Wel volledig zijn hè!quote:Op vrijdag 21 april 2017 09:22 schreef Voszje het volgende:
[..]
Artikel 18 van RVV:
1. Bestuurders die afslaan, moeten het verkeer dat hen op dezelfde weg tegemoet komt of dat op dezelfde weg zich naast dan wel links of rechts dicht achter hen bevindt, voor laten gaan.
Ik denk dat daar het probleem zat. Ik zou dan als fietser gewoon op een willekeurig moment mijn hand uit kunnen steken en tegelijkertijd voorsorteren... Volgens mij is dat niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 22 april 2017 18:49 schreef citywok het volgende:
[..]
Wel volledig zijn hè!
Artikel 18 van RVV:
3 In afwijking van het eerste lid moeten bestuurders die zich dicht achter een bestuurder bevinden die links of rechts is voorgesorteerd of die op de uiterste rechter- of linkerrijstrook van zijn weggedeelte rijdt en die te kennen heeft gegeven dat hij wil afslaan, die bestuurder voor laten gaan.
Dus: richting aangegeven (fatsoenlijk tijdig natuurlijk): voor laten gaan.
Als ik van plek op de weg van de fietser moest uitgaan wilde hij rechtsaf. Zonder richting aan te geven. Geen enkel signaal dat hij voor me langs naar links wilde kruisen tot hij een poot uitstak en meteen, zonder zelfs om te kijken, zijn stuur omgooide. Volkomen onvoorspelbaar. Je aanvulling geeft me dus nog steeds niet het idee dat ik fout zat.quote:Op zaterdag 22 april 2017 18:49 schreef citywok het volgende:
[..]
Wel volledig zijn hè!
Artikel 18 van RVV:
3 In afwijking van het eerste lid moeten bestuurders die zich dicht achter een bestuurder bevinden [b] die links of rechts is voorgesorteerd of die op de uiterste rechter- of linkerrijstrook van zijn weggedeelte rijdt en die te kennen heeft gegeven dat hij wil afslaan, die bestuurder voor laten gaan.[/b]
Dus: richting aangegeven (fatsoenlijk tijdig natuurlijk): voor laten gaan.
Je verhaal is niet echt duidelijk.quote:Op zaterdag 22 april 2017 23:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Als ik van plek op de weg van de fietser moest uitgaan wilde hij rechtsaf. Zonder richting aan te geven. Geen enkel signaal dat hij voor me langs naar links wilde kruisen tot hij een poot uitstak en meteen, zonder zelfs om te kijken, zijn stuur omgooide. Volkomen onvoorspelbaar. Je aanvulling geeft me dus nog steeds niet het idee dat ik fout zat.
Met een ongeval waar een fietser is betrokken is dat sowieso een probleem. Fietsers zijn aaaaaltijd zwakkere verkeersdeelnemers die nooooit de schuld kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 22 april 2017 23:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
Hoe je dat in geval van een ongeluk juridisch hard kunt maken is een ander probleem...
Komt door die gozer die de 2de rijstrook blokkeert, omdat hij met een slakkegang een paar vrachtwagens wil inhalen.quote:Op donderdag 20 april 2017 12:03 schreef x3ro het volgende:
[..]
Hij rijdt op de middelste baan en met een snelheid van 100/105 haal je dan wss de stoet vrachtwagens op rechts in. Die muts kan met haar tokkiehok ook gewoon een baan opschuiven en 130 rijden.
A2 richting Utrecht, 4 banen en massaal de twee linker banen gebruiken
Ik begrijp het zo:quote:Op zondag 23 april 2017 02:56 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je verhaal is niet echt duidelijk.
Je hebt het over een fietser die rechtsaf af wil slaan maar gelijkertijd aan jouw linkerkant zat.
Begrijp ik het goed als zeg dat die fietser rechtsaf wilde maar kot daarvoor nog aan je linkerkant zat om in te halen?
hear hear!quote:Op zondag 23 april 2017 07:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Komt door die gozer die de 2de rijstrook blokkeert, omdat hij met een slakkegang een paar vrachtwagens wil inhalen.
Hoe vaak meen je dit soort posts nog te moeten plaatsen? Je klinkt als een elpee met een kras.quote:Op zondag 23 april 2017 07:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Komt door die gozer die de 2de rijstrook blokkeert, omdat hij met een slakkegang een paar vrachtwagens wil inhalen.
Dat dus. Combinatie van mijn originele post over de irritatie en de post die vannelle quootte leek mij een duidelijk verhaal.quote:Op zondag 23 april 2017 08:08 schreef Voszje het volgende:
[..]
Ik begrijp het zo:
Fietser reed gewoon rechts op de weg, op het fietspad of whatever. Fietser was dus niet voorgesorteerd om verderop naar links af te gaan slaan. Fietser gaf richting aan en schoot tegelijkertijd direct naar links, zonder even achterom te kijken, waar Cat-astrophe dus vol voor op de rem moest.
Ik begrijp je vraag niet....quote:Op zondag 23 april 2017 09:53 schreef Fixers het volgende:
Hoe vaak meen je dit soort posts nog te moeten plaatsen?
Dat komt door die aardappels op de linker 2 banen die niet naar rechts uitvoegen zodra ze kunnen.quote:Op zondag 23 april 2017 07:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Komt door die gozer die de 2de rijstrook blokkeert, omdat hij met een slakkegang een paar vrachtwagens wil inhalen.
ik wel, je bent irritant.quote:Op zondag 23 april 2017 11:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik begrijp je vraag niet....
Wel actueel zijn he! Je loopt alweer ruim 3 jaar achter.quote:
Deze tekst is 1-1-2013 opgenomen in het RVV en 1-1-2014 alweer verdwenen.quote:Artikel 18 van RVV:
3 In afwijking van het eerste lid moeten bestuurders die zich dicht achter een bestuurder bevinden die links of rechts is voorgesorteerd of die op de uiterste rechter- of linkerrijstrook van zijn weggedeelte rijdt en die te kennen heeft gegeven dat hij wil afslaan, die bestuurder voor laten gaan.
Alsof ze in het buitenland geen stoepen hebben ofzo.quote:Op zondag 23 april 2017 16:25 schreef goed_volk het volgende:
Het is weer vakantie, dus busladingen toeristen in de stad. Erg gezellig hoor, maar ze blijven allemaal midden op de weg staan om foto's te maken.... Levensgevaarlijk....
Dan snap ik em nu ook.quote:Op zondag 23 april 2017 11:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat dus. Combinatie van mijn originele post over de irritatie en de post die vannelle quootte leek mij een duidelijk verhaal.
Kinderen moeten het toch ergens leren. Maar idd sommige ouders gooien het liefst hun kinderen meteen in het diepe.quote:Op zondag 23 april 2017 21:57 schreef karr-1 het volgende:
Bejaarden, toeristen en gezinnetje die spontaan op de fiets gaan met dit mooie weer en dan meteen denken dat de hele weg van hen is en ze gewoon overal mogen en kunnen fietsen zonder ergens op te letten.....
Vanmiddag weer een of ander kind bijna onder de auto liggen omdat ze ineens van het fietspad zo de weg op zwalkt.. Laat dat kind dan niet zelf fietsen als ze dat nog niet goed kan.
Die van mij hebben nog gewoon fietslessen gehad. Blijven wel kinderen natuurlijkquote:Op zondag 23 april 2017 22:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dan snap ik em nu ook.
Op die manier heeft de moeder van mijn vriendin recentelijk haar pols gebroken, onoplettend afslaan en dus in botsing komen.
In dit geval was mijn "schoonmoeder" degene die een fietser in wilde halen en die andere fietser ging zonder aanwijzingen te geven ineens linksaf met een gebroken pols dus als resultaat.
Waarom hebben ze op scholen eigenlijk geen fietslessen meer?
Kortgeleden was er ook weer een klas onderweg op de fiets, de leraren/begeleiders reden achteraan dus er was totaal geen controle over de hele groep, ze gingen alleen van A naar B.
In een situatie waarin ze mij voorrang hadden moeten verlenen fiets iedereen gewoon stug door, ze zitten gewoon niet op te letten en worden ook niet gecorrigeerd.
En daarom heb ik mijn auto er ook tussen geduwd, vlak voor de begeleiders.
Men moest hard op de rem en ik hoop dat het zo'n indruk heeft gemaakt dat er over nagepraat is.
En nee, ik deed het niet op zo'n manier dat er iemand in gevaar was, als het nodig was geweest had ik zelf ook nog kunnen stoppen.
Hopelijk zijn ze geschrokken en begonnen met nadenken.
Tuurlijk blijven het kinderen.quote:Op zondag 23 april 2017 22:17 schreef aloa het volgende:
[..]
Die van mij hebben nog gewoon fietslessen gehad. Blijven wel kinderen natuurlijk
Het is idd niet echt slim dat de begeleiders achteraan gaan rijden.quote:Op zondag 23 april 2017 22:44 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk blijven het kinderen.
Kinderen die eea nog moeten leren maar dan zou het handig zijn als die lessen er ook daadwerkelijk komen.
Wat ik nu zag was een hele stoet met kinderen waarvan de begeleiders achteraan reden en totaal geen leiding of aanwijzingen gaven en dus de hele groep ongecontroleerd door het verkeer lieten gaan.
En dat is fout.
Het ligt natuurlijk niet aan de kinderen, die kunnen er niks aan doen omdat ze niet voldoende lessen, voorlichting of controle tijdens de rit hebben.
Ik neem ze dan ook niks kwalijk.
De verantwoordelijke personen daarentegen wel, ze zijn niet voor niks begeleider.
Het is HUN werk om de kinderen veilig door het verkeer te loodsen en indien nodig uitleggen waarom sommige dingen wel en waarom sommige dingen niet kunnen.
Maar ze hadden er duidelijk voor gekozen achteraan te blijven rijden want dat zal wel gezelliger zijn geweest of zo.
Ik vind dat slecht.
Als je kinderen iets wilt leren is de 1e vereiste toch wel aandacht er aan te besteden.
Uiteraard moeten ze het ergens leren, dat moesten we allemaal. Maar een kind dat amper normaal rechtuit kan fietsen zou ik nog niet loslaten op een fietspad.quote:Op zondag 23 april 2017 22:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Kinderen moeten het toch ergens leren. Maar idd sommige ouders gooien het liefst hun kinderen meteen in het diepe.
Dat ja. Opbokken met die moderne blauwwitte verlichting, zeer irritantquote:Op zondag 23 april 2017 22:25 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mijn grootste irritatie op de weg: felle moderne verlichting
Nee, ik ook niet.quote:Op maandag 24 april 2017 08:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Uiteraard moeten ze het ergens leren, dat moesten we allemaal. Maar een kind dat amper normaal rechtuit kan fietsen zou ik nog niet loslaten op een fietspad.
Blijkbaar.....quote:Op maandag 24 april 2017 09:35 schreef aloa het volgende:
[..]
Nee, ik ook niet.
Je hebt van die ouders die beginnen er wel heel vroeg mee
Is dat zo?quote:Op zondag 23 april 2017 22:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Waarom hebben ze op scholen eigenlijk geen fietslessen meer?
Soms heb ik echt de neiging om ze terug te verblinden: gister heb mijn linkerbuitenspiegel gewoon buiten werking gesteld, maar het probleem is dan dat ik enkel in mijn binnenspiegel nog kan zien wat achter mij gebeurd en die staat avonds altijd op nachtstand. Dus wel handig dat mijn binnenspiegels van binnen verstelbaar zijn, maar hij zit er niet voor niets opquote:Op maandag 24 april 2017 08:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat ja. Opbokken met die moderne blauwwitte verlichting, zeer irritant
Dat verblinden lijkt hier grotendeels veroorzaakt te worden door tokkies met aftermarket xenon en bestelbusjes die mij door het hoogteverschil in de spiegels schijnen.quote:Op maandag 24 april 2017 10:17 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Soms heb ik echt de neiging om ze terug te verblinden: gister heb mijn linkerbuitenspiegel gewoon buiten werking gesteld, maar het probleem is dan dat ik enkel in mijn binnenspiegel nog kan zien wat achter mij gebeurd en die staat avonds altijd op nachtstand. Dus wel handig dat mijn binnenspiegels van binnen verstelbaar zijn, maar hij zit er niet voor niets op
Zijn vaak trouwens gewoon van die patserwagens zoals BMWquote:Op maandag 24 april 2017 11:10 schreef x3ro het volgende:
[..]
Dat verblinden lijkt hier grotendeels veroorzaakt te worden door tokkies met aftermarket xenon en bestelbusjes die mij door het hoogteverschil in de spiegels schijnen.
Overigens kunnen die fietsers met zo'n mobiele LED-zon er ook wat van. Lekker iedereen verblinden omdat hij nu "zo lekker ver komt"
Van die lui die de verlichting gewoon niet afstellen, want zo heb ik um gekocht. of van die hokken die anno 2017 blijkbaar nog geen automatisch bijstellende lampen krijgen gemonteerd. dan gaan de jongens van de voetbal mee, en worden de boomtoppen verlicht.quote:Op maandag 24 april 2017 11:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Zijn vaak trouwens gewoon van die patserwagens zoals BMW
Zijn normaliter ook bepaalde types die er zo bij hangen.quote:Op maandag 24 april 2017 11:14 schreef jeroen25 het volgende:
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
Buiten het stukje afgunst om vraag ik mij overigens af hoe een nieuwe(re) BMW met xenon je zou moeten verblinden aangezien die hokken allemaal automatisch stellende verlichting hebben. Datzelfde geldt ook voor de andere patsermerken.quote:Op maandag 24 april 2017 11:15 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Zijn vaak trouwens gewoon van die patserwagens zoals BMW
Als je echt veel last heb van de schittering van andere lampen zou je kunnen kijken naar een nachtbril of het laten tinten van je spiegelglazen.quote:Op maandag 24 april 2017 11:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Omdat die nieuwere verlichting gewoon feller is dan wat vroeger in de jaren 90 in auto's zat, dus dan schijnen ze lekker in mijn linkerbuitenspiegel En vaak zijn het ook hogere auto's of van die busjes, die schijnen dan direct in mijn buitenspiegels en die heb ik toch echt voor een goede reden erop zetten. Gister dus uitgeprobeerd om de spiegel naar onder te draaien, dan wordt ik niet meer verblind... maar kan ik ook niet meer in die spiegel kijken of zo'n snelheidsduivel aan komt rijden.
Ik rij ja veelal op de Duitse Autobahn en die hebben een leuke erfenis van ome Hitler nog steeds: geen snelheidsbeperking, en dan komen je dus altijd idioten met 200km/u langs op de linker rijbaan. Probeer die snelheid maar eens goed in te schatten als je ook nog eens door tig auto's in je linker buitenspiegel verblind word, dus avonds blijf ik lekker op de rechterrijbaan rijden en haal ik alleen in als ik 200% zeker ben dat het veilig kan.
Trouwens ik geloof niet dat die automatische afstellende verlichting zo geweldig werkt
Je mist het alomtegenwoordige petje.quote:Op maandag 24 april 2017 11:14 schreef jeroen25 het volgende:
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
Ik begrijp waarom die lui geen Prius rijdenquote:Op maandag 24 april 2017 11:14 schreef jeroen25 het volgende:
Lui die scheef achter het stuur zitten.
Vanachter zie je ze dan rechts half vanachter de hoofdsteun komen.
En van voren hebben ze de linker hand op 12 uur op het stuur.
Ze schijnen ook altijd op spitstijden te moeten rijden.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:07 schreef karr-1 het volgende:
Trekkers en andere landbouwvoertuigen die ALTIJD net voor mij de weg opdraaien en dan vele kilometers lang voor je blijven trutten en moeilijk doen. Rij gewoon door of blijf van de weg af !
Ook zoiets ja, waarom is dat?quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ze schijnen ook altijd op spitstijden te moeten rijden.
Nou ja, misschien hebben die mensen (loonwerkers) ook wel een vaste werktijd, echter als je een zelfstandige boer bent, bepaal je zelf je tijden. Dus dan zou je de spitstijden kunnen mijden.quote:
Geen voetbaljongens maar wel passagiers en het duurde toch wel drie seinende tegenliggers voor ik doorhad dat het extra gewicht wat met de afstelling doet Gelukkig wist ik waar ik het goed kon zetten.quote:Op maandag 24 april 2017 11:20 schreef Cultuur058 het volgende:
[..]
Van die lui die de verlichting gewoon niet afstellen, want zo heb ik um gekocht. of van die hokken die anno 2017 blijkbaar nog geen automatisch bijstellende lampen krijgen gemonteerd. dan gaan de jongens van de voetbal mee, en worden de boomtoppen verlicht.
En nu ben ik nieuwsgierig.quote:
Ja net als de brug hier die altijd open gaat in de spits. Volgens mij zo'n rijke miljardair die gewoon altijd z'n bootje even er langs laat gaan om mensen te irriterenquote:
omdat ze anders voor jouw gemoedsrust hun werkdag in moeten korten of heel achterlijk verlengen. Als je je land wilt bewerken moet je vaak veel vierkante meters doen en dat kost tijd.. Die kerel zet ws. 's nachts om 4 uur zijn eerste voet naast zijn bed om om 6 uur op het land te kunnen staan, en dan vinden ze het na 12 uur werken wel mooi geweest soms en dan willen ze ook naar de piepers. Volgens jou zou hij beter om 3 ur in de middag al op moeten houden, of er een 14 urige werkdag van maken om jou maar niet voor de voeten te rijden op weg naar huis van je 40 urige werkweek.. Beetje begrip voor mensen die standaard 70+ uur in de week werken om jouw bloemkool te laten groeien kan geen kwaadquote:
Je kan het even aan de mod vragen.quote:
Buiten de spits zit je waarschijnlijk niet op de weg, dus zie je ze ook niet rijden. Dat wil niet zeggen dat ze dan niet op de weg komen.quote:Op dinsdag 25 april 2017 19:08 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Ze schijnen ook altijd op spitstijden te moeten rijden.
Het zal vast een sfeerverpestende conclusie zijn, jou kennende.quote:Op woensdag 26 april 2017 13:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Je kan het even aan de mod vragen.
Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.quote:Op woensdag 26 april 2017 11:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
omdat ze anders voor jouw gemoedsrust hun werkdag in moeten korten of heel achterlijk verlengen. Als je je land wilt bewerken moet je vaak veel vierkante meters doen en dat kost tijd.. Die kerel zet ws. 's nachts om 4 uur zijn eerste voet naast zijn bed om om 6 uur op het land te kunnen staan, en dan vinden ze het na 12 uur werken wel mooi geweest soms en dan willen ze ook naar de piepers. Volgens jou zou hij beter om 3 ur in de middag al op moeten houden, of er een 14 urige werkdag van maken om jou maar niet voor de voeten te rijden op weg naar huis van je 40 urige werkweek.. Beetje begrip voor mensen die standaard 70+ uur in de week werken om jouw bloemkool te laten groeien kan geen kwaad
Die boer kan precies hetzelfde denken; waarom rijden die knakworsten niet allemaal een beetje buiten de spits?
Helaas mogen ze maar 25 KM/h.quote:Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:
Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Ik rij gelukkig nu in een gebied waar heel weinig landbouwverkeer mag rijden.quote:Op woensdag 26 april 2017 15:35 schreef Light het volgende:
[..]
Buiten de spits zit je waarschijnlijk niet op de weg, dus zie je ze ook niet rijden. Dat wil niet zeggen dat ze dan niet op de weg komen.
Correct, maar als je op een 60 of 80 weg gaat rijden en je kunt niet harder dan 25 dan moet je je toch beseffen dat je overige weggebruikers enorm aan het irriteren bent.quote:Op woensdag 26 april 2017 20:34 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Helaas mogen ze maar 25 KM/h.
Ik meen me te herinneren dat jij nogal strikt in de leer was mbt de maximum snelheid. [ afbeelding ]
Wat de neuk moeten ze anders doen..geef ze anders je 06 nummer zodat je een tijdstip kan afspreken wanneer ze op het veld mogen zijn en je niet in de weg rijden,godverdomme zeg.quote:Op woensdag 26 april 2017 21:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Correct, maar als je op een 60 of 80 weg gaat rijden en je kunt niet harder dan 25 dan moet je je toch beseffen dat je overige weggebruikers enorm aan het irriteren bent.
De meeste rijden dat ook wel. En soms is het niet verantwoord om 50 of 60 met die dingen te gaan. Ga maar eens rijden op een niet al te brede weg met bomen aan de zijkant meer een 3,5m brede en 15m lange combinatie...quote:Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Waarschijnlijk beseffen ze het zich terdege, maar kunnen ze simpelweg niet anders.quote:Op woensdag 26 april 2017 21:39 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Correct, maar als je op een 60 of 80 weg gaat rijden en je kunt niet harder dan 25 dan moet je je toch beseffen dat je overige weggebruikers enorm aan het irriteren bent.
Ook genoeg die niet harder kunnen dan 25 km/h hoor. Die van loonbedrijven kunnen en rijden ook wel harder wanneer dat verantwoordelijk is.quote:Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
doe effe normaal zegquote:Op woensdag 26 april 2017 22:05 schreef Charged het volgende:
[..]
Wat de neuk moeten ze anders doen..geef ze anders je 06 nummer zodat je een tijdstip kan afspreken wanneer ze op het veld mogen zijn en je niet in de weg rijden,godverdomme zeg.
Stel je niet aan.quote:Op woensdag 26 april 2017 19:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Van mij mogen ze werken waar en wanneer ze willen, het is alleen opvallend dat ze altijd in de ochtend en avondspits de weg op moeten ipv op het land te zijn en dan ook extreem langzaam rijden en overal lopen te trutten en te klooien. Die apparaten kunnen echt wel harder dan 30 km per uur.
Dat hoef je van de gemiddelde Nederlandse chauffeur niet meer te verwachten helaas.quote:
Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.quote:Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Stel je niet aan.
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld
Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.quote:Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
Ik maak wel regelmatig mee dat zo'n tractor (die ruim overzicht heeft over de weg) stug in het midden blijft rijden waardoor inhalen onmogelijk wordt, terwijl het wel kan op een toegestaan stuk. Dan zou het netjes zijn als ze vaart minderen en even de berm aantikken om anderen langs te laten.quote:Op woensdag 26 april 2017 23:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Stel je niet aan.
Ze rijden alleen op wegen waar 80 mag.
Beetje respect graag en geduld
En net zo gemakkelijk wanneer het onverantwoord is.quote:Op woensdag 26 april 2017 22:57 schreef Chai het volgende:
[..]
Ook genoeg die niet harder kunnen dan 25 km/h hoor. Die van loonbedrijven kunnen en rijden ook wel harder wanneer dat verantwoordelijk is.
Ja, omdat ze dat met 80km/h deden. Een langzame tractor inhalen is veel veiliger.quote:Op donderdag 27 april 2017 11:38 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Een inhaalverbod is er meestal met een reden. Omdat hulpdiensten er klaar mee zijn om (resten van) automobilisten uit hun auto te knippen bij voorbeeld.
In de meeste gevallen mag dat ook.quote:Op donderdag 27 april 2017 11:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan in de wet opstellen dat landbouwvoertuigen altijd ingehaald mogen worden. Over een ritje van 5 minuten doe je een kwartier langer met wat pech, dat is geen kwestie van geduld opbrengen meer.
Dan wordt het verhaal ook heel anders. Ik maak vaak genoeg mee, dat zo'n voertuig wel even aan de kant gaat (wat deze niet eens hoeft te doen) maar net als in het normale verkeer heb je onder de boeren ook huftersquote:Op donderdag 27 april 2017 11:40 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik maak wel regelmatig mee dat zo'n tractor (die ruim overzicht heeft over de weg) stug in het midden blijft rijden waardoor inhalen onmogelijk wordt, terwijl het wel kan op een toegestaan stuk. Dan zou het netjes zijn als ze vaart minderen en even de berm aantikken om anderen langs te laten.
In de meeste gevallen is er dus niks aan de hand. In de meeste gevallen rijdt er ook überhaupt geen kuttractor voor mequote:
Dat ook nogquote:Op donderdag 27 april 2017 14:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is er dus niks aan de hand. In de meeste gevallen rijdt er ook überhaupt geen kuttractor voor me
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |