Dit. Wat dat betreft zou een opt-in een mooie opstap zijn naar een totaalverbod voor reclame drukwerkquote:Op maandag 25 september 2017 21:51 schreef Janneke141 het volgende:
Achterhaald fenomeen.
Is er nog een beetje recent onderzoek beschikbaar over de effectiviteit van papieren reclamedrukwerk?
En hoeveel hectare bos wordt er op jaarbasis gerooid om al die kruidvatfolders, bonuskrantjes en hemablaadjes te kunnen drukken?
En meteen ook die sigeuners met accordeon en straatkant bij zo'n beetje ieder winkelcentrumquote:Op maandag 25 september 2017 22:59 schreef Silven het volgende:
Top plan dit. Graag landelijk invoeren! Hierna inderdaad die gasten die je in de stad tijdens het winkelen een abbo aan willen smeren aanpakken.
quote:Op maandag 25 september 2017 23:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
En meteen ook die sigeuners met accordeon en straatkant bij zo'n beetje ieder winkelcentrum
Is eens een keer andersom. Draag je wel een masker?quote:
Dan zou ik de politie bellen mogen echt niet zomaar je huis in.quote:Op maandag 25 september 2017 23:54 schreef Zegnouzelf het volgende:
Misschien een idee om dat ook in te voeren voor die commerciële omroepen, BN'ers en dergelijke? Zijn ook wandelende reclamepoppen die ongevraagd je huis binnen komen.
Man man man...quote:Op dinsdag 26 september 2017 01:25 schreef Glazenmaker het volgende:
Alles wat ik stom vind slecht voor het milieu is moet verboden worden. Morgen stap ik in het vliegtuig om even lekker een lading vlees op te vreten in het all-in resort waar ik heen ga met de kinderen.
En om een of andere duistere reden de app toegang geven tot locatiegegevens, contactgegevens, plaatjes etc..quote:
quote:Op dinsdag 26 september 2017 06:47 schreef Resistor het volgende:
[..]
En om een of andere duistere reden de app toegang geven tot locatiegegevens, contactgegevens, plaatjes etc..
Nou... nee. Dan maar een paar dode bomen door de brievenbus.
verkapt: kijk-mij-eens-een-oprijlaan-hebben-post.quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Bij mij moeten ze twintig meter op en neer om dan een van de straat onzichtbare nee-nee sticker tegen te komen. De meesten snappen het na de eerste keer wel.
Je instellingen aanpassen tjappie.quote:Op dinsdag 26 september 2017 06:47 schreef Resistor het volgende:
[..]
En om een of andere duistere reden de app toegang geven tot locatiegegevens, contactgegevens, plaatjes etc..
Nou... nee. Dan maar een paar dode bomen door de brievenbus.
Hebben ze de houthakkers al meegenomen in het banenverlies?quote:Op dinsdag 26 september 2017 06:42 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Banenverlies roepen ze, net zoals de tabaksindustrie.
Hoe kleinzielig en bekrompen moet je zijn om aantoonbaar leed door te blijven willen drukken vanwege economisch gewin?
Al die gekapte bomen en tijdverlies voor het opruimen van die folders is volgens de branche geen reden om een andere baan te zoeken, want zij vinden de rijkdom van een kleine groep belangrijker dan het leed van een veel grotere groep. Dat is nep democratie en kwaadaardige kapitalisme.
De folders zijn alleen nog voor mensen die een digitale fobie hebben en/of te dom zijn om een computer of mobiele telefoon aan te krijgen.
Irritant inderdaad. Staat er duidelijk op dat je die rommel en papierverkwisting niet in je bus wilt hebben en gooien ze het er alsnog in.quote:Op maandag 25 september 2017 21:53 schreef OscarMopperkont het volgende:
Reclame folders
Folder verspreiders
9 van de 10 keer flikkeren ze die rommel alsnog door je bus En een klacht indienen helpt niet.
Klopt, ik heb wel eens een stapel oud papier bij de Blokker op de toonbank achtergelaten met hun folder bovenop maar het personeel aan de kassa zijn ook niet degenen die dat dan structureel kunnen oplossen.quote:Op maandag 25 september 2017 21:53 schreef OscarMopperkont het volgende:
Reclame folders
Folder verspreiders
9 van de 10 keer flikkeren ze die rommel alsnog door je bus En een klacht indienen helpt niet.
Eikel eerste klas.quote:Op dinsdag 26 september 2017 09:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, ik heb wel eens een stapel oud papier bij de Blokker op de toonbank achtergelaten met hun folder bovenop maar het personeel aan de kassa zijn ook niet degenen die dat dan structureel kunnen oplossen.
wel voor bejaardenquote:Op maandag 25 september 2017 21:40 schreef Waterdrinker het volgende:
Reclamefolders zijn ook niet meer van deze tijd.
Te opzichtig? .quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:17 schreef Handleiding het volgende:
[..]
verkapt: kijk-mij-eens-een-oprijlaan-hebben-post.
Dan moet je verplicht de brievenbus aan de straat hebben...quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:17 schreef Handleiding het volgende:
[..]
verkapt: kijk-mij-eens-een-oprijlaan-hebben-post.
Het word zo omschreven dankzij google onder andere "deze app heeft toegang nodig tot contacten, galerij, etc", terwijl in werkelijkheid daarmee nou eenmaal een onderliggende structuur bedoeld word omdat de app anders niet zijn ding kan doen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 06:47 schreef Resistor het volgende:
[..]
En om een of andere duistere reden de app toegang geven tot locatiegegevens, contactgegevens, plaatjes etc..
Nou... nee. Dan maar een paar dode bomen door de brievenbus.
Dat hele "jij hebt spullen nodig - lees maar" is toch eigenlijk de betutteling?quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:58 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vind het maar betuttelend eerlijk gezegd. Er bestaat al de nee-nee sticker. Die kan eenieder plakken die die rommel niet wil hebben.
Als iemand daar te lui voor is, dan vindt die het kennelijk niet zo'n probleem.
Banenverlies vind ik dan weer een slechte reden om het niet door te voeren.
Als je mij tegen mij wil oud papier geeft om op te ruimen, wie is er dan de eikel? Ik geef het alleen maar terug, nou woonde ik er praktisch naast, maar ik moet hoe dan ook moeite doen.quote:
Ja, super irritant, heb je een NEE/NEE sticker en dan flikkert onder andere de Postcodeloterij nog steeds hun reclame in de bus met als aanhef; Aan de bewoners van......quote:Op dinsdag 26 september 2017 11:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
Waar je ook doodziek van wordt:
Die loterijen die je spammen met "Aan de bewoners van...."
In brand gestoken en terug op hun terrein gegooid?quote:Op dinsdag 26 september 2017 14:40 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ja, super irritant, heb je een NEE/NEE sticker en dan flikkert onder andere de Postcodeloterij nog steeds hun reclame in de bus met als aanhef; Aan de bewoners van......
Flikker toch op joh, Nee/Nee betekent dat ik niks in de bus wil dat niet aan mij persoonlijk gericht is.
Shoarmaboeren kunnen er overigens ook wat van die flikkeren hun troep ook gewoon in elke bus.
En het kan nog erger, ik heb zelfs al een keer een koran in de bus gehad van een moskee hier om de hoek, en ik was niet de enige in de flat....
Nee, zo ben ik niet, maar wel bij het oud papier.quote:Op dinsdag 26 september 2017 14:49 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
In brand gestoken en terug op hun terrein gegooid?
Ik hoef toch ook geen bordje "geen chemisch afval storten" in mijn tuin te zetten als ik niet wil dat trafigura tankwagens met zooi voor mijn deur loost? Waarom zou dat bij papier anders moeten zijn?quote:Op dinsdag 26 september 2017 10:58 schreef VEM2012 het volgende:
Ik vind het maar betuttelend eerlijk gezegd. Er bestaat al de nee-nee sticker. Die kan eenieder plakken die die rommel niet wil hebben.
Nou zo nieuw is dat toch niet. Islam staat toch bekend om het opdringen van hun geloof.quote:Op dinsdag 26 september 2017 14:52 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Nee, zo ben ik niet, maar wel bij het oud papier.
Maar ik vond het niet echt prettig en zelfs een beetje onbeschoft en gebrek aan respect, en voor de duidelijkheid, ik wil ook geen bijbels ongevraagd in mijn brievenbus ontvangen, hou je rommel gewoon lekker bij je.
Dat was wel mijn conclusie na deze 'ervaring'.quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:02 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou zo raar vind ik het niet. Islam staat toch bekend om het opdringen van hun geloof.
En bij nieuwsberichten over IS had je die conclusie nog niet getrokken?quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:03 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat was wel mijn conclusie na deze ervaring'.
Dit was de eerste keer dat ik dat 'aan den lijve' ondervond.quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En bij nieuwsberichten over IS had je die conclusie nog niet getrokken?
Mooi omschrevenquote:Op dinsdag 26 september 2017 15:05 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dit was de eerste keer dat ik dat 'aan den lijve' ondervond.
