Que?quote:Op zaterdag 23 september 2017 03:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan mis je het doppler effect en galm.
Het doppler effect ontstaat door het geluid te horen/op te nemen vanaf een vast punt, terwijl de geluidsbron voorbij beweegt. Als je op de auto gaat opnemen, blijven geluidsbron en opnemer constant van positie ten opzichte van elkaar. Geen doppler meer.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Que?
Bij de sirene van een ambulance heb je toch ook gewoon een doppler effect? Terwijl dat geluid ook niet uit de motor komt.
Je oor zit dan ook niet tegen de ambulance aan. Als je in de auto zit hoor je geen dopplereffect, alleen het constante geluid van de sirene.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Que?
Bij de sirene van een ambulance heb je toch ook gewoon een doppler effect? Terwijl dat geluid ook niet uit de motor komt.
Ze wel eens naast de baan gehoord dan?quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:27 schreef Fer het volgende:
1 April ?
Maar serieus er niet zoveel mis met het geluid als je het life hoort naast de baan. Ze moeten alleen het beter overbrengen naar de TV.
Klopt, daarintegen hoor je de turbo's opspinnen en het gerochel bij lage toeren. Voor Gp2 had ik mijn dopjes nodig, terwijl de Porsches gingen irriteren met hun lage gedreun.quote:Op zaterdag 23 september 2017 10:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze wel eens naast de baan gehoord dan?
Vroegâh kreeg ik kippenvel als je ze in de verte al aan hoorde komen. Het geroffel bij het terug schakelen en de knallen bij het opschakelen.
Dat is er nu niet meer. De Formule 2 produceert mooier geluid.
ik vind het juist live tegenvallen, op tv vind ik het niet zo'n bezwaarquote:Op zaterdag 23 september 2017 09:24 schreef Rossdale het volgende:
Live valt het wel mee, natuurlijk niet het gejank van vroeger maar op TV valt het geluid veel meer weg. De oplossing is dan ook om het geluid beter op TV over te brengen.
http://m.gpupdate.net/en/f1-news/358730/f1-developing-exhaust-microphone-for-tv/
Ik ging ervan uit dat je erop doelde dat Formule 1 wagens uitgerust zouden worden met apparatuur dat geluid zou produceren. Zodat ook het publiek ter plekke de v10 (o.i.d.) te horen zou krijgen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Het doppler effect ontstaat door het geluid te horen/op te nemen vanaf een vast punt, terwijl de geluidsbron voorbij beweegt. Als je op de auto gaat opnemen, blijven geluidsbron en opnemer constant van positie ten opzichte van elkaar. Geen doppler meer.
quote:Op zondag 24 september 2017 22:15 schreef tja77 het volgende:
Nog 1 uur en 3 kwartier en het is weer raceweek
Ach je moet iets hè...
Grootste probleem is de fuelflow sensor gewoon weer het tanken terugbrengen .. maakt pitstop strategie weer mogelijk. Door een hoger verbruik toe te staan kunnen ook de toerentallen omhoog wat het geluid ten goede zal komen ..quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik ging ervan uit dat je erop doelde dat Formule 1 wagens uitgerust zouden worden met apparatuur dat geluid zou produceren. Zodat ook het publiek ter plekke de v10 (o.i.d.) te horen zou krijgen.
quote:Op maandag 25 september 2017 08:01 schreef DeeBee het volgende:
F: regen en Max rijdt ze allemaal de moeder.
Goeie cornercut welquote:Op maandag 25 september 2017 09:36 schreef opgebaarde het volgende:
De bril-jan-te start van Perez in Singapore. Van P12 naar P4
* Nattekat tekentquote:Op maandag 25 september 2017 08:01 schreef DeeBee het volgende:
F: regen en Max rijdt ze allemaal de moeder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |