abonnement Unibet Coolblue
pi_175268223

Huginn en Muninn op jacht naar stoute kinderen

Zwarte Piet, een archetype onder vuur.

Welkom bij de Zwarte Pietendiscussie. Bijna een traditie in ons koude kikkerlandje.
In deze reeks hebben we het over de oorsprong van onze geliefde Pieterbaas. Is het een uiting van racisme voortgekomen uit de tijd van de slavernij of is het zwart schminken van gezichten een eeuwenoud gebruik dat gekoesterd moet worden?

Het Sinterklaasfeest is onderdeel van de voor-christelijke midwinterfeesten. Het feest wordt al duizenden jaren in Europa en zelfs daarbuiten gevierd. Uiteraard zijn er uiterlijke verschillen maar er zijn verrassend veel overeenkomsten.
Er is een Sinterklaasfiguur, een oude man met lange witte haren en baard en vaak in de persoon van Sint Nicolaas. Deze wordt vergezeld door een knecht die meestal zwart geschminkt is, overal aan schoorstenen luistert of er nog stoute kinderen zijn en in het bezit is van een roe en zak.

Argumentenoverzicht voor- en tegenstanders Zwarte Piet

Geen herhaling van discussies, zie in de spoiler een overzicht van argumenten en tegenargumenten van zowel voor- als tegenstanders, van extreem tot gematigd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het niet-rolbevestigende Sinterklaasfeest bij de familie Doorzon (door Gerrit de Jager in diverse delen van de stripserie aangekaart)

INFORMATIE OVER DE ACHTERGRONDEN VAN ZWARTE PIET EN DE DISCUSSIE:

• Volgens de Anti-Pieters is Zwarte Piet een racistisch stereotype dat herinnert aan de tijd van de slavernij. Een gevisualiseerd bewijs dat Zwarte Piet een slaaf moet voorstellen is dit:

Ter ondersteuning wordt kunsthistoricus Elmer Kolfin aangehaald die in dit artikel zelf aangeeft geen onderzoek gedaan te hebben naar de figuur Zwarte Piet zelf maar wel naar de slavernij.
http://www.volkskrant.nl/(...)t af van kindslaven'

Het Sint en Pietengilde heeft een historisch verantwoorde pagina over Zwarte Piet.

Zwarte piet-lobby draait uiteindelijk om geld:
De geest komt uit de fles: de zwarte piet-discussie is slechts een opmaat voor forse schadevergoedingen die gebaseerd zijn op het Nederlandse slavernijverleden.

Documentaire 'Wild Geraas':
De documentaire van Arnold Jan Scheer (over de WARE oorsprong van Sinterklaas en Zwarte Piet) is namelijk eindelijk af en is online te bestellen of te bekijken via Vimeo. Het lijkt erop dat Scheer geen televisiemaatschappij heeft kunnen vinden die de documentaire zou willen uitzenden maar het is in ieder geval een begin.

http://www.wildgeraasdefilm.nl/
https://vimeo.com/ondemand/wildgeraas/188727445
http://www.arnoldjanscheer.nl/

Diverse video's en afbeeldingen in de spoiler:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

De alternatieve Sinterklaas van Dick Maas.



quote:
Wie is Zwarte Piet? Hij weet het zelf waarschijnlijk ook niet!

Dat betogen de historici Jop Euwijk en Frank Rensen in hun nieuwe boek 'De identiteitscrisis van Zwarte Piet'. in het boek gaan de twee op zoek naar de historische, culturele en sociale achtergrond van Zwarte Piet. En dat valt nog niet mee...

Hier zie je één van de eerste afbeeldingen van de zwarte knecht van Sinterklaas, afkomstig uit een boekje van Jan Schenkman (1850). Wat opvalt, is dat Zwarte Piet hier nog niet de kenmerkende page-kleding draagt. Dat kwam pas later.

quote:
Een mysterieuze oorsprong

Want wie is Zwarte Piet nu precies? De oorsprong van de bekende figuur is enigszins in nevelen gehuld. Wat we wél weten, is dat Zwarte Piet een stuk jonger is dan Sinterklaas zelf. De Goedheiligman gaat eeuwenlang in zijn eentje op pad. Pas in de negentiende eeuw krijgt hij in een boekje geschreven door de Nederlandse onderwijzer Jan Schenkman een knecht met een donkere huidkleur. En die knecht komt een beetje uit de lucht vallen.

Sommigen denken dat hij geïnspireerd is op de tot slaaf gemaakten waarmee zeventiende en achttiende eeuwse rijken zich graag lieten afbeelden. In dat scenario zou Sinterklaas een zwart knechtje hebben gekregen om statiger over te komen.

Weer andere historici denken dat Zwarte Piet geïnspireerd is op de donkere mannen die in grote steden werkten (en waarvan twijfelachtig is of ze echt tot slaaf gemaakten waren). Terwijl anderen vermoeden dat Zwarte Piet eigenlijk een Moor is. "Maar voor veel mensen was de naam 'Moor' ook weer synoniem voor 'zwarte Afrikaan'," aldus Jop Euwijk. "Dat maakt het dus nog ingewikkelder. De kennis over wie de Moren waren, en wie er allemaal Moren werden genoemd is ook niet ingeburgerd in Nederland." Kortom: niemand weet eigenlijk door wie Schenkman zich liet inspireren toen hij het knechtje van de Sint introduceerde.

Update :

Kick Out Zwarte Piet opgenomen in Dreigingsbeeld Terrorisme,
samen met Demonstranten G20 Hamburg en De Grauwe Eeuw.

Enkele relatief nieuwe extreemlinkse antiracistische actiegroepen bestaan voornamelijk uitactievoerders met een migranten achtergrond. Zij strijdentegen (in hun ogen) racistische en koloniale symbolen in de Nederlandse maatschappij, zoals Zwarte Piet, deVOC, straatnamen en standbeelden. De bekendste actiegroepen hiervan zijn Kick Out Zwarte Piet en De Grauwe
Eeuw.

link
link document


En verder!

8} oO/ <O) c_/

[ Bericht 2% gewijzigd door StaceySinger op 23-11-2017 21:50:12 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175268276


Met vlekken is prima
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 21:43:36 #3
213457 engine
pi_175268277
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Precies. Wat dat is waar dit om gaat. Het lijkt mij onwenselijk dat een kleine minderheid iets waar feitelijk geen slachtoffer van is kan laten verbieden omdat ze zich er aan storen. Dan is het einde van de vrije samenleving bereikt.
Het gaat dan ook niet echt om verbieden. Maar het is wel interessant om te kijken in hoeverre je je zou moeten aanpassen aan minderheden en in hoeverre die minderheden dingen maar gewoon moeten accepteren. Voor beide is wel iets te zeggen namelijk.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175268278
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Staat dat recht ter discussie dan? Is er iemand die het bestaan van dat recht betwist?

Ik betwist dat want dat recht bestaat niet. Je hebt geen recht om je niet te storen aan iets. Sommige mensen storen zich aan mensen met baggy jeans. Je hebt er maar mee te leven dat sommige mensen dat dragen.
quote:
Hier lopen wat dingen door elkaar. Met uitzondering van een aantal extremen zijn er volgens mij niet veel anti-pieten hier die echt zeggen "ZP moet verboden worden". In die zin is dit niet "het mag wel" / "het mag niet" in juridische zin.

Nee, deze discussie is eerder een moreel vraagstuk. Los van de vraag of het juridisch is toegestaan, vinden wij het fatsoenlijk of getuigen van smaak?

Dat laatste is zoals veel morele vraagstukken voornamelijk een kwestie van mening. Je bereikt vrij snel een punt waar er verder niets meer beargumenteerd kan worden.
Het is volstrekt duidelijk dat een overgrote meerderheid van het volk zp fatsoenlijk vindt. Daar lijken de anti piet groepen geen genoegen mee te nemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175268298
pi_175268328
Ik vind deze discussie zo triest. Dat hier weer gemeente geld aan moet worden besteed.

Flikker op man, maak een beslissing, ja of nee. Maar nu ettert dit nog jaren door.
pi_175268351
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:46 schreef Duveldrinker het volgende:
Ik vind deze discussie zo triest. Dat hier weer gemeente geld aan moet worden besteed.

Flikker op man, maak een beslissing, ja of nee. Maar nu ettert dit nog jaren door.
Wordt er betaald?
pi_175268360
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:43 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Het gaat dan ook niet echt om verbieden. Maar het is wel interessant om te kijken in hoeverre je je zou moeten aanpassen aan minderheden en in hoeverre die minderheden dingen maar gewoon moeten accepteren. Voor beide is wel iets te zeggen namelijk.
Ik vind dat de grens ligt bij de vrijheid van de ander. Zo lang je de vrijheid van de ander niet aantast moet je in principe kunnen doen wat je wilt. Als je je stoort aan zwarte piet vier je sinterklaas zonder zwarte piet of helemaal niet. Dat moet je zelf weten. De grens is bereikt als jij voor een ander wil bepalen dat hij sinterklaas zonder zwarte piet moet vieren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175268364
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik betwist dat want dat recht bestaat niet. Je hebt geen recht om je niet te storen aan iets. Sommige mensen storen zich aan mensen met baggy jeans. Je hebt er maar mee te leven dat sommige mensen dat dragen.
Betekent dat dat ik niet het recht heb om me niet te storen aan mensen met baggy jeans? :? Ik zal je een geheimpje verklappen: ik stoor me daar niet aan.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het is volstrekt duidelijk dat een overgrote meerderheid van het volk zp fatsoenlijk vindt. Daar lijken de anti piet groepen geen genoegen mee te nemen.
Een deel van de mensen vindt het onfatsoenlijk, ja. Daar zul je vrees ik toch mee moeten leren leven.

Overigens lijk je een beetje te missen wat ik daar zeg.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 21:47:41 #10
213457 engine
pi_175268365
Overigens als je constant voor racist uitgemaakt wordt is het al snel duidelijk dat er geen goed gesprek mogelijk is. En grappig genoeg maken, tot mijn verbazing, allebei de kanten elkaar voor racist uit.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175268402
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:47 schreef eNGine10 het volgende:

Overigens als je constant voor racist uitgemaakt wordt is het al snel duidelijk dat er geen goed gesprek mogelijk is. En grappig genoeg maken, tot mijn verbazing, allebei de kanten elkaar voor racist uit.
"Zwarte piet is racistisch." - "Ah joh, je bent zelf een racist!"

Da's wel ongeveer het niveau ja.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175268414
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:46 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Wordt er betaald?
De politie die weer op de been worden gezet.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 21:50:01 #13
213457 engine
pi_175268422
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind dat de grens ligt bij de vrijheid van de ander. Zo lang je de vrijheid van de ander niet aantast moet je in principe kunnen doen wat je wilt. Als je je stoort aan zwarte piet vier je sinterklaas zonder zwarte piet of helemaal niet. Dat moet je zelf weten. De grens is bereikt als jij voor een ander wil bepalen dat hij sinterklaas zonder zwarte piet moet vieren.
Maar bijvoorbeeld de landelijke intocht is voor ons allemaal. Is het dan niet het beste om een middenweg te vinden en dus aanpassingen te doen? Dat is namelijk hoe ik erin sta.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175268443
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

"Zwarte piet is racistisch." - "Ah joh, je bent zelf een racist!"

Da's wel ongeveer het niveau ja.
"Spongebob is racistisch."

Da's wel ongeveer het niveau van het 'probleem'.
pi_175268450
Een 'demonstratievergunning' als zodanig bestaat niet, je moet het wel melden. Dat wordt vaak door elkaar gehaald, ook door politie en media, waardoor je teksten leest als 'De demonstranten hadden geen vergunning.' Maar dat is ook helemaal niet aan de orde.

Het is vervolgens niet gek (maar niet verplicht) dat er vooraf goed wordt overlegd, zeker als er 150 man komen opdagen. De burgemeester nam dat alleen iets te letterlijk op en heeft de demonstranten met alle egards ontvangen. Ze bood de voorstanders ook een demonstratiemogelijkheid maar dat was helemaal niet wat ze wilden. Hun intentie was niet om twee clubjes schreeuwende en rellende volwassenen tegenover elkaar te zetten, ze wilden de demo in z'n geheel voorkomen.

Als de burgemeester de demonstranten in een park aan de rand van de binnenstad had gezet, had dat vast nog wel een juridisch staartje gekregen: mag zo'n beperking worden opgelegd met een algemene verwijzing naar de veiligheid en openbare orde? Maar op korte termijn was dat in ieder geval beter geweest dan wat er nu gebeurd is. Je krijgt nu toch het gevoel dat de burgemeester er een potje van heeft gemaakt, maar gelukkig nog ten halve gekeerd is, maar pas nadat duidelijk werd dat de bevolking het gewoon niet ging pikken, recht of geen recht.

Ik zag een item van Geenstijl (of was het Powned?) waarin aan politici gevraagd werd welk recht het belangrijkste was: "Het recht om te demonstreren of het recht om een kinderfeestje niet te laten verzieken?" Alleen Theo Hiddema merkte terecht op dat dat laatste recht niet bestaat. Maar goed het enige politiek en moreel juiste antwoord zou zijn: "De vrijheid om te demonstreren prevaleert, maar beperkingen kunnen nodig zijn in zo'n provocatief geval als dit, anders nemen mensen het recht in eigen handen en zal niemand het ze kwalijk nemen." Of dat juridisch ook juist is is dan voer voor juristen en dan zijn we wel weer een paar intochten verder.
pi_175268477
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:50 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Maar bijvoorbeeld de landelijke intocht is voor ons allemaal. Is het dan niet het beste om een middenweg te vinden en dus aanpassingen te doen? Dat is namelijk hoe ik erin sta.
Ik vrees dat de discussie daarvoor teveel een politieke lading heeft gekregen. Dit gaat ver voorbij een meningsverschil over smaak.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175268528
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:51 schreef Vasilevski het volgende:
Een 'demonstratievergunning' als zodanig bestaat niet, je moet het wel melden. Dat wordt vaak door elkaar gehaald, ook door politie en media, waardoor je teksten leest als 'De demonstranten hadden geen vergunning.' Maar dat is ook helemaal niet aan de orde.

Het is vervolgens niet gek (maar niet verplicht) dat er vooraf goed wordt overlegd, zeker als er 150 man komen opdagen. De burgemeester nam dat alleen iets te letterlijk op en heeft de demonstranten met alle egards ontvangen. Ze bood de voorstanders ook een demonstratiemogelijkheid maar dat was helemaal niet wat ze wilden. Hun intentie was niet om twee clubjes schreeuwende en rellende volwassenen tegenover elkaar te zetten, ze wilden de demo in z'n geheel voorkomen.

Als de burgemeester de demonstranten in een park aan de rand van de binnenstad had gezet, had dat vast nog wel een juridisch staartje gekregen: mag zo'n beperking worden opgelegd met een algemene verwijzing naar de veiligheid en openbare orde? Maar op korte termijn was dat in ieder geval beter geweest dan wat er nu gebeurd is.

Ik zag een item van Geenstijl (of was het Powned?) waarin aan politici gevraagd werd welk recht het belangrijkste was: "Het recht om te demonstreren of het recht om een kinderfeestje niet te laten verzieken?" Alleen Theo Hiddema merkte terecht op dat dat laatste recht niet bestaat. Maar goed het enige politiek en moreel juiste antwoord zou zijn: "De vrijheid om te demonstreren prevaleert, maar beperkingen kunnen nodig zijn in zo'n provocatief geval als dit, anders nemen mensen het recht in eigen handen en zal niemand het ze kwalijk nemen." Of dat juridisch ook juist is is dan voer voor juristen en dan zijn we wel weer een paar intochten verder.
Daarom vind ik het verhaal van ‘je bent te laat-je vergunning is voorbij’ ook heel opmerkelijk. Dat kan niet.
Wel kan, wat nu gebeurd is, de burgermeester de demo verbieden op bepaalde nieuwe gronden.
Make my day!
pi_175268539
Vasilevski brengt het niveau omhoog.
En refereert naar dit fil.pje
pi_175268581
Kijk als Geertje Wilders met 150 aanhangers in de Schilderswijk wil demonstreren met leuzen als "Minder! Minder! Minder!" dan neem ik aan dat de gemeente het er niet op aan laat komen.
pi_175268617
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:51 schreef Vasilevski het volgende:

Maar goed het enige politiek en moreel juiste antwoord zou zijn: "De vrijheid om te demonstreren prevaleert, maar beperkingen kunnen nodig zijn in zo'n provocatief geval als dit, anders nemen mensen het recht in eigen handen en zal niemand het ze kwalijk nemen." Of dat juridisch ook juist is is dan voer voor juristen en dan zijn we wel weer een paar intochten verder.
Ik denk dat de gemiddelde jurist hier niet meer dan een paar minuten voor nodig heeft. :) Dat zal juridisch echt geen stand houden.

Als men het al via die weg wil blokkeren dan zal men aannemelijk moeten maken dat de veiligheid van de demonstranten met geen enkele set van maatregelen te garanderen valt. En dat zou een uiterst pijnlijke conclusie zijn, die ver voorbij het wel en wee van kinderfeestje gaat.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Leukste jonkie 2022 donderdag 23 november 2017 @ 22:00:15 #21
213457 engine
pi_175268646
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik vrees dat de discussie daarvoor teveel een politieke lading heeft gekregen. Dit gaat ver voorbij een meningsverschil over smaak.
Ja dat zie ik ook wel. Maar die politieke lading vind ik zo lastig te begrijpen. Misschien dat ik daarom ook niet begrijp dat mensen zoiets kleins niet gewoon aanpassen als ze anderen daar een plezier mee doen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175268692
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:00 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ja dat zie ik ook wel. Maar die politieke lading vind ik zo lastig te begrijpen. Misschien dat ik daarom ook niet begrijp dat mensen zoiets kleins niet gewoon aanpassen als ze anderen daar een plezier mee doen.
Voor de één is het iets kleins, voor de ander is net dat 'iets kleins' een essentieel onderdeel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 22:03:03 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175268698
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:54 schreef WodanIsGroot het volgende:
Vasilevski brengt het niveau omhoog.
En refereert naar dit fil.pje
Geklikt voor Hiddema, niet teleurgesteld :P
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175268700
Ik vond het ook aardig om de indruk te lezen van een dame met ervaring in het linkse actiewezen. In dat wereldje weet iedereen dat als de politie een vervelende demonstratie wil beëindigen, ze richting de media gewoon wat communiceren over "zwaar vuurwerk", "stenen in de tas gevonden". Nu wordt dit verhaal voetstoots geaccepteerd. Aansluitende op de reactie van Molurus hierboven vraag ik me af of de demonstranten nog wat willen doen aan het feit dat hun demonstratie wel met zo'n excuus is beëindigd, of houden ze liever het idee in stand dat de dreiging van zwaar vuurwerk een reële was?
pi_175268751
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Betekent dat dat ik niet het recht heb om me niet te storen aan mensen met baggy jeans? :? Ik zal je een geheimpje verklappen: ik stoor me daar niet aan.

het recht om te zeggen dat het je stoort ja. Niet het recht om je niet te storen.
quote:
Een deel van de mensen vindt het onfatsoenlijk, ja. Daar zul je vrees ik toch mee moeten leren leven.
daar kan ik prima mee leven. Ik denk dat de meeste mensen die zwarte piet omarmen daar prima mee kunnen leven. Het probleem is meer dat de mensen die tegen zwarte piet zijn er niet mee kunnen leven dat andere mensen wel graag zwarte piet hebben. En dan besluiten ze hun feestje te gaan verstoren. En op dat moment tast je andermans vrijheid aan.
quote:
Overigens lijk je een beetje te missen wat ik daar zeg.
Verduidelijk jezelf eens dan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175268756
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:00 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Ja dat zie ik ook wel. Maar die politieke lading vind ik zo lastig te begrijpen. Misschien dat ik daarom ook niet begrijp dat mensen zoiets kleins niet gewoon aanpassen als ze anderen daar een plezier mee doen.
Ik zie het als een symptoom van en kenmerkend voor het hedendaagse populisme. Een enorme drang naar "vroegah" (hoewel vroegah wellicht lang niet zo mooi was als velen graag denken), angst voor verandering, afkeer van vreemde culturen, nationalisme, etc. De ZP discussie is voor deze stroming een ideaal onderwerp om BOOS over te worden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 22:07:24 #27
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175268796
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie het als een symptoom van en kenmerkend voor het hedendaagse populisme. Een enorme drang naar "vroegah" (hoewel vroegah wellicht lang niet zo mooi was als velen graag denken), angst voor verandering, afkeer van vreemde culturen, nationalisme, etc. De ZP discussie is voor deze stroming een ideaal onderwerp om BOOS over te worden.
Serieus? Populisme? Zo makkelijk scoren weer :')
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175268806
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:02 schreef Montagui het volgende:

[..]

Voor de één is het iets kleins, voor de ander is net dat 'iets kleins' een essentieel onderdeel.
Ik krijg vooral het gevoel dat het voor een groot deel van de propieten een principekwestie is. Als zwarte piet een andere kleur krijgt dan hebben ‘zij’ gewonnen.

Waarbij ‘zij’ een projectie is van de allochtonen die ‘Nederland overnemen’.
pi_175268808
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:50 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Maar bijvoorbeeld de landelijke intocht is voor ons allemaal. Is het dan niet het beste om een middenweg te vinden en dus aanpassingen te doen? Dat is namelijk hoe ik erin sta.
Dat is geprobeerd. Stroopwafelpieten, roetveegpieten en dat was allemaal niet goed. Dan houdt het een keer op. Het kan toch niet dat je als kleine minderheid zo even een traditie om zeep helpt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175268834
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zie het als een symptoom van en kenmerkend voor het hedendaagse populisme. Een enorme drang naar "vroegah" (hoewel vroegah wellicht lang niet zo mooi was als velen graag denken), angst voor verandering, afkeer van vreemde culturen, nationalisme, etc. De ZP discussie is voor deze stroming een ideaal onderwerp om BOOS over te worden.
Jij weet het wat beter te verwoorden, maar dit denk ik ook. Diep van binnen gaat het de meesten niet om zwarte piet zelf, denk ik.
pi_175268837
Ja en daarom moet hier een einde aan gemaakt worden. Politiek moet zich uitspreken. zwarte piet oké of niet.
pi_175268841
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

daar kan ik prima mee leven. Ik denk dat de meeste mensen die zwarte piet omarmen daar prima mee kunnen leven. Het probleem is meer dat de mensen die tegen zwarte piet zijn er niet mee kunnen leven dat andere mensen wel graag zwarte piet hebben. En dan besluiten ze hun feestje te gaan verstoren. En op dat moment tast je andermans vrijheid aan.
Welnee, dat feestje kan nog steeds gewoon doorgaan. Je zult alleen wel die demonstranten voor lief moeten nemen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175268863
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:07 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is geprobeerd. Stroopwafelpieten, roetveegpieten en dat was allemaal niet goed. Dan houdt het een keer op. Het kan toch niet dat je als kleine minderheid zo even een traditie om zeep helpt.
Gaat ook niet gebeuren de kopstukken van kozp zullen binnenkort wel op de bevriezingslijst verschijnen, dan zijn ze helemaal uitgekakt.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175268880
Bron opiniepanel (ik weet niet wat dat is verder): maar dit plaatje kwam voorbij.

I´m back.
pi_175268893
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Welnee, dat feestje kan nog steeds gewoon doorgaan. Je zult alleen wel die demonstranten voor lief moeten nemen.
Dan denk ik dat er vaker taferelen zoals afgelopen zaterdag plaats zullen vinden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 23 november 2017 @ 22:12:11 #36
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175268909
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:07 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik krijg vooral het gevoel dat het voor een groot deel van de propieten een principekwestie is. Als zwarte piet een andere kleur krijgt dan hebben ‘zij’ gewonnen.

Waarbij ‘zij’ een projectie is van de allochtonen die ‘Nederland overnemen’.
Dat is het grotendeels ook. En dat is minstens zo zielig als het door de blanke anti-piet aan de donkere Nederlander opgelegde slachtofferschap. Of de constante drang om alles maar racisme te vinden.

En aangezien beide partijen exact even zielig zijn, is een compromis middenweg het hoogst haalbare. En dat is precies waar we nu zijn met de landelijke intocht.

Oftewel, gaat goed zo. Koers vast houden, de zeurpieten aan weerszijde gaan vanzelf dood.
pi_175268914
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:10 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Gaat ook niet gebeuren de kopstukken van kozp zullen binnenkort wel op de bevriezingslijst verschijnen, dan zijn ze helemaal uitgekakt.
Bevriezingslijst?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175268915
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:11 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan denk ik dat er vaker taferelen zoals afgelopen zaterdag plaats zullen vinden.
En dat iedereen die daarbij de wet overtreedt maar zwaar gestraft mag worden zou ik zeggen.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175268933
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:07 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Ik krijg vooral het gevoel dat het voor een groot deel van de propieten een principekwestie is. Als zwarte piet een andere kleur krijgt dan hebben ‘zij’ gewonnen.

Waarbij ‘zij’ een projectie is van de allochtonen die ‘Nederland overnemen’.
Uiteraard zijn er diverse redenen waarom pro-Pieten Zwarte Piet zwart willen houden. Dat kan een principekwestie zijn, dat kan 'tot hier en niet verder we hebben al genoeg aangepast' zijn, dat kan vanuit een racistisch standpunt zijn, dat kan zijn om de traditie vanuit historisch perspectief in stand te willen houden, maar ik vermoed dat de overgrote meerderheid Zwarte Piet zwart willen laten uit nostalgie in combinatie met het gegeven dat zij echt vinden dat Zwarte Piet niets met negers e/o slavernij te maken heeft.

Ik vind het daarom schandalig dat al deze mensen uit worden gemaakt voor racisten, terwijl dat mogelijk maar voor een klein groepje schreeuwers geldt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175268937
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:09 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jij weet het wat beter te verwoorden, maar dit denk ik ook. Diep van binnen gaat het de meesten niet om zwarte piet zelf, denk ik.
Ja, het zou mij niet verbazen als heel wat fanatieke pro-pieten voorafgaande aan deze discussie geen drol gaven om sinterklaas.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175268949
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
Bron opiniepanel (ik weet niet wat dat is verder): maar dit plaatje kwam voorbij.

[ afbeelding ]
1vandaag opiniepanel, van die Gijs Rademakers.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 23 november 2017 @ 22:14:38 #42
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175268966
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:51 schreef Vasilevski het volgende:
Een 'demonstratievergunning' als zodanig bestaat niet, je moet het wel melden. Dat wordt vaak door elkaar gehaald, ook door politie en media, waardoor je teksten leest als 'De demonstranten hadden geen vergunning.' Maar dat is ook helemaal niet aan de orde.
Nee, een demonstratievergunning bestaat niet. Wel een evenementenvergunning. Wie iets op de openbare straat organiseert, moet zo'n vergunning aanvragen. Zie de Algemene Plaatselijke Verordening voor details.
Het maakt daarbij niet uit of je een burenbarbecue houdt of een anti-zwarte-piet-demonstratie. Het is dus heel goed mogelijk dat demonstranten geen evenementenvergunning hadden en dus geen toestemming om de openbare straat voor hun doeleinden te gebruiken.

Met vriendelijke groet,
ex-medewerker afdeling evenementenvergunningen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 22:16:02 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175268998
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:09 schreef NewHorizon het volgende:

[..]

Jij weet het wat beter te verwoorden, maar dit denk ik ook. Diep van binnen gaat het de meesten niet om zwarte piet zelf, denk ik.
Het is zo.

Meer en meer is er een groep buitenlanders dat voor elke klein dingetje de slachtofferrol opzoekt en racisme-roepend de aandacht op zich gevestigd krijgt. Alles wat die groep niet aanstaat wordt onder racisme geschoven, dan krijgen ze vast hun zin wel. Die mensen hebben geen enkel stukje respect voor de Nederlandse normen en waarden zelf, terwijl dat Nederland hen wel een thuis heeft gegeven. Tolerantie is bij deze groepen heel ver te zoeken.

Nu krijg je het gezeik dat helden uit de Gouden Eeuw vergeten moeten worden omdat racisme, straatnamen moeten veranderd worden omdat racisme, dit omdat racisme, dat omdat racisme. Is het dan heel raar dat mensen uiteindelijk een streep trekken a la 'tot hier en niet verder'? Tuurlijk niet. We hebben die mensen al die tijd hun leven laten leven, we waren tolerant en accepteerden dat ze soms wat andere gebruiken hebben. Waarom hebben die mensen dan het gore lef om even te gaan beslissen dat onze eeuwenoude traditie eigenlijk racisme is? Dat is het absoluut niet, en mensen die zich gekwetst voelen mogen best eens in de spiegel gaan kijken.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175269002
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Bevriezingslijst?
ja ze staan nu op > Dreigingsbeeld Terrorisme >als extreemlinkse antiracistische actiegroep.
De volgende stap is dat ze de kopstukken gaan bevriezen, zolang er een onderzoek loopt
Zodra ze erop staan zal ik het posten :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175269003
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:13 schreef Montagui het volgende:

[..]

1vandaag opiniepanel, van die Gijs Rademakers.
Gijs Rademakers zegt me niets verder. Maar uit deze cijfers blijkt dat er de steun voor roetveeg- annex stroopwafelpiet e.d. dus niet groter is dan 1/3 per provincie.
I´m back.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:16:28 #46
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175269009
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:50 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Maar bijvoorbeeld de landelijke intocht is voor ons allemaal. Is het dan niet het beste om een middenweg te vinden en dus aanpassingen te doen? Dat is namelijk hoe ik erin sta.
Ja, en waarom erken je niet dat er al ettelijke aanpassingen zijn geweest in de afgelopen jaren?
Wanneer zijn de aanpassingen voldoende om jouw en de jouwen tevreden te stellen?
Waarom komen uit het anti-pietenkamp geen voorstellen tot aanpassingen, alleen tot afschaffing?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 22:16:52 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175269022
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
Bron opiniepanel (ik weet niet wat dat is verder): maar dit plaatje kwam voorbij.

[ afbeelding ]
Dit vind ik echt zo'n slecht onderzoek...

'Wel aanpassen'
Ja, wat dan? Het haar? De oorbellen? Het accent? Het pakje?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175269029
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

En dat iedereen die daarbij de wet overtreedt maar zwaar gestraft mag worden zou ik zeggen.
Dat zal best gebeuren maar dan schiet je dus niets op. Als je een gedragsverandering wilt bewerkstelligen waarom pak je het dan niet anders aan dan de mensen waar je iets van wil tegen je in het harnas te jagen door hun feestje (in hun ogen) te verstieren? Ik vind dat echt een uiting van ongekende domheid.

Vliegen vang je met stroop, niet met azijn.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175269044
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:13 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, het zou mij niet verbazen als heel wat fanatieke pro-pieten voorafgaande aan deze discussie geen drol gaven om sinterklaas.
Ik denk dat iedereen in zijn hart een positief gevoel heeft overgehouden aan die Sinterklaastijd in hun jeugd. Social Media maakt dat velen die herinnering willen verdedigen. Het is namelijk wel duidelijk dat veel mensen niet goed de diverse achtergronden van het Sinterklaasfeest kennen. Die achtergrond is voor hen ook niet het belangrijkste.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175269051
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit vind ik echt zo'n slecht onderzoek...

'Wel aanpassen'
Ja, wat dan? Het haar? De oorbellen? Het accent? Het pakje?
Roetveeg- annex stroopwafelpiet ipv klassieke zwarte piet, lijkt me.
I´m back.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:18:29 #51
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175269063
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:54 schreef agter het volgende:

[..]

Daarom vind ik het verhaal van ‘je bent te laat-je vergunning is voorbij’ ook heel opmerkelijk. Dat kan niet.
Wel kan, wat nu gebeurd is, de burgermeester de demo verbieden op bepaalde nieuwe gronden.
Dat kan wel. Er is blijkbaar een evenementenvergunning verleend op bepaalde voorwaarden (namelijk: voorafgaand aan de intocht) en er was geen mogelijkheid meer om zich aan die voorwaarden te kunnen houden.
Zo heb je bij andere evenementen ook een eindtijd: kermis van 13:00 tot 1:00 uur. Is de kermis daarna nog open, dan volgens sancties.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:18:57 #52
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175269084
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, een demonstratievergunning bestaat niet. Wel een evenementenvergunning. Wie iets op de openbare straat organiseert, moet zo'n vergunning aanvragen. Zie de Algemene Plaatselijke Verordening voor details.
Het maakt daarbij niet uit of je een burenbarbecue houdt of een anti-zwarte-piet-demonstratie. Het is dus heel goed mogelijk dat demonstranten geen evenementenvergunning hadden en dus geen toestemming om de openbare straat voor hun doeleinden te gebruiken.

Met vriendelijke groet,
ex-medewerker afdeling evenementenvergunningen.
Ik weet niet in welke debiele gemeente jij hebt gewerkt, maar daar hebben ze het echt niet begrepen.
pi_175269089
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is zo.

Meer en meer is er een groep buitenlanders dat voor elke klein dingetje de slachtofferrol opzoekt en racisme-roepend de aandacht op zich gevestigd krijgt. Alles wat die groep niet aanstaat wordt onder racisme geschoven, dan krijgen ze vast hun zin wel. Die mensen hebben geen enkel stukje respect voor de Nederlandse normen en waarden zelf, terwijl dat Nederland hen wel een thuis heeft gegeven. Tolerantie is bij deze groepen heel ver te zoeken.

Nu krijg je het gezeik dat helden uit de Gouden Eeuw vergeten moeten worden omdat racisme, straatnamen moeten veranderd worden omdat racisme, dit omdat racisme, dat omdat racisme. Is het dan heel raar dat mensen uiteindelijk een streep trekken a la 'tot hier en niet verder'? Tuurlijk niet. We hebben die mensen al die tijd hun leven laten leven, we waren tolerant en accepteerden dat ze soms wat andere gebruiken hebben. Waarom hebben die mensen dan het gore lef om even te gaan beslissen dat onze eeuwenoude traditie eigenlijk racisme is? Dat is het absoluut niet, en mensen die zich gekwetst voelen mogen best eens in de spiegel gaan kijken.
Alsof je niet voor jezelf mag opkomen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 22:19:29 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175269100
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Roetveeg- annex stroopwafelpiet ipv klassieke zwarte piet, lijkt me.
Nu doe je een veronderstelling.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175269118
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
Bron opiniepanel (ik weet niet wat dat is verder): maar dit plaatje kwam voorbij.

[ afbeelding ]
Nogal veel mensen die ook voor verandering zijn. En hier roepen ze dat slechtst een groepje van 20 mensen is.
Mondjes gesnoerd.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175269128
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat zal best gebeuren maar dan schiet je dus niets op. Als je een gedragsverandering wilt bewerkstelligen waarom pak je het dan niet anders aan dan de mensen waar je iets van wil tegen je in het harnas te jagen door hun feestje (in hun ogen) te verstieren? Ik vind dat echt een uiting van ongekende domheid.

Vliegen vang je met stroop, niet met azijn.
Dit geldt voor beide kanten (en de overheid ook trouwens).
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 22:20:46 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175269132
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Alsof je niet voor jezelf mag opkomen.
Doe dat dan op een normale manier.

Zoals het nu is gebeurd is eigenlijk:
1. ZP is racisme, jullie zijn allemaal racistisch en het moet verdwijnen.
2. Intocht verkloten

Tja... dan zet je jezelf al meteen met 10-0 achter.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175269136
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit vind ik echt zo'n slecht onderzoek...

'Wel aanpassen'
Ja, wat dan? Het haar? De oorbellen? Het accent? Het pakje?
Klopt, op sommige vragen wil je een antwoord kunnen kiezen wat er niet bijstond. Dan had je nog wel de mogelijkheid om je antwoord tekstueel te nuanceren, maar voor 'de cijfertjes' maakt dat geen drol uit.

Eens
Oneens
Weet niet/geen mening

is dan wel wat te beperkt bij sommige vragen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175269138
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:16 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

ja ze staan nu op > Dreigingsbeeld Terrorisme >als extreemlinkse antiracistische actiegroep.
De volgende stap is dat ze de kopstukken gaan bevriezen, zolang er een onderzoek loopt
Zodra ze erop staan zal ik het posten :7
Aha. Duidelijk.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175269141
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nu doe je een veronderstelling.
Ja, volgens mij zit ik daar niet echt mee naast. En dan zie je dus dat men in grote aantallen voor de klassieke zwarte piet kiest in alle provincies. Dus ook in de Randstad.
I´m back.
pi_175269142
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175269163
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen in zijn hart een positief gevoel heeft overgehouden aan die Sinterklaastijd in hun jeugd. Social Media maakt dat velen die herinnering willen verdedigen. Het is namelijk wel duidelijk dat veel mensen niet goed de diverse achtergronden van het Sinterklaasfeest kennen. Die achtergrond is voor hen ook niet het belangrijkste.
Die achtergrond is voor iedereen anders. En of de kinderen van nu er leuke herinneringen aan overhouden is echt niet afhankelijk van de kleur van de pieten.

Het lijkt er soms op dat de volwassenen van nu hun eigen jeugd willen herbeleven. Maar dat lijkt me sowieso vergeefse hoop.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175269168
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:20 schreef Abed het volgende:

[..]

Nogal veel mensen die ook voor verandering zijn. En hier roepen ze dat slechtst een groepje van 20 mensen is.
Mondjes gesnoerd.
Nou het is overal veruit de minderheid die wil aanpassen, ik weet niet welk plaatje jij ziet?
I´m back.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 22:22:28 #64
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175269173
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, volgens mij zit ik daar niet echt mee naast. En dan zie je dus dat men in grote aantallen voor de klassieke zwarte piet kiest in alle provincies. Dus ook in de Randstad.
Denk dat veel mensen ook gewoon voor verandering zijn om van al dat gezeik van de anti's af te zijn. Toch gaat ook hen het complete uiterlijk aanpssen te ver.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175269187
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:20 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit geldt voor beide kanten (en de overheid ook trouwens).
Nee dat geldt alleen voor de partij die iets wil veranderen. Die verlangen namelijk een gedragsverandering van de ander. Dan ben je ongekend dom als je die ander dan boos gaat maken, want dan gaat hij zeker niet zijn gedrag veranderen.0
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175269200
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Denk dat veel mensen ook gewoon voor verandering zijn om van al dat gezeik van de anti's af te zijn. Toch gaat ook hen het complete uiterlijk aanpssen te ver.
Nou ja grosso modo kiest 2/3 niet voor verandering dus. Ook niet in de Randstad. Met uitschieters in sommige provincies zoals Friesland waar 85% niet wil aanpassen.
I´m back.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:24:19 #67
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175269210
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:18 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat kan wel. Er is blijkbaar een evenementenvergunning verleend op bepaalde voorwaarden (namelijk: voorafgaand aan de intocht) en er was geen mogelijkheid meer om zich aan die voorwaarden te kunnen houden.
Zo heb je bij andere evenementen ook een eindtijd: kermis van 13:00 tot 1:00 uur. Is de kermis daarna nog open, dan volgens sancties.
Voor de duidelijkheid: voor een optocht heb je een evenementenvergunning nodig, voor een demonstratie geldt alleen meldplicht.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:24:55 #68
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175269218
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit vind ik echt zo'n slecht onderzoek...

'Wel aanpassen'
Ja, wat dan? Het haar? De oorbellen? Het accent? Het pakje?
Weg met die rioolpieten, weg met dat bruin, gewoon weer zwart als roet (en dus ook niet zwart van het roet). Weg met de moderne piet, die moet gewoon terug aangepast worden naar wat het was, tien jaar geleden.
pi_175269221
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee dat geldt alleen voor de partij die iets wil veranderen. Die verlangen namelijk een gedragsverandering van de ander. Dan ben je ongekend dom als je die ander dan boos gaat maken, want dan gaat hij zeker niet zijn gedrag veranderen.0
De status quo is niet goed of slecht omdat het de status quo is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 22:25:16 #70
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175269226
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:23 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja grosso modo kiest 2/3 niet voor verandering dus. Ook niet in de Randstad. Met uitschieters in sommige provincies zoals Friesland waar 85% niet wil aanpassen.
Dat mag zeker ook niet vergeten worden nee. Je hebt nu kamp A - tegen elke vorm van verandering - en kamp B - al het andere. Dat A hoe dan ook de overgrote meerderheid vertegenwoordigt is ook al genoeg.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 23 november 2017 @ 22:26:17 #71
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_175269246
"aanpassing" zegt niet zoveel: het kan veel betekenen. Ik ben niet tegen aanpassing en misschien zelfs wel voor een bepaalde aanpassing. Maar tegelijkertijd ben ik voor het behoud van Zwarte Piet: dat kan dus ook M'n indruk is dat er wel een bepaalde groep is die niet tegen aanpassing is maar die tegelijkertijd ook geen probleem heeft met de huidige situatie. Mijn beeld is dat de grote meerderheid tegen verandering is, een duidelijk kleinere groep relatief onverschillig is en een piepkleine groep echt tegen Zwarte Piet is.
pi_175269267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:22 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die achtergrond is voor iedereen anders. En of de kinderen van nu er leuke herinneringen aan overhouden is echt niet afhankelijk van de kleur van de pieten.

Het lijkt er soms op dat de volwassenen van nu hun eigen jeugd willen herbeleven. Maar dat lijkt me sowieso vergeefse hoop.
Blijft een dooddoener dat leuke herinneringen voor kinderen niet afhankelijk is van de kleur van de pieten, want dan kan ie ook gewoon zwart blijven. Even leuk voor de kinderen. Eigenlijk leuker omdat alleen met het zwart je er een extra dimensie van onherkenbaarheid gratis bijkrijgt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 22:28:23 #73
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175269290
Waarom hebben we het hier ook al weer over?

Het anti-kamp heeft nog altijd geen argumenten aangedragen, enkel meningen. Dat mag best, maar een discussie is dan nergens voor nodig uiteraard.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 23 november 2017 @ 22:29:33 #74
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175269313
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:18 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik weet niet in welke debiele gemeente jij hebt gewerkt, maar daar hebben ze het echt niet begrepen.
En in welke debiele gemeente werk jij dan dat je het beter weet?

Dit gaat, zoals eerder al aangehaald, o.a. om de veilgheid, zowel van de demonstranten als van omwonenden en voorbijgangers. Er wordt gekeken of het op dat tijdstip en op die plaats wel verantwoordelijk is om iets te organiseren. Bij de aanvraag worden politie en brandweer ingelicht, zodat ze op de hoogte zijn. Veel meer is het niet. Het is niet dat een of andere ambtenaar wordt betaald om te denken of het moreel verantwoord/politiek correct is de demonstratie te laten plaatsvinden. Er zitten geen politieke motieven achter en het wordt niet in de gemeenteraad besproken.

Dit ging over de gemeente Den Haag. Zelfde geluiden ken ik uit diverse andere gemeenten. Kijk eens in zo'n huis-aan-huisblad, daar staan nota bene de aankondigingen (van de grotere evenementen) zodat je er bezwaar tegen kunt maken.
pi_175269320
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Blijft een dooddoener dat leuke herinneringen voor kinderen niet afhankelijk is van de kleur van de pieten, want dan kan ie ook gewoon zwart blijven.
De bezwaren die men heeft tegen ZP hebben dan ook niets te maken met de potentiele herinneringen van die kinderen. Althans, de meeste daarvan. Je zou kunnen beargumenteren dat felle kleuren *nog* leuker zijn, maar geen idee of iemand dat doet. :D

quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:27 schreef Montagui het volgende:

Even leuk voor de kinderen. Eigenlijk leuker omdat alleen met het zwart je er een extra dimensie van onherkenbaarheid gratis bijkrijgt.
Dat maakt tot een jaar of 5-6 echt geen drol uit. Kinderen gaan sowieso volledig op en mee in het rollenspel, ook als tante Truus verder volledig herkenbaar is.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175269322
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat mag zeker ook niet vergeten worden nee. Je hebt nu kamp A - tegen elke vorm van verandering - en kamp B - al het andere. Dat A hoe dan ook de overgrote meerderheid vertegenwoordigt is ook al genoeg.
Ik zie in de eerste plaats al niet grote verschillen tussen Randstad en platteland. Overal zou je kunnen zeggen is ongeveer 2/3 tegen verandering, met uitschieters in tegenstand tegen verandering, niet in voor verandering.
Als dit een beetje een representatieve steekproef is, dat weet ik niet natuurlijk.
2/3 zou ik willen definiëren als een grote meerderheid. Je kunt er de GW mee aanpassen in ieder geval, bij wijze van spreke dan.
I´m back.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:30:30 #77
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175269333
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:20 schreef Abed het volgende:

[..]

Nogal veel mensen die ook voor verandering zijn. En hier roepen ze dat slechtst een groepje van 20 mensen is.
Mondjes gesnoerd.
Er wordt niet gevraagd wat er veranderd moet worden. Terug naar de Zwarte Piet van vijftig jaar terug is óók een verandering.
pi_175269370
Ik gooi hem er nog maar eens in.

quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:13 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

We zouden ook eens kunnen kiezen voor het uitzenden van 'zwart gemaakt' in plaats van praten over zwarte piet en een link leggen met racisme/slavernij terwijl deze er niet is.
Maak mensen wijzer en breng beide groepen samen om zwarte piet wat aan te passen middels een baard of zo.

Dat lijkt me veel vruchtbaarder dan gezeik over wel of niet het recht hebben om te demonstreren en of protest aan te tekenen en aanpassingen doen zonder beide groepen daarbij te betrekken want dan blijf je bezig.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 23 november 2017 @ 22:32:47 #79
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175269373
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:24 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Voor de duidelijkheid: voor een optocht heb je een evenementenvergunning nodig, voor een demonstratie geldt alleen meldplicht.
De demo van de anti-pieten was een optocht door Dokkum, langs de intocht-route naar een vaste plek.
pi_175269392
Afijn, Jerry Afriyie heeft vandaag weer acte de presence gegeven op de "UN Conference for the International Decade of People of African Descent in Geneva" waar hij uiteraard weer flink heeft afgegeven op het racistische en discriminerende Nederland en uiteraard Zwarte Piet.

https://www.facebook.com/jklrebel/posts/1722148517797968
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 23 november 2017 @ 22:34:12 #81
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_175269407
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:29 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En in welke debiele gemeente werk jij dan dat je het beter weet?

Dit gaat, zoals eerder al aangehaald, o.a. om de veilgheid, zowel van de demonstranten als van omwonenden en voorbijgangers. Er wordt gekeken of het op dat tijdstip en op die plaats wel verantwoordelijk is om iets te organiseren. Bij de aanvraag worden politie en brandweer ingelicht, zodat ze op de hoogte zijn. Veel meer is het niet. Het is niet dat een of andere ambtenaar wordt betaald om te denken of het moreel verantwoord/politiek correct is de demonstratie te laten plaatsvinden. Er zitten geen politieke motieven achter en het wordt niet in de gemeenteraad besproken.

Dit ging over de gemeente Den Haag. Zelfde geluiden ken ik uit diverse andere gemeenten. Kijk eens in zo'n huis-aan-huisblad, daar staan nota bene de aankondigingen (van de grotere evenementen) zodat je er bezwaar tegen kunt maken.
Een demonstratie is gewoon GEEN evenement. Als jij beweert van wel, dan heeft de gemeente waar jij werkte het niet begrepen, of jij niet. Een optocht is een evenement.

Je moet een demonstratie wel melden en onder bepaalde omstandigheden kan dan geweigerd worden.

Maar je opmerking dat voor een demonstratie een evenementenvergunning nodig is, is pure kolder.
pi_175269412
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:30 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik zie in de eerste plaats al niet grote verschillen tussen Randstad en platteland. Overal zou je kunnen zeggen is ongeveer 2/3 tegen verandering, met uitschieters in tegenstand tegen verandering, niet in voor verandering.
Als dit een beetje een representatieve steekproef is, dat weet ik niet natuurlijk.
2/3 zou ik willen definiëren als een grote meerderheid. Je kunt er de GW mee aanpassen in ieder geval, bij wijze van spreke dan.
Laten we dan in godsnaam hopen dat ZP niet in de GW terecht komt. :X
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175269439
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Laten we dan in godsnaam hopen dat ZP niet in de GW terecht komt. :X
Gaat ook niet gebeuren, het blijft een traditie door particulieren georganiseerd. Overheid zou zich er ook niet mee moeten bemoeien, behalve als de openbare orde bedreigd wordt uiteraard.
I´m back.
pi_175269441
Het is jammer dat de intellectuele groep die voor aanpassing zijn de beschaving heeft om geen mensen te gaan klemrijden en roeptoeteren, zo lijkt het net alsof het een kleine groep mensen zijn.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175269445
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:33 schreef Montagui het volgende:
Afijn, Jerry Afriyie heeft vandaag weer acte de presence gegeven op de "UN Conference for the International Decade of People of African Descent in Geneva" waar hij uiteraard weer flink heeft afgegeven op het racistische en discriminerende Nederland en uiteraard Zwarte Piet.

https://www.facebook.com/jklrebel/posts/1722148517797968


schmutzli
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175269477
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

De status quo is niet goed of slecht omdat het de status quo is.
Het gaat er niet om of het goed of slecht is, daar ga je nooit uit komen. Het gaat er om dat een kleine minderheid iets wil van een grote meerderheid.

Dat gaat niet lukken door de meerderheid tegen je in het harnas te jagen.

Een apathisch individualistisch verdeeld volk dat niets tekort komt verenigen om uit de luie stoel te komen om tegen jouw clubje in actie te komen. Nou, dan heb je iets toch echt grondig verkeerd aangepakt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175269479
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:32 schreef bedachtzaam het volgende:
Ik gooi hem er nog maar eens in.

[..]

Denk wel dat de docu's van AJ Scheer een stuk verduidelijking geven, maar verwacht niet dat de anti-Pieten het zullen, of willen, begrijpen. Ze zullen het weglachen als flauwekul, want Zwarte Piet is immers een karikatuur van een neger(slaaf).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175269512
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:35 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

schmutzli
Gouden kans! Maar hij zal ze wel niet zijn tegengekomen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175269515
Toen ik zei dat 20% voor verandering is werd ik uitgelachen. Inmiddels wil 25% al dat zwarte piet wordt veranderd. Over 2 a 3 jaar is het 50%+.

Wat de meerderheid wil, moet gebeuren toch volgens velen hier? Dan kunnen we het over 3 jaar gewoon afschaffen zonder gezeur, overal.
pi_175269593
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:33 schreef Montagui het volgende:
Afijn, Jerry Afriyie heeft vandaag weer acte de presence gegeven op de "UN Conference for the International Decade of People of African Descent in Geneva" waar hij uiteraard weer flink heeft afgegeven op het racistische en discriminerende Nederland en uiteraard Zwarte Piet.

https://www.facebook.com/jklrebel/posts/1722148517797968
Wat een baas, mooi verwoord
pi_175269595
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:35 schreef Abed het volgende:
Het is jammer dat de intellectuele groep die voor aanpassing zijn de beschaving heeft om geen mensen te gaan klemrijden en roeptoeteren, zo lijkt het net alsof het een kleine groep mensen zijn.
Typisch weer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175269641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:41 schreef Montagui het volgende:

[..]

Typisch weer.
Ja, het is ook duidelijk niet intellectueel c.q. rationeel, dat deze mensen drijft, maar een gevoel. Een gevoel van erkenning zoeken (thymos) en dat dan projecteren op de sinterklaasviering.
I´m back.
pi_175269648
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het goed of slecht is, daar ga je nooit uit komen. Het gaat er om dat een kleine minderheid iets wil van een grote meerderheid.

Dat gaat niet lukken door de meerderheid tegen je in het harnas te jagen.

Een apathisch individualistisch verdeeld volk dat niets tekort komt verenigen om uit de luie stoel te komen om tegen jouw clubje in actie te komen. Nou, dan heb je iets toch echt grondig verkeerd aangepakt.
Dus moet de minderheid zich maar aanpassen aan de meerderheid?

Democratie betekent niet dat de minderheid altijd ondergeschikt is aan de meerderheid. Een bekende misvatting.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175269655
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:38 schreef ABombali het volgende:
Toen ik zei dat 20% voor verandering is werd ik uitgelachen. Inmiddels wil 25% al dat zwarte piet wordt veranderd. Over 2 a 3 jaar is het 50%+.

Wat de meerderheid wil, moet gebeuren toch volgens velen hier? Dan kunnen we het over 3 jaar gewoon afschaffen zonder gezeur, overal.
het gaat hard met het bewustzijn van de nederlandse bevolking, dat er wel degelijk iets mis is met zwarte piet en dit wordt gelukkig door miljoenen erkend, maar een traditie kan lang standhouden, al zeker in buiten de grote steden. maar zelfs daar begint het tij te keren, zelfs ik dokkum :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175269667
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:38 schreef ABombali het volgende:
Toen ik zei dat 20% voor verandering is werd ik uitgelachen. Inmiddels wil 25% al dat zwarte piet wordt veranderd. Over 2 a 3 jaar is het 50%+.

Wat de meerderheid wil, moet gebeuren toch volgens velen hier? Dan kunnen we het over 3 jaar gewoon afschaffen zonder gezeur, overal.
Of het nou echt zo snel gaat weet ik niet. Maar ik verwacht wel dat het die kant uitgaat ja.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175269679
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is ook duidelijk niet intellectueel c.q. rationeel, dat deze mensen drijft, maar een gevoel. Een gevoel van erkenning zoeken (thymos) en dat dan projecteren op de sinterklaasviering.
En wat is daar precies verkeerd of minderwaardig aan? Ontken je dat er zoiets als een gevoelsleven bestaat?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175269708
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:44 schreef Slayage het volgende:

[..]

het gaat hard met het bewustzijn van de nederlandse bevolking, dat er wel degelijk iets mis is met zwarte piet en dit wordt gelukkig door miljoenen erkend, maar een traditie kan lang standhouden, al zeker in buiten de grote steden. maar zelfs daar begint het tij te keren, zelfs ik dokkum :Y
Dat geeft maar aan dat Nederland echt wel luistert en wil bewegen, alleen niet door zwarte piet maar gelijk in de kliko te gooien of mee te gaan in de belachelijke veronderstelling dat het met slavernij te maken heeft.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175269710
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:34 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Een demonstratie is gewoon GEEN evenement. Als jij beweert van wel, dan heeft de gemeente waar jij werkte het niet begrepen, of jij niet. Een optocht is een evenement.

Je moet een demonstratie wel melden en onder bepaalde omstandigheden kan dan geweigerd worden.

Maar je opmerking dat voor een demonstratie een evenementenvergunning nodig is, is pure kolder.
Ik kan hier ook niets vinden over dat het een evenement zou zijn:
https://www.nationaleombudsman.nl/uploads/rapport2007-290.pdf

Alleen dat er kennis van gegeven moet worden.
Make my day!
pi_175269720
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat is daar precies verkeerd of minderwaardig aan? Ontken je dat er zoiets als een gevoelsleven bestaat?
Nee, niet, maar iemand attendeerde erop dat deze mensen intellectueel gedreven worden, dat denk ik dus juist niet. Ik hecht er verder geen moreel oordeel aan, zoals je kunt lezen.
I´m back.
pi_175269724
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

De status quo is niet goed of slecht omdat het de status quo is.
Dat zegt hij dan ook niet. Hij zegt dat het onnoemelijk dom is om, de mensen van wie je iets wilt (in dit geval dus een (gedrags)verandering), boos te maken/tegen je in het harnas te jagen, omdat die mensen dan zeker niet gaan doen wat je wilt.
pi_175269732
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:38 schreef ABombali het volgende:
Toen ik zei dat 20% voor verandering is werd ik uitgelachen. Inmiddels wil 25% al dat zwarte piet wordt veranderd. Over 2 a 3 jaar is het 50%+.

Wat de meerderheid wil, moet gebeuren toch volgens velen hier? Dan kunnen we het over 3 jaar gewoon afschaffen zonder gezeur, overal.
Ga daar dan in stilte op wachten.
pi_175269740
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:38 schreef ABombali het volgende:
Toen ik zei dat 20% voor verandering is werd ik uitgelachen. Inmiddels wil 25% al dat zwarte piet wordt veranderd. Over 2 a 3 jaar is het 50%+.

Wat de meerderheid wil, moet gebeuren toch volgens velen hier? Dan kunnen we het over 3 jaar gewoon afschaffen zonder gezeur, overal.
Hoe weet je dat? Dat het toeneemt? Heb je de cijfers van paar vorige jaren dan?
Misschien neemt het wel af.
I´m back.
pi_175269741
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dus moet de minderheid zich maar aanpassen aan de meerderheid?

Democratie betekent niet dat de minderheid altijd ondergeschikt is aan de meerderheid. Een bekende misvatting.
Nee de minderheid is niet ondergeschikt maar de meerderheid bepaalt met inachtneming van de belangen van de minderheden. Als die minderheid vervolgens ieder compromis naar de prullenbak verwijst en blijft volharden in hun eigen standpunt houdt het op. En ja, dan heeft die minderheid zich maar te schikken naar de meerderheid. Dat is doodnormaal, dat werkt op ontelbaar veel terreinen zo.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175269753
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:47 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Ga daar dan in stilte op wachten.
Nee ik moet mensen bewust maken, ik zal iedereen proberen in te lichten en ik raad iedereen aan hetzelfde te doen
pi_175269755
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, niet, maar iemand attendeerde erop dat deze mensen intellectueel gedreven worden, dat denk ik dus juist niet. Ik hecht er verder geen moreel oordeel aan, zoals je kunt lezen.
Akkoord.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175269768
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Of het nou echt zo snel gaat weet ik niet. Maar ik verwacht wel dat het die kant uitgaat ja.
Nee hoor het demonstratie/actie gebeuren van kozp is voorbij .
Zodra dit soort clubjes voor geweld gaan kiezen zijn de mensen& overheid ze snel beu .
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175269772
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Dat het toeneemt? Heb je de cijfers van paar vorige jaren dan?
Misschien neemt het wel af.
die 25% zag ik ook ergens langskomen itt wat jaren terug
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_175269775
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:48 schreef ABombali het volgende:

[..]

Nee ik moet mensen bewust maken, ik zal iedereen proberen in te lichten en ik raad iedereen aan hetzelfde te doen
Waarvan?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175269787
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Dat het toeneemt? Heb je de cijfers van paar vorige jaren dan?
Misschien neemt het wel af.
Er zijn al een paar onderzoeken geweest ja, makkelijk te vinden op google. Ze zijn niet waterdicht, soms een te kleine steekproef of niet representatief voor de gehele bevolking. Maar er zit een stijgende lijn in
pi_175269794
En wie zou zwarte piet moeten afschaffen dan. Als een fries dorp nog 100 jaar sinterklaas met zwarte pieten wil vieren moeten zij dat weten.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175269795
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:14 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, een demonstratievergunning bestaat niet. Wel een evenementenvergunning. Wie iets op de openbare straat organiseert, moet zo'n vergunning aanvragen. Zie de Algemene Plaatselijke Verordening voor details.
Het maakt daarbij niet uit of je een burenbarbecue houdt of een anti-zwarte-piet-demonstratie. Het is dus heel goed mogelijk dat demonstranten geen evenementenvergunning hadden en dus geen toestemming om de openbare straat voor hun doeleinden te gebruiken.

Met vriendelijke groet,
ex-medewerker afdeling evenementenvergunningen.
Dat zal dan per plek verschillen. In de APV van mijn gemeente staat precies het tegenovergestelde. Daar worden demonstraties onder het begrip 'evenement' juist buitengesloten. Vergelijk maar even de bureaucratie in Groningen voor een evenementenvergunning aanvragen versus een betoging houden.

Alleen al het idee dat je demonstratie niet zou mogen tenzij je minimaal 8 weken van tevoren een vergunning aanvraagt met een plattegrond en draaiboek. :') Dat het op andere plekken misschien anders werkt wil ik wel geloven. Of in ieder geval dat men dat de brave burgers kan doen geloven, zodat de brave bureaucraten ook weer wat werkverschaffing hebben, zodat ze zich op anonieme fora dan weer als experts kunnen profileren. Maar gelukkig wonen we in een vrij land.

En uit nieuwsgierigheid toch even Den Haag erbij gepakt, daar staat over manifestaties precies hetzelfde en wordt ook nergens genoemd dat er een evenementenvergunning verplicht zou zijn voor een demo. Zelfs voor een buurtbarbecue niet! Ook Den Haag is blijkbaar niet zo dictatoriaal ingesteld.
pi_175269799
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:48 schreef ABombali het volgende:

[..]

Nee ik moet mensen bewust maken, ik zal iedereen proberen in te lichten en ik raad iedereen aan hetzelfde te doen
Dan stel ik voor bij jezelf te beginnen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175269802
quote:
10s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

die 25% zag ik ook ergens langskomen itt wat jaren terug
Zijn er dan cijfers van zeg de periode 2014-2016?
I´m back.
pi_175269819
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:50 schreef habitue het volgende:
En wie zou zwarte piet moeten afschaffen dan. Als een fries dorp nog 100 jaar sinterklaas met zwarte pieten wil vieren moeten zij dat weten.
Bij ons ook, gewoon weer zwarte pieten in het dorp!
pi_175269831
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Zijn er dan cijfers van zeg de periode 2014-2016?
https://www.elsevierweekb(...)n-aanpassing-395674/
pi_175269851
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:49 schreef ABombali het volgende:

[..]

Er zijn al een paar onderzoeken geweest ja, makkelijk te vinden op google. Ze zijn niet waterdicht, soms een te kleine steekproef of niet representatief voor de gehele bevolking. Maar er zit een stijgende lijn in
Een stijgende lijn in steekproeven die niet waterdicht of representatief zijn, ja daar hebben we echt wat aan. De steekproef van geenstijl (niet waterdicht en niet representatief) laat een tegenovergestelde trend zien.

Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175269854
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:50 schreef habitue het volgende:
En wie zou zwarte piet moeten afschaffen dan. Als een fries dorp nog 100 jaar sinterklaas met zwarte pieten wil vieren moeten zij dat weten.
Klopt, is verder een particulier feest, er is geen Zwarte Piet-wet waarin beschreven staat hoe Zwarte Piet eruit zou moeten zien, dus iedereen is geheel vrij in hoe dat feest verder wordt aangekleed.
I´m back.
pi_175269855
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:33 schreef Montagui het volgende:
Afijn, Jerry Afriyie heeft vandaag weer acte de presence gegeven op de "UN Conference for the International Decade of People of African Descent in Geneva" waar hij uiteraard weer flink heeft afgegeven op het racistische en discriminerende Nederland en uiteraard Zwarte Piet.

https://www.facebook.com/jklrebel/posts/1722148517797968
Wacht, heet hij serieus Jerry King Luther Afriyie? 8)7
pi_175269865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Dat het toeneemt? Heb je de cijfers van paar vorige jaren dan?
Misschien neemt het wel af.
Volgens peilingen van eenvandaag, die al een paar jaar peilt
Zie filmpje:
nov 2017 eenvandaag 68% proPiet 26% antiPiet
Het draagvlak voor Zwarte Piet loopt terug. Dat blijkt uit een peiling van EenVandaag onder ruim 38.000 mensen. In 2013 wilde 89 procent de traditionele Zwarte Piet behouden. Dit percentage is inmiddels gezakt: 68 procent wil nu geen verandering aan Zwarte Piet. Van een kwart (26%) mogen er wel aanpassingen worden gedaan.
https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/
pi_175269884
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Zodra dit soort clubjes voor geweld gaan kiezen zijn de mensen& overheid ze snel beu .
Ik ben die luitjes die menen dat ze de snelweg mogen afsluiten wel zat in elk geval. ;)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175269913
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:49 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Nee hoor het demonstratie/actie gebeuren van kozp is voorbij .
Zodra dit soort clubjes voor geweld gaan kiezen zijn de mensen& overheid ze snel beu .
Jij denkt niet dat er dan andere clubjes opstaan om te demonstreren?
Het gaat niet specifiek om dit clubje, maar om de mensen die protesteren.
Make my day!
pi_175269914
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Volgens peilingen van eenvandaag, die al een paar peilt
Zie filmpje:
nov 2017 eenvandaag 68% proPiet 26& antiPiet
Het draagvlak voor Zwarte Piet loopt terug. Dat blijkt uit een peiling van EenVandaag onder ruim 38.000 mensen. In 2013 wilde 89 procent de traditionele Zwarte Piet behouden. Dit percentage is inmiddels gezakt: 68 procent wil nu geen verandering aan Zwarte Piet. Van een kwart (26%) mogen er wel aanpassingen worden gedaan.
https://eenvandaag.avrotr(...)te-piet-loopt-terug/
Ja, en Hart van Nederland komt op een percentage uit van 92% voor een zwarte Zwarte Piet.

Peilingen. :')
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175269915
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Klopt, is verder een particulier feest, er is geen Zwarte Piet-wet waarin beschreven staat hoe Zwarte Piet eruit zou moeten zien, dus iedereen is geheel vrij in hoe dat feest verder wordt aangekleed.
Maar goed ook. Prog links zou het liefste boetes uitdelen voor het zwart schminken van je gezicht. Eng volk.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175269923
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:49 schreef ABombali het volgende:

[..]

Er zijn al een paar onderzoeken geweest ja, makkelijk te vinden op google. Ze zijn niet waterdicht, soms een te kleine steekproef of niet representatief voor de gehele bevolking. Maar er zit een stijgende lijn in
zo lek als een emmer :W
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175269924
quote:
Ah kijk, een geheim onderzoek:

quote:
Dat is wel iets hoger dan in 2014 en 2015, toen respectievelijk 12 en 17 procent zei dat Piet er anders uit moet gaan zien. Van Nederlanders met een Surinaamse of Antilliaanse achtergrond vindt iets minder van de helft dat het uiterlijk van Piet moet worden veranderd.
Het is dus wel toegenomen dus. Okee, volgende paar jaar blijven monitoren dan maar.
I´m back.
pi_175269929
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:54 schreef Montagui het volgende:

[..]

Ja, en Hart van Nederland komt op een percentage uit van 92% voor een zwarte Zwarte Piet.

Peilingen. :')
bron ?
pi_175269942
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wacht, heet hij serieus Jerry King Luther Afriyie? 8)7
Zijn artiestennaam is nog erger: Kno'ledge Cesare :')

Jezelf Kno'ledge noemen....dan maak je de verwachtingen toch wel erg hooggespannen :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175269947
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:54 schreef habitue het volgende:

[..]

Maar goed ook. Prog links zou het liefste boetes uitdelen voor het zwart schminken van je gezicht. Eng volk.
Jezelf zwart schminken voor een toneelstuk valt nog altijd onder artikel 1 van de Grondwet.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175269959
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Een stijgende lijn in steekproeven die niet waterdicht of representatief zijn, ja daar hebben we echt wat aan. De steekproef van geenstijl (niet waterdicht en niet representatief) laat een tegenovergestelde trend zien.

Zo lust ik er ook nog wel een paar.
Heb jij een goed onderzoek waarbij blijkt dat de meerderheid zwarte piet wilt behouden? Denk het niet, of zijn ze dan wel opeens representatief genoeg?
pi_175269983
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:54 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

zo lek als een emmer :W
Noem een paar goede onderzoeken waaruit blijkt dat de meerderheid zwarte piet wil behouden?
pi_175269989
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:54 schreef habitue het volgende:

[..]

Maar goed ook. Prog links zou het liefste boetes uitdelen voor het zwart schminken van je gezicht. Eng volk.
Ja, goed, geloof Gekke Geert verleden jaar ook het plan lanceerde om een Zwarte Piet wet aan te nemen. Dus vanaf twee zijden wordt dit initiatief wrs wel geapprecieerd. Maar ik ben daar wel op tegen in ieder geval.
I´m back.
pi_175270020
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175270039
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:56 schreef ABombali het volgende:

[..]

Noem een paar goede onderzoeken waaruit blijkt dat de meerderheid zwarte piet wil behouden?
Accepteer nou maar dat er geen goede onderzoeken zijn. Met elke peiling is wel iets mis. Daar weten ze in de VS alles van.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175270064
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:59 schreef Montagui het volgende:

[..]

Accepteer nou maar dat er geen goede onderzoeken zijn. Met elke peiling is wel iets mis. Daar weten ze in de VS alles van.
Ja en daarom vind ik het raar dat mensen beweren dat een meerderheid tegen afschaffing is. Misschien is 50% al voor afschaffing, weten we niet
pi_175270088
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:56 schreef ABombali het volgende:

[..]

Heb jij een goed onderzoek waarbij blijkt dat de meerderheid zwarte piet wilt behouden? Denk het niet, of zijn ze dan wel opeens representatief genoeg?
Nee die heb ik niet maar gezien het aantal gemeentes waar piet gewoon zwart is durf ik die stelling wel aan.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175270099
SBS6 campingzender onderzoek twijfelde niemand aan, worden er iets serieuzere onderzoeken gedaan met een ander resultaat...dan geloven mensen opeens niet meer in peilingen :') Fake news! Trump 2020!
pi_175270110
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:52 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wacht, heet hij serieus Jerry King Luther Afriyie? 8)7
Genoemd naar King Luther St. Martin, de bekende baptistische priester die in 1715 zijn 59 stellingen aan de kerk van Birmingham, Alabama plaatste. Of zoiets. Dat is in ieder geval wel hoe de intelligentsia van de antiracistische beweging ongeveer de geschiedkunde bedrijft.
pi_175270125
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:56 schreef ABombali het volgende:

[..]

Noem een paar goede onderzoeken waaruit blijkt dat de meerderheid zwarte piet wil behouden?
Kozp heeft nu het stempeltje van extreemlinkse antiracistische actiegroep.
Die gaan niet meer demonstreren
Het sprookje is over
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175270128
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goed, geloof Gekke Geert verleden jaar ook het plan lanceerde om een Zwarte Piet wet aan te nemen. Dus vanaf twee zijden wordt dit initiatief wrs wel geapprecieerd. Maar ik ben daar wel op tegen in ieder geval.
Aan beide kanten is het idioot inderdaad.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_175270130
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:00 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ja en daarom vind ik het raar dat mensen beweren dat een meerderheid tegen afschaffing is. Misschien is 50% al voor afschaffing, weten we niet
Dat kun je inderdaad jezelf wijsmaken en ik kan dat niet weerleggen. Misschien is 99% wel voor afschaffing, weten wij veel...

Je moet maar voor jezelf bepalen in welke veronderstelling je leeft.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175270146
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:03 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kozp heeft nu het stempeltje van extreemlinkse antiracistische actiegroep.
Die gaan niet meer demonstreren
Het sprookje is over
Mooi, dan is het tijd voor de normale mensen om er iets van te zeggen. Dan kunnen anti-pieten ook niet meer worden gedemoniseerd en is verandering dichterbij
pi_175270150
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Zijn artiestennaam is nog erger: Kno'ledge Cesare :')

Jezelf Kno'ledge noemen....dan maak je de verwachtingen toch wel erg hooggespannen :')
Is hij die 'vluchteling'/'asielprofiteur' uit Nigeria? Ik heb ooit een tenekromend iets van en over hem op joop gelezen, met zn moeder die zich grote zorgen maakt over de veiligheid van haar zoon hier in Nederland en blabla
pi_175270171
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:00 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ja en daarom vind ik het raar dat mensen beweren dat een meerderheid tegen afschaffing is. Misschien is 50% al voor afschaffing, weten we niet
Denk dat als je alle peilingen bij elkaar gooit dat er dan wel een redelijk gemiddelde uitkomt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175270185
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:04 schreef ABombali het volgende:

[..]

Mooi, dan is het tijd voor de normale mensen om er iets van te zeggen. Dan kunnen anti-pieten ook niet meer worden gedemoniseerd en is verandering dichterbij
Ben voor, maar denk dat het een utopie is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175270195
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:04 schreef ABombali het volgende:

[..]

Mooi, dan is het tijd voor de normale mensen om er iets van te zeggen. Dan kunnen anti-pieten ook niet meer worden gedemoniseerd en is verandering dichterbij
Nu wachten op de eerste normale mensen.
pi_175270197
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:04 schreef ABombali het volgende:

[..]

Mooi, dan is het tijd voor de normale mensen om er iets van te zeggen. Dan kunnen anti-pieten ook niet meer worden gedemoniseerd en is verandering dichterbij
Sterker nog ik denk dat de anti-pieten binnenkort niet meer kunnen pinnen :Y)
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175270198
quote:
Duidelijk.
Er klopt iets niet met die peilingen . Een verschil van 4% kan er zijn statistich, maar 24 % is te veel.

SBS6 had het over een peiling met 1200 ondervraagden
eenvandaag had 38.000 mensen gepeild.
Hoe groter het aantal hoe kleiner de afwijking van het werkelijk landelijk gemiddelde is. Dat is een statistische wet. Tenzij de groep niet willekeurig is, maar al uitgeselecteerd .

SBS 6 is het meest ongeloofwaardig. Ook het cijfer van 96% die klaar is met de discussie is wel erg hoog. Op het internet woedt de diskussie als vanouds.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bluesdude op 23-11-2017 23:22:49 ]
pi_175270217
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:04 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Is hij die 'vluchteling'/'asielprofiteur' uit Nigeria? Ik heb ooit een tenekromend iets van en over hem op joop gelezen, met zn moeder die zich grote zorgen maakt over de veiligheid van haar zoon hier in Nederland en blabla
Ghana. Yup dat is hem. Het vroegere maatje van Quinsy.

Hier nog gebroederlijk bijeen,

“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175270236
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Sterker nog ik denk dat de anti-pieten binnenkort niet meer kunnen pinnen :Y)
Mwah, ik denk niet dat dat al aan de orde is.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175270284
Zijn er nog basisscholen in de randstad waar Piet nog echt de klassieke zwarte Piet is?
Het is al flink aan het veranderen volgens mij.
Make my day!
pi_175270289
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:04 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Is hij die 'vluchteling'/'asielprofiteur' uit Nigeria? Ik heb ooit een tenekromend iets van en over hem op joop gelezen, met zn moeder die zich grote zorgen maakt over de veiligheid van haar zoon hier in Nederland en blabla
Ja dat is hij.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175270298
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:08 schreef Montagui het volgende:

[..]

Mwah, ik denk niet dat dat al aan de orde is.
Als je te boek staat als extreemlinkse antiracistische actiegroep gaan ze bevriezen.
En dat gaat snel hoor


[ Bericht 4% gewijzigd door StaceySinger op 23-11-2017 23:17:21 ]
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175270338
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:11 schreef agter het volgende:
Zijn er nog basisscholen in de randstad waar Piet nog echt de klassieke zwarte Piet is?
Het is al flink aan het veranderen volgens mij.
Op mijn dochters school (Rotterdam) wel. Volgens mij vrijwel overal nog. Ik weet 1 school in de buurt waar het is afgeschaft wegens dreigementen van een ouder om met demonstranten op te komen dagen. Die ouder wordt nu met de nek aangekeken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175270386
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:14 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Op mijn dochters school (Rotterdam) wel. Volgens mij vrijwel overal nog. Ik weet 1 school in de buurt waar het is afgeschaft wegens dreigementen van een ouder om met demonstranten op te komen dagen. Die ouder wordt nu met de nek aangekeken.
Ik ken geen enkele school waar die nog echt zwart is.
Ken ook geen onderzoek hierover. Maar als ik Google is ie in Den Haag en Utrecht niet vaak zwart meer (Amsterdam zal ook wel niet).

Kennelijk verschilt het dus nogal. :D
Make my day!
pi_175270404
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als je te boek staat als extreemlinkse antiracistische actiegroep gaan ze bevriezen.
En dat gaat snel hoor
[ afbeelding ]
Och, ze worden toch indirect gesponsord door Soros via New Urban Collective.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175270424
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:18 schreef Montagui het volgende:

[..]

Och, ze worden toch indirect gesponsord door Soros via New Urban Collective.
Klopt en die geldstromen snijden ze dan ook af :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175270428
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als je te boek staat als extreemlinkse antiracistische actiegroep gaan ze bevriezen.
En dat gaat snel hoor
[ afbeelding ]
Is dat strafbaar dan?
Make my day!
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 23:20:38 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175270431
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:17 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ken geen enkele school waar die nog echt zwart is.
Ken ook geen onderzoek hierover. Maar als ik Google is ie in Den Haag en Utrecht niet vaak zwart meer (Amsterdam zal ook wel niet).

Kennelijk verschilt het dus nogal. :D
Je woont in de Schilderswijk :?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175270433
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:20 schreef agter het volgende:

[..]

Is dat strafbaar dan?
huh ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175270508
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als je te boek staat als extreemlinkse antiracistische actiegroep gaan ze bevriezen.
En dat gaat snel hoor
[ afbeelding ]
Wie zijn "ze"?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175270515
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:21 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

huh ?
Is het strafbaar om lid te zijn van een extreem linkse groep als KOZP of een extreem rechtse groep alla Pegida (staan beiden genoemd als extreme organisaties in dat AIVD verslag)?
Het zijn geen groeperingen die als terroristisch aangemerkt worden. Dus ik zie niet op welke grond jij hun geld wil laten bevriezen.
Beide clubs zijn ook niet verboden.

Wat is er strafbaar aan?
Make my day!
pi_175270516
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:19 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Klopt en die geldstromen snijden ze dan ook af :7
Ook worden ze gesponsord door:

Amsterdam ZuidOost
Youth in Action
KPMG
ABN AMRO

http://nucnet.nl/sponsoren
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175270521
Nu bij Pauw. #kinderfeest
Genieten.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175270535
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:25 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wie zijn "ze"?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175270555
Sowww die Pauw snoert mondjes.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_175270560
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:17 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ken geen enkele school waar die nog echt zwart is.
Ken ook geen onderzoek hierover. Maar als ik Google is ie in Den Haag en Utrecht niet vaak zwart meer (Amsterdam zal ook wel niet).

Kennelijk verschilt het dus nogal. :D
Snap ik echt niks van. De school van mijn kind valt onder stichting BOOR, daar vallen geloof ik 87 scholen onder, die hadden aangegeven af te stappen van zwarte piet maar ik weet zo al 3 scholen van hun waar piet zwart is hier in Rotterdam.

Het is ook zo'n onzin. Vorig jaar heb ik als vrijwilliger meegeholpen op school met cadeautjes inpakken en de school versieren. Sta je daar met 12 ouders waarvan 5 zwart papieren zwarte pieten hoofden op te hangen in de school. De groep die er wakker van ligt is zo ontzettend klein.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175270570
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:26 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leg nog even uit hoe je van 'extreemlinkse antiracistische actiegroep' naar 'terroristische organisatie' komt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175270590
Betoog Jerry Afriyie rechtbank Den Haag 22 september ’16
“Ik heb geen regering of premier die voor mijn kind wil opkomen”

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
,,Mijn moeder belde mij op. Ze maakte zich ernstig zorgen over mijn veiligheid. Ooit ben ik naar Nederland gekomen, omdat hier veiliger zou zijn. Een kwart eeuw later vraagt mijn moeder zich af of ze er wel goed aan heeft gedaan om mij naar Nederland te sturen.''

Hihi

,,Ik sta hier voor u als iedere andere Nederlandse man of vrouw die zijn land lief heeft. U kijkt nu naar een vader die zijn kinderen en zijn naasten niet anders lief heeft dan u uw kinderen of kleinkinderen lief hebt''

Haha

,,Sinds mijn arrestatie en het intrekken van mijn beveiligingsvergunning moet ik leven met een minimuminkomen. Deze last is duidelijk voelbaar voor mijn kinderen, die het nu met veel minder moeten doen dan hun klasgenoten. Ik ben een harde werker, maar het wordt mij onmogelijk gemaakt om te werken voor mijn geld.''

Lol

,,Mijn dochtertje, mijn gouden turnster, zij was 4 jaar oud, toen de rechten van haar vader voor de tweede keer in haar korte leven werd geschonden. Voor haar hebben wij het heel lang kunnen verbergen. Maar vorige week was ik mijn laptop vergeten te sluiten. Ze liep naar de laptop toe en zag de bekende foto van mijn arrestatie. Ze stond verstijfd stil. Ik schrok op mijn beurt toen ik zag waar zij verstijfd naar keek. Haar woorden waren “waarom doet de politie papa pijn?” ''

rolf

,,De moeders, de vaders, de jongeren en ouderen die de afgelopen vijf jaar de straat op zijn gegaan, doen dit niet omdat ze graag in de regen protesteren of omdat ze geradicaliseerd zijn. Ze doen het uit machteloosheid. De machteloosheid wanneer je toe moet zien hoe je kind opgroeit in een land waar racisme zo gewoon is, dat men zich verbaast dat burgers er iets van zeggen. De machteloosheid om niet in staat of in een positie te zijn om jouw kind veiligheid te bieden, de machteloosheid om jouw kind niet als blijste kind op aarde te zien op een dag die een ‘kinderfeest’ hoort te zijn. Ik heb het hier over een machteloosheid die van generatie op generatie is doorgegeven. Wij hebben de machteloosheid van de voorouders geërfd.''

roflecopter

Deze flapdrol komt uit Ghana, zijn voorouders ook. Ik bedoel wtf, wtf, WTF.

Verder heb ik deze proza niet kunnen lezen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 23:32:25 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175270629
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:30 schreef WodanIsGroot het volgende:
Betoog Jerry Afriyie rechtbank Den Haag 22 september ’16
“Ik heb geen regering of premier die voor mijn kind wil opkomen”
Prachtig tekenend van wat er mis is met het volk tegen ZP.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175270634
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Leg nog even uit hoe je van 'extreemlinkse antiracistische actiegroep' naar 'terroristische organisatie' komt.
Ik ben ook heel benieuwd.
Make my day!
pi_175270641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:28 schreef Molurus het volgende:

[..]

Leg nog even uit hoe je van 'extreemlinkse antiracistische actiegroep' naar 'terroristische organisatie' komt.
Waar schrijf ik terroristische organisatie?
Ze (Kick Out Zwarte Piet) zijn opgenomen in > Dreigingsbeeld Terrorisme

De publicatie geeft inzicht in het actuele dreigingsbeeld van november 2017 en de factoren die daartoe aanleiding geven.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
  donderdag 23 november 2017 @ 23:34:13 #172
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_175270661
Ms is het simpel gedacht, maar laten we zwarte piet tot Paarse Piet omsminken.
De kinderen maakt het geen reet uit.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_175270677
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Waar schrijf ik terroristische organisatie?
Dat impliceer je door te stellen dat er rekeningen geblokkeerd kunnen worden. Anders kan dat niet.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175270683
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Waar schrijf ik terroristische organisatie?
Ze zijn opgenomen in > Dreigingsbeeld Terrorisme

De publicatie geeft inzicht in het actuele dreigingsbeeld van november 2017 en de factoren die daartoe aanleiding geven.
En waarom worden dan de tegoeden bevroren?
Make my day!
pi_175270686
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:33 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Waar schrijf ik terroristische organisatie?
Ze zijn opgenomen in > Dreigingsbeeld Terrorisme

De publicatie geeft inzicht in het actuele dreigingsbeeld van november 2017 en de factoren die daartoe aanleiding geven.
Maar betekent dat niet meer: we houden ze in de gaten? En niet: we bevriezen de geldstromen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 23:35:45 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175270688
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:34 schreef Vallon het volgende:
Ms is het simpel gedacht, maar laten we zwarte piet tot Paarse Piet omsminken.
De kinderen maakt het geen reet uit.
Waarom zouden we dat doen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175270707
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:11 schreef Ryan3 het volgende:
Bron opiniepanel (ik weet niet wat dat is verder): maar dit plaatje kwam voorbij.

[ afbeelding ]
Die in NH is echt totaal niet representatief. Misschien in Amsterdam niet, maar in de rest van NH moet je met je poten van ZP afblijven.

Hele grote bias tussen grotestadsvolk en de rest.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175270719
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar betekent dat niet meer: we houden ze in de gaten? En niet: we bevriezen de geldstromen?
Ze komen in dat Dreigingsbeeld Terrorisme op advies van de aivd
Lopende een onderzoek mogen ze geldstromen bevriezen
logisch toch ook ?
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175270725
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:34 schreef Vallon het volgende:
Ms is het simpel gedacht, maar laten we zwarte piet tot Paarse Piet omsminken.
De kinderen maakt het geen reet uit.
Nee. Is de oplossing niet. Want dan staan de antipieten alsnog te janken.
Alles moet weg volgens hun.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_175270729
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Maar betekent dat niet meer: we houden ze in de gaten? En niet: we bevriezen de geldstromen?
Precies. Er kunnen geen rekeningen worden bevroren alleen maar omdat ze in de gaten worden gehouden.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 23:39:36 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175270763
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Die in NH is echt totaal niet representatief. Misschien in Amsterdam niet, maar in de rest van NH moet je met je poten van ZP afblijven.

Hele grote bias tussen grotestadsvolk en de rest.
Hier ook. Het Leidse anti-ZP clubje bestaat maar uit 50 aanhangers, die kunnen echt totaal geen medestanders vinden. De intocht in Leiden is dan met een klein percentage roetveegpieten, maar verder hebben letterlijke alle andere omringende gemeenten 100% zwarte Zwarte Pieten. Scholen kan ik weinig over zeggen, maar dat zal in de hele regio wel redelijk richting de 100% gaan als ik het zo hoor.

Het is iets van de grote steden, verder nergens anders.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175270768
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Precies. Er kunnen geen rekeningen worden bevroren alleen maar omdat ze in de gaten worden gehouden.
Dreigingsbeeld Terrorisme man denk ff na
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175270770
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:37 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ze komen in dat Dreigingsbeeld Terrorisme op advies van de aivd
Lopende een onderzoek mogen ze geldstromen bevriezen
logisch toch ook ?
Ja dat ze het mogen, wellicht. Ik zie het eerlijk gezegd niet snel gebeuren onder de huidige omstandigheden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175270782
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:37 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ze komen in dat Dreigingsbeeld Terrorisme op advies van de aivd
Lopende een onderzoek mogen ze geldstromen bevriezen
logisch toch ook ?
Nee. Niet logisch.
De club is niet verboden of zo.
Op basis waarvan moeten die geldstromen bevroren worden dan? 8)7
Make my day!
pi_175270793
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat ze het mogen, wellicht. Ik zie het eerlijk gezegd niet snel gebeuren onder de huidige omstandigheden.
Kan zijn dat de AIVD iets op het spoor is waar wij niets van weten
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175270807
quote:
3s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:34 schreef Vallon het volgende:
Ms is het simpel gedacht, maar laten we zwarte piet tot Paarse Piet omsminken.
De kinderen maakt het geen reet uit.
Daarmee schend je mijn vrijheid van religie.
pi_175270814
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:40 schreef agter het volgende:

[..]

Nee. Niet logisch.
De club is niet verboden of zo.
Op basis waarvan moeten die geldstromen bevroren worden dan? 8)7
Ik zeg niet dat het moet maar weet wel dat ze dat meestal doen bij dit soort dreigingen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175270826
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:40 schreef agter het volgende:

[..]

Nee. Niet logisch.
De club is niet verboden of zo.
Op basis waarvan moeten die geldstromen bevroren worden dan? 8)7
Omdat het een terroristisch clubje is dat gedreigd heeft een tent in de fik te steken omdat er zwarte pieten zouden zijn.
Zulke dreigementen worden nogal serieus genomen, kijk maar naar Sylvana.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175270839
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:42 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het moet maar weet wel dat ze dat meestal doen bij dit soort dreigingen
Bij geldstromen van en naar terroristische organisaties, ja.

Da's hier niet aan de orde.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175270842
De agressie van die club is buiten alle proporties.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175270843
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hier ook. Het Leidse anti-ZP clubje bestaat maar uit 50 aanhangers, die kunnen echt totaal geen medestanders vinden. De intocht in Leiden is dan met een klein percentage roetveegpieten, maar verder hebben letterlijke alle andere omringende gemeenten 100% zwarte Zwarte Pieten. Scholen kan ik weinig over zeggen, maar dat zal in de hele regio wel redelijk richting de 100% gaan als ik het zo hoor.

Het is iets van de grote steden, verder nergens anders.
Nou hier in Rotterdam gewoon zwart op school bij mijn kind. En je hebt hier verschillende intochten, de officiële gemeentelijke intocht zonder zwarte pieten. Maar in bijna elk stadsdeel heb je intochten in het winkelcentrum, georganiseerd door de winkeliersvereniging, daar zie ik tot op heden ook alleen zwarte pieten.

En blanke en zwarte ouders en kinderen die ze lachend en stralend onthalen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175270850
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 21:54 schreef WodanIsGroot het volgende:
Vasilevski brengt het niveau omhoog.
En refereert naar dit fil.pje
Opmerkelijk hoe bijna alle politici het Sinterklaasfeest benoemen boven het recht op demonstratie
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175270872
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:43 schreef Molurus het volgende:

[..]

Bij geldstromen van en naar terroristische organisaties, ja.

Da's hier niet aan de orde.
Daarom is de de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding er mee bezig
Droom gerust verder :7
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175270882
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hier ook. Het Leidse anti-ZP clubje bestaat maar uit 50 aanhangers, die kunnen echt totaal geen medestanders vinden. De intocht in Leiden is dan met een klein percentage roetveegpieten, maar verder hebben letterlijke alle andere omringende gemeenten 100% zwarte Zwarte Pieten. Scholen kan ik weinig over zeggen, maar dat zal in de hele regio wel redelijk richting de 100% gaan als ik het zo hoor.

Het is iets van de grote steden, verder nergens anders.
Ja en dan als die grote steden roetveeg pieten hebben dan is dat NOG niet genoeg, het is never nooit niet genoeg! Omdat dat groepje vol met agressie zit, komen uit Afrikaanse landen waar meningsverschillen erop uit draaien dat mensen ledematen verliezen!
En die attitude hebben ze nog steeds.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175270883
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:41 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Kan zijn dat de AIVD iets op het spoor is waar wij niets van weten
Volgens mij moet je die dreigingsmonitor meer zien als een soort signaleringslijst van clubjes die weleens misschien uit zouden kunnen groeien tot gewelddadig en dus in de gaten gehouden moeten worden.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175270913
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nou hier in Rotterdam gewoon zwart op school bij mijn kind. En je hebt hier verschillende intochten, de officiële gemeentelijke intocht zonder zwarte pieten. Maar in bijna elk stadsdeel heb je intochten in het winkelcentrum, georganiseerd door de winkeliersvereniging, daar zie ik tot op heden ook alleen zwarte pieten.

En blanke en zwarte ouders en kinderen die ze lachend en stralend onthalen.
Ja hier ook, de winkelcentra weten wel waar abraham de mosterd haalt, en gaan hun eigen klandizie niet bevechten.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175270922
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Daarom is de de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding er mee bezig
Droom gerust verder :7
Voordat je tegoeden kunt bevriezen zal het toch echt eerst moeten worden aangemerkt als een terroristische organisatie. Anders kun je die tegoeden helemaal niet bevriezen, al is de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding met 95% van haar capaciteit daarmee bezig.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_175270928
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:43 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Opmerkelijk hoe bijna alle politici het Sinterklaasfeest benoemen boven het recht op demonstratie
Tja, ze hebben 364 andere dagen om te demonstreren.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_175270937
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:45 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Volgens mij moet je die dreigingsmonitor meer zien als een soort signaleringslijst van clubjes die weleens misschien uit zouden kunnen groeien tot gewelddadig en dus in de gaten gehouden moeten worden.
Nee je komt op die lijst omdat de avid al genoeg informatie heeft om ze op die lijst te zetten .
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175270945
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:09 schreef Duveldrinker het volgende:
Ja en daarom moet hier een einde aan gemaakt worden. Politiek moet zich uitspreken. zwarte piet oké of niet.
Dat is dit jaar al door meerdere politici gedaan. Alleen Olengren en die griezel van Denk kozen de kant van de anti-pieten.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_175270960
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Nee je komt op die lijst omdat de avid al genoeg informatie heeft om ze op die lijst te zetten .
Ja en het is een groep die niks anders doet als demonstreren, ondertussen lopen ze in de bijstand.
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
  Moderator / Redactie Sport donderdag 23 november 2017 @ 23:51:07 #202
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175270997
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:48 schreef voetbalmanager2 het volgende:
griezel van Denk
Pleonasme gespot.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175271035
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:48 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Nee je komt op die lijst omdat de avid al genoeg informatie heeft om ze op die lijst te zetten .
Ja dat snap ik. Maar waar staat dan dat als je op die lijst staat dat je tegoeden bevroren worden? Als het een terroristische organisatie is is lidmaatschap een misdrijf, volgens mij lopen de leden nog rond. Ze kunnen de tegoeden wellicht bevriezen maar volgens mij is dat niet automatisch als je op die lijst staat.

Denk eerder dat ze de leden en commandostructuur in kaart brengen en wat infiltreren en afluisteren.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175271045
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:44 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Daarom is de de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding er mee bezig
Droom gerust verder :7
Zelfde rapport, zelfde hoofdstuk:
“De meest zichtbare manifestatie van extreemrechts wordt in Nederland bepaald door groepen als Pegida, Identitair Verzet (ID-Verzet) en in toenemende mate Erkenbrand.”

Allemaal tegoeden bevriezen dan maar?

Echt hoor, daar gaat het rapport helemaal niet over. Het is een signalering van welke groepen mogelijk radicaler kunnen worden. Waar op gelet wordt.

Je kunt niet zomaar tegoeden bevriezen van allerlei mensen of clubs.
Make my day!
pi_175271049
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:47 schreef Molurus het volgende:

[..]

Voordat je tegoeden kunt bevriezen zal het toch echt eerst moeten worden aangemerkt als een terroristische organisatie. Anders kun je die tegoeden helemaal niet bevriezen, al is de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding met 95% van haar capaciteit daarmee bezig.
Nee hoor dat doet justitie met 1 druk op de knop en dan er komt geen geld meer uit de muur.
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175271086
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:53 schreef agter het volgende:

[..]

Zelfde rapport, zelfde hoofdstuk:
“De meest zichtbare manifestatie van extreemrechts wordt in Nederland bepaald door groepen als Pegida, Identitair Verzet (ID-Verzet) en in toenemende mate Erkenbrand.”

Allemaal tegoeden bevriezen dan maar?

Echt hoor, daar gaat het rapport helemaal niet over. Het is een signalering van welke groepen mogelijk radicaler kunnen worden. Waar op gelet wordt.

Je kunt niet zomaar tegoeden bevriezen van allerlei mensen of clubs.
Dat is gewoon nationale en Europese regelgeving
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175271183
“Minister Koenders van Buitenlandse Zaken heeft 15 Nederlanders toegevoegd aan de nationale terrorismelijst. Zij kunnen vanaf nu niet meer bij hun geld. Op de lijst staan nu in totaal 76 personen en 3 organisaties. Het merendeel van de personen is betrokken bij terroristische activiteiten in Syrië en Irak.”
https://www.rijksoverheid(...)nale-terrorismelijst

En binnenkort komt de vierde organisatie KOZP hierbij? _O-
Make my day!
pi_175271240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:05 schreef Montagui het volgende:

[..]

Denk dat als je alle peilingen bij elkaar gooit dat er dan wel een redelijk gemiddelde uitkomt.
Ja en dan zie je alsnog een stijgende lijn
pi_175271261
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:00 schreef agter het volgende:
“Minister Koenders van Buitenlandse Zaken heeft 15 Nederlanders toegevoegd aan de nationale terrorismelijst. Zij kunnen vanaf nu niet meer bij hun geld. Op de lijst staan nu in totaal 76 personen en 3 organisaties. Het merendeel van de personen is betrokken bij terroristische activiteiten in Syrië en Irak.”
https://www.rijksoverheid(...)nale-terrorismelijst

En binnenkort komt de vierde organisatie KOZP hierbij? _O-
Dat is niet de bevriezingslijst he !
beter leren lezen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175271264
quote:
7s.gif Op donderdag 23 november 2017 22:49 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Waarvan?
Dat anderen last hebben van zwarte piet
pi_175271271
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:00 schreef agter het volgende:
“Minister Koenders van Buitenlandse Zaken heeft 15 Nederlanders toegevoegd aan de nationale terrorismelijst. Zij kunnen vanaf nu niet meer bij hun geld. Op de lijst staan nu in totaal 76 personen en 3 organisaties. Het merendeel van de personen is betrokken bij terroristische activiteiten in Syrië en Irak.”
https://www.rijksoverheid(...)nale-terrorismelijst

En binnenkort komt de vierde organisatie KOZP hierbij? _O-
Welnee, dat is een gevalletje wensdenken :D
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175271282
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat is niet de bevriezingslijst he !
beter leren lezen
Welke bevriezingslijst dan? Heb je een linkje?
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175271293
quote:
5s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:05 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Welke bevriezingslijst dan? Heb je een linkje?
moet je maar terug lezen
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175271297
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:04 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dat anderen last hebben van zwarte piet
Lekker vaag, we hebben allemaal last van de belastingaanslag elk jaar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175271326
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:06 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Lekker vaag, we hebben allemaal last van de belastingaanslag elk jaar.
Als je er echt last van hebt en je denkt dat een deel van de bevolking achter je staat, dan ben je vrij om te gaan demonstreren... mooi hè dat recht
pi_175271357
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:08 schreef ABombali het volgende:

[..]

Als je er echt last van hebt en je denkt dat een deel van de bevolking achter je staat, dan ben je vrij om te gaan demonstreren... mooi hè dat recht
Zeker.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175271406
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:04 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Dat is niet de bevriezingslijst he !
beter leren lezen
Er staan in heel NL 3 organisaties op die lijst. Maar over KOZP zeg jij:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:11 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

Als je te boek staat als extreemlinkse antiracistische actiegroep gaan ze bevriezen.
En dat gaat snel hoor
[ afbeelding ]
Je moet ze wel heel gevaarlijk vinden. :D
Make my day!
pi_175271413
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:06 schreef StaceySinger het volgende:

[..]

moet je maar terug lezen
Omdat ze genoemd worden in het rapport van de AIVD bedoel je? Want daar blijf je steeds maar mee komen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175271429
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:16 schreef agter het volgende:

[..]

Er staan in heel NL 3 organisaties op die lijst. Maar over KOZP zeg jij:

[..]

Je moet ze wel heel gevaarlijk vinden. :D
Ik vind ze niet gevaarlijk maar de AIVD blijkbaar wel
"A lie is a lie even if everyone believes it. The truth is the truth even if no one believes it."
pi_175271445
Is hier trouwens iemand die zich gekwetst voelt door het figuur zwarte piet?

En dan niet iemand die vindt dat het kwetsend is, maar iemand die het zo ervaart.

Iemand?
pi_175271500
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:04 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dat anderen last hebben van zwarte piet
Wie moet je daar dan nog bewust van maken?
pi_175271506
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:25 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wie moet je daar dan nog bewust van maken?
De overige 75% want ze begrijpen het nog niet
pi_175271517
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:25 schreef ABombali het volgende:

[..]

De overige 75% want ze begrijpen het nog niet
Maak mij bewust.

Jij bent gekwetst door zwarte piet?
pi_175271639
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:25 schreef ABombali het volgende:

[..]

De overige 75% want ze begrijpen het nog niet
Er is denk ik niemand die zich er niet van bewust is dat er mensen zijn die last hebben van Zwarte Piet. Die kleine groep die er last van heeft is echter geen reden om Zwarte Piet af te schaffen.
pi_175271655
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:25 schreef ABombali het volgende:

[..]

De overige 75% want ze begrijpen het nog niet
Ik denk dat ze het prima begrijpen maar het er gewoon niet mee eens zijn
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175271677
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het prima begrijpen maar het er gewoon niet mee eens zijn
Jawel, maar het is een rassenkwestie geworden en het gaat nu om trots. Als zwarte piet weg gaat dan denken mensen dat Nederland zich over geeft aan de multiculturele samenleving ofzo
pi_175271689
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:42 schreef ABombali het volgende:

[..]

Jawel, maar het is een rassenkwestie geworden en het gaat nu om trots. Als zwarte piet weg gaat dan denken mensen dat Nederland zich over geeft aan de multiculturele samenleving ofzo
En wat begrijpen ze dan niet?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175271699
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En wat begrijpen ze dan niet?
Dat het niet zo is, en dat het gewoon afgeschaft kan worden zodat niemand er meer last van heeft. Daarna kunnen we samen sinterklaas vieren met zijn allen
pi_175271716
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:45 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dat het niet zo is, en dat het gewoon afgeschaft kan worden zodat niemand er meer last van heeft. Daarna kunnen we samen sinterklaas vieren met zijn allen
Welke last ervaar jij?
pi_175271725
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:45 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dat het niet zo is, en dat het gewoon afgeschaft kan worden zodat niemand er meer last van heeft. Daarna kunnen we samen sinterklaas vieren met zijn allen
Ze snappen wel dat het kan, ze willen het gewoon niet.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175271753
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:46 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Welke last ervaar jij?
Ik persoonlijk? Niks...

Waar donkergekleurde mensen last van hebben? Dat is al 100x gezegd, en dan roepen ze hier dat het niet klopt en dat ze er verkeerd naar kijken dus ze kunnen er geen last van hebben blabla
pi_175271758
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:42 schreef ABombali het volgende:

[..]

Jawel, maar het is een rassenkwestie geworden en het gaat nu om trots. Als zwarte piet weg gaat dan denken mensen dat Nederland zich over geeft aan de multiculturele samenleving ofzo
Nee, om je wat bewuster te maken, het is geen rassenkwestie want zwarte piet is immers geen neger al kun je misschien vinden dat hij er op lijkt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175271761
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:53 schreef bedachtzaam het volgende:

Nee, om je wat bewuster te maken, het is geen rassenkwestie want zwarte piet is immers geen neger al kun je misschien vinden dat hij er op lijkt.
Ja goed voorbeeld, dit bedoel ik
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 24 november 2017 @ 00:55:10 #234
213457 engine
pi_175271766
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:42 schreef ABombali het volgende:

[..]

Als zwarte piet weg gaat dan denken mensen dat Nederland zich over geeft aan de multiculturele samenleving ofzo
Maar hebben jullie als voorstanders van zwarte piet niet het gevoel dat dit leeft onder sommige van de voorstanders? Het is misschien ook maar een klein groepje maar dat gevoel heb ik wel als ik soms nieuwsberichten en reacties daarop lees.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_175271768
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:52 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ik persoonlijk? Niks...

Waar donkergekleurde mensen last van hebben? Dat is al 100x gezegd, en dan roepen ze hier dat het niet klopt en dat ze er verkeerd naar kijken dus ze kunnen er geen last van hebben blabla
Hier ga je fout, het gros van de anti club is gewoon blank.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175271774
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:52 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ik persoonlijk? Niks...

Waar donkergekleurde mensen last van hebben? Dat is al 100x gezegd, en dan roepen ze hier dat het niet klopt en dat ze er verkeerd naar kijken dus ze kunnen er geen last van hebben blabla
Mijn broer was een neger hij had nergens last van..
pi_175271785
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:52 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ik persoonlijk? Niks...

Waar donkergekleurde mensen last van hebben? Dat is al 100x gezegd, en dan roepen ze hier dat het niet klopt en dat ze er verkeerd naar kijken dus ze kunnen er geen last van hebben blabla
En donkergekleurde mensen hebben jou nodig?

Je vindt ze minder bekwaam?
pi_175271788
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:56 schreef madam-april het volgende:

[..]

Mijn broer was een neger hij had nergens last van..
Was een neger? Wat is er gebeurd? geschoten door ibehesj?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 24 november 2017 @ 00:58:54 #239
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175271790
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:55 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Hier ga je fout, het gros van de anti club is gewoon blank.
Dat maakt het natuurlijk helemaal zinloos.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175271791
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:57 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

En donkergekleurde mensen hebben jou nodig?

Je vindt ze minder bekwaam?
Donkergekleurde mensen zijn een minderheidsgroep in Nederland, dus ja ze hebben anderen nodig om verandering te kunnen realiseren
pi_175271804
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:58 schreef ABombali het volgende:

[..]

Donkergekleurde mensen zijn een minderheidsgroep in Nederland, dus ja ze hebben anderen nodig om verandering te kunnen realiseren
Nobel van je.
Dus je neemt het ook voor minderheden zoals travestieten?

Of alleen voor deze vermeende minderheidsgroep die zich afzet tegen (in hun ogen: oude) Nederland.
pi_175271811
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:01 schreef WodanIsGroot het volgende:

Nobel van je.
Dus je neemt het ook voor minderheden zoals travestieten?

Of alleen voor de minderheidsgroep die zich afzet tegen (in hun ogen: oude) Nederland
Ik kom vaak op voor homo's etc ja.. is daar iets mis mee?
pi_175271815
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:52 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ik persoonlijk? Niks...

Waar donkergekleurde mensen last van hebben? Dat is al 100x gezegd, en dan roepen ze hier dat het niet klopt en dat ze er verkeerd naar kijken dus ze kunnen er geen last van hebben blabla
Wat is dat dan precies waar donkergekleurde mensen volgens jou last van hebben?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175271820
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:03 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat is dat dan precies waar donkergekleurde mensen volgens jou last van hebben?
Ik mag het niet zeggen anders krijg ik weer een ban...
pi_175271826
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:03 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ik mag het niet zeggen anders krijg ik weer een ban...
Wat is dat nu weer voor onzin?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175271846
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Wat is dat nu weer voor onzin?
Ja niet alle meningen zijn toegestaan... maar ik hou me nu aan de regels
pi_175271849
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat maakt het natuurlijk helemaal zinloos.
Dat is het dus ook, de hele discussie is belachelijk.
Bovendien, er is altijd wel iets waar iemand aanstoot aan kan nemen, ooit hadden we een dikke huid.
Bovenal vind ik de tijd en energie die verloren gaat om zwarte piet als slaaf neer te zetten 100 keer beter besteed als deze ingezet word om wat aan slavernij te doen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175271854
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:02 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ik kom vaak op voor homo's etc ja.. is daar iets mis mee?
Nee hoor.

Ik vraag me af waarom jij je geroepen voelt voor je kruistocht.

Ik twijfel tussen:
A) je denkt minderwaardig over 'donkergekleurde mensen'.
B) Je hebt een aversie jegens traditioneel Nederland.
C) Je beeld je in dat je superman bent en je redt denkbeeldige slachtoffers.

Meer kan ik serieus niet bedenken.
pi_175271861
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:07 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ja niet alle meningen zijn toegestaan... maar ik hou me nu aan de regels
Komt over als een zwaktebod.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_175271863
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:08 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Nee hoor.

Ik vraag me af waarom jij je geroepen voelt voor je kruistocht.

Ik twijfel tussen:
A) je denkt minderwaardig over 'donkergekleurde mensen'.
B) Je hebt een aversie jegens traditioneel Nederland.
C) Je beeld je in dat je superman bent en je redt denkbeeldige slachtoffers.

Meer kan ik serieus niet bedenken.
Jij mag denken wat je wilt, dat is waar jullie goed in zijn. Mensen in hokjes plaatsen en daarna demoniseren en monddood maken.
pi_175271870
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:09 schreef ABombali het volgende:

[..]

Jij mag denken wat je wilt, dat is waar jullie goed in zijn. Mensen in hokjes plaatsen en daarna demoniseren en monddood maken.
"Jullie" lol
pi_175271871
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:10 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

"Jullie" lol
Ja jullie.
pi_175271872
Humberto Tan nog steeds beveiligd om uitspraken Zwarte Piet

quote:
Presentator Humberto Tan wordt nog steeds beveiligd omdat hij zich twee jaar geleden uitsprak tegen Zwarte Piet.

Dat zei Tan donderdagavond in zijn eigen programma RTL Late Night. De presentator heeft naar eigen zeggen nog steeds beveiligers nodig die met hem mee lopen vanuit de opnamelocatie van het programma, het Schiller Hotel op het Rembrandtplein in Amsterdam, naar zijn auto in de parkeergarage.

De beveiliging van Tan kwam ter sprake toen het 'sinterklaasbestand' werd besproken in de talkshow. Tan wil aantonen dat de discussie totaal uit de hand is gelopen. "Ik heb al anderhalf jaar twee beveiligers nodig, omdat ik bedreigd word", aldus de RTL Late Night-presentator. "En waarom? Omdat ik me heb uitgesproken over Zwarte Piet. Het wordt misschien wat persoonlijk, maar volgens mij wel belangrijk in deze."

Eerder gaf de presentator ook al aan dat hij doodsbedreigingen heeft gekregen toen hij het opnam voor Sylvana Simons in haar strijd tegen Zwarte Piet.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 24 november 2017 @ 01:11:09 #254
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175271873
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:45 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dat het niet zo is, en dat het gewoon afgeschaft kan worden zodat niemand er meer last van heeft. Daarna kunnen we samen sinterklaas vieren met zijn allen
Ik wil geen Sinterklaas vieren zonder Zwarte Piet, ik wil het ook niet vieren met mensen die tegen Zwarte Piet zijn. Ik wil het sowieso niet met zijn allen vieren. Ik ga toch ook niet heel de wereld uitnodigen op andere familiefeesten?
pi_175271874
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:10 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ja jullie.
Iedereen bij mij in het hokje?
pi_175271879
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:11 schreef Lunatiek het volgende:
0s.gif
Op vrijdag 24 november 2017 00:45 schreef ABombali het volgende:

[..]

Dat het niet zo is, en dat het gewoon afgeschaft kan worden zodat niemand er meer last van heeft. Daarna kunnen we samen sinterklaas vieren met zijn allen

Ik wil geen Sinterklaas vieren zonder Zwarte Piet, ik wil het ook niet vieren met mensen die tegen Zwarte Piet zijn. Ik wil het sowieso niet met zijn allen vieren. Ik ga toch ook niet heel de wereld uitnodigen op andere familiefeesten?
Jij bent sowieso al te oud, grow up en vier kerst ofzo
pi_175271885
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:11 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Iedereen bij mij in het hokje?
Ja problemen mee om in hokjes geplaatst te worden? Ga huilen
pi_175271899
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:13 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ja problemen mee om in hokjes geplaatst te worden? Ga huilen
Okay, bye.
pi_175271918
quote:
En als hij naar de albert heijn moet? dan heeft hij ze niet nodig?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 24 november 2017 @ 01:19:16 #260
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175271919
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:12 schreef ABombali het volgende:

[..]

Jij bent sowieso al te oud, grow up en vier kerst ofzo
Hoezo te oud? Als jij denkt dat het een kinderfeest is, snap je het hele Sinterklaas niet. Waardoor je ook niet begrijpt dat Zwarte Piet zwart moet zijn.

En dat kutkerst kan me gestolen worden. Kutchristenen met hun "vrede op aarde".
pi_175271924
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 00:58 schreef ABombali het volgende:

[..]

Was een neger? Wat is er gebeurd? geschoten door ibehesj?
Hij is overleden door een hartaandoening..
pi_175271925
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:19 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Hoezo te oud? Als jij denkt dat het een kinderfeest is, snap je het hele Sinterklaas niet. Waardoor je ook niet begrijpt dat Zwarte Piet zwart moet zijn.

En dat kutkerst kan me gestolen worden. Kutchristenen met hun "vrede op aarde".
Kerst is traditie, je wilt het gewoon verpesten voor de rest. Je snapt kerst gewoon niet
pi_175271933
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:19 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

En als hij naar de albert heijn moet? dan heeft hij ze niet nodig?
Echt hè :')
pi_175271956
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:20 schreef ABombali het volgende:

[..]

Kerst is traditie, je wilt het gewoon verpesten voor de rest. Je snapt kerst gewoon niet
Snap jij het wel?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 24 november 2017 @ 01:27:55 #265
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175271957
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:20 schreef ABombali het volgende:

[..]

Kerst is traditie, je wilt het gewoon verpesten voor de rest. Je snapt kerst gewoon niet
Hoezo?
Ga lekker kerst vieren als ik maar niet aan die flauwekul hoef mee te doen met mijn kater van Midwinter drinkgelagen. Ik leg je geen haarbreed in de weg.
pi_175271963
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:27 schreef Lunatiek het volgende:
Hoezo?
Ga lekker kerst vieren als ik maar niet aan die flauwekul hoef mee te doen met mijn kater van Midwinter drinkgelagen. Ik leg je geen haarbreed in de weg.
Genoeg atheïsten die kerst weg willen hebben van openbare plekken... en ooit gaat het gebeuren

[ Bericht 17% gewijzigd door ABombali op 24-11-2017 01:49:07 ]
  vrijdag 24 november 2017 @ 01:39:20 #267
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175272014
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:29 schreef ABombali het volgende:

[..]

Genoeg atheïsten die kerst weg willen hebben van openbare plekken... en ooit gaat het gebeuren
Dat hoeft voor mij niet. Ik ben dan ook geen atheïst. In ruil eis ik wel de ruimte voor mijn eigen geloof.
  vrijdag 24 november 2017 @ 01:40:02 #268
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175272018
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:29 schreef ABombali het volgende:

[..]

Genoeg atheïsten die kerst weg willen hebben van openbare plekken... en ooit gaat het gebeuren
Je hebt trouwens lopen klooien met de quote. o|O
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 24 november 2017 @ 01:45:46 #269
213457 engine
pi_175272053
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:39 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat hoeft voor mij niet. Ik ben dan ook geen atheïst. In ruil eis ik wel de ruimte voor mijn eigen geloof.
Wat mij betreft is die ruimte je gegund maar dat betekent ook dat de rest van Nederland daar niet aan mee hoeft te doen. En dat anderen ook de ruimte krijgen voor hun geloof.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 24 november 2017 @ 01:46:45 #270
213457 engine
pi_175272059
Of ruimte voor hun atheïsme natuurlijk.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  † In Memoriam † vrijdag 24 november 2017 @ 01:49:21 #271
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_175272068
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:29 schreef ABombali het volgende:

[..]

Genoeg atheïsten die kerst weg willen hebben van openbare plekken... en ooit gaat het gebeuren
Welnee. Misschien willen ze het Jezus in zijn kribbetje weghebben, maar een kerstboom en al die lampjes en lichtjes is best gezellig en heeft geen reet meer met religie te maken. In ieder geval niet met de Christelijke religie.
Carpe Libertatem
pi_175272081
Protest tegen Zwarte Piet in Leidse raad, politie houdt tegendemonstranten op afstand
quote:
Een handje vol demonstranten op het Stadhuisplein donderdagavond. Zo meld mediapartner Unity. Tegenstanders van Zwarte Piet hadden spreektijd aangevraagd in de raad van Leiden om de stad te bewegen geen Zwarte Pieten in te zetten bij de intocht van zaterdag. Daarop maakte tegendemonstranten bekend naar het Stadhuis te gaan en de raadsvergadering te verstoren.

Een groepje van zo'n vijftien man heeft gewacht tot de insprekers naar buiten kwamen. De groep is door de politie op afstand gehouden. Tot een gevecht kwam het niet, wel werd er gescholden. Aan de oproep om voor het raam van de raad sinterklaasliedjes te gaan zingen zodat de insprekers niet hoorbaar waren is geen gehoor gegeven. De insprekers hebben hun verhaal kunnen doen.

De actiegroep No More Blackface Leiden wil dat de Leidse intocht Zwarte Piet-vrij wordt. Om dat te bewerkstelligen wil de groep dat de gemeente niet meer meedoet met de intocht en ook de subsidie intrekt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 24 november 2017 @ 01:55:05 #273
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175272094
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:45 schreef eNGine10 het volgende:

[..]

Wat mij betreft is die ruimte je gegund maar dat betekent ook dat de rest van Nederland daar niet aan mee hoeft te doen. En dat anderen ook de ruimte krijgen voor hun geloof.
Ja, prima.
Dus houden we Zwarte Piet er gewoon in. Wie het niet meuk vindt, gaat Kerst, Kwakoe of wat dan ook vieren, maar verbiedt mij niet Sinterklaas te vieren.
pi_175272119
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:55 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, prima.
Dus houden we Zwarte Piet er gewoon in. Wie het niet meuk vindt, gaat Kerst, Kwakoe of wat dan ook vieren, maar verbiedt mij niet Sinterklaas te vieren.
Niemand heeft het over verbieden. Daar zal echt niets aan veranderen. Zelfs als de rest van Nederland het niet meer doet, zal nog niemand het jou verbieden.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175272138
'Kick Out Zwarte Piet', 'No More Blackface'... Hoeveel van dat soort dubieuze clubjes zijn er wel niet? Ze zullen natuurlijk ook wel de nodige subsidies krijgen. Zo is er dus een complete industrie van kwetsgekkies wiens hele corebusiness het is om op kosten van de staat de Nederlandse identiteit kapot te maken.
  vrijdag 24 november 2017 @ 03:47:18 #276
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175272534
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 november 2017 01:59 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Niemand heeft het over verbieden. Daar zal echt niets aan veranderen. Zelfs als de rest van Nederland het niet meer doet, zal nog niemand het jou verbieden.
Dat is wel waar KOZP etc op uit zijn.
  vrijdag 24 november 2017 @ 03:52:52 #277
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_175272546
quote:
0s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Waarom zouden we dat doen?
Dan kan je de discussie sluiten waarbij sommigen zich (imho onterecht) aan de kleur storen. Het St Nicolaasfeest verwordt anders tot een symbool discussie die zich niet oplost omdat stellingen op grond van een uitbeelding worden ingenomen.

Ik en de de kinderen hebben geen specifieke associatie met zwart die slechts bedoeld is om Piet onherkenbaar te maken. Die onherkenbaarheid kan ook prima met Paars.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 24 november 2017 @ 03:54:00 #278
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_175272549
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:41 schreef WodanIsGroot het volgende:

[..]

Daarmee schend je mijn vrijheid van religie.
je moet het niet groter willen maken dan het was; een verkleedpartijtje.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 24 november 2017 @ 03:59:56 #279
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_175272558
quote:
1s.gif Op donderdag 23 november 2017 23:37 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nee. Is de oplossing niet. Want dan staan de antipieten alsnog te janken.
Alles moet weg volgens hun.
Dat zou kunnen, wat ik dan wel wil zien.

Het probleem zit dieper waarbij de uitbeelding van een symbool figuur is verworden tot een stuk identificatie op grond van een kleur. Dat los je op door Piet een andere , niet tot mensen gerelateerde, kleur te geven.

De volgende fase of stap zien we dan wel weer.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_175272568
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 03:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, wat ik dan wel wil zien.

Het probleem zit dieper waarbij de uitbeelding van een symbool figuur is verworden tot een stuk identificatie op grond van een kleur. Dat los je op door Piet een andere , niet tot mensen gerelateerde, kleur te geven.

De volgende fase of stap zien we dan wel weer.
Problemen die tussen de oren van mensen zitten los je niet op in de samenleving. De enige juiste volgende stap is therapie.
pi_175272591
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 03:47 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Dat is wel waar KOZP etc op uit zijn.
Dat gebruik je wel vaker als argument waarom verandering geen zin heeft. Ik ga ervan uit dat het hun doel is om de 'blackface' uit Piet te halen.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175272760
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 03:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, wat ik dan wel wil zien.

Het probleem zit dieper waarbij de uitbeelding van een symbool figuur is verworden tot een stuk identificatie op grond van een kleur. Dat los je op door Piet een andere , niet tot mensen gerelateerde, kleur te geven.

De volgende fase of stap zien we dan wel weer.
Ik vind het ook een vreemde redenering. Als het stereotype uit ZP is, is er immers geen enkel argument meer over. Er is niet langer een connectie met racisme.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_175272835
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2017 05:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik vind het ook een vreemde redenering. Als het stereotype uit ZP is, is er immers geen enkel argument meer over. Er is niet langer een connectie met racisme.
Je vindt het een vreemde redenering dat een maatregel zogenaamd tegen racisme, datzelfde racisme niet gaat oplossen, kritisch wordt ontvangen?
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175272839
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 04:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat gebruik je wel vaker als argument waarom verandering geen zin heeft. Ik ga ervan uit dat het hun doel is om de 'blackface' uit Piet te halen.
Dat is onjuist aangezien KOZP ook ageerde tegen de Spaanse edellieden in amsterdam als vervanging.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_175272847
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 03:59 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, wat ik dan wel wil zien.

Het probleem zit dieper waarbij de uitbeelding van een symbool figuur is verworden tot een stuk identificatie op grond van een kleur. Dat los je op door Piet een andere , niet tot mensen gerelateerde, kleur te geven.

De volgende fase of stap zien we dan wel weer.
Dat is natuurlijk slap gelul van de bovenste plank op een drumstel.

Educatie voor deze mensen om de kleur zwart niet als negatief te ervaren werkt vele malen beter, anders blijf je namelijk bezig met ‘ongewenste elementen’ aan te passen aan een zeer kleine club van mensen die het hun beroep hebben gemaakt zich gekwetst te voelen.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 24 november 2017 @ 05:51:42 #286
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175272876
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 03:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dan kan je de discussie sluiten waarbij sommigen zich (imho onterecht) aan de kleur storen. Het St Nicolaasfeest verwordt anders tot een symbool discussie die zich niet oplost omdat stellingen op grond van een uitbeelding worden ingenomen.

Ik en de de kinderen hebben geen specifieke associatie met zwart die slechts bedoeld is om Piet onherkenbaar te maken. Die onherkenbaarheid kan ook prima met Paars.
Zolang schaduwen niet paars zijn gaat dat niet op.
  vrijdag 24 november 2017 @ 05:54:26 #287
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175272883
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 november 2017 03:54 schreef Vallon het volgende:

[..]

je moet het niet groter willen maken dan het was; een verkleedpartijtje.
Nee, dat jij het ziet als "maar een verkleedpartijtje" gaat voorbij aan de mystieke, sjamanistische betekenis ervan en de praktische kant binnen een gemeenschap.
  vrijdag 24 november 2017 @ 05:56:50 #288
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175272888
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 november 2017 04:23 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Dat gebruik je wel vaker als argument waarom verandering geen zin heeft. Ik ga ervan uit dat het hun doel is om de 'blackface' uit Piet te halen.
Ja, en zonder zwarte Zwarte Piet heeft dat hele Sinterklaasfeest geen zin en is het resultaat dus dat het in de praktijk verboden is het te vieren als KOZP zijn zin krijgt.
  vrijdag 24 november 2017 @ 05:59:23 #289
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175272896
quote:
13s.gif Op vrijdag 24 november 2017 05:39 schreef JeSuisDroppie het volgende:

[..]

Dat is onjuist aangezien KOZP ook ageerde tegen de Spaanse edellieden in amsterdam als vervanging.
En tegen roetveegpieten, regenboogpieten etc. Het argument is dat onder die vermomming nog altijd een negerslaaf schuil gaat en dus is het racisme.
pi_175272989
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 05:56 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Ja, en zonder zwarte Zwarte Piet heeft dat hele Sinterklaasfeest geen zin en is het resultaat dus dat het in de praktijk verboden is het te vieren als KOZP zijn zin krijgt.
Natuurlijk heeft dat wel zin, het gebeurt ook al en nee ook in de praktijk is het geen verbod.
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 05:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En tegen roetveegpieten, regenboogpieten etc. Het argument is dat onder die vermomming nog altijd een negerslaaf schuil gaat en dus is het racisme.
Het LPS had er idd wat bedenkingen bij maar de intocht in Amsterdam was een groot succes.
Het KOZP was iig zeer tevreden:

quote:
Activist Afriyie schrijft nu: ,,De nieuwe Piet van Amsterdam is in geen geval een uitbeelding van een tot slaaf gemaakte of een slavenhouder." Zijn stichting was een van de gesprekspartners van de organisatie die de sinterklaasintocht regelt. De stichting claimt de verandering van de Amsterdamse Piet dan ook als succes.
Bron


“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 24 november 2017 @ 06:44:01 #291
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_175273017
quote:
6s.gif Op vrijdag 24 november 2017 06:32 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft dat wel zin, het gebeurt ook al en nee ook in de praktijk is het geen verbod.

Dat is jouw beleving. Voor mij is het afschaffen van de zwarte Zwarte Piet gelijk aan het afschaffen van het Sinterklaasfeest. Het een kan voor mij niet zonder het ander.
Zoiets als Pasen zonder eieren of Koningsdag in een republiek.

Natuurlijk is KOZP zeer tevreden. De herstelbetalingen komen zo dichterbij. De aanpassingen zijn immers gedaan in het kader van racisme.
pi_175273019
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 05:59 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

En tegen roetveegpieten, regenboogpieten etc. Het argument is dat onder die vermomming nog altijd een negerslaaf schuil gaat en dus is het racisme.
Klopt, want volgens KOZP en sympathisanten is Zwarte Piet destijds opgevoerd als negerslaaf. Hoe je hem ook veranderd het feit dat hij een negerslaaf is veranderd daar dan niets aan.

Compleet mesjokke, zeker als je bedenkt dat hij nooit als negerslaaf opgevoerd kan zijn. Maar dat willen ze niet weten en ze hebben er ook geen behoefte aan dat te begrijpen want blind in hun rant over racisme, discriminatie, white privilige, dekolonisatie, white guild etc voor het uiteindelijke doel, herstelbetalingen.

Kansloos.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_175273112
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 november 2017 05:54 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Nee, dat jij het ziet als "maar een verkleedpartijtje" gaat voorbij aan de mystieke, sjamanistische betekenis ervan en de praktische kant binnen een gemeenschap.
Maar je kunt het Vallon en anderen ook niet kwalijk nemen dat ze onwetend zijn.
Nou ja, er is veel info te vinden op het web en het gaat om onze Europese cultuur maar het sjamanisme is wel beperkt tot geïnitieerden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_175273153
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 november 2017 05:17 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Ik vind het ook een vreemde redenering. Als het stereotype uit ZP is, is er immers geen enkel argument meer over. Er is niet langer een connectie met racisme.
ZP is in hun ogen een karikatuur van donkere mensen. Praten over enkele stereotype elementen heeft geen zin. Het gaat erom dat blanke mensen zich niet voor doen als een donker persoon. Zeker niet wanneer deze nog eens 'minder' (baas/knecht) zou zijn. En dat het gros geen witte piet wenst is dan natuurlijk wel systematisch racisme. Want waarom zou een donkere persoon zo'n rol wel moeten accepteren dan?

Ze willen alleen niet weten dat voor de meeste blanke huidskleur totaal geen rol speelt en ook geen onderscheid maken. Daarmee zijn ze dus eigenlijk het minst discriminerend, in tegenstelling tot donkere mensen die maar in wit-zwarte stellingen blijven denken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')