abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:15:52 #1
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174199973
Laten we het nu niet ontkennen, we weten allemaal dat in het algemeen mensen die links/progressief (in uiterste vormen rechts/pro) zijn intelligenter overkomen en zijn dan mensen die conservatief zijn. Als je mensen vraagt waaraan ze denken bij pvv-stemmers beelden ze zich vooral een tokkie domblondje in. PVV heeft tering veel zetels gehaald. Heb jij ooit van een stemmer een geldige standpunt gehoord? Nee, natuurlijk niet. ze komen steeds weer met het zelfde liedje...

"Dat hebt op facebook gestaan" bijvoorbeeld :').

Ik zie het zelf ook in m'n omgeving. halfjaar geleden was er een zogenaamde jongeren verkiezing op onze school (Gymnasium). Van de 1000 leerlingen gingen de meeste 'nepzetels' naar Groenlinks. Die school verkiezingen werden dus ook op alle andere scholen gedaan. 1 a 2 dagen later zie ik in een interview op een vmbo school leerlingen uitleggen waarom ze wat kiezen.

"Ik heb pvv gekozen."

"waarom?"

"Omdat m'n ouders dat ook doen" :')

Heeft iemand hiertoe misschien een verklaring?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174200104
Als je zaken iets langer een dieper bestudeerd of het grotere geheel op de lange termijn bekijkt, zie je dat (gematigd) links de enige oplossing is. Daarnaast zal een hoger opgeleide later ook een hoger inkomen hebben, dan is het makkelijker delen, voor de meeste dan.
.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:21:42 #3
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_174200140
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:20 schreef Fer het volgende:
Als je zaken iets langer een dieper bestudeerd of het grotere geheel op de lange termijn bekijkt, zie je dat (gematigd) links de enige oplossing is. Daarnaast zal een hoger opgeleide later ook een hoger inkomen hebben, dan is het makkelijker delen, voor de meeste dan.
Of gematigd rechts. Maar gematigd is het kernwoord.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:23:39 #4
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174200195
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:21 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Of gematigd rechts. Maar gematigd is het kernwoord.
In ieder geval niet conservatief.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:25:48 #5
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_174200257
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:15 schreef _--_ het volgende:
intelligenter overkomen en zijn dan mensen die conservatief zijn
Nou, ik kan zo tig voorbeelden opnoemen van mensen die erg links èn kortzichtig zijn. Die doen alsof geld uit de lucht komt vallen en iedereen maar gewoon geld moet krijgen, omdat.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:28:11 #6
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_174200320
Edit; ik las verkeerd.

Maar, ook links/progressief kraamt vaak genoeg onzin uit.

Bijvoorbeeld de ‘ja, maar zij zijn zielig’ of ‘ja, maar ze kunnen niet anders’ argumenten.
pi_174200394
Je kunt ook doorslaan in progressief beleid. Zoals Tinkepink al zei is gematigd zijn inderdaad het beste. Een genuanceerd wereldbeeld geeft de meest diverse inzichten en overweegt de meeste opties.
pi_174200400
Toch wel redelijk apart bij TS dat als hij aan een conservatieve partij denkt, dat dan de PVV de enigste is die hij kan bedenken :D

PVV kan ik niet echt conservatief noemen, echt conservatief vind ik meer de SGP.
PVV vist ook een beetje in dezelfde demografische vijver als de SP, en een deel van de stemmers zijn ook teleurgestelde PvdA stemmers, vandaar dat ook hun aandeel hoger is onder VMBO leerlingen.
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:15 schreef _--_ het volgende:
Ik zie het zelf ook in m'n omgeving. halfjaar geleden was er een zogenaamde jongeren verkiezing op onze school (Gymnasium). Van de 1000 leerlingen gingen de meeste 'nepzetels' naar Groenlinks.
Dat de meeste studenten links zijn is wel een redelijk bekend gegeven.
Vraag die studenten na 15/20 jaar nog eens naar hun politieke voorkeur, dan scoort GroenLinks niet meer zo hoog hoor ;)
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:31:37 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174200422
Ik krijg van sommige mensen ook het idee dat ze krampachtig linkse uitspraken doen om intelligent/moreel verheven over te komen
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:32:37 #10
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174200454
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:30 schreef bluemoon23 het volgende:
Toch wel redelijk apart bij TS dat als hij aan een conservatieve partij denkt, dat dan de PVV de enigste is die hij kan bedenken :D

PVV kan ik niet echt conservatief noemen, echt conservatief vind ik meer de SGP.
PVV vist ook een beetje in dezelfde demografische vijver als de SP, en een deel van de stemmers zijn ook teleurgestelde PvdA stemmers, vandaar dat ook hun aandeel hoger is onder VMBO leerlingen.

[..]

Dat de meeste studenten links zijn is wel een redelijk bekend gegeven.
Vraag die studenten na 15/20 jaar nog eens naar hun politieke voorkeur, dan scoort GroenLinks niet meer zo hoog hoor ;)
Spreek mijn bronnen dan maar aan :P
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:34:08 #11
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_174200497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:32 schreef _--_ het volgende:

[..]

Spreek mijn bronnen dan maar aan :P[ afbeelding ]
TON staat erin. Lijkt me een redelijk oud diagrammetje ;)
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:34:18 #12
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174200507
Overigens heb ik nooit gezegd dat ze echt conservatief waren ofzo
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174200524
Plaatje "lezen" is niet je sterkste punt he ?
CDA en SGP zijn volgens dat plaatje conservatiever en rechtser dan de PVV.
Dus waarom je alleen de PVV noemt is mij een raadsel.....
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:36:11 #14
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174200565
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Plaatje "lezen" is niet je sterkste punt he ?
CDA en SGP zijn volgens dat plaatje conservatiever en rechtser dan de PVV.
Dus waarom je alleen de PVV noemt is mij een raadsel.....
Wat maakt dat uit. Wat is je probleem daarmee? Waarom zou ik ze allemaal moeten noemen? Ik schets alleen de uiterlijk van een typische pvv'er die er blind voor gaat
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:36:32 #15
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174200576
quote:
10s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:34 schreef goed_volk het volgende:

[..]

TON staat erin. Lijkt me een redelijk oud diagrammetje ;)

Weg TON
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:37:05 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_174200593
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:36 schreef _--_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Weg TON
Extreemrechtse VVD'ers :r
En da's dan de grootste partij :r
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:39:19 #17
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_174200648
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:36 schreef _--_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Weg TON
Wel grappig dat je een duidelijke verschuiving ziet een aantal partijen. Maar goed, dat is meer offtopic.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_174200678
Leuk onderbuik-topic zonder enige onderbouwing.

Hier TS, eat your heart out:

PVV populairst onder hoger opgeleiden
pi_174200718
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:36 schreef _--_ het volgende:
Wat maakt dat uit. Wat is je probleem daarmee? Waarom zou ik ze allemaal moeten noemen? Ik schets alleen de uiterlijk van een typische pvv'er die er blind voor gaat
Wat mijn probleem is ?
Jij hebt het over rechts en conservatief en noemt alleen de PVV.

Na een reactie van mij daarop post je weer een plaatje wat blijkbaar moet aantonen hoe rechts en conservatief de PVV wel niet is, maar door die post haal jij jezelf weer onderuit :D
Want SGP en CDA zijn volgens dat plaatje wat jij postte allebei rechtser en conservatiever.

Prima als je hier het zoveelste PVV-bash topic van wilt maken, maar brei er dan niet zo`n bullshit verhaal omheen.
pi_174200727
hoogopgeleiden zijn over het algemeen eerder zware ideologen en veel bezig met hun status waardoor ze idealisme nastreven in plaats van realisme. dan kom je sneller bij links uit.

lager opgeleiden bekijken de wereld meer van zaak naar zaak en maken zich minder zorgen over status waardoor ze veel thema's correcter beoordelen. dan kom je bij de PVV uit.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:43:31 #21
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174200753
quote:
9s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:40 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Leuk onderbuik-topic zonder enige onderbouwing.

Hier TS, eat your heart out:

PVV populairst onder hoger opgeleiden
peiling op 4000 mensen is net zo goed een onderbuikgevoel :')

tokkies weten niet eens hoe je meedoet aan een peiling :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174200778
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:43 schreef _--_ het volgende:

[..]

peiling op 4000 mensen is net zo goed een onderbuikgevoel :')
Kom jij dan eens met cijfers die het tegenovergestelde aantonen.
pi_174200823
Ik vind gl stemmers over het algemeen niet heel slim hoor, eerder wereldvreemd en extreem naief.

Zal de leeftijd zijn.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 22:48:21 #24
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174200882
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:41 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Wat mijn probleem is ?
Jij hebt het over rechts en conservatief en noemt alleen de PVV.

Na een reactie van mij daarop post je weer een plaatje wat blijkbaar moet aantonen hoe rechts en conservatief de PVV wel niet is, maar door die post haal jij jezelf weer onderuit :D
Want SGP en CDA zijn volgens dat plaatje wat jij postte allebei rechtser en conservatiever.

Prima als je hier het zoveelste PVV-bash topic van wilt maken, maar brei er dan niet zo`n bullshit verhaal omheen.
wat kan mij het boeien waar SGP of CDA staat. Jij zei dat PVV niet conservatief was en ik stuur je dus een bronnetje met dat dat wel zo is. waarom in the fucking hell betrek jij de SGP en CDA erbij? Jij maakt hier uit het niets een probleem.

Overigens, heb ik in een eerdere post duidelijk gemaakt dat ik nooit PVV als voorbeeld gaf bij een conservatieve partij. Dat maak jij ervan. En dan leg je het ook nog eens verkeerd uit.

Jij bent hier de gene die voor lul staat, niet ik.

[ Bericht 0% gewijzigd door _--_ op 04-10-2017 23:04:25 ]
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174201155
sociale intelligentie = Mens en maatschappij willen begrijpen en invoelen = redelijk en genuanceerd kunnen denken , een mening verantwoord verwoorden of juist niet verwoorden .
En dat komt intelligenter over
Agressieve mensen missen dat vermogen en worden meer aangetrokken tot hardvochtige rechtse standpunten en verbale agressieve uitingen
pi_174201243
quote:
8s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:48 schreef _--_ het volgende:
Overigens, heb ik in een eerdere post duidelijk gemaakt dat ik nooit PVV als voorbeeld nam bij een conservatieve partij. Dat maak jij ervan. En dan leg je het ook nog eens verkeerd uit.
Ik zou je OP nog maar eens teruglezen ;)
quote:
Jij bent hier de gene die voor lul staat, niet ik.
Met elke post van jou in dit topic sta je steeds meer voor schut :D
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:20:55 #27
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174201595
Ik moet toegeven dat het best risky is om zo'n topic te openen op een forum met voornamelijke rechts-conservatieven. I.p.v. inhoudelijk zijn hebben ze het over de woordkeuze van mij.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174201641
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:36 schreef _--_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Weg TON
50+ progressief :') _O-
pi_174201907
quote:
9s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:40 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Leuk onderbuik-topic zonder enige onderbouwing.

Hier TS, eat your heart out:

PVV populairst onder hoger opgeleiden
Ja, maar dat is ook weer een bron die je in twijfel kunt trekken. Want dat is gewoon zo.
Ofsoiets. ....
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174201955
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:20 schreef _--_ het volgende:
Ik moet toegeven dat het best risky is om zo'n topic te openen op een forum met voornamelijke rechts-conservatieven. I.p.v. inhoudelijk zijn hebben ze het over de woordkeuze van mij.
Vind ik ook raar hoor dat je dit zegt. Er zijn genoeg discussies hier die worden verhard door bepaalde instellingen van mensen met politieke voorkeuren die jij niet noemt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_174202056
Omdat men op universiteiten heel erg wordt gehersenspoeld met links, zogenaamde 'weldenkend' gedachtegoed. Meer idealistisch en zo. Meer met het hoofd. En je wilt daar dan niet buiten vallen, en wordt er constant door beïnvloed, dus zul je meer links zijn.

Plus welgestelder=minder last van de rauwe problematiek die voortvloeit uit al dat idealistische beleid.
  woensdag 4 oktober 2017 @ 23:51:31 #32
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_174202198
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:34 schreef Red_85 het volgende:
Ja, maar dat is ook weer een bron die je in twijfel kunt trekken. Want dat is gewoon zo.
Ofsoiets. ....
Waarde van een (flut) onderzoek van een vakbond: niet veel.
Waarde van de belevingswereld van een 15-jarige puber (TS)... helemaal niks.
  Beste debater 2022 woensdag 4 oktober 2017 @ 23:54:05 #33
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174202244
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:15 schreef _--_ het volgende:
Laten we het nu niet ontkennen, we weten allemaal dat in het algemeen mensen die links/progressief (in uiterste vormen rechts/pro) zijn intelligenter overkomen en zijn dan mensen die conservatief zijn. Als je mensen vraagt waaraan ze denken bij pvv-stemmers beelden ze zich vooral een tokkie domblondje in. PVV heeft tering veel zetels gehaald. Heb jij ooit van een stemmer een geldige standpunt gehoord? Nee, natuurlijk niet. ze komen steeds weer met het zelfde liedje...

"Dat hebt op facebook gestaan" bijvoorbeeld :').

Ik zie het zelf ook in m'n omgeving. halfjaar geleden was er een zogenaamde jongeren verkiezing op onze school (Gymnasium). Van de 1000 leerlingen gingen de meeste 'nepzetels' naar Groenlinks. Die school verkiezingen werden dus ook op alle andere scholen gedaan. 1 a 2 dagen later zie ik in een interview op een vmbo school leerlingen uitleggen waarom ze wat kiezen.

"Ik heb pvv gekozen."

"waarom?"

"Omdat m'n ouders dat ook doen" :')

Heeft iemand hiertoe misschien een verklaring?
Ik ben links, maar dit is echt drogredenen galore.

Allereerst, waarom denk je dat een centrumpartij als het CDA en een voorheen linkse partij als de PvdA decennialang zo groot waren? Daar zou die 'ja, mijn ouders stemmen dat ook' argumentatie ook voor kunnen gelden, als we puur op cijfers afgaan.

Ten tweede: voor zover ik weet is er geen enkele empirische methode om definitief vast te stellen of intelligentie gepaard gaat met sterke politieke voorkeur.

Ten derde: hoe operationaliseer je de term 'intelligentie'? Dat is belangrijk omdat het wellicht vooringenomen denkbeelden tot absolute waarheden bombardeert
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174202833
Komt ook omdat de elite niet het resultaat ondervindt van haar stemgedrag. Je kunt wel voor meer vluchtelingen zijn omdat je je dan een goed mens voelt, maar die AZC's worden altijd bij tokkiewijken geplaatst en de arme mensen ondervinden daadwerkelijk de effecten van het beleid van de elite. Alleen Geertje hoort hun stem vanuit de wanhoop.
Kijk eens dom, ja ho maar
  donderdag 5 oktober 2017 @ 00:51:59 #36
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174203070
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:42 schreef Roberta_J het volgende:
Omdat men op universiteiten heel erg wordt gehersenspoeld met links, zogenaamde 'weldenkend' gedachtegoed. Meer idealistisch en zo. Meer met het hoofd. En je wilt daar dan niet buiten vallen, en wordt er constant door beïnvloed, dus zul je meer links zijn.

Plus welgestelder=minder last van de rauwe problematiek die voortvloeit uit al dat idealistische beleid.
Is dit niet vergezocht? Zou je er misschien wat bronnen willen bijvoegen?
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 5 oktober 2017 @ 04:55:43 #37
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174203841
Onderzoek: rechtse politici zijn stuk aantrekkelijker
http://www.elsevierweekbl(...)trekkelijker-431510/

Conclusie: iha zijn mooie mensen Rechts. Linkse mensen, de naïeve geitenwollensokjes dus, zijn spuuglelijk.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 5 oktober 2017 @ 04:59:59 #38
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174203847
Ik heb niks met links: onbetrouwbaar, zweverig, drammerig, gewelddadig, jaloers, onpraktisch, irrationeel .......
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 5 oktober 2017 @ 05:00:56 #39
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174203849
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:15 schreef _--_ het volgende:
Laten we het nu niet ontkennen, we weten allemaal dat in het algemeen mensen die links/progressief (in uiterste vormen rechts/pro) zijn intelligenter overkomen en zijn dan mensen die conservatief zijn.
Laat ik dan de eerste zijn die dat ontkent.

quote:
Als je mensen vraagt waaraan ze denken bij pvv-stemmers beelden ze zich vooral een tokkie domblondje in.
Je maakt in deze zin 2 fouten:

1. Je stelt PVV stemmers gelijk aan conservatieven.
2. Je denkt dat de PERCEPTIE van een bepaalde groep mensen gelijk staat aan de realiteit.

quote:
PVV heeft tering veel zetels gehaald. Heb jij ooit van een stemmer een geldige standpunt gehoord? Nee, natuurlijk niet. ze komen steeds weer met het zelfde liedje...
Dus omdat jij het niet hebt gehoord (of omdat jij een geldig standpunt niet actief hebt geassocieerd met een "PVV stemmer" (hoe je dat ook identificeert?)) bestaat het niet. Bijna kinderlijke manier van redeneren.

quote:
"Dat hebt op facebook gestaan" bijvoorbeeld :').
Domme mensen zeggen domme dingen inderdaad.

quote:
Ik zie het zelf ook in m'n omgeving. halfjaar geleden was er een zogenaamde jongeren verkiezing op onze school (Gymnasium).
Je doet gymnasium en deze post is een voorbeeld van jouw beredeneringsvermogen?
Standaarden zijn elk jaar lager zo te zien.

quote:
Van de 1000 leerlingen gingen de meeste 'nepzetels' naar Groenlinks.
En dat kan niks te maken hebben met het feit dat men gewoon stemt wat de ouders stemmen? Of wat het meest aanspreekt mbt idealistische jonge mensen? Waarom is dit een teken van intelligentie? Of denk je dat alles wat zogenaamd intelligente kinderen doen ook de juiste keuze is?

quote:
Die school verkiezingen werden dus ook op alle andere scholen gedaan. 1 a 2 dagen later zie ik in een interview op een vmbo school leerlingen uitleggen waarom ze wat kiezen.

"Ik heb pvv gekozen."

"waarom?"

"Omdat m'n ouders dat ook doen" :')

Heeft iemand hiertoe misschien een verklaring?
Ik heb wel een aantal opties voor je

1. VMBO-ers zijn eerlijker over hun beweegredenen waar Gymnasium leerlingen een druk voelen om een diepere beweegreden aan te geven voor hun voorkeuren hoewel die wellicht niet aanwezig zijn.

2. VMBO-ers worden op school en thuis minder lastig gevallen met politiek. Het is voor die gezinnen minder belangrijk daar waar mensen uit gezinnen met hoger opgeleiden zich wellicht disproportioneel veel bezig houden met politiek. Niet dat dit voordeel biedt maar het is een intellectuele bezigheid.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 5 oktober 2017 @ 05:11:22 #40
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174203862
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 05:00 schreef SpecialK het volgende:

VMBO-ers zijn eerlijker over hun beweegredenen waar Gymnasium leerlingen een druk voelen om een diepere beweegreden aan te geven voor hun voorkeuren hoewel die wellicht niet aanwezig zijn..
Gymnasiasten zijn iha dromerige wensdenkers die een idioot mens- en wereldbeeld hebben.
VMBO'ers hebben een veel grotere realiteitszin.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 5 oktober 2017 @ 06:34:17 #41
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_174204123
ja, nvm, kan bron niet vinden :')

[ Bericht 72% gewijzigd door Flow3r op 05-10-2017 07:33:03 ]
pi_174204168
Bron?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_174204250
Progressieven slimmer. _O- Zelfs als ik stomdronken ben win ik met het grootse gemak elke discussie van een progressief.
pi_174204350
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:30 schreef bluemoon23 het volgende:
Toch wel redelijk apart bij TS dat als hij aan een conservatieve partij denkt, dat dan de PVV de enigste is die hij kan bedenken :D

PVV kan ik niet echt conservatief noemen, echt conservatief vind ik meer de SGP.
PVV vist ook een beetje in dezelfde demografische vijver als de SP, en een deel van de stemmers zijn ook teleurgestelde PvdA stemmers, vandaar dat ook hun aandeel hoger is onder VMBO leerlingen.

[..]

Dat de meeste studenten links zijn is wel een redelijk bekend gegeven.
Vraag die studenten na 15/20 jaar nog eens naar hun politieke voorkeur, dan scoort GroenLinks niet meer zo hoog hoor ;)
Precies, dan worden ze sadder but wiser. Hoe was het gezegde alweer? Als je jong bent ben je links. Als je ouder bent ben je rechts. Als je ouder bent en nog steeds links dan heb je het niet begrepen
  donderdag 5 oktober 2017 @ 07:41:07 #45
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174204380
Rationeler misschien.

Maar zoals Jon Stewart altijd al zei: "Reality has a liberal bias".
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  donderdag 5 oktober 2017 @ 07:41:45 #46
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174204383
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 07:20 schreef Braindead2000 het volgende:
Progressieven slimmer. _O- Zelfs als ik stomdronken ben win ik met het grootse gemak elke discussie van een progressief.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_174204407
Conservatief betekent letterlijk dat je tracht te behouden wat goed is en wat goed werkt. Wat niet goed is of niet goed werkt ga je voorzichtig veranderen.

Progressief betekent veranderen om het veranderen.

Conservatieven lijken mij dus slimmere lieden. If it aint broke don't fix it
  donderdag 5 oktober 2017 @ 07:45:59 #48
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_174204416
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 07:44 schreef WhiteBeard1965 het volgende:
Conservatief betekent letterlijk dat je tracht te behouden wat goed is en wat goed werkt. Wat niet goed is of niet goed werkt ga je voorzichtig veranderen.

Progressief betekent veranderen om het veranderen.

Conservatieven lijken mij dus slimmere lieden. If it aint broke don't fix it
Conservatief en progressief heeft niets met intelligentie te maken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_174204495
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:15 schreef _--_ het volgende:
Laten we het nu niet ontkennen, we weten allemaal dat in het algemeen mensen die links/progressief (in uiterste vormen rechts/pro) zijn intelligenter overkomen en zijn dan mensen die conservatief zijn. Als je mensen vraagt waaraan ze denken bij pvv-stemmers beelden ze zich vooral een tokkie domblondje in. PVV heeft tering veel zetels gehaald. Heb jij ooit van een stemmer een geldige standpunt gehoord? Nee, natuurlijk niet. ze komen steeds weer met het zelfde liedje...

"Dat hebt op facebook gestaan" bijvoorbeeld :').

Ik zie het zelf ook in m'n omgeving. halfjaar geleden was er een zogenaamde jongeren verkiezing op onze school (Gymnasium). Van de 1000 leerlingen gingen de meeste 'nepzetels' naar Groenlinks. Die school verkiezingen werden dus ook op alle andere scholen gedaan. 1 a 2 dagen later zie ik in een interview op een vmbo school leerlingen uitleggen waarom ze wat kiezen.

"Ik heb pvv gekozen."

"waarom?"

"Omdat m'n ouders dat ook doen" :')

Heeft iemand hiertoe misschien een verklaring?
Ik vind een 'mensen met andere meningen dan ik heb zijn dom' stelling vaak wat dom overkomen.

Dat de gemiddelde PVV-er niet goed kan vertellen waarom hij PVV stemt is misschien wel waar, maar dat geldt voor een heel groot deel van de stemmers (als iedereen rationeel zou stemmen, dan zou de VVD alle zetels krijgen ;)).

Mijn tip: hou het vooral bij jezelf. Top dat jij je wel interesseert voor politiek, maar zet je niet af tegen diegenen die daar minder interesse in hebben.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:41:45 #50
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174205679
Altijd heerlijk dit soort oliedomme topics. :') Als je deze stelling wil onderbouwen, kom dan met een grafiekje waarin IQ wordt afgezet tegen partijkeuze. Jij deed toch zogenaamd VWO? Hier zou je echt een dikke 4 voor krijgen als je mijn leerling was.

Nu hebben we alleen anekdotische onzin als ''Op mijn school stemt iedereen GroenLinks'' en ''Ik zag laatst op televisie een PVV-stemmer over Facebook praten''. Om nog maar te zwijgen over een pareltje als ''We weten toch allemaal''.

Nee we weten het niet allemaal.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:43:22 #51
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_174205713
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 07:41 schreef DustPuppy het volgende:
Rationeler misschien.

Maar zoals Jon Stewart altijd al zei: "Reality has a liberal bias".
Dat was Stephen Colbert, en gewoon complete subjectieve onzin natuurlijk. Dat hele 'kies je eigen gender' luchtkastelenverhaal is een goed voorbeeld van hoe ver progressieven tegenwoordig van het padje af zijn.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:45:24 #52
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174205744
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 03:11 schreef alilami het volgende:

[..]

Jij mag niet eens stemmen, toch? 15 jaar ben je?
Ja en nee.
En daarom gebruik ik het woordje "zou"
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174205746
Waarom zijn denken mensen die links/pro zijn over het algemeen dat ze intelligenter zijn?
Zo klopt het
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:46:19 #54
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174205764
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 04:55 schreef Old_Pal het volgende:
Onderzoek: rechtse politici zijn stuk aantrekkelijker
http://www.elsevierweekbl(...)trekkelijker-431510/

Conclusie: iha zijn mooie mensen Rechts. Linkse mensen, de naïeve geitenwollensokjes dus, zijn spuuglelijk.
:')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:47:37 #55
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174205790
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 05:11 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Gymnasiasten zijn iha dromerige wensdenkers die een idioot mens- en wereldbeeld hebben.
VMBO'ers hebben een veel grotere realiteitszin.
Ja, inderdaad. Lekker gefundeerd ook. :')
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:49:13 #56
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174205818
Voor de geinteresseerden.

Een bron! https://www.scientias.nl/(...)jn-links-en-atheist/
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 5 oktober 2017 @ 09:49:34 #57
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174205826
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:45 schreef Oud_student het volgende:
Waarom zijn denken mensen die links/pro zijn over het algemeen dat ze intelligenter zijn?
Zo klopt het
Zie bron.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174205919
Ik denk dat je beeld van rechts te beperkt is. Rechts is niet de PVV. Veel slimme mensen zijn rechtsconservatief of rechtsliberaal. Dit zijn voor slimme mensen die hun intelligentie om hebben gezet in financieel succes ook vaak stromingen die het eigenbelang dienen.

De stemmers van populistische partijen zijn gemiddeld inderdaad minder intelligent, maar dat is niet alleen de PVV, ook de SP heeft zeer bewust voor een populistische vorm van politiek bedrijven gekozen. Daar is verder ook helemaal niks mis mee trouwens. De uitschieters qua intelligentie zijn een minderheid en worden al ruim vertegenwoordigd. Als volksvertegenwoordigers moet je er ook zijn voor de gewone en zelfs de beperkte mens. Intelligentere stemmers is dus zeker geen bewijs voor betere politiek.
pi_174206336
Schoolverkiezingen zijn sowieso niet echt een goede afmeting want daarbij speelt sterk mee dat veel jongeren veel idealistischer en minder realistisch zijn dan volwassenen die meer hebben meegemaakt en vooral verantwoordelijkheden hebben. Verder zijn jongeren vaak extra gevoelig voor populaire figuren in plaats van standpunten. Dat Klaver het goed doet bij jongeren vind ik niet gek.

Verder denk ik dat de gemiddelde hoogopgeleide persoon niet in een kansenwijk woont waar hij/zij dagelijks geconfronteerd wordt door falend integratie beleid. Dat is voor veel PVV stemmers de belangrijkste reden om PVV te stemmen. En ik kan me dat als hoogopgeleide goed voorstellen.

Verder zullen er veel intelligente mensen zijn die ruimschoots genoeg verdienen om ook na flinke belastingaftrek een leuk leven te kunnen leiden. Zet dit af tegen hard werkende middenstand die naar hun mening een onevenredig groot deel van hun inkomsten af moeten dragen aan een overheid die er in hun ogen veel verkeerde dingen mee doet.
pi_174206632
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:18 schreef Alfje het volgende:

Verder denk ik dat de gemiddelde hoogopgeleide persoon niet in een kansenwijk woont waar hij/zij dagelijks geconfronteerd wordt door falend integratie beleid. Dat is voor veel PVV stemmers de belangrijkste reden om PVV te stemmen. En ik kan me dat als hoogopgeleide goed voorstellen.
Nou ik zal je zeggen, ik ben links (sp links, dus niet type salonsocialist) en ik ben opgegroeid in kansenwijken. Daar heb ik inderdaad problemen gezien met "falend integratiebeleid". Wat echter ook opvalt is enorme hypocrisie van arme blanke bewoners, die mijn linkse hart op de proef stellen.

Van die types die zeiken over overlast, crimininaliteit en werkloosheid onder allochtonen, terwijl ze zelf overlastgevend, crimineel en/of werkloos zijn. Die zien totaal niet in dat ze van hetzelfde laken een pak zijn. Die zien vooral een kleurtje, horen een taal, voelen zich daar ongemakkelijk bij en lopen achter de eerste de beste aan die beweert er wat aan te gaan doen.

quote:
Verder zullen er veel intelligente mensen zijn die ruimschoots genoeg verdienen om ook na flinke belastingaftrek een leuk leven te kunnen leiden. Zet dit af tegen hard werkende middenstand die naar hun mening een onevenredig groot deel van hun inkomsten af moeten dragen aan een overheid die er in hun ogen veel verkeerde dingen mee doet.
De middenstand is doorgaans niet beter af met rechts beleid. Ten eerste verlaagt rechts de belasingdruk nauwelijks en ten tweede beginnen ze daarbij doorgaans met de hoogste inkomens. Daarvoor komen geen subsidies in het voordeel van de middenstand terug.

[ Bericht 21% gewijzigd door AnanYaw op 05-10-2017 10:38:03 ]
  donderdag 5 oktober 2017 @ 10:47:22 #61
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_174207104
Echt intelligente mensen zijn vooral mensen die zelf nadenken. Het resultaat van dat nadenken levert eigenlijk zonder uitzondering de conclusie op dat veel problemen een stuk complexer zijn dan ze vanaf een afstandje bezien lijken. Het gevolg van die conclusie is dat echt intelligente mensen niet zo gauw op partijen met extreme karakteristieken zullen stemmen.

Echt intelligente mensen denken ook na over zaken als religie. Het resultaat van dat nadenken levert vaak de conclusie dat georganiseerde religie en haar stellingnames niet zo waarschijnlijk zijn en dat hoewel er best een hogere macht kan zijn het zeer onwaarschijnlijk is dat er hier vertegenwoordigers van die hogere macht te vinden zijn. Het gevolg van die conclusie is dat echt intelligente mensen niet zo gauw uit overtuiging op partijen met een religieuze achtergrond zullen stemmen.

Echt intelligente mensen hebben hun leven vaak best redelijk op orde en hebben vanwege hun intelligentie meer mogelijkheden wat verder vooruit en met wat meer overzicht de zaken te beschouwen. Daarbij hebben ze meer vermogen om zaken te relativeren en veranderingen in de maatschappij te duiden. Dat vermogen betekent dat ze beter in staat zijn te begrijpen wat veranderbaar en wat onveranderbaar is. Vanuit dat vermogen zullen ze niet zo gauw op populistische, one issue en/of korte termijn politici stemmen.

Conclusie van dit alles: Echt intelligente mensen komen vaak uit bij partijen met een realistische lange termijn visie, waarin balans is tussen belangen en waarbij ruimte is voor discussie en nieuwe inzichten. Welke partijen dat zijn mag je zelf invullen, ik heb daar wel een beeld bij.
pi_174207233
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:30 schreef AnanYaw het volgende:

[..]

Nou ik zal je zeggen, ik ben links (sp links, dus niet type salonsocialist) en ik ben opgegroeid in kansenwijken. Daar heb ik inderdaad problemen gezien met "falend integratiebeleid". Wat echter ook opvalt is enorme hypocrisie van arme blanke bewoners, die mijn linkse hart op de proef stellen.

Van die types die zeiken over overlast, crimininaliteit en werkloosheid onder allochtonen, terwijl ze zelf overlastgevend, crimineel en/of werkloos zijn. Die zien totaal niet in dat ze van hetzelfde laken een pak zijn. Die zien vooral een kleurtje, horen een taal, voelen zich daar ongemakkelijk bij en lopen achter de eerste de beste aan die beweert er wat aan te gaan doen.
Deels met je eens, er zijn ook genoeg blanke tokkies, maar ik heb bij familie gezien hoe hun wijkje achteruit rende toen de wijk in rap tempo van 50/50 blank/gekleurd naar ruim 90% gekleurd ging. Kinderen die met messen rondlopen en waarvan de ouders vinden dat ze dat mogen, kinderen die vrouwen naroepen en ouders die zeggen dat die vrouwen zich dan maar fatsoenlijk moeten kleden. Ze zijn zeer blij dat ze daar weg zijn en wonen nu in de provincie vlakbij een moskee en hebben prima contact met de moskeegangers.
quote:
[..]

De middenstand is doorgaans niet beter af met rechts beleid. Ten eerste verlaagt rechts de belasingdruk nauwelijks en ten tweede beginnen ze daarbij doorgaans met de hoogste inkomens. Daarvoor komen geen subsidies in het voordeel van de middenstand terug.
Dat rechts en dan met name de VVD niet altijd de verstandigste keuze is kan ik in meegaan, maar wel een logischere keuze dan de SP voor deze mensen die met hun harde werk nauwelijks meer overhouden dan mensen die thuis zitten en een uitkering krijgen.

Maargoed het was niet de bedoeling om hier een daadwerkelijk politiek discussie te voeren maar om mogelijke oorzaken te vinden waarom intelligentere mensen vaker links stemmen.
pi_174207533
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:52 schreef Alfje het volgende:

[..]

Deels met je eens, er zijn ook genoeg blanke tokkies, maar ik heb bij familie gezien hoe hun wijkje achteruit rende toen de wijk in rap tempo van 50/50 blank/gekleurd naar ruim 90% gekleurd ging. Kinderen die met messen rondlopen en waarvan de ouders vinden dat ze dat mogen, kinderen die vrouwen naroepen en ouders die zeggen dat die vrouwen zich dan maar fatsoenlijk moeten kleden. Ze zijn zeer blij dat ze daar weg zijn en wonen nu in de provincie vlakbij een moskee en hebben prima contact met de moskeegangers.
Lastig om hier op in te gaan, want ik heb heel andere ervaringen. In Rotterdam gaat het de laatste jaren ook alleen maar beter in (onder andere) de achterstandswijken en die worden nog steeds alleen maar gekleurder.

quote:
[..]

Dat rechts en dan met name de VVD niet altijd de verstandigste keuze is kan ik in meegaan, maar wel een logischere keuze dan de SP voor deze mensen die met hun harde werk nauwelijks meer overhouden dan mensen die thuis zitten en een uitkering krijgen.

Maargoed het was niet de bedoeling om hier een daadwerkelijk politiek discussie te voeren maar om mogelijke oorzaken te vinden waarom intelligentere mensen vaker links stemmen.
Ik weet dat je geen politieke discussie wilde starten, maar dit moet ik toch even zeggen. Het is namelijk precies waarom verscheidene mensen, uit economische motieven, tegen hun eigen economische belang instemmen.

De SP is als één van de weinige partijen voorstander van het tegengaan van loonmatiging. Daarnaast willen ze het minimumloon omhoog en flexwerk beperken in structurele beroepen. Dit zijn bij uitstek maatregelen die de werkende mens voordeel opleveren. Belastingverhogingen die ze willen, richten zich op de hoogste schijf (of je dat eerlijk vindt is een tweede, maar het gaat niet ten koste van de middenstand).

De VVD wil de bijstand verlagen. Op die manier heeft de werkende mens geen cent meer over (ze willen het namelijk niet teruggeven, maar weer uitgeven). Het voedt alleen maar de afgunst tegen de niet-werkende mens. Conclusie: De VVD is beter voor de werkende mens dan de SP. Daar kan ik echt mijn hoofd over breken hoe mensen dit toch blijven geloven, maar ik vrees dat het enkel en alleen imago is en dat de SP daar niet zoveel aan kan veranderen (tenzij ze iedereen die een uitkering heeft als een blok laten vallen en alleen nog maar opkomen voor de lage en middenlonen).

[ Bericht 0% gewijzigd door AnanYaw op 05-10-2017 11:09:02 ]
pi_174207983
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 07:20 schreef Braindead2000 het volgende:
Progressieven slimmer. _O- Zelfs als ik stomdronken ben win ik met het grootse gemak elke discussie van een progressief.
Dat komt doordat elk argument keihard afketst op je houten kop. Van een stuk wrakhout kun je ook geen discussie winnen.
pi_174208081
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:15 schreef _--_ het volgende:
"waarom?"

"Omdat m'n ouders dat ook doen"
dat is de meest waarschijnlijke reden, uit onderzoek naar politieke voorkeuren blijkt dat de politieke insteling van de ouders een heel sterke invloed heeft op hoe jongeren zich politiek orienteren...
Iets dat overigens grotendeels juist onbewust gebeurt, en gebaseerd is op hoe de sociale interactie in een gemenschap sterk gevormd wordt door gedrag binnen families.

https://www.theatlantic.c(...)ical-beliefs/361462/

en een gericht wetenschappelijk onderzoek naar politieke voorkeur en invloed van ouders
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4038932/

Hooguit is er een zeker verschil in de bereidheid te 'rebelleren' tegen oudere generatie's (generatieconflict) en de neiging juist dezelfde weg als de ouders te volgen (volgzaamheid)... Waar de behoefte te rebelleren tegenover de oudere generatie in bv de jaren zestig erg groot was, is deze momenteel eerder opvallend laag.

Dat bv in Europa (er is ook een duidelijk verschil met andere culturen merkbaar, juist omdat ook de gemeenschapszin en structuur in andere culturen duidelijk anders is, bv verklaart dat ook het grote politieke verschil tussen bv continentaal europa en amerika/angelsaksische culturen ) veel mensen erg links zijn in de elite en onder hoogopgeleiden is ook iets dat zeker deels verklaarbaar is door de invloed van politieke voorkeuren van ouders.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_174208251
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 10:47 schreef mcmlxiv het volgende:
Echt intelligente mensen zijn vooral mensen die zelf nadenken. Het resultaat van dat nadenken levert eigenlijk zonder uitzondering de conclusie op dat veel problemen een stuk complexer zijn dan ze vanaf een afstandje bezien lijken. Het gevolg van die conclusie is dat echt intelligente mensen niet zo gauw op partijen met extreme karakteristieken zullen stemmen.

Echt intelligente mensen denken ook na over zaken als religie. Het resultaat van dat nadenken levert vaak de conclusie dat georganiseerde religie en haar stellingnames niet zo waarschijnlijk zijn en dat hoewel er best een hogere macht kan zijn het zeer onwaarschijnlijk is dat er hier vertegenwoordigers van die hogere macht te vinden zijn. Het gevolg van die conclusie is dat echt intelligente mensen niet zo gauw uit overtuiging op partijen met een religieuze achtergrond zullen stemmen.

Echt intelligente mensen hebben hun leven vaak best redelijk op orde en hebben vanwege hun intelligentie meer mogelijkheden wat verder vooruit en met wat meer overzicht de zaken te beschouwen. Daarbij hebben ze meer vermogen om zaken te relativeren en veranderingen in de maatschappij te duiden. Dat vermogen betekent dat ze beter in staat zijn te begrijpen wat veranderbaar en wat onveranderbaar is. Vanuit dat vermogen zullen ze niet zo gauw op populistische, one issue en/of korte termijn politici stemmen.

Conclusie van dit alles: Echt intelligente mensen komen vaak uit bij partijen met een realistische lange termijn visie, waarin balans is tussen belangen en waarbij ruimte is voor discussie en nieuwe inzichten. Welke partijen dat zijn mag je zelf invullen, ik heb daar wel een beeld bij.
Ik ben het grotendeels met je eens, máár je maakt in mijn optiek wel de populaire fout om populisme te zien als simplistisch schoppen. Als ik de SP bijvoorbeeld neem, is dat opgericht met veel hoogopgeleide mensen in haar gelederen. Er is echter bewust gekozen voor een populistische politiek, omdat redeneren vanuit de intelligente bovenlaag en bepalen wat het beste is voor iedereen altijd een onevenredig voordeel oplevert voor een groep die al in zoveel andere opzichten voordeel heeft. Dat betekent niet dat het niet samengaat met nadenken over de gevolgen, slechts dat er ook wordt nagedacht over welke belangen worden vertegenwoordigd.

Daarnaast dwarsboomt ons politiek bestel langetermijnplannen. Daarom is het maar de vraag of het de slimste keuze is om te stemmen op een langetermijnvisie (iets dat de meeste partijen toch wel hebben).
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 11:37:51 #67
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_174208359
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:44 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Kom jij dan eens met cijfers die het tegenovergestelde aantonen.
Hier zie je hoe de laatste keer gestemd is: https://nos.nl/artikel/21(...)op-welke-partij.html
Bij opleidingsniveau zie je dat de PVV voornl. laagopgeleide kiezers trekt.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:39:20 #68
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174208397
Topic even schoongeveegd. Persoonlijke aanvallen op de TS mogen achterwege blijven.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 5 oktober 2017 @ 11:45:23 #69
408813 crew  trein2000
pi_174208553
Bij gebrek aan ren fatsoenlijk alternatief rechts van CDA/VVD en links van PVV/Fvd denk ik. Ik worstel daar persoonlijk ook mee.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 5 oktober 2017 @ 11:50:27 #70
39237 crew  H_T
2733
pi_174208672
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 05:11 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Gymnasiasten zijn iha dromerige wensdenkers die een idioot mens- en wereldbeeld hebben.
VMBO'ers hebben een veel grotere realiteitszin.
Er zitten ook aanstaande corpsballen, rechtenstudenten en dat soort figuren tussen. Ik denk dat die toch eerder VVD gaan stemmen dan SP ;)

Daarbij komt nog: voor aanstaande studenten zijn partijen die beloven meer geld naar de studenten te doen op de korte termijn behoorlijk aantrekkelijk. Als ze klaar zijn met studeren wordt dat punt in een keer een stuk minder belangrijk. Stemgedrag kan tien jaar later heel anders zijn.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_174208714
Ik weet niet hoor. Deze mensen zou je over het algemeen als links kunnen zien:


Geen materiaal bezit verlangen etc, een leven dichtbij de natuur, is dat dan het toonbeeld van intelligentie?
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_174208748
Misschien was dit in de jaren 60 het geval. Ondertussen heeft rechts een inhaalslag gemaakt en is alles helemaal gelijkgetrokken. Behalve mensen die de hele tijd over links en rechts praten, dat zijn de mensen die achter zijn gebleven qua intelligentie. Die kunnen alleen maar in links en rechts denken omdat politiek te gecompliceerd is.

En wederom, intelligentie. Lastig begrip.
Conscience do cost.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 11:56:25 #73
262 Re
Kiss & Swallow
pi_174208816
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:41 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Altijd heerlijk dit soort oliedomme topics. :') Als je deze stelling wil onderbouwen, kom dan met een grafiekje waarin IQ wordt afgezet tegen partijkeuze. Jij deed toch zogenaamd VWO? Hier zou je echt een dikke 4 voor krijgen als je mijn leerling was.

Nu hebben we alleen anekdotische onzin als ''Op mijn school stemt iedereen GroenLinks'' en ''Ik zag laatst op televisie een PVV-stemmer over Facebook praten''. Om nog maar te zwijgen over een pareltje als ''We weten toch allemaal''.

Nee we weten het niet allemaal.
het is maar welke tudie je pakt natuurlijk en wie het onderzoek heeft gedaan

bijv:

https://www.psychologytod(...)ligent-conservatives

http://reason.com/archive(...)dumber-than-liberals

http://www.snopes.com/media/notnews/iqpolitics.asp

dus ach, over het algemeen ligt het er aan wie het onderzoek diet

maar ik denk wel dat de trend naar lagere IQs voor rechts en links conservatisme wel klopt... grote onbekende is het progressief rechts blok, daar is in Nederland geen plek voor terwijl je daar wel de slimste mensen verwacht
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_174208916
Harry Mulisch zei ooit dat rechts belangen heeft en links ideeën.
Het hebben van 'ideeën' staat alleen niet gelijk aan intelligentie.
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 12:01:23 #75
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_174208931
quote:
Wel even lezen wat je post he? Dat was een fake artikel. :P
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  Overall beste user 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 12:01:53 #76
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_174208937
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:28 schreef fetX het volgende:
Edit; ik las verkeerd.

je bent zeker conservatief?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:17:56 #77
262 Re
Kiss & Swallow
pi_174209208
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:01 schreef Mike het volgende:

[..]

Wel even lezen wat je post he? Dat was een fake artikel. :P
ja er was ook erg weinig te vinden met de hypothese dat conservatives slimmer zijn
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 5 oktober 2017 @ 12:30:01 #78
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174209432
quote:
6s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:17 schreef Re het volgende:

[..]

ja er was ook erg weinig te vinden met de hypothese dat conservatives slimmer zijn
Omdat het niet waar is ;)
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174210133
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:37 schreef Mike het volgende:

[..]

Hier zie je hoe de laatste keer gestemd is: https://nos.nl/artikel/21(...)op-welke-partij.html
Bij opleidingsniveau zie je dat de PVV voornl. laagopgeleide kiezers trekt.
Kijk... aan dit soort grafiekjes hebben we iets.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:02:45 #80
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_174211017
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 11:39 schreef Euribob het volgende:
Topic even schoongeveegd. Persoonlijke aanvallen op de TS mogen achterwege blijven.
Iemand wijzen op een overdaad aan drogredeneringen is een persoonlijke aanval? Tuurlijk joh ^O^
pi_174211060
Valt nog best tegen hoe intelligent die mensen zijn, anders hadden ze wel door gehad dat deze houding eigenlijk nog de voornaamste reden is waarom ze keer op keer bij verkiezingen op hun bek blijven gaan :').
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:21:35 #82
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174211338
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:02 schreef OEM het volgende:

[..]

Iemand wijzen op een overdaad aan drogredeneringen is een persoonlijke aanval? Tuurlijk joh ^O^
Het gaat mij om de toon die je bezigt. Ook nu weer. Wat respectvoller naar elkaar mag wel.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:26:14 #83
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174211425
quote:
15s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:21 schreef Euribob het volgende:

[..]

Het gaat mij om de toon die je bezigt. Ook nu weer. Wat respectvoller naar elkaar mag wel.
Neemt niet weg dat de OP een hele domme is.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:27:42 #84
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_174211454
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:13 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Kijk... aan dit soort grafiekjes hebben we iets.
Deze grafieken onderbouwen jouw stelling dat de PVV populair is onder hoog opgeleiden nou niet bepaald. Sterker nog, deze grafieken onderbouwen best wel aardig de titel van dit topic.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:28:20 #85
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174211465
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:26 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Neemt niet weg dat de OP een hele domme is.
Dan moet het ook geen moeite kosten om daar inhoudelijk tegenin te gaan zonder op de man te spelen. Als je daar geen zin in hebt open je er maar een topic in KLB over.

Nu weer on-topic graag.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:31:18 #86
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174211532
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:00 schreef Ribbenburg het volgende:
Harry Mulisch zei ooit dat rechts belangen heeft en links ideeën.
Het hebben van 'ideeën' staat alleen niet gelijk aan intelligentie.
Creeëren is altijd lastiger dan afbreken. Makkelijker om een tweede Amerika of Somalië te bouwen dan een tweede Frankrijk of Ijsland.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174211547
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:31 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Creeëren is altijd lastiger dan afbreken. Makkelijker om een tweede Amerika of Somalië te bouwen dan een tweede Frankrijk of Ijsland.
:D
pi_174211558


[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 05-10-2017 15:48:32 (Je zou je hier niet meer vertonen, doe dat dan ook) ]
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:35:16 #89
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174211612
POL / Neoliberalisme is failliet

Toen had Koosvogel nog intelligentie kennelijk ;)
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174211654
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:15 schreef _--_ het volgende:
Laten we het nu niet ontkennen, we weten allemaal dat in het algemeen mensen die links/progressief (in uiterste vormen rechts/pro) zijn intelligenter overkomen en zijn dan mensen die conservatief zijn. Als je mensen vraagt waaraan ze denken bij pvv-stemmers beelden ze zich vooral een tokkie domblondje in. PVV heeft tering veel zetels gehaald. Heb jij ooit van een stemmer een geldige standpunt gehoord? Nee, natuurlijk niet. ze komen steeds weer met het zelfde liedje...

"Dat hebt op facebook gestaan" bijvoorbeeld :').

Ik zie het zelf ook in m'n omgeving. halfjaar geleden was er een zogenaamde jongeren verkiezing op onze school (Gymnasium). Van de 1000 leerlingen gingen de meeste 'nepzetels' naar Groenlinks. Die school verkiezingen werden dus ook op alle andere scholen gedaan. 1 a 2 dagen later zie ik in een interview op een vmbo school leerlingen uitleggen waarom ze wat kiezen.

"Ik heb pvv gekozen."

"waarom?"

"Omdat m'n ouders dat ook doen" :')

Heeft iemand hiertoe misschien een verklaring?
omdat ze met like-minded mensen omgaan en zo opgevoed zijn. Ze groeien vaak op in een beschermde (schijn) wereld en dan snap ik wel dat je ieder mens 'gelijk' vindt. Immers, in jouw kringetje is iedereen 'intellectueel' en goedgezind. Of je nu uit A'dam of ver-weggistan komt. Tegen het naive soms aan

Echter 90% van de praktijk is vaak anders en daar is het vechten voor je plaats in de maatschappij en krijg je botsingen tussen groepen die structureel andere opvattingen hebben en niet (intellectueel) dit zgn kunnen overstijgen.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_174211714
Hahaha je bedoelt quasi-intelligenter.

Conservatieve mensen zijn inderdaad tweelediger. Ze zijn over het algemeen of veel dommer, of veel slimmer dan linkse progressievelingen. Dus gemiddeld genomen zullen ze elkaar niet zo veel ontlopen.

Het zijn vaak juist de zelfverklaarde intellectuelen die Jesse Klaver qua denkbeelden niet veel ontlopen. Ze hebben de conclusie getrokken dat 'generaliseren' voor domme mensen is en 'in het verleden blijven hangen' voor oude zakken, dus conformen ze zich aan een persoon die ze willen zijn; een moderne, vlotte, 'open minded' goedzak die niets over één kam scheert en alles per situatie wil bekijken. Deze mensen zullen dus ook nooit (harde) conclusies trekken over alles waar zij geen verstand van hebben of wensen te hebben, behalve dan als het gaat om mensen die niet hetzelfde 'verheven' beeld van zichzelf hebben. Vandaar dat ze er vaak als 1e bij zijn om de 'rechtsen' uit te maken voor racisten of bekrompen idioten. Al is het alleen maar om er zelf beter uit te komen voor de bühne.

Zelfverklaarde pseudo-intellectuelen vind ik dat. Een gemiddeld IQ van 112. Prima voor je HBO'tje, maar heeft niks met intelligent te maken. Het zijn vaak juist de rechtsen die hun materie veel beter onderzocht hebben, hun argumenten beter kunnen onderbouwen en ook nog eens met een realistisch beeld naar de wereld kunnen kijken en daarom ook kunnen zien wat wel en niet haalbaar is. Ja, tokkies heb je ook (aan beide kanten), maar écht intelligente mensen aan de linkerkant? Zeer zelden. Als ze zo slim zouden zijn, dan zouden ze wel rechts zijn namelijk.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:42:44 #92
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174211724
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:38 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]
daar is het vechten voor je plaats in de maatschappij
Wie waarschuwde ook alweer begin jaren tachtig voor een "ellebogensamenleving" (of ellebogenmaatschappij)? Met inderdaad afnemend vertrouwen tot gevolg.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 14:43:09 #93
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174211731
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:38 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

omdat ze met like-minded mensen omgaan en zo opgevoed zijn. Ze groeien vaak op in een beschermde (schijn) wereld en dan snap ik wel dat je ieder mens 'gelijk' vindt. Immers, in jouw kringetje is iedereen 'intellectueel' en goedgezind. Of je nu uit A'dam of ver-weggistan komt. Tegen het naive soms aan

Echter 90% van de praktijk is vaak anders en daar is het vechten voor je plaats in de maatschappij en krijg je botsingen tussen groepen die structureel andere opvattingen hebben en niet (intellectueel) dit zgn kunnen overstijgen.
Leg mij eens uit hoe PVV/FvD of zelfs VVD stemmen jouw positie als onrendabele dan wel laagopgeleide autochtoon gaat verbeteren? Minder concurrentie of zo zodat je niets hoeft te presteren en toch een dik salaris kan binnenharken?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:44:05 #94
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174211749
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:42 schreef matigeuser het volgende:
Als ze zo slim zouden zijn, dan zouden ze wel rechts zijn namelijk.
Zoals Albert Einstein, Richard Dawkins, Stephen Hawking?
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Moderator donderdag 5 oktober 2017 @ 14:45:09 #95
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174211772
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:42 schreef matigeuser het volgende:
Hahaha je bedoelt quasi-intelligenter.

Conservatieve mensen zijn inderdaad tweelediger. Ze zijn over het algemeen of veel dommer, of veel slimmer dan linkse progressievelingen. Dus gemiddeld genomen zullen ze elkaar niet zo veel ontlopen.

Het zijn vaak juist de zelfverklaarde intellectuelen die Jesse Klaver qua denkbeelden niet veel ontlopen. Ze hebben de conclusie getrokken dat 'generaliseren' voor domme mensen is en 'in het verleden blijven hangen' voor oude zakken, dus conformen ze zich aan een persoon die ze willen zijn; een moderne, vlotte, 'open minded' goedzak die niets over één kam scheert en alles per situatie wil bekijken. Deze mensen zullen dus ook nooit (harde) conclusies trekken over alles waar zij geen verstand van hebben of wensen te hebben, behalve dan als het gaat om mensen die niet hetzelfde 'verheven' beeld van zichzelf hebben. Vandaar dat ze er vaak als 1e bij zijn om de 'rechtsen' uit te maken voor racisten of bekrompen idioten. Al is het alleen maar om er zelf beter uit te komen voor de bühne.

Zelfverklaarde pseudo-intellectuelen vind ik dat. Een gemiddeld IQ van 112. Prima voor je HBO'tje, maar heeft niks met intelligent te maken. Het zijn vaak juist de rechtsen die hun materie veel beter onderzocht hebben, hun argumenten beter kunnen onderbouwen en ook nog eens met een realistisch beeld naar de wereld kunnen kijken en daarom ook kunnen zien wat wel en niet haalbaar is. Ja, tokkies heb je ook (aan beide kanten), maar écht intelligente mensen aan de linkerkant? Zeer zelden. Als ze zo slim zouden zijn, dan zouden ze wel rechts zijn namelijk.
Je onderbouwt totaal niet waar je dit op baseert, geef eens wat onderzoeken die aantonen dat rechtsen al de dingen doen die jij claimt?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174211981
Intelligente mensen denken niet in links en rechts omdat dit onzinnig is.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 14:57:52 #97
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_174212015
quote:
Laten we het nu niet ontkennen, we weten allemaal
Dit in combinatie met allerlei claims over intelligentie, moest lachen.
pi_174212018
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:55 schreef Wegenbouwer het volgende:
Intelligente mensen denken niet in links en rechts omdat dit onzinnig is.
Op zoveel manieren de plank misslaan in slechts één zin... Ik zou bijna over intelligentie beginnen.
pi_174212309
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Leg mij eens uit hoe PVV/FvD of zelfs VVD stemmen jouw positie als onrendabele dan wel laagopgeleide autochtoon gaat verbeteren? Minder concurrentie of zo zodat je niets hoeft te presteren en toch een dik salaris kan binnenharken?
Nee en dat schrijf ik volgens mij ook niet. Ik eerder dat mensen die meer moeten vechten voor hun plaats in de maatschappij geneigd zijn voor zich zelf te kiezen en/of te kiezen voor een groep waar men (sociale) cohesie mee (denkt te hebben). Dit laatste komt onder druk door de multiculture / en de ieder voor zich maatschappij. Klaarblijkelijk vindt men het beperken van instroom (liefst geen instroom) belangrijker dan meer het sociale gedachte van de linkse partijen wat op papier beter voor ze is lijkt me. Beetje vreemd.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_174212328
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:55 schreef Wegenbouwer het volgende:
Intelligente mensen denken niet in links en rechts omdat dit onzinnig is.
Links / Rechts is een verkeerde doorsnijding.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
pi_174212350
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:20 schreef Fer het volgende:
Als je zaken iets langer een dieper bestudeerd of het grotere geheel op de lange termijn bekijkt, zie je dat (gematigd) links de enige oplossing is. Daarnaast zal een hoger opgeleide later ook een hoger inkomen hebben, dan is het makkelijker delen, voor de meeste dan.
Dit.
pi_174212397
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:27 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]

Deze grafieken onderbouwen jouw stelling dat de PVV populair is onder hoog opgeleiden nou niet bepaald. Sterker nog, deze grafieken onderbouwen best wel aardig de titel van dit topic.
Ja en...? Liever dit soort grafiekjes die een stelling onderbouwen dan wat geblaat vanuit de onderbuik zoals de OP.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2017 15:23:08 ]
pi_174212431
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 23:00 schreef Bluesdude het volgende:
sociale intelligentie = Mens en maatschappij willen begrijpen en invoelen = redelijk en genuanceerd kunnen denken , een mening verantwoord verwoorden of juist niet verwoorden .
En dat komt intelligenter over
Agressieve mensen missen dat vermogen en worden meer aangetrokken tot hardvochtige rechtse standpunten en verbale agressieve uitingen
Dit.
pi_174212498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 05:11 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Gymnasiasten zijn iha dromerige wensdenkers die een idioot mens- en wereldbeeld hebben.
VMBO'ers hebben een veel grotere realiteitszin.
Dit is satire, neem ik aan?
pi_174212542
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 09:49 schreef _--_ het volgende:
Voor de geinteresseerden.

Een bron! https://www.scientias.nl/(...)jn-links-en-atheist/
  donderdag 5 oktober 2017 @ 15:42:08 #106
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_174212855
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:28 schreef lao_tse het volgende:

[..]

Gebaseerd op data uit de VS, waar de democraten nog rechtser zijn dan de VVD, en de republikeinen nog conservatiever dan de SGP.

Hij heeft wel een paar leuke statistiekjes gepubliceerd. Onder andere dat homos intelligenter zijn dan gemiddeld, dat aantrekkelijke mensen intelligenter zijn, en dat dikke mensen dommer zijn.
pi_174213233
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:42 schreef butz0rs het volgende:
Gebaseerd op data uit de VS, waar de democraten nog rechtser zijn dan de VVD, en de republikeinen nog conservatiever dan de SGP.
Inderdaad ja, door het gebler van de Social Justice Warriors de laatste tijd lijkt het alsof de Democraten in de VS een links clubje zijn, maar in vergelijking met Nederland is dat echt niet zo.
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 12:00 schreef Ribbenburg het volgende:
Harry Mulisch zei ooit dat rechts belangen heeft en links ideeën.
Het hebben van 'ideeën' staat alleen niet gelijk aan intelligentie.
Harry Mulisch dweepte altijd met Cuba en de DDR, iets waar hij nooit op terugkwam, ook niet toen de misstanden bekend werden (en dat was al vrij snel natuurlijk)
pi_174213283
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zoals Albert Einstein, Richard Dawkins, Stephen Hawking?
Links en rechts zijn natuurlijk geen accurate termen en omvatten niet alles. In de volksmond worden ze, althans de afgelopen jaren, gebruikt om onderscheid te maken tussen mensen die voor en tegen de verzorgingsstaat en de multiculturele samenleving zijn, voor of tegen een grote overheid, progressief of conservatief zijn in levensopvattingen, etc.

Albert Einstein erbij halen als voorbeeld gaat natuurlijk nergens over. We zullen er nooit achter komen wat Albert van de huidige tijd zou vinden en hoe hij dan over bepaalde zaken zou denken. Het lijkt me sterk dat Albert voor de huidige massa-immigratie zou zijn zonder daar de gevaren van in te zien bijvoorbeeld.

Verder was mijn laatste zin niet geheel serieus en zal ik niet claimen dat alle slimme mensen 'rechts' zijn volgens de huidige sociaal geaccepteerde definitie ervan. Wel vind ik rechtse mensen over het algemeen meer zinnige dingen zeggen, en linkse mensen over het algemeen meer kortzichtige dingen zeggen die meer met hun gevoel te maken hebben. Vandaar dat mannen vaak ook rechtser zijn en vrouwen linkser.

Al met al zijn dit wel heel veel generalisaties, zelfs meer dan ik normaal gesproken zou doen en ik doe er veel, maar als het topic begint met 'linkse mensen zijn slimmer dan die domme rechtsen', dan mag ik ook mee doen en eens de andere kant belichten.

Het zijn in ieder geval wel vaak de linksen die voornamelijk zichzelf zo slim en verheven voelen omdat ze het niveau tokkie / schreeuwers ontgroeid zijn. Ja, dat klopt. Maar dat maakt je niet meteen intelligent, hooguit iets hoger dan gemiddeld.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 16:15:12 #109
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174213513
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:20 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Ja en...? Liever dit soort grafiekjes die een stelling onderbouwen dan wat geblaat vanuit de onderbuik zoals de OP.
Ik heb je allang een bron meegegeven. Dat jij het achterwege laat is niet mijn schuld. Zelfs Mike gaf je een bron.
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
  donderdag 5 oktober 2017 @ 16:33:15 #110
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174213840
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:42 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Gebaseerd op data uit de VS, waar de democraten nog rechtser zijn dan de VVD, en de republikeinen nog conservatiever dan de SGP.
Dat is nonsens. Uit politicologisch onderzoek blijkt dat de VVD slechts marginaal minder rechts dan de Republikeinen is, en véél rechtser dan de Democraten.

Jij hebt nog het beeld van de jaren 60 tot 90 voor ogen. Toen klopte dat ja.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174213865
Iets minder rechts dan de republikeinen maar veel linkser dan de democraten, echt waar joh?

Misschien moet TS zijn stelling even herzien?

Ah ninja edit

Overigens klopt je stelling ook niet helemaal aangezien de VVD op het gebied van persoonlijke vrijheden een stuk progressiever is dan zelfs de democraten. Maar goed progressief is ook niet echt voorbehouden aan links.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2017 16:37:18 ]
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:02:32 #112
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174214459
quote:
10s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:34 schreef Chewie het volgende:
Iets minder rechts dan de republikeinen maar veel linkser dan de democraten, echt waar joh?

Misschien moet TS zijn stelling even herzien?

Ah ninja edit

Overigens klopt je stelling ook niet helemaal aangezien de VVD op het gebied van persoonlijke vrijheden een stuk progressiever is dan zelfs de democraten. Maar goed progressief is ook niet echt voorbehouden aan links.

Tuurlijk, daarom breken ze de rechtsstaat en privacy af. Daarom stemde meer dan de helft van de VVD tegen het homohuwelijk. Daarom zo een fan van georganiseerde misdaad door maar aan de War on Drugs vast te houden. Daarom flirten met een moskeeën stop.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:04:06 #113
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_174214498
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is nonsens. Uit politicologisch onderzoek blijkt dat de VVD slechts marginaal minder rechts dan de Republikeinen is, en véél rechtser dan de Democraten.

Jij hebt nog het beeld van de jaren 60 tot 90 voor ogen. Toen klopte dat ja.
Welk politicologisch onderzoek?

Het onderzoek van Kanazawa heeft het trouwens helemaal niet over links, maar heet "Why Liberals and Atheists Are More Intelligent". Dus VVD. Rare vertaling van scientias om hier 'links' te gebruiken.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:06:08 #114
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174214539
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:04 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Welk politicologisch onderzoek?

Het onderzoek van Kanazawa heeft het trouwens helemaal niet over links, maar heet "Why Liberals and Atheists Are More Intelligent". Dus VVD. Rare vertaling van scientias om hier 'links' te gebruiken.
Nee, jij doet hier aan een gemankeerde vertaling. Liberals in Amerika is links hier. Zeker in het enorm verrechtste Nederland.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:08:54 #115
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_174214595
quote:
1s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:06 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, jij doet hier aan een gemankeerde vertaling. Liberals in Amerika is links hier. Zeker in het enorm verrechtste Nederland.
Socialists in de VS is links hier.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 17:10:11 #116
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174214617
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:08 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Socialist in de VS is links hier.
Nee, dat is tegenwoordig NCPN.

Bernie Sanders ging vooral sociaal economisch zelfs nog verder dan de SP met zijn collegegelden naar nul.

Nederland is op alle vlakken enorm verrechtst. En guur geworden.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  Beste debater 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 17:44:16 #117
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174215253
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:04 schreef butz0rs het volgende:

[..]

Welk politicologisch onderzoek?

Het onderzoek van Kanazawa heeft het trouwens helemaal niet over links, maar heet "Why Liberals and Atheists Are More Intelligent". Dus VVD. Rare vertaling van scientias om hier 'links' te gebruiken.
Nou, nee... de Democrats kun je sowieso moeilijk vergelijken met Nederlandse politiek, maar dan neigen ze toch echt veel meer naar een D'66/PvdA hybride. Zaken als federale vangnetten zijn al sinds de New Deal een speerpunt van de partij.

VVD? No way.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174215372
Gelukkig maar dat de pvv zijn achterban voor een groot deel uit de traditionele achterban van links heeft gehaald.
  Beste debater 2022 donderdag 5 oktober 2017 @ 18:03:59 #119
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174215681
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 17:49 schreef HendrikV het volgende:
Gelukkig maar dat de pvv zijn achterban voor een groot deel uit de traditionele achterban van links heeft gehaald.
Omdat de PVV zégt voor linkse zaken te zijn als vaste banen en sociale voorzieningen. In de praxis stemt die partij gewoon vrolijk rechts mee met de VVD.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_174215785
Slechts ten dele waar

In gemeenten met hogeropgeleiden wordt ook vaak VVD gestemd. Begrijpelijk, want hogeropgeleiden verdienen doorgaans meer en je wil je inkomen veilig stellen etc. etc.
Daarnaast stemmen niet-westerse allochtonen in de regel ook links, als ze al gaan stemmen, terwijl deze groep in Nederland doorgaans lager opgeleid is.

Dat er vaak Groenlinks/D66 wordt gestemd op universiteiten heeft m.i. meer te maken met de houding van deze partijen tav onderwijs, en niet zozeer omdat ze links of links van het midden zijn. Ook de progressieve(maar niet zozeer de linkse) standpunten van deze partijen spreken jongeren op universiteiten vaak aan.
pi_174215996
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:33 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is nonsens. Uit politicologisch onderzoek blijkt dat de VVD slechts marginaal minder rechts dan de Republikeinen is, en véél rechtser dan de Democraten.

Jij hebt nog het beeld van de jaren 60 tot 90 voor ogen. Toen klopte dat ja.
Je hebt wel een punt dat het verschoven is, maar qua "wij zijn te koop, geef ons geld oh machtig mooi bedrijfsleven en wij maken wetten voor u" zijn de Democraten minstens zo rechts als de VVD.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 20:55:50 #122
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174219910
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 16:03 schreef matigeuser het volgende:
Albert Einstein erbij halen als voorbeeld gaat natuurlijk nergens over. We zullen er nooit achter komen wat Albert van de huidige tijd zou vinden en hoe hij dan over bepaalde zaken zou denken. Het lijkt me sterk dat Albert voor de huidige massa-immigratie zou zijn zonder daar de gevaren van in te zien bijvoorbeeld.
Albert Einstein schreef zijn stukken en ventileerde zijn politieke mening in de hoogtijdagen van de zogeheten 'Red Scare'. Hij was toen woonachtig in de Verenigde Staten. Let wel, wanneer hij het over socialisme had, dan bedoelde hij dat in Westerse context (de landen mag je er zelf bij bedenken). Hij was slim genoeg om erop te wijzen dat feodalisme in Russische context eveneens veel beestachtiger was dan feodalisme in het Westen van de 18e eeuw.

Jouw voorbeeld van massa-immigratie is niet sterk, aangezien sociaal-democraten en socialisten helemaal niet de belangrijkste drijvers daarachter zijn. Joop den Uyl niet, en later ook niet. Wat hij daarvan zou vinden... het is nogal aanmatigend om je in de schoenen te plaatsen van een groot genie. Dat ga ik dan maar niet doen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  donderdag 5 oktober 2017 @ 21:30:57 #123
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_174221064
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_174221401
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 15:16 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

Links / Rechts is een verkeerde doorsnijding.
Sowieso ontbreekt tegenwoordig een heldere definitie van wat links is en wat rechts. Volgense verschillende politiek kenners is de PVV ook links.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 21:48:14 #125
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_174221695
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Sowieso ontbreekt tegenwoordig een heldere definitie van wat links is en wat rechts. Volgense verschillende politiek kenners is de PVV ook links.
Op het gebied van de verzorgingsstaat, gezondheidszorg en dierenrechten lijkt de PVV op de SP en enigszins op de PvdD, en die kun je links noemen.
Op gebied van islam en law&order kun je de PVV daarentegen rechts noemen.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_174221768
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:48 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Op het gebied van de verzorgingsstaat, gezondheidszorg en dierenrechten lijkt de PVV op de SP en enigszins op de PvdD, en die kun je links noemen.
Op gebied van islam en law&order kun je de PVV daarentegen rechts noemen.
Precies en er zijn meer partijen die zowel linkse als rechtse elementen hebben. Daarom is het moeilijk om een PVV-stemmer als rechts te kwalificeren.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 22:01:40 #127
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174222186
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Volgense verschillende politiek kenners is de PVV ook links.
Uhmm nee...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174222883
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 21:39 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Sowieso ontbreekt tegenwoordig een heldere definitie van wat links is en wat rechts. Volgense verschillende politiek kenners is de PVV ook links.
eens
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  donderdag 5 oktober 2017 @ 22:22:22 #129
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_174222903
"
Ik zie het zelf ook in m'n omgeving. halfjaar geleden was er een zogenaamde jongeren verkiezing op onze school (Gymnasium). Van de 1000 leerlingen gingen de meeste 'nepzetels' naar Groenlinks. Die school verkiezingen werden dus ook op alle andere scholen gedaan.
"
Interessanter wordt het wanneer deze Groenlinks stemmers eindelijk levenservaring opgedaan hebben.
Een opvallend verschil tussen linkse en rechtse mensen vind ik het zelfbeeld, dat is van linkse mensen nogal positief gestemd. Linkse mensen geven zichzelf en hun geestverwanten graag een schouderklopje.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_174223808
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 22:22 schreef MrRatio het volgende:
"
Ik zie het zelf ook in m'n omgeving. halfjaar geleden was er een zogenaamde jongeren verkiezing op onze school (Gymnasium). Van de 1000 leerlingen gingen de meeste 'nepzetels' naar Groenlinks. Die school verkiezingen werden dus ook op alle andere scholen gedaan.
"
Interessanter wordt het wanneer deze Groenlinks stemmers eindelijk levenservaring opgedaan hebben.
Een opvallend verschil tussen linkse en rechtse mensen vind ik het zelfbeeld, dat is van linkse mensen nogal positief gestemd. Linkse mensen geven zichzelf en hun geestverwanten graag een schouderklopje.
Interessant is ook dat sommige mensen claims doen over verschillen tussen twee groepen en ter ondersteuning wat vermeende kenmerken van één van de twee groepen beschrijven. Dat komt ook niet al te snugger over.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174225242
Laten we even voor het gemak stellen dat we intelligentie meten aan de hand van de hoogst genoten opleiding. Er zijn ongetwijfeld cijfers te vinden hoe de verdeling van het opleidingsniveau is onder het electoraat van elk van de partijen.

Ik ben zelf geneigd te denken dat wo-ers meer op vvd stemmen, omdat wo-ers gemiddeld meer verdienen. Verdee denk ik dat D'66 ook hoog scoort onder wo-ers.

Maar goed, wie heeft de cijfers?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 05-10-2017 23:41:31 ]
pi_174225387
quote:
7s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 23:41 schreef spiritusbus het volgende:
Laten we even voor het gemak stellen dat we intelligentie meten aan de hand van de hoogst genoten opleiding. Er zijn ongetwijfeld cijfers te vinden hoe de verdeling van het opleidingsniveau is onder het electoraat van elk van de partijen.

Ik ben zelf geneigd te denken dat wo-ers meer op vvd stemmen, omdat wo-ers gemiddeld meer verdienen. Verdee denk ik dat D'66 ook hoog scoort onder wo-ers.

Maar goed, wie heeft de cijfers?
In absolute zin scoorde de VVD het best bij de laatste verkiezingen, maar die wonnen ze natuurlijk. In relatieve zin kenden D66 en GL zoals gebruikelijk meer hoger opgeleiden en minder lager opgeleiden, terwijl de PVV juiste relatief weinig hoogopgeleiden kent en veel laag opgeleiden:

https://www.google.nl/amp(...)op-welke-partij.html
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:15:31 #133
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174227470
Links/Rechts heeft niets te maken met intelligentie maar wel met zaken als houding, mentale instelling, mensbeeld en wereldbeeld.

Linkse mensen zijn iha:
- pessimistisch
- jaloers
- risicomijdend
- initiatiefarm
- utopische wensdenkers ("wat moet al kan het niet")

Rechtse mensen zijn iha:
- optimistisch
- joviaal
- kansenzoekers
- initiatiefrijk
- praktische realisten ("wat kan, dat mag")
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174227549
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 07:15 schreef Old_Pal het volgende:
Links/Rechts heeft niets te maken met intelligentie maar wel met zaken als houding, mentale instelling, mensbeeld en wereldbeeld.

Linkse mensen zijn iha:
- pessimistisch
- jaloers
- risicomijdend
- initiatiefarm
- utopische wensdenkers ("wat moet al kan het niet")

Rechtse mensen zijn iha:
- optimistisch
- joviaal
- kansenzoekers
- initiatiefrijk
- praktische realisten ("wat kan, dat mag")
Klinkt als Nietschze's Uber- en Untermensch.

(niet die van de nazi's...)
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:50:40 #135
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_174227650
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 07:15 schreef Old_Pal het volgende:
Links/Rechts heeft niets te maken met intelligentie maar wel met zaken als houding, mentale instelling, mensbeeld en wereldbeeld.

Linkse mensen zijn iha:
- pessimistisch
- jaloers
- risicomijdend
- initiatiefarm
- utopische wensdenkers ("wat moet al kan het niet")

Rechtse mensen zijn iha:
- optimistisch
- joviaal
- kansenzoekers
- initiatiefrijk
- praktische realisten ("wat kan, dat mag")
Dan moet jij stiekem wel behoorlijk links zijn wanneer ik jouw postverleden zo lees. Ik heb je nog niet zo vaak op optimisme, jovialiteit of praktisch realisme kunnen betrappen.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 07:58:18 #136
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_174227696
quote:
0s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 14:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Richard Dawkins
Richard Dawkins links? Bron?
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_174227813
Political views of Richard Dawkins

quote:
Dawkins himself has stated that his political views are left-leaning. However, many of Dawkins's political statements have created controversy even among left-wing and atheist communities.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:22:19 #138
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174227886
quote:
Dat komt omdat er een groot verschil is tussen traditioneel links en modern links en tussen traditioneel atheïstisch en modern atheïstisch.
pi_174228081
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 07:58 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Richard Dawkins links? Bron?
Volgens Wiki een libdem en dat zijn volgens het links van klopkoek zo ongeveer het vlees geworden kwaad.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:59:50 #140
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174228332
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 08:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Volgens Wiki een libdem en dat zijn volgens het links van klopkoek zo ongeveer het vlees geworden kwaad.
Dawkins heeft zich zijn hele leven afgezet tegen het christendom, zag zichzelf waarschijnlijk als links en werd als links gezien maar het moment dat hij kritisch werd over de islam werd hij uitgekotst door linksen en progressieven omdat voor veel "atheïstische" linksen en progressieven Mohammed de enige ware profeet is. Het verschil zit er dus in wat hij onder links verstaat en wat modern Links, modern Progressief onder links verstaat.
pi_174228379
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 08:59 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dawkins heeft zich zijn hele leven afgezet tegen het christendom, zag zichzelf waarschijnlijk als links en werd als links gezien maar het moment dat hij kritisch werd over de islam werd hij uitgekotst door linksen en progressieven omdat voor veel "atheïstische" linksen en progressieven Mohammed de enige ware profeet is. Het verschil zit er dus in wat hij onder links verstaat en wat modern Links, modern Progressief onder links verstaat.
Mooi verzonnen weer ventje. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_174228601
Hoger opgeleid is niet hetzelfde als slim.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:56:21 #143
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174229190
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 08:39 schreef Chewie het volgende:

[..]

Volgens Wiki een libdem en dat zijn volgens het links van klopkoek zo ongeveer het vlees geworden kwaad.
Dank voor het 'bewijzen' van de stelling in de openingspost.

Dat Dawkins weleens libdem heeft gestemd, heeft te maken met de opvattingen over religie, belediging, vrijheid van meningsuiting, Israel en zijn pro-feministische inslag. Zijn toespraak bij de LibDems, zichzelf nader verklarend, ging vrijwel uitsluitend in op de lasterwetgeving en op bestuurlijke/electorale vernieuwing c.q. 'het systeem'.

"To Professor Dawkins, this badly distorted his science and his political leanings, which are resolutely liberal. (He opposed the Vietnam and Iraq wars, admires President Obama and votes most often with Labor. More recently, he voted for the Liberal Party in his district, as he admired the fact that the member of Parliament was insistently secular. The member lost in 2010, to an evangelical Conservative.) He was writing about the behavior of genes, not about psychological and emotional states."
http://www.nytimes.com/20(...)?pagewanted=all&_r=0

In ieder geval is hij zeker niet rechts, en zeker niet in sociaal-economische zin. Ik noemde hem (en Einstein, en Hawking) als reactie op de stelling: "maar écht intelligente mensen aan de linkerkant? Zeer zelden. Als ze zo slim zouden zijn, dan zouden ze wel rechts zijn namelijk."

Dat hij dus weleens LibDem heeft gestemd doet niet zo ter zake.

Het is ook niet zo verbazingwekkend dat met zijn soms nogal onvriendelijke uitspraken naar vrouwelijke bloggers, naar Joden ("Arabieren straffen voor Hitler's misdaden"), naar Moslims kritiek oplevert vanuit een deel van de 'linkse' achterban. Als je de wikipedia pagina leest, krijg je soms de indruk dat hij op sommige dagen op staat als een 'Baudet light'.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174229622
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 09:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dank voor het 'bewijzen' van de stelling in de openingspost.
En jij voor het ontkrachten van de stelling, nergens noem ik de libdems rechts maar zou die partij volgens jou gezien je PH een rechtse partij zijn. :')

Volgens Wiki is Dawkins sinds mid 2000 een libdem en als ik jouw geraaskal van de afgelopen jaren goed heb gevolgd is dat volgens de klopkoek doctrine niet links maar goed jij bent dan ook de tegenhanger van alt/dom-rechts en het enige wat jij in je reacties aantoont is dat jouw leven 1 groot tranendal is en dat is natuurlijk volgens klopkoekje niet zijn eigen schuld maar van de guur rechtse maatschappij waar volgens klopkoekje vooral Nederland last van schijn te hebben (je zou wat dat betreft zo een kloon kunnen zijn van lambiekje). Daarmee bewijst klopkoekje natuurlijk alleen maar niet zoveel kennis van en ervaring in andere landen te hebben.

Waar jij zoals gewoonlijk weer volledig de mist mee ingaat is dat jij zaken zoals mensenrechten als een links iets ziet wat natuurlijk grote kolder is gezien de misstanden in de socialistische heilstaten van de afgelopen jaren (kom maar weer met je miljoenmiljard doden door het kapitalisme die je nog nooit hebt kunnen onderbouwen).

Mensenrechten moet je niet zoeken bij de extremen in het politieke spectrum of dat nu ter linker of rechterzijde is.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:26:11 #145
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174229658
quote:
11s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 07:37 schreef Jopie78 het volgende:

[..]

Klinkt als Nietschze's Uber- en Untermensch.

(niet die van de nazi's...)
Dan zou ik om geestelijke hulp vragen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174229687
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:26 schreef Old_Pal het volgende:

Dan zou ik om geestelijke hulp vragen.
OK
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:28:27 #147
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174229707
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:23 schreef Chewie het volgende:

[..]
Volgens Wiki is Dawkins sinds mid 2000 een libdem
Nee. Je leest weer eens niet goed. Racistisch libertarier.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174229788
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee. Je leest weer eens niet goed. Racistisch libertarier.
Een erg intelligente opmerking van een totaal mislukt persoon :')

Die vraag heb ik je ook al vaker gesteld, toon nu eens aan waar ik me racistisch uitgelaten heb?

Of is dit weer zo'n oerdomme klopkoek uitlating die nooit beantwoord zal worden zoals die miljarden doden door het kapitalisme?
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:36:08 #149
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174229881
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Een erg intelligente opmerking van een totaal mislukt persoon :')

Die vraag heb ik je ook al vaker gesteld, toon nu eens aan waar ik me racistisch uitgelaten heb?

Of is dit weer zo'n oerdomme klopkoek uitlating die nooit beantwoord zal worden zoals die miljarden doden door het kapitalisme?
Ja Chewie, de aarde is plat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:41:24 #150
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174229998
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:32 schreef Chewie het volgende:

[..]

Een erg intelligente opmerking van een totaal mislukt persoon :')

Die vraag heb ik je ook al vaker gesteld, toon nu eens aan waar ik me racistisch uitgelaten heb?

Of is dit weer zo'n oerdomme klopkoek uitlating die nooit beantwoord zal worden zoals die miljarden doden door het kapitalisme?
Alleen untermenschen zoals jij ontkennen dat het kapitalisme absoluut en relatief meer doden heeft veroorzaakt. Drie keer raden in welke landen dat het minst gebeurd...
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174230216
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alleen untermenschen zoals jij ontkennen dat het kapitalisme absoluut en relatief meer doden heeft veroorzaakt. Drie keer raden in welke landen dat het minst gebeurd...
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:36 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja Chewie, de aarde is plat.
En dit is de intelligentie van links of zullen we het maar houden op de stupiditeit van Klopkoekje?

Waar blijven de voorbeelden van mijn racistische uitlatingen?
pi_174230577
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alleen untermenschen zoals jij ontkennen dat het kapitalisme absoluut en relatief meer doden heeft veroorzaakt. Drie keer raden in welke landen dat het minst gebeurd...
Noord-Korea en Cuba?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:24:35 #153
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174230885
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:10 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Noord-Korea en Cuba?
Nee. Oostenrijk, Duitsland en Scandinavië natuurlijk. In zekere zin ook Japan. Dat weliswaar heel prestatiegedreven en kapitalistisch is, maar in bepaalde aspecten ook heel egalitair.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174231254
Zelf ben ik hooggeleid en links en vanuit die optiek progressief en seculier, en dus ook zeker tegen de import van conservatief-religieus laaggeleid kutvolk. Op welke partij moet ik in godsnaam stemmen? Ik weet het echt niet meer.
pi_174231987
Zou hij/zij (daar ben ik nog niet helemaal uit) links zijn:
Toen niet, nu niet! Nooit meer fascisme!

Ik vind de instellegentie er niet echt van afspatten. Eerder woede....
pi_174232520
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee. Oostenrijk, Duitsland en Scandinavië natuurlijk. In zekere zin ook Japan. Dat weliswaar heel prestatiegedreven en kapitalistisch is, maar in bepaalde aspecten ook heel egalitair.
Dus... Toch kapitalistisch!
pi_174232982
Overigens denk ik dat intelligent-links zich wat meer profileert dan intelligent-rechts.

Je wordt tegenwoordig al met de nek aangekeken als je VVD stemt, terwijl VVD in principe gewoon fatsoenlijk rechts is.
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:08:50 #158
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174233006
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:06 schreef spiritusbus het volgende:
Overigens denk ik dat intelligent-links zich wat meer profileert dan intelligent-rechts.

Je wordt tegenwoordig al met de nek aangekeken als je VVD stemt, terwijl VVD in principe gewoon fatsoenlijk rechts is.
Dat waren ze. Net als het CDA voor Buma.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174233014
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:06 schreef spiritusbus het volgende:
Overigens denk ik dat intelligent-links zich wat meer profileert dan intelligent-rechts.

Je wordt tegenwoordig al met de nek aangekeken als je VVD stemt, terwijl VVD in principe gewoon fatsoenlijk rechts is.
Een dergelijke opvatting vind ik nou niet van intelligentie getuigen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174233033
Mooi dat mijn punt direct wordt bevestigd.
pi_174236080
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 11:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee. Oostenrijk, Duitsland en Scandinavië natuurlijk. In zekere zin ook Japan. Dat weliswaar heel prestatiegedreven en kapitalistisch is, maar in bepaalde aspecten ook heel egalitair.
Japan heeft nog heel wat militaristische trekjes, die in alle hoeken van de samenleving zijn terug te vinden. Dat uit zich in ongezond nationalisme, maar ook in de meest veilige en misschien zelfs meest saamhorige samenleving ter wereld. Ook dat laatste heeft een nadeel. Van politieke oppositie geen sprake, en de meeste Japanse organisaties zitten daardoor muurvast, want iedereen wil het vooral met elkaar eens zijn.

Wat betreft het egalitaire van de samenleving: ja, Japan is enorm egalitair. Het (cultureel)verheffen van de Japanse Tokkie staat centraal in de samenleving, waardoor zowel rijk als arm zich weet te gedragen, en criminaliteit nauwelijks bestaat. Andersom zal een Japanse captain of industry het moeten doen met een fooi, en betaal je je al snel blauw aan pensioenafdracht, belastingen en ziektekostenverzekering zodra je 2x modaal of meer verdient. En weet je wat, als libertaire kapitalist heb ik er vrede mee, want - ondanks alle economische problemen - zie ik dat die investeringen in de bevolking hun vruchten afwerpen. Iedereen doet mee. Heel wat anders dan in Nederland, waar je ondanks een effectieve belastingdruk van meer dan 30% nog steeds een klap voor je harses kunt verwachten als je de verkeerde Tokkie tegenkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Lyrebird op 06-10-2017 15:38:17 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 16:53:10 #162
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174237644
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Japan heeft nog heel wat militaristische trekjes, die in alle hoeken van de samenleving zijn terug te vinden. Dat uit zich in ongezond nationalisme, maar ook in de meest veilige en misschien zelfs meest saamhorige samenleving ter wereld. Ook dat laatste heeft een nadeel. Van politieke oppositie geen sprake, en de meeste Japanse organisaties zitten daardoor muurvast, want iedereen wil het vooral met elkaar eens zijn.

Wat betreft het egalitaire van de samenleving: ja, Japan is enorm egalitair. Het (cultureel)verheffen van de Japanse Tokkie staat centraal in de samenleving, waardoor zowel rijk als arm zich weet te gedragen, en criminaliteit nauwelijks bestaat. Andersom zal een Japanse captain of industry het moeten doen met een fooi, en betaal je je al snel blauw aan pensioenafdracht, belastingen en ziektekostenverzekering zodra je 2x modaal of meer verdient. En weet je wat, als libertaire kapitalist heb ik er vrede mee, want - ondanks alle economische problemen - zie ik dat die investeringen in de bevolking hun vruchten afwerpen. Iedereen doet mee. Heel wat anders dan in Nederland, waar je ondanks een effectieve belastingdruk van meer dan 30% nog steeds een klap voor je harses kunt verwachten als je de verkeerde Tokkie tegenkomt.
Een verheven Tokkie is geen Tokkie meer (anders blijft 90% van de bevolking voor eeuwig Tokkie) en ongestraft zwervers in de gracht gooien gebeurt ook bij corpsballen. Laten we a.u.b. niet van deze geforceerde tweedelingen maken.

Daarnaast is dat punt van de belastingdruk (in de VS, in Nederland van de laatste tijd) natuurlijk precies iets wat een Michael Moore heeft gemaakt in diverse filmpjes.




Voor wat betreft Japan moet je je bedenken dat de loon en inkomstenbelasting op de helft van het OESO gemiddelde zit; dit wordt weer rechtgetrokken door andere belastingen. Op vermogen, bedrijfswinsten, consumptie, vervuiling enzovoort.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 21:09:17 #163
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_174242704
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 07:15 schreef Old_Pal het volgende:
Links/Rechts heeft niets te maken met intelligentie maar wel met zaken als houding, mentale instelling, mensbeeld en wereldbeeld.

Linkse mensen zijn iha:
- pessimistisch
- jaloers
- risicomijdend
- initiatiefarm
- utopische wensdenkers ("wat moet al kan het niet")

Rechtse mensen zijn iha:
- optimistisch
- joviaal
- kansenzoekers
- initiatiefrijk
- praktische realisten ("wat kan, dat mag")
Gedeeltelijk mee eens.
Linkse mensen zijn iha pessimistisch met economische aangelegenheden. Dit heeft gedeeltelijk te maken met een locus of control. Linkse mensen zien zich iha weinig in staat om hun eigen situatie te veranderen, en zien daardoor de noodzaak van een grote overheid/EU/VN.
Rechtse mensen gaan hier meestal anders mee om, die neigen meer naar eigen verantwoordelijkheid en een beperkte overheid.

Linkse mensen hebben wel een optimistisch mensbeeld. Dat zien we terug in het wegdrukken van negatieve signalen over islamitische vluchtelingen in het westen en islam in het algemeen. Linksen zien het als ongewenst om een andere cultuur af te kraken en vinden het prima om de eigen cultuur op te offeren voor harmonie met andere culturen. Het is gewoon een kwestie van opleiding, vertrouwen geven, geen negatieve verhalen in de media, rijkelijk subsidies en respect uitdelen en het wordt teruggegeven en er een ontstaat een multicultureel paradijsje. Omdat de mens van nature goed is heb je eigenlijk ook geen politie en leger meer nodig. Als dat politiek niet haalbaar is dan maar minder geld daarnaar toe. Omdat alle mensen goed en gelijkwaardig zijn moet er zoveel mogelijk praktische gelijkheid zijn. Een moordenaar is ook een mens, en het slachtoffer zal het wel verdiend hebben. islam is een rijke cultuur waar we hier veel van kunnen leren. Linkse mensen zijn minder risicomijdend wat betreft drugs.
Linkse mensen hebben iha vertrouwen in de maakbaarheid van mensen. Dat zie je ook terug in beroepskeuzes, journalisten, cabaretiers en docenten zijn in meerderheid links.

Rechtse mensen zijn wat pessimistischer. Gelegenheid maakt de dief, dus daarom deur goed op slot doen, strenge straffen en geen risico nemen met vluchtelingen uit islamitische gebieden- en een sterke defensie.
Rechtse mensen gaan minder ver in hun gelijkheidsideaal: islam is een achterlijke cultuur. Inkomensverschillen zijn geen probleem, iemand die hard werkt mag geld verdienen. Iemand die zich goed verzorgt en aandacht aan het uiterlijk en kleding besteed maakt een betere indruk (rechtse logica).

Linkse mensen koesteren hun idealen, en lijken zich daardoor edeler te voelen dan de rest.

Ik verwacht dat een opinie-onderzoek een verschil zal opleveren tussen linkse en rechtse mensen: wat is belangrijker om succes in het leven te hebben? Hard werken of creativiteit?

Linkse mensen zijn in hun aanbidding van creativiteit meestal fan van abstracte kunst:


Hierboven staan enkele generalisaties, natuurlijk zijn er allerlei mengvormen te vinden.
En wat ik er mooi aan vind is dat gewoon te meten is in een MRI apparaat. Met een fMRI kun je de twee soorten herkennen aan de hersengebieden. Conservatieven hebben een grotere amygdala aan de rechterkant. Liberals een grotere anterior cingulate gyrus.
https://www.alternet.org/(...)ent-brain-structures
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  Beste debater 2022 vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:47:25 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_174244777
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 21:09 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens.
Linkse mensen zijn iha pessimistisch met economische aangelegenheden. Dit heeft gedeeltelijk te maken met een locus of control. Linkse mensen zien zich iha weinig in staat om hun eigen situatie te veranderen, en zien daardoor de noodzaak van een grote overheid/EU/VN.
Rechtse mensen gaan hier meestal anders mee om, die neigen meer naar eigen verantwoordelijkheid en een beperkte overheid.

Linkse mensen hebben wel een optimistisch mensbeeld. Dat zien we terug in het wegdrukken van negatieve signalen over islamitische vluchtelingen in het westen en islam in het algemeen. Linksen zien het als ongewenst om een andere cultuur af te kraken en vinden het prima om de eigen cultuur op te offeren voor harmonie met andere culturen. Het is gewoon een kwestie van opleiding, vertrouwen geven, geen negatieve verhalen in de media, rijkelijk subsidies en respect uitdelen en het wordt teruggegeven en er een ontstaat een multicultureel paradijsje. Omdat de mens van nature goed is heb je eigenlijk ook geen politie en leger meer nodig. Als dat politiek niet haalbaar is dan maar minder geld daarnaar toe. Omdat alle mensen goed en gelijkwaardig zijn moet er zoveel mogelijk praktische gelijkheid zijn. Een moordenaar is ook een mens, en het slachtoffer zal het wel verdiend hebben. islam is een rijke cultuur waar we hier veel van kunnen leren. Linkse mensen zijn minder risicomijdend wat betreft drugs.
Linkse mensen hebben iha vertrouwen in de maakbaarheid van mensen. Dat zie je ook terug in beroepskeuzes, journalisten, cabaretiers en docenten zijn in meerderheid links.

Rechtse mensen zijn wat pessimistischer. Gelegenheid maakt de dief, dus daarom deur goed op slot doen, strenge straffen en geen risico nemen met vluchtelingen uit islamitische gebieden- en een sterke defensie.
Rechtse mensen gaan minder ver in hun gelijkheidsideaal: islam is een achterlijke cultuur. Inkomensverschillen zijn geen probleem, iemand die hard werkt mag geld verdienen. Iemand die zich goed verzorgt en aandacht aan het uiterlijk en kleding besteed maakt een betere indruk (rechtse logica).

Linkse mensen koesteren hun idealen, en lijken zich daardoor edeler te voelen dan de rest.

Ik verwacht dat een opinie-onderzoek een verschil zal opleveren tussen linkse en rechtse mensen: wat is belangrijker om succes in het leven te hebben? Hard werken of creativiteit?

Linkse mensen zijn in hun aanbidding van creativiteit meestal fan van abstracte kunst:


Hierboven staan enkele generalisaties, natuurlijk zijn er allerlei mengvormen te vinden.
En wat ik er mooi aan vind is dat gewoon te meten is in een MRI apparaat. Met een fMRI kun je de twee soorten herkennen aan de hersengebieden. Conservatieven hebben een grotere amygdala aan de rechterkant. Liberals een grotere anterior cingulate gyrus.
https://www.alternet.org/(...)ent-brain-structures
Links hier, en kan me in geen enkele formulering van je vinden...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 6 oktober 2017 @ 23:55:59 #165
224960 highender
Travellin' Light
pi_174246407
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Een dergelijke opvatting vind ik nou niet van intelligentie getuigen.
Eens, het zou de 1ste vraag in een efficiënte IQ test kunnen zijn.
pi_174246858
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 13:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een dergelijke opvatting vind ik nou niet van intelligentie getuigen.
Eens. Beide kanten profileren zich via de extreme uitingen nou niet als zijnde intelligent. Beide kanten neigen ook al vrij snel naar de onderbuik.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_174247433
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:23 schreef Chewie het volgende:
Volgens Wiki is Dawkins sinds mid 2000 een libdem en als ik jouw geraaskal van de afgelopen jaren goed heb gevolgd is dat volgens de klopkoek doctrine niet links maar goed jij bent dan ook de tegenhanger van alt/dom-rechts en het enige wat jij in je reacties aantoont is dat jouw leven 1 groot tranendal is en dat is natuurlijk volgens klopkoekje niet zijn eigen schuld maar van de guur rechtse maatschappij waar volgens klopkoekje vooral Nederland last van schijn te hebben (je zou wat dat betreft zo een kloon kunnen zijn van lambiekje). Daarmee bewijst klopkoekje natuurlijk alleen maar niet zoveel kennis van en ervaring in andere landen te hebben.
Kameraad Klopkoek strooit in zowat elke reactie minimaal 5 links over hoe ongelijk Nederland en de Wereld wel niet is, en hoezeer Nederland "achteruit" gegaan is.
Natuurlijk staat er zowat nooit ook maar de meest basale uitleg of samenvatting bij die linkdumps.

Wat Klopkoekje dan zelf weer doet om Nederland "gelijker" te maken en hoeveel hij zelf bijdraagt aan de samenleving of hoe hij juist profiteert van de welvaartsstaat, daar heeft hij het nooit over :D
pi_174247567
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:23 schreef _--_ het volgende:

[..]

In ieder geval niet conservatief.
Dat conservatief is precies waar gematigdheid vandaan komt. Pas op de plaats, reflectie.

Progressief is onnozel wanbeleid, bezuinigingen, kapotmaken zorg, meer oorlogen, meer irritantiers, pensioenpotten onder corporatief buitenlands beheer, onzichtbare vijanden zoals manmade klimaatverandering, genderneutraliteit, goedkoop orrlogsmaterieel voor doldaten etcetera.
pi_174248898
Simplistische en generaliserende opmerkingen vanuit de onderbuik getuigt niet van een hoge mate aan intelligentie.
pi_174249000
De rest niet gelezen maar dat is valse intelligentie dus eigenlijk domheid. De roze wolk waar menigeen misbruik van maakt.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 05:43:33 #171
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174249162
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 21:09 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens.

<.....>
Mwah. Samenvattend geldt:

Links is opgesloten in een bubble, drammerig en niet rationeel: "Wat Niet Kan, Dat Moet"
Rechts is ruimdenkend, praktisch en logisch: "Wat Kan, Dat Mag"
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174249177
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 05:43 schreef Old_Pal het volgende:
Rechts is ruimdenkend, praktisch en logisch: "Wat Kan, Dat Mag"
"And damn the consequences"
pi_174249179
Ik ben paars half blauw telt dat ook
I will do what i must !!
pi_174249180
Politiek in het algemeen _O- _O- _O-
I will do what i must !!
pi_174249182
Wat is links pro
I will do what i must !!
pi_174249190
Het beste voorbeeld wat ik kan geven dat het allemaal geen fuck uit maakt is de europese unie destijds het gros van de Nederlanders stemden tegen toen is het nog een keer gedaan

en vervolgens er gewoon doorheen gedrukt
I will do what i must !!
pi_174249193
De grote mensen wereld _O- _O- _O- _O- _O-
I will do what i must !!
pi_174249195
I will do what i must !!
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 06:21:39 #179
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174249196
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 05:58 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

"And damn the consequences"
En de consequenties van Gek Links dan?
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174249224
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 06:21 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

En de consequenties van Gek Links dan?
Dat is het grappige: daar maakt links zich heel druk om. Maar toch doen ze telkens weer hetzelfde fout.
Rechts daarentegen heeft schijt aan gevolgen en zal altijd proberen de schuld op een ander te schuiven.
pi_174249704
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 08:22 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat komt omdat er een groot verschil is tussen traditioneel links en modern links en tussen traditioneel atheïstisch en modern atheïstisch.
Dawkins is dus klassiek links (zoals het oorspronkelijk bedoelt was).
pi_174250647
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 08:43 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Dawkins is dus klassiek links (zoals het oorspronkelijk bedoelt was).
Ik weet niet of en hoe progressief Dawkins was over andere onderwerpen. Het enige dat ik weet is dat hij zich bijna zijn hele leven afzette tegen het christendom en daardoor populair was in progressieve kringen maar op het moment dat hij de islam bekritiseerde was hij persona non grata en werd hij de extreemrechtse hoek ingeduwd. Niet dat dat als een verrassing komt, dat zijn we inmiddels wel gewend van de tolerante :') , atheïstische :') , slimme :') progressieven.
https://www.theguardian.c(...)speech-against-islam
pi_174251241
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 06:17 schreef BoonDockSaint het volgende:
Het beste voorbeeld wat ik kan geven dat het allemaal geen fuck uit maakt is de europese unie destijds het gros van de Nederlanders stemden tegen toen is het nog een keer gedaan

en vervolgens er gewoon doorheen gedrukt
Is dit het beste voorbeeld van een domme rechtse opmerking?
Dan kan ik het wel plaatsen. Er is zoveel onwetendheid over dit soort onderwerpen.
pi_174251276
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 10:00 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik weet niet of en hoe progressief Dawkins was over andere onderwerpen. Het enige dat ik weet is dat hij zich bijna zijn hele leven afzette tegen het christendom en daardoor populair was in progressieve kringen maar op het moment dat hij de islam bekritiseerde was hij persona non grata en werd hij de extreemrechtse hoek ingeduwd. Niet dat dat als een verrassing komt, dat zijn we inmiddels wel gewend van de tolerante :') , atheïstische :') , slimme :') progressieven.
https://www.theguardian.c(...)speech-against-islam
Als het allemaal zo'n drama is, waarom heeft rechts dan zoveel van links overgenomen?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:22:41 #186
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174251730
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 06:39 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dat is het grappige: daar maakt links zich heel druk om. Maar toch doen ze telkens weer hetzelfde fout.
Rechts daarentegen heeft schijt aan gevolgen en zal altijd proberen de schuld op een ander te schuiven.
O, ik wist niet dat Kim Jong-un, Pol-Pot, Mao Zedong en Stalin nadachten over de gevolgen van hun beleid? Kennelijk zijn linkse leiders dus echt achterlijk.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174251840
quote:
3s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 06:17 schreef BoonDockSaint het volgende:
Het beste voorbeeld wat ik kan geven dat het allemaal geen fuck uit maakt is de europese unie destijds het gros van de Nederlanders stemden tegen toen is het nog een keer gedaan

en vervolgens er gewoon doorheen gedrukt
Tja, je had al vanaf eind jaren '90 een correctief referendum kunnen hebben, maar dat is de bevolking door de neus geboord door conservatief christelijk en Wiegel. De linkse partijen stemden allemaal voor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:49:24 #188
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174253044
Toen was D66 nog zogenaamd anti-establishment en lekker links. Tegenwoordig enkel een sloopkogel voor Global Corporate Inc en helpen ze graag hun eigen referenda en gewenste openbare hoorzittingen om zeep. Het raadgevende referenda gaat weer de prullenbak in, want oei, de bevolking zou zich eens tegen het koningshuis kunnen keren.

Net zo een waardeloze flutpartij als de LibDems, die de helft van de Britse studenten naar een persoonlijk faillissement hebben geholpen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 13:39:12 #189
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174253812
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 12:49 schreef Klopkoek het volgende:
Toen was D66 nog zogenaamd anti-establishment en lekker links. Tegenwoordig enkel een sloopkogel voor Global Corporate Inc en helpen ze graag hun eigen referenda en gewenste openbare hoorzittingen om zeep. Het raadgevende referenda gaat weer de prullenbak in, want oei, de bevolking zou zich eens tegen het koningshuis kunnen keren.

Net zo een waardeloze flutpartij als de LibDems, die de helft van de Britse studenten naar een persoonlijk faillissement hebben geholpen
Het (raadgevend) referendum is een monster. Allerlei dubieuze figuren met dubbele agenda's zien dan hun kans schoon om onrust te zaaien onder het boze en ontevreden deel der bevolking.. Zo'n plebejer als Jan Roos bijvoorbeeld, dat was echt verschrikkelijk. Ik ben blij dat het referendum op de schroothoop der parlementaire geschiedenis wordt gestort.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174254144
Hahah, ik moest hard lachen om de topic titel.

Rechts is sinds het einde van de koude oorlog in opmars en links brokkelt dagelijks verder af tot een klein groepje gelijkgestemden.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:09:48 #191
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174255444
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:56 schreef Nintex het volgende:
Hahah, ik moest hard lachen om de topic titel.

Rechts is sinds het einde van de koude oorlog in opmars en links brokkelt dagelijks verder af tot een klein groepje gelijkgestemden.
Het ontbreekt nog aan een rechtse John Lennon.

All we are saying is give hate a chance.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 15:11:19 #192
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174255480
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:39 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Het (raadgevend) referendum is een monster. Allerlei dubieuze figuren met dubbele agenda's zien dan hun kans schoon om onrust te zaaien onder het boze en ontevreden deel der bevolking.. Zo'n plebejer als Jan Roos bijvoorbeeld, dat was echt verschrikkelijk. Ik ben blij dat het referendum op de schroothoop der parlementaire geschiedenis wordt gestort.
En wat gebeurt er zonder referendum en met een zwaar gemankeerde democratie? De wereldeconomie naar de afgrond en 800 miljard door de plee, plus 300 miljard per jaar sinds 2008 (volgens IMF).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174264386
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 13:39 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Het (raadgevend) referendum is een monster. Allerlei dubieuze figuren met dubbele agenda's zien dan hun kans schoon om onrust te zaaien onder het boze en ontevreden deel der bevolking.. Zo'n plebejer als Jan Roos bijvoorbeeld, dat was echt verschrikkelijk. Ik ben blij dat het referendum op de schroothoop der parlementaire geschiedenis wordt gestort.
Jan Roos is een lolbroek die zichzelf enorm heeft overschat. Je geeft echter geen enkel inhoudelijk argument tegen referenda, bindend of raadgevend.

Het is wel tekenend dat het telkens de conservatieven zijn die parlementaire hervormingen tegenhouden. Dit deden ze al rondom de invoering van het algemeen kiesrecht. Wat betreft D66, die partij kun je beter opheffen of geruisloos in de VVD opnemen. Alle eigenheid is daar weg.

Pechtold: "Ik heb de documentatie rondom het Oekraïneverdrag niet gelezen maar stem sowieso voor." Een parlementariër-onwaardig zo'n uitspraak. Het idee dat het parlement gevuld is met mensen die significant intelligenter zijn dan de rest van de bevolking is een stelling die nog nooit is bewezen.

Het is allemaal angst voor meer macht aan de burgers. Het treurige is dat juist partijen die voorheen vooraan stonden om burgerrechten te bevechten nu ook vervallen zijn in de zucht naar macht. In dit referendum-vraagstuk moet ook de PvdA zich diep schamen gezien haar geschiedenis.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:00:03 #194
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174264565
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:54 schreef Oostwoud het volgende:
In dit referendum-vraagstuk moet ook de PvdA zich diep schamen gezien haar geschiedenis.
Hier is het echter de partijtop die nog steeds achter referenda staat.

Zo iemand als Spekman was er ontstemd over dat een kleine meerderheid van de leden tegen de referenda keerden.

Hierbij moet bedacht worden dat steeds minder Nederlanders lid van een grote partij zijn. Slechts 200000 Nederlanders vormen de totale vijver. Ook dat is een bron achter de 'verrechtsing' en elitesering ipv democratische volksbewegingen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174265386
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:54 schreef Oostwoud het volgende:
Het idee dat het parlement gevuld is met mensen die significant intelligenter zijn dan de rest van de bevolking is een stelling die nog nooit is bewezen.
Jawel. Tijdens een economische seminar aan de Erasmus Universiteit las ik in een peer-reviewed journal een paper van een Zweedse econoom die de heerlijk rijke Zweedse data (in Zweden kan je van elk individu achterhalen wat zijn baan is en wat deze persoon op iq-testen etc. heeft gescoord) heeft geütiliseerd om onder andere te bewijzen dat politici gemiddeld genomen significant slimmer zijn dan niet-politici. Uw stelling is onwaar. Rest van de post snijdt overigens ook geen hout, maar dat laat ik nu even voor wat het is.

Edit: gevonden, het betreft Dal Bó, E., F. Finan, O. Folke et al. (2017) Who becomes a politician? NBER Working Paper, 23120. Nog een working paper dus, dat had ik verkeerd onthouden. Maar alsnog.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kaas- op 07-10-2017 21:35:38 ]
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:32:05 #196
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174265745
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 20:54 schreef Oostwoud het volgende:

Je geeft echter geen enkel inhoudelijk argument tegen referenda, bindend of raadgevend.
Doe ik wel.

1) Referenda kunnen worden gekaapt door figuren met een verborgen agenda. Jan Roos was zo'n griezel.
2) Het klootjesvolk (waartoe ik ook behoor) weet iha te weinig van het te referenderen issue. Het is vaak te complex om alleen met Voor of Tegen te beoordelen. Neem het VK en de Brexit: wisten de kiezers veel dat hun politici met leugens propaganda voerden voor de Brexit. Zij dachten gewoon 'het zal wel'. Emoties voeren de boventoon bij een referendum, niet een afgewogen, rationele keuze.

Laat politici maar bepalen wat goed voor het land is en geen volksmenners als Jan Roos en Boris Johnson die het 'domme volk' trachten te bewerken.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:36:10 #197
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174265892
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:32 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Doe ik wel.

1) Referenda kunnen worden gekaapt door figuren met een verborgen agenda. Jan Roos was zo'n griezel.
2) Het klootjesvolk (waartoe ik ook behoor) weet iha te weinig van het te referenderen issue. Het is vaak te complex om alleen met Voor of Tegen te beoordelen. Neem het VK en de Brexit: wisten de kiezers veel dat hun politici met leugens propaganda voerden voor de Brexit. Zij dachten gewoon 'het zal wel'. Emoties voeren de boventoon bij een referendum, niet een afgewogen, rationele keuze.

Laat politici maar bepalen wat goed voor het land is en geen volksmenners als Jan Roos en Boris Johnson die het 'domme volk' trachten te bewerken.
De truuk is dus om het volk beter op te leiden. Iets wat men de afgelopen 30 jaar heeft nagelaten. Zoals ik al vaker heb gezegd zie je dat het sterkst bij een volkssport als voetbal, en wat voor types in Oranje spelen. In plaats daarvan gaan we langzamerhand richting de Engelse chavs toe.

Verder heb je niets aan slimme politici wanneer steeds meer beslissingsmacht is afgestoten. Jan Terlouw zegt terecht dat het primaat niet meer bij de politici ligt. Het primaat ligt bij lieden die 1000 miljard door de plee spoelen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174266427
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:32 schreef Old_Pal het volgende:
Doe ik wel.

1) Referenda kunnen worden gekaapt door figuren met een verborgen agenda. Jan Roos was zo'n griezel.
2) Het klootjesvolk (waartoe ik ook behoor) weet iha te weinig van het te referenderen issue. Het is vaak te complex om alleen met Voor of Tegen te beoordelen. Neem het VK en de Brexit: wisten de kiezers veel dat hun politici met leugens propaganda voerden voor de Brexit. Zij dachten gewoon 'het zal wel'. Emoties voeren de boventoon bij een referendum, niet een afgewogen, rationele keuze.
En bij het voorkamp bij het Oekraine referendum was iedereen wel lekker objectief en werd er geen propaganda gevoerd ?
"Het is slechts een handelsakkoord"
"Het is goed voor de economie" , dat de Nederlandse handel met economie geen ruk voorstelt en dat de Nederlanders die al handelden met Oekraine daar helemaal geen verdrag voor nodig hadden, dat werd maar niet verteld.

Nadat Nederland "Nee" had gestemd was het blijkbaar toch niet een simpel handelsverdrag maar zou het volgens Rutte "geopolitieke gevolgen" hebben als Nederland niet ratificeerde 8)7
Vacuumbommen werden er zelfs bijgehaald 8)7
quote:
Laat politici maar bepalen wat goed voor het land is en geen volksmenners als Jan Roos en Boris Johnson die het 'domme volk' trachten te bewerken.
Ja want met politici aan het roer hebben we al eeuwen geen oorlog meer gehad.

Oh, wacht..... :|W
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:16:44 #199
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174267412
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 15:31 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Japan heeft nog heel wat militaristische trekjes, die in alle hoeken van de samenleving zijn terug te vinden. Dat uit zich in ongezond nationalisme, maar ook in de meest veilige en misschien zelfs meest saamhorige samenleving ter wereld. Ook dat laatste heeft een nadeel. Van politieke oppositie geen sprake, en de meeste Japanse organisaties zitten daardoor muurvast, want iedereen wil het vooral met elkaar eens zijn.

Wat betreft het egalitaire van de samenleving: ja, Japan is enorm egalitair. Het (cultureel)verheffen van de Japanse Tokkie staat centraal in de samenleving, waardoor zowel rijk als arm zich weet te gedragen, en criminaliteit nauwelijks bestaat. Andersom zal een Japanse captain of industry het moeten doen met een fooi, en betaal je je al snel blauw aan pensioenafdracht, belastingen en ziektekostenverzekering zodra je 2x modaal of meer verdient. En weet je wat, als libertaire kapitalist heb ik er vrede mee, want - ondanks alle economische problemen - zie ik dat die investeringen in de bevolking hun vruchten afwerpen. Iedereen doet mee. Heel wat anders dan in Nederland, waar je ondanks een effectieve belastingdruk van meer dan 30% nog steeds een klap voor je harses kunt verwachten als je de verkeerde Tokkie tegenkomt.
En nog iets Lyrebird: dat wonen en vooral huren zo duur is komt toch echt door rechtse schaarste politiek.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174267669
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 11:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Tja, je had al vanaf eind jaren '90 een correctief referendum kunnen hebben, maar dat is de bevolking door de neus geboord door conservatief christelijk en Wiegel. De linkse partijen stemden allemaal voor.
Pechtold meende niets van zijn pro-referendum geroep getuige de speech van Bosma/pVV afgelopen week. En Groenlinks meende er zotezien ook 0 van. Allemaal links.

Alleen SP was echt voor, en nogsteeds. pvdDieren weet ik niet. Die willen ook stemrecht voor dieren volgens mij dus die neem ik niet serieus.
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:29:59 #201
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174267978
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:22 schreef Tamabralski het volgende:

[..]
Die willen ook stemrecht voor dieren volgens mij dus die neem ik niet serieus.
Nonsens. Helemaal op niets gebaseerd. De dag dat de VVD gaat proberen het algemeen kiesrecht op te heffen, na de gewenste ver-tokkiesering en onrendabelen explosie, is nog dichterbij dan dat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174268465
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:16 schreef Klopkoek het volgende:
En nog iets Lyrebird: dat wonen en vooral huren zo duur is komt toch echt door rechtse schaarste politiek.
We weten inmiddels wel dat volgens jou alles de schuld van rechts is, maar leg eens uit hoe rechts blijkbaar ook hiervoor verantwoordelijk is ?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 22:52:53 #203
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174268808
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:41 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

We weten inmiddels wel dat volgens jou alles de schuld van rechts is, maar leg eens uit hoe rechts blijkbaar ook hiervoor verantwoordelijk is ?
Omdat zij aan de macht zijn en belangen hierbij hebben. Banken willen schaarste. Makelaars willen schaarste.

Verder is in geen één van de 'linkse' of progressieve landen in het Westen wonen duur.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174268909
Omdat zij aan de macht zijn en belangen hierbij hebben. Banken willen schaarste.[/quote]Ik geef toe dat PvdA tegenwoordig een marginale partij is, maar dit is toch decennia lang niet zo geweest.

Dus om te stellen dat rechts aan de macht is, dat is wel wat overdreven.
Ruimtelijke ordening en grondpolitiek wordt ook vaak op provincie en gemeente niveau bepaald waar links nog wel aardig vertegenwoordigd is.
quote:
Verder is in geen één van de 'linkse' of progressieve landen in het Westen wonen duur.
En welke "linkse of progressieve" Westerse landen bedoel je daarmee ?

En wie zegt dat dit door het beleid van "links" in die landen komt ?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:12:29 #205
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174269395
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:55 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik geef toe dat PvdA tegenwoordig een marginale partij is, maar dit is toch decennia lang niet zo geweest.

Dus om te stellen dat rechts aan de macht is, dat is wel wat overdreven.
Ruimtelijke ordening en grondpolitiek wordt ook vaak op provincie en gemeente niveau bepaald waar links nog wel aardig vertegenwoordigd is.

[..]

En welke "linkse of progressieve" Westerse landen bedoel je daarmee ?

En wie zegt dat dit door het beleid van "links" in die landen komt ?
Op alle punten zit je fout. Een hele prestatie
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:25:17 #206
8369 speknek
Another day another slay
pi_174269722
Ik denk niet dat het per se links of rechts is. Niet in de klassieke zin in ieder geval. In enige mate sociaal of liberaal zijn is afhankelijk van morele blik, inschatting op de toekomst of simpelweg perceptie van zelfcompetentie.

Het zit hem denk ik meer in reactionair versus prospectief. Reactionair is op onderbuik baseren en niet vooruit kunnen kijken. Dat zat redelijk verdeeld over de uitersten van links en rechts, maar sinds Wilders effectief de reactionaire linksen heeft weggekaapt naar zijn partij door te veinzen zich in te zetten voor de gewone man, vinden we inmiddels vrijwel alle reactionairen op rechts. Dat vertekent het beeld.

Als gematigd rechts persoon heb ik daar ook last van. Zoveel rechtsen zijn zich gaan vereenzelvigen met een reactionaire hufter zijn, dat ik me inmiddels een stuk prettiger voel om me met linksen te omringen. Ookal ben ik verder gewoon liberaal en heb ik een broertje dood aan de sociaal democratie.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174269868
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:12 schreef Klopkoek het volgende:
Op alle punten zit je fout. Een hele prestatie
:') Weer een volwassen reactie van kameraad Klopkoek 8)7

Kun je deze vragen nog beantwoorden in deze post:
En welke "linkse of progressieve" Westerse landen bedoel je daarmee ?

En wie zegt dat dit door het beleid van "links" in die landen komt ?
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:36:24 #208
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174269969
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:') Weer een volwassen reactie van kameraad Klopkoek 8)7

Kun je deze vragen nog beantwoorden in deze post:
En welke "linkse of progressieve" Westerse landen bedoel je daarmee ?

En wie zegt dat dit door het beleid van "links" in die landen komt ?
Ja, het ligt aan de marsmannetjes en natuurlijk niet aan de wetgeving die sociaal democratische landen voeren. Bijvoorbeeld ten aanzien van kraken of leegstand/verloedering belasten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:41:10 #209
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174270058
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:25 schreef speknek het volgende:
Ik denk niet dat het per se links of rechts is. Niet in de klassieke zin in ieder geval. In enige mate sociaal of liberaal zijn is afhankelijk van morele blik, inschatting op de toekomst of simpelweg perceptie van zelfcompetentie.

Het zit hem denk ik meer in reactionair versus prospectief. Reactionair is op onderbuik baseren en niet vooruit kunnen kijken. Dat zat redelijk verdeeld over de uitersten van links en rechts, maar sinds Wilders effectief de reactionaire linksen heeft weggekaapt naar zijn partij door te veinzen zich in te zetten voor de gewone man, vinden we inmiddels vrijwel alle reactionairen op rechts. Dat vertekent het beeld.

Als gematigd rechts persoon heb ik daar ook last van. Zoveel rechtsen zijn zich gaan vereenzelvigen met een reactionaire hufter zijn, dat ik me inmiddels een stuk prettiger voel om me met linksen te omringen. Ookal ben ik verder gewoon liberaal en heb ik een broertje dood aan de sociaal democratie.
Er bestaat niet zoiets als reactionair links. Dat is in westerse context een contradictie.

Het is aan links te danken dat het kleine Nederland op een gegeven moment niet meer 25 jaar achter liep door verstarring en onderbenutting van talent, zoals Heinrich Heine zei midden 19e eeuw.

Verder is liberaal vooral een hipster label. Lekker neerkijken op Tokkies die jezelf hebt gecreëerd (in vergelijking met de jaren 70, en wie er toen voetballers en muzikanten waren).
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:43:03 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_174270095
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:41 schreef Klopkoek het volgende:

Er bestaat niet zoiets als reactionair links.

Verder is liberaal vooral een hipster label.
👏
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_174270155
Welk talent wordt eigenlijk benut met de hele dag een beetje thuiszitten en googelen?
pi_174270159
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:36 schreef Klopkoek het volgende:
Ja, het ligt aan de marsmannetjes en natuurlijk niet aan de wetgeving die sociaal democratische landen voeren. Bijvoorbeeld ten aanzien van kraken of leegstand/verloedering belasten.
:') Geef nu eens antwoord op de vraag, welke landen zijn dat ?
pi_174270329
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:22 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Pechtold meende niets van zijn pro-referendum geroep getuige de speech van Bosma/pVV afgelopen week. En Groenlinks meende er zotezien ook 0 van. Allemaal links.

Alleen SP was echt voor, en nogsteeds. pvdDieren weet ik niet. Die willen ook stemrecht voor dieren volgens mij dus die neem ik niet serieus.
Wat begreep je precies niet aan eind jaren '90?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 23:56:39 #214
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174270337
quote:
6s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:45 schreef Kaas- het volgende:
Welk talent wordt eigenlijk benut met de hele dag een beetje thuiszitten en googelen?
Dito voor dwangarbeid, massa vervuiling plus tekortkomingen maskeren met geplande bubbels en crisissen. De mentaliteit van Afrikaanse warlords.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  zondag 8 oktober 2017 @ 00:02:34 #215
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174270432
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:46 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:') Geef nu eens antwoord op de vraag, welke landen zijn dat ?
Je ziet dat zelfs binnen federaties optreden. Texas staat in de VS op één bijvoorbeeld, als 'most overvalued'

https://www.forbes.com/si(...)in-america-2017/amp/

Is dat raar? Nee.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174270554
Tja, je kunt ook gewoon alle voorschriften achterwege laten zoals Houston, maar dan heeft zo'n orkaan weer vervelende effecten.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_174271242
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:15 schreef _--_ het volgende:
Laten we het nu niet ontkennen, we weten allemaal dat in het algemeen mensen die links/progressief (in uiterste vormen rechts/pro) zijn intelligenter overkomen en zijn dan mensen die conservatief zijn. Als je mensen vraagt waaraan ze denken bij pvv-stemmers beelden ze zich vooral een tokkie domblondje in. PVV heeft tering veel zetels gehaald. Heb jij ooit van een stemmer een geldige standpunt gehoord? Nee, natuurlijk niet. ze komen steeds weer met het zelfde liedje...
dat komt omdat rechtse sukkeltjes vooral met de onderbuik praten (zie de reacties bij een willekeurig bericht op de fp als voorbeeld) terwijl linkse rakkers eerst nadenken voordat ze wat zeggen.
  zondag 8 oktober 2017 @ 09:54:25 #218
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174275108
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:08 schreef Monolith het volgende:
Tja, je kunt ook gewoon alle voorschriften achterwege laten zoals Houston, maar dan heeft zo'n orkaan weer vervelende effecten.
Houston ligt in 'land of the free' Texas. Kun je na gaan. Je betaalt je blauw aan behuizing en de kwaliteit eisen zijn laag.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174278403
Die leerlingen bij jou op school zijn links omdat het niet policor is als je vvd of pvv of fvd ofzo zou stemmen bij die scholierenverkiezingen. Ze zijn bang dat mensen ze dan niet meer mogen omdat ze wat rechtser georienteerd zijn. Is bij mij op school niet anders.

Deel van je verhaal is waar. Echter stemmen ook veel hoogopgeleide mensen op de VVD of FvD.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 13:21:47 ]
pi_174278449
quote:
0s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:21 schreef wielrennerdt het volgende:

Deel van je verhaal is waar. Echter stemmen ook veel hoogopgeleide mensen op de VVD of FvD.
Op de VVD kan ik me voorstellen. Maar waarom zou je met enige serieuze opleiding in hemelsnaam serieus overwegen om FvD te stemmen? Dat is gewoon Wilders-light.
pi_174278690
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op de VVD kan ik me voorstellen. Maar waarom zou je met enige serieuze opleiding in hemelsnaam serieus overwegen om FvD te stemmen? Dat is gewoon Wilders-light.
Dat begrijp ik ook niet.
pi_174278946
quote:
9s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:40 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Leuk onderbuik-topic zonder enige onderbouwing.

Hier TS, eat your heart out:

PVV populairst onder hoger opgeleiden
Dat onderzoek deugde van geen kanten (http://stukroodvlees.nl/r(...)elaas-gretig-aftrek/).

Maar wel leuk dat je TS' beeld over domrechtse tokkies weer eens bevestigd.
pi_174279760
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:21 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Of gematigd rechts. Maar gematigd is het kernwoord.
https://en.wikipedia.org/wiki/Argument_to_moderation
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:19:17 #224
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174281416
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:52 schreef Klopkoek het volgende:

Omdat zij aan de macht zijn en belangen hierbij hebben. Banken willen schaarste. Makelaars willen schaarste.

Verder is in geen één van de 'linkse' of progressieve landen in het Westen wonen duur.
kuchekuchebevolkingsdichtheidheeftzekergeenenkeleinvloedkuchekuche
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 8 oktober 2017 @ 16:23:31 #225
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174281487
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 13:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Op de VVD kan ik me voorstellen. Maar waarom zou je met enige serieuze opleiding in hemelsnaam serieus overwegen om FvD te stemmen? Dat is gewoon Wilders-light.
Welke delen van hun programma zijn gelijk aan die van de PVV, dan?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:05:29 #226
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_174285531
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alleen untermenschen zoals jij ontkennen dat het kapitalisme absoluut en relatief meer doden heeft veroorzaakt. Drie keer raden in welke landen dat het minst gebeurd...
China: net geen 100 miljoen Rusland: tientallen miljoenen. Genocides in het Ottomaanse rijk, Oost Timor, Bangladesh, de islamitische onderwerping van wat nu India/Pakistan/Afghanistan is was iets van 80 miljoen doden en Cambodja. Allemaal geen kapitalistische landen. Nazi-Duitsland noemde zichzelf nationaalsocialistisch en zag Wall Street met Joden als een kapitalistisch monster wat vernietigd moet worden.
Kapitalistische landen zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling van medische wetenschappen die levens redde, ook in niet-kapitalistische landen, en maakt de kapitalistische landen verantwoordelijk voor miljoenen/miljarden? geredde levens.

Hebzucht was ook iets waar kapitalistische af en toe last van hadden. Zoals meedoen met de al bestaande slavernij. Kapitalistische landen schaften dit af.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_174285547
Heeft TS hier ook bronnen voor?
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:44:15 #228
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_174286621
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Heeft TS hier ook bronnen voor?
Doden door islam: https://www.politicalislam.com/tears-of-jihad/
Persoonlijk denk ik dat dit een te lage schatting is. Eerwraakslachtoffers en gedood worden door sharia-bepalingen zijn net zo goed doden door islam.

De prestaties van communisme : https://en.wikipedia.org/(...)er_Communist_regimes

Links iha dweepte vroeger met de zegeningen van het communisme, en willen nu niks weten over de achterlijkheid van islam, en stellen nu dat de fricties met islam in het westen vooral de schuld zijn van rechtse media, NL bekrompenheid en natuurlijk de uitlatingen van Wilders, Fortuyn en Baudet.
Bizar, gemiddeld links had/heeft sympathie voor Communisme en islam- en vinden zichzelf slimmer dan de gemiddelde rechtse mens.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
  zondag 8 oktober 2017 @ 20:47:27 #229
468509 _--_
In varietate concordia
pi_174286746
quote:
10s.gif Op zondag 8 oktober 2017 20:06 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Heeft TS hier ook bronnen voor?
Ja, heb ik gestuurd. moet je even uitpluizen in dit topic :P
Crack the following and we will get back to you: !1!llssod000;;
pi_174287031
Factoren van invloed:
Persoonlijkheidscategorieën <-> ideologische overtuigingen
Socio-economische omstandigheden
Semantiek links/rechts/conservatief/progressief
Dominante cultuur (academie, politiek, kunst, literatuur)
Leeftijd en geslacht

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 20:56:48 ]
pi_174288377
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:42 schreef wazzbeer het volgende:
hoogopgeleiden zijn over het algemeen eerder zware ideologen en veel bezig met hun status waardoor ze idealisme nastreven in plaats van realisme. dan kom je sneller bij links uit.

lager opgeleiden bekijken de wereld meer van zaak naar zaak en maken zich minder zorgen over status waardoor ze veel thema's correcter beoordelen. dan kom je bij de PVV uit.
:')
  zondag 8 oktober 2017 @ 21:42:47 #232
132458 noescom
Libertariër
pi_174288780
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 oktober 2017 10:41 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Alleen untermenschen zoals jij ontkennen dat het kapitalisme absoluut en relatief meer doden heeft veroorzaakt. Drie keer raden in welke landen dat het minst gebeurd...
Systemen veroorzaken geen doden. Dat doen mensen.
  maandag 9 oktober 2017 @ 07:56:08 #233
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_174294019
Als er 1 organisme is wat dom, hypocriet en achterlijk is dan is het wel de progressief. Ze kijken alle problemen weg die niet in hun perfecte sprookjeswereld passen, ze redeneren achterstevoren, ze draaien 180 graden als het ze uitkomt. Ik zou inmiddels een boek kunnen vullen met idiote beweringen van progressieven.
pi_174294399
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:43 schreef speknek het volgende:

[..]

👏
Klopkoek toont even aan dat ook niet iedereen aan de linkerkant prettig in de omgang is, al denk ik dat klopkoek ook weinig vrienden ter linkerzijde heeft aangezien zijn interpretatie van links nogal bijzonder is.
pi_174294897
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 09:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Houston ligt in 'land of the free' Texas. Kun je na gaan. Je betaalt je blauw aan behuizing en de kwaliteit eisen zijn laag.
Hoe kom je erbij dat Houston duur is? Volgens mij is het van de grote stedelijke agglomeraties zo ongeveer de goedkoopste.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 9 oktober 2017 @ 09:47:43 #236
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174295006
Waarom die persoonlijke aanvallen op Klopkoek? Zijn mens- en wereldbeeld is volkomen bezopen maar ik vind zijn bijdragen wel vermakelijk.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 9 oktober 2017 @ 09:48:45 #237
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174295025
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:47 schreef Old_Pal het volgende:
Waarom die persoonlijke aanvallen op Klopkoek? Zijn mens- en wereldbeeld is volkomen bezopen maar ik vind zijn bijdragen wel vermakelijk.
Omdat meneer het zelf ook persoonlijk maakt, waarschijnlijk. Enfin, niet iets om hier te bespreken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 12:39:01 #238
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174298512
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 00:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je ziet dat zelfs binnen federaties optreden. Texas staat in de VS op één bijvoorbeeld, als 'most overvalued'

https://www.forbes.com/si(...)in-america-2017/amp/

Is dat raar? Nee.
En als je wat verder leest over de materie dan kom je er achter dat Texas nu door het bedrijfsleven als negatief gezien word. Met name omdat (fake) small government ideologie boven goed regeren en vooruitzien gesteld word.

Het is allemaal niet zo simpel, met andere woorden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 9 oktober 2017 @ 13:03:28 #239
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_174299030
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:48 schreef Euribob het volgende:

[..]

Omdat meneer het zelf ook persoonlijk maakt, waarschijnlijk. Enfin, niet iets om hier te bespreken.
En nog even een herhaling..
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_174302287
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:47 schreef Old_Pal het volgende:
Waarom die persoonlijke aanvallen op Klopkoek? Zijn mens- en wereldbeeld is volkomen bezopen maar ik vind zijn bijdragen wel vermakelijk.
Nah, iedereen die het niet met je eens is uitmaken voor nazi en racist maakt je ook niet echt populair natuurlijk ;)
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:43:33 #241
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174302486
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:34 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nah, iedereen die het niet met je eens is uitmaken voor nazi en racist maakt je ook niet echt populair natuurlijk ;)
Tijger_M is het vaak met mij oneens en doet zonder uitzondering altijd akelig tegen mij (zelfs wanneer ik fatsoenlijk reageer) maar heb ik nog nooit voor racist of nazi uitgemaakt.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:52:57 #242
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_174302700
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 09:47 schreef Old_Pal het volgende:
Waarom die persoonlijke aanvallen op Klopkoek? Zijn mens- en wereldbeeld is volkomen bezopen maar ik vind zijn bijdragen wel vermakelijk.
Omdat zijn mens- en wereldbeeld helemaal niet zo bezopen is en het establishment in de verdediging schiet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator maandag 9 oktober 2017 @ 16:06:06 #243
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174302978
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat zijn mens- en wereldbeeld helemaal niet zo bezopen is en het establishment in de verdediging schiet.
Ach, wat leuk, ik val onder het establishment :)

Mijn dag is weer helemaal goed!
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174302991
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat zijn mens- en wereldbeeld helemaal niet zo bezopen is en het establishment in de verdediging schiet.
Als zijn mens en wereldbeeld nuchter zouden zijn dan zou klopkoekje toch prima in staat moeten zijn om te onderbouwen waarom hij iemand een racist of untermensch noemt?
pi_174303642
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat zijn mens- en wereldbeeld helemaal niet zo bezopen is en het establishment in de verdediging schiet.
Wat deze man zegt.
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:12:12 #246
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174306845
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 23:31 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

:') Weer een volwassen reactie van kameraad Klopkoek 8)7

Kun je deze vragen nog beantwoorden in deze post:
En welke "linkse of progressieve" Westerse landen bedoel je daarmee ?

En wie zegt dat dit door het beleid van "links" in die landen komt ?
In Groot Brittannië heeft 0.6% van de bevolking 75% van het land in handen. Die kunnen dus spelen met schaarste en prijzen van wonen.

Zoals de New Statesman zegt wordt de bevolking daar eveneens door de media gemanipuleerd met "dichtbevolkt land blabla". Onzin. Slechts 10% van het land is bebouwd. Er is EU subsidie op braakliggend grond en landbouwgrond. Die overige 90% wordt niet gebruikt omdat men belang heeft bij schaarste.

Dat is bij andere 'rechtse' landen net zo.

In Nederland is het echter allemaal nog meer een mysterie dan Groot Brittannië sinds de VVD zo slim is geweest om het kadaster te privatiseren. Met kadasterfraude tot gevolg, in de VS zelfs op grote schaal door de machtigen (o.a. MERS). Dat gepraat over 'eigendomsrecht is heilig' is holle retoriek voor de bühne. Republikeinen en consorten zijn groot benutters van "eminent domain", en vraag eens aan een Irakees onder de schoorsteen van Shell of zijn eigendomsrecht werd gerespecteerd.

En altijd kom jij maar aanzetten met Noord Korea en Cuba. Leuk. Maar dat is niet hoe sociaal-democratie in westerse context eruit ziet. Feodalisme in Russische context was eveneens tien keer beestachtiger.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174306885
Het Nederlandse kadaster is helemaal niet geprivatiseerd. En je kan zonder veel problemen per perceel het eigendom opvragen, kost je natuurlijk wel wat aar beweren dat het een misterie is, is echt compleet zot _O-
pi_174307127
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:14 schreef 99.999 het volgende:
Het Nederlandse kadaster is helemaal niet geprivatiseerd. En je kan zonder veel problemen per perceel het eigendom opvragen, kost je natuurlijk wel wat aar beweren dat het een misterie is, is echt compleet zot _O-
Ik vind het echt een wonder dat er nog mensen met klopkoek in discussie gaan.
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:30:08 #249
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174307192
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:12 schreef Klopkoek het volgende:

..... In Nederland is het echter allemaal nog meer een mysterie dan Groot Brittannië sinds de VVD zo slim is geweest om het kadaster te privatiseren. Met kadasterfraude tot gevolg, .....
Wat ben je toch een heerlijke fantast. :)
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:35:07 #250
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174307312
quote:
10s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:26 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ik vind het echt een wonder dat er nog mensen met klopkoek in discussie gaan.
Dit is de zoveelste sinistere en onoprechte discussie tactiek door het macchiavellistische kliekje;

Het kadaster is dus wel geprivatiseerd.

http://lmgtfy.com/?q=Kadaster+geprivatiseerd

Ook zijn er wel degelijk problemen met de inventarisatie, zoals uitvoerig neergeschreven door nota bene de SP in hun woningnood rapportje.

Zelfs in het Verenigd Koninkrijk weten ze beter welk percentage van de bevolking wat in handen heeft.
In Nederland weten we hoofdzakelijk alleen dat veel huiseigenaren in de illusie verkeren een eigen huis te bezitten :)

Bevolkingsdichtheid, bevolkingsaantallen, "de migrantuh pikken onze woningen in"... allemaal onvolledig of onjuist geleuter. De grootste bron en belangen achter schaarste worden zelden genoemd. En het huidige Amsterdam? Doet daar vrolijk aan mee door erfpacht af te schaffen.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:37:47 #251
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174307376
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:30 schreef Old_Pal het volgende:

[..]

Wat ben je toch een heerlijke fantast. :)
En jij een schizofrene aap door PvdA de stemmen en anderzijds continu te foeteren op links.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174307479
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit is de zoveelste sinistere en onoprechte discussie tactiek door het macchiavellistische kliekje;

Het kadaster is dus wel geprivatiseerd.

http://lmgtfy.com/?q=Kadaster+geprivatiseerd

Al in de eerste inhoudelijke hit (en de meeste volgende).

quote:
13 jan. 1996 · Allereerst is het kadaster niet geprivatiseerd, maar van een nogal verwaarloosd ministerie-onderdeel
Het Kadaster is een Zelfstandig Bestuursorgaan geworden. Net als bijvoorbeeld het COA, de RDW en Staatsbosbeheer. Dat is echt iets anders dan privatiseren. Je zit dus wederom fout met je claim.

quote:
Ook zijn er wel degelijk problemen met de inventarisatie, zoals uitvoerig neergeschreven door nota bene de SP in hun woningnood rapportje.

Zelfs in het Verenigd Koninkrijk weten ze beter welk percentage van de bevolking wat in handen heeft.
In Nederland weten we hoofdzakelijk alleen dat veel huiseigenaren in de illusie verkeren een eigen huis te bezitten :)

Bevolkingsdichtheid, bevolkingsaantallen, "de migrantuh pikken onze woningen in"... allemaal onvolledig of onjuist geleuter. De grootste bron en belangen achter schaarste worden zelden genoemd. En het huidige Amsterdam? Doet daar vrolijk aan mee door erfpacht af te schaffen.
Aha, door het bezit te versnipperen concentreert het bezit volgens jou. Wederom geen erg sterk verhaal...
  maandag 9 oktober 2017 @ 18:56:11 #253
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174307884
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Al in de eerste inhoudelijke hit (en de meeste volgende).

[..]

Het Kadaster is een Zelfstandig Bestuursorgaan geworden. Net als bijvoorbeeld het COA, de RDW en Staatsbosbeheer. Dat is echt iets anders dan privatiseren. Je zit dus wederom fout met je claim.

[..]

Aha, door het bezit te versnipperen concentreert het bezit volgens jou. Wederom geen erg sterk verhaal...
Dat staat er niet eens, en bovendien is dat sowieso niet gek. Het bezit en zeggenschap van Vitesse voetbalclub is ook enorm versnipperd, maar uiteindelijk komt het toch allemaal bij één man uit. (of een handjevol mannen, zo u wilt). Versnipperd bezit (en schijnbezit) dat toch heel geconcentreerd is, is helemaal geen contradictie.

Maar goed, dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk. Je kunt de rambam krijgen. Triest dat de Nederlandse 'elite' zich tegenwoordig zo spiegelt aan de knalharde Engelse upper classes met hun welvaart en welzijns vernietigende spelletjes.

De rambam.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174307936
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:12 schreef Klopkoek het volgende:
In Nederland is het echter allemaal nog meer een mysterie dan Groot Brittannië sinds de VVD zo slim is geweest om het kadaster te privatiseren. Met kadasterfraude tot gevolg, in de VS zelfs op grote schaal door de machtigen (o.a. MERS). Dat gepraat over 'eigendomsrecht is heilig' is holle retoriek voor de bühne.
Ja, leuk een warrig verhaal over het kadaster 8)7
Maar wat heeft een organisatie die grond en eigendommen registreert (en dus verder niets bepaald of beleid maakt ofzo) te maken met hoe duur wonen is in Nederland en hoeveel bouwgrond er beschikbaar is ? :?
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:16 schreef Klopkoek het volgende:
En nog iets Lyrebird: dat wonen en vooral huren zo duur is komt toch echt door rechtse schaarste politiek.
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
Verder is in geen één van de 'linkse' of progressieve landen in het Westen wonen duur.
En dan wacht ik nog steeds op het antwoord op deze vraag...... :O

In welkse 'linkse' of progressieve landen in het Westen is wonen niet duur ?
En komt dat ook door 'linkse' of progressieve politiek, of heeft dat andere oorzaken ?
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:35 schreef Klopkoek het volgende:
Ook zijn er wel degelijk problemen met de inventarisatie, zoals uitvoerig neergeschreven door nota bene de SP in hun woningnood rapportje.
Dat heeft natuurlijk meer te maken met de gebruikelijke ICT puinhoop bij (semi)overheids instellingen dan dat er kwade opzet in het spel is.
quote:
Bevolkingsdichtheid, bevolkingsaantallen, "de migrantuh pikken onze woningen in"... allemaal onvolledig of onjuist geleuter.
Oh, al die cijfers van bijvoorbeeld het CBS kloppen ook opeens niet meer ?
Je weet dat al die links en artikelen die jij hier altijd spamt op Fok zich ook bij veel zaken baseren op cijfers van het CBS ?
quote:
En het huidige Amsterdam? Doet daar vrolijk aan mee door erfpacht af te schaffen.
Het zou een keertje tijd worden zeg, eindelijk die flauwekul eraf.
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:01:41 #255
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174308042
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:58 schreef bluemoon23 het volgende:
Het zou een keertje tijd worden zeg, eindelijk die flauwekul eraf.
Deze zogenaamde flauwekul zorgt mooi wel voor goedkoper en beter wonen (en betere stadsplanning). Maarja, we geven gewoon de migrantuh de schuld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174308109
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat staat er niet eens, en bovendien is dat sowieso niet gek. Het bezit en zeggenschap van Vitesse voetbalclub is ook enorm versnipperd, maar uiteindelijk komt het toch allemaal bij één man uit. (of een handjevol mannen, zo u wilt). Versnipperd bezit (en schijnbezit) dat toch heel geconcentreerd is, is helemaal geen contradictie.

Maar goed, dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk. Je kunt de rambam krijgen. Triest dat de Nederlandse 'elite' zich tegenwoordig zo spiegelt aan de knalharde Engelse upper classes met hun welvaart en welzijns vernietigende spelletjes.

De rambam.
Je zat gewoon weer dom te lullen met je uitspraken over het Kadaster. Geef dat dan gewoon toe...
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:05:48 #257
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174308172
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:58 schreef bluemoon23 het volgende:
In welkse 'linkse' of progressieve landen in het Westen is wonen niet duur ?
En komt dat ook door 'linkse' of progressieve politiek, of heeft dat andere oorzaken ?
Ik geef er geen antwoord op vanwege je algehele houding en omdat je het toch sowieso op "andere oorzaken" gaat gooien. Dat staat vast, en dat je die oorzaken (bijvoorbeeld geconcentreerd bezit) gaat loskoppelen van de politiek.

Dat moet jij verder zelf weten, maar ik laat me niet lenen voor dat Johnny en Rijk amateurisme.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:07:36 #258
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174308230
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je zat gewoon weer dom te lullen met je uitspraken over het Kadaster. Geef dat dan gewoon toe...
Tuurlijk, dat ge-emmer over of je het geprivatiseerd of verzelfstandigd moet noemen haalt mijn hele verhaal onderuit.

Rambam.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174308443
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Tuurlijk, dat ge-emmer over of je het geprivatiseerd of verzelfstandigd moet noemen haalt mijn hele verhaal onderuit.

Rambam.
Nogal, als je vol overtuiging roept dat het geprivatiseerd, met allerlei consequenties, is als je is verteld dat het niet klopt met een linkje komt wat je tegendeel bewijst, dan laat dat zien dat je er wederom weinig van begrijpt.
Zeker als je een uitgebreide geschiedenis hebt van claims die niet kloppen...
pi_174308509
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:01 schreef Klopkoek het volgende:
Deze zogenaamde flauwekul zorgt mooi wel voor goedkoper en beter wonen (en betere stadsplanning).
Goedkoper en beter wonen als je erfpacht betaald ? Hoe moet ik dat zien ?
Of bedoel je goedkoper wonen voor het onevenredig grote aantal aan sociale huurders in Amsterdam ?
quote:
Maarja, we geven gewoon de migrantuh de schuld.
Oh, migrantuh leven in een schoenendoos ?
De honderdduizenden die er de afgelopen jaren binnenkwamen (en die we niet nodig hadden) hebben toch ook onderdak gekregen ?
Hoe en door wie dit betaald werd, dat is weer een andere discussie, maar dat kan je echt niet "vergeten" om mee te nemen in een discussie over woningschaarste
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:05 schreef Klopkoek het volgende:
Ik geef er geen antwoord op vanwege je algehele houding en omdat je het toch sowieso op "andere oorzaken" gaat gooien. Dat staat vast, en dat je die oorzaken (bijvoorbeeld geconcentreerd bezit) gaat loskoppelen van de politiek.

Dat moet jij verder zelf weten, maar ik laat me niet lenen voor dat Johnny en Rijk amateurisme.
:') :') Dat is natuurlijk flauw van je, wel beweren dat in 'linkse' en progressieve Westerse landen wonen goedkoper is.
Maar als ik vraag welke landen dat precies zijn dan wordt je opeens persoonlijk en wil je geen antwoord geven ? _O- 8)7
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:18:56 #261
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174308537
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:15 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nogal, als je vol overtuiging roept dat het geprivatiseerd, met allerlei consequenties, is als je is verteld dat het niet klopt met een linkje komt wat je tegendeel bewijst, dan laat dat zien dat je er wederom weinig van begrijpt.
Zeker als je een uitgebreide geschiedenis hebt van claims die niet kloppen...
Allemaal mist en negerend wat de strekking was.

Jij bent gewoon een ongelijkheid vergrotende VVD infiltrant bij GroenLinks.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:21:37 #262
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174308622
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:18 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Goedkoper en beter wonen als je erfpacht betaald ? Hoe moet ik dat zien ?
Of bedoel je goedkoper wonen voor het onevenredig grote aantal aan sociale huurders in Amsterdam ?

[..]

Oh, migrantuh leven in een schoenendoos ?
De honderdduizenden die er de afgelopen jaren binnenkwamen (en die we niet nodig hadden) hebben toch ook onderdak gekregen ?
Hoe en door wie dit betaald werd, dat is weer een andere discussie, maar dat kan je echt niet "vergeten" om mee te nemen in een discussie over woningschaarste

[..]

:') :') Dat is natuurlijk flauw van je, wel beweren dat in 'linkse' en progressieve Westerse landen wonen goedkoper is.
Maar als ik vraag welke landen dat precies zijn dan wordt je opeens persoonlijk en wil je geen antwoord geven ? _O- 8)7
Honderdduizenden nog wel :')
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174308814
Wel lezen he, ik schreef : honderdduizenden over de afgelopen jaren
pi_174308888
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Allemaal mist en negerend wat de strekking was.

Jij bent gewoon een ongelijkheid vergrotende VVD infiltrant bij GroenLinks.
Je verzet elke keer de doelpalen in discussies zodat niemand je meer serieus kan nemen.
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:45:50 #265
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174309382
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je verzet elke keer de doelpalen in discussies zodat niemand je meer serieus kan nemen.
Door op semantiek te focussen hanteer jij andermaal de 25 regels van desinformatie.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 9 oktober 2017 @ 19:47:55 #266
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174309436
quote:
0s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:27 schreef bluemoon23 het volgende:
Wel lezen he, ik schreef : honderdduizenden over de afgelopen jaren
Een migratiesaldo van 3 is echt niet de hoofdoorzaak van gestegen woonlasten.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 9 oktober 2017 @ 21:32:20 #267
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174312918
quote:
7s.gif Op maandag 9 oktober 2017 15:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Omdat zijn mens- en wereldbeeld helemaal niet zo bezopen is en het establishment in de verdediging schiet.
Dankjewel nog :) inderdaad. Nederland is afgegleden van een semi Scandinavische naar een semi Angelsaksische samenleving, met dito nadelen, conspiracy white supremacy wappies en een knalharde op anderen neerkijkende pseudo elite.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 9 oktober 2017 @ 21:50:52 #268
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174313468
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 18:37 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

En jij een schizofrene aap door PvdA de stemmen en anderzijds continu te foeteren op links.
Ideologische veren die zijn afgeschud door Kok, weet je nog?
PvdA is niet links maar sociaal-democratisch. Heb ik je al eens eerder uitgelegd.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  maandag 9 oktober 2017 @ 22:16:45 #269
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_174314276
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dankjewel nog :) inderdaad. Nederland is afgegleden van een semi Scandinavische naar een semi Angelsaksische samenleving, met dito nadelen, conspiracy white supremacy wappies en een knalharde op anderen neerkijkende pseudo elite.
quote:
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  User die je het meest gemist hebt 2022 dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:19:22 #270
78918 SeLang
Black swans matter
pi_174322380
Linksen zijn vaak juist van die net-niet mensen. Intelligent genoeg om de klok te horen luiden maar niet begrijpen waar de klepel hangt. Dit zie je vooral goed terug in discussies over de "vrije markt"
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_174322487
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 19:01 schreef Klopkoek het volgende:
Deze zogenaamde flauwekul zorgt mooi wel voor goedkoper en beter wonen (en betere stadsplanning). Maarja, we geven gewoon de migrantuh de schuld.
Die huizen voor de migranten komen zeker uit de lucht vallen ?
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)ben-eigen-woonruimte
quote:
Het merendeel van de tussen 2014 en medio 2016 in ons land aangekomen Syrische en Eritrese asielzoekers heeft een verblijfsvergunning gekregen.
De meeste Syriërs hebben ook een eigen woonruimte, Eritrese asielzoekers vinden wat moeilijker een eigen woonplek. Beide groepen zijn na anderhalf jaar veelal nog afhankelijk van een uitkering.
pi_174322491
quote:
1s.gif Op maandag 9 oktober 2017 21:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dankjewel nog :) inderdaad. Nederland is afgegleden van een semi Scandinavische naar een semi Angelsaksische samenleving, met dito nadelen, conspiracy white supremacy wappies en een knalharde op anderen neerkijkende pseudo elite.
Als iemand op anderen neerkijkt Ben jij het wel. Met je 'holier than thou' houding.

Ach wat ben je toch goed.
Whatever...
pi_174322547
quote:
1s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:20 schreef Fer het volgende:
zie je dat (gematigd) links de enige oplossing is.
Dusseh, hoezo eigenlijk, massa immigratie (okay dit is populistisch verwoord) bijvoorbeeld is naar mijn inziens nergens een oplossing voor, ja, om de huidige cultuur minder dominant te maken is die goed voor
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174331377
Mwah, dat valt best mee hoor. De VVD is normaal gesproken gewoon de grootste partij onder hoogopgeleiden, en de gemiddelde VVD stemmer doet qua opleiding niet enorm veel onder voor GL of D66 stemmers. Het CDA scoort ook best redelijk met hoogopgeleiden. Dit terwijl een linkse partij als de SP het weer dramatisch doet met hoogopgeleiden. Het zit hem vooral in hoe een partij tegenover de globalisering staat. Rechtse partijen die redelijk voor de globalisering en de EU zijn (zoals de VVD) doen het onder hoogopgeleiden nog altijd beter dan linkse partijen die er wat sceptischer tegenover staan (zoals de SP). En het is echt niet zo dat mensen met een hoog IQ altijd gelijk hebben, er zijn zat intelligente mensen met compleet gestoorde ideeën.
pi_174331505
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:32 schreef zarosje het volgende:
Mwah, dat valt best mee hoor. De VVD is normaal gesproken gewoon de grootste partij onder hoogopgeleiden, en de gemiddelde VVD stemmer doet qua opleiding niet enorm veel onder voor GL of D66 stemmers. Het CDA scoort ook best redelijk met hoogopgeleiden. Dit terwijl een linkse partij als de SP het weer dramatisch doet met hoogopgeleiden. Het zit hem vooral in hoe een partij tegenover de globalisering staat. Rechtse partijen die redelijk voor de globalisering en de EU zijn (zoals de VVD) doen het onder hoogopgeleiden nog altijd beter dan linkse partijen die er wat sceptischer tegenover staan (zoals de SP). En het is echt niet zo dat mensen met een hoog IQ altijd gelijk hebben, er zijn zat intelligente mensen met compleet gestoorde ideeën.
Dat laten ze lijken alsof hoogbegaafden gestoorde ideeën hebben. De meeste hoogbegaafden willen meestal niet meer dan het kleine publiek amuseren met hun vaardigheden.
  dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:18:39 #276
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_174332819
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:37 schreef torentje het volgende:

[..]

Dat laten ze lijken alsof hoogbegaafden gestoorde ideeën hebben. De meeste hoogbegaafden willen meestal niet meer dan het kleine publiek amuseren met hun vaardigheden.
op Fok! ?
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_174336617
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 20:18 schreef MrRatio het volgende:

[..]

op Fok! ?
Neen, in het werkelijke leven. Is echter zeer moeilijk geworden voor hoogbegaafden om het kleine publiek te treffen.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:56:54 #278
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174336979
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 12:28 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dusseh, hoezo eigenlijk, massa immigratie (okay dit is populistisch verwoord) bijvoorbeeld is naar mijn inziens nergens een oplossing voor, ja, om de huidige cultuur minder dominant te maken is die goed voor
Mischien moet jij de demografische cijfers van Nederland eens goed bekijken, dan zal je mischien duidelijk worden waarom wij immigratie nodig hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174337243
quote:
9s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:40 schreef bakfietsmoeder het volgende:
Leuk onderbuik-topic zonder enige onderbouwing.

Hier TS, eat your heart out:

PVV populairst onder hoger opgeleiden
:D ^O^

Domme, naïeve mensen vind je vooral bij Groen Links terug.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:12:45 #280
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174337620
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:03 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

:D ^O^

Domme, naïeve mensen vind je vooral bij Groen Links terug.
Die link is al meermaals ontkracht door andere data. De PVV heeft het laagste percentage hoger opgeleiden van alle partijen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174339017
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die link is al meermaals ontkracht door andere data. De PVV heeft het laagste percentage hoger opgeleiden van alle partijen.
Onzin natuurlijk. Dit recente onderzoek ontkracht juist al die andere linkse nepdata van daarvoor.
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:51:22 #282
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174339074
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:49 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Dit recente onderzoek ontkracht juist al die andere linkse nepdata van daarvoor.
Tuurlijk, joh :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174339157
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:49 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Onzin natuurlijk. Dit recente onderzoek ontkracht juist al die andere linkse nepdata van daarvoor.
Neuh
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174339271
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh
Één of ander ultralinks deugersblogje dat het weer beter denkt te weten. :')

Je zult toch echt met iets beters moeren komen. :)
  Moderator dinsdag 10 oktober 2017 @ 23:01:08 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_174339358
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:58 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Één of ander ultralinks deugersblogje dat het weer beter denkt te weten. :')

Je zult toch echt met iets beters moeren komen. :)
Deugen...tja...dat is toch wel iets heel, heel, slechts, he?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_174341609
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 21:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien moet jij de demografische cijfers van Nederland eens goed bekijken, dan zal je mischien duidelijk worden waarom wij immigratie nodig hebben.
Wauw, wat ben jij geïndoctrineerd zeg als jij dat werkelijk gelooft, denk je nou echt dat we met 4% van de werkzame populatie die het eten verzorgd tekort handen over hebben om de ouderen te verzorgen? Schei toch uit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_174341682
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 21:56 schreef Tijger_m het volgende:
Mischien moet jij de demografische cijfers van Nederland eens goed bekijken, dan zal je mischien duidelijk worden waarom wij immigratie nodig hebben.
Nou leg het dan eens uit wat je daar precies mee bedoelt ?

Blijkbaar gaat het jou er alleen om dat er jongere mensen bijkomen ?

Want een probleem van vergrijzing is ook dat er steeds minder werkenden zijn die de verzorgingsstaat moeten bekostigen.
En hoe word dat opgelost als de immigranten niet werken maar in een uitkering zitten, of wanneer ze wel werken en dan veelal nog steeds netto ontvanger zijn ?

Het sprookje dat immigratie een oplossing zou zijn voor de vergrijzing, dat is vele jaren geleden al ontkracht door bijvoorbeeld het CPB en het CBS.

Zolang de verzorgingsstaat nog betaald kan worden en er personeel (of robots ;) ) is om de ouderen te verzorgen is een krimpende bevolking in Nederland helemaal geen ramp.
Je zou het als een terugkeer naar het normale kunnen zien na de "bevolkingsexplosie" in de 20e eeuw.
Iedereen mekkert toch over krapte op de woningmarkt, drukke wegen en milieuvervuiling ?
Daar heb je dan opeens een stuk minder last van ;)

[ Bericht 11% gewijzigd door bluemoon23 op 11-10-2017 03:07:20 ]
pi_174341823
quote:
0s.gif Op woensdag 11 oktober 2017 01:54 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nou leg het dan eens uit wat je daar precies mee bedoelt ?

Blijkbaar gaat het jou er alleen om dat er jongere mensen bijkomen ?

Want een probleem van vergrijzing is ook dat er steeds minder werkenden zijn die de verzorgingsstaat moeten bekostigen.
En hoe word dat opgelost als de immigranten niet werken maar in een uitkering zitten, of wanneer ze wel werken en dan veelal nog steeds netto ontvanger zijn ?

Het sprookje dat immigratie een oplossing zou zijn voor de vergrijzing, dat is vele jaren geleden al ontkracht door bijvoorbeeld het CPB en het CBS.
Ja maar ze kosten netto geld omdat wij ze discrimineren en geen baan gunnen.....

(Geintje)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 11 oktober 2017 @ 02:57:32 #289
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174342062
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 21:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Mischien moet jij de demografische cijfers van Nederland eens goed bekijken, dan zal je mischien duidelijk worden waarom wij immigratie nodig hebben.
Ja, maar dan geen kansloze sukkels meer toelaten die meteen de bijstand ingaan en daar nooit meer uitkomen.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
pi_174345108
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 19:32 schreef zarosje het volgende:
Mwah, dat valt best mee hoor. De VVD is normaal gesproken gewoon de grootste partij onder hoogopgeleiden, en de gemiddelde VVD stemmer doet qua opleiding niet enorm veel onder voor GL of D66 stemmers. Het CDA scoort ook best redelijk met hoogopgeleiden. Dit terwijl een linkse partij als de SP het weer dramatisch doet met hoogopgeleiden. Het zit hem vooral in hoe een partij tegenover de globalisering staat. Rechtse partijen die redelijk voor de globalisering en de EU zijn (zoals de VVD) doen het onder hoogopgeleiden nog altijd beter dan linkse partijen die er wat sceptischer tegenover staan (zoals de SP). En het is echt niet zo dat mensen met een hoog IQ altijd gelijk hebben, er zijn zat intelligente mensen met compleet gestoorde ideeën.
Dit inderdaad. Het is ook vrij dom, om je te willen associëren met de slimste groep. Dat maakt je niet slimmer en maakt ook niet dat je gelijk hebt.

Overigens valt er ook nog wel te speculeren over hoeveel het gemiddelde opleidingsniveau zegt over de daadwerkelijke intelligentie van de stemmers van bepaalde partijen. Het is namelijk niet ondenkbaar dat partijen als de SP en PVV het juist ook erg goed doen onder intelligente mensen, die zich veel minder op hun plek voelen in het onderwijs, vanwege hun non-conformistische aard.

Daarnaast is een positieve houding jegens globalisering misschien niet zozeer een slimme houding, maar vooral in het belang van hoogopgeleiden.
pi_174347250
quote:
14s.gif Op donderdag 5 oktober 2017 13:13 schreef bakfietsmoeder het volgende:

[..]

Kijk... aan dit soort grafiekjes hebben we iets.
Alleen jammer dat SGP en CU op één hoop wordt gegooid. Ik was benieuwd naar het % vrouwen op de SGP. Ik heb wel eens gehoord dat dat vrij hoog is. Ik had graag de verschillen gezien.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_174409370
Linkse intellectuelen zijn wat handiger met het opzoeken en verspreiden van reeds aanwezige informatie.
Dat zegt niets over hun intelligentie maar alles over iets kunnen opzoeken en citeren.

Overigens verlaten de goed en hoogopgeleide Nederlanders massaal Nederland: https://www.visionair.nl/(...)troom-uit-nederland/
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_174410404
Politiek is vaak ook belangen behartiging, Als je nog jong bent is het milieu of onderwijs veel belangrijker dan wanneer je wat ouder bent, want immers die zitten zijn tijd wel uit. pensioen en zorg zijn topics die weer niet leven bij jongeren. De keuze sociaal of kapitalisme stemt ook vaak hoe je graag wilt leven. Al die keuzes bewegen leerlingen naar een bepaalde partij, maar na mate ze ouder worden zie je vaak hoe de levenswijze veranderd en daarmee ook de partij, hoe succesvol je bent of wordt bepaalt vaak ook de keuze van een partij.
pi_174414165
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 07:16 schreef cempexo het volgende:
Linkse intellectuelen zijn wat handiger met het opzoeken en verspreiden van reeds aanwezige informatie.
Dat zegt niets over hun intelligentie maar alles over iets kunnen opzoeken en citeren.
Oftewel: linkse mensen proberen meer hun mening te onderbouwen met feiten. :Y
pi_174414205
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:14 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Oftewel: linkse mensen proberen meer hun mening te onderbouwen met feiten. :Y
Tuurlijk, maar ik noem het liever rationaliseren.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_174414230
Kan je ook aangeven wat er precies zo verkeerd is aan het gebruik van feiten om een stelling te onderbouwen? Moeten we allemaal maar een beetje lukraak rondtoeteren, is de wijze les van cempexo?
  zaterdag 14 oktober 2017 @ 23:13:17 #297
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_174424174
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:14 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Oftewel: linkse mensen proberen meer hun mening te onderbouwen met feiten. :Y
Linkse mensen zijn vooral aan het drammen met idealen. Feiten over de ellende in islamitische landen is weinig tot geen belangstelling voor. Ook andere onwelgevallige feiten worden weggewuifd.
Vraag maar aan Wouter Buikhuizen.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_174426484
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 oktober 2017 14:17 schreef Kaas- het volgende:
Kan je ook aangeven wat er precies zo verkeerd is aan het gebruik van feiten om een stelling te onderbouwen? Moeten we allemaal maar een beetje lukraak rondtoeteren, is de wijze les van cempexo?
Feiten bestaan niet. Het aannemen en adopteren van een feit wel. Maar met op ieder welk dan ook onderwerp feiten loslaten, is een meer van hetzelfde strategie. Iedere A&O psycholoog kan je uitleggen wat er dan gebeurd.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_174427033
quote:
0s.gif Op woensdag 4 oktober 2017 22:15 schreef _--_ het volgende:
Laten we het nu niet ontkennen, we weten allemaal dat in het algemeen mensen die links/progressief (in uiterste vormen rechts/pro) zijn intelligenter overkomen en zijn dan mensen die conservatief zijn. Als je mensen vraagt waaraan ze denken bij pvv-stemmers beelden ze zich vooral een tokkie domblondje in.
Dat is simpelweg het linkse leugentjes wat diezelfde domkoppen zichzelf steeds blijven wijsmaken. De PVV stemmer is de gemiddelde Nederlander die achter de ideeën van Wilders staat en de PVV tot de tweede partij van Nederland hebben gemaakt.

Zonder de komst van FvD was dit aantal waarschijnlijk hoger geweest. Maar ook die partij staat in de peilingen al hoger dan de PvdA.

Als links zo slim is waarom verliezen ze altijd? Lukt het hun niet om een links politiek blok te vormen? Dat zou juist die vermeende linkse 'intelligentie' bevestigen. Ik zie eerder niets van dit alles. Dus die linkse borstklopperij lijkt mij eerder een vorm van linkse bluf in plaats van een dosis goed verstand. :')
pi_174427229
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 oktober 2017 22:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die link is al meermaals ontkracht door andere data. De PVV heeft het laagste percentage hoger opgeleiden van alle partijen.
Dat weerspreekt toch helemaal niet dat je de meeste domme en naïeve mensen bij GL vindt?

Bij GL'ers heb ik het idee dat ze inderdaad vaker een HBO/WO papiertje hebben, maar dan wel van een of andere pretstudie en dat intelligentie vaak ver te zoeken is. Het type 'hoogopgeleide' mensen dat graag alternatieve geneesmiddelen gebruikt zeg maar.
pi_174428319
quote:
0s.gif Op zondag 15 oktober 2017 09:42 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat weerspreekt toch helemaal niet dat je de meeste domme en naïeve mensen bij GL vindt?

Bij GL'ers heb ik het idee dat ze inderdaad vaker een HBO/WO papiertje hebben, maar dan wel van een of andere pretstudie en dat intelligentie vaak ver te zoeken is. Het type 'hoogopgeleide' mensen dat graag alternatieve geneesmiddelen gebruikt zeg maar.
Hoogopgeleiden verlaten massaal Nederland https://www.visionair.nl/(...)troom-uit-nederland/

De logische vraag wordt: Wat blijft er dan over?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')