quote:Billy Preston overleden
Zanger en toetsenist Billy Preston is dinsdag overleden. Dat meldden diverse Amerikaanse media. Preston werd wel de 'vijfde Beatle' genoemd, omdat hij keyboard speelde op diverse albums van de Britse popgroep The Beatles. Preston maakte ook muziek met de Rolling Stones en Eric Clapton. De muzikant had ernstige nierproblemen en lag al sinds november in coma in een verzorgingstehuis. Afgelopen zaterdag werd hij naar het ziekenhuis in de Amerikaanse plaats Scottsdale gebracht, omdat zijn toestand verslechterde. Preston is 59 jaar geworden.
Cool! Is die gewoon in boekenwinkels te koop? Heb het volgens mij nooit eerder zien liggenquote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:35 schreef Thelonious het volgende:
De nieuwe MOJO is wel leuk voor de Beatlesfans. Een top 101 van Beatles-nummers verkozen door muzikanten e.d., en een Revolver-Reloaded, waarop de gehele CD Revolver word gecovered door verschillende artiesten.
[afbeelding]
Verder The story of Revolver en een interviewtje met McCartney!
![]()
Vanaf vandaag ligt die in veel winkels.quote:Op woensdag 7 juni 2006 10:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Cool! Is die gewoon in boekenwinkels te koop? Heb het volgens mij nooit eerder zien liggen
Ik gok op z'n handen?quote:Op woensdag 7 juni 2006 17:25 schreef webfreak het volgende:
Weet vrij weinig van z'n persoontje af, op wat interviews na.. Wat zat er zoal bij 'm los dan?
Laat dat van die gezellige opa uit m'n vorige post dan maar weg.quote:Op woensdag 7 juni 2006 19:43 schreef Thelonious het volgende:
Iets met kinderen dacht ik.
Ja, meen ik me ook te herinneren.quote:
Ik heb er nog naar gezocht op google maar kon er niets over vinden. Toch kan ik me nog heel goed een journaal herinneren waarin het naar voren kwam, misschien 15 jaar geleden.quote:
Misschien was het een situatie zoals Pete Townshend ook had?quote:Op woensdag 7 juni 2006 21:59 schreef Thelonious het volgende:
[..]
Ik heb er nog naar gezocht op google maar kon er niets over vinden. Toch kan ik me nog heel goed een journaal herinneren waarin het naar voren kwam, misschien 15 jaar geleden.
Shit, ja, het is natuurlijk 40 jaar geleden dat Revolver uitkwam... Veeeeeeertig jaar.... niet te geloven...quote:Op dinsdag 6 juni 2006 17:35 schreef Thelonious het volgende:
De nieuwe MOJO is wel leuk voor de Beatlesfans. Een top 101 van Beatles-nummers verkozen door muzikanten e.d., en een Revolver-Reloaded, waarop de gehele CD Revolver word gecovered door verschillende artiesten.
Verder The story of Revolver en een interviewtje met McCartney!
quote:Track 22: ''WHILE MY GUITAR GENTLY WEEPS''
George Martin: ''Dominic liked the simplicity of the solo, acoustic version -- that was almost a demo, it was in a different key. But Olivia (Harrison) was uncomfortable using it like that, she thought it was too small and unfinished.
''So they asked me to write a special score. It was a bit petrifying, actually -- Olivia came to the session and it went very well, she loved it. It's pretty significant -- it's the very last score ever to be written for a Beatles song.''
Giles: ''That's the only added music in the show, that new string arrangement by my dad. During the session, there was no emotion at all; it's only after that you think, what a day!''
''You can't work with your hands tied by duty and responsibility, because you'll be too safe, or you'll just do the wrong thing.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |