Ja, maar tickets/reclame/tv-rechten etc. gaat allemaal naar de F1-organisatie dus. Ergens ook logisch, zonder dat hele evenement is het gewoon wat het nu ook is: een racebaan verder niets. Ben je wel eens op circuit Spa-Francorchamps geweest? Kun je gewoon voor een deel op rijden als onderdeel van de openbare weg. Nou ja in het verleden althans, weet niet of dat nog zo is.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een hoop circuits verdienen het meeste met sponsoring.
Geen speld tussen te krijgen. Youp is in vorm.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:41 schreef Ryan3 het volgende:
Column van Youpie:
https://youp.nl/columns/h(...)8oEFSlt4ZhJpB9tc5p-0
Als hij deze huisjes niet had, dan heeft een ander ze wel.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:03 schreef CrashO het volgende:
[..]
Jup. Per vorig jaar had hij 590 panden waarvan meer dan 300 in Amsterdam...
Huisjesmelkers Lekker met je bakken geld mensen uitknijpen voor nog meer geld
Ja en...?quote:En alle milieumaatregelen die wij in dit land zullen moeten maken vanwege 'Parijs 2015' is een lachertje om dit de mensen door de strot te laten duwen.
Ja, dat heb ik gedaan. Aantal keer in die buurt op vakantie geweest. Zandvoort ken ik vooral van een keer of 5 Marlboro Masters.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar tickets/reclame/tv-rechten etc. gaat allemaal naar de F1-organisatie dus. Ergens ook logisch, zonder dat hele evenement is het gewoon wat het nu ook is: een racebaan verder niets. Ben je wel eens op circuit Spa-Francorchamps geweest? Kun je gewoon voor een deel op rijden als onderdeel van de openbare weg. Nou ja in het verleden althans, weet niet of dat nog zo is.
Hier komt het eigenlijk op neer: de meeste circuits hebben geld nodig van de gemeente om hun begroting rond te krijgen. Niet alle, maar de meeste zouden zonder belastinggeld niet kunnen bestaan. Voor zover ik weet krijgen al de circuits geld vanuit de gemeente, ook degene die winst maken uit zichzelf.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Hmm ik lees dat Spa al jaren verliesgevend is maar dat de indirecte opbrengsten rond de 27 miljoen per jaar liggen. Ingewikkelde materie. Het lijkt dus dat een circuit zelf verlies draait maar dat de economie in de buurt..toerisme en horeca etc ervan profiteren.
Youp maakt natuurlijk de terechte opmerking dat Assen véél betere papieren heeft dan Zandvoort en dat Assen naast het vergaren van motorsporthistorie niet vergeten is om ook nog een beetje bij de tijd te blijven. Zandvoort moet compleet op de schop, want het circuit is verouderd (heeft niet eens een 1e klasse-gradatie van de FIA) en het is onbereikbaar. Het TT-circuit ligt naast de snelweg en heeft daar zijn eigen afrit. Daarbij heeft het TT-circuit de (parkeer-)ruimte en expertise om gewoon 100.000 fans onder te brengen.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:19 schreef sp3c het volgende:
enige wat ik echt uit de column meekrijg is dat youp een hekel heeft aan de prins
en huisjesmelkers
beetje matig verhaaltje
Niet meer onbereikbaar dan het circuit in Frankrijk of Spa.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:35 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Youp maakt natuurlijk de terechte opmerking dat Assen véél betere papieren heeft dan Zandvoort en dat Assen naast het vergaren van motorsporthistorie niet vergeten is om ook nog een beetje bij de tijd te blijven. Zandvoort moet compleet op de schop, want het circuit is verouderd (heeft niet eens een 1e klasse-gradatie van de FIA) en het is onbereikbaar. Het TT-circuit ligt naast de snelweg en heeft daar zijn eigen afrit. Daarbij heeft het TT-circuit de (parkeer-)ruimte en expertise om gewoon 100.000 fans onder te brengen.
Dus omdat je je qua bereikbaarheid kan meten met een van de beroerdste circuits, is het wel prima?quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet meer onbereikbaar dan het circuit in Frankrijk of Spa.
Nou dat is inderdaad meer de afweging. Assen heeft wel verantwoordelijkheid tegenover de motorcoureurs op twee of drie wielen, omdat F1 inderdaad het asfalt verneukt.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:38 schreef Nattekat het volgende:
Assen moet de F1 niet eens willen hebben. Dat circuit is gewoon geen bal aan in de F1 en je brengt ook nog schade toe aan het heiligdom dat de temple of speed heet in het motorracen.
Ik zeg slechts dat het dus een kulreden is om op te voeren.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dus omdat je je qua bereikbaarheid kan meten met een van de beroerdste circuits, is het wel prima?
Nee, dat is het niet. Spa heeft daadwerkelijk historie. Zandvoort is al ruim twintig jaar uit de gratie en als die zich moet meten met Assen, dan heeft Assen de boel beter voor elkaar.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zeg slechts dat het dus een kulreden is om op te voeren.
Dat niet alleen, maar het circuit in huidige staat gaat 'm niet worden. Er moet wat veranderd worden.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou dat is inderdaad meer de afweging. Assen heeft wel verantwoordelijkheid tegenover de motorcoureurs op twee of drie wielen, omdat F1 inderdaad het asfalt verneukt.
Er moet een bochtje verbreed worden, en er moet ergens een helling wat verlaagd worden, dacht ik. En Assen heeft net als Zandvoort het grind dicht aan de baan, en de huidige F1 heeft liever wat meer speelruimte (wat ik persoonlijk flauwekul vind. Naast de baan is gewoon game-over. Dan heb je dat gezever over tracklimits ook niet). itt Assen moet Zandvoort compleet op de schop.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar het circuit in huidige staat gaat 'm niet worden. Er moet wat veranderd worden.
Als Amsterdam zo graag een F1 wil, dan kan dat straks wel op het Slotervaartziekenhuisterrein.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het wordt hoe dan ook eens hoog tijd dat de infra daar een upgrade krijgt.
ja maar dat wist iedereen alquote:Op zaterdag 3 november 2018 13:35 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Youp maakt natuurlijk de terechte opmerking dat Assen véél betere papieren heeft dan Zandvoort en dat Assen naast het vergaren van motorsporthistorie niet vergeten is om ook nog een beetje bij de tijd te blijven. Zandvoort moet compleet op de schop, want het circuit is verouderd (heeft niet eens een 1e klasse-gradatie van de FIA) en het is onbereikbaar. Het TT-circuit ligt naast de snelweg en heeft daar zijn eigen afrit. Daarbij heeft het TT-circuit de (parkeer-)ruimte en expertise om gewoon 100.000 fans onder te brengen.
Dat komt dus omdat Bernhard de enige echte reden is waarom Zandvoort überhaupt een kans zou maken. Even bijblijven, jong.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar dat wist iedereen al
gaat toch vooral over Bernhard hoor en echt scherp is het verder niet
volgens youp ja maar echt scherp is het allemaal niet, Bernhard de tweedehands oranje huisjesmelker blabla kotsquote:Op zaterdag 3 november 2018 13:53 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat komt dus omdat Bernhard de enige echte reden is waarom Zandvoort überhaupt een kans zou maken. Even bijblijven, jong.
Gastquote:Op vrijdag 2 november 2018 09:52 schreef Idisrom het volgende:
Racewereld dolgelukkig met F1-race Zandvoort
Door onze Telesportredactie
Updated 20 min geleden
29 min geleden in AUTOSPORT
De FIA heeft alle lichten op groen gezet voor een Formule 1-race in de duinen van Zandvoort en Nederland lijkt niet te kunnen wachten.
„Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is”, aldus Prins Bernhard van Oranje, eigenaar van het circuit.
De Prins en zijn medewerkers zijn inmiddels drukdoende om het financiële plaatje rond te krijgen. De kosten voor het organiseren van een F1-race bedragen in totaal tussen de 30 en 40 miljoen euro.
Bron: De Telegraaf
Mijn mening. Het is van de pot gerukt om Zandvoort voor dit bedrag (maar waarschijnlijk een veelvoud hiervan) weer in het F1-circuit te laten komen.
En alle milieumaatregelen die wij in dit land zullen moeten maken vanwege 'Parijs 2015' is een lachertje om dit de mensen door de strot te laten duwen.
Nou, niet alleen volgens Youp hoor. Als je beweert dat iedereen weet dat Assen betere papieren heeft, dan kan je ook wel stellen dat iedereen begrijpt waarom Liberty Global nou juist concrete plannen met Bennie gesmeed heeft.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens youp ja maar echt scherp is het allemaal niet, Bernhard de tweedehands oranje huisjesmelker blabla kots
gewoon niet zo'n goede column
mogelijk, weet ik niet natuurlijk, heel dat formule 1 wereldje is Grieks voor mij man, ik weet dat Assen betere papieren heeft omdat iedereen dat overal te pas en te onpas roept als het onderwerp ter sprake komt dus ik ga er gewoon van uitquote:Op zaterdag 3 november 2018 13:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou, niet alleen volgens Youp hoor. Als je beweert dat iedereen weet dat Assen betere papieren heeft, dan kan je ook wel stellen dat iedereen begrijpt waarom Liberty Global nou juist concrete plannen met Bennie gesmeed heeft.
Dat het vervolgens niet zo heel scherp is dat Youp dat daadwerkelijk uitspreekt is een ander iets, maar hij heeft gewoon gelijk.
2003 Belde en wilde zijn plaatje terug...quote:
quote:A detail from the earlier image shows the European mean tropospheric nitrogen dioxide (NO2) vertical column density (VCD) between January 2003 and June 2004
aha...alle fabrieken zijn weg uit Nederland en er wordt geen auto meer gereden...wist ik nog niet.quote:Op zaterdag 3 november 2018 14:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
2003 Belde en wilde zijn plaatje terug...
[..]
Het plaatje zegt ook geen moer.quote:Op zaterdag 3 november 2018 14:23 schreef cempexo het volgende:
aha...alle fabrieken zijn weg uit Nederland en er wordt geen auto meer gereden...wist ik nog niet.
Ik zal je helpen. Milieubelasting 2017 was 25.000.000.000 -25 miljard- euro, bij de burger weggehaald en besteed aan wat dan ???quote:
De F1 is dan ook een conglomeraat van bedrijven dat iets doet wat soms verdomd veel op een sport lijkt, maar het is altijd commercie geweest. En ook daarin is het de top waar alles op scherp staat, die draai je niet zomaar even een poot uit. Anderzijds is het daarom ook helemaal niet logisch om er publiek geld aan te gaan uitgeven.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:01 schreef sp3c het volgende:
lol, dat hebben ze prima voor elkaar dan
Dit is ook gewoon Holland tegen Drenthe en dat hebben de turfstekers uit het wingewest zojuist verloren. Het beeld van een GP in Nederland binnenkort gaat al om Zandvoort, Assen is gisteren op een rondje achterstand gezet. Met Heineken, Amsterdam en de Telegraaf heb je niet eens een Oranje nodig maar sportfan en koning WA zal liever bij zijn broer de prijzen komen uitreiken.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hoorde op radio1 dat het potentieel 80 miljoen oplevert.
Maar zoals Van 't Hek in zijn column beweert is er wat flak natuurlijk: met name omdat Zandvoort niet goed ontsloten is voor het publiek dat dit evenement aantrekt, zul je ook moeten investeren in de infrastructuur. Daarnaast zijn de kosten die gemaakt moeten worden om het circuit te updaten hoger dan bijvoorbeeld de kosten die gemaakt moeten worden om circuit Assen te updaten. Assen is ook beter ontsloten. Alleen ja, Assen heeft niets magisch: geen huisjesmelkende Prins Bernhard jr. met een hippe bril die de kar trekt en waarvoor tout le monde buigt als een knipschaar en niet verbonden aan Amsterdam, het centrum van het heelal, en geen Amsterdam beach-lobby, obviously. Ach, misschien zouden ze er nog iets als het Amsterdam Paleolithic region van kunnen maken: come and see the hunebeds, the oldest human structures in the world.
Wat een lulkoek allemaal in 1 post.quote:Op zaterdag 3 november 2018 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De F1 is dan ook een conglomeraat van bedrijven dat iets doet wat soms verdomd veel op een sport lijkt, maar het is altijd commercie geweest. En ook daarin is het de top waar alles op scherp staat, die draai je niet zomaar even een poot uit. Anderzijds is het daarom ook helemaal niet logisch om er publiek geld aan te gaan uitgeven.
[..]
Dit is ook gewoon Holland tegen Drenthe en dat hebben de turfstekers uit het wingewest zojuist verloren. Het beeld van een GP in Nederland binnenkort gaat al om Zandvoort, Assen is gisteren op een rondje achterstand gezet. Met Heineken, Amsterdam en de Telegraaf heb je niet eens een Oranje nodig maar sportfan en koning WA zal liever bij zijn broer de prijzen komen uitreiken.
Assen is gewoon op zijn typisch Hollands afgebluft. Een beetje valsspelen is het wel maar zo werkt dat. Sowieso Assen, waar hebben we het over? De meest slaperige en bescheiden aller provinciesteden. Zo'n TT kon daar wel gedijen vanuit zijn historisch amateurisme, past ook goed bij de plattelandse brommerjeugd. Ook leuk maar de Formule 1 heeft alllure, chic, sterren die langskomen, dat past helemaal niet bij Assen. De enige reden waarom de F1 in Assen zou landen is omdat het in Nederland ligt, maar inmiddels is het idee van een GP in Nederland dus al door Zandvoort gekaapt.
F1 is juist goed voor het milieu.quote:Op vrijdag 2 november 2018 09:52 schreef Idisrom het volgende:
Racewereld dolgelukkig met F1-race Zandvoort
Door onze Telesportredactie
Updated 20 min geleden
29 min geleden in AUTOSPORT
De FIA heeft alle lichten op groen gezet voor een Formule 1-race in de duinen van Zandvoort en Nederland lijkt niet te kunnen wachten.
„Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is”, aldus Prins Bernhard van Oranje, eigenaar van het circuit.
De Prins en zijn medewerkers zijn inmiddels drukdoende om het financiële plaatje rond te krijgen. De kosten voor het organiseren van een F1-race bedragen in totaal tussen de 30 en 40 miljoen euro.
Bron: De Telegraaf
Mijn mening. Het is van de pot gerukt om Zandvoort voor dit bedrag (maar waarschijnlijk een veelvoud hiervan) weer in het F1-circuit te laten komen.
En alle milieumaatregelen die wij in dit land zullen moeten maken vanwege 'Parijs 2015' is een lachertje om dit de mensen door de strot te laten duwen.
Johan moet gewoon lekker over voetbal praten, hij vind F1 sowieso al niks, dus heeft geen recht van spreken.quote:
Johan die losgaat op iemand van het koningshuis is altijd prima.quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:25 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Johan moet gewoon lekker over voetbal praten, hij vind F1 sowieso al niks, dus heeft geen recht van spreken.
Behalve dan wat hij hier zegt 100% waar is . Ik let verder niet op de kerel maar dit is een open doel waar hij raakt schiet.quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:25 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Johan moet gewoon lekker over voetbal praten, hij vind F1 sowieso al niks, dus heeft geen recht van spreken.
Alleen mensen uit de racewereld mogen hierover hun mening geven? Hij draagt best goede argumenten aan.quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:25 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
Johan moet gewoon lekker over voetbal praten, hij vind F1 sowieso al niks, dus heeft geen recht van spreken.
Nee, hij loopt altijd maar te zaniken dat het een kutsport is ed. Maar nu wil meneer het wel in Assen hebben. Als hij dan had gezegd dat hij die bende helemaal niet in NL wou was het weer een ander verhaal.quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alleen mensen uit de racewereld mogen hierover hun mening geven? Hij draagt best goede argumenten aan.
Nee. Op zich mag hij best een mening hebben, maar van voetbal begrijpt hij al heel weinig en van de rest van de wereld nog minder. Beetje irritant dat hij dan zo vaak voorbij komt over allerlei onderwerpen alleen omdat domme voetbalfans zo graag naar hem kijken.quote:Op zaterdag 3 november 2018 15:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alleen mensen uit de racewereld mogen hierover hun mening geven? Hij draagt best goede argumenten aan.
"Amsterdam Beach".quote:Op zaterdag 3 november 2018 16:11 schreef tralalala het volgende:
Laten ze dan tijdens de intro gewoon een andere random-badplaats zien vanuit de helikopter? Zandvoort met al die lelijke oostblokflats lijkt mij nou geen goede reclame voor Nederland.
Als het Assen wordt (wat niet zo is, begrijp ik al) dan kan Prins Benno II ook reclame maken met zijn tot klerenkasten verbouwde appartementjes in Amsterdam wrs.quote:Op zaterdag 3 november 2018 16:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
"Amsterdam Beach".
Dus gewoon grachtenpandjes tonen... Heeft Bennie gelijk wat extra reclame voor z'n huisjesmelkerij.
Omgerekend op de totale bevolking is dat ongeveer 2 euro, Elf, wat koop je daar nou voor tegenwoordig? Kwartiertje parkeren in Amsterdam-west? Kwartiertje parkeren in een shabby deel van Amsterdam voor 1 uur en 23 minuten racen op het asfalt van de Oranjes?quote:Op zaterdag 3 november 2018 18:36 schreef Elfletterig het volgende:
Dit is altijd het probleem met grote sportevenementen, of je nu praat over een F1-race, het WK/EK Voetbal of de Olympische Spelen: het kost allemaal bakken met geld om het te organiseren.
Ik lees in de OP dat Prins Bernhard druk doende is om de financiën rond te krijgen. Prima, als bedrijven en particulieren geld willen doneren om zo'n race mogelijk te maken: mijn zegen hebben ze. Zolang de kosten maar niet worden afgewenteld op de belastingbetaler, want 30-40 miljoen euro voor een paar uurtjes raceplezier op een zondagmiddag is toch wel érg veel geld.
Hij had de BV Nederland al toen hij in de wieg lag.quote:Op zaterdag 3 november 2018 17:21 schreef Ringo het volgende:
Die Prins Brils met zʼn “BV Nederland”.
BV Oranje meer hè.quote:Op zaterdag 3 november 2018 19:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij had de BV Nederland al toen hij in de wieg lag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |