abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 18 december 2003 @ 07:37:06 #1
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_15503892

Misschien de allergrootste muzikant van de vorige eeuw, een van de belangrijkste stemmen van de jaren 60, de man die "Masters of War", "I want you", "Like a rolling stone", "All along the watchtower", "Mr. Tambourine Man", "Just Like Woman" en vele andere nummers opnam.

Hij speelde samen met The Band, nog zo'n groep giganten. (Basement Tapes is dan ook een absolute aanrader). Maar The Band is eigenlijk wel een eigen topic waard .

(The Band)

The Byrds hadden het ook begrepen. Onder andere het album "Younger than Yesterday" is doorspekt met Dylans nummers, uitgevoerd door The Byrds. Ook fantastisch.

(The Byrds)


Zijn beste albums zijn, naar mijn mening, Blonde on Blonde en Bringing it all back Home (Subterranean Homesick Blues in Nederland). Maar ook zijn recentere werken, meer in de blues sfeer, zijn leuk. Niet meer de protesten, kritische teksten en de muziek als middel om een boodschap te verspreiden maar vette blues met zware bas.

En nu geen gezeur dat hij niet kan zingen, geen gitaar kan spelen en geen harmonica kan spelen. Veelgehoorde klachten maar het is simpelweg overbodig en onzin. De nummers kloppen, roepen stemmingen op en hebben inhoud. Hoe vaag ook. Er zit iets achter.

Een paar foto's van Bob Dylan

Een recentere foto

Links
http://www.bobdylan.com - Veel info, alle lyrics searchable.
http://bobdylanimages.8k.com/ - Foto's en meer zooi.

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_15503922
Ik heb Bob Dylan deze zomer tijdens menig fietsbeweging over stille landweggetjes op mijn hoofd gehad. Heerlijk
  donderdag 18 december 2003 @ 20:56:54 #3
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_15523685
Bob Dylan
De Narcis van Gabon
pi_15567814
Bob Dylan's 'I Want You' wordt trouwens gebruikt in een nieuwe Grolsch-reclame dit sinds afgelopen dinsdag te zien is. Dan erger ik me ineens een stuk minder aan reclame
pi_15569385
Ode aan deze man!

Hij is belangrijker geweest dan men vaak denkt.

What's it going to be then, eh?
  zaterdag 20 december 2003 @ 18:11:27 #6
25809 markjacoo
sokken van geitenwol
pi_15569618
hij WAS inderdaad erg belangrijk voor de muziek zoals hij nu is geworden.
Helaas is ook een icoon als Dylan aan verval onderhevig. Ik vond hem bij zijn optreden in het Frits Philips in Eindhoven een jaar of 7 geleden al vooral een oude man die niet meer kon zingen. Bij zijn laatste tournee durfde ik al niet eens te gaan omdat het monument wat hij in mijn hoofd is beter verdiend dan zo'n afgang.
komt van links
  zaterdag 20 december 2003 @ 18:24:54 #7
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_15569923
Was hij niet de eerste met een videoclip?
weg
pi_15570015
Heerlijke muziek.
En ik op een DVD (Jimi Hendrix (=titel)) de opname staan waar Hendrix op Monterey in '67 Like A Rolling Stone staan... heerlijk. Luister 'm nu als MP3 (6:51).
Ik heb 2 CD's van Dylan, heerlijke muziek.

EDIT: Hendrix was een grote Hendrix fan.

feest
pi_15570181
2x een concert van deze man meegemaakt. Hij mag dan wel oud en versleten overkomen. Ik vond het beide keren topconcerten.

en om de A van Adoratie eer aan te doen:

ooooooooooh bob

  zaterdag 20 december 2003 @ 19:20:01 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_15571112
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden:
Bob Dylan is de keizer.
Bob Dylan is de profeet.
Bob Dylan is God.

Wat ik ook over deze held der helden zeg... laat ook maar. Luister gewoon. Niets en niemand is beter.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_15571634
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 19:20 schreef Ringo het volgende:
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden:
Bob Dylan is de keizer.
Bob Dylan is de profeet.
Bob Dylan is God.

Wat ik ook over deze held der helden zeg... laat ook maar. Luister gewoon. Niets en niemand is beter.


Voor mij is het:
Bob Dylan is de keizer.
Jimi Hendrix is God.
Profeet zou een beetje raar zijn
feest
  zondag 21 december 2003 @ 01:24:29 #12
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_15571729
Ik hoor zijn muziek eigenlijk liever uitgevoerd door anderen
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_15571820
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:24 schreef Vibromass het volgende:
Ik hoor zijn muziek eigenlijk liever uitgevoerd door anderen
Wie?
feest
  zondag 21 december 2003 @ 01:34:39 #14
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_15571942
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Wie?


Wie niet? Ik vind de versies van Hendrix, Red Hot Chili Peppers, zelfs Guns 'n Roses etc interessanter qua arrangementen
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_15572078
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:34 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Wie niet? Ik vind de versies van Hendrix, Red Hot Chili Peppers, zelfs Guns 'n Roses etc interessanter qua arrangementen


Hendrix ja.
feest
  zondag 21 december 2003 @ 03:36:10 #16
45176 Riedel1
Stuck in the Middle With You
pi_15573311
Bob Dylan heerst! Laatst naar z'n 2 (!) concerten in de HMH geweest. Ultiem!! Hij staat voor mij absoluut op nummer 1. Mn eerste album was Blonde on Blonde. Heerlijk abstract. Visions of Johanna is nog steeds 1 van mijn favoriete nummers, evenals 'I want you' en 'Just Like a Woman'. Er volgde na dat album vele anderen (het beslaat zeker 70% van mn muziek-collectie). Love Minus Zero/No-Limit, Masters of War, Lonesome Death of Hattie Carroll, Girl from the North Country (HEER-LIJK, en hij heeft het 10 November j.l. gezongen), Man in the Long Black Coat, Sad Eyed Lady of the Lowlands, Abandoned Love (ik heb een hele mooie live acoustische versie uit 1975).

*adoreer*

pi_15581953
'Time Out of Mind' begin ik steeds meer te waarderen... echte Bob Dylan plaat

Z'n backcatalogus is remastered eindelijk!
(19,99 per stuk helaas)

  zondag 21 december 2003 @ 18:20:51 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_15586727
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:24 schreef Vibromass het volgende:
Ik hoor zijn muziek eigenlijk liever uitgevoerd door anderen
Daarover lopen de meningen uiteen.

Maar misschien is die coverability van Dylans songs wel het ultieme bewijs van zijn groot meesterschap.
Dat weet ik eigenlijk wel zeker.

Bob Dylan is de Galileo Galileï van de popmuziek.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 21 december 2003 @ 18:29:04 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_15586930
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Voor mij is het:
Bob Dylan is de keizer.
Jimi Hendrix is God.
Ik stel een polytheïstisch geloofsstelsel voor. Hendrix-adepten strijk ik niet graag tegen de haren in. Al was het alleen om de geniale manier waarop Hendrix die ene Dylan-song wist te vertolken.
quote:
Profeet zou een beetje raar zijn
Als er iemand een profeet van zijn tijd is, is het Bob Dylan. Niemand, niemand anders. Die andere, mindere grootheid, John Lennon wilde profeet zijn, maar gedroeg zich te nadrukkelijk als zodanig.
Dylan móest gewoon; een donkere innerlijke kracht stuurde hem kanten op waar niemand anders nog kwam. De rest volgde.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_15595566
quote:
Op zondag 21 december 2003 18:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik stel een polytheïstisch geloofsstelsel voor. Hendrix-adepten strijk ik niet graag tegen de haren in. Al was het alleen om de geniale manier waarop Hendrix die ene Dylan-song wist te vertolken.
[..]

Als er iemand een profeet van zijn tijd is, is het Bob Dylan. Niemand, niemand anders. Die andere, mindere grootheid, John Lennon wilde profeet zijn, maar gedroeg zich te nadrukkelijk als zodanig.
Dylan móest gewoon; een donkere innerlijke kracht stuurde hem kanten op waar niemand anders nog kwam. De rest volgde.


pro·feet (de ~ (m.), -feten)
1 iem. die een boodschap die hij van een godheid vernomen heeft, in het openbaar verkondigt
2 helderziende
Dan zou het dus zijn dat Dylan Hendrix ontdekt heeft en dat geeft me het gevoel dat je gaat vertellen dat Dylan gewoon een beetje kwam vertellen dat Hendrix zo God was en dat ie verder niets is. Misschien zie ik dit verkeerd, verbeter me dan maar.
En Dylan heeft gewoon fantastische muziek geschreven en gemaakt! Keizer dus.
feest
  zondag 21 december 2003 @ 23:57:33 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_15597036
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dan zou het dus zijn dat Dylan Hendrix ontdekt heeft en dat geeft me het gevoel dat je gaat vertellen dat Dylan gewoon een beetje kwam vertellen dat Hendrix zo God was en dat ie verder niets is. Misschien zie ik dit verkeerd, verbeter me dan maar.
Welnee. Hendrix heeft gewoon zijn eigen godendommetje gesticht.
Op gitaartechnisch gebied staat Hendrix op eenzame hoogte.

Het gaat me meer om de figuur Bob Dylan, die vanaf het begin van zijn carrière heeft gekozen voor een positie aan de zijlijn; het (zorgvuldig gecultiveerde) beeld van de eenzame verschoppeling die door een teveel aan talent door de massa omarmd wordt en tegelijkertijd probeert aan de lange arm van die massa te ontkomen door telkens nieuwe, zelf gekozen richtingen in te slaan. Helaas, ook deze tactiek werkt niet, want voor elke verloren aanhanger van zijn oude boodschap staat wel een nieuw gewonnen ziel te juichen om zoveel ongehoorde schoonheid.

Het typische aan Dylan is dat hij enerzijds, als niemand anders van zijn tijdgenoten, met beide benen geworteld staat in de muzikale tradities van Amerika, en ze zeer getrouw voortzet; en anderzijds zelf aan de basis staat voor iets volkomen nieuws, nog nooit gezien: le poète maudit on rock 'n' roll, de ontketende dichter van het woeste binnenleven op elektrische gitaar.

Letterlijk iedere zichzelf respecterende popmuzikant na 1965 is verantwoording schuldig aan Bob Dylan.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 22 december 2003 @ 00:00:00 #22
71336 DouweAlfa
wij Maituna wij?
pi_15597116
Yeahh nu: All Along the Watchtower
Welke Geest stuurt ons Leven en Waarheen'.Derde Factor..Libido (M.L.P)
  maandag 22 december 2003 @ 00:00:52 #23
71336 DouweAlfa
wij Maituna wij?
pi_15597145
Exact op 00.00 uur
Welke Geest stuurt ons Leven en Waarheen'.Derde Factor..Libido (M.L.P)
pi_15597358
quote:
Op maandag 22 december 2003 00:00 schreef DouweAlfa het volgende:
Exact op 00.00 uur
feest
pi_15618486
Dat ik, verkondiger des woord Dylan, dit topic over het hoofd gezien heb kan ik alleen verklaren doordat ik te druk met het luisteren van zijn muziek. Helaas kan ik met deze verkondigingen blijven doorgaan tot ik een ons weeg maar m'n vrienden zullen deze mening niet overnemen. Ik moet zeggen dat het moeilijk is om bij bepaalde gebeurtenissen, muziek of films niet de verwijzing naar iets van Bob Dylan te verduidelijken voor hun. Ze staan er inmiddels bijna vijandig tegenover...
Ben daarom ook blij dat er nog wat Dylanliefhebbers op Fok te vinden zijn.

Van 'Bob Dylan' tot en met 'Love and Theft' heerlijke muziek. Belangrijker nog, de concerten, meesterlijk. Ik ben al een aardige verzameling aan het aanleggen van bootlegs (55 bootlegs). Afgelopen november ook naar concert in HMH geweest, helaas alleen naar die van 10nov omdat ik helemaal in Enschede woon en niet 2 keer vervoer kon regelen.

De muziek bij de Grolsch reclame lijkt sprekend op 'I want you' van het album 'Blonde on blonde' maar is het niet. Of ze hebben het veranderd, want het begint met harmonica (op album begin van het nummer) en daarna komt het laatste couplet.

Oja, nog een recent plaatje. Hij kijkt wel streng, maar in Amsterdam was hij flink aan het lachen

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_15619334
Hoe doettie dat toch eigenlijk met z'n haar
Altijd zo'n meesterlijke warboel en hij lijkt ook niks te verliezen.
  maandag 22 december 2003 @ 20:36:09 #27
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_15619406
ik vind hem er op die foto niet eens zo slecht uit zien
De Narcis van Gabon
  dinsdag 23 december 2003 @ 04:27:44 #28
45176 Riedel1
Stuck in the Middle With You
pi_15629542
Ik ben wel een hele trieste Dylan fan...
Pas geleden naar de kapper geweest...
Ik aan kapster: "Ik wil net zulk haar als Bob Dylan"
Kapster: "Van hoe hij eruit zag voor of na z'n dood ?"
Dus maar ff uitgelegd dat 'ie nog steeds leefde, dat niet alle grote artiesten op hun 30e doodgaan, en dat Dylan nog steeds heerst!

Anyway... before:

After:

pi_15630945
quote:
Op maandag 22 december 2003 20:10 schreef Melluh het volgende:
De muziek bij de Grolsch reclame lijkt sprekend op 'I want you' van het album 'Blonde on blonde' maar is het niet. Of ze hebben het veranderd, want het begint met harmonica (op album begin van het nummer) en daarna komt het laatste couplet.
Volgens de ster-site is het wel Dylan. Denk dat ze er slim in hebben zitten knippen, plakken en schuiven.
pi_15635220
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:35 schreef mrmiddel het volgende:
Volgens de ster-site is het wel Dylan. Denk dat ze er slim in hebben zitten knippen, plakken en schuiven.
Ik heb Grolsch een mailtje gestuurd en dit terug gekregen:
"Het originele nummer is inderdaad van Bob Dylan, maar de versie die u hoort in onze commercial is een bewerking van Jaap van Eggermont."
"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_15636172
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 12:20 schreef Melluh het volgende:

[..]

Ik heb Grolsch een mailtje gestuurd en dit terug gekregen:
"Het originele nummer is inderdaad van Bob Dylan, maar de versie die u hoort in onze commercial is een bewerking van Jaap van Eggermont."


Mooi, hebben we daar ook duidelijkheid over. Prima bewerking trouwens.
  dinsdag 23 december 2003 @ 13:50:15 #32
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_15638048
Leuk haar trouwens
De Narcis van Gabon
pi_15639105
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 04:27 schreef Riedel1 het volgende:
Ik ben wel een hele trieste Dylan fan...
Pas geleden naar de kapper geweest...
Ik aan kapster: "Ik wil net zulk haar als Bob Dylan"
Kapster: "Van hoe hij eruit zag voor of na z'n dood ?"
Dus maar ff uitgelegd dat 'ie nog steeds leefde, dat niet alle grote artiesten op hun 30e doodgaan, en dat Dylan nog steeds heerst!

Anyway... before:

[afbeelding]

[afbeelding]

After:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


DAT IS RUIG, man. Ik ga vragen of ik net zo'n kapsel kan krijgen als Hendrix.
feest
pi_15640925
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

DAT IS RUIG, man. Ik ga vragen of ik net zo'n kapsel kan krijgen als Hendrix.


Daar wens ik je veel succes mee, zal niet meevallen...
What's it going to be then, eh?
  zondag 28 december 2003 @ 23:43:40 #35
45176 Riedel1
Stuck in the Middle With You
pi_15781228
*subtiel schopje* 0-)
pi_15782044
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 15:31 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Daar wens ik je veel succes mee, zal niet meevallen...



Ik heb er wel veel voor over.
feest
  maandag 29 december 2003 @ 03:30:39 #37
78801 Billytm
Arf she said
pi_15786674
Oke , genoeg over het haar van Dylan.We're only in it for the music!
Dylan is fantastisch maar ik moet eerlijk zeggen , lang niet alles van deze man vind ik geweldig.Ik heb bijvoorbeeld nogal moeite met zijn reli periode.Sodemietert ie eens van z'n motor af en meneer heeft god gezien.En dat hij vervolgens ook nog eens voor de paus heeft opgetreden valt ook niet zo lekker hiero.

Zijn platen uit de jaren 60 vind ik het beste werk. Met name Highway 61 , Homesick en Nashville. Ook kan ik iedereen de laatste live platen van hem aanraden. Opnamen uit 1966 en 1975. Perfecte live bands en Dylan is lekker agressief. Zo hoor en zie ik hem het liefste!

pi_15836020
quote:
Op maandag 29 december 2003 03:30 schreef Billytm het volgende:
Oke , genoeg over het haar van Dylan.We're only in it for the music!
Dylan is fantastisch maar ik moet eerlijk zeggen , lang niet alles van deze man vind ik geweldig.Ik heb bijvoorbeeld nogal moeite met zijn reli periode.Sodemietert ie eens van z'n motor af en meneer heeft god gezien.En dat hij vervolgens ook nog eens voor de paus heeft opgetreden valt ook niet zo lekker hiero.
Hij viel in 1966 van z'n motor en bekeerde zich in '79. Of hij echt van z'n motor is gevallen valt ook nog te betwijfelen, want hij is er nooit voor naar een ziekenhuis gegaan terwijl hij zogenaamd wel ernstig gewond was en daardoor niet meer kon optreden. Naar mijn idee heeft hij een welverdiende vakantie genomen op een hoogtepunt uit z'n carriere en heeft daar weer gewoon tijd voor het lekker muziek maken met vrienden voor de lol (basement tapes).
Ik vind de muziek van 79-81 eigenlijk prachtig, sweetheart like you, when he returns, precious angel, jokerman (hoort er nog net bij, qua datum). het was z'n 3e golf van inspiratie voorafgegaan aan 63-66, 74-75 en gevolgd door 1997-2001.
quote:
Zijn platen uit de jaren 60 vind ik het beste werk. Met name Highway 61 , Homesick en Nashville. Ook kan ik iedereen de laatste live platen van hem aanraden. Opnamen uit 1966 en 1975. Perfecte live bands en Dylan is lekker agressief. Zo hoor en zie ik hem het liefste!
Ik luister de laatste tijd voornamelijk live-opnames, van 1995-2003. Zijn muziek is in die tijd zoveel creatiever en rijker dan dezelfde nummers in 1965 bijv. Eigenlijk vind ik de nummers uit de jaren 60 van hem prachtig, maar de uitvoering van >1995 vind ik verrassender, afwisselender en vaak beter dan die van de jaren 60.
"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
  dinsdag 30 december 2003 @ 20:40:33 #39
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_15836913
leuk (en terecht) Dylan-pleidooi van Rick de Leeuw bij top 2000 a-gogo op tv

"Als de Eagles in de top 10 staan..."

De Narcis van Gabon
pi_15837389
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 20:40 schreef PogueMahone het volgende:
leuk (en terecht) Dylan-pleidooi van Rick de Leeuw bij top 2000 a-gogo op tv

"Als de Eagles in de top 10 staan..."


Wat zei hij dan precies!?

Of bleef het bij dat ene zinnetje?

What's it going to be then, eh?
pi_15838020
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 20:53 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Wat zei hij dan precies!?

Of bleef het bij dat ene zinnetje?


Het was een retorisch stukje waarmee hij veel bijval kreeg.

Dylan werd geheel terecht even onder de aandacht gebracht, want het kan natuurlijk niet dat nummers als Subter.HS Blues ergens achterin zwerven en die lui van de Eagles met draken als dat Californische hotel bovenaan blijven.

Schande! Naja, radio 2 publiek natuurlijk, zegt genoeg dunkt me.

pi_15838090
Mijn favoriete Bob Dylan-plaat is "John Wesley Harding", volgens mij de eerste lp die hij na zijn motorongeluk uitbracht. Die plaat kom je zelden in lijstjes met 'het beste van...' tegen, maar het is wel degene die ik het mooiste vind.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_15838134
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 21:11 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Het was een retorisch stukje waarmee hij veel bijval kreeg.

Dylan werd geheel terecht even onder de aandacht gebracht, want het kan natuurlijk niet dat nummers als Subter.HS Blues ergens achterin zwerven en die lui van de Eagles met draken als dat Californische hotel bovenaan blijven.

Schande! Naja, radio 2 publiek natuurlijk, zegt genoeg dunkt me.


Inderdaad, ik heb het ook gezien. Na '90 houden ze daar ook op met naar muziek luisteren

* Bob Adoreert

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 6 februari 2004 @ 18:39:42 #44
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_16951325
schop

Ik ga nu weer eens naar John Wesley Harding luisteren, heerlijk sfeertje hangt er op dat album

Na Bringing It All Back Home mijn favoriet (op dit moment)

Overigens is Time Out Of Mind ook een geweldige plaat, beter dan Love And Theft vind ik op dit moment

De Narcis van Gabon
pi_16951775
Ik vind Blonde On Blonde het mooiste album Visions Of Johanna
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16951988
oh! lub! hele topic gemist

mooi.

  vrijdag 6 februari 2004 @ 19:06:50 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_16952068
When the cities are on fire with the burning flesh of men
just remember that death is not the end

Niet meer actief op Fok!
pi_16952110
the Freewheelin'
Blonde on Blonde
Nashville Skyline
New Morning
Hard Rain

Zal er ooit nog een artiest komen die zoveel emotie, verhaal en gevoel in muziek kan verwerken?

Schitterend. De muziek, zijn stem.
Feel-goods. Ballads.
Wat een held.

Weet je dat er mensen van mijn generatie zijn die hem niet eens kennen?! niet eens van naam!
Maarja. Die kunnen dan weer alle leden van de G-unit opnoemen. Daar schiet ik dan weer in te kort.

pi_16952160
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 19:06 schreef Viking84 het volgende:
When the cities are on fire with the burning flesh of men
just remember that death is not the end


Mooi.
maar ik moet zeggen dat ik zijn vroegere werk beter vind.
  woensdag 24 maart 2004 @ 10:01:57 #50
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_17931967
Een nieuwe plaat uit de Bootleg Series komt 30 maart uit:



Live 1964
De Narcis van Gabon
  woensdag 24 maart 2004 @ 11:48:26 #51
78801 Billytm
Arf she said
pi_17933851
A!! geweldig!!! Die bootlegseries zijn echt fantastisch. Vooral het concert uit 1966 wat een tijd geleden werd uitgebracht is zeer interessant. De eerste cd bevat een acoustisch optreden met wat standaard nummers van hem . Op de 2e cd hoor je hem helemaal losgieren met The Band. Niet iedereen in het publiek kan er van genieten want ze roepen de meest idiote dingen naar Dylan. Judas!!!!!!!!!!
Mooi moment , als Dylan het echt helemaal gehad heeft , tijdens Like a rolling stone - PLAY FUCKING LOUD!

En wat er dan voor een geluid uit mijn boxen komt....een en al wraak en agressie!
pi_17952267
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:48 schreef Billytm het volgende:
A!! geweldig!!! Die bootlegseries zijn echt fantastisch. Vooral het concert uit 1966 wat een tijd geleden werd uitgebracht is zeer interessant. De eerste cd bevat een acoustisch optreden met wat standaard nummers van hem . Op de 2e cd hoor je hem helemaal losgieren met The Band. Niet iedereen in het publiek kan er van genieten want ze roepen de meest idiote dingen naar Dylan. Judas!!!!!!!!!!
Mooi moment , als Dylan het echt helemaal gehad heeft , tijdens Like a rolling stone - PLAY FUCKING LOUD!

En wat er dan voor een geluid uit mijn boxen komt....een en al wraak en agressie!
Dat klinkt spannend!
feest
pi_17963784
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Heerlijke muziek.
En ik op een DVD (Jimi Hendrix (=titel)) de opname staan waar Hendrix op Monterey in '67 Like A Rolling Stone staan... heerlijk. Luister 'm nu als MP3 (6:51).
Ik heb 2 CD's van Dylan, heerlijke muziek.

EDIT: Hendrix was een grote Hendrix fan.
OMG dat schreef ik 20 december en nu kom ik er pas achter dat daar eigelijk had moeten staan: "Hendrix was een grote Dylan fan."
feest
pi_17963898
Leuk flash-kunststukje met Don't Think Twice van Bob Dylan .
http://www.ni9e.com/typo/typo_dylan.html
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  zaterdag 10 april 2004 @ 14:41:10 #55
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_18321536
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 10:01 schreef PogueMahone het volgende:
Een nieuwe plaat uit de Bootleg Series komt 30 maart uit:

[afbeelding]

Live 1964
even wat meer info:



Quote van AMG:
quote:
It does seem strange, very strange indeed, to be hearing an official release of this historic concert, which has been available as a bootleg for decades. The Halloween gig at Philharmonic Hall in New York was a special part of the tour for Another Side of Bob Dylan, arguably his greatest acoustic recording. What's more poignant, however, is how it previews the material on Bringing It All Back Home. While the songs on Another Side hinted at things to come, nothing could have prepared audiences for the dreamy surrealism of "Mr. Tambourine Man," or the nightmarish abstract poetry of "It's Alright Ma (I'm Only Bleeding)," and "Gates Of Eden" — all of which appear on Disc One. The remainder of the material comes from Dylan's preceding catalog; there are stirring protest and topical songs, folk songs, humorous narratives, love songs, great wisecracks, and talking blues ("Talking John Birch Paranoid Blues!"), most of them classics — "With God on Our Side," "Hard Rain's Gonna Fall," "Times They Are A-Changin'," "Lonesome Death of Hattie Carroll," "Don't Think Twice, It's Alright," "Mama You've Been on My Mind," "All I Really Want to Do," "It Ain't Me Babe," etc. All of these songs and many others (there are 17 in all) are delivered with the confidence of the seasoned performer; a man who knows his audience and how to handle them. It's not cynical, not detached, just masterful. For those unfamiliar with this set, Joan Baez makes an appearance near the end of the show, and duets with Dylan on four cuts including an amazing read of "Silver Dagger." It is true that if you possess the boot, you have all the music here, and chances are, it has some pretty good sound. But you'll need this version, too. For starters, the sound is spectacular, wonderfully warm and immediate, and the transfer is extremely clean with wonderful dynamics. Secondly, the package is deluxe. In addition to a fine essay by Princeton historian and author Sean Wilentz (he made the gig when he was 13), there are a truckload of killer photos from the show and the period, along with complete discographical information that puts the bootleg packages to shame. For those interested in the acoustic Bob Dylan, this concert is like the grail; his voice is in impeccable shape, and his delivery is revelatory. For those interested in the transition from acoustic to electric, this show is the seam, and for who are diehard fans, this is another welcome item in the official catalog. — Thom Jurek
Tracklist:
1. The Times They Are A-Changin' (Dylan) - 3:29
2. Spanish Harlem Incident (Dylan) - 3:07
3. Talkin' John Birch Paranoid Blues (Dylan) - 4:06
4. To Ramona (Dylan) - 6:01
5. Who Killed Davey Moore? (Dylan) - 4:46
6. Gates of Eden (Dylan) - 8:32
7. If You Gotta Go, Go Now (Or Else You Got... (Dylan) - 4:06
8. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (Dylan) - 11:26
9. I Don't Believe You (She Acts Like We... (Dylan) - 4:01
10. Mr. Tambourine Man (Dylan) - 6:33
11. A Hard Rain's A-Gonna Fall (Dylan) - 7:44
12. Talkin' World War III Blues (Dylan) - 5:52
13. Don't Think Twice, It's Alright (Dylan) - 4:34
14. The Lonesome Death of Hattie Carroll (Dylan) - 6:57
15. Mama, You Been on My Mind performed by Dylan / Joan Baez - 3:35
16. Silver Dagger performed by Dylan / Joan Baez - 3:47
17. With God on Our Side performed by Dylan / Joan Baez - 6:17
18. It Ain't Me, Babe performed by Dylan / Joan Baez - 5:11
19. All I Really Want to Do (Dylan) - 4:01

Ziet er goed uit
De Narcis van Gabon
  zondag 3 oktober 2004 @ 13:30:33 #56
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22371370
Wat vinden jullie dan van Dylan live 75' ?

Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:16:02 #57
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_22372359
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:48 schreef Billytm het volgende:
A!! geweldig!!! Die bootlegseries zijn echt fantastisch. Vooral het concert uit 1966 wat een tijd geleden werd uitgebracht is zeer interessant. De eerste cd bevat een acoustisch optreden met wat standaard nummers van hem . Op de 2e cd hoor je hem helemaal losgieren met The Band. Niet iedereen in het publiek kan er van genieten want ze roepen de meest idiote dingen naar Dylan. Judas!!!!!!!!!!
Mooi moment , als Dylan het echt helemaal gehad heeft , tijdens Like a rolling stone - PLAY FUCKING LOUD!

En wat er dan voor een geluid uit mijn boxen komt....een en al wraak en agressie!
Hear hear!
De oerknal van de Rock n Roll.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:26:11 #58
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_22372561
* BOKA adoreert Bob Dylan ook.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:46:08 #59
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22372943
Jeuh
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  donderdag 13 januari 2005 @ 22:24:06 #60
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24552520
Ik zag gisteren die video van Bob Dylan op het Newport Folk Festival waarin hij inplugt en een snoeiharde versie van "Maggies Farm" speelt, terwijl alle folkies de handen op hun oren houden. Echt prachtig om te zien, een van de belangrijke momenten in de rockgeschiedenis...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 13 januari 2005 @ 23:04:53 #61
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_24553387
Nog nooit gezien, of is dat dat je hem alleen ziet staan? en dat er een hele band achter zich staat, maar die zie je helemaal niet Dat is ook zo een lekkere versie
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_24553680
* adoreert
  dinsdag 26 april 2005 @ 18:08:56 #63
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_26524465
Kick, heeft de dvd van The band aangeschaft *The Last Waltz* en daar is Bob ook zo lekker bezig, heerlijk om te zien!
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  dinsdag 26 april 2005 @ 19:14:22 #64
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26525942
Respect to the master of words...
Wanneer komt ie weer een keertje in Nederland optreden??
  dinsdag 26 april 2005 @ 19:30:37 #65
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_26526315
* Meldt

jaren lang dit topic over het hoofd gezien
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  dinsdag 26 april 2005 @ 19:53:22 #66
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_26526856
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 19:14 schreef peaceman het volgende:
Respect to the master of words...
Wanneer komt ie weer een keertje in Nederland optreden??
Ik hoop snel, want ik moet deze man in mijn leven een keer hebben gezien...
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_30960138
Ik heb deze thread opgedregd om No Direction Home te pluggen. Het is een tweedelige documentaire van de BBC en PBS over de beginjaren van Dylan. De man komt natuurlijk zelf aan het woord, er zijn talloze zeldzame geluids- en beeldopnames, en iedereen die verder een rol in zijn leven heeft gespeeld mag iets aardigs over Dylan zeggen. De documentaire is gemaakt door Martin Scorcese die in een ver verleden ook het afscheidsconcert van The Band heeft verfilmd. Vanavond (maandag) was deel 1 maar morgenavond (dinsdag) is deel 2. Zender BBC 2 en de tijd is 22:00 (NL).
<LINK>
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:11:31 #68
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_30964345
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Wie?
Jimi Hendrix - All along the watchtower
Manfed Man - Mighty Quinn
Animals - House of the rising sun

Dylan is in de eerste plaats een fantastische songwriter. Andere artiesten slagen er in om prachtige covers van zijn nummers te maken. Neemt niet weg dat Bob idd een mooie sfeer kan creëren in zijn nummers.

Valley Below
Sarah
Hurricane

Bob
Non possumus non loqui
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:49:17 #69
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_30966378
bob dylan komt snel naar nederland kijk maar eens op ticketservice
The more debt, the better
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:49:51 #70
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30969527
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 00:27 schreef Shakermaker het volgende:
Ik heb deze thread opgedregd om No Direction Home te pluggen. Het is een tweedelige documentaire van de BBC en PBS over de beginjaren van Dylan. De man komt natuurlijk zelf aan het woord, er zijn talloze zeldzame geluids- en beeldopnames, en iedereen die verder een rol in zijn leven heeft gespeeld mag iets aardigs over Dylan zeggen. De documentaire is gemaakt door Martin Scorcese die in een ver verleden ook het afscheidsconcert van The Band heeft verfilmd. Vanavond (maandag) was deel 1 maar morgenavond (dinsdag) is deel 2. Zender BBC 2 en de tijd is 22:00 (NL).
<LINK>

Gisteren een stukje gezien (en de rest met de videorecorder opgenomen). Mooie beelden uit het archief, maar wel ook weer vreselijk veel pratende hoofden... Nou ja, vanavond deel 2 tochmaar ff bekijken.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:32:31 #71
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_30970719
Dat gepraat was wel mooi, vooral als je Kronieken hebt gelezen! Ik vond het erg mooi en ben erg benieuwd naar vanavond!

Gelukkig ook kaarten voor het concert in Ahoy
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_30983050
Video snort zo weer voor deel 2!! Mooie docu!!
geniet nooit met mate
pi_30985179
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 21:13 schreef Zander het volgende:
Mijn favoriete Bob Dylan-plaat is "John Wesley Harding", volgens mij de eerste lp die hij na zijn motorongeluk uitbracht. Die plaat kom je zelden in lijstjes met 'het beste van...' tegen, maar het is wel degene die ik het mooiste vind.
Het was het eerste Bob Dylan album wat ik had, All along the watchtower vind ik geweldig spooky klinken in al zijn eenvoud op dat album, ingetogener dan Hendrix en ook de versie op unplugged.

Als je de DVD The last waltz van The Band ziet, dan eindigd die ook met de opkomst van Dylan, het is ook net alsof die hele film naar dat moment toe werkt!!
(Zo'n gevoel krijg ik trouwens ook bij Rock of ages)
pi_31014687
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:02 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Als je de DVD The last waltz van The Band ziet, dan eindigd die ook met de opkomst van Dylan, het is ook net alsof die hele film naar dat moment toe werkt!!
(Zo'n gevoel krijg ik trouwens ook bij Rock of ages)
En terecht: The Band was zijn begeleidingsband. Begin en eind enzo.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:31:38 #75
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_31022151
mooie documentaire

al die reacties van die folkfans toen was mooi om te zien, of die gast die de hoes van highway 61 helemaal had bestudeerd en hoopte dat Dylan er een diepere betekenis mee had
De Narcis van Gabon
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 11:37:50 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31022340
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:31 schreef PogueMahone het volgende:
mooie documentaire

al die reacties van die folkfans toen was mooi om te zien, of die gast die de hoes van highway 61 helemaal had bestudeerd en hoopte dat Dylan er een diepere betekenis mee had
ja coole docu
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_31023950
Ik vond die docu over Dylan van Scorsese echt geweldig!
Nou ben ik sowieso een groot liefhebber van muziekdocu's, maar dit was kwalitief
gezien misschien wel een van de beste die ik gezien heb.

Ben buiten de evergreens nauwelijks bekend met Dylan, na de docu ben ik toch
wel geintrigeerd geraakt

Wat is, naast de erg obligate best-off's, een goed startpunt voor de muziek van Dylan?!?
  donderdag 29 september 2005 @ 13:08:49 #78
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31024817
Ik vond het ook een leuke documentaire, maar wel jammer dat de muziek zo vaak werd onderbroken om weer een of andere stoffige hippie aan het woord te laten. Zo had ik bijv. die versie van Like A Rolling Stone aan 't einde ook wel in z'n geheel willen zien.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_31024888
Ook een leuk moment was het "duet" van Johnny Cash en Dylan op de piano, waarin ze een nummer van Hank Williams spelen.
  donderdag 29 september 2005 @ 13:58:25 #80
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31026037
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:33 schreef Kolkus het volgende:
Ik vond die docu over Dylan van Scorsese echt geweldig!
Nou ben ik sowieso een groot liefhebber van muziekdocu's, maar dit was kwalitief
gezien misschien wel een van de beste die ik gezien heb.

Ben buiten de evergreens nauwelijks bekend met Dylan, na de docu ben ik toch
wel geintrigeerd geraakt

Wat is, naast de erg obligate best-off's, een goed startpunt voor de muziek van Dylan?!?
Persoonlijke aanraders:
Highway 61 Revisited
Blonde on Blonde
The Freewheelin' Bob Dylan

Ik heb echt ontzettend genoten, alleen zoals Zanderr al zegt, die like a rolling stone versie op het eind hadden ze helemaal mogen uitzenden. Misschien zit dat ook wel bij de dvdextra's 3 oktober komt ie officieel uit

Dat duet was idd wel gaaf, maar ook leuk om Hank zelf nog even te zien
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_31026115
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:58 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]
Ik ga het de komende tijd eens uitchecken, bedankt voor de tips!

Dat Hank zelf was te zien heb ik helaas gemist, jammer.
pi_31026133
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:58 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Persoonlijke aanraders:
Highway 61 Revisited
Blonde on Blonde
The Freewheelin' Bob Dylan
Daar wil ik in ieder geval nog wel even Blood on the Tracks en Love and Theft aan toevoegen...
  donderdag 29 september 2005 @ 14:07:30 #83
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31026250
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:02 schreef cafca het volgende:

[..]

Daar wil ik in ieder geval nog wel even Blood on the Tracks en Love and Theft aan toevoegen...
ja, ik voeg ook liever nog wat meer toe, ik vind dat altijd zo moeilijk om aan te raden wat het beste is, bijna alles wat hij heeft gemaakt is gewoon goed

Oh Mercy is trouwens ook geweldig.. mede meer geluisterd door het boek Chronicles, want daar staat een heel stuk over in met Daniel Lanois enzo
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  donderdag 29 september 2005 @ 14:11:25 #84
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31026358
Die dubbelcd van het "Royal Albert Hall" concert (eigenlijk Manchester) vind ik ook wel een aanrader, hoewel misschien niet als eerste cd.

"Play fucking loud"
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 14:13:07 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31026412
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:11 schreef Zanderrr het volgende:
Die dubbelcd van het "Royal Albert Hall" concert (eigenlijk Manchester) vind ik ook wel een aanrader, hoewel misschien niet als eerste cd.

"Play fucking loud"
Is dat na de "JUDAS" uit het publiek ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 29 september 2005 @ 14:15:28 #86
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31026479
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:11 schreef Zanderrr het volgende:
Die dubbelcd van het "Royal Albert Hall" concert (eigenlijk Manchester) vind ik ook wel een aanrader, hoewel misschien niet als eerste cd.

"Play fucking loud"
Yeah, ik vond het geweldig om de beelden daarvan te zien Echt een verfrissing, ik had er altijd een ander beeld bij.. je zag wel dat ie daar flink uitgeput was, maar inderdaad ik zou daar niet mee beginnen..

heb je trouwens al die bootlegs? Ik heb de volledige basementtapes, echt alles.. en dat is heel veel. Als je die ooit tegenkomt, moet je die aankopen, wat je er ook voor moet neerleggen
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is dat na de "JUDAS" uit het publiek ?
Ja
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_31026515
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:07 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

ja, ik voeg ook liever nog wat meer toe, ik vind dat altijd zo moeilijk om aan te raden wat het beste is, bijna alles wat hij heeft gemaakt is gewoon goed

Oh Mercy is trouwens ook geweldig.. mede meer geluisterd door het boek Chronicles, want daar staat een heel stuk over in met Daniel Lanois enzo
Ja dat is ook zo. (met de nadruk op bijna, ken je het album Saved?)
Maar van de albums die jij noemt, staat ook veel op de best offs denk ik.
Bovendien is het ook leuk om wat meer door de tijd verspreid werk aan te schaffen...
  donderdag 29 september 2005 @ 14:21:21 #88
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31026627
Ik heb alleen die dubbel-lp van de Basement Tapes, die vind ik ook wel erg tof trouwens. "Music from Big Pink" van The Band is ook een mooie plaat, trouwens. Er is inderdaad gewoon teveel goeds om een enkele cd aan te raden en zelf heb ik ook bij lange na niet alles
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 29 september 2005 @ 14:22:12 #89
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31026652
Ja, saved ken ik ja.. is niet mijn favoriet idd

Dat is ook waar, veel staat op de best off, maar ik geef ook mijn persoonlijke mening en als je wilt inkomen zijn die cd's gewoon ontzettend goed.

Wat ik nog vergeten te vertellen was:

Die nieuwe bootleg is ontzettend gaaf! Vooral die alt. tracks Aanrader voor als je die film/docu hebt gezien!
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  donderdag 29 september 2005 @ 14:24:43 #90
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31026712
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:02 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Het was het eerste Bob Dylan album wat ik had, All along the watchtower vind ik geweldig spooky klinken in al zijn eenvoud op dat album, ingetogener dan Hendrix en ook de versie op unplugged.
I'll be your baby tonight, nog zo'n mooi nummer van die plaat
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_31026832
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:22 schreef Prep2Fight het volgende:
Ja, saved ken ik ja.. is niet mijn favoriet idd

Dat is ook waar, veel staat op de best off, maar ik geef ook mijn persoonlijke mening en als je wilt inkomen zijn die cd's gewoon ontzettend goed.

Wat ik nog vergeten te vertellen was:

Die nieuwe bootleg is ontzettend gaaf! Vooral die alt. tracks Aanrader voor als je die film/docu hebt gezien!
Tuurlijk, het zijn ook geweldige albums.

saved was mijn 2e Dylan-album btw...maar gelukkig heb ik daarna nog 'wat' meer van de goede man gekocht
  donderdag 29 september 2005 @ 16:36:57 #92
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_31030480
Ik zou beginnen met Bringing It All Back Home, wat rustiger nummers en ook wat drukke. En uit zijn toptijd

Begin in ieder geval niet met Infidels, die luister ik zelden.
De Narcis van Gabon
  donderdag 13 oktober 2005 @ 20:02:29 #93
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31417638
Iemand al enig idee wat we eind deze maand qua setlist kunnen verwachten?
En vooral zou hij Hurricane ook spelen?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:11:22 #94
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31466442
Ik heb net van een amerikaan gehoord dat hij alleen nog maar piano speelt..
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_31666964
Ik ga vrijdag naar Bob Dylan
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:13:21 #96
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31667801
Ik ook
pi_31673589
Tja, ik had van tevoren besloten niet te gaan, maar nu heb ik toch een beetje spijt..
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:34:54 #98
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31684554
Tis vast niet uitverkocht toch? Anders ga je als nog?
pi_31768673
Het was super
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:33:49 #100
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31768703
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:32 schreef super-muffin het volgende:
Het was super
Super vind ik overdreven... ben blij dat ik hem een keer gezien heb, maar groots was het niet... muzikaal gezien wel trouwens
pi_31769000
Ja de show was niet echt super. Maar muzikaal zeer zeker. Jammer dat hij zelf geen gitaar heeft aan geraakt
pi_31771782
heeft iemand een tracklist van de show van gisteren?
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_31776697
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:33 schreef peaceman het volgende:
maar groots was het niet... muzikaal gezien wel trouwens
En daar gaat het uiteindelijk toch om vind ik Vond het een geweldig optreden. Hij zei alleen helemaal niets tegen het publiek Pas bij de toegift stelde hij zijn band voor. Dit was mijn eerste Bob Dylan concert dus ik weet niet of dit normaal is bij een concert van hem.
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
pi_31776739
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 01:12 schreef merry77 het volgende:
heeft iemand een tracklist van de show van gisteren?
Netherlands
Ahoy'

October 28, 2005

1. Maggie's Farm
2. Tonight I'll Be Staying Here With You
3. Watching The River Flow
4. Lay, Lady, Lay
5. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
6. Blind Willie McTell
7. I'll Be Your Baby Tonight
8. Ballad Of A Thin Man
9. I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)
10. Love Sick
11. Tangled Up In Blue (acoustic)
12. Down Along The Cove
13. Chimes Of Freedom
14. Highway 61 Revisited

(encore)
15. Like A Rolling Stone
16. All Along The Watchtower

Bron
"Ik voel dat ze medelijden met me hebben, ik zou hun willen zeggen dat het niet mijn schuld is dat ik wreed geworden ben, we zijn allemaal wreed geworden."
pi_31776969
ik ben blij dat ik in de arena stond... de mensen die links op de tribune zaten hebben lijkt me alleen maar zijn rug gezien....
Spread your love like a fever!
pi_31781740
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:22 schreef Dada het volgende:

[..]

Netherlands
Ahoy'

October 28, 2005

1. Maggie's Farm
2. Tonight I'll Be Staying Here With You
3. Watching The River Flow
4. Lay, Lady, Lay
5. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
6. Blind Willie McTell
7. I'll Be Your Baby Tonight
8. Ballad Of A Thin Man
9. I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)
10. Love Sick
11. Tangled Up In Blue (acoustic)
12. Down Along The Cove
13. Chimes Of Freedom
14. Highway 61 Revisited

(encore)
15. Like A Rolling Stone
16. All Along The Watchtower

Bron
maar het was wel vet eigh
pi_31782371
THANKS, much appreciated.
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:22 schreef Dada het volgende:

[..]

Netherlands
Ahoy'

October 28, 2005

1. Maggie's Farm
2. Tonight I'll Be Staying Here With You
3. Watching The River Flow
4. Lay, Lady, Lay
5. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
6. Blind Willie McTell
7. I'll Be Your Baby Tonight
8. Ballad Of A Thin Man
9. I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)
10. Love Sick
11. Tangled Up In Blue (acoustic)
12. Down Along The Cove
13. Chimes Of Freedom
14. Highway 61 Revisited

(encore)
15. Like A Rolling Stone
16. All Along The Watchtower

Bron
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_31782729
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:30 schreef BlackRebel het volgende:
ik ben blij dat ik in de arena stond... de mensen die links op de tribune zaten hebben lijkt me alleen maar zijn rug gezien....
Ik het vak waar ik zat (Ck) had je de hele tijd een spot in je giechel. Ben dus maar ergens anders gaan zitten, bij Ab en vanaf daar zag je dat alleen die kant waar ik zat helemaal verlicht was.
pi_31783068
quote:
Op zaterdag 29 oktober 2005 12:20 schreef Dada het volgende:

[..]

En daar gaat het uiteindelijk toch om vind ik Vond het een geweldig optreden. Hij zei alleen helemaal niets tegen het publiek Pas bij de toegift stelde hij zijn band voor. Dit was mijn eerste Bob Dylan concert dus ik weet niet of dit normaal is bij een concert van hem.
Dat is voor Dylan heel gebruikelijk. Het komt zelden voor dat hij contact zoekt met zijn publiek. Ik vond het een erg goed optreden trouwens. Voor het optreden hoorde ik van verschillende mensen dat het gerucht gaat dat Dylan parkinson zou hebben en daarom geen gitaar meer speelt. Dit lijkt me onzin, hij speelde wel piano dat zou volgens mij met parkinson ook niet kunnen.
pi_31783817
Als het goed is komt het door zijn vingers.
Er speelde laatst een amerikaanse song-writer bij mij in de buurt (Kev Kinney) mijn vader had dat samen met nog iemand geregeld.
Hij had een paar keer in dylan's voorprogramma gestaan vroeger.
En die vertelde dat hij geen gitaar meer speelde door zijn vingers, wat er precies mee aan de hand is dat weet ik niet.
maar waarschijnlijk overgevoelig geworden.
  zondag 30 oktober 2005 @ 10:26:38 #112
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31802867
Het was werkelijk een pracht Ver boven verwachting. En de show was verder meer dan ok.

Later wat meer
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_31827563
Waar is hier het Bob Dylan altaar?

Heeft iemand btw de opmerking van ene Wijnand Woesthoef in een VARA programma met Mathijs van Nieuwkerk nog gehoord over deze legende. Deze vond dat Bob Dylan maar moest stoppen.

Wijnand schijnt ook in een bandje te spelen, ze doen U2 en Pearl Jam na.
  maandag 31 oktober 2005 @ 07:56:44 #114
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31829809
Dinand bedoel je?
  maandag 31 oktober 2005 @ 08:24:43 #115
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31829997
quote:
Op maandag 31 oktober 2005 00:29 schreef Beathoven het volgende:
Waar is hier het Bob Dylan altaar?

Heeft iemand btw de opmerking van ene Wijnand Woesthoef in een VARA programma met Mathijs van Nieuwkerk nog gehoord over deze legende. Deze vond dat Bob Dylan maar moest stoppen.

Wijnand schijnt ook in een bandje te spelen, ze doen U2 en Pearl Jam na.
hahaha Ik heb het gehoord ja, met Freek De Jonge toch?
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_31876271
Dinand
Zoals prep2fight weet uit een ander topic, vond ik het concert matig, maar Dinand de kakker mag van mij meteen diep met z'n kop in z'n eigen kontgat kruipen en er nooit meer uitkomen.
(:
  dinsdag 1 november 2005 @ 20:13:17 #117
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31876312
quote:
Op dinsdag 1 november 2005 20:12 schreef nein het volgende:
Dinand
Zoals prep2fight weet uit een ander topic, vond ik het concert matig, maar Dinand de kakker mag van mij meteen diep met z'n kop in z'n eigen kontgat kruipen en er nooit meer uitkomen.
lol!
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_31888709
zijn we het toch ergens over eens
Spread your love like a fever!
pi_33450418
Vanavond om 22.45 uur en morgenavond om 22.55 uur op Ned. 3: de documentaire No direction home uit 2005 van Martin Scorsese.



Voor het eerst praat Dylan (in heldere bewoordingen!) over zijn roemruchte beginjaren, ondersteund door de spreekwoordelijke 'nooit eerder vertoonde beelden', die zijn brille voor eens en altijd demonstreren.

In de eveneens uitstekende documentaire Don't Look Back van D.A. Pennebaker stond ook de jonge Dylan (tijdens een Engelse concerttournee in 1965) centraal. Maar Scorsese gaat verder terug, namelijk naar The Village in New York waar Dylan als zoveel aankomende singer songwriters optredens bij elkaar scharrelde en waar uiteindelijk zijn eigen stijl ontstond. Dylan vertelt er enthousiast over, en met hem veel collega's uit die tijd. Ook al heb je nog nooit een liedje van de man gehoord, de schok die hij teweegbracht in de New Yorkse muziekscene is overduidelijk.

Scorsese bestrijkt de eerste 25 jaar (1941-1966) van Dylans carrière, en maakt daarbij gebruik van filmmateriaal waar zelfs de meest devote Dylan-fan van gaat kwijlen: er zijn beelden van Bob tijdens een Civil Rights actie samen met Pete Seeger; Dylan tijdens de March on Washington en een uitvoering van Mr. Tambourine Man op een klein podiumpje tijdens het Newport Folk Festival.

No Direction Home is geen werkstuk van een trouwe fan, en de twee zijn ook geen dikke vrienden. Dylan en Scorsese delen een liefde voor New York in de jaren 50 en 60, blueslegendes en rock 'n roll. Scorsese heeft belangrijke songs als Blowin' in the Wind en Like a Rolling Stone een plek in de muziekgeschiedenis willen geven. Dat is hem in deze 3 en een half uur durende documentaire uitstekend gelukt.

Bron
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 december 2005 @ 20:31:57 #120
7889 tong80
Spleenheup
pi_33450994
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33452586
Oeps sorry, niet gezien.
pi_33521281
Loopt er hier ergens trouwens een topic over The Band?
pi_33560185
Mensen die bob dylan goed vinden en zich wat meer in folk willen verdiepen, luister ook eens naar Phil Ochs (compilatie)!

[ Bericht 21% gewijzigd door _dirkjan_ op 30-12-2005 23:15:53 ]
  zaterdag 31 december 2005 @ 12:01:49 #124
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_33574382
Mén, die box van The band is vet! 5 cd's, nog een paar tracks met Dylan en ook een prachtige dvd.. echt de moeite waard
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_34913021
*kick*

Hoe komt het toch dat het luisteren naar Bob Dylan me altijd zo goed doet? Onbegrijpelijke teksten, muzikale omlijstingen die nog zwaar in de steigers staan, en een mummelende raspende zangstem, eigenlijk kan hij helemaal niet zingen noch mondharmonica spelen, maar het klinkt gewoon geweldig!

np: Like a rolling stone (Highway 61 revisited)
Unox, the worst operating system.
pi_34915960
Dylan rules gewoon.
  woensdag 1 maart 2006 @ 15:27:13 #127
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_35608166
Er schijnt een nieuwe album van Dylan te komen dit jaar!!!
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  woensdag 1 maart 2006 @ 17:59:36 #128
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_35613645
quote:
Bob in het Bataafs. Omdat alles om een vertaling schreeuwt.
door Hans Nauta
Ze kunnen veel, Robbert-Jan Henkes en Erik Bindervoet, geprezen vertalers immers van ’Finnegans Wake’ van Joyce. Maar niet alles: „Een tekst vertalen van een Dylanliedje waarvan je de melodie niet kent, is onmogelijk”, zegt Bindervoet, meteen bijgevallen door Henkes, zoals ze het hele gesprek soepel één-tweeën.

Bij het schrijven speelde Bob Dylan vaak een blues af in zijn hoofd tot zijn eigen tekst eroverheen viel. „Zó vertalen wij zijn teksten ook.” Henkes: „Daarom moet je je in de muziek kunnen onderdompelen.” Een Dylan-vertaler heeft dus niet alleen uithoudingsvermogen nodig - „Heb je een couplet af, moet je er nog zestien!” - maar ook opnames.

Anders dan bij hun vertaling van alle Beatles-liedjes (´Help! The Beatles in het Nederlands, 2003) konden ze niet naar volledigheid streven. Ze waren afhankelijk van Dylans keuze, eerder uitgebracht als ’Lyrics’. En omdat hij er ’een rommeltje’ van had gemaakt, ging aan het werk van het duo een flinke zoektocht vooraf. „Zo’n 150 nummers heeft hij wel gezongen maar niet geselecteerd. Sommige teksten vind je alleen op illegale bootlegs. Terwijl hij nummers van officiële bootlegs soms wegliet.”

Uiteindelijk hebben ze Dylans volledige werk van 1962 tot 2001 bijeengebracht. Op één nummer na: ’Money Blues’. „Als een lezer die voor ons heeft, willen we die graag ruilen voor een ander obscuur nummer.” Ze hebben nog even, het lied hoort in deel 2, dat volgend jaar verschijnt. Morgen wordt deel 1, dat de periode 1962-1973 beslaat, gepresenteerd in Amsterdam. Met live-uitvoeringen van ’Kloppen aan de hemelpoort’, ’Meneer Tamboerijnman’ en ’Vlij liefje vlij’ (Lay Lady Lay).

In 568 pagina’s gaat het van de vroege folksongs via ´De Flierefluitende Bob Dylan’ richting de elektrische periode, om via ’Snelweg 61 Herbezocht’ en ’Blond over Blond’ bij de ’Naar de Kelderbanden’ te belanden. Dit eerste deel bevat de meest intimiderende songs, met in ieders hoofd vastgeroeste formuleringen. Wat te doen met ’Blowin’ in the wind’ (Vluchtig in de wind) of ’A Hard Rain’s A-Gonna Fall’ (Het is zwaar weer en het is op til)?

Henkes: „Daar prakkiseer je over totdat je denkt: Oh, zo kan het. En dan is dat gewoon de tekst.”

Bindervoet: „Maar natuurlijk, het gewicht van de geschiedenis drukt op onze schouders.”

Enige bijstand kregen ze van de Dylan-encyclopedie ’Keys to the Rain’ van Oliver Trager. „Daarin staat bijvoorbeeld dat ’All Along the Watchtower’ naar Jes. 21:8 verwijst.” Waardoor in ’Alom op de wachttoren’ geen wilde kat maar een leeuw opduikt, zoals in Jesaja.

Het duo had al veel eerbied voor Dylan, „een taalwonder”. „Als je er zo ambachtelijk inspringt, groeit dat alleen maar. Erg knap hoe hij de rock-’n-roll, folk en blues opzuigt, en al op zijn twintigste diep doorleefde liedjes schrijft.” Zo chronologisch afgedrukt is goed te zien hoe hij steeds vrijer ging schrijven. Henkes: „Soms vijf nummers in een nacht. Een motortje dat door bleef malen. Tot het oververhit raakte.”

Bindervoet: „Toen liet hij een motor op zijn tenen vallen –die Triumph 500- en trok zich terug.” Dat was 29 juni 1966, op het hoogtepunt van zijn roem als protestzanger.

Henkes: „Daarna moest hij bewust leren doen wat hij vroeger onbewust deed – dat heeft hem tientallen jaren gekost.”

Bindervoet: „Je ziet na dat ongeluk een radicale versimpeling. Na zijn surrealistische periode heeft hij ’John Wesley Harding’ gemaakt, een kale plaat met opvallend bijbelse plechtige taal. Vervolgens kwamen ’The Basement Tapes’, en daarna viel het droog. Hij schrijft pas weer als hij gaat scheiden van Sara, voor het album ’Blood on the tracks’ (1975). En later als hij in Jezus gaat, wat net als die scheiding vooral was om weer geestdriftig te worden.”

Hoewel ze niet alle vrijheid hadden, verplaatsen Henkes en Bindervoet soms scènes naar Nederland. Zo speelt ’Stuck inside of Mobile with the Memphis Blues Again’ zich af in Drenthe: ’Weer vast in Meppel met die Twentse blues van mij’. En in ’The Basement Tapes’ is een reisje Texel verwerkt. Pittsburgh wordt Den Burg, Tennessee Den Helder. Doet bij Dylan Tiny Montgomery de groeten, in het Nederlands komen ze van de vuurtoren Lange Jaap. Net als bij The Beatles duikt ook hier Kapitein Iglo op, ’de strenge maar onrechtvaardige Iglo’, oftewel ’Quinn the Eskimo (The Mighty Quinn)’.

Toch lijken die Beatles-vertalingen iets frivoler. Komt dat door de humor van Lennon & McCartney? Henkes: „Een nummer als ’Strawberry Fields Forever’ vraagt erom naar een andere situatie te worden vertaald. Dylans werk is van zichzelf al zo doorwrocht.” Dat Dylan serieuzer is betwijfelen ze. „Het geheim van cabaretliedjes is het rijm, en daarin was hij de koning. Het lijkt dwangmatig maar omdat hij het zo goed in de hand houdt is het geniaal. Hij hoorde overigens pas in 1975 van Roger McGuinn van The Byrds dat er rijmwoordenboeken bestaan. En sloeg zichzelf voor de kop: ’Dat had me zo veel werk gescheeld!´”

Alleen van ’The Times They Are A-Changin’’ heeft het duo meerdere vertalingen opgenomen, waaronder die van Lennaert Nijgh. Henkes: „Het verschil zit in het gevoel. Nijgh spreekt direct tot de tegenstander en zegt: hou je bek! Dylan probeert heel vriendelijk zijn medestanders bijeen te krijgen. ’Vanaf nu moet alles anders’ is ons eerbetoon aan Nijgh, en een reactie op de belofte van toen. Vandaar de ondertitel: ’Er kwamen andere tijden’. Mooi niet!”

Tussen alle meesterwerken doet de praatblues soms wat babbelig aan. En een regel als ´Ik sta onder je venster, schatje’ voelt wat Johnny Hoes. Toch kreeg Bindervoet alleen bij ’I threw it all away’ een Hazes-gevoel: ’Weggaan, zei ze, zou ze nooit / maar ik was wreed / Ik wist niet meer wat ik deed / Zo heb ik het allemaal vergooid’. Henkes: „Vaker hebben de teksten kracht en korzelige rafelrandjes. Ze zijn geschreven door een wakkere geest.”

Toch verandert er meer dan alleen de woorden. Het scheelt nogal of in ’Ballad of a Thin Man’ Mister Jones of Meneer Toon optreedt. De eerste is schimmig, de tweede houdt duiven. Zoals je bij Gypsy Lou sneller aan Sophia Loren denkt dan bij Mamaloe. Bindervoet: „Alles schreeuwt om een vertaling. Shakespeare wordt ook niet in het Engels opgevoerd. In die andere taal verandert de gevoelswaarde. Je veegt er ook wat valse romantiek van af.” Henkes: „Dat betekent niet dat je iets verliest, maar dat je er iets bij krijgt, je houdt geen leeg maar een vol gevoel over. Je snapt weer iets.”

’Bob Dylan Liedteksten’, Nijgh & van Ditmar, ISBN: 9038814380, 39,90 euro.
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:12:02 #129
146440 maanman
purist in hart en nieren
pi_36868022
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:27 schreef Prep2Fight het volgende:
Er schijnt een nieuwe album van Dylan te komen dit jaar!!!
Klopt, zou Midnight Train moeten gaan heten.

Er staan ook een paar nummers op een soundtrack dit jaar, Black Mountain, ofzo.
Hey Andy, did you hear about this one...
  zaterdag 22 april 2006 @ 13:34:55 #130
146440 maanman
purist in hart en nieren
pi_37183773
the silent night will shadder from the sounds inside my mind
Hey Andy, did you hear about this one...
pi_39952104
M'n favoriete album is Bringing It All Back Home
standaarddrinker
pi_40037784
quote:
Op woensdag 1 maart 2006 15:27 schreef Prep2Fight het volgende:
Er schijnt een nieuwe album van Dylan te komen dit jaar!!!
Modern Times, komt op 29 augustus uit. http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:wfud6j6571e0

Ik ben benieuwd.
pi_40045116
Pas nog een CD van Bob Dylan gekocht, The Freeweelin' Bob Dylan.
Erg vette cd
pi_40045490
op roskilde een stukkie gezien..

maar ik vond het slecht
hij moet stoppen met optreden en cd's maken
te oud....


sorry
pi_40070662
Ik heb Bob Dylan voor het eerst live gezien toen ik 16 was. Ik ben nu precies twee keer zo oud en hoe vervelend ik het ook vind om te moeten toegeven, de laatste twee concerten die ik van hem heb bijgewoond vond ik echt behoorlijk dramatisch. Ik vond die nasale, krakerige stem van hem altijd prachtig maar het geluid dat hij de laatste twee keer dat ik hem zag voortbracht kan ik met de beste wil van de wereld geen zingen meer noemen. Het was meer roepen dan zingen, iedere zin klonk hetzelfde, er zat geen enkele melodie meer in de songs.

De nummers op Love and Theft waren nogal blues-georiënteerd, dat spreekt me sowieso al niet zo heel erg aan omdat ik in die 12-maten-schema's ook het melodieuze mis, maar ook al zijn oude nummers goot hij in zo'n blues-jasje. Tja, dat is gewoon niet mijn cup of tea. Ik hoop heel erg dat Modern Times anders is. Weet iemand of er al ergens een recensie van te vinden is?
pi_40869224
Een nieuwe clip, een voorproefje van zn nieuwe cd:
http://www.amazon.com/gp/(...)87347-3774360?n=5174
Keeping an eye on the world going by my window.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 16:46:40 #137
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_40872252
Ik adoreer Bob Dylan ook.

Die clip klinkt iig al zeer lekker. Als de rest van de plaat ook zo is, komt die zeker ook in mijn collectie terecht. (Anders waarschijnlijk ook )

[ Bericht 54% gewijzigd door Lonewolf2003 op 16-08-2006 16:52:07 ]
pi_41271014
Morgen verschijnt eindelijk het nieuwe album van Bob Dylan: Modern Times. Een recensent van het NRC noemt het, zie het artikel hieronder, één van Dylans drie beste Dylan platen, samen met Blood on the tracks en Blonde on Blonde. Is er hier iemand die hem al gehoord heeft...? Ik heb hem besteld bij cd-wow.com maar ik heb nog geen bericht gehad dat ze hem verzonden hebben, dus het zal wel een illusie zijn dat hij morgen bij me in de brievenbus ligt.

*****

‘Modern Times’ is de beste Dylan sinds 1975

De zanger knerpt en kraakt, hunkerend naar liefde

Op het vandaag verschenen album ‘Modern Times’ is een hardnekkig wantrouwen tegen vrouwen het voornaamste thema van Bob Dylan.

Door Jan Vollaard
AMSTERDAM, 28 AUG.

Vrouwen, vertrouw ze nooit. Bob Dylan scoort ook op zijn 65ste, niet erg hoog op de feministische index. Maar een hardnekkig wantrouwen tegen de vrouwen in zijn leven, is zelfs het voornaamste thema van zijn indrukwekkende nieuwe album Modern Times. Het album behoort tot de Dylan-top 3 aller tijden, na Blonde on blonde (1966) en Blood on the tracks (1975).

Moderne Tijden, de titel klinkt als een postmodern pamflet. Het album bevat alleen maar uiterst ouderwetse muziek, geënt op blues en western swing uit de eerste helft van de vorige eeuw.

Dylan blijft intrigeren. Zijn stem knerpt en kraakt als nooit tevoren. Enkele tekstfragmenten:

‘Some young lazy slut has charmed away my brains’ (Rollin’ and tumblin’)

‘I want some real good woman to do just what I say’ (Thunder on the mountain)

‘Sometimes I wonder why you can’t treat me right/ you do good all day then you do wrong all night’ (Spirit on the water).

Vijf jaar geleden ontmoette ik Bob Dylan in Rome, toen het album Love & Theft op verschijnen stond. Er waren nog twaalf andere ondervragers uit evenveel landen, die vooral van hem wilden weten waarom hij in de jaren zestig zo’n gezaghebbend protestzanger was geweest. Dylan had daar geen mening over: „Ik schreef liedjes in de hoop dat ze langer dan een paar weken mee zouden gaan.” Ik vroeg hem naar de titel Love and Theft. „Mister Dylan, gaan liefde en diefstal voor u altijd samen?” Hij keek me aan met geknepen ogen en zei: „Exactly, sir. Like a hand in a glove.”

In mijn tas brandde het cadeau dat ik voor hem had meegebracht, een Engelstalig The Friendship van Connie Palmen. Uit een net verschenen biografie had ik begrepen dat Bob Dylan helemaal geen vrienden meer had; niemand die hij kon vertrouwen. Het boek aanvaardde hij in dank. Zou hij het ooit hebben gelezen?

Het verhaal gaat dat Dylan ondanks zijn zeventien huizen op vijf verschillende continenten nergens kan aarden, en dat hij gedurende zijn ‘Never Ending Tour’ altijd in zijn luxe tourbus verblijft. Daar bewaart hij zijn meest dierbare boeken en maakt hij zijn radioprogramma. In het wekelijks op een Amerikaans kabelstation uitgezonden Theme Time Radio Hour behandelt hij met grote autoriteit en hoorbaar plezier thema’s als het weer, baseball, het huwelijk en de duivel in popteksten. De muziek die hij draait varieert van zeer oude folk tot recent werk van collega-singer/songwriter Mary Gauthier.

Intussen is er veel gebeurd. In 2004 verscheen het eerste deel van Bob Dylans autobiografie Chronicles, waarin hij zeldzaam openhartige anekdotes ophaalt over zijn leven en werk. Martin Scorsese maakte de televisiedocumentaire No Directin Home, waarin Dylans sleutelpositie in de popmuziek van de jaren zestig naar voren komt. De zanger kwam uitgebreid aan het woord en sprak over alles behalve zijn persoonlijk leven. In de speelfilm Masked and Anonymous (Larry Charles, 2003) speelde Dylan een artiest op zijn retour. Bij concerten verscheen hij steeds vaker zonder gitaar en staand achter een elektronisch keyboard. Na een hartkwaal die hem in 1997 bijna het leven kostte – hij herstelde voorspoedig – werd hij gekweld door pijn in de maagstreek die hem het gitaarspelen onmogelijk maakte.

Het goede nieuws is dat Bob Dylan weer gewoon gitaar speelt. Ook de pianopartijen op Modern Times neemt hij – enigszins elementair – voor zijn rekening. Net als Love and Theft is het nieuwe album geproduceerd door een zekere Jack Frost, iemand over wie eerst nog geheimzinnig werd gedaan maar die na wat detectivewerk gewoon Dylan zèlf blijkt te zijn. In 2001 stak Dylan de loftrompet over Frost, „de eerste producer die me werkelijk begrijpt en die er in geslaagd is mijn stem zo droog en natuurlijk mogelijk op te nemen.”

Inderdaad klinkt Dylan uiterst direct, alle nuances in zijn knauwende, ongepoetste voordracht zijn hoorbaar. Steeds dichter komt hij in de buurt van de manier waarop tijdgenoot Willie Nelson zijn woorden met neuzelige intonatie en gortdroge expressie aan de microfoon toevertrouwt.

Countrymuziek en western swing, zoals Robert Allen Zimmerman ze in zijn jeugd in Hibbing, Minnesota op de radio gehoord moet hebben, nemen een steeds groter deel van Dylans muzikale horizon in. Spirit on the water en Beyond the horizon zijn jazzy countrysongs; zijn mondharmonica klinkt milder dan de scheepstoeter die in de oude protestsongs voorbij kwam. Vroege rock’n’roll in de geest van de Sun-studio echoot door in Thunder on the mountain en Rollin’ and tumblin’. Met The levee’s gonna break grijpt Dylan onomwonden terug op een bluesssong van Kansas Joe McCoy uit de jaren twintig, hoewel jongere rockliefhebbers er ook When the levee breaks van Led Zeppelin in zullen herkennen. Dylan geeft Led Zep een koekje van eigen deeg, want ook hij claimt het lied als een eigen compositie, terwijl de oorsprong toch echt bij McCoy ligt. Zo zette hij vroeger wel vaker oude folksongs uit het publieke domein naar zijn hand.

Het sterkst is Modern Times in zijn ballads: het desolate Nettie Moore over een wanhopig verlangen naar een verloren liefde en het duistere slotnummer Ain’t talkin’, over een wandeling door een ‘mystic garden’ die zomaar het leven zelf zou kunnen verbeelden. Dylan maakt geen geheim van de verliezen die hij heeft geleden. Ze hebben diepe kraters in zijn ziel geslagen. ‘Heart burning, still yearning’, zingt hij smachtend, ‘someday you’ll be glad to have me around.’ Er is nog hoop voor Bob Dylan, zelfs in de liefde.

Bron: NRC

*****
pi_41272112
Nah dat lijkt me sterk, zo goed als in de 60s wordt het vast niet
[Freewheelin' , Highway 61 Revisited etc]
standaarddrinker
  maandag 28 augustus 2006 @ 22:35:16 #140
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_41273270
Vergeet niet dat Modern Times morgen uitkomt. Hups, naar Concerto allemaal.
pi_41276077
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 22:35 schreef MeneerTim het volgende:
Vergeet niet dat Modern Times morgen uitkomt.
Ja grapjas, wat schreef ik nou juist?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:21:26 #142
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_41277466
Ik word inmiddels toch altijd wel een beetje wantrouwig wanneer 'de nieuwste plaat' van een sixties- of seventies-icoon aangekondigd wordt als 'het beste sinds [.. vul hier een succesalbum in ..]'.

Elke keer als Dylan, Paul McCartney, de Stones of andere oude helden met een nieuw schijfje op de proppen komen, dan wordt dat maar weer automatisch geroepen. Achteraf blijkt het vaak toch allemaal wel weer mee te vallen met die kwaliteiten en gaat de plaat als een 'aardige middenmoter' de geschiedenisboeken in.

Evengoed ga ik er toch wel even naar luisteren, natuurlijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door Zanderrr op 29-08-2006 00:28:49 ]
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_41277862
Even begon ik vanavond te twijfelen of ik 'All along the watchtower' van Dylan niet beter vind dan de Hendrix versie. In beide uitvoeringen klinken ze erg goed.. ik zal de keuze maar niet maken
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:49:38 #144
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_41284114
Heb nog even het geld niet, moet het maar even met een kopie doen.
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:11:46 #145
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_41289528
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:41 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ja grapjas, wat schreef ik nou juist?
Ik zag niet dat je ook wat zelf geschreven had.
pi_41304090
Wat vinden de dylanisten hier van de nieuwe plaat? Ik vind hem zelf goed meevallen, zijn stem is toch wel weer raar op sommige nummers (luister spirit on the water, met zen neus toe ofzo).
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:49:25 #147
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_41309547
Tot nu toe luistert ie best lekker weg, moet hem toch wat meer beluisteren om een echt oordeel te geven.
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  woensdag 30 augustus 2006 @ 13:53:03 #148
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_41325833
Singer-songwriter and folk legend Bob Dylan is taking a slew of popular rockers on the road with him this fall.

Dylan is touring behind his 44th album Modern Times which comes out August 29. The troubadour will begin his tour in October with openers Kings of Leon. From the end of October till the beginning of November, the Foo Fighters will take over the opening spot, with the remainder of the tour’s opening spots taken by Jack White’s the Raconteurs.
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_41336729
Er staan echt een paar lekkere nummers op, oa Someday Baby, een halve cover van een oud blues nummer
standaarddrinker
pi_41337448
De nieuwe plaat is erg okay, het beste wat ie in jaren heeft laten horen. Op de goede weg vind ik.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 23:18:51 #151
152136 Pudy
Rust, Reinheid & Regelmaat
pi_41345572
Weet iemand of bob dylan naar nederland komt, ik zou hem graag een keer live willen zien.
pi_41347289
Ik ga 'm nu beluisteren.. Ben benieuwd..
I don't really come from outer space || Last.fm
pi_41364414
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 23:18 schreef Pudy het volgende:
Weet iemand of bob dylan naar nederland komt, ik zou hem graag een keer live willen zien.
*uit mn hoofd* Afgelopen oktober is ie nog in Ahoy geweest. Ik heb hem de laatste drie keer gezien, geloof dat Dylan gemiddeld eens per twee jaar Nederland aandoet. De volgende keer ga ik sowieso weer, het leuke is dat er telkens weer andere nummers langskomen.
  zondag 3 september 2006 @ 00:24:23 #154
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_41440823
Er is toch ook zo'n lobby groep die wil dat Bob Dylan de nobelprijs voor de literatuur krijgt? Schiet dat al een beetje op?
lege ton
pi_41654386
Ik heb een flink aantal albums van Bob Dylan gedownload (dat mag van hem ) en daarvan waren de tags niet altijd goed, die heb ik zelf ingevuld. Een van mijn all time favorieten is het album "Subterranean homesick blues".

Kom ik er dus vandaag pas achter dat dat album eigenlijk "Bringing it all back home" heet!
Unox, the worst operating system.
pi_41654901
Ik ben echt verslaafd aan z'n nieuwe album!

"I was thinking 'bout Alicia Keeeeeys"
pi_41657031
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 19:17 schreef Schorpioen het volgende:
Ik heb een flink aantal albums van Bob Dylan gedownload (dat mag van hem ) en daarvan waren de tags niet altijd goed, die heb ik zelf ingevuld. Een van mijn all time favorieten is het album "Subterranean homesick blues".

Kom ik er dus vandaag pas achter dat dat album eigenlijk "Bringing it all back home" heet!
Bij mij staat op het hoesje gewoon Subterranean Homesick Blues
pi_41658910
How you play the cards you are dealt is all that matters.
pi_41659142
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 20:44 schreef BeRightBack het volgende:

[..]

Bij mij staat op het hoesje gewoon Subterranean Homesick Blues
Bij allmusic bestaat alleen Bringing it all back home..
Unox, the worst operating system.
pi_41659459
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 22:53 schreef Schorpioen het volgende:

[..]

Bij allmusic bestaat alleen Bringing it all back home..
De Nederlandse uitgave heette Subterranean Homesick Blues, de Amerikaanse Bringing it all back home. Overigens ook een van mijn favoriet Dylan-albums
  dinsdag 12 september 2006 @ 12:32:03 #161
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_41733317
De nieuwe plaat is imo zeer goed. . Misschien niet zo goed als zijn jaren 60 werk of Blood on the Tracks, (maar dat is dan ook bijna onmogelijk). Maar Dylan laat hier nu na Time out of Mind (die imo beter is) en Love and Theft weer zien dat die het nog steeds heeft.
  woensdag 13 september 2006 @ 01:10:46 #162
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_41757810
Heb nu de nieuwe plaat plus die dvd, wat is die dvd superrrr!!! echt daar geniet ik zo van.
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_41757849
Oh men dat nieuwe album is prachtig!

Ik zat het net te luiteren toen ik dit topic zag

Ik heb Bob Dylan nog op Roskilde gezien dit jaar maar dat viel erg tegen hoor..
pi_41758008
Ik had de Roskilde Daily nog, even ingescand

pi_41760037
Boooooooooooooooob!!!!!
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_41760242
Ik kan me wel vinden in dat artikel. Ik kan Bob Dylan live niet erg meer waarderen. Hij speelt alle nummers met een vergelijkbare (zeer monotone) melodie, doodzonde. Nou heb ik tijdens mijn vakantie Chronicles gelezen en daarin schrijft hij hoe hij problemen kreeg met zijn stem en een beetje in paniek raakte omdat hij had toegezegd om een tournee te gaan doen. Op een gegeven moment ontdekte hij een manier om de nummers aan te passen op een manier waarop hij er weer alle kanten mee uit kon, ook wat zijn stem betreft. Het was een heel muziektechnisch verhaal, ik snapte er niks van haha, maar het was wel grappig om te lezen. Nu ik weet dat dit blijkbaar de enige manier is voor hem om nog live te kunnen optreden en zingen, heb ik er wat meer begrip voor, maar ik kan er echt niet zo enthousiast over zijn als hij zelf.

En de laatste twee keer dat ik hem live zag klonk zijn stem ook nog eens ontzettend slecht. Ik had van begin tot eind de gedachte 'man, schraap je keel toch eens even of hoest even'. Maar ik vrees dat dat niet geholpen zou hebben...

Overigens vind ik Modern Times erg goed en zijn stem klinkt daarop ook goed. Love and Theft vond ik bar weinig aan (van die eindeloze blues-nummers en ik vond die 12-maten-schema's vroeger op gitaarles al oersaai), maar Modern Times is veel afwisselender en melodieuzer.

Wat ik me trouwens afvraag, als Bob Dylan geen enkele plaat van de afgelopen decennia de moeite waard vindt, ook die van hemzelf niet, en het allemaal maar rotzooi vindt: waarom brengt hij dan toch weer een album uit?? Ik vind dat hij niet zo moet zeuren.
pi_41771287
Die dvd bij Modern Times is echt ge-wel-dig!
  woensdag 13 september 2006 @ 15:50:24 #168
136419 Route
Much ablige!
pi_41772177
Wat zo bewonderenswaardig is aan Bob is dat hij nu, op deze leeftijd, na alle zware jaren die hij achter de rug heeft ( beroemd zijn is niet echt een pretje...helemaal niet voor Bob) nog steeds datgene doet wat hij altijd heeft gedaan, en het allerliefste doet; muziek maken. Bob is cool.
There ought to be some jodlin' in this song!
  woensdag 13 september 2006 @ 15:52:34 #169
136419 Route
Much ablige!
pi_41772249
Nee wacht....Bob is niet zo maar cool....hij is geweldig, geniaal, slim, fantastisch, emotie, kracht, mens.....alles eigenlijk...
There ought to be some jodlin' in this song!
  woensdag 13 september 2006 @ 17:08:56 #170
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_41774692
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:52 schreef Route het volgende:
Nee wacht....Bob is niet zo maar cool....hij is geweldig, geniaal, slim, fantastisch, emotie, kracht, mens.....alles eigenlijk...

* Lonewolf2003 mee eens is.
  woensdag 13 september 2006 @ 19:00:22 #171
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_41778022
quote:
Op woensdag 13 september 2006 15:18 schreef BeRightBack het volgende:
Die dvd bij Modern Times is echt ge-wel-dig!
Yeah, nogmaals! haha
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_41825630
Las gisteren met veel plezier het interview met Bob in The Rolling Stone

"When I saw Alicia Keyes, I thought to myself, there's nothing about that girl that I don't like"
Er zouden wat audiofragmenten op de site van Rolling Stone moeten staan van het interview met Bob maar die heb ik niet kunnen vinden.
Keeping an eye on the world going by my window.
  zaterdag 16 september 2006 @ 20:12:17 #173
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_41869265
Ain't Talkin', wat een briljante afsluiter!
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_41877673
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 07:46 schreef Thelonious het volgende:
Las gisteren met veel plezier het interview met Bob in The Rolling Stone
Heb je misschien een scanner...?
  zondag 17 september 2006 @ 08:16:18 #175
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_41880930
Wat een prachtig album.

Echt, prachtig.
pi_41936811
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 23:18 schreef Pudy het volgende:
Weet iemand of bob dylan naar nederland komt, ik zou hem graag een keer live willen zien.
Dat wil je echt niet! Ik heb hem vorig jaar gezien, live in Ahoy. Het was echt vreselijke geldverspilling, van dat geld had ik beter twee cd'tjes van hem kunnen kopen. Hij kan live echt niet meer zingen. Echt heel jammer.. Verder blijf ik erbij dat zijn oude muziek erg goed is. Hij is gewoon te oud en versleten om nog goed live te kunnen zingen.
Ik herkende ' Along the watchtower' pas toen hij daadwerkelijk de woorden ' Along the watchtower' begon te zingen, zo erg was het..
A whisper of a thrill..
pi_41942068
quote:
Op zondag 17 september 2006 01:26 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Heb je misschien een scanner...?
Nee, helaas. Las het trouwens op m'n werk dus had het toch niet kunnen scannen.
Keeping an eye on the world going by my window.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:09:48 #178
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_41958935
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:16 schreef Tintaglia het volgende:

[..]

Dat wil je echt niet! Ik heb hem vorig jaar gezien, live in Ahoy. Het was echt vreselijke geldverspilling, van dat geld had ik beter twee cd'tjes van hem kunnen kopen. Hij kan live echt niet meer zingen. Echt heel jammer.. Verder blijf ik erbij dat zijn oude muziek erg goed is. Hij is gewoon te oud en versleten om nog goed live te kunnen zingen.
Ik herkende ' Along the watchtower' pas toen hij daadwerkelijk de woorden ' Along the watchtower' begon te zingen, zo erg was het..
Tjonge, lekker oppervlakkig ben jij.

Ik vond het een geweldig concert. Zijn stem was wat minder, maar muzikaal top en het geluid in ahoy is over het algemeen gewoon kut, ik stond vooraan en verstond zijn stem vrij goed, dus ja.

Dylan is nou eenmaal niet meer dylan uit de jaren 60. Daar moet je gewoon niet van uitgaan dat je zo'n dylan gaat horen want dan ga je er echt met de verkeerde instelling heen en dan is het logisch dat je dat concert klote vond.
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_42606307
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_42618403
quote:
Op maandag 18 september 2006 23:16 schreef Tintaglia het volgende:
Dat wil je echt niet! Ik heb hem vorig jaar gezien, live in Ahoy. Het was echt vreselijke geldverspilling, van dat geld had ik beter twee cd'tjes van hem kunnen kopen. Hij kan live echt niet meer zingen. Echt heel jammer.. Verder blijf ik erbij dat zijn oude muziek erg goed is. Hij is gewoon te oud en versleten om nog goed live te kunnen zingen.
Ik herkende ' Along the watchtower' pas toen hij daadwerkelijk de woorden ' Along the watchtower' begon te zingen, zo erg was het..
Dat heeft met zang in principe weinig te maken. Bob Dylan is nooit een goede zanger geweest, en ook is het bij Bob Dylan altijd al lastig geweest om nummers te herkennen live. Dat was ook in de jaren zestig al zo. Waarom? Omdat Dylan een van de weinige muzikanten is die weigert steeds heel saai live het repertoire af te draaien, en in plaats daarvan zijn nummers elke keer weer anders brengt. Als je een beetje goed zoekt op de betere bootlegsites kun je zo 5 tot 10 verschillende live versies (allen van Dylan zelf, dus geen covers!) van bijv. All Along the Watchtower vinden, en zo zijn er veel meer nummers.

Hij blijft zijn nummers steeds weer op een andere manier brengen. Begon met akoestisch, stapte toen over op elektrisch, nam er een band bij, tegenwoordig doet ie alles met een keyboard (hij heeft live al een jaar of 5 geen gitaar meer om zijn nek gehad). Ik was er vorig jaar ook bij en ik geef toe dat het er nu niet meer beter op wordt, op een gegeven moment heb je alle mogelijke uitvoeringen van een nummer wel gehad. Maarja, vergelijk het eens met de Rolling Stone, Metallica, enz. waar je elke keer als je komt tot op de noot exact dezelfde nummers hoort, met zelfs dezelfde grappen die elke avond herhaald worden (bijv. Nothing Else Matters waarbij de drummer met z'n stokje op een gitaar de eerste welbekende Em aanslaat). Als je naar zo'n artiest bent geweest hoef je de komende vijf jaar niet meer heen.

Ik zou zelf ook heel graag Dylan eens live horen zoals het in de jaren zestig was, toen bestond ik immers niet, maarja Bob Dylan behoort tot het selecte groepje beroemdheden-met-instrument dat echt muzikant is en geen artiest. Hij heeft gewoon schijt aan het publiek en doet gewoon waar hij die dag toevallig eens zin in heeft. Soms is het een en al rock & roll, de volgende keer zijn diezelfde nummers in een bluesjasje gegoten. En sja... dat is natuurlijk in feite heel wat knapper dan zo'n geld-uitmelkshow van U2/Rolling Stones/Metallica enz., ook al kan het voor de leken wat minder leuk zijn.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 20:18:25 #181
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_42815331
Voor de liefhebbers. Donderdag 26 oktober op nederland 2, 23.10 Holland Doc:
How many roads

Een bonte verzameling Dylan-liefhebbers vertelt over de rol van Dylan in hun leven.
pi_42819576
quote:
Op donderdag 12 oktober 2006 19:15 schreef LordOfTheBoard het volgende:

[..]

knipperdeknip

Hij blijft zijn nummers steeds weer op een andere manier brengen.
Ja, op een andere manier als op zn albums, maar hela, live zong hij dus elk nummer exact hetzelfde! Elke zin werd vragend (hij begon aan het eind steeds hoog te zingen).....ik ben na drie kwartier een beetje rond gaan lopen in de Ahoy, verveelde me echt de ziekte.
(:
pi_42841712
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 22:21 schreef nein het volgende:
Ja, op een andere manier als op zn albums, maar hela, live zong hij dus elk nummer exact hetzelfde! Elke zin werd vragend (hij begon aan het eind steeds hoog te zingen).....ik ben na drie kwartier een beetje rond gaan lopen in de Ahoy, verveelde me echt de ziekte.
Ik ben er ook niet zo van, maja de volgende keer tref je het zomaar en doet ie ineens een avond rock 'n roll (en dat ligt weer heel wat dichter bij de cd's). Ach de man is een legende en zo blijft ie zich zelfs nu op het podium gedragen maja wat wil je. Ik ging eens na wat nu echt nummers zijn die IE-DE-REEN kent in de westerse wereld. Dat zijn dan toch zeker deze:

01 all along the watchtower
02 knocking on heavens door
03 the times they are changing
04 blowing in the wind
05 mr. tambourine man
06 just like a woman
07 lay lady lay
08 like a rolling stone

Echt ziek veel, en dan heb je ook nog ene hele reeks subhitjes als I want You, Tangled up in Blue, The Hurricane, Dont't Think Twice It's Allright, Forever Young... je kan een cd vullen van hem met alleen maar wereldhits. Echt ziek... zelfs die "number ones" van de beatles spreken mij persoonlijk (veel) minder aan dan dit lijstje. Zal er ooit een opvolger opstaan?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:02:55 #184
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42961537
Opgelet Bob Dylan liefhebbers!!!!

Vanavond om 23:10 op Nederland 2 de documentaire How Many Roads (2005), van de bekende Nederlandse documentairemaker Jos de Putter.
quote:
How Many Roads is een serie portretten van mensen die op weg zijn naar een concert van Bob Dylan. De mensen zijn om uiteenlopende redenen in hun persoonlijke leven sterk beïnvloed door Dylan. Daarmee geven ze een beeld van veertig jaar contemporaine Amerikaanse geschiedenis, en van hoe mensen hun leven vorm trachten te geven en naar betekenis zoeken.
Aangezien alle films van De Putter goed zijn, zal dit ook zeker interessant zijn. En het gaat natuurlijk over Dylan, dat zegt genoeg.

De film zal ook nog de hele week op het digitale tv-kanaal Holland Doc te zien zijn. Je kan het gelukkig ook gewoon op je pc streamen via http://www.vpro.nl/programma/hollanddoc/

[ Bericht 1% gewijzigd door JelleS op 26-10-2006 19:46:39 ]
pi_42961583
Bedankt voor de tip

[het komt op Nederland 2]
standaarddrinker
  donderdag 26 oktober 2006 @ 19:38:13 #186
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_42962405
Ik vind Highway 61 Revisited een zeer goed album
Chinese Democracy
pi_42965154
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:04 schreef DrDentz het volgende:
Bedankt voor de tip

[het komt op Nederland 2]
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_42969586
mag ik even melden hoe geniaal ik "the man in me" vind?

Ik vind het een super geniaal nummer!!!!!
dank u
(:
pi_42969588
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:02 schreef JelleS het volgende:
Opgelet Bob Dylan liefhebbers!!!!
Vanavond om 23:10 op Nederland 2 de documentaire How Many Roads (2005), van de bekende Nederlandse documentairemaker Jos de Putter.
Potverdorie wat een mazzeltje 20 minuten voor het begint lees ik dit Bedankt!

(ik ben normaal zo'n type dat het pas 5 dagen te laat ergens opvangt dat er iets goeds op tv is geweest)
pi_42971771
Die uitzending!

Wat een figuren passeren de revue zeg..

Jammer genoeg weinig van/over Bob Dylan zelf.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:04:25 #191
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_42971804
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:03 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Die uitzending!

Wat een figuren passeren de revue zeg..

Jammer genoeg weinig van/over Bob Dylan zelf.
Ja shiiit, fijn dat er nog meer debielen zijn die van Bob Dylan houden.

WE ZIJN NIET ALLEEN!

.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:06:33 #192
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_42971884
Heb het helaas gemist, maar als het goed is is het opgenomen
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_42971985
Nog wat foto's van mijn laatste Dylan concert







pi_42972698
Eigenlijk had ik dit niet moeten kijken
standaarddrinker
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 00:37:22 #195
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_42972833
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 00:03 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

Jammer genoeg weinig van/over Bob Dylan zelf.
Vond ik juist wel prettig, daar hebben we Scorsese voor. Was meer een Heddy Honigmann opzet, om te laten zien wat kunst met mensen doet. Vond het wel wat te lang, had ook wel iets meer muziek in gemogen, en een beetje teveel personages. Niet iedereen was even interessant, en kregen dan ook maar een klein stukje, nogal nutteloos eigenlijk.

Maar wel een mooi beeld van hoe muziek invloed heeft op het leven van mensen. Jammer dat het veel onzekere mensen met een kutleven waren die dan maar hun toevlucht zochten in Bob Dylan. Gothics bestonden zeker nog niet.
pi_43011838
Luister er hier iemand naar de radioshow van Bob Dylan?
http://www.xmradio.com/bobdylan/
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_43012195
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 16:43 schreef Thelonious het volgende:
Luister er hier iemand naar de radioshow van Bob Dylan?
http://www.xmradio.com/bobdylan/
Nee, je moet ervoor dokken, toch? Dat heb ik er nou ook weer niet voor over.
pi_43013163
Ja, kost 13$ per maand voor toegang tot meerdere radioshows waaronder ook een van Willie Nelson.
Keeping an eye on the world going by my window.
  woensdag 1 november 2006 @ 15:03:12 #199
161038 Timmeeehh
Voorheen Prep2Fight
pi_43137781
tvp onder mijn nieuwe username
Vroeger Prep2Fight nu Timmeeehh
  donderdag 14 december 2006 @ 09:03:04 #200
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_44416810
quote:
AMSTERDAM - Bob Dylan geeft 8 april een concert in de Heineken Music Hall in Amsterdam. De voorverkoop begint zaterdag, zo liet concertorganisator Mojo woensdag weten.
Bob Dylan, geboren als Robert Allen Zimmerman, heeft bijna vijftig albums op zijn naam staan, met als laatste wapenfeit Modern Times. Hij werd wereldberoemd met nummers als Blowin' In The Wind en The Times They Are A-Changin.

De laatste keer dat Dylan in Nederland optrad, was in oktober 2005 in Ahoy Rotterdam.
Zal wel weer 70 euro kosten. Ik moet nog steeds krom liggen om mijn Bruce Springsteen kaartjes af te betalen.

,

!
pi_44416825
Ik weet in ieder geval dat ik ga. Zeker weten, hoe duur het ook is
pi_44420514
Hm lijkt me wel leuk, als het maar niet te veel gaat kosten
pi_44421423
59 euro volgens podiuminfo.nl
Spread your love like a fever!
  donderdag 14 december 2006 @ 13:10:46 #204
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_44422842
Dat lijkt me wel de moeite waard
Chinese Democracy
pi_44432365
Idd.. denken jullie dat het snel uitverkocht zal zijn? Moet je haast maken?
standaarddrinker
pi_44432687
quote:
Op donderdag 14 december 2006 18:16 schreef DrDentz het volgende:
Idd.. denken jullie dat het snel uitverkocht zal zijn? Moet je haast maken?
Valt wel mee, volgens mij. Het is zeker niet zo dat het concert binnen een half uur uitverkocht zal zijn en ik vraag me zelfs af of zijn laatste concerten überhaupt op de avond zelf uitverkocht waren.
pi_44432880
standaarddrinker
  donderdag 14 december 2006 @ 19:03:32 #208
130818 JosD.
Buckethead ftw
pi_44433691
Heeft iemand misschien de playlist van Bob Dylan, die hij tijdens de tour gaat spelen?
Chinese Democracy
  vrijdag 15 december 2006 @ 09:33:11 #209
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_44451131
Aaaaah heerlijk topic!
pi_44451275
quote:
Op donderdag 14 december 2006 19:03 schreef JosD. het volgende:
Heeft iemand misschien de playlist van Bob Dylan, die hij tijdens de tour gaat spelen?
speelt nooit dezelfde setlist.
pi_44451542
quote:
Op vrijdag 15 december 2006 11:28 schreef rockin_the_lowland het volgende:

[..]

speelt nooit dezelfde setlist.
Het is altijd afwachten inderdaad. Dit is een voorbeeld van 15 november dit jaar, in Massachusets:

1. Leopard-Skin Pill-Box Hat
2. The Man In Me
3. Tweedle Dee & Tweedle Dum
4. When The Deal Goes Down
5. Cold Irons Bound
6. The Lonesome Death Of Hattie Carroll
7. I Don't Believe You (She Acts Like We Never Have Met)
8. John Brown
9. Watching The River Flow
10. Sugar Baby
11. Highway 61 Revisited
12. Spirit On The Water
13. Summer Days

(encore)
14. Lenny Bruce
15. Thunder On The Mountain

16. Like A Rolling Stone

Like A Rolling Stone is de gebruikelijke toegift, evenals All Along The Watchtower die hier een keertje niet bijstaat.
pi_44491806
Veel te duur maar ik kan het niet laten om weer te gaan..
pi_44559172
Is er ook ergens een mooie dvd te koop van Bob's "Royal Albert Hall" concert in 1966? Kan het nergens vinden.. ja alleen de cd, Bootleg Volume 4
standaarddrinker
pi_44602515
Kaartje binnen.
De 8ste is al bijna uitverkocht..
  Moderator woensdag 20 december 2006 @ 17:01:16 #216
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44602754
Ik zou er graag heen willen maar ik vind 60 euro toch wel erg prijzig Ik ga mijn moeder maar eens liev aankijken
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 21 december 2006 @ 13:04:15 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44625315
En yep we gaan, 9 april Heb er zin in
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_44627067
^^ kaartje is 59 euro
pi_44688366
quote:
Op donderdag 21 december 2006 14:01 schreef maxor het volgende:
^^ kaartje is 59 euro
+ ongeveer 4 euro servicekosten..
pi_44727915
Deze vind ik nog steeds heel vet.. Geeft me ook hoop voor 8 april!

http://www.quicktime.com (en dan linksboven)
pi_45251662
quote:
Simon Cowell has refuted longstanding rumours that American Idol fan Bob Dylan would appear on the show, and given him one of his famous put-downs at the same time.

Bob Dylan is a longstanding fan of the show and expressed an interest to come on the show back in 2004, but given the X Factor/American Idol billionaire's recent comments on Dylan that now seems somewhat unlikely.

“I’ve never bought a Dylan record,” claims the Idol creator. “A singing poet? It just bores me to tears.” Considering the standard of some of the acts Cowell has supported on The X Factor in the UK, we'd take that with a pinch of salt had he not continued: “I’ve got to tell you, if I had 10 Dylans in the final of American Idol, we would not be getting 30 million viewers a week. I don’t believe the Bob Dylans of this world would make American Idol a better show.”
http://news.q4music.com/2(...)_tears_by_dylan.html

Dat Bob Dylan fan is van zo'n programma had ik niet achter hem gezocht.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_45254504
Zijn er nog kaartjes?

Of een fokker die van z'n kaartjes af moet?
pi_45446589
Ik heb ze inmiddels!

Extra concert en alles
  Moderator woensdag 17 januari 2007 @ 23:25:12 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_45456986
Nog 3 maanden

Ik hoorde trouwens dat het concert goed is afhankelijk van zijn bui. Dat als hij nukkig is in 1,5 uur de nummers plichtsgewijs speelt en als hij in een goede bui is makkelijk 2,5 kan spelen? Iemand die dit kan bevestigen? Maar hopen dan dat hij een goede bui heeft als hij hier speelt
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_45457211
Ik ga helemaal los bij Like a Rolling Stone.

Van te voren schreeuw ik "Judas!". Bob zegt dan "I don't believe you. You're liar" En dan gaat ie he. Fucking loud
standaarddrinker
pi_45457860
heb er zo veel zin in
pi_45574193
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:31 schreef DrDentz het volgende:
Ik ga helemaal los bij Like a Rolling Stone.

Van te voren schreeuw ik "Judas!". Bob zegt dan "I don't believe you. You're liar" En dan gaat ie he. Fucking loud
Haha, was dat maar waar

heb er ook zin in
Voorheen Prep2Fight
pi_45574209
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 23:25 schreef MaJo het volgende:
Nog 3 maanden

Ik hoorde trouwens dat het concert goed is afhankelijk van zijn bui. Dat als hij nukkig is in 1,5 uur de nummers plichtsgewijs speelt en als hij in een goede bui is makkelijk 2,5 kan spelen? Iemand die dit kan bevestigen? Maar hopen dan dat hij een goede bui heeft als hij hier speelt
Volgens mij valt dat wel mee en zijn veel concerten gewoon hetzelfde. maar zekerweten doe ik dit niet
Voorheen Prep2Fight
pi_45574233
Ik heb kaartjes voor maandag!

Hoop dat het niet zo'n tegenvaller als op roskilde gaat worden..
pi_45574271
Sowieso is de HMH een fijne zaal voor dit concert
Voorheen Prep2Fight
pi_45576001
Voor mij is het bij voorbaat al geslaagd, alleen het feit dat ik de man himself ga zien kan we s'nachts wakker doen houden
pi_45582270
quote:
[b]Op woensdag 17 januari 2007 23:25
Ik hoorde trouwens dat het concert goed is afhankelijk van zijn bui. Dat als hij nukkig is in 1,5 uur de nummers plichtsgewijs speelt en als hij in een goede bui is makkelijk 2,5 kan spelen? Iemand die dit kan bevestigen? Maar hopen dan dat hij een goede bui heeft als hij hier speelt
Ik heb weleens een Dylan-concert meegemaakt dat na 5 kwartier alweer afgelopen was.
  maandag 26 maart 2007 @ 19:39:41 #233
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47683537
Zo Bob kan wel weer wat aandacht gebruiken. Up.
  maandag 26 maart 2007 @ 19:45:28 #234
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47683784
OOHHH MAMMA CAN THIS REALLY BE THE END????
TO BE STUCK INSIDE OF MOBILE WITH THE MEMPHIS BLUES AGAAAAAIIINNNNNNN

Damn yes. .
And he came fifth and lost the job.
pi_47684098
Op de We Are The World 20th Anniversary DVD staat ook een hele sessie met ons aller Bob.... Geniaal hoe chagrijnig hij blijft terwijl de rest schijtlollig aan het doen is
standaarddrinker
  maandag 26 maart 2007 @ 19:56:12 #236
18026 Thelonious
le samouraï
pi_47684281
Ben met de biografie Down the highway bezig.
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_47684436
Woo nog 2 weekjes
pi_47684572
wordt tijd
pi_47691968
Ik heb er zin in, brrr
Voorheen Prep2Fight
pi_47709427
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:56 schreef Thelonious het volgende:
Ben met de biografie Down the highway bezig.
ook gelezen
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:17:31 #242
11502 nipeng
The last ride is free
pi_47721987
Ik wordt niet echt enthousiast van die youtube. Is dat de huidige staat van Bob? Dat gemompel?
pi_47722264
Dat is gewoon z'n nieuwe album
standaarddrinker
pi_47722372
Dit vind ik een veel mooiere clip dan die aan elkaar geknutselde oude beelden: Someday Baby

http://www.youtube.com/watch?v=qCw33l7w1fQ
standaarddrinker
pi_47725636
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:17 schreef nipeng het volgende:
Ik wordt niet echt enthousiast van die youtube. Is dat de huidige staat van Bob? Dat gemompel?
Vind m prima te verstaan hoor.. sfeervolle stem
pi_47734343
Ik vond dat laatste album super!
Voorheen Prep2Fight
pi_47770997
Hij heeft gister voor het eerst in 4 jaar weer gitaar gespeeld tijdens een optreden. Zou hij plotseling genezen zijn?
pi_47771083
hopen dat ie het in de hmh weer doet
pi_47781535
Idd, zo wel gaaf zijn
pi_47782289
Accoustisch of elektrisch?
Heb je een of andere review van dat concert?
pi_47914891
Nog 6 dagen, ik heb er zin in! meer fokkers die gaan?
Waar komt dit te staan?
  maandag 2 april 2007 @ 11:13:35 #252
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_47918851
quote:
Op maandag 2 april 2007 07:35 schreef friemel het volgende:
Nog 6 dagen, ik heb er zin in! meer fokkers die gaan?
Ik ga.

Overigens schijnt hij in Hamburg weer een gruwelijk slecht concert neergezet te hebben.
pi_47935774
hmm, nouja, als ie goed speelt is het voor mij mooi meegenomen, ik wil de beste man gewoon eens in het echt zien.. alleen jammer dat ik nog niet geboren was toen ie echt op zn hoogtepunt was. Maar ik kan zn nieuwe werk eigenlijk ook best waarderen..
Waar komt dit te staan?
  Moderator dinsdag 3 april 2007 @ 01:49:53 #254
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_47950667
Ik ga zondag
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_47952339
Ik ook... weet iemand hoe dat zit met camera's in de HMH? Heb in de Oosterpoort 1 keer gezeik gehad met mn spiegelreflex...
Waar komt dit te staan?
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:52:56 #256
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_47959443
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 08:46 schreef friemel het volgende:
Ik ook... weet iemand hoe dat zit met camera's in de HMH? Heb in de Oosterpoort 1 keer gezeik gehad met mn spiegelreflex...
Ik krijg net te horen dat ik 2 kaartjes via fok voor zondag heb, maar ook ik mag als pers niet fotograferen.
pi_47959574
Maandag al
pi_47960780
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 08:46 schreef friemel het volgende:
Ik ook... weet iemand hoe dat zit met camera's in de HMH? Heb in de Oosterpoort 1 keer gezeik gehad met mn spiegelreflex...
Alle camera's moeten bij de ingang afgegeven worden.

Er wordt in de HMH erg streng op gecontroleerd dus dat gaat je echt niet lukken. Laat je camera gewoon thuis.

Ik ga maandag! Iemand met wie ik en m'n vriendin mee kunnen rijden?
pi_47963376
Ik ben m'n kaartjes kwijt.. ik zou zondag en maandag gaan, en als ik ze niet heel snel vind ga ik ze opnieuw kopen 2e hands
pi_47982767
dat is wel heel zuur dat je ze kwijt bent! wel echt balen dat je je camera niet eens mee mag nemen.. Zou het erg druk zijn in A'dam zondag? iemand parkeertips?
Waar komt dit te staan?
  woensdag 4 april 2007 @ 12:21:26 #261
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_47999834
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:08 schreef friemel het volgende:
dat is wel heel zuur dat je ze kwijt bent! wel echt balen dat je je camera niet eens mee mag nemen.. Zou het erg druk zijn in A'dam zondag? iemand parkeertips?
Rondom de HMH kan je turboprima parkeren. Slechts industrie en weiland in de buurt.

Als je de stad in wilt zou ik bij de Sparklerweg parkeren. Daar is het gratis en stap je zo de metro in naar het centrum.
pi_48002291
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:08 schreef friemel het volgende:
dat is wel heel zuur dat je ze kwijt bent! wel echt balen dat je je camera niet eens mee mag nemen.. Zou het erg druk zijn in A'dam zondag? iemand parkeertips?
Gewoon in de Amsterdam Arena.

Daar kom je ook in uit als je de route richting HMH volgt. Ligt meteen naast de HMH, alleen een plein oversteken.
pi_48005361
Wat stelt de afterparty ongeveer voor dan?
  Moderator woensdag 4 april 2007 @ 15:44:11 #264
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_48006940
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:00 schreef Luutgaert het volgende:
Wat stelt de afterparty ongeveer voor dan?
Als het net zo is als bij de concerten waar ik geweest ben: dan draaien ze in de foyer op de eerste verdieping muziek in de stijl van het concert (bij the moody blues draaide een dj dus jaren 60 muziek, bij the Killers indienummers). Denk alleen dat er bij Bob Dylan niet veel mensen echt gaan dansen, dat gebeurde na The Moody Blues ook niet echt...
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_48007111
quote:
Op woensdag 4 april 2007 15:00 schreef Luutgaert het volgende:
Wat stelt de afterparty ongeveer voor dan?
Wat MaJo zegt.

Ik vind dat het echt niets voorstelt. Snel naar huis!
pi_48016755
maandag
pi_48017168
quote:
Op woensdag 4 april 2007 19:51 schreef Licko het volgende:
maandag
pi_48024024
Weet iemand hoe het trouwens zit met de winkels in A'dam op 1e paasdag? zal wel niet veel open zijn?
Waar komt dit te staan?
pi_48039326
Hopen dat ie the Man in the long black coat speelt, vind dat nou echt een kippevel nummer wat iets minder bekend is..
Waar komt dit te staan?
  donderdag 5 april 2007 @ 18:10:10 #270
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_48050748
Hurricane
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_48052741
Ik heb mn kaartjes gevonden!!!!!!!!!!!!
pi_48053279
Desire luister ik nu. Wat een fijne CD is dat zeg! Vooral het eerste nummer, Hurricane en het laatste nummer, Sara, schitterend. Hierna Blood On The Tracks en Highway 61 Revisited nog luisteren. Blonde On Blonde is m'n favoriete CD van Dylan tot nu toe. En van Modern Times vind ik Workingman's Blues #2 echt geweldig.
pi_48053497
M'n favoriete Dylan-albums:

01 - Bringing It All Back Home
02 - Highway 61 Revisited
03 - Blonde on Blonde

Doe er wat mee
standaarddrinker
pi_48055006
Bringing It All Back Home download (als-ie me bevalt, schaf ik 'm natuurlijk aan) ik nu, die tweede moet ik nog luisteren (had 'm al wel binnen ) en die derde is geweldig.
pi_48067194
ga maandag waarschijnlijk ook, dus twee keer, yeah!
Voorheen Prep2Fight
  Moderator vrijdag 6 april 2007 @ 02:35:10 #276
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_48067803
Hurricane
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_48069973
quote:
Op donderdag 5 april 2007 20:21 schreef Larsch het volgende:
Bringing It All Back Home download (als-ie me bevalt, schaf ik 'm natuurlijk aan) ik nu, die tweede moet ik nog luisteren (had 'm al wel binnen ) en die derde is geweldig.
Bringing it all back home heeft genoeg in zich om een jaar alleen maar die cd te luisteren als je t mij vraagt Ik zou gewoon alles meteen kopen, te beginnen bij z'n self-titled eerste album
  vrijdag 6 april 2007 @ 22:47:31 #278
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_48095413
De setlist van zijn laatste concert:
quote:
1. Most Likely You Go Your Way (And I'll Go Mine)
(Bob on electric guitar)
2. Not Dark Yet (Bob on electric guitar)
3. I'll Be Your Baby Tonight (Bob on electric guitar)
4. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding)
(Bob on electric guitar, Donnie on violin, Tony on standup bass)
5. Tears Of Rage (Bob on electric guitar)
6. Highway 61 Revisited (Bob on electric guitar)
7. Lay, Lady, Lay (Bob on electric guitar)
8. Rollin' And Tumblin' (Bob on electric keyboard)
9. To Ramona (Bob on electric keyboard and harp)
10. Country Pie (Bob on electric keyboard)
11. Tangled Up In Blue (Bob on electric keyboard)
12. A Hard Rain's A-Gonna Fall (Bob on electric keyboard)
13. Summer Days (Bob on electric keyboard)

(encore)
14. Like A Rolling Stone (Bob on electric keyboard)
15. Thunder On The Mountain (Bob on electric keyboard)
16. All Along The Watchtower (Bob on electric keyboard)
Lay lady lay. Bah, vreselijk nummer.
pi_48095535
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 22:47 schreef MeneerTim het volgende:
Lay lady lay. Bah, vreselijk nummer.
Wees niet bang, hij speelt het ongetwijfeld in een totaal onherkenbare versie.
pi_48095829
Kheb ook de setlists van zijn laatste shows gezien, vond ze wel chill
  zaterdag 7 april 2007 @ 21:36:26 #281
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_48121635
nog maar 2 nachtjes slapen
  Moderator zaterdag 7 april 2007 @ 22:12:40 #282
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_48123350
Kom er net achter dat ik helemaal niet op zondag ga maar op maandag Ging het net even voor de zekerheid checken, staat er maandag op de kaartjes
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_48129046
Damn, wat was het weer goed!

Naar mijn mening nog een stuk beter als 2005.

Morgen weer
Voorheen Prep2Fight
pi_48129844
Ben je nu al thuis? Hoe lang heeft hij gespeeld?
  zondag 8 april 2007 @ 23:13:35 #285
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_48130433
morgen mag ik Bob zien
pi_48131185


Vooral Highway 61 Revisited en Like A Rolling Stone vond ik goed.
pi_48133761
quote:
Op zondag 8 april 2007 23:02 schreef _Floddertje_ het volgende:
Hoe lang heeft hij gespeeld?
2 uur.
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 00:57:20 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_48134316
Begint het optreden trouwens om half 8 of is er nog een voorprogramma? Zin in morgen
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_48134445
quote:
Amsterdam, The Netherlands
Heineken Music Hall

April 8, 2007

1. Cat's In The Well (Bob on electric guitar, Donnie on violin)
2. It Ain't Me, Babe (Bob on electric guitar)
3. Just Like Tom Thumb's Blues (Bob on electric guitar)
4. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (Bob on electric guitar, Donnie on violin)
5. When The Deal Goes Down (Bob on keyboard, Tony on standup bass)
6. Highway 61 Revisited (Bob on electric keyboard)
7. Under The Red Sky (Bob on electric keyboard and harp)
8. Rollin' And Tumblin' (Bob on electric keyboard, Donnie on electric mandolin)
9. Chimes Of Freedom (Bob on electric keyboard and harp)
10. Watching The River Flow (Bob on electric keyboard)
11. Spirit On The Water (Bob on electric keyboard and harp, Tony on standup bass)
12. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
(Bob on electric keyboard)
13. Nettie Moore (Bob on electric keyboard, Donnie on violin)
14. Summer Days (Bob on electric keyboard)
15 Like A Rolling Stone (Bob on electric keyboard and harp)

(encore)
16. Thunder On The Mountain (Bob on electric keyboard)
17. All Along The Watchtower (Bob on electric keyboard)
Hij begon 19:35
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 01:07:03 #290
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_48134554
Hij speelt dus wel een paar nummers op gitaar, las dat hij dat bijna nooit meer doet? En speelt hij nog wel eens op de mondharmonica eigenlijk?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_48134646
Vanavond is het zover!

Ik heb er ontzettend zin in. Playlist ziet er goed uit.
pi_48134691
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:07 schreef MaJo het volgende:
Hij speelt dus wel een paar nummers op gitaar, las dat hij dat bijna nooit meer doet? En speelt hij nog wel eens op de mondharmonica eigenlijk?
Ja, eerste nummers op gitaar. Zijn gitaar stond hard afgesteld, kon je goed horen. Geeft zelfs solo's weg, als de band niet oplet . Mondharmonica speelt hij veel, als hij achter zijn keyboard zit. Keyboard staat btw zacht afgesteld, .
pi_48134781
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:12 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ja, eerste nummers op gitaar. Zijn gitaar stond hard afgesteld, kon je goed horen. Geeft zelfs solo's weg, als de band niet oplet . Mondharmonica speelt hij veel, als hij achter zijn keyboard zit. Keyboard staat btw zacht afgesteld, .
Richtte hij zich nog tot het publiek? Zei hij nog wat?

De laatste keer dat ik hem zag deed hij achter op het podium zijn ding maakte een buiging en vertrok.
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 01:19:58 #294
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_48134884
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:12 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ja, eerste nummers op gitaar. Zijn gitaar stond hard afgesteld, kon je goed horen. Geeft zelfs solo's weg, als de band niet oplet . Mondharmonica speelt hij veel, als hij achter zijn keyboard zit. Keyboard staat btw zacht afgesteld, .
Oh tof Vond het al raar dat hij geen mondharmonica meer zou spelen, is toch echt zijn ding. Heb er zo´n zin in Was hij een beetje in een goede bui? Zal wel als hij 2 uur gespeeld heeft
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_48134969
Was echt geniaal concert. Hij stond ook de hele tijd een beetje te dansen achter z'n keyboard (lees; heen en weer bewegen). He morgen komt er van 7:00 tot 9:00 Bob Dylan special op de Concertzender. Zal het gewoon dit concert zijn? Ik hoop dat iemand het opneemt met de pc en online gooit, kan ik nog een keer thuis nagenieten.
standaarddrinker
pi_48134976
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:16 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Richtte hij zich nog tot het publiek? Zei hij nog wat?

De laatste keer dat ik hem zag deed hij achter op het podium zijn ding maakte een buiging en vertrok.
Het enige gesproken woord was de voorstelling van de band, aan het eind van het optreden.
Na het optreden kwam de band naar de voorkant van het podium, keek luttele seconden het publiek en vertrok.
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:19 schreef MaJo het volgende:
Oh tof Vond het al raar dat hij geen mondharmonica meer zou spelen, is toch echt zijn ding. Heb er zo´n zin in Was hij een beetje in een goede bui? Zal wel als hij 2 uur gespeeld heeft
Hij lachtte hier en daar wat cynisch. Toch leek hij in goede bui, want later in het optreden keek hij steeds meer het publiek in. Hij had een mooie witte hoed op. Een idioot riep na 30 minuten tyfushard door een rustig moment heen, in het Engels: "Je mag je hoed nu wel afzetten, hoor!". Damn. Trouwens, amper 4 uur na afloop van het optreden en de opname van vanavond is al volledig te downloaden.
pi_48135007
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:23 schreef DrDentz het volgende:
Was echt geniaal concert. Hij stond ook de hele tijd een beetje te dansen achter z'n keyboard (lees; heen en weer bewegen). He morgen komt er van 7:00 tot 9:00 Bob Dylan special op de Concertzender. Zal het gewoon dit concert zijn? Ik hoop dat iemand het opneemt met de pc en online gooit, kan ik nog een keer thuis nagenieten.
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:23 schreef mindgames het volgende:
Trouwens, amper 4 uur na afloop van het optreden en de opname van vanavond is al volledig te downloaden.
Dat dus . Er stonden ook geconcentreerde microfoons vooraan het podium om het geluid van het publiek op te nemen. Grote kans dat het dus is opgenomen. Maar grote artiesten doen dat bij al hun optredens...
pi_48135031
Waar moet ik zoeken? (Toch geen telefoon-opname he, ik zag ook gasten het concert opnemen met hun mobieltjes)
standaarddrinker
pi_48135057
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:26 schreef DrDentz het volgende:
Waar moet ik zoeken? (Toch geen telefoon-opname he, ik zag ook gasten het concert opnemen met hun mobieltjes)
Ik PM je.
pi_48135091
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:27 schreef mindgames het volgende:

[..]

Ik PM je.
*kuch*
  Moderator maandag 9 april 2007 @ 01:35:06 #301
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_48135186
quote:
Op maandag 9 april 2007 01:29 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:

[..]

*kuch*
*hoest*

Bob Dylan - 2 dagen in de HMH Deel #2

[ Bericht 19% gewijzigd door MaJo op 09-04-2007 01:45:11 ]
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')