SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is opzich een goede tactiek, twee weekenden terug ook gedaan op de MTB. Op een gegeven moment nog op een klim een gevecht uitgevochten met een kerel die af en toe even demarreerde, terwijl ik elk kwartier 5 slagen harder ging trappen. Uiteindelijk hem op een kwartier geredenquote:Op woensdag 20 juni 2018 08:17 schreef Gripper het volgende:
Succes Fretje! Dat steeds een beetje harder klopt best eigenlijk
Als je je in het begin niet laat verleiden om meteen vol gas te gaan maar zoals patroon aanraadt 10 slagen onder omslag te klimmen. Dan kan je vanaf de 2e helft van de cyclo beginnen met mensen oprapen die te snel zijn gestart. Dus jij gaat steeds harder rijden voor je gevoel.
Hou ook je ademhaling in de gaten. Ik zag zondag tijdens die MTB rit ook weer dat mensen zo verkeerd zitten te ademen, heel hijgerig en snel. Dan ben je dus gewoon aan het hyperventileren. Probeer rustige en diepe teugen te nemen. Lekker die bolle buik uitzetten
Hier moet ik wel op letten, vooral bij gematigde inspanning in D2 schijn ik dit te doen volgens de sportarts.quote:Op woensdag 20 juni 2018 08:17 schreef Gripper het volgende:
Hou ook je ademhaling in de gaten. Ik zag zondag tijdens die MTB rit ook weer dat mensen zo verkeerd zitten te ademen, heel hijgerig en snel. Dan ben je dus gewoon aan het hyperventileren. Probeer rustige en diepe teugen te nemen. Lekker die bolle buik uitzetten
Wat helpt is regelmatig diep uitademen (soort zuchten) dan blaas je al het lucht uit je longen en vult het zich met nieuw zuurstof. Als je namelijk te hoog ademhaalt, komt de onderkant van je longen vol te staan met zuurstofarm bloed waar je niets aan hebt.quote:Op woensdag 20 juni 2018 09:33 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Hier moet ik wel op letten, vooral bij gematigde inspanning in D2 schijn ik dit te doen volgens de sportarts.
Hoeveel puffers passen er eigenlijk in je zakjes? Ik vraag dit voor een vriend.quote:
Goede tip, ga ik proberen. Heb nu een paar keer gehad dat ik in de combinatie zware inspanning / hitte mijn longen irriteer. En dan voornamelijk de onderkant.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat helpt is regelmatig diep uitademen (soort zuchten) dan blaas je al het lucht uit je longen en vult het zich met nieuw zuurstof. Als je namelijk te hoog ademhaalt, komt de onderkant van je longen vol te staan met zuurstofarm bloed waar je niets aan hebt.
Het viel mij trouwens op dat ik zelfs bij 10 slagen onder omslagpunt amper een verhoogde ademhaling had.
Dit was het inderdaad 😂quote:Op woensdag 20 juni 2018 15:07 schreef Dierckxsens het volgende:
Als je ventiel een verwijderbare kop heeft (om een verlenger tussen te zetten), is die wel goed aangedraaid? Vaak genoeg gehad dat een band hierdoor langzaam leegloopt.
Zet die dingen altijd vast met een druppeltje seconde lijm en dan goed aandraaien met een tang. Gebruik toch nooit ventielverlengers.quote:Op woensdag 20 juni 2018 19:21 schreef Tommeke het volgende:
Die ventielen zijn ook lastig met een flexhose pompje. Ff goed aandraaien met een klein tangetje werkt.
Het record van een FOK!ker staat op 2:18 dus succesquote:Op woensdag 20 juni 2018 21:39 schreef Andyy het volgende:
@kano, het heeft even geduurd maar ben je eindelijk voorbij op Amerongen
2:33 DDX toch? Ik heb ook niet de ambitie om dat te verbeterenquote:Op woensdag 20 juni 2018 21:45 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Het record van een FOK!ker staat op 2:18 dus succes
Nee, een ander die hier soms post maar niet in het FOK!groepje op strava zit.quote:Op woensdag 20 juni 2018 21:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
2:33 DDX toch? Ik heb ook niet de ambitie om dat te verbeteren
Moet makkelijk kunnen, die 2:33 is inclusief inhouden voor een auto die wat andere fietsers heel langzaam inhaalde.quote:Op woensdag 20 juni 2018 21:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
2:33 DDX toch? Ik heb ook niet de ambitie om dat te verbeteren
quote:Op woensdag 20 juni 2018 21:39 schreef Andyy het volgende:
@kano, het heeft even geduurd maar ben je eindelijk voorbij op Amerongen
Sta je eindelijk laatste?quote:Op woensdag 20 juni 2018 21:39 schreef Andyy het volgende:
@kano, het heeft even geduurd maar ben je eindelijk voorbij op Amerongen
Met een tangetje loop je wel het risico de schroefdraad aan de buitenkant te beschadigen of het binnenventiel te pletten waardoor je pomp geen goede grip meer heeft. Loctite is ook geen goed idee (hardt uit in de luchtopening waardoor er moeilijk lucht in gaat). Dit dingetje heeft een einde gemaakt aan al het geklooi en zit sindsdien in mijn zadeltasjes (ja..).quote:Op woensdag 20 juni 2018 19:21 schreef Tommeke het volgende:
Die ventielen zijn ook lastig met een flexhose pompje. Ff goed aandraaien met een klein tangetje werkt.
Ach, iedereen z'n kracht toch? Als je niet zo explosief bent moet je wat anders bedenken. Ik ben zelf ook niet zo explosief als ik de statistieken moet geloven. Maar als de weg wat helt kan ik op een powersprint nog best wat vrienden lossen.quote:Op woensdag 20 juni 2018 23:52 schreef Keroppi het volgende:
Gisteren met de VW training ook een 'tactische' oefening gedaan waarbij we situaties in een koers simuleerden.
Nah... blijkt maar weer dat sprinten/explosieve kracht niet mijn sterke punt is. Werd er door iedereen af gereden (inclusief meisjes van half mijn leeftijd )
#confronterend
kilometers makenquote:Op woensdag 20 juni 2018 23:52 schreef Keroppi het volgende:
Gisteren met de VW training ook een 'tactische' oefening gedaan waarbij we situaties in een koers simuleerden.
Nah... blijkt maar weer dat sprinten/explosieve kracht niet mijn sterke punt is. Werd er door iedereen af gereden (inclusief meisjes van half mijn leeftijd )
#confronterend
Niet heel veel, rond de duizendquote:Op donderdag 21 juni 2018 00:41 schreef dop het volgende:
[..]
kilometers maken
Hoeveel heb je gereden dit jaar?
quote:Op donderdag 21 juni 2018 06:36 schreef kanovinnie het volgende:
Vaker sprinten en op explosieve kracht trainen dus
Doe ik er ook nog een centje bij.quote:Op donderdag 21 juni 2018 00:41 schreef dop het volgende:
[..]
kilometers maken
Hoeveel heb je gereden dit jaar?
Je vergeet spinnen, ideaal voor gericht je explosiviteit trainen.quote:Op donderdag 21 juni 2018 07:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[..]
Doe ik er ook nog een centje bij.
Krachttraining en fitness in de winterperiode; squats deadlifts, lunges, situps, burpees, etc. Mountainbiken of cyclocrossen is ook goed voor de explosiviteit.
Jep. Ik doe dat ook af en toe. Gewoon op binnenblad en op de 14 ofzo. En dan 15 seconden zo hard trappen als je kunt.quote:Op donderdag 21 juni 2018 08:14 schreef Fretwork het volgende:
Sprinten kan je gewoon trainen tijdens een duurrit, maar dan af en toe even goed 5 seconden aanzetten. Dat is al genoeg trainingsprikkel.
Ja door regelmatig te oefenen train je vooral ook je coördinatie bij een sprint, kracht kan je dan wel op doen in de sportschool. Sprinten is veel meer dan pure kracht. Je hele lichaam moet daarbij als 1 machine werken, een getrainde core + bovenlichaam helpt ook erg mee. Door veel te oefenen leer je ook bij welke snelheid je het beste welk verzet kunt kiezen om te versnellen. Te zwaar is vaak nadeliger dan te licht. Net als een auto, die niet goed optrekt in een te hoge versnelling.quote:Op donderdag 21 juni 2018 09:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jep. Ik doe dat ook af en toe. Gewoon op binnenblad en op de 14 ofzo. En dan 15 seconden zo hard trappen als je kunt.
Ik heb ooit een of andere 'leer-fietsen-workshop' gevolgd, en daar zat ook sprintoefeningen bij... Dar kan ik dus geen kut van. Inderdaad, had ik mn versnelling zo dat ik snel kon optrekken, dan spinde ik helemaal dol en verloor alle controle... Zwaarder schakelen lukte me niet in de beugels... Dus zette ik m de volgende ronde alvast wat zwaarder, maar dan kom je amper van je plek afquote:Op donderdag 21 juni 2018 09:40 schreef Patroon het volgende:
Te zwaar is vaak nadeliger dan te licht. Net als een auto, die niet goed optrekt in een te hoge versnelling.
Je moet een bepaalde versnelling kiezen dat je vrij makkelijk kan versnellen naar +/50kmh en dan kan je altijd nog zwaarder schakelen. Dat is een kwestie van testen. Wind mee/tegen heeft ook invloed eveneens de aanvangssnelheid.quote:Op donderdag 21 juni 2018 09:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb ooit een of andere 'leer-fietsen-workshop' gevolgd, en daar zat ook sprintoefeningen bij... Dar kan ik dus geen kut van. Inderdaad, had ik mn versnelling zo dat ik snel kon optrekken, dan spinde ik helemaal dol en verloor alle controle... Zwaarder schakelen lukte me niet in de beugels... Dus zette ik m de volgende ronde alvast wat zwaarder, maar dan kom je amper van je plek af
Overigens was ik goed naar de klote de dag na zulke oefeningen.
Ik doe wel eens sprintjes een aquaduct op. Vanaf onderaan bijna stilstand en dan vol optrekken en doortrekken tot boven. Denk 7x staand en dan later nog eens 7x zittend...je kuiten staan daarna in de fik.quote:Op donderdag 21 juni 2018 10:04 schreef Fretwork het volgende:
Spininstructeur liet ons laatst 6 sprintjes van 3-5 seconden doen met 5 seconden rust, en daarna een sprint van 10-15 seconden. De tering wat was ik kapot na twee van die series.
Dat is wel een pittige jaquote:Op donderdag 21 juni 2018 10:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik doe wel eens sprintjes een aquaduct op. Vanaf onderaan bijna stilstand en dan vol optrekken en doortrekken tot boven. Denk 7x staand en dan later nog eens 7x zittend...je kuiten staan daarna in de fik.
Hmm ok dank. Heb overigens ook recent mijn zadel iets (0,8 mm) hoger gezet en ietsje naar achter, na een fietsmeting. Daarna bij mijn eerste tocht geen last van de knieën, nu met nieuwe plaatjes en schoenen dus wel. Ik ga er dus maar ff vanuit dat het daarmee te maken heeft.quote:Op woensdag 20 juni 2018 20:32 schreef Vinniiee het volgende:
Bij mij hielp de plaatjes iets roteren, zodat je hakken wat naar binnen komen. Je zou dit ook kunnen merken als je fietst met je knieën richting het frame (soort van X). Er zullen vast nog een paar oorzaken zijn.
Als je een fietmeting hebt gehad zou ik even contact opnemen of ze er nog even naar kunnen kijken. Meestal kun je binnen een paar weken nog wel even terug komen voor finetuning?quote:Op donderdag 21 juni 2018 11:19 schreef Reljem het volgende:
[..]
Hmm ok dank. Heb overigens ook recent mijn zadel iets (0,8 mm) hoger gezet en ietsje naar achter, na een fietsmeting. Daarna bij mijn eerste tocht geen last van de knieën, nu met nieuwe plaatjes en schoenen dus wel. Ik ga er dus maar ff vanuit dat het daarmee te maken heeft.
Ja daar ga ik ook sowieso heen volgende week. Ga morgen een rondje met mijn oude schoenen om nog ff voor de zekerheid te checken hoe het dan voelt.quote:Op donderdag 21 juni 2018 11:21 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Als je een fietmeting hebt gehad zou ik even contact opnemen of ze er nog even naar kunnen kijken. Meestal kun je binnen een paar weken nog wel even terug komen voor finetuning?
Het bloed gaat wel rond in je longen, alleen ventileer je slechter je CO2 en O2 bij te oppervlakkige ademhaling idd.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat helpt is regelmatig diep uitademen (soort zuchten) dan blaas je al het lucht uit je longen en vult het zich met nieuw zuurstof. Als je namelijk te hoog ademhaalt, komt de onderkant van je longen vol te staan met zuurstofarm bloed waar je niets aan hebt.
best wel irritant eigenlijk 🤬quote:Op donderdag 21 juni 2018 11:46 schreef Reintji het volgende:
Nieuwe Wahoo sluikreclame op strava zo te zien
Ja precies. Ik zal nooit goed kunnen sprinten, maar ben wel sneller geworden door deze oefeningen. Vooral die coördinatie idd. Dat op hoge frequentie doorversnellen. Kon ik vroeger echt niet.quote:Op donderdag 21 juni 2018 09:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja door regelmatig te oefenen train je vooral ook je coördinatie bij een sprint, kracht kan je dan wel op doen in de sportschool. Sprinten is veel meer dan pure kracht. Je hele lichaam moet daarbij als 1 machine werken, een getrainde core + bovenlichaam helpt ook erg mee. Door veel te oefenen leer je ook bij welke snelheid je het beste welk verzet kunt kiezen om te versnellen. Te zwaar is vaak nadeliger dan te licht. Net als een auto, die niet goed optrekt in een te hoge versnelling.
Doe eens screenshot ?quote:Op donderdag 21 juni 2018 12:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
Zeker als je er zelf een hebt. Wel mooi dat je ziet op het kaartje waar een PR is gehaald.
Ik zie staan wie ermee gereden heeft en of ik meer wil leren over dat jaren 90 gestylede kloteding.quote:Op donderdag 21 juni 2018 12:42 schreef ddx het volgende:
[..]
Doe eens screenshot ?
Ik zie dat nog niet nml, klinkt alsof ze dingen aan het uittesten zijn.
Er is een leven na strava.quote:Op donderdag 21 juni 2018 13:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik zie staan wie ermee gereden heeft en of ik meer wil leren over dat jaren 90 gestylede kloteding.
#bedanktMaraca
geen kudo's meer van kaasplankje 😭quote:Op donderdag 21 juni 2018 13:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Er is een leven na strava.
Amén.
Zal ik vanavond even maken.quote:Op donderdag 21 juni 2018 12:42 schreef ddx het volgende:
[..]
Doe eens screenshot ?
Ik zie dat nog niet nml, klinkt alsof ze dingen aan het uittesten zijn.
Ik heb ook een keer een clinic gehad met Tristan Hoffman. Toen hij nog bij saxo werkte. Dat deden wij toen ook. In stilstand in de zwaarste versnelling. En dan vol naar boven knallen. En dat een x aantal keer. Dan ga je ook aardig kapot.quote:Op donderdag 21 juni 2018 10:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik doe wel eens sprintjes een aquaduct op. Vanaf onderaan bijna stilstand en dan vol optrekken en doortrekken tot boven. Denk 7x staand en dan later nog eens 7x zittend...je kuiten staan daarna in de fik.
quote:Op donderdag 21 juni 2018 12:42 schreef ddx het volgende:
[..]
Doe eens screenshot ?
Ik zie dat nog niet nml, klinkt alsof ze dingen aan het uittesten zijn.
Patty kijkt nooit naar die segmenten. Behalve als ik in de bergen ben.quote:Op donderdag 21 juni 2018 18:04 schreef kanovinnie het volgende:
Patty gaat spijt krijgen dat hij er niet 1 gekocht heeft...
Ik heb hem ook binnen. Zit lekker. Banden lekker strak waardoor hij goed blijft zitten.quote:Op donderdag 21 juni 2018 16:20 schreef poiuytr het volgende:
Rapha broek zit fijn, dank voor degene die hem hier postte.
Wel scherp blijven he!quote:Op donderdag 21 juni 2018 19:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Patty kijkt nooit naar die segmenten. Behalve als ik in de bergen ben.
edit: oh je had het over die hipsterbroek
Net wat beter dan mijn vermarc broeken.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 17:15 schreef Fretwork het volgende:
Jongens, hoe strak zit die Rapha bib bij jullie? Graag even kwantificeren
Had een 2 x een L besteld, maar de banden zitten heel strak om de schouders, dus net een retoulabel uitgeprint. Worden beide omgeruild voor een XL. De pijpjes zaten ook erg strak.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 17:15 schreef Fretwork het volgende:
Jongens, hoe strak zit die Rapha bib bij jullie? Graag even kwantificeren
quote:Op vrijdag 22 juni 2018 17:15 schreef Fretwork het volgende:
Jongens, hoe strak zit die Rapha bib bij jullie? Graag even kwantificeren
Ik kan mijn 30 cm net kwijt in de XXL.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 17:15 schreef Fretwork het volgende:
Jongens, hoe strak zit die Rapha bib bij jullie? Graag even kwantificeren
Lekker. Moet ik aan de bak nu.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 22:19 schreef Patroon het volgende:
Eyserbosweg PR vandaag aangescherpt naar 3:18. 398w avg. Bloedsmaak in de mond
moet makkelijk sneller kunnen. Dus ja aan de bakquote:
Eerst maar eens zien wat jouw tijd gaat worden dopquote:Op vrijdag 22 juni 2018 23:00 schreef dop het volgende:
[..]
moet makkelijk sneller kunnen. Dus ja aan de bak
Ik heb Northwaves en die vallen inderdaad brederquote:Op vrijdag 22 juni 2018 13:31 schreef Devv het volgende:
Wie kan mij helpen met een paar nieuwe schoenen? Ik heb nu een paar Fizik R4B maar die vallen toch een beetje smal. Ik ben op zoek naar schoenen die iets breder vallen en kreeg de Northwave Revolution als tip. Weet iemand toevallig of die inderdaad iets breder zijn dan schoenen van Fizik? Ik ga in augustus IM Maastricht doen en wil gewoon comfortabele schoenen hebben. De wissels boeien mij niet zo als ik maar lekker kan fietsen .
Dat tweede imo, maar uiteindelijk is het de wedstrijdorganisatie die daarover beslist en daar zit knwu jury, althans bij een criterium of klassieker dan.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 22:23 schreef Najieto het volgende:
https://www.fiets.nl/2018(...)-de-reglementen-aan/
Hoe lang zal de knwu er over doen hun beleid aan te passen. Of is de UCI zo overkoepelend dat het gelijk mag?
ik heb 3:36 staan maar onder omslagpunt gereden.quote:Op vrijdag 22 juni 2018 23:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Eerst maar eens zien wat jouw tijd gaat worden dop
Wanneer ga jij hem aanvallen?
Zo ken ik ook nog een paarquote:Op zaterdag 23 juni 2018 10:05 schreef dop het volgende:
[..]
ik heb 3:36 staan maar onder omslagpunt gereden.
Fiets maatjes die ik normaal wel kan hebben allemaal rond de 3:00.
zal wel ff duren voor ik weer in Limburg kom, mijn visum is verlopen.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 10:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo ken ik ook nog een paar
Net als toen op de amerongseberg dat jij en Tommeke kop over kop niet dichterbij kwamen
Zie de 3:00 binnenkort wel verschijnen
Ik heb gehoord dat je geen visum meer nodig hebt als je met de racefiets komt.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 11:10 schreef dop het volgende:
[..]
zal wel ff duren voor ik weer in Limburg kom, mijn visum is verlopen.
Maar denk jij dat je er geen 18 seconden af kan doen als je hem beter kent en goed indeelt?
Weet ik niet. Gisteren ging ik behoorlijk diep, maar had ik na een 3uren autorit niet super benen. Ademhaling ook totaal niet onder controle op het steile stuk. Kom er wel weer een keer.quote:Op zaterdag 23 juni 2018 11:10 schreef dop het volgende:
[..]
zal wel ff duren voor ik weer in Limburg kom, mijn visum is verlopen.
Maar denk jij dat je er geen 18 seconden af kan doen als je hem beter kent en goed indeelt?
3:18?quote:Op vrijdag 22 juni 2018 22:19 schreef Patroon het volgende:
Eyserbosweg PR vandaag aangescherpt naar 3:18. 398w avg. Bloedsmaak in de mond
Had zo een stukje met je mee kunnen fietsen, je kwam op een paar meter van m'n huisquote:Op zaterdag 23 juni 2018 20:46 schreef Fretwork het volgende:
Laatste langere ritje voor de Maratona gefietst, nu lekker uitrusten en voorbereiden en dan over een week huilen knallen!
Ik heb hetzelfde bij de XL. Ik geloof ook dat het wennen is. Gisteren voor eerste keer de broek gedragen en zat tijdens het fietsen perfect. Met lopen is het nog wel wat wennen, vooral achteraan plooit hij niet lekker, lijkt wel of de zeem velen malen groter is dan ik gewend ben bij m'n Castelli broeken. Wat ik ook een nadeel is is dat m'n beenharen door de broek komen doordat ie zo dun is.quote:Op zondag 24 juni 2018 10:03 schreef Fretwork het volgende:
Volgens mij zijn vooral de schouderbanden wat te kort bij de L van die Rapha broek. Heeft iemand L en XL toevallig? Zitten daar veel verschillen in?
Je noemt zelf de oplossing alquote:Op zondag 24 juni 2018 10:34 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Had zo een stukje met je mee kunnen fietsen, je kwam op een paar meter van m'n huis
[..]
Ik heb hetzelfde bij de XL. Ik geloof ook dat het wennen is. Gisteren voor eerste keer de broek gedragen en zat tijdens het fietsen perfect. Met lopen is het nog wel wat wennen, vooral achteraan plooit hij niet lekker, lijkt wel of de zeem velen malen groter is dan ik gewend ben bij m'n Castelli broeken. Wat ik ook een nadeel is is dat m'n beenharen door de broek komen doordat ie zo dun is.
inb4 ga je scheren.
Ah zonde, dat wordt beter oplettenquote:Op zondag 24 juni 2018 10:34 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Had zo een stukje met je mee kunnen fietsen, je kwam op een paar meter van m'n huis
[..]
Ik heb hetzelfde bij de XL. Ik geloof ook dat het wennen is. Gisteren voor eerste keer de broek gedragen en zat tijdens het fietsen perfect. Met lopen is het nog wel wat wennen, vooral achteraan plooit hij niet lekker, lijkt wel of de zeem velen malen groter is dan ik gewend ben bij m'n Castelli broeken. Wat ik ook een nadeel is is dat m'n beenharen door de broek komen doordat ie zo dun is.
inb4 ga je scheren.
Ik heb vooral last van feit dat ie 1cm korter is bij de pijpjes dan al m'n andere broeken... Dus heb gvd een witte rand :-( (maar by far het beste zeem..heerlijke broek)quote:Op zondag 24 juni 2018 10:34 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Had zo een stukje met je mee kunnen fietsen, je kwam op een paar meter van m'n huis
[..]
Ik heb hetzelfde bij de XL. Ik geloof ook dat het wennen is. Gisteren voor eerste keer de broek gedragen en zat tijdens het fietsen perfect. Met lopen is het nog wel wat wennen, vooral achteraan plooit hij niet lekker, lijkt wel of de zeem velen malen groter is dan ik gewend ben bij m'n Castelli broeken. Wat ik ook een nadeel is is dat m'n beenharen door de broek komen doordat ie zo dun is.
inb4 ga je scheren.
Je kan je hoogte meters opnieuw laten berekeken via strava desktopquote:
Het nieuwe wielrennenquote:Op zondag 24 juni 2018 14:29 schreef kanovinnie het volgende:
600 km met 32/uur.
Waar is de menselijke maat
Ja dat werkt alleen niet, bugje ofzo.quote:Op zondag 24 juni 2018 15:15 schreef Najieto het volgende:
[..]
Je kan je hoogte meters opnieuw laten berekeken via strava desktop
Hij is opnieuw geasfalteerd kwam ik achter. Maakt het weer wat minder ergquote:Op zaterdag 23 juni 2018 19:27 schreef Guppyfriend het volgende:
Oude Holleweg ik heb nog nachtmerries van de Ronde van Nijmegen
Ook de holleweg gefietst in 1:37. Collega heeft mijn toptijd verbeterd naar 1:30 m'n die wilde ik weer aanvallen. Zag dan ik 't niet ging halen en de laatste meters laten lopen. Toch dichterbij gekomen dan ik dacht dus eindstreep zal wel eerder zijn dan het punt dat ikzelf als eind aan houdt.quote:Op zondag 24 juni 2018 16:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Hij is opnieuw geasfalteerd kwam ik achter. Maakt het weer wat minder erg
Vandaag de 120km route van de ronde van Nijmegen gefietst. Leuk rondje.
Waardeloos vind ik datquote:Op zondag 24 juni 2018 19:05 schreef Z het volgende:
Nee dat kan echt niet inderdaad.
Ik was met een collega fietsen vandaag, die niet heel rap is, maar wel grote afstanden fietst. Ik vind dat maar lastig, constant zo'n laag tempo/lage hartslag.
Haha, de ene triathleet verwijt de andere dat hij een opzetstuur heeft.quote:Op zondag 24 juni 2018 18:52 schreef Tommeke het volgende:
1:37 is rap! Ik had gisteren 1:44, maar ging eigenlijk pas na de eerste bocht echt hard fietsen en na de bocht naar links vol door.
Werd namelijk ingehaald door iemand met een opzetstuur en dat kon ik niet verdragen
te laag trek ik ook niet, maar ik hou juist wel van rustig.quote:Op zondag 24 juni 2018 19:05 schreef Z het volgende:
Nee dat kan echt niet inderdaad.
Ik was met een collega fietsen vandaag, die niet heel rap is, maar wel grote afstanden fietst. Ik vind dat maar lastig, constant zo'n laag tempo/lage hartslag.
Is het dan noodzakelijk om een nacht over te slaan?quote:Op zondag 24 juni 2018 18:29 schreef ddx het volgende:
Vooral moe nu, ben er nog niet helemaal over uit of ik dit vaker ga doen.
De afstand is leuk, maar nachtje overslaan is al een uitdaging laat staan als je dat fietsend doet.
Kon op het eind nog prima powerwaardes halen op klimmetjes. (150bpm met 300w)
Tom is meer tri-curious toch?quote:Op zondag 24 juni 2018 19:17 schreef No-P het volgende:
[..]
Haha, de ene triathleet verwijt de andere dat hij een opzetstuur heeft.
Ik weet precies hoe de klim gaat na 139 beklimmingen, dat scheelt (al is het in principe gewoon voluit vanaf het begin en zo lang mogelijk overleven).
HEY!quote:Op zondag 24 juni 2018 19:17 schreef No-P het volgende:
[..]
Haha, de ene triathleet verwijt de andere dat hij een opzetstuur heeft.
Ik weet precies hoe de klim gaat na 139 beklimmingen, dat scheelt (al is het in principe gewoon voluit vanaf het begin en zo lang mogelijk overleven).
Nee, maar de andere 3 van het groepje deden het wel.quote:Op maandag 25 juni 2018 06:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Is het dan noodzakelijk om een nacht over te slaan?
Speciaal daarvoor hebben ze ook een versie met langere pijpen.quote:Op zondag 24 juni 2018 14:59 schreef the_critic het volgende:
[..]
Ik heb vooral last van feit dat ie 1cm korter is bij de pijpjes dan al m'n andere broeken... Dus heb gvd een witte rand :-( (maar by far het beste zeem..heerlijke broek)
Wind en weer kunnen inderdaad een heel goede reden zijn om 's nachts te fietsen ipv overdag. Ik had de keuze niet, met een gemiddelde van net iets boven de 20 moet ik blijven doorrijden. Zo vanaf Révin was de wind behoorlijk vervelend. In totaal iets van 3 inzinkingen gehad maar aan het eind weer prima kunnen rijden. Uiteindelijk 1u45 over, zo snel was ik nog nooit op dit parcours.quote:Op maandag 25 juni 2018 10:53 schreef ddx het volgende:
[..]
Nee, maar de andere 3 van het groepje deden het wel.
Dus dan is de keus gezellig meefietsen en voordeel van bijna windstil in de nacht.
Of je nachtrust pakken van paar uur in f1 hotel waarna je alleen de laatste 230km mag fietsen met windkracht 3 tegen.
Keus gemaakt voor optie1, mooie rit afgevinkt weer dus.
Volgend jaar vanaf de eerste zonnestraal maar in deze broek rijden.. En dan trek ik de andere broeken wel een centimetertje omhoog als ik andere broek aandoe :-pquote:Op maandag 25 juni 2018 11:00 schreef ddx het volgende:
[..]
Speciaal daarvoor hebben ze ook een versie met langere pijpen.
Scheelt zo'n 2 a 3cm.
Alleen die was niet in de opruiming dit keer.
Die verschillende tanlines is toch echt niet zo belangrijk? Ik kan me er iig niet zo druk om maken.quote:Op maandag 25 juni 2018 13:12 schreef the_critic het volgende:
[..]
Volgend jaar vanaf de eerste zonnestraal maar in deze broek rijden.. En dan trek ik de andere broeken wel een centimetertje omhoog als ik andere broek aandoe :-p
Naja het is irritant als je mooi lijntje hebt en dan korte broek aantrekt en je dan ook nog eens mooi rood streepje hebt.quote:Op maandag 25 juni 2018 13:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die verschillende tanlines is toch echt niet zo belangrijk? Ik kan me er iig niet zo druk om maken.
Is niet soignee...quote:Op maandag 25 juni 2018 13:24 schreef Patroon het volgende:
[..]
Die verschillende tanlines is toch echt niet zo belangrijk? Ik kan me er iig niet zo druk om maken.
Maar, dat is maar 1 of 2 ritten, daarna bijgekleurd en ook al doe je dan een langere broek erover, dan is echt niet opeens dat lijntje weer weg..ik heb ook pijpen met verschillende lengtes en zie echt niet verschillende lijnen.quote:Op maandag 25 juni 2018 15:41 schreef the_critic het volgende:
[..]
Is niet soignee...
Er zijn belangrijker zaken in de wereld, maar een dikke cm witte huid onder m'n pijp, ik lig er niet wakker van, maar mooi is anders..
Als je een korte broek aantrekt krijg je ook weer andere lijnen....oja jij hebt alleen maar fietsbroeken zekerquote:Op maandag 25 juni 2018 15:10 schreef ddx het volgende:
[..]
Naja het is irritant als je mooi lijntje hebt en dan korte broek aantrekt en je dan ook nog eens mooi rood streepje hebt.
Daar hebben ze zonnebrand voor uitgevonden.quote:
Oh echt joh?quote:Op maandag 25 juni 2018 17:31 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Daar hebben ze zonnebrand voor uitgevonden.
Ddxquote:Op maandag 25 juni 2018 22:52 schreef La_Tramposa het volgende:
Grappig, ik was een weekje op vakantie in de Eifel en had de racefiets mee, zie in de segmenten waar ik bekertjes heb vaak de naam van een zeer fanatieke fok-fietser staan! (ik weet even je nicknaam niet meer )
Oja thanks!quote:
"De UCI heeft in een persbericht (21 juni 2018) laten weten schijfremmen vanaf 1 juli 2018 toe te staan in het wegwielrennen en BMX. Vanwege het feit dat het een UCI-regelgeving is, zal de KNWU deze regel volgen."quote:Op vrijdag 22 juni 2018 22:23 schreef Najieto het volgende:
https://www.fiets.nl/2018(...)-de-reglementen-aan/
Hoe lang zal de knwu er over doen hun beleid aan te passen. Of is de UCI zo overkoepelend dat het gelijk mag?
Zijn nog maar weinig merken die geen fietsen met schijfremmen hebben.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 10:39 schreef McM77 het volgende:
Way to go KNWU.
Ben benieuwd of er veel fietsen op de markt komen, zodra de teams overstappen
Ja nog even dan zal je zien dat er steeds minder modellen met velgremmen in de productie lijn van de grote merken worden aangeboden.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 11:01 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Zijn nog maar weinig merken die geen fietsen met schijfremmen hebben.
Huh wat bedoel je?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 13:51 schreef Fretwork het volgende:
Uit technisch oogpunt vind ik het wel lekker dat er een specifieker remdeel is op de fiets. Denk dat dat uiteindelijk beter is dan combineren met wielen.
Eens. Geen velgranden die op kunnen raken, maar een remschijfje die je simpel kunt vervangenquote:Op dinsdag 26 juni 2018 13:51 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben best gecharmeerd van schijfremmen. Uit technisch oogpunt vind ik het wel lekker dat er een specifieker remdeel is op de fiets. Denk dat dat uiteindelijk beter is dan combineren met wielen.
Indekker.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 11:44 schreef Fretwork het volgende:
Blegh, klein virusje of voedselvergiftiging te pakken. Lijk alweer aan de beterende hand, hopen dat het weinig invloed heeft op m'n vorm..
Zo kom je toch nog onder die 80 kgquote:Op dinsdag 26 juni 2018 13:51 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben best gecharmeerd van schijfremmen. Uit technisch oogpunt vind ik het wel lekker dat er een specifieker remdeel is op de fiets. Denk dat dat uiteindelijk beter is dan combineren met wielen.
Huh?quote:
Wat Vinnie zegt. Ik vind het prettig als een ontwerper/engineer geen afweging hoeft te maken tussen teveel factoren als het gaat om mijn remkracht. Laat ze maar gewoon steengoede wielen ontwerpen waarop er steengoede schijven geschroefd kunnen worden.quote:
Misschien een beetje. Zou ORS helpen?quote:
Als het aan de boven- of onderkant dun uit loopt is dat wel zo verstandig. Zeker met dit weer.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Misschien een beetje. Zou ORS helpen?
Beterschap in ieder geval!quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Misschien een beetje. Zou ORS helpen?
non argument.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wat Vinnie zegt. Ik vind het prettig als een ontwerper/engineer geen afweging hoeft te maken tussen teveel factoren als het gaat om mijn remkracht. Laat ze maar gewoon steengoede wielen ontwerpen waarop er steengoede schijven geschroefd kunnen worden.
Ik snap wat je bedoelt. Toch heb ik het idee dat het technisch beter te ontwikkelen is. En wat je zegt, die vervelende slijtage neem je helemaal weg.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 16:33 schreef dop het volgende:
[..]
non argument.
Schijven hebben ook specifieke aanpassingen nodig op het wiel.
Denk aan steekassen bevestiging punten voor de schijven.
En aangepast spaakpatroon en/ of aantal spaken in een wiel.
Geen slijtage aan de velgrand is opzicht een voordeel natuurlijk.
Maar duidelijk genoeg nieuwe factoren waar rekening mee moet worden gehouden.
Overigens vind ik wel dat schijfremmen een vooruitgang zijn puur om hun betere werking.
Moet je zelf weten, maar voor die prijs en die zeem neem ik dat voor lief.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 16:44 schreef Andyy het volgende:
Ik heb een maatje M van de Rapha broek, pijpjes zijn te kort
Gaat retour tenzij iemand van het het over wilt nemen
Technisch veel moeilijker bedoel je. De balans moet goed zijn ook met die schijf erop. Een goed gebalanceerde velg met remrand is veel makkelijker.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 16:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Toch heb ik het idee dat het technisch beter te ontwikkelen is. En wat je zegt, die vervelende slijtage neem je helemaal weg.
Dit is alleen nuttig als je vaak uit de kleren gaat voor chicks met een gesoigneerde benen fetishquote:Op dinsdag 26 juni 2018 16:50 schreef Andyy het volgende:
Hij gaat retour tenzij iemand anders 'm wilt. Geen zin in meerdere lijntjes
Volgens mij hebben ze in het mountainbiken enzo niet zoveel problemen meer hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2018 17:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Technisch veel moeilijker bedoel je. De balans moet goed zijn ook met die schijf erop. Een goed gebalanceerde velg met remrand is veel makkelijker.
Maatje M? Heb je hem als boardshort gekocht?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 16:44 schreef Andyy het volgende:
Ik heb een maatje M van de Rapha broek, pijpjes zijn te kort
Gaat retour tenzij iemand van het het over wilt nemen
Dat staat er los van dat het moeilijker te maken is. Ik heb ook geen problemen met die van mij hoor.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 17:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze in het mountainbiken enzo niet zoveel problemen meer hoor
Hoe bedoel je? Bij je voorwiel krijg je bij schijfremmen te maken met dish, dat heb je bij velgremmen niet. Maar bij je achterwiel krijg je minder dish. Mij lijkt het dat het onder de streep juist makkelijker is om een wiel voor schijfremmen te spaken aangezien je niet meer die horror dish bij je achterwiel hebt.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 17:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Technisch veel moeilijker bedoel je. De balans moet goed zijn ook met die schijf erop. Een goed gebalanceerde velg met remrand is veel makkelijker.
Achter nog steeds hoor. De body staat verder naar binnen dan de schijfrem. Mijn Tune-naven hadden aan de niet body kant sowieso al ruim 2cm speling voordat de spaken begonnen.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 17:14 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Bij je voorwiel krijg je bij schijfremmen te maken met dish, dat heb je bij velgremmen niet. Maar bij je achterwiel krijg je minder dish. Mij lijkt het dat het onder de streep juist makkelijker is om een wiel voor schijfremmen te spaken aangezien je niet meer die horror dish bij je achterwiel hebt.
Het is lastiger zelf maken, maar volgens mij heel goed sterk te engineeren. Je hebt natuurlijk een vrij kleine momentarmquote:Op dinsdag 26 juni 2018 17:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat staat er los van dat het moeilijker te maken is. Ik heb ook geen problemen met die van mij hoor.
Maar het oneven aantal spaken en dat ze niet allemaal in het midden van de velgrand staan zegt al genoeg (voorwiel dan, achterwiel is altijd al anders geweest en nu met schijven al helemaal).
quote:Op dinsdag 26 juni 2018 16:50 schreef Andyy het volgende:
Hij gaat retour tenzij iemand anders 'm wilt. Geen zin in meerdere lijntjes
Ja? Dat is gewoon mijn maat, heb wel eens een S broekje van ze gehad, die was te strak.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 17:08 schreef ratatat het volgende:
[..]
Maatje M? Heb je hem als boardshort gekocht?
Als je op je bek gaat misschien, heb schijfremmen op m'n stadsfiets, die wordt flink mishandeld en is nog rechtquote:Op dinsdag 26 juni 2018 18:21 schreef Z het volgende:
Disks brengen ook weer onderhoud mee toch? Ze kunnen vrij gemakkelijk verbuigen als ik het goed begrijp.
Ja maar een nieuwe schijf is ook niet zo duur. De remblokken zijn wel een stuk duurder dan velgremmen blokjes en ze slijten ook niet minder snel dan velgremmen blokjes zeker met nat weer of zand en troep.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 18:21 schreef Z het volgende:
Disks brengen ook weer onderhoud mee toch? Ze kunnen vrij gemakkelijk verbuigen als ik het goed begrijp.
minder dish in het achterwiel is natuurlijk een gedwongen keuze en geen voordeel als het om belasting van de spaken gaat.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 17:14 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Bij je voorwiel krijg je bij schijfremmen te maken met dish, dat heb je bij velgremmen niet. Maar bij je achterwiel krijg je minder dish. Mij lijkt het dat het onder de streep juist makkelijker is om een wiel voor schijfremmen te spaken aangezien je niet meer die horror dish bij je achterwiel hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oja, dat was ik even vergeten . Wat is het grote nadeel daar ook alweer van? Teveel moment op de flens oid?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 18:29 schreef dop het volgende:
[..]
minder dish in het achterwiel is natuurlijk een gedwongen keuze en geen voordeel als het om belasting van de spaken gaat.
Je kan zonder schijven ook kiezen voor een meer naar het midden geplaatste en hogere flens aan de non drive side.
Dat dit vaak juist niet word gedaan is niet omdat het een nadeel is.
Ik heb er ook niet altijd last van, maar ik kan er wel last van krijgen als ik niet oplet. Laatst schakelde ik te zwaar door waardoor ik ineens harder moest trappen en toen kreeg ik er last van.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 19:55 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb ook scoliose. Ik heb daar op de fiets eigenlijk het minst last van. Meer met lopen lang staan of zitten.
Met de deltaschuurmachine en een beetje grof schuurpapier zoveel mogelijk oude lagen eraf gehaald (niet overal compleet kaal, maar meer om te egaliseren).quote:
Maar kom ik dan ook goed weg met een fitness bike? Of doel je op race met recht stuur? Want die kan ik dus, buiten die fiets van de Decathlon, niet echt vinden.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 19:58 schreef Z het volgende:
Ik zou voor een recht stuur gaan. Daar een jaar of twee op fietsen, je lichaam laten wennen aan de fietshouding en daarna eventueel een racefiets nemen. Dan groei je er zeg maar lekker in.
hoger spaakspanning afhankelijk van het patroon meer spaken.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 19:25 schreef ratatat het volgende:
[..]
Oja, dat was ik even vergeten . Wat is het grote nadeel daar ook alweer van? Teveel moment op de flens oid?
De meesten hier fietsen geen ritafstanden zoals jij, dus die hebben ook al genoeg aan een castelli Kiss zeemquote:Op dinsdag 26 juni 2018 21:08 schreef ddx het volgende:
Allemaal aan de Rapha broekjes lees ik zo.
En er nu pas achter komen dat die zeem extreem goed is
(had ik allang uitgetest voor julie natuurlijk)
Een sprint bij de B amateurs.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 20:34 schreef Dierckxsens het volgende:
Zo moet het dus niet.
Zie +/- laatste 70 foto's
Wat voor vork heb je erin geplaatst en hoe heb je het opgelost qua stuur en versnellingen? Ik vind 'em d'r stoerig uitzien.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 18:33 schreef Dierckxsens het volgende:
Zo, gisteren het frame van m'n ouwe MTB weer opgebouwd. Met een lekker fris kleurtje.
Na
GELE FIETS
Assos valt ook behoorlijk kort (itt Castelli bijv). Ik moest er eerst even aan wennen, maar vind het nu wel fijn en staat gewoon beter dan die pijpjes tot de knieeenquote:Op dinsdag 26 juni 2018 21:53 schreef Gripper het volgende:
[..]
De meesten hier fietsen geen ritafstanden zoals jij, dus die hebben ook al genoeg aan een castelli Kiss zeem
Mijn rapha broekje is ook te kort. En bij mij kan dat natuurlijk echt niet, vrouwen keken nu al raar omdat m’n glimmende paarse eikel aan de onderkant uit het pijpje piepte
Dus die mag ook retour en ik koop nog wel zo’n assos broek waar patrón ook van gecharmeerd is.
Chinese carbon vork via ebay (cz0501), krom stuur via alibaba gevonden want dikte van 22.2mm was nodig anders passen de mtb-remmen en shifters niet (racestuur is normaal 23.8mm). Front shifter achterwege gelaten, alleen de derailleur laten zitten als kettinggeleider. De remgrepen en 1 shifter dus bovenop het stuur gezet en de bar-ends op de plaats waar normaal raceshifters zouden zitten zodat je toch nog in die positive kan rijden.quote:Wat voor vork heb je erin geplaatst en hoe heb je het opgelost qua stuur en versnellingen? Ik vind 'em d'r stoerig uitzien.
Nee.quote:
Ja die lange broek dat is geen sjoege. Net als Froome die heeft 'm tot op de knieën.quote:Op woensdag 27 juni 2018 09:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Assos valt ook behoorlijk kort (itt Castelli bijv). Ik moest er eerst even aan wennen, maar vind het nu wel fijn en staat gewoon beter dan die pijpjes tot de knieeen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zit ook nog wel wat verschil in bij Castelli. M'n Endurance X2 is ongeveer een centimeter langer dan m'n Velocissimo 2.quote:Op woensdag 27 juni 2018 09:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Assos valt ook behoorlijk kort (itt Castelli bijv). Ik moest er eerst even aan wennen, maar vind het nu wel fijn en staat gewoon beter dan die pijpjes tot de knieeen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Geen porum iddquote:Op woensdag 27 juni 2018 10:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja die lange broek dat is geen sjoege. Net als Froome die heeft 'm tot op de knieën.
DNF / DNS, veel verschil maakt het niet qua UCI punten.quote:Op woensdag 27 juni 2018 11:40 schreef Dierckxsens het volgende:
Een valpartij kan de besten overkomen...
:
puck moonen breekt handwortelbeentje
quote:Op woensdag 27 juni 2018 12:07 schreef ratatat het volgende:
[..]
DNF / DNS, veel verschil maakt het niet qua UCI punten.
Giant Defy uit 2011quote:Op woensdag 27 juni 2018 14:48 schreef Fretwork het volgende:
Volgens mij zit je met die Intenso wat rechter op dan op de Sempre. Wat voor Giant heb je nu?
Tja, het ene carbon frame is het andere niet en dat geld ook voor alu frames. Beetje te kort door de bocht om te zeggen hoe groot dat verschil is.quote:Op woensdag 27 juni 2018 14:42 schreef Stienn het volgende:
Waar ik even benieuwd naar ben, is het verschil tussen een aluminiumframe en Carbon zo ontzettend groot?
Lekker risico’s pakken voor de 28e plekquote:Op dinsdag 26 juni 2018 20:34 schreef Dierckxsens het volgende:
Zo moet het dus niet.
Zie +/- laatste 70 foto's
was halverwege de koers dacht ikquote:Op woensdag 27 juni 2018 15:22 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lekker risico’s pakken voor de 28e plek
Tsja, wva he? Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Veiligheid lijkt soms minder van belang.quote:Op woensdag 27 juni 2018 16:06 schreef Tommeke het volgende:
Lijkt me ook dat er wat onervaren gasten tussen fietsen als ik de foto’s zo zie.
Ik kan niet stoppen met blijven kijken naar die kerel met rood-wit-zwarte strepen op z'n mouwen. Daar gebeurt zoveel in een paar foto's.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 20:34 schreef Dierckxsens het volgende:
Zo moet het dus niet.
Zie +/- laatste 70 foto's
Is hier in Grunn soms ook zo. Iedereen mag meedoen. Als je maar een racefiets hebt. Daarom rij ik altijd bij de eerste 20 of de laatste 20.quote:Op woensdag 27 juni 2018 16:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, wva he? Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Veiligheid lijkt soms minder van belang.
haha ook dat stuur krampachtig blijven vasthoudenquote:Op woensdag 27 juni 2018 16:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik kan niet stoppen met blijven kijken naar die kerel met rood-wit-zwarte strepen op z'n mouwen. Daar gebeurt zoveel in een paar foto's.
hahaha ik zie die foto's nu pas. Wat doen die lui daar ook achterin te sprintenquote:Op woensdag 27 juni 2018 16:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
haha ook dat stuur krampachtig blijven vasthouden
Vooral dat je denkt, de fuck, hij blijft zitten. En dan vervolgens zie je hem vol op die chick afsturen om te kijken waar hij haar het hardst kan raken.quote:Op woensdag 27 juni 2018 16:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
haha ook dat stuur krampachtig blijven vasthouden
Is het Sloten? Wva?quote:Op woensdag 27 juni 2018 16:14 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, wva he? Hoe meer zielen hoe meer vreugde. Veiligheid lijkt soms minder van belang.
Dat is zo gevaarlijk hè.quote:Op woensdag 27 juni 2018 16:44 schreef Patroon het volgende:
[..]
hahaha ik zie die foto's nu pas. Wat doen die lui daar ook achterin te sprinten
Als iedereen gewoon lijn houdt en mekaar ruimte geeft is dat in principe geen gevaarlijke situatie.quote:
Tsa, daar zeg je wat. Als je dat tegen iemand zegt die alle kanten op slingert kijkt die je verbaasd aan met een blik van wtf waar heb je het over.quote:Op woensdag 27 juni 2018 18:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als iedereen gewoon lijn houdt en mekaar ruimte geeft is dat in principe geen gevaarlijke situatie.
Vind mijn Castelli in die zin beter qua pijplengte. Maar de aassos zit wel prima verderquote:Op woensdag 27 juni 2018 09:10 schreef Patroon het volgende:
[..]
Assos valt ook behoorlijk kort (itt Castelli bijv). Ik moest er eerst even aan wennen, maar vind het nu wel fijn en staat gewoon beter dan die pijpjes tot de knieeen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die kerel die in foetus-houding op de grond blijft liggen? Ik vind die vent in het rood ook fascinerend, die er zo'n beetje achteraan komt. Die valt op een extreem lullige manier ook. En die man langs die kantquote:Op woensdag 27 juni 2018 16:15 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik kan niet stoppen met blijven kijken naar die kerel met rood-wit-zwarte strepen op z'n mouwen. Daar gebeurt zoveel in een paar foto's.
hoop commentaar voor iemandd ie nog nooit zo'n koers gereden heeft....quote:Op woensdag 27 juni 2018 20:49 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Die kerel die in foetus-houding op de grond blijft liggen? Ik vind die vent in het rood ook fascinerend, die er zo'n beetje achteraan komt. Die valt op een extreem lullige manier ook. En die man langs die kant
Die toeschouwer rechts op de foto's met dat spijkerjack aan is ook wel fascinerendquote:Op woensdag 27 juni 2018 16:15 schreef Fretwork het volgende:
Ik kan niet stoppen met blijven kijken naar die kerel met rood-wit-zwarte strepen op z'n mouwen. Daar gebeurt zoveel in een paar foto's.
ja, wieler vereniging amsterdamquote:
Ja dat & volgens mij heb ik er nog wel eentje voor je.quote:
Awesome!quote:Op donderdag 28 juni 2018 12:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja dat & volgens mij heb ik er nog wel eentje voor je.
Ik heb even gekeken in mijn bakje, ik heb er 4, iig 2 voor ronde spaken, een voor platte spaak die zat bij mijn cosmics dacht ik en 1 volgens mij allebei; dat is zo'n langwerpige. Je mag er eentje voor niks hebben ik doe er ook niks mee.quote:
Zie DM!quote:Op donderdag 28 juni 2018 13:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik heb even gekeken in mijn bakje, ik heb er 4, iig 2 voor ronde spaken, een voor platte spaak die zat bij mijn cosmics dacht ik en 1 volgens mij allebei; dat is zo'n langwerpige. Je mag er eentje voor niks hebben ik doe er ook niks mee.
welk van de 2 dagen?quote:Op donderdag 28 juni 2018 15:22 schreef kaasplankje het volgende:
Ik had dit weekend al plannen om richting Bloemendaal te trainen. Dus ik gooi die magneet wel ff zelf af. Dan weet je tenminste dat het goed wordt bezorgd.
Ik denk zondag, ik moet zaterdag een geisertje aansluiten in mijn tuinhuis want de boiler is kapot.quote:
Laat ff weten dan, rijden we samen een stukkiequote:Op donderdag 28 juni 2018 16:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik denk zondag, ik moet zaterdag een geisertje aansluiten in mijn tuinhuis want de boiler is kapot.
Oh dat is wel gezellie. Ik ga dan eerst via Leimuiden Hoofddorp Haarlem en dan Bloemendaal via de boulevard terug richting Katwijk en dan naar Leonos's huis op de terugweg.quote:Op donderdag 28 juni 2018 16:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Laat ff weten dan, rijden we samen een stukkie
Dit stuk kan ik aanhaken, en dan rij ik mee tot noordwijk ofzo.quote:Op donderdag 28 juni 2018 16:52 schreef kaasplankje het volgende:
Hoofddorp Haarlem en dan Bloemendaal
Ik wil een beetje vroeg weg ivm de warmte, dus ik verwacht ongeveer een uur of 11 in Haarlem te zijn? Misschien iets eerder?quote:Op donderdag 28 juni 2018 16:54 schreef muzas het volgende:
[..]
Dit stuk kan ik aanhaken, en dan rij ik mee tot noordwijk ofzo.
Beter wel, anders wordt het file-rijden. Tenzij heel vroeg.quote:Op donderdag 28 juni 2018 17:44 schreef Patroon het volgende:
Ik ga zondag ook naar bloemendaal maar niet op de fiets
Ja drama is dat he? Mmmquote:Op donderdag 28 juni 2018 17:54 schreef Z het volgende:
[..]
Beter wel, anders wordt het file-rijden. Tenzij heel vroeg.
Waar moet je precies zijn (Bloemendaal of Zandvoort)?quote:
Hij gaat natuurlijk de hele nacht in D1 housen met een pil in z'n mik. Goed voor de vetverbranding.quote:
Dan kan ik uitslapen... prima.quote:Op donderdag 28 juni 2018 16:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik wil een beetje vroeg weg ivm de warmte, dus ik verwacht ongeveer een uur of 11 in Haarlem te zijn? Misschien iets eerder?
Moet nergens zijn. Maar dacht gaan even in D1 housen bij Bloemendaal, maar geen zin om met dit weer in de file te staan.quote:Op donderdag 28 juni 2018 18:36 schreef Z het volgende:
[..]
Waar moet je precies zijn (Bloemendaal of Zandvoort)?
quote:Op donderdag 28 juni 2018 18:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hij gaat natuurlijk de hele nacht in D1 housen met een pil in z'n mik. Goed voor de vetverbranding.
Hoe laat ben je dan ongeveer in leiden? Misschien kan wat schuiven en gelijk een stukje mee.quote:Op donderdag 28 juni 2018 16:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik wil een beetje vroeg weg ivm de warmte, dus ik verwacht ongeveer een uur of 11 in Haarlem te zijn? Misschien iets eerder?
Aan het begin vd middag? Weet niet hoe laat precies. Tussen 12 en 1 uur.quote:Op donderdag 28 juni 2018 22:48 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hoe laat ben je dan ongeveer in leiden? Misschien kan wat schuiven en gelijk een stukje mee.
Ah, dan moet ik met mijn dinnetje op stap probsquote:Op vrijdag 29 juni 2018 06:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Aan het begin vd middag? Weet niet hoe laat precies. Tussen 12 en 1 uur.
Ik heb dat rondje in 2015 op Strava gezet in 5.5 uur moving time. Maar toen reed ik iets anders en was ik gestopt voor een visje aan zee.
ik hoor net dat ik zondag ochtend ff in het zkh acte de présence moet geven. Dus of volgende week ook goed is.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 09:18 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ah, dan moet ik met mijn dinnetje op stap probs
Lekker, maar gaat je niet helpen dan. Ik laat nog weten of ik stukkie mee kan rijden dan!quote:Op vrijdag 29 juni 2018 09:44 schreef kaasplankje het volgende:
Ik krijg dan een nieuwe epo variant die niet op te sporen is.
Neem je een picknickkleedje mee?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 10:23 schreef Leonos het volgende:
[..]
Lekker, maar gaat je niet helpen dan. Ik laat nog weten of ik stukkie mee kan rijden dan!
Uitboren.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:01 schreef muzas het volgende:
NA mn vakantie verkeerde binnenblad teruggezet. Stronglight ipv sram, schakelt voor geen kut, waarom ik dat ding nog heb is een vraag, enfin; Ding wisselen want ik wil normaal schakelen.
Zit er een bladboud supervast. Eeeeeeennnn dolgedraaid....
Hoe de fok los ik dit op? Zal wel uitboren worden denk ik....? Kan een FM daar wat mee?
Nu moet ik morgen een toertocht rijden met een ketting die telkens tussen 2 bladen valt.
Niet gaan maar op een terras zitten. Prachtig weer.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:01 schreef muzas het volgende:
NA mn vakantie verkeerde binnenblad teruggezet. Stronglight ipv sram, schakelt voor geen kut, waarom ik dat ding nog heb is een vraag, enfin; Ding wisselen want ik wil normaal schakelen.
Zit er een bladboud supervast. Eeeeeeennnn dolgedraaid....
Hoe de fok los ik dit op? Zal wel uitboren worden denk ik....? Kan een FM daar wat mee?
Nu moet ik morgen een toertocht rijden met een ketting die telkens tussen 2 bladen valt.
Bladboutje van ijzer of alu? En is het torx sleuteltje of de ouderwetse inbus?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:01 schreef muzas het volgende:
NA mn vakantie verkeerde binnenblad teruggezet. Stronglight ipv sram, schakelt voor geen kut, waarom ik dat ding nog heb is een vraag, enfin; Ding wisselen want ik wil normaal schakelen.
Zit er een bladboud supervast. Eeeeeeennnn dolgedraaid....
Hoe de fok los ik dit op? Zal wel uitboren worden denk ik....? Kan een FM daar wat mee?
Nu moet ik morgen een toertocht rijden met een ketting die telkens tussen 2 bladen valt.
Volgens mij van boter, als ik met mijn beperkte kracht de zooi al dol draai.... Maar zal wel alu wezen, da's zacht toch?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bladboutje van ijzer of alu? En is het torx sleuteltje of de ouderwetse inbus?
Dan maar voorzichtig uitboren, mm kleiner dan het gat in je blad.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:55 schreef muzas het volgende:
Parktool inbuisding. die is nog 100% in orde. Ook pas net een jaar oud ofzo. Had ook een andere nog gepakt, maar het is echt de schroef die rond is. En er draait heulegaar niks. Ding zit vast als harde kak.
Probeer ddx zn oplossing ook nog wel even. Hoewel ik vrees dat ik met een choas van een crankset incl. torxbitje huilend bij de fm eindig.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dan maar voorzichtig uitboren, mm kleiner dan het gat in je blad.
SRAM Red crankstellen zijn lekker licht, stijf en goed te krijgen op Marktplaatsquote:Op vrijdag 29 juni 2018 12:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Probeer ddx zn oplossing ook nog wel even. Hoewel ik vrees dat ik met een choas van een crankset incl. torxbitje huilend bij de fm eindig.
Iemad suggesties voor een nieuw crankstel?
R8050.quote:Op vrijdag 29 juni 2018 12:00 schreef muzas het volgende:
[..]
Probeer ddx zn oplossing ook nog wel even. Hoewel ik vrees dat ik met een choas van een crankset incl. torxbitje huilend bij de fm eindig.
Iemad suggesties voor een nieuw crankstel?
Had je er wel wat montagepasta tussen gedaan bij monteren?quote:Op vrijdag 29 juni 2018 11:55 schreef muzas het volgende:
Parktool inbuisding. die is nog 100% in orde. Ook pas net een jaar oud ofzo. Had ook een andere nog gepakt, maar het is echt de schroef die rond is. En er draait heulegaar niks. Ding zit vast als harde kak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |