Ik doe liever recreatief niet-rennenquote:Recreatief Welrennen
Juist .. over wielrennen lullen in de winter is voor mij niet handig. Ik doe namelijk alleen maar aan recreatief wielrennen in de lente/zomerquote:Op zaterdag 30 oktober 2004 10:44 schreef ErikT het volgende:
Ja dit is dan het topic om te praten over je eigen prestaties, problemen, parcoursen, uitrusting (kleding, materiaal) en dergelijke enzo.
Nou om deze openingspost een beetje op te vullen: gisteren ben ik nog een stuk wezen fietsen, van de Uithof naar Amersfoort, naar Doorn, Zeist, Bunnik en weer terug. Iets meer dan 40 km, meer tijd was er niet.
Beetje jammer dat het nu sneller donkerder wordt, de wintertijd zal ook niet zoveel helpen. En warmer wordt t ook niet...heb wat dit betreft al weer zin in de lente
quote:Op zaterdag 30 oktober 2004 14:29 schreef zjroentje het volgende:
We maken er maar Wielrennen van.
Het seizoen is wel een beetje afgelopen nu.quote:Op donderdag 4 november 2004 11:29 schreef Nyluzzz het volgende:
nou?
Met 200 euro kom je denk ik niet zo ver. Je kunt kijken of je tweedehands iets op de kop kunt tikken, maar het zal niet veel bijzonders zijn denk ik.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 01:03 schreef Jeroen_M het volgende:
Na een AGR op een fiets van �10, wil ik wel meer koersen. Daarom wil ik een betere fiets kopen, maar ben niet erg vermogend.
Heb een budget van 200. Wat is er mogelijk? Wat voor materiaal heb ik per sé nodig, en wat kan ik er later ook bij kopen.
Ik wil er eventueel ook de bergen mee in vd zomer. (Zuid Frankrijk, Turbie ofzo)
3e hands is uiteraard ook de bedoeling.quote:Op maandag 16 mei 2005 19:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Met 200 euro kom je denk ik niet zo ver. Je kunt kijken of je tweedehands iets op de kop kunt tikken, maar het zal niet veel bijzonders zijn denk ik.
3 bladen voor kan wel, maar kun je er niet zomaar bijzetten, omdat je voor een triple een andere voorderailleur nodig hebt. Dan moet je meteen een fiets zoeken met een triple.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:26 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
3e hands is uiteraard ook de bedoeling.
Ik hoef niet per se stuurschakeling en zo.. 2 a 300 euro budget heb ik denk ik.
Is het trouwens mogelijk om een extra kransje voor erbij te zetten, als je de bergen in wilt? En wat kost zoiets?
idd..Rustig opbouwenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 20:34 schreef ultra_ivo het volgende:
ik niet, ik heb al vaak genoeg varianten van de Gold Race gereden.
Morgen maar weer eens wat rijden. Eens kijken of m'n schouderblessure voldoende hersteld is om m'n trainingsschema weer op te kunnen pakken.
Het gebeurde op een gelijkwaardige kruispunt,ik kwam van links en hij van rechts.quote:Op woensdag 8 juni 2005 19:50 schreef Wombcat het volgende:
Mooi dat je er relatief ongeschonden vanaf bent gekomen.
Hoe ontstond 't? Laat wel je frame goed checken, of 't niet beschadigd is op een of andere manier.
Ikke.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:31 schreef drakenbaby het volgende:
wie heeft er wel eens born finale high energy drank (rood flesje) gebruikt.
en is er een verschil ten opzicht van bijv. isostar of een andere isotone sportdrank.
dus jij raad die gelletjes aan.quote:Op woensdag 15 juni 2005 19:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ikke.
Het bevat veel meer koolhydraten. Isotone sportdrank is hoofdzakelijk voor aanvulling van vocht. In de flesjes Born (of pakjes Extran of gelletjes van Maxim) zit ca. 85 gram koolhydraten.
Die Born finale ben ik trouwens niet zo weg van. Ik gebruik altijd de gelletjes van Maxim.
Aanraden is een groot woord: ik vind die gelletjes prettig (niet de nieuwe vanillasmaak nemen, want die is verschrikkelijk smerig). Finale heb ik één keer geprobeerd, en toen kreeg ik last van mijn maag.quote:Op woensdag 15 juni 2005 20:13 schreef drakenbaby het volgende:
[..]
dus jij raad die gelletjes aan.
en hoelang is de werking daarvan betrefende de afgelegde afstand.
Vrijwel constant op en af ja. Is idd anders als vlak koersen en ook anders als Alpe d'Huez oprijden. Veel meer korte hevige inspanningen.quote:Op woensdag 15 juni 2005 22:06 schreef Zwansen het volgende:
Het is zeker constant op en af ofniet? Dat is dus niet te vergelijken met vlak koersen...
Trondheim-Oslo is inmiddels achter de rug. Goed gelopen, ondanks de beroerde voorbereiding. Minder dan 2000km in de benen, gemiddeld 5 uur slaap per nacht in de week van tevoren, pas om 1 uur 's nachts in het hotel aangekomen (op het laatste moment aangevlogen).quote:Op zondag 22 mei 2005 23:29 schreef ultra_ivo het volgende:
ja, vooral rustig. Ik moest om de 25km m'n schouder rust gunnen. Dus maar 130km gereden vandaag. Dat moet in de komende weken toch sterk beter worden. Ik moet op z'n laatst tijdens Trondheim-Oslo weer normaal kunnen rijden (eind juni)
Officiëel 540km. Het voelde langer aan, ik hoorde inderdaad 550km van anderen. Bij mij was het computerkabeltje gesneuveld in het vliegtuig, heb dus geen eigen meting.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:20 schreef Wombcat het volgende:
Flinke tocht is dat geweest. Hoeveel kilometer is dat nu?
Kan me voorstellen dat dat langer aanvoelt. Ik hou het wel gewoon bij tochten die in één dag kunnen, vind ik al zwaar genoeg.quote:Op dinsdag 5 juli 2005 23:22 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Officiëel 540km. Het voelde langer aan, ik hoorde inderdaad 550km van anderen. Bij mij was het computerkabeltje gesneuveld in het vliegtuig, heb dus geen eigen meting.
Waar is dat, hoe bergachtig bedoel ik?quote:Op zondag 10 juli 2005 14:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Even een tvp
Woensdag tm zaterdag fietsen bij Trois-Ponts
vanaf volgend seizoen wel,eerst nog een winter trainen in het "krachthok"quote:Op maandag 11 juli 2005 11:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Doe jij aan wedstrijdrijden dan?
*meldt*quote:Op maandag 11 juli 2005 10:40 schreef TimoBasso het volgende:
Ook wedstrijdrijders hiero ?
Viel best mee hoor. Trondheim-Oslo was een rit voor de 2e bladzijde van m'n palmares. Ik heb al behoorlijk wat grote ritten gereden.quote:Op maandag 11 juli 2005 10:40 schreef TimoBasso het volgende:
ultra_ivo wat een ervaring is dat niet geweest he?
Correctie: het is Luxemburg gewordenquote:Op zondag 10 juli 2005 14:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Even een tvp
Woensdag tm zaterdag fietsen bij Trois-Ponts
Na doet vroeg ik me af,veel liefhebbers hier van deze sportquote:
OK. Ik rijd dus wel wedstrijden bij de elite, maar ik ben allang blij als ik er eentje uitrijd, tis dus niet dat ik op hoog niveau meestrijd.quote:Op dinsdag 12 juli 2005 12:40 schreef TimoBasso het volgende:
[..]
Na doet vroeg ik me af,veel liefhebbers hier van deze sport
Da's makkelijker gezegd dan gedaan hoor.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wedstrijden in het peleton uitrijden moet toch wel lukken? Lekker meepeddelen en niet al teveel met je krachten smijten.
Veel op snelheid trainen en in het begin de criteriums een beetje mijden, dan lukt dat best wel.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's makkelijker gezegd dan gedaan hoor.
Nou, ik rijd al tien jaar wedstrijden en het blijft moeizaam.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Veel op snelheid trainen en in het begin de criteriums een beetje mijden, dan lukt dat best wel.
Ik hoop dat ik de komende maanden (juli-augustus) wat beter ga rijden.quote:Op woensdag 13 juli 2005 22:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, ik zou veel in België mee gaan rijden met de elite. Daar heb je meer aan dan in Nederland al die criteria (criteriums) te rijden.
Buiten de 1.5-wedstrijden zijn er in België genoeg kermiskoersen over mooie parkoersen. In Belgisch Limburg en Brabant bijvoorbeeld, of in Luik. Daar heb je genoeg mooie parkoersen. Vlakke racebanen heb je in Antwerpen een hoop en die zijn weer ideaal om aan je snelheid te werken. Genoeg doordeweekse wedstrijden met 80 renners aan het vertrek en een gemiddelde van boven de 45 km/h.
Ik heb er zeker lol in, een prettig muziekje op de achtergrond spoort je wel aan om door te blijven fietsen, ook al heb je vermoeide benen.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 23:48 schreef Wombcat het volgende:
Als je blijft fietsen, gaat het 'vanzelf' ook sneller en langer op een gegeven moment. Sowieso is het al niet slecht als je al 74 kunt fietsen (zeker als je diezelfde dag ook al twee uur te hebben gezwommen) als je nog niet zo lang fietst.
Voornaamste is idd dat je het leuk vind.
Da's niet normaal.quote:Op zondag 17 juli 2005 12:20 schreef TimoBasso het volgende:
Ik haat problemen met mijn voorband
Volgens s'mij is mijn ventiel naar gort,als ik hem wil op pompen tot 8 bar toch?..en ik draai hem dicht,daarna haal ik mijn vingers vanaf,is mijn band in no time weer leeg..
Iemand raad?
(Fietsen kan ik aardig,maar vraag mij niet naar de techniek van de fiets )
Ventiel naar de haaien denk ik. Ik had hetzelfde, want als ik terugkwam van een ritje was die band al weer een flink stuke leger. Binnenkort maar 's even de hele boel nachecken.quote:Op zondag 17 juli 2005 12:20 schreef TimoBasso het volgende:
Ik haat problemen met mijn voorband
Volgens s'mij is mijn ventiel naar gort,als ik hem wil op pompen tot 8 bar toch?..en ik draai hem dicht,daarna haal ik mijn vingers vanaf,is mijn band in no time weer leeg..
Iemand raad?
(Fietsen kan ik aardig,maar vraag mij niet naar de techniek van de fiets )
Nou bij Salden of op marktplaats een nieuw draadwieltje ritselen zal zeker voordeliger zijn dan je oude naaf omspaken.quote:Op zondag 24 juli 2005 10:12 schreef Captain_Chaos het volgende:
Weet ik ook meteen of het de moeite waard is om het voorwiel om te laten bouwen van 'tuup' (jaja...er is iemand in de westelijke hemosfeer die ze nog heeft) naar een draadbandje.
quote:Op maandag 11 juli 2005 10:40 schreef TimoBasso het volgende:
Ook wedstrijdrijders hiero ?
ultra_ivo wat een ervaring is dat niet geweest he?
ik denk dat je maat 54 bent maar je lichaamslengte is daar voor niet bepalendquote:Op zondag 24 juli 2005 10:04 schreef maniack28 het volgende:
Ah ok En wat voor maat moet ik hebben, ik ben 1.73
En je moet wat he Ik heb wel geld, maar dat is niet bestemd voor een fiets... is bestemd voor mn uitzet (ben al op mezelf, maar heb gewoon heel veel goedkoop kunnen krijgen en heb dus behoorlijk wat geld over). Dus dat geef ik liever niet uit aan een fiets....
Op sokken, benen 15 cm uit elkaar, telefoonboek tegen je kruis trekken, tegen de muur gaan staan, bovenkant telefoonboek aftekenen, hoogte streepje opmetenquote:Op zondag 24 juli 2005 18:02 schreef maniack28 het volgende:
Binnenbeenlengte? Van waar tot waar meet je dat?
welke gek rijdt er dan ook op een trekquote:Op zondag 24 juli 2005 16:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Godver
Gelukkig verkopen ze in Luxemburg ook vorken
On the road again
Zo'n ding breekt ook echt spontaan hèquote:Op zondag 24 juli 2005 18:38 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
welke gek rijdt er dan ook op een trek
het is niet de fiets maar de renner die de gang er in brengtquote:Op zondag 24 juli 2005 10:12 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik heb toevallig mijn stokoude Shimano 600 afgemonteerde Jonkers weer van zolder geplukt
Eens even kijken hoe de aan schroot gereden rug en dito knie zich houden als ik het weer voorzichtig probeer. Weet ik ook meteen of het de moeite waard is om het voorwiel om te laten bouwen van 'tuup' (jaja...er is iemand in de westelijke hemosfeer die ze nog heeft) naar een draadbandje.
Enne.... hij mag bejaard zijn; het blijft wel een échte Jonkers natuurlijk
Jij hebt toch al een fiets?quote:Op maandag 25 juli 2005 00:15 schreef Zwansen het volgende:
Wat kost een leuke 2e hands fiets die voldoet voor iemand die af en toe eens wil fietsen?
Tsskquote:Op maandag 25 juli 2005 00:22 schreef Zwansen het volgende:
Maar ik wil eigenlijk wel een keer in de week blijven fietsen, alleen ga ik geen 1000 euro ofzo voor een fiets neerleggen...
als je slechts af en toe fiets zoui ik op je mountenbikeje gewoon sliks zetten.quote:Op maandag 25 juli 2005 00:33 schreef Zwansen het volgende:
hmm, zelfs dat vind ik nog redelijk veel geld... Maar goed, zal eens rondkijken.
Jepquote:Op maandag 25 juli 2005 00:34 schreef knep het volgende:
Bij die gekke Duitsers van Roseversand zag ik een tijd terug een mooi fietske staan met Dura Ace 2005 voor zo'n 1800 euro .
Een waarheid die zo oud is als het wielrennen zelf.quote:Op zondag 24 juli 2005 18:49 schreef dop het volgende:
[..]
het is niet de fiets maar de renner die de gang er in brengt
ik rij zelf op een oude concorde jaja nog gewoon van staal, en als ik mijn rondje maak dan zie ik massa's snelle en dure fietsen die niet op gang te krijgen zijn omdat er geen renner op zit.
[afbeelding]
jep die hebben dikke dikke dikke opruiming ik ga dinsdag er ff heenquote:Op maandag 25 juli 2005 00:34 schreef knep het volgende:
Bij die gekke Duitsers van Roseversand zag ik een tijd terug een mooi fietske staan met Dura Ace 2005 voor zo'n 1800 euro .
Tering jantje!quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Trainspotter het volgende: -Geweldige prestatie-
mooi ritjequote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Trainspotter het volgende:
beetje plagen mag tch welquote:Op dinsdag 26 juli 2005 21:13 schreef knep het volgende:
@ dop ? Geen idee wat de Transalp is zeker ?
'Ritje'
Zet er dan een smiley bij, ben niet meer zo wakker .quote:
Hmm ik ga de ventoux op knallen, maar dit is andere koek.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Trainspotter het volgende:
Er zit nauwelijks bagage in die rugzak, hij wordt voornamelijk gevuld door het waterreservoir van twee liter. Daarnaast een multitooltje, binnenband, energierepen, telefoon en misschien een regenjack. Je hebt gelijk dat je het gereedschap misschien in een zadeltasje kwijtkunt, maar meer tassen wil je echt niet aan je fiets hebben als je in een hele technische afdaling of steile klim zit. Dat slingert alle kanten op. Bovendien zijn tassen aan je fiets simpelweg voor watjes.quote:Op dinsdag 26 juli 2005 20:41 schreef dop het volgende:
maar als ik deze foto zie dan vraag ik me af van waar die rugzak ?
als je al bagage mee neemt dan kun je dat toch beter aan je fiets hangen ?
Jij hebt denk ik nog nooit echt een lompe afdaling gereden.quote:Op woensdag 27 juli 2005 10:34 schreef dop het volgende:
tassen aan de fiets is misschioen voor mietjes maar het rijd veel prettiger.
lolquote:Op woensdag 27 juli 2005 10:58 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Jij hebt denk ik nog nooit echt een lompe afdaling gereden.
je hebt je best gedaanquote:Op woensdag 27 juli 2005 11:51 schreef Trainspotter het volgende:
*zucht*
Wat kan het mij het ook eigenlijk schelen. Ik ben verdomme hartstikke blij dat ik de Transalp heb uitgereden en dan moet ik opeens gaan uitleggen waarom mijn teammaat geen tassen aan zijn fiets hangt maar met een rugzak rijdt.
