouwd was.
Het stel ging kort daarop met elkaar uit.

Ondanks de bezwaren van Paul’s kinderen, vooral dochter Stella, trouwden ze in 2002.
Al snel waren er spanningen.
Van de zelfstandige Heather, die haar been verloor toen ze werd aangereden door een motorfiets in 1993, werd gezegd dat het haar tegenstond, om in de schaduw van Macca te moeten leven.
Terwijl zij het vrijwilligerswerk weer op wilde pakken, wilde Paul dat ze het wat rustiger aan zou gaan doen.
Bekenden geloven dat het een teken aan de muur was, dat Paul weigerde tegen te spreken, dat hun huwelijk in een crisis verkeerde.
Zijn vertegenwoordiger vertelde vannacht: “We hebben absoluut geen commentaar”.
(Bron: mirror.co.uk)
(Vert.: Cor Dol en Rick van Dijk)
pi_37916083
quote:
'Paul McCartney gaat scheiden'
UTRECHT - 17/05/06 - (Novum/AP) - Paul McCartney en Heather Mills gaan scheiden. Dat meldt de Daily Mirror woensdag. Volgens de Britse krant heeft de 63-jarige poplegende zijn 38-jarige vrouw gevraagd hun huwelijk te ontbinden. Vertegenwoordigers van het paar laten weten dat woensdag een verklaring wordt uitgebracht.

McCartney en Heather Mills trouwden vier jaar geleden. De popster en het voormalige model hebben een dochter van 2. Volgens geruchten gaat het al een tijdje niet goed met het huwelijk van het paar. Ze zouden al enkele weken niet meer in hetzelfde huis wonen.

Mills zou haar intrek hebben genomen in hun huis aan de Britse kust, terwijl McCartney verblijft in hun boerderij in het 88 kilometer verderop gelegen dorpje Peasmarsh. Dochter Beatrice zou tussen de twee huizen vervoerd worden door een chauffeur, zodat het echtpaar elkaar niet hoeft te zien.

McCartney ontmoette Mills in 1999, een jaar nadat zijn eerste vrouw Linda stierf aan borstkanker. Paul en Linda McCartney waren 29 jaar getrouwd.
http://www.tiscali.nl/content/article/nente/467445.htm
  woensdag 17 mei 2006 @ 14:37:54 #142
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_37916272
Ah, de Daily Mirror... dat is altijd een betrouwbare bron, ja.

Nou ja, het zal me eerlijk gezegd worst wezen. Misschien dat het nog een mooie gevoelige ballad of concept-lp van Paul oplevert...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_37917009
Paul staat al met 1 been in de scheiding?!
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_37917048
Op het officiele McCartney-forum worden topics over de scheiding gewoon dichtgegooid Dan is er meer aan de hand dan een simpele roddel, dunkt me.
  woensdag 17 mei 2006 @ 15:08:20 #145
6536 dwerg
chagrijn
pi_37917365
Om dit topic nog een iets hoger RTL-Boulevard gehalte te geven wil ik ook nog wel wat zeggen over Heather Mills. Ik vind het een raar mens. Een paar weken geleden was er op de BBC een documentaire over de strijd van Paul McCartney en Heather Mills tegen bont, en één ding viel me op. Bij elke winkel, elke radiostudio, overal waar Heather Mills binnenkomt stelt ze zich voor als De Vrouw Van Paul McCartney. Dat was vast met de beste bedoelingen, maar na vier winkels kwam dit zo irritant over, dat ik de tv heb uitgezet.
I intend to live forever, or die trying.
pi_37917629
Schopje naar SHO maar?
  Redactie Frontpage woensdag 17 mei 2006 @ 16:04:30 #147
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_37919324
McCARTNEY STATEMENT - FROM PAUL AND HEATHER - 17.05.2006
Having tried exceptionally hard to make our relationship work given the daily pressures surrounding us, it is with sadness that we have decided to go our separate ways. Our parting is amicable and both of us still care about each other very much but have found it increasingly difficult to maintain a normal relationship with constant intrusion into our private lives, and we have actively tried to protect the privacy of our child. Separation for any couple is difficult enough, but to have to go through this so publicly, especially with a small daughter is immensely stressful. We hope, for the sake of our baby daughter that we will be given some space and time to get through this difficult period.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 17 mei 2006 @ 21:14:09 #148
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_37930268
Tja, erg sympathiek kwam ze op mij ook nooit over, maar ja...

Wel jammer voor Paul dat hij zijn zeldzame status als nooit-gescheiden-rockster nu kwijtraakt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 17 mei 2006 @ 22:06:50 #149
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_37932797
Btw mensen, ik kan me herinneren dat ze in gemeenschap van goederen getrouwd waren. Klopt dat?
Het zou toch niet zo zijn dat mevrouw Mills iets over de muziekcatalogus te zeggen krijgt, he? Of geldt het alleen voor privévermogen?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 18 mei 2006 @ 14:27:36 #150
6536 dwerg
chagrijn
pi_37951309
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:06 schreef Jane het volgende:
Btw mensen, ik kan me herinneren dat ze in gemeenschap van goederen getrouwd waren. Klopt dat?
Daar kan ik niks over vinden. Wel een quote van Paul McCartney op de BBC-site: "It's been suggested that she [Mills] married me for the money and there is not an ounce of truth in this. I'm very sad to see that some insensitive people would choose a moment like this to spread these vicious rumours." Dus dan zullen ze inderdaad wel getrouwd zijn in gemeenschap van goederen.
I intend to live forever, or die trying.
pi_37961598
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:06 schreef Jane het volgende:
Btw mensen, ik kan me herinneren dat ze in gemeenschap van goederen getrouwd waren. Klopt dat?
Het zou toch niet zo zijn dat mevrouw Mills iets over de muziekcatalogus te zeggen krijgt, he? Of geldt het alleen voor privévermogen?
Gisteren in RTL Boulevard (kijk ik anders nooit hoor ) zeiden ze dat Heather £200 miljoen krijgt door de scheiding. De muziekcataloges zal wel in een afgeschermd BV'tje zitten, tenminste dat valt wel te hopen.
pi_37962408
£200 miljoen! Wat een belachelijk bedrag zeg.
pi_37962786
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:12 schreef Rnnz het volgende:
£200 miljoen! Wat een belachelijk bedrag zeg.
Tja is het ook, maar het is ook niet echt slim van Macca geweest om in gemeenschap van goederen te trouwen. Alleen denk ik dat dat geld hem op dit moment nog het minst boeit.
pi_37963487
Op McCartney's website staat hetvolgende:
quote:
Seeing that so many inaccurate stories have been written at the moment about Heather and myself, all I can ask people to do is not believe them and understand that most of what is coming out is made up and entirely false. Thanks for your support.
Lekker vaag. Hij bevestigt niks, en ontkent niks.

Maargoed, het zal me ook niks verbazen als het huwelijk idd op wankele poten staat, en Heather één dezer dagen de benen neemt met 200 miljoen in de knip, om ergens ver weg op grote voet te gaan leven.

[ Bericht 7% gewijzigd door webfreak op 18-05-2006 20:48:02 ]
pi_37963644
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:39 schreef webfreak het volgende:
Op McCartney's website staat hetvolgende:
[..]

Lekker vaag. Hij bevestigd niks, en ontkent niks.

Maargoed, het zal me ook niks verbazen als het huwelijk idd op wankele poten staat, en Heather één dezer dagen de benen neemt met 200 miljoen in de knip, om ergens ver weg op grote voet te gaan leven.
Dat ze uit elkaar gaan staat ook op zijn site(bij nieuws, 17-05), dus dat is iig waar

Maar dat is ook het enige betrouwbare nieuws.
pi_37963797
Nu je 't zegt ja.. Ik zie maarliefst 3 berichten van gisteren staan, met alledrie zo'n beetje dezelfde strekking... "Don't believe what you read".
pi_37966496
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:39 schreef webfreak het volgende:
Maargoed, het zal me ook niks verbazen als het huwelijk idd op wankele poten staat, en Heather één dezer dagen de benen neemt met 200 miljoen in de knip, om ergens ver weg op grote voet te gaan leven.
LOL
  Moderator vrijdag 19 mei 2006 @ 00:01:43 #158
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37973648
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 20:39 schreef webfreak het volgende:
Op McCartney's website staat hetvolgende:
[..]

Lekker vaag. Hij bevestigt niks, en ontkent niks.

Maargoed, het zal me ook niks verbazen als het huwelijk idd op wankele poten staat, en Heather één dezer dagen de benen neemt met 200 miljoen in de knip, om ergens ver weg op grote voet te gaan leven.


Maar goed, kunnen we nu weer over the Beatles praten? Die scheiding interesseert me weinig
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 19 mei 2006 @ 01:52:31 #159
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_37976560
Oké, laat ik het anders verwoorden...

De scheiding gaat over Paul McCartney en dus over The Beatles. Het is misschien niet het meest verheffende onderwerp waar je het hier over kunt hebben, maar het is daarom nog niet offtopic. Het is nieuws. En bovendien, als mede-initiator van het topic en poster van het eerste uur vind ik dit bijvoorbeeld oneindig veel interessanter dan voor de honderdste keer de vraag 'wat vind jij het leukste liedje?'. Maar ja, dat is idd ook persoonlijk...
All I'm saying is... kunnen we het alsjeblieft hier over alle onderwerpen - hoe onbenullig soms ook - blijven hebben zolang het ontopic is? Er is toch al zo'n rare beweging aan de gang op FOK! van mensen die elkaar vanalles lopen te verbieden. Laat dit topic er alsjeblieft nog even van gevrijwaard blijven.

[ Bericht 59% gewijzigd door Jane op 19-05-2006 03:10:13 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_37978039
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:01 schreef MaJo het volgende:

[..]



Maar goed, kunnen we nu weer over the Beatles praten? Die scheiding interesseert me weinig
nou, vooruit dan maar. Denk je dat zaterdagavond ook wat Beatles-liedjes worden gespeeld? En zo ja, welke zou jij dan willen horen in Club 8?
  Redactie Frontpage vrijdag 19 mei 2006 @ 08:24:05 #161
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_37978227
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 00:01 schreef MaJo het volgende:

[..]



Maar goed, kunnen we nu weer over the Beatles praten? Die scheiding interesseert me weinig
Nee.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage vrijdag 19 mei 2006 @ 08:24:56 #162
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_37978235
Er is overigens een foto in omloop van McCartney. Droevig met een badjas aan op het strand van Frankrijk. Heeft iemand die gezien?

Misschien leuk als cover voor zijn volgende plaat.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Redactie Frontpage vrijdag 19 mei 2006 @ 08:26:33 #163
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_37978248
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 22:06 schreef Jane het volgende:
Btw mensen, ik kan me herinneren dat ze in gemeenschap van goederen getrouwd waren. Klopt dat?
Het zou toch niet zo zijn dat mevrouw Mills iets over de muziekcatalogus te zeggen krijgt, he? Of geldt het alleen voor privévermogen?
Maak je geen zorgen. Ze zal er niks raars mee doen. Ze kent pas sinds een aantal jaartjes het nummer Get Back.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  Moderator vrijdag 19 mei 2006 @ 16:04:41 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37991963
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 01:52 schreef Jane het volgende:
Oké, laat ik het anders verwoorden...

De scheiding gaat over Paul McCartney en dus over The Beatles. Het is misschien niet het meest verheffende onderwerp waar je het hier over kunt hebben, maar het is daarom nog niet offtopic. Het is nieuws. En bovendien, als mede-initiator van het topic en poster van het eerste uur vind ik dit bijvoorbeeld oneindig veel interessanter dan voor de honderdste keer de vraag 'wat vind jij het leukste liedje?'. Maar ja, dat is idd ook persoonlijk...
All I'm saying is... kunnen we het alsjeblieft hier over alle onderwerpen - hoe onbenullig soms ook - blijven hebben zolang het ontopic is? Er is toch al zo'n rare beweging aan de gang op FOK! van mensen die elkaar vanalles lopen te verbieden. Laat dit topic er alsjeblieft nog even van gevrijwaard blijven.
Ik bedoelde het niet lullig, ik heb zelf nooit echt iets gehad met de privelevens van de Beatles. Ik waardeer ze om hun geweldige muziek en het interesseert mij daarom niet zo veel wie het met wie doet, wie er in scheiding ligt enz. Maar dat is persoonlijk Als mensen het er graag over willen hebben mag dat uiteraard, wie ben ik ik? Wil ook niets verbieden hoor maar had het idee dat wel meer mensen er hetzelfde over dachten. Dat blijkt niet zo te zijn dus ik zal het er niet meer over hebben. Oh en offtopic is het zeker niet, dat woord heb ik ook expres niet gebruikt omdat het absoluut Beatles-gerelateerd is

Ik ben trouwens wel benieuwd wat voor invloed dit zal hebben op Macca met betrekking tot het schrijven van nieuwe nummers. Het kan enerzijds een goede boost geven om mooie nummers te schrijven maar het kan hem ook juist de zin ontnemen. Laten we maar hopen op het eerste
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator vrijdag 19 mei 2006 @ 16:06:24 #165
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_37992010
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 07:55 schreef iamredleader het volgende:

[..]

nou, vooruit dan maar. Denk je dat zaterdagavond ook wat Beatles-liedjes worden gespeeld? En zo ja, welke zou jij dan willen horen in Club 8?
Er is tot nu toe 1x Lady Madonna gespeeld en 2x Help! Zelf zou ik het heel vet vinden als Helter Skelter gedraaid wordt, maar ik kan op elk Beatles nummer wel los gaan

Voor de geïnteresseerden: morgenavond in Club8 indienight, er wordt altijd wel iets van de beatles gedraaid
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  vrijdag 19 mei 2006 @ 16:13:04 #166
18026 Thelonious
le samouraï
pi_37992219
Wat een zure kop had die Mills ook altijd.
McCartney verdient letterlijk en figuurlijk beter.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_37997499
quote:
Are the Beatles Ready for iTunes?
May 11, 2006
Apple, which on May 8 won a trademark dispute with the Beatles over its iTunes music store, wants to get rights to sell the digital version of the band's songs through the online service.

"We certainly will do everything we can to get them on iTunes,'' said Eddy Cue, Apple's vice president of iTunes. "The Beatles aren't available in any digital format today but they are going to be one day. We certainly hope that happens on iTunes.''

Apple Corps Ltd., which is owned by Paul McCartney, Ringo Starr, Yoko Ono and the estate of George Harrison, is remastering the entire Beatles catalog to make the songs available for downloading for the first time, Apple Corps's managing director Neil Aspinall told a London court last month.

"There's a huge gold mine in the Beatles catalog,'' said Russ Crupnick, a music industry analyst at NPD. "There are tens of millions of people who have never bought anything from a digital store, and when they do the tendency is overwhelming to buy it from Apple Computer. When you think about a premier artist like the Beatles, it may drag some of those other people to buy.''
Apple lijkt wel heel veel interresse te hebben om muziek van de Fab 4 aan te bieden, misschien is dit de mogelijkheid voor Macca om zijn scheidingskosten terug te verdienen
pi_37998711
zit nu "George Harrison & Eric Clapton - Live in Japan" te luisteren
wat een geweldige versie van While My Guitar Gently Weeps staat daarop zeg
pi_37999279
quote:
Op vrijdag 19 mei 2006 19:59 schreef ruud_fr het volgende:
zit nu "George Harrison & Eric Clapton - Live in Japan" te luisteren
wat een geweldige versie van While My Guitar Gently Weeps staat daarop zeg
Die is idd erg cool
pi_38122434
In de Veronica gids staat een foto van het huis van Paul McCartney in een buitenwijk van New York. Ik kan nou niet echt zeggen dat het een mooi huis is (het lijkt meer op een luxe tuinhuisje), maar toch kost die 8 miljoen dollar
pi_38452487
De Beatles hebben de nummer 2 en de nummer 7 veroverd in een verrassende lijst, namelijk de meest "rechtse" nummers volgens het Amerikaanse blad The National Review. Lovely Rita is het trouwens niet geworden

Op nummer 1 staat The Who met Won't get fooled again. Op nummer twee staan de Beatles met Taxman, over de schandalig hoge belastingen. De zevende plek is wel een vreemde keuze, namelijk Revolution, toch een voorbeeld van een in mijn ogen erg links nummer. Maar zo zien we maar weer dat de Beatles van alle markten thuis zijn

http://www.heraldsun.news(...)079%255E2902,00.html
  dinsdag 6 juni 2006 @ 17:35:50 #172
18026 Thelonious
le samouraï
pi_38596982
De nieuwe MOJO is wel leuk voor de Beatlesfans. Een top 101 van Beatles-nummers verkozen door muzikanten e.d., en een Revolver-Reloaded, waarop de gehele CD Revolver word gecovered door verschillende artiesten.

Verder The story of Revolver en een interviewtje met McCartney!

Keeping an eye on the world going by my window.
pi_38600919
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 17:35 schreef Thelonious het volgende:
De nieuwe MOJO is wel leuk voor de Beatlesfans. Een top 101 van Beatles-nummers verkozen door muzikanten e.d., en een Revolver-Reloaded, waarop de gehele CD Revolver word gecovered door verschillende artiesten.
[afbeelding]
Verder The story of Revolver en een interviewtje met McCartney!

Stoere cover
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 juni 2006 @ 19:43:09 #174
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_38601437
ik heb een vraagje

op slsk kwam ik een release tegen die
Pink Floyd with The Beatles-Applejuice(1968)

weet iemand hier of die echt is?
pi_38602095
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 19:43 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ik heb een vraagje

op slsk kwam ik een release tegen die
Pink Floyd with The Beatles-Applejuice(1968)

weet iemand hier of die echt is?
Naar mijn weten zo nep als wat, heb er namelijk nog nooit van gehoord
  Licht Ontvlambaar dinsdag 6 juni 2006 @ 20:13:45 #176
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_38603758
Het zegt mij echt niks, maar misschien dat iemand anders duidelijkheid kan geven
  dinsdag 6 juni 2006 @ 21:19:02 #178
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_38605785
Ik heb er ook nog nooit van gehoord. Anders had ik 'm wel op tape of cd.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_38606231
quote:
Billy Preston overleden

Zanger en toetsenist Billy Preston is dinsdag overleden. Dat meldden diverse Amerikaanse media. Preston werd wel de 'vijfde Beatle' genoemd, omdat hij keyboard speelde op diverse albums van de Britse popgroep The Beatles. Preston maakte ook muziek met de Rolling Stones en Eric Clapton. De muzikant had ernstige nierproblemen en lag al sinds november in coma in een verzorgingstehuis. Afgelopen zaterdag werd hij naar het ziekenhuis in de Amerikaanse plaats Scottsdale gebracht, omdat zijn toestand verslechterde. Preston is 59 jaar geworden.
  Moderator woensdag 7 juni 2006 @ 10:52:03 #180
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_38619120
McCartney aangeslagen over pornofoto's van Heather

LONDEN (ANP) - Paul McCartney is volgens vrienden zwaar aangeslagen
door de onthulling van het pornoverleden van Heather Mills, de
vrouw waar hij van gaat scheiden, meldt de Duitse boulevardkrant
Bild.
Vrienden zeggen dat hij teneergeslagen is. De na achttien jaar
opgedoken foto's van Heather waren voor McCartney een grote schok,
meldt de krant. Het gaat om honderd foto's van de latere mevrouw
McCartney.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator woensdag 7 juni 2006 @ 10:55:17 #181
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_38619208
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 17:35 schreef Thelonious het volgende:
De nieuwe MOJO is wel leuk voor de Beatlesfans. Een top 101 van Beatles-nummers verkozen door muzikanten e.d., en een Revolver-Reloaded, waarop de gehele CD Revolver word gecovered door verschillende artiesten.
[afbeelding]
Verder The story of Revolver en een interviewtje met McCartney!

Cool! Is die gewoon in boekenwinkels te koop? Heb het volgens mij nooit eerder zien liggen
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_38629078

Rest in peace, Billy
  woensdag 7 juni 2006 @ 17:07:34 #183
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_38629837
Ik bewonder Billy Preston eigenlijk alleen maar om zijn muzikale prestaties, als persoon zat er een aardig steekje bij hem los. Evengoed heeft 'ie mooi toetsenwerk geleverd op de Beatles en Stones (jawel!)-platen. Ik vind die electrische pianobreak in 'Don't Let Me Down' altijd wel tof.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_38630466
Weet vrij weinig van z'n persoontje af, op wat interviews na.. Wat zat er zoal bij 'm los dan?
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:08:42 #185
18026 Thelonious
le samouraï
pi_38631765
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 10:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Cool! Is die gewoon in boekenwinkels te koop? Heb het volgens mij nooit eerder zien liggen
Vanaf vandaag ligt die in veel winkels.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_38632447
leuk die Mojo, zit een poster bij van A hard day's night....
People are strange , When you are a stranger.....
  woensdag 7 juni 2006 @ 19:41:54 #187
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_38634607
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 17:25 schreef webfreak het volgende:
Weet vrij weinig van z'n persoontje af, op wat interviews na.. Wat zat er zoal bij 'm los dan?
Ik gok op z'n handen?

Ik vond hem bij het Concert for George nog best okee. Hij zag eruit als een gezellige Surinaamse opa met een vekeerd pak, maar zong wel een bloedstollende Isn't It A Pity.
Ik las ook ergens dat hij You Are So Beautiful heeft geschreven, toch best een klassieker (wel een draak van een klassieker, maar goed...) Ik wist iig niet dat hij er achter zat.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 7 juni 2006 @ 19:43:25 #188
18026 Thelonious
le samouraï
pi_38634658
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:41 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Ik gok op z'n handen?
Iets met kinderen dacht ik.
Keeping an eye on the world going by my window.
  woensdag 7 juni 2006 @ 19:45:37 #189
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_38634740
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:43 schreef Thelonious het volgende:
Iets met kinderen dacht ik.
Laat dat van die gezellige opa uit m'n vorige post dan maar weg.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:54:33 #190
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_38637785
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:43 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Iets met kinderen dacht ik.
Ja, meen ik me ook te herinneren.

Overigens schrok ik wel dat hij nog zo jong was. Toen hij op Let It Be meespeelde was het dus écht nog een piepjong broekie!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 7 juni 2006 @ 21:59:52 #191
18026 Thelonious
le samouraï
pi_38637935
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:54 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja, meen ik me ook te herinneren.
Ik heb er nog naar gezocht op google maar kon er niets over vinden. Toch kan ik me nog heel goed een journaal herinneren waarin het naar voren kwam, misschien 15 jaar geleden.
Keeping an eye on the world going by my window.
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:43:57 #192
14505 OProg
A Life in Music
pi_38639216
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 21:59 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Ik heb er nog naar gezocht op google maar kon er niets over vinden. Toch kan ik me nog heel goed een journaal herinneren waarin het naar voren kwam, misschien 15 jaar geleden.
Misschien was het een situatie zoals Pete Townshend ook had?

Wat ik wel zeker weet is dat hij, eenmaal aan de drugs in de jaren'80, zijn huis in de hens stak voor de premie van de verzekering.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_38639444
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 17:35 schreef Thelonious het volgende:
De nieuwe MOJO is wel leuk voor de Beatlesfans. Een top 101 van Beatles-nummers verkozen door muzikanten e.d., en een Revolver-Reloaded, waarop de gehele CD Revolver word gecovered door verschillende artiesten.

Verder The story of Revolver en een interviewtje met McCartney!
Shit, ja, het is natuurlijk 40 jaar geleden dat Revolver uitkwam... Veeeeeeertig jaar.... niet te geloven...
pi_38697670
Iemand die revolver cd al gehoord? Ben wel nieuwsgierig naar die cd, al hangt eht natuurlijk ook sterk van de deelnemende artiesten af of het wat is/word. Hebben jullie trouwens al hier van gehoord?.

Dit vond ik wel een opvallend stukje:
quote:
Track 22: ''WHILE MY GUITAR GENTLY WEEPS''

George Martin: ''Dominic liked the simplicity of the solo, acoustic version -- that was almost a demo, it was in a different key. But Olivia (Harrison) was uncomfortable using it like that, she thought it was too small and unfinished.

''So they asked me to write a special score. It was a bit petrifying, actually -- Olivia came to the session and it went very well, she loved it. It's pretty significant -- it's the very last score ever to be written for a Beatles song.''

Giles: ''That's the only added music in the show, that new string arrangement by my dad. During the session, there was no emotion at all; it's only after that you think, what a day!''

''You can't work with your hands tied by duty and responsibility, because you'll be too safe, or you'll just do the wrong thing.''
  vrijdag 9 juni 2006 @ 17:13:45 #195
14505 OProg
A Life in Music
pi_38699350
Ik heb de MoJo gekocht maar moet die CD nog luisteren. Zet hem straks wel eens op.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 9 juni 2006 @ 19:45:17 #196
14505 OProg
A Life in Music
pi_38704196
Naja, het is een verzameling leuk geprobeerde pogingen om nieuwe versies van nummers neer te zetten. Niet onaardig maar niet iets om vaak terug te luisteren, op een aantal uitzonderingen na:

Neal Casal - I'm only Sleeping
Belarus - Here, there and everywhere

Dit zijn hele mooie versies van de nummers! Artiesten zeggen me verder niet heel erg veel trouwens.

Maar wel een leuke cd!
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_38717280
Hmm, bedankt voor de review . Ik zal eens kijken of ik nog wat in mijn spaarvarken heb liggen...
pi_38826774
Zou ik ooit de kans krijgen om Paul McCartney een keer live te zien? Ik heb er niet alles voor over natuurlijk, maar wel wat.
Of is dat iets waar ik niet op hoef te hopen, of is er iets dat ik gemist heb en treed hij helemaal niet meer op?
Ik zou het tegek vinden iniedergeval.
People are strange , When you are a stranger.....
  dinsdag 13 juni 2006 @ 21:12:41 #199
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_38826856
Revolver luister ik trouwens de laatste tijd wel veel.
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  dinsdag 13 juni 2006 @ 21:14:40 #200
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_38826954
Die kans krijg je nog wel hoor denk ik, SanyaN! In April 2003 stond hij nog in het Gelredome en vorig jaar heeft hij nog een tour in de USA gedaan.

En je hebt gelijk, het IS ook te gek!

Je hebt in ieder geval dezer dagen meer kans om hem live aan te treffen dan in de tijd dat ik The Beatles net ontdekt had. Dat was eind jaren 70 en tegen de tijd dat ik de leeftijd had bereikt om naar concerten te gaan, was het zo halverwege jaren 80. Toen had hij al járen niet meer opgetreden en zag het er ook niet naar uit dat hij het zou gaan doen. Ik moest toen tot 1989 wachten en dat leek echt een eeuwigheid!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_38827044
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 21:10 schreef SanyaN het volgende:
Zou ik ooit de kans krijgen om Paul McCartney een keer live te zien? Ik heb er niet alles voor over natuurlijk, maar wel wat.
Of is dat iets waar ik niet op hoef te hopen, of is er iets dat ik gemist heb en treed hij helemaal niet meer op?
Ik zou het tegek vinden iniedergeval.
Op dit moment is ie niet aan het touren, zijn USA tour zit er al weer een tijdje op (eind 2005), maar hij treed nog wel op en ik verwacht dat er nog wel een Europese tour zal komen
pi_38828659
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 21:10 schreef SanyaN het volgende:
Zou ik ooit de kans krijgen om Paul McCartney een keer live te zien? Ik heb er niet alles voor over natuurlijk, maar wel wat.
Of is dat iets waar ik niet op hoef te hopen, of is er iets dat ik gemist heb en treed hij helemaal niet meer op?
Ik zou het tegek vinden iniedergeval.
ik wacht er ook op
als ik hem live heb gezien kan ik vredig sterven
pi_38837445
over 4 dagen wordt paul mccartney 64

When I get older losing my hair,
Many years from now.
Will you still be sending me a valentine
Birthday greetings bottle of wine.

If I'd been out till quarter to three
Would you lock the door,
Will you still need me, will you still feed me,
When I'm sixty-four.

You'll be older too,
And if you say the word,
I could stay with you.

I could be handy, mending a fuse
When your lights have gone.
You can knit a sweater by the fireside
Sunday mornings go for a ride,

Doing the garden, digging the weeds,
Who could ask for more.
Will you still need me, will you still feed me,
When I'm sixty-four.

Every summer we can rent a cottage,
In the Isle of Wight, if it's not too dear
We shall scrimp and save
Grandchildren on your knee
Vera ,Chuck & Dave

Send me a postcard, drop me a line,
Stating point of view
Indicate precisely what you mean to say
Yours sincerely, wasting away

Give me your answer, fill in a form
Mine for evermore
Will you still need me, will you still feed me,
When I'm sixty-four.
pi_38841202
Die tekst van When I'm 64 is nu wel een beetje wrang, zo middenin een scheidingsprocedure...
pi_38841713
Heather don't need him, when he's 64.
  Moderator woensdag 14 juni 2006 @ 15:18:17 #206
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_38850299
Ik zou Macca ook graag een keer live zien, en ik denk ook wel dat het zou gebeuren. Sinds zijn nieuwste cd heeft hij niet meer getoured in Europa en ik denk dat hij dat nog wel zal gaan doen. Zou echt super zijn om hem live te zien
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_38855797
TV-tip voor vanavond!
quote:
John Lennon's Jukebox

Een paar jaar geleden is John Lennon's Jukebox uit 1965 teruggevonden: een rechthoekige houten kist met een jukebox-mechaniek, waarop veertig 45-toerenplaatjes konden worden beluisterd. Uit die 40 singles van John Lennon valt veel meer af te leiden dan alleen zijn muzikale voorkeur; want tezamen vormen zij het muzikale stijlboek, waar The Beatles in de vroege zestiger jaren hun inspiratie uit putten.
Het uur van de wolf: John Lennon's jukebox, Ned 3, 20:35 uur!

Het is zeker geen jatwerk wat Lennon met de vroegere Beatle-nummers heeft gedaan.
Je hoort alleen duidelijk dat hij geinspireerd is door de nummers die uit zijn jukebox kwamen.
De jukebox is tevens op een dubbel-CD uitgebracht.
Playlist en meer info: hierrrr.
  woensdag 14 juni 2006 @ 18:09:27 #208
18026 Thelonious
le samouraï
pi_38856043
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 18:02 schreef mindgames het volgende:

Het uur van de wolf: John Lennon's jukebox, Ned 3, 20:35 uur!
Misschien kijk ik 'm voor de derde keer.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_38958390
Paul wordt morgen 64.
Vanavond op Nova een item hierover!
pi_38958494
Staan er nog bijzonderheden in de planning voor morgen? We zullen het nummer iig wel op een aantal radio stations kunnen horen en ik denk dat het ook wel een klein itempje in het nieuws zal krijgen
pi_38961961
Paul, als je dit leest:
Gefeliciteerd
  zondag 18 juni 2006 @ 01:23:32 #212
4595 Frank de Boer
kloon van Ronald
pi_38962037
They say it's your birthday...



When i get older losing my hair,
Many years from now.
Will you still be sending me a valentine
Birthday greetings bottle of wine.
If i'd been out till quarter to three
Would you lock the door,
Will you still need me, will you still feed me,
When i'm sixty-four.
You'll be older too,
And it you say the word,
I could stay with you.
I could be handy, mending a fuse
When your lights have gone.
You can knit a sweater by the fireside
Sunday mornings go for a ride,
Doing the garden, digging the weeds,
Who could ask for more.
Will you still need me, will you still feed me,
When i'm sixty-four.
Every summer we can rent a cottage,
In the isle of wight, if it's not too dear
We shall scrimp and save
Grandchildren on your knee
Vera chuck & dave
Send me a postcard, drop me a line,
Stating point of view
Indicate precisely what you mean to say
Yours sincerely, wasting away
Give me your answer, fill in a form
Mine for evermore
Will you still need me, will you still feed me,
When i'm sixty-four.




Hopelijk heeft hij nog een beetje een leuke verjaardag, zo met al die scheidingsperikelen enzovoort...

-edit- Whehehe, nog steeds ingelogd onder FdB.
Maar ik ben het Paul! Jane, weet je wel? Jane!
Ik mis je
  zondag 18 juni 2006 @ 02:31:26 #213
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_38962934
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 23:17 schreef webfreak het volgende:
Vanavond op Nova een item hierover!
Nou ja, 'item'... Amper anderhalve minuut.

Leuke beelden, hoor. Maar het had toch wel iets uitgebreider gemogen.
pi_38963252
quote:
Op zondag 18 juni 2006 02:31 schreef broer het volgende:

[..]

Nou ja, 'item'... Amper anderhalve minuut.

Leuke beelden, hoor. Maar het had toch wel iets uitgebreider gemogen.
Inderdaad.. Niet echt een item. Gewoon wat beelden van Anthology onder begleiding van een minuutje "When I'm 64"
pi_38965954
Wel grappig feitje natuurlijk, dat hij nu echt 64 is.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_38966405
En op de scheiding na is hij er beter aan toe dan dat hij in het nummer zingt. Paul, gefeliciteerd
pi_38983797
Ja, Paul, voor het geval je vandaag nog ff hier langskomt en je Nederlands goed genoeg is....: van harte!
pi_39005040
Shit, Uur van de wolf gemist
pi_39009866
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:59 schreef BeRightBack het volgende:
Shit, Uur van de wolf gemist
Wat was er op het uur van de wolf dan? Ging 't over Paul ofzo?
pi_39010109
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:05 schreef webfreak het volgende:

[..]

Wat was er op het uur van de wolf dan? Ging 't over Paul ofzo?
Over de jukebox van Lennon: http://sites.nps.nl/jerom(...)x.cfm?c=UvdW_Archief
pi_39020641
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:12 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Over de jukebox van Lennon: http://sites.nps.nl/jerom(...)x.cfm?c=UvdW_Archief
Die is toch al lang geleden ook een keer uitgezonden? Weet het bijna zeker
pi_39031833
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:17 schreef Dogbreath het volgende:

[..]

Die is toch al lang geleden ook een keer uitgezonden? Weet het bijna zeker
Jeps, op 9 april 2004
pi_39035521
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 12:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Jeps, op 9 april 2004
Je kan hem ook niet gewoon nog een keer bekijken op de site. Wazig, is dat het beleid van Uur van de wolf o.i.d.?
pi_39035677
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:34 schreef Dogbreath het volgende:

[..]

Je kan hem ook niet gewoon nog een keer bekijken op de site. Wazig, is dat het beleid van Uur van de wolf o.i.d.?
Ja vond ik ook al vreemd, hij staat ook niet op uitzending gemist. Je kan sommige programma's wel nabestellen op DVD, maar die prijzen zijn gewoon niet normaal.
pi_39038804
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:34 schreef Dogbreath het volgende:

[..]

Je kan hem ook niet gewoon nog een keer bekijken op de site. Wazig, is dat het beleid van Uur van de wolf o.i.d.?
Uur van de Wolf is nooit terug te bekijken via internet. Dit komt omdat 't meestal geen eigen docu's zijn; ze zijn gekocht. Men heeft dus gewoon niet de rechten om het beeldmateriaal op internet te publiceren.
pi_39565003
vandaag is het 49 jaar geleden dat Paul en John elkaar voor het eerst ontmoeten
bovendien is het 42 jaar geleden dat de film A Hard Day's Night in premiere ging

dat jullie het ff weten
pi_39571770
quote:
Op donderdag 6 juli 2006 10:01 schreef ruud_fr het volgende:
vandaag is het 49 jaar geleden dat Paul en John elkaar voor het eerst ontmoeten
bovendien is het 42 jaar geleden dat de film A Hard Day's Night in premiere ging

dat jullie het ff weten
Volgend jaar dus groot feest
pi_39603995
quote:
"From the studio that brought you Fahrenheit 9/11"
Zal wel weer zo'n sensatiebeluste nep-documentaire worden, zoals we van deze gasten gewend zijn
  vrijdag 7 juli 2006 @ 14:08:26 #230
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_39605083
Het commentaar dat je in de trailer hoort klinkt inderdaad wel erg propaganda-achtig en eenzijdig, maar zo te zien zit er wel veel mooi archiefmateriaal in die film. Ik ben toch wel benieuwd.

Lennon werd overigens in die tijd ook echt door de FBI als een potentieel gevaar gezien, afgeluisterd en in de gaten gehouden.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_39614738
Leuke beelden zitten er in

Voor de rest lijkt het me gewoon weer een propaganda film. Er zit misschien een kern van waarheid in, maar het zal wel weer uit zijn verband getrokken worden, zoals bij Fahrenheit 9/11. Ook wordt er weer een vergelijking met Bush gemaakt, die helemaal niks met Lennon te maken heeft gehad naar mijn weten.

Maar misschien wel het kijken waard om de beelden
pi_39647108
Ik heb van de huismeester van mijn oma 4casettebandjes van de beatles gehad!

Casette 1: 'Live at the BBC':
Side 1:
1. Beatle Greetings
2. From Us To You
3. Riding On A Bus
4. I Got Woman
5. Too Much Monkey Business
6.Keep Your Hands Off My Baby
7. I'll Be On My Way
8. Young Blood
9. A Shot Of Rhytm And Blues
10. Sure To Fall (In Love With You)
11. Some Other Guy
12. Thank You Girl
13. Sha la la la la!
14. Baby It's You
15. That's All Right (Mama)
16. Carol
17. Soldier Of Love

Side 2:
1. A Little Rhyme
2. Clarabella
3. I'm Gonna Sit Right Down And Cry
4. Crying, Waiting, Hoping
5. Dear Wack!
6. You Really Got A Hold On Me
7. To Know Her Is To Love Her
8. A Taste Of Honey
9. Long Tall Sally
10. I Saw Her Standing There
11. The Honeymoon Song
12. Johnny B Goode
13. Memphis, Tennessee
14. Lucille
15. Can't Buy Me Love
16. From Fluff To You
17. Till There Was You

Casette 2: 'Live at the BBC'
Side 1:
1.Crinsk Dee Night
2. A Hard Day's Night
3. Have A Banana!
4. I Wanna Be Your Man
5. Just A Rumour
6. Roll Over Beethoven
7. All My Loving
8. Things We Said Today
9. She's A Woman
10. Sweet Little Sixteen
11. 1822!
12. Lonesome Tears In My Eyes
13. Nothin Shakin'
14. The Hippy Hippy Shake
15. Glad All Over
16. I Just Don't Understand
17. So How Come (No-One Loves Me)
18. I Feel Fine

Side 2:
1. I'm A Loser
2. Everybody's Trying To Be My Baby
3. Rock And Roll Music
4. Ticket To Ride
5. Dizzy Miss Lizzy
6. Medley: Kansas City, Hey! Hey! Hey! Hey!
7. Set Fire To That Lot
8. Matchbox
9. I Forgot To Remember To Forget
10. Love These Goon Shows!
11. I Got To Find My Baby
12. Ooh! My Soul!
13. Ooh! My Arms!
14. Don't Ever Change
15. Slow Down
16. Honey Don't
17. Love Me Do

de tweede, Anthology met unreleased versions of hits.
Side 1:
1. Real Love
2. Yes It Is
3. I'm Down
4. You've Got To Hide Your Love Away
5. If You've Got Trouble
6. That Means A lot
7. Yesterday
8. It's Only Love
9. I Feel Fine
10. Ticket To Ride
11. Yesterday
12. Help!

Side 2:
1. Everybody's Trying To Be My Baby
2. Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
3. I'm Looking Trough You
4. 12-Bar Original
5. Tomorrow Never Knows
6.Got To Get You Into My Life
7. And Your Bird Can Sing
8. Taxman
9. Eleanor Rigby (Strings Only)
10. I'm Only Sleeping (Rehearsal)
11. I'm Only Sleeping (Take1)
12. Rock And Roll Music
13. She's A Woman

Side 3:
1. Strawberry Fields Forever (Demo Sequence)
2. Strawberry Fields Forever (Take1)
3. Strawberry Fields Forever (Take 7&Edit Piece)
4. Penny Lane
5. A Day In The Life
6. Good Morning Good Morning
7. Only A Northern Song
8. Being For The Benefit Of Mr Kite! (Takes 1 And2)
9. Being For The Benefit Of Mr Kite! (Take 7)
10. Lucy In The Sky With Diamonds
11. Within You Without You (Instrumental)

Side 4:
1. Sgt Pepper's Lonely Hearts Club Band (Reprise)
2. You Know My Name (Look Up The Number)
3. I Am The Walrus
4. The Fool On The Hill (Demo)
5. Your Mother Should Know
6. The Fool On The Hill (Take4)
7. Hello, Goodbye
8. Lady Madonna
9. Across The Universe

Dit is tegelijkertijd mijn allerallerallerlangste post ooit

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjarr op 09-07-2006 10:02:10 ]
pi_39652112
beatles

alleen ik snap niet waarom A Day In The Life 2x winnaar is geworden, die is niet eens waardig genoeg voor mn a-lijst
pi_39653040
quote:
Op zondag 9 juli 2006 00:39 schreef Sjarr het volgende:
Casette 1: 'The beatles':
maak hier ook maar 'Live at the BBC' van
pi_39653183
quote:
Op zondag 9 juli 2006 09:42 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

maak hier ook maar 'Live at the BBC' van
Oke
  Moderator zondag 9 juli 2006 @ 16:28:57 #236
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39661723
Niemand heeft Ringo gefeliciteerd met zijn verjaardag Kunnen jullie mij gelijk feliciteren want we hebben dezelfde geboortedag Twee daagjes te laat maar alsnog gefeliciteerd Ringo

Die film lijkt me wel interessant. Al is het maar voor de geweldige archiefbeelden!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_39662438
Voor Ringo en MaJo nog éénmaal troelala
  Moderator zondag 9 juli 2006 @ 17:11:17 #238
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_39662800
quote:
Op zondag 9 juli 2006 16:57 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Voor Ringo en MaJo nog éénmaal troelala
[afbeelding]
Jee
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_39674470
Ook nog gefeliciteerd
pi_39692686
Van harte Richard en MaJo!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_39696658
Wie ik nóú weer tegen 't lijf ben gelopen...


Webfreak met Abe Laboriel jr.

Ik en Grandwazoo kwamen 'm Vrijdag tegen, backstage bij Bospop. Echt super!
pi_39703905
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:06 schreef webfreak het volgende:
Wie ik nóú weer tegen 't lijf ben gelopen...

[afbeelding]
Webfreak met Abe Laboriel jr.

Ik en Grandwazoo kwamen 'm Vrijdag tegen, backstage bij Bospop. Echt super!
Gaaf
pi_39705208
trouwens vorige week nog aan de Reeperbahn overnacht (in een hotel welteverstaan )
wel in een pub geweest, maar verder niets van The Beatles gezien/gehoord (wel live muziek)
er zullen toch nog wel kroegen of clubs zijn die Beatles nummers draaien?
  maandag 10 juli 2006 @ 23:03:47 #246
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_39707060
quote:
Op zondag 23 april 2006 17:38 schreef nozem het volgende:
Zo. Ik heb Rubber Soul weer eens opgezet. Het ultieme overgangsalbum tussen pre '65 Beatlespopliedjes en psychedelica.
Dat is ook cker mijn favoriet, en dan met name In My Life
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_39721726
Ben er ook nog

Binnenkort maar eens het Beatles Tournament 2006 van start laten gaan
pi_39721847
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:54 schreef Olmo het volgende:
Binnenkort maar eens het Beatles Tournament 2006 van start laten gaan
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:57:07 #249
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_39723809
wat houd dat allemaal in??
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_39724825
zie de OP: staan linkjes naar de vorige Tournaments
  dinsdag 11 juli 2006 @ 15:51:41 #251
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_39725346
OP ?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_39725427
OpeningsPost
de 1e post van het topic dus
pi_39728785
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 13:54 schreef Olmo het volgende:
Ben er ook nog

Binnenkort maar eens het Beatles Tournament 2006 van start laten gaan
Goed idee
pi_39762958
IJzersterk idee zelfs!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:13:28 #255
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_39780615
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:06 schreef webfreak het volgende:
Wie ik nóú weer tegen 't lijf ben gelopen...

[afbeelding]
Webfreak met Abe Laboriel jr.

Ik en Grandwazoo kwamen 'm Vrijdag tegen, backstage bij Bospop. Echt super!
Hoe tof! Speelde hij ergens mee ofzo?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_39788221
Hij speelt nu in de band van Sting las ik in de Metro of Spits.
Bleuh.
pi_39788329
quote:
Op maandag 10 juli 2006 18:06 schreef webfreak het volgende:
Wie ik nóú weer tegen 't lijf ben gelopen...

[afbeelding]
Webfreak met Abe Laboriel jr.

Ik en Grandwazoo kwamen 'm Vrijdag tegen, backstage bij Bospop. Echt super!
misschien lichtelijk offtopic, maar hoe is 't met TGW? Heb 'm hier al een tijd niet meer in MUZ gezien
pi_40180483
Misschien wel leuk om even hier te vermelden is dat de opening van het zomerparkfeest in Venlo dit jaar een Venloosch dialect uitvoering is van Sgt. Pepper's. Als je in de buurt bent zou ik zeker komen kijken, het is sowieso een erg leuk festival.

Kijk voor meer informatie (en samples) op:
www.paeper.nl
www.zomerparkfeest.nl

Er komt ook een CD op de markt voor de echte verzamelaars (en Venlonaren die Beatles liefhebber zijn zoals ik).
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 22:59:36 #259
18026 Thelonious
le samouraï
pi_40183122
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 21:48 schreef Lortnoc het volgende:
Misschien wel leuk om even hier te vermelden is dat de opening van het zomerparkfeest in Venlo dit jaar een Venloosch dialect uitvoering is van Sgt. Pepper's. Als je in de buurt bent zou ik zeker komen kijken, het is sowieso een erg leuk festival.

Kijk voor meer informatie (en samples) op:
www.paeper.nl
www.zomerparkfeest.nl

Er komt ook een CD op de markt voor de echte verzamelaars (en Venlonaren die Beatles liefhebber zijn zoals ik).
Ik vind alle projecten ter ere van The Beatles geweldig. Maar hadden ze geen echte zangers kunnen nemen? De zang is echt een ramp bij "Als ik 84 bin".
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_40185206
Ik vind het wel grappig
pi_40185255
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:59 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Ik vind alle projecten ter ere van The Beatles geweldig. Maar hadden ze geen echte zangers kunnen nemen? De zang is echt een ramp bij "Als ik 84 64 bin".
  woensdag 26 juli 2006 @ 00:00:04 #262
18026 Thelonious
le samouraï
pi_40185444
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:53 schreef ruud_fr het volgende:

[..]
Er staat 84 op die site, Sjeng.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_40185783
ok
pi_40205208
Laatst bij een optreden geweest van Beatles Revival in Nijmegen. Puik stukje werk hoor! Leuk bandje!
pi_40217176
Die zanger is zelf in de 80 ofzo vandaar dat die een beetje raar klinkt.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 17:28:35 #266
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_40301459
Gitaar Paul McCartney levert 480.000 euro op
quote:
De gitaar waarop ex-Beatle Sir Paul McCartney zijn eerste akkoorden speelde, is tijdens een veiling in de beroemde Abbey Road studio's verkocht voor 330.000 pond (480.000 euro). De gitaar werd verkocht door Ian James, een oude schoolvriend van de gitarist. James wil het geld gebruiken voor zijn pensioen. Dat moet lukken, want de gitaar leverde meer dan drie keer de geschatte waarde op.

De Rex akoestische gitaar was één van de redenen dat McCartney in 1957 door John Lennon toe werd gelaten tot zijn band The Quarrymen. McCartney speelde tijdens een feest ergens in Liverpool voor het eerst voor Lennon op deze gitaar. De Beatles zouden zich later uit The Quarrymen vormen.

Sir Paul heeft zelf een verklaring van echtheid bij de gitaar afgeleverd. De tekst luidt: "De gitaar in kwestie, eigendom van mijn oude schoolvriend Ian James, is de eerste gitaar die ik ooit in mijn handen hield. Het is ook de eerste gitaar waarop ik mijn eerste akkoorden leerde in het huis op Elswich Street 43 in Liverpool."

De Gallotone Champion gitaar die Lennon bespeelde op de bewuste avond in Liverpool is in 1999 ook geveild. De opbrengst van die veilig was 'slechts' 155.500 pond (225.000 euro). In 2004 werd een Gibson SG, zowel bespeeld door George Harrison als door John Lennon, verkocht voor 294.000 pond (430.000 euro).
Wel belachelijk veel geld natuurlijk, maar daarvoor heb je dan ook een echt stukje popgeschiedenis!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_40301939
Ian James gaat nog spijt krijgen
pi_40493830
Vind het bedrag nog best wel tegenvallen eigenlijk. Had verwacht dat een gek er wel meer op zou bieden
pi_40494875
Het valt wel op dat die van McCartney meer dan het dubbele opbrengt dan die van Lennon. (ok, zit 7 jaar tussen, maar dan nog)

Het is wel een echt stukje geschiedenis en het is niks meer dan een investering die in de toekomst wel weer terug te verdienen valt
pi_40627613
Als er nou eens nieuws kwam over een Europatour van McCartney... zucht.
pi_40627781
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:46 schreef Olmo het volgende:
Als er nou eens nieuws kwam over een Europatour van McCartney... zucht.
Ik weet niet of hij er nu veel zin in heeft met die scheiding enzo. Maar ik hoop ook dat er snel een nieuwe tour komt

[ Bericht 1% gewijzigd door MrBadGuy op 08-08-2006 23:58:15 ]
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:53:31 #272
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_40627846
Ik hoop eerst dat de Let It Be dvd nu eens gaat komen.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:56:11 #273
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_40627932
En de Help! dvd.

Naast de Let it Be dvd is dat geloof ik de enige officiele dvd die ik nog niet op mijn Beatles plankje heb staan.
Nothing is real and nothing to get hung about
  woensdag 9 augustus 2006 @ 00:24:09 #274
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_40628762
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:53 schreef Price het volgende:
Ik hoop eerst dat de Let It Be dvd nu eens gaat komen.
Oh ja, die moest ook nog komen, he...?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_40629866
Het volgende Beatlestournament wil ik zo maken dat het niet automatisch ADITL en SFF zijn die met de eer gaan strijken. Iemand een idee voor een leuke opzet?
pi_40641001
Ik wil ook de Let It Be dvd!!! Ik heb wel een dvd ervan, maar ik verwacht dat een officiele uitgave mooi gerestaureerd zal zijn. En VEEL extra's zal bevatten! Maar ik heb gehoord dat het hele project van de baan is...?
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 00:57 schreef Olmo het volgende:
Het volgende Beatlestournament wil ik zo maken dat het niet automatisch ADITL en SFF zijn die met de eer gaan strijken. Iemand een idee voor een leuke opzet?
Geniale ingeving: de nummers 1 van voorgaande edities mogen niet meer meedoen. Zo krijg je na verloop van jaren ook een mooie top tig van wat men de beste nummers vind. Je hebt dan natuurlijk wel kans dat de nummer 2 van de laatste editie de nummer 1 wordt van de volgende, maar ja... In ieder geval staat de uitslag niet compleet vast, lijkt me.
pi_40647276
Gewoon vrije loting zou ik dan doen. Niet mee laten doen is raar, dat is net zoiets als de eredivisie spelen zonder PSV en Ajax.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_40647346
Ik heb laatst The white Album op mijn iPod gezte. Dus ik die nummers luisteren. Allemaal wel leuke nummers maar ik stuitte op Revelution 9. Wat is dat voor nummer?

Ik luisterde het midden in de nacht en ik kreeg er kippevel van. Zeer artestiek dat wel. MAar wat moet het voor stellen? Iemand een idee?
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_40647735
Eh... volgens mij is het wat het is, eigenlijk... Je kan er hier meer over lezen: http://en.wikipedia.org/wiki/Revolution_9 Daar staan ook nog links bij naar weer andere sites met info over dit nummer.
pi_40666630
Revolution 9 is het enige nummer wat ik altijd over sla. Ik snap ook niet waarom Lennon het zo graag op het album wou hebben, ik zie er werkelijk niks in, maar dat zal wel aan mij liggen
pi_40666862
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:51 schreef MrBadGuy het volgende:
Revolution 9 is het enige nummer wat ik altijd over sla. Ik snap ook niet waarom Lennon het zo graag op het album wou hebben, ik zie er werkelijk niks in, maar dat zal wel aan mij liggen
Ja als je eht achterste voren beluisterd hoor je: Paul is dead en Get me out! wat zou betekenen dat Mccartney dood zou zijn. Of iets dergelijks. Maar waarom Lennon het er nou op wilde hebben is mij ook nog een raadsel.
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_40669769
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:56 schreef Skazminko het volgende:

[..]

Ja als je eht achterste voren beluisterd hoor je: Paul is dead en Get me out! wat zou betekenen dat Mccartney dood zou zijn. Of iets dergelijks. Maar waarom Lennon het er nou op wilde hebben is mij ook nog een raadsel.
als je het achterste voren afspeelt hoor je meestal alleen wat je wilt horen

Topic is alweer bijna vol trouwens, dus wie nog wat toe wil voegen of corrigeren aan de OP, het kan nu nog: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Beatles
pi_40669849
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 23:51 schreef MrBadGuy het volgende:
ik zie er werkelijk niks in, maar dat zal wel aan mij liggen
nee hoor
pi_40670454
Ik heb in de OP nog wat links naar de Engelstalige Wikipedia gezet, echt een aanrader voor Beatles fans en mensen die er gewoon wat meer over willen weten:
quote:
Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.
pi_40670774
Paul is dead gerucht op wiki toegevoegd

edit: Live radio streams ook toegevoegd

[ Bericht 39% gewijzigd door Ruud op 10-08-2006 22:07:13 ]
pi_40689441
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 00:57 schreef Olmo het volgende:
Het volgende Beatlestournament wil ik zo maken dat het niet automatisch ADITL en SFF zijn die met de eer gaan strijken. Iemand een idee voor een leuke opzet?
Je haalt ze gewoon uit de poules, en op het moment dat de laatste ronde gestart wordt zet je ze erbij?
Dan heb je 10 supermooie nummers plus ADITL & SFF...
  Moderator donderdag 10 augustus 2006 @ 20:07:54 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_40690418
In Venlo wordt er momenteel een Limburgse versie van Sgt. Peppers Lonely Heart's Club opgevoerd. In NOVA van 2 augustus zat er een item over. Omdat ik op vakantie was zie ik het nu pas, is wel grappig

http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fuseaction=videoaudio.details&reportage_id=4519
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_40745195
Iemand nog een videootje?

ftp://217.20.163.37/pub/C(...)_Day_In_The_Life.mpg ftp://217.20.163.37/pub/C(...)You_Need_Is_Love.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)es/Am_The_Walrus.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)/Cartoons_Series.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)es/Come_Together.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)show,_grey_suits.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)1967_to_Present).mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)a_Bird_%5BVCD%5D.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)Beatles/Get_Back.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)/Hard_Days_Night.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)eatles/Help(Rus).avi
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)eatles/Help_DVD_.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)eatles/Hey_Jude.mpeg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)Beatles/Hey_Jude.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)d_Sullivan_1965).mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)URNET_03.07.2005.avi
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)les/Lady_madonna.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)eprovider.com%5D.avi
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)_Club-May_3-1972.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)ive_In_Japan_'66.avi
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)ey_(11-Apr-1965).mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)lywood_Bowl_1964.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)atles/Penny_Lane.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)kees-Pizza_Hut_(.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)CLUB_BAND-(LIVE).MPG
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)Stars_On_Beatles.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)van.Shows.DVDRip.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)n_Lennon__(Live).avi
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)ow_I_won_the_war.avi
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)eatles-Real_Love.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)ull_performance).mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)Coliseum_Concert.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)_Can_Work_It_Out.mpg
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)Yellow_Submarine.avi
ftp://217.20.163.37/pub/C(...)_commercial_1964.avi
pi_40789428
aardige collectie audio en video heb je op je server
  maandag 14 augustus 2006 @ 16:53:28 #290
136488 sandycoast
too sweet for rock & roll
pi_40798833
Hallo
Mijn eerste berichtje op dit forum moet ik gewoon hier doen. Ik hou van the Beatles (maar nog niet zo lang als de meeste hier, weet dus ook nog niet zo heeel veel) Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen! Ook vind ik John Lennon (walls and bridges) en George Harrison (all things must pass) solo heel erg goed!
Als dat tournament (ofzo?) er komt wil ik ook wel meedoen lijkt me leuk!
no one i think is in my tree
pi_40799061
hallo, welkom
als je met het tournament mee wilt doen is het wel zo leuk om alle nummers te kennen, dus je weet wat je te doen staat
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:12:35 #292
136488 sandycoast
too sweet for rock & roll
pi_40799685
Dankje! En ohjee daar ga ik maar eens aan werken dan hehe nee hoor, ik ken al best wel veel.
no one i think is in my tree
pi_40801639
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 17:12 schreef sandycoast het volgende:
Dankje! En ohjee daar ga ik maar eens aan werken dan hehe nee hoor, ik ken al best wel veel.
Sandy coast: vernoemd naar de band?
  maandag 14 augustus 2006 @ 18:39:37 #294
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_40802293
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:58 schreef ruud_fr het volgende:
als je met het tournament mee wilt doen is het wel zo leuk om alle nummers te kennen, dus je weet wat je te doen staat
Ach, het zijn er maar iets meer dan 200. En de vroegere nummers duren maar krap 3 minuten of zo.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_40802329
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:39 schreef Jane het volgende:

[..]

En de vroegere nummers duren maar krap 3 minuten of zo.
Ook kun je die na drie keer luisteren meezingen en meespelen op de gitaar
pi_40803581
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 18:40 schreef Dogbreath het volgende:

[..]

Ook kun je die na drie keer luisteren meezingen en meespelen op de gitaar
laat maar horen dan
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:51:12 #297
136488 sandycoast
too sweet for rock & roll
pi_40826339
(Ja, vernoemd naar de band inderdaad!)

en 200?!
no one i think is in my tree
pi_40826964
ben helemaal weg van George's All things must pass
People are strange , When you are a stranger.....
pi_40827014
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:51 schreef sandycoast het volgende:
(Ja, vernoemd naar de band inderdaad!)

en 200?!
246 volgens het laatste tournament
pi_40827267
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:51 schreef sandycoast het volgende:
(Ja, vernoemd naar de band inderdaad!)

en 200?!
Alle studio albums bijelkaar (van Please Please Me tot Let it Be) zijn 193 nummers. Daarnaast heb je nog 33 nummers op de twee Past Masters albums. Daarnaast zijn er nog de twee nieuwe Anthology nummers, Real Love en Free As a Bird. Ik kom dus op totaal 228 Beatles nummers (dus zonder demo's en alternatieve versies, maar die doen niet mee met het tournament).

En welkom natuurlijk
pi_40827370
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:12 schreef ruud_fr het volgende:

[..]

246 volgens het laatste tournament
Ow dan heb ik nog een paar over het hoofd gezien
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')