abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 27 december 2017 @ 13:39:07 #1
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_176037793
Een reboot van de reeks. Discussies over dhr Baudet en zijn partij Forum voor Democratie hebben de neiging nogal eens uit de hand te lopen door fanatieke voor- en tegenstanders. Zo ook bij deze reeks.

Het mag duidelijk zijn dat voor- en tegenstanders het erover eens waren dat het wat te weinig inhoudelijk werd. De ene kant laakt het trollen van de andere kant en de andere kant denkt er hetzelfde over. Jullie hebben allemaal gelijk. In POL staat de discussie centraal en we willen een inhoudelijke discussie zonder persoonlijke aanvallen, drogredenen, gescheld of racisme. Geen enkel topic is in deze reeks off limits, maar bepaalde discussietechnieken wel.

Ook hier gelden dezelfde regels als overal, dus we zullen ze nog even benadrukken:

- Trollen is niet toegestaan.
- Persoonlijke aanvallen zijn niet toegestaan
- Gescheld op elkaar is niet toegestaan
- Je discussieert over standpunten of meningen, niet over degene die hem plaatst

Het verschil met de doorsnee topics is de mate waarin we dit gaan handhaven. Normaal is er een grijs gebied waarin je nog wel enige vrijheid krijgt met sneren, ad hominems en algeheel vervelend gedrag, maar omdat dat in deze reeks is uitgelopen tot een rommeltje waar we allemaal van vinden dat het te weinig inhoudelijk is, gaan we wat harder zijn.

Alles, maar dan ook alles wat niet bijdraagt aan de inhoudelijke discussie gaat weg. En alles wat bijdraagt aan een niet-inhoudelijke discussie

Moeten we meer kwaliteitspolitie spelen dan we gewend zijn en zeker meer dan dat we normaal graag willen, maar als dat de enige manier is, is dat maar zo. De FA's vinden dit wel een goed idee allemaal, dus wees gewaarschuwd dat bovenstaande flauwekulletjes ook sneller gevolgen kunnen hebben voor je postrechten.

We gaan het weer proberen en zelf ben ik ook uiterst benieuwd hoe bovenstaand zero tolerancebeleid uit gaat pakken. We hebben goede hoop dat dat we allemaal weer bij gaan dragen aan een inhoudelijk topic waar FvD centraal staat. Voor discussie over deze nieuwe richting verwijzen we graag door naar het FB-topic




Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
Laffe huichelaar
pi_176038823
Het jaaroverzicht van 2017, gemiddelde virtuele zetels van maart tot december:



Bron: reddit
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_176039345
Volkskrant (column Max Pam): 'Gaat Thierry Baudet te werk met dezelfde integriteit als zijn opa, dan hoeven wij ons geen zorgen te maken'

Nederlands Dagblad had ook laatst een artikel over de grootvader van Baudet (ook te lezen op Twitter).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  woensdag 27 december 2017 @ 14:22:25 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_176039482
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:19 schreef 2thmx het volgende:
Volkskrant (column Max Pam): 'Gaat Thierry Baudet te werk met dezelfde integriteit als zijn opa, dan hoeven wij ons geen zorgen te maken'

Nederlands Dagblad had ook laatst een artikel over de grootvader van Baudet (ook te lezen op Twitter).
Die grootvader die bij het verzet zat maar bij een overval op zijn groep door de moffen toevallig als enige overleefde en die na de oorlog met een rassentheorie op de proppen kwam die eng veel leek op die van de nazi’s? Die grootvader?
  woensdag 27 december 2017 @ 14:22:40 #6
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176039494
thierrybaudet twitterde op dinsdag 26-12-2017 om 10:48:44 Economen moeten langzamerhand wel toegeven: al die zwartgallige kletspraat over de Brexit sloeg nergens op. Het Ver… https://t.co/2TOpQ4tXTm reageer retweet
quote:
We got it wrong on Brexit gloom, economists admit: Buoyant British economy is set to power past France by 2020
CEBR think-tank claimed the economy would slow because of a drop in spending
But last night the organisation admitted it had got this wrong
Its economists accepted the fears they expressed last year that Brexit would leave the UK behind the French economy for five years were exaggerated
Het lijkt inhoudelijk goed nieuws voor Baudet omdat het zijn idee over de rol van Nederland in Europa ondersteunt: de Britse economie gaat de Franse inhalen ondanks (of dankzij?) de Brexit.

Nou hebben economische voorspellingen altijd een redelijk glazen-bol-gehalte, maar als we even aannemen dat het klopt en de Britten daadwerkelijk (financieel) goed uit de Brexit gaan komen. Is dat dan wel te vertalen naar 'dus dan is het ook goed voor Nederland'?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176039506
http://www.lc.nl/frieslan(...)and-op-22772408.html

Daar begint het.

[ Bericht 4% gewijzigd door Mr.Major op 27-12-2017 14:56:40 ]
pi_176039551
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:22 schreef remlof het volgende:

[..]

Die grootvader die bij het verzet zat maar bij een overval op zijn groep door de moffen toevallig als enige overleefde
Correct. En hij was ook tegen de 'politionele' acties in Indonesië.
quote:
Dat Henri Baudet zich op deze terreinen vrij kon (en wilde) uitspreken, heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat hij in de oorlog moedig was geweest. Bij een overval op zijn verzetsgroep was hij de enige die per toeval overleefde, waarmee hij naar eigen zeggen voldeed aan de definitie van Willem Frederik Hermans: 'Een held is iemand die straffeloos onvoorzichtig is geweest'. Alleen: zonder helden is geen oorlog te winnen. Typisch voor de Baudets is misschien ook dat Henri tijdens de bezetting aan een 'wereldvreemd proefschrift' werkte, dat de opvattingen van Augustinus tot onderwerp had.

Na de bevrijding zou Thierry's opa als ANP-verslaggever de politionele acties in Indonesië verslaan. Hoewel hij zichzelf vooral zag als een waarnemer, lag zijn sympathie bij de Indonesiërs en betreurde hij het dat de Nederlandse regering maar niet wilde inzien dat de Nederlandse troepen als een bezettingsmacht opereerden, zoals Duitse soldaten dat hadden gedaan in Nederland.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_176039628
quote:
quote:
Theo Hiddema: "In zekere zin ben ik geworden zoals mijn vader"

Fun fact: Theo's vader zat bij de NSB
Post 1 en het gaat al fout.
  woensdag 27 december 2017 @ 14:26:55 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_176039663
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:22 schreef Janneke141 het volgende:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 26-12-2017 om 10:48:44 Economen moeten langzamerhand wel toegeven: al die zwartgallige kletspraat over de Brexit sloeg nergens op. Het Ver… https://t.co/2TOpQ4tXTm reageer retweet
[..]

Het lijkt inhoudelijk goed nieuws voor Baudet omdat het zijn idee over de rol van Nederland in Europa ondersteunt: de Britse economie gaat de Franse inhalen ondanks (of dankzij?) de Brexit.

Nou hebben economische voorspellingen altijd een redelijk glazen-bol-gehalte, maar als we even aannemen dat het klopt en de Britten daadwerkelijk (financieel) goed uit de Brexit gaan komen. Is dat dan wel te vertalen naar 'dus dan is het ook goed voor Nederland'?
Nee, want de Britse situatie is totaal niet te vergelijken met de Nederlandse.
Nederland is veel meer ingebed in de EU, ook georafisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door remlof op 27-12-2017 14:53:56 ]
pi_176039869
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:22 schreef Janneke141 het volgende:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 26-12-2017 om 10:48:44 Economen moeten langzamerhand wel toegeven: al die zwartgallige kletspraat over de Brexit sloeg nergens op. Het Ver… https://t.co/2TOpQ4tXTm reageer retweet
[..]

Het lijkt inhoudelijk goed nieuws voor Baudet omdat het zijn idee over de rol van Nederland in Europa ondersteunt: de Britse economie gaat de Franse inhalen ondanks (of dankzij?) de Brexit.

Nou hebben economische voorspellingen altijd een redelijk glazen-bol-gehalte, maar als we even aannemen dat het klopt en de Britten daadwerkelijk (financieel) goed uit de Brexit gaan komen. Is dat dan wel te vertalen naar 'dus dan is het ook goed voor Nederland'?
Bron is erkend Brexit-pleitbezorger Daily Mail.

De laatste maanden horen we niets anders dan slecht nieuws over de situatie in het VK en bovendien weet niemand nog hoe de deal met de EU eruit gaat zien (behalve dat die waarschijnlijk minder gunstig is dan de bestaande set afspraken). Het zou mij dan ook zeer verbazen als dat stuk van de Daily Mail is gestoeld op feiten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 december 2017 @ 14:33:59 #12
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176039967
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bron is erkend Brexit-pleitbezorger Daily Mail.

De laatste maanden horen we niets anders dan slecht nieuws over de situatie in het VK en bovendien weet niemand nog hoe de deal met de EU eruit gaat zien (behalve dat die waarschijnlijk minder gunstig is dan de bestaande set afspraken). Het zou mij dan ook zeer verbazen als dat stuk van de Daily Mail is gestoeld op feiten.
De Daily Mail baseert zich op het CEBR, een onafhankelijk Economisch onderzoeksbureau (als in: dit is geen CPB of iets dergelijks). Ik heb even kort gezocht, maar ik kon niet 1-2-3 vinden dat dit een of ander belangenclubje zou zijn. Volgens mij komt dit uit hetzelfde onderzoek waar uitkwam dat de economie van China de VS gaat inhalen, dus het is niet geheel gericht op de Brexit plus gevolgen.

Maar goed, mijn vraag was dus: klopt de conclusie van Baudet wel dat als een Brexit goed is voor het VK, een Nexit dan ook goed zou zijn voor Nederland?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176039991
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:26 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

[..]

Post 1 en het gaat al fout.
Wat gaat er fout?
  woensdag 27 december 2017 @ 14:36:41 #14
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_176040065
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:22 schreef Janneke141 het volgende:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 26-12-2017 om 10:48:44 Economen moeten langzamerhand wel toegeven: al die zwartgallige kletspraat over de Brexit sloeg nergens op. Het Ver… https://t.co/2TOpQ4tXTm reageer retweet
[..]

Het lijkt inhoudelijk goed nieuws voor Baudet omdat het zijn idee over de rol van Nederland in Europa ondersteunt: de Britse economie gaat de Franse inhalen ondanks (of dankzij?) de Brexit.

Nou hebben economische voorspellingen altijd een redelijk glazen-bol-gehalte, maar als we even aannemen dat het klopt en de Britten daadwerkelijk (financieel) goed uit de Brexit gaan komen. Is dat dan wel te vertalen naar 'dus dan is het ook goed voor Nederland'?
Ik vind het zelf ook nog wel opmerkelijk te noemen dat Baudet er van uitgaat dat een Nexit ook gegarandeerd goed zou uitpakken voor Nederland. Baudet bezigt immers ook altijd het argument over de EU dat er ''one size fits all'' (of ''one size fits none'') afspraken worden gemaakt.
Uiteindelijk zouden die dus voor geen enkel land werken omdat al die landen weer andere belangen en verschillende economieën hebben.

Je zou ook kunnen zeggen dat Nederland op het moment van een Nexit juist wél die op maat gemaakte afspraken kan gaan vastleggen en dat het wellicht een succes gaat worden.
Uiteindelijk zal het er bij een eventuele Nexit van af gaan hangen wat Nederland allemaal uit de onderhandelingen zal weten te slepen.

Het EU standpunt van Baudet (en FvD) is wel erg hardcore imo, wat mij betreft kijken we de kat even uit de boom bij de Britten. :) De eerste tekenen zijn in vooralsnog dus goed. ;)
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_176040105
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De Daily Mail baseert zich op het CEBR, een onafhankelijk Economisch onderzoeksbureau. Ik heb even kort gezocht, maar ik kon niet 1-2-3 vinden dat dit een of ander belangenclubje zou zijn. Volgens mij komt dit uit hetzelfde onderzoek waar uitkwam dat de economie van China de VS gaat inhalen, dus het is niet geheel gericht op de Brexit plus gevolgen.

Maar goed, mijn vraag was dus: klopt de conclusie van Baudet wel dat als een Brexit goed is voor het VK, een Nexit dan ook goed zou zijn voor Nederland?
De kans is groot dat de Daily Mail de gegevens op een wijze interpreteert die aansluit bij de pro-Brexit houding van de krant. Ik kan namelijk geen andere bronnen vinden waarin economen verklaren dat ze een enorme vergissing hebben gemaakt en dat de Brexit in werkelijkheid een zegen is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176040118
Het is sowieso nog veel te vroeg om er over te oordelen, ze zijn er nog niet eens officieel uit. Wat wel is uitgebleven is de uittocht van The City naar een andere stad en het idee dat de Britten ineens de hand op de knip zouden gaan houden vanwege de onzekerheid.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_176040246
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:36 schreef SgtPorkbeans het volgende:

De eerste tekenen zijn in vooralsnog dus goed. ;)
Nee. Het VK verkeert al maanden in een staat van chaos en de afspraken die tot dusver zijn gemaakt met de EU zijn voor de Britten erg nadelig gebleken. Ze trekken telkens aan het kortste eind en tekenen onderaan bij het kruisje. Ze raken belangrijke instituten kwijt en veel bedrijven overwegen de overstap naar het Europese vasteland.

Dit nieuws komt dan ook als een donderslag bij heldere hemel, en ik vraag mij ten zeerste af wat er precies van waar is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 december 2017 @ 14:44:00 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176040376
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De Daily Mail baseert zich op het CEBR, een onafhankelijk Economisch onderzoeksbureau (als in: dit is geen CPB of iets dergelijks). Ik heb even kort gezocht, maar ik kon niet 1-2-3 vinden dat dit een of ander belangenclubje zou zijn. Volgens mij komt dit uit hetzelfde onderzoek waar uitkwam dat de economie van China de VS gaat inhalen, dus het is niet geheel gericht op de Brexit plus gevolgen.

Maar goed, mijn vraag was dus: klopt de conclusie van Baudet wel dat als een Brexit goed is voor het VK, een Nexit dan ook goed zou zijn voor Nederland?
Het feit alleen al dat GB niet bij de Eurozone hoorde zorgt er al voor dat de gevolgen voor hen minder ingrijpend zijn dan als wij het zouden doen. Dus op dat vlak moet je er al van uit gaan dat het voor ons minder goede gevolgen gaat hebben dan voor hen. Een Gulden herinvoeren doe je niet zomaar even.

Nederland heeft echter één heel groot voordeel: het is de haven van het westen. Duitsland, Denemarken en in mindere mate Frankrijk en België hebben allemaal wat te verliezen als ze Nederland net zo streng gaan behandelen als ze nu bij GB doen, we hebben simpelweg een veel sterkere onderhandelingspositie.

Europa is nu ook niet echt goed voor die havens: http://www.duitslandnieuw(...)t-voorlopig-bestaan/
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176040383
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De Daily Mail baseert zich op het CEBR, een onafhankelijk Economisch onderzoeksbureau (als in: dit is geen CPB of iets dergelijks). Ik heb even kort gezocht, maar ik kon niet 1-2-3 vinden dat dit een of ander belangenclubje zou zijn.
CEBR werkt samen met Vox, een uitgesproken linkse organisatie. CEBR was er vóór de Brexit van overtuigd dat de Brexit dramatisch zou zijn voor de Britse economie. Er is dus geen reden om bij de onderzoekers een pro-Brexit-bias te vermoeden.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  woensdag 27 december 2017 @ 14:46:25 #20
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_176040442
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het feit alleen al dat GB niet bij de Eurozone hoorde zorgt er al voor dat de gevolgen voor hen minder ingrijpend zijn dan als wij het zouden doen. Dus op dat vlak moet je er al van uit gaan dat het voor ons minder goede gevolgen gaat hebben dan voor hen. Een Gulden herinvoeren doe je niet zomaar even.

Nederland heeft echter één heel groot voordeel: het is de haven van het westen. Duitsland, Denemarken en in mindere mate Frankrijk en België hebben allemaal wat te verliezen als ze Nederland net zo streng gaan behandelen als ze nu bij GB doen, we hebben simpelweg een veel sterkere onderhandelingspositie.
Dat laatste kan ook juist averechts werken. België en Duitsland zullen groeikansen zien voor de havens van Antwerpen en Hamburg, bijvoorbeeld.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_176040513
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:22 schreef Janneke141 het volgende:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 26-12-2017 om 10:48:44 Economen moeten langzamerhand wel toegeven: al die zwartgallige kletspraat over de Brexit sloeg nergens op. Het Ver… https://t.co/2TOpQ4tXTm reageer retweet
[..]

Het lijkt inhoudelijk goed nieuws voor Baudet omdat het zijn idee over de rol van Nederland in Europa ondersteunt: de Britse economie gaat de Franse inhalen ondanks (of dankzij?) de Brexit.

Nou hebben economische voorspellingen altijd een redelijk glazen-bol-gehalte, maar als we even aannemen dat het klopt en de Britten daadwerkelijk (financieel) goed uit de Brexit gaan komen. Is dat dan wel te vertalen naar 'dus dan is het ook goed voor Nederland'?
Het is een beetje een draai die ze daar maken. Het VK gaat volgens het CEBR inderdaad Frankrijk weer voorbij in 2020, en in de eerste Brexit-voorspellingen niet, máár in 2015 was het GDP van het VK al groter dan dat van Frankrijk. Doen alsof de economie dus keihard groeit is een beetje een overdrijving, de economie herstelt zich alleen sneller van de Brexit dan verwacht.

Dat stelt het CEBR ook; er is minder negatieve invloed dan verwacht, maar er is wel degelijk nog een negatief effect van Brexit op de groei. Ik kan de exacte citaten even niet geven (want dat kost gewoon ¤ 195,-), maar de opmerking dat dankzij Brexit het VK nu een enorme groei doormaakt (zoals de Daily Mail suggereert) klopt niet.

Voornamelijk te wijten aan de City, zoals al een paar keer opgemerkt. Als die blijven zal je geen algehele instorting van de economie zien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_176040592
quote:
2s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het is een beetje een draai die ze daar maken. Het VK gaat volgens het CEBR inderdaad Frankrijk weer voorbij in 2020, en in de eerste Brexit-voorspellingen niet, máár in 2015 was het GDP van het VK al groter dan dat van Frankrijk. Doen alsof de economie dus keihard groeit is een beetje een overdrijving, de economie herstelt zich alleen sneller van de Brexit dan verwacht.

Dat stelt het CEBR ook; er is minder negatieve invloed dan verwacht, maar er is wel degelijk nog een negatief effect van Brexit op de groei. Ik kan de exacte citaten even niet geven (want dat kost gewoon ¤ 195,-), maar de opmerking dat dankzij Brexit het VK nu een enorme groei doormaakt (zoals de Daily Mail suggereert) klopt niet.
En zie ook deze aanname die wordt gedaan:

quote:
Its economists praised Britain as a leader in technology and creative industries, adding: 'Despite continuing uncertainty it is increasingly clear that the shape of the UK's departure from the EU will be a relatively 'soft' Brexit.

'Agreement has now been reached with the other EU member states on much of what will happen and the separation looks likely to be fairly gentle.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176040618
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee. Het VK verkeert al maanden in een staat van chaos en de afspraken die tot dusver zijn gemaakt met de EU zijn voor de Britten erg nadelig gebleken. Ze trekken telkens aan het kortste eind en tekenen onderaan bij het kruisje. Ze raken belangrijke instituten kwijt en veel bedrijven overwegen de overstap naar het Europese vasteland.

Dit nieuws komt dan ook als een donderslag bij heldere hemel, en ik vraag mij ten zeerste af wat er precies van waar is.
Wat is de chaos dan?
pi_176040719
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De Daily Mail baseert zich op het CEBR, een onafhankelijk Economisch onderzoeksbureau (als in: dit is geen CPB of iets dergelijks). Ik heb even kort gezocht, maar ik kon niet 1-2-3 vinden dat dit een of ander belangenclubje zou zijn. Volgens mij komt dit uit hetzelfde onderzoek waar uitkwam dat de economie van China de VS gaat inhalen, dus het is niet geheel gericht op de Brexit plus gevolgen.
Klopt, CEBR is wat dat betreft gewoon professioneel. Wel conservatieve inslag, maar dat heeft weinig invloed op de conclusies waar ze toe komen.

Voor het interpreteren van de conclusies zou ik als Baudet dan weer niet naar de Daily Mail kijken, want die zijn op dat vlak een stuk minder objectief.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 27 december 2017 @ 14:54:27 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_176040745
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat laatste kan ook juist averechts werken. België en Duitsland zullen groeikansen zien voor de havens van Antwerpen en Hamburg, bijvoorbeeld.
Je hebt net de edit gemist helaas.

Rotterdam heeft nu al een nadelige positie ten opzichte van de andere twee havens door de EU. Die EU verlaten zorgt ervoor dat het weer een gelijk speelveld wordt als de Nederlandse staat op een normale manier het geld dat vrij komt (Nederland geeft immers meer aan de EU dan eruit komt) weer gaat investeren.

Rotterdam heeft deze positie al decenia, lang voor de EU een ding was, dat gaat niet zomaar veranderen door een Nexit. Vooral als Nederland gewoon bij de EER blijft. Uit de EER stappen is wel het allerstomste wat je kan doen als doorvoerland.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_176041066
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:51 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat is de chaos dan?
Wat gaat er fout bij het Twitter-account?
pi_176041115
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:22 schreef Janneke141 het volgende:
thierrybaudet twitterde op dinsdag 26-12-2017 om 10:48:44 Economen moeten langzamerhand wel toegeven: al die zwartgallige kletspraat over de Brexit sloeg nergens op. Het Ver… https://t.co/2TOpQ4tXTm reageer retweet
[..]

Het lijkt inhoudelijk goed nieuws voor Baudet omdat het zijn idee over de rol van Nederland in Europa ondersteunt: de Britse economie gaat de Franse inhalen ondanks (of dankzij?) de Brexit.

Nou hebben economische voorspellingen altijd een redelijk glazen-bol-gehalte, maar als we even aannemen dat het klopt en de Britten daadwerkelijk (financieel) goed uit de Brexit gaan komen. Is dat dan wel te vertalen naar 'dus dan is het ook goed voor Nederland'?
Frankrijk en het VK wisselen toch steeds stuivertje sinds het Brexit-circus op gang kwam? Voor die tijd waren ze volgens mij groter maar toen kelderde de Pond.
pi_176041568
quote:
Oh ik dacht in de maatschappij. Heel Engeland is een grote chaos betekent schijnbaar dat de politiek mbt de Brexit wat klungelt.

Storm in een glas water dus
pi_176041606
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat gaat er fout bij het Twitter-account?
Hiddema wordt een NSB'er genoemd. Toevallig net dat deel dat je vergat te quoten
pi_176041654
Uiteraard zal ook een Nexit tot op zekere hoogte tot onzekerheid leiden, op de korte termijn. Het is alleen altijd wat vreemd als dit wordt afgezet tegen de vermeend 'risicoloze' keuze om bij de EU te blijven. De risico's van een EU-lidmaatschap (en een gedeelde euromunt) zijn immers evident. Café Weltschmerz had recent nog een goede video over (het prijskaartje van) (vooral) de eurocrisis:

Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_176041688
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat gaat er fout bij het Twitter-account?
En vast nog wel meer
pi_176041760
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hiddema wordt een NSB'er genoemd.
Dat is jouw interpretatie ervan. Er wordt beweerd dat z'n vader NSB'er was.

quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:20 schreef Mr.Major het volgende:

Toevallig net dat deel dat je vergat te quoten
Hij quote helemaal niks. Moet dat?

Hij gaf alleen een link naar een twitter account. Jij bent de eerste die er iets uit quote.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_176041772
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:19 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Oh ik dacht in de maatschappij. Heel Engeland is een grote chaos betekent schijnbaar dat de politiek mbt de Brexit wat klungelt.

Storm in een glas water dus
Tsja, het is maar wat je een 'storm in een glas water' noemt. De Brexiteers hebben nog altijd geen doordachte exit-strategie. Dat lijkt mij best zorgwekkend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176041781
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:19 schreef 2thmx het volgende:
Volkskrant (column Max Pam): 'Gaat Thierry Baudet te werk met dezelfde integriteit als zijn opa, dan hoeven wij ons geen zorgen te maken'

Nederlands Dagblad had ook laatst een artikel over de grootvader van Baudet (ook te lezen op Twitter).
Ja, wat vond je precies zo goed aan die column? Voor mij was het meer een wanhopige poging van Max Pam om zijn liefde voor Baudet te verklaren. Eerder had hij ook al zo'n ongemakkelijk column over Annabel Nanninga omdat die toevallig bij zijn dochter in de klas had gezeten. Wat dat betreft is inderdaad de kinderhand van Max Pam, zoals hij zelf aangeeft ,snel gevuld.

Waarop baseert hij de integriteit van die man? Omdat hij aangaf dat onderzoek naar rastheorieën nogal gevoelig was met nazi-Duitsland in het achterhoofd maar dat het toch echt uit de taboe-sfeer moet worden getrokken (Met welk doel vraag je je dan af) ? Omdat hij bij het verzet heeft gezeten zoals half Nederland beweert? Omdat hij schaker is net als Max en ze 32 jaar geleden een keer met elkaar hebben gesproken? Ik vind Max Pam vaak goede columns hebben maar dit soort stukjes komen heel ongemakkelijk over. Uiteindelijk valt hij zoals hij zegt gewoon voor de randzaken zoals liefde voor klassieke muziek, intelligentie, mooie spulletjes en manier van leven om daarmee de pikante gedachtengangen van een Baudet of Nanninga die hij schijnbaar deelt te verantwoorden voor zichzelf. Beetje jammer en gekunsteld.

Ik vond het laatste stukje wel raak trouwens:

quote:
maar de laatste tijd zie ik hem vaak in amusementsprogramma's optreden. De ijdelheid spat ervan af en ik hoor veel slogans. Een politicus leidt een ander leven dan een professor. Het zal afhangen van adviseurs, die hem in het gareel weten te houden.
Ik weet niet wie hem adviseert maar als het ijdeltuiten als Cliteur en Hiddema zijn dan zie ik de toekomst voor hem somber in.
pi_176042061
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:26 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, wat vond je precies zo goed aan die column? Voor mij was het meer een wanhopige poging van Max Pam om zijn liefde voor Baudet te verklaren. Eerder had hij ook al zo'n ongemakkelijk column over Annabel Nanninga omdat die toevallig bij zijn dochter in de klas had gezeten. Wat dat betreft is inderdaad de kinderhand van Max Pam, zoals hij zelf aangeeft ,snel gevuld.
Hoezo wanhopig? Hij is niemand verantwoording verschuldigd, hij probeert slechts zijn persoonlijke voorkeur te verklaren. Zouden meer columnisten mogen doen, dit soort zelfreflectie :).
quote:
Waarop baseert hij de integriteit van die man? Omdat hij aangaf dat onderzoek naar rastheorieën nogal gevoelig was met nazi-Duitsland in het achterhoofd maar dat het toch echt uit de taboe-sfeer moet worden getrokken (Met welk doel vraag je je dan af) ? Omdat hij bij het verzet heeft gezeten zoals half Nederland beweert? Omdat hij schaker is net als Max en ze 32 jaar geleden een keer met elkaar hebben gesproken? Ik vind Max Pam vaak goede columns hebben maar dit soort stukjes komen heel ongemakkelijk over. Uiteindelijk valt hij zoals hij zegt gewoon voor de randzaken zoals liefde voor klassieke muziek, intelligentie, mooie spulletjes en manier van leven om daarmee de pikante gedachtengangen van een Baudet of Nanninga die hij schijnbaar deelt te verantwoorden voor zichzelf. Beetje jammer en gekunsteld.
Dat laatste probeert'ie dus niet en schrijft'ie ook niet. Hij schrijft letterlijk: "In alle tegenspraak moest ik natuurlijk ook de gewetensvraag stellen waar mijn sympathie voor de persoon van Thierry vandaan komt." Hij probeert dus zijn sympathie voor de persoon Baudet te verklaren, niet voor zijn ideeën (mocht'ie die wel hebben, daar schrijft'ie verder niks over). Dan is 't niet meer dan logisch dat'ie ook de punten aanhaalt die jij noemt.
quote:
Ik vond het laatste stukje wel raak trouwens:

[..]

Ik weet niet wie hem adviseert maar als het ijdeltuiten als Cliteur en Hiddema zijn dan zie ik de toekomst voor hem somber in.
De positieve dingen over Baudet vond je irrelevant, maar de ene negatieve opmerking is 'raak'? :+.

Ik ben 't ook met Pam eens dat Baudet bepaald niet bescheiden is en soms op hetzelfde discutabele niveau als menig ander politicus reageert.

Wel opvallend is dat Pam 't probeert te verklaren in het verschil in 'beroep' tussen Baudet en zijn opa. M.i. heeft 't eerder met een verschil in tijdsgeest te maken; we leven in minder beleefde tijden.

Kijk maar eens oude gesprekken terug met bijvoorbeeld Milton Friedman, die veelal tegendraadse 'rechtse' standpunten innam. Dat liep altijd bijzonder beleefd. Amerikaanse economen van nu die deelnemen aan 't publieke debat, van links én rechts, gaan heel wat lomper tekeer én worden harder bejegend. Geldt ook voor Nederland en het debat hier. Wel jammer, eigenlijk.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_176042085
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, het is maar wat je een 'storm in een glas water' noemt. De Brexiteers hebben nog altijd geen doordachte exit-strategie. Dat lijkt mij best zorgwekkend.
Dat is iets anders dan jij beweerde. Ondanks het ontbreken van een strategie gaat het prima met het VK
pi_176042232
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat is jouw interpretatie ervan. Er wordt beweerd dat z'n vader NSB'er was
Er wordt gewoon beweert dat Hiddema dat gedachtegoed deelt. Het idee van een insinuering is dat je het anders kan interpreteren. Het is echter overduidelijk en behoorlijk zielig van "shitbaudetsays"
pi_176042264
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is iets anders dan jij beweerde. Ondanks het ontbreken van een strategie gaat het prima met het VK
Wat beweerde ik dan precies volgens jou? Ik schreef dat er sprake is van chaos, en dat is dan ook zo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_176042802
quote:
2s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:35 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Hoezo wanhopig? Hij is niemand verantwoording verschuldigd, hij probeert slechts zijn persoonlijke voorkeur te verklaren. Zouden meer columnisten mogen doen, dit soort zelfreflectie :).

[..]
Tuurlijk wel, hij is columnist en legt zo verantwoording af aan zijn lezers. Zijn analyse over zijn voorkeur is ongemakkelijk omdat hij het zelf niet verder komt dan dat Thierry intelligent is en piano kan spelen. Dan mag je als lezer daar prima een oordeel over vellen en gezien hij een dergelijke verhandeling hield over Annabel Nanninga van dezelfde partij zal gaat men zich toch afvragen wat precies daarachter zit.
quote:
Dat laatste probeert'ie dus niet en schrijft'ie ook niet. Hij schrijft letterlijk: "In alle tegenspraak moest ik natuurlijk ook de gewetensvraag stellen waar mijn sympathie voor de persoon van Thierry vandaan komt." Hij probeert dus zijn sympathie voor de persoon Baudet te verklaren, niet voor zijn ideeën (mocht'ie die wel hebben, daar schrijft'ie verder niks over). Dan is 't niet meer dan logisch dat'ie ook de punten aanhaalt die jij noemt.

[..]

De positieve dingen over Baudet vond je irrelevant, maar de ene negatieve opmerking is 'raak'? :+.
Welke positieve dingen noemt hij dan over Thierry? Hij heeft het vooral over zijn opa en probeert daar de koppeling te leggen.
quote:
Ik ben 't ook met Pam eens dat Baudet bepaald niet bescheiden is en soms op hetzelfde discutabele niveau als menig ander politicus reageert.

Wel opvallend is dat Pam 't probeert te verklaren door het verschil in 'beroep' tussen Baudet en zijn opa. M.i. heeft 't eerder met een verschil in tijdsgeest te maken; we leven in minder beleefde tijden.
Denk ook wel dat het verschil in tijdsgeest een belangrijke factor is. Beleefdheid heeft daar volgens mij niet veel mee van doen in dit geval (dat wil niet zeggen dat men nu minder beleefd is dan vroeger trouwens). Vroeger had men wat meer ontzag voor een professor en was de samenleving minder divers waardoor dit soort zaken minder snel in de openheid kwamen bijvoorbeeld.

quote:
Kijk maar eens oude gesprekken terug met bijvoorbeeld Milton Friedman, die veelal tegendraadse 'rechtse' standpunten innam. Dat liep altijd bijzonder beleefd. Amerikaanse economen van nu die deelnemen aan 't publieke debat, van links én rechts, gaan heel wat lomper tekeer én worden harder bejegend. Geldt ook voor Nederland en het debat hier. Wel jammer, eigenlijk.
Dat het een loopgraven debat is geworden deel ik wel maar het zijn grote onderwerpen in binnen een cruciale periode in geschiedenis waarin we op een kantelpunt staan waarbij de ene groep terug verlangt naar natiestaten en de andere groep melting pot van volkeren voor zich ziet. Dat is een fundamenteel andere opvatting die moeilijk of niet te polderen is. Vanuit die gedachtengangen worden meest extreme theorieën naar voren gebracht om één van de twee stromingen te laten zegevieren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2017 15:53:32 ]
pi_176042885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 14:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee. Het VK verkeert al maanden in een staat van chaos en de afspraken die tot dusver zijn gemaakt met de EU zijn voor de Britten erg nadelig gebleken. Ze trekken telkens aan het kortste eind en tekenen onderaan bij het kruisje. Ze raken belangrijke instituten kwijt en veel bedrijven overwegen de overstap naar het Europese vasteland.

Dit nieuws komt dan ook als een donderslag bij heldere hemel, en ik vraag mij ten zeerste af wat er precies van waar is.
Groot Brittannië en Frankrijk hebben een in omvang redelijk vergelijkbare economie. De Britten vielen door het referendum en de bijbehorende koersval onder de Fransen in dit soort lijstjes. Echter doordat ze structureel wat harder groeien (bevolkingsgroei m.n. door immigratie) zullen ze dat wel weer inhalen zolang de daadwerkelijke situatie niet echt verandert. Ze voorspellen nu 2020 waar ze eerder blijkbaar uitgingen van 2021 of 2022. Weinig spectaculair dus en bij de daadwerkelijke Brexit kan dit zo weer veranderen.
pi_176042948
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:35 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat is iets anders dan jij beweerde. Ondanks het ontbreken van een strategie gaat het prima met het VK
We zitten dan ook in een wereldwijde hoogconjunctuur. En dan vallen de Britse cijfers stiekem wel wat tegen (men heeft de ramingen flink naar beneden bij moeten stellen).
pi_176044349
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:20 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hiddema wordt een NSB'er genoemd.
Zijn vader, ja. Wat klopt er niet aan?
pi_176044782
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:52 schreef Tem het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, hij is columnist en legt zo verantwoording af aan zijn lezers. Zijn analyse over zijn voorkeur is ongemakkelijk omdat hij het zelf niet verder komt dan dat Thierry intelligent is en piano kan spelen. Dan mag je als lezer daar prima een oordeel over vellen en gezien hij een dergelijke verhandeling hield over Annabel Nanninga van dezelfde partij zal gaat men zich toch afvragen wat precies daarachter zit.
Wat voor spannends zou er dan zoal achter kunnen zitten? :+. Het meest voor de hand liggende is dat'ie zich ook inhoudelijk tot 't FvD aangetrokken voelt. Daar lijkt me niets mis mee. Sterker nog, 't zorgt juist voor wat balans in 't overwegend wat linkse columnistenbestand van de Volkskrant.
quote:
Welke positieve dingen noemt hij dan over Thierry? Hij heeft het vooral over zijn opa en probeert daar de koppeling te leggen.
Dat is waar, al neem ik aan dat Pam wil betogen dat'ie deze positieve kwaliteiten ook in Thierry ziet en Thierry hem daarom als persoon aanspreekt.
quote:
Denk ook wel dat het verschil in tijdsgeest een belangrijke factor is. Beleefdheid heeft daar volgens mij niet veel mee van doen in dit geval (dat wil niet zeggen dat men nu minder beleefd is dan vroeger trouwens). Vroeger had men wat meer ontzag voor een professor en was de samenleving minder divers waardoor dit soort zaken minder snel in de openheid kwamen bijvoorbeeld.

[..]

Dat het een loopgraven debat is geworden deel ik wel maar het zijn grote onderwerpen in binnen een cruciale periode in geschiedenis waarin we op een kantelpunt staan waarbij de ene groep terug verlangt naar natiestaten en de andere groep melting pot van volkeren voor zich ziet. Dat is een fundamenteel andere opvatting die moeilijk of niet te polderen is. Vanuit die gedachtengangen worden meest extreme theorieën naar voren gebracht om één van de twee stromingen te laten zegevieren.
Is dat zoveel anders dan vroeger, in de tijd van Milton Friedman? Toen was er een clash tussen socialistische en kapitalistische ideeën, dat lijkt me niet een minder hevige of relevante strijd.

Soevereinisten zoals Baudet en federalisten zoals Pechtold zitten overigens op veel punten minder ver van elkaar dan beiden willen doen voorkomen. Zo is bijvoorbeeld ook Baudet voor vrijhandel, maar dan op basis van verdragen tussen natiestaten.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_176044851
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:48 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Wat voor spannends zou er dan zoal achter kunnen zitten? :+. Het meest voor de hand liggende is dat'ie zich ook inhoudelijk tot 't FvD aangetrokken voelt. Daar lijkt me niets mis mee. Sterker nog, 't zorgt juist voor wat balans in 't overwegend wat linkse columnistenbestand van de Volkskrant.

[..]

Dat is waar, al neem ik aan dat Pam wil betogen dat'ie deze positieve kwaliteiten ook in Thierry ziet en Thierry hem daarom als persoon aanspreekt.

[..]

Is dat zoveel anders dan vroeger, in de tijd van Milton Friedman? Toen was er een clash tussen socialistische en kapitalistische ideeën, dat lijkt me niet een minder hevige of relevante strijd.

Soevereinisten zoals Baudet en federalisten zoals Pechtold zitten overigens op veel punten minder ver van elkaar dan beiden willen doen voorkomen. Zo is bijvoorbeeld ook Baudet voor vrijhandel, maar dan op basis van verdragen tussen natiestaten.
quote:
In veel opzichten had Baudet afwijkende opinies, onder meer over ras, erfelijkheid, intelligentie en emigratie. De destijds verguisde prof. Buikhuisen, die criminaliteit aan erfelijke eigenschappen had gelinkt, kon op zijn sympathie rekenen.
Dat noemt-ie moedig. Tja.
pi_176044873
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 15:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

We zitten dan ook in een wereldwijde hoogconjunctuur. En dan vallen de Britse cijfers stiekem wel wat tegen (men heeft de ramingen flink naar beneden bij moeten stellen).
Hoe hoog het precies had gestaan zonder de brexit kunnen we nooit weten, dat is pure speculatie. Misschien staat het nu juist wel beter.
pi_176044898
quote:
7s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zijn vader, ja. Wat klopt er niet aan?
De auteur van dat twitteraccount wil Hiddema gewoon associeren met de NSB. Iedereen die wat dat betreft doet of zijn neus bloedt weet echt wel wat er bedoeld wordt.
pi_176044932
quote:
10s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Dat noemt-ie moedig. Tja.
Dat lijkt me een feitelijke constatering. Opa Baudet had ook heel veilig achteraan in de rij van de mensen die Buikhuisen verguisden kunnen gaan staan. Overigens wordt tegenwoordig door sommigen 'op links' heel anders naar Buikhuisen en zijn onderzoek gekeken: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ijk-11683272-a798827
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_176044965
quote:
Het zou mooi zijn als het FvD met het NLV eenzelfde constructie kan aangaan als met Leefbaar in Rotterdam, ervanuitgaande dat de partijen bij elkaar passen uiteraard.
pi_176044995
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

De auteur van dat twitteraccount wil Hiddema gewoon associeren met de NSB. Iedereen die wat dat betreft doet of zijn neus bloedt weet echt wel wat er bedoeld wordt.
't Lijkt me vrij evident dat dat Twitter-account een troll is. Verder niet iets dat 't waard is om lang op in te gaan.

Overigens had Hiddema een slechte relatie met zijn vader en is'ie al op jonge leeftijd naar een kostschool verhuisd, dus ook wat dat betreft is 't vrij absurd om hem 't verleden van zijn vader na te dragen.

In een interview met Van Liempt vertelt Hiddema erover:

Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  woensdag 27 december 2017 @ 16:58:30 #51
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176045106
quote:
Niet echt. De raadsleden daar waren in de meerderheid VVD lid. Ze droegen - onder gedoogplicht - wel de naam omdat de VVD de grootste partij daar is, maar dat mag niet meer. Het Forum heeft zich niet ingelezen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176045121
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:54 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het zou mooi zijn als het FvD met het NLV eenzelfde constructie kan aangaan als met Leefbaar in Rotterdam, ervanuitgaande dat de partijen bij elkaar passen uiteraard.
Eens. 't FvD doet zelf bij de GR-verkiezingen in 2018 geloof ik alleen mee in A'dam, maar Baudet zei inderdaad dit soort samenwerkingen met andere (lokale) partijen te gaan zoeken :).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_176045234
quote:
14s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:58 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Eens. 't FvD doet zelf bij de GR-verkiezingen in 2018 geloof ik alleen mee in A'dam, maar Baudet zei inderdaad dit soort samenwerkingen met andere (lokale) partijen te gaan zoeken :).
In Tilburg hadden ze toch ook zo'n constructie. Erg hard gaat het niet, maar goed beter zorgvuldig dan dat er fouten worden gemaakt.

Wat betreft dat twitteraccount wilde ik gewoon aangeven dat er persoonlijke aanvallen gemaakt worden die nergens op slaan. Een foto van een veroordeling van zijn vader bij een uit de context gehaalde quote is daar een voorbeeld van. Daarmee is inderdaad alles wel gezegd.
pi_176045279
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 16:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Niet echt. De raadsleden daar waren in de meerderheid VVD lid. Ze droegen - onder gedoogplicht - wel de naam omdat de VVD de grootste partij daar is, maar dat mag niet meer. Het Forum heeft zich niet ingelezen.
Wat bedoel je precies? Ik bedoelde dat de VVD hier duidelijk haar populariteit verliest (en ik hoop dat de rest van het land volgt :) )
pi_176045319
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

In Tilburg hadden ze toch ook zo'n constructie. Erg hard gaat het niet, maar goed beter zorgvuldig dan dat er fouten worden gemaakt.
Baudet heeft Smolders ontmoet, maar volgens mij werken ze niet samen o.i.d. Allicht zal Baudet t.z.t. wel de FvD-angehauchte Tilburgers oproepen om op Smolders te stemmen :). Vind 't wel een charmante tussenoplossing; gezien de tijdsdruk is 't immers onhaalbaar om al in veel gemeenten zelf mee te doen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  woensdag 27 december 2017 @ 17:09:02 #56
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176045403
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies? Ik bedoelde dat de VVD hier duidelijk haar populariteit verliest (en ik hoop dat de rest van het land volgt :) )
Oh, ik bedoelde "geen VVD-lid". Ze kwamen dus uit voor de VVD zonder daar lid van te zijn. ja, dat kan dus niet en dat mag ook niet meer.

Dat zegt weinig over de populariteit van de VVD op het eiland, waar de partij landelijk nog steeds de grootste is. Let wel: gaat om een ruime duizend inwoners. Een van de kleinste gemeenten van Nederland, waar lokaal ook nauwelijks landelijke partijen mee doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176045808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:09 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh, ik bedoelde "geen VVD-lid". Ze kwamen dus uit voor de VVD zonder daar lid van te zijn. ja, dat kan dus niet en dat mag ook niet meer.

Dat zegt weinig over de populariteit van de VVD op het eiland, waar de partij landelijk nog steeds de grootste is. Let wel: gaat om een ruime duizend inwoners. Een van de kleinste gemeenten van Nederland, waar lokaal ook nauwelijks landelijke partijen mee doen.
Was dat het? Het klopt wel dat ze (niet allemaal?) geen VVD lid zijn, maar volgens mij waren ze verder gewoon gekoppeld aan de VVD op de gebruikelijke wijze. De lokale partij aldaar zei dat het vanwege populariteitsproblemen van de landelijke politiek was dat ze een andere naam aannamen (als het aan de lokale partij zelf ligt heeft je naam wijzigen ook geen zin natuurlijk)

Dat klopt.
  woensdag 27 december 2017 @ 17:26:48 #58
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176045971
quote:
1s.gif Op woensdag 27 december 2017 17:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Was dat het? Het klopt wel dat ze (niet allemaal?) geen VVD lid zijn, maar volgens mij waren ze verder gewoon gekoppeld aan de VVD op de gebruikelijke wijze. De lokale partij aldaar zei dat het vanwege populariteitsproblemen van de landelijke politiek was dat ze een andere naam aannamen (als het aan de lokale partij zelf ligt heeft je naam wijzigen ook geen zin natuurlijk)
Dat waren ze dus niet en die behoefte hadden ze ook niet. Die koppeling had wel plaats moeten vinden, maar om onduidelijke redenen hadden verschillende raadsleden (de afdeling daar bestaat uit 10 man ofzo) geen belangstelling daarvoor. Dan houdt het op.

Er is al een andere lokale partij. Wellicht dat ze nog wat stemmen trekken van inwoners die alleen op lokale partijen stemmen (dat zijn er best veel) maar ze gaan nu wel veel concurrentie ondervinden. Moeten ze lekker zelf weten, maar het zegt niet heel veel.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 27 december 2017 @ 17:29:04 #59
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_176046058
Maar goed, het is wel weer kenmerkend voor hoe weinig kaas het Forum heeft gegeten van binnenlands bestuur en lokale afdelingen. Gaat nog wat worden als zij groter willen worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_176046218
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')