En nee, ik heb gelukkig nog nooit als een pakezel rondgereden.
Site,info.. more.. ?quote:Op dinsdag 26 juli 2005 19:42 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
jep die hebben dikke dikke dikke opruiming ik ga dinsdag er ff heen
in nederland heb je daar alleen de groep voor
www er voor en de er achter maakt http://www.roseversand.de/quote:
maakt het wat uit waar je in training mee rijd ?quote:Op woensdag 27 juli 2005 20:54 schreef hellmondunited het volgende:
iemand nog een ideetje voor trainingswielen? heb als wedstrijdwielen ksyrium SL, wil dus iets daaronder hebben..
in principe niet nee, ik weet alleen nog niet wat voor wielen, want ze moeten wel een beetje degelijk zijn uiteraard... zag net wel een setje tweedehands ksyrium SL's maar die zijn van april 2005.. die zullen nog wel minimaal 550 op moeten brengenquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:38 schreef dop het volgende:
[..]
maakt het wat uit waar je in training mee rijd ?
ik zou net zo makkelijk iets tweedehands van marktplaats kopen
de centen die je uitspaart kun je later weer investeren
Bij Salden.nl 36 spaaks Ultegra / CXP30 voor 125 euroquote:Op woensdag 27 juli 2005 20:54 schreef hellmondunited het volgende:
iemand nog een ideetje voor trainingswielen? heb als wedstrijdwielen ksyrium SL, wil dus iets daaronder hebben..
ik weet niet wat je er meegaat doen maar als je een keer een goedkoop wieltje aan gort rijd dan doet dat lang niet z'n zeer als een ksyrium SLquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:42 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
in principe niet nee, ik weet alleen nog niet wat voor wielen, want ze moeten wel een beetje degelijk zijn uiteraard... zag net wel een setje tweedehands ksyrium SL's maar die zijn van april 2005.. die zullen nog wel minimaal 550 op moeten brengen
das waarquote:Op woensdag 27 juli 2005 21:54 schreef dop het volgende:
[..]
ik weet niet wat je er meegaat doen maar als je een keer een goedkoop wieltje aan gort rijd dan doet dat lang niet z'n zeer als een ksyrium SL
hehe een paar keer met een echt goeie afdaling dik de 80 gehaald, hoe dat voelt? kicke! maar ook wel beangstigend wanneer je eraan denkt wat er gebeurd als je op je bek zou gaanquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.
Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
op de ligfiets (flevo racer)80 km in het uur en dat is heel engquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.
Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
Hoe snel heeft men bergaf met de racefiets gehaaldquote:Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling?
grafiekjes zijn leuk maar om een voorbeeldje te geven ik heb op mijn ligfiets 65voor 11 achterquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:30 schreef Zwansen het volgende:
Dit is voor een helling van 8%... Dit lijkt me wat weinig...
[afbeelding]
normale racefiets 52 12 maar je kunt 56 10 monterenquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:34 schreef Zwansen het volgende:
65-11?
Wat is bij wielrennen het grootst? 53-11 ofniet?
94quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.
Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
53-11 is normaal tegenwoordigquote:Op donderdag 28 juli 2005 22:38 schreef dop het volgende:
[..]
normale racefiets 52 12 maar je kunt 56 10 monteren
Dat technische is vaak veel leuker, vooral als je met snelheden van tussen de 60 en 70 door de bochten heen kunt (daar kun je echt veel winst halen op mensen die niet kunnen dalen)quote:Op donderdag 28 juli 2005 19:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mijn top was 87.
Niet beangstigend, wel een kick.
Technisch bochtenwerk bij 50 kan natuurlijk vele malen heftiger zijn dan recht omlaag met 80
Maar als daar iets fout gaat...quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat technische is vaak veel leuker, vooral als je met snelheden van tussen de 60 en 70 door de bochten heen kunt (daar kun je echt veel winst halen op mensen die niet kunnen dalen)
quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:52 schreef Zwansen het volgende:
Maar als daar iets fout gaat...
Remmen kan dan niet meer...
Nee.quote:Op donderdag 28 juli 2005 22:52 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Maar als daar iets fout gaat...
Remmen kan dan niet meer...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |