abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 26 juni 2018 @ 13:51:49 #151
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180057317
Ik ben best gecharmeerd van schijfremmen. Uit technisch oogpunt vind ik het wel lekker dat er een specifieker remdeel is op de fiets. Denk dat dat uiteindelijk beter is dan combineren met wielen.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 26 juni 2018 @ 14:06:33 #152
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180057511
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:51 schreef Fretwork het volgende:
Uit technisch oogpunt vind ik het wel lekker dat er een specifieker remdeel is op de fiets. Denk dat dat uiteindelijk beter is dan combineren met wielen.
Huh wat bedoel je?
pi_180057809
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:51 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben best gecharmeerd van schijfremmen. Uit technisch oogpunt vind ik het wel lekker dat er een specifieker remdeel is op de fiets. Denk dat dat uiteindelijk beter is dan combineren met wielen.
Eens. Geen velgranden die op kunnen raken, maar een remschijfje die je simpel kunt vervangen
pi_180057983
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 11:44 schreef Fretwork het volgende:
Blegh, klein virusje of voedselvergiftiging te pakken. Lijk alweer aan de beterende hand, hopen dat het weinig invloed heeft op m'n vorm..
Indekker.
Aldus.
pi_180058078
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 13:51 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben best gecharmeerd van schijfremmen. Uit technisch oogpunt vind ik het wel lekker dat er een specifieker remdeel is op de fiets. Denk dat dat uiteindelijk beter is dan combineren met wielen.
Zo kom je toch nog onder die 80 kg
  dinsdag 26 juni 2018 @ 14:56:15 #156
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180058237
quote:
16s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:44 schreef ratatat het volgende:

[..]

Zo kom je toch nog onder die 80 kg
Huh? :P

Tevens, 80,6, dus het valt mee
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 26 juni 2018 @ 14:57:59 #157
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180058273
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:06 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Huh wat bedoel je?
Wat Vinnie zegt. Ik vind het prettig als een ontwerper/engineer geen afweging hoeft te maken tussen teveel factoren als het gaat om mijn remkracht. Laat ze maar gewoon steengoede wielen ontwerpen waarop er steengoede schijven geschroefd kunnen worden.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 26 juni 2018 @ 14:58:31 #158
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180058282
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:39 schreef Z het volgende:

[..]

Indekker.
Misschien een beetje. Zou ORS helpen?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_180058373
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Misschien een beetje. Zou ORS helpen?
Als het aan de boven- of onderkant dun uit loopt is dat wel zo verstandig. Zeker met dit weer.
pi_180058410
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:58 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Misschien een beetje. Zou ORS helpen?
Beterschap in ieder geval!
Aldus.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 16:33:17 #161
545 dop
:copyright: dop
pi_180060033
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 14:57 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Wat Vinnie zegt. Ik vind het prettig als een ontwerper/engineer geen afweging hoeft te maken tussen teveel factoren als het gaat om mijn remkracht. Laat ze maar gewoon steengoede wielen ontwerpen waarop er steengoede schijven geschroefd kunnen worden.
non argument.
Schijven hebben ook specifieke aanpassingen nodig op het wiel.
Denk aan steekassen bevestiging punten voor de schijven.
En aangepast spaakpatroon en/ of aantal spaken in een wiel.

Geen slijtage aan de velgrand is opzicht een voordeel natuurlijk.
Maar duidelijk genoeg nieuwe factoren waar rekening mee moet worden gehouden.

Overigens vind ik wel dat schijfremmen een vooruitgang zijn puur om hun betere werking.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  FOK!fotograaf dinsdag 26 juni 2018 @ 16:44:43 #162
145146 Andyy
pi_180060343
Ik heb een maatje M van de Rapha broek, pijpjes zijn te kort :'(
Gaat retour tenzij iemand van het het over wilt nemen
  dinsdag 26 juni 2018 @ 16:45:10 #163
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180060360
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:33 schreef dop het volgende:

[..]

non argument.
Schijven hebben ook specifieke aanpassingen nodig op het wiel.
Denk aan steekassen bevestiging punten voor de schijven.
En aangepast spaakpatroon en/ of aantal spaken in een wiel.

Geen slijtage aan de velgrand is opzicht een voordeel natuurlijk.
Maar duidelijk genoeg nieuwe factoren waar rekening mee moet worden gehouden.

Overigens vind ik wel dat schijfremmen een vooruitgang zijn puur om hun betere werking.
Ik snap wat je bedoelt. Toch heb ik het idee dat het technisch beter te ontwikkelen is. En wat je zegt, die vervelende slijtage neem je helemaal weg.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 26 juni 2018 @ 16:46:11 #164
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180060390
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:44 schreef Andyy het volgende:
Ik heb een maatje M van de Rapha broek, pijpjes zijn te kort :'(
Gaat retour tenzij iemand van het het over wilt nemen
Moet je zelf weten, maar voor die prijs en die zeem neem ik dat voor lief.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  FOK!fotograaf dinsdag 26 juni 2018 @ 16:50:55 #165
145146 Andyy
pi_180060536
Hij gaat retour tenzij iemand anders 'm wilt. Geen zin in meerdere lijntjes
pi_180060867
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:45 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt. Toch heb ik het idee dat het technisch beter te ontwikkelen is. En wat je zegt, die vervelende slijtage neem je helemaal weg.
Technisch veel moeilijker bedoel je. De balans moet goed zijn ook met die schijf erop. Een goed gebalanceerde velg met remrand is veel makkelijker.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 17:06:33 #167
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180060898
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:50 schreef Andyy het volgende:
Hij gaat retour tenzij iemand anders 'm wilt. Geen zin in meerdere lijntjes
Dit is alleen nuttig als je vaak uit de kleren gaat voor chicks met een gesoigneerde benen fetish
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 26 juni 2018 @ 17:07:41 #168
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180060937
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Technisch veel moeilijker bedoel je. De balans moet goed zijn ook met die schijf erop. Een goed gebalanceerde velg met remrand is veel makkelijker.
Volgens mij hebben ze in het mountainbiken enzo niet zoveel problemen meer hoor
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_180060951
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 16:44 schreef Andyy het volgende:
Ik heb een maatje M van de Rapha broek, pijpjes zijn te kort :'(
Gaat retour tenzij iemand van het het over wilt nemen
Maatje M? Heb je hem als boardshort gekocht?
pi_180060978
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:07 schreef Fretwork het volgende:

[..]

Volgens mij hebben ze in het mountainbiken enzo niet zoveel problemen meer hoor
Dat staat er los van dat het moeilijker te maken is. Ik heb ook geen problemen met die van mij hoor.

Maar het oneven aantal spaken en dat ze niet allemaal in het midden van de velgrand staan zegt al genoeg (voorwiel dan, achterwiel is altijd al anders geweest en nu met schijven al helemaal).
  dinsdag 26 juni 2018 @ 17:13:47 #171
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180061119
Met disc heb je ook meer stress in de spaken met remmen?
pi_180061122
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Technisch veel moeilijker bedoel je. De balans moet goed zijn ook met die schijf erop. Een goed gebalanceerde velg met remrand is veel makkelijker.
Hoe bedoel je? Bij je voorwiel krijg je bij schijfremmen te maken met dish, dat heb je bij velgremmen niet. Maar bij je achterwiel krijg je minder dish. Mij lijkt het dat het onder de streep juist makkelijker is om een wiel voor schijfremmen te spaken aangezien je niet meer die horror dish bij je achterwiel hebt.
pi_180061217
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:14 schreef ratatat het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Bij je voorwiel krijg je bij schijfremmen te maken met dish, dat heb je bij velgremmen niet. Maar bij je achterwiel krijg je minder dish. Mij lijkt het dat het onder de streep juist makkelijker is om een wiel voor schijfremmen te spaken aangezien je niet meer die horror dish bij je achterwiel hebt.
Achter nog steeds hoor. De body staat verder naar binnen dan de schijfrem. Mijn Tune-naven hadden aan de niet body kant sowieso al ruim 2cm speling voordat de spaken begonnen.

Tevens komt de remkracht nu in het midden van het wiel in plaats van aan de rand. Dus de naaf moet een stuk steviger zijn.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 17:25:20 #174
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_180061407
De stickers kunnen met disc wel tot op de rand van het wiel. Dat is wel mooi.
  dinsdag 26 juni 2018 @ 17:27:10 #175
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180061461
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juni 2018 17:09 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat staat er los van dat het moeilijker te maken is. Ik heb ook geen problemen met die van mij hoor.

Maar het oneven aantal spaken en dat ze niet allemaal in het midden van de velgrand staan zegt al genoeg (voorwiel dan, achterwiel is altijd al anders geweest en nu met schijven al helemaal).
Het is lastiger zelf maken, maar volgens mij heel goed sterk te engineeren. Je hebt natuurlijk een vrij kleine momentarm
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')