Nee, bij de sportklasse/amateursquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Reed hij met de recreanten mee dan?
Nee, volgens mij niet.quote:[..]
Heb je 'm ook nog gezien?
Met de Dolomietenmarathon (2003) heb ik met Francesco Moser in mijn wiel de Pordoi opgereden
Oei. Geen lichamelijke schade.quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Ai dat wordt vast een gevalletje 50/50. Hoe gebeurde het?quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Stalen winterfiets?quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Ik heb alleen wat schaafwonden en een pijnlijke schouder. De fietshelm heeft zijn werk goed gedaan, want daar zit een gaatje in van de klap. De tegenpartij kwam er minder goed vanaf met een gebroken neus. Het was wel even heftig met veel bloed en de ambulance erbij.quote:
Het is een vervelend fietspad waar de tegenligger als het ware naar binnen geknepen wordt. Er zit een knik in het fietspad en op de hoek staan hoge zandzakken van een verbouwing. Je hebt dus zeer slecht zicht. Ik kan het mij niet helemaal meer herinneren maar volgens mij reed ik niet op de verkeerde helft. We gaan de formulieren invullen en dan laat ik het lekker aan de verzekering over. Ik heb de dag erna nog wel even snel foto's van de situatie gemaakt. En dan zie je aan het bloed dat we echt in het midden lagen. Dan kan de verzekering van de tegenpartij mij dat in ieder geval niet in schoenen schuiven.quote:Op zondag 29 oktober 2017 13:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ai dat wordt vast een gevalletje 50/50. Hoe gebeurde het?
Het is een fiets van aluminium.quote:
Oef, dat is balenquote:Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Marten is gewoon bezig een randonneuse voor mij te bouwen met Campa 10-speed. Ik had nog een setje 10-speed Bar End shifters liggen van Campa (oude model), daarmee wilde hij graag aan de slag.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 13:20 schreef Z het volgende:
Gewoon omdat het kan: "Ik zie geen enkele reden om nog voor een Campa groep te kiezen. De 'betere' groepen zijn onzinnig 11-speed met alle compatibiliteitsproblemen, slijtage, extra breukgevaar van de ketting en exhorbitante prijzen van dien, conventionele wielen voor de basisgroepen mogen ook al niet meer, kortom laat ze dood vallen daar in Vicenze.".
Staat in m'n planning.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 08:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://www.randonneurs.nl/event/brm-200-voorschoten-nl/
Vast deze.
Na 9 jaar vind ik best goed eigenlijk.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb ooit een vakantieframe van Koga gehad, van aluminium. Na een jaar of 9 regelmatig de fiets uit el kaar schroeven om te verpakken voor internationale trein of vliegtuig waren diverse schroefdraden helemaal uitgesleten en daarmee onbruikbaar geworden.
Dat lijkt me met cyclocross wel handig. Kun je met lagere druk rijden door de modder en bossen. Daarnaast minder snel lek.quote:
Mijn Bob Jackson ziet er na 10 jaar met een zelfde soort gebruik een stuk beter uit. Zelfs het moeten uitboren van een afgebroken bout heeft niet tot schade aan de schroefdraad geleid.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Na 9 jaar vind ik best goed eigenlijk.
De komponenten heb ik zelf uitgezocht, het frame was los gekocht (Koga Alloy Randonneur). Een vakantiefiets neem je nou eenmaal meer mee in een trein en vliegtuig. Afhankelijk van de regels van een vervoersmaatschappij hoort er dan soms demonteren bij.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:01 schreef bluemoon23 het volgende:
Het aantal keer uit elkaar halen staat er niet bij vermeld.
Maar ik kan mij inderdaad best voorstellen dat Koga de fiets zo niet heeft ontworpen en niet de componenten heeft uitgezocht om het 20x te demonteren en monteren.
Ja dat is zo. Heb de laatste weken een paar keer lekgereden op stenen. Puur omdat ik niet oplette en m'n bandjes zacht had staanquote:Op maandag 30 oktober 2017 20:41 schreef stripe het volgende:
[..]
Dat lijkt me met cyclocross wel handig. Kun je met lagere druk rijden door de modder en bossen. Daarnaast minder snel lek.
Komende do-za weer magazijnoutlet bij Rose, daar staan er vast wel een paar van jouw gading bij.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:26 schreef stripe het volgende:
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?
Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?
Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
Je budget is een beetje krap, zeker met zo'n wensenlijst. Er worden een stuk minder crossers verkocht vergeleken met wegfietsen dus zie je ook minder stuntprijzen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:26 schreef stripe het volgende:
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?
Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?
Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
Dank voor de tip, daar heb ik nog niet gekeken. Staan inderdaad wel wat fietsen bij die gunstig zijn geprijsd en aan m'n wensen voldoen. Hopelijk wat crossers in de outlet.quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:58 schreef Dierckxsens het volgende:
[..]
Komende do-za weer magazijnoutlet bij Rose, daar staan er vast wel een paar van jouw gading bij.
Mooie fiets, inderdaad iets boven budget. Bulls ben ik niet zo'n fan van. Weet niet hoe Rose gepositioneerd staat in vergelijking met andere merken die ook goede crossers verkopen (Ridley, Colnago en Cannondale e.d.). Maar misschien ook niet te veel naar kijken aangezien het altijd fietsen van de instap-categorie blijven.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 06:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je budget is een beetje krap, zeker met zo'n wensenlijst. Er worden een stuk minder crossers verkocht vergeleken met wegfietsen dus zie je ook minder stuntprijzen.
https://www.canyon.com/nl/road/inflite/2018/inflite-al-8-0.html
Deze fiets is 100.- boven budget en volgens mij voldoet hij aan al je eisen. Maar wel 1600.- Snap je? Rose of Bulls zou ook wel iets hebben wellicht.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 07:11 schreef kaasplankje het volgende:
Verder ga je de komende 5 jaar imo steeds meer disc zien en steeds minder velgrem op de fietsen, en de crossers licht voorop in die ontwikkeling denk ik. Dat betekent ook dat als jij een velgrem fiets of wielset wil verpatsen dat de waarde daarvan zal afnemen, immers men wil liever disc.
Probeer op marktplaats maar een 26" mtb velgrem wiel te verkopen, je krijgt er niks meer voor.
Klopt, je ziet het aan de 26inch mountainbikes al heel goed. Was laatst bij Dickhof en die hadden tweedehands welgeteld één 29er staan en wel een stuk of 40-50 26inch-ers. Af en toe komt er een Poolse opkoper die een busje vol gooit en ze nog in Polen verkoopt maar verder worden ze aan particulieren nauwelijks nog verkocht. Daarom nu liever kijken naar schijfremmen en misschien iets meer geld uitgeven. Daarnaast qua wielkeuze inderdaad meer keuze door de mountainbike wielsets.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 08:01 schreef Dierckxsens het volgende:
Het is ook wel handig dat je een 29er wielset met schijven ook in je crosser kunt gebruiken mits die ook schijfremmen heeft. Zo heb ik de wielen uit mijn onlangs overleden mtb mooi kunnen gebruiken om met Rocket Rons ook iets beters voor de moddercrossen te hebben.
Ik houd daar rekening mee altijd. Ik rijd op minstens 80cm langs geparkeerde auto's voor het geval iemand de deur voor je neus opengooit. Ik moest een dubbel geparkeerde bus inhalen die bij een garage stilstond op de fietsstrook. Maar 't ging net goed en dat is niks aan de hand.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 18:27 schreef the_critic het volgende:
Maar kaas, wel kut man..slecht voor je hart, zulke situaties..
Zei het vandaag nog tegen mevr critic. Sinds ik 4 dgn per week comute heb ik iedere week minstens 1 noodstop, uitwijk manoeuvre oid gehad. Zoveel mensen die snelheid fout inschatten, of domweg zitten te slapen in auto of op scooter..
Ja dat, en ook wat Andy zegt. Autodeur opengooien, overstekende voetgangers, afslaande fietsers, met je auto uit een zijweg komen, of rotonde op/af willen... Allemaal zo vaak, zonder te kijken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 18:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik houd daar rekening mee altijd. Ik rijd op minstens 80cm langs geparkeerde auto's voor het geval iemand de deur voor je neus opengooit. Ik moest een dubbel geparkeerde bus inhalen die bij een garage stilstond op de fietsstrook. Maar 't ging net goed en dat is niks aan de hand.
Ik zat eerder ook aan loctite te denken maar ik begrijp uit deze omschrijving dat je het geheel dan nog wel dmv het schroefdraad moet kunnen aandraaien. Dat zit er bij mij al niet meer in, dus eigenlijk zoek ik een lijm die bij wijze van spreken twee gladde metalen oppervlakken moet kunnen hechten.quote:Schroefdraadborging - hoge sterkte. Permanente borging. Geschikt voor alle metalen schroefdraadverbindingen.
LOCTITE 270 is een schroefdraadborgmiddel met hoge sterkte voor maximale efficiëntie bij het vastzetten en afdichten van bouten, moeren en tapeinden om het loskomen door trilling te voorkomen. Het product is bestemd voor het permanent borgen van assemblages die niet mogen loskomen. Het is geschikt voor alle metalen, inclusief passieve materialen zoals roestvrij staal, aluminium en oppervlaktebehandelde materialen. Het heeft een bewezen tolerantie voor lichte vervuiling door industriële oliën, zoals motorolie, corrosiewerende olie en snijolie. Demontage is mogelijk door verhitting tot 300 °C.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De herstelkosten zijn bijna net zo hoog als wat ik voor de fiets betaald heb. Dus moet ik helaas na nog geen twee jaar alweer afscheid nemen. De enige redding is als de verzekering de kosten geheel of gedeeltelijk dekt, maar dat moet ik nog even afwachten. De schuldvraag is namelijk nog niet beantwoord.
Ik heb afgelopen jaar ongeveer de zelfde zoektocht gedaan. Heb erg veel moeite gedaan om tweedehands iets te vinden, die zoektocht had ik al opgegeven toen ik toch nog wat vond. Het kan dus wel maar de meeste crossers zijn nou eenmaal afgeragt en hebben veel onderhoud nodig maar dat zie je vaak niet terug in de vraagprijs.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:26 schreef stripe het volgende:
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?
Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?
Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
Focus, cube en merida hebben ook crossers in die prijsrangequote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:40 schreef stripe het volgende:
[..]
Dank voor de tip, daar heb ik nog niet gekeken. Staan inderdaad wel wat fietsen bij die gunstig zijn geprijsd en aan m'n wensen voldoen. Hopelijk wat crossers in de outlet.
[..]
Mooie fiets, inderdaad iets boven budget. Bulls ben ik niet zo'n fan van. Weet niet hoe Rose gepositioneerd staat in vergelijking met andere merken die ook goede crossers verkopen (Ridley, Colnago en Cannondale e.d.). Maar misschien ook niet te veel naar kijken aangezien het altijd fietsen van de instap-categorie blijven.
[..]
KNWU heeft het rekeningrijden (6.50 per wedstrijd) afgeschaft. Maar ja het geld moet natuurlijk wel weer bij elkaar gebracht worden haha..sigaar uit eigen doos dus. Maar dus wel aantrekkelijk voor de jongens die veel koersen. Bij 8.4 wedstrijden heb je de extra kosten er alweer uit.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:12 schreef ratatat het volgende:
Sow, de KNWU heeft de prijzen voor licenties even flink verhoogd.
Aha. Nouja ik ging toch al meer dokken, ga naar Ahoy en die hebben ook hogere contributie.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
KNWU heeft het rekeningrijden (6.50 per wedstrijd) afgeschaft. Maar ja het geld moet natuurlijk wel weer bij elkaar gebracht worden haha..sigaar uit eigen doos dus. Maar dus wel aantrekkelijk voor de jongens die veel koersen. Bij 8.4 wedstrijden heb je de extra kosten er alweer uit.
Gouda te ver weg?quote:Op woensdag 1 november 2017 16:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Aha. Nouja ik ging toch al meer dokken, ga naar Ahoy en die hebben ook hogere contributie.
Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.quote:
Leuk! Elite?quote:Op woensdag 1 november 2017 16:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.
Gezellig daar ff meeten!quote:Op woensdag 1 november 2017 16:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja zie je bij Ster van Zwolle en de Houtse linies.
[ afbeelding ]
Ahoy is idd wel een leuke club.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.
Vroeger jongequote:Op woensdag 1 november 2017 16:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gezellig daar ff meeten!
Elite koers:
op 1:39min en 2:53min in zwart/oranje. 5e plekje (beste resultaat ooit bij elites)
Alleen die kleedruimte man man.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |