abonnement Unibet Coolblue
pi_177367979
quote:
AMSTERDAM - Amsterdam is niet bereid de knip te trekken voor een postercampagne met daarop bijvoorbeeld zoenende moslima’s. Volgens verantwoordelijk D66-wethouder Simone Kukenheim (Diversiteit) zijn de plannen van organisatie Femmes for Freedom te duur en was er geen sluitende begroting.



Eerder kreeg Kukenheim kritiek omdat haar ambtenaren de veelbesproken Rotterdamse postercampagne met daarop zoenende moslima’s in de hoofdstad had geweigerd. De VVD en het CDA in Amsterdam dienden vragen in en wilden weten of het klopt dat Amsterdam de beelden te heftig vond.

Volgens Kukenheim is dat niet het geval, maar was het project te duur. De beelden zijn niet alleen bedoeld om huwelijksdwang tegen te gaan, maar zijn ook gericht op huwelijkse vrijheden, seksuele rechten en vrijheden van migranten, zegt initiator Shirin Musa van de organisatie Femmes for Freedom. „We zijn bij de gemeente geweest en vervolgens een plan ingediend voor de campagne. Het bedrag kwam uit op 25.000 euro en 1500 euro onvoorzien, bijvoorbeeld als we een debat bij De Balie zouden moeten organiseren”, aldus Musa. „Dat is dus niet de 25.000 euro en 15.000 euro die de gemeente aangeeft.”

’Waarom geen gesprek?’
Musa: „Dinsdag komen we opnieuw bij de gemeente langs. Ik heb nog steeds vertrouwen in Amsterdam. We hebben ook een ambtenaar gesproken die zegt dat het wel doorgaat. Als mevrouw Kukenheim de postercampagne niet wil omdat het duur is, waarom nodigen ze ons uit voor een gesprek aanstaande dinsdag?”

Kukenheim wijst erop dat er sowieso vanuit de „preventieaanpak huwelijksdwang wordt ingezet op het bespreekbaar maken van dit onderwerp”.
Telegraaf

[ Bericht 2% gewijzigd door Dibble op 22-02-2018 13:42:11 ]
*Hosselcopter*
pi_177368303
Ohh.. dat was de drogreden.
  donderdag 22 februari 2018 @ 13:58:50 #3
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_177368361
Een postercampagne is te duur :o
pi_177368366
Zo'n project is toch zo duur als je het maakt?
Posters laten drukken, reclame zuilen aanplakken, dan is het enkel een kwestie van budget of je er 100 of 2500 ophangt. Of mis ik iets?
pi_177368438
D66. Die partij vindt ook steeds weer nieuwe manieren om zichzelf belachelijk te maken.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:04:50 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_177368456
Ze zijn maar weer druk met belangrijke zaken hoor in Amsterdam :')
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:08:35 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_177368502
Crowdfund het. Media-aandacht genoeg
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_177368520
25.000 euro?

Daar kun je heel Amsterdam mee behangen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_177368664
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:09 schreef ThePlaneteer het volgende:
25.000 euro?

Daar kun je heel Amsterdam mee behangen.
Maar misschien was het geld wel op na het anti radicalisatie project :D
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:19:16 #10
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177368712
Nou, dan pak je het wat goedkoper aan. Zwart-wit posters, minder posters, kleinere posters je kunt altijd wel bezuinigen op de drukkosten.

Gelijk het hele project afblazen slaat nergens op.
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:22:21 #11
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_177368780
Allemaal slimme ideeën maar dit heeft natuurlijk geen reet met geld te maken. Verkiezingen komen eraan en niemand wilt nu 50% van het electoraat boos maken met kritische posters.
pi_177368810
Ik snap niet waarom ze denken dat posters gaan helpen. Tuurlijk moet je in NL je eigen partner kiezen, maar een overtuigd moslim of jood zal zeker niet een relatie beginnen met iemand van een tegengesteld geloof want dan zijn ze dus geen geloofbeleiders meer want het gaat tegen het geloof in. Leuk progressief idee maar ik denk niet dat het veel zin heeft.
pi_177368872
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:23 schreef xSparks het volgende:
Ik snap niet waarom ze denken dat posters gaan helpen. Tuurlijk moet je in NL je eigen partner kiezen, maar een overtuigd moslim of jood zal zeker niet een relatie beginnen met iemand van een tegengesteld geloof want dan zijn ze dus geen geloofbeleiders meer want het gaat tegen het geloof in. Leuk progressief idee maar ik denk niet dat het veel zin heeft.
Het idee is dat als je iets vaker ziet, het normaler begint te worden.
Zoals vrouwen met een pittig kort kapsel, of moslims die nog leven ondanks dat ze gay zijn.
pi_177368959
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:23 schreef xSparks het volgende:
Ik snap niet waarom ze denken dat posters gaan helpen. Tuurlijk moet je in NL je eigen partner kiezen, maar een overtuigd moslim of jood zal zeker niet een relatie beginnen met iemand van een tegengesteld geloof want dan zijn ze dus geen geloofbeleiders meer want het gaat tegen het geloof in. Leuk progressief idee maar ik denk niet dat het veel zin heeft.
Of zoals NIDA Rotterdam zei:
Dit project is niet om daadwerkelijk diversiteit te promoten maar gewoon een witmans die wil aantonen dat zijn cultuur de beste cultuur is :') (ik verzin dit niet).
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_177368963
quote:
9s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:03 schreef 2thmx het volgende:
D66. Die partij vindt ook steeds weer nieuwe manieren om zichzelf belachelijk te maken.
Huh? Die wethouder zegt gewoon "Nee, geen geld voor je postercampagne, en zeker geen 25k".

En dat is belachelijk?

Of lees ik iets verkeerd?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_177369003
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:29 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

Huh? Die wethouder zegt gewoon "Nee, geen geld voor je postercampagne, en zeker geen 25k".

En dat is belachelijk?

Of lees ik iets verkeerd?
25k is peanuts op 't budget van A'dam.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_177369060
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:23 schreef xSparks het volgende:
Ik snap niet waarom ze denken dat posters gaan helpen. Tuurlijk moet je in NL je eigen partner kiezen, maar een overtuigd moslim of jood zal zeker niet een relatie beginnen met iemand van een tegengesteld geloof want dan zijn ze dus geen geloofbeleiders meer want het gaat tegen het geloof in. Leuk progressief idee maar ik denk niet dat het veel zin heeft.
Het werkt zelfs averechts: 'Wat bemoeien blanken met mijn privéleven?'
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177369077
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:32 schreef 2thmx het volgende:

[..]

25k is peanuts op 't budget van A'dam.
Ja ok, das waar.
En budgetten moeten wel op, want anders minder geld in de toekomst uiteraard.

(jamaar, vergeet de kosten niet om ze weer weg te halen :) )
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_177369101
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Of zoals NIDA Rotterdam zei:
Dit project is niet om daadwerkelijk diversiteit te promoten maar gewoon een witmans die wil aantonen dat zijn cultuur de beste cultuur is :') (ik verzin dit niet).
Tja dat is weer een ander uiterste. Ik ben zelf erg blij om als vrouw in een vrij land als Nederland te wonen en zonder religie te zijn opgegroeid. Ik zou dat iedereen gunnen. Aan de andere kant, er zullen heel veel mensen zijn die weer vinden dat ik iets mis in mijn leven doordat ik niet geloof. Net zo min als ik mijn leven aan die mensen wil opdringen vind ik het ook nogal geforceerd om foto's van zoenende moslima's en joden op te hangen. Als vrouwen onderdrukt worden en zelf anders willen ben ik er zeker op tegen maar ik denk dat de meeste moslima's gewoon een moslim als partner willen. Net als dat een strenggereformeerde persoon geen partner wil die atheïst is. Tja ik kan er zelf niet bij, maar als iemand zich er goed bij voelt, veel plezier.
pi_177369123
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Of zoals NIDA Rotterdam zei:
Dit project is niet om daadwerkelijk diversiteit te promoten maar gewoon een witmans die wil aantonen dat zijn cultuur de beste cultuur is :') (ik verzin dit niet).
Klopt ook, net zoals het klopt dat onze cultuur het beste is. In elk geval voor nederland.
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:38:29 #21
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177369129
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:35 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Het werkt zelfs averechts: 'Wat bemoeien blanken met mijn privéleven?'
Misschien moeten we ophouden te gissen naar wat ze zullen denken en gewoon de campagne houden? Dan kun je achteraf altijd evalueren of het een gedragsverandering heeft bewerkstelligd.
pi_177369140
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:26 schreef Murdera het volgende:

[..]

Het idee is dat als je iets vaker ziet, het normaler begint te worden.
Zoals vrouwen met een pittig kort kapsel, of moslims die nog leven ondanks dat ze gay zijn.
Is het realistisch dan? Ik vind het provocerend. Provocatie moet natuurlijk kunnen, maar dat is niet het doel van deze poster. Hierdoor zal de haat alleen maar opleven in mijn optiek, als je al ziet dat mensen de posters gaan slopen.
pi_177369161
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:38 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Misschien moeten we ophouden te gissen naar wat ze zullen denken en gewoon de campagne houden? Dan kun je achteraf altijd evalueren of het een gedragsverandering heeft bewerkstelligd.
Ja, dat weten we al van Rotterdam.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177369169
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:36 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]

Ja ok, das waar.
En budgetten moeten wel op, want anders minder geld in de toekomst uiteraard.

(jamaar, vergeet de kosten niet om ze weer weg te halen :) )
Schud een beetje met een ambtenaar die zich met de Noord/Zuidlijn bezighoudt en je hebt die 25k zo bij elkaar.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_177369178
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:37 schreef Murdera het volgende:

[..]

Klopt ook, net zoals het klopt dat onze cultuur het beste is. In elk geval voor nederland.
Welke cultuur? Die van Holland of Brabant?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177369204
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:38 schreef xSparks het volgende:

[..]

Is het realistisch dan? Ik vind het provocerend. Provocatie moet natuurlijk kunnen, maar dat is niet het doel van deze poster. Hierdoor zal de haat alleen maar opleven in mijn optiek, als je al ziet dat mensen de posters gaan slopen.
Ja, dat is realistisch. Natuurlijk ik het een druppel op de gloeiende plaat voor strenggelovigen, maar alle beetjes helpen.
En het moet provoceren, mensen moet het opvallen, mensen moeten er over kunnen praten, en daarna kunnen doorgaan met hun dag.

En ja natuurlijk gaan mensen de posters slopen. Achterlijke mongooltjes zullen altijd blijven doen wat ze doen. Maakt dat verder uit?

Laat mensen lekker boos worden, om vervolgens het standaard riedeltje van glas, plas, en was te vervolgen. Zo werken dingen. Zo normaliseer je dingen.
pi_177369247
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:40 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Welke cultuur? Die van Holland of Brabant?
Die van de westerse wereld. De cultuur van accepteren dat anderen bijvoorbeeld gay zijn, ook als je het zelf stom vindt. Of dat anderen een ander geloof hebben, ook al geloof je zelf niet of iets anders. Het leven en laten leven.
pi_177369259
haha nee geintje hoor ik bedoel natuurlijk de cultuur van de atheistische superieure tak van het blanke ras. _O_
pi_177369263
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:41 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ja, dat is realistisch. Natuurlijk ik het een druppel op de gloeiende plaat voor strenggelovigen, maar alle beetjes helpen.
En het moet provoceren, mensen moet het opvallen, mensen moeten er over kunnen praten, en daarna kunnen doorgaan met hun dag.

En ja natuurlijk gaan mensen de posters slopen. Achterlijke mongooltjes zullen altijd blijven doen wat ze doen. Maakt dat verder uit?

Laat mensen lekker boos worden, om vervolgens het standaard riedeltje van glas, plas, en was te vervolgen. Zo werken dingen. Zo normaliseer je dingen.
Waarom stijgt het aantal gevallen van homogeweld in Nederland dan? Homoseksualiteit is zichtbaarder dan ooit in Nederland.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:48:24 #30
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_177369353
Ik vind de posters een beetje provocerend eigenlijk. Dat hoeft nou ook weer niet.
pi_177369433
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:41 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ja, dat is realistisch. Natuurlijk ik het een druppel op de gloeiende plaat voor strenggelovigen, maar alle beetjes helpen.
En het moet provoceren, mensen moet het opvallen, mensen moeten er over kunnen praten, en daarna kunnen doorgaan met hun dag.

En ja natuurlijk gaan mensen de posters slopen. Achterlijke mongooltjes zullen altijd blijven doen wat ze doen. Maakt dat verder uit?

Laat mensen lekker boos worden, om vervolgens het standaard riedeltje van glas, plas, en was te vervolgen. Zo werken dingen. Zo normaliseer je dingen.
Ik snap je punt, alleen ik vraag me af of mensen door deze posters gaan nadenken. Zouden gelovigen dit thuis bespreken? Of wekt het alleen woede op doordat zij zich onbegrepen voelen? Een moslima of moslim die op straat staat te zoenen is denk ik voor veel moslims toch een belediging en een teken dat er niks word begrepen van hun cultuir. Waarom? Nou net als dat een strenggelovige christen niet in een naveltruitje loopt of inderdaad staat te zoenen op straat. Is dat iets slechts? In mijn ogen niet, zolang ze maar niet aan een ander opdringen dat zij dat ook moeten vinden. Het is in mijn ogen gewoon beter als moslims, christenen, atheïsten wat meer begrip hebben voor elkaars levensvisie. Ik zou het ook vreemd vinden als er nu posters worden opgehangen met Nederlandse dames in een burqa omdat de regering vindt dat wij ons zedig moeten kleden. Je bereikt meer met begrip en respect voor elkaar in plaats van je standpunten op te dringen in zo'n poster.
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:55:36 #32
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_177369499
Geef de eerste de beste graffitispuiter een doos spuitbussen en 100 euro.. opgelost... :O
pi_177369516
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind de posters een beetje provocerend eigenlijk. Dat hoeft nou ook weer niet.
De Erasmusbrug mot in Amsterdam toch wel ook kunne? niet dan?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_177369573
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:44 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waarom stijgt het aantal gevallen van homogeweld in Nederland dan? Homoseksualiteit is zichtbaarder dan ooit in Nederland.
Het gaat aardig gelijk op met de groei van islam in nederland. Toevallig.
  donderdag 22 februari 2018 @ 14:59:55 #35
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_177369581
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

De Erasmusbrug mot in Amsterdam toch wel ook kunne? niet dan?
Hoe bedoel je...?
pi_177369588
Onzinnig verweer van het Amsterdamse college. 25k incidenteel kan een gemeente van die omvang echt wel missen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_177369625
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:52 schreef xSparks het volgende:

[..]

Ik snap je punt, alleen ik vraag me af of mensen door deze posters gaan nadenken. Zouden gelovigen dit thuis bespreken? Of wekt het alleen woede op doordat zij zich onbegrepen voelen? Een moslima of moslim die op straat staat te zoenen is denk ik voor veel moslims toch een belediging en een teken dat er niks word begrepen van hun cultuir. Waarom? Nou net als dat een strenggelovige christen niet in een naveltruitje loopt of inderdaad staat te zoenen op straat. Is dat iets slechts? In mijn ogen niet, zolang ze maar niet aan een ander opdringen dat zij dat ook moeten vinden. Het is in mijn ogen gewoon beter als moslims, christenen, atheïsten wat meer begrip hebben voor elkaars levensvisie. Ik zou het ook vreemd vinden als er nu posters worden opgehangen met Nederlandse dames in een burqa omdat de regering vindt dat wij ons zedig moeten kleden. Je bereikt meer met begrip en respect voor elkaar in plaats van je standpunten op te dringen in zo'n poster.
Begrip kweek je door kennis en normalisatie. Het zal besproken worden, op tc, in kranten, met vrienden en vriendinnen.

Achterlijke vergelijking met nederlandse dames burqa natuurlijk. :')
pi_177369697
Moslims zullen dit soort beelden voor lief moeten nemen, dit is wat Nederlanders nou eenmaal doen. Maar de poster is m.i. niet gemaakt om discussie teweeg te brengen, maar om lekker stout te provoceren. Beetje goedkoop stagairewerk bij het reclamebureau. Ik zou als gemeente ook zoiets hebben van ‘ja, leuk geprobeerd, kom maar met wat anders
-nee-
pi_177369803
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind de posters een beetje provocerend eigenlijk. Dat hoeft nou ook weer niet.
Provocerend :') Des te meer reden dan om ze op te hangen als zo'n plaatje voor iemand provocerend is. De tere zieltjes.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  donderdag 22 februari 2018 @ 15:12:13 #40
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_177369888
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:04 schreef Marsenal het volgende:
Moslims zullen dit soort beelden voor lief moeten nemen, dit is wat Nederlanders nou eenmaal doen. Maar de poster is m.i. niet gemaakt om discussie teweeg te brengen, maar om lekker stout te provoceren. Beetje goedkoop stagairewerk bij het reclamebureau. Ik zou als gemeente ook zoiets hebben van ‘ja, leuk geprobeerd, kom maar met wat anders
Sluit ik me bij aan.
pi_177369940
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:04 schreef Marsenal het volgende:
Moslims zullen dit soort beelden voor lief moeten nemen, dit is wat Nederlanders nou eenmaal doen. Maar de poster is m.i. niet gemaakt om discussie teweeg te brengen, maar om lekker stout te provoceren. Beetje goedkoop stagairewerk bij het reclamebureau. Ik zou als gemeente ook zoiets hebben van ‘ja, leuk geprobeerd, kom maar met wat anders
Wat zou jij een betere voorstelling vinden?
pi_177369954
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:01 schreef Murdera het volgende:

[..]

Begrip kweek je door kennis en normalisatie. Het zal besproken worden, op tc, in kranten, met vrienden en vriendinnen.

Achterlijke vergelijking met nederlandse dames burqa natuurlijk. :')
Waarom een achterlijke vergelijking? Als je dan met zo'n statement komt moet je het wel onderbouwen. In de atheïstische "cultuur" is het normaal om een partner te kiezen ongeacht achtergrond. In de strenggelovige culturen is het normaal om een burqa of hoofddoek te dragen. Waarom zouden we elkaar dingen opleggen of forceren? Omdat wij denken dat het beter is om zelf je partner te kiezen uit liefde ongeacht achtergrond?
pi_177369996
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:01 schreef Murdera het volgende:

[..]

Begrip kweek je door kennis en normalisatie. Het zal besproken worden, op tc, in kranten, met vrienden en vriendinnen.

Achterlijke vergelijking met nederlandse dames burqa natuurlijk. :')
Daarnaast, het is toch ook doodnormaal om zelf je partner te kiezen in Nederland? Net alsof gedwongen huwelijken hier aan de orde van de dag zijn. Moslims zien ook bijvoorbeeld medestudenten/collega's/buren die zelf een partner kiezen ongeacht religie of afkomst. Daar heb je echt niet die poster voor nodig.
pi_177370043
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:15 schreef xSparks het volgende:

[..]

Waarom een achterlijke vergelijking? Als je dan met zo'n statement komt moet je het wel onderbouwen. In de atheïstische "cultuur" is het normaal om een partner te kiezen ongeacht achtergrond. In de strenggelovige culturen is het normaal om een burqa of hoofddoek te dragen. Waarom zouden we elkaar dingen opleggen of forceren? Omdat wij denken dat het beter is om zelf je partner te kiezen uit liefde ongeacht achtergrond?
Omdat we niet in Iran leven. We zijn geen islamitisch land.
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:17 schreef xSparks het volgende:

[..]

Daarnaast, het is toch ook doodnormaal om zelf je partner te kiezen in Nederland? Net alsof gedwongen huwelijken hier aan de orde van de dag zijn. Moslims zien ook bijvoorbeeld medestudenten/collega's/buren die zelf een partner kiezen ongeacht religie of afkomst. Daar heb je echt niet die poster voor nodig.
Hoeveel moslims ken jij die lesbisch zijn?
En ook in de christenlijke en joodse gemeenschappen zijn mixed religion relaties bijvoorbeeld nog een probleem.
pi_177370366
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:17 schreef xSparks het volgende:

[..]

Daarnaast, het is toch ook doodnormaal om zelf je partner te kiezen in Nederland? Net alsof gedwongen huwelijken hier aan de orde van de dag zijn. Moslims zien ook bijvoorbeeld medestudenten/collega's/buren die zelf een partner kiezen ongeacht religie of afkomst. Daar heb je echt niet die poster voor nodig.
Wereldvreemde eend ben je.
pi_177370388
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:17 schreef xSparks het volgende:

[..]

Daarnaast, het is toch ook doodnormaal om zelf je partner te kiezen in Nederland? Net alsof gedwongen huwelijken hier aan de orde van de dag zijn. Moslims zien ook bijvoorbeeld medestudenten/collega's/buren die zelf een partner kiezen ongeacht religie of afkomst. Daar heb je echt niet die poster voor nodig.
Geloof me, kom zelf uit een Islamitisch gezin. Als ik met jou thuis zou komen, blond haar blauwe ogen en nederlands pratend zou mijn moeder jou het huis uit trappen onder de mom van 'dit is geen hoerenhuis' in tegenstelling tot wanneer ik met een Turks meisje zou thuiskomen.
*Hosselcopter*
pi_177370422
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:20 schreef Murdera het volgende:

[..]

Omdat we niet in Iran leven. We zijn geen islamitisch land.

Nee godzijdank niet! We leven in Nederland, een vrij land waarin je elk geloof mag aanhangen. In mijn ogen een land waarin de overheid zijn ideeën niet opdringt aan de burgers. En door zo'n poster op te hangen doen ze dat wel vind ik.

quote:
Hoeveel moslims ken jij die lesbisch zijn?
En ook in de christenlijke en joodse gemeenschappen zijn mixed religion relaties bijvoorbeeld nog een probleem.
Ja ik vind dat vreselijk maar je kan mensen helaas niet verbieden om achterlijke religies aan te hangen. Dat is ook onderdeel van onze vrije cultuur.
  donderdag 22 februari 2018 @ 15:42:13 #48
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177370442
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:41 schreef xSparks het volgende:

[..]

In mijn ogen een land waarin de overheid zijn ideeën niet opdringt aan de burgers.
Wat heeft dat te maken met deze posters :??
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177370461
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:41 schreef xSparks het volgende:

[..]

Nee godzijdank niet! We leven in Nederland, een vrij land waarin je elk geloof mag aanhangen.

Elk geloof ja, tot je daarmee intolerant bent naar andere groepen. Vrouwen lastig valt, homos uitscheld, joden aanvalt, etc. We leven in nederland, hier mogen mannen hand in hand lopen. vrouwen elkaar kussen, moslims en joden trouwen. Ook in het openbaar.
Dit is een kleine stap, maar het zou wel dingen kunnen verbeteren.
pi_177370509
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:39 schreef Dibble het volgende:

[..]

Geloof me, kom zelf uit een Islamitisch gezin. Als ik met jou thuis zou komen, blond haar blauwe ogen en nederlands pratend zou mijn moeder jou het huis uit trappen onder de mom van 'dit is geen hoerenhuis' in tegenstelling tot wanneer ik met een Turks meisje zou thuiskomen.
Ja, moet ik daar nu dan om gaan huilen in een hoekje ofzo? Ik weet best wel dat er zulke ideeën leven in sommige geloofsgroepen, ook bijvoorbeeld onder gereformeerden of andere strenggelovige. Dat boeit mij niks, ik heb ook een mening over mensen die (streng) geloven. Moeten ze lekker zelf weten.

Maar hoe kijk jij er na, als iemand uit een islamitisch gezin? Denk je dat zulke posters helpen of dat het juist voor segregatie zorgt?
pi_177370561
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:46 schreef xSparks het volgende:

[..]

Ja, moet ik daar nu dan om gaan huilen in een hoekje ofzo? Ik weet best wel dat er zulke ideeën leven in sommige geloofsgroepen, ook bijvoorbeeld onder gereformeerden of andere strenggelovige. Dat boeit mij niks, ik heb ook een mening over mensen die (streng) geloven. Moeten ze lekker zelf weten.

Maar hoe kijk jij er na, als iemand uit een islamitisch gezin? Denk je dat zulke posters helpen of dat het juist voor segregatie zorgt?
Nee, gewoon inzien dat het niet overal
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:17 schreef xSparks het volgende:
doodnormaal om zelf je partner te kiezen
is
pi_177370595
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:43 schreef Murdera het volgende:

[..]

Elk geloof ja, tot je daarmee intolerant bent naar andere groepen. Vrouwen lastig valt, homos uitscheld, joden aanvalt, etc. We leven in nederland, hier mogen mannen hand in hand lopen. vrouwen elkaar kussen, moslims en joden trouwen. Ook in het openbaar.
Dit is een kleine stap, maar het zou wel dingen kunnen verbeteren.
Daar ben ik het ook zeker mee eens! En dat zou allemaal ook moeten kunnen. Ik twijfel alleen sterk of die posters erbij helpen, omdat het best wel veel weerstand oproept.
pi_177370622
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:48 schreef Murdera het volgende:

[..]

Nee, gewoon inzien dat het niet overal

[..]

is
Bedoel je in streng gelovige kringen in Nederland hier?
pi_177370625
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:46 schreef xSparks het volgende:

[..]

Ja, moet ik daar nu dan om gaan huilen in een hoekje ofzo? Ik weet best wel dat er zulke ideeën leven in sommige geloofsgroepen, ook bijvoorbeeld onder gereformeerden of andere strenggelovige. Dat boeit mij niks, ik heb ook een mening over mensen die (streng) geloven. Moeten ze lekker zelf weten.

Maar hoe kijk jij er na, als iemand uit een islamitisch gezin? Denk je dat zulke posters helpen of dat het juist voor segregatie zorgt?
Nouja, bij ons leeft het heel erg. Een aanzienlijk deel van de families die ik ken of met te maken mee heb gehad denken er net zo over. En dan leven mijn ouders 30+ jaar in Nederland. Ik zal mij niet tegen hun afzetten maar blijkbaar hebben wegkijkers zoals jou in die 30 jaar dat ze hier leven geen flikker uitgevoerd en het door laten leven waardoor de generatie erna, dus mijn generatie die hier geboren is er mee geconfronteerd wordt. Nou kom ik nog uit een redelijk liberaal gezin en dan mag ik van geluk spreken dat ik mijn eigen keuzes durf te maken maar 80% is niet zo en geeft het ook door aan hun kroost die net zo conservatief worden.

Maar daar zul jij nooit over hebben nagedacht ofwel op je bakfiets fietsend door Amsterdam denkend dat je in de perfecte wereld leeft. Je zou eens achter de muren kijken.....
*Hosselcopter*
pi_177370663
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:50 schreef xSparks het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook zeker mee eens! En dat zou allemaal ook moeten kunnen. Ik twijfel alleen sterk of die posters erbij helpen, omdat het best wel veel weerstand oproept.
Ik heb 3 keer uitgelegd hoe zo iets werkt. Ik blijf niet bezig.
pi_177370770
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:52 schreef Dibble het volgende:

[..]

Nouja, bij ons leeft het heel erg. Een aanzienlijk deel van de families die ik ken of met te maken mee heb gehad denken er net zo over. En dan leven mijn ouders 30+ jaar in Nederland. Ik zal mij niet tegen hun afzetten maar blijkbaar hebben wegkijkers zoals jou in die 30 jaar dat ze hier leven geen flikker uitgevoerd en het door laten leven waardoor de generatie erna, dus mijn generatie die hier geboren is er mee geconfronteerd wordt. Nou kom ik nog uit een redelijk liberaal gezin en dan mag ik van geluk spreken dat ik mijn eigen keuzes durf te maken maar 80% is niet zo en geeft het ook door aan hun kroost die net zo conservatief worden.

Maar daar zul jij nooit over hebben nagedacht ofwel op je bakfiets fietsend door Amsterdam denkend dat je in de perfecte wereld leeft. Je zou eens achter de muren kijken.....
Waarom zou ik mij moeten verdedigen tegenover mensen die mij bij voorbaat wegzetten als hoer? Je legt de verantwoordelijkheid bij mij en anderen nu. Je zou toch verwachten dat mensen die 30+ jaar in Nederland wonen zelf zouden inzien dat niet alle Nederlandse vrouwen hoeren zijn en dat het best fijn is om in een land te leven waar je alle vrijheid hebt. Wat ik bedoel, eigenlijk in de hele discussie is dat de verandering in deze groepen zélf moet leven. Dat er jonge gelovigen zijn die zeggen: pap, mam, ik kies mijn eigen weg. En dat moet gestimuleerd worden.
pi_177370783
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:55 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik heb 3 keer uitgelegd hoe zo iets werkt. Ik blijf niet bezig.
Ja en ik denk er anders over. Vrijheid van meningsuiting enzo.
pi_177370820
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:01 schreef xSparks het volgende:

[..]

Waarom zou ik mij moeten verdedigen tegenover mensen die mij bij voorbaat wegzetten als hoer? Je legt de verantwoordelijkheid bij mij en anderen nu. Je zou toch verwachten dat mensen die 30+ jaar in Nederland wonen zelf zouden inzien dat niet alle Nederlandse vrouwen hoeren zijn en dat het best fijn is om in een land te leven waar je alle vrijheid hebt. Wat ik bedoel, eigenlijk in de hele discussie is dat de verandering in deze groepen zélf moet leven. Dat er jonge gelovigen zijn die zeggen: pap, mam, ik kies mijn eigen weg. En dat moet gestimuleerd worden.
Door bijvoorbeeld een posteractie. Waar ze jongeren zien die hun eigen weg kiezen?
pi_177370834
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:04 schreef Murdera het volgende:

[..]

Door bijvoorbeeld een posteractie. Waar ze jongeren zien die hun eigen weg kiezen?
Haha, touché.
pi_177370931
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:04 schreef xSparks het volgende:

[..]

Haha, touché.
Die poster actie is gericht op mij en jongere generaties. Aangezien zij vrij durfen te denken en te kiezen kunnen ze zelf ook bepalen hoeveel waarde ze aan zo'n poster hechten. Jij dringt je gedachtengoed op aan andere mensen en staat niet helemaal niet open voor een andere aanpak. Wie ben jij om de bepalen als buitenstaander notabene of het aanstootgevend kan zijn of niet.

Daarnaast, wat wil je doen als mijn ouders het meisje willen aanvliegen waar ik mee thuis kom en jij er toevallig bij staat. Je montuur brilletje afzetten en mijn moeder een tik op de hand geven dat het niet kan ? Kopje thee erbij misschien of inburgering cursus B laten volgen? Hoe naief kun je zijn.

Eigenlijk niet eens naief maar meer opportunistisch. Dat constant in het watten leggen en pamperen van de oude generatie door mensen zoals jou heeft dit probleem gecreerd welke jij niet wilt zien. Puur om te laten zien dat je deugt en jezelf op de borst kan kloppen. En wie lijden er onder ? Bloedzuigerig links gedrag.
*Hosselcopter*
pi_177371054
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:11 schreef Dibble het volgende:

[..]

Die poster actie is gericht op mij en jongere generaties.
Het zou wellicht ook nog kunnen helpen om jongeren te laten praten met hun ouders. Maar daar kan ik verder weinig over zeggen.
pi_177371143
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:11 schreef Dibble het volgende:

[..]

Die poster actie is gericht op mij en jongere generaties. Aangezien zij vrij durfen te denken en te kiezen kunnen ze zelf ook bepalen hoeveel waarde ze aan zo'n poster hechten. Jij dringt je gedachtengoed op aan andere mensen en staat niet helemaal niet open voor een andere aanpak. Wie ben jij om de bepalen als buitenstaander notabene of het aanstootgevend kan zijn of niet.

Daarnaast, wat wil je doen als mijn ouders het meisje willen aanvliegen waar ik mee thuis kom en jij er toevallig bij staat. Je montuur brilletje afzetten en mijn moeder een tik op de hand geven dat het niet kan ? Kopje thee erbij misschien of inburgering cursus B laten volgen? Hoe naief kun je zijn.
Het was niet mijn bedoeling om mijn gedachtegoed aan wie dan ook op te dringen, je aanvallende toon is ook totaal onnodig want ik sta zeker wel open voor jouw mening en die van anderen. Door de heftige reacties op de posters (die ook vanuit jouw generatie moslims komen) betwijfelde ik of het zin had. Als het helpt om jongeren hun eigen keuzes te laten maken vind ik dat alleen maar goed! Ik hoop dat er vanuit de meer gesloten communities ook meer mensen opstaan die zich uitspreken voor die vrijheid.

Misschien ben ik naïef, ik kan er ook niet over meepraten hoe het is om in zo'n gemeenschap te leven en op te groeien.

Ik zou mij zelf niet aangesproken voelen door een poster die indruist tegen de ideeën die ik al jarenlang heb. Ik denk dat je meer bereikt door op scholen al vanaf jongs af aan zelfstandigheid en eigen keuze vrijheid te stimuleren. Een meer subtiele aanpak.

[ Bericht 7% gewijzigd door xSparks op 22-02-2018 16:30:05 (Toevoeging) ]
  donderdag 22 februari 2018 @ 16:35:00 #63
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177371266
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:26 schreef xSparks het volgende:

[..]

Ik zou mij zelf niet aangesproken voelen door een poster die indruist tegen de ideeën die ik al jarenlang heb. Ik denk dat je meer bereikt door op scholen al vanaf jongs af aan zelfstandigheid en eigen keuze vrijheid te stimuleren. Een meer subtiele aanpak.
Je hoeft niet te kiezen, de ene aanpak sluit de andere niet uit.

En confrontatie kan ook prima werken.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177371322
quote:
9s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:03 schreef 2thmx het volgende:
D66. Die partij vindt ook steeds weer nieuwe manieren om zichzelf belachelijk te maken.
Ongelooflijk wat ze doen om zeggenschap te hebben. Van Mierlo draait zich om in zijn kist.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_177371705
Kut poster.
pi_177371790
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:17 schreef xSparks het volgende:
ormaal om zelf je partner te kiezen in Nederland? Net alsof gedwongen huwelijken hier aan de orde van de dag zijn. Moslims zien ook bijvoorbeeld medestudenten/collega's/buren die zelf een partner kiezen ongeacht religie of afkomst. Daar heb je echt niet die poster voor nodig.
Dit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mathemaat op 22-02-2018 17:22:41 ]
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177371808
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:39 schreef Dibble het volgende:

[..]

Geloof me, kom zelf uit een Islamitisch gezin. Als ik met jou thuis zou komen, blond haar blauwe ogen en nederlands pratend zou mijn moeder jou het huis uit trappen onder de mom van 'dit is geen hoerenhuis' in tegenstelling tot wanneer ik met een Turks meisje zou thuiskomen.
Je kiest er uiteindelijk zelf voor en niet je moeder.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177371946
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:11 schreef Dibble het volgende:

[..]
Eigenlijk niet eens naief maar meer opportunistisch. Dat constant in het watten leggen en pamperen van de oude generatie door mensen zoals jou heeft dit probleem gecreerd welke jij niet wilt zien. Puur om te laten zien dat je deugt en jezelf op de borst kan kloppen. En wie lijden er onder ? Bloedzuigerig links gedrag.
Zo ga je lekker in de slachtofferrol? Je bent er zelf bij hoor, jij kan ook gewoon tegen je ouders zeggen dat ze hun mening voor zich moeten houden. Als ze je slaan of je vriendin slaan kun je in Nederland ook gewoon aangifte toen en het contact verbreken met ze ;) Ik zeg niet dat dit makkelijk is of dat het oké is dat je ouders zo zijn. Maar het is niet de verantwoordelijkheid van anderen om af te dwingen dat je ouders er andere meningen op na gaan houden. Je ouders hebben toch zelf ook hersenen gekregen?
pi_177372131
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:11 schreef Dibble het volgende:

[..]

Die poster actie is gericht op mij en jongere generaties. Aangezien zij vrij durfen te denken en te kiezen kunnen ze zelf ook bepalen hoeveel waarde ze aan zo'n poster hechten. Jij dringt je gedachtengoed op aan andere mensen en staat niet helemaal niet open voor een andere aanpak. Wie ben jij om de bepalen als buitenstaander notabene of het aanstootgevend kan zijn of niet.

Daarnaast, wat wil je doen als mijn ouders het meisje willen aanvliegen waar ik mee thuis kom en jij er toevallig bij staat. Je montuur brilletje afzetten en mijn moeder een tik op de hand geven dat het niet kan ? Kopje thee erbij misschien of inburgering cursus B laten volgen? Hoe naief kun je zijn.

Eigenlijk niet eens naief maar meer opportunistisch. Dat constant in het watten leggen en pamperen van de oude generatie door mensen zoals jou heeft dit probleem gecreerd welke jij niet wilt zien. Puur om te laten zien dat je deugt en jezelf op de borst kan kloppen. En wie lijden er onder ? Bloedzuigerig links gedrag.
Het enige wat ik je mee kan geven is dat Turken in Nederland inderdaad niet dezelfde sociale mobiliteit mee hebben gekregen van hun ouders en daarom niet een even makkelijk leven hebben. Maar als je verwacht dat andere mensen je moet redden of medelijden met je moeten hebben :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177372180
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 15:46 schreef xSparks het volgende:

[..]
Maar hoe kijk jij er na, als iemand uit een islamitisch gezin? Denk je dat zulke posters helpen of dat het juist voor segregatie zorgt?
Ik kom ook uit een Turks-Islamitisch gezin. Ik ben nog gelovig, maar cultureel losgebroken. Daarom vind ik juist deze posters super schofterig. Het geeft mij het gevoel dat ik een sociaal experiment ben van de o zo superieure Nederlander die mij gaat vertellen hoe ik moet leven.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177372330
Dat snap ik wel, in dat licht heeft de poster dat typisch Nederlands belerende toontje.
-nee-
pi_177372465
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 16:26 schreef xSparks het volgende:

[..]

Het was niet mijn bedoeling om mijn gedachtegoed aan wie dan ook op te dringen, je aanvallende toon is ook totaal onnodig want ik sta zeker wel open voor jouw mening en die van anderen. Door de heftige reacties op de posters (die ook vanuit jouw generatie moslims komen) betwijfelde ik of het zin had. Als het helpt om jongeren hun eigen keuzes te laten maken vind ik dat alleen maar goed! Ik hoop dat er vanuit de meer gesloten communities ook meer mensen opstaan die zich uitspreken voor die vrijheid.

Misschien ben ik naïef, ik kan er ook niet over meepraten hoe het is om in zo'n gemeenschap te leven en op te groeien.

Ik zou mij zelf niet aangesproken voelen door een poster die indruist tegen de ideeën die ik al jarenlang heb. Ik denk dat je meer bereikt door op scholen al vanaf jongs af aan zelfstandigheid en eigen keuze vrijheid te stimuleren. Een meer subtiele aanpak.
Ach, het is nog niet zo heel lang geleden dat in Nederland een mars voor de acceptatie van homo's en lesbiennes op vijandige reacties kon rekenen, maar ik denk dat dat soort zaken wel hebben bijgedragen aan het beïnvloeden van de publieke opinie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_177372569
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:51 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, het is nog niet zo heel lang geleden dat in Nederland een mars voor de acceptatie van homo's en lesbiennes op vijandige reacties kon rekenen, maar ik denk dat dat soort zaken wel hebben bijgedragen aan het beïnvloeden van de publieke opinie.
Het initiatief komt bij zo'n mars vanuit de mensen over wie het gaat. Niet vanuit de overheid.
pi_177372814
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:37 schreef Mathemaat het volgende:
Het geeft mij het gevoel dat ik een sociaal experiment ben van de o zo superieure Nederlander die mij gaat vertellen hoe ik moet leven.
Blijkbaar heeft het aan de mensen zelf overlaten geen gewenste resultaten gehad.
pi_177375332
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:37 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik kom ook uit een Turks-Islamitisch gezin. Ik ben nog gelovig, maar cultureel losgebroken. Daarom vind ik juist deze posters super schofterig. Het geeft mij het gevoel dat ik een sociaal experiment ben van de o zo superieure Nederlander die mij gaat vertellen hoe ik moet leven.
Typische korte-lontjes reactie van de gemiddelde islamist. Vanwege dit soort agressie gaat die actie niet door.
  donderdag 22 februari 2018 @ 20:04:51 #76
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177375707
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:58 schreef xSparks het volgende:

[..]

Het initiatief komt bij zo'n mars vanuit de mensen over wie het gaat. Niet vanuit de overheid.
Dit ook niet. Waarom blijf je deze onzin roepen?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  donderdag 22 februari 2018 @ 20:05:41 #77
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177375733
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:37 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik kom ook uit een Turks-Islamitisch gezin. Ik ben nog gelovig, maar cultureel losgebroken. Daarom vind ik juist deze posters super schofterig. Het geeft mij het gevoel dat ik een sociaal experiment ben van de o zo superieure Nederlander die mij gaat vertellen hoe ik moet leven.
Nederlanders zijn dan ook superieur.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177375769
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 13:56 schreef TheJanitor het volgende:
Ohh.. dat was de drogreden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177375809
quote:
1s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:44 schreef Marsenal het volgende:
Dat snap ik wel, in dat licht heeft de poster dat typisch Nederlands belerende toontje.
Nou zeg... en dat in Nederland.
pi_177375815
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:37 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik kom ook uit een Turks-Islamitisch gezin. Ik ben nog gelovig, maar cultureel losgebroken. Daarom vind ik juist deze posters super schofterig. Het geeft mij het gevoel dat ik een sociaal experiment ben van de o zo superieure Nederlander die mij gaat vertellen hoe ik moet leven.
Als je al zo kijkt naar de NLer...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177375848
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:37 schreef Mathemaat het volgende:
Ik kom ook uit een Turks-Islamitisch gezin. Ik ben nog gelovig, maar cultureel losgebroken. Daarom vind ik juist deze posters super schofterig. Het geeft mij het gevoel dat ik een sociaal experiment ben van de o zo superieure Nederlander die mij gaat vertellen hoe ik moet leven.
Het heeft helemaal niets van doen met Nederland. Het gaat om mensenrechten, om vrijheden, die zijn universeel, alleen in Nederland en nog wat andere landen meer omarmt. Rechten en vrijheden die je iedereen zou moeten gunnen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_177376174
quote:
zegt initiator Shirin Musa van de organisatie Femmes for Freedom. „We zijn bij de gemeente geweest en vervolgens een plan ingediend voor de campagne. Het bedrag kwam uit op 25.000 euro en 1500 euro onvoorzien, bijvoorbeeld als we een debat bij De Balie zouden moeten organiseren”, aldus Musa.
Fokking subsidiehoer. Financier het lekker zelf. Er is vast wel een zionistische organisatie te vinden die dit soort shit wil financieren.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2419064/1/999#p176295558" target="_blank" >vrijdag 5 januari 2018 08:29</a> schreef <a href="http://forum.fok.nl/user/profile/144984" target="_blank" >xminator</a> het volgende:[/b]
Anyway gelukkig zijn er een hoop mensen net zo dom als jij. Daarom koop ik nu wat extra ripple..
pi_177376373
Zucht.
pi_177376404
quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:23 schreef alilami het volgende:

[..]

Fokking subsidiehoer. Financier het lekker zelf. Er is vast wel een zionistische organisatie te vinden die dit soort shit wil financieren.
Alleen als het om de moslima gaat die met een christen zoent. Never nooit dat ze een campagne gaan sponsoren waar het gaat om hun eigen joden.
pi_177376502
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:37 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik kom ook uit een Turks-Islamitisch gezin. Ik ben nog gelovig, maar cultureel losgebroken. Daarom vind ik juist deze posters super schofterig. Het geeft mij het gevoel dat ik een sociaal experiment ben van de o zo superieure Nederlander die mij gaat vertellen hoe ik moet leven.
Dan kan het haast niet anders dan dat je een (onbewust) diepgeworteld minderwaardigheidscomplex hebt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177376570
Vind het vooral zonde van het geld.
pi_177376675
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:32 schreef Maghrebijnse het volgende:

[..]

Alleen als het om de moslima gaat die met een christen zoent. Never nooit dat ze een campagne gaan sponsoren waar het gaat om hun eigen joden.
Wtf _O-
pi_177377213
Butthurt nazi's overal :D
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177377290
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 21:01 schreef Mathemaat het volgende:
Butthurt nazi's overal :D
Echt he


quote:
10s.gif Op donderdag 22 februari 2018 20:23 schreef alilami het volgende:

[..]

Fokking subsidiehoer. Financier het lekker zelf. Er is vast wel een zionistische organisatie te vinden die dit soort shit wil financieren.
moslims _O-
pi_177385363
¤25.000 voor een stapeltje posters plakken?

Wat.. hè.. maar hoe dan?


Ik sta trouwens helemaal achter de boodschap van de posters. Maar om nou zoveel belastinggeld hiervoor uit te geven is toch absurd. Posters gaan nou niet echt de samenleving veranderen. Dat zijn gewoon passieve stukjes papier die mensen maar toevallig moeten gaan zien.. Dan is vast iets effectievers te bedenken met dat geld.
nee, jij dan!
pi_177386042
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 09:31 schreef Gehenna het volgende:
¤25.000 voor een stapeltje posters plakken?

Wat.. hè.. maar hoe dan?

Ik sta trouwens helemaal achter de boodschap van de posters. Maar om nou zoveel belastinggeld hiervoor uit te geven is toch absurd. Posters gaan nou niet echt de samenleving veranderen. Dat zijn gewoon passieve stukjes papier die mensen maar toevallig moeten gaan zien.. Dan is vast iets effectievers te bedenken met dat geld.
Ophangen en het weghalen kan arbeidsintensief zijn?
pi_177386563
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:04 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ophangen en het weghalen kan arbeidsintensief zijn?
Dan nog erg hoge kosten.

Maar even daargelaten, stel dat zo'n poster actie nu eenmaal zoveel geld kost. Is het dan werkelijk zo'n goede manier om issues aan te kaarten?

Het hoogste wat je er mee bereikt is aandacht voor je zaak. Wat ze nu met al die media aandacht toch al hebben? :?
nee, jij dan!
pi_177386712
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:30 schreef Gehenna het volgende:
Het hoogste wat je er mee bereikt is aandacht voor je zaak. Wat ze nu met al die media aandacht toch al hebben? :?
Nee. Normalisering zou het hoogst bereikbare moeten zijn.

Erg hoge kosten, weet je wat het budget van gemeente Amsterdam per jaar is?
pi_177386791
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:39 schreef Murdera het volgende:

[..]

Nee. Normalisering zou het hoogst bereikbare moeten zijn.
Precies! Maar dat ga je toch niet fixen met wat posters?

quote:
Erg hoge kosten, weet je wat het budget van gemeente Amsterdam per jaar is?
Ja relatief stelt het allemaal niet zoveel voor, dat snap ik ook wel. Maar dan nog is dat geen reden om het geld over de balk te smijten, toch? Ik vraag me af of je die ¤25.000 echt niet effectiever kunt gebruiken voor die zaak.
nee, jij dan!
pi_177386808
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 10:43 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Precies! Maar dat ga je toch niet fixen met wat posters?
Het is een eerste stap, maar ik heb volgens mij al 3 keer uitgelegd hoe dat zou moeten werken in dit topic.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:19:26 #96
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177387586
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:23 schreef xSparks het volgende:
Ik snap niet waarom ze denken dat posters gaan helpen. Tuurlijk moet je in NL je eigen partner kiezen, maar een overtuigd moslim of jood zal zeker niet een relatie beginnen met iemand van een tegengesteld geloof want dan zijn ze dus geen geloofbeleiders meer want het gaat tegen het geloof in. Leuk progressief idee maar ik denk niet dat het veel zin heeft.
Valt wel mee, je weet in ieder geval dat deze groepen goed te indoctrineren zijn.
Kwestie van lange adem (en dus meer dan 25K).
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 11:31:39 #97
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177387990
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:37 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik kom ook uit een Turks-Islamitisch gezin. Ik ben nog gelovig, maar cultureel losgebroken. Daarom vind ik juist deze posters super schofterig. Het geeft mij het gevoel dat ik een sociaal experiment ben van de o zo superieure Nederlander die mij gaat vertellen hoe ik moet leven.
Dan liever een oud boek dat je alles voorschrijft. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_177388134
Chrisenhaat en jodenhaat spat er weer vanaf bij bepaalde figuren hier.

Maar zelf janken dat ze gediscrimineerd worden. Stelletje goorlappen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_177388157
Genoeg van dit soort geintjes uithalen en elke d66 stemmer die ik ken switch naar de vdd. Ga zo door aub.
pi_177388198
Trouwens wat een lelijkwijf in de opening.
pi_177395299
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 11:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dan liever een oud boek dat je alles voorschrijft. :)
Een oud boek dat eerlijker is over het leven dan elk mens.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177395739
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Een oud boek dat eerlijker is over het leven dan elk mens.
Je liegt.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 16:32:44 #103
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_177395764
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Een oud boek dat eerlijker is over het leven dan elk mens.
Als ik je serieus nam, zou ik hierom zeer beledigd zijn.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 23 februari 2018 @ 17:41:26 #104
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_177396852
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Een oud boek dat eerlijker is over het leven dan elk mens.
De lijst met leugens erin is nogal lang anders: https://wikiislam.net/wiki/Scientific_Errors_in_the_Quran :P
nee, jij dan!
pi_177396954
quote:
Op vrijdag 23 februari 2018 16:09 schreef Mathemaat het volgende:
Een oud boek dat eerlijker is over het leven dan elk mens.
pi_177397717
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:32 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als ik je serieus nam, zou ik hierom zeer beledigd zijn.
Mooi
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177397755
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 17:41 schreef Gehenna het volgende:

[..]

De lijst met leugens erin is nogal lang anders: https://wikiislam.net/wiki/Scientific_Errors_in_the_Quran :P
Gelukkig is dat geen website van christelijke zendelingen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177397772
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:42 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Gelukkig is dat geen website van christelijke zendelingen.
En jij moet een vrij gevochten moslim voorstellen?

Jezus zeg... Als dit het beste is :/
pi_177403823
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 18:43 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

En jij moet een vrij gevochten moslim voorstellen?

Jezus zeg... Als dit het beste is :/
Oke, dat is het dan niet. Maar wat er staat is nog steeds onzin.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177407835
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 00:02 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Oke, dat is het dan niet. Maar wat er staat is nog steeds onzin.
Onzin over onzin.

Het is een boekje meer is het echt niet.
pi_177408515
Amsterdam dat geen zin heeft om subsidie te verlenen. :D Dan moet er wel iets heel ernstigs aan de hand zijn.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 10:08:48 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_177409397
Als Amsterdam daarvoor zou gaan betalen wil ik ook dat ze 25000 euro geven voor een postercampagne waarin ik de EU wil bewierroken.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 11:19:15 #113
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177410583
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 februari 2018 16:09 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Een oud boek dat eerlijker is over het leven dan elk mens.
kuchekuchehetisgeschrevendoordemenskuchekuche
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177410587
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:37 schreef Mathemaat het volgende:

superieure Nederlander die mij gaat vertellen hoe ik moet leven.
Hoe je mag en kan, niet hoe je moet, zoals de islam dat dicteert. :')

En een turk voelt zich niet superieur? :')

En een moslim voelt zich niet superieur? :')

:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 24 februari 2018 @ 11:21:05 #115
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177410620
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 17:37 schreef Mathemaat het volgende:

Het geeft mij het gevoel dat ik een sociaal experiment ben van de o zo superieure Nederlander die mij gaat vertellen hoe ik moet leven.
Met een beetje psychotherapie ben je dat gevoel zo weer kwijt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177410663
Ik had ook niet anders verwacht. Een beetje kalifaat tolereert zo'n grove schoffering van de heilige profeet Mohammed natuurlijk niet.
  zaterdag 24 februari 2018 @ 11:25:31 #117
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_177410723
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:23 schreef xSparks het volgende:
Ik snap niet waarom ze denken dat posters gaan helpen. Tuurlijk moet je in NL je eigen partner kiezen, maar een overtuigd moslim of jood zal zeker niet een relatie beginnen met iemand van een tegengesteld geloof want dan zijn ze dus geen geloofbeleiders meer want het gaat tegen het geloof in. Leuk progressief idee maar ik denk niet dat het veel zin heeft.
Het gaat er vooral om dat anderen er niet over oordelen als Cupido een keer misschiet. Het is geen oproep voor gemengde huwelijken, maar om tolerantie daarvoor, mocht het voorkomen.
pi_177410765
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:08 schreef Hexagon het volgende:
Als Amsterdam daarvoor zou gaan betalen wil ik ook dat ze 25000 euro geven voor een postercampagne waarin ik de EU wil bewierroken.
Waarom zou Amsterdam de campagne van een raadslid uit een andere stad moeten financieren?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_177410862
Dat zon campagne als deze nodig word geacht zegt al meer dan genoeg.
Dat het word tegen gewerkt nog meer.

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 10:08 schreef Hexagon het volgende:
Als Amsterdam daarvoor zou gaan betalen wil ik ook dat ze 25000 euro geven voor een postercampagne waarin ik de EU wil bewierroken.
De benadrukking van de vrijheid die men hier heeft, wat, zo blijkt maar weer, meer dan broodnodig is, is wat jou betreft net zo belangrijk als de benadrukking van het belang van de in jouw ogen ozo heilige EU?

:')

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:23 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik had ook niet anders verwacht. Een beetje kalifaat tolereert zo'n grove schoffering van de heilige profeet Mohammed natuurlijk niet.
Nou inderdaad, en al zouden ze zelfs een poster er naast hangen waarbij een vieze oude bebaarde man een meisje van negen penetreert, bij wijze van geste, dan nog zouden ze een moeilijk doen over die andere poster.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_177426791
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:21 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Met een beetje psychotherapie ben je dat gevoel zo weer kwijt.
Het is geen gevoel, maar een allegorie.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177426938
quote:
15s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 11:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Hoe je mag en kan, niet hoe je moet, zoals de islam dat dicteert. :')

En een turk voelt zich niet superieur? :')

En een moslim voelt zich niet superieur? :')

:')
Waarom dan die posters? Dat lijkt me meer iets voor de Evangelisten of Jehova Getuigen.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_177428189
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:44 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Waarom dan die posters? Dat lijkt me meer iets voor de Evangelisten of Jehova Getuigen.
Serieus knul?

Er word geen geloof ofzo gepredikt, maar juist dat wat wij hier als belangrijkst achten, namelijk vrijheid om te zijn wie je wilt zijn, en vrijheid om te houden van wie je wilt houden. Niemand hier heeft het recht dat voor een ander in te perken. Wie je ook bent, waar je ook in gelooft.

Ik heb lang gedacht dat dat dan hier door iedereen ook als een vanzelfsprekendheid werd gezien. Dit is dus niet geval he, vandaar ook de trieste noodzaak voor deze campagne. Het heeft niets met superioriteit of belerend bezig zijn te maken.

Mensen hier hebben dat recht van vrijheid, maar er zijn mensen die aan onze regels schijt hebben, en maken andere mensen onterecht slachtoffer met hun afwijkende regeltjes zoals ze hier gelden, door misbruik van hun religie te maken.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_177430468
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:29 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Of zoals NIDA Rotterdam zei:
Dit project is niet om daadwerkelijk diversiteit te promoten maar gewoon een witmans die wil aantonen dat zijn cultuur de beste cultuur is :') (ik verzin dit niet).
Indien ze dat echt hebben gezegd: Rare uitlating, de initiator van dit project is een Nederlander met een migratieachtergrond.
pi_177456101
quote:
0s.gif Op zondag 25 februari 2018 05:59 schreef Alexandrier het volgende:

[..]

Indien ze dat echt hebben gezegd: Rare uitlating, de initiator van dit project is een Nederlander met een migratieachtergrond.


Die eerste zin al lol.
Dit is dus een kerel die witte mensen hoedanook als racistisch bestempeld, zelfs als je voor diversiteit bent is dat dus meer omdat je de eigen cultuur wilt promoten. En vervolgens beschuldigt die Leefbaar van etnocentrisme haha.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_177456316
Dit zou de eerste keer zijn dat Amsterdam moeite heeft om subsidie te verlenen vanwege financiële redenen. Geloof je het zelf? :') Die gemeente-politici van Amsterdam ontlenen hun bestaansrecht aan het uitgeven van subsidies, daar leven ze voor, daar genieten ze van, daar geven ze hun leven betekenis mee. Als ze iemand een subsidie ontzeggen moet er dus wel iets heel ernstigs aan de hand zijn.
pi_177456465
De enige verklaring is dan ook dat D66 Amsterdam de profeet Mohammed niet wil beledigen. De enige verklaring is dat D66 Amsterdam vind dat vrouwelijke islamitische schepsels enkel en alleen aan mannelijke islamitische schepsels toebehoren en niet aan het minderwaardige andersdenkende en andersgelovige volk.
pi_177456983


Begroting Amsterdam 2018, 5,6 miljard euro aan lasten . Ik vermoed dat de meeste subsidies zijn te graaien in de afdeling "Gebiedsgericht werken". Alleen daar heb je het al over vele honderden miljoenen en waarschijnlijk valt ook in andere "kopjes' subsidie te graaien. En dan gaat D66 opeens moeilijk doen over een magere 25 ruggen vanwege financiële redenen? :') Ik geloof er niks van.
pi_177457287
Is dat niet wat kort door de bocht? Er worden iedere dag allerhande plannen afgeblazen om financiële redenen. Ik koop zelf nooit tony chocolonely omdat ik het te duur vind, maar dat betekent niet dat ik het niet kan betalen. Ik denk dat je nu aan het zoeken bent.
-nee-
pi_177457289
Kwam deze tegen:

Subsidie voor elektrische voertuigen
https://www.amsterdam.nl/(...)elektrisch/subsidie/



Echt krankzinnig hoe ze daar met geld omgaan. Een subsidie van 10.500 euro voor elke 1 enkele Amsterdammer die zijn bedrijfsbusje voor een elektrische omruilt. |:(
pi_177457520
Het is geen gewoonte van mij om op te komen voor de rechten van de islamitische vrouw maar zelfs mij is dit te gortig. De progressieve partijen in Amsterdam vinden dus dat islamitische mannen het alleenrecht op islamitische vrouwen hebben, dat het bestaansrecht van islamitische vrouwen geheel en al gelegen is in het feit dus ze een islamitische man gelukkig moeten maken. 8)7
pi_177458270
Bd2k ^O^
pi_177462158
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 12:00 schreef Braindead2000 het volgende:
van mij om op te komen voor de rechten van de islamitische vrouw maar zelfs mij is dit te gortig. De progressieve partijen in Amsterdam vinden dus dat islamitische mannen het alleenrecht op islamitische vrouwen hebben, dat het bestaansrecht van islamitische vrouwen geheel en al gelegen is in het feit dus ze een islamitische man gelukkig moeten maken. 8)7
Dat is wel een ander uiterste :')
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  maandag 26 februari 2018 @ 19:15:31 #133
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177467106
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 februari 2018 22:38 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Het is geen gevoel, maar een allegorie.
Het is een allegorie, die jou dat gevoel geeft. Zoals ik al zei, psychotherapie....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177485091
quote:
0s.gif Op maandag 26 februari 2018 19:15 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Het is een allegorie, die jou dat gevoel geeft. Zoals ik al zei, psychotherapie....
Nee, het is een allegorie van hoe NL'ers gedragen met papa-mama-syndroom. Maar ga je me nu vertellen hoe ik me voel of wat ik schreef? I made my point ;)
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 17:20:09 #135
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177554032
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 februari 2018 17:07 schreef Mathemaat het volgende:

Maar ga je me nu vertellen hoe ik me voel of wat ik schreef?
Uhmm, je hebt zelf opgeschreven hoe je je voelt. Beetje last van Alzheimer-light?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177554139
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Uhmm, je hebt zelf opgeschreven hoe je je voelt. Beetje last van Alzheimer-light?
Niet alles letterlijk nemen :{w
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 17:27:27 #137
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177554205
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:24 schreef Mathemaat het volgende:

Niet alles letterlijk nemen :{w
Waarom post je hier dan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177555279
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 17:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Waarom post je hier dan?
Omdat er toch al geen niveau is in het openbare debat in Nederland. Het is al jaren gekaapt door de hegomonistische blanken.
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 18:32:06 #139
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_177555326
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:30 schreef Mathemaat het volgende:

Omdat er toch al geen niveau is in het openbare debat in Nederland.
En dus besluit je jezelf te 'verlagen' tot hetzelfde niveau? Intelligent, hoor....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_177557055
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

En dus besluit je jezelf te 'verlagen' tot hetzelfde niveau? Intelligent, hoor....
Ach ja, jij gaat er nog steeds lekker mee door :+
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  vrijdag 2 maart 2018 @ 22:02:31 #141
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177562007
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 maart 2018 18:30 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Omdat er toch al geen niveau is in het openbare debat in Nederland. Het is al jaren gekaapt door de hegomonistische blanken.
Racist, je bedoelt natuurlijk witten.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_177563607
:')
pi_177874630
quote:
Zoenposters komen toch naar Amsterdam, maar niet dankzij gemeente

De controversiële posters die vrije partnerkeuze promoten komen er toch in Amsterdam. Onder de noemer ‘Celebrate Love’ hangen er vanaf maandag posters in de hoofdstad met daarop acht zoenende stellen met verschillende afkomsten, seksuele oriëntaties en religieuze achtergronden.

Vrouwenorganisatie Femmes For Freedom, die strijdt voor de zelfbeschikking van vrouwen, wil daarmee het signaal afgeven: in Nederland is iedereen vrij om zijn of haar eigen partner te kiezen.

Gemeente Amsterdam wilde niet bijdragen aan postercampagne
Het plan was eerder om de campagne in samenwerking met de gemeente Amsterdam te lanceren, maar dat ging niet door. Shirin Musa, voorvrouw van Femmes for Freedom, liet eerder weten dat de gemeente de campagne ‘te heftig’ vond. Wethouder Simone Kukenheim (D66) van Diversiteit weersprak dat. De posters zouden achteraf volgens D66 ‘te duur’ zijn geweest. Er was een subsidie voor nodig van 25.000 euro.


Het is Femmes for Freedom nu toch gelukt om de posters in de stad te krijgen, en dat zonder subsidie. De organisatie krijgt hulp van onder meer CS Digital Media, dat abrischermen in de hoofdstad uitbaat. De foto’s van de zoenende koppels zijn gemaakt door Ahmet Polat, die in 2015 Fotograaf des Vaderlands was. Shirin Musa is verheugd over het resultaat: ‘Ik ben zo trots op het team, bedrijfsleven en civil society,’ laat zij weten in een reactie.

Postercampagne in Rotterdam zorgde voor ophef bij PvdA en NIDA
Rotterdam kende eerder al een soortgelijke postercampagne voor vrije partnerkeuze, die tot nogal wat ophef leidde. De posters toonden zoenende koppels in allerlei soorten en maten, van een gehoofddoekte moslima die een Joodse man met keppel zoent tot twee kussende vrouwen. Ook daarboven prijkten de woorden ‘In Nederland kies je je partner zelf’ te plaatsen.

Destijds waren vooral de islamitische partij NIDA en de lokale PvdA-fractie boos over de posters, die in migrantengemeenschappen volgens hen verkeerd zouden vallen. Ook werd het predicaat ‘Leefbaar’ op de posters geplakt, omdat wethouder Ronald Scheider van Leefbaar Rotterdam de campagne steunde.

Ook Haarlem akkoord met postercampagne
In Haarlem dienden de VVD en SP onlangs een voorstel in om de posters ook in hun stad op te hangen. Wethouder Jur Botter (D66) reageerde terughoudend: hij wees er vorige week tijdens een debat op dat de posters – gezien de grootschalige vernielingen van abri’s met posters van het merk Suit Supply, met daarop zoenende mannen – waarschijnlijk voor ‘de nodige commotie’ zullen zorgen.

Die opmerkingen leidden al tot verontwaardigde reacties van andere partijen, maar de grootste ophef ontstond toen wethouder Botter te rade ging bij de plaatselijke moskee. ‘Ik kreeg er daar de handen niet voor op elkaar,’ zei hij tot ontsteltenis van raadsleden van onder meer PvdA, SP en ook zijn eigen partij D66. Inmiddels hebben de interne discussies tot een ommekeer geleid: donderdagavond stemde de gemeenteraad in Haarlem in met de postercampagne.
Elsevier.

Mooi.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  zaterdag 17 maart 2018 @ 00:43:51 #144
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_177875133
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 00:10 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Elsevier.

Mooi.
Veelzeggend dat zo'n D'66 laaf weer wil buigen voor de 'mogelijke onrust'.
Life is what you make it.
pi_177875147
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 00:10 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Elsevier.

Mooi.
Wat een blamage voor D66 dit.
  zaterdag 17 maart 2018 @ 01:39:35 #146
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_177875876
Wat een bizar idee om een moskee te gaan vragen wat men vindt van gemeentebeleid.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  zaterdag 17 maart 2018 @ 04:18:14 #147
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_177876479
Een D66-wethouder die toestemming aan een imam gaat vragen om zoenposters te verspreiden. |:(

  zaterdag 17 maart 2018 @ 05:27:20 #148
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_177876590
Ik had het zelf niet voor mogelijk gehouden maar toch heb ik blijkbaar D66 overschat. :|W
  zaterdag 17 maart 2018 @ 05:36:42 #149
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_177876602
Tot nu toe plaatste ik D66 qua laagheid ergens op de bodem van de Marianentrog maar nu ze een fucking imam nederig om toestemming vragen om een zoenposter te verspreiden in een Nederlandse stad met 160.000 inwoners moet ik dat toch bijstellen. Blijkbaar is de bodem van de Marianentrog niet het laagste punt op aarde, het kan nog lager. :|W
  zaterdag 17 maart 2018 @ 07:53:26 #150
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_177876853
Wat vindt Janneke hier eigenlijk van? Volgens Janneke is de bewering dat D66 de Islam hoog heeft zitten diarree en dient die mening direct verwijderd te worden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:31 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Deze post is vast niet tegen de policy hoor, maar gezien de frequentie van posten van deze diarree helpt het wel iedere inhoudelijke discussie preventief om zeep.

En dat is best jammer.
Probeer het voor de verandering eens in een topic zelf ipv in FB. Waarom was het ook al weer diarree?
  maandag 19 maart 2018 @ 12:25:40 #151
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_177929009
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 07:53 schreef Braindead2000 het volgende:
Wat vindt Janneke hier eigenlijk van? Volgens Janneke is de bewering dat D66 de Islam hoog heeft zitten diarree en dient die mening direct verwijderd te worden.
Gadverdamme, je moet niet zo liegen man :r
Ze stelde enkel dat de hoeveelheid van dit soort onderstaande reacties, de inhoudelijke discussie om zeep helpt.

quote:
Op dinsdag 6 februari 2018 18:25 schreef Braindead2000 het volgende:
D66 heeft maar twee principes:
- Allah is groot. Hij is groot, machtig, ver verheven boven alles wat menselijk is.
- De vorming van een Groot Europees Rijk.

Alles daarbuiten is ondergeschikt. Elke waarde die ze misschien ooit hadden is daaronder ondergeschikt. Iedereen die dat in de weg staat zal moeten boeten.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 18:31 schreef Janneke141 het volgende:
Deze post is vast niet tegen de policy hoor, maar gezien de frequentie van posten van deze diarree helpt het wel iedere inhoudelijke discussie preventief om zeep.


En dat is best jammer.
nee, jij dan!
  maandag 19 maart 2018 @ 12:45:16 #152
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_177929418
quote:
15s.gif Op zaterdag 17 maart 2018 00:10 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Elsevier.

Mooi.
Fijn dat Shirin deze slag heeft gewonnen. Wat zullen al die dikke fopministen mad zijn.
pi_177929511
quote:
0s.gif Op donderdag 22 februari 2018 14:26 schreef Murdera het volgende:

[..]

Het idee is dat als je iets vaker ziet, het normaler begint te worden.
Zoals vrouwen met een pittig kort kapsel, of moslims die nog leven ondanks dat ze gay zijn.
:')
  dinsdag 20 maart 2018 @ 02:17:29 #154
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_177947262
quote:
13s.gif Op maandag 19 maart 2018 12:25 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Gadverdamme, je moet niet zo liegen man :r
Ze stelde enkel dat de hoeveelheid van dit soort onderstaande reacties, de inhoudelijke discussie om zeep helpt.

[..]

[..]

Waarover heb ik gelogen? Hoeveel bewijs wil je hebben? Sharia66 heeft er alles aan gedaan om moslims te beschermen tegen afbeeldingen van zoenende homo's. Tussen de regels door zegt D66: afbeeldingen van zoenende homo's zijn vulgair en kwetsend voor de volgelingen van onze heilige profeet Mohammed.

En voor je weer over leugens begint. Ook CDA, VVD en de directeur van de Balie suggereren dat:
  dinsdag 20 maart 2018 @ 10:05:30 #155
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_177951094
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 02:17 schreef Braindead2000 het volgende:
Waarover heb ik gelogen?
Dat je glashard zit te liegen over wat Janneke hier gezegd zou hebben. Eerst laat je zien haar reactie niet te kunnen lezen, en nu die van mij dus ook niet. Het is allemaal heel moeilijk, lezen.. godver man, :|W :r

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 maart 2018 02:17 schreef Braindead2000 het volgende:
[bla bla D66 bla bla islam bla bla]
Al die bullshit die je verder over D66 neerplemt interesseert me geen hol. Je haat tegen die partij is inmiddels wel overduidelijk en voegt daarom helemaal niets meer toe.
nee, jij dan!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')