Nee, bij de sportklasse/amateursquote:Op zaterdag 28 oktober 2017 10:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Reed hij met de recreanten mee dan?
Nee, volgens mij niet.quote:[..]
Heb je 'm ook nog gezien?
Met de Dolomietenmarathon (2003) heb ik met Francesco Moser in mijn wiel de Pordoi opgereden
Oei. Geen lichamelijke schade.quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Ai dat wordt vast een gevalletje 50/50. Hoe gebeurde het?quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Stalen winterfiets?quote:Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Ik heb alleen wat schaafwonden en een pijnlijke schouder. De fietshelm heeft zijn werk goed gedaan, want daar zit een gaatje in van de klap. De tegenpartij kwam er minder goed vanaf met een gebroken neus. Het was wel even heftig met veel bloed en de ambulance erbij.quote:
Het is een vervelend fietspad waar de tegenligger als het ware naar binnen geknepen wordt. Er zit een knik in het fietspad en op de hoek staan hoge zandzakken van een verbouwing. Je hebt dus zeer slecht zicht. Ik kan het mij niet helemaal meer herinneren maar volgens mij reed ik niet op de verkeerde helft. We gaan de formulieren invullen en dan laat ik het lekker aan de verzekering over. Ik heb de dag erna nog wel even snel foto's van de situatie gemaakt. En dan zie je aan het bloed dat we echt in het midden lagen. Dan kan de verzekering van de tegenpartij mij dat in ieder geval niet in schoenen schuiven.quote:Op zondag 29 oktober 2017 13:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ai dat wordt vast een gevalletje 50/50. Hoe gebeurde het?
Het is een fiets van aluminium.quote:
Oef, dat is balenquote:Op zondag 29 oktober 2017 12:28 schreef Devv het volgende:
Ik heb dan toch nog een flinke klapper gemaakt...frontaal op een snorscooter. De schuldvraag ligt letterlijk nog even in het midden. We botsten namelijk midden op een fietspad zonder lijnen. De voorvork is krom dus die moet vervangen worden. Ik wacht nog even af wat dat gaat kosten. Het was gelukkig niet de Aeroad maar toch zonde van een goede winterfiets.
Marten is gewoon bezig een randonneuse voor mij te bouwen met Campa 10-speed. Ik had nog een setje 10-speed Bar End shifters liggen van Campa (oude model), daarmee wilde hij graag aan de slag.quote:Op vrijdag 27 oktober 2017 13:20 schreef Z het volgende:
Gewoon omdat het kan: "Ik zie geen enkele reden om nog voor een Campa groep te kiezen. De 'betere' groepen zijn onzinnig 11-speed met alle compatibiliteitsproblemen, slijtage, extra breukgevaar van de ketting en exhorbitante prijzen van dien, conventionele wielen voor de basisgroepen mogen ook al niet meer, kortom laat ze dood vallen daar in Vicenze.".
Staat in m'n planning.quote:Op zaterdag 28 oktober 2017 08:42 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://www.randonneurs.nl/event/brm-200-voorschoten-nl/
Vast deze.
Na 9 jaar vind ik best goed eigenlijk.quote:Op maandag 30 oktober 2017 09:30 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb ooit een vakantieframe van Koga gehad, van aluminium. Na een jaar of 9 regelmatig de fiets uit el kaar schroeven om te verpakken voor internationale trein of vliegtuig waren diverse schroefdraden helemaal uitgesleten en daarmee onbruikbaar geworden.
Dat lijkt me met cyclocross wel handig. Kun je met lagere druk rijden door de modder en bossen. Daarnaast minder snel lek.quote:
Mijn Bob Jackson ziet er na 10 jaar met een zelfde soort gebruik een stuk beter uit. Zelfs het moeten uitboren van een afgebroken bout heeft niet tot schade aan de schroefdraad geleid.quote:Op maandag 30 oktober 2017 11:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Na 9 jaar vind ik best goed eigenlijk.
De komponenten heb ik zelf uitgezocht, het frame was los gekocht (Koga Alloy Randonneur). Een vakantiefiets neem je nou eenmaal meer mee in een trein en vliegtuig. Afhankelijk van de regels van een vervoersmaatschappij hoort er dan soms demonteren bij.quote:Op maandag 30 oktober 2017 16:01 schreef bluemoon23 het volgende:
Het aantal keer uit elkaar halen staat er niet bij vermeld.
Maar ik kan mij inderdaad best voorstellen dat Koga de fiets zo niet heeft ontworpen en niet de componenten heeft uitgezocht om het 20x te demonteren en monteren.
Ja dat is zo. Heb de laatste weken een paar keer lekgereden op stenen. Puur omdat ik niet oplette en m'n bandjes zacht had staanquote:Op maandag 30 oktober 2017 20:41 schreef stripe het volgende:
[..]
Dat lijkt me met cyclocross wel handig. Kun je met lagere druk rijden door de modder en bossen. Daarnaast minder snel lek.
Komende do-za weer magazijnoutlet bij Rose, daar staan er vast wel een paar van jouw gading bij.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:26 schreef stripe het volgende:
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?
Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?
Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
Je budget is een beetje krap, zeker met zo'n wensenlijst. Er worden een stuk minder crossers verkocht vergeleken met wegfietsen dus zie je ook minder stuntprijzen.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:26 schreef stripe het volgende:
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?
Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?
Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
Dank voor de tip, daar heb ik nog niet gekeken. Staan inderdaad wel wat fietsen bij die gunstig zijn geprijsd en aan m'n wensen voldoen. Hopelijk wat crossers in de outlet.quote:Op maandag 30 oktober 2017 22:58 schreef Dierckxsens het volgende:
[..]
Komende do-za weer magazijnoutlet bij Rose, daar staan er vast wel een paar van jouw gading bij.
Mooie fiets, inderdaad iets boven budget. Bulls ben ik niet zo'n fan van. Weet niet hoe Rose gepositioneerd staat in vergelijking met andere merken die ook goede crossers verkopen (Ridley, Colnago en Cannondale e.d.). Maar misschien ook niet te veel naar kijken aangezien het altijd fietsen van de instap-categorie blijven.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 06:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je budget is een beetje krap, zeker met zo'n wensenlijst. Er worden een stuk minder crossers verkocht vergeleken met wegfietsen dus zie je ook minder stuntprijzen.
https://www.canyon.com/nl/road/inflite/2018/inflite-al-8-0.html
Deze fiets is 100.- boven budget en volgens mij voldoet hij aan al je eisen. Maar wel 1600.- Snap je? Rose of Bulls zou ook wel iets hebben wellicht.
quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 07:11 schreef kaasplankje het volgende:
Verder ga je de komende 5 jaar imo steeds meer disc zien en steeds minder velgrem op de fietsen, en de crossers licht voorop in die ontwikkeling denk ik. Dat betekent ook dat als jij een velgrem fiets of wielset wil verpatsen dat de waarde daarvan zal afnemen, immers men wil liever disc.
Probeer op marktplaats maar een 26" mtb velgrem wiel te verkopen, je krijgt er niks meer voor.
Klopt, je ziet het aan de 26inch mountainbikes al heel goed. Was laatst bij Dickhof en die hadden tweedehands welgeteld één 29er staan en wel een stuk of 40-50 26inch-ers. Af en toe komt er een Poolse opkoper die een busje vol gooit en ze nog in Polen verkoopt maar verder worden ze aan particulieren nauwelijks nog verkocht. Daarom nu liever kijken naar schijfremmen en misschien iets meer geld uitgeven. Daarnaast qua wielkeuze inderdaad meer keuze door de mountainbike wielsets.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 08:01 schreef Dierckxsens het volgende:
Het is ook wel handig dat je een 29er wielset met schijven ook in je crosser kunt gebruiken mits die ook schijfremmen heeft. Zo heb ik de wielen uit mijn onlangs overleden mtb mooi kunnen gebruiken om met Rocket Rons ook iets beters voor de moddercrossen te hebben.
Ik houd daar rekening mee altijd. Ik rijd op minstens 80cm langs geparkeerde auto's voor het geval iemand de deur voor je neus opengooit. Ik moest een dubbel geparkeerde bus inhalen die bij een garage stilstond op de fietsstrook. Maar 't ging net goed en dat is niks aan de hand.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 18:27 schreef the_critic het volgende:
Maar kaas, wel kut man..slecht voor je hart, zulke situaties..
Zei het vandaag nog tegen mevr critic. Sinds ik 4 dgn per week comute heb ik iedere week minstens 1 noodstop, uitwijk manoeuvre oid gehad. Zoveel mensen die snelheid fout inschatten, of domweg zitten te slapen in auto of op scooter..
Ja dat, en ook wat Andy zegt. Autodeur opengooien, overstekende voetgangers, afslaande fietsers, met je auto uit een zijweg komen, of rotonde op/af willen... Allemaal zo vaak, zonder te kijken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 18:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik houd daar rekening mee altijd. Ik rijd op minstens 80cm langs geparkeerde auto's voor het geval iemand de deur voor je neus opengooit. Ik moest een dubbel geparkeerde bus inhalen die bij een garage stilstond op de fietsstrook. Maar 't ging net goed en dat is niks aan de hand.
Ik zat eerder ook aan loctite te denken maar ik begrijp uit deze omschrijving dat je het geheel dan nog wel dmv het schroefdraad moet kunnen aandraaien. Dat zit er bij mij al niet meer in, dus eigenlijk zoek ik een lijm die bij wijze van spreken twee gladde metalen oppervlakken moet kunnen hechten.quote:Schroefdraadborging - hoge sterkte. Permanente borging. Geschikt voor alle metalen schroefdraadverbindingen.
LOCTITE 270 is een schroefdraadborgmiddel met hoge sterkte voor maximale efficiëntie bij het vastzetten en afdichten van bouten, moeren en tapeinden om het loskomen door trilling te voorkomen. Het product is bestemd voor het permanent borgen van assemblages die niet mogen loskomen. Het is geschikt voor alle metalen, inclusief passieve materialen zoals roestvrij staal, aluminium en oppervlaktebehandelde materialen. Het heeft een bewezen tolerantie voor lichte vervuiling door industriële oliën, zoals motorolie, corrosiewerende olie en snijolie. Demontage is mogelijk door verhitting tot 300 °C.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De herstelkosten zijn bijna net zo hoog als wat ik voor de fiets betaald heb. Dus moet ik helaas na nog geen twee jaar alweer afscheid nemen. De enige redding is als de verzekering de kosten geheel of gedeeltelijk dekt, maar dat moet ik nog even afwachten. De schuldvraag is namelijk nog niet beantwoord.
Ik heb afgelopen jaar ongeveer de zelfde zoektocht gedaan. Heb erg veel moeite gedaan om tweedehands iets te vinden, die zoektocht had ik al opgegeven toen ik toch nog wat vond. Het kan dus wel maar de meeste crossers zijn nou eenmaal afgeragt en hebben veel onderhoud nodig maar dat zie je vaak niet terug in de vraagprijs.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:26 schreef stripe het volgende:
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?
Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?
Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
Focus, cube en merida hebben ook crossers in die prijsrangequote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:40 schreef stripe het volgende:
[..]
Dank voor de tip, daar heb ik nog niet gekeken. Staan inderdaad wel wat fietsen bij die gunstig zijn geprijsd en aan m'n wensen voldoen. Hopelijk wat crossers in de outlet.
[..]
Mooie fiets, inderdaad iets boven budget. Bulls ben ik niet zo'n fan van. Weet niet hoe Rose gepositioneerd staat in vergelijking met andere merken die ook goede crossers verkopen (Ridley, Colnago en Cannondale e.d.). Maar misschien ook niet te veel naar kijken aangezien het altijd fietsen van de instap-categorie blijven.
[..]
KNWU heeft het rekeningrijden (6.50 per wedstrijd) afgeschaft. Maar ja het geld moet natuurlijk wel weer bij elkaar gebracht worden haha..sigaar uit eigen doos dus. Maar dus wel aantrekkelijk voor de jongens die veel koersen. Bij 8.4 wedstrijden heb je de extra kosten er alweer uit.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:12 schreef ratatat het volgende:
Sow, de KNWU heeft de prijzen voor licenties even flink verhoogd.
Aha. Nouja ik ging toch al meer dokken, ga naar Ahoy en die hebben ook hogere contributie.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
KNWU heeft het rekeningrijden (6.50 per wedstrijd) afgeschaft. Maar ja het geld moet natuurlijk wel weer bij elkaar gebracht worden haha..sigaar uit eigen doos dus. Maar dus wel aantrekkelijk voor de jongens die veel koersen. Bij 8.4 wedstrijden heb je de extra kosten er alweer uit.
Gouda te ver weg?quote:Op woensdag 1 november 2017 16:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Aha. Nouja ik ging toch al meer dokken, ga naar Ahoy en die hebben ook hogere contributie.
Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.quote:
Leuk! Elite?quote:Op woensdag 1 november 2017 16:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.
Gezellig daar ff meeten!quote:Op woensdag 1 november 2017 16:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja zie je bij Ster van Zwolle en de Houtse linies.
