#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 07:32 |
No no noooooooooooo…we naderen het einde van het seizoen. We tellen af met de vijftiende grand prix van het seizoen. We zijn voor de laatste keer op Sepang aangezien deze van de kalender gaat verdwijnen. De baan is 5,543km lang en het ronde record staat op naam van Juan Bablo Nontoya (2004). Sepang is ontworpen door Hermann Tilke en is een van de meest technische circuits in de formule 1. De combinatie van lange rechte stukken en “high speed corners” maken het circuit erg ingewikkeld. De allereerste editie van de race in Maleisië werd verreden in 1999. De welbespraakte Ier Eddie Irvine won destijds in zijn Ferrari. Recordwinnaar is Sebastian Vettel die vier keer won, waaronder de race van 2015. Lukt het Vettel om voor de 5de keer op de hoogste trede te eindigen en zo weer aan te haken bij de strijd om het kampioenschap of zal ook 2017 het jaar van de shoey worden na de Winst van Daniël Ricciardo hier afgelopen jaar? Met de lange rechte stukken is deze baan ideaal voor de Silveren Pijlen, dus ook Hamilton zal een grote kanshebber zijn om met de trofee naar huis de gaan. Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Maleisië
| |
Blik | maandag 18 september 2017 @ 08:40 |
Wat een theorie over Kimi dat die RB eruit zou moeten beuken Dat zijn dan 2 rijders die niet voor Hamilton kunnen finishen, dus dat lijkt me sowieso al een bizarre strategie. | |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 08:56 |
Gisteren niet online geweest en de topics nog niet gelezen, maar Ferrari heeft toch mooi haar eigen glazen ingegooid! Nu even teruglezen hoe Weltschmertz dit recht lult en de schuld bij Verstappen neer legt... | |
Tarado | maandag 18 september 2017 @ 08:59 |
dan ben je wel een tijdje bezig, z'n boek erover komt deze week uit | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 september 2017 @ 09:01 |
Hier is de samenvatting. | |
potjecreme | maandag 18 september 2017 @ 09:02 |
| |
BadderHaring | maandag 18 september 2017 @ 09:09 |
Vettel was in ieder geval slachtoffer van het niet vol in de rem gaan van Verstappen. | |
daNpy | maandag 18 september 2017 @ 09:10 |
Goed punt eigenlijk wel. | |
Tarado | maandag 18 september 2017 @ 09:12 |
Vettel zal toch niet lekker geslapen hebben denk ik | |
BadderHaring | maandag 18 september 2017 @ 09:13 |
Uren liggen piekeren over hoe hij iemand anders alsnog de schuld kan geven. Om 4:00 nog even gebeld met Weltschmerz voor advies. | |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 09:16 |
WSTVLTRN12 | maandag 18 september 2017 @ 10:01 |
Het zegt voor mij genoeg dat Vettel rustig vragen beantwoordde. Als het z'n eigen schuld niet was had ie weer lopen huilen... | |
ondeugend | maandag 18 september 2017 @ 10:07 |
| |
bloodymary1 | maandag 18 september 2017 @ 10:27 |
Precies. En niemand anders de schuld gaf. Daardoor geeft hij zelf al toe fout te zijn geweest. | |
Weltschmerz | maandag 18 september 2017 @ 10:36 |
Dat soort dingen bespreek ik altijd met Britta aan het ontbijt. | |
ShaoliN | maandag 18 september 2017 @ 10:50 |
Toch reed Vettel gewoon vele malen beter dan Hamilton die de wedstrijd leiding weer op zijn hand had natuurlijk. Het hele weekend niet vooruit te branden, maar gisteren met 2 vuisten in zijn neus bij iedereen wegrijden. Doorgestoken kaart, kan niet missen. | |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 10:59 |
Ik denk dat Verstappen er op zijn kant nog best tussen had gepast. Een beetje dit idee: Of a la Wehrlein: | |
ChilllayD | maandag 18 september 2017 @ 11:15 |
Hahaha die laatste was/is fantastisch 😂 | |
Twieki | maandag 18 september 2017 @ 11:16 |
Ik stond toch al ergens 700+ | |
bloodymary1 | maandag 18 september 2017 @ 11:19 |
| |
RingBewoner | maandag 18 september 2017 @ 11:24 |
Ik vond nou niet echt dat die eerste 50 meter perse veel beter was dan Hamilton. Het is trouwens wedstrijdleiding. Als één woord. | |
Peterselieman | maandag 18 september 2017 @ 11:31 |
Wehrlein is twaalfde geworden, dus daar heb je nog wat puntjes voor gekregen | |
Pagan | maandag 18 september 2017 @ 11:35 |
Bij mij heeft slechts1 motor en 1 chassis de eindstreep gehaald. | |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 12:23 |
Vind het toch wel weer grappig, Ricciardo had eigenlijk een poepstart, maar bleef daardoor mooi uit de problemen. Vond het alleen apart dat hij geen aanval op Hammilton kon doen, maar dat lag blijkbaar aan problemen met de versnellingsbak? Raar dat je dat dan niet hoort over de boordradio. | |
VEM2012 | maandag 18 september 2017 @ 12:26 |
Misschien wel omdat het een bekend probleem is en hij dacht dat er over zeiken alleen maar leuk is voor de Bühne en dus de punten pakken en wegwezen de beste keuze voor hem is. | |
AnneX | maandag 18 september 2017 @ 12:36 |
Deed Max maar een Poepstart, bedacht ik mij. Inhaal skills heeft hij als de beste. Ik denk dat ik strategisch achter de eerste bocht zou starten. | |
bloodymary1 | maandag 18 september 2017 @ 12:49 |
En ook omdat Hamilton erg goed is in de regen. | |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 13:07 |
http://www.dumpert.nl/med(...)rdradio_van_max.html en http://www.dumpert.nl/med(...)rdradio_van_max.html | |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 13:08 |
Klopt, maar ook op de ultra's kwam hij er niet aan. | |
RingBewoner | maandag 18 september 2017 @ 13:14 |
Je hoort lang niet alles van de boordradio. Er is tijdens de tweede safety-car ook veel communicatie geweest tussen Hamilton en zijn engineer over banden en een pitstop. | |
Montelly | maandag 18 september 2017 @ 13:15 |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 13:15 |
Nee dat klopt, maar meestal zenden ze zulke dingen wel direct uit. RAI hoor je ook elke race dat de banden niet goed zijn. Trouwens!!!!!!!
| |
habitue | maandag 18 september 2017 @ 13:19 |
Net highlights gekeken, was verhinderd gister. Maar hoe kan iemand nou weer Max de schuld geven... Dan kun je beter een andere sport volgen of een bezoekje aan de opticien. | |
habitue | maandag 18 september 2017 @ 13:21 |
Vettel stuurt als een idioot in zonder rekening te houden wat er links van em gebeurt. | |
opgebaarde | maandag 18 september 2017 @ 13:21 |
nee | |
Nattekat | maandag 18 september 2017 @ 13:22 |
Raceweek van wat? | |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 13:23 |
Ohw, shit, dacht dat er een week tussen zat... Waarom had Ferrari de vrachtwagen anders zo snel ingepakt? [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2017 13:23:53 ] | |
Tarado | maandag 18 september 2017 @ 13:29 |
de auto's gaan sowieso terug naar de fabriek, hospitality units etc neem ik aan van niet | |
SnowOokami | maandag 18 september 2017 @ 13:30 |
waarom zouden ze blijven? Volgens mij krijgen ze geen versnellingsbak penalty als ze de race niet uitrijden daarom halen ze weleens vroegtijdig auto's naar binnen. | |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 13:34 |
Dat van de Ferrari's was een (mislukt) grapje... | |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 13:41 |
| |
Tarado | maandag 18 september 2017 @ 13:45 |
En wat vinden we er van dat onze grote vriend Hamilton vegetariër aan het worden is vanwege het milieu, dus geen steaks meer in zijn privé jet | |
TagForce | maandag 18 september 2017 @ 13:55 |
Dan vlieg ik de volgende keer niet meer met hem mee... puh! | |
potjecreme | maandag 18 september 2017 @ 14:13 |
In het artikel staat dat de vleesindustrie vervuilender is dan vliegen. Bovendien zou je dan ook iets tegen zijn beroep moeten hebben. Voor de sport rondjes rijden is natuurlijk ook niet goed voor de natuur. Hij noemde de natuur als 1 van de redenen waarom hij geen vlees en vis wil eten. | |
Themeparktommy | maandag 18 september 2017 @ 14:22 |
Ik had VER vervangen door HAM En ik had er nog zo'n spijt van na die kwalificatie | |
opgebaarde | maandag 18 september 2017 @ 14:29 |
Ik vind het wel tof van Hamilton, een politiek statement waar ik mij in kan vinden want ik maak mij zorgen om de aardbol. Ik ben geen vegetarier, ik rijd auto, ik gebruik gas, ik gooi eten weg etcetera etcetera, iedereen behalve de grootste vervuilende aso's zijn hypocriet | |
Geralt | maandag 18 september 2017 @ 14:31 |
Ik las het ook ergens ja. Absurd Dat doet Vettel wel vaker. Ruimte laten voor 2 auto's en dan gewoon blind naar binnen sturen en er maar vanuit gaan dat, ondanks de ruimte voor 2 auto's, er geen 2 auto's zitten. Die knul heeft een cursusje racen nodig. Als je ruimte laat voor 2 auto's dan zitten die 2 auto's daar 99% van de keren ook gewoon. Spa vorig jaar deed ie hetzelfde. | |
Lokale_Notabele | maandag 18 september 2017 @ 14:38 |
Der Nico begint Lil' Lewis achterna te gaan met zijn "spontane" instagram kiekjes. Wat valt me dat vies van hem tegen zeg: Semi-nonchalant hangen in een metropool, Lil' Lewis style: https://www.instagram.com/p/BX73sYRD8S3/?taken-by=nicorosberg Semi-intellectuele overpeinzingen in privéjets: https://www.instagram.com/p/BYDQE8Vj2Ob/?taken-by=nicorosberg Showen met je jetset leven en tegelijkertijd reclame maken voor IWC en Mercedes-Benz: https://www.instagram.com/p/BXnIqwSj5J_/?taken-by=nicorosberg "Spontane" foto om te laten ze zien dat je ondanks alles een normale jongen bent gebleven: https://www.instagram.com/p/BXcz5H3Dr3X/?taken-by=nicorosberg Nee, Nico heeft bij me afgedaan en ik overweeg derhalve een nieuwe user icon. Bij voorkeur van een rijder die zichzelf niet als een onzeker tienermeisje probeert te profileren op social media met geforceerde poses. Binnenkort de onthulling. | |
Luctor.et.Emergo | maandag 18 september 2017 @ 14:39 |
Hij zou dan eigenlijk moeten stoppen met auto rijden. Als hij zo begaan is met het milieu. | |
opgebaarde | maandag 18 september 2017 @ 14:41 |
| |
opgebaarde | maandag 18 september 2017 @ 14:42 |
Dat is natuurlijk onzin | |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 14:50 |
Dat HAM vegan wil worden omdat hij eens een documentaire heeft gekeken ipv eens naar een boerderij te gaan om te kijken het echt gaat moet hij lekker zelf weten. Tot zover ook mijn mening. De rest van deze discussie in -> SHO? | |
potjecreme | maandag 18 september 2017 @ 15:10 |
Dat doet hij al heel lang. Hij heeft zelfs een vlog. Instagram wordt ook gebruikt om de sponsoren te promoten. Is gewoon keiharde business. | |
Tarado | maandag 18 september 2017 @ 15:29 |
nee maar vliegen in een privéjet en dan zeggen dat je zo begaan bent met het milieu vind ik ook niet echt passend | |
Lokale_Notabele | maandag 18 september 2017 @ 15:34 |
Weet ik wel maar het komt bij hem en Lewis allemaal zo geforceerd over. Het is toch geen gezicht die foto's waarbij ze semi-nonchalant op bankjes hangen of in gedachten verzonken over een meer uitkijken bij zonsondergang. Dan neem je jezelf wel erg serieus. Een Flavio bulkt ook van het geld en heeft ook dingen te promoten maar blijft tenminste zichzelf en poseert niet als een onzeker tienermeisje. https://www.instagram.com/briatoreflavio/?hl=nl | |
Whiskers2009 | maandag 18 september 2017 @ 15:36 |
http://m.telegraaf.nl/art(...)n-klap-helemaal-niet | |
Tarado | maandag 18 september 2017 @ 15:41 |
ze doen het ook helemaal niet zelf | |
nils7 | maandag 18 september 2017 @ 15:53 |
Vettel had dit niet moeten doen zo na de start. Hij speelt met vuur zeker als je voor het WK gaat. Hij had gewoon moeten laten gaan. Lewis was niet verder dan P3 gekomen en dan had ie er voor gestaan als hij later in de race wel P1 of P2 had gepakt. | |
bloodymary1 | maandag 18 september 2017 @ 15:54 |
Jawel van Moto GP! Veel spannender. | |
bloodymary1 | maandag 18 september 2017 @ 15:56 |
Flavio! Dat waren nog eens tijden. | |
RingBewoner | maandag 18 september 2017 @ 16:06 |
Ik kan mij voorstellen dat het voor Lewis vrij lastig is om met commerciële vluchten te gaan. Hij kan met dit vliegtuig op veel meer vliegvelden landen, bijvoorbeeld in Oostenrijk en België. Daarbij wil iedereen anders zijn handtekening en kan hij niet even met Toto de strategie doornemen of andere dingen. Daarbij, de vleesindustrie is echt tig keer slechter voor het milieu dan alle auto's bij elkaar. | |
Tarado | maandag 18 september 2017 @ 16:11 |
| |
Fer | maandag 18 september 2017 @ 16:17 |
Heeft Sergio Marchionne eigenlijk als iets te melden gehad? Of neemt momenteel Arivabenne onder vuur over het verlengen van de contracten van die 2 kneuzen? | |
SnowOokami | maandag 18 september 2017 @ 16:58 |
Denk dat Marchionne verstandig z'n mond dicht houdt al zegt dat waarschijnlijk wel genoeg... | |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 16:59 |
[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2017 17:06:14 ] | |
potjecreme | maandag 18 september 2017 @ 17:02 |
Ik zie niks edit: [ Bericht 30% gewijzigd door potjecreme op 18-09-2017 17:09:01 ] | |
#ANONIEM | maandag 18 september 2017 @ 17:06 |
fixed | |
XL | maandag 18 september 2017 @ 17:09 |
Whehehe | |
Sjemmert | maandag 18 september 2017 @ 17:14 |
| |
DKUp | maandag 18 september 2017 @ 17:35 |
Godver | |
SnowOokami | maandag 18 september 2017 @ 17:41 |
| |
zoem | maandag 18 september 2017 @ 17:49 |
*proest* | |
Wombcat | maandag 18 september 2017 @ 17:51 |
lama, was al een paar keer gezegd | |
MakkieR | maandag 18 september 2017 @ 18:35 |
zes uren per dag keihard sporten, natuurlijk lieverd, geloof jij maar in die sprookjes, wat ik zie veelvuldig zie en op Ziggo beamen ze dit; is dat deze jongens vooral veel aan simulaties doen. Dat geloof ik meteen als ik zie hoe goed Doornbos is met de computer simulatie. Gewoon trainen met een auto gebeurt enkel met de vrije trainingen, die zijn voor iedereen die betaald beschikbaar om te zien, maar een Formule 1 coureur traint zijn vaardigheden vooral door veel te oefenen op de simulatie want echt rijden is veel te duur. Raikkonen is op zich ook wel een stevig mannetje en heeft zelfs een klein buikje, dus 6 uren keihard sporten, laat me niet lachen haha. s'avonds laat DJ zijn op feestjes, daar staat Hamilton bekend om, hoe kun je dit combineren met 6 uur keihard sporten, ik zie een sportatleet echt niet midden in de nacht DJ zijn, feestjes aflopen en na buurten bij de rijke gemeenschap. [ Bericht 0% gewijzigd door zoem op 18-09-2017 19:30:44 ] | |
Zorro | maandag 18 september 2017 @ 18:42 |
Deja Vu | |
habitue | maandag 18 september 2017 @ 18:42 |
Nou jongen download F1 racer 2017, flink wat avondjes gamen, zien we je volgend jaar terug bij Ferrari. Echt doodsimpel dat F1. | |
SnowOokami | maandag 18 september 2017 @ 18:49 |
Instappen en gas geven toch? Oh en soms even remmen. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 september 2017 @ 18:58 |
Dat is een mogelijkheid. Een andere mogelijkheid is dat hij gewoon niet zo snel is. | |
Nattekat | maandag 18 september 2017 @ 19:00 |
En aan een wieltje draaien. | |
TheFreshPrince | maandag 18 september 2017 @ 19:00 |
Race-simulaties zijn uiteraard erg belangrijk aangezien er het aantal testsessies beperkt is door de FIA. Maar vergis je niet in de lichamelijke voorbereidingen. In het voorseizoen wordt er tot wel 6 uur per dag getraind door de rijders. Deels op kracht om het sturen, remmen en g-krachten aan te kunnen, deels op conditie om dat 2 uren vol te kunnen houden. Tijdens het race-seizoen verschilt het aantal uren trainen per dag omdat er ook race-weekends zijn en voorbereidingen op de circuits. Om een idee te geven, het rempedaal intrappen is tot zo'n 80kg druk en dat bij iedere bocht (o'n 15 keer dus) en dat gemiddeld 60 rondes lang. Het gewicht op je nek (vanuit diverse richtingen), inclusief helm, is ongeveer 30 tot 45 kilo bij iedere bocht,en dat gemiddeld 60 rondes lang. De hartslag zit tijdens een race op 160 tot 200 bpm. Tijdens een race verliezen rijders ongeveer 3 kilo aan gewicht. [ Bericht 1% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-09-2017 19:06:42 ] | |
Sjemmert | maandag 18 september 2017 @ 19:01 |
Ik zit ook vaak in de simulator, en pak ook weleens een feestje. Zou in principe volgende GP al voor de winst kunnen strijden zo goed getraind ben ik. | |
Ener-G | maandag 18 september 2017 @ 19:06 |
En combineer dat nog eens met een uitgebreid vliegschema tijdens het seizoen, niet alleen voor de races maar promo meuk, opdraven voor de bobo's en bezoeken aan de fabriek, hallo jetlag. Maar voor de dromers, even een uurtje simmen en af en toe aan een blikje energy drink lurken zou genoeg moeten zijn, toch | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 september 2017 @ 19:06 |
Ben je nou nog steeds bezig? Dit zegt Max erover: Dus 6 tot 8 uur per dag trainen. En ja, je kunt fysieke fitheid heel goed combineren met DJ zijn en feestjes aflopen. | |
potjecreme | maandag 18 september 2017 @ 19:32 |
Ik heb even een peptalk nodig. | |
ESF1Gamer | maandag 18 september 2017 @ 19:35 |
Interview met Jos bij peptalk | |
potjecreme | maandag 18 september 2017 @ 20:02 |
Nu over F1. | |
ESF1Gamer | maandag 18 september 2017 @ 20:12 |
wat een stomme vraag van die Everblij | |
SnowOokami | maandag 18 september 2017 @ 20:13 |
Gewoon standaard pers vraag | |
ESF1Gamer | maandag 18 september 2017 @ 20:14 |
Vragen van NOS niveau | |
potjecreme | maandag 18 september 2017 @ 20:17 |
Ik kan gelukkig nu wegzappen. | |
SnowOokami | maandag 18 september 2017 @ 20:18 |
Van Gerwen is altijd zo lekker nuchter | |
aesop | maandag 18 september 2017 @ 20:25 |
Max naar Mercedes dus... | |
YourCaptor | maandag 18 september 2017 @ 20:28 |
Jos leek zich inderdaad te verlullen, maar vooralsnog zit Max echt nog wel gewoon bij Red Bull. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 september 2017 @ 20:38 |
Hij wordt vegetarier voor het milieu. En daar zit een punt in, want de vleesverwerkingsindustrie is de meest vervuilende wereldwijd. | |
Asschen_sukar | maandag 18 september 2017 @ 20:39 |
Ik denk dat de olie industrie graag een hartig woordje met je wil spreken | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 september 2017 @ 20:41 |
Want? Zij willen liever de meest vervuilende sector zijn? | |
Asschen_sukar | maandag 18 september 2017 @ 20:44 |
Dat zijn ze al een tijdje. Met op nummer twee de mode industrie, als ik me niet vergis. Verder wel met je eens dat de vlees sector ook niet al te fris is. Maar als Lewis dan echt zo begaan is met het milieu zou hij het toch ook niet zo erg vinden om met lijn diensten te vliegen, dus een beetje hypocriet blijft het wel. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 september 2017 @ 20:49 |
2 jaar geleden was het nog de vleesverwerkingsindustrie. Het werkt nu al! Chapeau, Lewis! Dat van dat hypocriet zie ik niet. | |
potjecreme | maandag 18 september 2017 @ 20:54 |
SnowOokami | maandag 18 september 2017 @ 21:37 |
Voordeel van achterwiel aandrijving, insturen en gas erop M'n eerste auto was een MR2 MK1, erg leuk speelgoed (middenmotor en achterwiel aandrijving), helaas de roest... | |
Evenstar | maandag 18 september 2017 @ 21:41 |
Wat zei Jos? | |
SnowOokami | maandag 18 september 2017 @ 21:44 |
"We weten waar we heen kunnen". | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 september 2017 @ 21:58 |
Waar zei hij dat en wanneer? Dan kan ik het even terugkijken. | |
SnowOokami | maandag 18 september 2017 @ 21:59 |
Vandaag bij Peptalk. (ergens halverwege het programma) | |
daNpy | maandag 18 september 2017 @ 22:01 |
Het beste is naar Ferrari, de FIA gaat het team dat ze zelf sponsoren niet bestraffen | |
SnowOokami | maandag 18 september 2017 @ 22:01 |
Seb en Max naast elkaar? nope. | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 18 september 2017 @ 22:05 |
Dan gebeurt Singapore om de race. | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 september 2017 @ 22:12 |
Ik gok dat Ferrari op dit moment ook niet zo blij is met Vettel. Die zondag zijn titelkansen effectief verknalde... | |
SnowOokami | maandag 18 september 2017 @ 22:14 |
Vettel zegt best vaak sorry: (laatste paar seconden). | |
ziggyziggyziggy | maandag 18 september 2017 @ 22:15 |
Sorry zeggen heeft bijzonder weinig invloed op de puntenstand. | |
SnowOokami | maandag 18 september 2017 @ 22:16 |
| |
sasquatsch | maandag 18 september 2017 @ 22:24 |
Vettel rijdt in 2019 niet meer voor Ferrari als hij zo door blijft gaan met kampioenschappen verspelen. | |
Rossdale | maandag 18 september 2017 @ 22:33 |
In die Dutch Inquisition vraagjes van Olav en Jack met Toto wolff reageerde Toto ook positief op de vraag of hij denkt dat Max op korte termijn voor Mercedes zal rijden. Het heeft er nu sowieso wel alle schijn naar dat Max in 2019 naar Mercedes wil en Ricciardo wil naar Ferrari. RBR lijkt steeds meer af te bouwen naar een exit van F1, totdat Porsche de boel in 2021 overneemt. | |
Geralt | maandag 18 september 2017 @ 22:50 |
Blijft evengoed kut dat die knakenbak niet om de pegels mee kan doen. Max had dan dit jaar gewoon al zn eerste titel gepakt. Maargoed, jammer maar helaas. Voor hetzelfde geld pakt ie nooit een titel. Ik bedoel kijk een Alonso. Die zou ook wel eventjes Schumacher uit de boeken gaan rijden. We weten allemaal hoe dat afliep | |
Rossdale | maandag 18 september 2017 @ 22:54 |
Ach Fons heeft volgend jaar een Renaultmotor dus nu komen zijn laatste 6 dominante jaren | |
Geralt | maandag 18 september 2017 @ 22:54 |
Ik gok dan nog eerder dat de komende paar jaar Toro Rosso de titel pakt met de Honda motoren. Zou wel tekenend zijn voor Alonso zijn carriere overigens. | |
Nattekat | maandag 18 september 2017 @ 22:56 |
Ik zie RB nog wel het voorbeeld volgen in 2019. | |
bedachtzaam | maandag 18 september 2017 @ 22:59 |
Vettel zal dat niet graag hebben, die heeft vast nog nachtmerries van 2014. Daniel of Max naar Ferrari zal hij dus blokken waar hij kan. | |
Geralt | maandag 18 september 2017 @ 23:01 |
Ook naar Honda? Denk het wel. Of zelf een motor maken voor 2021 of eruit tegen die tijd. Als ze Max en Ricciardo kwijt zijn dan zijn ze effectief eigenlijk ook wel een beetje klaar. Sainz is weg, Kvyat is gewogen en te licht bevonden. Succes met Gasly en nog iemand. En dan nog 2 voor in de TR's. Veel succes. | |
Peterselieman | maandag 18 september 2017 @ 23:02 |
Sainz is alleen voor 2018 weg. Over 2019 en verder staat nog niets vast | |
Geralt | maandag 18 september 2017 @ 23:03 |
Ow ok, ik dacht dat ie langer getekend had. Nog druk hier zo net na de verhuizing, dus veel is langs me af gegaan | |
Peterselieman | maandag 18 september 2017 @ 23:05 |
Nee. Sainz is verhuurd door Red Bull | |
Geralt | maandag 18 september 2017 @ 23:06 |
Verhuurd zelfs? Wat krijgen ze dan in return? Beetje korting komend jaar of wat? | |
sasquatsch | maandag 18 september 2017 @ 23:06 |
Uitgeleend heet dat. | |
Nattekat | maandag 18 september 2017 @ 23:10 |
Honda's. | |
Peterselieman | maandag 18 september 2017 @ 23:11 |
Dat het contract van Renault met Toro Rosso voortijdig beëindigd kon worden. | |
Geralt | maandag 18 september 2017 @ 23:12 |
En bedankt | |
Rossdale | maandag 18 september 2017 @ 23:14 |
Verschoor in 2019 | |
Nattekat | maandag 18 september 2017 @ 23:15 |
Die verneukt het dit jaar een beetje | |
Sjemmert | maandag 18 september 2017 @ 23:17 |
Moet ie wel beter zijn best doen. | |
opreis | maandag 18 september 2017 @ 23:17 |
Als ze niemand meer uit hun eigen opleiding vinden kunnen ze altijd wel een Perez of Bottas krijgen ljkt me. Het is geen moeten dat het altijd een RB coureur is | |
SiGNe | dinsdag 19 september 2017 @ 02:48 |
Dar RB13 un/Lucky for some begint echt bizarre vormen aan te nemen. Niet alleen valt Max steeds uit terwijl ie op podiumkoers ligt waardoor Ricciardo op 't podium terecht komt maar nu blijkt ook nog dat Ricciardo na de herstart problemen met z'n versnellingsbak had maar bij hem blijft dat ding dan weer wel gewoon werken https://www.nu.nl/formule(...)-van-verstappen.html RB13 is duidelijk unlucky voor Max en lucky voor Ricciardo. Goed voor character building zullen we maar zeggen, Max komt er uiteindelijk sterker uit. | |
SnowOokami | dinsdag 19 september 2017 @ 08:03 |
Haha omg, zou die dan van de brug springen? Overigens zou het wel heel pijnlijk zijn als STR Honda straks voor sommige teams staat Leesvoer https://www.f1technical.n(...)&start=11385#p719165 [ Bericht 33% gewijzigd door SnowOokami op 19-09-2017 08:11:02 ] | |
motorbloempje | dinsdag 19 september 2017 @ 09:52 |
| |
Peterselieman | dinsdag 19 september 2017 @ 10:54 |
Dat was het toch al? Bij de contractverlenging van Perez liet Force One toch al weten dat Ocon ook zou blijven? | |
DP026 | dinsdag 19 september 2017 @ 11:02 |
| |
Nattekat | dinsdag 19 september 2017 @ 11:02 |
Goede inhoudelijke bijdrage weer. | |
DP026 | dinsdag 19 september 2017 @ 11:09 |
Zowat alle race's dit jaar verprutsen en dan zeggen dat Max de titel had gepakt | |
#ANONIEM | dinsdag 19 september 2017 @ 11:12 |
Peterselieman | dinsdag 19 september 2017 @ 11:22 |
Bij lange na niet. Realistisch gezien had hij tussen Bottas en Ricciardo moeten staan | |
opgebaarde | dinsdag 19 september 2017 @ 11:28 |
| |
sasquatsch | dinsdag 19 september 2017 @ 13:10 |
Hij had al een meerjarig contract, dus dat was wel logisch, ja! | |
KillerBee4ever | dinsdag 19 september 2017 @ 13:49 |
F1 / Het grote PSVCL & DP026 - sporttopic Je hebt je eigen topic toch? Gebruik die, dit topic is voor grote mensen... | |
Tarado | dinsdag 19 september 2017 @ 14:08 |
maar uiteindelijk toch wel een prettige bijkomstigheid dat het geen kampioensauto is. | |
SnowOokami | dinsdag 19 september 2017 @ 17:42 |
JV geeft Verstappen een keer niet de schuld https://www.motorsport.co(...)h-villeneuve-954827/ Hoax | |
TheFreshPrince | dinsdag 19 september 2017 @ 18:20 |
daNpy | dinsdag 19 september 2017 @ 18:28 |
En weer dat hij heeft zichzelf alweer genoeg gestraft. Met 2 maten meten | |
zoem | dinsdag 19 september 2017 @ 18:46 |
Interessant stukje | |
ondeugend | dinsdag 19 september 2017 @ 23:45 |
http://www.skysports.com/(...)n-says-the-f1-report | |
SnowOokami | woensdag 20 september 2017 @ 09:00 |
Ja als ik dat zo lees was het dus McLaren die voor een lichter concept heeft gekozen met een lager zwaartekracht punt maar met betrouwbaarheids issues en die dus ook voor trillingen zorgt, terwijl de andere (2?) concepten dat probleem niet hadden, maar wel zwaarder zijn en een ander zwaartekracht punt hebben. Hasegawa heeft gezegd dat ze al een tijdje bezig zijn met de 2018 spec motor en dat is waarschijnlijk de verder uitgewerkte "spec 4" (dat andere concept). Geen idee hoeveel het verschil is tussen die motor concepten maar denk dat Tost en Key er wel iets mee kunnen. Als Honda nu James Key helpt met de motor integratie en het chassis kan STR Honda nog een best interessante speler worden volgend jaar. Honda hoeft sowieso dat bizar hoge salaris niet meer te betalen. | |
Rossdale | woensdag 20 september 2017 @ 09:23 |
Ze hebben 100 miljoen per jaar over voor ontwikkeling | |
SnowOokami | woensdag 20 september 2017 @ 09:38 |
Ja dat was mijn punt ook en ik denk dat STR een stuk "opener" is voor een gezamenlijke ontwikkeling dan McLaren is. Heb het idee dat het voornamelijk dat McLaren iets perse wilde zonder enig compromis en met zo'n "samenwerking" kan je niks (denk dat het daar ook is stuk gelopen). | |
Peterselieman | woensdag 20 september 2017 @ 09:59 |
De geruchten zijn dat 'spec 4' een pk of dertig beter is dan wat er nu achterin de McLaren ligt. Het is dan ook logisch dat ze de 'beste' motor verder ontwikkelen. | |
SnowOokami | woensdag 20 september 2017 @ 10:07 |
Idd, zwaarder om hem betrouwbaarder te maken (paar kilo maar overigens), zuiniger met brandstof, andere turbo. En als ze dan ook nog eens de MGU-H en K goed werkend krijgen voor de ERS deployment, dan wordt het wel een mooi pakket | |
JayHovah | woensdag 20 september 2017 @ 10:16 |
Benoves | woensdag 20 september 2017 @ 10:31 |
Ik heb nu alweer zin in volgend jaar met al die speculaties over auto's en motoren 😎 | |
Tarado | woensdag 20 september 2017 @ 10:34 |
als dat allemaal waar is, wtf McLaren | |
nils7 | woensdag 20 september 2017 @ 11:51 |
Ikke niet.... 1 woord: begint met een H en rijmt op: elo | |
Fer | woensdag 20 september 2017 @ 12:14 |
Dat is het vanaf 2015 al met hun size zero concept. | |
Nattekat | woensdag 20 september 2017 @ 12:20 |
Als je de helft van de races uitvalt, win je ook geen kampioenschappen. | |
SnowOokami | woensdag 20 september 2017 @ 12:20 |
Hier staat ongeveer waarom: F1 / [F1 Algemeen] 2017 Formula1 GP's #603 Op naar Maleisië | |
Justevo | woensdag 20 september 2017 @ 12:31 |
Spijker op z'n kop. | |
Benoves | woensdag 20 september 2017 @ 12:37 |
Daar zit inderdaad niemand op te wachten, maar de rest blijft leuk om over te speculeren. Net als dit jaar met de RB13 waar de verwachtingen bij sommigen hoog van waren met de veranderende regelgeving. Nu ben ik benieuwd wat de STR kan met de spec 4 Honda motor, en of het ongelijk dan wel gelijk van McLaren bewezen wordt. | |
opreis | woensdag 20 september 2017 @ 12:48 |
STR heeft volgend jaar niet de meest denderende coureurs. Kvyat heeft momenteel nog minder punten dan zn eerste jaar bij TR, en dat in een betere auto. En Gasly is blijkbaar ook geen Max of zelfs Sainz, anders hadden ze hem ook al in de F1 gezet. Hopelijk heeft RB wel toegang tot de data en kunnen ze zelf bepalen hoe goed Honda werkelijk is | |
daNpy | woensdag 20 september 2017 @ 12:49 |
Die tweede statement van Ferrari, ik zie hem nu pas Feitelijke weergave van gebeurtenissen Nou, nee. Max en Vettel raken elkaar helemaal niet. | |
SnowOokami | woensdag 20 september 2017 @ 13:15 |
Grootste voordeel tov McLaren voor beide partijen is dat Honda niet meer verplicht wordt om aan bepaalde (absurde?) McLaren eisen te voldoen en dat STR al gewend is om met klant motoren te werken. Het geld wat Honda nu over houdt kunnen ze nu in de motor/chassis integratie/ontwikkeling steken. Heb nu ook al zin in de pre-season testen | |
Tarado | woensdag 20 september 2017 @ 13:19 |
McLaren heeft toch ook altijd met klantenmotoren gewerkt, soms exclusief maar blijft een klantenmotor | |
SnowOokami | woensdag 20 september 2017 @ 13:21 |
Ja alleen denk ik dat het exclusieve deel ze nu in de problemen heeft gebracht en teveel eisen bij Honda heeft neergelegd (en Honda ze doodleuk heeft beloofd). Terwijl RBR en STR niks tot weinig te eisen hebben bij Renault over de motor (kwa vorm en gewicht). Ik denk dat daar het grootste probleem lag bij McLaren Honda. /speculaas. | |
habitue | woensdag 20 september 2017 @ 13:27 |
Zag net dit gifje. Hoe heeft Vettel hier geen straf voor gehad? Je moet toch ruimte voor elkaar laten op de baan, hij laat Max gewoon met Kimi crashen. Moet je je voorstellen hoeveel stront Max over zich heen zou hebben gehad als hij Vettel was geweest. Ik kan er gewoon nog steeds niet over uit. | |
SnowOokami | woensdag 20 september 2017 @ 13:31 |
Vettel / Ferrari verliest zoveel punten dit weekend dat ze al flink gestraft worden (en Max doet dit seizoen toch voor spek en bonen mee een extra DNF kan er nog wel bij). | |
sasquatsch | woensdag 20 september 2017 @ 14:11 |
Niet consistent van de FIA aangezien ze in het verleden hiervoor al een 10 gridplaatsen penalty voor hebben uitgedeeld. | |
Benoves | woensdag 20 september 2017 @ 14:41 |
Ben ook benieuwd of RBR zich met de ontwikkeling (versnellingsbak ed) gaat bezig houden. Ik had wel willen zien van Sainz in de STR Honda had gekund. Ben ook erg benieuwd of McLaren zich met de Renault motor kan meten met RBR. Ik verwacht van niet, als ik het verschil met Renault zie, maar hopelijk heb ik het mis. Ik ben erg benieuwd. | |
#ANONIEM | woensdag 20 september 2017 @ 15:54 |
Michael Schumacher verhuist naar Amerika [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2017 15:54:30 ] | |
THEFXR | woensdag 20 september 2017 @ 16:05 |
welke motor krijgt RB in 2019? | |
Rossdale | woensdag 20 september 2017 @ 16:24 |
Renault wil niet meer en Ferrari en Mercedes ook niet. Mag jij zelf raden wat er overblijft | |
Lokale_Notabele | woensdag 20 september 2017 @ 16:26 |
Ik blijf het belachelijk vinden dat de familie Schumacher nooit openheid van zaken heeft gegeven over de toestand van der Michael. Ze hebben jarenlang in commercieel opzicht de vruchten kunnen plukken van Schumi zijn populariteit maar deze zelfde fans informeren over de gezondheidstoestand van hun held is blijkbaar teveel gevraagd. Of ze het nu leuk vinden of niet der Schumi was publiek bezit. Ik denk dat niemand op de medische details zit te wachten en die gaan ook niemand aan maar we weten nu precies niks. Geen idee waar het voor nodig is om zoveel geheimzinnigheid te creëren. Als hij een kasplantje is dan is hij een kasplantje. | |
THEFXR | woensdag 20 september 2017 @ 16:29 |
voor hetzelfde geld is het nep en ligt hij al jaren onder de grond. | |
SnowOokami | woensdag 20 september 2017 @ 18:13 |
Hmm, zou logisch zijn als RBR en STR helpen met de versnellingsbak van de Honda. Zou het best grappig vinden als McLaren straks het 3e Renault team is en blijft | |
Nattekat | woensdag 20 september 2017 @ 18:20 |
Wat ik hier iig uit kan opmaken is dat hij zeker geen kasplantje is. Zonder hoop op herstel neem je niet zo'n grote stap. | |
Peterselieman | woensdag 20 september 2017 @ 18:27 |
In de VS zijn ze wat verder in dat soort dingen dan hier. De kwaliteit van leven zal er iets op vooruit gaan, maar koester niet al te veel hoop. | |
SnowOokami | woensdag 20 september 2017 @ 18:33 |
*Ze denken dat ze verder zijn in de VS als je maar genoeg geld hebt... | |
franklop | woensdag 20 september 2017 @ 18:53 |
benieuwd of Mick dan ook in VS gaat racen. Maar dat zal wel niet | |
jpjedi | woensdag 20 september 2017 @ 19:15 |
Ze nemen daar meer risico, is eerder een wanhoopspoging imo. | |
Yashaaaaa | woensdag 20 september 2017 @ 21:03 |
BadderHaring | woensdag 20 september 2017 @ 21:12 |
Wat een onwaarschijnlijke bullshit. Je hebt er gewoon geen flikker mee te maken. Hij is geen publiek bezit, hij is gewoon een mens. Als zijn familie vindt dat jij er geen fuck mee te maken hebt, dan heb jij er geen fuck mee te maken. | |
tja77 | woensdag 20 september 2017 @ 21:15 |
Wat ik niet begrijp is dat de familie van Schumacher niks naar buiten brengt over de gesteldheid van Michael Schumacher. Natuurlijk is het hun goedrecht, maar waarom geen informatie over z'n gezondheid? | |
BadderHaring | woensdag 20 september 2017 @ 21:17 |
Waarom? What's in it for them? Om jou nieuwsgierigheid te bevredigen? Daar schieten zij toch niets mee op? Misschien willen zij wel niet dat mensen weten hoe slecht hij er aan toe is, houden ze liever de hoop levend. Kan allerlei redenen hebben waar wij volgens hun niets mee te maken hebben. Prima. Life goes on. | |
#ANONIEM | woensdag 20 september 2017 @ 21:36 |
| |
tja77 | woensdag 20 september 2017 @ 21:37 |
Als je weet dat er miljoenen fans zijn wereldwijd, waarom zou je die in onzekerheid en ongewis laten? Het geheim houden roept alleen maar meer vraagtekens op. En ik vraag me af wat meer moeite kost. Angstvallig je lippen op elkaar houden en niks prijsgeven, of 1 keer melden hoe zijn status nu is. Toen Brawn tegen Mick Schumacher na zijn rondje op Spa zei "je vader zou trots op je zijn" werd er wederom flink gespeculeerd. Michael zou er niks van meekrijgen, anders had Brawn het nooit op die manier gezegd. Maar ja, nu naar een kliniek in USA, nu zijn er weer mensen die hoop hebben. | |
BadderHaring | woensdag 20 september 2017 @ 21:43 |
Ach, op de lange termijn creëert dat mysterie ook best weer zakelijke mogelijkheden. De motieven van de familie zijn hun motieven. Totaal irrelevant waarom ze die keuze maken, jij hebt die gewoon te respecteren. | |
Nattekat | woensdag 20 september 2017 @ 21:45 |
Mijn vertrouwen in de VS op dat gebied is nogal nihil | |
Pagan | woensdag 20 september 2017 @ 21:46 |
Nee joh, zelfs een hersendode kan nog president worden, er is nog hoop. | |
Ener-G | woensdag 20 september 2017 @ 22:02 |
Last resort lijkt me ook, anders hadden ze dat wel veel eerder gedaan. Aan het geld had het in ieder geval niet gelegen. Maar hopelijk hebben we het mis. | |
franske19 | woensdag 20 september 2017 @ 22:32 |
Wetenschap in de VS ligt mijlen voor op die van Europa. | |
Nattekat | woensdag 20 september 2017 @ 22:34 |
Toch heb ik 0 vertrouwen in de VS. | |
THEFXR | woensdag 20 september 2017 @ 22:45 |
commerciële redenen | |
Lokale_Notabele | woensdag 20 september 2017 @ 23:02 |
-probeer het nog eens- [ Bericht 97% gewijzigd door Nattekat op 20-09-2017 23:02:48 ] | |
opreis | donderdag 21 september 2017 @ 01:41 |
Ik vind het leuker dat we Sainz nu naast Hulkenberg kunnen leggen. Gaat een belangrijk jaar voor hem worden. Hij moet minimaal gelijk zijn aan Hulk, maar beter als hij hem zou verslaan om echt een kans te maken bij topteam waar hij zo graag over praat. En Mclaren vergelijken met RB en Renault wordt ook leuk ja | |
Tarado | donderdag 21 september 2017 @ 08:15 |
dat is wel zo maar ik vraag me in zo'n geval toch ook wel af of hij dit zelf gewild zou hebben, die stekker erin houden bedoel ik dus. En zakelijke motieven? Dat lijkt me niet, denk dat de motieven wel zuiver waren/zijn in de zin van waar leven is is hoop maar ze hebben het toch wel een beetje uit de hand laten lopen lijkt het. | |
Refragmental | donderdag 21 september 2017 @ 09:23 |
https://www.gpblog.nl/295(...)ties-dan-verstappen/Dwaas Die gast rijdt het hele seizoen op cruisecontrol en krijgt alles op een zilver dienblad aangereikt. Wordt ie er een keer afgekegeld flipt ie gelijk uit en gaat hij schelden en doen. | |
tja77 | donderdag 21 september 2017 @ 09:48 |
Idd lekker makkelijk om je teamgenoot te verwijten niet volwassen om te gaan met tegenslagen als het jezelf voor de wind gaat. In zijn "beroerde" jaar waar naar hij refereert had hij 2 dnf's. Max zorgt 1 keer voor exit Ricciardo in Hongarije, en vervolgens steekt hij z'n middelvinger op. Nee, dat is een volwassen manier om met tegenslagen om te gaan. | |
daNpy | donderdag 21 september 2017 @ 09:57 |
Het grootste verschil tussen hem en Max is dat Max niet zijn middelvinger opsteekt. Symphatieke gast my ass. | |
DP026 | donderdag 21 september 2017 @ 09:59 |
. Dwaas. | |
Rockefellow | donderdag 21 september 2017 @ 10:14 |
Die reactie vind ik niet meer dan logisch. Iedereen roept dat je teamgenoot het grootste talent op de baan is. Dan ga je toch op zoek naar aanknopingspunten om geen dodelijk minderwaardigheidscomplex te krijgen. | |
Refragmental | donderdag 21 september 2017 @ 10:16 |
Inderdaad, hoe krijgt Ric het in zijn hoofd | |
BadderHaring | donderdag 21 september 2017 @ 10:18 |
Dit inderdaad. Dit soort redenaties zijn voor hem de enige manier om wat zelfvertrouwen te putten uit een seizoen waarin uit alles, behalve de punten, blijkt dat hij de mindere coureur is. | |
_-_ratjetoe_-_ | donderdag 21 september 2017 @ 10:46 |
Hij komt op de een of andere manier ook minder vaak in gevaarlijke situaties dan Max. Ook daardoor haalt hij prima resultaten. Dat kan natuurlijk compleet toeval zijn, of het kan liggen aan de rijstijl van Max en Ricciardo. | |
Tarado | donderdag 21 september 2017 @ 10:53 |
minder snelle coureur, uiteindelijk gaat het wel om de punten en die verzamelen lijkt hij toch vrij goed in | |
daNpy | donderdag 21 september 2017 @ 11:28 |
Hij snapt zelf ook wel dat hij dit jaar alleen op het podium is gekomen omdat er mensen voor hem uitvielen. Uiteraard is hij meer dan snel genoeg om in de top 6 te finishen. Een "pech"seizoen waarin hij 2x uitviel vergelijken met dat van Max (7x uitvallen) om het te bagatelliseren is gewoon onzin verkopen. Vettel is niet de enige die bang is van Max. | |
BadderHaring | donderdag 21 september 2017 @ 11:45 |
Ricciardo start in elk geval behoudender, Max kan wel wat meer geduld gebruiken en zijn momenten slimmer pakken. Maar dat is maar een fractie van het enorme verschil in 'pech' dit seizoen. | |
Tarado | donderdag 21 september 2017 @ 11:46 |
Sowieso gpblog wat een bron en wat zegt hij nou eigenlijk verkeerd, dat hij (wellicht)volwassener is dan Max? Dat is hij toch ook gewoon. Wat een lange tenen hier als het om Max gaat | |
opgebaarde | donderdag 21 september 2017 @ 11:50 |
Pech is niet alleen uitvallen, pech is niet alleen de race Maar zoals bovenstaande al zegt, lange tenen hier | |
Refragmental | donderdag 21 september 2017 @ 11:51 |
Niks lange tenen, het is gewoon onzin wat Ric zegt en bewijs daarvan is wel hoe kinderachtig en klein hij zich heeft gedragen dit seizoen toen het hem 1 keer NIET allemaal mee zat. | |
Tarado | donderdag 21 september 2017 @ 11:55 |
om dat goed te beoordelen zou je dat interview moeten zien op channel 4, ik vind het niet belangrijk genoeg om het op te zoeken, maar je opwinden wat een nono blogger schrijft over een misschien helemaal uit z'n verband gerukte quote, sorry dat kan ik niet serieus nemen | |
PSVCL | donderdag 21 september 2017 @ 14:35 |
Gaat Max eindelijk het einde halen? Nog erger dan zijn vader die Maxie | |
Rossdale | donderdag 21 september 2017 @ 14:49 |
Van het seizoen? Makkelijk | |
PSVCL | donderdag 21 september 2017 @ 14:54 |
Een race | |
PSVCL | donderdag 21 september 2017 @ 14:54 |
- en nu op een normale manier- [ Bericht 95% gewijzigd door Nattekat op 21-09-2017 15:12:48 ] | |
bedachtzaam | donderdag 21 september 2017 @ 15:42 |
Het verhaal zal vooral gekleurd zijn door een of andere 'journalist' die het publiceerde. Ik neem het dus met een zak zout, Daniel weet zelf ook wel hoe hij reageerde na Spanje en Monaco vorig jaar, dit jaar na het uitvallen in Hongarije. Ook de laatste DNF door de rode ezel, daar gaat Max naar mijn mening zeer volwassen mee om. Daniel is naar mijn mening geen mindere coureur, ze rijden binnen 1 of 2 tienden van elkaar en halen het maximum uit de bolide, dat zegt mij zoveel dat ze niet veel onderdoen van elkaar. | |
WismutVeilchen83 | donderdag 21 september 2017 @ 15:54 |
Ik vind wel een duidelijk patroon zichtbaar. Toen Max vorig jaar bij RBR kwam was Ric meestal iets sneller in de kwalificatie, maar in de races was Max vaker sneller dan Ric dan andersom; zelfs al haalde Ric iets meer punten dan Max in de periode waarin ze samen raceten. Dit jaar, waarbij ze beiden de hele voorbereiding hebben meegemaakt, zie je dat Max met 11-4 voorstaat in de kwalificatie. Ric heeft weliswaar veel meer punten, maar op het moment van uitvallen reed Max vrijwel altijd vóór Ric. Ik vind Max dan ook iets beter dan Ricciardo, die voor mijn gevoel zijn plafond redelijk heeft bereikt, daar waar dat voor Max nog niet geldt. | |
TagForce | donderdag 21 september 2017 @ 16:08 |
Anders ga je even naar je eigen topic... Om het makkelijk te maken: hij is hier | |
bloodymary1 | donderdag 21 september 2017 @ 17:12 |
Het grote verschil is vooral dat Ricciardo helemaal geen slecht seizoen heeft. | |
BadderHaring | donderdag 21 september 2017 @ 17:13 |
Exact. Maar Ric rijdt wel voorzichtiger en met minder risico. En in sommige situaties is dat nu eenmaal beter. Want ook los van alle pech die Max heeft, zijn er ook situaties geweest waar RIC gewoon niet in verzeild was geraakt en die Mac punten hebben gekost. RIC is naar mijn mening te voorzichtig om ooit WK te worden, Max is dat nog niet genoeg. Maar bij Max heb ik de hoop dat hij dat beter doseert zodra hij een auto heeft waarmee een titel een optie is. | |
bloodymary1 | donderdag 21 september 2017 @ 17:13 |
Als je op plaats 6 start en dan terugvalt naar 9 kom je nu eenmaal in minder gevaarlijke situaties dan wanneer je op plaats 5 start en dan op 2 probeert te komen. Maar ja, waar gaat racen over, niet over afwachten naar mijn mening. | |
BadderHaring | donderdag 21 september 2017 @ 17:14 |
Soms natuurlijk wel. Kwestie van doseren. | |
bloodymary1 | donderdag 21 september 2017 @ 17:14 |
Ook dat ja. Vaak zijn dit soort teksten helemaal niet zoals het gezegd is. | |
XL | donderdag 21 september 2017 @ 19:02 |
Ricciardo is echt niet afwachtend hoor. Zo’n actie op Raikkonen in Monza, daar heeft hij geluk dat kimi het toestaat. Max heeft gewoon pech dat hij het bij Massa probeert. | |
Whiskers2009 | donderdag 21 september 2017 @ 19:24 |
Mwah, zo vaak probeert hij nou ook weer niet iets... | |
daNpy | donderdag 21 september 2017 @ 19:28 |
Idd. In Monza wel een schitterende actie, dat mag ook zeker gezegd worden | |
XL | donderdag 21 september 2017 @ 19:37 |
Ik weet niet of daar misschien subjectiviteit een rol speelt. Of kuddegedrag/meningen in dit topic. Want ik heb wel meer voorbeelden dan alleen Monza. Hij zit ook nooit ronde lang vast achter idioten, hij draait zijn rondjes achter ferrari’s en mercedessen. Die pak je niet zomaar. Zit hij echter voor die mannen dan komen die hem ook niet voorbij. Dan heb je Vettel huilend op de radio. Ik kijk alles met Duits of Engels commentaar en daar heb ik nog nooit iemand over Ricciardo horen klagen. Dat is juist een held op en buiten de baan. | |
Whiskers2009 | donderdag 21 september 2017 @ 19:41 |
Owh, absoluut. Hij heeft soms schitterende inhaalacties. Maar niet vaak. | |
XL | donderdag 21 september 2017 @ 19:45 |
Vettel, Hamilton hebben nul inhaalacties per seizoen en als ze door pech achterin terecht komen blazen ze alles op het rechte stuk erlangs. | |
Whiskers2009 | donderdag 21 september 2017 @ 19:45 |
Ik kijk alleen Sky, dus het ligt er niet aan dat ik Olav ( ) zou napraten ofzo. Verder kijk ik sinds 1994, en vorm ik gewoon mijn eigen mening. En die is dat RIC soms schitterende acties heeft, maar niet vaak. En dat hij m.i. niet heel vaak pro-actief is. Jij mag dat anders zien. Ik heb ook niks tegen RIC in het algemeen. Sommige acties (buiten de baan)/uitspraken vind ik wel | |
Whiskers2009 | donderdag 21 september 2017 @ 19:46 |
Sorry, ik wist niet dat ik je persoonlijk beledigde. Ik geef gewoon mijn mening. | |
daNpy | donderdag 21 september 2017 @ 19:46 |
Het verschil met Verstappen is dat die dus wél de Ferrari's en Mercedessen aanvalt/wil vallen. Ook verdedigend tov Ferrari en Mercedes is Verstappen sterker, tot groot beklag van de "grote namen" in de sport natuurlijk. Alle andere teams zou hij met 2 vingers in zijn neus voorbij moeten rijden (en dat doet hij ook zoals niet al te lang geleden). Held op de baan? Mwah, meer een keurige, snelle rijder. Buiten de baan? Op zich wel alleen die middelvinger naar Max heeft hem voor mij flink doen zakken. | |
daNpy | donderdag 21 september 2017 @ 19:47 |
Eerste is niet helemaal waar, tweede geld ook enigszins voor Red Bull (iig betere auto). | |
XL | donderdag 21 september 2017 @ 19:50 |
Het is geen persoonlijke belediging hoor geen zorgen. Maar als niemand hier voor hem opkomt en iedereen hem neersabelt moet ik toch nuanceren. De verstappen-regel was nog maar net afgeschaft op Vettel zat al huilend achter Ricciardo ‘he moved under braking’ te roepen. | |
XL | donderdag 21 september 2017 @ 19:52 |
Je begrijpt wat ik ermee wil zeggen. Als je van voor rijdt kun je minder briljante dingen laten zien. | |
Whiskers2009 | donderdag 21 september 2017 @ 19:58 |
Eens. Ook hoe hij reageerde na Spanje en Monaco vorig jaar vond ik way over the top. Tot complottheorietjes aan toe Soms een m.i. onterechte sneer naar Max vind ik ook niet kies. Mocht hij het idd hebben gehad over met tegenslag omgaan en dat hij dat beter dan Max doet, dan heb ik echt zoiets van We hebben vorig jaar gezien hoe hij met ern klein beetje tegenslag (Spanje en Monaco waar ik eerder over sprak) omging, en dat was niet niet best.. En zijn huidige seizoen vergelijken met het huidige seizoen van Max en dan zeggen dat hij beter met tegenslag omgaat is helemaal te zot voor woorden Welke tegenslag, behalve een heel klein beetje pech (meestal buiten de race om) en het niet mee kunnen doen ad strijd om het kampioenschap?!? Ik vind het serieus erg knap hoe Max op die leeftijd, en met wat hij in de FP's, de Q's, en in de races -zo lang hij mee kon doen- heeft laten zien tov zijn teamgenoot, omgaat met de ellende van dit seizoen. Bijna bovenaards. En dat ALO steen en been klaagt wordt begrepen en als normaal gezien. Maar de enige keer dat Max er ff doorzat en braaf richting hotel vertrekt ipv voor de camera te razen en te tieren is een blijk van zijn "onvolwassenheid" Tierende VET of HAM zijn ook ok, want al meerdere keren WDC. Maar owh wee als Max begrijpelijkerwijs iets van enige frustratie laat blijken.. Dan zijn de rapen gaar... Bizar.. | |
Whiskers2009 | donderdag 21 september 2017 @ 20:01 |
Nogmaals, ik heb niks tegen RIC, al kan ik sommige persoonlijke acties/uitspraken van hem minder waarderen.. Geniale manier van karma was iig dat de degene die de Verstappen-regel het liefst tot stand zag komen de enige is die er ooit mee om zijn oren is geslagen in een race En dat was niet RIC | |
SnowOokami | donderdag 21 september 2017 @ 21:08 |
Nog best groot verschil zo tussen de Honda en Renault motor | |
bedachtzaam | vrijdag 22 september 2017 @ 00:22 |
We vergeten snel dat hij nog maar 19 jaar is, dan al zo volwassen om kunnen gaan met zoveel tegenslag is buitengewoon inderdaad. Van de klagers trek ik me niet al te veel aan. | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 22 september 2017 @ 04:26 |
Dit. En aanvullend; voor iedereen die denkt dat Ricciardo 'net zo goed' als Max is, kijk nog eens naar Brazilie 2016. Alle coureurs kunnen hard rijden op een droog wegdek met banden op optimale temperatuur. Wat Max in Brazilie deed, doet niemand in het huidige veld hem na. | |
Jolige_Joffer | vrijdag 22 september 2017 @ 06:23 |
De enige die dat ook zou kunnen is Hamilton 😀 | |
Mexicanobakker | vrijdag 22 september 2017 @ 06:49 |
Misschien Lewis | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 22 september 2017 @ 07:00 |
Inderdaad. Als de twee topteams moet kiezen tussen Max en Ricciardo is dat mi nog geen uitgemaakte zaak. Beiden hebben hun sterke kanten, en het verschil is iig niet zo groot als men hier gelooft. Wat ook helemaal niet erg is, de meeste sporters worden in eigen land door chauvinisme wat beter beoordeeld | |
HansvanOchten | vrijdag 22 september 2017 @ 07:51 |
Ja een heel seizoen lang constant rijden en punten behalen, echt een dwaas. | |
SnowOokami | vrijdag 22 september 2017 @ 07:56 |
Vind overigens niet dat je een Formule 1 start kan gebruiken om iemands rijstijl te defineren. -Kimi had een wereld start en wilde er langs -Max had een gemiddelde start en bleef op z'n positie -Vettel had een klote start en raakte in paniek. -Alonso had een wereld start en ging er voor, rechts langs omdat Vettel voor hem de deur open gooide. -Ricciardo had een klote start en hield rechts. Daarnaast was het glad, reden ze op inters etc... tis gewoon kansberekenen of iemand wel of niet de eerste bocht door komt en heeft weinig te maken met "behoudener" rijden. In Oostenrijk hield hij genoeg ruimte en toen kwam er een torpedo van achteren die Alonso in Max boorde, in Spanje gaf hij genoeg ruimte en toen tike Bottas, Kimi in Max. In Baku tikte Bottas Kimi weer aan zodat er troep in de sidepods van Max kwamen | |
BadderHaring | vrijdag 22 september 2017 @ 08:50 |
Dat heeft niets met chauvinisme te maken. Ieder team verkiest Max boven RIC. | |
opgebaarde | vrijdag 22 september 2017 @ 10:03 |
en paar (recente) oudjes:
| |
Refragmental | vrijdag 22 september 2017 @ 10:38 |
Dat is dan ook helemaal het punt niet. | |
Tarado | vrijdag 22 september 2017 @ 11:44 |
de auto thuis brengen is toch wel heel belangrijk en dat doet Ricciardo gewoon goed, in die zin is het wel de ideale rijderscombinatie maar als je weet wat het kost om een auto een paar tienden sneller te maken zou ik als topteam toch voor Max gaan. | |
sasquatsch | vrijdag 22 september 2017 @ 11:48 |
Als team wil je beide soorten coureurs hebben. Een die snel is en veel zal kunnen winnen, maar soms ook iets te veel risico neemt en daardoor uitvalt en een coureur die constant is en daardoor over een heel seizoen net zo goed presteert. Zoiets als Senna en Prost bij McLaren bijvoorbeeld. Maar dan met een betere onderlinge relatie. | |
Whiskers2009 | vrijdag 22 september 2017 @ 12:28 |
https://www.f1today.net/n(...)eamgenoot-tot-nu-toe Dat is dan wel weer een mooi compliment | |
Fer | vrijdag 22 september 2017 @ 12:38 |
Ricciardo is gewoon een topcourreur. Snel in de Q en brengt de wagen vaak zonder kleerscheuren en in de punten thuis. Pakte al enkele keren een overwinning als de kans zich aanbood. | |
sasquatsch | vrijdag 22 september 2017 @ 13:05 |
Leclerc rijdt vier FP1 trainingen dit seizoen . Hij rijdt in Maleisië, de VS, Mexico en Brazilië. | |
_-_ratjetoe_-_ | vrijdag 22 september 2017 @ 14:02 |
Precies, en juist daarom past Ricciardo misschien wel beter naast Vettel en Hamilton dan Max. Het zou me ook niets verbazen als Hamilton en Vettel een voorkeur hebben voor Ricciardo als teamgenoot, en die hebben er natuurlijk ook een stem in. | |
BadderHaring | vrijdag 22 september 2017 @ 14:11 |
Dat zou kunnen, want dan worden ze niet aan alle kanten door hun teamgenoot voorbijgereden. | |
Tarado | vrijdag 22 september 2017 @ 14:14 |
denk dat Vettel liever geen van beide heeft. | |
opgebaarde | vrijdag 22 september 2017 @ 14:19 |
Denk ik ook, Palmer Ferrari 2019 | |
Earl_J_Hickey | vrijdag 22 september 2017 @ 14:53 |
https://www.formula1.com/(...)race-watch-vote.html Stemmen dus! Goed dat F1 dit doet en hopelijk gaan ze dit veel vaker doen. Oh ja mijn stem is naar de race van 2001 gegaan. Heldenrace van Schumacher en Verstappen, Jos van voren. Je kunt ook stemmen op de edities van 2003 (eerste overwinning Raikkonen) en 2012 (Regen race met Alonso en Perez die vechten om de overwinning). | |
Tarado | vrijdag 22 september 2017 @ 15:47 |
| |
BadderHaring | vrijdag 22 september 2017 @ 16:15 |
En dan speakertjes op de achtervleugel? | |
SnowOokami | vrijdag 22 september 2017 @ 17:24 |
| |
Peterselieman | vrijdag 22 september 2017 @ 17:53 |
Kunstmatig gedoe. Je moet accepteren dat met het efficiënter worden van de motoren het geluid deels verdwijnt | |
Sunri5e | vrijdag 22 september 2017 @ 18:16 |
| |
Fer | vrijdag 22 september 2017 @ 18:27 |
1 April ? Maar serieus er niet zoveel mis met het geluid als je het life hoort naast de baan. Ze moeten alleen het beter overbrengen naar de TV. | |
Waffle | vrijdag 22 september 2017 @ 18:30 |
Misschien zijn daar die microfoons dan voor :p | |
sasquatsch | vrijdag 22 september 2017 @ 20:06 |
Sowieso wordt de MGU-H waarschijnlijk afgeschaft waardoor het geluid in 2021 al een stuk beter wordt. | |
mikieu | vrijdag 22 september 2017 @ 20:25 |
Huh? Geluid? | |
Fer | vrijdag 22 september 2017 @ 21:24 |
Wacht maar af, als de fuel limitter blijft, zie ik ze nog in staat om drukgolfloze uitlaatgassen te produceren op kamertemperatuur. | |
Nattekat | vrijdag 22 september 2017 @ 21:29 |
Ik denk dat ie al heel lang geen echt geluid heeft gehoord | |
SnowOokami | vrijdag 22 september 2017 @ 22:52 |
Hier geluid: vs | |
Fer | zaterdag 23 september 2017 @ 03:16 |
Dan mis je het doppler effect en galm. | |
Tarado | zaterdag 23 september 2017 @ 07:50 |
natuurlijk is er veel mis met het life geluid, juist naast de baan anders begonnen ze niet eens aan zoiets | |
Rossdale | zaterdag 23 september 2017 @ 09:24 |
Live valt het wel mee, natuurlijk niet het gejank van vroeger maar op TV valt het geluid veel meer weg. De oplossing is dan ook om het geluid beter op TV over te brengen. http://m.gpupdate.net/en/f1-news/358730/f1-developing-exhaust-microphone-for-tv/ | |
tja77 | zaterdag 23 september 2017 @ 09:37 |
Que? Bij de sirene van een ambulance heb je toch ook gewoon een doppler effect? Terwijl dat geluid ook niet uit de motor komt. | |
Fer | zaterdag 23 september 2017 @ 09:43 |
Het doppler effect ontstaat door het geluid te horen/op te nemen vanaf een vast punt, terwijl de geluidsbron voorbij beweegt. Als je op de auto gaat opnemen, blijven geluidsbron en opnemer constant van positie ten opzichte van elkaar. Geen doppler meer. | |
Rossdale | zaterdag 23 september 2017 @ 09:45 |
Je oor zit dan ook niet tegen de ambulance aan. Als je in de auto zit hoor je geen dopplereffect, alleen het constante geluid van de sirene. Alleen als je op afstand staat en de ambulance voorbij komt. | |
nils7 | zaterdag 23 september 2017 @ 10:36 |
Ze wel eens naast de baan gehoord dan? Vroegâh kreeg ik kippenvel als je ze in de verte al aan hoorde komen. Het geroffel bij het terug schakelen en de knallen bij het opschakelen. Dat is er nu niet meer. De Formule 2 produceert mooier geluid. | |
Fer | zaterdag 23 september 2017 @ 10:41 |
Klopt, daarintegen hoor je de turbo's opspinnen en het gerochel bij lage toeren. Voor Gp2 had ik mijn dopjes nodig, terwijl de Porsches gingen irriteren met hun lage gedreun. Enige wat echt mis is dat galmen door de bomen/tribunes enz, omdat volume lager is en minder ver draagt en ketst. F2 gaat trouwens naar 3.4 Turbo V6 | |
Tarado | zaterdag 23 september 2017 @ 14:37 |
ik vind het juist live tegenvallen, op tv vind ik het niet zo'n bezwaar | |
tja77 | zaterdag 23 september 2017 @ 22:01 |
Ik ging ervan uit dat je erop doelde dat Formule 1 wagens uitgerust zouden worden met apparatuur dat geluid zou produceren. Zodat ook het publiek ter plekke de v10 (o.i.d.) te horen zou krijgen. | |
Justevo | zondag 24 september 2017 @ 21:44 |
Rrrrrrr | |
tja77 | zondag 24 september 2017 @ 22:15 |
Nog 1 uur en 3 kwartier en het is weer raceweek Ach je moet iets hè... | |
potjecreme | zondag 24 september 2017 @ 22:40 |
| |
lobotm | zondag 24 september 2017 @ 23:04 |
Grootste probleem is de fuelflow sensor gewoon weer het tanken terugbrengen .. maakt pitstop strategie weer mogelijk. Door een hoger verbruik toe te staan kunnen ook de toerentallen omhoog wat het geluid ten goede zal komen .. | |
Justevo | maandag 25 september 2017 @ 00:12 |
aceweek! | |
Nattekat | maandag 25 september 2017 @ 00:14 |
Whoopwhoop | |
SnowOokami | maandag 25 september 2017 @ 07:41 |
Race week! A: Max wordt eraf gereden door Vettel B: Max wordt getorpedeerd door The Torpedo C: Max krijgt een mechanisch defect voor ronde 13 D: Anders.... ik bereid me mentaal alvast voor op een tegenvaller | |
Ener-G | maandag 25 september 2017 @ 07:54 |
E: circuit ligt de RB niet en Max rijdt anoniem naar P5/6 of de Renault kapt er halverwege mee. | |
DeeBee | maandag 25 september 2017 @ 08:01 |
F: regen en Max rijdt ze allemaal de moeder. | |
Smacked_Actor | maandag 25 september 2017 @ 08:14 |
| |
opgebaarde | maandag 25 september 2017 @ 09:36 |
De bril-jan-te start van Perez in Singapore. Van P12 naar P4 | |
Gezicht | maandag 25 september 2017 @ 09:52 |
Goeie cornercut wel | |
Nattekat | maandag 25 september 2017 @ 09:55 |
* Nattekat tekent | |
Mexicanobakker | maandag 25 september 2017 @ 10:10 |
Ik denk dat Max de race niet uitrijdt | |
potjecreme | maandag 25 september 2017 @ 10:13 |
C mechanische pech | |
Rossdale | maandag 25 september 2017 @ 10:19 |
Kleurloze P6 | |
jpjedi | maandag 25 september 2017 @ 10:45 |
http://m.gpupdate.net/nl/(...)van-red-bull-racing/ Driving future innovation. The Team confirms @AstonMartin as title partner from 2018! 👉 http://bit.ly/AMRBR2018 #F1 | |
SnowOokami | maandag 25 september 2017 @ 11:00 |
dicht |