abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 december 2005 @ 18:32:40 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_33446711
2-delige documentaire van Martin Scorsese over singer/songwriter Bob Dylan. Het grootste gedeelte bevat Dylan's belangrijkste periode 1961-1966.

Deel-1 dinsdag 22.45-0.50 uur. Deel-2 woensdag 22.55-0.30 uur. Nederland-3

In an event that has brought together Bob Dylan and Martin Scorsese. The two-part film, which focuses on the singer-songwriter's life and music from 1961-66, includes never-seen performance footage and interviews with artists and musicians whose lives intertwined with Dylan's during that time. Dylan talks openly and extensively about this critical period in his career, detailing the journey from his hometown of Hibbing, Minnesota, to Greenwich Village, New York, where he became the center of a musical and cultural upheaval, the effects of which are still felt today.

For the first time, the Bob Dylan Archives has made available rare treasures from its film, tape and stills collection, including footage from Murray Lerner's film Festival, documenting performances at the 1963, 1964 and 1965 Newport Folk Festivals; previously unreleased outtakes from D.A. Pennebaker's famed 1967 documentary Don't Look Back; and interviews with Allen Ginsberg, Pete Seeger, Joan Baez, Maria Muldaur and many others. In anticipation of the film, members of Dylan's worldwide community of fans also contributed rarities from their own collections.

"Bob Dylan: No Direction Home, A Martin Scorsese Picture" comes on the heels of Dylan's best-selling memoir, Chronicles: Volume I, which spent 19 weeks on the New York Times Hardcover Non-Fiction Bestseller list.

In addition to directing such dramatic films as Raging Bull, Goodfellas and The Aviator, Martin Scorsese is an avid chronicler of the history of American popular music. Most recently, he executive-produced the music miniseries THE BLUES, which aired on PBS, as well as the related concert film Lightning in a Bottle, directed by Antoine Fuqua. Scorsese also directed the documentary The Last Waltz (1978), which captured The Band's legendary farewell concert, and he served as an assistant director and editor on Woodstock (1970).

In discussing his excitement about the current project, Scorsese remarked, "I had been a great fan for many years when I had the privilege to film Bob Dylan for The Last Waltz. I've admired and enjoyed his many musical transformations. For me, there is no other musical artist who weaves his influences so densely to create something so personal and unique."

"When we first began discussing this project years ago, we were overwhelmed by the material at hand - home movies and history-making concert footage, fascinating interviews with Dylan's friends and fellow performers and, of course, Dylan himself, speaking so frankly about this incredible period in his life," said Lacy, series creator and executive producer of AMERICAN MASTERS. "What we needed - above all - was an artist with a singular vision who could fuse this material into a unique visual narrative. That artist was Martin Scorsese, who graciously agreed to direct."

Added Spitfire's Sinclair, "Bob Dylan is a true cultural worldwide icon. This is the first time Bob has given this unprecedented access, which, coupled with Marty's outstanding filmmaking talents, should provide an unparalleled portrait of Dylan's indelible mark on the culture of the 20th century."

Goeie tip ? Of niet ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33446815
Zeker goeie tip, het is een geweldige documentaire die je zeker moet kijken!

Zo goed zelfs dat ik nav. de documentaire twee albums van Dylan heb gekocht.
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2005 @ 18:37:49 #3
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_33446872
Da's al de derde keer binnen een paar maanden. Eens kijken of ik er nu wel aan denk. Maar ja, ik moet ook Italiaanse films kijken
Sheridana +1
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 december 2005 @ 18:41:09 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_33446972
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:35 schreef Kolkus het volgende:

Welke Blonde on Blonde en Highway ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_33446983
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:37 schreef Sokolsky het volgende:
Da's al de derde keer binnen een paar maanden. Eens kijken of ik er nu wel aan denk. Maar ja, ik moet ook Italiaanse films kijken
He, jij hoort nu Novecento te kijken!?!
  † In Memoriam † dinsdag 27 december 2005 @ 18:41:55 #6
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_33447000
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:41 schreef Kolkus het volgende:

[..]

He, jij bent nu toch Novecento aan het kijken?!
Net even gegeten. Ga nu weer verder. Lange zit...
Sheridana +1
pi_33447017
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:41 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Net even gegeten. Ga nu weer verder. Lange zit...
Succes ermee!
pi_33447079
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Welke Blonde on Blonde en Highway ?

Yep, had de pop-encyclopedie erbijgehaald en dit moesten de besten zijn.

En ik vind ze ook allebei erg goed.
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 december 2005 @ 18:51:45 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_33447308
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:44 schreef Kolkus het volgende:

[..]

Yep, had de pop-encyclopedie erbijgehaald en dit moesten de besten zijn.

En ik vind ze ook allebei erg goed.
Goed gedaan

pi_33447582
quote:
Ik vind het wat lang duren eigenlijk: Dylan gaat versterkt spelen en de folk-wereld, waarin hij beroemd is geworden, beschouwt dit als verraad. En dat duurt dan bijna vier uur.
Ik had persoonlijk liever wat meer over de rest van zijn carriere gezien waar genoeg opmerkelijks is gebeurd, en dan bedoel ik m.n. zijn bekering.

(Maar al met al is het wel een prima documentaire, en hij wordt in twee delen uitgezonden dus is het goed te doen.)
Helpt waar hij kan!
pi_33447627
Ik heb een paar maanden terug een documentaire over Dylan door Scorsese gezien op de Belg. Is dat een oude ofzo? Want iedereen is helemaal blij aan het doen van 'ja dit en dat'.
feest
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 december 2005 @ 19:02:38 #12
7889 tong80
Spleenheup
pi_33447663
Dit is dezelfde hij is ook op de BBC te zien geweest.

pi_33448330
mooie docu wel, alleen.. zo veel gelul van andere lui erdoor heen, dat maakt 'm lang
een ingekorte versie met alleen de optredens en pers conferenties/prive opnames zou ook welkom zijn
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 december 2005 @ 19:30:41 #14
7889 tong80
Spleenheup
pi_33448631
Het lijkt me juist interesant om van andere musici te horen wat de invloed van Dylan was. Dat kunnen we ons 40 jaar later niet meer voorstellen.

pi_33452631
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 19:00 schreef NoSigar het volgende:

Ik had persoonlijk liever wat meer over de rest van zijn carriere gezien waar genoeg opmerkelijks is gebeurd, en dan bedoel ik m.n. zijn bekering.
Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het jammer dat de nadruk altijd maar weer ligt op die jaren zestig. Dat weten we nou eigenlijk wel een keer. Ik vind zijn latere werk veel beter ook.
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 december 2005 @ 21:22:51 #16
7889 tong80
Spleenheup
pi_33452651
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:22 schreef _Floddertje_ het volgende:

[..]

Ja, daar ben ik het helemaal mee eens. Ik vind het jammer dat de nadruk altijd maar weer ligt op die jaren zestig. Dat weten we nou eigenlijk wel een keer. Ik vind zijn latere werk veel beter ook.
Meen je dat ?

pi_33453217
Ja, dat meen ik, ik luister nooit naar die allervroegste platen van hem. Al die talkin' blues nummers van hem kunnen me een beetje gestolen worden. Zijn heus wel een keer leuk om te horen, maar daar zit ik echt niet voor m'n plezier een hele plaat van uit. De man is nu 63, ik vind het veel interessanter wat hij nu te vertellen heeft dan in pak 'm beet 1962, laten we wel wezen, hij was toen feitelijk nog maar een snotneus van 20 jaar. In deze docu van Martin Scorsese komt de Dylan van nu gelukkig ook uitgebreid aan het woord, weliswaar over die periode van toen, maar dat maakt me niet zoveel uit. Ik vind het in ieder geval veel interessanter om te horen wat hij nú over die tijd te zeggen heeft dan wat hij in die tijd zelf te zeggen had.
pi_33453350
ik hoop dat ik het red , anders neem ik het op.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 december 2005 @ 21:48:31 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_33453497
Ik vind het totaal oninteressant wat ie te vertellen heeft over die tijd. Morrison en Cobayn wil je ook niet horen verklaren waarom ze dingen deden voor hun dertigste.

pi_33453814
O jawel hoor, die wil ik dat heel graag horen verklaren. Ik hoop op veel relativeringsvermogen van Dylan anno nu.
pi_33454176
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:48 schreef tong80 het volgende:
Ik vind het totaal oninteressant wat ie te vertellen heeft over die tijd. Morrison en Cobayn wil je ook niet horen verklaren waarom ze dingen deden voor hun dertigste.

Cobayn?
Bedoel je Kurt Cobain?

Ik heb dit over Dylan opgenomen overigens
pi_33454587
dat is leuk om een keer te zien, maar niet keer op keer
jaren 60 vind 'k toch echt zn beste jaren hoor, vooral Bringing It All Back Home wat een album
  Trouwste user 2022 dinsdag 27 december 2005 @ 22:29:06 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_33454870
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 21:57 schreef _Floddertje_ het volgende:
O jawel hoor, die wil ik dat heel graag horen verklaren. Ik hoop op veel relativeringsvermogen van Dylan anno nu.
Dan kun je beter naar de kerk gaan. En hijmn lacht tegenwoordig over mensen die zijn teksten van belang vinden. Maar ik doe net alsof het van betekenis was.

Trouwste user 2022 dinsdag 27 december 2005 @ 22:46:13 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_33455439
Mijn video loopt. Want dit wordt natuurlijk een bewaarband.

dinsdag 27 december 2005 @ 22:53:51 #25
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_33455702
quote:
Op dinsdag 27 december 2005 18:35 schreef Kolkus het volgende:

Ik had alleen eerst een best of album van Dylan. Na de docu heb ik nu bijna heel zijn discografie... op mijn harde schijf gezet . En ben ik begonnen in Chronicles.

Blood on the tracks vind ik btw zijn beste album.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')