Toch wel bijzonder hoe juist de moskee een Koran gooit op de plek waar mensen hun schoenen afvegen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 14:40 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ja, super irritant, heb je een NEE/NEE sticker en dan flikkert onder andere de Postcodeloterij nog steeds hun reclame in de bus met als aanhef; Aan de bewoners van......
Flikker toch op joh, Nee/Nee betekent dat ik niks in de bus wil dat niet aan mij persoonlijk gericht is.
Shoarmaboeren kunnen er overigens ook wat van die flikkeren hun troep ook gewoon in elke bus.
En het kan nog erger, ik heb zelfs al een keer een koran in de bus gehad van een moskee hier om de hoek, en ik was niet de enige in de flat....
Ik dacht eerst dat het een of andere grap was, maar bij rondvraag bleek dat buren hetzelfde was overkomen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder hoe juist de moskee een Koran gooit op de plek waar mensen hun schoenen afvegen.
Al die beperkingen gelden ook voor hun comcurrenten.quote:Op dinsdag 26 september 2017 20:30 schreef FYazz het volgende:
Ik ben blij met de maatregel, maar ik snap de ophef van ondernemers (met name de kleine) ook wel.
Ze kunnen vanaf 2018 geen gedrukte reclame meer verspreiden, naar klanten bellen is ook al lastiger geworden door het bel-me-niet-register en er komt volgend jaar eenzelfde register voor het bellen naar bedrijven. Kleine en middelgrote ondernemers hebben nu dus geen betaalbare manier meer om potentiële klanten te bereiken.
Kan alleen nog via dure advertenties of door op beurzen/evenementen te staan en dat is vele malen duurder en je bereik doorgaans lager en niet concreet.
Alleen via social media kunnen ze dan reclame maken, maar als je als kleine of nieuwe ondernemer nog niet bekend bent dan wordt je op social media ook minder gevolgd. Een krantje, belletje of mailtje kan de potentiële klant lokken, dat wordt nu erg bemoeilijkt voor ze en sales hoort er nu eenmaal wel bij (ook voor ons als we willen dat de middenstand blijft bestaan).
Top idee want het is van de gekke dat jij ongevraagd je alles maar moet laten welgevallen terwijl die folder verspreiders maar lukraak hun gang kunnen gaan. Als ik iets wil moet IK het aangeven,niet dat jij het ongevraagd maar bij mij thuis door de bus mietert. Dat is ongevraagd inbreuk maken op mijn 'gebied.'quote:Op maandag 25 september 2017 21:39 schreef Handleiding het volgende:
De gemeente Amsterdam en drie partijen uit de folderbranche staan tegenover elkaar in de rechtbank, omdat Amsterdam inwoners vanaf volgend jaar zelf wil laten aangeven dat ze folders willen ontvangen.
Dus in plaats van een nee-nee-sticker als je geen folders wilt, moet je een ja-ja-sticker plakken als je ze wél wilt krijgen. Die sticker moet je zelf aanvragen. Doe je dat niet, dan krijg je dus ook geen reclame door de bus.
De gemeente hoopt hiermee papierverspilling tegen te gaan. Maar de drukwerkbranche is boos om het omkeren van de bestaande situatie. Daarom hebben brancheorganisaties MailDB, Netwerk VSP en Koninklijk verbond van Grafische ondernemingen de gemeente voor de rechter gesleept.
Banenverlies
Volgens de gemeente Amsterdam ontvangen mensen zonder sticker gemiddeld 34 kilo aan folders per jaar en wordt heel veel daarvan niet gelezen. Door de huidige situatie om te draaien hoopt de gemeente 1,8 miljoen kilo papier per jaar te besparen.
Advocaat Tom Barkhuysen van de folderbranche denkt niet dat de hoeveelheid papier zal afnemen. Veel mensen hebben volgens hem een nee-ja-sticker en ontvangen wel huis-aan-huisbladen. Uit deskundigenonderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de brancheorganisaties blijkt volgens hem dat die bladen dikker zullen worden, omdat de adverteerders daarin hun heil zoeken.
Ook MKB-Nederland is niet blij met de maatregel. Vorig jaar waarschuwde de branchevereniging dat deze maatregel banen kost. De vereniging verwacht dat veel mensen geen ja-ja-sticker op hun deur zullen plakken. Daardoor kunnen kleinere ondernemingen hun klanten niet meer bereiken met aanbiedingen.
MailDB denkt verder dat de maatregel 2500 bezorgers in Amsterdam hun bijbaan kan kosten.
Uitstel
Amsterdam heeft de invoering van de ja-ja-sticker uitgesteld. Nu hoopt de folderbranche dat de rechter er een streep door zet.
Barkhuysen zegt: "Het huidige systeem kan ook helemaal niet alleen in Amsterdam worden aangepast, dat zou de landelijke politiek moeten aanpassen."
De gemeente stelt juist dat bij mensen die geen sticker hebben alsnog veel folders ongelezen in de prullenbak verdwijnen. Ook in andere gemeenten in Nederland wordt gesproken over een verandering van het reclamefolderbeleid. Voorlopig is Amsterdam de enige gemeente waar het stadsbestuur de plannen goedgekeurd heeft.
De uitspraak van de rechter is op 8 november.
Bron (ja gedateerd)
Wat een goed idee van de gemeente Amsterdam. Al die folders
Blijkbaar verdienen ze er toch geld aan wat betekend dat niet iedereen het haat.quote:Op dinsdag 14 november 2017 19:44 schreef Silven het volgende:
Hoe kun je hier (behalve mensen uit de reclamebranche) in godsnaam tegen zijn? Hier valt geen enkel zinnig argument tegenin te brengen want iedereen haat ongewenste reclame en een volle papiercontainer voor niks. En als je dat zo fijn vind mag je dus een sticker halen. Dikke prima dus!
Top. Op naar de rest van NL.quote:Op donderdag 23 november 2017 00:36 schreef Dagoduck het volgende:
Winst dus voor gemeente.
https://www.volkskrant.nl(...)medrukwerk~a4540882/
Lijkt me dat die folderaars dat prima zelf kunnen bekostigen toch? Laat 200.000 van die stickers drukken en stop ze met een nette brief bij het wekelijkse folderpakket.quote:Op donderdag 23 november 2017 01:03 schreef Fripsel het volgende:
Ga dan voor een middenweg en stuur iedereen even zo'n sticker op.
quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Bij mij moeten ze twintig meter op en neer om dan een van de straat onzichtbare nee-nee sticker tegen te komen. De meesten snappen het na de eerste keer wel.
Klopt, mijn oma vind het leuk om door te bladeren.quote:Op donderdag 23 november 2017 00:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Blijkbaar verdienen ze er toch geld aan wat betekend dat niet iedereen het haat.
Ik vind het pure papierverspilling in een tijd waar groen weer hip schijnt te zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2017 20:30 schreef FYazz het volgende:
Ik ben blij met de maatregel, maar ik snap de ophef van ondernemers (met name de kleine) ook wel.
Ze kunnen vanaf 2018 geen gedrukte reclame meer verspreiden, naar klanten bellen is ook al lastiger geworden door het bel-me-niet-register en er komt volgend jaar eenzelfde register voor het bellen naar bedrijven. Kleine en middelgrote ondernemers hebben nu dus geen betaalbare manier meer om potentiële klanten te bereiken.
Kan alleen nog via dure advertenties of door op beurzen/evenementen te staan en dat is vele malen duurder en je bereik doorgaans lager en niet concreet.
Alleen via social media kunnen ze dan reclame maken, maar als je als kleine of nieuwe ondernemer nog niet bekend bent dan wordt je op social media ook minder gevolgd. Een krantje, belletje of mailtje kan de potentiële klant lokken, dat wordt nu erg bemoeilijkt voor ze en sales hoort er nu eenmaal wel bij (ook voor ons als we willen dat de middenstand blijft bestaan).
Dit dus.quote:Op donderdag 23 november 2017 10:47 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik vind het pure papierverspilling in een tijd waar groen weer hip schijnt te zijn.
Evenmin sta ik te wachten op een belletje of op de zoveelste Essent verkoper aan mijn deur.
Niets mis met een maatschappij waarin we wat minder reclame willen. De commerciële televisie is door al die input van reclame op sterven na dood.
Ik vind reclame een ongezonde wijze van hersenspoeling. Want vergeet niet dat het mechanisme achter reclame psychologische beïnvloeding is.
Oh, ik blader regelmatig door de folders en huis aan huis bladen bij een kopje koffie.quote:Op donderdag 23 november 2017 18:06 schreef Vasilevski het volgende:
Krijg ik meteen weer zin om deze uit de oude doos te herposten.
Kan me er verder niet zo druk om maken of ik ze nu ontvang of niet. Als ik ze ontvang gaan ze met cellofaan in de prullenbak, als ik ze niet ontvang scheelt dat een handeling van een paar tellen. Irritant is als je bij bepaalde niet nader genoemde ketens een keer een pizza bestelt, jij (en alle bewoners na jou) reclame blijft ontvangen gericht aan 'de pizzaliefhebber op dit adres'. Net als alle andere spammers die op die manier doen alsof ze geen 'ongeadresseerd reclamedrukwerk' zijn maar een speciale aanbieding voor mij persoonlijk hebben.
Mijn nieuwe woning heeft blijkbaar al sinds de steentijd een nee-nee-sticker want ik ontvang nooit meer wat. Ik vraag me wel af wat voor mensen straks een ja-ja-sticker gaan nemen. Mensen zonder internet? Koopjesjagers die echt denken dat ze geld uitsparen als ze 'in de aanbieding' troep kopen die ze anders niet hadden gekocht? De grap is dat nu de ondernemers weer over de zeik zijn, alsof ze nu geen klandizie meer krijgen. Ik heb nu niet de indruk dat met het afnemende belang van reclamefolders de consumptie in Nederland is ingestort.
Jep, leuke aanbieding van varkenshaas voor 6,60 de kilo of 7 jaar oude muleta rum voor 12 euroquote:Op donderdag 23 november 2017 18:14 schreef Kim-Holland het volgende:
Hier ook. Wat ik niet interessant vind gaat in de bak voor oud papier en niet met cellofaan in de kliko en uit de rest haal ik vaak leuke aanbiedingen, vooral uit de super.
Varkenshaas ja met champignonsquote:Op donderdag 23 november 2017 18:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, leuke aanbieding van varkenshaas voor 6,60 de kilo of 7 jaar oude muleta rum voor 12 euro
kan gewoon onlinequote:Op donderdag 23 november 2017 18:14 schreef Kim-Holland het volgende:
Hier ook. Wat ik niet interessant vind gaat in de bak voor oud papier en niet met cellofaan in de kliko en uit de rest haal ik vaak leuke aanbiedingen, vooral bij de super.
Dat heeft geen charme. Ik wil het papier voelen, ruiken, zelf omslaan incl krakend geluid.quote:
Mensen zoals jou houden dan wel heel veel mensen uit hun slaap of hebben door mensen zoals jou minder rustmomenten. En dat om een absurde reden.quote:Op donderdag 23 november 2017 19:18 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat heeft geen charme. Ik wil het papier voelen, ruiken, zelf omslaan incl krakend geluid.
Net zoals een echt boek veel fijner lezen is dan een E-reader.
een fucking reclame folder een boek is wat andersquote:Op donderdag 23 november 2017 19:18 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Dat heeft geen charme. Ik wil het papier voelen, ruiken, zelf omslaan incl krakend geluid.
Net zoals een echt boek veel fijner lezen is dan een E-reader.
Alleen een papierfetisjist begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 23 november 2017 19:57 schreef Handleiding het volgende:
[..]
een fucking reclame folder een boek is wat anders
quote:Bedrijven uit de folderbranche geven hun verzet tegen de nieuwe ja/ja-sticker die Amsterdam wil invoeren nog niet op. Ze gaan in beroep tegen een uitspraak van de rechtbank.
De rechtbank veegde vorige week hun bezwaren van tafel en bepaalde dat Amsterdam de brievenbussticker mag invoeren.
Inwoners van de hoofdstad kunnen de ja/ja-sticker op hun brievenbus plakken als ze reclamepost willen ontvangen. Bedrijven mogen na invoering van deze maatregel geen ongeadresseerde post meer laten bezorgen op woningen zonder sticker.
Nu is de situatie nog omgekeerd: wie geen ongeadresseerde reclames wil, moet dat laten weten met een sticker. Met het nieuwe systeem blijven mensen die geen sticker hebben geplakt wel huis-aan-huisbladen ontvangen, mede omdat daar berichten van lokale instanties in staan. Wie ook deze bladen niet wil ontvangen, kan net als nu de brievenbus voorzien van een nee-nee-sticker.
Brancheorganisatie MailDB, KVGO (Koninklijk Verbond van Grafische Ondernemingen) en reclameverspreider Spotta vinden dat te weinig naar hun belangen is gekeken.
Ik bewaar ze en flikker ze tegenwoordig gewoon de betreffende zaak in wanneer ik langs loop.quote:Op maandag 25 september 2017 21:53 schreef OscarMopperkont het volgende:
9 van de 10 keer flikkeren ze die rommel alsnog door je bus En een klacht indienen helpt niet.
Nee dat is domweg iets anders. Lastiger dan door gewoon folders bladeren.quote:
terechte klachtquote:Op maandag 25 september 2017 21:53 schreef OscarMopperkont het volgende:
9 van de 10 keer flikkeren ze die rommel alsnog door je bus
Ja jammer dan. Overbodige beroepen verdwijnen nou eenmaal.quote:Vorig jaar waarschuwde de branchevereniging dat deze maatregel banen kost.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |