sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 12:24 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Francorchamps [ Bericht 69% gewijzigd door zoem op 30-07-2018 17:50:46 ] | |
Dven | maandag 23 juli 2018 @ 12:27 |
is er een gifje van stuurrammende Vettel? | |
Zorro | maandag 23 juli 2018 @ 12:27 |
Klopt. En het is dus aan de stewards om te bepalen of dit een "toevallige" overschrijding tijdens een race ronde is of een actie om de pit in te gaan. Dat lijkt me in dit geval vrij duidelijk. Er staat niet voor niks "EnterING". Bezig met, dus. En dat was hij overduidelijk. | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 12:28 |
Entering the pit lane is imho pas als je de lijn tussen pit entry en pit lane overschrijdt. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 12:30 |
Dat verzin ik niet. Dat is de logische conclusie naar aanleiding van de enige wijziging in artikel 4 van hoofdstuk IV van de International Sporting Code... De regel was: Except in cases of force majeure (accepted as such by the Stewards), the crossing, in any direction, of the line separating the pit entry and the track is prohibited. De regel is: Except in cases of force majeure (accepted as such by the Stewards), the crossing, in any direction, of the line separating the pit entry and the track by a car entering the pit lane is prohibited. Dus is een opheffende factor voor deze regel een auto die NIET de pitlane in rijdt. Dat heet logica. | |
Zorro | maandag 23 juli 2018 @ 12:30 |
En dat is waar we het niet eens zijn. Voor mij is het het inzetten van de actie om de pit in te gaan. Anders was het nl niet "Entering" maar "has entered" | |
THEFXR | maandag 23 juli 2018 @ 12:34 |
als het is zoals jij zegt, kan je dan een voorbeeld geven van wat een auto moet doen om de overtreding te begaan? | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 12:35 |
Nee, dat volgt daar niet uit. 'Entering the pit lane' betekent wat het zegt. 'Entering', niet 'entered'. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 12:35 |
Maar de regel is niet in de verleden tijd geschreven. If at anytime before a car has entered the pit lane, the line between the pit entry and the track has been crossed in any direction, this will be an infringement of this rule. Dezelfde regel, maar dan in voltooid verleden tijd. Ook nu heeft HAM die regel niet gebroken, want hij has niet de pitlane ge-entered. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 12:36 |
Eh, ik zou het nog maar een keer lezen. | |
THEFXR | maandag 23 juli 2018 @ 12:36 |
Als hij niks heeft gebroken, had er ook niets mee gedaan geweest | |
#ANONIEM | maandag 23 juli 2018 @ 12:36 |
Als jullie er uit zijn, wat dan? Mailtje naar de stewards over hoe ze het hadden moeten doen? | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 12:37 |
Even kijken... Links over het gras rijden om een ander in te halen en dan weer terug de pit entry op... Kijken wat je achterligger doet, en dan na de safetycar lijn (en dat paaltje) naar rechts over de streep rijden om alsnog te pitten. Zomaar twee mogelijke overtredingen van deze regel. | |
Dven | maandag 23 juli 2018 @ 12:37 |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 12:38 |
Oh, die heb ik al gestuurd. Ik wacht nu op het persbericht dat de reprimande is ingetrokken. | |
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 12:39 |
ik snap die discussie ook niet, gelukkig is het raceweek dus snel weer wat anders om ruzie over te hebben | |
opgebaarde | maandag 23 juli 2018 @ 12:40 |
Heb je al gevonden wat normaliter de straf is? | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 12:41 |
Waarom vraag je dat aan mij? | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 12:41 |
Niet volgens de Engelse grammatica, imho. Entering betekent dat je dat op dat moment aan het doen bent, en dat deed hij niet want hij was nog op de pit entry. Anders had er iets gestaan van going to enter the pit lane. | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 12:43 |
5s zoals ik al in het vorige topic plaatste | |
opgebaarde | maandag 23 juli 2018 @ 12:43 |
omdat de straf volgens jou lager uitgevallen is | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 12:44 |
Om een handeling uit te voeren moet die handeling uiteindelijk in het verleden liggen... Toch? Dat betekend dat de handeling 'entering the pit lane', uiteindelijk moet uitmonden in een voltooid tegenwoordige tijd, of present perfect in het engels: 'has entered the pit lane'... Dat is niet het geval, dus hij was niet entering the pit lane Ook Stewards maken fouten, en dat is wat ik zeg. Het is leuk dat ze hem een reprimande geven. Ik zeg alleen dat die reprimande onterecht is, ongeacht wat de heren stewards daar zelf van vinden. | |
Tarado | maandag 23 juli 2018 @ 12:46 |
agree to disagree geen punt verder | |
daNpy | maandag 23 juli 2018 @ 12:48 |
Textueel gezien klopt dit idd. De regel is enkel van toepassing voor auto's die de pitlane (uiteindelijk) inrijden. En dat deed hij niet. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 12:49 |
Volgende regelovertreding waar we het over kunnen hebben: F1 Sporting Regulations: Appendix 3, Artikel 4: Trophies: The trophies, which must be in the form of traditional cups, will be provided by the ASN and must show: a) The FIA Formula 1 World Championship official logo. b) The official name of the event. c) The driver's position. The height of the trophies shall be : a) Winner's and constructor's trophies - no less than 50cm and no more than 65cm high. b) Second and third drivers' trophies - no less than 35cm and no more than 45cm high. Volgens mij is deze regel ook redelijk overtreden met die gedrochten op het podium | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 12:52 |
Nou nee. Hamilton was 'entering the pit lane' maar brak dat af. Door over de lijn te gaan. En dus door een overtreding te begaan. Nogmaals, je moet lezen wat er letterlijk staat. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 12:52 |
Wederom niet volgens mij, maar volgens de stewards. | |
daNpy | maandag 23 juli 2018 @ 12:54 |
Jij ook want die regel geld alleen als de auto daadwerkelijk in de pit komt. En vervalt derhalve dus als dat niet het geval is. Krom maar dat is wat er letterlijk staat. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 12:55 |
Nope. Dan had er gestaan 'has entered'. 'Entering' is een onvoltooide actie. Het heet dan ook niet voor niets 'pit entry'. Je moet het niet moeilijker maken dan het is. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 12:59 |
Op het moment dat hij het afbrak was hij niet meer entering the pit lane. Maar het moment van afbreken was het omgooien van het stuur. Daarna pas ging hij over de lijn. Nog steeds geen overtreding. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 13:02 |
...door het overschrijden van de lijn. Dat is dus verboden. Sorry, maar je zit hier gewoon fout. Je kunt er van alles bij blijven verzinnen, maar het staat duidelijk genoeg in de regels. Daar kunnen zelfs deze stewards niet omheen. | |
opgebaarde | maandag 23 juli 2018 @ 13:03 |
Daar zeg je dat die 5s straf er alleen is als er vooraf expliciet op gewezen is en die waarschuwing vooraf was bij deze GP niet het geval, toch? Alleen firefly heeft het continu over een 'lagere straf' waar ik dat nergens in het bericht van F1 lees en hij weigert aan te geven waar hij het leest. Maar zo ging het vorige keer ook al sigh | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 13:06 |
Zucht... ik heb het nou al een aantal keren aangegeven. Kap eens met dat domme gezuig.
| |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 13:09 |
Klopt, dus volgens die redenatie had Hamilton geen straf moeten krijgen. | |
THEFXR | maandag 23 juli 2018 @ 13:12 |
jep | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 13:14 |
Nee, niet door het overschrijden van de lijn... Door het omgooien van het stuur. Op het moment dat hij zijn intentie om de pitlane in te rijden afbrak was hij nog niet over de lijn. Je lult jezelf keer op keer vast. Ja, dat klopt dat entering een onvoltooide actie is. Maar die actie moet afgerond worden, en dan wordt het inderdaad has entered. Echter is de regel geschreven in de 'present continuous', ofwel onvoltooid tegenwoordige tijd, en dan kan je geen vervoegingen in de 'present perfect' neerzetten, ofwel de voltooid tegenwoordige tijd. Het overschrijden van de lijn die de pit entry van de baan scheidt, in elke richting, is, voor een auto die de pitlane is ingereden, verboden. Dat is raar. Een auto die de pitlane al is binnengereden kan die lijn nooit overschrijden. En is alsnog Hamilton vrij want hij is de pitlane niet binnengereden. Jij maakt het moeilijker dan het is. | |
Asschen_sukar | maandag 23 juli 2018 @ 13:15 |
Iemand nog een Ted's notebook van na de race gevonden? | |
opgebaarde | maandag 23 juli 2018 @ 13:24 |
Dit is de eerste keer. Typisch dat je zo geagiteerd reageert als ik al vier keer om heb gevraagd. Er staat volgens mij nog steeds niet dat er een lagere straf opgelegd is. Wel wordt er gerefereerd aan soortgelijke overtredingen in het verleden (waarbij wij weten dat er bij 7 soortgelijke overtredingen geen tijdstraf gegeven is). De stewards hebben het inderdaad over "verzachtende omstandigheden" wat als we die 7 andere gevallen negeren suggereert dat er anders een tijdstraf uitgesproken zou zijn en dat is wel een belangrijke "als" | |
Quyxz_ | maandag 23 juli 2018 @ 13:29 |
Wat een discussies zeg, over die actie van Hamilton. Hetgene wat ik erover denk, waar ik niemand nog over gehoord heb: De reden dat Hamilton uiteindelijk niet de pit in ging, is dat de pitstop van Bottas aan het mislukken was? Betekent dat dat hij wel de pit in was gegaan als de stop van Bottas wel soepel ging? Echter, als hij wel had gepit, had hij die race waarschijnlijk niet gewonnen. Kortom, de pech van Bottas heeft weer geleid tot een overwinning voor Hamilton? | |
Peterselieman | maandag 23 juli 2018 @ 13:40 |
Ze wisten toen nog niet dat de stop van Bottas ging mislukken, want Bottas reed op dat moment vlak voor Hamilton op de baan. | |
Peterselieman | maandag 23 juli 2018 @ 13:43 |
Zoals al in het vorige topic gemeld: ik vermoed dat volgend jaar de regel zal worden dat wanneer je rechts (of links als de pits links zit) van de bollard gaat dat je dan verplicht bent naar de pitsstraat te gaan. Tenzij er een expliciete boodschap van de wedstrijdleiding is dat dit niet mogelijk is. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 13:56 |
Ik denk, persoonlijk want Mercedes gaat dit nooit toegeven, dat Bottas niet binnen had moeten komen of dat ze op het allerlaatste moment besloten Bottas andere banden te geven dan degenen die ze hadden staan, en dat ze op dat moment ook tegen HAM zeiden dat ie buiten moest blijven. Bandenwissel voor HAM was op dat moment van minder belang want met Bottas achter zich kon hij toch wel voor blijven. Ja, ik denk dat er óf een toevoeging komt in de vorm van een extra lid op artikel 4 in de trant van "wanneer je aan de kant van de pitlane het paaltje voorbij gaat ben je verplicht de pitlane in te rijden en de pits weer via de pit exit lijn te verlaten.", óf de toevoeging 'by a car entering the pitlane' weer verwijdert wordt. Of er wordt in de F1 Sporting Regulation een duidelijke regel met betrekking tot de hele pitstop procedure voor coureurs opgenomen (de FIA international sporting code geldt voor ALLE door de FIA georganiseerde klassen dus wijzigingen daar zijn ze niet zo happig op als het alleen voor de F1 is). | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 13:59 |
. Ok man. Je kunt ook gewoon de tekst letterlijk nemen. Zoals de stewards doen. En niet allemaal dingen erbij verzinnen. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 14:00 |
Dat de stewards zichzelf tegenspreken is geen nieuws. Overigens had je dit allemaal heel makkelijk zelf kunnen opzoeken zonder mij lastig te vallen. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 14:01 |
Ik neem de tekst letterlijk... Er staat letterlijk (echt letterlijk aangezien het geschreven is) 'door een auto die de pitstraat in rijdt'... Hamilton deed dat niet. Alle andere vormen van uitleg zijn een interpretatie van wat er al dan niet staat. | |
BadderHaring | maandag 23 juli 2018 @ 14:03 |
Wanneer rijd je de pitstraat in? | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 14:11 |
Dat blijf je claimen maar het blijft onzin. Lees de definitie van de 'pit entry' nog maar een keertje, waarom is die zo duidelijk gedefinieerd denk je? Dat je verder ook een van de weinigen bent die dit allemaal verzint zou je ook aan het denken moeten zetten. | |
M.Melandri | maandag 23 juli 2018 @ 14:14 |
Was wel jammer voor de race. Had anders nog een leuk duel kunnen worden met Hamilton voor de overwinning, | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 14:15 |
Denk je echt dat Hamilton nog die 10+ seconden had kunnen goedmaken? Alleen al Raikkonen inhalen zou hem een aantal ronden kosten denk ik. Mijn gok is dat het wederom een 2e plaats was geworden zonder Vettel crash. | |
manny | maandag 23 juli 2018 @ 14:18 |
ik kan me wel voorstellen dat je dan even die halve auto verbouwt inderdaad. Man wat zal die gebaald hebben. In het kwadraat | |
M.Melandri | maandag 23 juli 2018 @ 14:26 |
Het gat naar Vettel ging in 7 rondjes van 23s naar 12s en hij was ongeveer 3 seconden per ronde sneller dan Raikkonen dus die had hij wel redelijk snel kunnen inhalen denk ik. Blijft in ieder geval zonde voor de race. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 14:29 |
Om aan te geven dat de Pit Entry niet gelijk is aan de Pit Lane. a) The section of track leading to the pit lane shall be referred to as the “pit entry”. Voor de duidelijkheid: 28.1 The section of track between the first safety car line (dat is waar dat paaltje staat) and the beginning of the pit lane (daar waar je 80 moet rijden op de limiter) will be designated the “pit entry”. 28.2 The section of track between the end of the pit lane and the second safety car line will be designated the “pit exit”. de Pit Lane is dus alles wat daar tussen ligt (ie. Het deel vanaf het bord wat de snelheidslimiet aangeeft, tot de stoplichten aan het eind van de pit lane). Nergens staat een definitie van wat "entering the pit lane" is in de regels. Het enige wat uit entering the pit lane voortvloeit is dat na afloop van entering the pit lane de auto 'in pit lane' is. Hamilton reed niet na afloop van zijn actie 'in the pit lane', dus hij was niet 'entering the pit lane'. Misschien was dat wel zijn initiele intentie, maar die heeft ie afgebroken (en nogmaals, niet door over de lijn te rijden, maar door naar links te sturen al voor hij over de lijn reed). | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 14:45 |
Dat hoeft ook niet, want voor iedereen is dat wel duidelijk. Behalve voor jou, blijkbaar . Tip: wat is de functie van de 'pit entry'? | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 14:46 |
Mja ik weet het niet hoor, ook Hamilton's bandjes gingen vrij hard aan gort en Vettel deed wel heel rustig aan (gek genoeg misschien wel te rustig ). | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 15:00 |
En weer interpreteer je iets op jouw manier. Er is geen regel die stelt dat de pit entry alleen gebruikt mag worden om de pits in te rijden. Er is wel een regel die stelt dat je alleen de pits in mag rijden via de pit entry: IV.4.b) During competition, access to the pit lane is allowed only through the pit entry. Om het even door te trekken naar de set regels omtrent de pit exit: IV.5: Except in cases of force majeure (accepted as such by the Stewards), any line painted on the track at the pit exit for the purpose of separating cars leaving the pits from those on the track must not be crossed by any part of a car leaving the pits. En dat betekent dus dat een auto die NIET de pits uitrijdt (dus die al op de baan rijdt) gewoon over die lijn mag, wat we ook veelvuldig zien als de pit exit op het rechte stuk voor de eerste bocht ligt. Als die pit exit regel als zodanig geinterpreteerd moet worden, dan moet de pit entry regel op dezelfde manier geinterpreteerd worden. Dus een auto die vervolgens NIET de pits inrijdt mag dan ook over die lijn weer de baan op rijden. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 15:03 |
Jawel, want het overschrijden van de lijn tussen de pit entry en de baan is verboden. . | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 15:11 |
Nog 1 keer dan: verboden voor auto's die de pits inrijden, net zoals het voor auto's die de pits uitrijden verboden is om over de lijn bij de pit exit te rijden, maar voor auto's die al op de baan rijden niet. 2 regels die hetzelfde omschreven zijn (met beiden een inclusief criterium die het alleen voor bepaalde auto's verboden maakt en voor anderen niet) met als enige verschil dat ze gelden voor tegenoverliggende einden van de pitstraat dienen op dezelfde wijze gelezen te worden. Dus als er bij de 1 staat dat het geldt voor auto's die de pits uitrijden en we laten het niet gelden voor auto's die niet de pits uitrijden, dan moet het bij de andere regel ook zo zijn dat als er staat dat het geldt voor auto's die de pits inrijden dat het dan niet geldt voor auto's die niet de pits inrijden. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 15:11 |
Reed Hamilton op de baan toen hij over de lijn ging ja of nee? | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 15:21 |
Dat doet er niet toe voor de toepassing van IV.4.d... Reed ie niet op de baan, dan hebben we leaving the track and gaining an advantage. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 15:22 |
Dus waarom begin je er dan over . | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 15:25 |
Ik begin er niet over... Ik geef aan wat een toepassing is van een auto die "niet uit de pits komt". En dat is bijvoorbeeld een auto die al op de baan rijdt. "niet uit de pits komen" is hetzelfde als "reed direct hiervoor niet door de pitstraat", en "niet de pits binnenkomt" is hetzelfde als "rijdt direct hierna niet door de pitstraat". | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 15:27 |
Kijk je woordspelletjes zijn allemaal heel leuk maar het gaat je niet helpen. Hamilton ging over de lijn terwijl hij de pits inreed. Dat mag niet. Daar zul je het mee moeten doen. | |
opgebaarde | maandag 23 juli 2018 @ 15:28 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door Nattekat op 23-07-2018 15:41:18 ] | |
Fer | maandag 23 juli 2018 @ 15:40 |
Als het niet mocht had hij wel straf gekregen. | |
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 15:41 |
Zullen we het niet persoonlijk gaan maken hier? | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 15:42 |
Mijn woordspelletjes? Jij begint ineens over of Hamilton op de baan reed of niet, terwijl ik het rijden op de baan alleen maar gebruikte om een voorbeeld te geven van een auto die niet de pits uit rijdt... Maar dat hele deel, dat als je 1 regel op een bepaalde manier leest, dat je dan een gelijke regel op dezelfde manier moet interpreteren, negeer je even. Net als ongeveer 3/4 van de post waarin ik de regel voor de pit exit quote, direct uit het regelboek... Je moet wat om je gelijk te halen, al is het hele delen bewijs gewoon negeren. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 15:44 |
Er komt gewoon helemaal geen interpretatie bij kijken. De regels zijn duidelijk. | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 15:44 |
Dat heeft hij dan ook. Niet opgelet? | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 15:47 |
Inderdaad... Er staat heel duidelijk "een auto die de pit straat in rijdt"... En dat staat er op exact dezelfde manier zoals het staat bij de regels voor de pit exit... Daar staat "een auto die de pits uitrijdt". Als bij de pit exit geldt dat een auto die niet de pits uitrijdt wel over die lijn mag, dan mag het bij de pit entry ook voor een auto die niet de pits in rijdt (maar weer de baan op stuurt). Elke andere vorm van interpretatie is incorrect. En dat is inclusief de interpretatie die de Stewards hadden/hebben. | |
Automatic_Rock | maandag 23 juli 2018 @ 15:48 |
Hij kreeg ook een straf. Een reprimande is niet hetzelfde als een waarschuwend vingertje. Je merkt er alleen pas iets van als je er drie te pakken hebt geloof ik, | |
Fir3fly | maandag 23 juli 2018 @ 15:52 |
Dit volgt nergens uit. Elke regel staat gewoon op zich. | |
TagForce | maandag 23 juli 2018 @ 16:01 |
Op die manier wordt begrijpend lezen van de regels wel heel erg lastig, niet? Daarom letterlijk nemen wat er staat... En dus niet allerlei randregels erbij verzinnen die niet bestaan (zoals wat "entering the pit lane" inhoudt bijvoorbeeld). Als mensen bij de ene regel een bepaalde uitspraak op een bepaalde manier bedoelen, dan mag je er vanuit gaan dat diezelfde mensen bij de andere regel dezelfde uitspraak op dezelfde manier bedoelen. Als ze iets anders bedoelen schrijven ze wel iets anders op. Maar we gaan er niet uitkomen. Ik verwacht slechts excuses als de reprimande teruggedraaid wordt (wat niet gaat gebeuren) | |
BadderHaring | maandag 23 juli 2018 @ 16:20 |
Stormloop-topic van hoog niveau dit. | |
JayHovah | maandag 23 juli 2018 @ 16:27 |
Hoelang gaat het nou nog door over de eventuele straf van Hamilton die hij wel of niet zou moeten krijgen? Hij kreeg een tik op de vingers van de FIA, meer niet. Punt, einde verhaal, Get over it. Nieuwe raceweek -> Hungaroring. | |
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 16:35 |
Het is pas raceweek als de OP er is. | |
ESF1Gamer | maandag 23 juli 2018 @ 17:46 |
Nee, als het maandag is en aanstaande zondag een race is | |
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 17:48 |
De race wordt gewoon afgelast als de OP er nog niet is. | |
Whiskers2009 | maandag 23 juli 2018 @ 17:59 |
Maak 'm zelf dan... | |
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 19:03 |
Ok | |
THEFXR | maandag 23 juli 2018 @ 19:04 |
#ANONIEM | maandag 23 juli 2018 @ 19:31 |
Deze OP
| |
#ANONIEM | maandag 23 juli 2018 @ 20:38 |
Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Hungaroring [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2018 20:40:54 ] | |
sasquatsch | maandag 23 juli 2018 @ 20:43 |
Raceweek | |
MrBanaan1 | maandag 23 juli 2018 @ 20:48 |
Ondanks dat ik al jaren F1 volg moet ik bekennen het bandenreglement nog steeds niet 100% te kennen. Op basis waarvan selecteert men nu de 3 banden die gebruikt mogen worden? En waren kosten/logistiek de enige reden dat er niet meer dan 3 gebruikt mogen worden? | |
Klummie | maandag 23 juli 2018 @ 21:03 |
Hij is weer fijn Crash. | |
#ANONIEM | maandag 23 juli 2018 @ 21:12 |
Plek 3 t/m 6 zit slecht 26 punten tussen in het kampioenschap, Max kan nog een paar plekjes stijgen hopelijk. Sterker nog, plek 3 is nog nog mogelijk. (wishfull thinking?) | |
Whiskers2009 | maandag 23 juli 2018 @ 21:17 |
| |
JayHovah | maandag 23 juli 2018 @ 21:18 |
Pirelli maakt ruim van tevoren welke 3 bandensoorten er beschikbaar zijn voor het weekend en de coureur / race engineer kiezen hoeveel banden ze van welke set willen hebben. Waarop Pirelli de keuze baseert? Waarschijnlijk op griplevel van de baan, lengte van het circuit, gemiddelde bandentemperatuur. Hypersoft lijkt me een goede keuze voor korte circuits (zoals Monaco en Red Bull Ring). | |
Nattekat | maandag 23 juli 2018 @ 22:53 |
Maar vervolgens wel vragen of ie vervangen kan worden | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 24 juli 2018 @ 01:27 |
Entering betekent dat je er nog mee bezig bent en dus nog niet hebt afgerond. Je bent dus nog niet de pit ingereden, maar er naar toe onderweg. Anders zou je ook niet de witte lijn kunnen overschrijden, want die is er niet meer na de witte lijn die de pit entry markeert. | |
Meike26 | dinsdag 24 juli 2018 @ 07:56 |
Poging een wit voetje bij hem te halen om volgende keer wel de podium interviews te kunnen doen ? | |
Tarado | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:12 |
zal wel wat dieper zitten, de grootste coureurs laten zich geen kampioenschap afpakken in de beste auto, wel leuk van Nico | |
Tarado | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:23 |
verder even los van de rijders kwaliteiten maar wat voor jankertje ben je dan dat je niet geïnterviewd wil worden door je ex teammaat die je fair and square verslagen heeft | |
vosss | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:30 |
Dat dus. Over het paard getilde lamlul | |
vosss | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:31 |
Maargoed, ik vind dat alle podium interviews door Davide gedaan moeten worden | |
Abdus18 | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:40 |
Nee, door Kai ! En dan wel elke keer in een ander kleurig pak | |
opreis | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:47 |
Vettel laat zich ook gewoon door webber interviewen en dat waren ook niet bepaald vrienden | |
vosss | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:55 |
ok dan wisselen we ebel en valgekkie af. Om en om. | |
vosss | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:56 |
webber heeft geen kampioenschap van Vettel gestolen. Denk dat Lewis daar zo over denkt. | |
Tarado | dinsdag 24 juli 2018 @ 09:04 |
dat maakt die titel nog meer de moeite waard | |
THEFXR | dinsdag 24 juli 2018 @ 09:09 |
Nico is happy, vrouw, kinderen en is populair. Lewis heeft niks, behalve veel geld. | |
sasquatsch | dinsdag 24 juli 2018 @ 10:52 |
Het vette deel klopt, alleen er naar toe onderweg niet (dan is het namelijk going to enter). Entering is imho het moment waarop je de witte lijn, die de pit entry en de pit lane scheidt, overschrijdt. De pit entry is namelijk de weg van de baan naar de pit lane en niet die witte lijn. Maar goed, er is al genoeg over gediscussieerd de afgelopen dagen, dus let's agree to disagree. | |
franske19 | dinsdag 24 juli 2018 @ 14:13 |
Vind hem een beetje een laffe zak. WDC en dan direct stoppen. | |
THEFXR | dinsdag 24 juli 2018 @ 14:24 |
ach ja, doel bereikt en money in the bank | |
Tarado | dinsdag 24 juli 2018 @ 14:24 |
dat vind ik dan weer mooi, ook hierover zijn de meningen verdeeld | |
BadderHaring | dinsdag 24 juli 2018 @ 14:51 |
Prachtig toch. De ultieme troll. Tegen de verwachting in je eerste rijder aftroeven en dan geen kans op revanche geven. Ik vind het mooi. Lekker Hamilton in de zeik nemen en dan afzwaaien. | |
Tarado | dinsdag 24 juli 2018 @ 14:54 |
same here en het mooiste is dat hij (ham) er nog steeds pissig over is maar goed dat komt ook omdat hij hierdoor nooit bij de allergrootsten zal horen | |
BadderHaring | dinsdag 24 juli 2018 @ 14:57 |
Exact. Gewoon heerlijk. Maar ik ben dan ook geen Hamilton-fan. Goede coureur hoor, zet hem 100x in dezelfde auto als Rosberg en hij wordt 99x wereldkampioen. Maar Rosberg is gewoon een veel prettiger mens, of komt althans zo over. Minder gemaakt. Des te mooier dat juist hij Hamilton zo te pakken neemt | |
Smacked_Actor | dinsdag 24 juli 2018 @ 15:43 |
Hoe dat? | |
daNpy | dinsdag 24 juli 2018 @ 15:48 |
Verloren van Rosberg in dezelfde auto | |
Weltschmerz | dinsdag 24 juli 2018 @ 15:53 |
Nee hoor. Dat werd vantevoren geroepen, en dan 9 van de 10 keer, maar toen bleek Rosberg behoorlijk aan hem gewaagd. In de andere kampioenschappen in de superieure Mercedes moest hij ook een handje geholpen worden. Daarvoor had Button hem netto over drie jaar verslagen, terwijl daarvan ook gezegd werd dat hij geen kans zou maken. Bottas doet het ook weer 'verrassend' goed tov Hamilton en presteert dit jaar tot nu toe zelfs beter. Hamilton is gewoon niet zo heel goed, en veel minder dan beweerd. Ik zie ook wel dat hij wat extra's op subtoppers als Button, Rosberg en Bottas, die zul je niet zo snel een subliem rondje zien maken gewoon omdat ze die snelheid niet hebben. Maar hij mist ook dingen die zij wel hebben. De combinatie van de meest superieure auto uit de geschiedenis van de F1 in combinatie met vooraf niet al te hoog aangeschreven teamgenoten Rosberg en Bottas heeft van hem meer gemaakt dan een incidentele wereldkampioen. | |
M.Melandri | dinsdag 24 juli 2018 @ 16:14 |
Bottas dit jaar beter dan Hamilton ? Oke dan. | |
Bonobo11 | dinsdag 24 juli 2018 @ 16:15 |
Z'n huwelijk had nog zo'n jaar niet overleefd. Nu is Nico happy | |
M.Melandri | dinsdag 24 juli 2018 @ 16:18 |
Was ook heel verstandig. Alles viel op zijn plek dat jaar door o.a. wat mechanische problemen bij Hamilton. | |
BadderHaring | dinsdag 24 juli 2018 @ 17:07 |
Weltschmerz is niet altijd even objectief | |
Peterselieman | dinsdag 24 juli 2018 @ 18:16 |
Hamilton heeft al meerdere malen titels weggegooid terwijl hij toch echt de beste auto had. | |
Monolith | dinsdag 24 juli 2018 @ 18:42 |
Geen idee of het al voorbij gekomen was, maar kennelijk kon Renault niet genoeg onderdelen leveren om alles bij RIC te vervangen afgelopen weekend: https://www.gpblog.com/nl(...)en-aan-red-bull.html | |
Smacked_Actor | dinsdag 24 juli 2018 @ 18:57 |
Heeft Hamilton nog een woord gerept over zijn egocentrische mallotenvertoning tijdens de afgelopen qualificatie? Jammer dat ie daar de boel niet in de soep draaide, had ie in Hongarije weer achteraan kunnen starten | |
ATuin-hek | dinsdag 24 juli 2018 @ 18:59 |
Ja bizar... Ik zat me al af te vragen waarom ze niet alles vervangen hadden. | |
Fer | dinsdag 24 juli 2018 @ 19:36 |
Abite Bullshit weer. Ricciardo zit al op 3 ICE/TC/H, iedere volgende motor is weer een gridpenaly, hadden ze beter deze kunnen meepakken voor een extra reservemotor in de poule.
| |
boegschroef | dinsdag 24 juli 2018 @ 19:42 |
Ik snapte het ook al niet, voor Ric was er niets te verliezen. De enige reden om het niet te doen zou zijn om de centen. Maar iets zegt me dat RB daar geen problemen mee heeft. | |
Asschen_sukar | dinsdag 24 juli 2018 @ 20:00 |
Gewoon beetje zieken van Renault | |
THEFXR | dinsdag 24 juli 2018 @ 20:17 |
man, man, dat het vorige jaar bij de laatste race was vond ik al triest, maar op de helft?? fuck you renault, echt waar. | |
Rossdale | dinsdag 24 juli 2018 @ 20:18 |
Ze hoeven ook maar een motor minder per rijder te maken dit jaar | |
THEFXR | dinsdag 24 juli 2018 @ 20:19 |
ooh spec C? wanneer komt die dan uit | |
spectrumanalyser | dinsdag 24 juli 2018 @ 20:27 |
na de zomerstop bij Spa-Francorchamps. Althans, volgens sportnieuws.nl is dat volgens Cyril Abiteboul tegen Auto-motor-und-sport.de gezegd. https://www.auto-motor-un(...)be6337.1532456765580 | |
DeeBee | dinsdag 24 juli 2018 @ 20:53 |
Zomerstop 2020 ja | |
daNpy | dinsdag 24 juli 2018 @ 21:15 |
Alleen bij de kwali? Volgens mij heeft hij het hele weekend wel diva gedrag vertoond | |
sasquatsch | dinsdag 24 juli 2018 @ 21:24 |
Geen kwestie van niet kunnen, maar niet willen, begrijp ik. Nu snap ik waarom RBR weg wil bij Renault. Hier kun je niet op bouwen. | |
opgebaarde | dinsdag 24 juli 2018 @ 21:28 |
Dit is echt bizar | |
bokkepoot | dinsdag 24 juli 2018 @ 21:51 |
Niet meer dan logisch, volgend jaar wil Renault op het niveau van Redbull zitten schat ik zo in. Ik verwacht eigenlijk dat als Max en Ric nog wat punten binnen halen Redbull het laatste stuk met Honda gaan rijden. Constructeurs is dan toch al binnen en de extra data en exposure met zo'n stunt zijn het overwegen wel waard | |
THEFXR | dinsdag 24 juli 2018 @ 22:33 |
oooh, weer die valse beloftes van Renault | |
THEFXR | dinsdag 24 juli 2018 @ 22:34 |
dat kan niet | |
bokkepoot | dinsdag 24 juli 2018 @ 22:43 |
Er mag halverwege seizoen van motor gewisseld worden. Echter gaan de punten dan wel weg. Of zie ik iets over het hoofd? | |
ondeugend | dinsdag 24 juli 2018 @ 23:17 |
Geen idee of dit al gepost is maar dit schijnt weer een (verwijderde) insta van Lewis te zijn. | |
Ener-G | dinsdag 24 juli 2018 @ 23:20 |
officieel is het een TAG motor, geen Renault.. wellicht dat er via een omweg iets te regelen is, maar ik zie het ook niet gebeuren.. de aanpassingen aan het chassis en de bak alleen al.. het is niet zo dat die motoren plug en play inwisselbaar zijn. | |
sasquatsch | dinsdag 24 juli 2018 @ 23:32 |
Klopt deels. Red Bull Racing - TAG Heuer en Red Bull Racing - Honda worden dan gezien als twee verschillende constructeurs. Dus de punten blijven staan en de punten die ze daarna krijgen (met de Honda motor) worden apart geteld. De vraag is of het kan. Hoewel de ophangingspunten van de motoren gestandaardiseerd zijn, moet de motor wel passen binnen de behuizing en moet er een nieuwe versnellingsbak gemaakt worden (of moeten ze die van Toro Rosso gebruiken). Het zal in ieder geval niet eenvoudig zijn. | |
Fer | dinsdag 24 juli 2018 @ 23:41 |
Teveel gedoe omdat het ook races ver weg zijn, Amerika, Azie. Denk dat wr moeten wachten tot de Abu Dahbi test. | |
Meike26 | woensdag 25 juli 2018 @ 00:02 |
Honda zit in Milton Keanes, RBR zit in Milton Keanes. Nu is RedBull van alle teams op de grid denk ik wel het best in 'omdenken'. Wat zou voor beide teams, RBR en STR + Honda nu de beste strategie zijn om meeste profijt te hebben bij dit laatste (tweede) deel van het seizoen en de aanloop naar 2019 ? Dan denk ik dat de Honda faciliteit als databank/center geldt voor beide teams. RBR zou eenvoudig al gps en overige data kunnen vergelijken met de STR's en hun eigen Renault motoren, dus staat er (in mijn verwachting) bij Honda in MK in een hoekje een computer + RBR chassis te loeien ende schudden met Honda en chassis gegevens van STR. Het zou qua PR een erg sterke actie zijn van RBR en Honda om de laatste races al met Honda te gaan rijden, een dikkere middelvinger naar Renault kunnen ze niet trekken Alleen als hun 3e plek in het constructeurs veilig is gesteld en er geen zich meer is op P2. En die stand in het WCC is al vrij dichtbij. [ Bericht 0% gewijzigd door Meike26 op 25-07-2018 00:35:47 ] | |
bokkepoot | woensdag 25 juli 2018 @ 00:17 |
Er gaan geruchten dat er al een RB14 is met een Honda motor. Versnellingsbak kan idd van Torro Rosso. Ik verwacht ook niet dat Redbull de stap waagt, maar aan de andere kant weet je het nooit met die gasten | |
Sinister-D- | woensdag 25 juli 2018 @ 07:16 |
waar heeft die het nu weer over Scheelt toch iets in die gast zijn bovenpan | |
BadderHaring | woensdag 25 juli 2018 @ 07:49 |
Nog steeds erg, erg mad dat Rosberg WK is geworden. | |
Weltschmerz | woensdag 25 juli 2018 @ 09:35 |
Het maakt elkaar niet zoveel he? Hamilton iets meer sterke staaltjes, Bottas wat constanter, Hamilton veruit de gelukkigste. | |
M.Melandri | woensdag 25 juli 2018 @ 11:18 |
Uiteindelijk is Hamilton het merendeel van de races gewoon sneller geweest in kwalificatie en op racepace. Puntenverschil valt idd wel wat groot uit voorlopig door een paar pechgevallen bij Bottas. Dat Hamilton bovenaan staat heeft met de fouten van Vettel te maken. Zonder 3 grote fouten had hij gewoon bovenaan gestaan. Hamilton blijft wel de punten halen. Pech/geluk zijn bij hem redelijk in balans. Hockenheim had hij zonder SC ook gewonnen en in Silverstone werd hij van de baan gereden. | |
Gezicht | woensdag 25 juli 2018 @ 11:44 |
Je kunt sowieso niet ontkennen dat Bottas dit jaar behoorlijk wat pech heeft gehad. | |
Zorro | woensdag 25 juli 2018 @ 11:56 |
Marchionne overleden https://www.nu.nl/economi(...)ionne-overleden.html | |
Rossdale | woensdag 25 juli 2018 @ 12:09 |
Wow dat is snel gegaan | |
Weltschmerz | woensdag 25 juli 2018 @ 12:10 |
Veruit de grootste fout van Vettel was dan ook proberen om Bottas te passeren in Baku, hij had zich gelukkig moeten prijzen met de situatie dat Bottas Hamilton voorbij ging in de WK stand. Contact bij de start of de bocht niet halen met slicks op een veranderlijke baan zijn fouten maar wel fouten die er een beetje bijhoren. Baku was een verkeerde beslissing terwijl hij de tijd had achter de SC om erover na te denken. De ene fout pakt slechter uit dan de ander, maar Hamilton verneukte natuurlijk wel gewoon zelf de start in Silverstone. Bij fatsoenlijke wedstrijdleiding en bestraffing was Hamilton in Silverstone geen 2e geworden en had hij Hockenheim niet gewonnen. Bottas strategie is ook al een paar keer geofferd voor Hamilton en dat Hamilton bijvoorbeeld uitviel met pech in Oostenrijk neemt niet weg dat hij gewoon heel matig aan het rijden was, net als in Baku trouwens waar hij ondanks dat won. Hamilton is in de kwalificatie gemiddeld nog geen 10e sneller dan Bottas. Dat is te weinig voor een kwalificatiespecialist, het is te weinig tov een Bottas, het is dan ook wéér veel minder dan vooraf ingeschat door de Hamiltonfanclub en het is ook niet consistent maar gemiddeld. Leuk, eens in de 5 races zo'n superrondje, maar 6-5 in het kwalificatieduel is gewoon te mager. | |
ondeugend | woensdag 25 juli 2018 @ 12:32 |
Hier ook nog maar even danbericht van 2015 Sorry! | |
Sinister-D- | woensdag 25 juli 2018 @ 12:37 |
2015 | |
Rossdale | woensdag 25 juli 2018 @ 13:18 |
Goed bezig hoor | |
THEFXR | woensdag 25 juli 2018 @ 13:22 |
start van de tour | |
Rossdale | woensdag 25 juli 2018 @ 13:26 |
Ze hebben Vettel verkeerd geschreven | |
TagForce | woensdag 25 juli 2018 @ 14:14 |
| |
JayHovah | woensdag 25 juli 2018 @ 14:55 |
En dan moet het nog op een “BLUE FLAG!” geschreven worden... | |
DeTolk | woensdag 25 juli 2018 @ 15:01 |
En Vettel rijdt helemaal niet in een Skoda | |
Whiskers2009 | woensdag 25 juli 2018 @ 19:17 |
Typisch Ocon. Altijd een sneer naar Max... https://www.gpblog.com/nl(...)k-inconsistent-.html | |
Gezicht | woensdag 25 juli 2018 @ 19:23 |
Verstappen zou Ocon in die tijd (GP3) toch ook eens een klap hebben verkocht? | |
Monolith | woensdag 25 juli 2018 @ 19:30 |
Ach, Ocon rijdt Perez nou ook niet bepaald naar huis en heel consistent is hij zelf ook niet. | |
Sinister-D- | woensdag 25 juli 2018 @ 22:26 |
karting tijd. Max heeft nooit GP3 gereden. | |
JayHovah | donderdag 26 juli 2018 @ 03:03 |
Formule 3 hebben ze tegen elkaar één seizoen gereden...waar Ocon overigens kampioen werd. | |
Sinister-D- | donderdag 26 juli 2018 @ 07:25 |
klopt. Maar dat handgemeen speelde zich voor de eenzitters af. Dus dan moet het wel in de karting geweest zijn aangezien de F3 het enige jaar van Max is geweest vóór F1. | |
JayHovah | donderdag 26 juli 2018 @ 07:51 |
Ik weet niet of Max zoiets gedaan heeft maar ik heb in zijn kartingtijd vader Jos wel meerdere malen “zijn mouwen zien opstropen” tegenover concurrentie en baancommissarissen als hij het idee kreeg dat Max benadeeld werd.
| |
XL | donderdag 26 juli 2018 @ 08:08 |
De driver lineup van force India is dan ook niet slecht. Beetje foutgevoelig, maar wellicht de beste lineup na Red Bull en wellicht ook na Mercedes... moeilijk te zeggen hoe goed Bottas nu precies is. | |
BadderHaring | donderdag 26 juli 2018 @ 08:24 |
Neuh, maar je was wel een concurrent dus ook alles behalve objectief. | |
BadderHaring | donderdag 26 juli 2018 @ 08:26 |
Die Ocon heeft ook geen gebrek aan zelfvertrouwen hè. Manmanman. | |
aesop | donderdag 26 juli 2018 @ 08:30 |
Key naar McLaren volgens de BBC. Hij werd altijd als troonopvolger van Newey gezien, maar de laatste jaren is het enthousiasme wat minder geworden. Weer een flater van McLaren? | |
SnowOokami | donderdag 26 juli 2018 @ 08:38 |
Denk dat hij bij McLaren meer vrijheid krijgt dan bij RB/RBT. Vooral dit jaar zal hij waarschijnlijk flink hebben moeten inboeten op zijn filosofie. | |
Rossdale | donderdag 26 juli 2018 @ 09:47 |
Goede keuze van McLaren lijkt me. Hebben ze dan toch eindelijk door dat ze bij lange na niet het beste chassis van het veld hebben? | |
Sinister-D- | donderdag 26 juli 2018 @ 12:37 |
dat is dan ook absoluut geen verkeerde eigenschap als (wereld)kampioen worden je doel is. [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 26-07-2018 14:59:56 ] | |
BadderHaring | donderdag 26 juli 2018 @ 13:10 |
Zelfkennis is misschien belangrijker. | |
Scrutinizer | donderdag 26 juli 2018 @ 13:55 |
Ocon zou eigenlijk moeten zeggen: "Wat doe ik hier nog? Van Max kan ik nooit winnen, ik kan maar beter stoppen." Dan hebben we de komende jaren F1-races tussen Verstappen en Stroll. | |
Whiskers2009 | donderdag 26 juli 2018 @ 14:52 |
Niet alleen dat, maar Max was voornamelijk inconsistent door zijn materiaal terwijl Ocon bij een topteam reed. Maar dat vertelt hij er natuurlijk niet bij... | |
Whiskers2009 | donderdag 26 juli 2018 @ 14:57 |
Hier trouwens een iets uitgebreider artikel over wat Ocon zei: https://www.f1today.net/n(...)en-heftige-gevechten | |
daNpy | donderdag 26 juli 2018 @ 14:58 |
Ze hebben (Sainz ook) niet echt door dat het feit dat ze zichzelf afmeten aan de prestaties van Max al genoeg zegt | |
sasquatsch | donderdag 26 juli 2018 @ 15:03 |
Dat hadden ze al door
| |
Whiskers2009 | donderdag 26 juli 2018 @ 15:14 |
Scherp! | |
Sinister-D- | vrijdag 27 juli 2018 @ 14:19 |
om hier nog eens op terug te komen: Slappe zak hooi | |
Tarado | vrijdag 27 juli 2018 @ 14:20 |
vermoeiend mannetje is het wel ja, ik gun het Vettel met de dag meer | |
sasquatsch | vrijdag 27 juli 2018 @ 14:59 |
Force India naar de rechtbank. Voor een naderend faillissement?
| |
HansvanOchten | zaterdag 28 juli 2018 @ 21:29 |
https://www.gpblog.com/nl(...)-laten-stellen-.html Dit zag ik langskomen | |
zoem | zaterdag 28 juli 2018 @ 22:01 |
Volgens mij willen Perez/Mercedes voorkomen dat FI verkocht wordt aan een dubieuze partij. Mallya heeft a.s. dinsdag namelijk zijn laatste zitting over zijn uitzetting naar India. Als dat gebeurt dan zou de toekomst van FI onzeker zijn. Met deze stap voorkomen ze dat. Verder is er potentieel interesse vanuit de familie Stroll. Pa zou mogelijk geldt in het team willen investeren in ruil voor een stoeltje voor Lance. | |
Rossdale | zaterdag 28 juli 2018 @ 22:12 |
Liever de Andretti's dan Stroll. Dan valt Williams straks helemaal om, schiet je dus weinig mee op | |
Sinister-D- | zaterdag 28 juli 2018 @ 22:22 |
juist En als we even chauvinistisch mogen doen: wie weet maakt Robin Frijns dan alsnog een kans in F1, die staat nogal hoog aangeschreven bij de Andretti's kan Max un plat onder-uske met 'm hebben
| |
Kleffe_Dop | zaterdag 28 juli 2018 @ 23:26 |
Andretti zou kwa naam wel geweldig zijn natuurlijk. | |
Whiskers2009 | zaterdag 28 juli 2018 @ 23:33 |
Wat heb ik ermee van doen? | |
sasquatsch | zondag 29 juli 2018 @ 00:11 |
Niet alleen Pa Stroll. Er zouden al een tijdje vijf gegadigden zijn en daar is deze week nog een bijgekomen, Pa Mazepin. | |
habitue | zondag 29 juli 2018 @ 09:46 |
Waarom was Max gister zo sloom in de regen eig? | |
tja77 | zondag 29 juli 2018 @ 09:49 |
Geen grip. | |
vosss | zondag 29 juli 2018 @ 10:01 |
| |
THEFXR | zondag 29 juli 2018 @ 10:11 |
vroeger zou bernie dit regelen, weet niet of merc dit wil tenzij het de hele F1 treft. | |
zoem | zondag 29 juli 2018 @ 10:12 |
vosss | zondag 29 juli 2018 @ 10:20 |
Wel goed van hem. | |
sasquatsch | zondag 29 juli 2018 @ 10:54 |
| |
Rossdale | zondag 29 juli 2018 @ 11:53 |
Zeker, die is de held van de fabriek op dit moment Als het team nu wordt verkocht dan kan ik me niet voorstellen dat ze zijn zitje aan iemand anders kunnen gaan weggeven. | |
nils7 | zondag 29 juli 2018 @ 14:15 |
Volgens Mol wil Mercedes en Liberty een betrouwbare partij: Andretti | |
Meike26 | zondag 29 juli 2018 @ 14:26 |
Volgens mijn had Perez toch ook interesse om weer naar Sauber te gaan? Of zou dat een maniertje zijn om zijn prijs op te drijven voor de nieuwe teameigenaar ?! | |
sasquatsch | zondag 29 juli 2018 @ 14:51 |
Niet Sauber, maar Haas, volgens mij. | |
klaasweetalles | zondag 29 juli 2018 @ 15:04 |
max eindigt in de top 3 | |
Nattekat | zondag 29 juli 2018 @ 15:05 |
Intromuziekgenot | |
klaasweetalles | zondag 29 juli 2018 @ 15:05 |
o ben jij er ook weer | |
klaasweetalles | zondag 29 juli 2018 @ 15:23 |
balkenden kan nu weer opdonderen | |
THEFXR | maandag 30 juli 2018 @ 13:03 |
| |
Metalfreak | maandag 30 juli 2018 @ 13:08 |
Ah, er is weer een of andere PR pipo geweest die heeft gezegd dat het beter is als hij zijn excuses aanbiedt omdat er anders weer een of andere special snowflake beledigd gaat zijn en dat breed in de media zal gaan uiten, maar als je verder leest staat hij eigenlijk nog gewoon achter zijn woorden. En terecht ook... | |
daNpy | maandag 30 juli 2018 @ 13:41 |
Ik vroeg me al af of er binnen RBR is besloten dat er meer naar buiten gecommuniceerd mag worden nu de deal met Honda rond is. Wat Max zei wat niet mals en ik kan me niet herinneren eerder zo tekeer te zijn gegaan over Renault. Ook Horner is het goed praten flink aan het minderen zullen we maar zeggen. | |
Monolith | maandag 30 juli 2018 @ 13:57 |
Fucks en shits liggen ook nogal gevoelig in de Angelsaksische (media)wereld, dus ik denk dat dat wellicht een belangrijkere rol heeft gespeeld dan het feit dat Renault het mikpunt was. | |
BadderHaring | maandag 30 juli 2018 @ 14:07 |
"Ik ben dus voorzitter van de vereniging voor mensen met kutkankertyfus en wij zijn niet gecharmeerd van de uitspraken van de heer Verstappen. De telefoon heeft hier roodgloeiend gestaanet mensen die zich in hun eer aangetast voelde. Wij eisen verontschuldigen en dat de heer Verstappen eens een dagje komt kijken bij één van onze lotgenotenweekenden, zodat hij kan ervaren hoe het leven met deze aandoening is. Misschien denkt hij dan in de toekomst een beetje na over zijn bewoordingen. Kutkankertyfus is een zeer serieuze ziekte waar je niet mee spot." Geen idee waar hij daadwerkelijk mee schold overigens. | |
ondeugend | maandag 30 juli 2018 @ 14:16 |
Een paar keer fuck over die shit tyfuszooi. Geen idee wie je daar mee zou beledigen. | |
Tarado | maandag 30 juli 2018 @ 14:17 |
| |
Kleffe_Dop | maandag 30 juli 2018 @ 14:18 |
Een 2019-spec voorvleugel. De terugkeer naar normale wing-end plates. | |
bloodymary1 | maandag 30 juli 2018 @ 14:21 |
Jammer, dat Max zijn excuses aanbiedt. Dat vond ik vroeger altijd mooi aan Jacques Villeneuve. Nu is het vaak een zeikerd, maar vroeger zei hij altijd waar het op stond. En daar nam hij nooit iets van terug. | |
Tarado | maandag 30 juli 2018 @ 14:29 |
in het Duitse interview erna deed hij het nog eens dunnetjes over, scheisse dit scheisse dat, kan je ook op een andere manier zeggen | |
ender_xenocide | maandag 30 juli 2018 @ 14:40 |
Blijkt dus maar weer eens temeer dat Red Bull een goede keuze heeft gemaakt door Renault achter zich te laten en verder te gaan met Honda. Te belachelijk voor woorden dat ze blijkbaar al sinds 2015 bijna niets meer doen met kritische geluiden van een goed betalende klant.... | |
ATuin-hek | maandag 30 juli 2018 @ 14:43 |
Zal McLaren zich al zorgen maken? Renault behandelt hun klanten nou niet echt fair, dat is zo wel duidelijk. | |
BadderHaring | maandag 30 juli 2018 @ 14:45 |
Lijkt me ook gewoon kut hoor, als je als fabrieksteam al jaren het snot voor de ogen gereden krijgt door een klant, die vervolgens ook nog eens klaagt dat hun gebrek aan vooruitgang aan het onderdeel ligt wat jij levert. Dan word je gewoon 2x om je oren geslagen met je eigen onvermogen. | |
ATuin-hek | maandag 30 juli 2018 @ 14:47 |
If you can't stand the heat, get out of the fire | |
daNpy | maandag 30 juli 2018 @ 15:11 |
Die zijn blij dat ze nu geen GP2 engine meer hebben | |
ATuin-hek | maandag 30 juli 2018 @ 15:15 |
Tot ze de gevraagde onderdelen niet geleverd krijgen | |
Metalfreak | maandag 30 juli 2018 @ 15:16 |
Ben je anders op je teentjes getrapt Als hij het toch zo wil verwoorden in zijn complete frustratie, dan is dat toch zijn goed recht? Waarom kan tegenwoordig niemand meer achter zijn/haar woorden staan, hoe fel ze ook zijn?Altijd moet er een of andere kunstmatige excuses gemaakt worden waar degene meestal totaal niets van meent, maar er zijn dan tenminste weer wat partijen tevreden. Die reactie van Renault is overigens wel echt tenenkrommend, ik denk dat Christian Horner nu naar Frankrijk op weg is om een fabriek in de fik te zetten... | |
Zorro | maandag 30 juli 2018 @ 15:18 |
Ik vond het jammer dat Max niet even expliciet Honda noemde. Zo van, gelukkig rijden we volgend jaar met Honda motoren. Maar dat zal al wel helemaal niet kunnen. Jammer. | |
franske19 | maandag 30 juli 2018 @ 15:21 |
Kan wel hoor. Alonso heeft dat vorig seizoen ook gedaan. Maar dat pakte niet zo goed uit. | |
Tarado | maandag 30 juli 2018 @ 15:22 |
Ik niet maar hij vertegenwoordigt grote merken wereldwijd en dan heb je gewoon fatsoensregels in acht te houden | |
HansvanOchten | maandag 30 juli 2018 @ 15:24 |
Eigen schuld van Red Bull? https://racingnews365.nl/(...)-schuld-red-bull/amp | |
Nattekat | maandag 30 juli 2018 @ 15:30 |
Nee. Dat is een update die 2 jaar geleden al had moeten komen. Dat Red Bull geen gridstraf wil incasseren is meer dan logisch, en als Renault gewoon die update op tijd had uitgebracht was het niet nodig geweest ook. | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 15:38 |
Waarom hebben ze hem dan niet geïnstalleerd bij Ricciardo in Duitsland? | |
sasquatsch | maandag 30 juli 2018 @ 15:39 |
Nee, want de reden dat ze die nieuwe versie nog niet gebruikt hebben is dat ze als voordat die geïntroduceerd werd al een tweede MGU-K hebben moeten plaatsen omdat die kapot ging, terwijl je er maar twee in een seizoen mag gebruiken. Renault is gewoon schuld omdat de oude niet lang genoeg meegaat en de nieuwe te laat (2 jaar!) is geïntroduceerd. | |
Nattekat | maandag 30 juli 2018 @ 15:40 |
De nieuwe MGU-K waarmee hij weldegelijk gereden heeft? | |
bloodymary1 | maandag 30 juli 2018 @ 15:40 |
Helemaal mee eens. | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 15:41 |
Maar dan klopt het dus niet wat je zegt. | |
sasquatsch | maandag 30 juli 2018 @ 15:42 |
De vorige was kapot, dus hij moest wel. Die van Verstappen nog niet. | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 15:43 |
Nu dus wel. Heeft dus niets opgeleverd om het oude ding te houden. | |
daNpy | maandag 30 juli 2018 @ 15:47 |
Achteraf is het mooi wonen. Renault is rommel. | |
Nattekat | maandag 30 juli 2018 @ 15:48 |
Ricciardo moest een nieuwe MGU-K installeren, belangrijk verschil. En diezelfde race ging de helft van de nieuwe onderdelen kapot | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 15:49 |
En koos dus voor de nieuwe versie, niet de oude. | |
Metalfreak | maandag 30 juli 2018 @ 15:49 |
Ah, dan worden ineens op magische wijze je emoties ontnomen door sponsoring van een bedrijf? Die bedrijven lopen ook veel teveel op hun tenen, als er iemand ook maar durft om openlijk kritiek te hebben op hun bedrijf, dan weten ze niet in welke bochten ze zichzelf moeten wringen om maar zo snel mogelijk excuses aan te bieden. Het is allemaal veel te kunstmatig tegenwoordig, maar dat komt vooral ook doordat alles en iedereen zich beledigd lijkt te voelen, dat lijkt te moeten delen met de hele wereld en meent recht te moeten hebben op excuses. | |
maan_man | maandag 30 juli 2018 @ 15:50 |
Klopt, het heeft niks opgeleverd. Had hij een nieuwe geplaatst en die was kapot gegaan, dan had jij geconcludeerd: "waarom een nieuwe geplaatst en niet nog een keer met de oude geprobeerd. Dit heeft niks opgeleverd en nu moet hij 2x gridstraffen incasseren. | |
Nattekat | maandag 30 juli 2018 @ 15:50 |
En Max hoefde helemaal niks te vervangen, makkelijke keuze dus. | |
Tarado | maandag 30 juli 2018 @ 15:52 |
zo magisch is het niet natuurlijk, hij wordt er goed voor betaald | |
maan_man | maandag 30 juli 2018 @ 15:52 |
Maar Renault legt zichzelf wel op de penaltystip. Wat moeten ze in Spa zeggen als de MGU-K weer faalt. Dan blijkt dus dat de uitlating van deze week onzin zijn. Niet echt goed voor de betrouwbaarheid van Renault. | |
manny | maandag 30 juli 2018 @ 15:53 |
Volgend jaar scheldt hij net zo hard op Honda als het misloopt. In the heat of the moment doe je dat toch gewoon. Hoe frustrerend is het als coureur als je auto het begeeft. Wat denk je dat Dumoulin zegt als zijn fiets kapot gaat. Dan vloekt ie ook de wereld bij elkaar. | |
sasquatsch | maandag 30 juli 2018 @ 15:53 |
Net zoals alle andere coureurs die tijdens of direct na de race vol adrenaline hun frustraties uiten? Ik hoor het Hamilton, Vettel, Alonso en co ook regelmatig doen. | |
Tarado | maandag 30 juli 2018 @ 15:55 |
die hoor ik toch weinig fuck en scheisse zeggen maar het kan aan mij liggen | |
Weltschmerz | maandag 30 juli 2018 @ 15:58 |
Hamilton doet alvast een Alonsootje: https://www.telegraaf.nl/(...)est-snellere-ferrari "Hij won maar ik had zo'n slechte auto, ik word de morele kampioen" | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 15:59 |
En ging dus stuk. Ricciardo's MGU-K deed het prima. | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 16:00 |
Leuk verzonnen. | |
Ener-G | maandag 30 juli 2018 @ 16:00 |
RB stapt niet over omdat Honda zo geweldig is, ze stappen over omdat Renault zo brak is. Of ze betere resultaten gaan halen met Honda is nog maar de vraag. | |
Monolith | maandag 30 juli 2018 @ 16:01 |
Mwoah, toen Vettel crashte in Hockenheim werd het nodige weggepiept en ook Hamilton kan er wel wat van. Schelden zit echter wel wat meer in de Nederlandse cultuur dan in de Britse. Ik weet niet helemaal hoe Duitsers daarin staan. Alonso is echt volkomen cynisch geworden. Zijn rocket ship radiobericht dit weekend was een mooi voorbeeld. | |
nils7 | maandag 30 juli 2018 @ 16:02 |
Wie maakt die GP2 motoren eigenlijk? | |
Tarado | maandag 30 juli 2018 @ 16:04 |
hij moet doen wat hij niet laten kan maar dat hij nu zijn excuses aanbiedt of aan heeft moeten bieden zegt toch genoeg | |
Fer | maandag 30 juli 2018 @ 16:04 |
Die hebben nu al spijt. Dachten dat ze als Redbull wel een paar wins zouden pakken met Renooit, maar zien nu de realiteit. | |
Nattekat | maandag 30 juli 2018 @ 16:04 |
Gelukkig kan de wijze Fir3fly precies voorspellen wanneer bepaalde onderdelen de geest geven. Renault had 1 taak: onderdelen maken die de helft van het seizoen mee gaan. En ze hebben compleet gefaald. | |
maan_man | maandag 30 juli 2018 @ 16:06 |
De teams zullen voor hem in de rij staan | |
sasquatsch | maandag 30 juli 2018 @ 16:10 |
Vettel de vorige race in Hockenheim nog. | |
TAV74 | maandag 30 juli 2018 @ 16:14 |
Dit dus. Die MGU-K die nu defect gaat is gewoon een onderdeel uit het pakket waarmee ze dit seizoen gestart zijn en hoort in ieder geval betrouwbaar te zijn. Of er dan inmiddels wel of niet (na 2 jaar...) een update is is niet zo relevant. | |
sasquatsch | maandag 30 juli 2018 @ 16:15 |
Mecachrome, maar het zijn al een tijdje geen gebadgte Renault motoren meer. https://en.wikipedia.org/(...)rmula_2_Championship | |
Donderkonijn | maandag 30 juli 2018 @ 16:23 |
Ze moesten wel, dit was 1 van de circuits waar ze gewoon kans hadden op een podium als de boel heel blijft. Dat kon je ook zien, Verstappen pakt er op de start al 2, en rijd vervolgens op de minder snelle band een pace waarmee hij in de buurt van de top 4 kon blijven. Die strategie klopte gewoon, hij had er nog 2 kunnen pakken op de ultrasofts, misschien 3 zelfs met die stunt van Bottas. En dan houd die kutrenault het weer eens niet uit, terwijl de ferrari's en mercedes motoren en betrouwbaarder zijn, en sneller. Spa is een circuit waar ze minder kans maken en dat weet RB. Dus hier probeerden ze optimaal gebruik te maken van de mogelijkheden die ze hadden. Daarom werd ie ook zo pissig, hij zag een podium in rook opgaan. | |
ATuin-hek | maandag 30 juli 2018 @ 16:26 |
Die ging een raceweekend of 5 of zo eerder stuk dan eigenlijk zou moeten. | |
daNpy | maandag 30 juli 2018 @ 16:29 |
Niet de eerste keer, het is nu al bijna 3 jaar aan de gang dat hij op kansrijke posities uitvalt. Van een niet vastgedraaide bougie tot falende elektro, het is altijd wat. Vorig jaar bleef hij er rustig onder toen zijn seizoen toch al verknald was, nu had hij de kans om echt te klimmen in het wdc en gaat die Dacia weer kapot. Geduld raakt een keer op, ik had mn helm vorig jaar al een paar keer door de pitbox gesmeten. Wat dat betreft blijft hij er voor een 20 jarige erg koel onder. Vettel en Hamilton lachen zich dood. Ricciardo is niet snel genoeg, Bottas en Kimi kunnen ze met team orders keurig een plaats terug verwijzen. Er is behalve voor elkaar geen dreiging meer op p1/2. | |
Tarado | maandag 30 juli 2018 @ 16:32 |
het is toch voor hem geen groot nieuws dat hij met Renault gewoon kansloos is om WK te worden | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 16:34 |
Waarom dan niet een gridpenalty pakken in Duitsland? Red Bull was kansloos daar. | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 16:35 |
Die nieuwe niet he. | |
daNpy | maandag 30 juli 2018 @ 16:37 |
Dat zeg ik ook niet, maar hij kon wel klimmen in de wdc stand. Hoger dan de 6e plek komen na zo'n eerste seizoenshelft is nog best knap namelijk. | |
ATuin-hek | maandag 30 juli 2018 @ 16:38 |
Dus? | |
Donderkonijn | maandag 30 juli 2018 @ 16:38 |
Als ze zo gedacht hadden, hadden ze Oostenrijk dan gewonnen? Daarom. Omdat ze weten dat ze 2 rijders hebben die wel degelijk verschil kunnen maken als het mee zit. Maar dan moet het wel mee zitten. Mercedessen en Ferarri's gaan niet vaak stuk, maar het gebeurt wel. en dan heb je ook nog factors als Crashjean etc, die soms onbezonnen dingen doen en zomaar iemand uit kunnen schakelen. Niemand weet wat er in de eerste bocht gebeurt. | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 16:42 |
Ik had het over de nieuwe, niet de oude. | |
ATuin-hek | maandag 30 juli 2018 @ 16:43 |
Dus de oude mag gewoon crap zijn? Is dat het? | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 16:43 |
Ok leuk gezever maar heeft er weinig mee te maken. Punt is dat Renault een verbeterde MGU-K heeft en Red Bull hem niet gebruikt. Er zijn twee partijen hier. | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 16:44 |
Geen idee waarom je dat nou weer verzint. | |
TAV74 | maandag 30 juli 2018 @ 16:46 |
Achteraf gezien blijkt het ding stuk te gaan. Maar ad random een penalty pakken als daar geen directe aanleiding voor is slaat nergens op. | |
ATuin-hek | maandag 30 juli 2018 @ 16:47 |
Dat maak jij er blijkbaar van. | |
TAV74 | maandag 30 juli 2018 @ 16:47 |
Een verbeterde ja, een upgrade. Wat dus niet maak dat je dus maar moet verwachten dat de niet geupgrade stuk gaat. Gewoon een hele logische keus om pas te vervangen als de noodzaak er is. | |
daNpy | maandag 30 juli 2018 @ 16:47 |
Die mgu deed het al sinds 2016. | |
needakill | maandag 30 juli 2018 @ 16:50 |
Omdat de geupgrade MGU-K niet in het pakket bij Red Bull past. Dus RB rijd alsnog op oude "zooi" zou maar zeggen. | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 16:59 |
De achterstand op Ferrari en Mercedes noem jij geen noodzaak? | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 17:00 |
Moet je toch even lezen wat er staat. | |
Donderkonijn | maandag 30 juli 2018 @ 17:00 |
Die ze 2 jaar geleden al hadden moeten leveren volgens contract. 2 jaar TE LAAT. Je betaalt miljoenen per unit voor zo'n ding dan mag je toch op zijn minst verwachten dat hij mee gaat, zo lang hij mee hoort te gaan. Maar dat doen ze dus niet. Als jij een nieuwe auto koopt, en de motor zegt boem tijdens de garantieperiode, maar je garage zegt gewoon "ja, maar je kan de schijt krijgen, je krijgt geen geld terug en geen nieuwe", dan ga je toch ook steigeren? dit is EXACT dat, alleen dan niet met de nieuwprijs van een auto, maar met miljoenen en een potientele wereldtitel op het spel. | |
ATuin-hek | maandag 30 juli 2018 @ 17:04 |
Die van Max ging stuk. Dat vind je RBRs eigen schuld. Dus blijkbaar is het ok dat die stuk ging. | |
BadderHaring | maandag 30 juli 2018 @ 17:20 |
Wie zegt dat die zou verkleinen met het nieuwe onderdeel? | |
Wombcat | maandag 30 juli 2018 @ 17:40 |
Mooi | |
Whiskers2009 | maandag 30 juli 2018 @ 18:07 |
Wraak? Aparte verwoording.. Wraak op wie of wat precies? https://www.gpblog.com/nl(...)r-de-zomerstop-.html Al kan RIC idd goed wrok koesteren, zo zagen we vorig jaar. En echt rustig is hij ook niet (middelvingergalore). Aan de andere kant staat op de website van RBR dat RIC zelf aangeeft dat hij een donkere kant heeft. Ff kijken of ik dat nog kan vinden. EDIT Laatste alinea: http://redbullracing.redbull.com/athlete/daniel-ricciardo# Don't be fooled by the sunshine exterior, press the right buttons and I can be a very dark individual. [ Bericht 11% gewijzigd door Whiskers2009 op 30-07-2018 18:12:18 ] | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 18:12 |
Het ding is lichter. Minder gewicht is altijd een voordeel. | |
#ANONIEM | maandag 30 juli 2018 @ 18:12 |
Heet jij Gigi? Zelfde reactie op de site waarvan je net de link post. | |
Fir3fly | maandag 30 juli 2018 @ 18:12 |
Zoals al gezegd, je verzint er van alles zelf bij. Veel plezier verder in je eigen wereldje. | |
daNpy | maandag 30 juli 2018 @ 18:15 |
Achter die brede glimlach schuilt een heel geniepig mannetje. | |
#ANONIEM | maandag 30 juli 2018 @ 18:17 |
Neemt niet weg dat Renault aan het begin van het seizoen een MGU-K had moeten leveren die minimaal een half seizoen mee gaat. Daar hebben ze gefaald, RBR wordt dan in een positie gedrukt om een goed moment uit te zoeken om hem wel in te zetten. Helaas pakt het verkeerd uit. | |
opgebaarde | maandag 30 juli 2018 @ 18:21 |
Dat gat is kleiner met die nieuwe MGU-K ja? | |
BadderHaring | maandag 30 juli 2018 @ 18:21 |
Dat is wel ultiem kortzichtig en simpel geredeneerd als Horner aangeeft dat het niet past in de auto. Wie zegt dat het gewichtsvoordeel opweegt tegen, ik roep maar iets, aerodynamische of koelingsaanpassingen die gedaan moeten worden voor de installatie? | |
Whiskers2009 | maandag 30 juli 2018 @ 18:22 |
Beter goed gejat... Toevoegingen hier zijn wel van mij... | |
opgebaarde | maandag 30 juli 2018 @ 18:22 |
Hoeveel lichter? We hebben het hier over een zeer marginale verbetering, iets wat vorig jaar niet eens nodig was om te verbeteren en pas recent vernieuwd is. | |
daNpy | maandag 30 juli 2018 @ 18:23 |
Heb je nog niet door dat hij in zijn fantasie wereld als enige gelijk heeft? "Die mgu had vervangen moeten worden, dan was Max niet uitgevallen". Er zijn nog 1 miljoen scenario's te verzinnen waarom Max wel of niet had kunnen finishen in die 1.5 uur maar die doen er allemaal niet toe. | |
opgebaarde | maandag 30 juli 2018 @ 18:24 |
Omdat dat zou betekenen dat er een reeele kans op nog een penalty aan het einde van het seizoen zou zijn. Dus twee keer een straf ipv één | |
#ANONIEM | maandag 30 juli 2018 @ 18:24 |
Nu ik er over na denk vind ik het trouwens belachelijk dat je als team gestraft wordt voor iets waarvan je zelf totaal geen controle over hebt. | |
daNpy | maandag 30 juli 2018 @ 18:25 |
Maar dan moet je zelf motoren gaan bouwen... | |
Whiskers2009 | maandag 30 juli 2018 @ 18:26 |
Dat zeg ik nu ook weer niet, maar door de blinkende smile en de grapjes wordt hem veel vergeven en wordt hij als zeer sympathiek gezien. Hij is meer dan dat, en dat geeft hij zelf aan/toe. En laat hij af en toe ook gewoon zien de afgelopen seizoenen. | |
#ANONIEM | maandag 30 juli 2018 @ 18:28 |
Het is geïntroduceerd als kostenbesparende maatregel, even een nieuwe motor bouwen is natuurlijk totaal niet kostenbesparend. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2018 18:28:08 ] | |
opgebaarde | maandag 30 juli 2018 @ 18:29 |
Revancheren zou een betere vertaling zijn geweest, dit omdat wij bij het woord wraak negatieve connotatie hebben. Ik denk dat je iets te veel zoekt achter de woorden van Ricciardo | |
Whiskers2009 | maandag 30 juli 2018 @ 18:29 |
Begin vorig seizoen. Of zelfs Spa 2016 al | |
daNpy | maandag 30 juli 2018 @ 18:30 |
Misschien is wraak niet de juiste vertaling? | |
opgebaarde | maandag 30 juli 2018 @ 18:33 |
Het gaat ook al fout dat over twee uitgesproken zinnen een artikel wordt geschreven. De woorden van Max worden ook continu uit zijn verband getrokken, puur om veel artikelen te schrijven die clicks genereren. | |
Whiskers2009 | maandag 30 juli 2018 @ 18:33 |
Nee hoor, ik wil gewoon naar aanleiding daarvan zijn andere kant ook even belichten Die wordt nog wel eens vergeten/niet gezien | |
BadderHaring | maandag 30 juli 2018 @ 18:34 |
Tekst uit Engelse interview. Revenge betekent ook wraak, maar in een mildere vorm als vengeance. Meer revanche dus, inderdaad. |