Huh wat bedoel je?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 13:51 schreef Fretwork het volgende:
Uit technisch oogpunt vind ik het wel lekker dat er een specifieker remdeel is op de fiets. Denk dat dat uiteindelijk beter is dan combineren met wielen.
Eens. Geen velgranden die op kunnen raken, maar een remschijfje die je simpel kunt vervangenquote:Op dinsdag 26 juni 2018 13:51 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben best gecharmeerd van schijfremmen. Uit technisch oogpunt vind ik het wel lekker dat er een specifieker remdeel is op de fiets. Denk dat dat uiteindelijk beter is dan combineren met wielen.
Indekker.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 11:44 schreef Fretwork het volgende:
Blegh, klein virusje of voedselvergiftiging te pakken. Lijk alweer aan de beterende hand, hopen dat het weinig invloed heeft op m'n vorm..
Zo kom je toch nog onder die 80 kgquote:Op dinsdag 26 juni 2018 13:51 schreef Fretwork het volgende:
Ik ben best gecharmeerd van schijfremmen. Uit technisch oogpunt vind ik het wel lekker dat er een specifieker remdeel is op de fiets. Denk dat dat uiteindelijk beter is dan combineren met wielen.
Huh?quote:
Wat Vinnie zegt. Ik vind het prettig als een ontwerper/engineer geen afweging hoeft te maken tussen teveel factoren als het gaat om mijn remkracht. Laat ze maar gewoon steengoede wielen ontwerpen waarop er steengoede schijven geschroefd kunnen worden.quote:
Misschien een beetje. Zou ORS helpen?quote:
Als het aan de boven- of onderkant dun uit loopt is dat wel zo verstandig. Zeker met dit weer.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Misschien een beetje. Zou ORS helpen?
Beterschap in ieder geval!quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:58 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Misschien een beetje. Zou ORS helpen?
non argument.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 14:57 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wat Vinnie zegt. Ik vind het prettig als een ontwerper/engineer geen afweging hoeft te maken tussen teveel factoren als het gaat om mijn remkracht. Laat ze maar gewoon steengoede wielen ontwerpen waarop er steengoede schijven geschroefd kunnen worden.
Ik snap wat je bedoelt. Toch heb ik het idee dat het technisch beter te ontwikkelen is. En wat je zegt, die vervelende slijtage neem je helemaal weg.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 16:33 schreef dop het volgende:
[..]
non argument.
Schijven hebben ook specifieke aanpassingen nodig op het wiel.
Denk aan steekassen bevestiging punten voor de schijven.
En aangepast spaakpatroon en/ of aantal spaken in een wiel.
Geen slijtage aan de velgrand is opzicht een voordeel natuurlijk.
Maar duidelijk genoeg nieuwe factoren waar rekening mee moet worden gehouden.
Overigens vind ik wel dat schijfremmen een vooruitgang zijn puur om hun betere werking.
Moet je zelf weten, maar voor die prijs en die zeem neem ik dat voor lief.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 16:44 schreef Andyy het volgende:
Ik heb een maatje M van de Rapha broek, pijpjes zijn te kort
Gaat retour tenzij iemand van het het over wilt nemen
Technisch veel moeilijker bedoel je. De balans moet goed zijn ook met die schijf erop. Een goed gebalanceerde velg met remrand is veel makkelijker.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 16:45 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt. Toch heb ik het idee dat het technisch beter te ontwikkelen is. En wat je zegt, die vervelende slijtage neem je helemaal weg.
Dit is alleen nuttig als je vaak uit de kleren gaat voor chicks met een gesoigneerde benen fetishquote:Op dinsdag 26 juni 2018 16:50 schreef Andyy het volgende:
Hij gaat retour tenzij iemand anders 'm wilt. Geen zin in meerdere lijntjes
Volgens mij hebben ze in het mountainbiken enzo niet zoveel problemen meer hoorquote:Op dinsdag 26 juni 2018 17:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Technisch veel moeilijker bedoel je. De balans moet goed zijn ook met die schijf erop. Een goed gebalanceerde velg met remrand is veel makkelijker.
Maatje M? Heb je hem als boardshort gekocht?quote:Op dinsdag 26 juni 2018 16:44 schreef Andyy het volgende:
Ik heb een maatje M van de Rapha broek, pijpjes zijn te kort
Gaat retour tenzij iemand van het het over wilt nemen
Dat staat er los van dat het moeilijker te maken is. Ik heb ook geen problemen met die van mij hoor.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 17:07 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze in het mountainbiken enzo niet zoveel problemen meer hoor
Hoe bedoel je? Bij je voorwiel krijg je bij schijfremmen te maken met dish, dat heb je bij velgremmen niet. Maar bij je achterwiel krijg je minder dish. Mij lijkt het dat het onder de streep juist makkelijker is om een wiel voor schijfremmen te spaken aangezien je niet meer die horror dish bij je achterwiel hebt.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 17:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Technisch veel moeilijker bedoel je. De balans moet goed zijn ook met die schijf erop. Een goed gebalanceerde velg met remrand is veel makkelijker.
Achter nog steeds hoor. De body staat verder naar binnen dan de schijfrem. Mijn Tune-naven hadden aan de niet body kant sowieso al ruim 2cm speling voordat de spaken begonnen.quote:Op dinsdag 26 juni 2018 17:14 schreef ratatat het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Bij je voorwiel krijg je bij schijfremmen te maken met dish, dat heb je bij velgremmen niet. Maar bij je achterwiel krijg je minder dish. Mij lijkt het dat het onder de streep juist makkelijker is om een wiel voor schijfremmen te spaken aangezien je niet meer die horror dish bij je achterwiel hebt.
Het is lastiger zelf maken, maar volgens mij heel goed sterk te engineeren. Je hebt natuurlijk een vrij kleine momentarmquote:Op dinsdag 26 juni 2018 17:09 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat staat er los van dat het moeilijker te maken is. Ik heb ook geen problemen met die van mij hoor.
Maar het oneven aantal spaken en dat ze niet allemaal in het midden van de velgrand staan zegt al genoeg (voorwiel dan, achterwiel is altijd al anders geweest en nu met schijven al helemaal).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |