abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 november 2017 @ 13:22:46 #1
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174823336
quote:
Jelle Brandt Corstius: aangifte in de maak

Televisiemaker Jelle Brandt Corstius gaat aangifte doen tegen tv-producent Gijs van Dam die hij heeft beschuldigd van verkrachting. Op Twitter schrijft hij dat een aangifte in de maak is. Afgelopen week zei hij al dat hij met zijn advocaat een aangifte overweegt.

In zijn tweet reageert de tv-maker op de uitzending van Pauw van gisteravond. Daar was Van Dam te gast. Ook de advocaat van Van Dam, Peter Plasman, was in de uitzending.

'Er is niemand verkracht, er is niemand gedwongen'
"De uitzending van Pauw van gisteren maakte mij kwaad en verdrietig. Kwaad, om voor de hand liggende reden dat Gijs van Dam ontkent dat hij mij verkracht heeft. Het was onwerkelijk om een van de meest traumatische gebeurtenissen gereduceerd te zien tot een potje gezelligheid", twittert Brandt Corstius vanochtend.

Barend en Van Dorp

Van Dam ontkent niet dat hij vijftien jaar geleden seks heeft gehad met Brandt Corstius, maar dat is volgens hem met wederzijdse instemming gebeurd na een uitzending van Barend en Van Dorp. Beiden waren toen midden twintig. Brandt Corstius was stagiair bij het programma, Van Dam was er productiemedewerker.

Jelle Brandt Corstius twittert verder dat hij met zijn verhaal andere slachtoffers wilde aansporen ook hun verhaal te vertellen en hun steun wilde geven. "De uitzending van gisteren was echter allesbehalve steunend. Niet voor mij en niet voor al die andere slachtoffers."
quote:
Tv-maker Gijs van Dam ontkent verkrachting Brandt Corstius en doet aangifte

UPDATEDe man die er door Jelle Brandt Corstius van wordt beschuldigd hem te hebben verkracht als beginnend televisieredacteur, is media-ondernemer Gijs van Dam. Hij ontkent de beschuldiging en doet aangifte van smaad en laster. Volgens Van Dam is hij 'standrechtelijk geëxecuteerd op basis van een gelogen verhaal'.

Van Dam, eigenaar van mediabedrijf Ten Eleven Entertainment, reageerde gisteravond in televisieprogramma Pauw op de aantijgingen met Plasman aan zijn zijde. Ten tijde van de vermeende verkrachting van Brandt Corstius, in 2002, was hij producent bij Barend & Van Dorp.

Van Dam ontkent de beschuldiging nadrukkelijk. ,,Ik ben standrechtelijk geëxecuteerd zonder enige vorm van proces op basis van een gelogen verhaal", zei de tv-maker verontwaardigd. Hij was destijds 25 jaar, Jelle 24 jaar. Ze waren samen in Van Dams hotelkamer in het Kurhaus. De tv-producent was er naar eigen zeggen voor het programma Villa BVD van Frits Barend en Henk van Dorp.

Van Dam: ,,We dronken een glas wijn, begonnen te flirten en belandden daarna in mijn bed. We hadden seks en daarna ging Jelle naar zijn eigen kamer. Niemand is verkracht, niemand werd gedwongen. De ochtend erna dacht ik: Dit is toch niet helemaal mijn type, laat ik het maar bij deze ene keer laten. We hebben het seizoen afgemaakt bij hetzelfde programma. Na de zomer ben ik het programma Idols gaan maken."

Smaad en laster
Van Dam ontkent ook drugs in de wijn van Brandt Corstius te hebben gedaan, zoals de journalist beweert. Volgens advocaat Plasman doet zijn cliënt aangifte tegen Brandt Corstius wegens smaad en laster.

,,Je kunt wel een verhaal naar buiten brengen zonder een naam te noemen maar daarmee is het kwaad al geschied. Brandt Corstius beschuldigt iemand er vrijblijvend van een verkrachter te zijn. Dat deed hij heel manipulatief en met raffinement. Brandt Corstius zei in DWDD dat hij niet kon zeggen of de beschuldigde ontkent terwijl hij dat wel wist. Daarmee dreigt het leven van mijn cliënt geruïneerd te worden terwijl er geen spoor van bewijs is."

Brandt Corstius had volgens Plasman destijds aangifte moeten doen en kan dat nog steeds doen omdat de zaak nog niet verjaard is. ,,Maar hij komt dan niet geloofwaardig over."

'Kwalijk'
De advocaat noemde het eerder tegenover deze krant 'kwalijk' dat dagblad Trouw het relaas van Brandt Corstius publiceerde zonder wederhoor van Van Dam. De krant had hem wel om een reactie gevraagd, maar die niet afgedrukt.

Brandt Corstius reageerde voor de uitzending van Pauw op Twitter met de tekst: Ik begrijp dat ik nu iets hoor te zeggen. Maar ik zou niet weten wat.'

KRO
Van Dam startte zijn carrière bij publieke omroep KRO in 1997 bij De Breakfastclub op Radio 3FM en actualiteitenmagazine Netwerk. In 2001 switchte hij naar commerciële televisie toen hij werd gevraagd om late night talkshow Barend & van Dorp te produceren.

Van Dam is sinds 2010 eigenaar en directeur van productiehuis Ten Eleven Entertainment. Daarnaast is hij voorzitter van het bestuur van de stichting de tv-beelden, de organisatie die de verkiezing van Nederlandse televisievakprijzen begeleidt. Van Dam was onder andere creative director bij Talpa Producties, managing director bij CCCP en uitvoerend producent bij Endemol en Blue Circle.

'Gedrogeerd'
Brandt Corstius (39) schreef vorige week in een openhartig verhaal in Trouw dat hij tijdens zijn werk als redacteur bij Barend & Van Dorp werd gedrogeerd en daarna is gedwongen tot orale seks met een man. Zijn openbaring komt voort uit de wereldwijde actie #MeToo waarbij mensen hun ervaringen met seksueel misbruik of intimidatie naar buiten brengen.

Ondanks de bekendmaking zei de journalist geen aangifte te zullen doen. Naast dat de zaak volgens hem is verjaard, is hij ook bang te worden aangeklaagd wegens smaad. 'Het is zijn woord tegen mijn woord. Er zijn geen getuigen, ik ken - voorlopig - geen andere incidenten. Als het tot een rechtszaak zal komen is de kans groot dat hij mij succesvol beschuldigt van smaad en ik een tweede hypotheek op mijn huis kan nemen om de schadevergoeding te betalen', schreef hij onder meer.

Aanklacht
Later zei Brandt Corstius in televisieprogramma De Wereld Draait Door dat er een mogelijkheid is dat er alsnog een strafzaak komt tegen de persoon die hem zou hebben misbruikt. De journalist wil de opties daartoe verkennen. Hij vertelde ook dat de redactie van Trouw de beschuldigde om een reactie had gevraagd. De persoon in kwestie stuurde volgens hem een brief van een advocatenkantoor terug en dreigde met een aanklacht.

RTL en producent Blue Circle zeiden 'erg geschrokken' te zijn van de verklaring van Jelle Brandt Corstius dat hij als redacteur bij Barend & Van Dorp is verkracht. Ze verklaarden met hem in gesprek te willen om meer duidelijkheid te krijgen over het incident.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174823439
Jelle is denk ik toch een beetje ver gegaan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_174823992
Maar moet iemand hier de gevangenis voor in?
  donderdag 2 november 2017 @ 14:04:20 #4
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174824035
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:01 schreef riazop het volgende:
Maar moet iemand hier de gevangenis voor in?
Ik vraag me af of het daadwerkelijk tot een rechtszaak komt.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174824516
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:01 schreef riazop het volgende:
Maar moet iemand hier de gevangenis voor in?
Dat lijjkt mij wel terecht ja.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174824546
@Ootje

Klopt, het kom zeker vaak voor dat mensen (vrouwrn) een valse of onjuiste aangifte doen van verkrachting. Doorgaans is daar dan wel een reden voor aan te wijzen, zoals:
- wraak nemen, kan bijvoorbeeld ook na een scheiding om te kinderen te claimen,
- een ander geheim te kunnen verhullen, zoals een opgelopen soa door vreemdgaan of omdat je later thuis was dan met je ouders afgesproken,
- hervonden herinneringen, aangepraat door bijv. ouders of therapeut.

Ik kan bij Jelle geen mogelijke reden bedenken.. Het was dan meestal namelijk helemaal niet nodig geweest om naar buiten te komen met zijn verhaal.
pi_174824559
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijjkt mij wel terecht ja.
je bent wel een harde hoor

ik dacht de de Nederlandse jilla alleen voor gekleurde Hollanders was

Voor JBC zal toch wel een passende taakstraf worden gevonden?
pi_174824572
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat lijjkt mij wel terecht ja.
Ligt eraan wat Jelle en zus nu gaan doen...

Publieke excuses maken in overleg met slachtoffer, maar daar zullen ze samen uit moeten komen.

Ik kan me voorstellen dat hoe langer het duurt, Gijs daar steeds minder zin in heeft. Deze dagen extra zijn imo superzware voor Gijs.
pi_174824574
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:01 schreef riazop het volgende:
Maar moet iemand hier de gevangenis voor in?
Voor verkrachting of voor smaad?
pi_174824591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:38 schreef riazop het volgende:

[..]

je bent wel een harde hoor

ik dacht de de Nederlandse jilla alleen voor gekleurde Hollanders was

Voor JBC zal toch wel een passende taakstraf worden gevonden?
Ik ben best vergevingsgezind, maar iemand drogeren om dan te verkrachten lijkt mij veel te ernstig voor een taakstraf. Iemand weloverwogen valselijk beschuldigen van een ernstig feit ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174824607
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:37 schreef Physsic het volgende:
@Ootje

Klopt, het kom zeker vaak voor dat mensen (vrouwrn) een valse of onjuiste aangifte doen van verkrachting. Doorgaans is daar dan wel een reden voor aan te wijzen, zoals:
- wraak nemen, kan bijvoorbeeld ook na een scheiding om te kinderen te claimen,
- een ander geheim te kunnen verhullen, zoals een opgelopen soa door vreemdgaan of omdat je later thuis was dan met je ouders afgesproken,
- hervonden herinneringen, aangepraat door bijv. ouders of therapeut.

Ik kan bij Jelle geen mogelijke reden bedenken.. Het was dan meestal namelijk helemaal niet nodig geweest om naar buiten te komen met zijn verhaal.
ik ken beide heren niet en ook niet hun relatie onderling.

Daarnaast kan iemand best ineens geestelijk in de war zijn.

Maar daar weten we niets over.
pi_174824619
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:41 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

ik ken beide heren niet en ook niet hun relatie onderling.

Daarnaast kan iemand best ineens geestelijk in de war zijn.

Maar daar weten we niets over.
Haha, dat laatste is zeker een mogelijkheid die ik niet had meegewogen.
pi_174825750
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:41 schreef ootjekatootje het volgende:
Daarnaast kan iemand best ineens geestelijk in de war zijn.
Ja of chronisch in de war, maar doorgaans aangepast behalve indien getriggerd. Bij een optreden zoals in DWDD denkt een psychotherapeut direct aan een persoonlijkheidsstoornis. Daar zijn een op de vijf à zes mensen mee behept. Leuk boek daarover: 'Zo ben ik nou eenmaal' door Willem van der Does, hoogleraar klinische psychologie.
pi_174826150
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 15:43 schreef gombro het volgende:

[..]

Ja of chronisch in de war, maar doorgaans aangepast behalve indien getriggerd. Bij een optreden zoals in DWDD denkt een psychotherapeut direct aan een persoonlijkheidsstoornis. Daar zijn een op de vijf à zes mensen mee behept. Leuk boek daarover: 'Zo ben ik nou eenmaal' door Willem van der Does, hoogleraar klinische psychologie.
lekkere titel, zo ben ik nu eenmaal...
pi_174826151
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:40 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik ben best vergevingsgezind, maar iemand drogeren om dan te verkrachten lijkt mij veel te ernstig voor een taakstraf. Iemand weloverwogen valselijk beschuldigen van een ernstig feit ook.
Inderdaad. Één van de twee verdient een niet al te lichte straf. Wie diegene is, ik heb geen idee, maar het verhaal van JBC lijkt te rammelen.
pi_174826190
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:05 schreef PJR het volgende:

[..]

Inderdaad. Één van de twee verdient een niet al te lichte straf. Wie diegene is, ik heb geen idee, maar het verhaal van JBC lijkt te rammelen.
Dan zal Gijs wel de straf krijgen...


Nee, ze zijn beiden mediastil, ik hoop dat ze in gesprek zijn.
pi_174826419
ze zullen elkaar wel weer gevonden hebben in een donker kamertje.
ik verwacht zelf dat ze het persoonlijk oplossen, we horen er straks niks meer over.
pi_174827549
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:23 schreef KingRadler het volgende:
ze zullen elkaar wel weer gevonden hebben in een donker kamertje....
rondje pijpen weer denk ik
pi_174827759
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 16:08 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dan zal Gijs wel de straf krijgen...


Nee, ze zijn beiden mediastil, ik hoop dat ze in gesprek zijn.
Wie geschoren wordt moet stilzitten
pi_174827811
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:32 schreef riazop het volgende:

[..]

rondje pijpen weer denk ik
Obsessed much :D
pi_174827842
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:45 schreef mootie het volgende:

[..]

Obsessed much :D
nee hoor, gewoon sex
pi_174827856
Het is eigenlijk best wel vreemd als je 15 jaar na een mislukt avontuurtje op tv opeens wordt toegesproken als 'hufter' die 'hulp nodig heeft'. Gevalletje projectie
pi_174827958
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:48 schreef Pleun2011 het volgende:
Het is eigenlijk best wel vreemd als je 15 jaar na een mislukt avontuurtje op tv opeens wordt toegesproken als 'hufter' die 'hulp nodig heeft'. Gevalletje projectie
Vandaar dat ik hoop, als blijkt dat JBC niet helemaal eerlijk is geweest, hij een flinke straf krijgt. Maar waarschijnlijk zullen we nooit weten wat er precies gebeurd is.
pi_174828119
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:53 schreef PJR het volgende:

[..]

Vandaar dat ik hoop, als blijkt dat JBC niet helemaal eerlijk is geweest, hij een flinke straf krijgt.
wanneer is er voor het laatst een rijke witte goed geconnecteerde linksleunende Hollander de bak in gedraaid??

De jaren '50?
  donderdag 2 november 2017 @ 18:02:44 #25
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_174828164
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:53 schreef PJR het volgende:

[..]

Vandaar dat ik hoop, als blijkt dat JBC niet helemaal eerlijk is geweest, hij een flinke straf krijgt. Maar waarschijnlijk zullen we nooit weten wat er precies gebeurd is.
Ik gok dat niks wordt aangetoond, dus ook geen laster/valse afgifte oid. Wat kan in zo'n zaak nou nog gelden als bewijsmateriaal?
:')
pi_174828252
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:53 schreef PJR het volgende:

[..]

Vandaar dat ik hoop, als blijkt dat JBC niet helemaal eerlijk is geweest, hij een flinke straf krijgt. Maar waarschijnlijk zullen we nooit weten wat er precies gebeurd is.
Een boete (met een max. van een paar duizend euro) wegens smaad en een schadevergoeding lijkt me het uiterste.
pi_174828333
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:00 schreef riazop het volgende:

[..]

wanneer is er voor het laatst een rijke witte goed geconnecteerde linksleunende Hollander de bak in gedraaid??

De jaren '50?
"Wit" :')
  donderdag 2 november 2017 @ 18:36:49 #28
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_174829035
Hopelijk mag Gijs van Dam wel nog televisie blijven maken.
Had best medelijden met de man toen ik hem bij Pauw zag.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_174829945
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 14:39 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ligt eraan wat Jelle en zus nu gaan doen...

Publieke excuses maken in overleg met slachtoffer, maar daar zullen ze samen uit moeten komen.

Ik kan me voorstellen dat hoe langer het duurt, Gijs daar steeds minder zin in heeft. Deze dagen extra zijn imo superzware voor Gijs.
Publieke excuses kun je vergeten. We weten hoe vader HBC de wetenschapper en hoogleraar Buikhuisen kapot heeft geschreven. We weten ook dat zoon JBC daar trots op was.

Buikhuisen verrichte een bepaald soort wetenschappelijk onderzoek naar criminaliteit. Maar dat mocht niet van de linkse moraalridder HBC die net zolang door bleef gaan met zijn giftige artikelen dat Buikhuisen uiteindelijk maar gestopt is met werken. Later is Buikhuisen volledig gerehabiliteerd, alsof dat nodig zou zijn, maar ja.

Enfin, van HBC is nooit een woord van spijt of excuses uit zijn mond of pen gekomen. Dat hoeven we in deze smaadzaak ook niet te verwachten.
pi_174830054
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 17:53 schreef PJR het volgende:

[..]

Vandaar dat ik hoop, als blijkt dat JBC niet helemaal eerlijk is geweest, hij een flinke straf krijgt. Maar waarschijnlijk zullen we nooit weten wat er precies gebeurd is.
We zullen nooit weten wat er precies gebeurd is, maar dat hoeft ook helemaal niet in deze smaad- en lasterzaak.

JBC zal worden veroordeeld wegens smaad en laster en zal vervolgens flink in de buidel moeten tasten voor de schadevergoeding. Ik vraag me af of zijn linkse vriendjes à la Frits Barend hem dan financieel bij zullen staan. Ik verwacht dat niet van die gierige jood.
pi_174830093
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 18:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Ik gok dat niks wordt aangetoond, dus ook geen laster/valse afgifte oid. Wat kan in zo'n zaak nou nog gelden als bewijsmateriaal?
Nou, wat denk je van dat krantenartikel en dat televisieoptreden bij DWDD?
  donderdag 2 november 2017 @ 19:26:15 #32
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174830114
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:19 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Publieke excuses kun je vergeten. We weten hoe vader HBC de wetenschapper en hoogleraar Buikhuisen kapot heeft geschreven. We weten ook dat zoon JBC daar trots op was.
Nee, dat heb je mis.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174830122
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:19 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Publieke excuses kun je vergeten. We weten hoe vader HBC de wetenschapper en hoogleraar Buikhuisen kapot heeft geschreven. We weten ook dat zoon JBC daar trots op was.

Buikhuisen verrichte een bepaald soort wetenschappelijk onderzoek naar criminaliteit. Maar dat mocht niet van de linkse moraalridder HBC die net zolang door bleef gaan met zijn giftige artikelen dat Buikhuisen uiteindelijk maar gestopt is met werken. Later is Buikhuisen volledig gerehabiliteerd, alsof dat nodig zou zijn, maar ja.

Enfin, van HBC is nooit een woord van spijt of excuses uit zijn mond of pen gekomen. Dat hoeven we in deze smaadzaak ook niet te verwachten.
je weet dat niet iedereen n kopie van zijn/haar vader/moeder is?

Ik vind dit wel zon dooddoener...
:{
compact en kleverig.
pi_174830125
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:23 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

We zullen nooit weten wat er precies gebeurd is, maar dat hoeft ook helemaal niet in deze smaad- en lasterzaak.

JBC zal worden veroordeeld wegens smaad en laster en zal vervolgens flink in de buidel moeten tasten voor de schadevergoeding. Ik vraag me af of zijn linkse vriendjes à la Frits Barend hem dan financieel bij zullen staan. Ik verwacht dat niet van die gierige jood.
Okeeee, er wordt weer wat meer duidelijk over je.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
pi_174830130
quote:
7s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:26 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, dat heb je mis.
Hoe weet je dat? Ik heb dat uit een VK artikel gedestilleerd.
pi_174830156
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:26 schreef Fascination het volgende:

[..]

Okeeee, er wordt weer wat meer duidelijk over je.
Hoezo? Hij is toch joods? Daar koketteert hij mee.
  donderdag 2 november 2017 @ 19:31:53 #37
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_174830246
Als iemand een filmpje of tekstbestandje kan posten van de “smaad” door JBC, hou ik me aanbevolen. Volgens mij heeft hij bij de beschrijving van wat hem is overkomen geen namen genoemd.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
  donderdag 2 november 2017 @ 19:32:33 #38
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_174830264
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:28 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Hoezo? Hij is toch joods? Daar koketteert hij mee.
Een erg oneerlijk antwoord.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_174830330
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:31 schreef Gorraay het volgende:
Als iemand een filmpje of tekstbestandje kan posten van de “smaad” door JBC, hou ik me aanbevolen. Volgens mij heeft hij bij de beschrijving van wat hem is overkomen geen namen genoemd.
Ja, hij heeft de naam van Gijs van Dam wel genoemd aan zijn vriendjes bij Trouw, met de intentie die naam en vermeende verkrachting te openbaren. Volgens Plasman is dat voldoende reden voor veroordeling wegens een smaad en laster.
pi_174830341
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:31 schreef Gorraay het volgende:
Als iemand een filmpje of tekstbestandje kan posten van de “smaad” door JBC, hou ik me aanbevolen. Volgens mij heeft hij bij de beschrijving van wat hem is overkomen geen namen genoemd.
Dit is al veel vaker langsgekomen. JBC heeft geen naam genoemd op tv, maar wel genoeg informatie gegeven om de juiste persoon te vinden. Bovendien heeft hij hoogstwaarschijnlijk wel namen genoemd tegen journalisten. Dit is genoeg om het smaad te noemen.
pi_174830347
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:28 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Hoezo? Hij is toch joods? Daar koketteert hij mee.
:')
  donderdag 2 november 2017 @ 19:46:41 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174830631
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:26 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Hoe weet je dat? Ik heb dat uit een VK artikel gedestilleerd.
Volgens mij heb jij wel meer gedestilleerd tot je genomen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174830669
quote:
9s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:46 schreef Ringo het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij wel meer gedestilleerd tot je genomen.
Ja, ik heb mezelf gedrogeerd.
  donderdag 2 november 2017 @ 19:52:04 #44
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_174830759
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:35 schreef PJR het volgende:

[..]

Dit is al veel vaker langsgekomen. JBC heeft geen naam genoemd op tv, maar wel genoeg informatie gegeven om de juiste persoon te vinden. Bovendien heeft hij hoogstwaarschijnlijk wel namen genoemd tegen journalisten. Dit is genoeg om het smaad te noemen.
Nee hoor. Het zou pas smaad zijn als die journalisten het met instemming van JBC openbaar hadden gemaakt. Dat iedereen nu weet dat het om GvD gaat komt niet doordat Jelle het “hoogstwaarschijnlijk” tegen journalisten heeft gezegd maar doordat GvD zelf in de openbaarheid is getreden.
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_174830936
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:52 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Nee hoor. Het zou pas smaad zijn als die journalisten het met instemming van JBC openbaar hadden gemaakt. Dat iedereen nu weet dat het om GvD gaat komt niet doordat Jelle het “hoogstwaarschijnlijk” tegen journalisten heeft gezegd maar doordat GvD zelf in de openbaarheid is getreden.
Deskundigen verschillen hierover zelfs van mening.

Zie: https://www.nu.nl/binnenl(...)n-moeten-worden.html
pi_174831042
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:48 schreef Bivox.Silentic het volgende:

Ja, ik heb mezelf gedrogeerd.
Je woont niet in de omgeving van het Kurhaus?
pi_174831053
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:04 schreef Za het volgende:

[..]

Je woont niet in de omgeving van het Kurhaus?
Nee, dat is wel een half uurtje rijden.
pi_174831098
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:31 schreef Gorraay het volgende:
Als iemand een filmpje of tekstbestandje kan posten van de “smaad” door JBC, hou ik me aanbevolen. Volgens mij heeft hij bij de beschrijving van wat hem is overkomen geen namen genoemd.
JBC: "Ik ben verkracht en ik ben niet de enige", indien hij had gezegd sorry Jelle, de hufter, en ook alle andere slachtoffers zou bellen" etc.

JBC heeft GVD afgeschilderd als een serieverkrachter die jongelingen drogeerde.
pi_174831108
Het beste is als er Jelle en Gijs even om de tafel gaan zitten en de kwestie uitpraten. Er zijn kennelijk een paar misverstanden, maar het is toch eigenlijk ook geen halszaak.

Jelle zal dan wel enkele uitspraken terug moeten nemen. Zoals zijn suggestie dat er nog 10 andere slachtoffers zijn.
  donderdag 2 november 2017 @ 20:09:42 #50
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_174831158
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:07 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Het beste is als er Jelle en Gijs even om de tafel gaan zitten en de kwestie uitpraten. Er zijn kennelijk een paar misverstanden, maar het is toch eigenlijk ook geen halszaak.

Jelle zal dan wel enkele uitspraken terug moeten nemen. Zoals zijn suggestie dat er nog 10 andere slachtoffers zijn.
En zie jij dat gebeuren als hij werkelijk gedrogeerd en verkracht is?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_174831178
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:52 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Nee hoor. Het zou pas smaad zijn als die journalisten het met instemming van JBC openbaar hadden gemaakt. Dat iedereen nu weet dat het om GvD gaat komt niet doordat Jelle het “hoogstwaarschijnlijk” tegen journalisten heeft gezegd maar doordat GvD zelf in de openbaarheid is getreden.
Hoe kom je daarbij?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174831229
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:09 schreef Gorraay het volgende:

[..]

En zie jij dat gebeuren als hij werkelijk gedrogeerd en verkracht is?
Ja, want Jelle heeft al eerder gezegd dat een eenvoudig "sorry" van Gijs ook al voldoende zou zijn geweest om de zaak te laten rusten.

Wat betreft het drogeren, heb ik al eerder langs logische weg aangetoond dat Jelle niet kan weten of hij wel of niet gedrogeerd is.

Wat betreft het verkrachten, is ook al eerder door diverse personen beschreven dat, afgezien van het feit dat dit niet meer kan worden aangetoond, ook nogal onderhevig is aan interpretatie.
pi_174831435
Wel logisch dat JBC zich even gedeisd houdt. Hij krijgt heel wat te slikken
pi_174831456
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:20 schreef Pleun2011 het volgende:
Wel logisch dat JBC zich even gedeisd houdt. Hij krijgt heel wat te slikken
Ja, hij had beter zijn mond dicht kunnen houden.
pi_174831476
De hele kwestie is nogal opgepijpt.
pi_174831495
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:07 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Het beste is als er Jelle en Gijs even om de tafel gaan zitten en de kwestie uitpraten. Er zijn kennelijk een paar misverstanden, maar het is toch eigenlijk ook geen halszaak.
:D
pi_174831523
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:21 schreef Bivox.Silentic het volgende:
De hele kwestie is nogal opgepijpt.
Ik vind het een behoorlijke zaadkwestie..gaat nergens over.
pi_174831526
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:52 schreef Gorraay het volgende:
Dat iedereen nu weet dat het om GvD gaat komt niet doordat Jelle het “hoogstwaarschijnlijk” tegen journalisten heeft gezegd maar doordat GvD zelf in de openbaarheid is getreden.
Of juridisch waterdicht aan te tonen valt hoe de naam van Van Dam voor het eerst rondzoemde, is alleen voor de rechter belangrijk. Voor een eigen moreel oordeel maakt het geen bal uit. JBC heeft òf die naam achterbaks in het circuit laten sijpelen òf Van Dam met die theatrale DWDD-scène gedwongen zich te melden. Dat die naam boven water zou komen was dus ingecalculeerd. Het moest alleen stiekem. En een deel van Nederland vindt zulke streken niet zo geweldig.
pi_174831561
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik vind het een behoorlijke zaadkwestie..gaat nergens over.
Jelle zag sterretjes en heeft toen het hazenpad gekozen.
  donderdag 2 november 2017 @ 20:41:31 #60
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_174831976
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:23 schreef gombro het volgende:

[..]

Of juridisch waterdicht aan te tonen valt hoe de naam van Van Dam voor het eerst rondzoemde, is alleen voor de rechter belangrijk. Voor een eigen moreel oordeel maakt het geen bal uit. JBC heeft òf die naam achterbaks in het circuit laten sijpelen òf Van Dam met die theatrale DWDD-scène gedwongen zich te melden. Dat die naam boven water zou komen was dus ingecalculeerd. Het moest alleen stiekem. En een deel van Nederland vindt zulke streken niet zo geweldig.
Dat komt er dus op neer dat je, wanneer je verkracht bent, dat tegen niemand mag zeggen. Aangifte doen leidt tot niets, want er zijn geen getuigen, en het tegen iemand anders zeggen is smaad via een omweg, omdat die het kan doorvertellen. Zoiets?
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_174832010
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:41 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Dat komt er dus op neer dat je, wanneer je verkracht bent, dat tegen niemand mag zeggen. Aangifte doen leidt tot niets, want er zijn geen getuigen, en het tegen iemand anders zeggen is smaad via een omweg, omdat die het kan doorvertellen. Zoiets?
Je moet wel aangeven, maar bij de politie en uiteraard niet bij journalist.
pi_174832096
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 19:58 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Deskundigen verschillen hierover zelfs van mening.

Zie: https://www.nu.nl/binnenl(...)n-moeten-worden.html
Zelfs? Het zou vreemd zijn als deskundigen er níet over van mening verschillen als het geen textbook example is. Want ja, onder andere het element 'opzet' is wel van belang.
pi_174832151
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:23 schreef gombro het volgende:

[..]

Of juridisch waterdicht aan te tonen valt hoe de naam van Van Dam voor het eerst rondzoemde, is alleen voor de rechter belangrijk. Voor een eigen moreel oordeel maakt het geen bal uit. JBC heeft òf die naam achterbaks in het circuit laten sijpelen òf Van Dam met die theatrale DWDD-scène gedwongen zich te melden. Dat die naam boven water zou komen was dus ingecalculeerd. Het moest alleen stiekem. En een deel van Nederland vindt zulke streken niet zo geweldig.
Frappant hoe erfelijk dit soort karaktertrekken zijn.
pi_174832157
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:42 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Je moet wel aangeven, maar bij de politie en uiteraard niet bij journalist.
en wat als dat voor jou geen optie is om een of andere reden?
compact en kleverig.
pi_174832186
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:49 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

en wat als dat voor jou geen optie is om een of andere reden?
Dan heb je ook nog speciale vertrouwenspersonen hiervoor. Ik neem aan dat je het tenminste over een situatie in een beschaafd land hebt.
pi_174832476
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:49 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

en wat als dat voor jou geen optie is om een of andere reden?
Waarom telkens alles veralgemeniseren? JBC kon gewoon naar de politie gaan.

Stop eens met wat mensen in dit topic over DEZE ZAAK telkens te verdraaien naar verkrachting in het algemeen. Dit topic gaat over JBC, maar telkens wordt geprobeerd om users die hier iets zeggen over deze zaak te 'framen' alsof ze het over alle verkrachtingszaken hebben.

Geen idee waarom het gebeurt. Misschien de drang om mensen die JBC niet direct geloven als slecht te kunnen bestempelen. Misschien omdat ze zich identificeren met het vermeende slachtoffer en daarom denken dat een aanval op JCB een aanval tegen slachtoffers van misbruik in het algemeen.
pi_174832587
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:41 schreef Gorraay het volgende:

Dat komt er dus op neer dat je, wanneer je verkracht bent, dat tegen niemand mag zeggen. Aangifte doen leidt tot niets, want er zijn geen getuigen, en het tegen iemand anders zeggen is smaad via een omweg, omdat die het kan doorvertellen. Zoiets?
Nee dat komt daar dus helemaal niet op neer. Aangifte vlak na een misdrijf leidt altijd tot iets, ongeacht getuigen. Ook tegen iemand anders vertellen is vlak na het misdrijf heilzaam en juridisch aanvaardbaar, maar 15 jaar later in het geniep heeft het met je leed, je rechtspositie en je verwerking niks meer te maken. Dan wordt het puur opportunistisch inspelen op een hype. En proberen daar de rijpe vruchten van te plukken.
  donderdag 2 november 2017 @ 21:05:59 #68
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174832669
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:00 schreef PJR het volgende:

[..]

Waarom telkens alles veralgemeniseren? JBC kon gewoon naar de politie gaan.

Stop eens met wat mensen in dit topic over DEZE ZAAK telkens te verdraaien naar verkrachting in het algemeen. Dit topic gaat over JBC, maar telkens wordt geprobeerd om users die hier iets zeggen over deze zaak te 'framen' alsof ze het over alle verkrachtingszaken hebben.

Geen idee waarom het gebeurt. Misschien de drang om mensen die JBC niet direct geloven als slecht te kunnen bestempelen. Misschien omdat ze zich identificeren met het vermeende slachtoffer en daarom denken dat een aanval op JCB een aanval tegen slachtoffers van misbruik in het algemeen.
Ik denk dat laatste en wat dat betreft snap ik hun ongerustheid wel als ze dit topic volgen.
Maar wat je zegt vind ik ook, dit topic gaat over deze kwestie in het bijzonder en niet over verkrachtingszaken in het algemeen.
With the stars as her umbrella
pi_174833057
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:49 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

en wat als dat voor jou geen optie is om een of andere reden?
In welke situaties is het wel een optie (en noodzakelijk) om het bij een journalist te melden en niet bij de politie?
Het kan zijn dat de persoon inmiddels is overleden, maar dan zou een aanklacht wegens smaad onwaarschijnlijk zijn.
Het kan zijn dat de verkrachter een politieagent is en de politie je aangifte daarom weigert, maar dan zou het "algemeen belang" het strafbare van de uitlating kunnen wegnemen.
pi_174833092
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:03 schreef gombro het volgende:

[..]

Nee dat komt daar dus helemaal niet op neer. Aangifte vlak na een misdrijf leidt altijd tot iets, ongeacht getuigen. Ook tegen iemand anders vertellen is vlak na het misdrijf heilzaam en juridisch aanvaardbaar, maar 15 jaar later in het geniep heeft het met je leed, je rechtspositie en je verwerking niks meer te maken. Dan wordt het puur opportunistisch inspelen op een hype. En proberen daar de rijpe vruchten van te plukken.
Als je met "iets" een veroordeling bedoelt, dan klopt dat natuurlijk niet.
  donderdag 2 november 2017 @ 21:25:57 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174833230
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:00 schreef PJR het volgende:

[..]

Waarom telkens alles veralgemeniseren? JBC kon gewoon naar de politie gaan.

JBC liet zich pijpen, de vraag is dan wie er dan de aanrander was, aangezien hij penetreerde.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174833251
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

JBC liet zich pijpen, de vraag is dan wie er dan de aanrander was, aangezien hij penetreerde.
Nee
pi_174833856
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:00 schreef PJR het volgende:

[..]

Waarom telkens alles veralgemeniseren? JBC kon gewoon naar de politie gaan.

Stop eens met wat mensen in dit topic over DEZE ZAAK telkens te verdraaien naar verkrachting in het algemeen. Dit topic gaat over JBC, maar telkens wordt geprobeerd om users die hier iets zeggen over deze zaak te 'framen' alsof ze het over alle verkrachtingszaken hebben.

Geen idee waarom het gebeurt. Misschien de drang om mensen die JBC niet direct geloven als slecht te kunnen bestempelen. Misschien omdat ze zich identificeren met het vermeende slachtoffer en daarom denken dat een aanval op JCB een aanval tegen slachtoffers van misbruik in het algemeen.
Zeer terechte opmerking.
pi_174833940
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

JBC liet zich pijpen, de vraag is dan wie er dan de aanrander was, aangezien hij penetreerde.
Tot dusver denken de meeste mensen hier dat Jelle de penis van Gijs in de mond heeft gehad. Maar andersom zou ook kunnen, die details zijn niet bekend gemaakt, noch door Jelle, noch door Gijs.

Aangezien Jelle het over verkrachting heeft gehad, ligt het meer voor de hand dat het ging om de penis van Gijs in de mond van Jelle. Andersom zou namelijk geen verkrachting zijn, maar "slechts" aanranding.
pi_174835132
Nog buiten beschouwing gelaten de mogelijkheid tot betreden van de geheime opening oftewel de achterdeur....
  donderdag 2 november 2017 @ 23:19:01 #76
3542 Gia
User under construction
pi_174836441
Jelle komt met het verhaal over verkrachting, maar wil geen aangifte doen.
Vervolgens wordt hij aangeklaagd voor laster.

Als je toch op voorhand al aangeklaagd wordt voor laster, dan kun je net zo goed aangifte doen voor verkrachting.
pi_174836641
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 23:19 schreef Gia het volgende:
Jelle komt met het verhaal over verkrachting, maar wil geen aangifte doen.
Vervolgens wordt hij aangeklaagd voor laster.

Als je toch op voorhand al aangeklaagd wordt voor laster, dan kun je net zo goed aangifte doen voor verkrachting.
Wat is dat voor vreemde logica? Het maakt voor jou dus niet uit of die verkrachting wel of niet heeft plaatsgevonden, als hij aangifte zou doen?
pi_174836871
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:03 schreef gombro het volgende:

[..]

... maar 15 jaar later in het geniep heeft het met je leed, je rechtspositie en je verwerking niks meer te maken. Dan wordt het puur opportunistisch inspelen op een hype. En proberen daar de rijpe vruchten van te plukken.
JBC plukt toch ook de vruchten??
Alleen iets wranger dan ie dacht
  donderdag 2 november 2017 @ 23:40:35 #79
3542 Gia
User under construction
pi_174836890
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 23:26 schreef Bivox.Silentic het volgende:

Wat is dat voor vreemde logica? Het maakt voor jou dus niet uit of die verkrachting wel of niet heeft plaatsgevonden, als hij aangifte zou doen?
Ik ben geen partij, dus wat ik ervan vind, is niet belangrijk.

Vanuit het gezichtspunt van Jelle is de situatie op dit moment zodanig dat hij aangeklaagd wordt voor laster, ook al heeft hij geen aangifte heeft gedaan.

Dus, als hij toch al wordt aan
geklaagd, kun je net zo goed dan ook aangifte doen.
pi_174836931
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 23:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben geen partij, dus wat ik ervan vind, is niet belangrijk.

Vanuit het gezichtspunt van Jelle is de situatie op dit moment zodanig dat hij aangeklaagd wordt voor laster, ook al heeft hij geen aangifte heeft gedaan.

Dus, als hij toch al wordt aan
geklaagd, kun je net zo goed dan ook aangifte doen.
Maar hij wordt niet aangeklaagd voor het aangifte doen. Hij wordt aangeklaagd omdat hij met opzet onwaarheden over Gijs heeft gepubliceerd.
pi_174837095
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:00 schreef PJR het volgende:

[..]

Waarom telkens alles veralgemeniseren? JBC kon gewoon naar de politie gaan.

Stop eens met wat mensen in dit topic over DEZE ZAAK telkens te verdraaien naar verkrachting in het algemeen. Dit topic gaat over JBC, maar telkens wordt geprobeerd om users die hier iets zeggen over deze zaak te 'framen' alsof ze het over alle verkrachtingszaken hebben.

Geen idee waarom het gebeurt. Misschien de drang om mensen die JBC niet direct geloven als slecht te kunnen bestempelen. Misschien omdat ze zich identificeren met het vermeende slachtoffer en daarom denken dat een aanval op JCB een aanval tegen slachtoffers van misbruik in het algemeen.
Dat zeg je tegen mij? Ik reageer op een algemene stelling.
Als het specifiek over JBC ging, had er moeten staan 'hij; ipv 'je'.

En ik weet niet of de rest van je post over mij gaat, maar indien dat het geval is, sla je de plank mis. Anders heb ik niets gezegd.
compact en kleverig.
pi_174838111
quote:
1s.gif Op donderdag 2 november 2017 21:25 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

JBC liet zich pijpen, de vraag is dan wie er dan de aanrander was, aangezien hij penetreerde.
Eigenlijk is jbc best een bruut. Beetje flirten, beetje zoenen, jezelf laten pijpen en daarna gewoon zonder scrupules je broek ophijsen en vertrekken, je date verbouwereerd achterlatend.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174838113
Hij gaat wel flink door het stof nu.
pi_174838279
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 november 2017 03:08 schreef sig000 het volgende:
Hij gaat wel flink door het stof nu.
Waar?
pi_174838282
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 04:52 schreef mootie het volgende:

[..]

Waar?
Op zijn werk.
pi_174838309
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 november 2017 04:53 schreef sig000 het volgende:

[..]

Op zijn werk.
Binnenskamers ofzo ?
pi_174838319
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 05:15 schreef HendrikV het volgende:

[..]

Binnenskamers ofzo ?
Uiteraard.
pi_174838322
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 november 2017 05:19 schreef sig000 het volgende:

[..]

Uiteraard.
De nicht :)
pi_174838327
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 05:20 schreef HendrikV het volgende:

[..]

De nicht :)
Uiteindelijk niet.
pi_174838389
Jelle Brandt was het lievelingetje van DWDD. Dat spreekt natuurlijk ook niet in je voordeel.
pi_174839021
Zou Jelle zijn hand overspeeld hebben?
  vrijdag 3 november 2017 @ 08:38:22 #92
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_174839226
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 08:15 schreef Loekie1 het volgende:
Zou Jelle zijn hand overspeeld hebben?
Hoeft niet perse maar ik denk niet dat hij hier op had gerekend met zijn "Sue me, bitch".

Het wordt een hele gore strijd tussen die twee advocaten denk ik. Ik acht de kans aanwezig dat er straks nog meer vermeende slachtoffers van Van Dam zich melden. Maar die hoeven dan helemaal niet de waarheid te spreken. Die hele media hype heeft alles volledig verkloot.

Dat JBC de media heeft opgezocht is zo verschrikkelijk dom.
pi_174839319
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:07 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Het beste is als er Jelle en Gijs even om de tafel gaan zitten en de kwestie uitpraten. Er zijn kennelijk een paar misverstanden, maar het is toch eigenlijk ook geen halszaak.

Jelle zal dan wel enkele uitspraken terug moeten nemen. Zoals zijn suggestie dat er nog 10 andere slachtoffers zijn.
Uitspraken zie ik niet geheel zitten als het werkelijk verkrachting was.
pi_174840992
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 20:12 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ja, want Jelle heeft al eerder gezegd dat een eenvoudig "sorry" van Gijs ook al voldoende zou zijn geweest om de zaak te laten rusten.

Wat betreft het drogeren, heb ik al eerder langs logische weg aangetoond dat Jelle niet kan weten of hij wel of niet gedrogeerd is.

Wat betreft het verkrachten, is ook al eerder door diverse personen beschreven dat, afgezien van het feit dat dit niet meer kan worden aangetoond, ook nogal onderhevig is aan interpretatie.
Onzin. Dit is de 'waarheid ligt in het midden'-geleuter om het te downplayen. Er is geen midden, of de beschuldiging is waar en JBC is gedrogeerd en daarmee verkracht. Of JBC is niet gedrogeerd, dan is er niets wat op onvrijwilligheid wijst en dan heeft hij hem valselijk beschuldigd van een zeer ernstig feit.

Als JBC niet gedrogeerd was en Van Dam gebruikt heeft gemaakt van de situatie en JBC vindt dat hij daarvoor sorry moet zeggen, dan is het geen verkrachting en is het nog steeds een valse beschuldiging.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174841080
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin. Dit is de 'waarheid ligt in het midden'-geleuter om het te downplayen. Er is geen midden, of de beschuldiging is waar en JBC is gedrogeerd en daarmee verkracht. Of JBC is niet gedrogeerd, dan is er niets wat op onvrijwilligheid wijst en dan heeft hij hem valselijk beschuldigd van een zeer ernstig feit.

Als JBC niet gedrogeerd was en Van Dam gebruikt heeft gemaakt van de situatie en JBC vindt dat hij daarvoor sorry moet zeggen, dan is het geen verkrachting en is het nog steeds een valse beschuldiging.
Inderdaad. Één van de twee heeft een ernstig misdrijf begaan.
pi_174841178
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 06:09 schreef Braindead2000 het volgende:
Jelle Brandt was het lievelingetje van DWDD. Dat spreekt natuurlijk ook niet in je voordeel.
je laat je idd enorm kennen
pi_174841212
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin. Dit is de 'waarheid ligt in het midden'-geleuter om het te downplayen. Er is geen midden, of de beschuldiging is waar en JBC is gedrogeerd en daarmee verkracht. Of JBC is niet gedrogeerd, dan is er niets wat op onvrijwilligheid wijst en dan heeft hij hem valselijk beschuldigd van een zeer ernstig feit.

Als JBC niet gedrogeerd was en Van Dam gebruikt heeft gemaakt van de situatie en JBC vindt dat hij daarvoor sorry moet zeggen, dan is het geen verkrachting en is het nog steeds een valse beschuldiging.
Dan blijft altijd de vraag hoe het werkelijk is gegaan. We zijn allemaal jong geweest.
pi_174841263
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:58 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dan blijft altijd de vraag hoe het werkelijk is gegaan. We zijn allemaal jong geweest.
Nee, dat gaat je niks aan. JBC is gedrogeerd of niet gedrogeerd, als hij niet gedrogeerd is, is het verdere verloop van de avond privé.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174841282
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat gaat je niks aan. JBC is gedrogeerd of niet gedrogeerd, als hij niet gedrogeerd is, is het verdere verloop van de avond privé.
Dat bedoel ik ook. Soms gaan dingen anders dan je zou willen maar je bent er wel bij. Dat ken ik ook uit mijn leven. Wanneer is het strafbaar of fout en zeker vele jaren later.
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:25:36 #100
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_174841558
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:03 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. Soms gaan dingen anders dan je zou willen maar je bent er wel bij. Dat ken ik ook uit mijn leven. Wanneer is het strafbaar of fout en zeker vele jaren later.
Denk je dat Laura ook gebruik maakt van de #metoo?
pi_174841575
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:25 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Denk je dat Laura ook gebruik maakt van de #metoo?
Laura? Dat zeilmeisje? Ik bedoel dat op jonge leeftijd soms dingen anders lopen dan je wil.
pi_174841655
Dat je jezelf vanuit een soort wolk "Una paloma blanca " hoort zingen in karaoke vorm. Dat doe je ook als je jong en dronken bent. Neemt niet weg dat echt misbruik vreselijk is. Ik begrijp het ook niet. Zo fout omgaan met mensen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 11:34:51 #103
449054 vincenzo78
Yu lafu no e kori mi
pi_174841719
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:26 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Laura? Dat zeilmeisje? Ik bedoel dat op jonge leeftijd soms dingen anders lopen dan je wil.
Nee tjappie :T

Jij, die andere tjappie en ik waren toch lekker aan het discussiëren als drie tjappies over Laura (hoertje Dubaï, Martin Kok, vlinderscrime, vriendin met dikke memmen).

Die Laura.
pi_174841740
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 11:34 schreef vincenzo78 het volgende:

[..]

Nee tjappie :T

Jij, die andere tjappie en ik waren toch lekker aan het discussiëren als drie tjappies over Laura (hoertje Dubaï, Martin Kok, vlinderscrime, vriendin met dikke memmen).

Die Laura.
Ik had het meer over het algemeen. Misbruik komt vaak voor. Kijk naar sex toeristen in Thailand. Dat is ook misbruik.
pi_174842169
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin. Dit is de 'waarheid ligt in het midden'-geleuter om het te downplayen. Er is geen midden, of de beschuldiging is waar en JBC is gedrogeerd en daarmee verkracht. Of JBC is niet gedrogeerd, dan is er niets wat op onvrijwilligheid wijst en dan heeft hij hem valselijk beschuldigd van een zeer ernstig feit.

Als JBC niet gedrogeerd was en Van Dam gebruikt heeft gemaakt van de situatie en JBC vindt dat hij daarvoor sorry moet zeggen, dan is het geen verkrachting en is het nog steeds een valse beschuldiging.
Je begrijpt mijn punt niet.

Jelle kan logischerwijs niet weten of hij wel of niet gedrogeerd is. Het kan het hooguit vermoeden. Maar een vermoeden is geen fatsoenlijke basis om iemand te beschuldigen. Op dat punt zit Jelle dus gewoon fout.
pi_174842174
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 23:42 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Maar hij wordt niet aangeklaagd voor het aangifte doen. Hij wordt aangeklaagd omdat hij met opzet onwaarheden over Gijs heeft gepubliceerd.
Volgens mij heeft Jelle de naam Gijs niet genoemd. Lijkt me wel van belang om iemand aan te klagen voor laster.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_174842194
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Jelle de naam Gijs niet genoemd. Lijkt me wel van belang om iemand aan te klagen voor laster.
Van wie zou die naam dan moeten komen? Van iemand die onder het bed lag?
pi_174842202
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Jelle de naam Gijs niet genoemd. Lijkt me wel van belang om iemand aan te klagen voor laster.
Verschillende deskundigen op het gebied van strafrecht spreken elkaar op dit punt tegen.

Volgens de meeste commentaren die ik heb gelezen, is het niet per se nodig om een naam te noemen. Jelle heeft voldoende aanwijzingen gegeven die het mogelijk maakten de identiteit van de vermeende dader te achterhalen.
pi_174842211
Leuk mopje gehoord: Frits Barend looft 25.000 euro uit voor het eerste slachtoffer van Gijs van Dam dat zich zou melden. Er belden binnen tien minuten 5 mensen bij hem aan. Allemaal bekende gezichten uit de sjoel ...
pi_174842237
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:04 schreef gombro het volgende:

[..]

Van wie zou die naam dan moeten komen? Van iemand die onder het bed lag?
De 'belasterde' heeft zelf de publiciteit opgezocht. Hij heeft zichzelf aangewezen als de persoon die Jelle bedoelt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_174842246
ja, omdat hij standrechtelijk geexecuteerd ging worden....
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:08:09 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174842252
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:05 schreef gombro het volgende:
Leuk mopje gehoord: Frits Barend looft 25.000 euro uit voor het eerste slachtoffer van Gijs van Dam dat zich zou melden. Er belden binnen tien minuten 5 mensen bij hem aan. Allemaal bekende gezichten uit de sjoel ...
Eerder een anti Semitisch dan leuk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174842261
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:05 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Verschillende deskundigen op het gebied van strafrecht spreken elkaar op dit punt tegen.

Volgens de meeste commentaren die ik heb gelezen, is het niet per se nodig om een naam te noemen. Jelle heeft voldoende aanwijzingen gegeven die het mogelijk maakten de identiteit van de vermeende dader te achterhalen.
De 'dader' herkende zich er in, maar ik betwijfel of derden met zekerheid konden weten dat Gijs bedoeld werd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_174842274
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Eerder een anti Semitisch dan leuk
zolang je dat woord fout schrijft maak ik me geen zorgen
pi_174842293
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:03 schreef Montagui het volgende:

[..]

Volgens mij heeft Jelle de naam Gijs niet genoemd. Lijkt me wel van belang om iemand aan te klagen voor laster.
Niet per se.
Als ik vertel dat ik ben aangerand door een presentator die een show heeft die zn eigen achternaam draagt en elke avond rond 11 uur op de NPO is, dan noem ik geen naam maar dan hangen de advocaten van Pauw ook aan mn telefoon.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_174842304
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:02 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Je begrijpt mijn punt niet.

Jelle kan logischerwijs niet weten of hij wel of niet gedrogeerd is. Het kan het hooguit vermoeden.
GVD kan het hem gewoon verteld hebben hoor

"ik heb middeltje x in je cola gegooid en nu ben je homo"
pi_174842317
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:05 schreef gombro het volgende:
Leuk mopje gehoord: Frits Barend looft 25.000 euro uit voor het eerste slachtoffer van Gijs van Dam dat zich zou melden. ...
Das een stuk goedkoper aan wat zijn dochter straks aan smaad moet betalen
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:12:40 #118
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174842327
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:11 schreef riazop het volgende:

[..]

GVD kan het hem gewoon verteld hebben hoor

"ik heb middeltje x in je cola gegooid en nu ben je homo"
Het is een theoretische mogelijkheid.. Dan zou JBC dat ook wel even mogen vermelden, trouwens.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:13:29 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174842340
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Das een stuk goedkoper aan wat zijn dochter straks aan smaad moet betalen
Gijs heeft straks een mooi derde huisje bijeen gesprokkeld als hij dit goed speelt idd.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174842345
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:12 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het is een theoretische mogelijkheid.. ...
heel theoretisch ja, want we weten nu nog steeds niet of er een middeltje is waarvan je homo wordt
pi_174842401
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:11 schreef riazop het volgende:

[..]

GVD kan het hem gewoon verteld hebben hoor

"ik heb middeltje x in je cola gegooid en nu ben je homo"
Wat moet je aan drug in drank gooien dat je echt dingen gaat doen die je niet wil?
pi_174842409
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:13 schreef riazop het volgende:

[..]

heel theoretisch ja, want we weten nu nog steeds niet of er een middeltje is waarvan je homo wordt
Waarom herhaal je dit steeds, het slaat nergens op.
pi_174842420
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:13 schreef riazop het volgende:

[..]

heel theoretisch ja, want we weten nu nog steeds niet of er een middeltje is waarvan je homo wordt
Daar gaat het niet over. Het gaat over wat je anders doet.
pi_174842434
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:10 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Niet per se.
Als ik vertel dat ik ben aangerand door een presentator die een show heeft die zn eigen achternaam draagt en elke avond rond 11 uur op de NPO is, dan noem ik geen naam maar dan hangen de advocaten van Pauw ook aan mn telefoon.
Klopt, maar lijkt me in deze niet van toepassing. Althans niemand wist wij hij bedoelde op het moment dat hij zijn #metoo naar buiten bracht.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_174842457
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt, maar lijkt me in deze niet van toepassing. Althans niemand wist wij hij bedoelde op het moment dat hij zijn #metoo naar buiten bracht.
Volgens die advocaat had hij zn naam toch wel naar Trouw doorgespeeld?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_174842507
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:02 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Je begrijpt mijn punt niet.

Jelle kan logischerwijs niet weten of hij wel of niet gedrogeerd is. Het kan het hooguit vermoeden. Maar een vermoeden is geen fatsoenlijke basis om iemand te beschuldigen. Op dat punt zit Jelle dus gewoon fout.
Als hij symptomen heeft ervaren van middelen die hij niet vrijwillig genomen heeft dan mag hij wat mij betreft zeggen te weten dat hij gedrogeerd is. Of hij dat dan echt weet of slechts denkt te weten is een ruimte die je een slachtoffer moet gunnen. Punt is dat hij niets over de symptomen heeft gezegd dat zijn conclusie zou rechtvaardigen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de dames die slachtoffer van Cosby waren en niet de hotelkamer uit konden vluchten.

Maar waar ik tegen ageer is dat je zegt dat de verkrachting een interpretatiekwestie is. Dat is niet zo. Teleurstellende seks, slechte seks, seks met de verkeerde, seks waar je spijt van krijgt, seks met het verkeerde geslacht, dat zijn interpretatiekwesties. Verkrachting niet, en in dit verhaal staat of valt de verkrachting met het drogeren. Als JBC het drogeren moet terugnemen, moet hij verkrachting terugnemen, en moet hij hufter terugnemen, moet hij de hele beschuldiging terugnemen en zich in een hoekje gaan zitten schamen en wachten op zijn straf en wachten op de schadeclaim.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:24:49 #127
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174842521
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:20 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Volgens die advocaat had hij zn naam toch wel naar Trouw doorgespeeld?
Ja en Trouw heeft hem gebeld.
With the stars as her umbrella
pi_174842548
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:18 schreef mootie het volgende:
heel theoretisch ja, want we weten nu nog steeds niet of er een middeltje is waarvan je homo wordt
[..]

Waarom herhaal je dit steeds, het slaat nergens op.
Omdat het a) een heel leuk grapje is en b) een steeds maar verzwegen spijker op de kop slaat: waarom begint een zogenaamde hetero aan flirten, zoenen en sex met een homo? Hobby?
pi_174842554
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als hij symptomen heeft ervaren van middelen die hij niet vrijwillig genomen heeft dan mag hij wat mij betreft zeggen te weten dat hij gedrogeerd is. Of hij dat dan echt weet of slechts denkt te weten is een ruimte die je een slachtoffer moet gunnen. Punt is dat hij niets over de symptomen heeft gezegd dat zijn conclusie zou rechtvaardigen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de dames die slachtoffer van Cosby waren en niet de hotelkamer uit konden vluchten.

Maar waar ik tegen ageer is dat je zegt dat de verkrachting een interpretatiekwestie is. Dat is niet zo. Teleurstellende seks, slechte seks, seks met de verkeerde, seks waar je spijt van krijgt, seks met het verkeerde geslacht, dat zijn interpretatiekwesties. Verkrachting niet, en in dit verhaal staat of valt de verkrachting met het drogeren. Als JBC het drogeren moet terugnemen, moet hij verkrachting terugnemen, en moet hij hufter terugnemen, moet hij de hele beschuldiging terugnemen en zich in een hoekje gaan zitten schamen en wachten op zijn straf en wachten op de schadeclaim.
Ja. Daar zit de kruks.
pi_174842564
Dit topic valt in herhaling.
pi_174842571
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit topic valt in herhaling.
Daar kom je niet onderuit bij 1 onderwerp.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:27:54 #132
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174842583
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:26 schreef Pleun2011 het volgende:
Dit topic valt in herhaling.
Klopt :+
With the stars as her umbrella
pi_174842602
Heeft Frits Barend al beet? Is er al een lading aanklachten binnen a la Spacey?
pi_174842616
Ik ben van de vb. Ik heb ooit eens heel stoned op 1 kamer sex gehad met een vrouw terwijl een andere man daar was met een andere vrouw. Niets voor mij. Een nare ervaring. Waar zit dan ergens de fout?
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:30:06 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174842628
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als hij symptomen heeft ervaren van middelen die hij niet vrijwillig genomen heeft dan mag hij wat mij betreft zeggen te weten dat hij gedrogeerd is. Of hij dat dan echt weet of slechts denkt te weten is een ruimte die je een slachtoffer moet gunnen. Punt is dat hij niets over de symptomen heeft gezegd dat zijn conclusie zou rechtvaardigen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de dames die slachtoffer van Cosby waren en niet de hotelkamer uit konden vluchten.

Maar waar ik tegen ageer is dat je zegt dat de verkrachting een interpretatiekwestie is. Dat is niet zo. Teleurstellende seks, slechte seks, seks met de verkeerde, seks waar je spijt van krijgt, seks met het verkeerde geslacht, dat zijn interpretatiekwesties. Verkrachting niet, en in dit verhaal staat of valt de verkrachting met het drogeren. Als JBC het drogeren moet terugnemen, moet hij verkrachting terugnemen, en moet hij hufter terugnemen, moet hij de hele beschuldiging terugnemen en zich in een hoekje gaan zitten schamen en wachten op zijn straf en wachten op de schadeclaim.
Het zal waarschijnlijk op het volgende neerkomen. Paar drankjes op, samen een blowtje roken, beetje wederzijds foemelen wat tot pijpen leide, Jelle schrok toen het richting neuken ging en had daar geen zin in en ging weg.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:31:45 #136
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174842654
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:29 schreef Jaroon het volgende:
Ik ben van de vb. Ik heb ooit eens heel stoned op 1 kamer sex gehad met een vrouw terwijl een andere man daar was met een andere vrouw. Niets voor mij. Een nare ervaring. Waar zit dan ergens de fout?
Tja fout niet maar je bent wellicht ten prooi gevallen aan je eigen lust en beoordelingsvermogen. Er valt niemand iets te verwijten behalve jezelf, vind ik.
With the stars as her umbrella
pi_174842660
"Paar drankjes op, samen een blowtje roken, beetje wederzijds foemelen wat tot pijpen leidde"

... is voor mij nog steeds niet echt een alledaagse hobby voor de doorsnee heteroman.
pi_174842681
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:23 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Als hij symptomen heeft ervaren van middelen die hij niet vrijwillig genomen heeft dan mag hij wat mij betreft zeggen te weten dat hij gedrogeerd is. Of hij dat dan echt weet of slechts denkt te weten is een ruimte die je een slachtoffer moet gunnen. Punt is dat hij niets over de symptomen heeft gezegd dat zijn conclusie zou rechtvaardigen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de dames die slachtoffer van Cosby waren en niet de hotelkamer uit konden vluchten.

Maar waar ik tegen ageer is dat je zegt dat de verkrachting een interpretatiekwestie is. Dat is niet zo. Teleurstellende seks, slechte seks, seks met de verkeerde, seks waar je spijt van krijgt, seks met het verkeerde geslacht, dat zijn interpretatiekwesties. Verkrachting niet, en in dit verhaal staat of valt de verkrachting met het drogeren. Als JBC het drogeren moet terugnemen, moet hij verkrachting terugnemen, en moet hij hufter terugnemen, moet hij de hele beschuldiging terugnemen en zich in een hoekje gaan zitten schamen en wachten op zijn straf en wachten op de schadeclaim.
Er zit toch wel wat speling op het begrip verkrachting, heb ik de afgelopen week geleerd.

- Als een penetratie tegen de wil van het slachtoffer is, maar de dader zich daarvan niet bewust is, dan is het geen verkrachting.

- Als het slachtoffer zodanig onder invloed is van drugs of alcohol, dat hij/zij geen weerstand kan bieden, dan is het ook geen verkrachting.

Let op: ik zeg niet dat het daarmee minder erg is, integendeel, maar in juridische zin is het dan geen verkrachting, maar aanranding.
pi_174842694
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:26 schreef gombro het volgende:

[..]

Omdat het a) een heel leuk grapje is en b) een steeds maar verzwegen spijker op de kop slaat: waarom begint een zogenaamde hetero aan flirten, zoenen en sex met een homo? Hobby?
Jelle is waarschijnlijk niet 100% hetero.
pi_174842706
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het zal waarschijnlijk op het volgende neerkomen. Paar drankjes op, samen een blowtje roken, beetje wederzijds foemelen wat tot pijpen leide, Jelle schrok toen het richting neuken ging en had daar geen zin in en ging weg.
Een keertje met een andere gast tongen is al een vrij grote stap voor velen. JBC zette die stap met een drankje op samen met een flirterige homo, maar had op eens een lul tegen zn huig aan tikken. Bij J kwam toen het besef dat het uit de hand liep, schrok 'wakker', dacht 'ik ben toch hetero' en dacht toen: ik moet wel gedrogeerd zijn, want dit zou niet kunnen gebeuren.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:35:16 #141
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174842719
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:32 schreef gombro het volgende:
"Paar drankjes op, samen een blowtje roken, beetje wederzijds foemelen wat tot pijpen leidde"

... is voor mij nog steeds niet echt een alledaagse hobby voor de doorsnee heteroman.
Jelle is Hetero?
Afaik heeft hij vaker vriendjes gehad, iemand in de CUL slowchat melde dat hij een tijd lang een relatie had met haar buurjongen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174842727
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:34 schreef Wuwwa het volgende:

[..]

Een keertje met een andere gast tongen is al een vrij grote stap voor velen. JBC zette die stap met een drankje op samen met een flirterige homo, maar had op eens een lul tegen zn huig aan tikken. Bij J kwam toen het besef dat het uit de hand liep, schrok 'wakker', dacht 'ik ben toch hetero' en dacht toen: ik moet wel gedrogeerd zijn, want dit zou niet kunnen gebeuren.
Dat kan gebeuren en die plek moet je het dan geven. Een nare ervaring waar je van leert.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:36:14 #143
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174842732
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:32 schreef gombro het volgende:
"Paar drankjes op, samen een blowtje roken, beetje wederzijds foemelen wat tot pijpen leidde"

... is voor mij nog steeds niet echt een alledaagse hobby voor de doorsnee heteroman.
Wat maakt zijn seksualiteit uit eigenlijk?
With the stars as her umbrella
pi_174842741
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:32 schreef gombro het volgende:
"Paar drankjes op, samen een blowtje roken, beetje wederzijds foemelen wat tot pijpen leidde"

... is voor mij nog steeds niet echt een alledaagse hobby voor de doorsnee heteroman.
Misschien was hij in zijn jonge jaren wat nieuwsgieriger.

Ik snap sowieso niet dat er hier steeds zo gehamerd wordt op hetero/homo/whatever.
pi_174842743
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:36 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Wat maakt zijn seksualiteit uit eigenlijk?
Als je als man een lul in je mond hebt gehad als hetero maakt dat uit.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:37:06 #146
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174842747
Ik heb menig "hetero" man in bed gehad die het gewoon eens wilde proberen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:37:37 #147
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174842755
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:36 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Wat maakt zijn seksualiteit uit eigenlijk?
Nee, maakt niets uit
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174842766
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik heb menig "hetero" man in bed gehad die het gewoon eens wilde proberen.
Dat hoor je ook over vrouwen onderling. Maar hoe ga jij dan om met iemand die het niet zeker weet?
pi_174842777
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, maakt niets uit
Jij wil graag dat dat niets uit maakt.
pi_174842778
Tuurlijk maakt het uit. Een homo vindt seks met een homo lekker. Een hetero niet.
pi_174842798
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:38 schreef gombro het volgende:
Tuurlijk maakt het uit. Een homo vindt seks met een homo lekker. Een hetero niet.
Zo zwart-wit is de wereld niet.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:40:17 #152
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174842803
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:36 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als je als man een lul in je mond hebt gehad als hetero maakt dat uit.
Ja als je de theorie aanhangt dat hij spijt heeft van wat er gebeurd is omdat hij zichzelf als hetero beschouwd en daarom achteraf de situatie anders is gaan beoordelen.

Maar verder, wat maakt het uit.
With the stars as her umbrella
pi_174842812
Bi zijn lijkt mij fantastisch. Daar is geen club voor toch? Dat je het niet bent maar wel zou willen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:41:01 #154
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174842814
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:37 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat hoor je ook over vrouwen onderling. Maar hoe ga jij dan om met iemand die het niet zeker weet?
Ik snap je vraag niet.
Mensen die met mij in bed belanden wilden sex met mij en ik met hen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174842819
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:40 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ja als je de theorie aanhangt dat hij spijt heeft van wat er gebeurd is omdat hij zichzelf als hetero beschouwd en daarom achteraf de situatie anders is gaan beoordelen.

Maar verder, wat maakt het uit.
Het zit hem dwars. Ik zou het misschien niet zo spelen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:41:48 #156
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174842829
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:38 schreef gombro het volgende:
Tuurlijk maakt het uit. Een homo vindt seks met een homo lekker. Een hetero niet.
Erg kort door de bocht dit :D
With the stars as her umbrella
pi_174842836
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zit hem dwars. Ik zou het misschien niet zo spelen.
Je weet helemaal niet of het hem dwars zit.
pi_174842838
Voor een 100% hetero is het volstrekt uitgesloten dat hij zonder dwang een penis in de mond neemt.

Dat betekent dat:

- als Jelle 100% hetero is,
- en zowel Jelle als Gijs het erover eens zijn dat Gijs' penis in de mond van Jelle heeft gezeten,

dat daaruit volgt dat er sprake moet zijn geweest van verkrachting. Een eventuele drogering wijzigt dit niet, tenzij Jelle volledig buiten bewustzijn was.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:42:52 #159
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174842852
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:38 schreef gombro het volgende:
Tuurlijk maakt het uit. Een homo vindt seks met een homo lekker. Een hetero niet.
Volgens mij heb jij vooral ervaring uit de boeken en niet in bed
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174842854
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:42 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Voor een 100% hetero is het volstrekt uitgesloten dat hij zonder dwang een penis in de mond neemt.

Dat betekent dat:

- als Jelle 100% hetero is,
- en zowel Jelle als Gijs het erover eens zijn dat Gijs' penis in de mond van Jelle heeft gezeten,

dat daaruit volgt dat er sprake moet zijn geweest van verkrachting. Een eventuele drogering wijzigt dit niet, tenzij Jelle volledig buiten bewustzijn was.
Ook een 100% hetero, als dat al bestaat, kan wel eens experimenteren. Lijkt mij.
pi_174842856
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:42 schreef mootie het volgende:

[..]

Je weet helemaal niet of het hem dwars zit.
Blijkbaar wel. Anders kom je er nu niet voor uit.
pi_174842868
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:43 schreef mootie het volgende:

[..]

Ook een 100% hetero, als dat al bestaat, kan wel eens experimenteren. Lijkt mij.
Ik ben hetero. Ik ga niet experimenteren met een man. Vrouwen schijnen dat eerder te hebben.
pi_174842872
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:43 schreef mootie het volgende:

[..]

Ook een 100% hetero, als dat al bestaat, kan wel eens experimenteren. Lijkt mij.
Nee.
pi_174842874
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:43 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Blijkbaar wel. Anders kom je er nu niet voor uit.
Dan ga je uit van de veronderstelling dat hij het heeft verteld omdat hij zich schaamt of spijt heeft van een homoseksueel uitstapje. Dat dat zijn beweegreden is. En dat weet je dus niet.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:44:40 #165
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174842876
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:41 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het zit hem dwars. Ik zou het misschien niet zo spelen.
Dat is een aanname :Y
With the stars as her umbrella
pi_174842885
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:44 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik ben hetero. Ik ga niet experimenteren met een man. Vrouwen schijnen dat eerder te hebben.
Dat klopt inderdaad. Biseksualiteit is bij vrouwen geen zeldzaamheid, bij mannen wel.
pi_174842888
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:41 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Erg kort door de bocht dit :D
Hoezo eigenlijk? Ik ken geen heteromannen die het lekker vinden om met andere mannen seks te hebben. Als dat wel het geval is dan zijn ze doorgaans minimaal bi.

Niet dat daar iets mis mee is trouwens.
Conscience do cost.
pi_174842889
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:44 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nee.
Niet alleen vanuit jezelf denken.
pi_174842895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:45 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad. Biseksualiteit is bij vrouwen geen zeldzaamheid, bij mannen wel.
Wut?
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:45:46 #170
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174842899
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:43 schreef mootie het volgende:

[..]

Ook een 100% hetero, als dat al bestaat, kan wel eens experimenteren. Lijkt mij.
Goh ik ben het met je eens :P
With the stars as her umbrella
pi_174842900
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:45 schreef mootie het volgende:

[..]

Niet alleen vanuit jezelf denken.
Daar zijn stapels wetenschappelijke onderzoeken over.
pi_174842910
Laat het maar aan heteromannen over om te beoordelen wat het uitmaakt of ze een pik in hun mond willen ja of nee. Het maakt uit. Klaar.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:47:40 #173
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174842936
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:45 schreef ems. het volgende:

[..]

Hoezo eigenlijk? Ik ken geen heteromannen die het lekker vinden om met andere mannen seks te hebben. Als dat wel het geval is dan zijn ze doorgaans minimaal bi.

Niet dat daar iets mis mee is trouwens.
Omdat er niet over gesproken wordt, wil nog niet zeggen dat het niet gebeurt.

Ja van vrouwen hoor je het vaker, dat ze met elkaar experimenteren want daar rust niet zo’n taboe op. Maar twee mannen oh neee :o
With the stars as her umbrella
pi_174842940
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:44 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nee.
:')

Tijd om uit je zolderkamer te stappen.
pi_174842945
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:45 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Daar zijn stapels wetenschappelijke onderzoeken over.
Dat hetero's nooit experimenteren? Vertel!
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:50:16 #176
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174842974
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:46 schreef gombro het volgende:
Laat het maar aan heteromannen over om te beoordelen wat het uitmaakt of ze een pik in hun mond willen ja of nee. Het maakt uit. Klaar.
Ook een homo voelt zich zo als hij ongewild een pik in zijn mond krijgt. Ook de hetero vrouw die datzelfde gebeurd voelt zich zo.
Het is het gedwongen, onvrijwillig wat het een probleem maakt. Het hele het is erger voor een heteroman is baarlijke onzin.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174842994
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Ook een homo voelt zich zo als hij ongewild een pik in zijn mond krijgt. Ook de hetero vrouw die datzelfde gebeurd voelt zich zo.
Het is het gedwongen, onvrijwillig wat het een probleem maakt. Het hele het is erger voor een heteroman is baarlijke onzin.
Niet als je met een enigzins homofoob oog kijkt. :P
pi_174842997
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:47 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Omdat er niet over gesproken wordt, wil nog niet zeggen dat het niet gebeurt.

Ja van vrouwen hoor je het vaker, dat ze met elkaar experimenteren want daar rust niet zo’n taboe op. Maar twee mannen oh neee :o
Of het taboe is of niet verandert niets aan iemands hetero/homo/bi-seksualiteit, lijkt me.
Conscience do cost.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:52:09 #179
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174843012
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:51 schreef ems. het volgende:

[..]

Of het taboe is of niet verandert niets aan iemands hetero/homo/bi-seksualiteit, lijkt me.
Dat zeg ik ook niet.
With the stars as her umbrella
pi_174843022
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:50 schreef Cause_Mayhem het volgende:

Het hele het is erger voor een heteroman is baarlijke onzin.
Heb je dat ergens gelezen dan? Niet zo hineininterpretieren graag.
pi_174843044
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:45 schreef mootie het volgende:

[..]

Wut?
Dat doe ik ook maar los uit de pols maar heb het gelezen. Vrouwen zijn er makkelijker in. Vroeger dacht men ook dat vrouwen niet vreemd gingen.
pi_174843084
Even ter correctie. We mogen niet eens meer praten over bijv. "vrouw". Dat is politiek niet correct.
pi_174843092
Als Jelle het algemeen had gehouden (ook mannen kunnen slachtoffer worden, ik ben ook ongewenst aangerand door een gast) en verder geen details had genoemd (waar, wanneer), dan had iedereen begrip getoond en had ie ook iets wezenlijks bijgedragen.
pi_174843101
Van lang geleden meende ik me te herinneren dat een biseksuele afwijking bij vrouwen veel vaker voorkomt dan bij mannen. Maar volgens wikipedia is het verschil toch niet zo groot, respectievelijk 16% vs. 10%
pi_174843105
Het is wel zo zo de mensen die vroeger vrouw waren meer keuze hebben in kleding en sex toys. Dat is oneerlijk.
  vrijdag 3 november 2017 @ 12:57:43 #186
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174843114
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:56 schreef Jaroon het volgende:
Even ter correctie. We mogen niet eens meer praten over bijv. "vrouw". Dat is politiek niet correct.
Wat? :')
With the stars as her umbrella
pi_174843121
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:57 schreef Bivox.Silentic het volgende:
Van lang geleden meende ik me te herinneren dat een biseksuele afwijking bij vrouwen veel vaker voorkomt dan bij mannen. Maar volgens wikipedia is het verschil toch niet zo groot, respectievelijk 16% vs. 10%
Het gaat meer ( voor mij.....ook herinnering) eenmalig proberen.
pi_174843127
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:56 schreef Jaroon het volgende:
Even ter correctie. We mogen niet eens meer praten over bijv. "vrouw". Dat is politiek niet correct.
Klopt. we moeten nou kutwijf zeggen...
pi_174843141
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:56 schreef Jaroon het volgende:
Even ter correctie. We mogen niet eens meer praten over bijv. "vrouw". Dat is politiek niet correct.
Wat een nonsens.
pi_174843145
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:57 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Wat? :')
In de trein spreekt men je nu aan als "mens" blijkbaar. Je mag ook geen Eskimo of Bosneger meer zeggen.
pi_174843152
Een biseksuele ‘afwijking’.
pi_174843158
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:58 schreef gombro het volgende:

[..]

Klopt. we moeten nou kutwijf zeggen...
Nee. Kutmens is dan de optie.
pi_174843166
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:59 schreef mootie het volgende:
Een biseksuele ‘afwijking’.
Het lijkt mij een totale verrijking.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:02:59 #195
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174843205
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:59 schreef Jaroon het volgende:

[..]

In de trein spreekt men je nu aan als "mens" blijkbaar. Je mag ook geen Eskimo of Bosneger meer zeggen.
Lekker relevant in dit topic.
With the stars as her umbrella
pi_174843217
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:02 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Lekker relevant in dit topic.
Het is gewoon een gesprek..... Maar breng het terug tot de core.
pi_174843241
http://www.elsevierweekbl(...)e-vertrouwen-556176/

Deze foto geeft mij de indruk dat we hier niet te maken hebben met een 100% hetero.
pi_174843270
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:05 schreef Bivox.Silentic het volgende:
http://www.elsevierweekbl(...)e-vertrouwen-556176/

Deze foto geeft mij de indruk dat we hier niet te maken hebben met een 100% hetero.
Kom op zeg...
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:07:12 #199
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174843285
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:05 schreef Bivox.Silentic het volgende:
http://www.elsevierweekbl(...)e-vertrouwen-556176/

Deze foto geeft mij de indruk dat we hier niet te maken hebben met een 100% hetero.
Nou leg eens uit :D
With the stars as her umbrella
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:07:16 #200
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174843286
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:38 schreef gombro het volgende:
Tuurlijk maakt het uit. Een homo vindt seks met een homo lekker. Een hetero niet.
Je suggereert het hiermee...
Maar je maakt een fout in deze redenering. Vrijwillige, willende seks,dat vinden mensen lekker. Onvrijwillige seks vindt niemand lekker. Het maakt geen drol uit wat je in een vrijwillige, willende situatie wel lekker vindt.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_174843293
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:07 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Nou leg eens uit :D
Een hetero-man heeft daar een oog voor.
pi_174843323
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:05 schreef Bivox.Silentic het volgende:
http://www.elsevierweekbl(...)e-vertrouwen-556176/

Deze foto geeft mij de indruk dat we hier niet te maken hebben met een 100% hetero.
En? Dat maakt evt. misbruik niet anders.
pi_174843324
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:18 schreef mootie het volgende:

[..]

Waarom herhaal je dit steeds, het slaat nergens op.
omdat ALS het middel niet bestaat (en tot nog toe is er geen spoor van een dergelijk medicijn) , DAN liegt JBC
pi_174843328
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:07 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Je suggereert het hiermee...
Maar je maakt een fout in deze redenering. Vrijwillige, willende seks,dat vinden mensen lekker. Onvrijwillige seks vindt niemand lekker. Het maakt geen drol uit wat je in een vrijwillige, willende situatie wel lekker vindt.
Dit is een onbewijsbare stelling. Een homo kan niet weten wat een hetero voelt, en andersom ook niet.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:10:08 #205
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174843333
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:05 schreef Bivox.Silentic het volgende:
http://www.elsevierweekbl(...)e-vertrouwen-556176/

Deze foto geeft mij de indruk dat we hier niet te maken hebben met een 100% hetero.
Geluukig nemen we jou allemaal heel serieus....
:')
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174843337
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:09 schreef riazop het volgende:

[..]

omdat ALS het middel niet bestaat (en tot nog toe is er geen spoor van een dergelijk medicijn) , DAN liegt JBC
Het kan gewoon alcohol zijn, waardoor de grenzen vervaagden.
pi_174843344
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:09 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dit is een onbewijsbare stelling. Een homo kan niet weten wat een hetero voelt, en andersom ook niet.
Je gaat wel steeds gekkere uitspraken doen. :@
pi_174843349
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geluukig nemen we jou allemaal heel serieus....
:')
Dat hoeft ook niet!

Maar zeg nou zelf, Jelle heeft wel iets van een halve nicht, toch?
pi_174843365
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:11 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet!

Maar zeg nou zelf, Jelle heeft wel iets van een halve nicht, toch?
Je lijkt doodsbang voor homoseksuelen. Of je bent er enorm vies van. Kan de vinger er niet op leggen.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:11:58 #210
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_174843366
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:09 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dit is een onbewijsbare stelling. Een homo kan niet weten wat een hetero voelt, en andersom ook niet.
Gast, serieus?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:12:00 #211
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174843368
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:07 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Een hetero-man heeft daar een oog voor.
Zucht.

Dit onderwerp droogt wel op ja :')
With the stars as her umbrella
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:12:08 #212
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174843371
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:11 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet!

Maar zeg nou zelf, Jelle heeft wel iets van een halve nicht, toch?
Als hier iemand de indruk maakt van een valse kast nicht ben jij dat
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174843379
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:10 schreef mootie het volgende:

[..]

Het kan gewoon alcohol zijn, waardoor de grenzen vervaagden.
als iemand de term "drogeren" in de mond neemt, denk ik niet aan alcohol. Jij wel?
pi_174843387
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als hier iemand de indruk maakt van een valse kast nicht ben jij dat
:)
pi_174843393
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:12 schreef riazop het volgende:

[..]

als iemand de term "drogeren" in de mond neemt, denk ik niet aan alcohol. Jij wel?
Niet meteen, maar het is wel een drug natuurlijk.
pi_174843409
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:11 schreef mootie het volgende:

[..]

Je lijkt doodsbang voor homoseksuelen. Of je bent er enorm vies van. Kan de vinger er niet op leggen.
Ik zal het verklappen. Ik heb totaal niets tegen homoseksuelen, biseksuelen, heteroseksuelen, of wat dan ook. Maar ik vind het gewoon leuk om een beetje te provoceren. Dat is op zichzelf ook een afwijking, geef ik toe.
pi_174843412
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:05 schreef Bivox.Silentic het volgende:
http://www.elsevierweekbl(...)e-vertrouwen-556176/

Deze foto geeft mij de indruk dat we hier niet te maken hebben met een 100% hetero.
Niemand is 100% hetero.
pi_174843430
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niemand is 100% hetero.
Hmm, iedereen moet zich seksueel aangetrokken voelen tot 2 geslachten in bepaalde mate?

Heb nou nooit seksuele fantasieën die ik zou willen uitvoeren met hetzelfde geslacht eigenlijk, ik ben het niet eens met je stelling.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174843432
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:14 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik zal het verklappen. Ik heb totaal niets tegen homoseksuelen, biseksuelen, heteroseksuelen, of wat dan ook. Maar ik vind het gewoon leuk om een beetje te provoceren. Dat is op zichzelf ook een afwijking, geef ik toe.
Wat geestig, jezelf als bekrompen neerzetten.
pi_174843463
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:15 schreef mootie het volgende:

[..]

Wat geestig, jezelf als bekrompen neerzetten.
Jij mag dat bekrompen vinden. Ik zie het meer als een open blik.
pi_174843473
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:18 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Jij mag dat bekrompen vinden. Ik zie het meer als een open blik.
Nu ben ik helemaal in de war.
pi_174843477
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niemand is 100% hetero.
Dat gaat te ver. Uiteindelijk zijn we allemaal mens. Je houdt van elkaar of niet. Sex hebben maakt dan wel uit. Daar meten we of iemand bi of homo is.
pi_174843503
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:18 schreef mootie het volgende:

[..]

Nu ben ik helemaal in de war.
Er worden hier vaak van die stellige standpunten ingenomen. Dan vind ik het voor de discussie en analyse aardig om daar tegenwicht aan te bieden. Je kunt alles altijd ook vanuit een ander perspectief bekijken.
pi_174843525
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:19 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Er worden hier vaak van die stellige standpunten ingenomen. Dan vind ik het voor de discussie en analyse aardig om daar tegenwicht aan te bieden. Je kunt alles altijd ook vanuit een ander perspectief bekijken.
Dat zou ergens op slaan als een homofoob standpunt iets zou toevoegen.
pi_174843537
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:20 schreef mootie het volgende:

[..]

Dat zou ergens op slaan als een homofoob standpunt iets zou toevoegen.
Maar ik neem ook nooit een homofoob standpunt in.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:21:52 #226
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174843549
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:14 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik zal het verklappen. Ik heb totaal niets tegen homoseksuelen, biseksuelen, heteroseksuelen, of wat dan ook. Maar ik vind het gewoon leuk om een beetje te provoceren. Dat is op zichzelf ook een afwijking, geef ik toe.
Matige trol jij :+
With the stars as her umbrella
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:26:04 #228
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174843634
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:14 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ik zal het verklappen. Ik heb totaal niets tegen homoseksuelen, biseksuelen, heteroseksuelen, of wat dan ook. Maar ik vind het gewoon leuk om een beetje te provoceren. Dat is op zichzelf ook een afwijking, geef ik toe.
Zoals ik zei, een valse kast nicht
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174843658
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals ik zei, een valse kast nicht
Maar ik denk niet dat ik ooit uit die kast kom. Bah.
pi_174843662
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:19 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt, maar lijkt me in deze niet van toepassing. Althans niemand wist wij hij bedoelde op het moment dat hij zijn #metoo naar buiten bracht.
Er kwamen misschien vier mannen in aanmerking. Al gauw vielen er een paar af, bleven er twee over. Bert van der Veer bleek het niet te zijn, maar de ander.
pi_174843728
In de Volkskrant van vandaag schrijft mevr. ten Broeke een column waarin zij beweert dat het een morele plicht is het slachtoffer te geloven. Citaat: 'In deze morele kwestie kan ik me niet verstoppen achter het strafrecht. Om Edward Snowden te citeren: "The law is no substitute for morality." Het vraagstuk verlangt dat ik een persoonlijke, principiële keuze maak: geloof ik mensen die vertellen dat ze zijn misbruikt wel of niet? In de wereld die ik voor ogen heb, bestaat er maar één antwoord: geloof slachtoffers.'

We kunnen de laatste zin van mevr. ten Broeke als volgt herformuleren: 'geloof iedereen onvoorwaardelijk, die zonder enige strafrechtelijke onderbouwing beweert dat hem/haar iets is aangedaan'.
pi_174843776
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:31 schreef Bivox.Silentic het volgende:
In de Volkskrant van vandaag schrijft mevr. ten Broeke een column waarin zij beweert dat het een morele plicht is het slachtoffer te geloven. Citaat: 'In deze morele kwestie kan ik me niet verstoppen achter het strafrecht. Om Edward Snowden te citeren: "The law is no substitute for morality." Het vraagstuk verlangt dat ik een persoonlijke, principiële keuze maak: geloof ik mensen die vertellen dat ze zijn misbruikt wel of niet? In de wereld die ik voor ogen heb, bestaat er maar één antwoord: geloof slachtoffers.'

We kunnen de laatste zin van mevr. ten Broeke als volgt herformuleren: 'geloof iedereen onvoorwaardelijk, die zonder enige strafrechtelijke onderbouwing beweert dat hem/haar iets is aangedaan'.
Hoe noem je iemand die goedgelovig is?
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:36:29 #233
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174843810
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:31 schreef Bivox.Silentic het volgende:
In de Volkskrant van vandaag schrijft mevr. ten Broeke een column waarin zij beweert dat het een morele plicht is het slachtoffer te geloven. Citaat: 'In deze morele kwestie kan ik me niet verstoppen achter het strafrecht. Om Edward Snowden te citeren: "The law is no substitute for morality." Het vraagstuk verlangt dat ik een persoonlijke, principiële keuze maak: geloof ik mensen die vertellen dat ze zijn misbruikt wel of niet? In de wereld die ik voor ogen heb, bestaat er maar één antwoord: geloof slachtoffers.'

We kunnen de laatste zin van mevr. ten Broeke als volgt herformuleren: 'geloof iedereen onvoorwaardelijk, die zonder enige strafrechtelijke onderbouwing beweert dat hem/haar iets is aangedaan'.
Zoals een Advocaatvriendje van me ooit zei, lange benen winnen. Als jij de eerste bent die beschuldigd ben jij het slachtoffer en zal je vaker winnen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174843819
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:31 schreef Bivox.Silentic het volgende:
In de Volkskrant van vandaag schrijft mevr. ten Broeke een column waarin zij beweert dat het een morele plicht is het slachtoffer te geloven. Citaat: 'In deze morele kwestie kan ik me niet verstoppen achter het strafrecht. Om Edward Snowden te citeren: "The law is no substitute for morality." Het vraagstuk verlangt dat ik een persoonlijke, principiële keuze maak: geloof ik mensen die vertellen dat ze zijn misbruikt wel of niet? In de wereld die ik voor ogen heb, bestaat er maar één antwoord: geloof slachtoffers.'

We kunnen de laatste zin van mevr. ten Broeke als volgt herformuleren: 'geloof iedereen onvoorwaardelijk, die zonder enige strafrechtelijke onderbouwing beweert dat hem/haar iets is aangedaan'.
Asha ten Broeke heeft mij gedrogeerd en verkracht. Vervolgens heeft ze mijn hond laxeermiddel gegeven en zijn diarree met een rietje rechtstreeks uit zijn anus opgezogen.
pi_174843825
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:36 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Wat maakt zijn seksualiteit uit eigenlijk?
In principe niets. Maar als JBC dit zegt:

quote:
Opnieuw liet ik dit allemaal gebeuren. Ik weet nog wel dat ik dacht: hé, wat gek. Ik ben met een man aan het zoenen. Ik voel zijn baardharen.
Doet hij het toch een beetje voorkomen alsof seks met mannen hem vreemd is. Als dan blijkt dat hij in het verleden vaker vriendjes had, is het toch de vraag waarom hij dit beeld toch zo neer wil zetten.

Over die machtsverhouding die er zou zijn tussen hem en de dader heeft hij toch ook een beetje de toehoorder op het verkeerde been gezet. Hij deed het voorkomen alsof hij door een hoge baas was misbruikt. Niemand had verwacht dat de "dader" een leeftijdsgenoot was, die een stuk kleiner was, en die er ook net werkte.

En dan nog dat vage verhaal van die drogering. Want vooralsnog is de enige reden waarom JBC aanneemt gedrogeerd te zijn, is omdat hij instemde met homoseks.

Dus ja, ik vind het wel relevant om te weten of JBC vaker seks met mannen had.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:39:08 #236
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_174843855
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In principe niets. Maar als JBC dit zegt:

[..]

Doet hij het toch een beetje voorkomen alsof seks met mannen hem vreemd is. Als dan blijkt dat hij in het verleden vaker vriendjes had, is het toch de vraag waarom hij dit beeld toch zo neer wil zetten.

Over die machtsverhouding die er zou zijn tussen hem en de dader heeft hij toch ook een beetje de toehoorder op het verkeerde been gezet. Hij deed het voorkomen alsof hij door een hoge baas was misbruikt. Niemand had verwacht dat de "dader" een leeftijdsgenoot was, die een stuk kleiner was, en die er ook net werkte.

En dan nog dat vage verhaal van die drogering. Want vooralsnog is de enige reden waarom JBC aanneemt gedrogeerd te zijn, is omdat hij instemde met homoseks.

Dus ja, ik vind het wel relevant om te weten of JBC vaker seks met mannen had.
Alleen als de eerste keer was
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_174843861
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:10 schreef mootie het volgende:

[..]

Het kan gewoon alcohol zijn, waardoor de grenzen vervaagden.
Dat is wel een hele vrije interpretatie van "drogeren". Dat zou ik gewoon "liegen" noemen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174843875
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:31 schreef Bivox.Silentic het volgende:
In de Volkskrant van vandaag schrijft mevr. ten Broeke een column waarin zij beweert dat het een morele plicht is het slachtoffer te geloven. Citaat: 'In deze morele kwestie kan ik me niet verstoppen achter het strafrecht. Om Edward Snowden te citeren: "The law is no substitute for morality." Het vraagstuk verlangt dat ik een persoonlijke, principiële keuze maak: geloof ik mensen die vertellen dat ze zijn misbruikt wel of niet? In de wereld die ik voor ogen heb, bestaat er maar één antwoord: geloof slachtoffers.'

We kunnen de laatste zin van mevr. ten Broeke als volgt herformuleren: 'geloof iedereen onvoorwaardelijk, die zonder enige strafrechtelijke onderbouwing beweert dat hem/haar iets is aangedaan'.
Dat is in eerste instantie geen hele gekke benadering lijkt me. Het zou veel gekker zijn als een slachtoffer je vertelt wat er is gebeurd en jij vervolgens zegt: "ja, oké, leuk, maar ik wil eerst een vonnis zien voordat we verder praten".
pi_174843900
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Hoe noem je iemand die goedgelovig is?
Naïef. En in dit geval ook: gevaarlijk.
pi_174843918
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Onzin. Dit is de 'waarheid ligt in het midden'-geleuter om het te downplayen. Er is geen midden, of de beschuldiging is waar en JBC is gedrogeerd en daarmee verkracht. Of JBC is niet gedrogeerd, dan is er niets wat op onvrijwilligheid wijst en dan heeft hij hem valselijk beschuldigd van een zeer ernstig feit.

Als JBC niet gedrogeerd was en Van Dam gebruikt heeft gemaakt van de situatie en JBC vindt dat hij daarvoor sorry moet zeggen, dan is het geen verkrachting en is het nog steeds een valse beschuldiging.
Maar wanneer is iets drogeren? meestal heb je beide wat op.
pi_174843922
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Alleen als de eerste keer was
Dan is het toch relevant om te weten of hij daarna vaker homoseks heeft gehad. Want als dat zo is dan is daar verder niks mis mee, maar dan is de vraag waarom hij zo graag wil benadrukken dat seks met mannen hem, in ieder geval op dat moment, vreemd is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174843924
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals een Advocaatvriendje van me ooit zei, lange benen winnen. Als jij de eerste bent die beschuldigd ben jij het slachtoffer en zal je vaker winnen
Ja, zo werkt dat blijkbaar. Maar in dit geval van Jelle denk ik dat hij het verkeerd heeft ingeschat. Misschien is het gewoon pure domheid van die man.
pi_174843950
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:36 schreef PJR het volgende:

[..]

Asha ten Broeke heeft mij gedrogeerd en verkracht. Vervolgens heeft ze mijn hond laxeermiddel gegeven en zijn diarree met een rietje rechtstreeks uit zijn anus opgezogen.
Ja, ik geloof je. Je bent slachtoffer.
pi_174843973
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:42 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Ja, zo werkt dat blijkbaar. Maar in dit geval van Jelle denk ik dat hij het verkeerd heeft ingeschat. Misschien is het gewoon pure domheid van die man.
Narcisme, aandachtszucht, zelfoverschatting etc.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Vis een optie? vrijdag 3 november 2017 @ 13:44:28 #245
70532 loveli
N
pi_174843978
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:36 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoals een Advocaatvriendje van me ooit zei, lange benen winnen. Als jij de eerste bent die beschuldigd ben jij het slachtoffer en zal je vaker winnen
In dit geval denk ik dat de goed voorbereide reactie van GvD + advocaat de publieke opinie aardig doet kantelen in het nadeel van Jelle met zijn eenmansactie.
crap in = crap out
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:45:00 #246
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_174843993
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:44 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Narcisme, aandachtszucht, zelfoverschatting etc.
Zijn vader schreef ook graag mensen kapot.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_174843999
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is in eerste instantie geen hele gekke benadering lijkt me. Het zou veel gekker zijn als een slachtoffer je vertelt wat er is gebeurd en jij vervolgens zegt: "ja, oké, leuk, maar ik wil eerst een vonnis zien voordat we verder praten".
Je kan medeleven betonen, maar tegelijkertijd toch niet alles voor zoete koek slikken. Dat lijkt mij een normale, gezonde benadering.

Het tegenovergestelde doet die zoon van Frits Barend, die gelijk roept: je bent een eikel, fuck him, etc. Abnormale reactie.
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:45:34 #248
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174844003
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

In principe niets. Maar als JBC dit zegt:

[..]

Doet hij het toch een beetje voorkomen alsof seks met mannen hem vreemd is. Als dan blijkt dat hij in het verleden vaker vriendjes had, is het toch de vraag waarom hij dit beeld toch zo neer wil zetten.

Over die machtsverhouding die er zou zijn tussen hem en de dader heeft hij toch ook een beetje de toehoorder op het verkeerde been gezet. Hij deed het voorkomen alsof hij door een hoge baas was misbruikt. Niemand had verwacht dat de "dader" een leeftijdsgenoot was, die een stuk kleiner was, en die er ook net werkte.

En dan nog dat vage verhaal van die drogering. Want vooralsnog is de enige reden waarom JBC aanneemt gedrogeerd te zijn, is omdat hij instemde met homoseks.

Dus ja, ik vind het wel relevant om te weten of JBC vaker seks met mannen had.
Ik denk dat ik je wel begrijp, toch ik zou het toch loskoppelen van elkaar. Of hij nou wel of niet vaker seks had met mannen voor of na deze gebeurtenis, hij voelde zich in deze specifieke situatie niet ok naar eigen zeggen.

Waaruit blijkt trouwens dat hij eerder (seksuele) relaties had met mannen?
With the stars as her umbrella
pi_174844021
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:45 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Je kan medeleven betonen, maar tegelijkertijd toch niet alles voor zoete koek slikken. Dat lijkt mij een normale, gezonde benadering.

Het tegenovergestelde doet die zoon van Frits Barend, die gelijk roept: je bent een eikel, fuck him, etc. Abnormale reactie.
Dochter
pi_174844023
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:39 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat is wel een hele vrije interpretatie van "drogeren". Dat zou ik gewoon "liegen" noemen.
Een mogelijke zienswijze:

"We zaten aan de bar en hij bleef drankjes voor ons bestellen. Ik vond dat ik genoeg had gehad en wilde niet meer, maar door de machtsverhouding voelde ik me gedwongen de drank aan te nemen en op te drinken. Hierdoor vervaagden mijn grenzen, dus ik ben gedrogeerd."

Rammelt natuurlijk aan alle kanten, maar ik zie dit nog wel als verklaring naar buiten komen m.b.t. het drogeren.
pi_174844027
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:46 schreef mootie het volgende:

[..]

Dochter
Is dat een vrouw dan?
  vrijdag 3 november 2017 @ 13:47:21 #252
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174844041
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:45 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Je kan medeleven betonen, maar tegelijkertijd toch niet alles voor zoete koek slikken. Dat lijkt mij een normale, gezonde benadering.

Het tegenovergestelde doet die zoon van Frits Barend, die gelijk roept: je bent een eikel, fuck him, etc. Abnormale reactie.
Dit ja.
With the stars as her umbrella
pi_174844042
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:46 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Is dat een vrouw dan?
Nee, een lesbiënne, eigenlijk helemaal geen mens.
pi_174844046
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:46 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Is dat een vrouw dan?
"dit is mijn dochter" en dan een man aanwijzen met adamsappel?
pi_174844060
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:47 schreef mootie het volgende:

[..]

Nee, een lesbiënne, eigenlijk helemaal geen mens.
Nou ga je te ver, lesbiënnes zijn ook mensen.
pi_174844066
Het gaat over lang geleden. Iemand was er zelf bij. Wat is voor iemand een trauma of niet?
pi_174844109
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:48 schreef Jaroon het volgende:
Het gaat over lang geleden. Iemand was er zelf bij. Wat is voor iemand een trauma of niet?
Nee, dat is het merkwaardige. Ook Jelle heeft verklaard dat het gebeuren geen impact heeft gehad op zijn verdere leven. Hij was het ook bijna vergeten.

Maar na 15 jaar herinnerde hij het zich opeens weer en dacht toen: verrek, ik ben toen verkracht!
pi_174844111
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:45 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Je kan medeleven betonen, maar tegelijkertijd toch niet alles voor zoete koek slikken. Dat lijkt mij een normale, gezonde benadering.
Dus, iemand komt naar je toe, vertelt je van misbruik of een verkrachting in het verleden, en jij slikt niet alles voor zoete koek. Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
pi_174844126
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus, iemand komt naar je toe, vertelt je van misbruik of een verkrachting in het verleden, en jij slikt niet alles voor zoete koek. Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
Dat je na de blowjob niet persé hoeft door te slikken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174844130
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:44 schreef loveli het volgende:

[..]

In dit geval denk ik dat de goed voorbereide reactie van GvD + advocaat de publieke opinie aardig doet kantelen in het nadeel van Jelle met zijn eenmansactie.
Ik denk dat JBC nooit had verwacht dat GvD zelf naar voren zou komen.

Let wel, als GvD niet naar voren was gekomen had JBC hier maanden of jaren over kunnen doorgaan in de media. Iedere keer als er weer een beroemdheid tegen de lamp loopt zit JBC weer bij DWDD om zijn verhaal als slachtoffer en ervaringsdeskundige te doen. JBC schrijft een boek over zijn ervaringen, JBC bij zomergasten, JBC maakt documentaire over zijn ervaringen etc etc. Dat allemaal zonder expliciete naam te noemen, en im de verwachting dat GvD nooit zelf naar voren zou komen.

Dat heeft GvD goed voorkomen. Die heeft hem de wind uit de zeilen gehaald.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174844146
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:50 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nee, dat is het merkwaardige. Ook Jelle heeft verklaard dat het gebeuren geen impact heeft gehad op zijn verdere leven. Hij was het ook bijna vergeten.

Maar na 15 jaar herinnerde hij het zich opeens weer en dacht toen: verrek, ik ben toen verkracht!
Nee, dat was bij Griet op de Beeck.
pi_174844149
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:50 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Nee, dat is het merkwaardige. Ook Jelle heeft verklaard dat het gebeuren geen impact heeft gehad op zijn verdere leven. Hij was het ook bijna vergeten.

Maar na 15 jaar herinnerde hij het zich opeens weer en dacht toen: verrek, ik ben toen verkracht!
Ik ben zelf ooit misbruikt. Het kan wel blijven hangen. De vraag is waarom het nu een probleem wordt en ook dat het gaat over een leeftijd dat mensen wat labiel kunnen zijn.
pi_174844150
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus, iemand komt naar je toe, vertelt je van misbruik of een verkrachting in het verleden, en jij slikt niet alles voor zoete koek. Wat moet ik me daar precies bij voorstellen?
Dat hangt helemaal van de situatie af, maar ik denk dat ik vooral zou luisteren. Niet oordelen, niet ten gunste, maar ook niet ten nadele van het slachtoffer.
pi_174844160
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:52 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat hangt helemaal van de situatie af, maar ik denk dat ik vooral zou luisteren. Niet oordelen, niet ten gunste, maar ook niet ten nadele van het slachtoffer.
Dat is ook zo.
pi_174844174
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:45 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Ik denk dat ik je wel begrijp, toch ik zou het toch loskoppelen van elkaar. Of hij nou wel of niet vaker seks had met mannen voor of na deze gebeurtenis, hij voelde zich in deze specifieke situatie niet ok naar eigen zeggen.

Waaruit blijkt trouwens dat hij eerder (seksuele) relaties had met mannen?
Er was iemand op het forum die beweerde dat JBC een tijd met haar buurjongen heeft gedate.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174844181
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er was iemand op het forum die beweerde dat JBC een tijd met haar buurjongen heeft gedate.
Ja, dat was een smerige trol.
pi_174844184
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er was iemand op het forum die beweerde dat JBC een tijd met haar buurjongen heeft gedate.
En dat geeft wat precies aan?
pi_174844194
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:46 schreef PJR het volgende:

[..]

Een mogelijke zienswijze:

"We zaten aan de bar en hij bleef drankjes voor ons bestellen. Ik vond dat ik genoeg had gehad en wilde niet meer, maar door de machtsverhouding voelde ik me gedwongen de drank aan te nemen en op te drinken. Hierdoor vervaagden mijn grenzen, dus ik ben gedrogeerd."

Rammelt natuurlijk aan alle kanten, maar ik zie dit nog wel als verklaring naar buiten komen m.b.t. het drogeren.
Ik denk dat niemand die verklaring serieus neemt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174844197
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Er was iemand op het forum die beweerde dat JBC een tijd met haar buurjongen heeft gedate.
Dan kom je wel snel op de vraag: Waarom zou je die persoon wel meteen geloven.
pi_174844200
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:52 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik ben zelf ooit misbruikt.
Maar overweeg je dan om daarover een artikel in de krant te schrijven?
pi_174844213
Het is duidelijk dat er mensen en vooral vrouwen worden misbruikt. Dat is een probleem dat groter is dan je denkt. Daar moeten we iets aan doen.
pi_174844221
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:51 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat JBC nooit had verwacht dat GvD zelf naar voren zou komen.

Let wel, als GvD niet naar voren was gekomen had JBC hier maanden of jaren over kunnen doorgaan in de media. Iedere keer als er weer een beroemdheid tegen de lamp loopt zit JBC weer bij DWDD om zijn verhaal als slachtoffer en ervaringsdeskundige te doen. JBC schrijft een boek over zijn ervaringen, JBC bij zomergasten, JBC maakt documentaire over zijn ervaringen etc etc. Dat allemaal zonder expliciete naam te noemen, en im de verwachting dat GvD nooit zelf naar voren zou komen.

Dat heeft GvD goed voorkomen. Die heeft hem de wind uit de zeilen gehaald.
Inderdaad. JBC verdient er jarenlang geld mee en GvD heeft geen werk meer, omdat iedereen in die wereld heus wel weet dat het over hem gaat.
Je kunt het GvD niet verwijten dat hij publiekelijk zijn naam wil zuiveren, als het verhaal inderdaad niet helemaal waar is. Daar heeft JBC hem dan toe gedwongen door de zaak publiekelijk te maken.
pi_174844223
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:54 schreef Jaroon het volgende:
Het is duidelijk dat er mensen en vooral vrouwen worden misbruikt. Dat is een probleem dat groter is dan je denkt. Daar moeten we iets aan doen.
Ja, maar wat?
pi_174844228
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:54 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Maar overweeg je dan om daarover een artikel in de krant te schrijven?
Is Jaroon journalist? Heeft hij dat medium tot zijn beschikking?
pi_174844243
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:54 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Maar overweeg je dan om daarover een artikel in de krant te schrijven?
Als ik daar meer bekendheid mee zou kunnen maken voor een onderwerp wel. Ik ben niet bekend. Ik heb dit wel eerder hier en op andere fora gezegd. Dat is dan mijn minimale input.
pi_174844245
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:53 schreef Jaroon het volgende:

[..]

En dat geeft wat precies aan?
Mits het waar is dat hij niet vies is van piemels in zijn mond.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174844254
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:55 schreef mootie het volgende:

[..]

Is Jaroon journalist? Heeft hij dat medium tot zijn beschikking?
Is Jelle dan een journalist? Hij heeft vriendjes bij de Trouw, zei hij. Maar dat maakt hem nog geen journalist. Iedereen kan de krant benaderen.
pi_174844265
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:55 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Mits het waar is dat hij niet vies is van piemels in zijn mond.
Dat maakt niet uit. Was het tegen iemands zin in.
pi_174844270
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:54 schreef mootie het volgende:

[..]

Dan kom je wel snel op de vraag: Waarom zou je die persoon wel meteen geloven.
Die geloof ik niet direct maar als het waar is vind ik het een interessante wending.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174844276
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:56 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Is Jelle dan een journalist? Hij heeft vriendjes bij de Trouw, zei hij. Maar dat maakt hem nog geen journalist. Iedereen kan de krant benaderen.
Het is een bekend iemand. Dat maakt het anders.
pi_174844290
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:55 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Als ik daar meer bekendheid mee zou kunnen maken voor een onderwerp wel. Ik ben niet bekend. Ik heb dit wel eerder hier en op andere fora gezegd. Dat is dan mijn minimale input.
Als dat het doel is, dan lijkt me dat prima. Maar iedereen weet nu intussen wel dat je voorzichtig moet zijn met beschuldigingen die je niet hard kunt maken, of die beschuldigingen nu waar zijn of niet.
pi_174844299
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 12:33 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Er zit toch wel wat speling op het begrip verkrachting, heb ik de afgelopen week geleerd.

- Als een penetratie tegen de wil van het slachtoffer is, maar de dader zich daarvan niet bewust is, dan is het geen verkrachting.

- Als het slachtoffer zodanig onder invloed is van drugs of alcohol, dat hij/zij geen weerstand kan bieden, dan is het ook geen verkrachting.

Let op: ik zeg niet dat het daarmee minder erg is, integendeel, maar in juridische zin is het dan geen verkrachting, maar aanranding.
Ook niet, het verschil tussen aanranding en verkrachting zit hem in het seksueel binnendringen. Dat is hier niet zo relevant, het gaat hier om 242 of 243, 242 is de klassieke verkrachting met dwang als het kernbegrip, 243 gaat ipv daarvan over lichamelijk of geestelijke onmacht.

Dwang hoeft niet te bestaan in geweld of bedreiging met geweld, maar kan ook bestaan in een 'feitelijkheid'. Voor lichamelijke of geestelijk onmacht ligt de lat vrij hoog en wordt dit vrij specifiek geinterpreteerd, mede doordat het als een minder ernstig delict geldt, terwijl het drogeren ook een feitelijkheid kan zijn die in dwang resulteert.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174844304
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:57 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Het is een bekend iemand. Dat maakt het anders.
Voor mij niet. Ik had nog nooit gehoord van Jelle tot dat artikel in de Trouw.
pi_174844312
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:56 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Is Jelle dan een journalist? Hij heeft vriendjes bij de Trouw, zei hij. Maar dat maakt hem nog geen journalist. Iedereen kan de krant benaderen.
Als je jarenlang correspondent bent voor een dagblad, ben je journalist.
pi_174844317
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:52 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Dat hangt helemaal van de situatie af, maar ik denk dat ik vooral zou luisteren. Niet oordelen, niet ten gunste, maar ook niet ten nadele van het slachtoffer.
dat ligt toch ook aan de persoon die het vertelt mag ik hopen?
compact en kleverig.
pi_174844322
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:56 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit. Was het tegen iemands zin in.
Nee maar het doet je wel afvragen waarom jbc zeer sterk suggereert dat seks met mannen hem vreemd is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174844323
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:58 schreef mootie het volgende:

[..]

Als je jarenlang correspondent bent voor een dagblad, ben je journalist.
Voor welke krant was hij dan correspondent?
pi_174844339
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:54 schreef Jaroon het volgende:
Het is duidelijk dat er mensen en vooral vrouwen worden misbruikt. Dat is een probleem dat groter is dan je denkt. Daar moeten we iets aan doen.
Wat kunnen we er aan doen? Want je zegt nu dingen die totaal niet concreet zijn.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174844350
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:57 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Als dat het doel is, dan lijkt me dat prima. Maar iedereen weet nu intussen wel dat je voorzichtig moet zijn met beschuldigingen die je niet hard kunt maken, of die beschuldigingen nu waar zijn of niet.
Het gevaar is wel dat je iemand heel hard beschuldigd en dat waar moet maken. Sommige dingen moet je misschien ook buiten de media houden. Buiten sexueel misbruik eenmalig heb ik op een internaat echt harde klappen gehad. Dat was toen. Soms moet je dingen laten. Ik zeg het fout. Nu lijkt het alsof ik sexueeel misbruik goed praat. Dat is niet het geval.
pi_174844351
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:58 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat ligt toch ook aan de persoon die het vertelt mag ik hopen?
Uiteraard. Als een leugenachtig persoon, zo iemand als Jelle bijvoorbeeld, het me zou vertellen, dan zou ik wat minder goed van vertrouwen zijn.
  vrijdag 3 november 2017 @ 14:00:29 #291
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_174844352
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:59 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Voor welke krant was hij dan correspondent?
Trouw.
With the stars as her umbrella
pi_174844355
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:59 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Voor welke krant was hij dan correspondent?
Trouw, De Standaard, mensenrechtenmagazine.
Maar je kunt zelf ook even de wikipagina lezen.
pi_174844356
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand die verklaring serieus neemt.
Ik vrees dat je je daarin vergist. Veel mensen die zeggen, dat omdat het nou eenmaal de beleving is van JBC, de aanklacht van verkrachting terecht is. Mensen als Asha ten Broeke, die ook door veel mensen heel serieus genomen wordt.

Beide kanten, zowel de kant van de 'victim blamers' als de kant van 'vermeend slachtoffer moet je altijd geloven' zijn ruim vertegenwoordigd in de samenleving. En deze beide extremen proberen de scheiding nog groter te maken, door bijvoorbeeld iedereen die twijfelt aan het verhaal van JBC, weg te zetten als 'victim blamers'.
pi_174844368
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:55 schreef PJR het volgende:

Je kunt het GvD niet verwijten dat hij publiekelijk zijn naam wil zuiveren, als het verhaal inderdaad niet helemaal waar is.
Het verhaal is al niet helemaal waar gebleken, de vraag is nu of het verhaal helemaal niet waar is.

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:56 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Is Jelle dan een journalist? Hij heeft vriendjes bij de Trouw, zei hij. Maar dat maakt hem nog geen journalist. Iedereen kan de krant benaderen.
Ja, maar als jij de krant benadert met zo'n verhaal en zonder aangifte dan gebeurt daar helemaal niks mee, en terecht.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174844369
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:59 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat kunnen we er aan doen? Want je zegt nu dingen die totaal niet concreet zijn.
Ik heb geen oplossing. Ik ben niet zo. Ik verbaas mij nog steeds.
pi_174844383
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:00 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Trouw.
Het wordt tijd dat ik mijn abonnement ga opzeggen.
pi_174844389
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:00 schreef mootie het volgende:

[..]

Trouw, De Standaard, mensenrechtenmagazine.
mensenrechtenmagazine, sodeju..... da's wel een cynische dijenkletser.
pi_174844395
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 13:57 schreef Bivox.Silentic het volgende:

[..]

Als dat het doel is, dan lijkt me dat prima. Maar iedereen weet nu intussen wel dat je voorzichtig moet zijn met beschuldigingen die je niet hard kunt maken, of die beschuldigingen nu waar zijn of niet.
Weet ik niet, nu kan jarenlang misdaad gewoon bestaan, niks mis met bijhouden van het aantal delicten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174844407
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:00 schreef PJR het volgende:

[..]

Ik vrees dat je je daarin vergist. Veel mensen die zeggen, dat omdat het nou eenmaal de beleving is van JBC, de aanklacht van verkrachting terecht is. Mensen als Asha ten Broeke, die ook door veel mensen heel serieus genomen wordt.

Beide kanten, zowel de kant van de 'victim blamers' als de kant van 'vermeend slachtoffer moet je altijd geloven' zijn ruim vertegenwoordigd in de samenleving. En deze beide extremen proberen de scheiding nog groter te maken, door bijvoorbeeld iedereen die twijfelt aan het verhaal van JBC, weg te zetten als 'victim blamers'.
Mensen die zich bedienen van dergelijke uit de vs overgewaaide hippe "sjw" termen neem ik sowieso niet serieus. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_174844416
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:01 schreef Jaroon het volgende:

[..]

Ik heb geen oplossing. Ik ben niet zo. Ik verbaas mij nog steeds.
Nouja ik heb wel ideeen om het de goede kant op te laten gaan en dat heeft een hele hoop met openheid te maken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174844417
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 14:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Weet ik niet, nu kan jarenlang misdaad gewoon bestaan, niks mis met bijhouden van het aantal delicten.
Eigen richting zou voor mij ook een optie zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')