Starmanelon | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:29 |
Het is open jongens. Nadat Femke Balsema een toespraak hield. Wat. Een. Parodie. Zo overdreven hoe ze een simpele metrolijn openen. Alsof ze een lijn van hier naar tokyo hebben geopend ofzo. Ontzettend overdreven en onnodig allemaal. Met een orkest in de metro aankomend rijdend geaplauddiseerd door oudjes op het station dat als een podium diende. Wat een gedoe allemaal jongens. Noord/Zuidlijn na bouw van vijftien jaar officieel geopend https://nu.nl/binnenland/(...)ficieel-geopend.html (via @NUnl) | |
Lothiriel | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:31 |
3,1 miljard euro voor 9 km Dat is ruim 3000 euro per meter, wat een geld En daar 15 jaar over doen | |
ETA | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:40 |
je mist een paar nullen, 3000 euro per meter zou een koopje zijn.. het is eerder ruim 3000 euro per centimeter | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:43 |
Dat alles er omheen een beetje kansloos is, het budget de ophef over de opening etc, ben ik met je eens. Maar het is wel een hele goeie toevoeging aan het OVstelsel en er zijn heel veel mensen best blij mee. Incl ik | |
Kapitein_Scheurbuik | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:46 |
Het metrostelsel in Amsterdam was/is dan ook een hoofdstad onwaardig. Een regelrechte aanfluiting als je het mij vraagt. | |
borisz | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:47 |
Amsterdam Noord is nu veel interessanter om te ontwikkelen. Alleen maar goed voor de stad. En nu die lijn/de metro doortrekken naar Purmerend, Haarlem en Schiphol. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:47 |
Eens, echt niet heel erg handig bedacht in de tijd. Dit is een verbetering, maar eigenlijk nog lang niet genoeg. het zou veel meer andere richtingen op moeten, maar goed. | |
Flippiee | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:50 |
Zelfs Hoorn heeft interesse | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:51 |
40km ofzo, dat is dan wel klaar in 2345 . | |
Flippiee | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:52 |
Is dat al inclusief of exclusief de vertraging? | |
hmmmz | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:52 |
Grote nationale media coverage ook. Alsof iemand buiten die paar mensen in Amsterdam die hele NZ lijn iets kan schelen . | |
Tourniquet | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:52 |
320.000 euro per meter. (3.100.000.000 / 9700) | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:52 |
Daar kan ik nog geen uitspraken over doen . | |
Farenji | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:54 |
In Rotterdam doen we niet zo moeilijk, daar bouwen we dat ding gewoon in 1 keer goed zonder gelul. Inmiddels hebben we hier Den Haag ook al een tijd geleden geannexeerd met de metro/randstadrail en we gaan door tot en met Hoek van Holland en verder. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:54 |
Ja, dat is daar ook niet zo lastig natuurlijk, hier moest het grote delen onder stukken grond waar huizen op palen stonden etc. Daar was alles al voorbereid door de Duitsers . | |
Oscar. | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:55 |
Mooi man, en nu het hele OV omgooien om die tyfuslijn rendabel te maken. | |
Farenji | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:55 |
Oh als dat het probleem is, de duitsers hebben vast nog wel wat bommen over! | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:56 |
Goed plan . Maar eigenlijk is het gewoon achterlijk dat je grootste uitgaansgebieden niet bereikbaar zijn met de metro natuurlijk. Maar we modderen maar gewoon verder . | |
Farenji | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:58 |
Gelukkug heeft Amsterdam wel een hele mooie trein terug naar Rotterdam. | |
Red_85 | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:58 |
Ja... Ken nog zo'n project. De verlenging van de a4. Daar is per strekkende meter gemiddeld 4 dagen over geluld. NL en infrastructurele projecten | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 11:58 |
Nu pas? Groetjes vanuit Rotterdam. | |
Red_85 | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:00 |
De hoekse lijn was ook zo'n succes toch? Verder heb je wel gelijk. Amsterdam en infrastructuur zijn absoluut geen goede combi. | |
Red_85 | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:01 |
Dat is dezelfde mooie trein die heen en weer terug gaat naar Amsterdam toch? Wel met vertraging natuurlijk, want ns. | |
Basp1 | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:01 |
Rotterdam heeft dan ook geen grachten en andere historische zooi waar men rekening moet houden. Mooi in ieder geval dat deze metro lijn in Amsterdam eindelijk af is. Ik ben wel benieuwd naar de kunstwerken per station die erin verwerkt zitten. https://www.amsterdam.nl/noordzuidlijn/kunst/ | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:02 |
Het is natuurlijk ook echt niet makkelijk, de hele binnenstad is er totaal niet op gebouwd, alles is nauw en smal. De ondergrond is heel erg lastig werken en een deel een paar jaar dichtgooien kan ook bijna niet. Dus het is wel begrijpelijk dat het niet zo geweldig is op bepaalde delen. | |
Hyperdude | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:02 |
Ja, maar het was echt superingewikkeld. | |
TigerXtrm | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:12 |
Het is idioot dat die lijn niet meteen al was doorgetrokken naar Schiphol. Een directe metro verbinding tussen Schiphol en centrum Amsterdam... come on guys. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:14 |
Ook dat ja, nou is het vanaf CS een kippenstukje, het was veel makkelijker geweest om als toerist min of meer vanuit je hotel zo naar Schiphol te kunnen. Maar goed, ambtenaren zijn nou eenmaal niet zo slim blijkbaar, voorlopig doen we het hier mee . | |
Karig_Hutje | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:18 |
Is over 50 jaar wel klaar met dit tempo. Moeten ze wel maandag beginnen. | |
Faux. | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:25 |
Goed nieuws. Ga maandag m'n eerste ritje doen. Hoop dat de metro nog verder uitgebreid wordt (las ook dat dat zeker het plan is) want de stad kan wel een beter metronetwerk gebruiken. | |
Nielsch | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:29 |
Kost maar 320 euro per millimeter, wat zeuren we | |
Basp1 | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:30 |
De intercity vanaf cs rijdt toch rechtstreeks naar Schiphol. Verdient zowel het gemeentelijk vervoer bedrijf voor de rit naar cs als wel de ns voor de rit naar Schiphol. De Nederlandse handelsgeest ten voeten uit. | |
TigerXtrm | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:30 |
Surveillance-Fiets | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:41 |
hadden hem door moeten trekken naar Schiphol. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:44 |
Ze hadden zoveel, maar er zit nou eenmaal een licht verstandlijk gehandicapt bestuur sinds jaar en dag . Het deel Noord/CS was al jaren af, maar open gooien, neeee dat zou te logisch zijn . | |
MPC60 | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:51 |
Al twee dagen gaat het nergens anders over, alsof er nieuwe Deltawerken zijn opgeleverd. Flikker op met je metrolijntje. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:54 |
Nee, weken gelul over 2 kutpanda's is boeiend . Het gaat over een miljardenproject in de hoofdstad van een land, dat wil nog wel eens besproken worden. Stel je niet zo aan. | |
MPC60 | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:56 |
100 jaar doen over een metrolijntje aanleggen en dat dan een prestatie vinden. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:56 |
Dat maak jij er van, iedereen hier heeft net zo goed kritiek op alles. Maar het is en blijft gewoon een nieuwswaardig onderwerp. | |
MPC60 | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:59 |
Het is niet eens dit topic maar bij de NOS zijn ze tegenwoordig het Noord/Zuidlijn persbureau bijvoorbeeld. Na twee artikeltjes weet ik het wel hoor jongens. Nee laten we er een liveblog aan wijden.... | |
Kopiko | zaterdag 21 juli 2018 @ 12:59 |
| |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:00 |
Ach, dat hoeft van mij ook weer niet nee. Maar er zijn zat nog nuttelozere onderwerpen > En ik ben er iig wel blij mee, ding stopt bijna voor mijn deur en mijn reistijden zijn echt met 2/3 verminderd binnenkort. | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:04 |
Maar nee hoor, Amsterdammers vinden zichzelf niet belangrijk. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:06 |
De reactie die je wist die zou komen . | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:08 |
OMDAT HET WAAR IS, VIEZE AMSTERDAMMER!!! | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:10 |
Minderwaardigheidscomplexje much? . De LANDELIJKE media bericht over de metrolijn, maar het zijn Amsterdammers die zichzelf belangrijk vinden hoor. We zullen het van de week wel weer hebben over de aanleg van je nieuwe kinderboerderij in Schubbekuttenveen hoor . | |
Guanabana | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:11 |
Ik ben geen Amsterdammer, maar ik vind het mooi dat het af is en snap die media-coverage ook wel. Je moet dit ook een beetje zien in het grotere geheel van de geschiedenis hè. | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:12 |
Allemaal een complot van doorgesluisd belastinggeld naar de corrupte media!!! In Rotterdam wordt het verdiend ... | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:12 |
En wij geven het uit, deal with it arbeider . | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:14 |
En het klopt trouwens nog niet eens ook: https://www.rtlnieuws.nl/(...)ker-en-rotterdam-ook . | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:16 |
De oplevering van de Rotterdamse E-lijn naar Den Haag die op tijd af was, werd ook niet zo uitgemeten. Ze zouden zich in 020 moeten schamen. Alsof het mongooltje van de klas een heus feest geeft na 10 herkansingen van zijn werkstuk. Lever het gewoon via de achterdeur in joh. Bescheidenheid zou die stinkstad sieren. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:17 |
Alleen het taalgebruik al, doe toch eens normaal man. | |
Fred | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:18 |
Blijdorp stond er nog toen de Duitsers klaar waren | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:18 |
En ik maar denken dat Duitsers zo efficient zijn . | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:20 |
Rijk door alle financiële instellingen en postbusfirma's. Gewoon de handen uit de mouwen en op eigen kracht dat geld verdienen. | |
Faux. | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:21 |
Nou zeg Studeer je in Rotterdam en denk je dat Amsterdam afzeiken je een betere Rotterdammer maakt of ben je er geboren en voel je dit echt in je aderen? Nieuws is nieuws en dit was zo'n ingewikkeld dossier dat de opening zeker nieuwswaardig is, of je er nou woont of niet. Of klaag je ook als de NOS bericht over aardbevingen in Groningen? | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:21 |
Komen wij uit Rotterdam?! | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:22 |
Kent u de term, kenniseconomie? | |
TigerXtrm | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:23 |
Echt, hoe klein is je pik? | |
Dr.Jan-Itor | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:23 |
Die vieren gewoon dat alle ellende die ermee gepaard ging achter de rug is. | |
Guanabana | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:23 |
Mwa, je hebt misschien een klein punt, maar dan vind ik eerder dat de E-Lijn (wat een mooi ding is, heb er regelmatig mee gereisd) te weinig aandacht heeft gekregen dan de NZ-lijn teveel | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:23 |
Het gaat om de opening, dat is één moment. Dat falen van het project mag wel uitgebreid uitgemeten worden ja. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:23 |
Ik niet, maar ik zit niet schuimbekkend krachttermen eruit te gooien omdat het toevallig over de "andere stad" gaat. Gewoon weer dezelfde eenkants afgunst vanuit Rotterdam, we weten het nu wel. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:24 |
Lekker cherry picken dit, alsof het al niet jaren en jaren over het slechte management gaat in de nieuwsgeving. Je laat je wel echt enorm kennen als de jaloerse rotterdammer hoor. | |
Fred | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:24 |
Wat is er bijzonder aan dan? De eerste tunnel voor wegverkeer ligt in Rotterdam, de eerste spoortunnel van formaat ligt in Rotterdam, de eerste metro ligt in Rotterdam, de eerste geboorde spoortunnel ligt bij Rotterdam, de eerste geboorde wegtunnel ligt bij Rotterdam, de eerste geboorde metro ligt in Rotterdam. In Amsterdam zijn alle bouwwerken binnen de ring heilig en daar moet alles voor wijken schijnbaar. Zelfs als de mensen die willen dat het blijft er niet meer kunnen gaat er niks tegen de vlakte. Als ze niet zo moeilijk deden over die gebouwen dan had het allemaal niet zoveel hoeven te kosten. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:25 |
En in welk land gooien ze wel world heritage dingen tegen de vlakte precies? | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:26 |
Ik reis er ook veel mee, heerlijk dingetje. De oplevering van de Markthal ook bijvoorbeeld. Na twee weken was het een doodnormaal onderdeel van de stad geworden en holde je erdoorheen als je de regen wilde ontwijken wanneer je op de Hoogstraat moest zijn. Gewoon normaal doen. | |
Faux. | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:27 |
Sowieso rivaliteit tussen steden Alsof je cultuur ophoudt bij de stadsgrenzen. Je spreekt dezelfde taal, kijkt dezelfde televisie en volgt hetzelfde onderwijs. De nuances in cultuur tussen verschillende steden zijn daarbij echt verwaarloosbaar. | |
Guanabana | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:27 |
Er is een monsterproject uitgevoerd onder een eeuwenoude stad. Vind ik wel bijzonder in het grotere geheel gezien. Is wel een klein feestje en wat toespraken waard vind ik. Man man man al die huilende Rotterdammerts hier, wat laten jullie je kennen. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:27 |
En wij zullen elke dag, jaar in, jaar uit hier nog over blijven berichten idd. Per post wordt het een klein beetje triester. | |
Fred | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:27 |
Dat is het hele probleem. Het ís world heritage. Het maakt alles alleen duur, overbevolkt en megatoeristisch. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:27 |
Het komt dan ook altijd maar van 1 kant . | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:28 |
Deels eens, maar dan mag er toch wel gewoon nieuws over geschreven worden? Het is toch ook gewoon een prestatie opzich om in deze kutondergrond zoiets op te leveren. | |
FlippingCoin | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:29 |
Is ook zo, het project is wel echt gaaf en niet alleen voor Amsterdammers. | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:30 |
Afgunst? Wij zijn de ongekroonde koning. Gewoon terechte haat dit. Structurele dingen mogen wel structureel belicht worden. Een eenmalige opening behoeft geen liveblog. | |
Faux. | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:30 |
Helaas vaak wel ja. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:30 |
I rest my case . | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:31 |
Het zou me niets verbazen. | |
Fred | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:31 |
Ik vind het allemaal hilarisch, Amsterdammers die kapitalen moeten betalen om in krotjes in een overbevolkte stad met massa's toeristen te wonen. En blijkbaar zijn ze er trots op dat ze er 15 jaar over doen om een metro te bouwen en bijna 1000% budgetoverschrijding te hebben. Daar kan ik echt niet jaloers op zijn. | |
Faux. | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:32 |
Nu is de hoofdstad haten niet alleen in Nederland een ding natuurlijk. Rotterdammers zijn poeslief over Amsterdam als je hoort wat de gemiddelde Fransman over Parijs te melden heeft | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:34 |
Nogmaals, dat maak jij er van. Als je hier zou wonen zou je weten dat wij het allemaal net zo belachelijk vinden zoals het gegaan is als jij. Maar jij verzint dat mensen er trots op zijn omdat kansloze politici er een feestje van maken. Als het aan mij lag wist ik nog wel een prima combinatie tussen de metro en het bestuur, maar dat zou niet netjes zijn van me . Dus ook jij, stel je niet zo aan man. Het is gewoon nieuws en geen enkele Amsterdammer zit glanzend van trots hoor. Het is wel een goeie toevoeging, meer niet. | |
Faux. | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:34 |
Of nog beter, Antwerpenaren over Brussel | |
Fred | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:38 |
Gezien de overschrijding had imho beter gepast om dat ding met stille trom te open. Dat ding is gemaakt van belastinggeld hè. Geld waar heel Nederland voor heeft moeten werken. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:39 |
Incl de Amsterdammers. En half nederland komt hier in het weekend naartoe voor een dagje shoppen, die maken er ook gebruik van he? En met stille trom is ook overdreven, maar nogmaals, dat doen die zwakzinnigen van het gemeentebestuur, niet de gewone man op de straat. Ik ga er gewoon mee reizen, meer niet. | |
FlippingCoin | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:40 |
Dat snap ik best wel. | |
Faux. | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:40 |
Gelukkig maar dat het tourisme in Amsterdam de schatkist ook niet zeer doet | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:40 |
Ja ik ook, Antwerpen is een mooie oude stad, Brussel een grauwe verpauperde kutstad . | |
Qunix | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:40 |
Archeologische vondsten kan je hier checken: https://belowthesurface.amsterdam | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:41 |
Ik wou het net posten, hoeveel belastinggeld komt er eigenlijk voort uit Amsterdam incl toerisme . | |
Faux. | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:43 |
Nouja, Brussel heeft ook wel z'n charme. Ongelooflijk internationaal door de nationaliteiten van alle diplomaten/EU-ambtenaren, een waanzinnig interessante mix van Nederlands en Frans, en een hoop geschiedenis. Ik kom er gemiddeld eens per jaar en elke keer weer met ontzettend veel plezier. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:44 |
Ik vond er niet veel aan, zeker rond het station was het echt naar om rond te lopen. | |
Faux. | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:47 |
Centraal of Midi? | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:49 |
Ow, geen idee meer . Tis al een tijd geleden. Maar goed, ook redelijk offtopic, het ging over hoe kut Rotterdam was toch? . | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:51 |
30 cm (duh). Maar ik loop er niet mee te koop zoals een Amsterdammer dat zou doen. Huehuehue. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:53 |
[/quote] Nee idd, lekker bescheiden . Ik was pas nog in Rotterdam, heb me prima vermaakt, leuke biergarten gevonden, mooi hotel net aan de overkant van de Erasmusbrug, overzicht over het water etc. Erg mooi. Ik snap jullie eenkennige haat gewoon nooit zo. | |
Kapitein_Scheurbuik | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:54 |
Want jij denkt dat gebouwen in Rotterdam niet op palen staan? De halve stad staat op palen, net zoals iedere kademuur in Rotterdam. Daar gaat de metro ook gewoon onderdoor. Ik weet niet of de situatie 1 op 1 vergelijkbaar is maar dat ligt dan in ieder geval niet aan de palen. | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:55 |
Nee idd, lekker bescheiden . Ik was pas nog in Rotterdam, heb me prima vermaakt, leuke biergarten gevonden, mooi hotel net aan de overkant van de Erasmusbrug, overzicht over het water etc. Erg mooi. Ik snap jullie eenkennige haat gewoon nooit zo. [/quote] Geef toe, hij was wel grappig. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:56 |
Geef toe, hij was wel grappig. [/quote] Quoten gaat even mis Maar ok, hij was redelijk 5/7 . | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:57 |
Quoten gaat even mis Maar ok, hij was redelijk 5/7 . [/quote] Bedankt, vieze 020'er. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:57 |
Bedankt, vieze 020'er. [/quote] Graag gedaan kakkerlak . | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:58 |
Het probleem is dat er een goede spoorlijn ligt en geen mogelijkheden voor stations die een metro rechtvaardigen. | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 13:58 |
Graag gedaan kakkerlak . [/quote] | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:00 |
Ja, maar het was juist zo slim geweest om vanuit het centrum waar alle hotels etc zitten in een paar min op schiphol te kunnen zijn, nu moet je altijd eerst naar een NS station. En met volle koffers in een tram is echt geen pretje, ook niet voor mij als niet toerist . | |
Faux. | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:00 |
Nou ja, als ik van CS naar huis wil moet ik via Schiphol reizen, en die trein zit bomvol in de spits. De toeristen met koffers helpen daar niet bij. Dus als die lekker de metro zouden kunnen nemen zou dat mij iig erg goed uitkomen | |
ACT-F | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:01 |
Niet te vroeg juichen hè. De komende 10 jaar moeten de kinderziektes er nog uit. Op naar de 4,9 miljard euro | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:02 |
Ik mag toch hopen van niet, ik zie dat ding al weken rijden als test, als het nu nog niet werkt mogen er echt mensen op het spoor gebonden worden . | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:04 |
Over het Amsterdamse ov gesproken: wat is het idee van de trams dat je niet in alle deuren kunt instappen? Is toch vet onhandig? Zeker met al die toeristen met hun koffers. | |
Scarface88 | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:04 |
Amsterdam En alles wat daarmee te maken heeft Gaan we ook verslag doen van een nieuwe buslijn in Limburg? | |
Faux. | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:05 |
Geloof ik is dat zodat ze kunnen controleren of je incheckt en om aparte in- en uitstapstromen te maken. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:06 |
Ja, heel erg irritant. Is tegen zwartrijden, maar de bordjes "no entrance" hangen op kniehoogte. Echt weer geniaal bedacht . | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:06 |
Dat kan alleen als je de riekerpolder gaat ontwikkelen. | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:07 |
Ja, maar die conducteur zit vast in een hokje, wat ook weer ruimte kost. Kan je die beter vrij laten rondlopen. Die klappoortjes voor de deur vind ik ook irritant. | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:07 |
Je kunt alleen instappen bij de chauffeur of conducteur. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:08 |
Het GVB is dan ook best een enorm faalbedrijf. Daar werken echt alleen maar mensen die er helemaal niets van snappen. | |
Starhopper | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:08 |
De eerste mobieltjes Dutch Tone | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:08 |
We zijn al een beetje verzoend, dus ik laat de sneer deze keer maar achterwege. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:08 |
Die eerste had ik . | |
Kapitein_Scheurbuik | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:09 |
Daar heb je toch controleurs voor die opeens instappen en dan roepen "plaatsbewijzen alstublieft"? Tenminste, zo werkt dat hier. | |
Starhopper | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:09 |
Dat was mijn eerste mobieltje Maar dan de lichtblauwe | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:09 |
Het gvb is altijd gemeentelijk geweest en heeft daardoor een social karakter, ze voeren gemeentelijke taken uit. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:09 |
Ja, hier dus maar heel af en toe. Scheelt personeel. | |
Faux. | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:10 |
Dat is steekproefsgewijs, wat zwartrijden aantrekkelijker maakt. | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:11 |
Ik betwijfel of het kan in adam, de haltes zeer dicht op elkaar. | |
Gary_Oak | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:12 |
Die RET-razzia's. Undercover in burgerkleding met een groepje de tram instappen en dan alle deuren op slot. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:12 |
Dan kan je toch nog wel nadenken? Neem de trams op CS, die staan op hun plek en dan gaan ze opeens allemaal tegelijk weg, in de rij staan voor het stoplicht en daarna nog een keer voor een stoplicht. Is er nou niemand die kan bedenken dat je trams 1 voor 1 weg moet laten rijden afgestemd op die stoplichten? Ik sta er elke keer weer 4-5 min voor jan lul voor we echt onderweg zijn met als grootste uitschieter 9 min, op een rit van 12 min . Nee, er zitten echt alleen maar dwazen. | |
Kapitein_Scheurbuik | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:12 |
Ja hier ook. Tenzij op lijnen met heel veel zwartrijders, daar is gewoon standaard een controleur aanwezig. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:14 |
Ze zien het ook als service. Maar het zijn vaak mensen die echt onbeschoft tegen toeristen blaffen dat ze op moeten rotten voor hun hokkie en of ze nu echt eens door willen lopen, op echt een toon die niet normaal is.. | |
Kapitein_Scheurbuik | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:16 |
Die snap ik niet. Service? Wat is dan de service? | |
Aether | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:18 |
Ze hebben die tramlijn juist 60 jaar geleden gesloopt | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:19 |
Dan hebben we het alleen over de 1 2 5 11 12 13 17 en 26 | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:20 |
Het is geen service, het is uitvoering van gemeentelijk beleid! | |
Aether | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:20 |
Waarom het allemaal zo liep is te lezen in | |
Kapitein_Scheurbuik | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:21 |
En dat beleid is dat je alleen bij de bestuurder in mag stappen? | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:22 |
Niet het beleid van het creeeren van sociale banen! In feite zijn de conducteurs gewoon ordinaire melkertbanen. | |
Ryan3 | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:25 |
Is gebaseerd op deze serie toch: | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:25 |
Nou ja, dat zei ik net min of meer. In theorie zijn ze er voor verkopen van 48/72 uur kaartjes, de weg wijzen etc. Maar meer dan mensen afblaffen doen ze niet . | |
ACT-F | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:28 |
Sommige problemen openbaren zich pas jaren later hè. Denk daarbij aan scheuren in het beton, lekkages, verzakkingen, etc. | |
Ryan3 | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:29 |
| |
Kapitein_Scheurbuik | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:32 |
Nee, dat zijn de stadswachten en wagenbegeleiders. Een controleur verdient zijn salaris 5 keer terug op een dag. | |
TigerXtrm | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:32 |
Je kan nooit 100% testen op volle bezetting met echte forenzen die de hele dag in en uit lopen. Treinen die de hele dag heen en weer rijden in plaats van 1 keer op een dag een test ritje. Problemen zijn de komende tijd gewoon te verwachten. Het is niet realistisch om te denken dat alles tot het einde der tijden goed gaat vanaf morgen. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:33 |
Oh nee, ik heb die verwachting ook niet hoor, ik zou het al knap vinden als het een weekje goed gaat . | |
Oscar. | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:35 |
en weten hoe snel het GVB reperaties kan uitvoeren maar dan zetten ze wel bussen in, net zoals ze elke zomer doen bij metro. En dan laten ze een Pool rijden en een student hem de weg wijst en toeristen lastig vallen. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:37 |
Incoming shitstorm over niet divers genoeg zijn van de mensen die het geopend hebben . | |
#ANONIEM | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:43 |
mooie prestatie, ik ga volgende week even kijken denk ik Verstuurd vanuit de metro in Rotterdam [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2018 14:43:49 ] | |
Klummie | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:51 |
Mislukte chauffeur en te dom voor de politie, dan word je controleur. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:52 |
Mooie docu. Bedankt | |
TigerXtrm | zaterdag 21 juli 2018 @ 14:58 |
Hoezo? Ik zie een neger en vrouwen | |
ArnoldG0342 | zaterdag 21 juli 2018 @ 15:10 |
Mooi stukje techniek. Hopelijk verloopt de inbedrijfstelling soepel. | |
remlof | zaterdag 21 juli 2018 @ 15:17 |
Mooi, heb de opening net even teruggekeken. Volgende keer dat ik naar A’dam ga maar eens met de trein naar Zuid en dan die M52 pakken. | |
TigerXtrm | zaterdag 21 juli 2018 @ 15:32 |
Ga ik morgen doen. Half dagje Amsterdam er aan vast, beetje toeristen kijken enzo, beetje vast zitten in de metro omdat niks werkt enzo. Leuk! | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 15:33 |
Waarom open je hem vandaag en kan ik er vandaag nog niet mee rijden dan? . | |
saparmurat_niyazov | zaterdag 21 juli 2018 @ 15:37 |
AlwaysConnected | zaterdag 21 juli 2018 @ 15:41 |
Euh dat ding naar hoek van Holland had toch al moeten rijden, moet nog steeds met de bus vanuit Schiedam | |
remlof | zaterdag 21 juli 2018 @ 15:45 |
Als je nou vannacht even doorhaalt in het centrum kan je ‘m morgenvroeg om 8 uur naar huis pakken. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 15:46 |
Gisteren al cocktails geklapt, ik hou het vandaag even rustig . Je schijnt er vandaag trouwens wel al mee kunnen rijden las ik net in het A'damtopic. Maar ik zit de F1 te kijken voorlopig . | |
TigerXtrm | zaterdag 21 juli 2018 @ 15:51 |
| |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 15:52 |
Godskolere GVB, wat een faalhazen . | |
TC03 | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:30 |
Wat maakt het uit dat het niet de eerste metro is? Het gaat er niet om dat het de eerste is, het gaat erom dat er nu een metrolijn ligt dwars door de grootste stad van het land. Echt ongelofelijk hoe slecht mensen hier zijn in hoofd- en bijzaken scheiden: eén van de duurste infrastructurele projecten in de grootste stad van ons land waar bijna 20 jaar aan gewerkt is niet nieuwswaardig vinden. Wat een niveau. | |
Hyperdude | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:33 |
Als je qua kosten en bouwtijd maar blijft achterlopen, wordt je altijd het duurste en langstdurende bouwproject. Die NZ-lijn is het FC Twente van Amsterdam. | |
TC03 | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:33 |
De metro in Rotterdam is grotendeels onder wegen gebouwd. Er is maar één metrostation dat geboord is, station Blijdorp. Bij de NZ-lijn zijn álle ondergrondse stations geboord. Dat is echt wel bijzonder vind ik. En tegelijkertijd de reden waarom het zo lang geduurd heeft. | |
TC03 | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:35 |
Dat klopt. Dat maakt het dan alleen maar nieuwswaardiger toch. | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:36 |
Dat heeft niks met de nzlijn te maken. | |
ACT-F | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:36 |
Als ik het filmpje bekijk zit de metro nu al vol? | |
TC03 | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:37 |
Toch is zoiets vrij knullig op de dag van de opening. | |
Cockwhale | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:37 |
We? Je hebt meegeholpen, begrijp ik? | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:38 |
Nee hoor betreffende stel had ook op een andere metrolijn ingezet kunnen worden, pure pech. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:39 |
Haha, wat een faalhazen in 020 | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:39 |
Ja de hele dag gratis reizen. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:41 |
Nou, op "het is 29 graden" wandeltempo is het 7:04 van deur dicht tot boven aan het perron, das wel te doen. Ben er niet in gegaan, tering druk en ik hoef nergens heen . | |
ACT-F | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:41 |
Ok, dat verklaart een hoop | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:43 |
Had je gereserveerd? | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:44 |
Ik kon zo doorlopen naar het perron. Maar had sowieso geen zin om er in te gaan, ik ga morgen wel gewoon echt even de stad in. | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:45 |
Hmm dat zou niet mogen, mensen die een ritje wilde maken moesten zich aanmelden en een email meenemen. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:46 |
Misschien had ik er ook niet in gemogen hoor, maar er stonden gewoon deuren open beneden, ben even met de roltrap omhoog gegaan om te kijken en meteen weer naar beneden. | |
ACT-F | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:51 |
Hoeveel metro's kan die lijn per uur aan? Is er een 2-minutendienstregeling mogelijk? Het zou toch een grap zijn als een peperdure lijn nu al aan de capaciteitsgrenzen zit. | |
Bleie | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:53 |
Dat had bijna niemand gedaan, volgens mij, werd niet op gecontroleerd, dus wij hebben net een titje gemaakt. De aandacht is wat overdreven, maar ik ben heel blij dat hij eindelijk rijdt, gaat mij heeeeeeeeel veel reistijd schelen. | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:56 |
Nee, de lijn kan dat aan, beveiliging bewust niet! | |
ACT-F | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:57 |
Waarom de beveiliging niet? Gebruik techniek waar het voor bedoeld is om zoveel mogelijk rendement uit zo'n lijn te halen. | |
sp3c | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:59 |
je kon gewoon doorlopen overal maar echt bijzonder was het niet qua feestelijke opening was het meer van : wel mooie stationnetjes verder kun je beter op een rustig dagje | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:59 |
Nee dat zou leiden tot veel meer nooduitgangen met bijbehorende storende bouwwerk bovengronds. Daarom is er gekozen voor het safe haven principe, | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:00 |
Nee, de activiteiten waren vrij kansloos idd . Maar idd, ik ga morgen wel echt even een heel rondje maken en daarna weer even een terras zoeken . | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:00 |
Je kunt de hele dag op en neer rijden, elk station bezoeken. | |
sp3c | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:00 |
van airco problemen heb ik overigens niets gemerkt verder | |
Kapitein_Scheurbuik | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:00 |
Waarom is dat anno 2018 niet mogelijk in Amsterdam? In Rotterdam hadden we 20 jaar geleden of nog eerder al een dienstregeling om de 2 minuten tijdens de spits. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:00 |
Jij bent al te cool van jezelf . | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:02 |
Rotterdam kent geen safe haven principe. Een lelijke nooduitgang meer of minder maakt niks uit, misschien is het wel een verbetering......... | |
Kapitein_Scheurbuik | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:03 |
Als boren een probleem is waarom dan boren? Hoe zijn die andere ondergrondse stations dan gemaakt? Gegraven? Waarom kiezen ze daar niet voor als boren een probleem is? | |
ACT-F | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:04 |
Een nooduitgang is altijd in te passen aan de omgeving. Het is wel een dikke minpunt dat de metrofrequentie gelimiteerd is. | |
Kapitein_Scheurbuik | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:05 |
Ik heb nog nooit een nooduitgang gezien. Was altijd in de veronderstelling dat je in geval van nood naar het eerst volgende station moest lopen via een parallel gegraven tunnel. Zelfde principe als in de maastunnel en iedere andere tunnel. Waar bevinden die lelijke nooduitgangen zich dan? [ Bericht 3% gewijzigd door Kapitein_Scheurbuik op 21-07-2018 17:13:14 ] | |
sp3c | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:06 |
om de 6 minuten is toch meer dan zat? die hele metro was bij elkaar 3 kilometer lang ofzo | |
Loekie1 | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:13 |
Er zijn nog duizenden plaatsen voor de activiteiten. https://wijnemenjemee.nl/ (o nee, dit is de site niet met activiteiten, kan hem niet meer vinden) | |
sp3c | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:20 |
er zijn nauwelijks activiteiten | |
Loekie1 | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:22 |
Vandaag is de grote opening van de Noord/Zuidlijn en dat gaat gepaard met verschillende activiteitein zoals rondleidingen, een opera-voorstelling en bijvoorbeeld een goochelshow. Voor de opening waren zo'n 24 duizend plekken, daarvan zijn er nog duizenden over. Dat meldt woordvoerder van de Noord/Zuidlijn, Michiel Jonkers. Voor de opening vandaag zijn er nog duizenden plekken over en dat betekent dat er genoeg mensen welkom zijn. Aanmelden is gewenst via de website, maar 'wie langsloopt kan vast ook even een kijkje nemen of zich aansluiten voor een rondleiding', zei Jonkers. De activiteiten beginnen om twee uur vanmiddag en eindigen om negen uur vanavond. http://www.at5.nl/artikel(...)pening-noordzuidlijn Alleen valt het niet mee om je door die site te worstelen om een activiteit te plannen, als je die site sowieso al kunt vinden. O wacht, nu heb ik een andere site: https://www.supersaas.nl/(...)pening_NoordZuidlijn waarna je naar deze site moet: https://wijnemenjemee.nl/opening-noord-zuidlijn/programma/ Overigens hoor ik als Amsterdammer vandaag voor het eerst van deze activiteiten waarvoor je je moet inschrijven. | |
Red_85 | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:25 |
Het beperkt zich niet alleen tot het centrum dat de infra gewoon jammerlijk faalt. Kijk naar de nieuwbouwwijken. Ijburg, zeeburgereiland en straks de sluisbuurt. Hele slechte ov verbindingen. Haven-stad straks ook. Hele mooie maquette en plannen voor veel huizen, maar geen enkele visie op infra of ov die bijbehorend is. Infra gaat altijd achter de plannen aan, ipv gelijktijdig. | |
Lothiriel | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:26 |
Juist het is nog veel en veel erger lol nooit goed geweest in cm/l/andere zaken omrekenen | |
Guanabana | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:44 |
Lijkt Rollercoaster Tycoon wel. monteur 1 is onderweg naar noordzuidlijn 1 voor reparatie. | |
TC03 | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:55 |
Omdat er geen andere optie is dan boren. De metro loopt dwars onder bestaande bebouwing door. Eerdere metrolijnen in Rotterdam en Amsterdam zijn onder wegen gebouwd. Ze gooien dan de weg open, graven een gat, bouwen een metrostation en maken dan de weg weer dicht. Maar dat kan dus niet als je onder bestaande bebouwing een metrolijn bouwt. | |
Red_85 | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:55 |
Een woord: Ns. | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:58 |
Boren is het minste probleem, daar was heel veel discussie over maar is geruisloos verlopen. Stations zijn gemaakt met diepwanden gecombineerd met de wanden-dak methode. | |
Kapitein_Scheurbuik | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:58 |
En wat is dan de reden dat Blijdorp wel geboord is? Daar staan geen gebouwen boven. | |
Kapitein_Scheurbuik | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:00 |
Sorry, je tweede alinea zegt me helemaal niks. | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:00 |
Ijburg heeft een hele mooi vrijliggende tramverbinding, de geplande metro was echt overkill. | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:03 |
1. Overlast 2. Voor andere methodes zouden er veel meer panden gesloopt moeten worden. | |
TC03 | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:04 |
De tunnel is geboord, niet het station. Er is geboord om de overlast beperkt te houden, denk ik. | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:06 |
https://www.amsterdam.nl/(...)/wanden-dak-methode/ | |
Loekie1 | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:09 |
Even een zijpad, in 2010 viel bij werkzaamheden aan de NZ-lijn een damplaat op de weg op een auto waarbij een 33-jarige jongeman uit Zaandam overleed. In Rechtspraak.nl kan ik het tussenvonnis vinden, maar niet het eindvonnis. Wie helpt? https://uitspraken.rechts(...)o=Relevance&ps[]=ps1 | |
TjjWester | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:16 |
https://uitspraken.rechts(...)yword=13%2f488018-09 | |
Kapitein_Scheurbuik | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:23 |
Bedankt, dat verduidelijkt. | |
TigerXtrm | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:28 |
Schiphol naar een willekeurig hotel met de NS duurt minstens een uur. Met de metro zou een fractie daarvan zijn. Plus de nodige ontlasting van het spoor/tram/busnet. | |
Homey | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:37 |
15 jaar over een lijntje van 10 km. Dan lees je dat Parijs de komende jaren 200 km extra erbij legt. Tja. Amsterdam en visie haha. Als ze echt ambitie hebben, leggen ze gelijk 4 lijnen aan. Trek die noord-zuid lijn door naar extra halte in noord en Zaandam. Onderin door naar puntje Amstelveen, of Schiphol. Leg een oost-west lijn aan. Verbind Ijburg met Almere. Kan allemaal, maar je hebt wel lef en ambitie nodig. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:37 |
Tel daar de praktijken van de taxi-maffia bij op en het is best een aanfluiting. Wordt echt tijd dat Uber gewoon de macht overneemt in de stad en je voor een normale prijs heen en weer brengt. | |
Loekie1 | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:55 |
Er worden zoveel huizen gebouwd in Amsterdam dat ik verwacht dat het openbaar vervoernet boven de grond over tien jaar weer net zoveel wordt als voor de NZ-lijn. | |
Joppy | zaterdag 21 juli 2018 @ 19:12 |
In/op stevige rotsbodem naar inwisselbare buitenwijken of in slappe veengrond onder werelderfgoed. Nogal een verschil Een beetje doorpakken zou idd wel mooi zijn. Maar als je het handig aanpakt is er niet heel veel nieuwe infra noodzakelijk. Alleen goed ombouwen en op elkaar aansluiten. Bouw het spoor in zaandam deels om naar metro en voeg daar wat stations aan toe. De NS-trein dan alleen nog in Zaandam laten stoppen en de rest via metro. Dan 1 tak van de metro richting sloterdijk en de ander via nieuw trace in Noord. Bijvoorldbeeld via Klaprozenweg, dan is gebied rond NDSM ook goed ontsloten. In West heb je al diverse trambanen die heel makkelijk om te bouwen zijn naar bovengrondse metro/sneltram. Dan heb je alleen in de binnenstad een nieuw ondergronds oost-west trace nodig. Wat dan kan worden aangesloten op de tram in ijburg. Die lijn kan je aan de westzijde dan ook simpel doortrekken naar Badhoevedorp (en verder naar Schiphol). Je zou de metro vanaf Noord ook vrij simpel via de busbaan kunnen doortrekken naar Purmerend. Maar de vraag is, of dat een goede investering is. Purmerend heeft al een goede spoorverbinding die je met ingrepen bij Zaandam verder kan verbeteren. Enkel de Zuidoostelijke wijken van Purmerend zouden er echt gebaat bij zijn. Het is een kapitale fout geweest om de NZ-lijn af te snijden van de Amstelveenlijn. En met de aanleg van de A10zuid-tunnels wordt het niet eemvoudiger om die fout te herstellen. Daardoor is aansluiting op Schiphol via Amstelveen vrijwel onmogelijk geworden. Anders was dat ook zeker een must geweest. | |
ACT-F | zaterdag 21 juli 2018 @ 19:12 |
En geld. Maar met een handvol dorpsbewoners krijg je dat niet bij elkaar | |
TigerXtrm | zaterdag 21 juli 2018 @ 19:23 |
Ik ben bang dat er nu het zelfde gaat gebeuren als na de bouw van de Oostlijn. Metro is weer 20 jaar taboe in Amsterdam. De gene die nu in de gemeenteraad voorstelt om nog een lijn te bouwen is bijna direct z'n baan kwijt | |
TC03 | zaterdag 21 juli 2018 @ 19:47 |
Zijn er nog wensen voor een metro? Een oost-west lijn zou geen overbodige luxe zijn. | |
HeatWave | zaterdag 21 juli 2018 @ 19:48 |
Idd, iig een lijn die zowel rembrandt- als leidseplein verbindt met de buitenwijken etc. Op naar 2035! | |
Dutchguy | zaterdag 21 juli 2018 @ 20:01 |
Die zou wel heel handig zijn inderdaad. | |
KingRoland | zaterdag 21 juli 2018 @ 20:06 |
Van oost naar west inderdaad. Nu is de tram 7 de enige mogelijkheid om dat te doen vanuit beide kanten direct. Elke ochtend zie je weer Japanse toestanden. | |
Joppy | zaterdag 21 juli 2018 @ 20:09 |
1 lijn die zowel Leidse als Rembrandtsplein aandoet is erg onwaarschijnlijk. Station Weesperplein is al volledig voorbereid voor een oostwest-lijn en ook bij station Vijzelgracht is er in enige mate rekening mee gehouden. Dus die oostwest-lijn zal sowieso via die stations gaan lopen. Een station bij het Leidseplein is wel goed mogelijk. Je zou bijvoorbeeld de trambaan op de Lelylaan kunnen ombouwen en dan vanaf Rembrandtpark ondergronds gaan via Overtoom naar Leidseplein, en door naar vijzelgracht, Weesperplein, langs Artis en door naar Ijburg. Je kan dan ook nog vanaf Leidseplein langs de Jordaan richting Centraal. Waarbij bijvoorbeeld een lijn over de Jan van Galenstraat/burg. Roellatraat aangesloten kan worden thv de Westerstraat. | |
Vox_Populi | zaterdag 21 juli 2018 @ 20:09 |
Dit dus | |
#ANONIEM | zaterdag 21 juli 2018 @ 21:05 |
Maar ff kijken wat t is geworden [ Bericht 78% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2018 08:47:39 ] | |
vaarsuvius | zaterdag 21 juli 2018 @ 21:21 |
mij wel en ik woon in Enschede. (zus woont daar en dit scheelt me zeker tijd als ik met het OV ga) | |
hmmmz | zaterdag 21 juli 2018 @ 21:50 |
Uitzondering bevestigd de regel. | |
ContraCourant | zaterdag 21 juli 2018 @ 21:52 |
Hopen dat het geen nieuwe 51 wordt. Dan hebben we een probleempje. | |
WheeledWarrior | zaterdag 21 juli 2018 @ 21:57 |
Nou proficiat dan maar, of zo. Vergeleken met buitenlandse hoofdsteden is de Amsterdamse metro echt een lachertje verder natuurlijk. | |
TigerXtrm | zaterdag 21 juli 2018 @ 22:03 |
Wat voor werk deed je? | |
Qunix | zaterdag 21 juli 2018 @ 22:09 |
Ga ik maandag doen | |
Red_85 | zaterdag 21 juli 2018 @ 22:28 |
Klopt. En dat is wat iedere reiziger wil. | |
Bleie | zaterdag 21 juli 2018 @ 22:34 |
Ik zou het wel een goed idee vinden om het stukje Sloterdijk-CS af te maken met lijn 50. Dat zou voor West heel veel schelen. En verder de 52 doortrekken naar het noorden. Naar Schiphol lijkt me minder nodig. Er rijden genoeg treinen. | |
#ANONIEM | zaterdag 21 juli 2018 @ 23:17 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2018 08:48:06 ] | |
naatje_1 | zaterdag 21 juli 2018 @ 23:18 |
Ik ben in het station bij CS geweest en dat zag er heel goed uit | |
TC03 | zondag 22 juli 2018 @ 00:25 |
Ik vind het gebrek aan een P+R wel een gemis. Men wil het autoverkeer ontmoedigen, maar waar zou je met de auto parkeren om vervolgens met OV verder te reizen? Daar is niet echt een goede plek voor vooralsnog volgens mij. | |
Marsenal | zondag 22 juli 2018 @ 00:44 |
Zijn daar goede voorbeelden van? Buiten Utrecht staat zo’n enorme P+R vanwaar je de tram/bus pakt, maar volgens mij doet geen hond dat, altijd is ik er langs rijd staat dat vrijwel leeg. | |
raptorix | zondag 22 juli 2018 @ 01:45 |
Hoezo? Er rijden 12 treinen van Sloterdijk naar Amsterdam CS per uur, daarnaast rijd er ook nog tram 12 en heel veel bussen, ik denk dat met name de nieuwe route van lijn 1 wel toegevoegde waarde heeft, want 7 is nu de enige Oost-West lijn. | |
TjjWester | zondag 22 juli 2018 @ 07:15 |
Noord | |
Kassamiep | zondag 22 juli 2018 @ 07:21 |
Maar als je niet op Sloterdijk begint is dat dus een overstap En een GVB abonnement werkt niet meer in de trein (toch ?) | |
Loekie1 | zondag 22 juli 2018 @ 08:55 |
Naar Noord vanuit het centrum wordt het er niet beter op. Valt die ene metro uit, dan is Noord onbereikbaar per openbaar vervoer. Ze hadden veel beter een aantal bussen in stand kunnen houden die door de IJtunnel gaan. Bovendien moet je nu vanaf Station Noord als je met de metro gaat, vaak een eind lopen totdat je bij je bestemming bent. Halte Rode Kruisstraat in Noord bijvoorbeeld. Daar kon je vroeger rechtstreeks vanuit Prins hendrikkade met de bus komen. Nu moet je eerst naar centraal lopen, is 10 minuten, daar de metro pakken, uitstappen in Station Noord en dan nog een kwartier lopen! Dat is toch bezopen? https://9292.nl/reisadvie(...)trek/2018-07-22T0850 Dan is er af en toe de mogelijkheid om een bus te pakken vanaf Station Noorderpark naar Rode kruisstraat, maar dan heb je 1 minuut overstaptijd! Hoe verzinnen ze het. https://9292.nl/reisadvie(...)trek/2018-07-23T1908 [ Bericht 12% gewijzigd door Loekie1 op 22-07-2018 09:07:53 ] | |
#ANONIEM | zondag 22 juli 2018 @ 09:00 |
In Groningen is dat best goed geregeld. Doordeweeks gaan er vanaf alle P+R plekken buiten de Stad om zowat 6 bussen per uur naar het hoofdstation. Maakt niet uit vanaf welke hoek je de stad 'binnen komt', je hebt altijd de keuze om je auto aan de rand, goedkoop te parkeren en met het OV verder te gaan. Ik heb geen auto maar alle keren dat ik met anderen naar Amsterdam ging met de auto was het altijd moeilijkdoenerij. Of rondom Weesp ergens met moeite relatief goedkoop parkeren maar alsnog met het OV moeilijk doen, of richting Schiphol maar dan alsnog veel betalen en duurt het alsnog lang voor je op Schiphol bent om de trein te pakken (dat viel dan gelukkig nog wel te combineren met een bezoek aan het Panorama-terras, wat altijd een hoop ellende goed maakt, laten we eerlijk zijn). Amsterdam kan daar nog wel heel veel van leren. | |
Loekie1 | zondag 22 juli 2018 @ 09:11 |
Ik denk dat deze ene buslijn die eens in het kwartier gaat vanaf de Prins hendrikkade, héél druk gaat worden, dat wordt vechten om mee te kunnen: https://9292.nl/reisadvie(...)trek/2018-07-23T1928 Want al die mensen die in het centrum werken oostelijke kant, en dichter bij de Prins Hendrikkade zitten dan bij het CS, willen deze bus naar Noord. Voor de rest, voorzover ik het kan bekijken, is het in de stad aardig geregeld. [ Bericht 37% gewijzigd door Loekie1 op 22-07-2018 09:20:15 ] | |
TC03 | zondag 22 juli 2018 @ 09:37 |
Daar heb je alleen wat aan als je vanuit NH komt. | |
Oscar. | zondag 22 juli 2018 @ 09:41 |
20 procent van de Amsterdammers gaat er op achteruit. | |
Aether | zondag 22 juli 2018 @ 10:27 |
Dit was 10 jaar geleden prima geregeld in Amsterdam. Er waren meerdere P+R waar je voor ¤10 per dag kon parkeren inclusief voor iedereen een OV-retour met bus, tram, metro of trein. Tegenwoordig is het ¤8 per dag na 10 uur zonder OV. https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-reizen/ | |
raptorix | zondag 22 juli 2018 @ 10:31 |
Mjah ik zie die lijn er niet zo snel komen, ik denk Eerder dat Purmerend aangesloten zal worden vooral omdat daar relatief weinig gegraven hoeft te worden. Waarschijnlijk zal de komende jaren ook massaal gebouwd worden in het stuk tussen Amsterdam Noord en Purmerend, er zijn immers geen andere opties meer en de grond is nu toch voornamelijk landbouw. | |
raptorix | zondag 22 juli 2018 @ 10:34 |
Dat sloeg niet echt aan, volgens mij kan het nog steeds op Sloterdijk, waar het overigens in het verleden gratis parkeren was. Maar goed, de meeste mensen kunnen prima naar Amsterdam komen met het OV lijkt me. | |
TjjWester | zondag 22 juli 2018 @ 11:21 |
Wat is er mis met de arena? Daarnaast waren er ooit plannen om van dat suffe noord het zakendistrict van adam te maken. | |
Aether | zondag 22 juli 2018 @ 11:24 |
Olympisch Stadion hebben ze op een gegeven moment het aantal P+R plekken verlaagd naar 300 (?), de rest is dan het normale tarief. En bereikbaarheid is niet echt het probleem voor de meesten met het OV, meer de kosten en extra tijd die je kwijt bent. | |
#ANONIEM | zondag 22 juli 2018 @ 11:30 |
Dat is toch een beschermd landschap / natuurgebied? | |
Qunix | zondag 22 juli 2018 @ 11:32 |
Wat ook een probleem is, is station Zuid. De machinist moet naar de andere kant lopen en dan wegrijden. Dit duurt ook eventjes. Dus die 2 minuten gaat niet lukken. | |
vuvuzela | zondag 22 juli 2018 @ 11:43 |
Machinisten? Rijdt deze metro niet autonoom ? | |
sp3c | zondag 22 juli 2018 @ 11:44 |
nee, het zijn toch geen nieuwe trammetjes alleen een nieuwe trambaan | |
Qunix | zondag 22 juli 2018 @ 13:02 |
Het is geen Tokyo waar je met je mobiel OV kan betalen, waar alles punctueel optijd rijdt én ook op de centimeter nauwkeurig stopt bij een perron zodat je precies weet waar de deuren zijn. | |
TigerXtrm | zondag 22 juli 2018 @ 13:35 |
Zo, vanochtend toch even een ritje gemaakt van Zuid naar Noord en ondertussen de stations een beetje bekijken. Moet toch zeggen dat alles enorm soepel werkt voor een eerste dag. Geen vertragingen, geen uitval, geen kapotte airco. It just works Duurt 15 jaar en kost 3,7 miljard, maar dan heb je ook wat | |
Bleie | zondag 22 juli 2018 @ 13:40 |
Ik lees daar dat je 8 euro betaald als je voor 10.00 uur aankomt, en maar 1 euro erna. Ov moet je wel zelf betalen, ja. Al is er ook een speciaal kaartje of zo. Idioot is wel dat je verplicht bent om naar het centrum te gaan, anders betaal je het reguliere tarief. | |
Aether | zondag 22 juli 2018 @ 13:48 |
Oh, je hebt gelijk. Het gaat niet om het centrum maar de "centrumzone". Met vier personen kost het dan nog zo'n 20 euro OV dus de oude regeling was veel voordeliger. | |
ACT-F | zondag 22 juli 2018 @ 13:55 |
En waar je aan de buitenkant kan zien welke temperatuur de coupés hebben | |
Aether | zondag 22 juli 2018 @ 13:59 |
Je vergeet de vrouwencoupés tijdens de spits | |
raptorix | zondag 22 juli 2018 @ 14:35 |
Ach dat is zo geregeld, zoveel valt er ook niet te zien. | |
Qunix | zondag 22 juli 2018 @ 17:16 |
Wacht maar morgen... Ik heb vandaag de nieuwe tramlijnen gedaan. 11 is een leuke lijn en 12 is de onzin lijn (cs - amstel). 19 is de nieuwe "gratis" lijn (vanwege geen conducteurs achter), wat voorheen de 16 was. De 19 komt wel langs goeie knooppunten (sloterdijk, leidseplein, vijzelgracht, weesperplein, diemen). En de 19 is ook idioot lang. | |
Qunix | zondag 22 juli 2018 @ 17:19 |
En wereldnieuws als je enkele secondes te vroeg of te laat vertrekt. | |
TjjWester | zondag 22 juli 2018 @ 17:42 |
Vanmiddag een kleine storing, maar schijnt een stel geweest te zijn die in staking ging. | |
#ANONIEM | maandag 23 juli 2018 @ 04:08 |
Zei de trotse inwoner van Purmerend light. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2018 04:09:33 ] | |
saysme | maandag 23 juli 2018 @ 08:46 |
Ik heb hem gisteren gebruikt en moet zeggen: helemaal prima, tegen mijn zure verwachting in. Er is in Noord een P&R dat maar 1 euro per dag! kost als je na 10 uur arriveert. (voor 10 uur is het 8 euro). Ik kan het bijna niet geloven. Ga ik zeker gebruik van maken. Maar, ik blijf een zwartkijker, vrees dat het na tienen vol zal zijn. | |
TigerXtrm | maandag 23 juli 2018 @ 10:06 |
Wel fijn dat er eindelijk een degelijk P+R alternatief is dat direct naast de metro ligt. De enige andere optie daarvoor is de Arena, en die P+R is meer dicht dan open door evenementen en dergelijke P+R Noord heeft iets van 450 plaatsen (echt fantastisch), dus daar is in principe best veel ruimte. Oh ja! Noord/Zuidlijn dicht voor renovatie. [ Bericht 7% gewijzigd door TigerXtrm op 23-07-2018 10:59:26 ] | |
Bosbeetle | maandag 23 juli 2018 @ 11:36 |
Waarom moest de NOS hier eigenlijk een programma over maken? Vieren we tegenwoordig ons falen? En is alles wat in amsterdam gebeurt van landelijk belang. Een special op AT5 was toch voldoende geweest? | |
Red_85 | maandag 23 juli 2018 @ 11:47 |
Wel een nadeel is, is dat de grote hoeveelheid bussen uit Waterland nu stoppen bij Noord en je dus moet overstappen om naar centraal te komen. Mijn directe bus verbinding van 25 minuten is nu dus met 10 minuten extra. Savonds is het echt wel kutter geworden. Je had eerst minimaal 2 kansen van buslijnen die ergens in je buurt stoppen. Nooit langer dan 20 minuten wachten op een mooi verbouwd Centraal waar je wind en waterdicht staat. Nu moet je kiezen tussen vanaf Noord vertrekken of vanaf Centraal. Kans dat je dus 30 minuten staat te wachten is best aanwezig waardoor je reistijd weer langer is en je misschien je overstaptarief mist en het dus weer duurder wordt. Waarom is een verandering nou niet altijd een verbetering voor de reiziger in het OV?
| |
Red_85 | maandag 23 juli 2018 @ 11:50 |
Omdat Amsterdam DE stad van NL is. Calimero's als jij gaan schuimbekken als daar aandacht aan wordt besteed. Puur daarom Noord/Zuid lijn heeft wel een iets groter effect dan alleen de stad Amsterdam zelf. Impact is groot regionaal. Maar inderdaad, AT5, TVNH en een klein tussenberichtje op het nieuws had voldoende geweest. Geen hoofditem. | |
Bosbeetle | maandag 23 juli 2018 @ 11:52 |
Hoofditem was ook okay geweest maar een speciale extra uitzending vind ik wat ver gaan. | |
ACT-F | maandag 23 juli 2018 @ 12:37 |
Komkommertijd. | |
#ANONIEM | maandag 23 juli 2018 @ 13:22 |
Men heeft 25 jaar kunnen kankeren op vertraagde prestigeprojecten met miljarden euro's aan kostenoverschrijdingen, zoals de Betuweroute, de HSL Zuid en de Noord/Zuidlijn. Nu is de laatste daarvan opgeleverd en in gebruik genomen. Geklaag over tweecijferige miljoenenbedragen bij de Hoekse Lijn of geluidsnormen bij Vliegveld Lelystad is toch niet hetzelfde. Wat dat betreft is nu een geheel nieuw tijdperk aangebroken. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2018 13:23:17 ] | |
sp3c | maandag 23 juli 2018 @ 13:29 |
ik zou ernstig gaan twijfelen aan de NOS als er geen speciale extra uitzending was geweest | |
Qunix | maandag 23 juli 2018 @ 18:11 |
https://nos.nl/artikel/22(...)jn-of-toch-niet.html | |
fluitbekzeenaald2.0 | maandag 23 juli 2018 @ 18:43 |
https://speld.nl/2018/07/23/noordzuidlijn-dicht-voor-renovatie/ | |
Faux. | maandag 23 juli 2018 @ 19:25 |
Vandaag voor het eerst genomen. Ben grote fan. Het ging soepel, was lekker rustig (ook in de spits), en lekker koel. En ook nog eens sneller dan de tram | |
Beathoven | maandag 23 juli 2018 @ 19:31 |
Maar goed dat hij niet over de financieen is gegaan dan. | |
sp3c | maandag 23 juli 2018 @ 19:42 |
de speld is ook niet meer wat het geweest is blijkbaar als je over de Noord/Zuidlijn al geen goede grappen meer kunt maken moet je gewoon stoppen hoor ff sabbatical ofzo | |
Loekie1 | dinsdag 24 juli 2018 @ 07:38 |
Deze meneer is 20 minuten langer onderweg van Admiraal de Ruijterweg naar het Rembrandtplein: http://www.at5.nl/artikel(...)or-bewoners-uit-west Het is prima dat er minder trams en bussen rijden met de NZ-lijn maar je moet het niet overdrijven. | |
Nielsch | dinsdag 24 juli 2018 @ 07:57 |
Vervelend, maar waarom zou je vanuit west helemaal naar t Rembrandtplein gaan voor een koffie? | |
Ludachrist | dinsdag 24 juli 2018 @ 07:59 |
Waarom stapt Howard niet gewoon een kwartiertje op zijn fiets, dan is hij er ook. Howard moet niet zo zeuren. | |
Oscar. | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:04 |
al het ov afschaffen, want je kunt ook op de fiets | |
Ludachrist | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:05 |
Sowieso OV binnen Amsterdam. Alleen voor toeristen, studenten en onrendabelen. | |
Aether | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:08 |
Heb je de link überhaupt geopend? | |
Ludachrist | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:09 |
Nee, ik las dat hij Howard had en zag dat hij een hondje had, verder had ik er niet zo gek veel interesse in. | |
ietjefietje | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:14 |
dit dus, en de haagse tramtunnel! | |
Nielsch | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:14 |
Hij hep een hendiekep en is homo. Homo’s fietsen nie. | |
Oscar. | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:20 |
wel hoor, liefst zonder zadel | |
#ANONIEM | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:38 |
Is gezonder én beter voor het milieu. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:40 |
| |
raptorix | dinsdag 24 juli 2018 @ 08:45 |
Echte Amsterdammers komen daar niet he Overigens was de bestaande route ook niet super, volgens mij passeren sowieso niet heel veel trams het Rembrands, ook niet in het verleden. | |
Nielsch | dinsdag 24 juli 2018 @ 09:07 |
deze man ging elke dag na z'n werk al 28 minuten enkele reis in de tram zitten om op dat plein een kopje koffie doen... dan spoor je ook gewoon niet helemaal (naja alleen het tramspoor whhahaha kutgrap) | |
Simmertje | dinsdag 24 juli 2018 @ 09:22 |
Wie wil er in godsnaam een kopje koffie doen op Rembrandtplein, samen met het Leidseplein het afvoerputje van Amsterdam. | |
Nielsch | dinsdag 24 juli 2018 @ 09:24 |
hij gaat ook heel suggestief met die noord-zuidlijn terwijl dat volgens de reisplanner helemaal niet nodig is en alleen maar langer duurt | |
Bleie | dinsdag 24 juli 2018 @ 16:00 |
9292 geeft wel vaker niet de handigste route. | |
TigerXtrm | dinsdag 24 juli 2018 @ 16:20 |
Starmanelon | dinsdag 24 juli 2018 @ 16:36 |
Hoe is dit een geintje als mensenlevens ervan afhangen¿ | |
Marsenal | dinsdag 24 juli 2018 @ 16:43 |
Effe aan Ibrahim vragen denk ik. | |
TigerXtrm | dinsdag 24 juli 2018 @ 18:13 |
Pardon? Mensenlevens van af hangen? Het is een metro, geen ambulance. | |
HeatWave | dinsdag 24 juli 2018 @ 18:28 |
Ding is wel een uitkomst voor mij zeg. Nou heb ik 2 keer "pech" gehad dat er net een metro voor mijn neus wegreed en dus 6 min moest wachten en dat de aansluiting op trams eeen beetje slecht uitkwam, ook net gemist. Maar als dat wel een keer goed verloopt is mijn reistijd naar bijv het leidseplein gehalveerd. En dat is uiteraard files voor de IJtunnel en de rijen bussen voor de uitstaphalte Prins Hendrikkade niet eens meegeteld. | |
Fred | dinsdag 24 juli 2018 @ 18:35 |
Het valt me nu op dat de aanduiding van de routes van de metro's alles behalve consistent is en voor de toerist mogelijk zelfs verwarrend: Rijden 51 en 52 nu wel of niet exact dezelfde route in het omkaderde stuk? Bij 53 en 54 staat "van der Madeweg" wel genoemd, bij 50 weer niet. Terwijl die lijn daar wel stopt. Gezien de layout van de overige lijnen is het wel de bedoeling dat je de metro alleen gebruikt om van de noordzijde van Amsterdam van en naar Centrum te gaan en vanaf de Zuidzijde de stad in. Vanaf CS de stad in moet maar met de tram en vanuit Amstelveen rijd je maar om via de Oostlijn. | |
Q. | dinsdag 24 juli 2018 @ 18:37 |
Kan je nog vaker naar de kroeg. | |
Qunix | dinsdag 24 juli 2018 @ 18:54 |
Ok, klaar. Hij rijdt. Slotje. |