Ik houd daar rekening mee altijd. Ik rijd op minstens 80cm langs geparkeerde auto's voor het geval iemand de deur voor je neus opengooit. Ik moest een dubbel geparkeerde bus inhalen die bij een garage stilstond op de fietsstrook. Maar 't ging net goed en dat is niks aan de hand.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 18:27 schreef the_critic het volgende:
Maar kaas, wel kut man..slecht voor je hart, zulke situaties..
Zei het vandaag nog tegen mevr critic. Sinds ik 4 dgn per week comute heb ik iedere week minstens 1 noodstop, uitwijk manoeuvre oid gehad. Zoveel mensen die snelheid fout inschatten, of domweg zitten te slapen in auto of op scooter..
Ja dat, en ook wat Andy zegt. Autodeur opengooien, overstekende voetgangers, afslaande fietsers, met je auto uit een zijweg komen, of rotonde op/af willen... Allemaal zo vaak, zonder te kijken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2017 18:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik houd daar rekening mee altijd. Ik rijd op minstens 80cm langs geparkeerde auto's voor het geval iemand de deur voor je neus opengooit. Ik moest een dubbel geparkeerde bus inhalen die bij een garage stilstond op de fietsstrook. Maar 't ging net goed en dat is niks aan de hand.
Ik zat eerder ook aan loctite te denken maar ik begrijp uit deze omschrijving dat je het geheel dan nog wel dmv het schroefdraad moet kunnen aandraaien. Dat zit er bij mij al niet meer in, dus eigenlijk zoek ik een lijm die bij wijze van spreken twee gladde metalen oppervlakken moet kunnen hechten.quote:Schroefdraadborging - hoge sterkte. Permanente borging. Geschikt voor alle metalen schroefdraadverbindingen.
LOCTITE 270 is een schroefdraadborgmiddel met hoge sterkte voor maximale efficiëntie bij het vastzetten en afdichten van bouten, moeren en tapeinden om het loskomen door trilling te voorkomen. Het product is bestemd voor het permanent borgen van assemblages die niet mogen loskomen. Het is geschikt voor alle metalen, inclusief passieve materialen zoals roestvrij staal, aluminium en oppervlaktebehandelde materialen. Het heeft een bewezen tolerantie voor lichte vervuiling door industriële oliën, zoals motorolie, corrosiewerende olie en snijolie. Demontage is mogelijk door verhitting tot 300 °C.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De herstelkosten zijn bijna net zo hoog als wat ik voor de fiets betaald heb. Dus moet ik helaas na nog geen twee jaar alweer afscheid nemen. De enige redding is als de verzekering de kosten geheel of gedeeltelijk dekt, maar dat moet ik nog even afwachten. De schuldvraag is namelijk nog niet beantwoord.
Ik heb afgelopen jaar ongeveer de zelfde zoektocht gedaan. Heb erg veel moeite gedaan om tweedehands iets te vinden, die zoektocht had ik al opgegeven toen ik toch nog wat vond. Het kan dus wel maar de meeste crossers zijn nou eenmaal afgeragt en hebben veel onderhoud nodig maar dat zie je vaak niet terug in de vraagprijs.quote:Op maandag 30 oktober 2017 20:26 schreef stripe het volgende:
Ik ben op zoek naar een crosser maar loop bij mijn budget ¤1000-¤1500) vaak tegen de volgende dingen aan:
- De tweedehands crossers hebben vaak cantilevers, ik wil schijfremmen (mechanisch of hydraulisch)
- Nieuwe fietsen hebben vaak een goedkope fulcrum wielset die niet tubeless-ready is
- Frames lijken (zeker de carbon frames) duurder dan race frames, is dat omdat ze steviger zijn?
Iemand hier tips in welke richting/bij welke merken ik het beste kan zoeken?
Ik zoek dus een cyclocrosser:
- Met schijfremmen
- Shimano 105 afmontage
- Tubeless-ready wielset
Focus, cube en merida hebben ook crossers in die prijsrangequote:Op dinsdag 31 oktober 2017 11:40 schreef stripe het volgende:
[..]
Dank voor de tip, daar heb ik nog niet gekeken. Staan inderdaad wel wat fietsen bij die gunstig zijn geprijsd en aan m'n wensen voldoen. Hopelijk wat crossers in de outlet.
[..]
Mooie fiets, inderdaad iets boven budget. Bulls ben ik niet zo'n fan van. Weet niet hoe Rose gepositioneerd staat in vergelijking met andere merken die ook goede crossers verkopen (Ridley, Colnago en Cannondale e.d.). Maar misschien ook niet te veel naar kijken aangezien het altijd fietsen van de instap-categorie blijven.
[..]
KNWU heeft het rekeningrijden (6.50 per wedstrijd) afgeschaft. Maar ja het geld moet natuurlijk wel weer bij elkaar gebracht worden haha..sigaar uit eigen doos dus. Maar dus wel aantrekkelijk voor de jongens die veel koersen. Bij 8.4 wedstrijden heb je de extra kosten er alweer uit.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:12 schreef ratatat het volgende:
Sow, de KNWU heeft de prijzen voor licenties even flink verhoogd.
Aha. Nouja ik ging toch al meer dokken, ga naar Ahoy en die hebben ook hogere contributie.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
KNWU heeft het rekeningrijden (6.50 per wedstrijd) afgeschaft. Maar ja het geld moet natuurlijk wel weer bij elkaar gebracht worden haha..sigaar uit eigen doos dus. Maar dus wel aantrekkelijk voor de jongens die veel koersen. Bij 8.4 wedstrijden heb je de extra kosten er alweer uit.
Gouda te ver weg?quote:Op woensdag 1 november 2017 16:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Aha. Nouja ik ging toch al meer dokken, ga naar Ahoy en die hebben ook hogere contributie.
Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.quote:
Leuk! Elite?quote:Op woensdag 1 november 2017 16:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.
Gezellig daar ff meeten!quote:Op woensdag 1 november 2017 16:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja zie je bij Ster van Zwolle en de Houtse linies.
[ afbeelding ]
Ahoy is idd wel een leuke club.quote:Op woensdag 1 november 2017 16:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja ik kom er nooit meer sinds ik in Rotje woon. Ben wel 20 jaar lid geweest dus het was wel een proces. Maar ik heb toch besloten om bij Ahoy te gaan rijden, wat ik ook een leuke club vind en ik ken er genoeg daar.
Vroeger jongequote:Op woensdag 1 november 2017 16:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gezellig daar ff meeten!
Elite koers:
op 1:39min en 2:53min in zwart/oranje. 5e plekje (beste resultaat ooit bij elites)
Alleen die kleedruimte man man.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |