abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2003 @ 07:37:06 #1
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_15503892

Misschien de allergrootste muzikant van de vorige eeuw, een van de belangrijkste stemmen van de jaren 60, de man die "Masters of War", "I want you", "Like a rolling stone", "All along the watchtower", "Mr. Tambourine Man", "Just Like Woman" en vele andere nummers opnam.

Hij speelde samen met The Band, nog zo'n groep giganten. (Basement Tapes is dan ook een absolute aanrader). Maar The Band is eigenlijk wel een eigen topic waard .

(The Band)

The Byrds hadden het ook begrepen. Onder andere het album "Younger than Yesterday" is doorspekt met Dylans nummers, uitgevoerd door The Byrds. Ook fantastisch.

(The Byrds)

Zijn beste albums zijn, naar mijn mening, Blonde on Blonde en Bringing it all back Home (Subterranean Homesick Blues in Nederland). Maar ook zijn recentere werken, meer in de blues sfeer, zijn leuk. Niet meer de protesten, kritische teksten en de muziek als middel om een boodschap te verspreiden maar vette blues met zware bas.

En nu geen gezeur dat hij niet kan zingen, geen gitaar kan spelen en geen harmonica kan spelen. Veelgehoorde klachten maar het is simpelweg overbodig en onzin. De nummers kloppen, roepen stemmingen op en hebben inhoud. Hoe vaag ook. Er zit iets achter.

Een paar foto's van Bob Dylan

Een recentere foto

Links
http://www.bobdylan.com - Veel info, alle lyrics searchable.
http://bobdylanimages.8k.com/ - Foto's en meer zooi.

12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_15503922
Ik heb Bob Dylan deze zomer tijdens menig fietsbeweging over stille landweggetjes op mijn hoofd gehad. Heerlijk
  donderdag 18 december 2003 @ 20:56:54 #3
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_15523685
Bob Dylan
De Narcis van Gabon
pi_15567814
Bob Dylan's 'I Want You' wordt trouwens gebruikt in een nieuwe Grolsch-reclame dit sinds afgelopen dinsdag te zien is. Dan erger ik me ineens een stuk minder aan reclame
pi_15569385
Ode aan deze man!

Hij is belangrijker geweest dan men vaak denkt.

What's it going to be then, eh?
  zaterdag 20 december 2003 @ 18:11:27 #6
25809 markjacoo
sokken van geitenwol
pi_15569618
hij WAS inderdaad erg belangrijk voor de muziek zoals hij nu is geworden.
Helaas is ook een icoon als Dylan aan verval onderhevig. Ik vond hem bij zijn optreden in het Frits Philips in Eindhoven een jaar of 7 geleden al vooral een oude man die niet meer kon zingen. Bij zijn laatste tournee durfde ik al niet eens te gaan omdat het monument wat hij in mijn hoofd is beter verdiend dan zo'n afgang.
komt van links
  zaterdag 20 december 2003 @ 18:24:54 #7
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_15569923
Was hij niet de eerste met een videoclip?
weg
pi_15570015
Heerlijke muziek.
En ik op een DVD (Jimi Hendrix (=titel)) de opname staan waar Hendrix op Monterey in '67 Like A Rolling Stone staan... heerlijk. Luister 'm nu als MP3 (6:51).
Ik heb 2 CD's van Dylan, heerlijke muziek.

EDIT: Hendrix was een grote Hendrix fan.

feest
pi_15570181
2x een concert van deze man meegemaakt. Hij mag dan wel oud en versleten overkomen. Ik vond het beide keren topconcerten.

en om de A van Adoratie eer aan te doen:

ooooooooooh bob

zaterdag 20 december 2003 @ 19:20:01 #10
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_15571112
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden:
Bob Dylan is de keizer.
Bob Dylan is de profeet.
Bob Dylan is God.

Wat ik ook over deze held der helden zeg... laat ook maar. Luister gewoon. Niets en niemand is beter.

He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_15571634
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 19:20 schreef Ringo het volgende:
Het kan niet vaak genoeg gezegd worden:
Bob Dylan is de keizer.
Bob Dylan is de profeet.
Bob Dylan is God.

Wat ik ook over deze held der helden zeg... laat ook maar. Luister gewoon. Niets en niemand is beter.

Voor mij is het:
Bob Dylan is de keizer.
Jimi Hendrix is God.
Profeet zou een beetje raar zijn
feest
  zondag 21 december 2003 @ 01:24:29 #12
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_15571729
Ik hoor zijn muziek eigenlijk liever uitgevoerd door anderen
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_15571820
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:24 schreef Vibromass het volgende:
Wie?
feest
  zondag 21 december 2003 @ 01:34:39 #14
9977 Vibromass
A Fistful of Boomstick
pi_15571942
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Wie?

Wie niet? Ik vind de versies van Hendrix, Red Hot Chili Peppers, zelfs Guns 'n Roses etc interessanter qua arrangementen
Zo kunt u gemasseerd worden terwijl u lekker TV kijkt.
pi_15572078
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:34 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Wie niet? Ik vind de versies van Hendrix, Red Hot Chili Peppers, zelfs Guns 'n Roses etc interessanter qua arrangementen

Hendrix ja.
feest
  zondag 21 december 2003 @ 03:36:10 #16
45176 Riedel1
Stuck in the Middle With You
pi_15573311
Bob Dylan heerst! Laatst naar z'n 2 (!) concerten in de HMH geweest. Ultiem!! Hij staat voor mij absoluut op nummer 1. Mn eerste album was Blonde on Blonde. Heerlijk abstract. Visions of Johanna is nog steeds 1 van mijn favoriete nummers, evenals 'I want you' en 'Just Like a Woman'. Er volgde na dat album vele anderen (het beslaat zeker 70% van mn muziek-collectie). Love Minus Zero/No-Limit, Masters of War, Lonesome Death of Hattie Carroll, Girl from the North Country (HEER-LIJK, en hij heeft het 10 November j.l. gezongen), Man in the Long Black Coat, Sad Eyed Lady of the Lowlands, Abandoned Love (ik heb een hele mooie live acoustische versie uit 1975).

*adoreer*

pi_15581953
'Time Out of Mind' begin ik steeds meer te waarderen... echte Bob Dylan plaat

Z'n backcatalogus is remastered eindelijk!
(19,99 per stuk helaas)

zondag 21 december 2003 @ 18:20:51 #18
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_15586727
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:24 schreef Vibromass het volgende:
Daarover lopen de meningen uiteen.

Maar misschien is die coverability van Dylans songs wel het ultieme bewijs van zijn groot meesterschap.
Dat weet ik eigenlijk wel zeker.

Bob Dylan is de Galileo Galileď van de popmuziek.

zondag 21 december 2003 @ 18:29:04 #19
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_15586930
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Voor mij is het:
Bob Dylan is de keizer.
Jimi Hendrix is God.
Ik stel een polytheďstisch geloofsstelsel voor. Hendrix-adepten strijk ik niet graag tegen de haren in. Al was het alleen om de geniale manier waarop Hendrix die ene Dylan-song wist te vertolken.
quote:
Profeet zou een beetje raar zijn
Als er iemand een profeet van zijn tijd is, is het Bob Dylan. Niemand, niemand anders. Die andere, mindere grootheid, John Lennon wilde profeet zijn, maar gedroeg zich te nadrukkelijk als zodanig.
Dylan móest gewoon; een donkere innerlijke kracht stuurde hem kanten op waar niemand anders nog kwam. De rest volgde.
pi_15595566
quote:
Op zondag 21 december 2003 18:29 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik stel een polytheďstisch geloofsstelsel voor. Hendrix-adepten strijk ik niet graag tegen de haren in. Al was het alleen om de geniale manier waarop Hendrix die ene Dylan-song wist te vertolken.
[..]

Als er iemand een profeet van zijn tijd is, is het Bob Dylan. Niemand, niemand anders. Die andere, mindere grootheid, John Lennon wilde profeet zijn, maar gedroeg zich te nadrukkelijk als zodanig.
Dylan móest gewoon; een donkere innerlijke kracht stuurde hem kanten op waar niemand anders nog kwam. De rest volgde.

pro·feet (de ~ (m.), -feten)
1 iem. die een boodschap die hij van een godheid vernomen heeft, in het openbaar verkondigt
2 helderziende
Dan zou het dus zijn dat Dylan Hendrix ontdekt heeft en dat geeft me het gevoel dat je gaat vertellen dat Dylan gewoon een beetje kwam vertellen dat Hendrix zo God was en dat ie verder niets is. Misschien zie ik dit verkeerd, verbeter me dan maar.
En Dylan heeft gewoon fantastische muziek geschreven en gemaakt! Keizer dus.
feest
  zondag 21 december 2003 @ 23:57:33 #21
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_15597036
quote:
Op zondag 21 december 2003 23:19 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Dan zou het dus zijn dat Dylan Hendrix ontdekt heeft en dat geeft me het gevoel dat je gaat vertellen dat Dylan gewoon een beetje kwam vertellen dat Hendrix zo God was en dat ie verder niets is. Misschien zie ik dit verkeerd, verbeter me dan maar.
Welnee. Hendrix heeft gewoon zijn eigen godendommetje gesticht.
Op gitaartechnisch gebied staat Hendrix op eenzame hoogte.

Het gaat me meer om de figuur Bob Dylan, die vanaf het begin van zijn carričre heeft gekozen voor een positie aan de zijlijn; het (zorgvuldig gecultiveerde) beeld van de eenzame verschoppeling die door een teveel aan talent door de massa omarmd wordt en tegelijkertijd probeert aan de lange arm van die massa te ontkomen door telkens nieuwe, zelf gekozen richtingen in te slaan. Helaas, ook deze tactiek werkt niet, want voor elke verloren aanhanger van zijn oude boodschap staat wel een nieuw gewonnen ziel te juichen om zoveel ongehoorde schoonheid.

Het typische aan Dylan is dat hij enerzijds, als niemand anders van zijn tijdgenoten, met beide benen geworteld staat in de muzikale tradities van Amerika, en ze zeer getrouw voortzet; en anderzijds zelf aan de basis staat voor iets volkomen nieuws, nog nooit gezien: le počte maudit on rock 'n' roll, de ontketende dichter van het woeste binnenleven op elektrische gitaar.

Letterlijk iedere zichzelf respecterende popmuzikant na 1965 is verantwoording schuldig aan Bob Dylan.

maandag 22 december 2003 @ 00:00:00 #22
71336 DouweAlfa
wij Maituna wij?
pi_15597116
Yeahh nu: All Along the Watchtower
Welke Geest stuurt ons Leven en Waarheen'.Derde Factor..Libido (M.L.P)
  maandag 22 december 2003 @ 00:00:52 #23
71336 DouweAlfa
wij Maituna wij?
pi_15597145
Exact op 00.00 uur
Welke Geest stuurt ons Leven en Waarheen'.Derde Factor..Libido (M.L.P)
pi_15597358
quote:
Op maandag 22 december 2003 00:00 schreef DouweAlfa het volgende:
Exact op 00.00 uur
feest
pi_15618486
Dat ik, verkondiger des woord Dylan, dit topic over het hoofd gezien heb kan ik alleen verklaren doordat ik te druk met het luisteren van zijn muziek. Helaas kan ik met deze verkondigingen blijven doorgaan tot ik een ons weeg maar m'n vrienden zullen deze mening niet overnemen. Ik moet zeggen dat het moeilijk is om bij bepaalde gebeurtenissen, muziek of films niet de verwijzing naar iets van Bob Dylan te verduidelijken voor hun. Ze staan er inmiddels bijna vijandig tegenover...
Ben daarom ook blij dat er nog wat Dylanliefhebbers op Fok te vinden zijn.

Van 'Bob Dylan' tot en met 'Love and Theft' heerlijke muziek. Belangrijker nog, de concerten, meesterlijk. Ik ben al een aardige verzameling aan het aanleggen van bootlegs (55 bootlegs). Afgelopen november ook naar concert in HMH geweest, helaas alleen naar die van 10nov omdat ik helemaal in Enschede woon en niet 2 keer vervoer kon regelen.

De muziek bij de Grolsch reclame lijkt sprekend op 'I want you' van het album 'Blonde on blonde' maar is het niet. Of ze hebben het veranderd, want het begint met harmonica (op album begin van het nummer) en daarna komt het laatste couplet.

Oja, nog een recent plaatje. Hij kijkt wel streng, maar in Amsterdam was hij flink aan het lachen

"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_15619334
Hoe doettie dat toch eigenlijk met z'n haar
Altijd zo'n meesterlijke warboel en hij lijkt ook niks te verliezen.
  maandag 22 december 2003 @ 20:36:09 #27
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_15619406
ik vind hem er op die foto niet eens zo slecht uit zien
De Narcis van Gabon
  dinsdag 23 december 2003 @ 04:27:44 #28
45176 Riedel1
pi_15629542
Ik ben wel een hele trieste Dylan fan...
Pas geleden naar de kapper geweest...
Ik aan kapster: "Ik wil net zulk haar als Bob Dylan"
Kapster: "Van hoe hij eruit zag voor of na z'n dood ?"
Dus maar ff uitgelegd dat 'ie nog steeds leefde, dat niet alle grote artiesten op hun 30e doodgaan, en dat Dylan nog steeds heerst!

Anyway... before:

After:

pi_15630945
quote:
Op maandag 22 december 2003 20:10 schreef Melluh het volgende:
De muziek bij de Grolsch reclame lijkt sprekend op 'I want you' van het album 'Blonde on blonde' maar is het niet. Of ze hebben het veranderd, want het begint met harmonica (op album begin van het nummer) en daarna komt het laatste couplet.
Volgens de ster-site is het wel Dylan. Denk dat ze er slim in hebben zitten knippen, plakken en schuiven.
pi_15635220
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 09:35 schreef mrmiddel het volgende:
Volgens de ster-site is het wel Dylan. Denk dat ze er slim in hebben zitten knippen, plakken en schuiven.
Ik heb Grolsch een mailtje gestuurd en dit terug gekregen:
"Het originele nummer is inderdaad van Bob Dylan, maar de versie die u hoort in onze commercial is een bewerking van Jaap van Eggermont."
"Go ahead hate your neighbour, go ahead cheat a friend.[br]Do it in the name of heaven, you can justify it in the end" -Joan Baez[br]"Ah, but I was so much older then, I'm younger than that now" - Bob Dylan
pi_15636172
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 12:20 schreef Melluh het volgende:

[..]

Ik heb Grolsch een mailtje gestuurd en dit terug gekregen:
"Het originele nummer is inderdaad van Bob Dylan, maar de versie die u hoort in onze commercial is een bewerking van Jaap van Eggermont."

Mooi, hebben we daar ook duidelijkheid over. Prima bewerking trouwens.
  dinsdag 23 december 2003 @ 13:50:15 #32
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_15638048
Leuk haar trouwens
De Narcis van Gabon
pi_15639105
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 04:27 schreef Riedel1 het volgende:
Ik ben wel een hele trieste Dylan fan...
Pas geleden naar de kapper geweest...
Ik aan kapster: "Ik wil net zulk haar als Bob Dylan"
Kapster: "Van hoe hij eruit zag voor of na z'n dood ?"
Dus maar ff uitgelegd dat 'ie nog steeds leefde, dat niet alle grote artiesten op hun 30e doodgaan, en dat Dylan nog steeds heerst!

Anyway... before:

[afbeelding]

[afbeelding]

After:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

DAT IS RUIG, man. Ik ga vragen of ik net zo'n kapsel kan krijgen als Hendrix.
feest
pi_15640925
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 14:29 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

DAT IS RUIG, man. Ik ga vragen of ik net zo'n kapsel kan krijgen als Hendrix.

Daar wens ik je veel succes mee, zal niet meevallen...
  zondag 28 december 2003 @ 23:43:40 #35
45176 Riedel1
pi_15781228
*subtiel schopje* 0-)
pi_15782044
quote:
Op dinsdag 23 december 2003 15:31 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Daar wens ik je veel succes mee, zal niet meevallen...

Ik heb er wel veel voor over.
feest
  maandag 29 december 2003 @ 03:30:39 #37
78801 Billytm
Arf she said
pi_15786674
Oke , genoeg over het haar van Dylan.We're only in it for the music!
Dylan is fantastisch maar ik moet eerlijk zeggen , lang niet alles van deze man vind ik geweldig.Ik heb bijvoorbeeld nogal moeite met zijn reli periode.Sodemietert ie eens van z'n motor af en meneer heeft god gezien.En dat hij vervolgens ook nog eens voor de paus heeft opgetreden valt ook niet zo lekker hiero.

Zijn platen uit de jaren 60 vind ik het beste werk. Met name Highway 61 , Homesick en Nashville. Ook kan ik iedereen de laatste live platen van hem aanraden. Opnamen uit 1966 en 1975. Perfecte live bands en Dylan is lekker agressief. Zo hoor en zie ik hem het liefste!

pi_15836020
quote:
Op maandag 29 december 2003 03:30 schreef Billytm het volgende:
Oke , genoeg over het haar van Dylan.We're only in it for the music!
Dylan is fantastisch maar ik moet eerlijk zeggen , lang niet alles van deze man vind ik geweldig.Ik heb bijvoorbeeld nogal moeite met zijn reli periode.Sodemietert ie eens van z'n motor af en meneer heeft god gezien.En dat hij vervolgens ook nog eens voor de paus heeft opgetreden valt ook niet zo lekker hiero.
Hij viel in 1966 van z'n motor en bekeerde zich in '79. Of hij echt van z'n motor is gevallen valt ook nog te betwijfelen, want hij is er nooit voor naar een ziekenhuis gegaan terwijl hij zogenaamd wel ernstig gewond was en daardoor niet meer kon optreden. Naar mijn idee heeft hij een welverdiende vakantie genomen op een hoogtepunt uit z'n carriere en heeft daar weer gewoon tijd voor het lekker muziek maken met vrienden voor de lol (basement tapes).
Ik vind de muziek van 79-81 eigenlijk prachtig, sweetheart like you, when he returns, precious angel, jokerman (hoort er nog net bij, qua datum). het was z'n 3e golf van inspiratie voorafgegaan aan 63-66, 74-75 en gevolgd door 1997-2001.
quote:
Zijn platen uit de jaren 60 vind ik het beste werk. Met name Highway 61 , Homesick en Nashville. Ook kan ik iedereen de laatste live platen van hem aanraden. Opnamen uit 1966 en 1975. Perfecte live bands en Dylan is lekker agressief. Zo hoor en zie ik hem het liefste!
Ik luister de laatste tijd voornamelijk live-opnames, van 1995-2003. Zijn muziek is in die tijd zoveel creatiever en rijker dan dezelfde nummers in 1965 bijv. Eigenlijk vind ik de nummers uit de jaren 60 van hem prachtig, maar de uitvoering van >1995 vind ik verrassender, afwisselender en vaak beter dan die van de jaren 60.
  dinsdag 30 december 2003 @ 20:40:33 #39
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_15836913
leuk (en terecht) Dylan-pleidooi van Rick de Leeuw bij top 2000 a-gogo op tv

"Als de Eagles in de top 10 staan..."

De Narcis van Gabon
pi_15837389
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 20:40 schreef PogueMahone het volgende:
leuk (en terecht) Dylan-pleidooi van Rick de Leeuw bij top 2000 a-gogo op tv

"Als de Eagles in de top 10 staan..."

Wat zei hij dan precies!?

Of bleef het bij dat ene zinnetje?

pi_15838020
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 20:53 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Wat zei hij dan precies!?

Of bleef het bij dat ene zinnetje?

Het was een retorisch stukje waarmee hij veel bijval kreeg.

Dylan werd geheel terecht even onder de aandacht gebracht, want het kan natuurlijk niet dat nummers als Subter.HS Blues ergens achterin zwerven en die lui van de Eagles met draken als dat Californische hotel bovenaan blijven.

Schande! Naja, radio 2 publiek natuurlijk, zegt genoeg dunkt me.

pi_15838090
Mijn favoriete Bob Dylan-plaat is "John Wesley Harding", volgens mij de eerste lp die hij na zijn motorongeluk uitbracht. Die plaat kom je zelden in lijstjes met 'het beste van...' tegen, maar het is wel degene die ik het mooiste vind.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_15838134
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 21:11 schreef marsterretje het volgende:

[..]

Het was een retorisch stukje waarmee hij veel bijval kreeg.

Dylan werd geheel terecht even onder de aandacht gebracht, want het kan natuurlijk niet dat nummers als Subter.HS Blues ergens achterin zwerven en die lui van de Eagles met draken als dat Californische hotel bovenaan blijven.

Schande! Naja, radio 2 publiek natuurlijk, zegt genoeg dunkt me.

Inderdaad, ik heb het ook gezien. Na '90 houden ze daar ook op met naar muziek luisteren

* Bob Adoreert

Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  vrijdag 6 februari 2004 @ 18:39:42 #44
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_16951325
schop

Ik ga nu weer eens naar John Wesley Harding luisteren, heerlijk sfeertje hangt er op dat album

Na Bringing It All Back Home mijn favoriet (op dit moment)

Overigens is Time Out Of Mind ook een geweldige plaat, beter dan Love And Theft vind ik op dit moment

De Narcis van Gabon
pi_16951775
Ik vind Blonde On Blonde het mooiste album Visions Of Johanna
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_16951988
oh! lub! hele topic gemist

mooi.

vrijdag 6 februari 2004 @ 19:06:50 #47
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_16952068
When the cities are on fire with the burning flesh of men
just remember that death is not the end

Niet meer actief op Fok!
pi_16952110
the Freewheelin'
Blonde on Blonde
Nashville Skyline
New Morning
Hard Rain

Zal er ooit nog een artiest komen die zoveel emotie, verhaal en gevoel in muziek kan verwerken?

Schitterend. De muziek, zijn stem.
Feel-goods. Ballads.
Wat een held.

Weet je dat er mensen van mijn generatie zijn die hem niet eens kennen?! niet eens van naam!
Maarja. Die kunnen dan weer alle leden van de G-unit opnoemen. Daar schiet ik dan weer in te kort.

pi_16952160
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 19:06 schreef Viking84 het volgende:
When the cities are on fire with the burning flesh of men
just remember that death is not the end

Mooi.
maar ik moet zeggen dat ik zijn vroegere werk beter vind.
  woensdag 24 maart 2004 @ 10:01:57 #50
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_17931967
Een nieuwe plaat uit de Bootleg Series komt 30 maart uit:

Live 1964
De Narcis van Gabon
  woensdag 24 maart 2004 @ 11:48:26 #51
78801 Billytm
Arf she said
pi_17933851
A!! geweldig!!! Die bootlegseries zijn echt fantastisch. Vooral het concert uit 1966 wat een tijd geleden werd uitgebracht is zeer interessant. De eerste cd bevat een acoustisch optreden met wat standaard nummers van hem . Op de 2e cd hoor je hem helemaal losgieren met The Band. Niet iedereen in het publiek kan er van genieten want ze roepen de meest idiote dingen naar Dylan. Judas!!!!!!!!!!
Mooi moment , als Dylan het echt helemaal gehad heeft , tijdens Like a rolling stone - PLAY FUCKING LOUD!

En wat er dan voor een geluid uit mijn boxen komt....een en al wraak en agressie!
pi_17952267
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:48 schreef Billytm het volgende:
A!! geweldig!!! Die bootlegseries zijn echt fantastisch. Vooral het concert uit 1966 wat een tijd geleden werd uitgebracht is zeer interessant. De eerste cd bevat een acoustisch optreden met wat standaard nummers van hem . Op de 2e cd hoor je hem helemaal losgieren met The Band. Niet iedereen in het publiek kan er van genieten want ze roepen de meest idiote dingen naar Dylan. Judas!!!!!!!!!!
Mooi moment , als Dylan het echt helemaal gehad heeft , tijdens Like a rolling stone - PLAY FUCKING LOUD!

En wat er dan voor een geluid uit mijn boxen komt....een en al wraak en agressie!
Dat klinkt spannend!
feest
pi_17963784
quote:
Op zaterdag 20 december 2003 18:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Heerlijke muziek.
En ik op een DVD (Jimi Hendrix (=titel)) de opname staan waar Hendrix op Monterey in '67 Like A Rolling Stone staan... heerlijk. Luister 'm nu als MP3 (6:51).
Ik heb 2 CD's van Dylan, heerlijke muziek.

EDIT: Hendrix was een grote Hendrix fan.
OMG dat schreef ik 20 december en nu kom ik er pas achter dat daar eigelijk had moeten staan: "Hendrix was een grote Dylan fan."
feest
pi_17963898
Leuk flash-kunststukje met Don't Think Twice van Bob Dylan .
http://www.ni9e.com/typo/typo_dylan.html
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  zaterdag 10 april 2004 @ 14:41:10 #55
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_18321536
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 10:01 schreef PogueMahone het volgende:
Een nieuwe plaat uit de Bootleg Series komt 30 maart uit:

[afbeelding]

Live 1964
even wat meer info:

Quote van AMG:
quote:
It does seem strange, very strange indeed, to be hearing an official release of this historic concert, which has been available as a bootleg for decades. The Halloween gig at Philharmonic Hall in New York was a special part of the tour for Another Side of Bob Dylan, arguably his greatest acoustic recording. What's more poignant, however, is how it previews the material on Bringing It All Back Home. While the songs on Another Side hinted at things to come, nothing could have prepared audiences for the dreamy surrealism of "Mr. Tambourine Man," or the nightmarish abstract poetry of "It's Alright Ma (I'm Only Bleeding)," and "Gates Of Eden" — all of which appear on Disc One. The remainder of the material comes from Dylan's preceding catalog; there are stirring protest and topical songs, folk songs, humorous narratives, love songs, great wisecracks, and talking blues ("Talking John Birch Paranoid Blues!"), most of them classics — "With God on Our Side," "Hard Rain's Gonna Fall," "Times They Are A-Changin'," "Lonesome Death of Hattie Carroll," "Don't Think Twice, It's Alright," "Mama You've Been on My Mind," "All I Really Want to Do," "It Ain't Me Babe," etc. All of these songs and many others (there are 17 in all) are delivered with the confidence of the seasoned performer; a man who knows his audience and how to handle them. It's not cynical, not detached, just masterful. For those unfamiliar with this set, Joan Baez makes an appearance near the end of the show, and duets with Dylan on four cuts including an amazing read of "Silver Dagger." It is true that if you possess the boot, you have all the music here, and chances are, it has some pretty good sound. But you'll need this version, too. For starters, the sound is spectacular, wonderfully warm and immediate, and the transfer is extremely clean with wonderful dynamics. Secondly, the package is deluxe. In addition to a fine essay by Princeton historian and author Sean Wilentz (he made the gig when he was 13), there are a truckload of killer photos from the show and the period, along with complete discographical information that puts the bootleg packages to shame. For those interested in the acoustic Bob Dylan, this concert is like the grail; his voice is in impeccable shape, and his delivery is revelatory. For those interested in the transition from acoustic to electric, this show is the seam, and for who are diehard fans, this is another welcome item in the official catalog. — Thom Jurek
Tracklist:
1. The Times They Are A-Changin' (Dylan) - 3:29
2. Spanish Harlem Incident (Dylan) - 3:07
3. Talkin' John Birch Paranoid Blues (Dylan) - 4:06
4. To Ramona (Dylan) - 6:01
5. Who Killed Davey Moore? (Dylan) - 4:46
6. Gates of Eden (Dylan) - 8:32
7. If You Gotta Go, Go Now (Or Else You Got... (Dylan) - 4:06
8. It's Alright, Ma (I'm Only Bleeding) (Dylan) - 11:26
9. I Don't Believe You (She Acts Like We... (Dylan) - 4:01
10. Mr. Tambourine Man (Dylan) - 6:33
11. A Hard Rain's A-Gonna Fall (Dylan) - 7:44
12. Talkin' World War III Blues (Dylan) - 5:52
13. Don't Think Twice, It's Alright (Dylan) - 4:34
14. The Lonesome Death of Hattie Carroll (Dylan) - 6:57
15. Mama, You Been on My Mind performed by Dylan / Joan Baez - 3:35
16. Silver Dagger performed by Dylan / Joan Baez - 3:47
17. With God on Our Side performed by Dylan / Joan Baez - 6:17
18. It Ain't Me, Babe performed by Dylan / Joan Baez - 5:11
19. All I Really Want to Do (Dylan) - 4:01

Ziet er goed uit
De Narcis van Gabon
  zondag 3 oktober 2004 @ 13:30:33 #56
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22371370
Wat vinden jullie dan van Dylan live 75' ?

Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:16:02 #57
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_22372359
quote:
Op woensdag 24 maart 2004 11:48 schreef Billytm het volgende:

Hear hear!
De oerknal van de Rock n Roll.
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:26:11 #58
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_22372561
* BOKA adoreert Bob Dylan ook.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  zondag 3 oktober 2004 @ 14:46:08 #59
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_22372943
Jeuh
Tim's LastFM Charts
  donderdag 13 januari 2005 @ 22:24:06 #60
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_24552520
Ik zag gisteren die video van Bob Dylan op het Newport Folk Festival waarin hij inplugt en een snoeiharde versie van "Maggies Farm" speelt, terwijl alle folkies de handen op hun oren houden. Echt prachtig om te zien, een van de belangrijke momenten in de rockgeschiedenis...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  donderdag 13 januari 2005 @ 23:04:53 #61
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_24553387
Nog nooit gezien, of is dat dat je hem alleen ziet staan? en dat er een hele band achter zich staat, maar die zie je helemaal niet Dat is ook zo een lekkere versie
Tim's LastFM Charts
pi_24553680
* adoreert
  dinsdag 26 april 2005 @ 18:08:56 #63
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_26524465
Kick, heeft de dvd van The band aangeschaft *The Last Waltz* en daar is Bob ook zo lekker bezig, heerlijk om te zien!
Tim's LastFM Charts
  dinsdag 26 april 2005 @ 19:14:22 #64
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_26525942
Respect to the master of words...
Wanneer komt ie weer een keertje in Nederland optreden??
  dinsdag 26 april 2005 @ 19:30:37 #65
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_26526315
* Meldt

jaren lang dit topic over het hoofd gezien
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  dinsdag 26 april 2005 @ 19:53:22 #66
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_26526856
quote:
Op dinsdag 26 april 2005 19:14 schreef peaceman het volgende:
Respect to the master of words...
Wanneer komt ie weer een keertje in Nederland optreden??
Ik hoop snel, want ik moet deze man in mijn leven een keer hebben gezien...
Tim's LastFM Charts
pi_30960138
Ik heb deze thread opgedregd om No Direction Home te pluggen. Het is een tweedelige documentaire van de BBC en PBS over de beginjaren van Dylan. De man komt natuurlijk zelf aan het woord, er zijn talloze zeldzame geluids- en beeldopnames, en iedereen die verder een rol in zijn leven heeft gespeeld mag iets aardigs over Dylan zeggen. De documentaire is gemaakt door Martin Scorcese die in een ver verleden ook het afscheidsconcert van The Band heeft verfilmd. Vanavond (maandag) was deel 1 maar morgenavond (dinsdag) is deel 2. Zender BBC 2 en de tijd is 22:00 (NL).
<LINK>
  dinsdag 27 september 2005 @ 09:11:31 #68
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_30964345
quote:
Op zondag 21 december 2003 01:28 schreef Big_Boss_Man het volgende:

[..]

Wie?
Jimi Hendrix - All along the watchtower
Manfed Man - Mighty Quinn
Animals - House of the rising sun

Dylan is in de eerste plaats een fantastische songwriter. Andere artiesten slagen er in om prachtige covers van zijn nummers te maken. Neemt niet weg dat Bob idd een mooie sfeer kan creëren in zijn nummers.

Valley Below
Sarah
Hurricane

Bob
Non possumus non loqui
  dinsdag 27 september 2005 @ 10:49:17 #69
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_30966378
bob dylan komt snel naar nederland kijk maar eens op ticketservice
The more debt, the better
  dinsdag 27 september 2005 @ 12:49:51 #70
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_30969527
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 00:27 schreef Shakermaker het volgende:
Ik heb deze thread opgedregd om No Direction Home te pluggen. Het is een tweedelige documentaire van de BBC en PBS over de beginjaren van Dylan. De man komt natuurlijk zelf aan het woord, er zijn talloze zeldzame geluids- en beeldopnames, en iedereen die verder een rol in zijn leven heeft gespeeld mag iets aardigs over Dylan zeggen. De documentaire is gemaakt door Martin Scorcese die in een ver verleden ook het afscheidsconcert van The Band heeft verfilmd. Vanavond (maandag) was deel 1 maar morgenavond (dinsdag) is deel 2. Zender BBC 2 en de tijd is 22:00 (NL).
<LINK>

Gisteren een stukje gezien (en de rest met de videorecorder opgenomen). Mooie beelden uit het archief, maar wel ook weer vreselijk veel pratende hoofden... Nou ja, vanavond deel 2 tochmaar ff bekijken.
  dinsdag 27 september 2005 @ 13:32:31 #71
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_30970719
Dat gepraat was wel mooi, vooral als je Kronieken hebt gelezen! Ik vond het erg mooi en ben erg benieuwd naar vanavond!

Gelukkig ook kaarten voor het concert in Ahoy
Tim's LastFM Charts
pi_30983050
Video snort zo weer voor deel 2!! Mooie docu!!
geniet nooit met mate
pi_30985179
quote:
Op dinsdag 30 december 2003 21:13 schreef Zander het volgende:
Mijn favoriete Bob Dylan-plaat is "John Wesley Harding", volgens mij de eerste lp die hij na zijn motorongeluk uitbracht. Die plaat kom je zelden in lijstjes met 'het beste van...' tegen, maar het is wel degene die ik het mooiste vind.
Het was het eerste Bob Dylan album wat ik had, All along the watchtower vind ik geweldig spooky klinken in al zijn eenvoud op dat album, ingetogener dan Hendrix en ook de versie op unplugged.

Als je de DVD The last waltz van The Band ziet, dan eindigd die ook met de opkomst van Dylan, het is ook net alsof die hele film naar dat moment toe werkt!!
(Zo'n gevoel krijg ik trouwens ook bij Rock of ages)
pi_31014687
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:02 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Als je de DVD The last waltz van The Band ziet, dan eindigd die ook met de opkomst van Dylan, het is ook net alsof die hele film naar dat moment toe werkt!!
(Zo'n gevoel krijg ik trouwens ook bij Rock of ages)
En terecht: The Band was zijn begeleidingsband. Begin en eind enzo.
  donderdag 29 september 2005 @ 11:31:38 #75
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_31022151
mooie documentaire

al die reacties van die folkfans toen was mooi om te zien, of die gast die de hoes van highway 61 helemaal had bestudeerd en hoopte dat Dylan er een diepere betekenis mee had
De Narcis van Gabon
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 11:37:50 #76
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31022340
quote:
Op donderdag 29 september 2005 11:31 schreef PogueMahone het volgende:
mooie documentaire

al die reacties van die folkfans toen was mooi om te zien, of die gast die de hoes van highway 61 helemaal had bestudeerd en hoopte dat Dylan er een diepere betekenis mee had
ja coole docu
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_31023950
Ik vond die docu over Dylan van Scorsese echt geweldig!
Nou ben ik sowieso een groot liefhebber van muziekdocu's, maar dit was kwalitief
gezien misschien wel een van de beste die ik gezien heb.

Ben buiten de evergreens nauwelijks bekend met Dylan, na de docu ben ik toch
wel geintrigeerd geraakt

Wat is, naast de erg obligate best-off's, een goed startpunt voor de muziek van Dylan?!?
  donderdag 29 september 2005 @ 13:08:49 #78
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31024817
Ik vond het ook een leuke documentaire, maar wel jammer dat de muziek zo vaak werd onderbroken om weer een of andere stoffige hippie aan het woord te laten. Zo had ik bijv. die versie van Like A Rolling Stone aan 't einde ook wel in z'n geheel willen zien.
pi_31024888
Ook een leuk moment was het "duet" van Johnny Cash en Dylan op de piano, waarin ze een nummer van Hank Williams spelen.
  donderdag 29 september 2005 @ 13:58:25 #80
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31026037
quote:
Op donderdag 29 september 2005 12:33 schreef Kolkus het volgende:
Ik vond die docu over Dylan van Scorsese echt geweldig!
Nou ben ik sowieso een groot liefhebber van muziekdocu's, maar dit was kwalitief
gezien misschien wel een van de beste die ik gezien heb.

Ben buiten de evergreens nauwelijks bekend met Dylan, na de docu ben ik toch
wel geintrigeerd geraakt

Wat is, naast de erg obligate best-off's, een goed startpunt voor de muziek van Dylan?!?
Persoonlijke aanraders:
Highway 61 Revisited
Blonde on Blonde
The Freewheelin' Bob Dylan

Ik heb echt ontzettend genoten, alleen zoals Zanderr al zegt, die like a rolling stone versie op het eind hadden ze helemaal mogen uitzenden. Misschien zit dat ook wel bij de dvdextra's 3 oktober komt ie officieel uit

Dat duet was idd wel gaaf, maar ook leuk om Hank zelf nog even te zien
Tim's LastFM Charts
pi_31026115
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:58 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]
Ik ga het de komende tijd eens uitchecken, bedankt voor de tips!

Dat Hank zelf was te zien heb ik helaas gemist, jammer.
pi_31026133
quote:
Op donderdag 29 september 2005 13:58 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

Persoonlijke aanraders:
Highway 61 Revisited
Blonde on Blonde
The Freewheelin' Bob Dylan
Daar wil ik in ieder geval nog wel even Blood on the Tracks en Love and Theft aan toevoegen...
  donderdag 29 september 2005 @ 14:07:30 #83
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31026250
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:02 schreef cafca het volgende:

[..]

Daar wil ik in ieder geval nog wel even Blood on the Tracks en Love and Theft aan toevoegen...
ja, ik voeg ook liever nog wat meer toe, ik vind dat altijd zo moeilijk om aan te raden wat het beste is, bijna alles wat hij heeft gemaakt is gewoon goed

Oh Mercy is trouwens ook geweldig.. mede meer geluisterd door het boek Chronicles, want daar staat een heel stuk over in met Daniel Lanois enzo
Tim's LastFM Charts
  donderdag 29 september 2005 @ 14:11:25 #84
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31026358
Die dubbelcd van het "Royal Albert Hall" concert (eigenlijk Manchester) vind ik ook wel een aanrader, hoewel misschien niet als eerste cd.

"Play fucking loud"
  Moderator donderdag 29 september 2005 @ 14:13:07 #85
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_31026412
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:11 schreef Zanderrr het volgende:
Die dubbelcd van het "Royal Albert Hall" concert (eigenlijk Manchester) vind ik ook wel een aanrader, hoewel misschien niet als eerste cd.

"Play fucking loud"
Is dat na de "JUDAS" uit het publiek ?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 29 september 2005 @ 14:15:28 #86
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31026479
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:11 schreef Zanderrr het volgende:

"Play fucking loud"
Yeah, ik vond het geweldig om de beelden daarvan te zien Echt een verfrissing, ik had er altijd een ander beeld bij.. je zag wel dat ie daar flink uitgeput was, maar inderdaad ik zou daar niet mee beginnen..

heb je trouwens al die bootlegs? Ik heb de volledige basementtapes, echt alles.. en dat is heel veel. Als je die ooit tegenkomt, moet je die aankopen, wat je er ook voor moet neerleggen
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:13 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Is dat na de "JUDAS" uit het publiek ?
Ja
Tim's LastFM Charts
pi_31026515
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:07 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

ja, ik voeg ook liever nog wat meer toe, ik vind dat altijd zo moeilijk om aan te raden wat het beste is, bijna alles wat hij heeft gemaakt is gewoon goed

Oh Mercy is trouwens ook geweldig.. mede meer geluisterd door het boek Chronicles, want daar staat een heel stuk over in met Daniel Lanois enzo
Ja dat is ook zo. (met de nadruk op bijna, ken je het album Saved?)
Maar van de albums die jij noemt, staat ook veel op de best offs denk ik.
Bovendien is het ook leuk om wat meer door de tijd verspreid werk aan te schaffen...
  donderdag 29 september 2005 @ 14:21:21 #88
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_31026627
Ik heb alleen die dubbel-lp van de Basement Tapes, die vind ik ook wel erg tof trouwens. "Music from Big Pink" van The Band is ook een mooie plaat, trouwens. Er is inderdaad gewoon teveel goeds om een enkele cd aan te raden en zelf heb ik ook bij lange na niet alles
  donderdag 29 september 2005 @ 14:22:12 #89
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31026652
Ja, saved ken ik ja.. is niet mijn favoriet idd

Dat is ook waar, veel staat op de best off, maar ik geef ook mijn persoonlijke mening en als je wilt inkomen zijn die cd's gewoon ontzettend goed.

Wat ik nog vergeten te vertellen was:

Die nieuwe bootleg is ontzettend gaaf! Vooral die alt. tracks Aanrader voor als je die film/docu hebt gezien!
Tim's LastFM Charts
  donderdag 29 september 2005 @ 14:24:43 #90
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31026712
quote:
Op dinsdag 27 september 2005 23:02 schreef LodewijkNapoleon het volgende:

[..]

Het was het eerste Bob Dylan album wat ik had, All along the watchtower vind ik geweldig spooky klinken in al zijn eenvoud op dat album, ingetogener dan Hendrix en ook de versie op unplugged.
I'll be your baby tonight, nog zo'n mooi nummer van die plaat
Tim's LastFM Charts
pi_31026832
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:22 schreef Prep2Fight het volgende:
Ja, saved ken ik ja.. is niet mijn favoriet idd

Dat is ook waar, veel staat op de best off, maar ik geef ook mijn persoonlijke mening en als je wilt inkomen zijn die cd's gewoon ontzettend goed.

Wat ik nog vergeten te vertellen was:

Die nieuwe bootleg is ontzettend gaaf! Vooral die alt. tracks Aanrader voor als je die film/docu hebt gezien!
Tuurlijk, het zijn ook geweldige albums.

saved was mijn 2e Dylan-album btw...maar gelukkig heb ik daarna nog 'wat' meer van de goede man gekocht
  donderdag 29 september 2005 @ 16:36:57 #92
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_31030480
Ik zou beginnen met Bringing It All Back Home, wat rustiger nummers en ook wat drukke. En uit zijn toptijd

Begin in ieder geval niet met Infidels, die luister ik zelden.
De Narcis van Gabon
  donderdag 13 oktober 2005 @ 20:02:29 #93
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31417638
Iemand al enig idee wat we eind deze maand qua setlist kunnen verwachten?
En vooral zou hij Hurricane ook spelen?
  zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:11:22 #94
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_31466442
Ik heb net van een amerikaan gehoord dat hij alleen nog maar piano speelt..
Tim's LastFM Charts
pi_31666964
Ik ga vrijdag naar Bob Dylan
  maandag 24 oktober 2005 @ 23:13:21 #96
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31667801
Ik ook
pi_31673589
Tja, ik had van tevoren besloten niet te gaan, maar nu heb ik toch een beetje spijt..
  dinsdag 25 oktober 2005 @ 19:34:54 #98
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31684554
Tis vast niet uitverkocht toch? Anders ga je als nog?
pi_31768673
Het was super
  vrijdag 28 oktober 2005 @ 23:33:49 #100
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_31768703
quote:
Op vrijdag 28 oktober 2005 23:32 schreef super-muffin het volgende:
Het was super
Super vind ik overdreven... ben blij dat ik hem een keer gezien heb, maar groots was het niet... muzikaal gezien wel trouwens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')