abonnement Unibet Coolblue
pi_174731362
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2017 10:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Reed hij met de recreanten mee dan?

Nee, bij de sportklasse/amateurs

quote:
[..]

Heb je 'm ook nog gezien?

Met de Dolomietenmarathon (2003) heb ik met Francesco Moser in mijn wiel de Pordoi opgereden :)
Nee, volgens mij niet.

Ik wil fietsen maar m'n buik is nogal van streek ;(
pi_174732335
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
pi_174733105
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Oei. Geen lichamelijke schade.
Aldus.
  zondag 29 oktober 2017 @ 13:28:42 #204
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174733429
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Ai dat wordt vast een gevalletje 50/50. Hoe gebeurde het?
  FOK!fotograaf zondag 29 oktober 2017 @ 14:11:48 #205
145146 Andyy
pi_174734382
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Stalen winterfiets?
pi_174738131
quote:
2s.gif Op zondag 29 oktober 2017 13:10 schreef Z het volgende:

[..]

Oei. Geen lichamelijke schade.
Ik heb alleen wat schaafwonden en een pijnlijke schouder. De fietshelm heeft zijn werk goed gedaan, want daar zit een gaatje in van de klap. De tegenpartij kwam er minder goed vanaf met een gebroken neus. Het was wel even heftig met veel bloed en de ambulance erbij.

quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 13:28 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ai dat wordt vast een gevalletje 50/50. Hoe gebeurde het?
Het is een vervelend fietspad waar de tegenligger als het ware naar binnen geknepen wordt. Er zit een knik in het fietspad en op de hoek staan hoge zandzakken van een verbouwing. Je hebt dus zeer slecht zicht. Ik kan het mij niet helemaal meer herinneren maar volgens mij reed ik niet op de verkeerde helft. We gaan de formulieren invullen en dan laat ik het lekker aan de verzekering over. Ik heb de dag erna nog wel even snel foto's van de situatie gemaakt. En dan zie je aan het bloed dat we echt in het midden lagen. Dan kan de verzekering van de tegenpartij mij dat in ieder geval niet in schoenen schuiven.

quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 14:11 schreef Andyy het volgende:

[..]

Stalen winterfiets?
Het is een fiets van aluminium.
  zondag 29 oktober 2017 @ 17:56:06 #207
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_174738926
quote:
1s.gif Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Oef, dat is balen -O-
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2017 @ 09:22:59 #208
73911 ultra_ivo
pi_174751601
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 oktober 2017 13:20 schreef Z het volgende:
Gewoon omdat het kan: "Ik zie geen enkele reden om nog voor een Campa groep te kiezen. De 'betere' groepen zijn onzinnig 11-speed met alle compatibiliteitsproblemen, slijtage, extra breukgevaar van de ketting en exhorbitante prijzen van dien, conventionele wielen voor de basisgroepen mogen ook al niet meer, kortom laat ze dood vallen daar in Vicenze.".
Marten is gewoon bezig een randonneuse voor mij te bouwen met Campa 10-speed. Ik had nog een setje 10-speed Bar End shifters liggen van Campa (oude model), daarmee wilde hij graag aan de slag.
Bij elke maatbouwer (dus ook bij Marten) moet je wel op een lange aanlooptijd rekenen, de meeste maatbouwers hebben een lange wachtlijst.
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2017 @ 09:23:33 #209
73911 ultra_ivo
pi_174751612
quote:
Staat in m'n planning.
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2017 @ 09:30:15 #210
73911 ultra_ivo
pi_174751686
Over de vraag vakantiefiets vs Gravelbike. De vraag is natuurlijk hoe serieus je de Gravelbike wilt gebruiken. Voor bijvoorbeeld onverharde fietspaden op de Veluwe is een vakantiefiets prima geschikt. Voor het snelle kruipdoor-sluipdoor werk weer minder. een vakantiefiets is namelijk niet alleen anders op het gebied van extra oogjes en meer stabiliteit, ook de geometrie is langer en meer op rechtdoor rijden gericht. In de meeste landen zijn de wegen namelijk lang rechtdoor, je hoeft 'm niet op topsnelheid rond de kerktoren te jagen.
Zeker als je al een ATB hebt voor het echte boswerk zou ik aanraden om een vakantiefiets te halen. Thuis schroef je de bagagedragers en spatborden er af en je kunt 'm prima voor rondjes gebruiken. Of je laat de spatborden zitten en je hebt een prima winterfiets.
Waar je dan wel op moet letten dat de oogjes voor de montagepunten goed zijn. Ik heb ooit een vakantieframe van Koga gehad, van aluminium. Na een jaar of 9 regelmatig de fiets uit el kaar schroeven om te verpakken voor internationale trein of vliegtuig waren diverse schroefdraden helemaal uitgesleten en daarmee onbruikbaar geworden.
Ik zou zelf gaan voor opbouwwerk. Als het je eerste vakantiefiets is dan heet Surly momenteel goede frames om mee van start te gaan. Soma heeft ook goede frames hiervoor. Zelf opbouwen heeft als extra voordeel dat je de fiets goed kent zodat je onderweg makkeijker zelf kunt repareren.
pi_174752796
Ik heb eens een Surly opgebouwd voor een collega. 10-speed 105 met mechanische schijfremmen van TRP. Is echt een hele mooie fiets geworden.
pi_174752832
Ik gebruik zelf m'n crosser (Specialized CruX) als do-it-all fiets. Kan er op de weg ook goed op rijden en heb er de Drenthe 200 op gereden. Hij is qua geometrie en fietseigenschappen best comfortabel.
  maandag 30 oktober 2017 @ 11:01:05 #213
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174753307
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 09:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb ooit een vakantieframe van Koga gehad, van aluminium. Na een jaar of 9 regelmatig de fiets uit el kaar schroeven om te verpakken voor internationale trein of vliegtuig waren diverse schroefdraden helemaal uitgesleten en daarmee onbruikbaar geworden.

Na 9 jaar vind ik best goed eigenlijk.
pi_174759568
Het aantal keer uit elkaar halen staat er niet bij vermeld.
Maar ik kan mij inderdaad best voorstellen dat Koga de fiets zo niet heeft ontworpen en niet de componenten heeft uitgezocht om het 20x te demonteren en monteren.
pi_174765185
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?

Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?

Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
pi_174765360
Waarom tubeless?
pi_174765657
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:33 schreef Tommeke het volgende:
Waarom tubeless?
Dat lijkt me met cyclocross wel handig. Kun je met lagere druk rijden door de modder en bossen. Daarnaast minder snel lek.
  FOK!fotograaf maandag 30 oktober 2017 @ 21:15:58 #218
73911 ultra_ivo
pi_174766582
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 11:01 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Na 9 jaar vind ik best goed eigenlijk.
Mijn Bob Jackson ziet er na 10 jaar met een zelfde soort gebruik een stuk beter uit. Zelfs het moeten uitboren van een afgebroken bout heeft niet tot schade aan de schroefdraad geleid.

quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 16:01 schreef bluemoon23 het volgende:
Het aantal keer uit elkaar halen staat er niet bij vermeld.
Maar ik kan mij inderdaad best voorstellen dat Koga de fiets zo niet heeft ontworpen en niet de componenten heeft uitgezocht om het 20x te demonteren en monteren.
De komponenten heb ik zelf uitgezocht, het frame was los gekocht (Koga Alloy Randonneur). Een vakantiefiets neem je nou eenmaal meer mee in een trein en vliegtuig. Afhankelijk van de regels van een vervoersmaatschappij hoort er dan soms demonteren bij.
Bij een stadsfiets verwacht je dit niet, bij een vakantiefiets wel. Koga had de schroefdraden aan de achterpatten rechtstreeks in het aluminium getapt, geen handig idee.
pi_174769263
quote:
1s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:41 schreef stripe het volgende:

[..]

Dat lijkt me met cyclocross wel handig. Kun je met lagere druk rijden door de modder en bossen. Daarnaast minder snel lek.
Ja dat is zo. Heb de laatste weken een paar keer lekgereden op stenen. Puur omdat ik niet oplette en m'n bandjes zacht had staan :')
pi_174769841
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:26 schreef stripe het volgende:
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?

Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?

Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
Komende do-za weer magazijnoutlet bij Rose, daar staan er vast wel een paar van jouw gading bij.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 06:32:10 #221
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174773062
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:26 schreef stripe het volgende:
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?

Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?

Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
Je budget is een beetje krap, zeker met zo'n wensenlijst. Er worden een stuk minder crossers verkocht vergeleken met wegfietsen dus zie je ook minder stuntprijzen.

https://www.canyon.com/nl/road/inflite/2018/inflite-al-8-0.html
Deze fiets is 100.- boven budget en volgens mij voldoet hij aan al je eisen. Maar wel 1600.- Snap je? Rose of Bulls zou ook wel iets hebben wellicht.

[ Bericht 2% gewijzigd door kaasplankje op 31-10-2017 06:38:23 ]
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 07:11:48 #222
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174773159
Verder ga je de komende 5 jaar imo steeds meer disc zien en steeds minder velgrem op de fietsen, en de crossers licht voorop in die ontwikkeling denk ik. Dat betekent ook dat als jij een velgrem fiets of wielset wil verpatsen dat de waarde daarvan zal afnemen, immers men wil liever disc.

Probeer op marktplaats maar een 26" mtb velgrem wiel te verkopen, je krijgt er niks meer voor.
pi_174773445
Het is ook wel handig dat je een 29er wielset met schijven ook in je crosser kunt gebruiken mits die ook schijfremmen heeft. Zo heb ik de wielen uit mijn onlangs overleden mtb mooi kunnen gebruiken om met Rocket Rons ook iets beters voor de moddercrossen te hebben.
pi_174776774
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 22:58 schreef Dierckxsens het volgende:

[..]

Komende do-za weer magazijnoutlet bij Rose, daar staan er vast wel een paar van jouw gading bij.
Dank voor de tip, daar heb ik nog niet gekeken. Staan inderdaad wel wat fietsen bij die gunstig zijn geprijsd en aan m'n wensen voldoen. Hopelijk wat crossers in de outlet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 06:32 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Je budget is een beetje krap, zeker met zo'n wensenlijst. Er worden een stuk minder crossers verkocht vergeleken met wegfietsen dus zie je ook minder stuntprijzen.

https://www.canyon.com/nl/road/inflite/2018/inflite-al-8-0.html
Deze fiets is 100.- boven budget en volgens mij voldoet hij aan al je eisen. Maar wel 1600.- Snap je? Rose of Bulls zou ook wel iets hebben wellicht.
Mooie fiets, inderdaad iets boven budget. Bulls ben ik niet zo'n fan van. Weet niet hoe Rose gepositioneerd staat in vergelijking met andere merken die ook goede crossers verkopen (Ridley, Colnago en Cannondale e.d.). Maar misschien ook niet te veel naar kijken aangezien het altijd fietsen van de instap-categorie blijven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 07:11 schreef kaasplankje het volgende:
Verder ga je de komende 5 jaar imo steeds meer disc zien en steeds minder velgrem op de fietsen, en de crossers licht voorop in die ontwikkeling denk ik. Dat betekent ook dat als jij een velgrem fiets of wielset wil verpatsen dat de waarde daarvan zal afnemen, immers men wil liever disc.

Probeer op marktplaats maar een 26" mtb velgrem wiel te verkopen, je krijgt er niks meer voor.
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 08:01 schreef Dierckxsens het volgende:
Het is ook wel handig dat je een 29er wielset met schijven ook in je crosser kunt gebruiken mits die ook schijfremmen heeft. Zo heb ik de wielen uit mijn onlangs overleden mtb mooi kunnen gebruiken om met Rocket Rons ook iets beters voor de moddercrossen te hebben.
Klopt, je ziet het aan de 26inch mountainbikes al heel goed. Was laatst bij Dickhof en die hadden tweedehands welgeteld één 29er staan en wel een stuk of 40-50 26inch-ers. Af en toe komt er een Poolse opkoper die een busje vol gooit en ze nog in Polen verkoopt maar verder worden ze aan particulieren nauwelijks nog verkocht. Daarom nu liever kijken naar schijfremmen en misschien iets meer geld uitgeven. Daarnaast qua wielkeuze inderdaad meer keuze door de mountainbike wielsets.

In ieder geval dank voor de tips :)
pi_174783293
Ook nog snel even in dit satans topic posten :)
Ben er weer na 2 weken vakantie. Van alles wat, veel vreten en lekkere wijn natuurlijk, maar omdat de fiets mee was ook nog een klein trainingskampje Girona van 5 dagen gedaan. Was erg geslaagd!

Heerlijk weer daar, prachtige wegen van ons mooie Europese subsidiegeld, en wat zijn die Catalanen toch lief zoals ze je alle ruimte geven bij het inhalen. Dat ze nog maar heel lang bij Europa en Spanje mogen blijven.

Vanmiddag ff gefietst en ik vind t maar smerig koud hier. Brrr
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:09:46 #226
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_174784028
De spinfietsen hebben nu powermeters bij mijn sportschool. Enorm verbaasd over het verschil in staan/zitten en herstellen/rammen. Ben wel benieuwd wat mijn vorm gaat doen na even een dipje.
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:13:52 #227
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174784112
Vandaag bijna op een openvliegende autodeur geklapt. Scheelde maar een haartje.
pi_174784373
Bijna bestaat niet.. ;-)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_174784424
Maar kaas, wel kut man..slecht voor je hart, zulke situaties..
Zei het vandaag nog tegen mevr critic. Sinds ik 4 dgn per week comute heb ik iedere week minstens 1 noodstop, uitwijk manoeuvre oid gehad. Zoveel mensen die snelheid fout inschatten, of domweg zitten te slapen in auto of op scooter..
everyone's a critic...
even you ! !
  FOK!fotograaf dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:33:07 #230
145146 Andyy
pi_174784527
Of mensen die niet kijken voor ze willen oversteken.... Laatst een dame geraakt die bezig was met haar telefoon en plots overstak, had ze mooi laten vallen. Was maar doorgereden. Je leert toch als je vaak door de stad fietst je schouder uit te steken als je iemand bijna raakt, heeft me al een aantal keer gered.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:37:00 #231
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174784630
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:27 schreef the_critic het volgende:
Maar kaas, wel kut man..slecht voor je hart, zulke situaties..
Zei het vandaag nog tegen mevr critic. Sinds ik 4 dgn per week comute heb ik iedere week minstens 1 noodstop, uitwijk manoeuvre oid gehad. Zoveel mensen die snelheid fout inschatten, of domweg zitten te slapen in auto of op scooter..
Ik houd daar rekening mee altijd. Ik rijd op minstens 80cm langs geparkeerde auto's voor het geval iemand de deur voor je neus opengooit. Ik moest een dubbel geparkeerde bus inhalen die bij een garage stilstond op de fietsstrook. Maar 't ging net goed en dat is niks aan de hand.
pi_174786162
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 18:37 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ik houd daar rekening mee altijd. Ik rijd op minstens 80cm langs geparkeerde auto's voor het geval iemand de deur voor je neus opengooit. Ik moest een dubbel geparkeerde bus inhalen die bij een garage stilstond op de fietsstrook. Maar 't ging net goed en dat is niks aan de hand.
Ja dat, en ook wat Andy zegt. Autodeur opengooien, overstekende voetgangers, afslaande fietsers, met je auto uit een zijweg komen, of rotonde op/af willen... Allemaal zo vaak, zonder te kijken.
Wij wielrenners zijn echt niet heilig.. Maar mijn mede-weggebruikers Ppfff..
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:22:42 #233
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174786328
Tja ik heb zelf ook wel eens een fietspad opgestapt zonder te kijken omdat ik in gedachten was, en ook wel eens een keer een verwensing of een gebalde vuist van een fietser toen ik in de auto zat en nog op 't laatste moment op de rem trapte. Als je zelf hard aan het fietsen bent ben je heel alert, en een andere weggebruiker is dat misschien niet.
pi_174786474
Iemand hier die ervaring heeft met het vastlijmen van een bracketlager (BSA) in zijn eigen schroefdraad? Ik heb er al eens opnieuw draad in laten tappen maar nu kun je de lager er weer zo uittrekken zonder los te draaien.
Is iedere 2-componenten epoxylijm geschikt? Ik zat te denken aan bijv Bison Kombi Metaal. Dat ik het nooit meer los ga krijgen neem ik op de koop toe.
  dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:50:18 #235
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_174787193
Ik zou eerst een keer Loctite 270 proberen. Dat is weer los te krijgen door te verhitten.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_174788125
quote:
Schroefdraadborging - hoge sterkte. Permanente borging. Geschikt voor alle metalen schroefdraadverbindingen.
LOCTITE 270 is een schroefdraadborgmiddel met hoge sterkte voor maximale efficiëntie bij het vastzetten en afdichten van bouten, moeren en tapeinden om het loskomen door trilling te voorkomen. Het product is bestemd voor het permanent borgen van assemblages die niet mogen loskomen. Het is geschikt voor alle metalen, inclusief passieve materialen zoals roestvrij staal, aluminium en oppervlaktebehandelde materialen. Het heeft een bewezen tolerantie voor lichte vervuiling door industriële oliën, zoals motorolie, corrosiewerende olie en snijolie. Demontage is mogelijk door verhitting tot 300 °C.
Ik zat eerder ook aan loctite te denken maar ik begrijp uit deze omschrijving dat je het geheel dan nog wel dmv het schroefdraad moet kunnen aandraaien. Dat zit er bij mij al niet meer in, dus eigenlijk zoek ik een lijm die bij wijze van spreken twee gladde metalen oppervlakken moet kunnen hechten.
Maar ik zie dat loctite ook nog 1001 types epoxylijmen heeft, dus daar zal ook wel wat geschikts tussenzitten.
pi_174792109
Rest In Pieces...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De herstelkosten zijn bijna net zo hoog als wat ik voor de fiets betaald heb. Dus moet ik helaas na nog geen twee jaar alweer afscheid nemen. De enige redding is als de verzekering de kosten geheel of gedeeltelijk dekt, maar dat moet ik nog even afwachten. De schuldvraag is namelijk nog niet beantwoord.
pi_174793735
quote:
0s.gif Op maandag 30 oktober 2017 20:26 schreef stripe het volgende:
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?

Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?

Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
Ik heb afgelopen jaar ongeveer de zelfde zoektocht gedaan. Heb erg veel moeite gedaan om tweedehands iets te vinden, die zoektocht had ik al opgegeven toen ik toch nog wat vond. Het kan dus wel maar de meeste crossers zijn nou eenmaal afgeragt en hebben veel onderhoud nodig maar dat zie je vaak niet terug in de vraagprijs.

Mijn crosser was 7 maanden oud, 11 keer bereden en met 500 euro afschrijving verkocht.

Schijfremmen zijn echt heel erg fijn, zeker als je technisch niet zo goed bent kun je veel meer op de laatste seconde corrigeren. erg goed voor het vertrouwen.

Die wielen zou ik me geen seconde druk over maken, een tweede set is sowieso fijn voor een extra set modderbanden. En ik rij nu 2 seizoenen met latexbiba, geen enkel probleem om 1.8 bar te rijden, nooit lek en super soepel
eten!!!
pi_174793895
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 oktober 2017 11:40 schreef stripe het volgende:

[..]

Dank voor de tip, daar heb ik nog niet gekeken. Staan inderdaad wel wat fietsen bij die gunstig zijn geprijsd en aan m'n wensen voldoen. Hopelijk wat crossers in de outlet.

[..]

Mooie fiets, inderdaad iets boven budget. Bulls ben ik niet zo'n fan van. Weet niet hoe Rose gepositioneerd staat in vergelijking met andere merken die ook goede crossers verkopen (Ridley, Colnago en Cannondale e.d.). Maar misschien ook niet te veel naar kijken aangezien het altijd fietsen van de instap-categorie blijven.

[..]

Focus, cube en merida hebben ook crossers in die prijsrange
eten!!!
pi_174805344
Sow, de KNWU heeft de prijzen voor licenties even flink verhoogd.
pi_174805700
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:12 schreef ratatat het volgende:
Sow, de KNWU heeft de prijzen voor licenties even flink verhoogd.
KNWU heeft het rekeningrijden (6.50 per wedstrijd) afgeschaft. Maar ja het geld moet natuurlijk wel weer bij elkaar gebracht worden haha..sigaar uit eigen doos dus. Maar dus wel aantrekkelijk voor de jongens die veel koersen. Bij 8.4 wedstrijden heb je de extra kosten er alweer uit.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 1 november 2017 @ 16:29:30 #242
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174805738
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:27 schreef Patroon het volgende:

[..]

KNWU heeft het rekeningrijden (6.50 per wedstrijd) afgeschaft. Maar ja het geld moet natuurlijk wel weer bij elkaar gebracht worden haha..sigaar uit eigen doos dus. Maar dus wel aantrekkelijk voor de jongens die veel koersen. Bij 8.4 wedstrijden heb je de extra kosten er alweer uit.
Aha. Nouja ik ging toch al meer dokken, ga naar Ahoy en die hebben ook hogere contributie.
pi_174805822
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Aha. Nouja ik ging toch al meer dokken, ga naar Ahoy en die hebben ook hogere contributie.
Gouda te ver weg?
  woensdag 1 november 2017 @ 16:36:52 #244
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174805868
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:34 schreef ratatat het volgende:

[..]

Gouda te ver weg?
Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.
pi_174805899
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:36 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.
Leuk! Elite?
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 1 november 2017 @ 16:44:36 #246
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174805989
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:38 schreef Patroon het volgende:

[..]

Leuk! Elite?
Ja zie je bij Ster van Zwolle en de Houtse linies.

pi_174806110
quote:
14s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:44 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja zie je bij Ster van Zwolle en de Houtse linies.

[ afbeelding ]
Gezellig daar ff meeten!

Elite koers:

op 1:39min en 2:53min in zwart/oranje. 5e plekje (beste resultaat ooit bij elites)
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_174806126
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:36 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.
Ahoy is idd wel een leuke club.
  woensdag 1 november 2017 @ 17:05:40 #249
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174806402
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gezellig daar ff meeten!

Elite koers:

op 1:39min en 2:53min in zwart/oranje. 5e plekje (beste resultaat ooit bij elites)
Vroeger jonge
  woensdag 1 november 2017 @ 17:06:12 #250
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174806415
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:52 schreef ratatat het volgende:

[..]

Ahoy is idd wel een leuke club.
Alleen die kleedruimte man man.
pi_174806440
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 16:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Gezellig daar ff meeten!

Elite koers:

op 1:39min en 2:53min in zwart/oranje. 5e plekje (beste resultaat ooit bij elites)
^O^
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_174806682
quote:
0s.gif Op woensdag 1 november 2017 17:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Vroeger jonge
Vroegah was alles betah :'(
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 2 november 2017 @ 08:49:30 #253
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_174818898
Ik dacht dat de Maratona inschrijving tot vandaag open was...
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
  donderdag 2 november 2017 @ 09:23:43 #254
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_174819362
Toch wel #Italianen
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_174822582
Hey Oksel, ga je in 2018 nog marathons in het binnen- of buitenland rijden? Weet je nog een paar leuke?
Hemelvaartweekend rij ik een driedaagse in België.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 2 november 2017 @ 12:36:14 #256
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174822655
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:32 schreef MarcoD het volgende:
Hey Oksel, ga je in 2018 nog marathons in het binnen- of buitenland rijden? Weet je nog een paar leuke?
Hemelvaartweekend rij ik een driedaagse in België.
http://www.bikesight.nl/mountainbike-kalender/

hier staat een hoop op
pi_174823395
quote:
Thanks!
Die had ik ook net gevonden :-)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_174839897
quote:
0s.gif Op donderdag 2 november 2017 12:32 schreef MarcoD het volgende:
Hey Oksel, ga je in 2018 nog marathons in het binnen- of buitenland rijden? Weet je nog een paar leuke?
Hemelvaartweekend rij ik een driedaagse in België.
Wij moeten eens praten Marco :)
Ik wil ook in 2018 meer met de dikke banden en niet alleen maar op de racefiets rijden.

Denk al een beetje aan een meerdaagse alpen marathon in de zomer, en dan is 3 dagen marathon in belgie een goede aanloop.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_174841871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 09:31 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wij moeten eens praten Marco :)
Ik wil ook in 2018 meer met de dikke banden en niet alleen maar op de racefiets rijden.

Denk al een beetje aan een meerdaagse alpen marathon in de zomer, en dan is 3 dagen marathon in belgie een goede aanloop.
Www.bemc.be daar ben ik voor ingeschreven, volgens mij zit het nu alleen wel voorlopig vol maar daar zullen wel wat plekken bij vrijkomen door nog niet betaald enzo/of ziek zwak en misselijk.

Ben voor vakantieperiode nog wat leuks aan het zoeken eind juni/begin juli. Zag een marathon in de Dolomieten 86km 4500hm. Maar het inschrijfgeld daarvoor vind ik vrij hoog, 2/3 van het bedrag voor de BeMC.

Ik heb de liefde voor de mountainbike weer herontdekt na een rondje uhr, dat ik daar nog wel gekneusde ribben aan over heb gehouden doet weinig aan het plezier af.
Dus geveerde voorvork gekocht en aan het kijken of ik nog een leuke upgrade ga doen :)
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_174847122
Uitgeloot voor de AGR. Opzich niet zo erg om de massa te ontwijken volgend voorjaar. Nu ben ik opzoek naar een andere toertocht in maart/april. Weet iemand toevallig een verborgen pareltje? Mag flink uitdagend zijn.
pi_174848715
Tecklenburg Rundfahrt!
pi_174848986
Die is begin mei. Prima tocht.
Aldus.
pi_174849083
En anders de Teutoburgerwaldtocht. Zelfde gebied, volgens mij vaak in het weekend van de AGR.

De Rundfahrt heb ik dit jaar met Patty en Grippie gefietst. Was een mooi weekend.
  zaterdag 4 november 2017 @ 19:18:19 #264
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174867978
Ik overweeg een nieuwe fiets.

Een kennis van me vd cross/wielerclub heeft een oude "bakkersfiets" uit 1938 staan. Helemaal origineel met een mand voorop en een dubbele stang. Ik zei een jaar geleden tegen z'n zoon dat ik m wel wilde kopen als hij er eens vanaf moest.

Vandaag met de cross zei hij dat hij er wel vanaf wilde. Ik kan dat ding waarschijnlijk wel voor een mooie prijs overnemen al is dat nog een vraagteken want Piet wist ook niet echt wat hij ervoor wilde hebben en ik geen idee wat ik ervoor moet geven.

Nu zit ik met een dilemma, ik heb niet echt plek ervoor maar 't is wel een museumstuk.
Wat moet ik doen?
pi_174869883
Is er vanuit bedrijfsoptiek niets mee te doen? Reclame op de mand? Met dubbel groot slot parkeren op de coolsingel ter naamsvergroting?
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 5 november 2017 @ 09:02:24 #266
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174877642
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 20:31 schreef the_critic het volgende:
Is er vanuit bedrijfsoptiek niets mee te doen? Reclame op de mand? Met dubbel groot slot parkeren op de coolsingel ter naamsvergroting?
Parkeren op de Coolsingel zou een beetje zonde zijn. Ding zou wel in een etalage moeten staan dan en die heb ik niet.
  zondag 5 november 2017 @ 09:24:29 #267
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174878760
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:18 schreef kaasplankje het volgende:
Ik overweeg een nieuwe fiets.

Een kennis van me vd cross/wielerclub heeft een oude "bakkersfiets" uit 1938 staan. Helemaal origineel met een mand voorop en een dubbele stang. Ik zei een jaar geleden tegen z'n zoon dat ik m wel wilde kopen als hij er eens vanaf moest.

Vandaag met de cross zei hij dat hij er wel vanaf wilde. Ik kan dat ding waarschijnlijk wel voor een mooie prijs overnemen al is dat nog een vraagteken want Piet wist ook niet echt wat hij ervoor wilde hebben en ik geen idee wat ik ervoor moet geven.

Nu zit ik met een dilemma, ik heb niet echt plek ervoor maar 't is wel een museumstuk.
Wat moet ik doen?
Aanbouw een optie?
  zondag 5 november 2017 @ 13:30:16 #269
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_174882124
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 november 2017 18:00 schreef Tommeke het volgende:
Tecklenburg Rundfahrt!
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_174882437
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 november 2017 19:18 schreef kaasplankje het volgende:
Ik overweeg een nieuwe fiets.

Een kennis van me vd cross/wielerclub heeft een oude "bakkersfiets" uit 1938 staan. Helemaal origineel met een mand voorop en een dubbele stang. Ik zei een jaar geleden tegen z'n zoon dat ik m wel wilde kopen als hij er eens vanaf moest.

Vandaag met de cross zei hij dat hij er wel vanaf wilde. Ik kan dat ding waarschijnlijk wel voor een mooie prijs overnemen al is dat nog een vraagteken want Piet wist ook niet echt wat hij ervoor wilde hebben en ik geen idee wat ik ervoor moet geven.

Nu zit ik met een dilemma, ik heb niet echt plek ervoor maar 't is wel een museumstuk.
Wat moet ik doen?
Kopen. Dat hok van je wat opruimen, dan heb je plaats genoeg. :)
pi_174884356
Maar ja, dan staat ie in een hok. Wat moet je er mee?
Aldus.
  zondag 5 november 2017 @ 15:58:43 #273
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174885259
quote:
Ik vind de Idol niet mooi, maar tis wel erg goedkoop idd.
  zondag 5 november 2017 @ 15:59:19 #274
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174885275
quote:
2s.gif Op zondag 5 november 2017 15:04 schreef Z het volgende:
Maar ja, dan staat ie in een hok. Wat moet je er mee?
Ja dat dus. Geen zin om een fietsenverzameling te starten. Ik heet niet meneer fiets ofzo.
Alle fietsen die ik bezit gebruik ik ook en anders doe ik ze weg.
  FOK!fotograaf zondag 5 november 2017 @ 17:21:00 #275
145146 Andyy
pi_174886900
quote:
Ik had 'm ook al voorbij zien komen. Frame is te zwaar, crappy wielen. Ik wil 'm niet.
pi_174887038
Hoe veel doet een aluminium cyclocrosser (Cannondale Caadx) met carbon racewielset en schijfremmen onder voor een full-carbon racefiets? Is het mogelijk een crosser te kopen en daar bij mooi weer mee te racefietsen of is dat verschil echt te groot? En zo ja, waar ga ik dat aan merken?
  zondag 5 november 2017 @ 17:36:32 #277
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_174887217
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 17:28 schreef stripe het volgende:
Hoe veel doet een aluminium cyclocrosser (Cannondale Caadx) met carbon racewielset en schijfremmen onder voor een full-carbon racefiets? Is het mogelijk een crosser te kopen en daar bij mooi weer mee te racefietsen of is dat verschil echt te groot? En zo ja, waar ga ik dat aan merken?
Ik snap niet helemaal wat het aluminium en carbon gedeelte er mee te maken heeft.

Je merkt het hooguit aan de geometrie en de versnellingen. Zeker als je er racebanden op legt.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_174887923
quote:
6s.gif Op zondag 5 november 2017 17:21 schreef Andyy het volgende:

[..]

Ik had 'm ook al voorbij zien komen. Frame is te zwaar, crappy wielen. Ik wil 'm niet.
Het moet natuurlijk wel je smaak zijn, anders is het alsnog weggegooid geld. Maar de wielen zijn volgens mij niet heel slecht, in elk geval makkelijk te upgraden en ook nog wel wat waard als je ze wilt verkopen. Frame is inderdaad niet superlicht, maar imo wel mooier (vooral die blauwe) en veel minder algemeen dan de gemiddelde Trek/Canyon/Focus etc. Op fietsen in deze prijsklasse vind je nooit een DA groep, dus het is een prima basis waarmee je wel tussen 7-7,5kg kunt uitkomen zonder exotische componenten.
  zondag 5 november 2017 @ 18:17:47 #279
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174888060
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 17:28 schreef stripe het volgende:
Hoe veel doet een aluminium cyclocrosser (Cannondale Caadx) met carbon racewielset en schijfremmen onder voor een full-carbon racefiets? Is het mogelijk een crosser te kopen en daar bij mooi weer mee te racefietsen of is dat verschil echt te groot? En zo ja, waar ga ik dat aan merken?
Ik denk dat het prima kan, al staat optisch dunne racebandjes op een CX frame niet heel mooi door de clearance voor 30/40mm crossbanden. Ik heb mijn "oude" CX (een Be One raw pro) als winterfiets met spatborden en 32mm Schwalbe marathon banden opgebouwd en maak daar wekelijks veel uren op. Rijdt prima.
  FOK!fotograaf zondag 5 november 2017 @ 19:43:43 #280
145146 Andyy
pi_174889998
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 18:12 schreef eentwee het volgende:

[..]

Het moet natuurlijk wel je smaak zijn, anders is het alsnog weggegooid geld. Maar de wielen zijn volgens mij niet heel slecht, in elk geval makkelijk te upgraden en ook nog wel wat waard als je ze wilt verkopen. Frame is inderdaad niet superlicht, maar imo wel mooier (vooral die blauwe) en veel minder algemeen dan de gemiddelde Trek/Canyon/Focus etc. Op fietsen in deze prijsklasse vind je nooit een DA groep, dus het is een prima basis waarmee je wel tussen 7-7,5kg kunt uitkomen zonder exotische componenten.
Jonguh, zeg gewoon dat het een kutfiets is. Ik zat al naar m'n rekening te kijken.
Heb zelf ook al een fietsje van 7.2 zonder exotische dingen
pi_174890116
M'n racefiets is van carbon (Specialized Venge) en ik rij op een alu Specialized Crux. Ik merk het verschil op de weg vooral wanneer ik op crossbanden rij. Heb ook een setje wielen met 25mm banden. Dan is het verschil kleiner. Maar m'n Venge is wel een stuk lichter en directer. Echt eerlijk vergelijken is het ook niet. De Venge is drie keer zo duur.

Desondanks rijdt m'n Crux wel erg lekker op de weg. Ik doe er regelmatig duurritten op.
  FOK!fotograaf zondag 5 november 2017 @ 19:51:56 #282
145146 Andyy
pi_174890177
Iets langere wielbasis ook, stuurt anders daardoor
  FOK!fotograaf zondag 5 november 2017 @ 21:51:49 #283
73911 ultra_ivo
pi_174893362
Het eerste brevet van het seizoen 2018 zit er op, ik heb dus al het 1e niveau van pre-kwalificatie voor PBP op zak. Mooi brevet maar wat te bochtig voor de echte race randonneurs. Achterin was het echter genieten van het parcours.
pi_174895169
quote:
6s.gif Op zondag 5 november 2017 19:43 schreef Andyy het volgende:

[..]

Jonguh, zeg gewoon dat het een kutfiets is. Ik zat al naar m'n rekening te kijken.
Heb zelf ook al een fietsje van 7.2 zonder exotische dingen
Het is geen kutfiets. Zeiksnor :O
  FOK!fotograaf maandag 6 november 2017 @ 00:28:12 #285
145146 Andyy
pi_174896645
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2017 22:56 schreef eentwee het volgende:

[..]

Het is geen kutfiets. Zeiksnor :O
Ik probeer mezelf er vanaf te praten :P
pi_174916697
Ik ga vanaf deze week beginnen met één keer in de week triathlon gerichte trainingen op een fietstrainer te volgen. Dat moet als aanvulling dienen voor de spaarzame momenten dat ik wel buiten kan fietsen. Ik ben benieuwd of het gaat bevallen, want ik ben geen fan van binnen zijn.
  woensdag 8 november 2017 @ 07:46:44 #287
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_174935804
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 8 november 2017 @ 07:59:10 #288
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_174935861
TRV / Op de fiets naar China

kolonelgodbroodje _O_
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_174955269
Gisteren weer wat beleefd met mijn marktpl verkoop. Ik had mijn zwarte frame te koop staan en een kopert uit Groningen wilde hem wel kopen voor een acceptabele prijs. Hij vroeg wanneer ik kon en zei dat hij woensdag aan het einde van de dag in de buurt was. Ik ben de beroerdste niet dus wilde wel even een uurtje vrij nemen zodat ik 17u thuis kon zijn. Overdag vroeg hij of ik ook eerder kon, want hij was al vrij. Ik zei hem dat ik wel om 16u thuis kon zijn, dan nam ik nog wel een extra uur op.

Dus 16:00 uur kwam ik thuis en stond die gast al op de stoep. Hij ging voor het eerst een frame opbouwen en had er echt 0 verstand van. Hij had al een 105 groepje op de kop getikt en die meegenomen, maar ja dat ging natuurlijk niet passen met de SRAM BB die ik er in had zitten. Ik heb hem uitleggen dat hij even een andere BB moet bestellen en dan komt het goed. Maar hij zei "weet je wat, ik ga het eerst even uitzoeken en laat je dan wel weten of ik het doe". Ja hallo, jij doet een bod en ik ga akkoord en nu ga je twijfelen ivm de BB lagers die je er gratis bij krijgt. Ik neem daarbij uren vrij omdat jij tijdens mijn werktijd wilde komen -O-

Hij zei "ja maar ik zou even kijken, er kon ook een kras op het frame zitten" :{
Daarop zei ik dat er geen kras op het frame zit, het frame is goed, maar jij bent onzeker door het gebrek aan kennis van brackets en lagers....ja dat was ook wel zo zei die :+ :')

Uiteindelijk is hij met het frame vertrokken voor de prijs die wij hebben afgesproken _O- :') :D

Ga toch goeftedoeme niet voor niets vrij nemen o|O

Prima als iemand vooraf zegt om alleen te kijken en bij goed akkoord gaat met de prijs, maar dan moet je dat maar vooraf aangeven en in mijn vrije tijd komen. :{w

[ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 09-11-2017 09:56:25 ]
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 9 november 2017 @ 10:04:00 #290
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174955480
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 09:48 schreef Patroon het volgende:
Gisteren weer wat beleefd met mijn marktpl verkoop. Ik had mijn zwarte frame te koop staan en een kopert uit Groningen wilde hem wel kopen voor een acceptabele prijs. Hij vroeg wanneer ik kon en zei dat hij woensdag aan het einde van de dag in de buurt was. Ik ben de beroerdste niet dus wilde wel even een uurtje vrij nemen zodat ik 17u thuis kon zijn. Overdag vroeg hij of ik ook eerder kon, want hij was al vrij. Ik zei hem dat ik wel om 16u thuis kon zijn, dan nam ik nog wel een extra uur op.

Dus 16:00 uur kwam ik thuis en stond die gast al op de stoep. Hij ging voor het eerst een frame opbouwen en had er echt 0 verstand van. Hij had al een 105 groepje op de kop getikt en die meegenomen, maar ja dat ging natuurlijk niet passen met de SRAM BB die ik er in had zitten. Ik heb hem uitleggen dat hij even een andere BB moet bestellen en dan komt het goed. Maar hij zei "weet je wat, ik ga het eerst even uitzoeken en laat je dan wel weten of ik het doe". Ja hallo, jij doet een bod en ik ga akkoord en nu ga je twijfelen ivm de BB lagers die je er gratis bij krijgt. Ik neem daarbij uren vrij omdat jij tijdens mijn werktijd wilde komen -O-

Hij zei "ja maar ik zou even kijken, er kon ook een kras op het frame zitten" :{
Daarop zei ik dat er geen kras op het frame zit, het frame is goed, maar jij bent onzeker door het gebrek aan kennis van brackets en lagers....ja dat was ook wel zo zei die :+ :')

Uiteindelijk is hij met het frame vertrokken voor de prijs die wij hebben afgesproken _O- :') :D

Ga toch goeftedoeme niet voor niets vrij nemen o|O

Prima als iemand vooraf zegt om alleen te kijken en bij goed akkoord gaat met de prijs, maar dan moet je dat maar vooraf aangeven en in mijn vrije tijd komen. :{w
Haha altijd leuk dat marktplaats. Je moet natuurlijk wel zelf eigenlijk geen vrij nemen voor iemand die alleen naar je frame komt kijken Pat, stel dat hij m niet had gekocht doe je dat voor niks.

Ik had dit weekend mijn Cosmic cartons op mp gezet voor 200.- wielen waren nog prima maar ik was een beetje overcompleet qua wielen sinds ik de bora's heb dus ik dacht ik verkoop de cosmics. Ik had erbij gezet vaste prijs. Binnen 1 dag had ik 8 reacties, waaronder 1 van een kerel die ze wel voor 100.- wilde overnemen gezien de leeftijd. :') Niet op gereageerd natuurlijk. Ze zijn inmiddels verkocht voor wat ik ervoor wilde hebben al had ik er gezien de belangstelling ook nog wel iets meer voor kunnen vragen.
pi_174955905
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 10:04 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Haha altijd leuk dat marktplaats. Je moet natuurlijk wel zelf eigenlijk geen vrij nemen voor iemand die alleen naar je frame komt kijken Pat, stel dat hij m niet had gekocht doe je dat voor niks.

Ik had dit weekend mijn Cosmic cartons op mp gezet voor 200.- wielen waren nog prima maar ik was een beetje overcompleet qua wielen sinds ik de bora's heb dus ik dacht ik verkoop de cosmics. Ik had erbij gezet vaste prijs. Binnen 1 dag had ik 8 reacties, waaronder 1 van een kerel die ze wel voor 100.- wilde overnemen gezien de leeftijd. :') Niet op gereageerd natuurlijk. Ze zijn inmiddels verkocht voor wat ik ervoor wilde hebben al had ik er gezien de belangstelling ook nog wel iets meer voor kunnen vragen.
Als hij vooraf had gezegd dat hij kwam kijken had ik ook niet vrij genomen. Je moet niet een bod gaan doen en laten blijken dat je het frame gaat kopen en vragen of ik eerder kan komen..dan wek je de intentie nog meer dat je het frame mee gaat nemen. Maar ik laat mij niet piepelen... oO/
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_174956157


Mooi staal. Beetje duur weer helaas,
Aldus.
pi_174958014
Marktplaatsmensen idd :')
pi_174958791
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 12:33 schreef Tommeke het volgende:
Marktplaatsmensen idd :')
Ik heb afgelopen voorjaar een hoop klein spul verpatst en moet nog een keer een schuur-opruim-ronde doen. Maar verhalen zoals dat van Patrón, of afgelopen zomer die Oekraïner voor mn mountainbike, motiveren niet echt om voor een paar tientjes zoveel ellende op je hals te halen :')
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_174959201
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:10 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik heb afgelopen voorjaar een hoop klein spul verpatst en moet nog een keer een schuur-opruim-ronde doen. Maar verhalen zoals dat van Patrón, of afgelopen zomer die Oekraïner voor mn mountainbike, motiveren niet echt om voor een paar tientjes zoveel ellende op je hals te halen :')
Je kan ook een topic openen op fiets.nl. Ik verwacht dat daar wat netter publiek op af komt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 9 november 2017 @ 13:38:33 #296
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_174959294
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 13:32 schreef Patroon het volgende:

[..]

Je kan ook een topic openen op fiets.nl. Ik verwacht dat daar wat netter publiek op af komt.
Daar zitten al die toerders dat zijn juist de ergste.
pi_174961679
Ik had vorig jaar een paar bijna gloednieuwe S-Works schoenen op MP staan. Gaat zo'n tjappie 25 euro bieden. Bied dan niet man :')

Of iemand die 20 euro biedt op een ongebruikte crank plus lagers en bladen. De nieuwwaarde van dat spul was meer dan 200 euro. En dan ook nog lacherig doen als ik zeg dat ik er 80-100 voor wil hebben. Skere apen.

Heb trouwens over het algemeen wel goede ervaringen met MP en via fietsforum helemaal!
pi_174961751
quote:
0s.gif Op donderdag 9 november 2017 15:46 schreef Tommeke het volgende:
Ik had vorig jaar een paar bijna gloednieuwe S-Works schoenen op MP staan. Gaat zo'n tjappie 25 euro bieden. Bied dan niet man :')

Of iemand die 20 euro biedt op een ongebruikte crank plus lagers en bladen. De nieuwwaarde van dat spul was meer dan 200 euro. En dan ook nog lacherig doen als ik zeg dat ik er 80-100 voor wil hebben. Skere apen.

Heb trouwens over het algemeen wel goede ervaringen met MP en via fietsforum helemaal!
Kan toch proberen.
  donderdag 9 november 2017 @ 15:51:42 #299
62913 Blik
The one and Only!
pi_174961822
quote:
4s.gif Op donderdag 9 november 2017 15:48 schreef Leonos het volgende:

[..]

Kan toch proberen.
Vind ik ook, waarom direct hoog bieden en dat ook verwachten van iedereen? Het is een beproefde methode dat als je laag begint je ook lager uitkomt uiteindelijk
  donderdag 9 november 2017 @ 16:03:20 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_174962071
Girona is gaaf
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')