ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
[ Bericht 1% gewijzigd door Bitlord op 25-06-2017 22:56:39 ]
Het station is telkens geplaagd door externe zaken en is daardoor weinig tot zijn recht gekomen: - de Spaanse Burgeroorlog en WO2 - de spoorbreedtewisselinstallatie van Hendaye waardoor Canfranc onhandig werd - een spoorwegongeluk waardoor het Franse deel gesloten werd en het station nog maar 2 keer per dag met een dieselmotorwagen wordt bediend.
Hierdoor is het station in verval geraakt. Het plan voor het hotel is niet doorgegaan. Wel is het dak hersteld van het station. Thans wordt het station langzaam gerenoveerd. Vanaf de Franse kant wordt zeer langzaam gewerkt aan herstel van de spoorlijn. Volgens sommige berichten komt er ook een spoorbreedtewisselinstallatie.
Op de 1e foto is de dieseltrein naar Zaragoza te zien. Deze maakt gebruik van een klein stationsgebouwtje aan de straatkant.
Het megastation is alleen via een voetgangerstunnel te bereiken. Het is een gebouw op een middenperron. Aan de ene zijde het Iberisch breedspoor, aan de andere zijde normaalspoor.
Deze smalle en vochtige voetgangerstunnel, op het oog afgewerkt met dezelfde tegeltjes als de metro van Parijs, biedt de enige toegang het dorpje Canfranc-Estacion tot het station.
De stationshal is reeds deels gerestaureerd. Welke functie het echter gaat krijgen is mij onbekend.
Urdos is het eerste station in Frankrijk en is zoals te zien nog een en al vergane glorie.
Even verderop bleek echter tot mijn grote verbazing het Franse deel van het spoor compleet te zijn gerenoveerd. Het meeste opvallende zijn de portalen. Deze lijken bij het eerste zicht op bovenleidingsportalen, maar ik vermoed dat deze vallend gesteente tegen moeten houden.
En verderop rijden ook al sinds kort weer reizigerstreinen, zoals hier bij Bidos.
Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen voor deze lijn.
Hey weet iemand hier wat de beste plek is om goedkope treintickets naar Zurich te boeken? Als ik gewoon een direct ticket op de db-site zoek is het 119 euro enkele reis en dat moet toch wel goedkoper kunnen, desnoods door het ticket te splitsen ofzo. Was wat uitzoekwerk aan het doen voor m'n moeder, ze wil op 20 of 21 juli heen en rond 25 juli weer terug. Ik zat zelf te denken het ticket op te splitsen in Basel Bad maar dat zet nog weinig zoden aan de dijk helaas
Amsterdam - Keulen en Keulen - Zurich? Niederlande Spezial en Schweiz Spezial maar aangezien je relatief laat bent kan ik me voorstellen dat dit de goedkoopste tickets zijn, zeker als je met directe ICE naar Basel gaat.
Op zondag 25 juni 2017 23:27 schreef b2py het volgende: Amsterdam - Keulen en Keulen - Zurich? Niederlande Spezial en Schweiz Spezial maar aangezien je relatief laat bent kan ik me voorstellen dat dit de goedkoopste tickets zijn, zeker als je met directe ICE naar Basel gaat.
Beter splitsen in Düsseldorf, NL - D is goedkoper dan NL- K, terwijl D - CH of K - CH niks uitmaakt
NL = any station in Nederland D = Düsseldorf K = Köln CH = any station in Zwitserland
Op zondag 25 juni 2017 23:21 schreef GlennQuagmire het volgende: Hey weet iemand hier wat de beste plek is om goedkope treintickets naar Zurich te boeken? Als ik gewoon een direct ticket op de db-site zoek is het 119 euro enkele reis en dat moet toch wel goedkoper kunnen, desnoods door het ticket te splitsen ofzo. Was wat uitzoekwerk aan het doen voor m'n moeder, ze wil op 20 of 21 juli heen en rond 25 juli weer terug. Ik zat zelf te denken het ticket op te splitsen in Basel Bad maar dat zet nog weinig zoden aan de dijk helaas
Iemand die iets beters weet? Alvast bedankt!
Moet het goedkoop? Neem de Flixbus vanaf Amsterdam of Eindhoven. Zonder overstap reis je voor 70 euro. Retour.
Op zondag 25 juni 2017 23:21 schreef GlennQuagmire het volgende: Hey weet iemand hier wat de beste plek is om goedkope treintickets naar Zurich te boeken? Als ik gewoon een direct ticket op de db-site zoek is het 119 euro enkele reis en dat moet toch wel goedkoper kunnen, desnoods door het ticket te splitsen ofzo. Was wat uitzoekwerk aan het doen voor m'n moeder, ze wil op 20 of 21 juli heen en rond 25 juli weer terug. Ik zat zelf te denken het ticket op te splitsen in Basel Bad maar dat zet nog weinig zoden aan de dijk helaas
Iemand die iets beters weet? Alvast bedankt!
Opsplitsen in Freiburg of Duisburg werkt ook niet iig.
En met RB/RE ook niet, is ¤133. Misschien kun je dan zo'n quer Dutch land ticket maar dan is het nog de vraag of je 6 of 7 keer wilt overstappen...
Denk dat je te laat ben, als ik in oktober boek sta ik voor ¤40 in Zürich vanuit Arnhem.
Ik heb mijn vriendin de vakantieplekken laten uitzoeken deze vakantie, met als gevolg dat we spreekwoordelijk de helft van de tijd aan het rijden zijn.
Vorige week waren we zo'n tien uur rijden van Canfranc vandaan en brachten we een bezoek aan de Tiendaspoorlijn en een leuk spoorwegmuseumpje in Breil-sur-Roya. Ik wilde het laatste bezoeken omdat ik de smalle PCC-trams van Marseille eens wilde zien en ik wist dat zij er eentje hadden.
De Tiendaspoorlijn ( https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Tendaspoorlijn ) loopt van Cuneo, Italië naar Ventimiglia, ook Italië en bekend van de CTA-bakken en de nachttrein. De lijn rijdt halverwege door Frankrijk. Net als de lijn hierboven is ook de Tiendalijn geplaagd door geopolitiek.
Nadat begin jaren 40 enkele cruciale bruggen flink kapotgebombardeerd waren, duurde het nog tot 1979 vooraleer de lijn weer hersteld was.
Op de foto het voormalige station van Piène. Voordat Frankrijk in 1947 dit stukje Italië innam viel het onder beheer van de FS en heette het nog Piena. Het station was al decennia in een desolate toestand en het dak was compleet op. Tot mijn niet geringe verbazing werd ik echter teruggestuurd door drie Fransozen toen ik het pad omhoog liep richting het stationsgebouw. Ik zag dat men druk met betonmolens in de weer was en ben heel benieuwd wat de plannen met het station zijn.
Nu zijn er wel meer van dit soort stationnetjes, maar het leuke van deze vond ik dat Piène gebouwd is in een zeer smalle vallei waar ook nog eens de enige weg doorheen moet én de soms grote rivier Roya. Vanwege een totaal gebrek aan ruimte is het station daarom maar bovenop de weg gebouwd en vormt het geheel daardoor een tamelijk opmerkelijk geheel.
Je kunt ook ICE 105 pakken naar Düsseldorf en daar overstappen op EC9. Als je het een beetje goed boekt heb je dan het panoramarijtuig en dat is toch wel vet
Met een beetje pech sta je een half uur in Emmerich en haal je de EC9 pas in Mannheim weer in
Op maandag 26 juni 2017 08:28 schreef James1988 het volgende: Je kunt ook ICE 105 pakken naar Düsseldorf en daar overstappen op EC9. Als je het een beetje goed boekt heb je dan het panoramarijtuig en dat is toch wel vet
Met een beetje pech sta je een half uur in Emmerich en haal je de EC9 pas in Mannheim weer in
Vanaf Duisburg kost dat vier tientjes had ik gister uitgezocht
een mooi plaatje kan toveren zonder te downloaden?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
In tegenstelling tot Fles speel ik niet vals door de foto van FB te plukken Dat zijn een paar handelingen extra joh...
Nee chef anders zou ik dat wel doen, ik haalde eerst het plaatje uit de code met F12 in Chrome maar dat lukt me ook niet meer.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb een hekel om me in de luren te laten leggen door die bedrijven omdat het moet zo als zij het willen, niet de beste manier zo kan ik dankzij een scriptje nog altijd alle zooi van google weghalen die ze in Streetview neer hebben gepleurd en een maagdelijk screenshot maken voor Raad de Straat .
Laatste is een moeilijk zichtbare tram in Antalya btw .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Ik heb een hekel om me in de luren te laten leggen door die bedrijven omdat het moet zo als zij het willen, niet de beste manier zo kan ik dankzij een scriptje nog altijd alle zooi van google weghalen die ze in Streetview neer hebben gepleurd en een maagdelijk screenshot maken voor Raad de Straat .
Laatste is een moeilijk zichtbare tram in Antalya btw .
ja ach, ik zit er ook steeds vaker aan te denken om maar afscheid te nemen van heel facebook. Ik ken wel mensen die dat ook echt gedaan hebben trouwens.
ja ach, ik zit er ook steeds vaker aan te denken om maar afscheid te nemen van heel facebook. Ik ken wel mensen die dat ook echt gedaan hebben trouwens.
Ja, die ken ik ook maar toch wel handig voor verjaardagsherinneringen, kortingen, gerichte tips en concert-info, daar gebruik het vooral voor en soms ergens op reageren en heel soms zelf iets plaatsen maar dat doe ik heel weinig.
O, ja en klagen bij bedrijven die bij negatieve aandacht op sociale plotseling wel behulpzaam worden. Ik denk er soms over om alle stappen over te slaan en gewoon botweg zonder context je klacht op FB te dumpen .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
ja ach, ik zit er ook steeds vaker aan te denken om maar afscheid te nemen van heel facebook. Ik ken wel mensen die dat ook echt gedaan hebben trouwens.
De voornaamste reden waarom ik nog op FB zit is vanwege de bewonersgroep.
Grootste gemene deler: iedereen heeft FB, en FB biedt net genoeg functionaliteit om bruikbaar te zijn voor zoiets.
Ik heb een hekel om me in de luren te laten leggen door die bedrijven omdat het moet zo als zij het willen, niet de beste manier zo kan ik dankzij een scriptje nog altijd alle zooi van google weghalen die ze in Streetview neer hebben gepleurd en een maagdelijk screenshot maken voor Raad de Straat .
Ja, die ken ik ook maar toch wel handig voor verjaardagsherinneringen, kortingen, gerichte tips en concert-info, daar gebruik het vooral voor en soms ergens op reageren en heel soms zelf iets plaatsen maar dat doe ik heel weinig.
O, ja en klagen bij bedrijven die bij negatieve aandacht op sociale plotseling wel behulpzaam worden. Ik denk er soms over om alle stappen over te slaan en gewoon botweg zonder context je klacht op FB te dumpen .
Toen ik mijn koffer na een maand nog niet terug had gekregen van dat flikkerige Menzies "omdat ze in Amsterdam de telefoon nooit opnemen" heb ik op Twitter geklaagd, zelfde middag had ik m'n koffer...
Toen ik mijn koffer na een maand nog niet terug had gekregen van dat flikkerige Menzies "omdat ze in Amsterdam de telefoon nooit opnemen" heb ik op Twitter geklaagd, zelfde middag had ik m'n koffer...
ben jij niet van de scriptjes?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
dat dus, waarom doen ze dat? Ik wil gewoon een plaatje
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Geen advertentieinkomsten. Op sites zoals Facebook ben jij het product natuurlijk. Wat je kijkt, wat je doet, dát is geld waard.
Wie gaat die ballon een keer doorprikken? Advertentie-inkomsten Ik ben eerder geneigd een product niet te kopen als het op FB staat maar ja we dwalen af en je hebt gelijk en dat weet ik ook wel maar ik ben van de U-bochten .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Op maandag 26 juni 2017 19:22 schreef James1988 het volgende: Die Facebook-links gaan vroeg of laat toch een keer dood, omdat iemand de foto verwijdert, z'n account opheft, of omdat FB daar zin in heeft.
Ja, dat was ook het voorstel van Fles, maar dat kan ik wel maar wil ik niet
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Nope, ik post niet zoveel dit heb ik onder een icoontje staan in mijn bladwijzerbalk
• javascript:var ids = ["titlecard", ""];var hidden = (window.getComputedStyle(document.getElementById(ids[0]))).getPropertyValue("display");if (hidden !== "none") { var disp = "none"; document.getElementsByClassName('app-viewcard-strip')[0].style.visibility='hidden';} else { var disp = ""; document.getElementsByClassName('app-viewcard-strip')[0].style.visibility='';}for (var i = 0; i < ids.length; i++) { document.getElementById(ids[i]).style.display = disp;}
als ik daar op klik wanneer ik op Streetview zit dan verdwijnt alle rommel van Google als sneeuw voor de zon, zoiets zoek ik, is dat moeilijk te maken? Als het te ingewikkeld is of te veel tijd kost dan ga ik wel ergens anders de boer op, maar kan het zo?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Bois, ik word net gewezen op beta.eightydays.me. Geef je een herkomst en een bestemming of een rondreis, reisduur en wat andere coole meuk en die plant dan een mooie vakantie. Best cool.
Weer een aardig kunstje vingerverven van NS en ProRail rond 20u in Den Haag Centraal. Plan: 20.08 7 vertrek IC naar Utrecht 20.11 6 vertrek SPR naar Den Bosch
Uitvoering: 20.12 vertrek SPR, wordt op de hoofdbaan rechterspoor ter hoogte van de Binckhorst neer gezet. 20.15 vertek IC, rijdt over de hoofdbaan linkerspoor tot aan het overloopwissel bij de Binckhorst en vervolgt zijn weg. De Sprinter volgt daarna zijn weg.
Dit hele gebeuren vertraagde niet alleen te vertekkende treinen, maar ook de aankomende treinen. De aankomende sprinter stond ook al te wachten voor het overloopwissel bij de Binckhorst, gevolgd door de IC die ter hoogte van station Voorburg stond.
Deze ochtend een ritje met de vernieuwde VIRM 8637, ik moet zeggen dat de trein er prima op vooruit is gegaan. Voor mijn gevoel meer beenruimte, fijne verlichting, stille airco, en binnen in de trein lijkt het algemeen stiller.
[ Bericht 8% gewijzigd door Fred op 27-06-2017 08:11:39 (Plaatje gefixt) ]
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Gisteren heb ik een bezoekje gebracht aan de Watergraafsmeer: de wisselstraat met 74 handbediende wissels, het rangeren, de werkplaats voor de hogesnelheidstreinen en de verkeerscentrale hebben we allemaal van dichtbij kunnen bekijken. En natuurlijk werden de nodige suggesties gedaan voor investeringen...
We waren er eigenlijk net wat te vroeg op de avond. Het werd gaandeweg steeds drukker, maar de meeste rangeerbewegingen kwamen pas nadat wij weer waren vertrokken. Dat mocht de pret niet drukken, want we hebben wel een goed beeld kunnen krijgen. Nu weer onderweg naar Zwolle, alwaar de dames en heren al om 8:30 willen overleggen.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op dinsdag 27 juni 2017 07:44 schreef _serial_ het volgende: Deze ochtend een ritje met de vernieuwde VIRM 8637, ik moet zeggen dat de trein er prima op vooruit is gegaan. Voor mijn gevoel meer beenruimte, fijne verlichting, stille airco, en binnen in de trein lijkt het algemeen stiller.
beh... trein van 7:03 uit Den Haag CS. Had om +/- 8:40 in Zwolle aan moeten komen. Is nu nog onderweg, tussen Kampen en Hattemerbroek... Iets met gepaste snelheid rijden langs de oostvaardersplassen... 3 kwartier vertraging dus.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
Op dinsdag 27 juni 2017 09:20 schreef Goverman het volgende: beh... trein van 7:03 uit Den Haag CS. Had om +/- 8:40 in Zwolle aan moeten komen. Is nu nog onderweg, tussen Kampen en Hattemerbroek... Iets met gepaste snelheid rijden langs de oostvaardersplassen... 3 kwartier vertraging dus.
Als daar een rijrichtingsstoring zit moet je van Oostvaarders naar Lelystad 40 km/h rijden. Daar doe je dan inderdaad een half uur over in plaats van de normale 9 minuten.
Op dinsdag 27 juni 2017 09:20 schreef Goverman het volgende: beh... trein van 7:03 uit Den Haag CS. Had om +/- 8:40 in Zwolle aan moeten komen. Is nu nog onderweg, tussen Kampen en Hattemerbroek... Iets met gepaste snelheid rijden langs de oostvaardersplassen... 3 kwartier vertraging dus.
Op dinsdag 27 juni 2017 09:53 schreef DeaDLocK2K het volgende: Hebben ze dat met de bouw van de Hanzelijn niet eens omgetoverd tot dubbel enkelspoor? Ffs....
Dat was het altijd al. De rijrichtingsschakeling is ervoor om te zorgen dat je niet in twee richtingen tegelijk gebruik kan maken van een vrijebaanspoor. Deze zorgt ervoor dat de seinen in de "tegenrichting" op rood vallen als een rijweg met een bepaalde richting naar de vrije baan wordt ingesteld vanaf een station.
Als de rijrichtingsschakeling gestoord raakt valt deze terug op de meest veilige wijze: Beide richtingen rood.
Laat de reiziger het motiefje op de houten planken bepalen et voila, weer een goed PR-verhaal. Dat ze maar eens beginnen met fatsoenlijke zetels, de kleur boeit niet echt.
Most people keep their brains Between their legs (Don't you find ?)
De reiziger staat op 1, 2 en 3, maar de secondenwijzer staat bovenaan, en dus wordt er vertrokken Ergerlijk Maar goed, ga maar lekker GtbV betalen. Sukkels.
Op dinsdag 27 juni 2017 17:56 schreef Maegrim het volgende: Thalys gestrand op de HSL? Ik moest halverwege ineens omkeren met een ICd, daardoor nu extra pauze maar wel zonder avondeten
Dat kom je hier vragen want wij weten het beter dan de treindienstleider?
Gewoon lijn 19 op de vluchtstrook laten halteren en een flinke brug bouwen. Zijn reizigers van/naar Breda toch wel gewend.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ik zou het een goed idee vinden als het echt zo veel tijdswinst op zou leveren. De winst zal een minuut of 5, maximaal 10 zijn, dat lijkt me de moeite eigenlijk niet waard.
De opleider heeft altijd wel een soort van oefenexamen klaar liggen die een paar dagen voor het daadwerkelijke examen afgenomen wordt. Uiteraard ook om te kijken of er nog aandacht moet worden besteed aan specifieke onderdelen. Daarnaast heeft het VVRV kennisclusters waarin op een 'vraag en antwoord'-manier het grootste gedeelte van de theorie en regelgeving wordt behandeld: http://www.vvrv.nl/expertise/35/Vakkennis/
Als ik tegen mijn examen aan het aanhikken was, zou ik daar absoluut niet naar gaan kijken. Daar raak je alleen maar van in de war. Daarnaast is het materiaal dat online staat van de NMBS slechts een heel klein deel, dat ook nog eens vreselijk ingekort is en deels niet relevant is (ze willen enkel zeker weten dat je een bepaalde basiskennis hebt).
Op woensdag 28 juni 2017 17:46 schreef MTL het volgende: De opleider heeft altijd wel een soort van oefenexamen klaar liggen die een paar dagen voor het daadwerkelijke examen afgenomen wordt. Uiteraard ook om te kijken of er nog aandacht moet worden besteed aan specifieke onderdelen. Daarnaast heeft het VVRV kennisclusters waarin op een 'vraag en antwoord'-manier het grootste gedeelte van de theorie en regelgeving wordt behandeld: http://www.vvrv.nl/expertise/35/Vakkennis/
Ik heb er even doorgebladerd maar ik wordt niet per se blij van wat er staat over de infrastructuur en de treinbeveiliging. Wat een rommel.
Op woensdag 28 juni 2017 19:55 schreef dennistd het volgende: Die had er zin in vanmorgen: van +15 bij vertrek uit Utrecht naar vrijwel op tijd bij aankomst in Zwolle
Van die momenten dat je een beter reisadvies kunt geven in Rome dan iemand die zelf in Rome woont.
Het is toch idioot om vanaf FCO (dus aan de kust) eerst een uur in de bus naar Termini te moeten, om vervolgens een half uur in metro B te zitten om vanaf daar 50 minuten in de bus naar de kust terug te gaan.
Dus nu een trein gevonden die me in een half uur naar een van de laatste stations van metro B brengt (de FR1 naar Ostiense)
Op woensdag 28 juni 2017 17:33 schreef b2py het volgende: Er zal een goede reden zijn dat ze niet wijdverspreid over het internet te vinden zijn
Nee, die is er niet. Echt niet. Er is wel een reden en dat is geld, maar dat is uiteraard geen goede reden. Sowieso ben je met een thuistest niet gecertificeerd dus het is volledige bullshit om ze niet publiek beschikbaar te hebben.
Ik heb er even doorgebladerd maar ik wordt niet per se blij van wat er staat over de infrastructuur en de treinbeveiliging. Wat een rommel.
Ik heb de vernieuwde clusters zelf nog niet doorgebladerd, maar toen ik een paar jaar geleden de examens deed, stonden er al dingen in die niet klopten. Je kan uiteraard ongetwijfeld aanvullingen of verbeteringen naar de VVRV sturen.
Zoals echter ook boven de pagina staat: de clusters bieden een beperkt, tekstueel ingekort, samengevat en globaal overzicht van de theorie-examens.
Het doel is dan volgens mij ook om een kort en globaal overzicht bieden van de benodigde kennis van een machinist voor het succesvol afleggen van de theorie-examens van de VVRV. Niet voor het geven van volledig en inhoudelijk correct opleidingsmateriaal. Daarnaast: in hoeverre heeft een machinist werkelijk vergaande kennis van de infrastructuur nodig? Ik denk het niet. Een machinebediener in een fabriek hoeft ook niet exact te weten hoe zijn of haar infrastructuur is opgebouwd. Daar hebben ze de 'technische dienst' (om het zo maar even te noemen) voor. We hebben het over een uitvoerende functie op MBO niveau, vergeet dat niet
De opleider, moet gewoon voor oefen toetsen zorgen. STC levert bijvoorbeeld een online oefenprogramma mee aan de leerlingen. De clusters, het handboek mcn en het seinenboek geeft een prima basis voor alle kennis die je moet weten.
Het is tegenwoordig niet meer standaard dat je alle toetsen op 1 dag krijgt. Het examen vergunningen heb ik een paar weken geleden gemaakt. De rest komt binnenkort. (Algemeen, reizigers en veiligheidscommunicatie). En ach heel moeilijk is het allemaal niet.
Ja alle hordes zijn genomen eindelijk. Nu de eerste rit als zelfstandige nog overleven. Mijn maiden voyage zullen we maar zeggen. Maarja, wat kan er misgaan? #titanic.
Ik had je geloof ik op gezichtsboek ook al gefeliciteerd, maar nogmaals van harte Oh en die eerste meters zijn ff raar (je hebt niemand om meer tegenaan te lullen), maar daarna is het iets als 'sit back, relax and enjoy the flight'
Ja alle hordes zijn genomen eindelijk. Nu de eerste rit als zelfstandige nog overleven. Mijn maiden voyage zullen we maar zeggen. Maarja, wat kan er misgaan? #titanic.
Jemig, heb ik weer eens nachtdienst Nachtnet van Rotterdam naar Leiden ging goed. Toen kreeg ik een telefoontje van de treindienstleider: na de blikseminslag vorige week was de ATB op het linker spoor naar de klote en dat was nog niet gerepareerd. Rechter spoor was door werkzaamheden niet beschikbaar. Mocht ik met 40 km/u van van Leiden naar Nieuw Vennep rijden. Wat een pokke eind is dat dan, zeg Uiteindelijk rij ik weer met normale snelheid langs Hoofddorp, word ik gebeld door de treindienstleider. Waar ik ergens uithing Door een storing konden ze geen treinen meer zien, aldus de treindienstleider. Volgens hun systeem reed ik nog altijd tussen Leiden en Nieuw Vennep. Daardoor kon dus ook de rijweg voor de tegentrein niet ingesteld worden: mijn trein hield immers het spoor nog bezet volgens het systeem. Die werd dus opgeheven en mocht keren bij Schiphol (en de trein die achter mij aan kwam mocht terugkeren op Leiden). Van de +18 die ik na vertrek uit Amsterdam had, hield ik er bij binnenkomst in Utrecht nog 7 over, dus er toch nog wel wat vertraging uit kunnen rijden Dan de terugweg. Alles ging goed, tot Schiphol. Daar moest ik deze keer wachten op de trein uit Leiden. Gelukkig kon voor mij wel daarna de rijweg ingesteld worden, dus met +8 verder gereden en was in Hollands Spoor weer keurig op tijd. Mooi, dacht ik. Ben ik keurig op tijd en kan ik dus op tijd mijn bed gaan opzoeken. Uiteraard is zoiets überhaupt denken, de goden verzoeken. Dus mocht ik bij Delft nog even tot stilstand komen in verband met een persoon op het spoor Die vond het nodig om een middelvinger op te steken, en ik vond het nodig om, toen hij langs mijn inmiddels stilstaande trein liep, even op de tyfoon te gaan staan. Daar was meneer uiteraard niet van gediend. Mij maakte het geen fluit uit, want ik kon daardoor wel mijn weg vervolgen en kwam uiteindelijk met minimale vertraging aan en kon precies de trein naar huis nog halen
Jaja, elke dienst is toch weer een verrassing als machinist zijnde
[..] Zoals echter ook boven de pagina staat: de clusters bieden een beperkt, tekstueel ingekort, samengevat en globaal overzicht van de theorie-examens.
Het doel is dan volgens mij ook om een kort en globaal overzicht bieden van de benodigde kennis van een machinist voor het succesvol afleggen van de theorie-examens van de VVRV. Niet voor het geven van volledig en inhoudelijk correct opleidingsmateriaal. Daarnaast: in hoeverre heeft een machinist werkelijk vergaande kennis van de infrastructuur nodig? Ik denk het niet. Een machinebediener in een fabriek hoeft ook niet exact te weten hoe zijn of haar infrastructuur is opgebouwd. Daar hebben ze de 'technische dienst' (om het zo maar even te noemen) voor. We hebben het over een uitvoerende functie op MBO niveau, vergeet dat niet
Juist omdat de machinist die kennis niet per se nodig heeft voor het goed uitoefenen moet je ervoor kiezen om het niet te toetsen en anders goed te doen. Nu krijg je de frappante situatie dat een machinist die alles perfect weet maar het niet nodig heeft voor een examen kan falen omdat de cursus en de toetsing niet deugt. Dat is bijzonder oneerlijk (en ik kan daar heel boos van worden).
Op donderdag 29 juni 2017 06:35 schreef MTL het volgende: Jemig, heb ik weer eens nachtdienst Nachtnet van Rotterdam naar Leiden ging goed. Toen kreeg ik een telefoontje van de treindienstleider: na de blikseminslag vorige week was de ATB op het linker spoor naar de klote en dat was nog niet gerepareerd. Rechter spoor was door werkzaamheden niet beschikbaar. Mocht ik met 40 km/u van van Leiden naar Nieuw Vennep rijden. Wat een pokke eind is dat dan, zeg Uiteindelijk rij ik weer met normale snelheid langs Hoofddorp, word ik gebeld door de treindienstleider. Waar ik ergens uithing Door een storing konden ze geen treinen meer zien, aldus de treindienstleider. Volgens hun systeem reed ik nog altijd tussen Leiden en Nieuw Vennep. Daardoor kon dus ook de rijweg voor de tegentrein niet ingesteld worden: mijn trein hield immers het spoor nog bezet volgens het systeem. Die werd dus opgeheven en mocht keren bij Schiphol (en de trein die achter mij aan kwam mocht terugkeren op Leiden). Van de +18 die ik na vertrek uit Amsterdam had, hield ik er bij binnenkomst in Utrecht nog 7 over, dus er toch nog wel wat vertraging uit kunnen rijden Dan de terugweg. Alles ging goed, tot Schiphol. Daar moest ik deze keer wachten op de trein uit Leiden. Gelukkig kon voor mij wel daarna de rijweg ingesteld worden, dus met +8 verder gereden en was in Hollands Spoor weer keurig op tijd. Mooi, dacht ik. Ben ik keurig op tijd en kan ik dus op tijd mijn bed gaan opzoeken. Uiteraard is zoiets überhaupt denken, de goden verzoeken. Dus mocht ik bij Delft nog even tot stilstand komen in verband met een persoon op het spoor Die vond het nodig om een middelvinger op te steken, en ik vond het nodig om, toen hij langs mijn inmiddels stilstaande trein liep, even op de tyfoon te gaan staan. Daar was meneer uiteraard niet van gediend. Mij maakte het geen fluit uit, want ik kon daardoor wel mijn weg vervolgen en kwam uiteindelijk met minimale vertraging aan en kon precies de trein naar huis nog halen
Jaja, elke dienst is toch weer een verrassing als machinist zijnde
Dan ben ik je of vannacht tegengekomen of je reed mijn trein naar HS. Ging met de 1413 van Utrecht naar Rotterdam en met de 2219 naar HS
En die mongool naast het spoor was verdwaald met zijn rugtasje, zat in de achterste cabine maar zag hem te laat om ook nog even een trap op de typhoon te geven
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Op donderdag 29 juni 2017 08:49 schreef James1988 het volgende: De reiziger wordt er niks beter van, maar voor de samenleving als geheel is het wel beter.
Hoe? De Evilscore van NS gaat 0,3 millipunten omlaag of wat?
Ja alle hordes zijn genomen eindelijk. Nu de eerste rit als zelfstandige nog overleven. Mijn maiden voyage zullen we maar zeggen. Maarja, wat kan er misgaan? #titanic.
Hallo, vraag niet zoveel van me na een nachtdienst
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende: Welkom vader renwan ^O^ Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
Dan ben ik je of vannacht tegengekomen of je reed mijn trein naar HS. Ging met de 1413 van Utrecht naar Rotterdam en met de 2219 naar HS
En die mongool naast het spoor was verdwaald met zijn rugtasje, zat in de achterste cabine maar zag hem te laat om ook nog even een trap op de typhoon te geven
Hebben we elkaar even gedag gezegd op Utrecht gok ik. Ik kwam met de 1406 het nachtnet met de oorspronkelijke aankomsttijd van 2:58 uur (nieuwe aankomsttijd 3:05 uur) binnen, die op de 1413 het nachtnet van 3:11 uur keerde. Ik had de trein een uurtje later terug
[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 29-06-2017 15:34:29 ]
Inmiddels alweer bijna anderhalf jaar rijdt de Unit Cargo uit Seelze vrijwel dagelijks via Bad Bentheim naar de Kijfhoek. De samenstelling en lengte verschilt sterk, de enige zekerheid is eigenlijk dat er een aantal gasketelwagens in de trein zit. Na een flinke plensbui komt DB Cargo-loc 189 084-7 met deze trein door Gildehaus waar het voormalige Stellwerk gepasseerd wordt.
De reden dat ik vandaag de grens over ging was een last-minute tip over een Syntus Lint die onderweg was naar Bad Bentheim. Helaas liep het qua foto's niet zoals gepland doordat ik wat verkeerde aannames deed. Met de nodige spoed kon ik na een ritje Bentheim (waar bleven ze toch, ik zal ze toch niet gemist hebben?) nog net weer op tijd terug zijn in Gildehaus, waar de lichtomstandigheden inmiddels een stuk slechter waren. De treinstelnummers moet ik helaas schuldig blijven, al is de kans groot dat de achterste de 36 is (deze was namelijk naar Braunschweig voor nieuwe vloeren).
[ Bericht 0% gewijzigd door dennistd op 30-06-2017 01:33:04 ]
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Solo is de detectie niet gegarandeerd maar samen mag het (in elk geval in Nederland) wel. Ze rijden ook naar Eindhoven (kuilwielenbank) bijvoorbeeld.
Er stonden er tegen 11,50u twee los van elkaar toen ik aankwam in Bentheim. Ik nam aan dat de ene uit Nederland gekomen was om de ander op te halen, dus toen ben ik naar Gildehaus gereden. Daar was na 1,5 uur nog niks dus ben ik maar weer richting Bentheim gegaan, want misschien waren ze tijdens het rijden van Bentheim naar Gildehaus al wel langsgekomen.
Toen ik in Bentheim kwam stonden er twee gekoppeld en nog eentje erachter: er was dus een stel gebracht en gehaald, en het spul naar NL stond klaar voor vertrek. Snel teruggereden naar Gildehaus waar de overwegbomen al sloten...
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
De eerste Pendolino van NTV is buiten gespot: http://www.ferrovie.it/portale/articoli/6469 Het contract is eind 2015 getekend dus dat is allemaal vrij snel gegaan, NTV wil ze ook vanaf ddecember al inzetten.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ah ja. Eigenlijk best logisch. Al is in mijn geval 30 minuten zelfs nog wat krap, dan zit ik meestal al op de fiets.
Nou ja. Heb nu vijf reizen opgeslagen die me op tijd op Chipshol brengen. Daar zal er allicht toch wel een van rijden . Tevens 1e klas genot met dank aan een tegoedbon die nog in m'n mail zat.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Ja die wel, er is ook nog een Stellwerk aan de andere kant van het station, waar het bordje ernstig overgroeid is door klimop. Daar moet greavy eerst bij.
Als ik van lille naar nederland wil, wat is dan het goedkoopste? Zat zelf aan een go pass te denken maar die geldt niet vanaf Lille. Ik kan me herrinneren dat een aantal hier nog wel eens die richting opgaan.
Op zaterdag 1 juli 2017 23:00 schreef GlennQuagmire het volgende: Als ik van lille naar nederland wil, wat is dan het goedkoopste? Zat zelf aan een go pass te denken maar die geldt niet vanaf Lille. Ik kan me herrinneren dat een aantal hier nog wel eens die richting opgaan.
Hoe oud ben je, wanneer wil je reizen, en waar moet je heen?
Thalys-tickers voor Lille - Nederland worden verkocht vanaf ¤ 29, dus afhankelijk van waar je heen wilt kan dat een optie zijn.
Anders een Trampoline-ticket en Go Pass 1 naar Roosendaal als je jonger dan 26 bent.
Hou er rekening mee dat van 25 juli tot en met 11 augustus de Moerdijkbrug buiten dienst gaat voor grootschalige herstelwerkzaamheden. Roosendaal - Utrecht zul je dan via Breda moeten doen.
Hou er rekening mee dat van 25 juli tot en met 11 augustus de Moerdijkbrug buiten dienst gaat voor grootschalige herstelwerkzaamheden. Roosendaal - Utrecht zul je dan via 's-Hertogenbosch moeten doen.
Zo'n e-ticket is minder leuk, heb morgen toch weinig met m'n dag te doen en ik reis gratis.
Ik denk eigenlijk niet dat er ook maar één treinbegeleider is die dáár moeilijk over gaat doen. Toen ik een keer zo'n ticket gebruikte was dat in ieder geval niet zo
Op zondag 2 juli 2017 00:14 schreef James1988 het volgende: Ik denk eigenlijk niet dat er ook maar één treinbegeleider is die dáár moeilijk over gaat doen. Toen ik een keer zo'n ticket gebruikte was dat in ieder geval niet zo
Ik denk sowieso dat het niet legaal is wat ze hier proberen te doen. Voorwaarden stellen aan het vervoerbewijs op traject X, die te maken hebben met je vervoerbewijs op traject Y.
Beetje hetzelfde als : ja je mag wel met je trajectkaart Arnhem - Nijmegen rijden, BEHALVE als je voor je traject naar Arnhem kaartje X gebruikte. Dat kan niet mogen.
Op zaterdag 1 juli 2017 16:04 schreef b2py het volgende: Fappen bois. Vandaag eerste commerciele rit op de nieuwe HSL Tours - Bordeaux met daarbij de lancering van nieuwe merknaam OuiGo.
Mooi lage reistijden. Zou 5,5 uur Schiphol - Bordeaux ooit haalbaar worden?
Ben daar verder niet zo bekend, komt er in de westkant ook nog een koppeling met het Spaanse AVE-net?
Er wordt al lang gesproken over een LGV Bordeaux - Toulouse, maar het is onzeker of dat project er nog komt nu een rechter een streep heeft gezet door de 'verklaring van algemeen nut' en president Macron heeft laten blijken meer te willen investeren in het klassieke netwerk.
[..] Nou prima, dan ga ik morgen even roosendaal bezoeken en een go pass kopen voor die dag. Is dat maar gedaan
Ondanks de Belgische automaat in Roosendaal is daar geen GoPass te koop. Moet je op zijn minst naar een Belgisch station met kaartautomaat. Of dit moet recent veranderd zijn
Ondanks de Belgische automaat in Roosendaal is daar geen GoPass te koop. Moet je op zijn minst naar een Belgisch station met kaartautomaat. Of dit moet recent veranderd zijn
quote:
WAAR AANKOPEN? Aan de automaten (behalve in Eijsden), aan Belgische loketten, via de internetsite detrein.be, in de trein (aan Boordtarief* vanuit een Belgisch station*) of bij de erkende verko
Staat er niet bij, maar ga het gewoon proberen straks
Ben benieuwd. Men had het uit de automaten in Nederland gehaald, omdat men dan kaarten gingen kopen die niet geldig waren tot 1e station over de grens.
Moet ook. Dat het zo rap gaat, betekent niet dat ze al in dienst komen. Men wil eerst de hele vloot afmaken en testen, dan komen ze in één keer in dienst.
Jij hebt het zeker ook over Osnabrugge en Brunswijk?
Ik heb onlangs nog een nieuwe geleerd: Danswijk
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De reiziger staat op 1, 2 en 3, maar de secondenwijzer staat bovenaan, en dus wordt er vertrokken Ergerlijk Maar goed, ga maar lekker GtbV betalen. Sukkels.
Ja hoor, claim afgewezen "men heeft onvoldoende vertraging geconstateerd"
Ja hoor, claim afgewezen "men heeft onvoldoende vertraging geconstateerd"
De claim die ik vorige week had ingediend na een soortgelijk akkefietje is inmiddels goedgekeurd. Het geld staat nog niet op m'n rekening, dat zal maandag of dinsdag wel gebeuren.
Ik zou bezwaar maken tegen die afwijzing. Pak er desnoods even de geschiedenis van OVtijden.com bij
Op zondag 2 juli 2017 11:11 schreef greavy het volgende: Ben benieuwd. Men had het uit de automaten in Nederland gehaald, omdat men dan kaarten gingen kopen die niet geldig waren tot 1e station over de grens.
Nou het resultaat is dat het gewoon gekocht kan worden, zowel van als naar Roosendaal. Je kan die dingen alleen wel pas een maand van tevoren kopen dus was er uiteindelijk voor niks
Op zondag 2 juli 2017 19:47 schreef Peterselieman het volgende: Goed nieuws. Waarschijnlijk komt de Benelux Hondekop nog deze maand naar Nederland, zo heeft Stichting Hondekop laten weten
Die Eurostar he, zou die tussen Schaarbeek en Brussel Zuid een andere route gaan rijden dan de TGV? Dus na Schaarbeek rechtsaf dat kanaal daar over en dan uiteindelijk vanaf de zuidkant station Brussel Zuid naderen?
Ik denk dat die treinen inderdaad via lijn 28 zullen worden gestuurd en dan kopmaken in Brussel Zuid. Voor de rijtuigvolgorde maakt dat niet uit: de treinen zijn symmetrisch en de rijtuignummers staan op schermpjes, niet op stickers.
Gisterenavond rond 22:30 was het busvervoer vervangend treinvervoer tussen Tilburg en Breda trouwens dramatisch geregeld. Honderden mensen op het station voor de bussen richting Breda en maar af en toe een enkele bus.
Vele achterblijvers die uren hebben gewacht, of zelfs helemaal niet meer thuis konden komen door het geprutst.
Er stonden ook geen hekjes met als gevolg dat mensen omver geduwd werden om maar eerder bij de bus te komen.
Uiteindelijk heb ik 3 vrienden van mij rond 00:30 maar met de auto op gehaald in Tilburg en weggebracht in Rotterdam, anders waren ze waarschijnlijk niet of echt uren later pas thuisgekomen of hadden ze helemaal niet nog verder kunnen reizen.
En nu maar zien of ze nog iets van coulance krijgen van NS.
Jammer.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Ok, it seems it finally happened. Some solid rumors say Trenitalia acquired the V250 fleet a few days ago. 17 trains will be in service, 2 more will be used for parts. They will be part of the Frecciargento fleet.
The most probable option is they'll be used on the Adriatic line, Milan - Bologna HSL + upgraded line up to 200 km/h. The first units will be in service in one year from now.
quote:
Price is said to be 6,4 M¤ per unit, but the contract with Finmeccanica will include some maintenance obligations, at least for spare parts.
Jokes apart, I believe these trains will be a good (even if late) success, they are roomy and seem to offer good performance and ride quality. If AB didn't miserably fail the Fyra project, the V250 would have been a better platform for those operators who are now buying non-tilting Pendolinos (NTV and PKP).
About the IC2, there are many rumors regarding TI but right now they're just pure speculations AFAIK. TI is renovating its diesel fleet and needs some DMUs quickly, but I'm not sure the IC2 is fit for the job. But, as I said many times, there's only one operator on this Earth who can make AB's crap work...
En ondertussen zijn ze hier in Breda nog niet op vaste basis te zien.
Een paar weken terug reed er eentje een extra nachtnettrein
ik denk dat de huidige 6600 (Dordrecht - Den Bosch) een mengbedrijf gaat worden van FLIRT en DDZ tot er weer wat gegoocheld wordt met de lijnvoering en materieelinzet
Dit was toeval, vanwege de ombouw van de SLT's dit weekend.
quote:
Op zondag 2 juli 2017 23:47 schreef James1988 het volgende: Vanaf september zouden de 6600 (Dordrecht - Den Bosch) integraal FLIRT moeten gaan worden.
Met dienstregeling 2018 gaat het toch allemaal weer op z'n kop, dan zou de 6600 worden vastgeknoopt aan de sprinter Den Bosch - Arnhem.
Als de 6600 overgaat naar FLIRT dan zouden er, met de twee omlopen in de 7600 (Zutphen-Nijmegen) in de spitsuren ongeveer 45 stellen tegelijk op de baan zijn op een totaal van 58 besteld.
als een klein groepje surinaamse moeders op stap gaat zeggen de sensoren dat de coupé vol is terwijl er nog plek zat is.... moet je wel rekening mee houden dat het hoe dan ook geen stilte coupé meer is....
Op maandag 3 juli 2017 15:15 schreef derLudolf het volgende: Sowieso moet je rekeninghouden met: materieeltype 1e/2e klas kop/middenbak uitrusting van de bak.
Elke bak heeft haast wel een ander ledig gewicht lijkt me?
Ja. Dat zijn dus allemaal eenvoudige variabelen en bij een volle bezetting van een trein kan je er vanuit gaan dat het gemiddelde gewicht per persoon iets van 80KG is. Behalve rond de huishoudbeurs, dan is het 180KG.
Op maandag 3 juli 2017 15:15 schreef derLudolf het volgende: Sowieso moet je rekeninghouden met: materieeltype 1e/2e klas kop/middenbak uitrusting van de bak.
Elke bak heeft haast wel een ander ledig gewicht lijkt me?
Zo werkt dat inderdaad met benaderen, big data erop gooien en je kan echt wel een knappe verdeling maken wat het gemiddelde gewicht is met diverse sigma's. Basic statistiek
Ja. Dat zijn dus allemaal eenvoudige variabelen en bij een volle bezetting van een trein kan je er vanuit gaan dat het gemiddelde gewicht per persoon iets van 80KG is. Behalve rond de huishoudbeurs, dan is het 180KG.
Zo werkt dat inderdaad met benaderen, big data erop gooien en je kan echt wel een knappe verdeling maken wat het gemiddelde gewicht is met diverse sigma's. Basic statistiek
Daar heb je niet eens echt big data voor nodig, we kennen allemaal de borden in de lift met "max 13 personen/1000KG". Dat is een jarenlange stelregel. En dat egaliseert zich alleen maar beter bij grotere hoeveelheden mensen zoals je in een trein hebt ten opzichte van een lift.
Je kan met Big Data wel nog accurater bepalen hoeveel er nog bij zouden kunnen maar als er één keer een Duitser of Amerikaan meereist dan is dat alweer minder betrouwbaar
Je zou big data kunnen gebruiken om te differentieren tussen trajecten, rondom Schiphol zijn veel meer koffers die wellicht van invloed zijn op de betrouwbaarheid om maar wat te noemen.
Op maandag 3 juli 2017 16:13 schreef b2py het volgende: Je zou big data kunnen gebruiken om te differentieren tussen trajecten, rondom Schiphol zijn veel meer koffers die wellicht van invloed zijn op de betrouwbaarheid om maar wat te noemen.
Het probleem daarbij is dat je het direct goed moet gaan doen dus alle treinen uitrusten met videoapparatuur die dat soort ongein detecteren.
Even een algemeen vraagje over de OV-chipkaart. Over een paar weken gaan we een weekend naar Rotterdam (met de auto).
Is het mogelijk om door het station van Rotterdam CS te wandelen van het noorden naar het zuiden of moet je daarvoor langs poortjes? Na wat zoekwerk op internet kan vind ik dat het volledige station is afgesloten met poortjes, en je maar via de fietstunnel naar de andere kant moet. Is dit nog steeds zo?
Op maandag 3 juli 2017 19:59 schreef trainfreak het volgende: Even een algemeen vraagje over de OV-chipkaart. Over een paar weken gaan we een weekend naar Rotterdam (met de auto).
Is het mogelijk om door het station van Rotterdam CS te wandelen van het noorden naar het zuiden of moet je daarvoor langs poortjes? Na wat zoekwerk op internet kan vind ik dat het volledige station is afgesloten met poortjes, en je maar via de fietstunnel naar de andere kant moet. Is dit nog steeds zo?
Op maandag 3 juli 2017 19:59 schreef trainfreak het volgende: Even een algemeen vraagje over de OV-chipkaart. Over een paar weken gaan we een weekend naar Rotterdam (met de auto).
Is het mogelijk om door het station van Rotterdam CS te wandelen van het noorden naar het zuiden of moet je daarvoor langs poortjes? Na wat zoekwerk op internet kan vind ik dat het volledige station is afgesloten met poortjes, en je maar via de fietstunnel naar de andere kant moet. Is dit nog steeds zo?
en zal ook altijd zo blijven. De "fietstunnel" heeft overigens ook gewoon een trottoir
Vandaag een mooie gehad. Als controleurs die actie hadden gezien, was het vast een facepalm geweest. Reisde van Delft naar Den Haag HS, maar bedacht pas bijna daar dat alles daar overhoop ligt qua niet-treinen. Deed mijn reismaatje en mij besluiten om de sprinter naar Moerwijk te pakken, ware het niet dat je dan eerst uit- en in moet checken. Prachtige silly walk door de stationshal dus, u-turn bij de poortjes en niet-zwart teruggereisd xD
Debuut in vernieuwde Virm 9406. Triest om te zien dat er niet goed doorontwikkeld wordt. Van een aantal handige features uit het DDZ is weer haastig afscheid genomen. Zo is de korte poot van de hoekbank nu een soort blinde darm geworden waar je net niks aan hebt. Ten gunste van een kofferbak, dat dan weer wel. En het klaptafeltje aan de lange kant is ook gesneuveld. Jammer weer. Waar is de aandacht wel? Jassenhaakjes in de vorm van een vlinder. Tsja. Nou ja, prettige dag nog. Groetjes uit de Jammer Express.
Oh en hij is veel te kort. Eoa luchtfietser heeft zeker weer bedacht dat het vakantieperiode is. Gênant hoe weinig er met al die inmiddels verzamelde reisgegevens gedaan wordt
Op dinsdag 4 juli 2017 07:36 schreef Dr_Flash het volgende: Oh en hij is veel te kort. Eoa luchtfietser heeft zeker weer bedacht dat het vakantieperiode is. Gênant hoe weinig er met al die inmiddels verzamelde reisgegevens gedaan wordt
Eens, Randstadrail komt sinds gisteren minder vaak en rijdt met minder lange treintjes maar is übervoll. Alsof iedereen opeens vakantie heeft. RET
Op dinsdag 4 juli 2017 07:36 schreef Dr_Flash het volgende: Oh en hij is veel te kort. Eoa luchtfietser heeft zeker weer bedacht dat het vakantieperiode is. Gênant hoe weinig er met al die inmiddels verzamelde reisgegevens gedaan wordt
Intussen is het treinverkeer in zo ongeveer de hele Randstad kapot. Geeft de burger moed.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op stations waar ook andere treinvervoerders actief zijn (gedeelde stations), zijn alleen de in‐ en uitstappers van NS‐treinen weergegeven
. Dat is dan weer jammer dat die er niet bijzitten.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Die hele Randstadstoring brengt het treinverkeer zo in dr war dat ze een SLT4 laten rijden als IntercitySprinter laten rijden tussen Rotterdam en Vlissingen
Op dinsdag 4 juli 2017 12:32 schreef iBugged het volgende: Die hele Randstadstoring brengt het treinverkeer zo in dr war dat ze een SLT4 laten rijden als IntercitySprinter laten rijden tussen Rotterdam en Vlissingen
Kunnen die rijtijden op de Zeeuwse Lijn eindelijk gehaald worden
Die zit nu weer op het niveau van 2013, al is de verdeling over de stations wel veranderd: [ code verwijderd ]
Interessant, de bediening heeft dus beperkte (?) invloed op de tellingen. Of heeft de sluiting van de Velsertunnel voor daadwerkelijk hogere reizigersaantallen gezorgd en zal het nu weer stabiliseren naar iets lager? Of had een betere bediening een nog grotere groei tot gevolg gehad? Zoveel vragen zo weinig antwoorden.
Op dinsdag 4 juli 2017 19:33 schreef dennistd het volgende: Het rustigste station is Eijsden met 161 per dag. Voor NS zelf is het Soest met 201 per dag.