abonnement Unibet Coolblue
pi_22950530
Ja dit is dan het topic om te praten over je eigen prestaties, problemen, parcoursen, uitrusting (kleding, materiaal) en dergelijke enzo.

Nou om deze openingspost een beetje op te vullen: gisteren ben ik nog een stuk wezen fietsen, van de Uithof naar Amersfoort, naar Doorn, Zeist, Bunnik en weer terug. Iets meer dan 40 km, meer tijd was er niet.
Beetje jammer dat het nu sneller donkerder wordt, de wintertijd zal ook niet zoveel helpen. En warmer wordt t ook niet...heb wat dit betreft al weer zin in de lente
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_22951084
W to the I to the E to the L to the R to the E to the N to the N to the E to the N
er kunnen geen rechten worden ontleend aan deze post
pi_22951626
quote:
Recreatief Welrennen
Ik doe liever recreatief niet-rennen
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
  zaterdag 30 oktober 2004 @ 14:27:00 #4
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_22953742
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 10:44 schreef ErikT het volgende:
Ja dit is dan het topic om te praten over je eigen prestaties, problemen, parcoursen, uitrusting (kleding, materiaal) en dergelijke enzo.

Nou om deze openingspost een beetje op te vullen: gisteren ben ik nog een stuk wezen fietsen, van de Uithof naar Amersfoort, naar Doorn, Zeist, Bunnik en weer terug. Iets meer dan 40 km, meer tijd was er niet.
Beetje jammer dat het nu sneller donkerder wordt, de wintertijd zal ook niet zoveel helpen. En warmer wordt t ook niet...heb wat dit betreft al weer zin in de lente
Juist .. over wielrennen lullen in de winter is voor mij niet handig. Ik doe namelijk alleen maar aan recreatief wielrennen in de lente/zomer
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_22953789
We maken er maar Wielrennen van.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 1 november 2004 @ 12:13:57 #6
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_22995080
quote:
Op zaterdag 30 oktober 2004 14:29 schreef zjroentje het volgende:
We maken er maar Wielrennen van.

Wat stond er dan?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_22995584
welrennen

Ik heb al tijden het plan om ook een beetje te gaan wielrennen. Maar ik heb geen fiets en uitrusting. En ik heb geen zin om al te veel geld uit te gaan geven. Hoeveel denken jullie dat ik ongeveer nodig zal hebben om een beetje fatsoenlijke fiets etc te kopen. En waar moet ik op letten.

Tips gevraagd
...drop it like it's hot...
pi_23070149
nou?
...drop it like it's hot...
pi_23070825
quote:
Op donderdag 4 november 2004 11:29 schreef Nyluzzz het volgende:
nou?
Het seizoen is wel een beetje afgelopen nu.
Dat betekent wel dat het een goed moment is om een fiets te kopen.
Je kan 50 tot een paar duizend euro uitgeven aan een fiets. Het is maar wat je wilt...
Kijk eens op marktplaats, ga eens naar de wielrenwinkel...
Het is maar net wat je ervoor over hebt. Als ik oneindig geld zou hebben zou ik het wel weten: het mooiste en duurste spul kopen
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_25642078
Het nieuwe seizoen is alweer begonnen. Ik ga binnenkort maar eens foto;s maken van mn fiets misschien is het zelfs een postje waard hier.

Zaterdag en zondag gefietst maar nog niet zo lang een kilometer of 20 gewoon een beetje inrijden, even vlammen op mooie stukjes en beetje genieten van omgeving en het weer op andere stukjes
pi_26959386
kick
in a crowd you lose humanity
  donderdag 12 mei 2005 @ 23:41:49 #12
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_26961472
nice,eindelijk een goede topic
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_26995318
Na een AGR op een fiets van €10, wil ik wel meer koersen. Daarom wil ik een betere fiets kopen, maar ben niet erg vermogend.
Heb een budget van 200. Wat is er mogelijk? Wat voor materiaal heb ik per sé nodig, en wat kan ik er later ook bij kopen.
Ik wil er eventueel ook de bergen mee in vd zomer. (Zuid Frankrijk, Turbie ofzo)
  maandag 16 mei 2005 @ 19:53:07 #14
56724 Wombcat
rent wiel
pi_27061637
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 01:03 schreef Jeroen_M het volgende:
Na een AGR op een fiets van �10, wil ik wel meer koersen. Daarom wil ik een betere fiets kopen, maar ben niet erg vermogend.
Heb een budget van 200. Wat is er mogelijk? Wat voor materiaal heb ik per sé nodig, en wat kan ik er later ook bij kopen.
Ik wil er eventueel ook de bergen mee in vd zomer. (Zuid Frankrijk, Turbie ofzo)
Met 200 euro kom je denk ik niet zo ver. Je kunt kijken of je tweedehands iets op de kop kunt tikken, maar het zal niet veel bijzonders zijn denk ik.
in a crowd you lose humanity
pi_27064987
quote:
Op maandag 16 mei 2005 19:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Met 200 euro kom je denk ik niet zo ver. Je kunt kijken of je tweedehands iets op de kop kunt tikken, maar het zal niet veel bijzonders zijn denk ik.
3e hands is uiteraard ook de bedoeling.
Ik hoef niet per se stuurschakeling en zo.. 2 a 300 euro budget heb ik denk ik.

Is het trouwens mogelijk om een extra kransje voor erbij te zetten, als je de bergen in wilt? En wat kost zoiets?
  dinsdag 17 mei 2005 @ 07:21:58 #16
56724 Wombcat
rent wiel
pi_27074190
quote:
Op maandag 16 mei 2005 21:26 schreef Jeroen_M het volgende:

[..]

3e hands is uiteraard ook de bedoeling.
Ik hoef niet per se stuurschakeling en zo.. 2 a 300 euro budget heb ik denk ik.

Is het trouwens mogelijk om een extra kransje voor erbij te zetten, als je de bergen in wilt? En wat kost zoiets?
3 bladen voor kan wel, maar kun je er niet zomaar bijzetten, omdat je voor een triple een andere voorderailleur nodig hebt. Dan moet je meteen een fiets zoeken met een triple.
in a crowd you lose humanity
pi_27209396
Er blijkt ook een ronde van duitsland te zijn als cyclo. Ik denk er over om die te gaan rijden, lijkt me wel leuk (zeker nu sinds vorig jaar de Driedaagse van Charleroi niet meer wordt gehouden). ZIjn er meer liefhebbers?
Website: http://www.gianttour.de/

Maar eerst de Eddy Merckx, en dan naar Franse en Italiaanse Alpen en de Fausto Coppi rijden.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 21 mei 2005 @ 19:23:06 #18
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_27223392
Doet er iemand trouwens mee met Limburgs mooiste?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  FOK!fotograaf zaterdag 21 mei 2005 @ 20:34:40 #19
73911 ultra_ivo
pi_27225530
ik niet, ik heb al vaak genoeg varianten van de Gold Race gereden.
Morgen maar weer eens wat rijden. Eens kijken of m'n schouderblessure voldoende hersteld is om m'n trainingsschema weer op te kunnen pakken.
  zondag 22 mei 2005 @ 21:23:59 #20
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_27255894
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 20:34 schreef ultra_ivo het volgende:
ik niet, ik heb al vaak genoeg varianten van de Gold Race gereden.
Morgen maar weer eens wat rijden. Eens kijken of m'n schouderblessure voldoende hersteld is om m'n trainingsschema weer op te kunnen pakken.
idd..Rustig opbouwen

heel mijn traningsschema komt door de war.. omdat ik verplicht ben om mee te gaan met schoolreis 5 dagen niet op de fiets zitten..

terwijl ik elke dag 40 km fiets.. maarja tijd voor een goede onderhouds beurt voor mijn fiets bij de plaatselijke fietsboer
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  FOK!fotograaf zondag 22 mei 2005 @ 23:29:55 #21
73911 ultra_ivo
pi_27260580
ja, vooral rustig. Ik moest om de 25km m'n schouder rust gunnen. Dus maar 130km gereden vandaag. Dat moet in de komende weken toch sterk beter worden. Ik moet op z'n laatst tijdens Trondheim-Oslo weer normaal kunnen rijden (eind juni)
  woensdag 8 juni 2005 @ 10:37:49 #22
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_27734539
Pfff.. Gistere aangereden door een auto,vol op mijn rug terecht gekomen,ik heb geluk gehad een paar schaafwonden op mijn rug,en mijn schouder is lichtelijk gekneusd.

Mijn voorwiel heeft het niet overleefd.

Gelukkig was de beste man ook zwaar geschrokken,maar ik zou het toch geen 2de x mee willen maken
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_27752419
Mooi dat je er relatief ongeschonden vanaf bent gekomen.

Hoe ontstond 't? Laat wel je frame goed checken, of 't niet beschadigd is op een of andere manier.
in a crowd you lose humanity
  donderdag 9 juni 2005 @ 11:31:11 #24
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_27769004
quote:
Op woensdag 8 juni 2005 19:50 schreef Wombcat het volgende:
Mooi dat je er relatief ongeschonden vanaf bent gekomen.

Hoe ontstond 't? Laat wel je frame goed checken, of 't niet beschadigd is op een of andere manier.
Het gebeurde op een gelijkwaardige kruispunt,ik kwam van links en hij van rechts.
Maar door een beschutting zag ik hem veelste laat.Mijn fiets is al naar de plaatselijke fietsenboer,om hem weer goed aftestellen.

Ik heb geluk gehad
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_27961083
wie heeft er wel eens born finale high energy drank (rood flesje) gebruikt.
en is er een verschil ten opzicht van bijv. isostar of een andere isotone sportdrank.
pi_27961546
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 19:31 schreef drakenbaby het volgende:
wie heeft er wel eens born finale high energy drank (rood flesje) gebruikt.
en is er een verschil ten opzicht van bijv. isostar of een andere isotone sportdrank.
Ikke.

Het bevat veel meer koolhydraten. Isotone sportdrank is hoofdzakelijk voor aanvulling van vocht. In de flesjes Born (of pakjes Extran of gelletjes van Maxim) zit ca. 85 gram koolhydraten.

Die Born finale ben ik trouwens niet zo weg van. Ik gebruik altijd de gelletjes van Maxim.
in a crowd you lose humanity
pi_27962378
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 19:46 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Ikke.

Het bevat veel meer koolhydraten. Isotone sportdrank is hoofdzakelijk voor aanvulling van vocht. In de flesjes Born (of pakjes Extran of gelletjes van Maxim) zit ca. 85 gram koolhydraten.

Die Born finale ben ik trouwens niet zo weg van. Ik gebruik altijd de gelletjes van Maxim.
dus jij raad die gelletjes aan.
en hoelang is de werking daarvan betrefende de afgelegde afstand.
pi_27962974
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 20:13 schreef drakenbaby het volgende:

[..]

dus jij raad die gelletjes aan.
en hoelang is de werking daarvan betrefende de afgelegde afstand.
Aanraden is een groot woord: ik vind die gelletjes prettig (niet de nieuwe vanillasmaak nemen, want die is verschrikkelijk smerig). Finale heb ik één keer geprobeerd, en toen kreeg ik last van mijn maag.
Andere mensen zweren weer bij Finale, of bij pakjes Extran.
Tis een beetje persoonlijke voorkeur.


Mijn ervaring is dat je op zo'n gelpakje circa een half uur tot een uur kunt fietsen (met flinke inspanning). Hoelang precies is ook afhankelijk van de mate waarin je uitgerust bent, en hoe zwaar de tocht is.

Sowieso zou ik gebruik ik ze alleen maar bij zware tochten of wedstrijden, want ze zijn te duur voor dagelijks gebruik. Vorig jaar heb ik de Fietschallenge gereden op 4 pakjes Maxim (en 2 grote bidons water, voor de start ook nog een bidon leeggedronken), en dat ging prima (heb er 4 uur 18 minuten over gedaan toen).
in a crowd you lose humanity
pi_27963455
dankje voor de info
  FOK!fotograaf woensdag 15 juni 2005 @ 21:52:47 #30
73911 ultra_ivo
pi_27965849
Ik rij zelf het liefst op de energiedrank van Decathlon. Die verdraag ik het beste. Is ook in veel verschillende smaken te koop.
  woensdag 15 juni 2005 @ 21:55:20 #31
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_27965955
Ik wil graag volgend jaar de Amstel Gold Race fietsen... Na de Alp d'Huez heb ik de smaak te pakken,

Weet iemand hoe dat parcours eruit ziet? Volgens mij is het 150 km...
pi_27966142
Je kunt kiezen tussen verschillende afstanden: 50-100-150-250 kilometer.
Het parkoers is nogal heuvelachtig, alle afstanden doen sowieso de Keutenberg en de Cauberg aan (alwaar de finish is).
Ik denk dat je het parkoers wel kunt vinden op www.amstelgoldrace.nl
Er is een speciale subsite voor de toerversie, met kaartjes van het parkoers.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:01:47 #33
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_27966212
Ja klopt, ik had het al gevonden. 50km is te kort. 150 lijkt me leuk om mee te beginnen, alleen heb ik nog nooit meer dan 65 km gefietst.

250 is denk ik echt te hoog gegrepen...
pi_27966325
Er was ook nog een afstand van 125 km zag ik in de gauwigheid.

Je hebt nog 9 maanden om te trainen, dus tijd genoeg. 250 zou ik nog niet aan beginnen als ik jou was.

Hou er wel rekening mee dat de Keutenberg bijna op het einde is (met daarvoor de Eyserbosweg). Ik heb daar aardig wat mensen zien lopen vorig jaar.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf woensdag 15 juni 2005 @ 22:06:49 #35
73911 ultra_ivo
pi_27966423
In 9 maanden tijd kun je je prima opwerken tot 200km en meer. Er zijn er genoeg sneller gegroeid.
  woensdag 15 juni 2005 @ 22:06:56 #36
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_27966433
Het is zeker constant op en af ofniet? Dat is dus niet te vergelijken met vlak koersen...
pi_27966558
quote:
Op woensdag 15 juni 2005 22:06 schreef Zwansen het volgende:
Het is zeker constant op en af ofniet? Dat is dus niet te vergelijken met vlak koersen...
Vrijwel constant op en af ja. Is idd anders als vlak koersen en ook anders als Alpe d'Huez oprijden. Veel meer korte hevige inspanningen.

Doe de VAM-berg maar eens 10 keer op een dag, zoiets is het (alhoewel de VAM-berg wat korter is).
in a crowd you lose humanity
  maandag 4 juli 2005 @ 23:46:58 #38
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28496514
Ben weer terug van twee weekjes fietsen in de bergen, franse en italiaanse Alpen. Gisteren de Fausto Coppi gereden (118e geëindigd, waren iets van 1200 inshrijvers, waarvan denk ik 40% de lange afstand reed). Dat is wel de zwaarste cyclo die ik gereden heb. Een stuk zwaarder dan de Marmotte, omdat de cols (Madonna delle Collette, Colle Faunieri en Colle Sampeyre) veel onregelmatiger zijn (met maxima van 18, 14 en 15%). Vooral die tweede en derde zijn echt heel lastig, want lang (ongeveer 25 en 20 km) en met lange steile stukken.
Daar komt dan nog bij dat de afdalingen echt lastig zijn. Ik vond de Faunieri zelfs levensgevaarlijk (en de meeste anderen vonden ze alle driede afdalingen levensgevaarlijk, de eerste en derde vond ik nog wel acceptabel grotendeels). Slecht wegdak, smalle weg, veel grind en zand en een diepe afgrond. Nog nooit zulke zere handen gehad van het remmen als in die laatste twee afdalingen (ook de Sampeyre was namelijk een erg lange afdaling). Eigenlijk onverantwoord om de Faunieri in een cyclo af te dalen.

Verder veel cols beklommen nog, o.a. de Vars, Allos, Cayolle, Champs, Pontis, Agnello, Lombardo rondom Barcelonnette en Cuneo en diverse kleinere cols rondom Castellane.

In de afdaling van de Allos een bocht volledig gemist, en 15 meter naar beneden geduikeld (niet recht gelukkig maar langs een met gras en (heel prettig ) brandnetels begroeide berghelling.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf dinsdag 5 juli 2005 @ 04:39:00 #39
73911 ultra_ivo
pi_28501526
Wow, daar heb je geluk gehad met die duikelpartij.
  FOK!fotograaf dinsdag 5 juli 2005 @ 21:51:01 #40
73911 ultra_ivo
pi_28527528
quote:
Op zondag 22 mei 2005 23:29 schreef ultra_ivo het volgende:
ja, vooral rustig. Ik moest om de 25km m'n schouder rust gunnen. Dus maar 130km gereden vandaag. Dat moet in de komende weken toch sterk beter worden. Ik moet op z'n laatst tijdens Trondheim-Oslo weer normaal kunnen rijden (eind juni)
Trondheim-Oslo is inmiddels achter de rug. Goed gelopen, ondanks de beroerde voorbereiding. Minder dan 2000km in de benen, gemiddeld 5 uur slaap per nacht in de week van tevoren, pas om 1 uur 's nachts in het hotel aangekomen (op het laatste moment aangevlogen).
Maar goed, een kort verslag met foto's

Met regenachtig weer vertrok ik om 8u30 vanuit Trondheim. Al snel verloor ik het contact met m'n startgroep. Ik had geen kans gehad m'n fiets te testrijden nadat ik 'm op m'n hotelkamer in elkaar had gezet. 2x moest ik dus van de fiets om iets bij te stellen. Al snel ging het goed omhoog. Trondheim ligt aan zee. Met een fiets die volbeladen 25kilo weegt klim je wat langzamer.



Maar al snel vond ik twee anderen die ongeveer mijn tempo reden. Met hen reed ik een heel eind door. Door allerhande pittoreske dorpjes reden we verder naar het zuiden. Inmiddels was is het droog geworden.



Na een kleine 40km werden we ingehaald door de groep die een kwartier na ons gestart was. Ik pik snel in en begin mee te draaien. De groep loopt prima en het tempo ligt me. Inmiddels doet m'n fiets het ook weer goed. Met deze groep bereik ik de eerste verversingspost.



De groep speert door terwijl ik er m'n gemak van neem. Mijn opdracht vandaag is geen scherpe tijd maar veel foto's maken en een goed verslag maken voor Fietssportmagazine. Na een minuut of twintig rij ik weer verder samen met Andreas uit Beieren. Na een tijdje moet ik hem laten gaan. Even later wordt ik ingehaald door een grote groep van de fietsclub van Eidsvoll. Zij laten niemand toe bij het meedraaien, wel hangt er al een forse groep achter hen. Ook Andreas wordt opgeraapt door de groep uit Eidsvoll.



Ik weet dat ik dit tempo niet kan volgen als het verderop omhoog gaat. Ik zit wel al op het middenterras, halverwege de klim. Dit middenterras probeer ik in de groep te blijven. Na een tijdje gaat het weer omhoog. Ik wapper er direct vanaf. Een half uur later komt er een groepje achterop. Ik zie nogal wat gezichten die eerder ook in de groep Eidsvoll zaten. Ben ik toch nog een stuk verder meegekomen dan ik gedacht had. Met deze groep rij ik verder.



Langzaam komen de bergen rond om de Dovrefjell in zicht. Daar moeten we naartoe. Vrijwel de hele groep wordt verzorgd door volgwagens. Ze rijden dus lichtgewicht rond en hoeven niet persé te stoppen op de verversingsposten. Voor mij is het probleem nog groter. Als vegetariër is er voor mij bijna niks te krijgen op de verversingsposten. Na een tijdje laat ik de groep dan ook gaan en doe boodschappen. Veel mogelijkheden zijn er niet. Ik weet dus dat ik voor een flinke periode eten en drinken moet inslaan. Ik voel me goed, koop dus alleen normaal spul in, geen cola of ander opwekkend spul.



Ergens aan het begin van het tweede gedeelte van de klim zie ik een drietal Noren langs de kant. Met een minipompje probeert een Noorse haar achterband weer op spanning te brengen. Echt veel succes heeft ze er niet mee. Ik leen haar m'n Zéfal HPX hogedrukpomp. Zo kan ze weer verder. Maar echt ver komt ze niet. De band blijkt echt lek te zijn. Ik merk voor de tweede keer vandaag dat de Noren weinig weten van fietsen. Ik moet hen uitleggen hoe ze zonder bandenlichters en brute kracht de buitenband erom kunnen leggen. Eerder moest ik een van de Noorses uitlegen hoe ze met behulp van wat volgwagens terug bij de groep kon komen.
Met hen rij ik verder omhoog. Het 2e deel van de klim naar de Dovrefjell ligt me goed. Maar een paar procent en heel gelijkmatig. Ik zet de diesel aan en blijf doorrijden. Langzaam verzamelt zich een groepje achter me.
Niet gehinderd door enige terreinkennis besluit ik bovenop dat dit wel de top is. De hoogtemeter geeft dat in ieder geval aan. Ik trek warme kleren aan en verwacht een afdaling. Het tegendeel is waar. Ik zit op een hoogvlakte van zo'n 30km lang. Ook nog een forse tegenwind. Al snel raak ik oververhit. Ik zak helemaal in. Veel groepjes komen me nu voorbij, volgen kan ik niet meer.

  FOK!fotograaf dinsdag 5 juli 2005 @ 23:05:25 #41
73911 ultra_ivo
pi_28530860
Ik had dus bij de supermarkt een forse fles cola moeten kopen...
Maar ook aan deze kwelling komt een eind, de afdaling komt in zicht en ik val met volle snelheid Dombas binnen. Wederom een verversingspost hier die voor mij niet de goede voeding heeft. Maar ook een supermarkt tegenover. Even later ga ik aan tafel om eens goed te eten, brood, krabsalade, cola, zoutjes en ander krachtvoer.
Na Dombas gaat het lang vals plat naar beneden. Ik merk, net zoals eerder op de dag, dat ik de totaal verkeerde versnellingen bij me heb. De 28 sleep ik ongebruikt mee, de 50 is veel te klein. Bij Trondheim-Oslo heb je absoluut een 53x12 nodig, zo niet 54x12. Als ik 'm overdoe denk ik dat ik een speciale triple maak, 34/44/54.



Landschappelijk blijft het mooi. De hele avond rij ik goed. Ik blijf de 50 met gemak doordraaien, de kilomters vliegen onder me door. Grote groepen zijn er niet meer. Maar die heb ik ook niet nodig als ik me zo goed voel. Ergens in de loop van de avond kom ik op een verversingspost aan. Tot mijn grote verrassing vind ik nu wel wat te eten, brood met jam en thee. Geen ideale sportvoeding maar wel goed te eten.



Na deze controle wordt het langzaam schemerig. Voordat ik wegrij doe ik dan ook mijn nachtuitrusting om. Reflecterend vest en zoeklicht op de helm. Echt donker wordt het niet, meer schermerig. Aan het begin van de nacht kom ik op een verversingspost Tineke uit Amsterdam tegen. Zij vraagt of er een fysiotherapeut is op de verversingspost. Helaas voor haar niet. Ik vraag wat er aan scheelt. Knieklachten. Na wat doorvragen concludeer ik dat het waarschijnlijk een te laag zadel is. Ik zet haar zadel een paar milimeter hoger. Samen met haar en haar maat rij ik verder de nacht in. Binnen de 10km gaat het met haar al een stuk beter. Een kleine verandering kan grote gevolgen hebben.
Een hele tijd later wordt ik ingehaald door een groep Noren. Ook hier draait het goed rond. Ik doe mijn deel van het kopwerk. Eindelijk is dit een groep die ook gezellig is. Met een aantal Noren heb ik een goed gesprek. Samen komen we aan op de controle van Lillehammer. Hier is het een behoorlijk slagveld. Een sporthal is goed gevuld met slapende mensen. Ook Tineke en haar maat gaan slapen. Ik hou het bij een dutje van een kwartier. Het grootste gedeelte van de Noorse groep is al door.
Bij het uitrijden van Lillehammer koop ik nog wat cola en eten bij een tankstation. Andere klanten zijn late uitgaanders. Een bekende ervaring tijdens nachtritten. Na Lillehammer begint het lichter te worden. Ik heb heel mooi uitzicht over diverse meren.



Erg wakker ben ik niet meer. Ik merk dat ik veel te weinig heb geslapen. Maar ik ken dit, de slaap gaat vanzelf over. Rustig rij ik verder. Heel af en toe stop ik om op het stuur een hazeslaapje van een minuut te doen. Ook een aantal andere rijders sukkelen voort. Na een uurtje of twee sukkelen ben ik door het dal heen, ik ben weer wakker en kan weer behoorlijk doorrijden. Dat is niet zo voor iedereen. Op de volgende verversingspost is het een slagveld. Her en der liggen mensen in het gras te slapen.



Alle groepjes zijn totaal uit elkaar gevallen. Ik rij tussen de geslagenen. Sommigen komen amper vooruit vanwege allerhande pijntjes of oververmoeidheid. Ik graaf nog maar eens in mijn ervaring en rij door. Ik merk dat m'n lichaam zich voor het eerst dit jaar aanpast aan de lange afstand. De kilomters beginnen weer onder m'n wielen door te vliegen. De verversingsposten volgen elkaar nu in snel tempo op. Vanaf de laatste verversingspost rij ik samen met Torunn uit Stavanger. ZIj rijdt Trondheim-Oslo voor de tweede keer. Echt kop over nemen kan ze niet, maar zij weet wel hoe ver het nog is. Da's heel handig, ik laat haar dan ook rustig in m'n wiel zitten. De laatste kilometers zijn vrij saai. Eerst worden we van de E6 afgehaald om een kilometer of tien voor de finish er weer opgestuurd te worden. De rechterrijstrook en de vluchtstrook van de snelweg zijn afgezet. Daar mogen we op rijden. Na een paar dodelijk saaie kilometers draaien we van de snelweg af. Niet lang daarna is de finish in zicht. Ik ben tevreden. Nog 23minuten over op de maximale tijd, de eerste lange rit van het seizoen en dan al een hoger gemiddelde dan normaal. Angst voor de volgende opdrachten, de 600km van Orchies en London-Edinburgh-London heb ik niet meer.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:20:48 #42
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28531561
Flinke tocht is dat geweest. Hoeveel kilometer is dat nu?

En ik had idd wel wat mazzel met die val.
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf dinsdag 5 juli 2005 @ 23:22:46 #43
73911 ultra_ivo
pi_28531661
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:20 schreef Wombcat het volgende:
Flinke tocht is dat geweest. Hoeveel kilometer is dat nu?
Officiëel 540km. Het voelde langer aan, ik hoorde inderdaad 550km van anderen. Bij mij was het computerkabeltje gesneuveld in het vliegtuig, heb dus geen eigen meting.
  dinsdag 5 juli 2005 @ 23:27:06 #44
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28531876
quote:
Op dinsdag 5 juli 2005 23:22 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Officiëel 540km. Het voelde langer aan, ik hoorde inderdaad 550km van anderen. Bij mij was het computerkabeltje gesneuveld in het vliegtuig, heb dus geen eigen meting.
Kan me voorstellen dat dat langer aanvoelt. Ik hou het wel gewoon bij tochten die in één dag kunnen, vind ik al zwaar genoeg.
in a crowd you lose humanity
  zondag 10 juli 2005 @ 14:00:39 #45
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28680006
Even een tvp
Woensdag tm zaterdag fietsen bij Trois-Ponts
WBT de technische specs:
38 (!) - 53 met 12-25 does the job for me.
Net nieuwe SPD-SL pedalen, tot nu toe tevreden over.
Gisteren ook maar ff nieuwe remblokjes gemonteerd.
(1 afdaling van de Col de Schlucht in de stromende regen (2004) en 4 dagen in de Ardennen (5 tm 8 mei 2005) hebben de oude toch wat dunner gemaakt )
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 10 juli 2005 @ 16:53:46 #46
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28684593
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Even een tvp
Woensdag tm zaterdag fietsen bij Trois-Ponts
Waar is dat, hoe bergachtig bedoel ik?
in a crowd you lose humanity
  zondag 10 juli 2005 @ 17:22:56 #47
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28685273
Buurt van Spa
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 10 juli 2005 @ 17:47:27 #48
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_28685929
Iemand de Marmotte gereden?
Feyenoord!!! * Barça
  zondag 10 juli 2005 @ 17:49:28 #49
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28685981
Het schijnt een chaos te zijn geweest met auto's
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 11 juli 2005 @ 09:49:38 #50
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
  maandag 11 juli 2005 @ 10:40:59 #51
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28700872
Ook wedstrijdrijders hiero ?

ultra_ivo wat een ervaring is dat niet geweest he?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_28702415
Doe jij aan wedstrijdrijden dan?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28702481
wedstrijden rijden: nee niet meer wel gedaan
  maandag 11 juli 2005 @ 11:49:35 #54
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28702550
Ik rij soms trimmerskoersjes in Lisse (en vroeger ook wel eens in Spaarndam)
Beste resultaat: 2e
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_28702619
Ik kom tegenwoordig geen viaduct meer op.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28702678
een viaduct lukt nog wel als het iets meer bergop gaat moet ik net zoals Weening gaan harken. Alleen is het niet zo efficient als bij pieter
pi_28702747
Hahaha. Vorige zomer nog wel wat op de mountainbike gezeten, maar dat is er dit jaar ook nog niet van gekomen helaas.

Het voetbalseizoen gaat weer beginnen, dus ik ga binnenkort mijn conditie weer eens aanscherpen. Van mijn huidige conditie zal de trainer niet echt blij worden.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28702820
ik moet vanmiddag ook maar weer eens wat gaan fietsen. Vrijdag was dan wel de laatste keer maar ervoor was het ook 1 of 2 weken ervoor dat ik geweest was . Kan snel gaan met je conditie en de zin als je gestopt bent met koersen
pi_28702949
Conditie en zin daar ligt ook wel een verband tussen. Als je conditie goed is, dan is het niet erg om te gaan fietsen als het waait, maar als je conditie op het nulpunt bivakkeert dan is het echt geen pretje om te fietsen als het hard waait.

Ik heb afgelopen jaar af en toe wat gemountainbiked, maar dan ook nog vooral voor de fun.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 11 juli 2005 @ 13:43:18 #60
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28705345
quote:
Op maandag 11 juli 2005 11:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Doe jij aan wedstrijdrijden dan?
vanaf volgend seizoen wel,eerst nog een winter trainen in het "krachthok"
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_28711750
quote:
Op maandag 11 juli 2005 10:40 schreef TimoBasso het volgende:
Ook wedstrijdrijders hiero ?
*meldt*
Hoezo?
in a crowd you lose humanity
  FOK!fotograaf maandag 11 juli 2005 @ 22:42:31 #62
73911 ultra_ivo
pi_28721401
quote:
Op maandag 11 juli 2005 10:40 schreef TimoBasso het volgende:
ultra_ivo wat een ervaring is dat niet geweest he?
Viel best mee hoor. Trondheim-Oslo was een rit voor de 2e bladzijde van m'n palmares. Ik heb al behoorlijk wat grote ritten gereden.
Afgelopen weekend nog even een 600km brevet in Orchies gereden. Nu kon ik direct vergelijken met Trondheim-Oslo. Mijn vergelijking komt overeen met die van een aantal andere randonneurs, Trondheim-Oslo is makkelijker dan een gewoon 600km brevet.
  maandag 11 juli 2005 @ 23:08:29 #63
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_28722319
quote:
Op zondag 10 juli 2005 14:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Even een tvp
Woensdag tm zaterdag fietsen bij Trois-Ponts
Correctie: het is Luxemburg geworden

Oberheisenbach
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 12 juli 2005 @ 12:40:43 #64
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28733508
quote:
Op maandag 11 juli 2005 17:35 schreef Wombcat het volgende:

[..]

*meldt*
Hoezo?
Na doet vroeg ik me af,veel liefhebbers hier van deze sport
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
pi_28777874
quote:
Op dinsdag 12 juli 2005 12:40 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Na doet vroeg ik me af,veel liefhebbers hier van deze sport
OK. Ik rijd dus wel wedstrijden bij de elite, maar ik ben allang blij als ik er eentje uitrijd, tis dus niet dat ik op hoog niveau meestrijd.

In de bergen fietsen vind ik veel leuker.
Eind augustus ga ik weer een weekje naar Alpe d'Huez. Mijn broer is sinds een jaartje ook weer begonnen met fietsen, en die wil daar een keertje naar boven fietsen.
in a crowd you lose humanity
pi_28783738
Wedstrijden in het peleton uitrijden moet toch wel lukken? Lekker meepeddelen en niet al teveel met je krachten smijten.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28783770
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Wedstrijden in het peleton uitrijden moet toch wel lukken? Lekker meepeddelen en niet al teveel met je krachten smijten.
Da's makkelijker gezegd dan gedaan hoor.
in a crowd you lose humanity
pi_28783791
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:29 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's makkelijker gezegd dan gedaan hoor.
Veel op snelheid trainen en in het begin de criteriums een beetje mijden, dan lukt dat best wel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28783965
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:30 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Veel op snelheid trainen en in het begin de criteriums een beetje mijden, dan lukt dat best wel.
Nou, ik rijd al tien jaar wedstrijden en het blijft moeizaam.
Alleen in de zomerperiode (nadat ik in de bergen ben geweest) gaat het meestal makkelijker.
Criteriums mijd ik ook, ik rijd vooral in België.

Ik mik ook voornamelijk op de cyclosportieven, omdat ik dat leuker vind. De wedstrijden doe ik er maar een beetje bij.
Elite is eigenlijk iets te hoog gegrepen voor mij. Als ik bij de amateurs-A zou rijden, zou ik denk ik momenteel niet zoveel problemen met uitrijden hebben.
Maar voordeel van onze club is dat ik bij de elite wel de kans krijg om leuke wedstrijden te rijden (vorig jaar bijvoorbeeld een 1.5 klassieker in België, die ik bijna uitreed, maar toen ik eraf moest, was het peloton al gehalveerd).
in a crowd you lose humanity
pi_28784077
Ja, ik zou veel in België mee gaan rijden met de elite. Daar heb je meer aan dan in Nederland al die criteria (criteriums) te rijden.

Buiten de 1.5-wedstrijden zijn er in België genoeg kermiskoersen over mooie parkoersen. In Belgisch Limburg en Brabant bijvoorbeeld, of in Luik. Daar heb je genoeg mooie parkoersen. Vlakke racebanen heb je in Antwerpen een hoop en die zijn weer ideaal om aan je snelheid te werken. Genoeg doordeweekse wedstrijden met 80 renners aan het vertrek en een gemiddelde van boven de 45 km/h.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_28784317
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 22:37 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ja, ik zou veel in België mee gaan rijden met de elite. Daar heb je meer aan dan in Nederland al die criteria (criteriums) te rijden.

Buiten de 1.5-wedstrijden zijn er in België genoeg kermiskoersen over mooie parkoersen. In Belgisch Limburg en Brabant bijvoorbeeld, of in Luik. Daar heb je genoeg mooie parkoersen. Vlakke racebanen heb je in Antwerpen een hoop en die zijn weer ideaal om aan je snelheid te werken. Genoeg doordeweekse wedstrijden met 80 renners aan het vertrek en een gemiddelde van boven de 45 km/h.
Ik hoop dat ik de komende maanden (juli-augustus) wat beter ga rijden.
In het vroege voorjaar ging het al best goed (reed ik er al zelfs eentje uit, wat me meestal in het voorjaar niet lukt), maar in april/mei was het wat minder.
Nu ben ik dus net uit de bergen terug (waar overigens wel bleek dat ik een stuk minder goed was dan vorig jaar), een weekje rust genomen, dus ik hoop dat het nu toch weer beter gaat.
Afgelopen dinsdag op de club kon ik iig gemakkelijk mee met demarrages.
in a crowd you lose humanity
pi_28784493
Het voorjaar is kut of je moet van slecht weer en waaierkoersen houden. Persoonlijk ben ik meer iemand van het warme weer, dan wordt het ook wel een uitputtingsslag, maar dat lag me altijd beter dan regen, wind en hagel.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  donderdag 14 juli 2005 @ 17:04:59 #73
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_28806251
zitten hier mensen van rtv de bollenstreek?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_28871588
Ik heb sinds kort een 2de hands Koga Miyata voor 75 euro.
Ik fiets alleen voor de lol en kan niet zulke grote afstanden fietsen.
Vandaag bijvoorbeeld had ik eerst 4km in 2 uur gezwommen, en ongeveer anderhalf uur later 74km gefietst (van Koedijk naar Den Helder langs het kanaal tot de Albert Heyn en weer terug).
Over het fietsen deed ik toch nog 2 uur en 50 minuten, maar het is dan ook vooral prettig om op je eigen tempo te fietsen, en van het uitzicht te genieten.
Donderdag had ik dezelfde afstand afgelegd en ik hoop dat ik morgen weer fit genoeg ben om evenlang te zwemmen en te fietsen.
Ik merk wel dat ik vrij snel afval, terwijl mijn BMI in het gezonde gedeelte zit (ik heb nog wel een buikje weg te werken).
Eigenlijk vind ik het gewoon prettig om in mijn eentje te bewegen met muziek op, want mijn geestelijke gesteldheid alleen maar ten goede komt.
Ik heb geen speciale fietskleding, en het enige wat ik heb veranderd aan de fiets zijn een geldzadel, een voorzetstuur (verdeeld in 2 losse stuurtjes die je aan het stuur vastzet) en een 2de bidonhouder (nu 1 liter+ een halve liter).
Met die 1,5 liter red ik het net om die 74km af te leggen.
Wat ik ook prettig vind is een zonnebril, tegen de vliegjes, en minder wind in mijn ogen.
Het ziet er niet echt uit als een zonnebril, maar het is er wel een, helemaal doorzichtig zeg maar, zonder bovenrand of wat dan ook.
Ik weet ook niet of ik ooit de conditie heb om de snelheden te bereiken als echte wielrenners die al jaren wielrennen (mijn max ligt zo rond de 35 km/h met wind mee, maar dan niet meer dan enkele minuten).
Met het weer van vandaag is het echt super fietsen, ik hoop dat het voorlopig nog zo blijft.
@luna
pi_28871713
Als je blijft fietsen, gaat het 'vanzelf' ook sneller en langer op een gegeven moment. Sowieso is het al niet slecht als je al 74 kunt fietsen (zeker als je diezelfde dag ook al twee uur te hebben gezwommen) als je nog niet zo lang fietst.
Voornaamste is idd dat je het leuk vind.
in a crowd you lose humanity
pi_28875739
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 23:48 schreef Wombcat het volgende:
Als je blijft fietsen, gaat het 'vanzelf' ook sneller en langer op een gegeven moment. Sowieso is het al niet slecht als je al 74 kunt fietsen (zeker als je diezelfde dag ook al twee uur te hebben gezwommen) als je nog niet zo lang fietst.
Voornaamste is idd dat je het leuk vind.
Ik heb er zeker lol in, een prettig muziekje op de achtergrond spoort je wel aan om door te blijven fietsen, ook al heb je vermoeide benen.

Is het ook niet zo dat naarmate je lichter wordt, door de calorieverbranding, je ook sneller kan fietsen doordat je lichter bent (en uiteraard de verbeterde conditie).

En tevens vraag ik me af of het gewicht van de fiets een rol speelt.
Ik denk dat mijn frame niet eens van aluminium is (weegt vrij zwaar), dus een aluminium frame of zelfs een carbon frame zou misschien al behoorlijk schelen in de snelheid.
Maar ik denk dat de topsporters zelfs met een zware fiets al bloedsnel kunnen fietsen.

Je kan het natuurlijk ook zo zien dat een zwaarder frame goed is voor de conditie, denk ik.
@luna
  zondag 17 juli 2005 @ 09:26:19 #77
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28876537
Op het vlakke maakt het gewicht van je fiets niet zo heel veel uit. Alleen bij aanzetten scheelt het wat.
Dus een lichtere fiets, daar ga je niet heel veel sneller door. Bergop wel wat, maar ook dan scheelt het geen kilometers per uur.

Als je zelf nog wat te zwaar bent, dan is daar meer winst te halen dan met je fiets.
Een normale niet al te lichte fiets is ongeveer 10-11 kilo.
Een echt lichte fiets 7 kilo.
Maar om op die 7 kilo te komen, moet je wel iets van ¤ 5000 (minimaal) investeren.
in a crowd you lose humanity
  zondag 17 juli 2005 @ 12:20:01 #78
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28878890
Ik haat problemen met mijn voorband
Volgens s'mij is mijn ventiel naar gort,als ik hem wil op pompen tot 8 bar toch?..en ik draai hem dicht,daarna haal ik mijn vingers vanaf,is mijn band in no time weer leeg..

Iemand raad?

(Fietsen kan ik aardig,maar vraag mij niet naar de techniek van de fiets )
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zondag 17 juli 2005 @ 12:41:41 #79
56724 Wombcat
rent wiel
pi_28879412
quote:
Op zondag 17 juli 2005 12:20 schreef TimoBasso het volgende:
Ik haat problemen met mijn voorband
Volgens s'mij is mijn ventiel naar gort,als ik hem wil op pompen tot 8 bar toch?..en ik draai hem dicht,daarna haal ik mijn vingers vanaf,is mijn band in no time weer leeg..

Iemand raad?

(Fietsen kan ik aardig,maar vraag mij niet naar de techniek van de fiets )
Da's niet normaal.
Gewoon binnenband vervangen.
in a crowd you lose humanity
  zondag 17 juli 2005 @ 17:40:26 #80
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_28886231
quote:
Op zondag 17 juli 2005 12:20 schreef TimoBasso het volgende:
Ik haat problemen met mijn voorband
Volgens s'mij is mijn ventiel naar gort,als ik hem wil op pompen tot 8 bar toch?..en ik draai hem dicht,daarna haal ik mijn vingers vanaf,is mijn band in no time weer leeg..

Iemand raad?

(Fietsen kan ik aardig,maar vraag mij niet naar de techniek van de fiets )
Ventiel naar de haaien denk ik. Ik had hetzelfde, want als ik terugkwam van een ritje was die band al weer een flink stuke leger. Binnenkort maar 's even de hele boel nachecken.
  zondag 17 juli 2005 @ 18:06:33 #81
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28886806
Jup, zat een flinke jaap in het ventiel zelf..

probleem opgelost
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  maandag 18 juli 2005 @ 20:28:48 #82
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_28920668
Zo weer lekker gereden vandaag,mooie 80 km,32 km/p gemiddeld..

Ik doe het nu zo'n beetje 4 maanden,ben dus nog echt een rookie,maar het mooie van wielrennen is dat je ook echt beetje bij beetje stukken beter wordt
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  zondag 24 juli 2005 @ 09:15:04 #83
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29079059
Jullie kunnen me vast wel helpen Door studie e.d. ben ik 2 jaar terug gestopt met voetbal, maar ik wil nu weer gaan sporten. Ik heb altijd al een liefde gehad voor wielrennen (toen ik 10 jaar was had ik een peugeot racefiets en daarmee fietste ik altijd de hele wijk rond ) en ik wil nu graag een racefiets kopen en lekker gaan fietsen. Ik heb alleen totaal geen idee waar ik op moet letten en helaas heb ik niet zo heel veel geld (max 150 euro ofzo), maar ik wil gewoon een racefiets kopen waarmee je een jaartje of 2-3 kan doen (uitgaande van 3x per week fietsen ). Ik weet dat marktplaats een hoop bied, maar waar moet je dus op letten als je die fiets koopt?

Oh en vorig jaar ben ik op vakantie geweest naar Zweden (Syssleback, ligt in het westen tegen de "bergen" aan) en ik kan je vertellen dat het heerlijk is om daar te fietsen. We (vriendin en ik) hadden mtb's tot onze beschikking en ik heb iedere dag gefietst. We zijn zelfs heen-en-weer naar Noorwegen gefietst, maar dat was behoorlijk pittig omdat het op de heenweg giganitisch omhoog ging.... niet zo een steile maar wel een lange klim Ook hebben we een mountainbiketocht gedaan met een hele groep en wat me daar opviel was hoe slecht de conditie van een hoop mensen is zeg.... het was maar 50 km (deels door bospaadjes) en de laatste 10 waren er lekker veel klimmetjes, nou sommigen hebben dat geweten die stonden geparkeerd

Het leuke van klimmen is dat je jezelf helemaal kan geven, dat heb ik op een vlakke weg niet. Helemaal heerlijk is om tegen je max aan te fietsen, dat je bijna jezelf de tyfus intrapt en dan gewoon even doorzetten en dan kan je op de een of andere manier gewoon weer verder, hebben jullie dat ook weleens?

Genoeg lulverhalen Anders krijg ik straks geen antwoord op mijn vraag, dus: Waar moet ik op letten bij het aanschaffen van een 2e hands racefiets tot ongeveer 150 euro?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_29079151
Ja, waar moet je op letten... of het frame niet beschadigd is. Een krasje is niet erg, maar als er vaak mee gevallen is dan heeft het frame toch wat vormveranderingen ondergaan of kan het gebroken zijn. Daar zou ik goed op letten, verder even kijken of de voorvork in orde is.

De rest... tja... niemand gaat een fiets helemaal laten voorzien van gloednieuwe onderdelen vlak voor dat hij hem verkoopt voor ¤ 150,00.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zondag 24 juli 2005 @ 09:43:08 #85
545 dop
:copyright: dop
pi_29079199
voor ¤150 blijft er niet zoovel te wensen over
ik ben beng dat als je de smaak te pakken krijgt je dan toch snel een wat leuker fietsje wilt gaan zoeken
met z'n budget zou ik er in elk geval opletten dat je een fiets koopt waar je geen onderdelen aan hoeft te vervangen zoals ketting en tandwielen.
als dat wel het geval is dan geef je al heel snel veel meer uit als je zou wensen
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 24 juli 2005 @ 09:46:27 #86
545 dop
:copyright: dop
pi_29079214
http://www.marktplaats.nl(...)253D800%2526js%253D1
voorbeeldje van een aardig fietsje voor dat geld

merken die ik zelf niet zou kopen
peugot
panasonic
raleigh
MBK
motobecane

[ Bericht 30% gewijzigd door dop op 24-07-2005 10:02:01 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 24 juli 2005 @ 10:04:50 #87
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29079357
Ah ok En wat voor maat moet ik hebben, ik ben 1.73

En je moet wat he Ik heb wel geld, maar dat is niet bestemd voor een fiets... is bestemd voor mn uitzet (ben al op mezelf, maar heb gewoon heel veel goedkoop kunnen krijgen en heb dus behoorlijk wat geld over). Dus dat geef ik liever niet uit aan een fiets....
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 24 juli 2005 @ 10:12:28 #88
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_29079423
Ik heb toevallig mijn stokoude Shimano 600 afgemonteerde Jonkers weer van zolder geplukt

Eens even kijken hoe de aan schroot gereden rug en dito knie zich houden als ik het weer voorzichtig probeer. Weet ik ook meteen of het de moeite waard is om het voorwiel om te laten bouwen van 'tuup' (jaja...er is iemand in de westelijke hemosfeer die ze nog heeft) naar een draadbandje.

Enne.... hij mag bejaard zijn; het blijft wel een échte Jonkers natuurlijk
Jawohl Herr Kaloin!
  zondag 24 juli 2005 @ 13:22:38 #89
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29082736
quote:
Op zondag 24 juli 2005 10:12 schreef Captain_Chaos het volgende:
Weet ik ook meteen of het de moeite waard is om het voorwiel om te laten bouwen van 'tuup' (jaja...er is iemand in de westelijke hemosfeer die ze nog heeft) naar een draadbandje.
Nou bij Salden of op marktplaats een nieuw draadwieltje ritselen zal zeker voordeliger zijn dan je oude naaf omspaken.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 24 juli 2005 @ 13:53:41 #90
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29083479
quote:
Op maandag 11 juli 2005 10:40 schreef TimoBasso het volgende:
Ook wedstrijdrijders hiero ?

ultra_ivo wat een ervaring is dat niet geweest he?
OJAAJOH?
  zondag 24 juli 2005 @ 16:56:08 #91
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
  zondag 24 juli 2005 @ 17:45:41 #92
545 dop
:copyright: dop
pi_29089341
quote:
Op zondag 24 juli 2005 10:04 schreef maniack28 het volgende:
Ah ok En wat voor maat moet ik hebben, ik ben 1.73

En je moet wat he Ik heb wel geld, maar dat is niet bestemd voor een fiets... is bestemd voor mn uitzet (ben al op mezelf, maar heb gewoon heel veel goedkoop kunnen krijgen en heb dus behoorlijk wat geld over). Dus dat geef ik liever niet uit aan een fiets....
ik denk dat je maat 54 bent maar je lichaamslengte is daar voor niet bepalend
binnen beenlengte bepaald voor het grootste deel je fietsmaat
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 24 juli 2005 @ 18:02:15 #93
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29089828
Binnenbeenlengte? Van waar tot waar meet je dat?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 24 juli 2005 @ 18:18:11 #94
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29090185
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:02 schreef maniack28 het volgende:
Binnenbeenlengte? Van waar tot waar meet je dat?
Op sokken, benen 15 cm uit elkaar, telefoonboek tegen je kruis trekken, tegen de muur gaan staan, bovenkant telefoonboek aftekenen, hoogte streepje opmeten
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 24 juli 2005 @ 18:32:29 #95
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_29090495
Dank
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zondag 24 juli 2005 @ 18:38:41 #96
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29090633
quote:
welke gek rijdt er dan ook op een trek
OJAAJOH?
  zondag 24 juli 2005 @ 18:45:46 #97
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29090796
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:38 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

welke gek rijdt er dan ook op een trek
Zo'n ding breekt ook echt spontaan hè
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zondag 24 juli 2005 @ 18:49:53 #98
545 dop
:copyright: dop
pi_29090899
quote:
Op zondag 24 juli 2005 10:12 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik heb toevallig mijn stokoude Shimano 600 afgemonteerde Jonkers weer van zolder geplukt

Eens even kijken hoe de aan schroot gereden rug en dito knie zich houden als ik het weer voorzichtig probeer. Weet ik ook meteen of het de moeite waard is om het voorwiel om te laten bouwen van 'tuup' (jaja...er is iemand in de westelijke hemosfeer die ze nog heeft) naar een draadbandje.

Enne.... hij mag bejaard zijn; het blijft wel een échte Jonkers natuurlijk
het is niet de fiets maar de renner die de gang er in brengt
ik rij zelf op een oude concorde jaja nog gewoon van staal, en als ik mijn rondje maak dan zie ik massa's snelle en dure fietsen die niet op gang te krijgen zijn omdat er geen renner op zit.



[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 24-07-2005 19:02:45 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 25 juli 2005 @ 00:15:20 #99
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29100674
Wat kost een leuke 2e hands fiets die voldoet voor iemand die af en toe eens wil fietsen?
  maandag 25 juli 2005 @ 00:19:37 #100
56724 Wombcat
rent wiel
pi_29100806
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:15 schreef Zwansen het volgende:
Wat kost een leuke 2e hands fiets die voldoet voor iemand die af en toe eens wil fietsen?
Jij hebt toch al een fiets?

Hangt er dus helemaal vanaf wat je wilt.
in a crowd you lose humanity
  maandag 25 juli 2005 @ 00:22:00 #101
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29100862
Ja een mountainbike... Maar ik heb bijvoorbeeld sinds de Alp 'd Huez al niks meer gefietst op dat ding.

Maar ik wil eigenlijk wel een keer in de week blijven fietsen, alleen ga ik geen 1000 euro ofzo voor een fiets neerleggen...
  maandag 25 juli 2005 @ 00:30:08 #102
56724 Wombcat
rent wiel
pi_29101065
Beetje behoorlijke tweedehands moet je denk ik toch al snel 400-500 Euro voor neerleggen
in a crowd you lose humanity
  maandag 25 juli 2005 @ 00:30:29 #103
11102 knep
Mountainfreak
pi_29101072
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:22 schreef Zwansen het volgende:

Maar ik wil eigenlijk wel een keer in de week blijven fietsen, alleen ga ik geen 1000 euro ofzo voor een fiets neerleggen...
Tssk
  maandag 25 juli 2005 @ 00:32:08 #104
56724 Wombcat
rent wiel
pi_29101103
Mijn broer heeft van de winter eentje gekocht, die alles bij elkaar 650-700 Euro kostte. Maar vrijwel alles was nieuw, plus wat spul dat ik nog had liggen om 'm compleet te maken.
Was dus een bij elkaar geraapte fiets zeg maar. Maar hij heeft nu wel een leuke Giant Cadez (nieuw, maar wel overjarig frame) met Campagnolo Veloce (geloof ik) 9 speed met triple. Daar kun je overal mee fietsen.
in a crowd you lose humanity
  maandag 25 juli 2005 @ 00:33:14 #105
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29101130
hmm, zelfs dat vind ik nog redelijk veel geld... Maar goed, zal eens rondkijken.
  maandag 25 juli 2005 @ 00:34:33 #106
11102 knep
Mountainfreak
pi_29101157
Bij die gekke Duitsers van Roseversand zag ik een tijd terug een mooi fietske staan met Dura Ace 2005 voor zo'n 1800 euro .
  maandag 25 juli 2005 @ 08:08:40 #107
545 dop
:copyright: dop
pi_29103988
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:33 schreef Zwansen het volgende:
hmm, zelfs dat vind ik nog redelijk veel geld... Maar goed, zal eens rondkijken.
als je slechts af en toe fiets zoui ik op je mountenbikeje gewoon sliks zetten.
daar kun je ook prima mee uit de voeten om een beetje recreatief te toeren.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  maandag 25 juli 2005 @ 09:41:33 #108
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29104723
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:34 schreef knep het volgende:
Bij die gekke Duitsers van Roseversand zag ik een tijd terug een mooi fietske staan met Dura Ace 2005 voor zo'n 1800 euro .
Jep
En voor 1600 extra een Dura Ace SRM
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 25 juli 2005 @ 12:16:30 #109
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_29107503
quote:
Op zondag 24 juli 2005 18:49 schreef dop het volgende:

[..]

het is niet de fiets maar de renner die de gang er in brengt
ik rij zelf op een oude concorde jaja nog gewoon van staal, en als ik mijn rondje maak dan zie ik massa's snelle en dure fietsen die niet op gang te krijgen zijn omdat er geen renner op zit.

[afbeelding]
Een waarheid die zo oud is als het wielrennen zelf.
Jawohl Herr Kaloin!
  dinsdag 26 juli 2005 @ 18:00:02 #110
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_29147146
Ik ben gisteren teruggekomen van de Transalp voor mountainbikers. Een achtdaagse etappekoers over 725 kilometer en 23000 hoogtemeters, waarin je als een van de 555 teams van twee rijders meedoet. Ondanks een slepende peesontsteking, diarree en maagproblemen heb ik hem weten uit te rijden. Het was het mooiste en tevens zwaarste wat ik ooit gedaan heb op fietsgebied.

De eerste dag zou ik als testdag van mijn peesontsteking zien, rustig rijden en kijken hoe ie het houdt. Gelukkig bleek dat ik er bij lange klims nauwelijks hinder van ondervond, dus dat was erg prettig. Wel kreeg ik al direct maagproblemen, waardoor ik niet echt naar behoren kon presteren. Het was niet zo’n zware etappe, dus het finishen was niet zo’n probleem.

Na een nacht waar ik me steeds beroerder ging voelen door mijn maag en hevige diarree had ik weinig hoop voor de volgende dag. Het bleek al snel dat het totaal niet ging. We kwanen helemaal in de achterhoede te rijden doordat ik totaal geen kracht in mijn benen had. Tijdens de eerste lange klim zeker tien keer gestopt om enigszins op krachten te komen. Voor het begin van de tweede klim waren echt alle krachten op en besloot ik uit te stappen. Mijn teamgenoot reed wel door. Hierdoor bleven we nog wel in het klassement, omdat in een van de acht etappes een teamlid mag uitvallen, weliswaar gevolgd door een forse tijdstraf. In ons geval werd aan onze tijd ruim vier uur toegevoegd. Na een bezoek aan de dokter bleek ik rijp voor het infuus.



Na een goede nachtrust (twaalf uur geslapen, ik had ook slaapmiddel toegediend gekregen) ging het weer beter. Op de loodzware derde en vierde dag at ik nog steeds slecht, maar was ik weer voldoende op kracht om twee vreselijk zware loopstukken te overleven. Een keer hebben we zelfs ruim twee uur met de fiets op de nek gelopen, deels door de sneeuw, om over een pas te geraken. De vijfde dag ging het alweer iets beter. We reden voor het begin van de laatste beklimming zo rond de 70e plaats, maar omdat ik nog steeds niet goed at kreeg ik een enorme hongerklop, waardoor we uiteindelijk rond de 110e plaats finishten.



De zesde dag dag kon ik weer redelijk normaal eten. We waren inmiddels in de werkelijk schitterende omgeving van de Dolomieten aanbeland. Hier werden de etappes korter, de beklimmingen minder zwaar en de afdalingen technischer: precies wat we wilden. Het ging goed. Onze goede positie konden we dit keer wel tot het eind vasthouden. De zesde dag waren we 72e en de zevende dag zelfs 49e.



De laatste dag zou niet zo veel voorstellen. Een klim van duizend hoogtemeters gevolgd door een vlak stuk van 80 kilometer naar de Adriatische Zee. Na de beklimming lagen we weer zo rond de 50e plek. Daarna sloeg het noodlot echter toe. Mijn freewheel overleed. Bij vooruit trappen gebeurde hetzelfde als bij achteruit trappen: niks. We hadden geen gereedschap meegenomen om eventueel de cassette aan het achterwiel te binden om zo nog enigszins te kunnen doorrijden, dus toen hebben we elkaar maar afgewisseld met het voortslepen van de achterste fiets middels twee aan elkaar geknoopte binnenbanden. Helaas in de achterhoede geeindigd, maar toch als een van de 440 teams de transalp volbracht.

Voor de hoogteprofielen: www.transalpchallenge.com

  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:42:13 #111
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29149983
quote:
Op maandag 25 juli 2005 00:34 schreef knep het volgende:
Bij die gekke Duitsers van Roseversand zag ik een tijd terug een mooi fietske staan met Dura Ace 2005 voor zo'n 1800 euro .
jep die hebben dikke dikke dikke opruiming ik ga dinsdag er ff heen

in nederland heb je daar alleen de groep voor
OJAAJOH?
  dinsdag 26 juli 2005 @ 19:44:08 #112
11102 knep
Mountainfreak
pi_29150045
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Trainspotter het volgende: -Geweldige prestatie-
Tering jantje!
Respect man
  dinsdag 26 juli 2005 @ 20:41:02 #113
545 dop
:copyright: dop
pi_29151643
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Trainspotter het volgende:
mooi ritje
maar als ik deze foto zie dan vraag ik me af van waar die rugzak ?
als je al bagage mee neemt dan kun je dat toch beter aan je fiets hangen ?
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:13:37 #114
11102 knep
Mountainfreak
pi_29152736
@ dop ? Geen idee wat de Transalp is zeker ?

'Ritje'
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:31:21 #115
545 dop
:copyright: dop
pi_29153292
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 21:13 schreef knep het volgende:
@ dop ? Geen idee wat de Transalp is zeker ?

'Ritje'
beetje plagen mag tch wel
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  dinsdag 26 juli 2005 @ 21:33:34 #116
11102 knep
Mountainfreak
pi_29153351
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 21:31 schreef dop het volgende:

[..]

beetje plagen mag tch wel
Zet er dan een smiley bij, ben niet meer zo wakker .
  dinsdag 26 juli 2005 @ 22:02:11 #117
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29154049
Vandaag een Thomson Elite zadelpen op mijn racertje gezet
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 27 juli 2005 @ 01:10:40 #118
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_29158650
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 18:00 schreef Trainspotter het volgende:
Hmm ik ga de ventoux op knallen, maar dit is andere koek.

Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 27 juli 2005 @ 09:14:47 #119
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_29162572
Dank voor de waardering, allen.

Het is overigens niet zo dat je per se over een ijzeren conditie moet beschikken om de tocht uit te rijden. Hoe goed je ook bent getraind: kapot ga je toch wel. De een doet er alleen wat langer over dan de ander. Het belangrijkste is doorzettingsvermogen en de absolute wil om het tot een goed einde te brengen. Je merkt ook wel het verschil in benadering. Voorin wordt volop gekoerst door wereldtoppers en achterin wordt rustig een kwartiertje gestopt bij de ravitailleringsposten en wordt afgestapt om een mooie foto te maken. Sommigen komen elke dag ruim na de maximale tijd binnen, maar dat interesseert ze niks. Ze hebben de tijd van hun leven.
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 20:41 schreef dop het volgende:
maar als ik deze foto zie dan vraag ik me af van waar die rugzak ?
als je al bagage mee neemt dan kun je dat toch beter aan je fiets hangen ?
Er zit nauwelijks bagage in die rugzak, hij wordt voornamelijk gevuld door het waterreservoir van twee liter. Daarnaast een multitooltje, binnenband, energierepen, telefoon en misschien een regenjack. Je hebt gelijk dat je het gereedschap misschien in een zadeltasje kwijtkunt, maar meer tassen wil je echt niet aan je fiets hebben als je in een hele technische afdaling of steile klim zit. Dat slingert alle kanten op. Bovendien zijn tassen aan je fiets simpelweg voor watjes.

Overigens heb ik zelf mijn tas al na de eerste dag afgedaan. Ik drink niet zo heel erg veel, dus kan ik mijn drinken in bidons vervoeren. De rest kun je dan wel in de steekzakken van je shirtje kwijt. Vind ik een stuk prettiger rijden.

Bij thuiskomst bleek ik trouwens te zijn ingeloot voor de Cape Epic. Da's ook een achtdaagse rittenkoers, maar dan langs de Zuid-Afrikaanse Westkaap. Deze telt 900 km en 16000 hoogtemeters. Heb er nu al zin in .
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:34:40 #120
545 dop
:copyright: dop
pi_29163858
tassen aan de fiets is misschioen voor mietjes maar het rijd veel prettiger.
zeker een zadeltas raak je echt niet kwijt.
een rugzak is op technische stukken echt in je nadeel
ook sluit een rugzak je rug teveel af, zeker bij warm weer ikun je je warmte dan slecht kwijt,
kleine tip voor greedschap en plakspullen kun je natuurlijk ook een bidon gebruiken
heb je het toch op je fiets en ben je geen mietje

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 27-07-2005 10:45:44 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 27 juli 2005 @ 10:58:27 #121
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_29164371
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:34 schreef dop het volgende:
tassen aan de fiets is misschioen voor mietjes maar het rijd veel prettiger.
Jij hebt denk ik nog nooit echt een lompe afdaling gereden.
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:30:21 #122
545 dop
:copyright: dop
pi_29165258
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 10:58 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Jij hebt denk ik nog nooit echt een lompe afdaling gereden.
lol
jij hebt denk ik nog nooit op een goed bepakte fiets gezeten
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 27 juli 2005 @ 11:51:45 #123
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_29165894
*zucht*

Wat kan het mij het ook eigenlijk schelen. Ik ben verdomme hartstikke blij dat ik de Transalp heb uitgereden en dan moet ik opeens gaan uitleggen waarom mijn teammaat geen tassen aan zijn fiets hangt maar met een rugzak rijdt.

En nee, ik heb gelukkig nog nooit als een pakezel rondgereden.
  woensdag 27 juli 2005 @ 12:40:31 #124
545 dop
:copyright: dop
pi_29167221
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 11:51 schreef Trainspotter het volgende:
*zucht*

Wat kan het mij het ook eigenlijk schelen. Ik ben verdomme hartstikke blij dat ik de Transalp heb uitgereden en dan moet ik opeens gaan uitleggen waarom mijn teammaat geen tassen aan zijn fiets hangt maar met een rugzak rijdt.

En nee, ik heb gelukkig nog nooit als een pakezel rondgereden.
je hebt je best gedaan
en ik hoop ook oprecht dat je veel plezier hebt in zuid afrika
het is niet mijn bedoeling je te beledigen of op je tenen te gaan staan
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 27 juli 2005 @ 13:42:11 #125
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_29168927
quote:
Op dinsdag 26 juli 2005 19:42 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

jep die hebben dikke dikke dikke opruiming ik ga dinsdag er ff heen

in nederland heb je daar alleen de groep voor
Site,info.. more.. ?
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  woensdag 27 juli 2005 @ 15:43:53 #126
545 dop
:copyright: dop
pi_29172423
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 13:42 schreef TimoBasso het volgende:

[..]

Site,info.. more.. ?
www er voor en de er achter maakt http://www.roseversand.de/
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 27 juli 2005 @ 20:54:38 #127
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29181791
iemand nog een ideetje voor trainingswielen? heb als wedstrijdwielen ksyrium SL, wil dus iets daaronder hebben..
OJAAJOH?
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:27:08 #128
56724 Wombcat
rent wiel
pi_29182716
In principe kun je alles voor trainingswiel gebruiken. Die Mavic Ksyrium SL hebben ook nog een goedkopere versie, of je kunt Mavic Cosmos nemen (nog wat goedkoper). Of bv. Campagnolo Vento (da's voor zover ik weet het goedkoopste set wielen, ¤ 159 bij Math Salden).
Of je kunt een stel wielen laten spaken natuurlijk.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:38:27 #129
545 dop
:copyright: dop
pi_29183107
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:54 schreef hellmondunited het volgende:
iemand nog een ideetje voor trainingswielen? heb als wedstrijdwielen ksyrium SL, wil dus iets daaronder hebben..
maakt het wat uit waar je in training mee rijd ?
ik zou net zo makkelijk iets tweedehands van marktplaats kopen
de centen die je uitspaart kun je later weer investeren
http://www.marktplaats.nl(...)onderdelen/66237.htm
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:42:17 #130
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29183226
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:38 schreef dop het volgende:

[..]

maakt het wat uit waar je in training mee rijd ?
ik zou net zo makkelijk iets tweedehands van marktplaats kopen
de centen die je uitspaart kun je later weer investeren
in principe niet nee, ik weet alleen nog niet wat voor wielen, want ze moeten wel een beetje degelijk zijn uiteraard... zag net wel een setje tweedehands ksyrium SL's maar die zijn van april 2005.. die zullen nog wel minimaal 550 op moeten brengen
OJAAJOH?
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:45:03 #131
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29183326
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 20:54 schreef hellmondunited het volgende:
iemand nog een ideetje voor trainingswielen? heb als wedstrijdwielen ksyrium SL, wil dus iets daaronder hebben..
Bij Salden.nl 36 spaaks Ultegra / CXP30 voor 125 euro
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 27 juli 2005 @ 21:54:41 #132
545 dop
:copyright: dop
pi_29183680
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:42 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

in principe niet nee, ik weet alleen nog niet wat voor wielen, want ze moeten wel een beetje degelijk zijn uiteraard... zag net wel een setje tweedehands ksyrium SL's maar die zijn van april 2005.. die zullen nog wel minimaal 550 op moeten brengen
ik weet niet wat je er meegaat doen maar als je een keer een goedkoop wieltje aan gort rijd dan doet dat lang niet z'n zeer als een ksyrium SL
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:09:26 #133
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29209601
quote:
Op woensdag 27 juli 2005 21:54 schreef dop het volgende:

[..]

ik weet niet wat je er meegaat doen maar als je een keer een goedkoop wieltje aan gort rijd dan doet dat lang niet z'n zeer als een ksyrium SL
das waar

ik ga waarschijnlijk inderdaad voor de wielen die boven je gepost zijn
OJAAJOH?
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:18:04 #134
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29209854
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.

Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:25:59 #135
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_29210080
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.

Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
hehe een paar keer met een echt goeie afdaling dik de 80 gehaald, hoe dat voelt? kicke! maar ook wel beangstigend wanneer je eraan denkt wat er gebeurd als je op je bek zou gaan
OJAAJOH?
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:33:54 #136
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29210334
Mijn top was 87.
Niet beangstigend, wel een kick.
Technisch bochtenwerk bij 50 kan natuurlijk vele malen heftiger zijn dan recht omlaag met 80
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:36:57 #137
11102 knep
Mountainfreak
pi_29210448
86 op m'n ATB
Zeker mooie kick, angst heb ik zeker niet .
Morgen cross ik naar de Eifel paar bekende huevels onderweg waar je toch eind 70 begin 80 kan rijden .
  donderdag 28 juli 2005 @ 19:50:57 #138
545 dop
:copyright: dop
pi_29210887
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.

Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
op de ligfiets (flevo racer)80 km in het uur en dat is heel eng
op de atb rond de 70 geen probleem
op de racefiets 82 geen probleem
op een onbepakte tandem 65 niet eng maar word iets zoekerig
op de zelfde tandem maar dan met bob en bepakking 75 gek genoeg rijd hij bepakt in de afdaling prettiger, waarschijnlijk door het lager zwaartepunt
beperkende factor is mijn bijrijder die boven de 65 de sleeprem er op gooit, kan ik me ook wel voorstellen, achterop voelt het toch anders

ik moet wel zeggen dat de angst in een afdaling erg afhankelijk is van hoe de weg en de bochten lopen, hoe langer en vloeiender de afdaling is hoe makkelijker je overgeeft aan de snelheid.
na 10 minuten voelt 70 in het uur toch anders als in het begien van de afdaling
en het is ook een groot verschil of je er hard voor moet trappen of dat het vanzelf lijkt te gaan
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:12:39 #139
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_29215581
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling?
Hoe snel heeft men bergaf met de racefiets gehaald

Mijn record is dus 88,9 km/h op mtb met slicks. Vorige week haalde ik nog de 87 km/h, maar dat voelde gek genoeg een stuk minder sensationeel aan dan mijn recordsnelheid. Overigens heb je bij een snelheid van 70 km/h op een schotterpad ook niet bepaald het idee dat je stilstaat .
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:27:56 #140
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29216042
Tja wat in dat andere topic stond over Breukink en 110 geloof ik weinig van...

http://home.conceptsfa.nl/~rivala/helling.htm

Dit schept enige duidelijkheid.
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:30:53 #141
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29216147
Dit is voor een helling van 8%... Dit lijkt me wat weinig...

  donderdag 28 juli 2005 @ 22:33:10 #142
545 dop
:copyright: dop
pi_29216225
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:30 schreef Zwansen het volgende:
Dit is voor een helling van 8%... Dit lijkt me wat weinig...

[afbeelding]
grafiekjes zijn leuk maar om een voorbeeldje te geven ik heb op mijn ligfiets 65voor 11 achter
dan kan je dus bij 80 in het uur gewoon mee trappen
verder weeg ik 95 kilo zonder fiets dus pas ik niet eens in dit grafiekje
en op de tandem met bepakking zaten we geloof ik tegen de 200 kilo totaal gewicht
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:34:55 #143
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29216264
65-11?

Wat is bij wielrennen het grootst? 53-11 ofniet?
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:38:24 #144
545 dop
:copyright: dop
pi_29216368
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:34 schreef Zwansen het volgende:
65-11?

Wat is bij wielrennen het grootst? 53-11 ofniet?
normale racefiets 52 12 maar je kunt 56 10 monteren
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_29216659
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:18 schreef Zwansen het volgende:
Misschien een rare vraag, maar wat is jullie topsnelheid in een afdaling? Toen ik voor het eerst in de bergen fietste (vooralsnog ook de laatste keer) vond ik het al vet om 50 te rijden, en elke keer ging de afdaling een stukje sneller totdat ik een keer 66 haalde.

Hier al mensen die veel harder hebben gereden en zo ja hoe voelt dat?
94

Een keer 93 in de afdaling van de Fedaia (Marmolada)
Een jaar later daar 90 (toen met tegenwind)
Vorig jaar 2x de Ventoux afgedaald, max 89 en 94
Iseran vorig jaar 91
Een keertje een naamloos colletje in de buurt van Bormio met 89 (was 13% naar beneden, een ilometer rechtdoor. Een vriend van me haalde een maand later daar (toen was ik niet mee) daar 98, toen kende hij dat stuk en zette voor dat stuk flink aan).

En nog best vaak tussen de 80 en 85 in het hooggebergte.

Die grafiekjes gaan uit van zonder bijtrappen, dat scheelt al aardig.
Sommige van bovenstaande topsnelheden zijn met twee of drie man (die Fedaia van 90 was met zijn tweeën bijvoorbeeld), wat ook aardig in snelheid scheelt.

In een voortrazend peloton kan ik best geloven dat je op die steile rechte stukken richting 110 gaat, maar dat was zo'n beetje het maximaal haalbare denk ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wombcat op 28-07-2005 23:14:27 ]
in a crowd you lose humanity
pi_29216668
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:38 schreef dop het volgende:

[..]

normale racefiets 52 12 maar je kunt 56 10 monteren
53-11 is normaal tegenwoordig
in a crowd you lose humanity
pi_29216712
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 19:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mijn top was 87.
Niet beangstigend, wel een kick.
Technisch bochtenwerk bij 50 kan natuurlijk vele malen heftiger zijn dan recht omlaag met 80
Dat technische is vaak veel leuker, vooral als je met snelheden van tussen de 60 en 70 door de bochten heen kunt (daar kun je echt veel winst halen op mensen die niet kunnen dalen)
in a crowd you lose humanity
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:52:30 #148
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_29216818
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:49 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat technische is vaak veel leuker, vooral als je met snelheden van tussen de 60 en 70 door de bochten heen kunt (daar kun je echt veel winst halen op mensen die niet kunnen dalen)
Maar als daar iets fout gaat...

Remmen kan dan niet meer...
  donderdag 28 juli 2005 @ 22:54:02 #149
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_29216879
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:52 schreef Zwansen het volgende:
Maar als daar iets fout gaat...

Remmen kan dan niet meer...


Je lijkt mn moeder wel
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_29217012
quote:
Op donderdag 28 juli 2005 22:52 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Maar als daar iets fout gaat...

Remmen kan dan niet meer...
Nee.
En afgelopen vakantie in de bergen had ik een bocht in de afdaling van de Allos dus te laat gezien, waardoor ik die met geen mogelijkheid meer kon halen en een flinke duikeling heb gemaakt (dat heeft mijn zelfvertrouwen wel wat aangetast moet ik zeggen).
Het was gelukkig geen afgrond, maar een met gras (en vooral veel distels) begroeide helling, maar ik ben wel een metertje of 15 naar beneden gerold.
Best mazzel gehad daar. Vooral ook omdat ik pas terug in het hotel er achter kwam dat mijn zadelpen was gebroken, en daar had ik nog 2 cols mee beklommen (en gedaald, maar dat wel veel rustiger).
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')