derLudolf | woensdag 30 mei 2018 @ 22:38 |
Bron: Parool | |
Carlos93 | woensdag 30 mei 2018 @ 23:02 |
Liefste wel. Maar denk niet dat iemand daar mee akkoord zal gaan in de komende jaren. | |
Fred | woensdag 30 mei 2018 @ 23:16 |
Uiteindelijk gaan we de Markerwaard tóch aanleggen en bouwen daar een nieuwe nationale luchthaven, met 3 banen 06-24, 3 banen 18-36 en 3 banen 09-27. De Noord-Zuidlijn van de Amsterdamse metro kan zo verlengd worden, een nieuw aan te leggen spoorlijn tussen Amsterdam Centraal - vliegveld Markerwaard - Heerenveen - Groningen met brug over het IJsselmeer en een nieuwe spoorlijn Hoorn - vliegveld Markerwaard - Almere - Hilversum zorgen voor snelle ontsluiting van en naar het hele land per railvervoer. Een nieuwe snelweg, in het verlengde van de Amsterdamse S116 ten zuiden langs Monickendam naar het nieuwe vliegveld, parallel aan de eerder genoemde spoorweg naar Lemmer waar de weg aansluit op de bestaande A6. De A27 kan dan via het reeds gereserveerde traject in Almere verlengd worden voor de ontsluiting van de Kop van Noord-Holland. De geplande maar nooit aangelegde A80 zorgt voor een goede ontsluiting vanuit het noorden van Zuid-Holland. | |
derLudolf | woensdag 30 mei 2018 @ 23:19 |
Democratie werkt ook niet voor zoiets, dat moet je er gewoon doorheen drukken Als je kijk wat ze in China of Dubai uit de grond kunnen stampen | |
flipsen | donderdag 31 mei 2018 @ 03:28 |
| |
Iemand91 | donderdag 31 mei 2018 @ 14:41 |
Leuk bedacht, maar dan schiet je niets op qua problemen/overlast. En mochten ze al het Markermeer inpolderen dan gaan ze dat echt niet voor een luchthaven doen; bouwgrond is véééeééééééé-(en nog veel ééé)-l interessanter. | |
Iemand91 | donderdag 31 mei 2018 @ 16:06 |
Ik wil er eigenlijk helemaal niet over doorzeuren, maar dit viel mij net wel op. Om te beginnen; deze kop en deze zin in de inleiding: Ruim 2400 meldingen over belevingsvlucht, bijna de helft ervaart overlast Bijna de helft ondervind dus overlast. Eens verder in het artikel duiken dan... Dus 47% geeft aan geluid luider dan normaal is. (Wat is überhaupt normaal?), maar (35 + 18 =) 53% (meerderheid met marge) geeft dus geen verschil of juist dat het meeviel. Lekker suggestieve titel dan. En dan dit: Lekker betrouwbaaar dan. En dan die kaart (staat in de link maar ook hier.) Daar staan meldingen van overlast waar die Transavia kist niet eens in de buurt is geweest. Maar ach, alleen maar bevestiging dat dit soort meldpunten totaal onbetrouwbaar zijn en niets toevoegen. Net als bijvoorbeeld dat meldpunt vuurwerkoverlast... Let wel; deze meldingen komen dus van een initiatief van RTV Oost, die staan los van de officiële meetpunten die in opdracht van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat zijn gedaan; en waarvan de globale resultaten pas morgen bekend gemaakt zullen worden.. | |
Piles | donderdag 31 mei 2018 @ 16:37 |
Ik lees en zie overal dat mensen buiten heel aandachtig hebben staan luisteren. Ja, dan valt het een stuk meer op dan wanneer je gewoon doorgaat met je leven | |
Iemand91 | vrijdag 1 juni 2018 @ 22:06 |
CATHAY PACIFIC ALS EERSTE MET A350-1000 VANAF SCHIPHOL And in other news: STAATSSECRETARIS SNEL: VLIEGTAKS KOMT ER SOWIESO
| |
Fred | vrijdag 1 juni 2018 @ 22:14 |
2021... Vlak voor de verkiezingen zeker... Ik gok dat deze beslissing eind 2020 "over de verkiezingen heen wordt getild". | |
Drekkoning | vrijdag 1 juni 2018 @ 22:27 |
“Als het niet op Europees niveau ingevoerd wordt doen we het wel alleen hier!!” Ja, het probleem verplaatsen als het over het milieu gaat zet echt zoden aan de dijk | |
flipsen | vrijdag 1 juni 2018 @ 23:20 |
Ach, ik vond Brussel toch al een prima vliegveld | |
nattermann | vrijdag 1 juni 2018 @ 23:21 |
Düsseldorf en Brussel genieten toch al mijn voorkeur. | |
louter_genieten | zondag 3 juni 2018 @ 11:30 |
waarom niet gewoon bijdragen aan de schade die vliegen veroorzaakt? Je hebt de luxe overal ter wereld te komen, daar zitten nadelen aan en die moeten we gezamenlijk opbrengen. | |
Drekkoning | zondag 3 juni 2018 @ 11:34 |
Want die vliegtaks wordt gebruikt om schade aan het milieu te compenseren? En verder heeft het geen nut als je het niet Europees invoert. Dan verkassen maatschappijen gewoon naar hubs in buurlanden. | |
louter_genieten | zondag 3 juni 2018 @ 11:44 |
ja, om milieu kosten te dekken, onderzoek te doen en projecten te financieren en de risico's van vliegen in de prijs te laten zien. Het is niet anders dan de hoe we het geregeld bij de benzinepomp of roken. Lijkt me volkomen logisch | |
Drekkoning | zondag 3 juni 2018 @ 11:48 |
Benzine haal je niet zo makkelijk over de grens. Tenzij je aan de grens woont, en daar zie je dat ook gebeuren. Voor vliegverkeer ligt dat heel anders. Dan gaan maatschappijen gewoon naar andere landen, dat zag je vorige keer ook met de vliegtaks. Het heeft dus geen nut om dit enkel landelijk in te voeren, want milieuproblemen zijn een mondiale aangelegenheid. | |
Klepper272 | zondag 3 juni 2018 @ 12:09 |
We kunnen beginnen om een sterke lobby op te zetten om mondiaal een vliegtax in te voeren. | |
Fred | zondag 3 juni 2018 @ 13:23 |
Heen en weer vliegen naar Benidorm zou wel eens minder impact kunnen hebben op het milieu dan heen en weer rijden. Voor een auto's moet een weg worden worden aangelegd, dat alleen al kost enorm veel energie en heeft blijvende schade voor het milieu en de natuur. Daarnaast maken ook auto's geluid, met als verschil dat het geluid per voertuig wellicht kleiner is, maar het totaal zou wel eens meer kunnen zijn dan het geluid dat een vliegtuig aan overlast geeft. En stel dat al die mensen niet gaan vliegen, wat gaan ze dan daarvoor in de plaats doen tijdens hun vakantie? De wegen en de treinen naar de zon zitten in de zomer al helemaal vol. Als vakantiegangers die nu vliegen in de auto gaan zitten dan rij je straks op zwarte zaterdag zo vanuit je oprit de file in naar het zuiden. Of we blijven massaal in eigen land. Zie je die honderd duizenden die nu gaan vliegen in de zomer al rondlopen op de veluwe of naar het strand rijden? Daarbij rekening houden met nog meer Duitsers die naar het Nederlandse strand komen om hier vakantie te vieren. Is dat dan allemaal beter dan het huidige recreatieve vliegverkeer? Waar imho de échte winst valt te behalen is het zakelijk verkeer. Met de komst van alles wat internet biedt is 99% van die vluchten overbodig. Vergaderen kan je net zo makkelijk online en als je ziet hoeveel mensen er heen en weer worden gevlogen om vervolgens wat dingen in te kloppen met een toetsenbord op een laptop die ze zelf meenemen val je steil achterover. Maar ja, zolang mensen liever op verjaardagen dat ze gehaast de kinderen uit de opvang moesten halen omdat het vliegtuig vertraging had ipv dat ze kunnen vertellen dat ze een middagje extra met de kleine op stap konden omdat het videovergaderen vanuit huis eerder klaar was, zal er niet veel veranderen. | |
nattermann | zondag 3 juni 2018 @ 13:44 |
*meldt Zowel Düsseldorf/Brussel zijn voor mij sneller bereikbaar dan bv Schiphol, dus dan is de keuze al snel gemaakt. En bij invoering van een vliegtaks al helemaal. | |
Iemand91 | zondag 3 juni 2018 @ 16:32 |
Air Belgium's eerste reguliere lijnvlucht naar Hong Kong is onderweg: https://www.flightradar24.com/ABB851/1198294f | |
Iemand91 | dinsdag 5 juni 2018 @ 16:24 |
SLOPERSHAMER WACHT VOOR EERSTE TWEE AIRBUS A380'S
[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 05-06-2018 23:53:38 ] | |
Iemand91 | woensdag 6 juni 2018 @ 21:54 |
's werelds eerst gebouwde Boeing 777 is met pensioen. B-HNL, een 777-200ER van Cathay Pacific heeft op 31 mei haar laatste commerciële vlucht gemaakt. Dit toestel maakte op 12 juni 1995 de eerste 777 vlucht: Tot april 1997 heeft Boeing dit toestel als testvliegtuig gebruikt. Hierna werden de twee Pratt & Whitney PW4074 motoren vervangen door twee Rolls Royce RB211 en werd op 6 december 2000 aan Cathay Pacific geleverd. De Boeing staat nu bij HAECO in Xiamen. Het gerucht gaat dat ze in het Museum of Flight in Seattle komt te staan. | |
DeeBee | woensdag 6 juni 2018 @ 21:58 |
777 Veruit de meeste kilometers in afgelegd de afgelopen 3 jaar. Cathay staat in de top-5 operators geloof ik. Waren ze toentertijd de launch customer voor de 777 of was dat toch een Amerikaanse carrier? | |
Iemand91 | woensdag 6 juni 2018 @ 22:20 |
Dat was United Airlines met N777UA; de 7e gebouwde 777. Die vliegt ook nog steeds rond. Na Emirates en United Airlines hebben zij de grootste 777 vloot ja; momenteel 69 toestellen. | |
flipsen | donderdag 7 juni 2018 @ 00:19 |
Ik denk iedereen wel die de laatste 10-20 jaar lange afstanden vliegt. | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2018 @ 00:44 |
Singapore heeft er 85, dus die staat er nog voor en Air France heeft er 70 | |
DeeBee | donderdag 7 juni 2018 @ 06:10 |
SQ heeft no way 85 777's, die hebben in total maar 120 kisten ofzo. http://www.airfleets.net/exploit/production-b777.htm QR kan nog wel eens naar #3 gaan binnenkort gezien hun orders. Vind het wel apart dat het leeuwendeel van de Air France widebodies ook Boeings zijn. | |
Xtreem | donderdag 7 juni 2018 @ 06:35 |
Denk dat het voor mij de 330 of 787 is | |
Xtreem | donderdag 7 juni 2018 @ 06:36 |
Dat is geen goede investment geweest voor hen.. Na 10 jaar slopen Hoeveel scheelt het in efficiency met de nieuwe A380's? | |
Fred | donderdag 7 juni 2018 @ 08:24 |
Hoezo denk je dat het geen goede investering was? SIA heeft er mee gevlogen, zijn er niet failliet op gegaan en hebben het toestel weer door kunnen verkopen. De investeringsmaatschappij die ze nu heeft gekocht heeft bij de aankoop er allang rekening mee gehouden dat ze de toestellen in losse onderdelen moeten verkopen. | |
Fred | donderdag 7 juni 2018 @ 08:26 |
De 777 staat bij mij op de 3e plek na de 767 en 787. Misschien staat de A340 zelfs ook nog voor de 777. | |
Xtreem | donderdag 7 juni 2018 @ 12:57 |
SIA leasde de kisten - voor hen geen risico. De eigenaar heeft bij aankoop natuurlijk dit scenario door gerekend, maar het lijkt me overduidelijk dat nog een keer voor 5-10 jaar leasen het meer voor de hand liggende en financieel aantrekkelijkere scenario is. | |
Drekkoning | donderdag 7 juni 2018 @ 15:06 |
https://www.nrc.nl/nieuws(...)van-de-baan-a1605792 Dit zat er ook wel een beetje aan te komen... Naar goed Frans voorbeeld | |
Peterselieman | donderdag 7 juni 2018 @ 18:03 |
Las iets te snel. Ze hebben er 48 zie ik. 37 kisten hebben de vloot al verlaten, zodat het historisch totaal wel op 85 komt | |
Iemand91 | zaterdag 9 juni 2018 @ 12:03 |
De 747 vrachttoestel dat op 11 november 2017 in Maastricht naast de baan terecht kwam is zojuist vertrokken vanaf de luchthaven richting Istanbul: https://www.flightradar24.com/RUN747P/11aa3ffa Saudi Airlines Cargo Boeing B747-4F TC-ACR by SjPhotoworld, on Flickr B747 | TC-ACR | MST | 20180407 by Wally H, on Flickr Niet meer met de kleuren van Saudi Cargo; de lease is afgelopen. Nu in de kleuren van de Turkse eigenaar ACT Airlines: TC-ACR B747-428F(ER) Air ACT cargo by Mark Remmel, on Flickr | |
Iemand91 | maandag 11 juni 2018 @ 00:29 |
Rode kleurstof toevoegen geeft toch een ietwat...aparte dimensie aan een watersaluut: (Eerste Air Canada Rouge vlucht naar Porto afgelopen zaterdag) | |
Iemand91 | maandag 11 juni 2018 @ 13:16 |
Vanmorgen heeft op de luchthaven van Frankfurt een pushback truck in de hens gestaan en een Lufthansa CityLine Airbus A340-300 (D-AIFA) flink beschadigd: | |
Hojdhopper | maandag 11 juni 2018 @ 17:46 |
Zo, balen wel.. Maar een A340 voor CityLine vluchten? | |
derLudolf | maandag 11 juni 2018 @ 18:28 |
Die vloog gisteren nog over me heen. Of iig een A343 met Star Alliance bestickering. | |
Carlos93 | maandag 11 juni 2018 @ 19:22 |
Wat zou er gebeuren met zo'n toestel? Kan me voorstellen dat zoiets toch wel in de papieren zou lopen voor de verzekering? | |
OEM | maandag 11 juni 2018 @ 19:40 |
18 jaar oude A340? Wordt eigendom van de verzekeraar en wordt ter plekke gesloopt? Dit ziet er nog erger uit dan 9V-SQK, zelfde soort incidentje. | |
Fred | maandag 11 juni 2018 @ 19:45 |
Slopen en een "nieuwe" halen in Tarbes of Parchim is goedkoper dan herstel imho. | |
Carlos93 | maandag 11 juni 2018 @ 19:56 |
Met die leeftijd kan ik me dat inderdaad voorstellen. Wat als het nou een 2/3 jaar oud toestel zou zijn? Of is 9 van de 10 keer gewoon sloopwerk? | |
Iemand91 | maandag 11 juni 2018 @ 20:57 |
Dat moet per geval bekeken worden. Daar is geen stelregel voor. Maar dit los je niet even met wat duct tape op... | |
inkjet | maandag 11 juni 2018 @ 21:39 |
Waarschijnlijk is alle electronica onder de cockpit weg en zeker is er structurele schade aan de romp. De apparatuur in de cockpit moet ook vrij warm geworden zijn. Best kans dat er een vervanger met twee motoren wordt gezocht. | |
flipsen | maandag 11 juni 2018 @ 21:47 |
Was dat een ouderwetse trekker of een moderne electrische? Als er zó veel hitte vrijkomt, zou dat best eens van een batterij geweest kunnen zijn? | |
DeeBee | maandag 11 juni 2018 @ 22:39 |
A340 wordt sowieso niemand meer blij van natuurlijk (behalve wij vliegtuignerds ), dus dat lijkt mij een gevalletje afgeschreven. | |
Drekkoning | maandag 11 juni 2018 @ 22:42 |
Dit soort spontane branden doen in deze tijd al snel aan lithium ion denken inderdaad. Ben benieuwd. | |
Iemand91 | dinsdag 12 juni 2018 @ 00:49 |
De Lockheed F-104 Starfighter is weer in Nederland. De civiel geregistreerde LN-STF uit Noorwegen (de enig luchtwaarde F-104 in Europa) is gisteren aangekomen op Vliegbasis Leeuwarden: bron bron Hoofdtelefoon op of goede speakerset en genieten: Het toestel is hier ter ere van het 75-jarig jubileum van het 322 (Dutch) Squadron RAF, het oudste operationele squadron van de Nederlandse Koninklijke Luchtmacht. Dit squadron vloog tussen 1964 tot 1979 met de Starfighter; hun meest bekende operatie gebeurde op de vroege ochtend van 11 juni 1977 toen 6 Starfighters van dit squadron met geactiveerde naverbranders meerdere lage passes maakten over de gekaapte trein bij de Punt. Vanaf 1:38: Deze ongewone actie was een van de laatste wapenfieten voor de F-104 bij de Nederlandse Koninklijke Luchtmacht; vanaf 1980 werden de Starfighters opgevolgd door de huidige F-16 Fighting Falcons. Van de 138 geleverde Starfighters verongelukten er 44 waarvan er 19 ongelukken waren met dodelijke afloop. [ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 12-06-2018 02:11:06 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 12 juni 2018 @ 02:08 |
Een toestel van 400 miljoen in 10 jaar afschrijven is geen goede investering, ongeacht wie de eigenaar was. | |
Iemand91 | dinsdag 12 juni 2018 @ 14:42 |
Afgelopen zaterdag werd in Londen weer Trooping the Colour gehouden. Uiteraard ook weer met de RAF Flypast: Met commentaar: Met onder andere een van de overgebleven 2 luchtwaardige Avro Lancasters van de Battle of Britain Memorial Flights (samen met de Supermarine Spitfire en een Hawker Hurricane) en natuurlijk de Red Arrows: | |
flipsen | dinsdag 12 juni 2018 @ 16:15 |
Dat wil ik toch nog wel een keertje live meemaken Gaaf die Flying Fortress oeps, dat was natuurlijk de B17 Avro Lancaster, die waren bijna letterlijk niet stuk te krijgen, jammer dat er toch nog maar 2 over zijn. | |
flipsen | dinsdag 12 juni 2018 @ 20:55 |
Zaterdag mag ik eindelijk eens met een ATR mee AEP MDQ | |
derLudolf | dinsdag 12 juni 2018 @ 21:03 |
2xDolomiti 1xJAT / Yuguslavian Airlines Hmm, ik dacht dat ik vaker met zo'n ding had gevlogen... | |
Iemand91 | dinsdag 12 juni 2018 @ 22:28 |
Afgelopen zondag kreeg de luchthaven van Eindhoven haar eerste Boeing 787 ooit. TUI's PH-TFK kwam vanuit Schiphol en viel in voor vertraagde 737 voor een vlucht naar Kos. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 13-06-2018 00:40:17 ] | |
flipsen | dinsdag 12 juni 2018 @ 23:28 |
Mooi plaatje, ik denk altijd dat een 787 "klein" is vergeleken met een 777 (wat dus reuze meevalt), maar op deze foto ziet ie er als grote broer van die 737´tjes uit | |
flipsen | dinsdag 12 juni 2018 @ 23:29 |
Avianca zaterdag. Heen gewoon met Aerolineas Argentinas, in een 737 geloof ik of wellicht de Embraer. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 13 juni 2018 @ 00:06 |
Dit een korte 787, die is bijna 7 mtr korter (meer dan 10%) dan een 777-200. | |
derLudolf | woensdag 13 juni 2018 @ 07:07 |
De 737's staan behoorlijk verscholen anders | |
The_stranger | woensdag 13 juni 2018 @ 10:42 |
Eentje op normale brandstof. | |
flipsen | woensdag 13 juni 2018 @ 11:35 |
A320´s, 737´s, één pot nat | |
Hojdhopper | woensdag 13 juni 2018 @ 11:40 |
Ook een keer mee gevlogen in Cambodja (Ankor Air geloof ik). Bij binnenkomst kon je maar 3 meter zien door de dichte "airco mist". Vind die 788 (net als de A359) net iets te kort/te dik. Alleen de 789 en 351 hebben naar mijn idee de juiste proporties. | |
Hojdhopper | woensdag 13 juni 2018 @ 11:42 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door Hojdhopper op 13-06-2018 11:42:56 ] | |
flipsen | woensdag 13 juni 2018 @ 11:44 |
Ah, het 747SP-syndroom | |
Sandrvich | woensdag 13 juni 2018 @ 13:13 |
Heb dat zelf jaren terug eens gehad in Albanië met het befaamde Belle Air (dat een maand later failliet was) in een A320. Zat mezelf af te vragen hoe normaal zoiets is, want heb het zelf sindsdien nooit meer gezien. | |
DeeBee | woensdag 13 juni 2018 @ 14:06 |
Was het erg warm? De A320 'stoomcabine' geregeld meegemaakt hier in Doha of in Azie. En wat betreft proporties: vooral de A380, maar ook 787-8 zijn inderdaad een beetje propjes. A359 vind ik wel meevallen, maar A351 misschien wel nóg mooier ja. Die 747SP is gewoon schattig. | |
Sandrvich | woensdag 13 juni 2018 @ 14:21 |
Het was iets van 38 graden of zo. Heb vaak genoeg hier op een ATR, 737 of A320 gestapt in Tirana, maar zo'n stoomcabine heb ik echt maar een keer meegemaakt. | |
flipsen | woensdag 13 juni 2018 @ 17:21 |
In Iguazú ook vaak stomen inderdaad, tropisch regenwoud en dan lekker die airco aan. Ook fijn als je uitstapt trouwens (via de trap), zo´n lekkere warme klamme deken | |
Iemand91 | vrijdag 15 juni 2018 @ 16:24 |
KLM gaat met de Boeing 747 naar Las Vegas....nou ja; een paar keer.... Air France, KLM and Delta – 17 special flights to Las Vegas for the Consumer Electronic Show 2019 Pit Stop - Las Vegas, NV by Joe, on Flickr De KLM 747 is naar mijn weten alleen in Las Vegas geweest voor uitwijkingen; zoals op de foto hierboven waar het onderweg naar Los Angeles een tankstop moest maken. | |
H_T | vrijdag 15 juni 2018 @ 23:55 |
Nou inderdaad! Ik vind Cityhoppers vaak al leuk, maar deze is nog beter | |
Fred | zaterdag 16 juni 2018 @ 09:37 |
Nederlandse airlines komen sowieso weinig in Las Vegas de laatste tijd. | |
PluggieOD | zaterdag 16 juni 2018 @ 12:14 |
"The 4th Combat Aviation Brigade will provide aviation support to U.S. and NATO forces training as part of Operation Atlantic Resolve in Europe." Aankomst ARC Endurance is de 20e gepland in Rotterdam. Dep. kisten vanaf de 21e naar EHEH. Verwachting 54 stuks. Ingeladen te Beaufort na transit Fort Carson. Assemblage zal gebeuren Rotterdam Steenweg. De pakjesboot is hier te volgen: https://www.marinetraffic(...)000/vessel:ENDURANCE Verder lijkt een gedeelte van 1 CAB van vorig jaar via Zeebrugge terug te gaan. Endurance gaat erna door naar Bremerhaven. Als je in Rotterdam wilt gaan kijken: Oude Maasweg Botlek Rotterdam coordinates 51.888188, 4.314166 Als je in Eindhoven wilt gaan kijken: P4 Hele bende wordt verwacht net als vorige keer in flights over te gaan via EHEH. Verwachting is Ansbach/Illesheim. Doe er je voordeel mee. | |
Sounddragon | zaterdag 16 juni 2018 @ 12:18 |
Oeh, ik zit aankomende week wel in Rotterdam | |
biertapper | zaterdag 16 juni 2018 @ 16:31 |
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-fle#1ccb4dc6 | |
flipsen | zaterdag 16 juni 2018 @ 17:02 |
Goed, wedstijd IJsland-Argentinie afgelopen. Neem aan dat de piloot nu toch en keer komt aangelopen. AL een uurtje vertraging en nog steeds niet aan het boarden. Dat was 1x avianca en niet weer. Of die ATR72 moet echt de moeite waard zijn | |
flipsen | zaterdag 16 juni 2018 @ 17:59 |
PluggieOD | maandag 18 juni 2018 @ 12:36 |
ARC Endurance is met 1 dag vertraagt. Aankomst nu 21e. Vanaf 22e transitflights vanaf Rotterdam haven via EHEH naar Duitsland. | |
Iemand91 | maandag 18 juni 2018 @ 22:32 |
Vanaf vandaag vliegt Delta Airlines viermaal per week tussen Los Angeles en Amsterdam. LAX is de 10e bestemming van Delta vanuit Amsterdam en de 20e dagelijkse (uitgaande) vlucht. De vluchten worden uitgevoerd met de Boeing 777-200LR. Dit wordt in het zomerseizoen, naast de 747 en 777-200 vlucht van KLM, de tot 3e dagelijkse vlucht naar Los Angeles. Overigens een ietwat ruwe start; de uitgaande vlucht naar LAX is met 4 uur vertraging vertrokken... [ Bericht 3% gewijzigd door Iemand91 op 18-06-2018 22:47:37 ] | |
Iemand91 | dinsdag 19 juni 2018 @ 11:37 |
En vervolgens uitgeweken naar Minneapolis voor een crew change (en wat passagiers door de douane) Uiteindelijk doorgevlogen naar Los Angeles waar met 7 uur vertraging is aangekomen. Niet echt lekker begin ... | |
DeeBee | dinsdag 19 juni 2018 @ 12:54 |
Sowieso, Delta. Not even once... | |
TjjWester | dinsdag 19 juni 2018 @ 12:58 |
Wat is er mis met delta? | |
DeeBee | dinsdag 19 juni 2018 @ 13:04 |
Niet zo'n fan van de Amerikaanse carriers met hun debiele branded fares en 'basic economy' onzin gekoppeld aan ancillaries. In de basis gewoon een belachelijke slechte pax experience met bejaarde crew en oude kisten, voor prijzen die niet eens zo goed zijn. Maar daarnaast vind ik ze ook ontzettend hypocriet in de hele US3 vs. ME3 discussie en lobby, maar daarin ben ik enigszins biased ri. de ME3. Had DL nou ook een soort van JV met KL? Wel aparte concurrentie anders en ook wel verbaasd dat er genoeg markt is voor triple daily LAX-AMS. | |
Iemand91 | dinsdag 19 juni 2018 @ 15:17 |
Vandaag heeft Cathay Pacific haar eerste Airbus A350-1000 in ontvangst genomen. B-LXA is zojuist vertrokkken vanuit Toulouse voor haar rechtstreekse vlucht naar Hong Kong: https://www.flightradar24.com/CPA3510/1cd34e6c Dit toestel is de tweede geleverde A350-1000, na A7-ANA die op 21 februari dit jaar aan Qatar Airways werd geleverd. Cathay heeft op dit moment al 22 A350-900 in gebruik. Cathay Pacific zal Airbus' grootste twinjet eerst inzetten op relatief korte Aziatische bestemmingen (beginnend met Taipei op 1 juli, daarna volgen Bangkok, Manilla en Singapore). Op 15 september beginnen ze met de eerste longhaul bestemming; Washington Dulles. Dit zal de langste non-stop vlucht van/naar Hong Kong worden (en Cathay's langste route) met een gemiddelde vluchttijd van 17 uur. In oktober wordt Madrid de tweede A350-1000 bestemming, op 1 december gevolgd door Amsterdam. (vervangt hier de 777-300ER) Daarna volgen ook Tel Aviv, Manchester en Zürich. Sam Chui is natuurlijk ook van de partij: | |
Merlijn | dinsdag 19 juni 2018 @ 16:03 |
Zaterdag Hoogvliegersdag op Leeuwarden gehad, waarbij ik de kist even van dichtbij kon bekijken. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 20 juni 2018 @ 09:46 |
Delta en AF/KLM zijn lid van de Skyteam-alliantie. | |
Drekkoning | woensdag 20 juni 2018 @ 09:54 |
Ja, maar skyteam is vooral gedeelde benefits voor passagiers (Lounge-gebruik, loyaltyprogramma, etc). Daarnaast heeft AF/KLM ook een verdergaandere Noord-Atlantische joint-venture én een codeshare overeenkomst met Delta. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 20 juni 2018 @ 09:56 |
I know. Was vroeger met NorthWest tot die werden opgeslokt door Delta. | |
Drekkoning | woensdag 20 juni 2018 @ 10:04 |
Jep | |
PluggieOD | woensdag 20 juni 2018 @ 11:00 |
... Het gaat beginnen: EHGR: 1x C-17A, 3x UH-60M 214AVN EHEH: 1x C560, vanmiddag: 1x C560 DUKE04 + 1x F2TH AdlA CTM1281 + 1x C-17A BRK55 RTM haven: ARC Endurance ETA 14:55, to Scheur Steinweg kade 3 | |
PluggieOD | donderdag 21 juni 2018 @ 10:05 |
49 Blackhawks en 12 Chinooks van 4CAB zijn gisteren gelost in Rotterdam. 1 CAB gaat idd atm terug via Zeebrugge met 77 stuks. NIeuwe locatie: I was standing on a cycle path close to the canal (there is even a small parking spot close to the water), next to the Gerbrandyweg, accross the road from AVR Afvalverwerking, there you could/can see the helicopters being hauled onto the loading ramp. | |
Surveillance-Fiets | donderdag 21 juni 2018 @ 11:35 |
foto's! | |
Iemand91 | maandag 25 juni 2018 @ 23:54 |
De derde landingsbaan bij Heathrow is weer een kleine stap dichterbij gekomen; zojuist heeft het Britse Lagerhuis met 415 voor en 119 tegen stemmen voor de derde baan gestemd. Opmerkelijke afwezige was Boris Johnson; die zit momenteel in Afghanistan en staat bekend als fel tegenstander van de uitbreiding. | |
Nieuwschierig | woensdag 27 juni 2018 @ 13:06 |
De A350 schijnt nu weer favoriet te zijn om door Quantas gebruikt te gaan worden voor de 22 uur durende vlucht van Sidney naar Londen. | |
DaMook | donderdag 28 juni 2018 @ 06:43 |
Pfff, ik denk dat ik liever 1 of 2 overstappen maak dan 22 uur in een vliegtuig te zitten . | |
Fred | donderdag 28 juni 2018 @ 10:44 |
Je hebt sowieso (na 18u vliegen) een tussenstop op Perth, misschien mag je daar je benen nog strekken. | |
Iemand91 | donderdag 28 juni 2018 @ 19:35 |
De nieuwe Airbus Beluga XL: | |
kree | vrijdag 29 juni 2018 @ 11:54 |
Ben benieuwd wat ze hier allemaal aan het onderzoeken zijn Ding is al tich keer overgevlogen onderhand, zo te zien moet het heel precies. Is een vliegtuig hiervan http://aerodata-surveys.com/ | |
flipsen | vrijdag 29 juni 2018 @ 12:42 |
Wat een beuaty | |
Fred | vrijdag 29 juni 2018 @ 12:58 |
Gewoon wat luchtfoto's maken van het gebied tussen Leiden en Den Haag. Daar is het nu prachtig weer voor. | |
Nieuwschierig | vrijdag 29 juni 2018 @ 13:01 |
Maar daar liggen nu allemaal topless greppeldellen in de duinen. Mag dat maar zo? | |
Fred | vrijdag 29 juni 2018 @ 13:02 |
Ik denk niet dat ze dáár foto's van willen maken | |
Nieuwschierig | vrijdag 29 juni 2018 @ 13:04 |
Nee, maar het is mooi meegenomen [ Bericht 0% gewijzigd door Nieuwschierig op 30-06-2018 23:40:29 ] | |
kree | vrijdag 29 juni 2018 @ 13:14 |
Zou die foto's wel willen zien dan moet aardig gedetaileerd zijn vanaf die hoogte Maar kan ook ander soort onderzoek zijn natuurlijk, heb nog even gezocht op twitter, maar er is verder niks over te vinden wat ze precies aan het doen zijn. | |
Tourniquet | vrijdag 29 juni 2018 @ 13:16 |
Welke website of app heb je die screenshot van? | |
kree | vrijdag 29 juni 2018 @ 13:23 |
Eigen ADSB-ontvanger met Piaware erop. PM maar ff voor het adres als je wil kijken kun je zelf bouwen https://flightaware.com/adsb/ [ Bericht 13% gewijzigd door kree op 29-06-2018 13:29:16 ] | |
Tourniquet | vrijdag 29 juni 2018 @ 13:33 |
Ah, thanks! | |
kree | vrijdag 29 juni 2018 @ 16:19 |
noodgevalletje squawk 7700, hij land wel ergens anders als geplanned https://twitter.com/FlightEmergency/status/1012698493796868099 Hij gaat landen op Rotterdam, nu heb ik hier een handscanner nog, maar zit te laag/ver weg om iet van het radiocontact te ontvangen op 120.875 mHz edit, toch maar naar schiphol zo te zien edit2, nee toch niet, even een kort bochtje weer terug [ Bericht 9% gewijzigd door kree op 29-06-2018 17:01:16 ] | |
kree | vrijdag 29 juni 2018 @ 16:39 |
Weet niet wat er aan de hand is, maar in ieder geval iets aan die vluchtroute te zien https://www.flightradar24.com/C25A/1cf1eb4d [ Bericht 27% gewijzigd door kree op 29-06-2018 16:44:40 ] | |
Fred | vrijdag 29 juni 2018 @ 16:45 |
Nu tweede poging op RTM: https://www.flightradar24.com/C25A/1cf1eb4d | |
kree | vrijdag 29 juni 2018 @ 16:47 |
Zie het zocht al even een cam van rotterdam maar nog geen 1 gevonden | |
kree | vrijdag 29 juni 2018 @ 16:48 |
In ieder geval gaat ie nu landen En ok op de grond, ben wel benieuwd wat er aan de hand was, maar dat zullen we denk nooit weten | |
kree | vrijdag 29 juni 2018 @ 16:58 |
kree | vrijdag 29 juni 2018 @ 17:02 |
Ter detail hij is wel een aantal keer over het naaktstrand ten zuiden van Katwijk gevlogen op 500m hoogte met tussenstukjes van nog geen halve km. Ach ja hebben die wetenschappers ook eens wat leuks te zien | |
Fred | vrijdag 29 juni 2018 @ 17:03 |
Lijkt op een medisch noodgeval, ambulance is ook ter plaatse. | |
kree | vrijdag 29 juni 2018 @ 17:08 |
Zou kunnen, hoewel dan blijft die manoeuvre om te landen nog wel raar. Volgens mij had dat op een andere manier gekunt oftewel naar EHAM ook. Ik zag nog even kort een collision waarschuwing voorbij komen ook terwijl ie aan het dalen was met volgens mij een Transavia toestel. Rond Rotterdam dus. | |
Fred | vrijdag 29 juni 2018 @ 17:51 |
Volgens het AD had het toestel besturingsproblemen: https://www.ad.nl/rotterd(...)ue-airport~ac720931/ | |
kree | vrijdag 29 juni 2018 @ 17:55 |
Aha nou dat verklaart het wel. Hoe komen die gasten daar allemaal zo snel achter joh, gehehe. Belletje naar de pers officier waarschijnlijk? [ Bericht 0% gewijzigd door kree op 29-06-2018 18:00:57 ] | |
DeeBee | vrijdag 29 juni 2018 @ 18:44 |
Leuk die foto bij het artikel...van de Cessna Citation van het NLR / TU Delft. Die was het gelukkig niet...leuk toestel wel, nog vliegproeven in gedaan en paraboolvluchtjes mee. | |
kree | vrijdag 29 juni 2018 @ 20:17 |
weet niet of jullie deze al kennen trouwens? https://opensky-network.org/network/explorer | |
Iemand91 | vrijdag 29 juni 2018 @ 20:41 |
| |
Fred | zaterdag 30 juni 2018 @ 00:41 |
Die kende ik nog niet, maar ik twijfel wel aan de betrouwbaarheid van die site. Heb zojuist een helicopter gevonden die schijnbaar van de Caribbean naar Hawaii is gevlogen: Dit is die heli aan het doen volgens Flightradar24: | |
kree | zaterdag 30 juni 2018 @ 00:43 |
Het is nog wat in ontwikkeling geloof ik ook, maar ok ik heb er maar feed naar gedaan | |
kree | zaterdag 30 juni 2018 @ 00:53 |
Mooie is dat hun wel open source data delen enzo. Staan hoop scripts al json etc, ik mis de kennis enzo, maar er wordt wel best al gebruikt van gemaakt. er is een ok linux ding om simpel erbij te zetten als je hun wil "feeden" het werkt met piaware iig | |
kree | zaterdag 30 juni 2018 @ 01:03 |
en meer leuke statistieken | |
kree | zaterdag 30 juni 2018 @ 01:09 |
Wat hun doen en is anders als de rest, ze loggen alle oude flight pads ook, maar er zijn er een hoop die er nog niet zijn omdat het niet echt nog op gang is. Dan geeft ie volgens mij een standaard iets waar iets vandaan komt | |
Iemand91 | zaterdag 30 juni 2018 @ 22:22 |
En totaal aantal vluchten die dag: | |
DaMook | zondag 1 juli 2018 @ 18:33 |
Damn dat zijn veel vliegtuigen . | |
Pino112 | dinsdag 3 juli 2018 @ 18:56 |
Vijf jaar stilgestaan op Teruel, vliegt nu weer. | |
Asschen_sukar | dinsdag 3 juli 2018 @ 19:02 |
Mismanagement, of gewoon niet rendabel? Zat zo'n onbekend wit Russische maatschappij er wel mee wil vliegen zegt weinig natuurlijk. Die nemen het vast minder nauw met onderhoud en bijhorende kosten? | |
TjjWester | dinsdag 3 juli 2018 @ 20:01 |
Rubystar is eigendom van air france klm? Aangezien ze de naam Transavia Export Cargo Airlines gebruiken. | |
Fred | dinsdag 3 juli 2018 @ 20:32 |
"Klein" inschattingsfoutje van KLM/MartinAir, in 2007 was de economie booming en was er behoefte aan extra capaciteit. Helaas was de directie iets te optimistisch en is er een veel te lang lopend contract afgesloten. Het jaar erop begon de bankencrisis en werd de vraag naar vrachtvluchten enorm minder. De lease is aangehouden door KLM/MartinAir en tussen 2010 en 2013 hebben ze het toestel nog kunnen leasen aan een Duitse airline. Daarna heeft het dus, nog steeds geleased door KLM/MartinAir op Teruel gestaan. In 2017 was de lease afgelopen en is het toestel door de eigenaar verkocht aan een ander leasebedrijf en die leasen het nu aan de Wit-Russen. Ze leasen het toestel en ze vliegen ook op de rest van de wereld, dus ze zijn wel min of meer verplicht het onderhoud goed uit te voeren. Er zijn meer hondjes die Fikkie heten TransAVIAexport is in 1992 opgericht door de Wit-Russische overheid. | |
Iemand91 | donderdag 5 juli 2018 @ 14:46 |
De Airbus A380 heeft er sinds gisteren officieel een nieuwe operator bij; het Portugese Hi Fly heeft de eerste ex-Singapore 9V-SKC overgenomen en is gisteren vanuit Singapore via Abu Dhabi naar Malta gevlogen voor de paintjob. Hi Fly wordt hiermee de 14e luchtvaartmaatschappij die met de A380 gaat vliegen en de nu als 9H-MIP geregistreerde A380 is hiermee de eerste A380 die een tweede eigenaar krijgt. Het toestel werd in maart 2008 aan Singapore Airlines geleverd en vloog op 6 november 2017 haar laatste vlucht voor de maatschappij. De cabin configuratie blijft hetzelfde als het was; 12 first, 60 business en 399 economy class stoelen. Aankomst in Malta: Hifly Malta Airbus A380-841 | 9H-MIP | LMML by Melvin Debono, on Flickr | |
DeeBee | donderdag 5 juli 2018 @ 14:51 |
Leuk dat die kist weer vliegt hoor, maar dat artikel. Hoe bewijst het feit dat er 5 jaar naar dato, onder compleet andere marktomstandigheden, weer mee gevlogen wordt dat het toen de verkeerde beslissing was? Dat er maar 14 A380 operators zijn is ook wel bizar, dacht wel een paar meer. | |
Cobra4 | donderdag 5 juli 2018 @ 19:29 |
Even een oudje. Maar blijft geweldig. | |
OEM | donderdag 5 juli 2018 @ 19:38 |
Mijn ondertitel op 16:05 | |
Cobra4 | donderdag 5 juli 2018 @ 20:38 |
| |
Iemand91 | donderdag 5 juli 2018 @ 21:08 |
En voor wie de KLM 747-400 full pax eens op z'n gemak in 3D/VR wil zien: hier kan het: bron | |
inkjet | donderdag 5 juli 2018 @ 22:08 |
They have about three gliders a year lol | |
Iemand91 | zondag 8 juli 2018 @ 00:31 |
Ehm... Bron: https://www.instagram.com(...)oleg.kolisnichenko.5 | |
Asschen_sukar | zondag 8 juli 2018 @ 09:31 |
Gezond voor je voeten | |
inkjet | zondag 8 juli 2018 @ 13:16 |
Dat is geen 1000 voet vertical separation | |
Iemand91 | maandag 9 juli 2018 @ 18:45 |
Zojuist is in Beijing de China Southern A380 B-6136 van de gate los gegaan voor vlucht CZ345 naar Amsterdam. Aankomst is morgenvroeg om 05:30 uur, vertrek terug naar Beijing is om 14:50 uur. https://www.flightradar24.com/CSN345/1d0fa4fa T/m 10 oktober komt de A380 hier dagelijks naar toe waarmee het aantal A380 vluchten op Schiphol tijdelijk groeit naar 3. In de zomer van 2015 en 2016 kwam China Southern Airlines ook met de A380 naar Schiphol. https://www.airplane-pict(...)irlines-airbus-a380/ | |
Iemand91 | maandag 9 juli 2018 @ 23:23 |
De Royal Air Force (RAF) van het Verenigd Koninkrijk bestond op 1 april 100 jaar: https://www.raf.mod.uk/raf100/ Van april t/m november wordt dit gevierd met diverse festiviteiten maar het pièce de résistance is morgen op 10 april - 100 dagen sinds 1 april.
Dit alles zal van 9:30am to 1:20pm lokale tijd te volgen zijn op BBC1. Hoe dit er ongeveer uit zal zien kun je zien in een vorige post van mij van de Trooping the Colour afgelopen juni: PTA / Algemeen Luchtvaarttopic #45 - Belevingsvluchten Ofwel; dat gaat mooi worden! | |
Cobra4 | dinsdag 10 juli 2018 @ 06:40 |
Tof! | |
Nieuwschierig | dinsdag 10 juli 2018 @ 12:54 |
Vliegt de Vulcan niet meer? Die was een paar jaar geleden nog in Nederland met de open dagen | |
Iemand91 | dinsdag 10 juli 2018 @ 13:30 |
28 oktober 2015 vloog het de allerlaatste vlucht:
| |
spapaars | dinsdag 10 juli 2018 @ 14:06 |
[ Bericht 10% gewijzigd door spapaars op 10-07-2018 14:12:30 ] | |
Iemand91 | dinsdag 10 juli 2018 @ 14:15 |
Was weer indrukwekkend hoor. Altijd mooi die flypasts over Buckingham Palace. | |
Fred | dinsdag 10 juli 2018 @ 18:17 |
RIP Convair: https://www.luchtvaartnie(...)elukt-in-zuid-afrika | |
Iemand91 | dinsdag 10 juli 2018 @ 18:49 |
Daar schrik ik van. Een paar dagen/weken geleden las ik hier nog over en had ik nog zo'n korte gedachte van "zo'n lange reis naar Nederland is niet zonder gevaar; hopelijk gaat dat allemaal goed komen". En dan hoor/lees ik dit nu. Eerste gedachte is natuurlijk dat hopelijk iedereen er goed uit komt maar daarnaast is het verlies van deze kist zo ontzettend jammer. EDIT: Ik lees net dat er een persoon is omgekomen De Convair heeft een gebouw geraakt: [ Bericht 21% gewijzigd door Iemand91 op 10-07-2018 20:15:29 ] | |
Iemand91 | dinsdag 10 juli 2018 @ 20:05 |
AIRBUS DOOPT CSERIES OM TOT A220
| |
inkjet | dinsdag 10 juli 2018 @ 20:07 |
Nog wel met een Canadees vlaggetje. We zijn benieuwd naar de resultaten. | |
derLudolf | dinsdag 10 juli 2018 @ 20:44 |
NWS / Toestel Aviodrome stort neer in Zuid-Afrika met drie Nederlanders aan | |
derLudolf | dinsdag 10 juli 2018 @ 21:14 |
Spuit11. | |
Fred | dinsdag 10 juli 2018 @ 22:03 |
tbh was ik al verrast door de hele actie. Dat toestel stond niet voor niets al jaren stil. En dan met 19 man een testvlucht gaan maken... Het lijkt erop dat het enthousiasme van de betrokkene het bewustzijn van de risico's en gevaren is overstegen. | |
Iemand91 | woensdag 11 juli 2018 @ 13:51 |
De Convair crash in Zuid-Afrika heeft een tweede leven geëist; het gaat om een persoon die aanwezig was in het gebouw dat het toestel raakte: | |
MarcusDomingus | donderdag 12 juli 2018 @ 14:47 |
Ik zag hem van de week nog vertrekken toen ik op P57 stond. Wat een heerlijk geluid maakte deze jongen. R.I.P. <3 | |
PluggieOD | vrijdag 13 juli 2018 @ 10:00 |
Alvast voor die morgen naar Parijs gaan. Er zal weer een static op Esplanade de Invalides zijn. In het verleden vlogen de kisten hiervoor na de parade vanaf Issy-Les Moulineaux. Je kunt hier goed fotograferen. Begin parade is om 10:30. Veel plezier iedereen die gaan. Wij gaan erna door naar de UK voor Fairford en Farnborough. Fighters vliegen voor een groot gedeelte vanaf Chateaudun. Het programma: DÉFILÉ DES AVIONS - 10:35h 64 total: - 53 Air Force, - 6 Navy, - 2 Sécurité Civile, - 3 foreigners. ------------------------------------------------------------------- Ouverture du défilé 9 ALPHAJET Patrouille de France 2018 : modernisation de la composante aéroportée 1 C135 GRV 2/91 « Bretagne » 1 MIRAGE 2000 N EC 2/4 « La Fayette » 3 RAFALE B EC 1/4 « Gascogne » Opération Barkhane 75 ans 3e escadre de chasse 1 A330 MRTT PHÉNIX GRV 2/91 « Bretagne » 4 MIRAGE 2000 D 3e escadre de chasse Formation et entraînement : aviation de chasse 2 ALPHAJET NG ETO 1 ALPHAJET BELGE ETO 2 ALPHAJET EAC 1 M346 SINGAPOURIEN Opération Irma groupe aérien embarqué 4 RAFALE M Flottille 17F Patrouille et surveillance 1 ATL2 Flottille 21F 1 FALCON 50 Flottille 24F Opération Irma 1 A340 AIRBUS ET 3/60 Esterel 1 A400M 61e escadre de transport 2 CASA ET 1/62 « Vercors » ET 3/62 « Ventoux » Opération Chammal 1 C135 GRV 2/91 « Bretagne » 2 RAFALE C 30e escadre de chasse 1 RAFALE B 30e escadre de chasse 1 RAFALE B 4e escadre de chasse Opération EAP en Estonie 1 E-3F EDCA 00.036 « Berry » 3 MIRAGE 2000-5 EC 1/2 « Cigognes » 1 MIRAGE 2000 B EC 2/5 « Île de France » Projection de puissance 3 MIRAGE 2000 RDI EC 2/5 « Île de France » 1 MIRAGE 2000-5 EC 1/2 « Cigognes » 2 ALPHAJET EE 3/8 « Côte-d’Or » Coopération franco-allemande 1 C160 TRANSALL 64e escadre de transport 1 C130J 62e escadre de transport 1 A400M ALLEMAND Formation et entraînement : aviation de transport 4 XINGU EAT Sécurité civile 1 CANADAIR Base de Nîmes Garons 1 DASH Q400MR Base de Nîmes Garons 50 ans équipe de voltige de l'armée de l'air 2 SR 20 2 EXTRA 330 EVAA ------------------------------------------------------------------- ------------------------------------------------------------------- DÉFILÉ DES HÉLICOPTÈRES - 11:25h 30 total: - 18 Army, - 5 Air Force, - 2 Navy, - 3 Gendarmerie, - 2 Sécurité Civile. ------------------------------------------------------------------- Protection du territoire 2 FENNEC EH 3/67 « Parisis » 1 FENNEC EH 5/67 « Alpilles » 2 CARACAL EH 1/67 « Pyrénées » Combat aéromaritime et sauvegarde maritime 1 CAÏMAN Flottille 33F 1 DAUPHIN Flottille 35F Territoire national 1 GAZELLE 3 RHC Etain 2 CAIMAN 1 RHC Phalsbourg 2 PUMA GIH Villacoublay Module forces spéciales 1 TIGRE HAP 4 RHFS Pau 1 GAZELLE GATLING 4 RHFS Pau 1 CARACAL 4 RHFS Pau Gendarmerie nationale 1 EC 145 Base de Villacoublay 2 EC 135 Base de Villacoublay Sécurité civile 2 EC 145 Base de Issy Sous-groupe aéromobile Attaque 1 TIGRE HAP 5 RHC Pau 1 GAZELLE HF-V 1 TIGRE HAD HF-V 1 RHC 1 PUMA PC 3 RHC Etain Sous-groupe aéromobile Assaut 1 COUGAR 5 RHC 2 CAIMAN 1 RHC 1 TIGRE HAD 1 RHC 2 PC6 ETCM Montauban Direct download: https://www.defense.gouv.(...)018%202juil18_BD.pdf Valenciennes-Prouvy heeft ook een vliegshow en hier kom je langs. | |
PluggieOD | vrijdag 13 juli 2018 @ 10:09 |
Website van Prouvy voor zaterdag: https://www.va-infos.fr/2(...)-dans-la-continuite/ Nummertjes nog van 4 CAB zoals dat van Rotterdam haven naar Duitsland vertrok via Eindhoven op 21 en 22 juni: FLIGHT 1 - R20880: 16-20880 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20882 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20883 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20888 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20914 UH-60M 3-4 AVN USAR FLIGHT 2 - R08188: 15-08188 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR 15-08192 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR 17-20939 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR 17-20940 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR 17-20941 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR FLIGHT 3 - R20835: 16-20835 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20837 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20842 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20885 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20916 UH-60M 3-4 AVN USAR FLIGHT 4 - R20840: 16-20840 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20841 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20843 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20845 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20849 UH-60M 3-4 AVN USAR FLIGHT 5 - R26497 (niet op Eindhoven geland) 90-26267 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR 93-26497 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR 93-26509 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR 98-26810 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR FLIGHT 6 - R08465: 15-08184 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR 15-08465 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR FLIGHT 7 - R26425: 90-26297 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR 92-26425 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR 94-26589 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR FLIGHT 8 - R20886: 16-20879 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20884 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20886 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20891 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20915 UH-60M 3-4 AVN USAR FLIGHT 9 - R08185: 15-08185 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR 15-08187 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR FLIGHT 10 - R20836: 16-20836 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20846 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20847 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20848 UH-60M 3-4 AVN USAR 16-20852 UH-60M 3-4 AVN USAR FLIGHT 11 - R08186: 15-08186 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR 15-08191 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR FLIGHT 12 - R20871: 16-20871 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR 16-20872 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR 16-20873 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR 16-20874 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR 17-20938 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR 17-20942 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR FLIGHT 13 - R20943: 13-20601 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR 13-20602 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR 17-20943 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR 17-20944 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR 17-20945 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR 17-20946 HH-60M C Co / 2-4 AVN USAR FLIGHT 14 - R08464: 15-08190 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR 15-08464 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR 94-26569 UH-60L A Co / 2-4 AVN USAR 16-20838 UH-60M 3-4 AVN USAR FLIGHT 15 - R08193: 15-08189 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR 15-08193 CH-47F B Co / 2-4 AVN USAR (c) Best regards, Rob Hendriks - www.fly-by.nl | |
Fred | zaterdag 14 juli 2018 @ 12:07 |
Transavia is dit jaar wel heel subtiel geweest met plaatsen van stickers op de geleasde kist van Miami Air: En dan ook alleen aan de kant waar de passagiers instappen TUI heeft ook een toestel van Miami Air te gast deze zomer en die hebben vrijwel hun volledige logo erop geplakt: | |
Asschen_sukar | zaterdag 14 juli 2018 @ 12:32 |
Moest echt drie keer kijken voor ik de transavia sticker zag | |
Fred | zaterdag 14 juli 2018 @ 12:43 |
Wel grappig om te zien door de jaren heen hoe die toestellen uitgedost zijn geweest voor Nederlandse airlines (en het schema van Miami Air in al die jaren nooit veranderd is). Opvalland dat TUI (toen nog Arkefly) en Transavia zo'n 10 jaar geleden duidelijk meer aandacht vestigde op het toestel dat het voor hun vloog. | |
derLudolf | zaterdag 14 juli 2018 @ 14:38 |
Veel foto's kunnen maken Plug is ben je er niet geweest? | |
Iemand91 | dinsdag 17 juli 2018 @ 22:57 |
Momenteel is de 2018 Farnborough Airshow gaande en er zijn al een flink aantal orders bekend gemaakt. Deze is best opmerkelijk: Ofwel: - Order voor 29 nieuwe 777 vrachttoestellen. (letter of intent) - Definitieve order voor 5 extra 747-8F vrachttoestellen. - Mogelijk nieuwe 767 vrachttoestellen en omgebouwde 737-800BCF (Boeing Converted Freighter) vrachttoestellen. Die order van 5 747-8F toestellen is onderdeel van hun originele Memorandum of Understanding van 20 toestellen uit 2015 die de groep elke zoveel tijd een aantal firm orders van maakt. En die 767 blijft ook maar doorstomen. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 18-07-2018 00:22:56 ] | |
Nieuwschierig | dinsdag 17 juli 2018 @ 23:57 |
De top 10 beste luchtvaartmaatschappijen id weer gekozen. The top 10 world's best airlines for 2018 1. Singapore Airlines 2. Qatar Airways 3. ANA All Nippon Airways 4. Emirates 5. EVA Air 6. Cathay Pacific 7. Lufthansa 8. Hainan Airlines 9. Garuda Indonesia 10. Thai Airways Een troostprijs is er voor Air France KLM met de beste maaltijden aan boord Bron CNN Ik heb dit jaar zelf met Qatar en met Easyjet gevlogen maar ik zie niet echt grote verschillen eigenlijk. | |
Carlos93 | woensdag 18 juli 2018 @ 00:06 |
En de onboard van de Convair. Beste klapper zo te zien. [ Bericht 2% gewijzigd door Carlos93 op 18-07-2018 00:13:56 ] | |
flipsen | woensdag 18 juli 2018 @ 00:14 |
Ik zou toch peentjes zweten. Iedereen blijft relatief kalm zo te zien/horen. | |
Xtreem | woensdag 18 juli 2018 @ 03:29 |
Easyjet ken ik niet, maar verschil tussen Qatar en de meeste lowcost is enorm.. Lufthansa is prima, maar of het top 10 is!? En Hainan... wat een onzin. Toegegeven, ze zijn de beste Chinese airline, maar daar houdt het ook mee op. | |
Drekkoning | woensdag 18 juli 2018 @ 08:29 |
Prop draait nog, dus blijkbaar konden ze hem niet featheren of hebben ze er bewust gekozen om het niet te doen (omdat er nog vermogen beschikbaar was oid). Vreemd. En zonde. | |
Iemand91 | woensdag 18 juli 2018 @ 12:00 |
En de livery zit er op. Toestel wordt naar de 2018 Farnborough Airshow gevlogen waar het van 19 t/m 22 juli zal staan. http://www.hifly.aero/en/(...)gh-airshow-2018.html | |
flipsen | woensdag 18 juli 2018 @ 14:23 |
Hoe "saven ze de coral reefs"? Door er met A380´s vol toeristen naar toe te vliegen | |
Fred | woensdag 18 juli 2018 @ 14:30 |
Zal mij ook niks verbazen als de 797 uiteindelijk de 767-7,-8 en -9 worden. | |
DeeBee | woensdag 18 juli 2018 @ 14:33 |
Plaatje is een 777? Boeing lijkt rijkelijk laat met die 789 en sowieso, een twin aisle kleiner dan de 787-8 klinkt als een dom plan. | |
Iemand91 | woensdag 18 juli 2018 @ 22:16 |
Vanaf morgen komt het Israëlische El Al tot en met 30 augustus elke donderdag met de Boeing 747-400 naar Amsterdam. (dus 7 maal) De 747 voert de vluchten LY337 (12:25 uur aankomst op Schiphol) en LY338 (14:10 uur vertrek van Schiphol) uit. De maatschappij heeft nog 6 747-400's in de vloot en faseert dit type in de zomer van 2019 uit. Dit zullen dus wel de laatste 747-passagiersvluchten zijn die náár Schiphol worden ingezet door een buitenlandse airline... | |
Iemand91 | donderdag 19 juli 2018 @ 10:52 |
De Airbus Beluga XL maakt momenteel haar eerste vlucht: https://www.flightradar24.com/BELUGAXL/1d2ee329 | |
Asschen_sukar | donderdag 19 juli 2018 @ 18:05 |
Wat een gevaarte joh | |
Drekkoning | donderdag 19 juli 2018 @ 18:17 |
Die livery | |
derLudolf | donderdag 19 juli 2018 @ 22:25 |
Bijzondere gast vandaag op Eelde https://www.rtvnoord.nl/n(...)ningen-Airport-Eelde | |
Adrie072 | vrijdag 20 juli 2018 @ 21:04 |
Beetje hoog, maar zojuist twee gevechtsvliegtuigen boven Alkmaar, iemand? | |
Iemand91 | zaterdag 21 juli 2018 @ 00:31 |
Lockheed Martin Chief Test Pilot & Chief of Flight Operations - Captain Wayne Roberts sluit zijn carriere in stijl af. Na de Farnborough International Airshow 2018 gaat hij met pensioen. Toestel is de Lockheed Martin LM-100J; de geüpdate versie van de L-100; beide civiele versies van de C-130 Hercules. [ Bericht 0% gewijzigd door Iemand91 op 21-07-2018 01:53:23 ] | |
DaMook | zaterdag 21 juli 2018 @ 10:52 |
Wat een geweldig toestel is dat toch ook he . En een looping had ik nooit verwacht eigenlijk . Erg vet om te zien. | |
H_T | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:33 |
Ik zag net op Schiphol een toestel van FlyBe taxiën op 1 propeller. Is dat normaal? | |
Drekkoning | zaterdag 21 juli 2018 @ 16:36 |
Taxi-in en out op 1 motor wordt regelmatig gedaan om brandstof uit te sparen. Kort voor vertrek wordt dan de tweede motor ook gestart. (Of er wordt een motor gestopt vlak na de landing). Bij Cityhopper Embraers wordt dit ook steevast gedaan, alleen valt het daar wat minder op omdat het turbinemotoren zijn De rest van de KLM vloot doet dit overigens niet, voor zover ik weet. | |
vipergts | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:08 |
Waarom niet? Beetje raar als je het uit kostenoverwegingen doet en het gaat | |
Drekkoning | zaterdag 21 juli 2018 @ 17:15 |
Omdat het toch afleid als je bezig bent een motor te starten tijdens het taxien. Op intercontinentale vluchten is de besparing zo enorm gering ten opzichte van de gehele vlucht dat het de moeite niet is. Op de 737 is dat minder het geval, maar omdat het starten van een 737-motor meer handelingen heeft dan bijvoorbeeld een Embraer, is de kans op fouten te groot door afleidingen tijdens het taxien. Vandaar dat ook op dat toestel is besloten een beetje meer brandstof te verbruiken, en de motor op een rustig moment te starten, terwijl je nog stilstaat. | |
DaMook | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:08 |
Heel oude tweet:Ik vind deze echt geweldig . | |
kree | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:21 |
Ik zou er eerlijk gezegd als passagier niet zo heel blij mee zijn. Je neemt wel een extra risico namelijk. Bedoel wat als die andere ook uitvalt, zolang ie al op de grond is zal het niet veel uitmaken. Maar zou dat toch echt even niet graag zien als je nog in de lucht bent. | |
Drekkoning | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:25 |
Als je hoog genoeg zit gewoon beide motoren uit en naar binnen zweven. Lekker zuinig! Wel zorgen voor voldoende snelheid, anders red je de gate niet. Op de polderbaan kan het dus bijvoorbeeld niet. Tenzij je een sleepwagentje regelt, die zie je ook wel eens voorbij komen als ze stil komen te vallen. | |
kree | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:27 |
Nou ik heb het nooit meegemaakt en toch best veel gevlogen. Maar als ik in een zweefvliegtuig wil dan huur ik er wel eentje hahaha. En ik weet dat ze best kunnen zweven, maar wil dat echt alleen in een noodsituatie mee maken. | |
Drekkoning | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:29 |
Ik was sarcastisch, nam eigenlijk aan dat jij dat ook was gezien je PI Maar uiteraard wordt een motor pas gestopt na landing, en wordt de tweede motor op tijd gestart voor takeoff. Het is puur om brandstof (en tijd) te besparen tijdens het taxien. | |
kree | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:31 |
Nou beetje sarcastisch. Want het is toch ook niet normaal gebruik om dat te doen denk. Heb het dus ook nooit meegemaakt. Maar zou toch een beetje angstig worden als er een motor uit gaat ineens terwijl je nog volledig in de lucht bent | |
Drekkoning | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:35 |
Dat gebeurt dan ook niet (Tenzij de motor defect raakt uiteraard, en ja, snap dat je daar angstig van wordt ). | |
kree | zaterdag 21 juli 2018 @ 18:37 |
tja ach heb ook totaal geen vliegangst, vindt het wel mooi altijd. Haha ik zou zo aircrash inventigation kijken in het vliegtuig. hahaha maar die zullen ze wel niet afspelen. | |
H_T | zondag 22 juli 2018 @ 11:33 |
Dank u Lijkt me toch wel eens mooi, met zo'n propellervliegtuig mee | |
Drekkoning | zondag 22 juli 2018 @ 11:43 |
Het heeft zeker zijn charmes! En er is vast wel een goedkoop op en neertje te vinden. Maak je er gelijk een leuke citytrip van | |
Fred | zondag 22 juli 2018 @ 12:12 |
Straalmotoren worden bij mijn weten altijd bij de gate gestart, kost veel te veel tijd omdat op de startbaan te doen. Maar ook dan kan je evengoed nog steeds op 1 motor taxiën, je laat de ander dan simpelweg op idle staan. | |
Drekkoning | zondag 22 juli 2018 @ 12:17 |
Bij de Embraers wordt bijna altijd single engine taxi out / in uitgevoerd. Juist het niet idle hoeven draaien is de brandstofbesparing (en een klein beetje tijdwinst omdat je eerder kunt gaan taxiën). Overigens wordt de motor al gestart tijdens het taxiën, zo een 3 minuten voor vertrek. Een Embraermotor doet er ongeveer 45 seconden over om op te starten, en moet daarna nog 2 minuten opwarmen voor takeoff. Dat zou op de baan inderdaad te lang duren | |
The_stranger | zondag 22 juli 2018 @ 14:24 |
Ook op intercontinentale vluchten loont het 1 motor taxiën wel degelijk (besparing is klein, maar waarom niet), maar is er voor gekozen bij KLM om dit alleen bij aankomst te doen (indien mogelijk). Op 1 motor taxiën heeft bij een zware ICA machine iets meer planning nodig dan bij een embraer, maar als het kan, wordt het gedaan. Vertrekkend niet, maar dat heeft te maken met zowel risico vermijding als standaardisatie binnen de ica vloot. | |
Drekkoning | zondag 22 juli 2018 @ 15:32 |
Ik wist het niet zeker meer inderdaad KLC dus zowel in- als uittaxien, KLM alleen in-.Thanks voor de aanvulling. | |
Iemand91 | maandag 23 juli 2018 @ 11:42 |
PH-CKA is zojuist geland op Schiphol na een D-check in Xiamen. De freighter heeft nu ook de nieuwe livery: https://www.flickr.com/photos/142255795@N04/42868186384/ | |
valentijn101 | dinsdag 24 juli 2018 @ 18:43 |
Net terug van vakantie en heb een discussie op de stoelen voor me kunnen volgen. De dames voor me hebben de dekentjes in hun tas gestopt en meegenomen. De een beweerde dat ze anders toch weggegooid zouden worden, de ander geloofde het niet en dacht dat ze gewassen zouden worden en opnieuw ingepakt terug in de vliegtuigen komen. En de dame ernaast dacht ze gerecycleerd zouden worden. Iemand een idee wie gelijk had? | |
DETELEVISIEKIJKER | dinsdag 24 juli 2018 @ 18:45 |
| |
valentijn101 | dinsdag 24 juli 2018 @ 18:53 |
Hee, leuk om te weten. Doen alle maatschappijen dit? | |
flipsen | dinsdag 24 juli 2018 @ 20:46 |
Na elke vlucht? Right! | |
Fred | dinsdag 24 juli 2018 @ 22:13 |
Het korte antwoord: Nee In de praktijk wordt niet alles altijd gewassen. Als je het aangereikt krijgt in een plastic zakje dan heeft het enige vorm van reinig gehad, maar wil niet zeggen dat het brandschoon is. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 25 juli 2018 @ 00:57 |
789? Da's de aanduiding voor de B787-9. Die vliegt al vanaf 2014. Jij bedoelt waarschijnlijk een ander type? | |
DeeBee | woensdag 25 juli 2018 @ 05:25 |
Lol ja, typo. 797 of hoe ze die nieuwe mini widebody willen gaan noemen... | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 25 juli 2018 @ 05:29 |
Had al zo'n vermoeden. | |
Sunri5e | woensdag 25 juli 2018 @ 07:32 |
Ze noemen in dit filmpje KLM, Tui en Transavia. Echter heeft de laatste helemaal geen dekens, kussens en hoofdsteunovertrekken aan boord tijdens een vlucht. | |
Fred | woensdag 25 juli 2018 @ 10:46 |
In 2012 nog wel: In 2013 (rond de tijd van het filmpje dat Schiphol maakte) ook nog: In 2016 had Transavia France het ook nog (al zullen die hun hoofdsteunovertrekken vast niet in Amsterdam laten reinigen: | |
Fred | woensdag 25 juli 2018 @ 10:50 |
In 2016 had deze (GOL-)kist van Transavia ook nog hoofdsteunovertrekken: Bron | |
Iemand91 | zaterdag 28 juli 2018 @ 15:43 |
Bron | |
valentijn101 | zaterdag 28 juli 2018 @ 16:45 |
Die zien er een beetje “wegwerp” uit hoor | |
Iemand91 | zaterdag 28 juli 2018 @ 21:29 |
Wie wat mooie docu's wil zien; RTL-Z had op 25 juli De Avond van de Concorde. Twee documentaires, eerst De Supersonische Concorde gevolgd door Concorde - De 120 seconden die de droom verwoestten. Zondagmiddag zend RTL-Z ze weer uit; tussen 15:00 en 17:00 uur. Aanrader! Nederlandse Catalina stopt met vliegen en wordt verkocht
| |
derLudolf | zaterdag 28 juli 2018 @ 21:47 |
Dankje, opname is ingepland | |
derLudolf | dinsdag 31 juli 2018 @ 18:42 |
Mogen we niet weten dat deze naar Amsterdam gaat ofzo? | |
Sounddragon | dinsdag 31 juli 2018 @ 20:07 |
Scat airlines.. nuff said. | |
derLudolf | dinsdag 31 juli 2018 @ 21:16 |
*gaat naar Urban dictionary* Nee, geen hele handige naam | |
OEM | dinsdag 31 juli 2018 @ 21:26 |
Bij Scat is niet de vraag of ze crashen maar waar ze crashen, dus logisch dat FR24 geen bestemming aangeeft. (Oh nee, ondertussen zijn ze al van de EU zwarte lijst afgehaald). Maar gebeurt toch wel vaker dat FR24 geen volledige info heeft? | |
derLudolf | dinsdag 31 juli 2018 @ 21:31 |
Ja van Ultra lights enzo. Maar bij 'echte' vliegtuigen heb ik het nog nooit niet gezien. | |
Peterselieman | dinsdag 31 juli 2018 @ 23:43 |
Vliegtuig van AeroMexico neergestort. Schijnt om een Embraer E190 te gaan waar 80 passagiers aan boord waren ...
| |
Pino112 | woensdag 1 augustus 2018 @ 07:12 |
103 mensen, allemaal overleefd. | |
Drekkoning | woensdag 1 augustus 2018 @ 07:49 |
Schijnt te gaan om een afgebroken start waarbij het vliegtuig van de baan is geraakt. | |
Karstman | woensdag 1 augustus 2018 @ 08:16 |
Ik wel hoor, komt best vaak voor. Heb zelfs een keer in een vliegtuig gezeten dat niet bestond op FR. Was een wetlease Canadese 737 die voor TUI vloog. | |
kree | woensdag 1 augustus 2018 @ 08:43 |
Sowieso haalt FR24 die data ergens vandaan natuurlijk, vraag me af waar vandaan eigenlijk. Weet iemand dat? ADSB zend die data namelijk sowieso niet uit, dus het moet van een site of database komen. Wellicht waar ze het flightplan indienen ofzo? | |
DaMook | woensdag 1 augustus 2018 @ 16:47 |
Flightradar24 combines data from several data sources including ADS-B, MLAT and radar data. The ADS-B, MLAT and radar data is aggregated together with schedule and flight status data from airlines and airports to create a unique flight tracking experience. | |
Iemand91 | woensdag 1 augustus 2018 @ 17:03 |
Emirates heeft vandaag precies 10 jaar de A380 in commerciële service. Op 1 augustus 2008 vloog de maatschappij hun eerste A380 lijnvlucht van Dubai naar New York JFK. Aankomst daar was meteen ook de eerste commerciële A380 vlucht naar het continent Amerika. Vandaag heeft Emirates 104 A380-toestellen in de vloot. [ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 01-08-2018 17:21:52 ] | |
Iemand91 | woensdag 1 augustus 2018 @ 21:40 |
En de HiFly A380 maakt momenteel haar eerste chartervlucht. Het opereert van Kopenhagen naar Larnaca in opdracht van Thomas Cook Airlines Scandinavia. | |
Fred | woensdag 1 augustus 2018 @ 21:41 |
Ik denk dat menig toerist raar staat te kijken om in een A380 vervoerd te worden. | |
Sunri5e | donderdag 2 augustus 2018 @ 10:22 |
| |
inkjet | vrijdag 3 augustus 2018 @ 10:53 |
Ik vloog laatst in een E190, hoorde ik een passagier tegen een andere zeggen: deze is een stuk kleiner dan die op de heenvlucht. Veel mensen hebben geen idee. | |
Piles | vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:25 |
A380 moet toch wel opvallen Gelijkenis van 737 /a320 / e190 snap ik nog een beetje. | |
Fred | vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:41 |
Twee verdiepingen versus één verdieping valt wel op denk. | |
Iemand91 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:27 |
De eerste 'echte' huurder voor de Hi Fly A380 wordt Norwegian die het toestel zal gebruiken tussen London Gatwick en New York JFK. Hier valt het in voor hun weggevallen 787's en vervangt de ingehuurde Wamos Air 747. Het zal in ieder geval t/m volgende week zondag voor Norwegian op deze route vliegen. De passagiers die een premium stoel hebben geboekt komen terecht op de oude Singapore Business Class én First Class Suites. De Suites worden at random vergeven aan degenen met een geboekte premium stoel dus daar zullen een aantal passagiers met een hele grote glimlach de oceaan oversteken. Interieur van de Hi Fly A380: De start is echter slecht; de vlucht DI7015 heeft nu al een vertraging van 3 uur (21:05 uur i.p.v. geplande 17:05 uur) due to airport regulation in JFK. M.a.w.; JFK kan rond de tijd dat de vlucht zou aankomen niet zoveel A380's verwerken. | |
Fred | vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:47 |
Ik post op dit forum al jaren dat het eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee is om leisure en low cost vluchten met een A380 uit te voeren. Dit kon nog wel eens de start zijn van de heruitvinding van de A380. Met de juiste config neem je in één keer de inhoud van 3 737's mee en dan kan het best wel eens interssant zijn een groter toestel in te zetten om zo slots te besparen. Een airline als TUI zet bijvoorbeeld nu ook al 6 widebodies in op Europese vluchten en dan nog zijn er meerdere vluchten per dag nodig om iedereen op plaats van bestemming te krijgen. Een A380 lijkt mij dan een stuk dichter bij dan menig persoon denkt. | |
Karstman | vrijdag 3 augustus 2018 @ 15:01 |
Scheelt zeker slots op groe luchthavens als Schiphol. Maar zijn kleine luchthavens op vakantie eilanden in staat om dat soort volumes af te handelen? Was op Kos vorig jaar en dat was al een heel gedoe met een volle 737, moet er niet aan denken wat een hel dat zou zijn met een A380. | |
Iemand91 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 16:28 |
Wie weet. Hi Fly heeft aangegeven dat ze nog wel meer A380's willen en met mogelijk meer stoelen (dus full economy layout). En dat ze al meerdere maatschappijen hebben die hun A380's willen gebruiken. Probleem blijft echter dat: - A380 is anno 2018 een toestel dat niet meer heel erg efficiënt is. - Je moet dan dus veel goed betalende (premium) passagiers hebben of ramvol met economy passagiers. - En dat het hele jaar door; je moet dus het hele jaar bestemmingen hebben waar je zoveel passagiers kunt heenbrengen - Ondanks het feit dat de A380 niet goed verkoopt is het nog steeds het duurste toestel om te leasen/kopen - De lease/koopprijzen van de A330's en 777's blijven dalen en komen steeds meer beschikbaar. - Je dus al snel 2 of meer kleinere wide-bodies kunt kopen/leasen i.p.v. 1 A380. - Die je vervolgens flexibeler kunt inzetten; desnoods kunt leasen aan andere maatschappijen (extra inkomsten) - De operationele kosten van de A380's hoog zijn; de CEO van Qantas heeft aangegeven dat ze goedkoper twee 787's achter elkaar aan kunnen laten vliegen dan 1 A380. - En je loopt sneller tegen operationele problemen aan op luchthavens. Je hebt niet per se gates nodig die de A380 kunnen afhandelen; dit kan ook met boarding stairs maar je baan/taxibaan en andere equipment moet wel geschikt zijn. Maar goed; desondanks hoop ik dat de A380 nog lang te zien zal blijven en meer gebruikers zal krijgen. Meer 747-8i's krijgen we niet meer en ik juich elke non-A330/A350/787/777 toestel toe dat (weer) ingezet gaat worden. | |
Peterselieman | vrijdag 3 augustus 2018 @ 19:32 |
Maar er staat wel tegenover dat meer en meer luchthavens tegen het maximaal aantal slots aan gaan lopen. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 3 augustus 2018 @ 20:31 |
Meer nog een beetje rochelen voor het definitieve einde. Een twin is altijd goedkoper. | |
Iemand91 | vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:18 |
Na invallen voor Norwegian zal de Hi Fly A380 voor Air Austral gaan vliegen die ook last heeft van de 787 problemen. Daar zal de A380 worden ingezet op de route tussen Parijs en Réunion gedurende ~2 weken. En in Twente zijn ze begonnen met het opknippen van PH-BFR "Rio de Janeiro" Bron | |
Fred | zaterdag 4 augustus 2018 @ 00:02 |
Alles valt en staat met de kosten voor de afhandeling van de bagage, passagiers en de slots op het vliegveld. In de zomer kan het best wel eens voordeliger zijn om een A380 in te zetten ipv 3 (of 4) 737's. De kosten die extra maakt voor het verbruik van de A380 kan je mogelijk weer terugverdienen door het verkopen van de slots die je niet nodig hebt. Slotparen kunnen zomaar 100.000 per set waard worden. Voor vluchten van 3/4 uur maak je dan zelfs nog winst als je in plaats van 3 737's een A380 laat vliegen. KLM zal het niet snel doen, die spelen in op de wensen van reizigers dat er meerdere keren per dag vluchten zijn. Maar voor leisure airlines kan het best wel eens aantrekkelijk worden, te meer omdat er ook andere economische voordelen aan hangen: • Opereren vanaf Schiphol blijft (langer) mogelijk. • Voor- en natransport op de vakantiebestemming kan efficiënter worden ingeregeld. • Bezettingsgraad hotels wordt hoger | |
The_stranger | zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:08 |
Helaas kan 95%+ van de Europese velden geen 380 aan of afhandelen. Dat is natuurlijk op te lossen, maar of de investeringen opwegen tegen de opbrengsten, vraag ik me af. | |
Fred | zaterdag 4 augustus 2018 @ 10:42 |
Het grootste gedeelte van de toeristen maakt gebruik van maar een beperkt aantal vliegvelden. En veel van die vliegvelden hebben al een een baan langer dan 3.000m, een paar extra trappetjes erbij en gaan met die banaan. | |
flipsen | zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:19 |
Met 800 pax (single class uitvoering) via trappen naar buiten? Dat duurt me bij een 737 al veel te lang en maakt me bloedchagrijnig, met een A380 wordt dan echt lachen | |
Iemand91 | zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:56 |
In Dubai wordt regelmatig de Emirates A380's afgehandeld op bus/remote gates. El Al heeft ook een retro-jet. De nog te leveren 787-9 4X-EDF: Bron | |
flipsen | zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:59 |
* flipsen schrapt Dubai van zijn lijstje | |
artm | zaterdag 4 augustus 2018 @ 19:28 |
Ander nadeel van A380 op dit soort vluchten zijn de line maintenance kosten en het snel oplopende aantal engine cycles. Elke motor kan maar een x-aantal cycles doen voordat de motor geïnspecteerd en onderhouden moet worden. Door met name dit soort korte vluchten, zouden onderhoudskosten exploderen. Voor een GE90 (777 engine) kun je rekenen op ongeveer 3200 cycles voordat de motor een complete overhaul moet hebben van enkele miljoenen (vergelijkbaar met D-checks van het toestel). Er vanuitgaand dat de engine 2 vluchten per dag doet, kom je op een TBO (time before overhaul) van 4,4 jaar, terwijl je bij korte vluchten (laten we even stellen 6 per dag) 1,5 jaar hebt. | |
Iemand91 | zaterdag 4 augustus 2018 @ 21:56 |
Iets over 20:00 uur vanavond zijn in Toulouse 5 ATR 72-600 toestellen vertrokken richting Iran. Met tussenstop zullen ze in de ochtend aankomen in Teheran. Iran Air heeft al 8 toestellen en nu dus 13. De maatschappij had een order voor 20 geplaatst. Maandag gaan de sancties in en kunnen Boeing/Airbus/ATR etc. geen toestellen meer aan Iran leveren. | |
The_stranger | zondag 5 augustus 2018 @ 00:41 |
Naast het feit dat dat soort vliegvelden vaak geen terminals hebben die groot genoeg zijn om 800 passagiers op te vangen, noch genoeg check-in balies, is er ook nog het probleem van bv. taxi banen (afmetingen en sterkte) en parkeer plekken. Dat laatste was pijnlijk duidelijk toen norwegian naar New York wilde met hun lease 380. | |
Karstman | zondag 5 augustus 2018 @ 16:25 |
Dat bedoelde ik ook met mijn post over Kos, dat gaat nooit werken met een A380. | |
Iemand91 | maandag 6 augustus 2018 @ 00:58 |
Altijd indrukwekkend gezicht; engine tests. In dit geval de water ingestion en icing tests van de nieuwe General Electric GE9X die straks de Boeing 777-8 en -9 voorstuwt. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 6 augustus 2018 @ 11:19 |
Het zijn juist leasure airlines die vliegen op luchthavens waar de A380 niet afgehandeld kan worden. Of waar hij operationeel niet uit de voeten kan. Het is een leuke 'droom', maar niet aannemelijk. | |
Iemand91 | dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:20 |
De Global SuperTanker vecht tegen de Mendocino Complex Fire in Californië. Bron | |
flipsen | dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:38 |
Holy fuck | |
Hojdhopper | dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:50 |
Dit is wel echt indrukwekkend ja.. | |
Drekkoning | dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:19 |
Wat een schitterende plaat | |
Iemand91 | donderdag 9 augustus 2018 @ 21:17 |
Vandaag weer raak op dezelfde luchthaven op nagenoeg exact dezelfde plek: | |
Carlos93 | donderdag 9 augustus 2018 @ 22:03 |
Dan zou je toch haast wel zeggen dat er iets mis is met dat punt van het vliegveld? | |
Iemand91 | donderdag 9 augustus 2018 @ 22:18 |
Er zijn daar 3 taxi centre lines. De buitenste 2 kan men daar gebruiken met twee narrow-bodies tegelijk; een wide-body moet de middelste nemen. Het lijkt er op dat de RAM 787 een van de buitenste lines heeft gebruikt: Daarnaast zit de luchthaven daar ramvol. De nieuwe luchthaven is daar zeer welkom. | |
Iemand91 | zaterdag 11 augustus 2018 @ 12:01 |
Bizarre gebeurtenis gisteravond in Seattle. Een medewerker van Horizon Air heeft daar een Bombardier Q400 gestolen, opgestegen, rondgevlogen en pogingen tot loopings een een barrel roll gemaakt en is uiteindelijk neergestort. Toestel werd op een gegeven moment onderschept en achtervolgd door een F-15. | |
Fred | zondag 12 augustus 2018 @ 13:15 |
Volgens geruchten gaat het om een zelfmoordactie | |
Asschen_sukar | zondag 12 augustus 2018 @ 13:23 |
Van alle manieren om te gaan, is dit dan wel weer een originele zonder al teveel menselijke schade. | |
shiz | zondag 12 augustus 2018 @ 14:32 |
What. The. Actual. Fuck. http://avherald.com/h?article=4bc36d84&opt=0 Bizar. | |
Shivo | zondag 12 augustus 2018 @ 19:42 |
Best knap dat ie dat vliegtuig de lucht in kreeg, met een barrel roll als toegift, zonder verdere ervaring. | |
vipergts | zondag 12 augustus 2018 @ 20:01 |
Idd snap niet dat ryanair zo moeilijk doet over piloten kennelijk kan iedere boerelul het | |
Luco | zondag 12 augustus 2018 @ 21:39 |
De "piloot" was een grondmedewerker die regelmatig de toestellen moest taxi-en naar andere plekken. Hij wist dus wel iets van de controls af. | |
DaMook | maandag 13 augustus 2018 @ 10:18 |
Naja als die piloten ook zo landen dan vlieg ik liever niet meer met ze . | |
DaMook | maandag 13 augustus 2018 @ 10:19 |
En zoals die zelf zegt, vaak vliegspellen gespeeld. | |
The_stranger | maandag 13 augustus 2018 @ 11:51 |
Vliegen op zich is niet zo moeilijk, piloot zijn wel. Vergelijk het met autorijden, op zich is het besturen ervan niet bijzonder moeilijk, maar dat maakt je verre van een goede automobilist. | |
Iemand91 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:45 |
Bron Iemand nog onderdelen van (o.a.) PH-BFR kopen? De AELS houdt weer een veiling. Veilingstukken zijn hier te vinden. | |
Iemand91 | dinsdag 14 augustus 2018 @ 22:58 |
Incident: Iberia A346 at Quito on Aug 11th 2018, balked landing and tyre damage
Dat is nog eens hard neerkomen... | |
shiz | dinsdag 14 augustus 2018 @ 23:21 |
Dat is haast een CRJ200-style nose down final approach... maar in een A340... hum, no surprise there then. | |
biertapper | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:06 |
| |
Karstman | woensdag 15 augustus 2018 @ 13:48 |
Zit op FR te kijken maar volgens mij zijn ze weer aan het opstarten zie het een en ander alweer vertrekken. Landen nog niet. | |
J.B. | woensdag 15 augustus 2018 @ 18:31 |
Heel flauw, maar ik moest hier wel om lachen: http://www.dumpert.nl/mediabase/7495031/a9ece87e | |
Iemand91 | woensdag 15 augustus 2018 @ 21:05 |
Op Twente Airport gaat de sloop van PH-BFR "Rio de Janeiro" door. Eerste foto is afgelopen weekend gemaakt: Bron De volgende twee zijn gisteren(avond) gemaakt: Bron Bron Zoals het er nu uitziet is het toestel rond komend weekend verdwenen... [ Bericht 17% gewijzigd door Iemand91 op 16-08-2018 21:25:13 ] | |
Iemand91 | donderdag 16 augustus 2018 @ 21:24 |
CANADEES BEN SMITH NIEUWE TOPMAN AIR FRANCE-KLM
| |
Iemand91 | vrijdag 17 augustus 2018 @ 02:16 |
Een uur geleden is vanuit Everett KLM's 13e en laatste Boeing 787-9 vertrokken voor de delivery flight naar Amsterdam: https://www.flightradar24.com/KLM9878/1d878db2 Verwachte aankomst is vrijdagmorgen om 10:00 uur. Registratie is PH-BHP en ze heeft de naam Tulp gekregen. Zoals gezegd is dit dus vooralsnog de laatste 787-9 voor KLM. Volgend jaar komt de eerste 787-10 naar Schiphol. De 787-10 wordt exclusief in Charleston, South Carolina gebouwd omdat de mid-body section van de 787-10 te groot is om in de Boeing Dreamlifters vervoerd te worden. (die sectie wordt ook in Charleston gebouwd) Met de levering van deze laatste 787-9 houdt ook een ruim 47 jaar lange stroom van Everett gebouwde Boeing toestellen aan KLM op. Sinds KLM's eerste 747-200 in januari 1971 werd geleverd, werd er bijna elk jaar wel een toestel aan de maatschappij geleverd tot 8 toestellen in een jaar (2016) aan toe. Soms 1 of 2 jaar niet; maar op die momenten stonden nog steeds orders open voor Everett-toestellen. In Everett worden momenteel de 747, 767, 777 en 787 gebouwd. KLM heeft geen enkele order meer openstaan voor die toestellen. Weer een enkele order voor een 787-9 of 777-300ER zou kunnen maar daar is nog niets over bekend. Het is de vraag of KLM de 777-9 ooit gaat bestellen (de -8 lijkt mij sowieso uitgesloten) dus de decennialange stroom van Everett toestellen houdt vandaag voorlopig op. Vertrek van PH-BHP in Everett: | |
Karstman | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:39 |
Bijna binnen, ETA 9:42 https://fr24.com/KLM9878/1d878db2 | |
Karstman | vrijdag 17 augustus 2018 @ 09:52 |
Toch wat later maar wel laagvliegend over centrum Amsterdam. FR lijkt wat in de war maar het leek tussen de 1000 en 1700 ft te zijn. | |
Iemand91 | zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:41 |
Afgelopen woensdag/donderdag is exact hetzelfde paneel van een American Airlines 777-200ER afgevallen op vlucht AA61 van Dallas naar Tokio: Incident: American B772 enroute on Aug 16th 2018, dropped panel in flight
| |
Hyperdude | maandag 20 augustus 2018 @ 18:49 |
4 Mustangs | |
Tourniquet | woensdag 22 augustus 2018 @ 10:28 |
Vakbonden hebben een staking van beveiligers op Schiphol aangekondigd op 4 september: https://nos.nl/artikel/22(...)dag-op-schiphol.html | |
Drekkoning | woensdag 22 augustus 2018 @ 11:41 |
Als schiphol/beveiligingsfirma's slim zijn zoeken ze voor die tijd nog toenadering. Anders wordt het echt een enorme puinhoop. | |
Iemand91 | woensdag 22 augustus 2018 @ 22:01 |
Delta voegt de 11e bestemming vanaf Amsterdam toe. Vanaf 24 mei vliegen ze dagelijks naar Tampa, Florida. En de vierwekelijkse vlucht naar Los Angeles wordt vanaf 17 juni een dagelijkse vlucht. Naast Tampa en Los Angeles vliegt Delta ook naar Atlanta, Boston, Detroit, Minneapolis, New York JFK, Orlando, Portland, Salt Lake City en Seattle. Als ik het goed heb vliegt Delta Airlines dan volgend zomerseizoen dagelijks 21 vluchten van/naar Schiphol. | |
Shivo | donderdag 23 augustus 2018 @ 02:22 |
Zijn dat echt nieuwe routes of vervanging/uitbreiding van KLM code shares? | |
Iemand91 | donderdag 23 augustus 2018 @ 11:04 |
Die naar Tampa en Los Angeles gevlogen door Delta? Dat zijn nieuwe routes/uitbreiding ja. | |
derLudolf | donderdag 23 augustus 2018 @ 14:44 |
KLM vloog daar nog niet op? | |
flipsen | donderdag 23 augustus 2018 @ 18:48 |
Wat ik me afvraag is waarom er niet rechtstreeks op MIA gevlogen wordt vanuit NL... Zo weinig markt voor? Minder dan bijvoorbeeld SLC?? | |
OEM | donderdag 23 augustus 2018 @ 19:00 |
KLM doet Miami non-stop als een vrouw die niet weet wat ze wil...... om de zoveel jaar starten ze die route om er na een tijdje weer ineens mee te stoppen. Ze zijn er net weer mee gestopt, dus geef ze nog ff en ze openen de boel weer vol trots. | |
Iemand91 | donderdag 23 augustus 2018 @ 19:54 |
Los Angeles wel. Tampa niet. In het verleden heeft Martinair wel naar Tampa gevlogen (passagiers). | |
The_stranger | donderdag 23 augustus 2018 @ 21:02 |
KLM vliegt nu al twee jaar alleen in winter naar Miami. En inderdaad, eind oktober beginnen ze weer. | |
Iemand91 | dinsdag 28 augustus 2018 @ 00:03 |
Deze dreamliner cabine mag in alle hoeken en gaten schoongemaakt worden: | |
Sunri5e | dinsdag 28 augustus 2018 @ 07:55 |
🤮 | |
Xtreem | woensdag 29 augustus 2018 @ 17:18 |
| |
Drekkoning | woensdag 29 augustus 2018 @ 17:24 |
En het heeft gewerkt, ze hebben een akkoord Staking is dan ook van de baan. | |
flipsen | woensdag 29 augustus 2018 @ 19:44 |
Welke baan? Ze hebben er 6 | |
Iemand91 | woensdag 29 augustus 2018 @ 20:36 |
Voor de mensen in Zuid-Nederland; even omhog kijken; de Antonov 225 komt over enkele momenten overvliegen op weg naar RAF Brize Norton. Die Antonov's hoor je wel overkomen https://www.flightradar24.com/ADB267F/1dade82d Maar hier dus niet :F ... | |
derLudolf | woensdag 29 augustus 2018 @ 20:51 |
Klopt, tijdje terug dacht ik ook 'wat komt er nu over vliegen dan?" was z'n kleine broertje. | |
Iemand91 | woensdag 29 augustus 2018 @ 21:23 |
De Antonov An-12's zijn pas brulmachines. Kwamen hier ook regelmatig over. De Bombardier Q Series zijn ook luidruchtig; de FlyBe vluchten tussen Manchester en Hannover komt ook altijd hier over. Zo kenmerkend en hard geluid dat ik zonder te kijken weet welke vluchten dat zijn. |