En bij nieuwsberichten over IS had je die conclusie nog niet getrokken?quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:03 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat was wel mijn conclusie na deze ervaring'.
Dit was de eerste keer dat ik dat 'aan den lijve' ondervond.quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:04 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En bij nieuwsberichten over IS had je die conclusie nog niet getrokken?
Mooi omschrevenquote:Op dinsdag 26 september 2017 15:05 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dit was de eerste keer dat ik dat 'aan den lijve' ondervond.
Toch wel bijzonder hoe juist de moskee een Koran gooit op de plek waar mensen hun schoenen afvegen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 14:40 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ja, super irritant, heb je een NEE/NEE sticker en dan flikkert onder andere de Postcodeloterij nog steeds hun reclame in de bus met als aanhef; Aan de bewoners van......
Flikker toch op joh, Nee/Nee betekent dat ik niks in de bus wil dat niet aan mij persoonlijk gericht is.
Shoarmaboeren kunnen er overigens ook wat van die flikkeren hun troep ook gewoon in elke bus.
En het kan nog erger, ik heb zelfs al een keer een koran in de bus gehad van een moskee hier om de hoek, en ik was niet de enige in de flat....
Ik dacht eerst dat het een of andere grap was, maar bij rondvraag bleek dat buren hetzelfde was overkomen.quote:Op dinsdag 26 september 2017 15:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toch wel bijzonder hoe juist de moskee een Koran gooit op de plek waar mensen hun schoenen afvegen.
Al die beperkingen gelden ook voor hun comcurrenten.quote:Op dinsdag 26 september 2017 20:30 schreef FYazz het volgende:
Ik ben blij met de maatregel, maar ik snap de ophef van ondernemers (met name de kleine) ook wel.
Ze kunnen vanaf 2018 geen gedrukte reclame meer verspreiden, naar klanten bellen is ook al lastiger geworden door het bel-me-niet-register en er komt volgend jaar eenzelfde register voor het bellen naar bedrijven. Kleine en middelgrote ondernemers hebben nu dus geen betaalbare manier meer om potentiële klanten te bereiken.
Kan alleen nog via dure advertenties of door op beurzen/evenementen te staan en dat is vele malen duurder en je bereik doorgaans lager en niet concreet.
Alleen via social media kunnen ze dan reclame maken, maar als je als kleine of nieuwe ondernemer nog niet bekend bent dan wordt je op social media ook minder gevolgd. Een krantje, belletje of mailtje kan de potentiële klant lokken, dat wordt nu erg bemoeilijkt voor ze en sales hoort er nu eenmaal wel bij (ook voor ons als we willen dat de middenstand blijft bestaan).
Top idee want het is van de gekke dat jij ongevraagd je alles maar moet laten welgevallen terwijl die folder verspreiders maar lukraak hun gang kunnen gaan. Als ik iets wil moet IK het aangeven,niet dat jij het ongevraagd maar bij mij thuis door de bus mietert. Dat is ongevraagd inbreuk maken op mijn 'gebied.'quote:Op maandag 25 september 2017 21:39 schreef Handleiding het volgende:
De gemeente Amsterdam en drie partijen uit de folderbranche staan tegenover elkaar in de rechtbank, omdat Amsterdam inwoners vanaf volgend jaar zelf wil laten aangeven dat ze folders willen ontvangen.
Dus in plaats van een nee-nee-sticker als je geen folders wilt, moet je een ja-ja-sticker plakken als je ze wél wilt krijgen. Die sticker moet je zelf aanvragen. Doe je dat niet, dan krijg je dus ook geen reclame door de bus.
De gemeente hoopt hiermee papierverspilling tegen te gaan. Maar de drukwerkbranche is boos om het omkeren van de bestaande situatie. Daarom hebben brancheorganisaties MailDB, Netwerk VSP en Koninklijk verbond van Grafische ondernemingen de gemeente voor de rechter gesleept.
Banenverlies
Volgens de gemeente Amsterdam ontvangen mensen zonder sticker gemiddeld 34 kilo aan folders per jaar en wordt heel veel daarvan niet gelezen. Door de huidige situatie om te draaien hoopt de gemeente 1,8 miljoen kilo papier per jaar te besparen.
Advocaat Tom Barkhuysen van de folderbranche denkt niet dat de hoeveelheid papier zal afnemen. Veel mensen hebben volgens hem een nee-ja-sticker en ontvangen wel huis-aan-huisbladen. Uit deskundigenonderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de brancheorganisaties blijkt volgens hem dat die bladen dikker zullen worden, omdat de adverteerders daarin hun heil zoeken.
Ook MKB-Nederland is niet blij met de maatregel. Vorig jaar waarschuwde de branchevereniging dat deze maatregel banen kost. De vereniging verwacht dat veel mensen geen ja-ja-sticker op hun deur zullen plakken. Daardoor kunnen kleinere ondernemingen hun klanten niet meer bereiken met aanbiedingen.
MailDB denkt verder dat de maatregel 2500 bezorgers in Amsterdam hun bijbaan kan kosten.
Uitstel
Amsterdam heeft de invoering van de ja-ja-sticker uitgesteld. Nu hoopt de folderbranche dat de rechter er een streep door zet.
Barkhuysen zegt: "Het huidige systeem kan ook helemaal niet alleen in Amsterdam worden aangepast, dat zou de landelijke politiek moeten aanpassen."
De gemeente stelt juist dat bij mensen die geen sticker hebben alsnog veel folders ongelezen in de prullenbak verdwijnen. Ook in andere gemeenten in Nederland wordt gesproken over een verandering van het reclamefolderbeleid. Voorlopig is Amsterdam de enige gemeente waar het stadsbestuur de plannen goedgekeurd heeft.
De uitspraak van de rechter is op 8 november.
Bron (ja gedateerd)
Wat een goed idee van de gemeente Amsterdam. Al die folders
Blijkbaar verdienen ze er toch geld aan wat betekend dat niet iedereen het haat.quote:Op dinsdag 14 november 2017 19:44 schreef Silven het volgende:
Hoe kun je hier (behalve mensen uit de reclamebranche) in godsnaam tegen zijn? Hier valt geen enkel zinnig argument tegenin te brengen want iedereen haat ongewenste reclame en een volle papiercontainer voor niks. En als je dat zo fijn vind mag je dus een sticker halen. Dikke prima dus!
Top. Op naar de rest van NL.quote:Op donderdag 23 november 2017 00:36 schreef Dagoduck het volgende:
Winst dus voor gemeente.
https://www.volkskrant.nl(...)medrukwerk~a4540882/
Lijkt me dat die folderaars dat prima zelf kunnen bekostigen toch? Laat 200.000 van die stickers drukken en stop ze met een nette brief bij het wekelijkse folderpakket.quote:Op donderdag 23 november 2017 01:03 schreef Fripsel het volgende:
Ga dan voor een middenweg en stuur iedereen even zo'n sticker op.
quote:Op dinsdag 26 september 2017 08:11 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Bij mij moeten ze twintig meter op en neer om dan een van de straat onzichtbare nee-nee sticker tegen te komen. De meesten snappen het na de eerste keer wel.
Klopt, mijn oma vind het leuk om door te bladeren.quote:Op donderdag 23 november 2017 00:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Blijkbaar verdienen ze er toch geld aan wat betekend dat niet iedereen het haat.
Ik vind het pure papierverspilling in een tijd waar groen weer hip schijnt te zijn.quote:Op dinsdag 26 september 2017 20:30 schreef FYazz het volgende:
Ik ben blij met de maatregel, maar ik snap de ophef van ondernemers (met name de kleine) ook wel.
Ze kunnen vanaf 2018 geen gedrukte reclame meer verspreiden, naar klanten bellen is ook al lastiger geworden door het bel-me-niet-register en er komt volgend jaar eenzelfde register voor het bellen naar bedrijven. Kleine en middelgrote ondernemers hebben nu dus geen betaalbare manier meer om potentiële klanten te bereiken.
Kan alleen nog via dure advertenties of door op beurzen/evenementen te staan en dat is vele malen duurder en je bereik doorgaans lager en niet concreet.
Alleen via social media kunnen ze dan reclame maken, maar als je als kleine of nieuwe ondernemer nog niet bekend bent dan wordt je op social media ook minder gevolgd. Een krantje, belletje of mailtje kan de potentiële klant lokken, dat wordt nu erg bemoeilijkt voor ze en sales hoort er nu eenmaal wel bij (ook voor ons als we willen dat de middenstand blijft bestaan).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |