SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mooi fietsie.quote:Op woensdag 18 oktober 2017 22:53 schreef eentwee het volgende:
Eindelijk de gelegenheid gehad om mijn nieuwe CX op te bouwen. De eerste testrit was veelbelovend! Rijdt heerlijk dat staal.
[ afbeelding ]
Swiss Cross cantilever, maat 59. Opgebouwd met mix van nieuwe en gebruikte onderdelen. Sram 1x10, Red shifters (linker shifter de schakelhendel verwijderd), Force CX1 crankset met Wolf Tooth 36T blad. Force 1 type 3 achterderrailleur. Deda Zero 1, Zero 100, Superzero afmontage en Arundel bidonhouders en stuurlint. Met gewone banden op wielen (DT Swiss RR1850) die er verdomd goed bij passen vind ik zelf Heb uiteraard ook een wielen voor offroad. In het echt is-ie wel wat roder dan op de foto.. Maak nog wel een keer een foto met een betere camera.
Oeh, dat ziet er geil uitquote:Op donderdag 19 oktober 2017 16:57 schreef Flipmoehoe het volgende:
Sunchaser te herkennen aan:
[ afbeelding ]
Stond in de speciaalzaak waar een mountainbiker zei, ze kunnen alles repareren behalve je hoofdquote:Op donderdag 19 oktober 2017 17:12 schreef Leonos het volgende:
Eerst had ook niemand een helm op. Sunchaser trendsetter
quote:Op donderdag 19 oktober 2017 17:23 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Stond in de speciaalzaak waar een mountainbiker zei, ze kunnen alles repareren behalve je hoofd
Jagers daardoor eens volledig verdwaald omdat ze alles hadden afgesloten en mijn navigatie geen andere route kon bedenken elke keer kwam ik bij een ander gedeelte uit dat door die gasten was afgeslotenquote:Op donderdag 19 oktober 2017 20:57 schreef ultra_ivo het volgende:
Een verschoven weekend komt qua weer goed uit, de Hoge Venen zijn mooi in de herfst. En door de week heb je tenminste geen last van jagers. Bij de afdaling langs de Gileppe kwam ik wel versnellingen tekort, 50x12 is niet genoeg daar. Met 60 door de bocht kan dan wel makkelijk daar.
In de Ardennen sluiten ze niks af, ik heb er al eens een keer mijn reflectievest aangedaan op klaarlichte dag in de hoop dat ze dan een beetje zouden uitkijken met schieten.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:00 schreef Maraca het volgende:
[..]
Jagers daardoor eens volledig verdwaald omdat ze alles hadden afgesloten en mijn navigatie geen andere route kon bedenken elke keer kwam ik bij een ander gedeelte uit dat door die gasten was afgesloten
quote:Op donderdag 19 oktober 2017 21:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
In de Ardennen sluiten ze niks af, ik heb er al eens een keer mijn reflectievest aangedaan op klaarlichte dag in de hoop dat ze dan een beetje zouden uitkijken met schieten.
En dan niet eens topicnummer 666 overslaan.quote:Op donderdag 19 oktober 2017 15:46 schreef Leonos het volgende:
Onze D1, die in de Hemel zijt,
Uw Hartslag worde geheiligd,
Uw Cadans kome,
Uw tempo geschiede, op aarde zoals in de Hemel.
Geef ons heden onze dagelijkse training
en vergeef ons onze luiheid,
zoals wij die vergeven aan onze medefokkers
en breng ons niet in beproeving
maar verlos ons van het bankhangen.
Amen.
Is naamtopic van Bizkit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 13:34 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
En dan niet eens topicnummer 666 overslaan.
Echt heel lelijkquote:Op vrijdag 20 oktober 2017 15:31 schreef kaasplankje het volgende:
https://www.canyon.com/evo/
https://www.canyon.com/en(...)-cf-evo-10-0-sl.html
5.1 kg
En die nieuwe inflite; kak wat lelijk.
[ afbeelding ]
eerst terug schakelen naar kleinste blad en dan in het gat onderaan de sleuf. (invoerlijn loopt dan iets diagonaal omhoog)quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:11 schreef Leonos het volgende:
[ afbeelding ]
Ik had hier nooit aan moeten beginnen, maar het lijkt dat het kapje aan het eind van mijn binnen derailleurkabel te groot is. Zou in dat onderste gat moeten passen, maar dat past dus niet.
Zien jullie wat ik fout doe?
Hoi dop. Maar de shifter werkt toch niet als er geen spanning op de kabel staat? Als ik nu ' shift' gebeurt er niksquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:35 schreef dop het volgende:
[..]
eerst terug schakelen naar kleinste blad en dan in het gat onderaan de sleuf. (invoerlijn loopt dan iets diagonaal omhoog)
als je buitenblad staat geschakeld dan is het binnen werk zo gedraaid dat je kabel er niet goed door kan
het binnenwerk draait wel terug, alleen als de rubber kap zo zit kan het gebeuren dat hij toch niet terug schakelt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 09:46 schreef Leonos het volgende:
[..]
Hoi dop. Maar de shifter werkt toch niet als er geen spanning op de kabel staat? Als ik nu ' shift' gebeurt er niks
thanks, ga het proberen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 10:14 schreef dop het volgende:
[..]
het binnenwerk draait wel terug, alleen als de rubber kap zo zit kan het gebeuren dat hij toch niet terug schakelt.
Dus ff kabel er uit rubber goed en dan terug schakelen.
stoer plan, in het voorjaar?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 11:28 schreef Maraca het volgende:
Vakantieverzoek ingediend als ik akkoord krijg heb ik 12 dagen om heel Nederland rond te fietsen komende tijd maar eens een route uittekenen. Denk dat het zo rond de 1.500-1.600 km zal worden.
Als basis kun je de 2 600km brevetten uit Merselo combineren, dan heb je al een fors stuk van het land gehad.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 11:28 schreef Maraca het volgende:
Vakantieverzoek ingediend als ik akkoord krijg heb ik 12 dagen om heel Nederland rond te fietsen komende tijd maar eens een route uittekenen. Denk dat het zo rond de 1.500-1.600 km zal worden.
Pff liever jij dan ik als ik 2 uur op de fiets heb gezeten heb ik het wel gehadquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als basis kun je de 2 600km brevetten uit Merselo combineren, dan heb je al een fors stuk van het land gehad.
In juni. Voorjaar is niet handig in verband met mijn werk. En dan kan ik tenminste nog even trainenquote:
Moet even kijken, want ik wil namelijk wel de LF-oorkonde dus moet langs bepaalde punten om foto's te maken Denk wel dat ik 1 lange route ga tekenen. Wilde eerst per dag uittekenen, maar de ene dag zal ik langer willen fietsen dan de andere dus dat doe ik puur op gevoel.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:20 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als basis kun je de 2 600km brevetten uit Merselo combineren, dan heb je al een fors stuk van het land gehad.
Als ik maar 2 uur per dag zou fietsen ga ik het nooit reddenquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 21:37 schreef amp25 het volgende:
[..]
Pff liever jij dan ik als ik 2 uur op de fiets heb gezeten heb ik het wel gehad
En hoe kan ik dat zien (tandjes tellen of zo)? Het is een tweedehandsje, dus ik heb er verder niets van. En hoe zetten jullie je zomerfiets meestal weg? Halen jullie de wielen eraf en maken de ketting helemaal schoon of zetten jullie de fiets met gesmeerde ketting op zolder?quote:Op vrijdag 20 oktober 2017 23:55 schreef Andyy het volgende:
Dat maakt niks uit, gewoon een ketting die geschikt is voor het aantal versnellingen die je hebt achter
Kunnen we je ondersteunen onderweg als je in de buurt langs komt?quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 22:02 schreef Maraca het volgende:
[..]
In juni. Voorjaar is niet handig in verband met mijn werk. En dan kan ik tenminste nog even trainen
[..]
Moet even kijken, want ik wil namelijk wel de LF-oorkonde dus moet langs bepaalde punten om foto's te maken Denk wel dat ik 1 lange route ga tekenen. Wilde eerst per dag uittekenen, maar de ene dag zal ik langer willen fietsen dan de andere dus dat doe ik puur op gevoel.
[..]
Als ik maar 2 uur per dag zou fietsen ga ik het nooit redden
edit: net even een concept route getekend en dat is 1.250km ben wel verrast eigenlijk, want de officiële LF route is 1.300km en die slaat een deel van de achterhoek over en Limburg Nou ja, niet heel rouwig om.. scheelt weer
Aantal tandwielen achter. En dan zoeken maar een ketting geschikt voor 8/9/10/11 Speed.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 23:39 schreef Devv het volgende:
[..]
En hoe kan ik dat zien (tandjes tellen of zo)? Het is een tweedehandsje, dus ik heb er verder niets van. En hoe zetten jullie je zomerfiets meestal weg? Halen jullie de wielen eraf en maken de ketting helemaal schoon of zetten jullie de fiets met gesmeerde ketting op zolder?
Dat staat op de verpakking vd ketting; of het 8/9/10 of 11 speed is en dat refereert aan het aantal kransjes op je cassette. De lengte vd ketting bepaal je bij montage en kijk daar maar een joeptoepfilmpje voor. En als je ketting vesleten is moet er ws. ook een nieuwe cassette op, evt ook voorbladen dus die controleren, en je jockey wheels. Nieuw kabeltjes erop tot slot en alles schakelt weer als nieuw.quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 23:39 schreef Devv het volgende:
[..]
En hoe kan ik dat zien (tandjes tellen of zo)? Het is een tweedehandsje, dus ik heb er verder niets van. En hoe zetten jullie je zomerfiets meestal weg? Halen jullie de wielen eraf en maken de ketting helemaal schoon of zetten jullie de fiets met gesmeerde ketting op zolder?
Heb je wel juiste gereedschap hiervoor? En wat is de staat van je cassette? Op zich simpele klusjes, maar lees je goed in.. En check youtube voor ondersteunende filmpjesquote:Op zaterdag 21 oktober 2017 23:39 schreef Devv het volgende:
[..]
En hoe kan ik dat zien (tandjes tellen of zo)? Het is een tweedehandsje, dus ik heb er verder niets van. En hoe zetten jullie je zomerfiets meestal weg? Halen jullie de wielen eraf en maken de ketting helemaal schoon of zetten jullie de fiets met gesmeerde ketting op zolder?
Maar naast brevet wil je toch ook gewoon vakantie.. Mooie plekjes/routes rijden..quote:Op zaterdag 21 oktober 2017 22:02 schreef Maraca het volgende:
[..]
In juni. Voorjaar is niet handig in verband met mijn werk. En dan kan ik tenminste nog even trainen
[..]
Moet even kijken, want ik wil namelijk wel de LF-oorkonde dus moet langs bepaalde punten om foto's te maken Denk wel dat ik 1 lange route ga tekenen. Wilde eerst per dag uittekenen, maar de ene dag zal ik langer willen fietsen dan de andere dus dat doe ik puur op gevoel.
[..]
Als ik maar 2 uur per dag zou fietsen ga ik het nooit redden
edit: net even een concept route getekend en dat is 1.250km ben wel verrast eigenlijk, want de officiële LF route is 1.300km en die slaat een deel van de achterhoek over en Limburg Nou ja, niet heel rouwig om.. scheelt weer
Ik denk het niet, maar toch bedankt. Ben trouwens nog wel op zoek naar fietstassen. Had deze site eens opgeslagen als bookmark omdat iemand in dit topic deze tassen had. Ik verwacht te overnachten bij B&B/AirBnB dus hoef geen tentspullen mee. Alleen de basics om te kunnen overnachten, wat schone spullen (heb onderweg 1x de mogelijkheid om mijn spullen echt te wassen in de wasmachine, voor de rest is het onder de douche ermee ) en wat fietsspullen/eten. Wat voor tas zou dan het handigst zijn? Zit zelf te kijken naar deze. Een frame rack of een front rack gaat volgens mij niet passen met de bidons en navigatie op het stuur. Wil absoluut geen rugtas meer, ooit 160km mee gefietst en dat was echt drama Maar is 14l dan voldoende of eigenlijk te groot? Vind het lastig in te schatten..quote:Op zondag 22 oktober 2017 00:43 schreef Najieto het volgende:
[..]
Kunnen we je ondersteunen onderweg als je in de buurt langs komt?
Wat vet! Ik ben ook belachelijke hellingen gaan beklimmen in het buitenland met alleen de Utrechtse heuvelrug als basis, en ik leef nog dus komt helemaal goedquote:Op zondag 22 oktober 2017 02:24 schreef Godshand het volgende:
Ik zit op Tenerife en maandag ga ik de Teide op (2200 m hoogte, mogelijk te klimmen vanaf zee niveau maar ik ga met een groepstocht mee vanaf 500m hoogte). Wel met een huurracefiets, maar het is meteen hors categorie.
Benieuwd of ik het ga redden of wakker wordt in een Spaans ziekenhuis Tot nu toe alleen de hellingen van de Utrechtse Heuvelrug en Limburg bedwongen..
Zeker! Als jullie willen helpen met de route, heel graag Wil de echte route gaan uittekenen op ridewithGPS, want dan kan ik ook aangeven langs welke punten ik moet komen voor het brevet en er is sowieso 1 vaste slaapplek (mijn ouders )quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:51 schreef the_critic het volgende:
[..]
Maar naast brevet wil je toch ook gewoon vakantie.. Mooie plekjes/routes rijden..
Genoeg fokkers uit alle windstreken van Nederland om mee te kunnen kijken voor mooie wegen, plekjes die de moeite waard zijn.. (Of juist om te vermijden met wielrenfiets met volle bepakking..zeker in Limburg. Je wilt niet de keutenberg over met tassen op bagagedrager bijv)
Ik heb nog een hele hoop GPS tracks van allerhande routes, met name beneden de grote rivieren.quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:56 schreef Maraca het volgende:
[..]
Zeker! Als jullie willen helpen met de route, heel graag Wil de echte route gaan uittekenen op ridewithGPS, want dan kan ik ook aangeven langs welke punten ik moet komen voor het brevet en er is sowieso 1 vaste slaapplek (mijn ouders )
Leuk! Ik heb hem van meerdere kanten vanaf zeeniveau gedaan. 6% is de max zo'n beetje dus je kan overal blijven fietsen. Het verschil in landschappen op 0m, 600m 1250m en 1800+m is leuk om te zien. Succes.quote:Op zondag 22 oktober 2017 02:24 schreef Godshand het volgende:
Ik zit op Tenerife en maandag ga ik de Teide op (2200 m hoogte, mogelijk te klimmen vanaf zee niveau maar ik ga met een groepstocht mee vanaf 500m hoogte). Wel met een huurracefiets, maar het is meteen hors categorie.
Benieuwd of ik het ga redden of wakker wordt in een Spaans ziekenhuis Tot nu toe alleen de hellingen van de Utrechtse Heuvelrug en Limburg bedwongen..
Ik zou aan 80 liter nog niet genoeg hebben, al mijn schoenen enzo. Pff het zou niet mijn vakantie zijn maar succes.quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar toch bedankt. Ben trouwens nog wel op zoek naar fietstassen. Had deze site eens opgeslagen als bookmark omdat iemand in dit topic deze tassen had. Ik verwacht te overnachten bij B&B/AirBnB dus hoef geen tentspullen mee. Alleen de basics om te kunnen overnachten, wat schone spullen (heb onderweg 1x de mogelijkheid om mijn spullen echt te wassen in de wasmachine, voor de rest is het onder de douche ermee ) en wat fietsspullen/eten. Wat voor tas zou dan het handigst zijn? Zit zelf te kijken naar deze. Een frame rack of een front rack gaat volgens mij niet passen met de bidons en navigatie op het stuur. Wil absoluut geen rugtas meer, ooit 160km mee gefietst en dat was echt drama Maar is 14l dan voldoende of eigenlijk te groot? Vind het lastig in te schatten..
Dit is trouwens de fiets waarmee ik de route ga fietsen.
[..]
Wat vet! Ik ben ook belachelijke hellingen gaan beklimmen in het buitenland met alleen de Utrechtse heuvelrug als basis, en ik leef nog dus komt helemaal goed
Helemaal niet bij stil gestaan dat ik gewoon een bagagedrager kan monteren Bedankt voor de tips! GPS bestanden zijn altijd welkomquote:Op zondag 22 oktober 2017 09:00 schreef ultra_ivo het volgende:
Van Apidura tassen ben ik geen fan, teveel het paard achter de wagen spannen en nieuwe dingen uitdenken waar al oude, goede, oplossingen voor bestaan.
Ik zou eerder voor Carradice of Topeak gaan. Degelijke merken die al lang bestaan en zich baseren op decennia lang experimenteren en feedback van gebruikers. Ik gebruik zelf een Topeak rackpack voor op een bagagedrager. Ze zijn er ook voor dragers die je op de zadelpen vastmaakt.
Aan het stuur een gewone stuurtas van Vaude. Werkt prima, niet te duur, en vanwege de klickfix bevestiging makkelijk los te maken als je even ergens naar binnen moet.
[..]
Ik heb nog een hele hoop GPS tracks van allerhande routes, met name beneden de grote rivieren.
Wijfquote:Op zondag 22 oktober 2017 09:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zou aan 80 liter nog niet genoeg hebben, al mijn schoenen enzo. Pff het zou niet mijn vakantie zijn maar succes.
Bedankt! Ook Maraca voor haar hoop gevende opmerkingquote:Op zondag 22 oktober 2017 09:00 schreef No-P het volgende:
[..]
Leuk! Ik heb hem van meerdere kanten vanaf zeeniveau gedaan. 6% is de max zo'n beetje dus je kan overal blijven fietsen. Het verschil in landschappen op 0m, 600m 1250m en 1800+m is leuk om te zien. Succes.
Moddercross altijd feest. Als je toch van je fiets afgaat kan je ook ff snel je hand langs je remmen/bracket halen scheelt bij zo'n moddercross toch weer een paar 100gram en minder weerstand.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:45 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn fiets was gisteren weer lekker vies geworden met de regiocompetitie. 14e in categorie dus stapje voorwaarts. Ik kon mijn HF niet helemaal de hoogte in krijgen, ik merkte dit meteen al bij de start en bleek achteraf ook wel van mijn HF data. Beetje moe denk ik dus vandaag maar uitrusten.
Gelukkig was ik niet de enige die het zwaar had, het rondje was behoorlijk pittig. En ik ben weer niet gevallen. Ik doe ook een beetje voorzichtig. Na mijn kapotte derrie van vorige week niet zoveel zin in nog meer schade. Er waren balkjes waar ik eigenlijk wel over had kunnen springen maar omdat ik op en afspringen toch ook nog moest trainen voor de laatste optie gekozen.
Bahquote:Op zondag 22 oktober 2017 09:45 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn fiets was gisteren weer lekker vies geworden met de regiocompetitie. 14e in categorie dus stapje voorwaarts. Ik kon mijn HF niet helemaal de hoogte in krijgen, ik merkte dit meteen al bij de start en bleek achteraf ook wel van mijn HF data. Beetje moe denk ik dus vandaag maar uitrusten.
Gelukkig was ik niet de enige die het zwaar had, het rondje was behoorlijk pittig. En ik ben weer niet gevallen. Ik doe ook een beetje voorzichtig. Na mijn kapotte derrie van vorige week niet zoveel zin in nog meer schade. Er waren balkjes waar ik eigenlijk wel over had kunnen springen maar omdat ik op en afspringen toch ook nog moest trainen voor de laatste optie gekozen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel leuk hoor in de modder spelen. En zelf ben ik tenslotte ook uit de klei getrokken.quote:
quote:Op zondag 22 oktober 2017 15:09 schreef eentwee het volgende:
Wat voor patas zijn dat Kaas? Ziet er wel mooi uit, ik wil ook nog wel nieuwe die goed bij mijn fiets passen met wat rood (en boa's).Lake MX175 schoenen die had ik al dit voorjaar ergens gescoord in de aanbieding. Ze zitten goed en ik heb wat meer grip dan met een Sidi.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door kaasplankje op 22-10-2017 16:10:29 ]
Geef maar door waar je allemaal langs wilt/moet fietsen in het zuidelijke deel en ik kijk eens wat ik heb aan tracks.quote:Op zondag 22 oktober 2017 09:26 schreef Maraca het volgende:
[..]
Helemaal niet bij stil gestaan dat ik gewoon een bagagedrager kan monteren Bedankt voor de tips! GPS bestanden zijn altijd welkom
[..]
Wijf
Collega's begonnen over een tentje meenemen en op een camping overnachten. Dat zou ik wel echt verschrikkelijk vinden En bij thuiskomst pak ik de volgende dag het vliegtuig naar Spanje dus ach, ook iets om naar uit te kijken
Wrom zou je ketting dan breken? Ik heb dat nog nooit gehad en ik neem ook nooit een ponsje mee onderweg.quote:Op maandag 23 oktober 2017 00:34 schreef Devv het volgende:
Nog even over die ketting...het is een 9 speed dus dat is nu duidelijk . Ik ga een ketting checker en kettingpons bestellen. Het is toch iets wat ik moet leren, want ik wil straks in Maastricht niet met een kapotte ketting langs de kant staan. De kans dat zoiets gebeurd is natuurlijk niet groot maar toch. Wat niet helemaal duidelijk is of je nu ook altijd de cassette en voorbladen moet vervangen . De ketting lijkt mij niet versleten, want ik kan zonder problemen schakelen. En de ketting slaat niet over of zo. Ik kan de ketting alleen best wel een stukje vrij van het blad optillen.
Dit zijn de verplichte punten in het zuidelijk deel:quote:Op zondag 22 oktober 2017 21:02 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Geef maar door waar je allemaal langs wilt/moet fietsen in het zuidelijke deel en ik kijk eens wat ik heb aan tracks.
jquote:Op maandag 23 oktober 2017 10:20 schreef Maraca het volgende:
M'n verlofverzoek is goedgekeurd boehoe, nu moet ik het nog echt gaan doen ook
quote:Op maandag 23 oktober 2017 10:47 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dit zijn de verplichte punten in het zuidelijk deel:
• LF3 bij het veer Vierlingsbeek - Bergen (kaart traject 4, gids Ronde van Nederland via LF-routes, ter hoogte van Maasstraat 5, Bergen, GPS 51.598070, 6.026449)
• LF13 fietsbrug over het riviertje de Mark ten westen van Ulvenhout (kaart traject 13, Suikerpad, Ulvenhout, GPS 51.551056, 4.787770)
Dan sla je dus de helft van het zuiden over als je hier rechtdoor steekt.
In het voorjaar weerquote:Op maandag 23 oktober 2017 17:34 schreef Andyy het volgende:
[..]
j
Nu even trainen om het tempo omhoog te krijgen. Ben je eerder klaar
In de officiële route steken ze inderdaad een stuk rechtdoor en ik zou wel een deel van het stuk richting Maastricht mee willen nemen. Maar ik wil niet teveel hoeven te klimmen, want dan is het al dag weet ik veel en zal wat spullen mee hebben De vraag is alleen, is dat haalbaar of slaan ze het voor een reden over in de officiële route?quote:
Da's voor Ivo noordelijkquote:Op maandag 23 oktober 2017 10:47 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dit zijn de verplichte punten in het zuidelijk deel:
• LF3 bij het veer Vierlingsbeek - Bergen (kaart traject 4, gids Ronde van Nederland via LF-routes, ter hoogte van Maasstraat 5, Bergen, GPS 51.598070, 6.026449)
• LF13 fietsbrug over het riviertje de Mark ten westen van Ulvenhout (kaart traject 13, Suikerpad, Ulvenhout, GPS 51.551056, 4.787770)
Leukquote:Op maandag 23 oktober 2017 19:28 schreef cafca het volgende:
[..]
Da's voor Ivo noordelijk
Wil je snel of leuk?
Je kunt met gemak door Zuid-Limburg zonder al te veel hoeven te klimmen. Een route Roermond-Valkenburg-Heerlen-Roermond kan bijna vlak.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
In het voorjaar weer
[..]
In de officiële route steken ze inderdaad een stuk rechtdoor en ik zou wel een deel van het stuk richting Maastricht mee willen nemen. Maar ik wil niet teveel hoeven te klimmen, want dan is het al dag weet ik veel en zal wat spullen mee hebben De vraag is alleen, is dat haalbaar of slaan ze het voor een reden over in de officiële route?
[ afbeelding ]
Ik snap nog steeds niet hoe ze op 1.300km uitkomen
LF routes maken wel eens een deels onverharde omweg van 10km om ergens een stukje grote weg van 200m lang te vermijden.quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
In het voorjaar weer
[..]
In de officiële route steken ze inderdaad een stuk rechtdoor en ik zou wel een deel van het stuk richting Maastricht mee willen nemen. Maar ik wil niet teveel hoeven te klimmen, want dan is het al dag weet ik veel en zal wat spullen mee hebben De vraag is alleen, is dat haalbaar of slaan ze het voor een reden over in de officiële route?
[ afbeelding ]
Ik snap nog steeds niet hoe ze op 1.300km uitkomen
quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je kunt met gemak door Zuid-Limburg zonder al te veel hoeven te klimmen. Een route Roermond-Valkenburg-Heerlen-Roermond kan bijna vlak.
Ah, dat zou wel verklaren waarom ik op 1.250 uitkom want ik pak juist de verharde wegen En een puntje België is geen probleem Bedanktquote:Op maandag 23 oktober 2017 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
LF routes maken wel eens een deels onverharde omweg van 10km om ergens een stukje grote weg van 200m lang te vermijden.
Mijn voorstel voor Het Limburgse stuk: langs de Maas omlaag (inclusief het voorgeschreven pontje) en dan vanaf Roermond naar de oude internationale weg door de Selfkant. Vervolgens naar Maastricht en dan weer omhoog tussen Julianakanaal en Maas in. Mag er daarna een puntje België in zitten of wil je persé aan de Nederlandse kant van de grens blijven?
Vanaf Breda kun je een deel van deze route nemen:quote:
Heb hem verwerkt in de routequote:Op maandag 23 oktober 2017 19:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Vanaf Breda kun je een deel van deze route nemen:
https://www.strava.com/ac(...)l=nl-NL&v=1500804273
En je kunt vanaf Tilburg tot Helmond langs het kanaal rijden. Da's best leuk, en makkelijk.
Waar is de oude internationale weg? Kan hem niet vinden op mijn kaart. Moet ik dan via Sint Odiliënberg, naar Mario-Hoop via Koningsbosch naar Selfkant weer naar Sittard?quote:Op maandag 23 oktober 2017 19:30 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
LF routes maken wel eens een deels onverharde omweg van 10km om ergens een stukje grote weg van 200m lang te vermijden.
Mijn voorstel voor Het Limburgse stuk: langs de Maas omlaag (inclusief het voorgeschreven pontje) en dan vanaf Roermond naar de oude internationale weg door de Selfkant. Vervolgens naar Maastricht en dan weer omhoog tussen Julianakanaal en Maas in. Mag er daarna een puntje België in zitten of wil je persé aan de Nederlandse kant van de grens blijven?
Dat vind ik niet zo raar, het gaat om de ronde langs de landsgrenzen Vind het eerder vreemd dat ze de achterhoek overslaan.quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:53 schreef the_critic het volgende:
Utrecht en Flevoland worden ook overgeslagen... Rare ronde
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:58 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo raar, het gaat om de ronde langs de landsgrenzen Vind het eerder vreemd dat ze de achterhoek overslaan.
Dit is even het eerste concept 1.275km Blauwe punten zijn de controlepunten en paars is hotel de papa Moet het deel van Cafca nog iets beter verwerken, maar dat is prielwerk en dat moet ik even op een groter scherm doen in plaats van laptop op schootAls je langs de grens moet, moet je eigenlijk onder Eindhoven door. Kan wel ff kijken of ik daar nog leuke routes heb...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.strava.com/ac(...)l=nl-NL&v=1449396786
Je zou een deel van deze aan die andere kunnen plakken, en dan vanuit Valkenswaard via de Achelse Kluis en Budel richting Weert.
[ Bericht 9% gewijzigd door cafca op 23-10-2017 21:43:08 ]
quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:58 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo raar, het gaat om de ronde langs de landsgrenzen Vind het eerder vreemd dat ze de achterhoek overslaan.
Dit is even het eerste concept 1.275km Blauwe punten zijn de controlepunten en paars is hotel de papa Moet het deel van Cafca nog iets beter verwerken, maar dat is prielwerk en dat moet ik even op een groter scherm doen in plaats van laptop op schootzit volgens mij een raar kronkeltje waar je de nieuwe waterweg oversteekt ,lijkt de pont bij rozenburg maar zou daar kiezen voor de watertaxi vanaf de antarticaweg naar hoek van hollandSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vaartijd is wel langer (30min) maar veul leuker
https://goo.gl/maps/fAqrhgkKk3s
google maps maakt er spagetie van als je dat fatsoenlijk wl doen vanaf de brielsegatdam
[ Bericht 8% gewijzigd door dop op 23-10-2017 21:42:13 ]Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
Nou ja, alleen de blauwe punten zijn 'verplicht'. Maar het is natuurlijk wel leuk als de fietsroute ook de vorm van Nederland heeft Daarom zit ik nog een beetje te klooien met Groningen en Twente, omdat ik daar de landsgrenzen niet echt volg. Maar ik moet ook goed uitkomen met aantal kilometers Maar thnx voor de route zal hem meenemenquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:33 schreef cafca het volgende:
[..]
Als je langs de grens moet, moet je eigenlijk onder Eindhoven door. Kan wel ff kijken of ik daar nog leuke routes heb...
https://www.strava.com/ac(...)l=nl-NL&v=1449396786
Je zou een deel van deze aan die andere kunnen plakken, en dan vanuit Valkenswaard via de Achelse Kluis en Budel richting Weert.
RideWithGPS snapte hem ook niet Maar volgens mij heb ik hem nu goed staanquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:36 schreef dop het volgende:
[..]
zit volgens mij een raar kronkeltje waar je de nieuwe waterweg oversteekt ,lijkt de pont bij rozenburg maar zou daar kiezen voor de watertaxi vanaf de antarticaweg naar hoek van holland
vaartijd is wel langer (30min) maar veul leuker
https://goo.gl/maps/fAqrhgkKk3s
google maps maakt er spagetie van als je dat fatsoenlijk wl doen vanaf de brielsegatdam
De Internationale weg is verder zuidelijk doorrijden vanaf Koningsbosch:quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Heb hem verwerkt in de route
[..]
Waar is de oude internationale weg? Kan hem niet vinden op mijn kaart. Moet ik dan via Sint Odiliënberg, naar Mario-Hoop via Koningsbosch naar Selfkant weer naar Sittard?
En dan doorknallen naar Maastricht via Heerlen, Valkenburg om via Julianakanaal weer naar Weert? Of mis ik dan een leuke route? En heel belangrijk? Waar moet ik stoppen voor vlaai?
oversteek met pont is goed alleen ga je stuk over snelweg. je moet via de brielse gatdamquote:Op maandag 23 oktober 2017 21:48 schreef Maraca het volgende:
RideWithGPS snapte hem ook niet Maar volgens mij heb ik hem nu goed staan
[ afbeelding ]
Mijn visie voor Zuid-Limburg met niet veel klimmen:quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nou ja, alleen de blauwe punten zijn 'verplicht'. Maar het is natuurlijk wel leuk als de fietsroute ook de vorm van Nederland heeft Daarom zit ik nog een beetje te klooien met Groningen en Twente, omdat ik daar de landsgrenzen niet echt volg. Maar ik moet ook goed uitkomen met aantal kilometers Maar thnx voor de route zal hem meenemen
[..]
RideWithGPS snapte hem ook niet Maar volgens mij heb ik hem nu goed staan
[ afbeelding ]
Dan heb ik hem toch?quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:55 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
De Internationale weg is verder zuidelijk doorrijden vanaf Koningsbosch:
[quote]Toen de Selfkant in 1963 aan Duitsland werd teruggegeven, behield Nederland het recht de doorgaande verkeersweg (verbindingsweg) Koningsbosch-Schinveld te gebruiken. Deze weg was inmiddels een dusdanig belangrijke noord-zuidschakel geworden dat Nederland de weg niet meer wilde missen. Bovendien was deze weg de kortste verbinding tussen het oude mijngebied rond Heerlen en Kerkrade en de beoogde toekomstige Beatrixmijn in het Meinweggebied bij Roermond. Die mijn is overigens nooit in exploitatie genomen. Alle gelijkvloerse kruisingen verdwenen en werden (vrijwel alle) door viaducten vervangen.
In art. 49 lid 1 van het Tractaat werd bepaald, dat de kosten van de kunstwerken in de ‘internationale weg’, die Zuid-Limburg met Midden-Limburg verbindt over (opnieuw) Duits gebied, voor rekening van Nederland komen. Nederland heeft in de Selfkant (dat waar het de bewoonde dorpen en gehuchten betrof grotendeels in puin lag, zoals aan Nederlandse zijde onder meer met Susteren het geval was), behoorlijk wat geïnvesteerd, ook natuurlijk om het voor de nieuwe Nederlanders wat aantrekkelijker te maken in Nederland te aarden. Ook de ‘Brunssum-weg’, zoals de eerdergenoemde verbindingsweg ook wel werd genoemd, heeft kapitalen gekost.
In 2002 hebben Nederland en Duitsland een overeenkomst gesloten waarin de speciale rechten van Nederland op deze weg zijn komen te vervallen. Het beheer van het 8,5 km lange Duitse gedeelte van de weg is overgedragen aan Duitsland en de weg is inmiddels aangesloten op het Duitse wegennet.[/IMG]
https://www.plaatsengids.nl/selfkant
Van Schinveld heb ik wel een mooie route richting Maastricht. Naar keuze met de Daelhemmerweg, Cauberg of via het Geuldal.
Het stukje België dat ik bedoel is bij Berg met het veer over en dan via Maaseik en Achelse Kluis naar Valkenswaard.
Vlaai kun je overal in Zuid-Limburg vinden .
Ik ga inderdaad met de klok mee En het lukt me niet om de route goed te plannen dat ik niet over de snelweg ga (dat lijkt me inderdaad niet zo handig ) Even kijken of dat ook handmatig kan.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:59 schreef dop het volgende:
[..]
oversteek met pont is goed alleen ga je stuk over snelweg. je moet via de brielse gatdam
https://www.strava.com/routes/9191002
zoals hier Geloof alleen dat ik tegen de klok in ga en jij met de klok mee denk ik.
stuk je van over schouwe duivenland is bij mij ook anders , kan ook niet zoals in jou plaatje (of lopen)
Jullie zijn geweldigquote:Op maandag 23 oktober 2017 22:07 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mijn visie voor Zuid-Limburg met niet veel klimmen:
https://www.strava.com/routes/10987590
Ook via de Selfkant, maar je kunt dat stukje omzeilen door langs Sittard te fietsen.
quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:59 schreef dop het volgende:
[..]
oversteek met pont is goed alleen ga je stuk over snelweg. je moet via de brielse gatdam
https://www.strava.com/routes/9191002
zoals hier Geloof alleen dat ik tegen de klok in ga en jij met de klok mee denk ik.
stuk je van over schouwe duivenland is bij mij ook anders , kan ook niet zoals in jou plaatje (of lopen)
Ja, de parallelweg toch?quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:26 schreef RealBizkit666 het volgende:
Bij Wessum ligt het fietspad naast de snelweg. Dat is tevens de enige weg over de Maas zonder tig kilometer om te rijden.
Dit pontje bij de Hoek gaat trouwens enkel doordeweeks. Weet niet hoe je planning eruit gaat zien.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:37 schreef Maraca het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zou hem moeten zijn heb hem handmatig getekend met de satellietkaart en het lijkt op een fietspad naast de grote weg
[..]
Ja, de parallelweg toch?
[ afbeelding ]
kom je nu meequote:Op maandag 23 oktober 2017 22:43 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Dit pontje bij de Hoek gaat trouwens enkel doordeweeks. Weet niet hoe je planning eruit gaat zien.
Nee, je hebt 'm niet, je mowet wat zuidelijker gaan.quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:12 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dan heb ik hem toch?
[ afbeelding ]
[..]
Ik ga inderdaad met de klok mee En het lukt me niet om de route goed te plannen dat ik niet over de snelweg ga (dat lijkt me inderdaad niet zo handig ) Even kijken of dat ook handmatig kan.
[..]
Jullie zijn geweldig
Dat is hem laatstuk n15 kun je inderdaad wel langsquote:Op maandag 23 oktober 2017 22:37 schreef Maraca het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit zou hem moeten zijn heb hem handmatig getekend met de satellietkaart en het lijkt op een fietspad naast de grote weg
Dan moet het goed komen toch?quote:Op maandag 23 oktober 2017 22:47 schreef Maraca het volgende:
[..]
kom je nu mee
Naar verwachting zal dat stuk onderdeel uitmaken van mijn laatste fietsdag en dat zal een doordeweekse dag zijn als ik uit ga van 10-12 dagen fietsen.
Die ziet er inderdaad iets anders uit Thanks!quote:Op maandag 23 oktober 2017 23:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Nee, je hebt 'm niet, je mowet wat zuidelijker gaan.
Ik heb even een route samengesteld:
https://www.gpsies.com/map.do?fileId=bxprlqclhfkhgdmi
Van het pont tot aan Valkenswaard met als keerpunt de Markt in Maastricht.
Top!quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 00:25 schreef dop het volgende:
[..]
Dat is hem laatstuk n15 kun je inderdaad wel langs
komt helemaal goedquote:
Bij Wijk aan Zee/Velsen Noord/IJmuiden kan je over de sluizen fietsen en dan bij IJmuiden de Duinen weer in. Dat is een leukere route dan nu aangegeven staat. Er is weinig leuks aan IJmuiden maar de duinen tussen IJmuiden en Bloemendaal aan Zee zijn de moeite waard. En over de sluizen fietsen is ook leuk.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:35 schreef Maraca het volgende:
[..]
Die ziet er inderdaad iets anders uit Thanks!
[..]
Top!
[..]
komt helemaal goed
quote:Op maandag 23 oktober 2017 20:58 schreef Maraca het volgende:
[..]
Dat vind ik niet zo raar, het gaat om de ronde langs de landsgrenzen Vind het eerder vreemd dat ze de achterhoek overslaan.
Dit is even het eerste concept 1.275km Blauwe punten zijn de controlepunten en paars is hotel de papa Moet het deel van Cafca nog iets beter verwerken, maar dat is prielwerk en dat moet ik even op een groter scherm doen in plaats van laptop op schootStoer om zo'n tocht te doen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo te zien kom je ook door / langs mijn dorpje in de achterhoek (Eibergen), kan dat op dit formaat kaart niet goed zien..
Mooie film. Ik wilde hem ook meteen lopen, al haat ik tentenquote:Op maandag 23 oktober 2017 22:45 schreef Maraca het volgende:
Oh trouwens, misschien wel leuk om te weten. Ik ga deze tocht doen omdat ik geïnspireerd was door het verhaal van Cheryl Strayed.
Thnx Kijk even of het gaat lukken met je google maps routequote:Op dinsdag 24 oktober 2017 09:53 schreef Z het volgende:
[..]
Bij Wijk aan Zee/Velsen Noord/IJmuiden kan je over de sluizen fietsen en dan bij IJmuiden de Duinen weer in. Dat is een leukere route dan nu aangegeven staat. Er is weinig leuks aan IJmuiden maar de duinen tussen IJmuiden en Bloemendaal aan Zee zijn de moeite waard. En over de sluizen fietsen is ook leuk.
Zoiets. Ik heb ook nog wel eer Strava-ritje waarin je kan spieken.
Thnx! En de route is nog niet vast, dus er kan nog van alles gebeuren in de komende 8 maandenquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:07 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Stoer om zo'n tocht te doen!
Zo te zien kom je ook door / langs mijn dorpje in de achterhoek (Eibergen), kan dat op dit formaat kaart niet goed zien..
Bij zo'n route zou ik nog wel in een tent willen overnachten. Bij deze tocht ga ik dat niet doen, want dan sta je op een Nederlandse camping tussen Henk en Ingrid met je wc rolletje onder de arm naar een smerige publieke wc Zoek wel leuke plekken om te overnachten. Hoeft zeker niet low budgetquote:Op dinsdag 24 oktober 2017 10:39 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Mooie film. Ik wilde hem ook meteen lopen, al haat ik tenten
Gedeelte vanaf Hardenberg (Twente) wil ik wel voor je uittekenen als je me even meegeeft welke voorwaarden het aan moet voldoen. Zie in jou kaart namelijk dat je in één streep naar beneden gaat (Hardenberg-Almelo, Almelo-Enschede). Dit gedeelte is veel minder leuk om te fietsen dan langs de grens of over de grens, hier is echt prachtig fietsen. Of vanaf Hardenberg, Beerze, Ommen, Den Ham, Hellendoorn, Nijverdal, Holten, Rijssen, Markelo, Delden, Beckum, Boekelo naar Enschede.quote:Op maandag 23 oktober 2017 21:48 schreef Maraca het volgende:
[..]
Nou ja, alleen de blauwe punten zijn 'verplicht'. Maar het is natuurlijk wel leuk als de fietsroute ook de vorm van Nederland heeft Daarom zit ik nog een beetje te klooien met Groningen en Twente, omdat ik daar de landsgrenzen niet echt volg. Maar ik moet ook goed uitkomen met aantal kilometers Maar thnx voor de route zal hem meenemen
[..]
RideWithGPS snapte hem ook niet Maar volgens mij heb ik hem nu goed staan
[ afbeelding ]
Ik heb een apidura zadeltas (de 'mini' uitvoering)quote:Op zondag 22 oktober 2017 08:53 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik denk het niet, maar toch bedankt. Ben trouwens nog wel op zoek naar fietstassen. Had deze site eens opgeslagen als bookmark omdat iemand in dit topic deze tassen had.
[..]
Wat voor tas zou dan het handigst zijn? Zit zelf te kijken naar deze. Een frame rack of een front rack gaat volgens mij niet passen met de bidons en navigatie op het stuur.
Dat probleem heb je altijd als je zooi aan je fiets gaat hangen. Met aanzetten of klimmen moet je dan je ros stilhouden.quote:Op dinsdag 24 oktober 2017 16:31 schreef ddx het volgende:
Zoals ik al aangeef komt het misschien deels door zadel die smal is, misschien heb je er met een breder zadel minder last van.
Ik heb de compact versie (11L) maar als ik niet al te veel dingen meeneem kan je de spanbanden niet volledig dichttrekken die blijven dan te lang.
(maar misschien hebben ze dit in nieuwe modellen verbeterd)
Bij Randoneurstochten ook wel eens andere mensen ermee zien fietsen en dan zei je die tassen ook wel redelijk heen en weer gaan als er kort klimmetje is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |