Ja, maar tickets/reclame/tv-rechten etc. gaat allemaal naar de F1-organisatie dus. Ergens ook logisch, zonder dat hele evenement is het gewoon wat het nu ook is: een racebaan verder niets. Ben je wel eens op circuit Spa-Francorchamps geweest? Kun je gewoon voor een deel op rijden als onderdeel van de openbare weg. Nou ja in het verleden althans, weet niet of dat nog zo is.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een hoop circuits verdienen het meeste met sponsoring.
Geen speld tussen te krijgen. Youp is in vorm.quote:Op zaterdag 3 november 2018 11:41 schreef Ryan3 het volgende:
Column van Youpie:
https://youp.nl/columns/h(...)8oEFSlt4ZhJpB9tc5p-0
Als hij deze huisjes niet had, dan heeft een ander ze wel.quote:Op vrijdag 2 november 2018 11:03 schreef CrashO het volgende:
[..]
Jup. Per vorig jaar had hij 590 panden waarvan meer dan 300 in Amsterdam...
Huisjesmelkers Lekker met je bakken geld mensen uitknijpen voor nog meer geld
Ja en...?quote:En alle milieumaatregelen die wij in dit land zullen moeten maken vanwege 'Parijs 2015' is een lachertje om dit de mensen door de strot te laten duwen.
Ja, dat heb ik gedaan. Aantal keer in die buurt op vakantie geweest. Zandvoort ken ik vooral van een keer of 5 Marlboro Masters.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, maar tickets/reclame/tv-rechten etc. gaat allemaal naar de F1-organisatie dus. Ergens ook logisch, zonder dat hele evenement is het gewoon wat het nu ook is: een racebaan verder niets. Ben je wel eens op circuit Spa-Francorchamps geweest? Kun je gewoon voor een deel op rijden als onderdeel van de openbare weg. Nou ja in het verleden althans, weet niet of dat nog zo is.
Hier komt het eigenlijk op neer: de meeste circuits hebben geld nodig van de gemeente om hun begroting rond te krijgen. Niet alle, maar de meeste zouden zonder belastinggeld niet kunnen bestaan. Voor zover ik weet krijgen al de circuits geld vanuit de gemeente, ook degene die winst maken uit zichzelf.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:02 schreef Pleun2011 het volgende:
Hmm ik lees dat Spa al jaren verliesgevend is maar dat de indirecte opbrengsten rond de 27 miljoen per jaar liggen. Ingewikkelde materie. Het lijkt dus dat een circuit zelf verlies draait maar dat de economie in de buurt..toerisme en horeca etc ervan profiteren.
Youp maakt natuurlijk de terechte opmerking dat Assen véél betere papieren heeft dan Zandvoort en dat Assen naast het vergaren van motorsporthistorie niet vergeten is om ook nog een beetje bij de tijd te blijven. Zandvoort moet compleet op de schop, want het circuit is verouderd (heeft niet eens een 1e klasse-gradatie van de FIA) en het is onbereikbaar. Het TT-circuit ligt naast de snelweg en heeft daar zijn eigen afrit. Daarbij heeft het TT-circuit de (parkeer-)ruimte en expertise om gewoon 100.000 fans onder te brengen.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:19 schreef sp3c het volgende:
enige wat ik echt uit de column meekrijg is dat youp een hekel heeft aan de prins
en huisjesmelkers
beetje matig verhaaltje
Niet meer onbereikbaar dan het circuit in Frankrijk of Spa.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:35 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Youp maakt natuurlijk de terechte opmerking dat Assen véél betere papieren heeft dan Zandvoort en dat Assen naast het vergaren van motorsporthistorie niet vergeten is om ook nog een beetje bij de tijd te blijven. Zandvoort moet compleet op de schop, want het circuit is verouderd (heeft niet eens een 1e klasse-gradatie van de FIA) en het is onbereikbaar. Het TT-circuit ligt naast de snelweg en heeft daar zijn eigen afrit. Daarbij heeft het TT-circuit de (parkeer-)ruimte en expertise om gewoon 100.000 fans onder te brengen.
Dus omdat je je qua bereikbaarheid kan meten met een van de beroerdste circuits, is het wel prima?quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet meer onbereikbaar dan het circuit in Frankrijk of Spa.
Nou dat is inderdaad meer de afweging. Assen heeft wel verantwoordelijkheid tegenover de motorcoureurs op twee of drie wielen, omdat F1 inderdaad het asfalt verneukt.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:38 schreef Nattekat het volgende:
Assen moet de F1 niet eens willen hebben. Dat circuit is gewoon geen bal aan in de F1 en je brengt ook nog schade toe aan het heiligdom dat de temple of speed heet in het motorracen.
Ik zeg slechts dat het dus een kulreden is om op te voeren.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:39 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dus omdat je je qua bereikbaarheid kan meten met een van de beroerdste circuits, is het wel prima?
Nee, dat is het niet. Spa heeft daadwerkelijk historie. Zandvoort is al ruim twintig jaar uit de gratie en als die zich moet meten met Assen, dan heeft Assen de boel beter voor elkaar.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:40 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik zeg slechts dat het dus een kulreden is om op te voeren.
Dat niet alleen, maar het circuit in huidige staat gaat 'm niet worden. Er moet wat veranderd worden.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:40 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou dat is inderdaad meer de afweging. Assen heeft wel verantwoordelijkheid tegenover de motorcoureurs op twee of drie wielen, omdat F1 inderdaad het asfalt verneukt.
Er moet een bochtje verbreed worden, en er moet ergens een helling wat verlaagd worden, dacht ik. En Assen heeft net als Zandvoort het grind dicht aan de baan, en de huidige F1 heeft liever wat meer speelruimte (wat ik persoonlijk flauwekul vind. Naast de baan is gewoon game-over. Dan heb je dat gezever over tracklimits ook niet). itt Assen moet Zandvoort compleet op de schop.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat niet alleen, maar het circuit in huidige staat gaat 'm niet worden. Er moet wat veranderd worden.
Als Amsterdam zo graag een F1 wil, dan kan dat straks wel op het Slotervaartziekenhuisterrein.quote:Op zaterdag 3 november 2018 12:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het wordt hoe dan ook eens hoog tijd dat de infra daar een upgrade krijgt.
ja maar dat wist iedereen alquote:Op zaterdag 3 november 2018 13:35 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Youp maakt natuurlijk de terechte opmerking dat Assen véél betere papieren heeft dan Zandvoort en dat Assen naast het vergaren van motorsporthistorie niet vergeten is om ook nog een beetje bij de tijd te blijven. Zandvoort moet compleet op de schop, want het circuit is verouderd (heeft niet eens een 1e klasse-gradatie van de FIA) en het is onbereikbaar. Het TT-circuit ligt naast de snelweg en heeft daar zijn eigen afrit. Daarbij heeft het TT-circuit de (parkeer-)ruimte en expertise om gewoon 100.000 fans onder te brengen.
Dat komt dus omdat Bernhard de enige echte reden is waarom Zandvoort überhaupt een kans zou maken. Even bijblijven, jong.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja maar dat wist iedereen al
gaat toch vooral over Bernhard hoor en echt scherp is het verder niet
volgens youp ja maar echt scherp is het allemaal niet, Bernhard de tweedehands oranje huisjesmelker blabla kotsquote:Op zaterdag 3 november 2018 13:53 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dat komt dus omdat Bernhard de enige echte reden is waarom Zandvoort überhaupt een kans zou maken. Even bijblijven, jong.
Gastquote:Op vrijdag 2 november 2018 09:52 schreef Idisrom het volgende:
Racewereld dolgelukkig met F1-race Zandvoort
Door onze Telesportredactie
Updated 20 min geleden
29 min geleden in AUTOSPORT
De FIA heeft alle lichten op groen gezet voor een Formule 1-race in de duinen van Zandvoort en Nederland lijkt niet te kunnen wachten.
„Als wij nu tekenen, dan heeft Nederland in 2020 weer een Grand Prix. Met Max Verstappen. Iedereen is er bij ons terdege van bewust dat dit een unieke kans is”, aldus Prins Bernhard van Oranje, eigenaar van het circuit.
De Prins en zijn medewerkers zijn inmiddels drukdoende om het financiële plaatje rond te krijgen. De kosten voor het organiseren van een F1-race bedragen in totaal tussen de 30 en 40 miljoen euro.
Bron: De Telegraaf
Mijn mening. Het is van de pot gerukt om Zandvoort voor dit bedrag (maar waarschijnlijk een veelvoud hiervan) weer in het F1-circuit te laten komen.
En alle milieumaatregelen die wij in dit land zullen moeten maken vanwege 'Parijs 2015' is een lachertje om dit de mensen door de strot te laten duwen.
Nou, niet alleen volgens Youp hoor. Als je beweert dat iedereen weet dat Assen betere papieren heeft, dan kan je ook wel stellen dat iedereen begrijpt waarom Liberty Global nou juist concrete plannen met Bennie gesmeed heeft.quote:Op zaterdag 3 november 2018 13:54 schreef sp3c het volgende:
[..]
volgens youp ja maar echt scherp is het allemaal niet, Bernhard de tweedehands oranje huisjesmelker blabla kots
gewoon niet zo'n goede column
mogelijk, weet ik niet natuurlijk, heel dat formule 1 wereldje is Grieks voor mij man, ik weet dat Assen betere papieren heeft omdat iedereen dat overal te pas en te onpas roept als het onderwerp ter sprake komt dus ik ga er gewoon van uitquote:Op zaterdag 3 november 2018 13:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou, niet alleen volgens Youp hoor. Als je beweert dat iedereen weet dat Assen betere papieren heeft, dan kan je ook wel stellen dat iedereen begrijpt waarom Liberty Global nou juist concrete plannen met Bennie gesmeed heeft.
Dat het vervolgens niet zo heel scherp is dat Youp dat daadwerkelijk uitspreekt is een ander iets, maar hij heeft gewoon gelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |