Idd lekker makkelijk om je teamgenoot te verwijten niet volwassen om te gaan met tegenslagen als het jezelf voor de wind gaat. In zijn "beroerde" jaar waar naar hij refereert had hij 2 dnf's.quote:Op donderdag 21 september 2017 09:23 schreef Refragmental het volgende:
https://www.gpblog.nl/295(...)ties-dan-verstappen/
[..]
Dwaas
Die gast rijdt het hele seizoen op cruisecontrol en krijgt alles op een zilver dienblad aangereikt. Wordt ie er een keer afgekegeld flipt ie gelijk uit en gaat hij schelden en doen.
Het grootste verschil tussen hem en Max is dat Max niet zijn middelvinger opsteekt.quote:Op donderdag 21 september 2017 09:23 schreef Refragmental het volgende:
https://www.gpblog.nl/295(...)ties-dan-verstappen/
[..]
Dwaas
Die gast rijdt het hele seizoen op cruisecontrol en krijgt alles op een zilver dienblad aangereikt. Wordt ie er een keer afgekegeld flipt ie gelijk uit en gaat hij schelden en doen.
. Dwaas.quote:Op donderdag 21 september 2017 09:23 schreef Refragmental het volgende:
https://www.gpblog.nl/295(...)ties-dan-verstappen/
[..]
Dwaas
Die gast rijdt het hele seizoen op cruisecontrol en krijgt alles op een zilver dienblad aangereikt. Wordt ie er een keer afgekegeld flipt ie gelijk uit en gaat hij schelden en doen.
Die reactie vind ik niet meer dan logisch. Iedereen roept dat je teamgenoot het grootste talent op de baan is. Dan ga je toch op zoek naar aanknopingspunten om geen dodelijk minderwaardigheidscomplex te krijgen.quote:Op donderdag 21 september 2017 09:48 schreef tja77 het volgende:
[..]
Idd lekker makkelijk om je teamgenoot te verwijten niet volwassen om te gaan met tegenslagen als het jezelf voor de wind gaat. In zijn "beroerde" jaar waar naar hij refereert had hij 2 dnf's.
Max zorgt 1 keer voor exit Ricciardo in Hongarije, en vervolgens steekt hij z'n middelvinger op. Nee, dat is een volwassen manier om met tegenslagen om te gaan.
Dit inderdaad. Dit soort redenaties zijn voor hem de enige manier om wat zelfvertrouwen te putten uit een seizoen waarin uit alles, behalve de punten, blijkt dat hij de mindere coureur is.quote:Op donderdag 21 september 2017 10:14 schreef Rockefellow het volgende:
[..]
Die reactie vind ik niet meer dan logisch. Iedereen roept dat je teamgenoot het grootste talent op de baan is. Dan ga je toch op zoek naar aanknopingspunten om geen dodelijk minderwaardigheidscomplex te krijgen.
Hij komt op de een of andere manier ook minder vaak in gevaarlijke situaties dan Max. Ook daardoor haalt hij prima resultaten. Dat kan natuurlijk compleet toeval zijn, of het kan liggen aan de rijstijl van Max en Ricciardo.quote:Op donderdag 21 september 2017 10:18 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Dit soort redenaties zijn voor hem de enige manier om wat zelfvertrouwen te putten uit een seizoen waarin uit alles, behalve de punten, blijkt dat hij de mindere coureur is.
minder snelle coureur, uiteindelijk gaat het wel om de punten en die verzamelen lijkt hij toch vrij goed inquote:Op donderdag 21 september 2017 10:18 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Dit soort redenaties zijn voor hem de enige manier om wat zelfvertrouwen te putten uit een seizoen waarin uit alles, behalve de punten, blijkt dat hij de mindere coureur is.
Hij snapt zelf ook wel dat hij dit jaar alleen op het podium is gekomen omdat er mensen voor hem uitvielen. Uiteraard is hij meer dan snel genoeg om in de top 6 te finishen.quote:Op donderdag 21 september 2017 10:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
minder snelle coureur, uiteindelijk gaat het wel om de punten en die verzamelen lijkt hij toch vrij goed in
Ricciardo start in elk geval behoudender, Max kan wel wat meer geduld gebruiken en zijn momenten slimmer pakken.quote:Op donderdag 21 september 2017 10:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij komt op de een of andere manier ook minder vaak in gevaarlijke situaties dan Max. Ook daardoor haalt hij prima resultaten. Dat kan natuurlijk compleet toeval zijn, of het kan liggen aan de rijstijl van Max en Ricciardo.
Sowieso gpblog wat een bron en wat zegt hij nou eigenlijk verkeerd, dat hij (wellicht)volwassener is dan Max? Dat is hij toch ook gewoon.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij snapt zelf ook wel dat hij dit jaar alleen op het podium is gekomen omdat er mensen voor hem uitvielen. Uiteraard is hij meer dan snel genoeg om in de top 6 te finishen.
Een "pech"seizoen waarin hij 2x uitviel vergelijken met dat van Max (7x uitvallen) om het te bagatelliseren is gewoon onzin verkopen.
Vettel is niet de enige die bang is van Max.
Pech is niet alleen uitvallen, pech is niet alleen de racequote:Op donderdag 21 september 2017 11:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Hij snapt zelf ook wel dat hij dit jaar alleen op het podium is gekomen omdat er mensen voor hem uitvielen. Uiteraard is hij meer dan snel genoeg om in de top 6 te finishen.
Een "pech"seizoen waarin hij 2x uitviel vergelijken met dat van Max (7x uitvallen) om het te bagatelliseren is gewoon onzin verkopen.
Vettel is niet de enige die bang is van Max.
Niks lange tenen, het is gewoon onzin wat Ric zegt en bewijs daarvan is wel hoe kinderachtig en klein hij zich heeft gedragen dit seizoen toen het hem 1 keer NIET allemaal mee zat.quote:Op donderdag 21 september 2017 11:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Sowieso gpblog wat een bron en wat zegt hij nou eigenlijk verkeerd, dat hij (wellicht)volwassener is dan Max? Dat is hij toch ook gewoon.
Wat een lange tenen hier als het om Max gaat
om dat goed te beoordelen zou je dat interview moeten zien op channel 4, ik vind het niet belangrijk genoeg om het op te zoeken, maar je opwinden wat een nono blogger schrijft over een misschien helemaal uit z'n verband gerukte quote, sorry dat kan ik niet serieus nemenquote:Op donderdag 21 september 2017 11:51 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Niks lange tenen, het is gewoon onzin wat Ric zegt en bewijs daarvan is wel hoe kinderachtig en klein hij zich heeft gedragen dit seizoen toen het hem 1 keer NIET allemaal mee zat.
Van het seizoen? Makkelijkquote:Op donderdag 21 september 2017 14:35 schreef PSVCL het volgende:
Gaat Max eindelijk het einde halen?
Nog erger dan zijn vader die Maxie
Het verhaal zal vooral gekleurd zijn door een of andere 'journalist' die het publiceerde.quote:Op donderdag 21 september 2017 10:18 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Dit soort redenaties zijn voor hem de enige manier om wat zelfvertrouwen te putten uit een seizoen waarin uit alles, behalve de punten, blijkt dat hij de mindere coureur is.
Ik vind wel een duidelijk patroon zichtbaar. Toen Max vorig jaar bij RBR kwam was Ric meestal iets sneller in de kwalificatie, maar in de races was Max vaker sneller dan Ric dan andersom; zelfs al haalde Ric iets meer punten dan Max in de periode waarin ze samen raceten.quote:Op donderdag 21 september 2017 15:42 schreef bedachtzaam het volgende:
ijden binnen 1 of 2 tienden van elkaar en halen het maximum uit de bolide, dat zegt mij zoveel dat ze niet veel onderdoen v
Het grote verschil is vooral dat Ricciardo helemaal geen slecht seizoen heeft.quote:Op donderdag 21 september 2017 09:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het grootste verschil tussen hem en Max is dat Max niet zijn middelvinger opsteekt.
Symphatieke gast my ass.
Exact. Maar Ric rijdt wel voorzichtiger en met minder risico. En in sommige situaties is dat nu eenmaal beter. Want ook los van alle pech die Max heeft, zijn er ook situaties geweest waar RIC gewoon niet in verzeild was geraakt en die Mac punten hebben gekost.quote:Op donderdag 21 september 2017 15:54 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik vind wel een duidelijk patroon zichtbaar. Toen Max vorig jaar bij RBR kwam was Ric meestal iets sneller in de kwalificatie, maar in de races was Max vaker sneller dan Ric dan andersom; zelfs al haalde Ric iets meer punten dan Max in de periode waarin ze samen raceten.
Dit jaar, waarbij ze beiden de hele voorbereiding hebben meegemaakt, zie je dat Max met 11-4 voorstaat in de kwalificatie. Ric heeft weliswaar veel meer punten, maar op het moment van uitvallen reed Max vrijwel altijd vóór Ric. Ik vind Max dan ook iets beter dan Ricciardo, die voor mijn gevoel zijn plafond redelijk heeft bereikt, daar waar dat voor Max nog niet geldt.
Als je op plaats 6 start en dan terugvalt naar 9 kom je nu eenmaal in minder gevaarlijke situaties dan wanneer je op plaats 5 start en dan op 2 probeert te komen. Maar ja, waar gaat racen over, niet over afwachten naar mijn mening.quote:Op donderdag 21 september 2017 10:46 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Hij komt op de een of andere manier ook minder vaak in gevaarlijke situaties dan Max. Ook daardoor haalt hij prima resultaten. Dat kan natuurlijk compleet toeval zijn, of het kan liggen aan de rijstijl van Max en Ricciardo.
Soms natuurlijk wel. Kwestie van doseren.quote:Op donderdag 21 september 2017 17:13 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Als je op plaats 6 start en dan terugvalt naar 9 kom je nu eenmaal in minder gevaarlijke situaties dan wanneer je op plaats 5 start en dan op 2 probeert te komen. Maar ja, waar gaat racen over, niet over afwachten naar mijn mening.
Ook dat ja. Vaak zijn dit soort teksten helemaal niet zoals het gezegd is.quote:Op donderdag 21 september 2017 15:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het verhaal zal vooral gekleurd zijn door een of andere 'journalist' die het publiceerde.
Mwah, zo vaak probeert hij nou ook weer niet iets...quote:Op donderdag 21 september 2017 19:02 schreef XL het volgende:
Ricciardo is echt niet afwachtend hoor. Zo’n actie op Raikkonen in Monza, daar heeft hij geluk dat kimi het toestaat. Max heeft gewoon pech dat hij het bij Massa probeert.
Idd. In Monza wel een schitterende actie, dat mag ook zeker gezegd wordenquote:Op donderdag 21 september 2017 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mwah, zo vaak probeert hij nou ook weer niet iets...
Ik weet niet of daar misschien subjectiviteit een rol speelt. Of kuddegedrag/meningen in dit topic. Want ik heb wel meer voorbeelden dan alleen Monza. Hij zit ook nooit ronde lang vast achter idioten, hij draait zijn rondjes achter ferrari’s en mercedessen. Die pak je niet zomaar. Zit hij echter voor die mannen dan komen die hem ook niet voorbij. Dan heb je Vettel huilend op de radio. Ik kijk alles met Duits of Engels commentaar en daar heb ik nog nooit iemand over Ricciardo horen klagen. Dat is juist een held op en buiten de baan.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mwah, zo vaak probeert hij nou ook weer niet iets...
Owh, absoluut. Hij heeft soms schitterende inhaalacties. Maar niet vaak.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:28 schreef daNpy het volgende:
[..]
Idd. In Monza wel een schitterende actie, dat mag ook zeker gezegd worden
Vettel, Hamilton hebben nul inhaalacties per seizoen en als ze door pech achterin terecht komen blazen ze alles op het rechte stuk erlangs.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, absoluut. Hij heeft soms schitterende inhaalacties. Maar niet vaak.
Ik kijk alleen Sky, dus het ligt er niet aan dat ik Olav ( ) zou napraten ofzo.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:37 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar misschien subjectiviteit een rol speelt. Of kuddegedrag/meningen in dit topic. Want ik heb wel meer voorbeelden dan alleen Monza. Hij zit ook nooit ronde lang vast achter idioten, hij draait zijn rondjes achter ferrari’s en mercedessen. Die pak je niet zomaar. Zit hij echter voor die mannen dan komen die hem ook niet voorbij. Dan heb je Vettel huilend op de radio. Ik kijk alles met Duits of Engels commentaar en daar heb ik nog nooit iemand over Ricciardo horen klagen. Dat is juist een held op en buiten de baan.
Sorry, ik wist niet dat ik je persoonlijk beledigde. Ik geef gewoon mijn mening.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:45 schreef XL het volgende:
[..]
Vettel, Hamilton hebben nul inhaalacties per seizoen en als ze door pech achterin terecht komen blazen ze alles op het rechte stuk erlangs.
Het verschil met Verstappen is dat die dus wél de Ferrari's en Mercedessen aanvalt/wil vallen.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:37 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar misschien subjectiviteit een rol speelt. Of kuddegedrag/meningen in dit topic. Want ik heb wel meer voorbeelden dan alleen Monza. Hij zit ook nooit ronde lang vast achter idioten, hij draait zijn rondjes achter ferrari’s en mercedessen. Die pak je niet zomaar. Zit hij echter voor die mannen dan komen die hem ook niet voorbij. Dan heb je Vettel huilend op de radio. Ik kijk alles met Duits of Engels commentaar en daar heb ik nog nooit iemand over Ricciardo horen klagen. Dat is juist een held op en buiten de baan.
Eerste is niet helemaal waar, tweede geld ook enigszins voor Red Bull (iig betere auto).quote:Op donderdag 21 september 2017 19:45 schreef XL het volgende:
[..]
Vettel, Hamilton hebben nul inhaalacties per seizoen en als ze door pech achterin terecht komen blazen ze alles op het rechte stuk erlangs.
Je begrijpt wat ik ermee wil zeggen. Als je van voor rijdt kun je minder briljante dingen laten zien.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Eerste is niet helemaal waar, tweede geld ook enigszins voor Red Bull (iig betere auto).
Eens.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het verschil met Verstappen is dat die dus wél de Ferrari's en Mercedessen aanvalt/wil vallen.
Ook verdedigend tov Ferrari en Mercedes is Verstappen sterker, tot groot beklag van de "grote namen" in de sport natuurlijk.
Alle andere teams zou hij met 2 vingers in zijn neus voorbij moeten rijden (en dat doet hij ook zoals niet al te lang geleden).
Held op de baan? Mwah, meer een keurige, snelle rijder. Buiten de baan? Op zich wel alleen die middelvinger naar Max heeft hem voor mij flink doen zakken.
Nogmaals, ik heb niks tegen RIC, al kan ik sommige persoonlijke acties/uitspraken van hem minder waarderen..quote:Op donderdag 21 september 2017 19:50 schreef XL het volgende:
Het is geen persoonlijke belediging hoor geen zorgen. Maar als niemand hier voor hem opkomt en iedereen hem neersabelt moet ik toch nuanceren. De verstappen-regel was nog maar net afgeschaft op Vettel zat al huilend achter Ricciardo ‘he moved under braking’ te roepen.
We vergeten snel dat hij nog maar 19 jaar is, dan al zo volwassen om kunnen gaan met zoveel tegenslag is buitengewoon inderdaad.quote:Op donderdag 21 september 2017 19:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Eens.
Ook hoe hij reageerde na Spanje en Monaco vorig jaar vond ik way over the top. Tot complottheorietjes aan toe
Soms een m.i. onterechte sneer naar Max vind ik ook niet kies. Mocht hij het idd hebben gehad over met tegenslag omgaan en dat hij dat beter dan Max doet, dan heb ik echt zoiets van
We hebben vorig jaar gezien hoe hij met ern klein beetje tegenslag (Spanje en Monaco waar ik eerder over sprak) omging, en dat was niet niet best.. En zijn huidige seizoen vergelijken met het huidige seizoen van Max en dan zeggen dat hij beter met tegenslag omgaat is helemaal te zot voor woorden
Welke tegenslag, behalve een heel klein beetje pech (meestal buiten de race om) en het niet mee kunnen doen ad strijd om het kampioenschap?!?
Ik vind het serieus erg knap hoe Max op die leeftijd, en met wat hij in de FP's, de Q's, en in de races -zo lang hij mee kon doen- heeft laten zien tov zijn teamgenoot, omgaat met de ellende van dit seizoen. Bijna bovenaards.
En dat ALO steen en been klaagt wordt begrepen en als normaal gezien. Maar de enige keer dat Max er ff doorzat en braaf richting hotel vertrekt ipv voor de camera te razen en te tieren is een blijk van zijn "onvolwassenheid" Tierende VET of HAM zijn ook ok, want al meerdere keren WDC. Maar owh wee als Max begrijpelijkerwijs iets van enige frustratie laat blijken.. Dan zijn de rapen gaar... Bizar..
Dit.quote:Op vrijdag 22 september 2017 00:22 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
We vergeten snel dat hij nog maar 19 jaar is, dan al zo volwassen om kunnen gaan met zoveel tegenslag is buitengewoon inderdaad.
Van de klagers trek ik me niet al te veel aan.
De enige die dat ook zou kunnen is Hamilton 😀quote:Op vrijdag 22 september 2017 04:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit.
En aanvullend; voor iedereen die denkt dat Ricciardo 'net zo goed' als Max is, kijk nog eens naar Brazilie 2016. Alle coureurs kunnen hard rijden op een droog wegdek met banden op optimale temperatuur. Wat Max in Brazilie deed, doet niemand in het huidige veld hem na.
Misschien Lewisquote:Op vrijdag 22 september 2017 04:26 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dit.
En aanvullend; voor iedereen die denkt dat Ricciardo 'net zo goed' als Max is, kijk nog eens naar Brazilie 2016. Alle coureurs kunnen hard rijden op een droog wegdek met banden op optimale temperatuur. Wat Max in Brazilie deed, doet niemand in het huidige veld hem na.
Inderdaad. Als de twee topteams moet kiezen tussen Max en Ricciardo is dat mi nog geen uitgemaakte zaak. Beiden hebben hun sterke kanten, en het verschil is iig niet zo groot als men hier gelooft. Wat ook helemaal niet erg is, de meeste sporters worden in eigen land door chauvinisme wat beter beoordeeldquote:Op donderdag 21 september 2017 19:37 schreef XL het volgende:
[..]
Ik weet niet of daar misschien subjectiviteit een rol speelt. Of kuddegedrag/meningen in dit topic. Want ik heb wel meer voorbeelden dan alleen Monza. Hij zit ook nooit ronde lang vast achter idioten, hij draait zijn rondjes achter ferrari’s en mercedessen. Die pak je niet zomaar. Zit hij echter voor die mannen dan komen die hem ook niet voorbij. Dan heb je Vettel huilend op de radio. Ik kijk alles met Duits of Engels commentaar en daar heb ik nog nooit iemand over Ricciardo horen klagen. Dat is juist een held op en buiten de baan.
Ja een heel seizoen lang constant rijden en punten behalen, echt een dwaas.quote:Op donderdag 21 september 2017 09:23 schreef Refragmental het volgende:
https://www.gpblog.nl/295(...)ties-dan-verstappen/
[..]
Dwaas
Die gast rijdt het hele seizoen op cruisecontrol en krijgt alles op een zilver dienblad aangereikt. Wordt ie er een keer afgekegeld flipt ie gelijk uit en gaat hij schelden en doen.
Dat heeft niets met chauvinisme te maken. Ieder team verkiest Max boven RIC.quote:Op vrijdag 22 september 2017 07:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Als de twee topteams moet kiezen tussen Max en Ricciardo is dat mi nog geen uitgemaakte zaak. Beiden hebben hun sterke kanten, en het verschil is iig niet zo groot als men hier gelooft. Wat ook helemaal niet erg is, de meeste sporters worden in eigen land door chauvinisme wat beter beoordeeld
en paar (recente) oudjes:twitter:BadF1Stats twitterde op zondag 17-09-2017 om 16:09:51 Every time Jolyon Palmer doesn't have a drive for next season he finishes in the top six. #SingaporeGP #F1 reageer retweet
twitter:BadF1Stats twitterde op zaterdag 10-06-2017 om 20:01:33 Lewis Hamilton now has the same number of pole positions as Ayrton Senna and Bruno Senna combined. #F1 #CanadianGP reageer retweet
twitter:BadF1Stats twitterde op zondag 28-05-2017 om 18:40:39 Jenson Button is the first driver in F1 history to retire in order to avoid a grid penalty reageer retweet
Dat is dan ook helemaal het punt niet.quote:Op vrijdag 22 september 2017 07:51 schreef HansvanOchten het volgende:
[..]
Ja een heel seizoen lang constant rijden en punten behalen, echt een dwaas.
de auto thuis brengen is toch wel heel belangrijk en dat doet Ricciardo gewoon goed, in die zin is het wel de ideale rijderscombinatie maar als je weet wat het kost om een auto een paar tienden sneller te maken zou ik als topteam toch voor Max gaan.quote:Op vrijdag 22 september 2017 07:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Als de twee topteams moet kiezen tussen Max en Ricciardo is dat mi nog geen uitgemaakte zaak. Beiden hebben hun sterke kanten, en het verschil is iig niet zo groot als men hier gelooft. Wat ook helemaal niet erg is, de meeste sporters worden in eigen land door chauvinisme wat beter beoordeeld
Als team wil je beide soorten coureurs hebben. Een die snel is en veel zal kunnen winnen, maar soms ook iets te veel risico neemt en daardoor uitvalt en een coureur die constant is en daardoor over een heel seizoen net zo goed presteert. Zoiets als Senna en Prost bij McLaren bijvoorbeeld. Maar dan met een betere onderlinge relatie.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
de auto thuis brengen is toch wel heel belangrijk en dat doet Ricciardo gewoon goed, in die zin is het wel de ideale rijderscombinatie maar als je weet wat het kost om een auto een paar tienden sneller te maken zou ik als topteam toch voor Max gaan.
Precies, en juist daarom past Ricciardo misschien wel beter naast Vettel en Hamilton dan Max. Het zou me ook niets verbazen als Hamilton en Vettel een voorkeur hebben voor Ricciardo als teamgenoot, en die hebben er natuurlijk ook een stem in.quote:Op vrijdag 22 september 2017 11:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als team wil je beide soorten coureurs hebben. Een die snel is en veel zal kunnen winnen, maar soms ook iets te veel risico neemt en daardoor uitvalt en een coureur die constant is en daardoor over een heel seizoen net zo goed presteert. Zoiets als Senna en Prost bij McLaren bijvoorbeeld. Maar dan met een betere onderlinge relatie.
Dat zou kunnen, want dan worden ze niet aan alle kanten door hun teamgenoot voorbijgereden.quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Precies, en juist daarom past Ricciardo misschien wel beter naast Vettel en Hamilton dan Max. Het zou me ook niets verbazen als Hamilton en Vettel een voorkeur hebben voor Ricciardo als teamgenoot, en die hebben er natuurlijk ook een stem in.
denk dat Vettel liever geen van beide heeft.quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Precies, en juist daarom past Ricciardo misschien wel beter naast Vettel en Hamilton dan Max. Het zou me ook niets verbazen als Hamilton en Vettel een voorkeur hebben voor Ricciardo als teamgenoot, en die hebben er natuurlijk ook een stem in.
Denk ik ook, Palmer Ferrari 2019quote:Op vrijdag 22 september 2017 14:14 schreef Tarado het volgende:
[..]
denk dat Vettel liever geen van beide heeft.
https://www.formula1.com/(...)race-watch-vote.htmlquote:Latest / Feature
VOTE: Which of these classic Malaysia races do you want to watch in full?
Malaysia
22 Sep 2017
This year F1 bids a fond farewell to Malaysia with the 19th and final Grand Prix at Sepang. To mark the occasion we'll be making one classic race available to watch, in full, online for 19 days. Which race will it be? That’s where you come in. We’ve come up with a shortlist of three, but the choice is now yours. Take a look at the teaser videos below and cast your vote. The winner will be revealed next week…
* These votes will be collated with those received through the Official F1 Twitter pages to find the overall winner. The winning edit will be available to watch on F1.com and YouTube.com/F1.
twitter:GPUpdate twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 15:43:58 #F1 is developing a microphone that can be fitted to a car's exhaust to provide a "true amplification" of sound… https://t.co/B3usXplGEN reageer retweet
En dan speakertjes op de achtervleugel?quote:Op vrijdag 22 september 2017 15:47 schreef Tarado het volgende:twitter:GPUpdate twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 15:43:58 #F1 is developing a microphone that can be fitted to a car's exhaust to provide a "true amplification" of sound… https://t.co/B3usXplGEN reageer retweet
quote:Op vrijdag 22 september 2017 15:47 schreef Tarado het volgende:twitter:GPUpdate twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 15:43:58 #F1 is developing a microphone that can be fitted to a car's exhaust to provide a "true amplification" of sound… https://t.co/B3usXplGEN reageer retweet
Kunstmatig gedoe. Je moet accepteren dat met het efficiënter worden van de motoren het geluid deels verdwijntquote:Op vrijdag 22 september 2017 15:47 schreef Tarado het volgende:twitter:GPUpdate twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 15:43:58 #F1 is developing a microphone that can be fitted to a car's exhaust to provide a "true amplification" of sound… https://t.co/B3usXplGEN reageer retweet
quote:Op vrijdag 22 september 2017 15:47 schreef Tarado het volgende:twitter:GPUpdate twitterde op vrijdag 22-09-2017 om 15:43:58 #F1 is developing a microphone that can be fitted to a car's exhaust to provide a "true amplification" of sound… https://t.co/B3usXplGEN reageer retweet
Misschien zijn daar die microfoons dan voor :pquote:Op vrijdag 22 september 2017 18:27 schreef Fer het volgende:
1 April ?
Maar serieus er niet zoveel mis met het geluid als je het life hoort naast de baan. Ze moeten alleen het beter overbrengen naar de TV.
Sowieso wordt de MGU-H waarschijnlijk afgeschaft waardoor het geluid in 2021 al een stuk beter wordt.quote:Op vrijdag 22 september 2017 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Kunstmatig gedoe. Je moet accepteren dat met het efficiënter worden van de motoren het geluid deels verdwijnt
Huh? Geluid?quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:27 schreef Fer het volgende:
1 April ?
Maar serieus er niet zoveel mis met het geluid als je het life hoort naast de baan. Ze moeten alleen het beter overbrengen naar de TV.
Wacht maar af, als de fuel limitter blijft, zie ik ze nog in staat om drukgolfloze uitlaatgassen te produceren op kamertemperatuur.quote:Op vrijdag 22 september 2017 20:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Sowieso wordt de MGU-H waarschijnlijk afgeschaft waardoor het geluid in 2021 al een stuk beter wordt.
Dan mis je het doppler effect en galm.quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:30 schreef Waffle het volgende:
[..]
Misschien zijn daar die microfoons dan voor :p
natuurlijk is er veel mis met het life geluid, juist naast de baan anders begonnen ze niet eens aan zoietsquote:Op vrijdag 22 september 2017 18:27 schreef Fer het volgende:
1 April ?
Maar serieus er niet zoveel mis met het geluid als je het life hoort naast de baan. Ze moeten alleen het beter overbrengen naar de TV.
Que?quote:Op zaterdag 23 september 2017 03:16 schreef Fer het volgende:
[..]
Dan mis je het doppler effect en galm.
Het doppler effect ontstaat door het geluid te horen/op te nemen vanaf een vast punt, terwijl de geluidsbron voorbij beweegt. Als je op de auto gaat opnemen, blijven geluidsbron en opnemer constant van positie ten opzichte van elkaar. Geen doppler meer.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Que?
Bij de sirene van een ambulance heb je toch ook gewoon een doppler effect? Terwijl dat geluid ook niet uit de motor komt.
Je oor zit dan ook niet tegen de ambulance aan. Als je in de auto zit hoor je geen dopplereffect, alleen het constante geluid van de sirene.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Que?
Bij de sirene van een ambulance heb je toch ook gewoon een doppler effect? Terwijl dat geluid ook niet uit de motor komt.
Ze wel eens naast de baan gehoord dan?quote:Op vrijdag 22 september 2017 18:27 schreef Fer het volgende:
1 April ?
Maar serieus er niet zoveel mis met het geluid als je het life hoort naast de baan. Ze moeten alleen het beter overbrengen naar de TV.
Klopt, daarintegen hoor je de turbo's opspinnen en het gerochel bij lage toeren. Voor Gp2 had ik mijn dopjes nodig, terwijl de Porsches gingen irriteren met hun lage gedreun.quote:Op zaterdag 23 september 2017 10:36 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze wel eens naast de baan gehoord dan?
Vroegâh kreeg ik kippenvel als je ze in de verte al aan hoorde komen. Het geroffel bij het terug schakelen en de knallen bij het opschakelen.
Dat is er nu niet meer. De Formule 2 produceert mooier geluid.
ik vind het juist live tegenvallen, op tv vind ik het niet zo'n bezwaarquote:Op zaterdag 23 september 2017 09:24 schreef Rossdale het volgende:
Live valt het wel mee, natuurlijk niet het gejank van vroeger maar op TV valt het geluid veel meer weg. De oplossing is dan ook om het geluid beter op TV over te brengen.
http://m.gpupdate.net/en/f1-news/358730/f1-developing-exhaust-microphone-for-tv/
Ik ging ervan uit dat je erop doelde dat Formule 1 wagens uitgerust zouden worden met apparatuur dat geluid zou produceren. Zodat ook het publiek ter plekke de v10 (o.i.d.) te horen zou krijgen.quote:Op zaterdag 23 september 2017 09:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Het doppler effect ontstaat door het geluid te horen/op te nemen vanaf een vast punt, terwijl de geluidsbron voorbij beweegt. Als je op de auto gaat opnemen, blijven geluidsbron en opnemer constant van positie ten opzichte van elkaar. Geen doppler meer.
quote:Op zondag 24 september 2017 22:15 schreef tja77 het volgende:
Nog 1 uur en 3 kwartier en het is weer raceweek
Ach je moet iets hè...
Grootste probleem is de fuelflow sensor gewoon weer het tanken terugbrengen .. maakt pitstop strategie weer mogelijk. Door een hoger verbruik toe te staan kunnen ook de toerentallen omhoog wat het geluid ten goede zal komen ..quote:Op zaterdag 23 september 2017 22:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik ging ervan uit dat je erop doelde dat Formule 1 wagens uitgerust zouden worden met apparatuur dat geluid zou produceren. Zodat ook het publiek ter plekke de v10 (o.i.d.) te horen zou krijgen.
quote:Op maandag 25 september 2017 08:01 schreef DeeBee het volgende:
F: regen en Max rijdt ze allemaal de moeder.
Goeie cornercut welquote:Op maandag 25 september 2017 09:36 schreef opgebaarde het volgende:
De bril-jan-te start van Perez in Singapore. Van P12 naar P4
* Nattekat tekentquote:Op maandag 25 september 2017 08:01 schreef DeeBee het volgende:
F: regen en Max rijdt ze allemaal de moeder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |