Moet makkelijk kunnen, die 2:33 is inclusief inhouden voor een auto die wat andere fietsers heel langzaam inhaalde.quote:Op woensdag 20 juni 2018 21:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
2:33 DDX toch? Ik heb ook niet de ambitie om dat te verbeteren
quote:Op woensdag 20 juni 2018 21:39 schreef Andyy het volgende:
@kano, het heeft even geduurd maar ben je eindelijk voorbij op Amerongen
Sta je eindelijk laatste?quote:Op woensdag 20 juni 2018 21:39 schreef Andyy het volgende:
@kano, het heeft even geduurd maar ben je eindelijk voorbij op Amerongen
Met een tangetje loop je wel het risico de schroefdraad aan de buitenkant te beschadigen of het binnenventiel te pletten waardoor je pomp geen goede grip meer heeft. Loctite is ook geen goed idee (hardt uit in de luchtopening waardoor er moeilijk lucht in gaat). Dit dingetje heeft een einde gemaakt aan al het geklooi en zit sindsdien in mijn zadeltasjes (ja..).quote:Op woensdag 20 juni 2018 19:21 schreef Tommeke het volgende:
Die ventielen zijn ook lastig met een flexhose pompje. Ff goed aandraaien met een klein tangetje werkt.
Ach, iedereen z'n kracht toch? Als je niet zo explosief bent moet je wat anders bedenken. Ik ben zelf ook niet zo explosief als ik de statistieken moet geloven. Maar als de weg wat helt kan ik op een powersprint nog best wat vrienden lossen.quote:Op woensdag 20 juni 2018 23:52 schreef Keroppi het volgende:
Gisteren met de VW training ook een 'tactische' oefening gedaan waarbij we situaties in een koers simuleerden.
Nah... blijkt maar weer dat sprinten/explosieve kracht niet mijn sterke punt is. Werd er door iedereen af gereden (inclusief meisjes van half mijn leeftijd )
#confronterend
kilometers makenquote:Op woensdag 20 juni 2018 23:52 schreef Keroppi het volgende:
Gisteren met de VW training ook een 'tactische' oefening gedaan waarbij we situaties in een koers simuleerden.
Nah... blijkt maar weer dat sprinten/explosieve kracht niet mijn sterke punt is. Werd er door iedereen af gereden (inclusief meisjes van half mijn leeftijd )
#confronterend
Niet heel veel, rond de duizendquote:Op donderdag 21 juni 2018 00:41 schreef dop het volgende:
[..]
kilometers maken
Hoeveel heb je gereden dit jaar?
quote:Op donderdag 21 juni 2018 06:36 schreef kanovinnie het volgende:
Vaker sprinten en op explosieve kracht trainen dus
Doe ik er ook nog een centje bij.quote:Op donderdag 21 juni 2018 00:41 schreef dop het volgende:
[..]
kilometers maken
Hoeveel heb je gereden dit jaar?
Je vergeet spinnen, ideaal voor gericht je explosiviteit trainen.quote:Op donderdag 21 juni 2018 07:56 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
[..]
Doe ik er ook nog een centje bij.
Krachttraining en fitness in de winterperiode; squats deadlifts, lunges, situps, burpees, etc. Mountainbiken of cyclocrossen is ook goed voor de explosiviteit.
Jep. Ik doe dat ook af en toe. Gewoon op binnenblad en op de 14 ofzo. En dan 15 seconden zo hard trappen als je kunt.quote:Op donderdag 21 juni 2018 08:14 schreef Fretwork het volgende:
Sprinten kan je gewoon trainen tijdens een duurrit, maar dan af en toe even goed 5 seconden aanzetten. Dat is al genoeg trainingsprikkel.
Ja door regelmatig te oefenen train je vooral ook je coördinatie bij een sprint, kracht kan je dan wel op doen in de sportschool. Sprinten is veel meer dan pure kracht. Je hele lichaam moet daarbij als 1 machine werken, een getrainde core + bovenlichaam helpt ook erg mee. Door veel te oefenen leer je ook bij welke snelheid je het beste welk verzet kunt kiezen om te versnellen. Te zwaar is vaak nadeliger dan te licht. Net als een auto, die niet goed optrekt in een te hoge versnelling.quote:Op donderdag 21 juni 2018 09:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jep. Ik doe dat ook af en toe. Gewoon op binnenblad en op de 14 ofzo. En dan 15 seconden zo hard trappen als je kunt.
Ik heb ooit een of andere 'leer-fietsen-workshop' gevolgd, en daar zat ook sprintoefeningen bij... Dar kan ik dus geen kut van. Inderdaad, had ik mn versnelling zo dat ik snel kon optrekken, dan spinde ik helemaal dol en verloor alle controle... Zwaarder schakelen lukte me niet in de beugels... Dus zette ik m de volgende ronde alvast wat zwaarder, maar dan kom je amper van je plek afquote:Op donderdag 21 juni 2018 09:40 schreef Patroon het volgende:
Te zwaar is vaak nadeliger dan te licht. Net als een auto, die niet goed optrekt in een te hoge versnelling.
Je moet een bepaalde versnelling kiezen dat je vrij makkelijk kan versnellen naar +/50kmh en dan kan je altijd nog zwaarder schakelen. Dat is een kwestie van testen. Wind mee/tegen heeft ook invloed eveneens de aanvangssnelheid.quote:Op donderdag 21 juni 2018 09:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik heb ooit een of andere 'leer-fietsen-workshop' gevolgd, en daar zat ook sprintoefeningen bij... Dar kan ik dus geen kut van. Inderdaad, had ik mn versnelling zo dat ik snel kon optrekken, dan spinde ik helemaal dol en verloor alle controle... Zwaarder schakelen lukte me niet in de beugels... Dus zette ik m de volgende ronde alvast wat zwaarder, maar dan kom je amper van je plek af
Overigens was ik goed naar de klote de dag na zulke oefeningen.
Ik doe wel eens sprintjes een aquaduct op. Vanaf onderaan bijna stilstand en dan vol optrekken en doortrekken tot boven. Denk 7x staand en dan later nog eens 7x zittend...je kuiten staan daarna in de fik.quote:Op donderdag 21 juni 2018 10:04 schreef Fretwork het volgende:
Spininstructeur liet ons laatst 6 sprintjes van 3-5 seconden doen met 5 seconden rust, en daarna een sprint van 10-15 seconden. De tering wat was ik kapot na twee van die series.
Dat is wel een pittige jaquote:Op donderdag 21 juni 2018 10:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik doe wel eens sprintjes een aquaduct op. Vanaf onderaan bijna stilstand en dan vol optrekken en doortrekken tot boven. Denk 7x staand en dan later nog eens 7x zittend...je kuiten staan daarna in de fik.
Hmm ok dank. Heb overigens ook recent mijn zadel iets (0,8 mm) hoger gezet en ietsje naar achter, na een fietsmeting. Daarna bij mijn eerste tocht geen last van de knieën, nu met nieuwe plaatjes en schoenen dus wel. Ik ga er dus maar ff vanuit dat het daarmee te maken heeft.quote:Op woensdag 20 juni 2018 20:32 schreef Vinniiee het volgende:
Bij mij hielp de plaatjes iets roteren, zodat je hakken wat naar binnen komen. Je zou dit ook kunnen merken als je fietst met je knieën richting het frame (soort van X). Er zullen vast nog een paar oorzaken zijn.
Als je een fietmeting hebt gehad zou ik even contact opnemen of ze er nog even naar kunnen kijken. Meestal kun je binnen een paar weken nog wel even terug komen voor finetuning?quote:Op donderdag 21 juni 2018 11:19 schreef Reljem het volgende:
[..]
Hmm ok dank. Heb overigens ook recent mijn zadel iets (0,8 mm) hoger gezet en ietsje naar achter, na een fietsmeting. Daarna bij mijn eerste tocht geen last van de knieën, nu met nieuwe plaatjes en schoenen dus wel. Ik ga er dus maar ff vanuit dat het daarmee te maken heeft.
Ja daar ga ik ook sowieso heen volgende week. Ga morgen een rondje met mijn oude schoenen om nog ff voor de zekerheid te checken hoe het dan voelt.quote:Op donderdag 21 juni 2018 11:21 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Als je een fietmeting hebt gehad zou ik even contact opnemen of ze er nog even naar kunnen kijken. Meestal kun je binnen een paar weken nog wel even terug komen voor finetuning?
Het bloed gaat wel rond in je longen, alleen ventileer je slechter je CO2 en O2 bij te oppervlakkige ademhaling idd.quote:Op woensdag 20 juni 2018 11:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat helpt is regelmatig diep uitademen (soort zuchten) dan blaas je al het lucht uit je longen en vult het zich met nieuw zuurstof. Als je namelijk te hoog ademhaalt, komt de onderkant van je longen vol te staan met zuurstofarm bloed waar je niets aan hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |