SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi fietsie.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 22:53 schreef eentwee het volgende:
Eindelijk de gelegenheid gehad om mijn nieuwe CX op te bouwen. De eerste testrit was veelbelovend! Rijdt heerlijk dat staal.
[ afbeelding ]
Swiss Cross cantilever, maat 59. Opgebouwd met mix van nieuwe en gebruikte onderdelen. Sram 1x10, Red shifters (linker shifter de schakelhendel verwijderd), Force CX1 crankset met Wolf Tooth 36T blad. Force 1 type 3 achterderrailleur. Deda Zero 1, Zero 100, Superzero afmontage en Arundel bidonhouders en stuurlint. Met gewone banden op wielen (DT Swiss RR1850) die er verdomd goed bij passen vind ik zelf Heb uiteraard ook een wielen voor offroad. In het echt is-ie wel wat roder dan op de foto.. Maak nog wel een keer een foto met een betere camera.
Oeh, dat ziet er geil uitquote:Op donderdag 19 oktober 2017 16:57 schreef Flipmoehoe het volgende:
Sunchaser te herkennen aan:
[ afbeelding ]
Stond in de speciaalzaak waar een mountainbiker zei, ze kunnen alles repareren behalve je hoofdquote:Op donderdag 19 oktober 2017 17:12 schreef Leonos het volgende:
Eerst had ook niemand een helm op. Sunchaser trendsetter
quote:Op donderdag 19 oktober 2017 17:23 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Stond in de speciaalzaak waar een mountainbiker zei, ze kunnen alles repareren behalve je hoofd
Jagers daardoor eens volledig verdwaald omdat ze alles hadden afgesloten en mijn navigatie geen andere route kon bedenken elke keer kwam ik bij een ander gedeelte uit dat door die gasten was afgeslotenquote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Een verschoven weekend komt qua weer goed uit, de Hoge Venen zijn mooi in de herfst. En door de week heb je tenminste geen last van jagers. Bij de afdaling langs de Gileppe kwam ik wel versnellingen tekort, 50x12 is niet genoeg daar. Met 60 door de bocht kan dan wel makkelijk daar.
In de Ardennen sluiten ze niks af, ik heb er al eens een keer mijn reflectievest aangedaan op klaarlichte dag in de hoop dat ze dan een beetje zouden uitkijken met schieten.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:00 schreef Maraca het volgende:
[..]
Jagers daardoor eens volledig verdwaald omdat ze alles hadden afgesloten en mijn navigatie geen andere route kon bedenken elke keer kwam ik bij een ander gedeelte uit dat door die gasten was afgesloten
quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In de Ardennen sluiten ze niks af, ik heb er al eens een keer mijn reflectievest aangedaan op klaarlichte dag in de hoop dat ze dan een beetje zouden uitkijken met schieten.
En dan niet eens topicnummer 666 overslaan.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 15:46 schreef Leonos het volgende:
Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.
Is naamtopic van Bizkit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
En dan niet eens topicnummer 666 overslaan.
Echt heel lelijkquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:31 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.canyon.com/evo/
https://www.canyon.com/en(...)-cf-evo-10-0-sl.html
5.1 kg
En die nieuwe inflite; kak wat lelijk.
[ afbeelding ]
eerst terug schakelen naar kleinste blad en dan in het gat onderaan de sleuf. (invoerlijn loopt dan iets diagonaal omhoog)quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:11 schreef Leonos het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had hier nooit aan moeten beginnen, maar het lijkt dat het kapje aan het eind van mijn binnen derailleurkabel te groot is. Zou in dat onderste gat moeten passen, maar dat past dus niet.
Zien jullie wat ik fout doe?
Hoi dop. Maar de shifter werkt toch niet als er geen spanning op de kabel staat? Als ik nu ' shift' gebeurt er niksquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:35 schreef dop het volgende:
[..]
eerst terug schakelen naar kleinste blad en dan in het gat onderaan de sleuf. (invoerlijn loopt dan iets diagonaal omhoog)
als je buitenblad staat geschakeld dan is het binnen werk zo gedraaid dat je kabel er niet goed door kan
het binnenwerk draait wel terug, alleen als de rubber kap zo zit kan het gebeuren dat hij toch niet terug schakelt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:46 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hoi dop. Maar de shifter werkt toch niet als er geen spanning op de kabel staat? Als ik nu ' shift' gebeurt er niks
thanks, ga het proberen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 10:14 schreef dop het volgende:
[..]
het binnenwerk draait wel terug, alleen als de rubber kap zo zit kan het gebeuren dat hij toch niet terug schakelt.
Dus ff kabel er uit rubber goed en dan terug schakelen.
stoer plan, in het voorjaar?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 11:28 schreef Maraca het volgende:
Vakantieverzoek ingediend als ik akkoord krijg heb ik 12 dagen om heel Nederland rond te fietsen komende tijd maar eens een route uittekenen. Denk dat het zo rond de 1.500-1.600 km zal worden.
Als basis kun je de 2 600km brevetten uit Merselo combineren, dan heb je al een fors stuk van het land gehad.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 11:28 schreef Maraca het volgende:
Vakantieverzoek ingediend als ik akkoord krijg heb ik 12 dagen om heel Nederland rond te fietsen komende tijd maar eens een route uittekenen. Denk dat het zo rond de 1.500-1.600 km zal worden.
Pff liever jij dan ik als ik 2 uur op de fiets heb gezeten heb ik het wel gehadquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als basis kun je de 2 600km brevetten uit Merselo combineren, dan heb je al een fors stuk van het land gehad.
In juni. Voorjaar is niet handig in verband met mijn werk. En dan kan ik tenminste nog even trainenquote:
Moet even kijken, want ik wil namelijk wel de LF-oorkonde dus moet langs bepaalde punten om foto's te maken Denk wel dat ik 1 lange route ga tekenen. Wilde eerst per dag uittekenen, maar de ene dag zal ik langer willen fietsen dan de andere dus dat doe ik puur op gevoel.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als basis kun je de 2 600km brevetten uit Merselo combineren, dan heb je al een fors stuk van het land gehad.
Als ik maar 2 uur per dag zou fietsen ga ik het nooit reddenquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:37 schreef amp25 het volgende:
[..]
Pff liever jij dan ik als ik 2 uur op de fiets heb gezeten heb ik het wel gehad
En hoe kan ik dat zien (tandjes tellen of zo)? Het is een tweedehandsje, dus ik heb er verder niets van. En hoe zetten jullie je zomerfiets meestal weg? Halen jullie de wielen eraf en maken de ketting helemaal schoon of zetten jullie de fiets met gesmeerde ketting op zolder?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:55 schreef Andyy het volgende:
Dat maakt niks uit, gewoon een ketting die geschikt is voor het aantal versnellingen die je hebt achter
Kunnen we je ondersteunen onderweg als je in de buurt langs komt?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 22:02 schreef Maraca het volgende:
[..]
In juni. Voorjaar is niet handig in verband met mijn werk. En dan kan ik tenminste nog even trainen
[..]
Moet even kijken, want ik wil namelijk wel de LF-oorkonde dus moet langs bepaalde punten om foto's te maken Denk wel dat ik 1 lange route ga tekenen. Wilde eerst per dag uittekenen, maar de ene dag zal ik langer willen fietsen dan de andere dus dat doe ik puur op gevoel.
[..]
Als ik maar 2 uur per dag zou fietsen ga ik het nooit redden
edit: net even een concept route getekend en dat is 1.250km ben wel verrast eigenlijk, want de officiële LF route is 1.300km en die slaat een deel van de achterhoek over en Limburg Nou ja, niet heel rouwig om.. scheelt weer
Aantal tandwielen achter. En dan zoeken maar een ketting geschikt voor 8/9/10/11 Speed.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 23:39 schreef Devv het volgende:
[..]
En hoe kan ik dat zien (tandjes tellen of zo)? Het is een tweedehandsje, dus ik heb er verder niets van. En hoe zetten jullie je zomerfiets meestal weg? Halen jullie de wielen eraf en maken de ketting helemaal schoon of zetten jullie de fiets met gesmeerde ketting op zolder?
Dat staat op de verpakking vd ketting; of het 8/9/10 of 11 speed is en dat refereert aan het aantal kransjes op je cassette. De lengte vd ketting bepaal je bij montage en kijk daar maar een joeptoepfilmpje voor. En als je ketting vesleten is moet er ws. ook een nieuwe cassette op, evt ook voorbladen dus die controleren, en je jockey wheels. Nieuw kabeltjes erop tot slot en alles schakelt weer als nieuw.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 23:39 schreef Devv het volgende:
[..]
En hoe kan ik dat zien (tandjes tellen of zo)? Het is een tweedehandsje, dus ik heb er verder niets van. En hoe zetten jullie je zomerfiets meestal weg? Halen jullie de wielen eraf en maken de ketting helemaal schoon of zetten jullie de fiets met gesmeerde ketting op zolder?
Heb je wel juiste gereedschap hiervoor? En wat is de staat van je cassette? Op zich simpele klusjes, maar lees je goed in.. En check youtube voor ondersteunende filmpjesquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 23:39 schreef Devv het volgende:
[..]
En hoe kan ik dat zien (tandjes tellen of zo)? Het is een tweedehandsje, dus ik heb er verder niets van. En hoe zetten jullie je zomerfiets meestal weg? Halen jullie de wielen eraf en maken de ketting helemaal schoon of zetten jullie de fiets met gesmeerde ketting op zolder?
Maar naast brevet wil je toch ook gewoon vakantie.. Mooie plekjes/routes rijden..quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 22:02 schreef Maraca het volgende:
[..]
In juni. Voorjaar is niet handig in verband met mijn werk. En dan kan ik tenminste nog even trainen
[..]
Moet even kijken, want ik wil namelijk wel de LF-oorkonde dus moet langs bepaalde punten om foto's te maken Denk wel dat ik 1 lange route ga tekenen. Wilde eerst per dag uittekenen, maar de ene dag zal ik langer willen fietsen dan de andere dus dat doe ik puur op gevoel.
[..]
Als ik maar 2 uur per dag zou fietsen ga ik het nooit redden
edit: net even een concept route getekend en dat is 1.250km ben wel verrast eigenlijk, want de officiële LF route is 1.300km en die slaat een deel van de achterhoek over en Limburg Nou ja, niet heel rouwig om.. scheelt weer
Ik denk het niet, maar toch bedankt. Ben trouwens nog wel op zoek naar fietstassen. Had deze site eens opgeslagen als bookmark omdat iemand in dit topic deze tassen had. Ik verwacht te overnachten bij B&B/AirBnB dus hoef geen tentspullen mee. Alleen de basics om te kunnen overnachten, wat schone spullen (heb onderweg 1x de mogelijkheid om mijn spullen echt te wassen in de wasmachine, voor de rest is het onder de douche ermee ) en wat fietsspullen/eten. Wat voor tas zou dan het handigst zijn? Zit zelf te kijken naar deze. Een frame rack of een front rack gaat volgens mij niet passen met de bidons en navigatie op het stuur. Wil absoluut geen rugtas meer, ooit 160km mee gefietst en dat was echt drama Maar is 14l dan voldoende of eigenlijk te groot? Vind het lastig in te schatten..quote:Op zondag 22 oktober 2017 00:43 schreef Najieto het volgende:
[..]
Kunnen we je ondersteunen onderweg als je in de buurt langs komt?
Wat vet! Ik ben ook belachelijke hellingen gaan beklimmen in het buitenland met alleen de Utrechtse heuvelrug als basis, en ik leef nog dus komt helemaal goedquote:Op zondag 22 oktober 2017 02:24 schreef Godshand het volgende:
Ik zit op Tenerife en maandag ga ik de Teide op (2200 m hoogte, mogelijk te klimmen vanaf zee niveau maar ik ga met een groepstocht mee vanaf 500m hoogte). Wel met een huurracefiets, maar het is meteen hors categorie.
Benieuwd of ik het ga redden of wakker wordt in een Spaans ziekenhuis Tot nu toe alleen de hellingen van de Utrechtse Heuvelrug en Limburg bedwongen..
Zeker! Als jullie willen helpen met de route, heel graag Wil de echte route gaan uittekenen op ridewithGPS, want dan kan ik ook aangeven langs welke punten ik moet komen voor het brevet en er is sowieso 1 vaste slaapplek (mijn ouders )quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:51 schreef the_critic het volgende:
[..]
Maar naast brevet wil je toch ook gewoon vakantie.. Mooie plekjes/routes rijden..
Genoeg fokkers uit alle windstreken van Nederland om mee te kunnen kijken voor mooie wegen, plekjes die de moeite waard zijn.. (Of juist om te vermijden met wielrenfiets met volle bepakking..zeker in Limburg. Je wilt niet de keutenberg over met tassen op bagagedrager bijv)
Ik heb nog een hele hoop GPS tracks van allerhande routes, met name beneden de grote rivieren.quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zeker! Als jullie willen helpen met de route, heel graag Wil de echte route gaan uittekenen op ridewithGPS, want dan kan ik ook aangeven langs welke punten ik moet komen voor het brevet en er is sowieso 1 vaste slaapplek (mijn ouders )
Leuk! Ik heb hem van meerdere kanten vanaf zeeniveau gedaan. 6% is de max zo'n beetje dus je kan overal blijven fietsen. Het verschil in landschappen op 0m, 600m 1250m en 1800+m is leuk om te zien. Succes.quote:Op zondag 22 oktober 2017 02:24 schreef Godshand het volgende:
Ik zit op Tenerife en maandag ga ik de Teide op (2200 m hoogte, mogelijk te klimmen vanaf zee niveau maar ik ga met een groepstocht mee vanaf 500m hoogte). Wel met een huurracefiets, maar het is meteen hors categorie.
Benieuwd of ik het ga redden of wakker wordt in een Spaans ziekenhuis Tot nu toe alleen de hellingen van de Utrechtse Heuvelrug en Limburg bedwongen..
Ik zou aan 80 liter nog niet genoeg hebben, al mijn schoenen enzo. Pff het zou niet mijn vakantie zijn maar succes.quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar toch bedankt. Ben trouwens nog wel op zoek naar fietstassen. Had deze site eens opgeslagen als bookmark omdat iemand in dit topic deze tassen had. Ik verwacht te overnachten bij B&B/AirBnB dus hoef geen tentspullen mee. Alleen de basics om te kunnen overnachten, wat schone spullen (heb onderweg 1x de mogelijkheid om mijn spullen echt te wassen in de wasmachine, voor de rest is het onder de douche ermee ) en wat fietsspullen/eten. Wat voor tas zou dan het handigst zijn? Zit zelf te kijken naar deze. Een frame rack of een front rack gaat volgens mij niet passen met de bidons en navigatie op het stuur. Wil absoluut geen rugtas meer, ooit 160km mee gefietst en dat was echt drama Maar is 14l dan voldoende of eigenlijk te groot? Vind het lastig in te schatten..
Dit is trouwens de fiets waarmee ik de route ga fietsen.
[..]
Wat vet! Ik ben ook belachelijke hellingen gaan beklimmen in het buitenland met alleen de Utrechtse heuvelrug als basis, en ik leef nog dus komt helemaal goed
Helemaal niet bij stil gestaan dat ik gewoon een bagagedrager kan monteren Bedankt voor de tips! GPS bestanden zijn altijd welkomquote:Op zondag 22 oktober 2017 09:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Van Apidura tassen ben ik geen fan, teveel het paard achter de wagen spannen en nieuwe dingen uitdenken waar al oude, goede, oplossingen voor bestaan.
Ik zou eerder voor Carradice of Topeak gaan. Degelijke merken die al lang bestaan en zich baseren op decennia lang experimenteren en feedback van gebruikers. Ik gebruik zelf een Topeak rackpack voor op een bagagedrager. Ze zijn er ook voor dragers die je op de zadelpen vastmaakt.
Aan het stuur een gewone stuurtas van Vaude. Werkt prima, niet te duur, en vanwege de klickfix bevestiging makkelijk los te maken als je even ergens naar binnen moet.
[..]
Ik heb nog een hele hoop GPS tracks van allerhande routes, met name beneden de grote rivieren.
Wijfquote:Op zondag 22 oktober 2017 09:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou aan 80 liter nog niet genoeg hebben, al mijn schoenen enzo. Pff het zou niet mijn vakantie zijn maar succes.
Bedankt! Ook Maraca voor haar hoop gevende opmerkingquote:Op zondag 22 oktober 2017 09:00 schreef No-P het volgende:
[..]
Leuk! Ik heb hem van meerdere kanten vanaf zeeniveau gedaan. 6% is de max zo'n beetje dus je kan overal blijven fietsen. Het verschil in landschappen op 0m, 600m 1250m en 1800+m is leuk om te zien. Succes.
Moddercross altijd feest. Als je toch van je fiets afgaat kan je ook ff snel je hand langs je remmen/bracket halen scheelt bij zo'n moddercross toch weer een paar 100gram en minder weerstand.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:45 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn fiets was gisteren weer lekker vies geworden met de regiocompetitie. 14e in categorie dus stapje voorwaarts. Ik kon mijn HF niet helemaal de hoogte in krijgen, ik merkte dit meteen al bij de start en bleek achteraf ook wel van mijn HF data. Beetje moe denk ik dus vandaag maar uitrusten.
Gelukkig was ik niet de enige die het zwaar had, het rondje was behoorlijk pittig. En ik ben weer niet gevallen. Ik doe ook een beetje voorzichtig. Na mijn kapotte derrie van vorige week niet zoveel zin in nog meer schade. Er waren balkjes waar ik eigenlijk wel over had kunnen springen maar omdat ik op en afspringen toch ook nog moest trainen voor de laatste optie gekozen.
Bahquote:Op zondag 22 oktober 2017 09:45 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn fiets was gisteren weer lekker vies geworden met de regiocompetitie. 14e in categorie dus stapje voorwaarts. Ik kon mijn HF niet helemaal de hoogte in krijgen, ik merkte dit meteen al bij de start en bleek achteraf ook wel van mijn HF data. Beetje moe denk ik dus vandaag maar uitrusten.
Gelukkig was ik niet de enige die het zwaar had, het rondje was behoorlijk pittig. En ik ben weer niet gevallen. Ik doe ook een beetje voorzichtig. Na mijn kapotte derrie van vorige week niet zoveel zin in nog meer schade. Er waren balkjes waar ik eigenlijk wel over had kunnen springen maar omdat ik op en afspringen toch ook nog moest trainen voor de laatste optie gekozen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel leuk hoor in de modder spelen. En zelf ben ik tenslotte ook uit de klei getrokken.quote:
quote:Op zondag 22 oktober 2017 15:09 schreef eentwee het volgende:
Wat voor patas zijn dat Kaas? Ziet er wel mooi uit, ik wil ook nog wel nieuwe die goed bij mijn fiets passen met wat rood (en boa's).Lake MX175 schoenen die had ik al dit voorjaar ergens gescoord in de aanbieding. Ze zitten goed en ik heb wat meer grip dan met een Sidi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 22-10-2017 16:10:29 ]
Geef maar door waar je allemaal langs wilt/moet fietsen in het zuidelijke deel en ik kijk eens wat ik heb aan tracks.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:26 schreef Maraca het volgende:
[..]
Helemaal niet bij stil gestaan dat ik gewoon een bagagedrager kan monteren Bedankt voor de tips! GPS bestanden zijn altijd welkom
[..]
Wijf
Collega's begonnen over een tentje meenemen en op een camping overnachten. Dat zou ik wel echt verschrikkelijk vinden En bij thuiskomst pak ik de volgende dag het vliegtuig naar Spanje dus ach, ook iets om naar uit te kijken
Wrom zou je ketting dan breken? Ik heb dat nog nooit gehad en ik neem ook nooit een ponsje mee onderweg.quote:Op maandag 23 oktober 2017 00:34 schreef Devv het volgende:
Nog even over die ketting...het is een 9 speed dus dat is nu duidelijk . Ik ga een ketting checker en kettingpons bestellen. Het is toch iets wat ik moet leren, want ik wil straks in Maastricht niet met een kapotte ketting langs de kant staan. De kans dat zoiets gebeurd is natuurlijk niet groot maar toch. Wat niet helemaal duidelijk is of je nu ook altijd de cassette en voorbladen moet vervangen . De ketting lijkt mij niet versleten, want ik kan zonder problemen schakelen. En de ketting slaat niet over of zo. Ik kan de ketting alleen best wel een stukje vrij van het blad optillen.
Dit zijn de verplichte punten in het zuidelijk deel:quote:Op zondag 22 oktober 2017 21:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Geef maar door waar je allemaal langs wilt/moet fietsen in het zuidelijke deel en ik kijk eens wat ik heb aan tracks.
jquote:Op maandag 23 oktober 2017 10:20 schreef Maraca het volgende:
M'n verlofverzoek is goedgekeurd boehoe, nu moet ik het nog echt gaan doen ook
quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:47 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dit zijn de verplichte punten in het zuidelijk deel:
• LF3 bij het veer Vierlingsbeek - Bergen (kaart traject 4, gids Ronde van Nederland via LF-routes, ter hoogte van Maasstraat 5, Bergen, GPS 51.598070, 6.026449)
• LF13 fietsbrug over het riviertje de Mark ten westen van Ulvenhout (kaart traject 13, Suikerpad, Ulvenhout, GPS 51.551056, 4.787770)
Dan sla je dus de helft van het zuiden over als je hier rechtdoor steekt.
In het voorjaar weerquote:Op maandag 23 oktober 2017 17:34 schreef Andyy het volgende:
[..]
j
Nu even trainen om het tempo omhoog te krijgen. Ben je eerder klaar
In de officiële route steken ze inderdaad een stuk rechtdoor en ik zou wel een deel van het stuk richting Maastricht mee willen nemen. Maar ik wil niet teveel hoeven te klimmen, want dan is het al dag weet ik veel en zal wat spullen mee hebben De vraag is alleen, is dat haalbaar of slaan ze het voor een reden over in de officiële route?quote:
Da's voor Ivo noordelijkquote:Op maandag 23 oktober 2017 10:47 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dit zijn de verplichte punten in het zuidelijk deel:
• LF3 bij het veer Vierlingsbeek - Bergen (kaart traject 4, gids Ronde van Nederland via LF-routes, ter hoogte van Maasstraat 5, Bergen, GPS 51.598070, 6.026449)
• LF13 fietsbrug over het riviertje de Mark ten westen van Ulvenhout (kaart traject 13, Suikerpad, Ulvenhout, GPS 51.551056, 4.787770)
Leukquote:Op maandag 23 oktober 2017 19:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's voor Ivo noordelijk
Wil je snel of leuk?
Je kunt met gemak door Zuid-Limburg zonder al te veel hoeven te klimmen. Een route Roermond-Valkenburg-Heerlen-Roermond kan bijna vlak.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
In het voorjaar weer
[..]
In de officiële route steken ze inderdaad een stuk rechtdoor en ik zou wel een deel van het stuk richting Maastricht mee willen nemen. Maar ik wil niet teveel hoeven te klimmen, want dan is het al dag weet ik veel en zal wat spullen mee hebben De vraag is alleen, is dat haalbaar of slaan ze het voor een reden over in de officiële route?
[ afbeelding ]
Ik snap nog steeds niet hoe ze op 1.300km uitkomen
LF routes maken wel eens een deels onverharde omweg van 10km om ergens een stukje grote weg van 200m lang te vermijden.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
In het voorjaar weer
[..]
In de officiële route steken ze inderdaad een stuk rechtdoor en ik zou wel een deel van het stuk richting Maastricht mee willen nemen. Maar ik wil niet teveel hoeven te klimmen, want dan is het al dag weet ik veel en zal wat spullen mee hebben De vraag is alleen, is dat haalbaar of slaan ze het voor een reden over in de officiële route?
[ afbeelding ]
Ik snap nog steeds niet hoe ze op 1.300km uitkomen
quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je kunt met gemak door Zuid-Limburg zonder al te veel hoeven te klimmen. Een route Roermond-Valkenburg-Heerlen-Roermond kan bijna vlak.
Ah, dat zou wel verklaren waarom ik op 1.250 uitkom want ik pak juist de verharde wegen En een puntje België is geen probleem Bedanktquote:Op maandag 23 oktober 2017 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
LF routes maken wel eens een deels onverharde omweg van 10km om ergens een stukje grote weg van 200m lang te vermijden.
Mijn voorstel voor Het Limburgse stuk: langs de Maas omlaag (inclusief het voorgeschreven pontje) en dan vanaf Roermond naar de oude internationale weg door de Selfkant. Vervolgens naar Maastricht en dan weer omhoog tussen Julianakanaal en Maas in. Mag er daarna een puntje België in zitten of wil je persé aan de Nederlandse kant van de grens blijven?
Vanaf Breda kun je een deel van deze route nemen:quote:
Heb hem verwerkt in de routequote:Op maandag 23 oktober 2017 19:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Vanaf Breda kun je een deel van deze route nemen:
https://www.strava.com/ac(...)l=nl-NL&v=1500804273
En je kunt vanaf Tilburg tot Helmond langs het kanaal rijden. Da's best leuk, en makkelijk.
Waar is de oude internationale weg? Kan hem niet vinden op mijn kaart. Moet ik dan via Sint Odiliënberg, naar Mario-Hoop via Koningsbosch naar Selfkant weer naar Sittard?quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
LF routes maken wel eens een deels onverharde omweg van 10km om ergens een stukje grote weg van 200m lang te vermijden.
Mijn voorstel voor Het Limburgse stuk: langs de Maas omlaag (inclusief het voorgeschreven pontje) en dan vanaf Roermond naar de oude internationale weg door de Selfkant. Vervolgens naar Maastricht en dan weer omhoog tussen Julianakanaal en Maas in. Mag er daarna een puntje België in zitten of wil je persé aan de Nederlandse kant van de grens blijven?
Dat vind ik niet zo raar, het gaat om de ronde langs de landsgrenzen Vind het eerder vreemd dat ze de achterhoek overslaan.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:53 schreef the_critic het volgende:
Utrecht en Flevoland worden ook overgeslagen... Rare ronde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:58 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo raar, het gaat om de ronde langs de landsgrenzen Vind het eerder vreemd dat ze de achterhoek overslaan.
Dit is even het eerste concept 1.275km Blauwe punten zijn de controlepunten en paars is hotel de papa Moet het deel van Cafca nog iets beter verwerken, maar dat is prielwerk en dat moet ik even op een groter scherm doen in plaats van laptop op schootAls je langs de grens moet, moet je eigenlijk onder Eindhoven door. Kan wel ff kijken of ik daar nog leuke routes heb...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.strava.com/ac(...)l=nl-NL&v=1449396786
Je zou een deel van deze aan die andere kunnen plakken, en dan vanuit Valkenswaard via de Achelse Kluis en Budel richting Weert.
[ Bericht 9% gewijzigd door cafca op 23-10-2017 21:43:08 ]
quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:58 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo raar, het gaat om de ronde langs de landsgrenzen Vind het eerder vreemd dat ze de achterhoek overslaan.
Dit is even het eerste concept 1.275km Blauwe punten zijn de controlepunten en paars is hotel de papa Moet het deel van Cafca nog iets beter verwerken, maar dat is prielwerk en dat moet ik even op een groter scherm doen in plaats van laptop op schootzit volgens mij een raar kronkeltje waar je de nieuwe waterweg oversteekt ,lijkt de pont bij rozenburg maar zou daar kiezen voor de watertaxi vanaf de antarticaweg naar hoek van hollandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vaartijd is wel langer (30min) maar veul leuker
https://goo.gl/maps/fAqrhgkKk3s
google maps maakt er spagetie van als je dat fatsoenlijk wl doen vanaf de brielsegatdam
[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 23-10-2017 21:42:13 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Nou ja, alleen de blauwe punten zijn 'verplicht'. Maar het is natuurlijk wel leuk als de fietsroute ook de vorm van Nederland heeft Daarom zit ik nog een beetje te klooien met Groningen en Twente, omdat ik daar de landsgrenzen niet echt volg. Maar ik moet ook goed uitkomen met aantal kilometers Maar thnx voor de route zal hem meenemenquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Als je langs de grens moet, moet je eigenlijk onder Eindhoven door. Kan wel ff kijken of ik daar nog leuke routes heb...
https://www.strava.com/ac(...)l=nl-NL&v=1449396786
Je zou een deel van deze aan die andere kunnen plakken, en dan vanuit Valkenswaard via de Achelse Kluis en Budel richting Weert.
RideWithGPS snapte hem ook niet Maar volgens mij heb ik hem nu goed staanquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:36 schreef dop het volgende:
[..]
zit volgens mij een raar kronkeltje waar je de nieuwe waterweg oversteekt ,lijkt de pont bij rozenburg maar zou daar kiezen voor de watertaxi vanaf de antarticaweg naar hoek van holland
vaartijd is wel langer (30min) maar veul leuker
https://goo.gl/maps/fAqrhgkKk3s
google maps maakt er spagetie van als je dat fatsoenlijk wl doen vanaf de brielsegatdam
De Internationale weg is verder zuidelijk doorrijden vanaf Koningsbosch:quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Heb hem verwerkt in de route
[..]
Waar is de oude internationale weg? Kan hem niet vinden op mijn kaart. Moet ik dan via Sint Odiliënberg, naar Mario-Hoop via Koningsbosch naar Selfkant weer naar Sittard?
En dan doorknallen naar Maastricht via Heerlen, Valkenburg om via Julianakanaal weer naar Weert? Of mis ik dan een leuke route? En heel belangrijk? Waar moet ik stoppen voor vlaai?
oversteek met pont is goed alleen ga je stuk over snelweg. je moet via de brielse gatdamquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:48 schreef Maraca het volgende:
RideWithGPS snapte hem ook niet Maar volgens mij heb ik hem nu goed staan
[ afbeelding ]
Mijn visie voor Zuid-Limburg met niet veel klimmen:quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nou ja, alleen de blauwe punten zijn 'verplicht'. Maar het is natuurlijk wel leuk als de fietsroute ook de vorm van Nederland heeft Daarom zit ik nog een beetje te klooien met Groningen en Twente, omdat ik daar de landsgrenzen niet echt volg. Maar ik moet ook goed uitkomen met aantal kilometers Maar thnx voor de route zal hem meenemen
[..]
RideWithGPS snapte hem ook niet Maar volgens mij heb ik hem nu goed staan
[ afbeelding ]
Dan heb ik hem toch?quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De Internationale weg is verder zuidelijk doorrijden vanaf Koningsbosch:
[quote]Toen de Selfkant in 1963 aan Duitsland werd teruggegeven, behield Nederland het recht de doorgaande verkeersweg (verbindingsweg) Koningsbosch-Schinveld te gebruiken. Deze weg was inmiddels een dusdanig belangrijke noord-zuidschakel geworden dat Nederland de weg niet meer wilde missen. Bovendien was deze weg de kortste verbinding tussen het oude mijngebied rond Heerlen en Kerkrade en de beoogde toekomstige Beatrixmijn in het Meinweggebied bij Roermond. Die mijn is overigens nooit in exploitatie genomen. Alle gelijkvloerse kruisingen verdwenen en werden (vrijwel alle) door viaducten vervangen.
In art. 49 lid 1 van het Tractaat werd bepaald, dat de kosten van de kunstwerken in de ‘internationale weg’, die Zuid-Limburg met Midden-Limburg verbindt over (opnieuw) Duits gebied, voor rekening van Nederland komen. Nederland heeft in de Selfkant (dat waar het de bewoonde dorpen en gehuchten betrof grotendeels in puin lag, zoals aan Nederlandse zijde onder meer met Susteren het geval was), behoorlijk wat geïnvesteerd, ook natuurlijk om het voor de nieuwe Nederlanders wat aantrekkelijker te maken in Nederland te aarden. Ook de ‘Brunssum-weg’, zoals de eerdergenoemde verbindingsweg ook wel werd genoemd, heeft kapitalen gekost.
In 2002 hebben Nederland en Duitsland een overeenkomst gesloten waarin de speciale rechten van Nederland op deze weg zijn komen te vervallen. Het beheer van het 8,5 km lange Duitse gedeelte van de weg is overgedragen aan Duitsland en de weg is inmiddels aangesloten op het Duitse wegennet.[/IMG]
https://www.plaatsengids.nl/selfkant
Van Schinveld heb ik wel een mooie route richting Maastricht. Naar keuze met de Daelhemmerweg, Cauberg of via het Geuldal.
Het stukje België dat ik bedoel is bij Berg met het veer over en dan via Maaseik en Achelse Kluis naar Valkenswaard.
Vlaai kun je overal in Zuid-Limburg vinden .
Ik ga inderdaad met de klok mee En het lukt me niet om de route goed te plannen dat ik niet over de snelweg ga (dat lijkt me inderdaad niet zo handig ) Even kijken of dat ook handmatig kan.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:59 schreef dop het volgende:
[..]
oversteek met pont is goed alleen ga je stuk over snelweg. je moet via de brielse gatdam
https://www.strava.com/routes/9191002
zoals hier Geloof alleen dat ik tegen de klok in ga en jij met de klok mee denk ik.
stuk je van over schouwe duivenland is bij mij ook anders , kan ook niet zoals in jou plaatje (of lopen)
Jullie zijn geweldigquote:Op maandag 23 oktober 2017 22:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mijn visie voor Zuid-Limburg met niet veel klimmen:
https://www.strava.com/routes/10987590
Ook via de Selfkant, maar je kunt dat stukje omzeilen door langs Sittard te fietsen.
quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:59 schreef dop het volgende:
[..]
oversteek met pont is goed alleen ga je stuk over snelweg. je moet via de brielse gatdam
https://www.strava.com/routes/9191002
zoals hier Geloof alleen dat ik tegen de klok in ga en jij met de klok mee denk ik.
stuk je van over schouwe duivenland is bij mij ook anders , kan ook niet zoals in jou plaatje (of lopen)
Ja, de parallelweg toch?quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
Bij Wessum ligt het fietspad naast de snelweg. Dat is tevens de enige weg over de Maas zonder tig kilometer om te rijden.
Dit pontje bij de Hoek gaat trouwens enkel doordeweeks. Weet niet hoe je planning eruit gaat zien.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:37 schreef Maraca het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zou hem moeten zijn heb hem handmatig getekend met de satellietkaart en het lijkt op een fietspad naast de grote weg
[..]
Ja, de parallelweg toch?
[ afbeelding ]
kom je nu meequote:Op maandag 23 oktober 2017 22:43 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dit pontje bij de Hoek gaat trouwens enkel doordeweeks. Weet niet hoe je planning eruit gaat zien.
Nee, je hebt 'm niet, je mowet wat zuidelijker gaan.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:12 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dan heb ik hem toch?
[ afbeelding ]
[..]
Ik ga inderdaad met de klok mee En het lukt me niet om de route goed te plannen dat ik niet over de snelweg ga (dat lijkt me inderdaad niet zo handig ) Even kijken of dat ook handmatig kan.
[..]
Jullie zijn geweldig
Dat is hem laatstuk n15 kun je inderdaad wel langsquote:Op maandag 23 oktober 2017 22:37 schreef Maraca het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zou hem moeten zijn heb hem handmatig getekend met de satellietkaart en het lijkt op een fietspad naast de grote weg
Dan moet het goed komen toch?quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:47 schreef Maraca het volgende:
[..]
kom je nu mee
Naar verwachting zal dat stuk onderdeel uitmaken van mijn laatste fietsdag en dat zal een doordeweekse dag zijn als ik uit ga van 10-12 dagen fietsen.
Die ziet er inderdaad iets anders uit Thanks!quote:Op maandag 23 oktober 2017 23:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee, je hebt 'm niet, je mowet wat zuidelijker gaan.
Ik heb even een route samengesteld:
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=bxprlqclhfkhgdmi
Van het pont tot aan Valkenswaard met als keerpunt de Markt in Maastricht.
Top!quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 00:25 schreef dop het volgende:
[..]
Dat is hem laatstuk n15 kun je inderdaad wel langs
komt helemaal goedquote:
Bij Wijk aan Zee/Velsen Noord/IJmuiden kan je over de sluizen fietsen en dan bij IJmuiden de Duinen weer in. Dat is een leukere route dan nu aangegeven staat. Er is weinig leuks aan IJmuiden maar de duinen tussen IJmuiden en Bloemendaal aan Zee zijn de moeite waard. En over de sluizen fietsen is ook leuk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:35 schreef Maraca het volgende:
[..]
Die ziet er inderdaad iets anders uit Thanks!
[..]
Top!
[..]
komt helemaal goed
quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:58 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo raar, het gaat om de ronde langs de landsgrenzen Vind het eerder vreemd dat ze de achterhoek overslaan.
Dit is even het eerste concept 1.275km Blauwe punten zijn de controlepunten en paars is hotel de papa Moet het deel van Cafca nog iets beter verwerken, maar dat is prielwerk en dat moet ik even op een groter scherm doen in plaats van laptop op schootStoer om zo'n tocht te doen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo te zien kom je ook door / langs mijn dorpje in de achterhoek (Eibergen), kan dat op dit formaat kaart niet goed zien..
Mooie film. Ik wilde hem ook meteen lopen, al haat ik tentenquote:Op maandag 23 oktober 2017 22:45 schreef Maraca het volgende:
Oh trouwens, misschien wel leuk om te weten. Ik ga deze tocht doen omdat ik geïnspireerd was door het verhaal van Cheryl Strayed.
Thnx Kijk even of het gaat lukken met je google maps routequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:53 schreef Z het volgende:
[..]
Bij Wijk aan Zee/Velsen Noord/IJmuiden kan je over de sluizen fietsen en dan bij IJmuiden de Duinen weer in. Dat is een leukere route dan nu aangegeven staat. Er is weinig leuks aan IJmuiden maar de duinen tussen IJmuiden en Bloemendaal aan Zee zijn de moeite waard. En over de sluizen fietsen is ook leuk.
Zoiets. Ik heb ook nog wel eer Strava-ritje waarin je kan spieken.
Thnx! En de route is nog niet vast, dus er kan nog van alles gebeuren in de komende 8 maandenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:07 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Stoer om zo'n tocht te doen!
Zo te zien kom je ook door / langs mijn dorpje in de achterhoek (Eibergen), kan dat op dit formaat kaart niet goed zien..
Bij zo'n route zou ik nog wel in een tent willen overnachten. Bij deze tocht ga ik dat niet doen, want dan sta je op een Nederlandse camping tussen Henk en Ingrid met je wc rolletje onder de arm naar een smerige publieke wc Zoek wel leuke plekken om te overnachten. Hoeft zeker niet low budgetquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:39 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Mooie film. Ik wilde hem ook meteen lopen, al haat ik tenten
Gedeelte vanaf Hardenberg (Twente) wil ik wel voor je uittekenen als je me even meegeeft welke voorwaarden het aan moet voldoen. Zie in jou kaart namelijk dat je in één streep naar beneden gaat (Hardenberg-Almelo, Almelo-Enschede). Dit gedeelte is veel minder leuk om te fietsen dan langs de grens of over de grens, hier is echt prachtig fietsen. Of vanaf Hardenberg, Beerze, Ommen, Den Ham, Hellendoorn, Nijverdal, Holten, Rijssen, Markelo, Delden, Beckum, Boekelo naar Enschede.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nou ja, alleen de blauwe punten zijn 'verplicht'. Maar het is natuurlijk wel leuk als de fietsroute ook de vorm van Nederland heeft Daarom zit ik nog een beetje te klooien met Groningen en Twente, omdat ik daar de landsgrenzen niet echt volg. Maar ik moet ook goed uitkomen met aantal kilometers Maar thnx voor de route zal hem meenemen
[..]
RideWithGPS snapte hem ook niet Maar volgens mij heb ik hem nu goed staan
[ afbeelding ]
Ik heb een apidura zadeltas (de 'mini' uitvoering)quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar toch bedankt. Ben trouwens nog wel op zoek naar fietstassen. Had deze site eens opgeslagen als bookmark omdat iemand in dit topic deze tassen had.
[..]
Wat voor tas zou dan het handigst zijn? Zit zelf te kijken naar deze. Een frame rack of een front rack gaat volgens mij niet passen met de bidons en navigatie op het stuur.
Dat probleem heb je altijd als je zooi aan je fiets gaat hangen. Met aanzetten of klimmen moet je dan je ros stilhouden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:31 schreef ddx het volgende:
Zoals ik al aangeef komt het misschien deels door zadel die smal is, misschien heb je er met een breder zadel minder last van.
Ik heb de compact versie (11L) maar als ik niet al te veel dingen meeneem kan je de spanbanden niet volledig dichttrekken die blijven dan te lang.
(maar misschien hebben ze dit in nieuwe modellen verbeterd)
Bij Randoneurstochten ook wel eens andere mensen ermee zien fietsen en dan zei je die tassen ook wel redelijk heen en weer gaan als er kort klimmetje is.
kan ik ff 200 van je lenen?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:51 schreef Najieto het volgende:
Voor degene die nog en Wahoo bolt zoeken voor 200 euro. Zondag 29 oktober kan je hem kopen voor die prijs bij Futurumshop.
Papakaas niet?quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 15:09 schreef kaasplankje het volgende:
Mamakaas is verhuist naar Hardenberg, wel mooi daar.
die is out of the picturequote:
Daarom heeft een Carradice tas een speciaal gemaakte houder om aan het zadel vast te maken, dan hangt ie vast.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat probleem heb je altijd als je zooi aan je fiets gaat hangen. Met aanzetten of klimmen moet je dan je ros stilhouden.
Dat wordt na verloop van tijd minder helaas, kan je net zoals de Nanoflex dingen behandelenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 21:22 schreef the_critic het volgende:
Vandaag voor eerst gereden met sportful fiandre norain bib, gekocht met leuke korting. Heerlijke broek. Warm, goede zeem, en goed water afstotend. Top!
Tnx voor de tip, de mijne is afgelopen weekend beschadigt geraakt.. geen idee hoe of wat..quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:51 schreef Najieto het volgende:
Voor degene die nog en Wahoo bolt zoeken voor 200 euro. Zondag 29 oktober kan je hem kopen voor die prijs bij Futurumshop.
Zelfde probleem in iets mindere mate dan. Je zou er eventueel een schermprotector op kunnen plakken.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 10:10 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Tnx voor de tip, de mijne is afgelopen weekend beschadigt geraakt.. geen idee hoe of wat..
Had hem bij mijn schoonouders (verjaardag schoonvader) tussen de handschoenen en in mijn helm gedaan.
Uurtje later wil ik het spul opruimen, zie ik opeens een klein barstje in het scherm
Niemand wat gezien of gedaan natuurlijk..
Contact opgenomen met futurumshop waar ik hem half augustus gekocht heb. Die hebben contact opgenomen met de leverancier maar helaas.. kunnen niks voor me betekenen.
Je zou toch denken, glas eraf, nieuw glas erop en klaar.. helemaal omdat het geen touchscreen is. Wel iets korting gekregen op aanschaf van een nieuwe ter compensatie.
Maar goed, weer ff 200 euro aftikken zie ik niet zo zitten.
Hoop dat het scherm nog waterdicht is, ga het niet opzoeken door te testen met een plantenspuit oid. zo vaak fiets ik toch niet in de regen. Mocht hij dan alsnog stuk gaan, so be it...
[ link | afbeelding ]
Heb ik ook al aan zitten denken, heb er ook wel 1 gezien voor een Bolt. Dat barstje is dan wel afgedekt. Maar is 1tje bestellen.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 10:37 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Zelfde probleem in iets mindere mate dan. Je zou er eventueel een schermprotector op kunnen plakken.
helaas, met Paypal betaald.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 11:26 schreef ddx het volgende:
Niet toevallig met creditcard betaald, dan heb je vaak nog iets van een aankoopverzekering ?
Wil je er 1 verkopen?quote:Op woensdag 25 oktober 2017 10:53 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Heb ik ook al aan zitten denken, heb er ook wel 1 gezien voor een Bolt. Dat barstje is dan wel afgedekt. Maar is 1tje bestellen.
Gisteren tijdens het fietsen was het barstje gelukkig niet storend, het loopt niet door een dataveld en tijdens navigeren viel het ook niet echt op.
edit: via ebay een setje van 6 protectors gekocht vanuit Duitsland voor 1,88 EUR. Met een dag of 4 zal ik ze in huis hebben
http://www.ebay.nl/itm/6x(...)0:g:RsoAAOSw3EhZek-J
Als je nog een beetje wil navigeren zou ik niet voor een 520 gaan.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:24 schreef Tommeke het volgende:
Idd. Gewoon screenprotector eroverheen
M'n Edge 500 is trouwens overleden. Scherm doet het niet meer, maar hij neemt nog wel op.
Voor nu is dat niet erg, maar wil komend voorjaar wel weer zien hoe hard ik ga. Is in tijdritten wel handig
Wat zouden jullie kopen? Gewoon een simpel ding. Is zo'n 520 wat?
Wil eigenlijk wel Garmin ivm. 4 fietsen waar een Garmin houder op zitquote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:42 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Als je nog een beetje wil navigeren zou ik niet voor een 520 gaan.
Zeer beperkte opslagruimte, als je op veel verschillende plekken fietst dan blijf je aan het wisselen van kaarten. De bolt zit in dezelfde prijsklasse en heb je veel meer fietscomputer voor
quote:Op woensdag 25 oktober 2017 15:40 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Voor de prijs van een postzegel mag je er gerust 1 "hebben" hoor
Lijkt me idd een prima dingetje.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 16:28 schreef Z het volgende:
Ik heb een Edge 25. Dat is een prima apparaatje. Zit zelfs iets van navigatie op, niet dat ik dat ooit gebruikt heb.
Limburg: klopt, die bordjes staan er altijd.quote:Op woensdag 25 oktober 2017 21:58 schreef Stansfield het volgende:
In limburg is de route van de amstel gold race toch altijd met bordjes aangegeven? Dus niet alleen in het weekend zelf. Is dat eigenlijk ook zo bij de ronde van vlaanderen? Ben daar binnenkort en lijkt me wel leuk dan ook een deel van het parcours te fietsen. En als er toch al bordjes staan maakt dat het net even wat makkelijker.
Volgens mij kan dat gemakkelijk. Collega heeft voor z'n Kona Roadhouse allelei custom tasjes en rekjes laten maken. En dat werkt prima. Wel een beetje op clearance letten en oogjes. Maar dat zit meestal wel goed buj Gravelbikes.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:15 schreef KolonelBroodje het volgende:
In hoeverre is het mogelijk om een gravelbike geschikt te maken voor een vakantie met volle bepakking. Tent, slaapzak, matje etc.? Qua bepakking dus zoiets: [ afbeelding ]
Of kan ik dan beter gaan voor zo'n soort fiets als hierboven? Mn voorkeur zou uitgaan naar een gravelbike aangezien ik er dan zonder bepakking thuis ook de bossen mee in kan. Maar mocht dit totaal niet geschikt zijn dan kies ik liever voor zoiets als op deze foto.
Nee en heeft ook geen haast. Ik ben meer een beetje aan het oriënteren wat voor fiets geschikt is, ik zou er pas ergens in de zomervakantie mee weg willen gaan. Waar ik een beetje bang voor was is dat een gravelbike misschien te licht is voor de hoeveelheid bepakking zoals op die ene foto hierboven.quote:
Frame is het probleem niet, daar moeten alleen oogjes aan zitten voor dragers. Wielen zou ik wel extra aandacht aan besteden mss iets handgespaakt.quote:Op donderdag 26 oktober 2017 20:44 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Nee en heeft ook geen haast. Ik ben meer een beetje aan het oriënteren wat voor fiets geschikt is, ik zou er pas ergens in de zomervakantie mee weg willen gaan. Waar ik een beetje bang voor was is dat een gravelbike misschien te licht is voor de hoeveelheid bepakking zoals op die ene foto hierboven.
Je wil een fiets voor 2 doeleinden, dan wordt het imo een compromis. Een vakantiefiets is zwaarder gebouwd en een gravelbike is minder geschikt voor zware tassen. Ga voor jezelf ff na waarvoor je die fiets meest gaat gebruiken en stem daar je keuze op af?quote:Op donderdag 26 oktober 2017 19:15 schreef KolonelBroodje het volgende:
In hoeverre is het mogelijk om een gravelbike geschikt te maken voor een vakantie met volle bepakking. Tent, slaapzak, matje etc.? Qua bepakking dus zoiets: [ afbeelding ]
Of kan ik dan beter gaan voor zo'n soort fiets als hierboven? Mn voorkeur zou uitgaan naar een gravelbike aangezien ik er dan zonder bepakking thuis ook de bossen mee in kan. Maar mocht dit totaal niet geschikt zijn dan kies ik liever voor zoiets als op deze foto.
Hier heb je wel gelijk in inderdaad. Ik denk dat ik de fiets het meest zou gaan gebruiken voor vakantie(s) aangezien ik voor echt in de bossen ook nog wel een MTB heb.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 07:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je wil een fiets voor 2 doeleinden, dan wordt het imo een compromis. Een vakantiefiets is zwaarder gebouwd en een gravelbike is minder geschikt voor zware tassen. Ga voor jezelf ff na waarvoor je die fiets meest gaat gebruiken en stem daar je keuze op af?
Ah, dat is wel een mooi plan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Bedankt voor de reacties!
[..]
Hier heb je wel gelijk in inderdaad. Ik denk dat ik de fiets het meest zou gaan gebruiken voor vakantie(s) aangezien ik voor echt in de bossen ook nog wel een MTB heb.
Ik had op internet een Trek 520 gezien die misschien wel geschikt zou zijn. https://www.trekbikes.com(...)disc/p/1432009-2018/ Vanochtend even naar de Trek dealer hier in de buurt geweest maar die had deze helaas niet en was pas vanaf december te bestellen maar dat levertijd is niet zo'n probleem. Ik vroeg nog of ze hem dan überhaupt in de winkel kregen maar dat was niet het geval, ze kunnen hem alleen bestellen.
Ik zal even wat specifieker zijn met wat waar de fiets geschikt voor moet zijn. Ik wil waarschijnlijk na mijn studie over +/- 2 jaar naar het oosten fietsen, heb nu momenteel China op het oog als eindbestemming. Dit zou betekenen dat de fiets geschikt moet zijn om de Pamir Highway over te kunnen (denk ik de grootste uitdaging voor de fiets) dit zal denk ik met name aan de banden/wielen liggen? Dit soort wegen dus:
[ afbeelding ]
Zou je op basis van deze informatie nog steeds een Canyon Infinite AL aanraden of toch meer zoiets als de Trek? Dat een keer een spaak breekt maakt mij niet zo heel veel uit want dat wil ik van te voren wel leren om te kunnen maken maar zoals Marco aangeeft is het denk ik inderdaad belangrijk dat het gangbare onderdelen op zitten voor het geval ik wel iets nodig heb en ik weet niet of dat bij bijvoorbeeld de Trek 520 wel zo is?
Goed plan! Maar dan heb je wel een echte vakantiefiets nodig, begrijp me niet verkeerd, op elk barrel kom je ook wel in China, maar goed materiaal is echt wel een meerwaarde. Lees je goed in op wereldfietser.nl ga eens langs de fietsvakantiewinkel en bepaal je budget, je kan het nogal gek maken namelijk.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
Bedankt voor de reacties!
[..]
Hier heb je wel gelijk in inderdaad. Ik denk dat ik de fiets het meest zou gaan gebruiken voor vakantie(s) aangezien ik voor echt in de bossen ook nog wel een MTB heb.
Ik had op internet een Trek 520 gezien die misschien wel geschikt zou zijn. https://www.trekbikes.com(...)disc/p/1432009-2018/ Vanochtend even naar de Trek dealer hier in de buurt geweest maar die had deze helaas niet en was pas vanaf december te bestellen maar dat levertijd is niet zo'n probleem. Ik vroeg nog of ze hem dan überhaupt in de winkel kregen maar dat was niet het geval, ze kunnen hem alleen bestellen.
Ik zal even wat specifieker zijn met wat waar de fiets geschikt voor moet zijn. Ik wil waarschijnlijk na mijn studie over +/- 2 jaar naar het oosten fietsen, heb nu momenteel China op het oog als eindbestemming. Dit zou betekenen dat de fiets geschikt moet zijn om de Pamir Highway over te kunnen (denk ik de grootste uitdaging voor de fiets) dit zal denk ik met name aan de banden/wielen liggen? Dit soort wegen dus:
[ afbeelding ]
Zou je op basis van deze informatie nog steeds een Canyon Infinite AL aanraden of toch meer zoiets als de Trek? Dat een keer een spaak breekt maakt mij niet zo heel veel uit want dat wil ik van te voren wel leren om te kunnen maken maar zoals Marco aangeeft is het denk ik inderdaad belangrijk dat het gangbare onderdelen op zitten voor het geval ik wel iets nodig heb en ik weet niet of dat bij bijvoorbeeld de Trek 520 wel zo is?
Ja duidelijk. Ik denk dat ik de combi van crossen en met wat ik er mee wil doen beter uit mijn hoofd kan zetten.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 11:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ah, dat is wel een mooi plan.
Maarre begrijp me niet verkeerd, ik zei niet Inflite AL omdat ik die fiets je aanraad, maar 't zou meer mijn keus zijn in jouw geval maar ik ben natuurlijk jou niet. Snap je?
Die Trek, of een koga world traveller oid is veel geschikter en robuuster als vakantiefiets voor zo een trip. Maar verder kan je met de Trek niet echt crossen of wiellrennen, en dat kan wel met een Inflite.
Ik heb de laatste tijd al veel gelezen op wereldfietser.nl en daar staat veel bruikbare info inderdaad! Het is jammer dat de fietsvakantiewinkel en de vakantiefietser niet om de hoek liggen voor mij maar het is zeker wel even de moeite waard om daar ook even te kijken voor ik een fiets aanschafquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:01 schreef janatwork het volgende:
[..]
Goed plan! Maar dan heb je wel een echte vakantiefiets nodig, begrijp me niet verkeerd, op elk barrel kom je ook wel in China, maar goed materiaal is echt wel een meerwaarde. Lees je goed in op wereldfietser.nl ga eens langs de fietsvakantiewinkel en bepaal je budget, je kan het nogal gek maken namelijk.
En beter een goede 2de hands dan een matige nieuwe.
Ik dacht dat je niet met minder toe kon dan met een handgemaakt frame van die excentriekeling in Groningen.quote:
M-gineeringquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:54 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik dacht dat je niet met minder toe kon dan met een handgemaakt frame van die excentriekeling in Groningen.
quote:
quote:M-Gineering maatframes
Wij bouwen frames op maat, altijd in staal en hoofdzakelijk in lugloze bouwwijze. We bouwen niet alles, voor een BMX of downhillfiets (heb ik geen verstand van), een koersfiets (staal biedt niet genoeg ruimte voor de tegenwoordig verplichte graphics met onleesbare koeieletters, en de UCI kan sowieso de boom in met hun get-rich-quick praktijken) of een ligfiets moet je ergens anders wezen.
Dat is niet zo bijzonder toch?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ik sta a.s. zaterdag met Erik Dekker aant vertrek hopelijk is hij er nu wel.
Dan kan ik zeggen: Ik heb met hem gekoerst.
Ja, toen ik begon met fietsen had ik ook deze blessure. Het was gewoon overbelasting.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:58 schreef Stienn het volgende:
Ik ben sinds juni aan het wielrennen, en moet zeggen wat heerlijk is dat om te doen. Gister eindelijk m’n doel gehaald. Vanaf Amsterdam naar Twente fietsen (https://www.strava.com/activities/1247726655).
Nu kreeg ik gister na ongeveer 100 km last van m’n linkerknie. Bij elke zet voelde ik een steek. Nu heb ik gelezen dat dit een veelvoorkomende blessure is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Nee maar het klinkt heel stoer natuurlijk.quote:
Dan kunnen wij de hand schudden. Al een paar koersjes met hem gereden in hier in het Noorden. Hij rijdt nog wel behoorlijk hard.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 14:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ik sta a.s. zaterdag met Erik Dekker aant vertrek hopelijk is hij er nu wel.
Dan kan ik zeggen: Ik heb met hem gekoerst.
Ik heb mijn eerste 5 fietsvakanties op een trek crosshybride aliveo/deore mix gereden. Altijd binnen Europa geen enkel probleem. High end fietsen zijn echt niet nodig. Maar goede wielen/banden wel, en daar word vaak op bezuinigd bij goedkope modellen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 12:36 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ja duidelijk. Ik denk dat ik de combi van crossen en met wat ik er mee wil doen beter uit mijn hoofd kan zetten.
[..]
Ik heb de laatste tijd al veel gelezen op wereldfietser.nl en daar staat veel bruikbare info inderdaad! Het is jammer dat de fietsvakantiewinkel en de vakantiefietser niet om de hoek liggen voor mij maar het is zeker wel even de moeite waard om daar ook even te kijken voor ik een fiets aanschaf
Overigens wil ik het ook niet op zo'n high end fiets doen zoals bijv een Santos. Ik snap dat goed materiaal belangrijk is maar ik heb dan ook de tijd en zie ik het ook veel meer als een avontuur dan op een fiets met rohloff naaf en aandrijfriem ipv ketting etc.
Die Trek houd ik voorlopig nog even als optie en wie weet verander ik van gedachten zodra ik bij de vakantiefietser of fietsvakantiewinkel binnen ben geweest
rustig zonder Okselquote:Op vrijdag 27 oktober 2017 19:48 schreef Oksel het volgende:
Nee, zonder gekheid, ben beetje druk. 3 kinderen tegenwoordig, maximaal proberen te sporten en bedrijf draaien..
Verder ATB marathons, crosswedstrijdjes, duurtrainingen op de racefiets. Kom mooi aan de uren. Vermaak me prima. Hoest hier dan?
Ik mis jequote:
mag net klagen , word oud natuurlijk maar heb redelijk mijn kilometers kunnen maken dit jaar.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 20:09 schreef Oksel het volgende:
Wat lief! Nog beetje fit dan Dop?
Als Grip nog eens een meet organiseert wip ik wel weer eens langs.
Helaas, ziek, zwak en misselijk😂quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 22:37 schreef ddx het volgende:
Volgende week een 200 in omgeving Rotterdam, dan een meet doen ?
wat voor ritje is dat, linkje?quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 22:37 schreef ddx het volgende:
Volgende week een 200 in omgeving Rotterdam, dan een meet doen ?
Ik ook niet. Wel met Van Avermaet, Vervecken en Welllens.quote:
Dat hoogteprofielquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 08:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://www.randonneurs.nl/event/brm-200-voorschoten-nl/
Vast deze.
Watjequote:
Ja dat moet een pittige beklimming zijn.quote:
Leuk rondje , helaas kido's op zaterdagquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 08:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://www.randonneurs.nl/event/brm-200-voorschoten-nl/
Vast deze.
Ik kan ook niet, ik ben dan in 020 voor het DK modderfietsen voor ouwe lullen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 09:12 schreef dop het volgende:
[..]
Leuk rondje , helaas kido's op zaterdag
Ja, hij heeft waarschijnlijk nog een voorraadje in de koelkast staan.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 15:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan kunnen wij de hand schudden. Al een paar koersjes met hem gereden in hier in het Noorden. Hij rijdt nog wel behoorlijk hard.
Bij Berg en Dal heb je met Dekker gekoerstquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 08:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook niet. Wel met Van Avermaet, Vervecken en Welllens.
Daar volledig van losstaand: Gisteren een baanclinic gedaan. Leuk
Ik kwam niet zo hoog als Van Riessen in mijn user-icoon.
die jaquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 08:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://www.randonneurs.nl/event/brm-200-voorschoten-nl/
Vast deze.
Reed hij met de recreanten mee dan?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:03 schreef ratatat het volgende:
[..]
Bij Berg en Dal heb je met Dekker gekoerst
Heb je 'm ook nog gezien?quote:Indurain deed mee met dezelfde cyclo als ik, hij was sneller
vast ook met good old John den Braberquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 11:32 schreef kaasplankje het volgende:
Ja zo lust ik er ook nog wel een. Ik heb met Hennie Kuiper de AGR gereje.
Dat niet alleen, de eerste 93km zit je op 90m onder zeeniveauquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 09:01 schreef kaasplankje het volgende:Ja dat moet een pittige beklimming zijn.
Gaaf! Leuk om te doen hè?quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 08:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik ook niet. Wel met Van Avermaet, Vervecken en Welllens.
Daar volledig van losstaand: Gisteren een baanclinic gedaan. Leuk
Ik kwam niet zo hoog als Van Riessen in mijn user-icoon.
Even zoeken op stopper plate.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 13:35 schreef Z het volgende:
Wat is de functie van dat kleine stukje plastic wat de bouten van de de linker crankarm verbindt (Shimano)?
Wel wennen in het begin, maar later was het echt leuk. Je komt vrij makkelijk op snelheid.quote:
Nee, bij de sportklasse/amateursquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Reed hij met de recreanten mee dan?
Nee, volgens mij niet.quote:[..]
Heb je 'm ook nog gezien?
Met de Dolomietenmarathon (2003) heb ik met Francesco Moser in mijn wiel de Pordoi opgereden
Oei. Geen lichamelijke schade.quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Ai dat wordt vast een gevalletje 50/50. Hoe gebeurde het?quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Stalen winterfiets?quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Ik heb alleen wat schaafwonden en een pijnlijke schouder. De fietshelm heeft zijn werk goed gedaan, want daar zit een gaatje in van de klap. De tegenpartij kwam er minder goed vanaf met een gebroken neus. Het was wel even heftig met veel bloed en de ambulance erbij.quote:
Het is een vervelend fietspad waar de tegenligger als het ware naar binnen geknepen wordt. Er zit een knik in het fietspad en op de hoek staan hoge zandzakken van een verbouwing. Je hebt dus zeer slecht zicht. Ik kan het mij niet helemaal meer herinneren maar volgens mij reed ik niet op de verkeerde helft. We gaan de formulieren invullen en dan laat ik het lekker aan de verzekering over. Ik heb de dag erna nog wel even snel foto's van de situatie gemaakt. En dan zie je aan het bloed dat we echt in het midden lagen. Dan kan de verzekering van de tegenpartij mij dat in ieder geval niet in schoenen schuiven.quote:Op zondag 29 oktober 2017 13:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ai dat wordt vast een gevalletje 50/50. Hoe gebeurde het?
Het is een fiets van aluminium.quote:
Oef, dat is balenquote:Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Marten is gewoon bezig een randonneuse voor mij te bouwen met Campa 10-speed. Ik had nog een setje 10-speed Bar End shifters liggen van Campa (oude model), daarmee wilde hij graag aan de slag.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 13:20 schreef Z het volgende:
Gewoon omdat het kan: "Ik zie geen enkele reden om nog voor een Campa groep te kiezen. De 'betere' groepen zijn onzinnig 11-speed met alle compatibiliteitsproblemen, slijtage, extra breukgevaar van de ketting en exhorbitante prijzen van dien, conventionele wielen voor de basisgroepen mogen ook al niet meer, kortom laat ze dood vallen daar in Vicenze.".
Staat in m'n planning.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 08:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://www.randonneurs.nl/event/brm-200-voorschoten-nl/
Vast deze.
Na 9 jaar vind ik best goed eigenlijk.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb ooit een vakantieframe van Koga gehad, van aluminium. Na een jaar of 9 regelmatig de fiets uit el kaar schroeven om te verpakken voor internationale trein of vliegtuig waren diverse schroefdraden helemaal uitgesleten en daarmee onbruikbaar geworden.
Dat lijkt me met cyclocross wel handig. Kun je met lagere druk rijden door de modder en bossen. Daarnaast minder snel lek.quote:
Mijn Bob Jackson ziet er na 10 jaar met een zelfde soort gebruik een stuk beter uit. Zelfs het moeten uitboren van een afgebroken bout heeft niet tot schade aan de schroefdraad geleid.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Na 9 jaar vind ik best goed eigenlijk.
De komponenten heb ik zelf uitgezocht, het frame was los gekocht (Koga Alloy Randonneur). Een vakantiefiets neem je nou eenmaal meer mee in een trein en vliegtuig. Afhankelijk van de regels van een vervoersmaatschappij hoort er dan soms demonteren bij.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:01 schreef bluemoon23 het volgende:
Het aantal keer uit elkaar halen staat er niet bij vermeld.
Maar ik kan mij inderdaad best voorstellen dat Koga de fiets zo niet heeft ontworpen en niet de componenten heeft uitgezocht om het 20x te demonteren en monteren.
Ja dat is zo. Heb de laatste weken een paar keer lekgereden op stenen. Puur omdat ik niet oplette en m'n bandjes zacht had staanquote:Op maandag 30 oktober 2017 20:41 schreef stripe het volgende:
[..]
Dat lijkt me met cyclocross wel handig. Kun je met lagere druk rijden door de modder en bossen. Daarnaast minder snel lek.
Komende do-za weer magazijnoutlet bij Rose, daar staan er vast wel een paar van jouw gading bij.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:26 schreef stripe het volgende:
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?
Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?
Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
Je budget is een beetje krap, zeker met zo'n wensenlijst. Er worden een stuk minder crossers verkocht vergeleken met wegfietsen dus zie je ook minder stuntprijzen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:26 schreef stripe het volgende:
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?
Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?
Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
Dank voor de tip, daar heb ik nog niet gekeken. Staan inderdaad wel wat fietsen bij die gunstig zijn geprijsd en aan m'n wensen voldoen. Hopelijk wat crossers in de outlet.quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:58 schreef Dierckxsens het volgende:
[..]
Komende do-za weer magazijnoutlet bij Rose, daar staan er vast wel een paar van jouw gading bij.
Mooie fiets, inderdaad iets boven budget. Bulls ben ik niet zo'n fan van. Weet niet hoe Rose gepositioneerd staat in vergelijking met andere merken die ook goede crossers verkopen (Ridley, Colnago en Cannondale e.d.). Maar misschien ook niet te veel naar kijken aangezien het altijd fietsen van de instap-categorie blijven.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 06:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je budget is een beetje krap, zeker met zo'n wensenlijst. Er worden een stuk minder crossers verkocht vergeleken met wegfietsen dus zie je ook minder stuntprijzen.
https://www.canyon.com/nl/road/inflite/2018/inflite-al-8-0.html
Deze fiets is 100.- boven budget en volgens mij voldoet hij aan al je eisen. Maar wel 1600.- Snap je? Rose of Bulls zou ook wel iets hebben wellicht.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 07:11 schreef kaasplankje het volgende:
Verder ga je de komende 5 jaar imo steeds meer disc zien en steeds minder velgrem op de fietsen, en de crossers licht voorop in die ontwikkeling denk ik. Dat betekent ook dat als jij een velgrem fiets of wielset wil verpatsen dat de waarde daarvan zal afnemen, immers men wil liever disc.
Probeer op marktplaats maar een 26" mtb velgrem wiel te verkopen, je krijgt er niks meer voor.
Klopt, je ziet het aan de 26inch mountainbikes al heel goed. Was laatst bij Dickhof en die hadden tweedehands welgeteld één 29er staan en wel een stuk of 40-50 26inch-ers. Af en toe komt er een Poolse opkoper die een busje vol gooit en ze nog in Polen verkoopt maar verder worden ze aan particulieren nauwelijks nog verkocht. Daarom nu liever kijken naar schijfremmen en misschien iets meer geld uitgeven. Daarnaast qua wielkeuze inderdaad meer keuze door de mountainbike wielsets.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 08:01 schreef Dierckxsens het volgende:
Het is ook wel handig dat je een 29er wielset met schijven ook in je crosser kunt gebruiken mits die ook schijfremmen heeft. Zo heb ik de wielen uit mijn onlangs overleden mtb mooi kunnen gebruiken om met Rocket Rons ook iets beters voor de moddercrossen te hebben.
Ik houd daar rekening mee altijd. Ik rijd op minstens 80cm langs geparkeerde auto's voor het geval iemand de deur voor je neus opengooit. Ik moest een dubbel geparkeerde bus inhalen die bij een garage stilstond op de fietsstrook. Maar 't ging net goed en dat is niks aan de hand.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 18:27 schreef the_critic het volgende:
Maar kaas, wel kut man..slecht voor je hart, zulke situaties..
Zei het vandaag nog tegen mevr critic. Sinds ik 4 dgn per week comute heb ik iedere week minstens 1 noodstop, uitwijk manoeuvre oid gehad. Zoveel mensen die snelheid fout inschatten, of domweg zitten te slapen in auto of op scooter..
Ja dat, en ook wat Andy zegt. Autodeur opengooien, overstekende voetgangers, afslaande fietsers, met je auto uit een zijweg komen, of rotonde op/af willen... Allemaal zo vaak, zonder te kijken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 18:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik houd daar rekening mee altijd. Ik rijd op minstens 80cm langs geparkeerde auto's voor het geval iemand de deur voor je neus opengooit. Ik moest een dubbel geparkeerde bus inhalen die bij een garage stilstond op de fietsstrook. Maar 't ging net goed en dat is niks aan de hand.
Ik zat eerder ook aan loctite te denken maar ik begrijp uit deze omschrijving dat je het geheel dan nog wel dmv het schroefdraad moet kunnen aandraaien. Dat zit er bij mij al niet meer in, dus eigenlijk zoek ik een lijm die bij wijze van spreken twee gladde metalen oppervlakken moet kunnen hechten.quote:Schroefdraadborging - hoge sterkte. Permanente borging. Geschikt voor alle metalen schroefdraadverbindingen.
LOCTITE 270 is een schroefdraadborgmiddel met hoge sterkte voor maximale efficiëntie bij het vastzetten en afdichten van bouten, moeren en tapeinden om het loskomen door trilling te voorkomen. Het product is bestemd voor het permanent borgen van assemblages die niet mogen loskomen. Het is geschikt voor alle metalen, inclusief passieve materialen zoals roestvrij staal, aluminium en oppervlaktebehandelde materialen. Het heeft een bewezen tolerantie voor lichte vervuiling door industriële oliën, zoals motorolie, corrosiewerende olie en snijolie. Demontage is mogelijk door verhitting tot 300 °C.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De herstelkosten zijn bijna net zo hoog als wat ik voor de fiets betaald heb. Dus moet ik helaas na nog geen twee jaar alweer afscheid nemen. De enige redding is als de verzekering de kosten geheel of gedeeltelijk dekt, maar dat moet ik nog even afwachten. De schuldvraag is namelijk nog niet beantwoord.
Ik heb afgelopen jaar ongeveer de zelfde zoektocht gedaan. Heb erg veel moeite gedaan om tweedehands iets te vinden, die zoektocht had ik al opgegeven toen ik toch nog wat vond. Het kan dus wel maar de meeste crossers zijn nou eenmaal afgeragt en hebben veel onderhoud nodig maar dat zie je vaak niet terug in de vraagprijs.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:26 schreef stripe het volgende:
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?
Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?
Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
Focus, cube en merida hebben ook crossers in die prijsrangequote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:40 schreef stripe het volgende:
[..]
Dank voor de tip, daar heb ik nog niet gekeken. Staan inderdaad wel wat fietsen bij die gunstig zijn geprijsd en aan m'n wensen voldoen. Hopelijk wat crossers in de outlet.
[..]
Mooie fiets, inderdaad iets boven budget. Bulls ben ik niet zo'n fan van. Weet niet hoe Rose gepositioneerd staat in vergelijking met andere merken die ook goede crossers verkopen (Ridley, Colnago en Cannondale e.d.). Maar misschien ook niet te veel naar kijken aangezien het altijd fietsen van de instap-categorie blijven.
[..]
KNWU heeft het rekeningrijden (6.50 per wedstrijd) afgeschaft. Maar ja het geld moet natuurlijk wel weer bij elkaar gebracht worden haha..sigaar uit eigen doos dus. Maar dus wel aantrekkelijk voor de jongens die veel koersen. Bij 8.4 wedstrijden heb je de extra kosten er alweer uit.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:12 schreef ratatat het volgende:
Sow, de KNWU heeft de prijzen voor licenties even flink verhoogd.
Aha. Nouja ik ging toch al meer dokken, ga naar Ahoy en die hebben ook hogere contributie.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
KNWU heeft het rekeningrijden (6.50 per wedstrijd) afgeschaft. Maar ja het geld moet natuurlijk wel weer bij elkaar gebracht worden haha..sigaar uit eigen doos dus. Maar dus wel aantrekkelijk voor de jongens die veel koersen. Bij 8.4 wedstrijden heb je de extra kosten er alweer uit.
Gouda te ver weg?quote:Op woensdag 1 november 2017 16:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Aha. Nouja ik ging toch al meer dokken, ga naar Ahoy en die hebben ook hogere contributie.
Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.quote:
Leuk! Elite?quote:Op woensdag 1 november 2017 16:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.
Gezellig daar ff meeten!quote:Op woensdag 1 november 2017 16:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja zie je bij Ster van Zwolle en de Houtse linies.
[ afbeelding ]
Ahoy is idd wel een leuke club.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.
Vroeger jongequote:Op woensdag 1 november 2017 16:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gezellig daar ff meeten!
Elite koers:
op 1:39min en 2:53min in zwart/oranje. 5e plekje (beste resultaat ooit bij elites)
Alleen die kleedruimte man man.quote:
quote:Op woensdag 1 november 2017 16:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gezellig daar ff meeten!
Elite koers:
op 1:39min en 2:53min in zwart/oranje. 5e plekje (beste resultaat ooit bij elites)
http://www.bikesight.nl/mountainbike-kalender/quote:Op donderdag 2 november 2017 12:32 schreef MarcoD het volgende:
Hey Oksel, ga je in 2018 nog marathons in het binnen- of buitenland rijden? Weet je nog een paar leuke?
Hemelvaartweekend rij ik een driedaagse in België.
Thanks!quote:Op donderdag 2 november 2017 12:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://www.bikesight.nl/mountainbike-kalender/
hier staat een hoop op
Wij moeten eens praten Marcoquote:Op donderdag 2 november 2017 12:32 schreef MarcoD het volgende:
Hey Oksel, ga je in 2018 nog marathons in het binnen- of buitenland rijden? Weet je nog een paar leuke?
Hemelvaartweekend rij ik een driedaagse in België.
Www.bemc.be daar ben ik voor ingeschreven, volgens mij zit het nu alleen wel voorlopig vol maar daar zullen wel wat plekken bij vrijkomen door nog niet betaald enzo/of ziek zwak en misselijk.quote:Op vrijdag 3 november 2017 09:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wij moeten eens praten Marco
Ik wil ook in 2018 meer met de dikke banden en niet alleen maar op de racefiets rijden.
Denk al een beetje aan een meerdaagse alpen marathon in de zomer, en dan is 3 dagen marathon in belgie een goede aanloop.
Parkeren op de Coolsingel zou een beetje zonde zijn. Ding zou wel in een etalage moeten staan dan en die heb ik niet.quote:Op zaterdag 4 november 2017 20:31 schreef the_critic het volgende:
Is er vanuit bedrijfsoptiek niets mee te doen? Reclame op de mand? Met dubbel groot slot parkeren op de coolsingel ter naamsvergroting?
Aanbouw een optie?quote:Op zaterdag 4 november 2017 19:18 schreef kaasplankje het volgende:
Ik overweeg een nieuwe fiets.
Een kennis van me vd cross/wielerclub heeft een oude "bakkersfiets" uit 1938 staan. Helemaal origineel met een mand voorop en een dubbele stang. Ik zei een jaar geleden tegen z'n zoon dat ik m wel wilde kopen als hij er eens vanaf moest.
Vandaag met de cross zei hij dat hij er wel vanaf wilde. Ik kan dat ding waarschijnlijk wel voor een mooie prijs overnemen al is dat nog een vraagteken want Piet wist ook niet echt wat hij ervoor wilde hebben en ik geen idee wat ik ervoor moet geven.
Nu zit ik met een dilemma, ik heb niet echt plek ervoor maar 't is wel een museumstuk.
Wat moet ik doen?
quote:
Kopen. Dat hok van je wat opruimen, dan heb je plaats genoeg.quote:Op zaterdag 4 november 2017 19:18 schreef kaasplankje het volgende:
Ik overweeg een nieuwe fiets.
Een kennis van me vd cross/wielerclub heeft een oude "bakkersfiets" uit 1938 staan. Helemaal origineel met een mand voorop en een dubbele stang. Ik zei een jaar geleden tegen z'n zoon dat ik m wel wilde kopen als hij er eens vanaf moest.
Vandaag met de cross zei hij dat hij er wel vanaf wilde. Ik kan dat ding waarschijnlijk wel voor een mooie prijs overnemen al is dat nog een vraagteken want Piet wist ook niet echt wat hij ervoor wilde hebben en ik geen idee wat ik ervoor moet geven.
Nu zit ik met een dilemma, ik heb niet echt plek ervoor maar 't is wel een museumstuk.
Wat moet ik doen?
Ik vind de Idol niet mooi, maar tis wel erg goedkoop idd.quote:Op zondag 5 november 2017 15:46 schreef eentwee het volgende:
Superkoopje: De Rosa Idol met Dura Ace 9100 voor ¤ 1916
Ja dat dus. Geen zin om een fietsenverzameling te starten. Ik heet niet meneer fiets ofzo.quote:Op zondag 5 november 2017 15:04 schreef Z het volgende:
Maar ja, dan staat ie in een hok. Wat moet je er mee?
Ik had 'm ook al voorbij zien komen. Frame is te zwaar, crappy wielen. Ik wil 'm niet.quote:Op zondag 5 november 2017 15:46 schreef eentwee het volgende:
Superkoopje: De Rosa Idol met Dura Ace 9100 voor ¤ 1916
Ik snap niet helemaal wat het aluminium en carbon gedeelte er mee te maken heeft.quote:Op zondag 5 november 2017 17:28 schreef stripe het volgende:
Hoe veel doet een aluminium cyclocrosser (Cannondale Caadx) met carbon racewielset en schijfremmen onder voor een full-carbon racefiets? Is het mogelijk een crosser te kopen en daar bij mooi weer mee te racefietsen of is dat verschil echt te groot? En zo ja, waar ga ik dat aan merken?
Het moet natuurlijk wel je smaak zijn, anders is het alsnog weggegooid geld. Maar de wielen zijn volgens mij niet heel slecht, in elk geval makkelijk te upgraden en ook nog wel wat waard als je ze wilt verkopen. Frame is inderdaad niet superlicht, maar imo wel mooier (vooral die blauwe) en veel minder algemeen dan de gemiddelde Trek/Canyon/Focus etc. Op fietsen in deze prijsklasse vind je nooit een DA groep, dus het is een prima basis waarmee je wel tussen 7-7,5kg kunt uitkomen zonder exotische componenten.quote:Op zondag 5 november 2017 17:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik had 'm ook al voorbij zien komen. Frame is te zwaar, crappy wielen. Ik wil 'm niet.
Ik denk dat het prima kan, al staat optisch dunne racebandjes op een CX frame niet heel mooi door de clearance voor 30/40mm crossbanden. Ik heb mijn "oude" CX (een Be One raw pro) als winterfiets met spatborden en 32mm Schwalbe marathon banden opgebouwd en maak daar wekelijks veel uren op. Rijdt prima.quote:Op zondag 5 november 2017 17:28 schreef stripe het volgende:
Hoe veel doet een aluminium cyclocrosser (Cannondale Caadx) met carbon racewielset en schijfremmen onder voor een full-carbon racefiets? Is het mogelijk een crosser te kopen en daar bij mooi weer mee te racefietsen of is dat verschil echt te groot? En zo ja, waar ga ik dat aan merken?
Jonguh, zeg gewoon dat het een kutfiets is. Ik zat al naar m'n rekening te kijken.quote:Op zondag 5 november 2017 18:12 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk wel je smaak zijn, anders is het alsnog weggegooid geld. Maar de wielen zijn volgens mij niet heel slecht, in elk geval makkelijk te upgraden en ook nog wel wat waard als je ze wilt verkopen. Frame is inderdaad niet superlicht, maar imo wel mooier (vooral die blauwe) en veel minder algemeen dan de gemiddelde Trek/Canyon/Focus etc. Op fietsen in deze prijsklasse vind je nooit een DA groep, dus het is een prima basis waarmee je wel tussen 7-7,5kg kunt uitkomen zonder exotische componenten.
Het is geen kutfiets. Zeiksnorquote:Op zondag 5 november 2017 19:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jonguh, zeg gewoon dat het een kutfiets is. Ik zat al naar m'n rekening te kijken.
Heb zelf ook al een fietsje van 7.2 zonder exotische dingen
Haha altijd leuk dat marktplaats. Je moet natuurlijk wel zelf eigenlijk geen vrij nemen voor iemand die alleen naar je frame komt kijken Pat, stel dat hij m niet had gekocht doe je dat voor niks.quote:Op donderdag 9 november 2017 09:48 schreef Patroon het volgende:
Gisteren weer wat beleefd met mijn marktpl verkoop. Ik had mijn zwarte frame te koop staan en een kopert uit Groningen wilde hem wel kopen voor een acceptabele prijs. Hij vroeg wanneer ik kon en zei dat hij woensdag aan het einde van de dag in de buurt was. Ik ben de beroerdste niet dus wilde wel even een uurtje vrij nemen zodat ik 17u thuis kon zijn. Overdag vroeg hij of ik ook eerder kon, want hij was al vrij. Ik zei hem dat ik wel om 16u thuis kon zijn, dan nam ik nog wel een extra uur op.
Dus 16:00 uur kwam ik thuis en stond die gast al op de stoep. Hij ging voor het eerst een frame opbouwen en had er echt 0 verstand van. Hij had al een 105 groepje op de kop getikt en die meegenomen, maar ja dat ging natuurlijk niet passen met de SRAM BB die ik er in had zitten. Ik heb hem uitleggen dat hij even een andere BB moet bestellen en dan komt het goed. Maar hij zei "weet je wat, ik ga het eerst even uitzoeken en laat je dan wel weten of ik het doe". Ja hallo, jij doet een bod en ik ga akkoord en nu ga je twijfelen ivm de BB lagers die je er gratis bij krijgt. Ik neem daarbij uren vrij omdat jij tijdens mijn werktijd wilde komen
Hij zei "ja maar ik zou even kijken, er kon ook een kras op het frame zitten"
Daarop zei ik dat er geen kras op het frame zit, het frame is goed, maar jij bent onzeker door het gebrek aan kennis van brackets en lagers....ja dat was ook wel zo zei die
Uiteindelijk is hij met het frame vertrokken voor de prijs die wij hebben afgesproken
Ga toch goeftedoeme niet voor niets vrij nemen
Prima als iemand vooraf zegt om alleen te kijken en bij goed akkoord gaat met de prijs, maar dan moet je dat maar vooraf aangeven en in mijn vrije tijd komen.
Als hij vooraf had gezegd dat hij kwam kijken had ik ook niet vrij genomen. Je moet niet een bod gaan doen en laten blijken dat je het frame gaat kopen en vragen of ik eerder kan komen..dan wek je de intentie nog meer dat je het frame mee gaat nemen. Maar ik laat mij niet piepelen...quote:Op donderdag 9 november 2017 10:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha altijd leuk dat marktplaats. Je moet natuurlijk wel zelf eigenlijk geen vrij nemen voor iemand die alleen naar je frame komt kijken Pat, stel dat hij m niet had gekocht doe je dat voor niks.
Ik had dit weekend mijn Cosmic cartons op mp gezet voor 200.- wielen waren nog prima maar ik was een beetje overcompleet qua wielen sinds ik de bora's heb dus ik dacht ik verkoop de cosmics. Ik had erbij gezet vaste prijs. Binnen 1 dag had ik 8 reacties, waaronder 1 van een kerel die ze wel voor 100.- wilde overnemen gezien de leeftijd. Niet op gereageerd natuurlijk. Ze zijn inmiddels verkocht voor wat ik ervoor wilde hebben al had ik er gezien de belangstelling ook nog wel iets meer voor kunnen vragen.
Ik heb afgelopen voorjaar een hoop klein spul verpatst en moet nog een keer een schuur-opruim-ronde doen. Maar verhalen zoals dat van Patrón, of afgelopen zomer die Oekraïner voor mn mountainbike, motiveren niet echt om voor een paar tientjes zoveel ellende op je hals te halenquote:
Je kan ook een topic openen op fiets.nl. Ik verwacht dat daar wat netter publiek op af komt.quote:Op donderdag 9 november 2017 13:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen voorjaar een hoop klein spul verpatst en moet nog een keer een schuur-opruim-ronde doen. Maar verhalen zoals dat van Patrón, of afgelopen zomer die Oekraïner voor mn mountainbike, motiveren niet echt om voor een paar tientjes zoveel ellende op je hals te halen
Daar zitten al die toerders dat zijn juist de ergste.quote:Op donderdag 9 november 2017 13:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan ook een topic openen op fiets.nl. Ik verwacht dat daar wat netter publiek op af komt.
Kan toch proberen.quote:Op donderdag 9 november 2017 15:46 schreef Tommeke het volgende:
Ik had vorig jaar een paar bijna gloednieuwe S-Works schoenen op MP staan. Gaat zo'n tjappie 25 euro bieden. Bied dan niet man
Of iemand die 20 euro biedt op een ongebruikte crank plus lagers en bladen. De nieuwwaarde van dat spul was meer dan 200 euro. En dan ook nog lacherig doen als ik zeg dat ik er 80-100 voor wil hebben. Skere apen.
Heb trouwens over het algemeen wel goede ervaringen met MP en via fietsforum helemaal!
Vind ik ook, waarom direct hoog bieden en dat ook verwachten van iedereen? Het is een beproefde methode dat als je laag begint je ook lager uitkomt uiteindelijkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |