#ANONIEM | dinsdag 5 september 2017 @ 09:17 |
Het is alweer tijd voor de veertiende Grand Prix van het seizoen! Het Marina Bay Street Circuit zal voor de tiende maal het decor zijn van de Grand Prix van Singapore. Tijdens de vorige race op Monza draaide alles nog om brute kracht en motorvermogen, maar in Singapore zal alles anders zijn. De langzame baan heeft liefst 23 bochten en daardoor zullen de rijders vooral op zoek moeten naar downforce en grip. Het iets meer dan vijf kilometer lange stratencircuit leent zich net als Monaco niet voor fouten, want ook in Singapore wordt de gehele baan omrand door vangrails. Een kleine misrekening is dus al snel einde wedstrijd. Als er één circuit is waarop Mercedes dit jaar nog verslagen kunnen worden door Ferrari is het Singapore. De wereldkampioenen lijken op voorhand weinig voordeel te hebben van hun krachtige motor. Sebastian Vettel zal hier een van de favorieten zijn in diens Ferrari. De Duitser zal het circuit sowieso tot één van zijn favorieten rekenen want met vier zeges in negen uitvoeringen is Vettel de meest succesvolle rijder in het kleine staatje in Zuidoost-Azië. De viervoudig kampioen is afgelopen race in Monza weer vlak achter Hamilton komen te liggen die hem nu met 3 punten voorbij is in het klassement en zal er dus op gebrand zijn om opnieuw te winnen. Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Singapore | |
Rossdale | dinsdag 5 september 2017 @ 09:42 |
Voorsprong is niet nodig, zolang ze maar geen achterstand hebben en kunnen meestrijden om de titel. Dan is het aan de coureurs om het verschil te maken. Met Lewis en Max zou je dan wel een extreem sterk team hebben | |
truthortruth | dinsdag 5 september 2017 @ 10:08 |
Als ik de laptimes zie van afgelopen race (kon zelf niet kijken) dan klopt nog steeds dat de rb auto's naarmate ze lichter worden net zo snel dan niet sneller zijn dan de mer. Benieuwd hoe dat uit gaat pakken in Singapore. | |
Mano_ | dinsdag 5 september 2017 @ 10:10 |
Met de kleine kanttekening dat de RB's aan het stampen zijn de de Mercs aan het cruisen | |
Whiskers2009 | dinsdag 5 september 2017 @ 10:43 |
Motoren van Merc waren een groot deel vd race geknepen (Heeft Sky bevestigd gekregen van Merc). | |
Donnie-Brasco | dinsdag 5 september 2017 @ 10:52 |
Liep ik vanochtend toch onze grote vriend Robert tegen het lijf | |
#ANONIEM | dinsdag 5 september 2017 @ 11:04 |
motorbloempje | dinsdag 5 september 2017 @ 11:06 |
radeloosje1987 | dinsdag 5 september 2017 @ 11:07 |
Haha. | |
Nattekat | dinsdag 5 september 2017 @ 11:08 |
China vergeten | |
SnowOokami | dinsdag 5 september 2017 @ 11:19 |
| |
truthortruth | dinsdag 5 september 2017 @ 11:20 |
Snelste ronde Ric. In lap 51 : 1:23:361 . Snelste ham ook in lap 51 : 1:23:488 . Bot, Vet langzamer en rai geen enkele 1.23 . Ik ben een leek en kijk gewoon droog naar die cijfers, volgens mij is het gat tijdens de race echt niet meer zo groot. | |
Nattekat | dinsdag 5 september 2017 @ 11:25 |
Räikkönen was stuk, Bottas was aan het cruisen en Vettel moest sparen voor een eventuele clash met Ricciardo. | |
chiren | dinsdag 5 september 2017 @ 11:35 |
Klopt, het heeft totaal geen zin die rondetijden op Monza van RB te vergelijken met Mercedes, want vanaf lap 35 kregen HAM en BOT teamorders over de boordradio om de motor in cruisemode te zetten om ze te sparen voor de rest van het seizoen. | |
BadderHaring | dinsdag 5 september 2017 @ 11:57 |
Alleen al het feit dat ze dit kunnen zegt zoveel over het verschil met de rest, dat je er bijna droevig van wordt. | |
Tchock | dinsdag 5 september 2017 @ 11:59 |
Inderdaad. Dat Vettel meedoet om de titel mag haast een wonder heten. | |
Fer | dinsdag 5 september 2017 @ 12:01 |
Hamilton heeft de cruise mode al na de eerste chicane aangezet denk ik. | |
Floriz87 | dinsdag 5 september 2017 @ 12:02 |
Wolff admits interest in Verstappen - after 2018http://en.f1i.com/news/27(...)verstappen-2018.html | |
sasquatsch | dinsdag 5 september 2017 @ 12:15 |
Het verstevigen van de vloer en inperken van het olieverbruik heeft ze flink wat performance gekost ten opzichte van de Mercedes. | |
bedachtzaam | dinsdag 5 september 2017 @ 12:25 |
De 1.23.3 kon Daniel rijden op supersoft banden, Mercedes reed 1.23.4 op de soft band. Hamilton rijdt op spaarstand richting de finish, Daniel is dan op jacht naar Vettel en zal enkele ronden met een agressieve motorsetting gereden hebben vanwege een mogelijk podium. Maar ook Ferrari is ruim sneller dan Red Bull, Vettel kan gemakkelijk wat sneller rondgaan om zodoende het gat tussen hem en Daniel gelijk te houden. Wat wel erg bijzonder is, ondanks het feit dat ze rijden met minder neerwaartse druk is de Red Bull zeer snel op bochtige stukken wat mij inziend betekent dat ze ergens iets gevonden hebben en dus niet zomaar met dat kale concept kwamen begin dit jaar. | |
ShaoliN | dinsdag 5 september 2017 @ 12:33 |
Vettel kon echter geen seconde de cruisende Mercedes volgen. | |
Wuwwa | dinsdag 5 september 2017 @ 12:58 |
Denk ook dat het voor de gezondheid van Horner en Marko goed is dat Max vertrekt als er niet 'geleverd wordt in 2018. Jos bereikt langzamerhand het kookpunt, voor je het weet rijdt ie met zn auto de RBR garage in. | |
Nattekat | dinsdag 5 september 2017 @ 13:14 |
Dus? | |
_-_ratjetoe_-_ | dinsdag 5 september 2017 @ 13:29 |
Dit had ik je ook wel kunnen vertellen. | |
Weltschmerz | dinsdag 5 september 2017 @ 13:33 |
Ferrari reed toch nog gewoon met de oude motor? | |
sasquatsch | dinsdag 5 september 2017 @ 13:42 |
Al eerder moesten ze een olietank verwijderen die specifiek voor dat doel gebruikt werd. https://www.motorsportweek.com/news/id/15800 | |
#ANONIEM | dinsdag 5 september 2017 @ 14:18 |
Porsche overweegt terug te keren naar f1 | |
Weltschmerz | dinsdag 5 september 2017 @ 14:26 |
Ik vind het verhaal dat ze na Baku vermogen verloren zouden hebben nogal dubieus, aangezien ze daarvoor ook aanzienlijk vermogen tekort kwamen op Mercedes. Het lijkt me waarschijnlijker dat ze met die aparte tank kwamen omdat ze later zijn ingehaakt op het olieverbranden maar dat ze daarmee (nog) geen groot voordeel hadden qua vermogenswinst en het sowieso niet zorgde dat beide motoren ongeveer gelijkwaardig waren. Het zou het goede tempo van Ferrari op Spa ook niet verklaren. Het verschil tussen Spa en Monza is hetgene wat verklaring behoeft. Ferrari gaf vrijdag al aan dat ze zaterdagochtend nog flink aan het werk moesten, en toen ging het regenen. Ze hadden problemen met de wegligging en met remmen, en ze hadden sowieso al het vermogensnadeel, waar Vettel op Spa nog in de bochten kon compenseren, heeft Monza daar de bochten niet echt voor. Monza is extremer op motorvermogen, en wat er al met bochten te compenseren was kwam er niet uit door het niet vinden van de juiste set up, en als het remmen dan ook nog problematisch gaat houdt het op. Wel weer apart trouwens, Je mag wel speciale olie de cilinder in laten lekken met allerlei kunstgrepen, maar een aparte olietank is dan weer een kunstgreep teveel. En een vloer die een beetje flext maar niet buiten harde marges wordt dan wel weer verboden. | |
ShaoliN | dinsdag 5 september 2017 @ 15:29 |
Dus ik denk dat de racepace van de Ferrari en de Red Bull redelijk dicht naar elkaar zijn gegaan. | |
ender_xenocide | dinsdag 5 september 2017 @ 16:44 |
Niet verkeerd voor Red Bull lijkt me gezien het verstands-huwelijk met Renault op dit moment. | |
VEM2012 | dinsdag 5 september 2017 @ 16:53 |
Dat is al vrij lang bekend. Laatste avontuur van Porsche in de F1 is overigens een grotere ramp dan Honda nu. | |
Nattekat | dinsdag 5 september 2017 @ 16:53 |
Nee. Lijkt maar zo. | |
beantherio | dinsdag 5 september 2017 @ 17:04 |
Klonk tot voor kort heel onwaarschijnlijk. Maar nu de keuze voor Formule E gemaakt is en men de LMP-klasse gedag heeft gezegd sluit ik niets meer uit. Ze praten in ieder geval mee in de discussie over de nieuwe motoren van F1 (wat op zich nog niets zegt over toetreding trouwens). | |
beantherio | dinsdag 5 september 2017 @ 17:07 |
Absoluut, maar dat was wel een heel andere tijd en de inzet van Porsche was toen ook wat halfhartig. Het is anno 2017 in ieder geval een firma met een berg kennis over hybride aandrijving (en ook succes in de motorsport daarmee) en wat dat betreft zouden ze de stap veel makkelijk moeten kunnen maken dan Honda. | |
Nattekat | dinsdag 5 september 2017 @ 17:09 |
Ik zou een stap naar F1 ook logischer vinden gezien hun kennis dan naar FE. Zo vergezocht is het niet. | |
beantherio | dinsdag 5 september 2017 @ 17:35 |
In het verlengde van deze discussie probeerde ik me trouwens eens te verdiepen in hoe de hybride techniek van de 919 Hybrid zich verhoudt tot die van een gemiddelde F1-auto en grappig genoeg las ik hier dat het Porsche-concept voor het WEC-auto's feitelijk gebaseerd is op de F1-benadering:Als dat zo is dan moet een overstap (in ieder geval als motorfabrikant) heel makkelijk te maken zijn zou je denken. Het is ook nog meer dan bewezen technologie: dit weekend pakten ze er in de WEC nog een 1-2 mee tijdens de 6 uren van Mexico. | |
SnowOokami | dinsdag 5 september 2017 @ 18:00 |
En het brandstof verbruik is ook nog eens lager, de Porsche LMP1 motor verbruikt maximaal 1:3,16 en de formule 1 (105kg = 147L) 300 / 147 = ca. 1:2 | |
beantherio | dinsdag 5 september 2017 @ 18:09 |
Een F1-motor heeft natuurlijk wel een set extra cilinders. | |
VEM2012 | dinsdag 5 september 2017 @ 18:09 |
Natuurlijk, maar ook Porsche zal enige tijd nodig hebben om top te presteren. Ook al is er waarschijnlijk geen raceteam met meer ervaring als het gaat om het ontwikkelen van hybride aandrijving en turbo voor de racerij. | |
sasquatsch | dinsdag 5 september 2017 @ 18:25 |
Klopt, maar ze hadden toen wel een nieuwe motor (een sterkere V10 i.p.v. de te zware V12) in de pijplijn zitten, die door het faillissement van March nooit in de F1 is ingezet. Wie weet wat dat had kunnen worden. Ze wilden later die motor gebruiken voor hun LMP1 programma, dat toen ook gecanceld is en uiteindelijk belandde de motor in aangepast vorm in de Carrera GT en later in de RS Spyder LMP2. | |
SnowOokami | dinsdag 5 september 2017 @ 18:57 |
Ja maar minder inhoud, 2L vs 1.6L, dus dat heft het verschil weer op | |
SnowOokami | dinsdag 5 september 2017 @ 19:11 |
Zat hier nog even over te mijmeren vandaag, aangezien er steeds meer geruchten komen dat het STR Honda wordt... maar stel dat ze op het einde van het jaar serieus een snelle motor (on par met Renault) hebben, wat gaat RBR dan doen? | |
Tinos85 | dinsdag 5 september 2017 @ 19:18 |
http://f1.com/ITA-Onboards Ook de onboard van Verstappen en Massa op het rechte stuk. | |
jpjedi | dinsdag 5 september 2017 @ 19:19 |
Ben benieuwd of Max dan ook zoveel risico neemt, tov Hamilton. Interessant.. | |
Peterselieman | dinsdag 5 september 2017 @ 19:24 |
Hij is een Verstappen, dus als hij Ham zou kunnen pakken dan doet hij dat | |
zoem | dinsdag 5 september 2017 @ 19:32 |
Max zit er dus wel naast bij begin van het aanremmen. Massa lijkt later te remmen en je ziet bij het insturen dat de Williams onderstuur heeft, waardoor hij doorschiet naar de binnenbocht waar ze elkaar raken. Vanuit deze hoek wel duidelijk dat Max veel te opportunistisch was. Beetje jammer dat het stukje op de site nogal negatief aandoet over Max en nul komma nul het aandeel van Massa benoemd. Echt bizar dat ze nu pas die filmpjes hebben en geen fatsoenlijke herhaling tijdens de race hebben getoond. | |
jpjedi | dinsdag 5 september 2017 @ 19:35 |
Daarom, maar dat zal mercedes wel incalculeren. Het is een risico uiteindelijk. Wat dat betreft zitten ze met Bottas safer. | |
SnowOokami | dinsdag 5 september 2017 @ 19:37 |
Totdat Bottas Hamilton eraf rijdt | |
ShaoliN | dinsdag 5 september 2017 @ 20:00 |
Ik vond het verschil op een circuit waar het toch wel aardig om vermogen gaat niet heel groot meer. Zelfde met Spa. | |
Asschen_sukar | dinsdag 5 september 2017 @ 20:13 |
probleem is dat je het maar heel moeilijk kan vergelijken, omdat je niet weet op welke motor settings beide teams rijden op dat moment. | |
Fer | dinsdag 5 september 2017 @ 20:19 |
Remmen voor de chicanes en tractie (in de parabolica) is ook een belangrijk onderdeel van Monza. Redbull is in beide sterk. Daarmee compenseren ze weer eventuele verliezen door het ultra-low downforce rijden. Ik meen in de race dat ze zelfs bovenaan de speedtrap stonden. | |
SnowOokami | dinsdag 5 september 2017 @ 20:22 |
Max en Ricciardo hadden allebei velen DRS + tow situaties. De Mercedes'en en Ferrari's niet, zelfs de McLaren Honda's stonden boven hen | |
Fer | dinsdag 5 september 2017 @ 20:24 |
Wat vinden jullie van Stroll's verdediging? Best netjes toch? Klein tikje tegen Massa in de chicane. | |
SnowOokami | dinsdag 5 september 2017 @ 21:19 |
Ze lieten elkaar leven. Net zoals Max en Daniel: Net even geüpload: weet trouwens niet hoe lang die video online blijft vanwege het Sky logo edit: Oh dat was snel | |
Nattekat | dinsdag 5 september 2017 @ 21:25 |
Dat Sky logo heeft er niks mee te maken | |
SnowOokami | dinsdag 5 september 2017 @ 21:28 |
F1 Logo dan? | |
Geralt | dinsdag 5 september 2017 @ 21:29 |
[offtopic excuus en alles ] Iemand verstand van smart tv's en mediaboxen en receivers aansluiten toevallig en die tijd en zin heeft om eens in mijn topic in DIG te kijken? | |
SnowOokami | dinsdag 5 september 2017 @ 21:29 |
link? | |
Nattekat | dinsdag 5 september 2017 @ 21:30 |
Jep. | |
SnowOokami | dinsdag 5 september 2017 @ 21:38 |
Dan maar zo: https://mega.nz/#!ZOxBWSg(...)QCOQilj6ozRpd8246zfw *kugh* | |
Geralt | dinsdag 5 september 2017 @ 21:52 |
DIG / Vraag over nieuwe smart tv en ziggo kastje | |
SnowOokami | dinsdag 5 september 2017 @ 22:18 |
Denk dat ik hier maar even een reactie geef Heb zelf een Samsang smart tv (JS8000) met CI+ module van Ziggo, enige wat je niet kan doen is ReplayTV voor de rest heb je gewoon On-demand en Uitzending gemist. Je steekt gewoon de module (Quantis in mijn geval) in de TV en een coax kabel vanaf je AOP en je hebt signaal (+ HD zenders): De Horizon box kan je ruilen voor een CI+ module (bellen met Ziggo), ze zullen wel moeilijk doen in het begin want officieel leveren ze die niet meer. Je kan een losse USB schijf gebruiken om programma's mee op te nemen (de TV download automatisch de EPG via coax). ReplayTV/ZiggoGo kun je overigens gewoon openen via de browser van de TV | |
Geralt | dinsdag 5 september 2017 @ 22:23 |
Thanks. Het blijft behelpen. Ik hoopte dat al die dingen die die horizonbox kan dat nieuwe tv's dat ook zo makkelijk konden, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. | |
SnowOokami | dinsdag 5 september 2017 @ 22:25 |
Doen ze expres helaas, zodat je gebonden blijft aan hun. Ik kan persoonlijk prima leven zonder ReplayTV en leef al jaren met alleen de CI+ module de TV zelf heeft gewoon de EPG, Youtube, etc... | |
motorbloempje | dinsdag 5 september 2017 @ 22:26 |
Zo, nieuwe TV net geinstalleerd. Van 28" naar 40" Full HD 4K, dat gaat mooi worden met F1 | |
Geralt | dinsdag 5 september 2017 @ 22:26 |
Wij werken allebei onregelmatig en dan is dat replay gebeuren wel verrekte handig. Zeker in een F1 weekend dat je thuis komt van je werk en niet hoeft te wachten tot de race op usenet staat. | |
tja77 | dinsdag 5 september 2017 @ 22:28 |
Ik heb ook Ziggo, wel een Dreambox ertussen zodat alle gecodeerde kanalen toch te zien zijn. Ideaal voor Nederlands en buitenlands voetbal. Tevens onboard kanalen ed tijdens Formule 1 wedstrijden. | |
motorbloempje | dinsdag 5 september 2017 @ 22:28 |
Jaaa, dat kunnen we nu ook (mits op C4, en we er even een fatsoenlijke USBstick voor geheugen in pleur'n) | |
Geralt | dinsdag 5 september 2017 @ 22:29 |
Wij gaan van 42 naar 65 | |
motorbloempje | dinsdag 5 september 2017 @ 22:32 |
40" is hier wel echt groot genoeg en een aardige verbetering. Waarom is het nu nog anderhalve week wachten | |
SnowOokami | dinsdag 5 september 2017 @ 22:37 |
De JS8000 was/is alleen in 55" verkrijgbaar voor de rest gebruik ik een NUC met Kodi (Ubuntu, Flexget en Transmission). | |
sasquatsch | dinsdag 5 september 2017 @ 23:43 |
Toch niet gekozen voor de OLED? | |
flipsen | woensdag 6 september 2017 @ 05:04 |
*kuch* Was er geen F1 SC ergens? | |
Donnie-Brasco | woensdag 6 september 2017 @ 08:27 |
Hebben we het nu over tv's of rubber genotknotsen? | |
TheFreshPrince | woensdag 6 september 2017 @ 08:40 |
Kijk een oude race terug | |
THEFXR | woensdag 6 september 2017 @ 10:51 |
Sainz wilde toch weg bij STR? vooruitgang.... | |
Wereldgozer | woensdag 6 september 2017 @ 11:18 |
| |
XL | woensdag 6 september 2017 @ 12:16 |
Kun je het ergens in 4K kijken? | |
XL | woensdag 6 september 2017 @ 12:17 |
Full HD en 4K zijn overigens tegenstrijdig. Je kunt niet allebei zijn. | |
Automatic_Rock | woensdag 6 september 2017 @ 15:16 |
Dat wist ik niet Hoe gaat dat precies? Via de Ziggo website? | |
SnowOokami | woensdag 6 september 2017 @ 15:47 |
www.ziggogo.tv | |
sasquatsch | woensdag 6 september 2017 @ 17:09 |
Antonio Giovinazzi gaat in Singapore de FP1 voor Haas rijden. Aanvankelijk zou Giovinazzi in Monza rijden, maar vanwege de verwachtte regen zag Haas van die sessie af om Magnussen meer tijd te geven. | |
SnowOokami | woensdag 6 september 2017 @ 17:09 |
RIP Haas auto. | |
Donnie-Brasco | woensdag 6 september 2017 @ 17:53 |
Ahh, preutse jongetjes. Ze bestaan nog. | |
franklop | woensdag 6 september 2017 @ 18:46 |
Gaat soms ook echt nergens over | |
Gruj0 | woensdag 6 september 2017 @ 20:51 |
Ik las ergens dat McLaren en Torro Rosso wellicht ruilen van motorleverancier. Torro Rosso heeft volgens mij dit seizoen weinig uitval door hun Renault motor gehad. Wat bezielt hen dan om over te willen stappen naar een problematische motor? Carlos en Daniil doen het steeds beter, maar een Honda motor gaat waarschijnlijk niet bijdragen aan hun postieve ontwikkeling. Torro Rosso heeft zeker belangstelling uit financiele overwegingen? | |
zoem | woensdag 6 september 2017 @ 21:11 |
Ik denk dat het een groot spel is waar allerlei belangen spelen. 1) De FIA wil erg graag Honda behouden als motorleverancier in de Formule 1. 2) McLaren zit met tegenvallende resultaten en een coureur (Alonso) die opstapt wanneer ze geen significante stappen maken. 3) Toro Rosso is een opleidingsteam waar ruimte is voor een alternatieve keuze die mogelijk tot meer succes kan leiden. Als Honda een stijgende lijn kan voortzetten, zou STR wel eens een vast top 10 team kunnen worden. STR heeft immers niet zo heel veel te verliezen. Daarnaast kan het perspectieven bieden voor RBR in de toekomst. | |
SnowOokami | woensdag 6 september 2017 @ 21:11 |
Nee, de reden is dat RB een onafhankelijke motorleverancier wilt en dat Renault ook al 3 jaar loopt te kloten. RB volgt Honda nu ook al een tijdje en ook al hebben ze veel uitval, ik denk dat het concept wat Honda nu heeft serieus gaat werken (en er komt een serieus grote update aan ergens in het najaar, nieuwe ICE; 4kg zwaarder maar veel robuuster, minder frictie problemen). STR is het junior/test team van RBR, dus dan is het enigszins een logische stap om die motor voor de ontwikkeling alvast in de TR te leggen en dan in 2019 ook over te stappen op de Honda (worksteam van Honda) als er een goede stijgende lijn in zit. Andere optie is dat ze STR misschien aan Honda kunnen verkopen, maar daar geloof ik niet helemaal in. | |
THEFXR | woensdag 6 september 2017 @ 22:37 |
Als max zegt over de renault motor, die gaan het niet zomaar in een jaar inhalen, want merc en Fer staan ook niet stil, dan geldt dat ook voor honda | |
Fer | woensdag 6 september 2017 @ 22:48 |
Onderschat Renault niet, ze hebben nooit echt heel ver van de top afgezeten. In 2014 beter dan Ferrari, 2015 was klote, maar 2016 was in Australie al sneller dan de 2015 Ferrari motor. 2017 is weer even minder, maar veel minder erg dan Honda. Daarnaast hebben ze vanaf 2014 al hetzelfde motorconcept en doorontwikkeld. Honda heeft dit jaar net een nieuwe concept, nadat het oorspronkelijke model een dood spoor was. Honda 2017 is een kopie van de Mercedes layout en heeft potentie, alleen zijn ze 3 jaar te laat. Het is dus afvragen of de Honda 2019 (!) het zal zijn. Renault daarintegen hoeft nog maar een paar % vermogen te vinden en iets te werken aan de betrouwbaarheid en ze zijn gewoon competatief. | |
SnowOokami | woensdag 6 september 2017 @ 22:49 |
Dat blijft inderdaad lastig te zeggen al zitten Mercedes en Ferrari waarschijnlijk dichter tegen de "limiet" aan. Renault heeft dit jaar gewoon verprutst en zo te zien heeft Honda het licht gezien, maar het blijft afwachten wat de spec. 4 update gaat doen. Als Honda dan bij Renault kan aansluiten wordt het nog spannend wie volgend jaar de 2e of 3e "beste" PU gaat leveren. | |
sasquatsch | woensdag 6 september 2017 @ 23:25 |
Renault heeft dit jaar zijn concept aangepast. Hiermee willen ze volgend jaar door gaan. Dit jaar willen ze vooral nog werken aan de betrouwbaarheid en als die beter is volgend jaar weer meer performance toevoegen.
| |
Donnie-Brasco | donderdag 7 september 2017 @ 02:58 |
Gefeliciteerd met blauw trouwens. De klaagzang van afgelopen zondag is dus gehoord Ontopic: Torro Rosso kan inderdaad wel een gok nemen. Zij zijn denk ik ook wel de meest het voor de hand liggende team die zo'n gok kunnen nemen. En wat je zegt, RBR heeft zo ook al een voet tussen de deur mocht Honda opeens de zaakjes voor elkaar hebben. | |
opgebaarde | donderdag 7 september 2017 @ 11:10 |
video met de onboardbeelden van Max en Massa naast elkaar | |
BadderHaring | donderdag 7 september 2017 @ 11:13 |
Duidelijk race incident, waarbij Verstappen de sleutel had om dit te voorkomen. Je kunt van beide niet echt verwachten dat ze inhouden, maar Max had hier de slimste moeten zijn. | |
Peterselieman | donderdag 7 september 2017 @ 11:19 |
eens. Max was hier net wat te gretig | |
RingBewoner | donderdag 7 september 2017 @ 12:18 |
Mwa, Massa stuurt ook wel enthousiast in naar links. | |
Gezicht | donderdag 7 september 2017 @ 12:20 |
Hier gaan we het toch nooit allemaal over eens worden. Racing incident, beide heren hadden wel iets kunnen doen om het voorkomen, jammer voor Max, op naar Singapore. | |
motorbloempje | donderdag 7 september 2017 @ 12:20 |
Je bedoelt van de afgelopen maanden? | |
habitue | donderdag 7 september 2017 @ 12:22 |
Je kunt zien dat massa ook niet de intentie had om er met zn 2 doorheen te gaan. Maar het is gewoon dom van Max, had hij paar bochten afgewacht was hij er ook langs geweest. | |
motorbloempje | donderdag 7 september 2017 @ 12:23 |
Er is dit weekend wel F3 op de Nurburgring voor de mensen die 't willen kijken trouwens! Gewoon open te zien op Joetjoep. | |
Sinister-D- | donderdag 7 september 2017 @ 12:49 |
MotoGP Misano. | |
motorbloempje | donderdag 7 september 2017 @ 12:49 |
En dat. | |
Sjemmert | donderdag 7 september 2017 @ 15:13 |
Eindelijk de onboard van Massa erbij. En zoals ik al verwacht en gezegd had hier zat Massa er gewoon nog naast en en remt hij ook niet extreem laat. Race incident. | |
SnowOokami | donderdag 7 september 2017 @ 18:05 |
https://www.motorsport.co(...)ellow-jersey-950297/ Die halo wordt steeds belachelijker echt tyf op met dat ding. | |
XL | donderdag 7 september 2017 @ 18:11 |
Max remt te vroeg, remt hij net zo laat als Massa dan had Massa wel straf gekregen. Dan naait Max hem een divebomb aan. Nu remt Massa zich ernaast en daardoor mag hij het race-incident veroorzaken. | |
YourCaptor | donderdag 7 september 2017 @ 19:08 |
Echt. Niemand wil het. Ga weg. | |
franklop | donderdag 7 september 2017 @ 19:17 |
potjecreme | donderdag 7 september 2017 @ 19:30 |
Had Kimi niet zo open verwacht. | |
Nattekat | donderdag 7 september 2017 @ 19:31 |
Kimi lacht, hoax. Dubbelganger of terminator. | |
DaMook | donderdag 7 september 2017 @ 19:48 |
Haha leuk filmpje weer . | |
Peterselieman | vrijdag 8 september 2017 @ 09:34 |
Te leuk om hier niet te posten. In de game F1 2017 zit een leuke bug. Bij de McLaren-Honda kun je er nog zoveel geld tegenaan smijten als je wilt om de auto/motor te verbeteren, maar sneller wordt ie er niet van. Net echt dus | |
motorbloempje | vrijdag 8 september 2017 @ 09:35 |
| |
motorbloempje | vrijdag 8 september 2017 @ 09:43 |
| |
SnowOokami | vrijdag 8 september 2017 @ 10:00 |
Dus nog 4 jaar drama | |
Peterselieman | vrijdag 8 september 2017 @ 10:06 |
je kunt Mercedes iig niet kwalijk nemen dat ze de boel te goed voor elkaar hebben en dat de rest aan blijft harken | |
SnowOokami | vrijdag 8 september 2017 @ 10:11 |
Misschien was de stap naar brandstof sparen + MGU-H te groot was voor sommige bedrijven? Kan me enigzsins voorstellen dat je niet zomaar een blik mensen open trekt en het maar "even" bouwt/ontwikkelt. Idem met de aerodynamica... Newey vervang je ook niet zomaar. Mercedes heeft een paar jaar geleden de juiste mensen gevonden | |
Mexicanobakker | vrijdag 8 september 2017 @ 10:15 |
Maar saai is het wel. Dit seizoen eindelijk een beetje spanning, maar het blijft te vergelijken met 2000-2004. | |
SnowOokami | vrijdag 8 september 2017 @ 11:01 |
Gaat opeens een gerucht over het internet dat Minardi gezegd zou hebben dat McLaren Renault een al feit zou zijn [ Bericht 0% gewijzigd door SnowOokami op 08-09-2017 12:00:48 ] | |
Peterselieman | vrijdag 8 september 2017 @ 11:33 |
Dat niet alleen, maar ze hadden het concept meteen goed en het al erg vroeg in zijn geheel aan de praat. | |
Tarado | vrijdag 8 september 2017 @ 11:38 |
dit dus en hoe dichter bij 2021 hoe minder zin het heeft om er giga veel tegenaan te gooien | |
THEFXR | vrijdag 8 september 2017 @ 11:39 |
wie is dat?
| |
SnowOokami | vrijdag 8 september 2017 @ 12:00 |
Minardi* | |
nils7 | vrijdag 8 september 2017 @ 12:05 |
Dus als Max naar Mercedes kan in 2019 dan moet ie beter gaan? | |
SnowOokami | vrijdag 8 september 2017 @ 12:07 |
Renault had in 2005 in de laatste V10 race ooit, nog een 15pk upgrade meegebracht, dus het kan wel | |
BadderHaring | vrijdag 8 september 2017 @ 12:10 |
Dat lijkt me sowieso een ja. | |
Fer | vrijdag 8 september 2017 @ 12:11 |
Dat denk ik dus. Als Honda/Renault hun shit niet voor elkaar krijgen in 2018 gaan ze echt niet opnieuw iets bakken voor slechts 2019-2020. Zelfs als het ze wel lukt zuilen ze ook pas in 2019 echt competitief zijn. Overigens is Horner ook nooit vies van spelletjes. Die hoopt gewoon dat de FIA ze nog een "compensatie" geeft in de vorm van een extra motor of meer fuel flow oid en als Renault dan wel een goede motor bouwt, dan lachen zij zich helemaal rot. Net als in 2013 met banden. | |
BadderHaring | vrijdag 8 september 2017 @ 12:16 |
Horner doet gewoon weer zijn ouderwetse Calimero-act. Als hij verliest wil niemand hem helpen en boehoeoehoehoehoeh, ze zijn zo zielig. En als hij wint zijn ze de dappere Galliërs die stand houden tegen een overmacht van Romeinen. | |
Peterselieman | vrijdag 8 september 2017 @ 12:17 |
Volgend jaar mogen op 21 races nog maar 3 motoren gebruikt worden. Dat is voor alle fabrikanten een probleem, behalve voor Mercedes | |
Tarado | vrijdag 8 september 2017 @ 12:18 |
dat leverde ook wel wat op | |
Peterselieman | vrijdag 8 september 2017 @ 12:19 |
Zeker, want toen werd de dominantie van Ferrari doorbroken | |
SnowOokami | vrijdag 8 september 2017 @ 12:21 |
Echter dan krijg je vanwege alle penalties gewoon de grid opstelling conform kwalificatie alleen Mercedes blijft steevast 1 en 2 | |
Fer | vrijdag 8 september 2017 @ 12:22 |
Dat was al bij de eerste race dat jaar, toen Ferrari op 2005 Bridgestone banden vertrok. | |
Whiskers2009 | vrijdag 8 september 2017 @ 12:25 |
Lees het hier nu ook ja https://www.f1today.net/n(...)-mclaren-van-twitter Hoewel de titel anders doet vermoeden (gaat over Alonso). | |
Ferry_76 | vrijdag 8 september 2017 @ 12:29 |
Coureur overleden die crashte op Circuit Zandvoort Was te verwachten gezien de enorme schade, maar toch triest.. | |
Smacked_Actor | vrijdag 8 september 2017 @ 16:35 |
Erg triest... Rip.. | |
Sjemmert | vrijdag 8 september 2017 @ 18:08 |
Vreselijk ja. Roep ook al jaren dat ze die duin daar weg moeten halen en er een grindbak neer moeten leggen maar zal wel weer met geluidsoverlast te maken hebben ofzo. Ik heb er daar ook een keer een DTM wagen de vangrail in zien gaan daar bleef ook op de kooi na echt niks van over. Met zo'n oude openwheeler ben je dan redelijk kansloos helaas | |
JayHovah | vrijdag 8 september 2017 @ 18:18 |
Peter Dumbreck | |
Sjemmert | vrijdag 8 september 2017 @ 18:48 |
Dat was hem inderdaad. Zat toen boven op de duin bij uitkomen Arie Luyendijkbocht. Zijn niet echt goede beelden van de crash zelf volgens mij maar hij ging daar echt kneiterhard de vangrail in en vloog wel een stuk of 10 keer over de kop. Was best verbaasd dat hij nog gewoon uitstapte. | |
tja77 | vrijdag 8 september 2017 @ 18:56 |
Commentator kwam klaar leek het wel. | |
SnowOokami | vrijdag 8 september 2017 @ 20:40 |
Rolcage saves lives. Kijk (nog steeds) Street Outlaws met die auto's met bizarre 2000~3000pk motoren, gaat er om de X afleveringen wel een paar keer zo zwaar over de kop dat je denkt *rip*... maar ze stappen altijd weer uit en na enkele weken zitten ze weer in een auto. | |
opreis | zaterdag 9 september 2017 @ 03:53 |
Hij heeft hier wel gewoon een punt. 4 jaar lang zijn ze bijvoorbaad al kansloos voor de titel vanwege de motor. | |
flipsen | zaterdag 9 september 2017 @ 04:52 |
Ik begin die praatjes van de teambazen, maar ook van de coureurs behoorlijk irritant te vinden eigenlijk. Wat ze ook zeggen, ze spreken toch niet de waarheid. Zelfde met de boordradio´s: "Vibrations!" of "Front wheels are gone" en een rondje later zetten ze de snelste ronde neer Over de boordradio van Alonso weinig te klagen, die klopt meestal wel | |
BadderHaring | zaterdag 9 september 2017 @ 07:25 |
En hij deelde al zijn geheimen in de periode dat RBR het topteam was? Of klaagt hij over het gat dat zij als nummer 3 hebben met de rest achter hun? Stuurt hij ontwerpers naar Renault om te helpen met het chassis? Dit is het spel, de sport. De beste wint. | |
YourCaptor | zaterdag 9 september 2017 @ 08:54 |
Dat kan Hamilton ook zo goed, als hij weer eens dik aan de leiding ligt en dan vermogen denkt te verliezen of iets dergelijks. | |
Wuwwa | zaterdag 9 september 2017 @ 10:22 |
Jack Plooij bij Formule 1 café. Ik ben in staat een koekenpan door de tv te gooien. Hij denkt niet dat andere coureurs denken dat Max altijd een streepje voor heeft bij hem. | |
aesop | zaterdag 9 september 2017 @ 10:46 |
Dit is ook om extra druk te zetten op zijn verzoek de limiet van drie motoren voor komend seizoen los te laten. | |
Tarado | zaterdag 9 september 2017 @ 10:50 |
jammer dat hij het billenmaatje van Olaf is anders was hij allang exit geweest | |
YourCaptor | zaterdag 9 september 2017 @ 10:54 |
Bye bye, zwaai zwaai wat mij betreft. | |
Rossdale | zaterdag 9 september 2017 @ 11:09 |
Ziggo sport heeft commerciële banden met Verstappen he. Kamphuijs en Plooij zijn er volgens mij alleen maar om die reden. | |
XL | zaterdag 9 september 2017 @ 12:23 |
Ze zouden allemaal open kaart moeten spelen naar de media | |
SnowOokami | zaterdag 9 september 2017 @ 12:40 |
Volgens mij is Max wel een beetje klaar met Plooij. Sowieso heb ik de laatste tijd het idee dat bijna alle coureurs hem klappen willen geven na de eerste vraag Kamphuijs is gewoon een beetje irritant maar die stelt geen cringe vragen. | |
Tarado | zaterdag 9 september 2017 @ 12:45 |
Kamphuis vind ik nog niet zo slecht gescout, Coronel mag ook wel eens wat kritischer worden, hij en Lammers zitten teveel met hun kop in de kont van Max want ze denken ook alleen maar aan de centjes, Doornbos vind ik wel goed, die zou Plooij moeten vervangen en dan geen studio meer maar gewoon op locatie dingen doen. | |
habitue | zaterdag 9 september 2017 @ 13:01 |
Mijn vriendin kijkt nooit f1, was in de keuken bezig en tijdens de nabeschouwing 1e vraag van jack, kijkt ze om. "Wat is dat nou voor een kutvraag." Ja meet Jack Plooij. Geef de microfoon aan een willekeurig persoon op de tribune en je hebt al betere interviews. | |
THEFXR | zaterdag 9 september 2017 @ 15:56 |
en dan nog te bedenken dat hij altijd die gore zonnebank kop heeft, cancer incoming | |
Inbox4me | zaterdag 9 september 2017 @ 16:38 |
In mijn beleving stelt hij amper vragen, maar poneert stellingen waarna de betreffende coureur het er wel of niet mee eens is. En dat overdreven toontje | |
Weltschmerz | zaterdag 9 september 2017 @ 17:27 |
Ik denk dat Lammers volledig oprecht is in zijn bewondering. Maar hij werd nou juist van stal getrokken om te vertellen hoe goed Verstappen was, dus gaat hij vertellen hoe goed Verstappen is, combineer dat met zijn oprecht enthousiasme, en je hebt het kritisch vermogen van 12-jarige bakvis over haar popidool. Doornbos lijkt me niet oprecht, daarvoor smokkelt hij teveel met de feiten. Na regen komt zonneschijn. | |
YourCaptor | zaterdag 9 september 2017 @ 17:43 |
Rossdale | zaterdag 9 september 2017 @ 18:12 |
https://twitter.com/SomersF1/status/906530343444008960 Gasly dan alleen de rest van het seizoen of vanaf volgende race en dan kvyat volgend jaar vervangen door matsishida? | |
aesop | zaterdag 9 september 2017 @ 18:19 |
Denk het laatste. Klinkt allemaal vrij logisch en voor Red Bull zou het wel eens heel goed kunnen uitpakken. Sainz lijkt echter de grote winnaar hier, en Kvyat de grote verliezer. Bewijst ook dat de rentree van Kubica nooit een optie is geweest voor Renault. | |
Nattekat | zaterdag 9 september 2017 @ 18:38 |
Matushita mag niet rijden, niet genoeg licentiepunten. Derhalve complete bullshit. | |
Asschen_sukar | zaterdag 9 september 2017 @ 18:40 |
Als hij genoeg fp1 rijdt wel toch? | |
Nattekat | zaterdag 9 september 2017 @ 18:45 |
Nop. Hangt af van andere kampioenschappen. | |
sasquatsch | zaterdag 9 september 2017 @ 18:46 |
Licentiepunten is niet het enige waar op beoordeeld wordt. Soms wordt er daar op een uitzondering gemaakt als er een goede reden voor is. | |
Nattekat | zaterdag 9 september 2017 @ 18:47 |
De eerste keer moet nog komen En de FIA slaat een gigantische flater als ze er nu al mee ophouden. | |
sasquatsch | zaterdag 9 september 2017 @ 18:53 |
Nee hoor. Ze hebben al uitzonderingen gemaakt bijvoorbeeld voor Paul Di Resta. | |
THEFXR | zaterdag 9 september 2017 @ 18:55 |
fakenews van mods | |
SnowOokami | zaterdag 9 september 2017 @ 18:55 |
Ik weet niet wie Matthew Somerfield is maar als dat waar is dan is het wel een grote bom. | |
Nattekat | zaterdag 9 september 2017 @ 18:55 |
Mja, dat is een ervaren rot. Nu hebben we het over iemand die te vroeg naar de F1 gaat uit een juniorklasse, de bestaansreden van deze regel. | |
Peterselieman | zaterdag 9 september 2017 @ 18:56 |
mja, die heeft zich in het verleden in de Formule 1 al genoeg bewezen. | |
sasquatsch | zaterdag 9 september 2017 @ 18:57 |
Technisch analist van Motorsport.com Jon Noble meldt het ook: https://www.motorsport.co(...)en-honda-951146/amp/ | |
SnowOokami | zaterdag 9 september 2017 @ 18:57 |
Zag het net idd Das wel een major iets | |
sasquatsch | zaterdag 9 september 2017 @ 19:03 |
Klopt. Al had Haryanto ook niet genoeg punten. | |
SnowOokami | zaterdag 9 september 2017 @ 19:09 |
Nu hopen dat Honda de beruchte spec 4 kan waarmaken zou hilarisch zijn als STR volgend jaar boven McLaren eindigt | |
Nattekat | zaterdag 9 september 2017 @ 19:13 |
Die had toch al een SL? | |
SnowOokami | zaterdag 9 september 2017 @ 19:40 |
Gaaf: | |
zoem | zaterdag 9 september 2017 @ 19:51 |
Leuk filmpje | |
aesop | zaterdag 9 september 2017 @ 20:00 |
Dat zie ik niet gebeuren, chassis van Toro Rosso is niet denderend. | |
sasquatsch | zaterdag 9 september 2017 @ 20:15 |
Die ook al meer dan drie jaar oud was en dus verlopen. | |
Fer | zaterdag 9 september 2017 @ 20:23 |
Dat is een keuze denk ik, met de Ferrari motor waren ze 4e team aan het begin, maar aangezien de auto en motor geen updates kregen, zakten ze langzaam weg. Met Honda zullen ze ook wel in onderhandeling gaan. Goedkoopste optie zal de McLaren gearbox zijn, maar wellicht willen ze alvast een goede achterkant voor de Hondamotor bouwen, zodat ze alvast #ready zijn als de RBR ook met Honda wil rijden. Hoe meer geld Honda erin wil steken, hoe sneller de auto zal worden. | |
SnowOokami | zaterdag 9 september 2017 @ 20:24 |
Dus zoveel beter moet de motor zijn als ze het toch lukt McLaren heeft volgend jaar ook geen smoesjes meer, anders mogen ze zich doodschamen. Honda is nu iig geen 100 miljoen meer kwijt aan McLaren, ze zullen vast wat betalen aan STR maar lang niet zoveel. | |
SiGNe | zondag 10 september 2017 @ 03:19 |
Mateschitz zijnt 100 miljoen voor STR te willen hebben maar daar is Honda dan weer niet op ingegaan. Misschien willen ze (nog) geen fabrieksteam. | |
opreis | zondag 10 september 2017 @ 05:28 |
Dom van Sainz, met nog 1 jaar langer geduld had ie in een RB kunnen rijden. Zo slecht was de TR ook weer niet. ongeveer het 5de beste team. | |
flipsen | zondag 10 september 2017 @ 06:39 |
Ik geloof niet dat Sainz ook maar iets voor het zeggen heeft gehad in deze. Die is gewoon gewipt, net zoals Kvyat vorig jaar gewipt werd. De RB/TR teambazen doen me wat dat betreft een beetje aan Briatore denken in de tijd van pa Verstappen... | |
BadderHaring | zondag 10 september 2017 @ 08:04 |
Niet goed genoeg voor het opleidingsteam. Dus ook niet goed genoeg voor RBR. | |
Gruj0 | zondag 10 september 2017 @ 11:14 |
Hopelijk hoeft Kvyat door dit gedoe tussen STR en Renault zijn koffers niet te pakken. Is het niet zo dat Rusland eist dat er minstens een Rus in een F1 bolide zit, om de Russische GP mogelijk te maken? | |
Spooky4u | zondag 10 september 2017 @ 11:36 |
dan schrappen ze die gp toch? | |
jpjedi | zondag 10 september 2017 @ 14:05 |
Idd, 2 vliegen in 1 klap 👍 | |
Meike26 | zondag 10 september 2017 @ 17:16 |
Voor iedereen die het zich interesseerd.. Goodwood Revival race.. live.. nu ! | |
#ANONIEM | zondag 10 september 2017 @ 18:20 |
Zal wel interessant zijn om te zien hoe Sainz zich afzet tegenover Hulkenberg. Ik zeg doen! | |
SnowOokami | zondag 10 september 2017 @ 19:27 |
Van mij mag die GP ook van de kalender. | |
opreis | zondag 10 september 2017 @ 21:57 |
Jep, ik verwacht niet dat hij hulk verslaat, maar minder dan palmer zal hij niet zijn. Denk ook dat er minder stress ontstaat tussen die 2 dan tussen hem en max of hem en kvyat | |
Fer | zondag 10 september 2017 @ 22:17 |
Waarom niet, Perez kon de Hulk ook makkelijk aan. Hij is goed, maar niet perfect. | |
Whiskers2009 | zondag 10 september 2017 @ 22:27 |
Waarom wel, wat heb je voor spectaculairs van SAI gezien de laatste jaren? | |
#ANONIEM | zondag 10 september 2017 @ 22:30 |
Kvyat is geen enkel gemis tenzij je zijn torpedo acties een toevoeging vindt | |
Asschen_sukar | zondag 10 september 2017 @ 22:32 |
Ligt eraan wie hij eruit ramt | |
Fer | zondag 10 september 2017 @ 23:15 |
Ingeslapen met Putin-San ernaast. Maar toen met Max kon hij goed meekomen en daarna ook wel sterk in Q3. Met de huidige Torro Rosso valt weinig spectaculair te doen. | |
Bonobo11 | maandag 11 september 2017 @ 05:48 |
Raceweek | |
SnowOokami | maandag 11 september 2017 @ 07:38 |
Fok yeah! Race week | |
motorbloempje | maandag 11 september 2017 @ 08:20 |
Woei!!!! | |
HerrFritz | maandag 11 september 2017 @ 08:20 |
Ik zie Sainz ook nog wel suck my balls oreren richting Hulk ja. Maar Hulkenberg schat ik wel hoger in. | |
nils7 | maandag 11 september 2017 @ 08:32 |
Zou Red Bull blij zijn dat ze van 'm af zijn? | |
Metalfreak | maandag 11 september 2017 @ 09:11 |
Australië is toch ook wel een beetje Formule 1 minded of niet? Zit zondag in Sydney en misschien dat ik er ergens in een bar wel wat van mee kan pikken | |
THEFXR | maandag 11 september 2017 @ 10:23 |
gewoon RIC of WEBBER noemen | |
BadderHaring | maandag 11 september 2017 @ 10:32 |
Waarschijnlijk kun je dan onder het genot van een bbq gewoon bij mensen in de tuin kijken. | |
THEFXR | maandag 11 september 2017 @ 10:40 |
| |
Sinister-D- | maandag 11 september 2017 @ 12:05 |
| |
SnowOokami | maandag 11 september 2017 @ 12:49 |
Dus... https://www.motorsport.co(...)rosso-chance-951689/ | |
TagForce | maandag 11 september 2017 @ 13:10 |
Sorry, even niet bezig geweest met dit topique... Er hoeft daar geen grindbak (tenzij ze echt serieus weer A status willen voor F1). Beide ongevallen werden zo heftig door de plaatsing van bandenstapels daar. Waren die banden er niet geweest waren de auto's gewoon tegen de vangrail geklapt en doorgeschoven, ipv zo heftig zich van alle losse onderdelen ontdoen. Bandenstapels zijn leuk als de hoek groot is, want dan geven ze mee waar een muur of vangrail dat niet doet, maar wanneer je een bandenstapel schampt blijft de ene kant van de auto hangen in de banden terwijl de andere kant door wil, en dan krijg je dit soort ongein. Uitkomen Luyendijk is per uitstek geschikt om tegen een vangrail te rijden en niet gestopt te worden door bandenstapels. Dit zeg ik al sinds de inkorting van het circuit. Die banden moeten daar weg. Levensgevaarlijk zoals nu helaas is gebleken. | |
Tarado | maandag 11 september 2017 @ 13:13 |
lijkt me wel, al het wel een beetje laat | |
Metalfreak | maandag 11 september 2017 @ 13:19 |
Ow ja, het is een avondrace he? Hmm, aangezien ik om 6:00 aankom met een jetlag van hier tot Tokyo, zal ik dat vast niet meer halen... | |
Tarado | maandag 11 september 2017 @ 13:22 |
dan kan je tot een uur of 9 s'avonds uitrusten en dan een bar zoeken | |
YazooW | maandag 11 september 2017 @ 14:04 |
Ik kwam deze toevallig tegen op Youtube. Dat waren nog eens spannende tijden zeg. | |
Wuwwa | maandag 11 september 2017 @ 14:08 |
Ik denk overigens niet dat Sainz zo'n hele vervelende kwast is, ik denk eerder dat zijn aanhang, papa en Spaanse pers nogal erg pushend zijn ten opzichte van het team, vergelijkbaar met team Jos. Alleen Sainz heeft net ff wat minder puur talent dan Max, waardoor dat gepush voor frictie zorgt. FF wachten tot de Hulk hem de hoeken van het circuit laat zien en klaar is Carlos. | |
flipsen | maandag 11 september 2017 @ 14:21 |
Zit je in Florida | |
Wuwwa | maandag 11 september 2017 @ 14:24 |
Samenvatting van de Mclaren/Honda/ToroRosso/Renault deal: McLaren: - zal bij moeten leggen voor de Renault motoren, Alonso's salaris en krijgt geen financiële hulp van Honda. - Mansour Ojjeh and Bahrain Mumtalakat zullen die ophoesten voor één jaar, waardoor Zak Brown en Eric Boullier tijd hebben om nog wat sponsors binnen te slepen. Renault: - krijgt Sainz als compensatie voor het verbreken van het motorleveringscontract door Toro Rosso - Sainz vervangt Palmer vanaf de GP van Maleisie - Palmer krijgt een zak geld mee twv meerdere miljoenen voor het afkopen van zijn contract. Toro Rosso: - Gasly zal Sainz vervangen vanaf Maleisie - Honda levert motoren voor nop, plus een sponsorstatus. - Matsushita zal niet voor TR rijden in 2018, en Honda heeft hier ook geen zeggenschap over. Mclaren is er dus klaar mee, en kiest voor zekerheid ipv nog een seizoen in onwetendheid of Honda het nu wel op orde heeft. | |
zoem | maandag 11 september 2017 @ 14:27 |
Klinkt op zich als een aannemelijk verhaal, maar het is nog lastig om bronnen te vinden buitenom de verspreking van Gasly. | |
S95Sedan | maandag 11 september 2017 @ 14:31 |
Matsushita heeft nog niet genoeg licentie punten, dat is toch wat voornamelijk het probleem is? | |
Wuwwa | maandag 11 september 2017 @ 14:40 |
http://www.auto-motor-und(...)-honda-12552412.html | |
Wuwwa | maandag 11 september 2017 @ 19:11 |
Kubica is medegedeeld dat ie weg mag bij Renault.
| |
YourCaptor | maandag 11 september 2017 @ 20:11 |
Er is een hoop goin' on. | |
opreis | maandag 11 september 2017 @ 21:47 |
Niet voor niets hard op zn donder gehad van Marko en Horner eerder dit jaar. Al lijkt het nu dus alsof hij toch gelijk krijgt. Niet dat hij nu beter af is. En tering wat komt mclaren er slecht vanaf zo, die maken de ene na de andere domme beslissing sinds hamilton weg is. Ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de teams met renault motoren volgend jaar, mag mclaren gaan waar maken dat ze zn goed chassis hebben als je ze naast Red Bull legt | |
zoem | maandag 11 september 2017 @ 22:06 |
Alvast een opwarmertje voor komend weekend: | |
flipsen | maandag 11 september 2017 @ 22:23 |
NO! | |
Meike26 | maandag 11 september 2017 @ 22:23 |
Wat ik mij afvraag, zou het mogelijk zijn voor RBR om volgend seizoen, halverwege te veranderen van motorleverancier ?! Tijdens de start van het seizoen zal Honda nog niet op volle sterkte zijn gok ik zo, maar zullen met data uitwisseling tussen RBR en STR wel snel progressie kunnen boeken. Enige (grote) probleem is door hun chassis opbouw modulair te maken zodat er met een configuratie-wissel ook een motor wissel gemaakt kan worden. En met Newey + Key hebben ze er wel de juiste ontwerpers in huis om die truuk uit te halen. Maarja, of het contractueel mogelijk is, is ook maar de vraag [/oranjerozebril] | |
Humberto-T | maandag 11 september 2017 @ 22:31 |
Waarom zou je dat in godsnaam willen? | |
zoem | maandag 11 september 2017 @ 22:38 |
Dat lijkt me veel te lastig. Andere motor betekent andere versnellingsbak, andere elektronica/software, kinderziektes door onvoorziene integratieproblemen. Je begint feitelijk weer vanaf nul met ontwikkeling. | |
aesop | maandag 11 september 2017 @ 22:47 |
Schijnt nogal wisselvallig geweest te zijn in racesimulaties en er zijntwijfels over zijn reactievermogen met feitelijk 1 arm. Zie hem ook niet naar Williams gaan. Palmer schijnt daar een kandidaat te zijn. Brit, 25+, sponsor, en beter dan hij lijkt door alle pech. | |
Meike26 | maandag 11 september 2017 @ 22:53 |
Omslagpunt; Zover iedereen weet, hebben teams dus een simulator tijdens de GP's draaien in eigen fabriek, wat nu als ze de Honda motor van STR draaien op de simulator van RBR (puur software en rendering etc), synchroon met hun eigen Renault motor. Heel toevallig lijken de twee chassis volgend jaar veel op elkaar. Natuurlijk heb je nog wel met een ophanging etc te maken, maar net als dat teams door het seizoen verder ontwikkelen en met een B chassis komen, zou het toch theoretisch ook kunnen door (als de contracten het toelaten) gedurende het seizoen als de Honda de Renault op betrouwbaarheid en vermogen ingehaald heeft kunnen switchen? Als het niet uitpakt zoals gehoopt, lopen ze alsnog een halfseizoen voor op het scenario als RBR indd in 2019 met Honda zou gaan rijden. En gezien de progressie en wil van het Hondaproject, zie ik dat eerder gebeuren dan dat Renaults fabrieks team naar voren komt ! | |
sasquatsch | maandag 11 september 2017 @ 23:09 |
Imho niet beter dan Massa of Hulkenberg. Met hem gaat Williams niet vooruit op de grid, wat ze toch graag willen. Ik zou de gok wel durven wagen. En mocht hij tegenvallen alsnog vervangen door een ander. | |
Rossdale | maandag 11 september 2017 @ 23:45 |
Kubica in je auto is natuurlijk ook een gigantische PR stunt en goed voor het aantrekken van sponsoren. En het halverwege een seizoen wisselen van motoren... Serieus? Alsof je het blok van een Hummer in een Lamborghi legt en verwacht dat het vlekkeloos werkt | |
Fer | maandag 11 september 2017 @ 23:45 |
Als ze daar medio 2018 achter komen, gaan ze heel hard aan het werk om een fatsoenlijke RB15 Honda te bouwen voor '19 dan is hij hopelijk op tijd af voor de Barcelona-test. Overigens denk ik wel dat RB technology alvast "voorwerk" zal doen met het ontwerpen van de Honda achterkant voor Torro Rosso, dan hebben ze die ervaring en kennis alvast opgedaan. | |
Meike26 | dinsdag 12 september 2017 @ 00:03 |
Ik begrijp je reactie zeker en realistisch gezien is het natuurlijk een hele kleine kans dat het gaat gebeuren ! Maar het is wel RedBull racing met de luxe positie die ze straks bezitten om van twee verschillende krachtbronnen te leren. De Honda krachtbron heeft denk ik meer potentie en progressie laten zien dan het op veilig spelende Renault. RBR zou tijdens de races twee verschillende simulaties naast elkaar kunnen laten draaien, een chassis ontwikkelen wat verdacht veel overeenkomsten zal hebben met die van STR (of andersom), waarbij er dus, als er een omslagpunt bereikt word, theoretisch wel over gestapt kan worden op de Honda motor. Contractueel, nee zal er wel niet van komen, maar ik vind het erg lekkere speculaas om over te zeveren en leuk voor de F1 als er dit soort dingen gebeuren in season. | |
SnowOokami | dinsdag 12 september 2017 @ 08:19 |
Het ligt eraan als het chassis aangepast moet worden vanwege de motor of enkel de carrosserie en het subframe. Als het chassis aangepast moet worden is de kans 0, want dan moet de auto opnieuw gehomologeerd worden. Het kan wel, maar kost echt veel geld en de FIA moet ook maar mee willen werken. En dan moet McLaren ook nog een extra bak willen leveren (en dan aan "hun" grootste concurrent) en denk dat die kans -100% is | |
Rossdale | dinsdag 12 september 2017 @ 08:26 |
Uhhhh nee, als je op zo'n manier een chassis moet bouwen dan zit alles vol met compromissen en is het totaalplaatje waardeloos. RBR kan het zich niet veroorloven om een seizoen achteraan het veld te hobbelen. | |
_Ingrid_ | dinsdag 12 september 2017 @ 08:33 |
Dit weekend gratis formule 1 voor heel Nederland! https://racingnews365.nl/(...)-voor-heel-nederland | |
Fer | dinsdag 12 september 2017 @ 08:43 |
Geloof er niks van dat McLaren de bak gaat leveren. | |
Wuwwa | dinsdag 12 september 2017 @ 09:03 |
Mclaren is gewoon gefrustreerd en het compleet zat, dat ze nu met deze nadelige deal ervoor zorgen dat er in ieder geval wat meer stabiliteit is voor volgend jaar. Ze willen niet nog een onzeker seizoen, waarin dingen worden beloofd maar niet worden waargemaakt. Op zich wel begrijpelijk, er is geen vertrouwen meer. | |
potjecreme | dinsdag 12 september 2017 @ 09:10 |
Ipv dat ze de Abo prijzen eens verlagen. | |
Humberto-T | dinsdag 12 september 2017 @ 09:25 |
Twee verschillende chassis naast elkaar ontwikkelen tijdens een seizoen. Goed plan om volkomen achter te gaan lopen op de concurentie gedurende het seizoen gezien het geld en de resources die hier voor nodig zijn. | |
TagForce | dinsdag 12 september 2017 @ 10:28 |
Behalve als je Sparql van Tweak hebt als TV aanbieder, want die doen niet mee. | |
Tarado | dinsdag 12 september 2017 @ 10:34 |
Lijkt me ook zeer stug en niet nodig, wel een voordeel is dat ze over alle data beschikken en dus vroeg kunnen beslissen of het zin heeft om over te stappen in 2019 | |
opreis | dinsdag 12 september 2017 @ 10:34 |
Voor een deel ook aan hunzelf te danken | |
zoem | dinsdag 12 september 2017 @ 11:00 |
Leuk artikel bij de buren: Tech analyse: de verboden vondsten van dit seizoen | |
SnowOokami | dinsdag 12 september 2017 @ 13:14 |
Leuk stukje | |
sasquatsch | dinsdag 12 september 2017 @ 13:17 |
Ze zijn al goedkoop in vergelijking met bijvoorbeeld Sky. | |
SnowOokami | dinsdag 12 september 2017 @ 13:19 |
Ik heb toegang vanwege Vodafone en daar heb ik ook 60% korting | |
SnowOokami | dinsdag 12 september 2017 @ 18:56 |
Kogel door de kerk:https://www.motorsport.co(...)-partnership-952183/ | |
Sinister-D- | dinsdag 12 september 2017 @ 19:03 |
Niets van waar volgens Fir3fly | |
Fir3fly | dinsdag 12 september 2017 @ 19:15 |
Tot het bevestigd wordt. | |
SnowOokami | dinsdag 12 september 2017 @ 19:19 |
Tis wel een bericht van motorsport.com... dus ik zou het nog niet vertrouwen als ik jou was | |
Meike26 | dinsdag 12 september 2017 @ 20:01 |
Die Rob van Gamerun had toch ook al ontdekt dat alles wat Honda related was, was verwijderd uit Alonso's Twitter account ? Niet zomaar een detail, ik ga er van uit dat het waar is, alleen nog even afwachten hoeveel races Palmer nog in het geel te zien is.. Hoe dan ook zuur voor een jongen (al dan niet geholpen door pappie Palmer) als je F1 droom deels in duigen ligt. Hij heeft een reële kans om voor Williams te gaan rijden, maar als dat het ook niet gaat worden, dan vrees ik dat het einde verhaal is voor hem. | |
Rossdale | dinsdag 12 september 2017 @ 20:20 |
Hoezo heeft hij een reële kans bij Williams? Zover ik weet is er nooit interesse in hem geuit door welk ander team dan ook. Daarnaast verdient Williams meer aan de WK punten die Massa nog bij elkaar sprokkelt. Ik hoop dat Kubica er een kans krijgt. Goede PR voor het team, veel ervaring om Stroll verder te begeleiden en interessant voor sponsoren om in de hype mee te gaan. | |
Fer | dinsdag 12 september 2017 @ 20:37 |
Autosport.com meldt ook dat het door is. McLaren <-> Torro Rosso wisselen van motor en Saintz naar Renault. We zullen het Donderdag wel horen gok ik. | |
sasquatsch | dinsdag 12 september 2017 @ 23:50 |
Zelfde bron, Dieter Rencken. Sowieso is Autosport.com tegenwoordig van Motorsport.com. | |
sasquatsch | dinsdag 12 september 2017 @ 23:52 |
Palmer wordt door verschillende sites genoemd als optie voor Williams, maar ik weet niet of Willuams dat ook zo ziet. Imho kunnen ze dan beter Massa behouden. | |
Whiskers2009 | dinsdag 12 september 2017 @ 23:56 |
"Bijna" alle F1/autosportsites zijn dat. Ze kopen ze allemaal op, of proberen dat iig. | |
Peterselieman | dinsdag 12 september 2017 @ 23:58 |
absoluut. Met Palmer erbij ben je verzekerd van weinig punten. | |
sasquatsch | woensdag 13 september 2017 @ 00:00 |
Ik weet niet wanneer Van Gameren dat gemeld heeft, maar dat was vrijdag al bekend. https://www.pitpass.com/60066/A-new-twist-in-the-McLaren-saga | |
Geralt | woensdag 13 september 2017 @ 00:14 |
Jeetje ben ik even aan het verhuizen en dan blijkt tegen de tijd dat internet weer goed en wel up en running is dat McLaren en Honda er de brui aan geven en dat Sainz naar Renault gaat. | |
flipsen | woensdag 13 september 2017 @ 00:48 |
En de combinatie van bier en nootjes mag niet meer gerelateerd worden aan de F1 van de FIA, ook gemist? | |
THEFXR | woensdag 13 september 2017 @ 01:04 |
Massa mocht er een paar jaren al uit, wordt tijd dat er weer eens wat jeugd in de F1 komt, die ouwe gasten rijden gewoon op de cruise control en Kimi's broer rijdt ook gewoon kut | |
THEFXR | woensdag 13 september 2017 @ 01:05 |
| |
Geralt | woensdag 13 september 2017 @ 01:31 |
Wtf serieus?! | |
opreis | woensdag 13 september 2017 @ 04:30 |
Kan me niet voorstellen dat williams Palmer wil. Eerder was al bekend geworden dat ze Alonso hebben benaderd, niet dat het ze gaat lukken. Maar die is wel een hele andere schaal in meerdere aspecten dan Palmer. Ik hoop al jaren dat Massa opbokt, en dan het liefst voor Kubica, Di Resta oid | |
Jolyon | woensdag 13 september 2017 @ 06:07 |
Singapore is Max z'n laatste kans. Alleen geeft de hoge luchtvochtigheid een nog zwakker effect van DRS en gaat dat een probleem zijn tijdens de race, of terwijl, als ie niet minstens als 2e start, zal ie er zeer moeilijk voorbij gaan. Pole is zeer waarschijnlijk net niet mogelijk, ze hebben een te grote ontwikkelingsachterstand opgelopen met de ERS systemen. En in de race of Q3 de software voor de ERS overladen is te weinig/te riskant met de Renault motor. Dus inhalen is een no-go. Maar als Olav zegt dat ERS instellingen verhalen pech en onzin zijn en pole kan, dan kan het wel want er werken geen andere Nederlanders met F1 als gecontracteerde analisten die geen belangen hebben bij een goede prestatie van Max. | |
XL | woensdag 13 september 2017 @ 07:17 |
Die specialisten met 'op singapore kun je niet inhalen' die moeten eens de race van Max in 2015 en 2016 terugkijken. | |
Fer | woensdag 13 september 2017 @ 07:47 |
Zeker en we hebben ook unaniem besloten dat Heinz Harald Frentzen de alltime held is Fok! F1 fans. | |
Abdus18 | woensdag 13 september 2017 @ 07:53 |
Als de FIA je betrapt op bier en nootjes dan gaat je TV 10 seconden op zwart en krijg je 3 strafpunten. | |
SnowOokami | woensdag 13 september 2017 @ 07:57 |
Laatste kans op? Een stoeltje bij Mercedes? Het wereldkampioenschap? En hoe kom je erbij dat Ferrari en Mercedes de ERS gebruiken voor de quali boost en niet gewoon de ontsteking aanpassen? Honda heeft sinds Spa ook een quali boost, maar die halen ze niet uit de ERS. | |
Geralt | woensdag 13 september 2017 @ 10:47 |
Godverdomme | |
Geralt | woensdag 13 september 2017 @ 10:47 |
| |
Bonobo11 | woensdag 13 september 2017 @ 11:08 |
Idd is een soloactie van Jean Todt tegen verdere veramerikanisering van de sport door Liberty Media. Als ze je betrappen op wijn met toastjes, krijg je een extra onboard kanaal. | |
Peterselieman | woensdag 13 september 2017 @ 11:09 |
Van de McLaren-Honda of de Renault van Jolyon Palmer | |
THEFXR | woensdag 13 september 2017 @ 11:14 |
| |
Mexicanobakker | woensdag 13 september 2017 @ 11:31 |
Dat is dan ook gewoon waar. FrentzenGOD | |
sasquatsch | woensdag 13 september 2017 @ 12:36 |
De quali-boost (van bijvoorbeeld Mercedes en Ferrari) komt dan ook niet uit de ERS maar uit het extra toevoegen van olie in de cilinderkamers, zoals al door GPUpdate is uitgelegd. Sowieso is de energie dat een ERS systeem mag leveren beperkt tot 4 MJ per ronde. Dat is voor elk team beschikbaar. | |
lord_bono | woensdag 13 september 2017 @ 12:56 |
| |
Peterselieman | woensdag 13 september 2017 @ 13:01 |
arme Szafnauer. Die zit er voor spek en bonen bij | |
nils7 | woensdag 13 september 2017 @ 13:04 |
Alsof McLaren iets met die renault op schiet nu. | |
lord_bono | woensdag 13 september 2017 @ 13:06 |
| |
Re | woensdag 13 september 2017 @ 13:07 |
1 jaar contract... | |
motorbloempje | woensdag 13 september 2017 @ 13:08 |
Dunnnndunnndunnnndunnnnnn | |
SnowOokami | woensdag 13 september 2017 @ 13:12 |
| |
sasquatsch | woensdag 13 september 2017 @ 13:13 |
Kunnen ze a la Red Bull mee vechten om plek 3 in plaats van om plek 9. En misschien vanaf 2021 eigen motoren bouwen. | |
KingRadler | woensdag 13 september 2017 @ 13:14 |
nu Bottas met 1 jaar verlengd dan staat deur voor Max wel open in 2019 | |
SnowOokami | woensdag 13 september 2017 @ 13:14 |
Als het chassis daadwerkelijk zo goed is als ze beweren. Ecclestone heeft wel een beetje gelijk trouwens: http://www.gpupdate.net/e(...)appier-with-renault/ Dat gezeik op Honda begon idd al in 2015: met GP2 engine!!! | |
sasquatsch | woensdag 13 september 2017 @ 13:17 |
Alleen als Red Bull slecht presteert, anders blijft hij. Hij heeft een contract voor 2019 met een performance clausule. | |
lord_bono | woensdag 13 september 2017 @ 13:20 |
Klopt, maar daar waren de geruchten weer over dat Max/Jos die clausule wilde aanpassen toch? | |
nils7 | woensdag 13 september 2017 @ 13:34 |
Maar of dat gelukt is.... | |
opreis | woensdag 13 september 2017 @ 14:34 |
2018 kan wel eens een heel pijnlijk jaar voor mclaren worden (alsof het nog niet erg genoeg was). Renault heeft ook aangeven binnen een aantal jaar weer voorin mee te doen, dus ik verwacht daar ook weer een stap van qua chassis, als mclaren straks van de renault teams de minste is dan moeten ze echt eens flink in de spiegel kijken. Helemaal mooi zou het zijn als Honda volgend jaar wel levert een TR er ook weer boven staat. Al kan het ook compleet omgekeerd zijn en worden ze kampioen volgend jaar. Maar ik zie eerder het omgekeerde gebeure | |
Peterselieman | woensdag 13 september 2017 @ 14:37 |
Ze lijken zo een tweede Williams te gaan worden | |
SnowOokami | woensdag 13 september 2017 @ 14:37 |
Williams heeft tenminste Claire nog McLaren heeft Zac | |
Tarado | woensdag 13 september 2017 @ 14:51 |
die zouden volgend jaar toch ook eindelijk weer voor Force India terecht moeten komen al hebben ze met Massa en Stroll daar niet echt het rijdersduo voor | |
Gezicht | woensdag 13 september 2017 @ 16:00 |
Massa zal na dit seizoen toch wel stoppen zeker, gezien hij zich dat afgelopen jaar al had voorgenomen? | |
sasquatsch | woensdag 13 september 2017 @ 16:01 |
Dat was gedwongen. Als het aan hem ligt gaat hij nog door. | |
Gezicht | woensdag 13 september 2017 @ 16:02 |
Ik dacht dat het zijn eigen keuze was om te stoppen. Maar goed, nu is Massa volgens mij niet het soort coureur die nog veel te verdienen/bewijzen heeft in de F1. | |
sasquatsch | woensdag 13 september 2017 @ 16:03 |
Nee, door de komst van Stroll was er geen plek meer bij Williams en hij wilde niet naar een andere (minder team), dus nam hij afscheid. Alleen door het vertrek van Bottas kon hij weer terug komen. | |
Tarado | woensdag 13 september 2017 @ 16:08 |
het probleem wat Williams heeft is dat ze naast Stroll een >25 jarige rijder moeten hebben ivm sponsorship Martini, laat het nou net zijn dat er in die leeftijdscategorie er weinig beschikbaar is | |
Nattekat | woensdag 13 september 2017 @ 16:19 |
Was het ook gewoon. | |
Tarado | woensdag 13 september 2017 @ 16:56 |
nee |