[ afbeelding ]
Ahoy is idd wel een leuke club.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.
Vroeger jongequote:Op woensdag 1 november 2017 16:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gezellig daar ff meeten!
Elite koers:
op 1:39min en 2:53min in zwart/oranje. 5e plekje (beste resultaat ooit bij elites)
Alleen die kleedruimte man man.quote:
quote:Op woensdag 1 november 2017 16:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gezellig daar ff meeten!
Elite koers:
op 1:39min en 2:53min in zwart/oranje. 5e plekje (beste resultaat ooit bij elites)
http://www.bikesight.nl/mountainbike-kalender/quote:Op donderdag 2 november 2017 12:32 schreef MarcoD het volgende:
Hey Oksel, ga je in 2018 nog marathons in het binnen- of buitenland rijden? Weet je nog een paar leuke?
Hemelvaartweekend rij ik een driedaagse in België.
Thanks!quote:Op donderdag 2 november 2017 12:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
http://www.bikesight.nl/mountainbike-kalender/
hier staat een hoop op
Wij moeten eens praten Marcoquote:Op donderdag 2 november 2017 12:32 schreef MarcoD het volgende:
Hey Oksel, ga je in 2018 nog marathons in het binnen- of buitenland rijden? Weet je nog een paar leuke?
Hemelvaartweekend rij ik een driedaagse in België.
Www.bemc.be daar ben ik voor ingeschreven, volgens mij zit het nu alleen wel voorlopig vol maar daar zullen wel wat plekken bij vrijkomen door nog niet betaald enzo/of ziek zwak en misselijk.quote:Op vrijdag 3 november 2017 09:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wij moeten eens praten Marco
Ik wil ook in 2018 meer met de dikke banden en niet alleen maar op de racefiets rijden.
Denk al een beetje aan een meerdaagse alpen marathon in de zomer, en dan is 3 dagen marathon in belgie een goede aanloop.
Parkeren op de Coolsingel zou een beetje zonde zijn. Ding zou wel in een etalage moeten staan dan en die heb ik niet.quote:Op zaterdag 4 november 2017 20:31 schreef the_critic het volgende:
Is er vanuit bedrijfsoptiek niets mee te doen? Reclame op de mand? Met dubbel groot slot parkeren op de coolsingel ter naamsvergroting?
Aanbouw een optie?quote:Op zaterdag 4 november 2017 19:18 schreef kaasplankje het volgende:
Ik overweeg een nieuwe fiets.
Een kennis van me vd cross/wielerclub heeft een oude "bakkersfiets" uit 1938 staan. Helemaal origineel met een mand voorop en een dubbele stang. Ik zei een jaar geleden tegen z'n zoon dat ik m wel wilde kopen als hij er eens vanaf moest.
Vandaag met de cross zei hij dat hij er wel vanaf wilde. Ik kan dat ding waarschijnlijk wel voor een mooie prijs overnemen al is dat nog een vraagteken want Piet wist ook niet echt wat hij ervoor wilde hebben en ik geen idee wat ik ervoor moet geven.
Nu zit ik met een dilemma, ik heb niet echt plek ervoor maar 't is wel een museumstuk.
Wat moet ik doen?
quote:
Kopen. Dat hok van je wat opruimen, dan heb je plaats genoeg.quote:Op zaterdag 4 november 2017 19:18 schreef kaasplankje het volgende:
Ik overweeg een nieuwe fiets.
Een kennis van me vd cross/wielerclub heeft een oude "bakkersfiets" uit 1938 staan. Helemaal origineel met een mand voorop en een dubbele stang. Ik zei een jaar geleden tegen z'n zoon dat ik m wel wilde kopen als hij er eens vanaf moest.
Vandaag met de cross zei hij dat hij er wel vanaf wilde. Ik kan dat ding waarschijnlijk wel voor een mooie prijs overnemen al is dat nog een vraagteken want Piet wist ook niet echt wat hij ervoor wilde hebben en ik geen idee wat ik ervoor moet geven.
Nu zit ik met een dilemma, ik heb niet echt plek ervoor maar 't is wel een museumstuk.
Wat moet ik doen?
Ik vind de Idol niet mooi, maar tis wel erg goedkoop idd.quote:Op zondag 5 november 2017 15:46 schreef eentwee het volgende:
Superkoopje: De Rosa Idol met Dura Ace 9100 voor ¤ 1916
Ja dat dus. Geen zin om een fietsenverzameling te starten. Ik heet niet meneer fiets ofzo.quote:Op zondag 5 november 2017 15:04 schreef Z het volgende:
Maar ja, dan staat ie in een hok. Wat moet je er mee?
Ik had 'm ook al voorbij zien komen. Frame is te zwaar, crappy wielen. Ik wil 'm niet.quote:Op zondag 5 november 2017 15:46 schreef eentwee het volgende:
Superkoopje: De Rosa Idol met Dura Ace 9100 voor ¤ 1916
Ik snap niet helemaal wat het aluminium en carbon gedeelte er mee te maken heeft.quote:Op zondag 5 november 2017 17:28 schreef stripe het volgende:
Hoe veel doet een aluminium cyclocrosser (Cannondale Caadx) met carbon racewielset en schijfremmen onder voor een full-carbon racefiets? Is het mogelijk een crosser te kopen en daar bij mooi weer mee te racefietsen of is dat verschil echt te groot? En zo ja, waar ga ik dat aan merken?
Het moet natuurlijk wel je smaak zijn, anders is het alsnog weggegooid geld. Maar de wielen zijn volgens mij niet heel slecht, in elk geval makkelijk te upgraden en ook nog wel wat waard als je ze wilt verkopen. Frame is inderdaad niet superlicht, maar imo wel mooier (vooral die blauwe) en veel minder algemeen dan de gemiddelde Trek/Canyon/Focus etc. Op fietsen in deze prijsklasse vind je nooit een DA groep, dus het is een prima basis waarmee je wel tussen 7-7,5kg kunt uitkomen zonder exotische componenten.quote:Op zondag 5 november 2017 17:21 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik had 'm ook al voorbij zien komen. Frame is te zwaar, crappy wielen. Ik wil 'm niet.
Ik denk dat het prima kan, al staat optisch dunne racebandjes op een CX frame niet heel mooi door de clearance voor 30/40mm crossbanden. Ik heb mijn "oude" CX (een Be One raw pro) als winterfiets met spatborden en 32mm Schwalbe marathon banden opgebouwd en maak daar wekelijks veel uren op. Rijdt prima.quote:Op zondag 5 november 2017 17:28 schreef stripe het volgende:
Hoe veel doet een aluminium cyclocrosser (Cannondale Caadx) met carbon racewielset en schijfremmen onder voor een full-carbon racefiets? Is het mogelijk een crosser te kopen en daar bij mooi weer mee te racefietsen of is dat verschil echt te groot? En zo ja, waar ga ik dat aan merken?
Jonguh, zeg gewoon dat het een kutfiets is. Ik zat al naar m'n rekening te kijken.quote:Op zondag 5 november 2017 18:12 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het moet natuurlijk wel je smaak zijn, anders is het alsnog weggegooid geld. Maar de wielen zijn volgens mij niet heel slecht, in elk geval makkelijk te upgraden en ook nog wel wat waard als je ze wilt verkopen. Frame is inderdaad niet superlicht, maar imo wel mooier (vooral die blauwe) en veel minder algemeen dan de gemiddelde Trek/Canyon/Focus etc. Op fietsen in deze prijsklasse vind je nooit een DA groep, dus het is een prima basis waarmee je wel tussen 7-7,5kg kunt uitkomen zonder exotische componenten.
Het is geen kutfiets. Zeiksnorquote:Op zondag 5 november 2017 19:43 schreef Andyy het volgende:
[..]
Jonguh, zeg gewoon dat het een kutfiets is. Ik zat al naar m'n rekening te kijken.
Heb zelf ook al een fietsje van 7.2 zonder exotische dingen
Haha altijd leuk dat marktplaats. Je moet natuurlijk wel zelf eigenlijk geen vrij nemen voor iemand die alleen naar je frame komt kijken Pat, stel dat hij m niet had gekocht doe je dat voor niks.quote:Op donderdag 9 november 2017 09:48 schreef Patroon het volgende:
Gisteren weer wat beleefd met mijn marktpl verkoop. Ik had mijn zwarte frame te koop staan en een kopert uit Groningen wilde hem wel kopen voor een acceptabele prijs. Hij vroeg wanneer ik kon en zei dat hij woensdag aan het einde van de dag in de buurt was. Ik ben de beroerdste niet dus wilde wel even een uurtje vrij nemen zodat ik 17u thuis kon zijn. Overdag vroeg hij of ik ook eerder kon, want hij was al vrij. Ik zei hem dat ik wel om 16u thuis kon zijn, dan nam ik nog wel een extra uur op.
Dus 16:00 uur kwam ik thuis en stond die gast al op de stoep. Hij ging voor het eerst een frame opbouwen en had er echt 0 verstand van. Hij had al een 105 groepje op de kop getikt en die meegenomen, maar ja dat ging natuurlijk niet passen met de SRAM BB die ik er in had zitten. Ik heb hem uitleggen dat hij even een andere BB moet bestellen en dan komt het goed. Maar hij zei "weet je wat, ik ga het eerst even uitzoeken en laat je dan wel weten of ik het doe". Ja hallo, jij doet een bod en ik ga akkoord en nu ga je twijfelen ivm de BB lagers die je er gratis bij krijgt. Ik neem daarbij uren vrij omdat jij tijdens mijn werktijd wilde komen
Hij zei "ja maar ik zou even kijken, er kon ook een kras op het frame zitten"
Daarop zei ik dat er geen kras op het frame zit, het frame is goed, maar jij bent onzeker door het gebrek aan kennis van brackets en lagers....ja dat was ook wel zo zei die
Uiteindelijk is hij met het frame vertrokken voor de prijs die wij hebben afgesproken
Ga toch goeftedoeme niet voor niets vrij nemen
Prima als iemand vooraf zegt om alleen te kijken en bij goed akkoord gaat met de prijs, maar dan moet je dat maar vooraf aangeven en in mijn vrije tijd komen.
Als hij vooraf had gezegd dat hij kwam kijken had ik ook niet vrij genomen. Je moet niet een bod gaan doen en laten blijken dat je het frame gaat kopen en vragen of ik eerder kan komen..dan wek je de intentie nog meer dat je het frame mee gaat nemen. Maar ik laat mij niet piepelen...quote:Op donderdag 9 november 2017 10:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Haha altijd leuk dat marktplaats. Je moet natuurlijk wel zelf eigenlijk geen vrij nemen voor iemand die alleen naar je frame komt kijken Pat, stel dat hij m niet had gekocht doe je dat voor niks.
Ik had dit weekend mijn Cosmic cartons op mp gezet voor 200.- wielen waren nog prima maar ik was een beetje overcompleet qua wielen sinds ik de bora's heb dus ik dacht ik verkoop de cosmics. Ik had erbij gezet vaste prijs. Binnen 1 dag had ik 8 reacties, waaronder 1 van een kerel die ze wel voor 100.- wilde overnemen gezien de leeftijd. Niet op gereageerd natuurlijk. Ze zijn inmiddels verkocht voor wat ik ervoor wilde hebben al had ik er gezien de belangstelling ook nog wel iets meer voor kunnen vragen.
Ik heb afgelopen voorjaar een hoop klein spul verpatst en moet nog een keer een schuur-opruim-ronde doen. Maar verhalen zoals dat van Patrón, of afgelopen zomer die Oekraïner voor mn mountainbike, motiveren niet echt om voor een paar tientjes zoveel ellende op je hals te halenquote:
Je kan ook een topic openen op fiets.nl. Ik verwacht dat daar wat netter publiek op af komt.quote:Op donderdag 9 november 2017 13:10 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb afgelopen voorjaar een hoop klein spul verpatst en moet nog een keer een schuur-opruim-ronde doen. Maar verhalen zoals dat van Patrón, of afgelopen zomer die Oekraïner voor mn mountainbike, motiveren niet echt om voor een paar tientjes zoveel ellende op je hals te halen
Daar zitten al die toerders dat zijn juist de ergste.quote:Op donderdag 9 november 2017 13:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
Je kan ook een topic openen op fiets.nl. Ik verwacht dat daar wat netter publiek op af komt.
Kan toch proberen.quote:Op donderdag 9 november 2017 15:46 schreef Tommeke het volgende:
Ik had vorig jaar een paar bijna gloednieuwe S-Works schoenen op MP staan. Gaat zo'n tjappie 25 euro bieden. Bied dan niet man
Of iemand die 20 euro biedt op een ongebruikte crank plus lagers en bladen. De nieuwwaarde van dat spul was meer dan 200 euro. En dan ook nog lacherig doen als ik zeg dat ik er 80-100 voor wil hebben. Skere apen.
Heb trouwens over het algemeen wel goede ervaringen met MP en via fietsforum helemaal!
Vind ik ook, waarom direct hoog bieden en dat ook verwachten van iedereen? Het is een beproefde methode dat als je laag begint je ook lager uitkomt uiteindelijkquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |